Net zo logisch als het feit dat ze dit gedaan hebben.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:19 schreef NorthernStar het volgende:
Je ziet iig een enorme toename sinds Israel de toevoer van humanitaire transporten is gaan afknijpen.
Nou ja we zijn toch redelijk verzadigd met berichtgeving over palestijns geweld, het waarom snappen we ook allemaal wel maar daarom hoeven we het nog niet goed te keuren.quote:Er hoort een "waarom" bij de constatering dat de Palestijnen gewapend verzet gebruiken. En dat waarom ontbreekt dus steeds in de discussie. En dan bedoel ik vooral de wijdere discussie in de media.
Als je het werkelijke waarom, de motieven, kent, dan heb je wel heelveel begrip voor het geweld. Je keurt het niet goed natuurlijk, maar je weet wel precies waarom en je hebt medelijden met de plegers van het geweld vanuit de Palestijnse kant.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:51 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Net zo logisch als het feit dat ze dit gedaan hebben.
[..]
Nou ja we zijn toch redelijk verzadigd met berichtgeving over palestijns geweld, het waarom snappen we ook allemaal wel maar daarom hoeven we het nog niet goed te keuren.
Ze hebben niet gewonnen... het staat 1200 tegen 13.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat zijn die Palestijnen toch mongolen zeg. Ze vieren echt feest alsof ze gewonnen hebben.
Wat ik dus al aangaf, het waarom kennen we allemaal wel, het gaat mij om het doordrammen op het waarom waarmee het voor mij aannemelijk lijkt dat je het goedkeurd.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:56 schreef Verluste het volgende:
[..]
Als je het werkelijke waarom, de motieven, kent, dan heb je wel heelveel begrip voor het geweld. Je keurt het niet goed natuurlijk, maar je weet wel precies waarom en je hebt medelijden met de plegers van het geweld vanuit de Palestijnse kant.
Ik zie niet in waarom je palestijnen niet als gelijke zou zien ongeacht je standpunt in deze?quote:Althans ik wel en velen met mij die de Palestijn gewoon als gelijke ziet.
1. Israel schiet wel met opzet op burgers. Wil je dat filmpje nog een keer zien waarop ambulancepersoneel die in duidelijk VN-opdruk over straat lopen worden beschoten? Of dat filmpje waarop een Reuters-cameraman zijn eigen dood filmt, als hij wordt neergeschoten door een tankgranaat? Het afsluiten van gas/water/licht in Gaza valt ook wel als aanval op burgers te beschouwen. Alsmede de roadblocks. En de tientallen meters hoge muren.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:24 schreef damsco het volgende:
[..]
Israël schiet niet expres op burgersWat schieten zij daar mee op. Het feit dat ambulances werden beschoten komt omdat Hamas een guerilla oorlog voert. Met steun van de bevolking vallen ze Israël aan, waardoor ook de burgers in het conflict komen. Daarnaast gebruiken ze ambulances om strijders te vervoeren en gebruiken ze heilige gebouwen (moskeeën) om wapens in op te slaan. Wanneer dit dan ook nog in een dicht gebied plaats vind wordt het helemaal lastig (wat ook bij de guerilla tactiek hoort).
Ik probeer je al tientallen topics lang uit te leggen DAT het een oorlog tegen Hamas is, maar door de verdomde tactiek van Hamas vallen er burgerslachtoffers. Wanneer je dit niet snapt ben je stekeblind.
Maar opzich is dat toch mooi, laat ze de overwinning vieren. Het past prima in het plaatje van ontwetendheidquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:08 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ze hebben niet gewonnen... het staat 1200 tegen 13.
Ze hebben beiden gewonnen (liever gezegd verloren), het is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:08 schreef B4CO het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
1. Israel schiet wel met opzet op burgers. Wil je dat filmpje nog een keer zien waarop ambulancepersoneel die in duidelijk VN-opdruk over straat lopen worden beschoten?
Ook dat is te begrijpen vanuit het oogpunt van Hamas. Overduidelijk geven ze niks om de bevolking die hen gekozen heeft. Het gebruiken van burgers, ambulances & moskeëen is een aardige tactiek. Je bent beter beschermt tegen Israëlisch vuur en indien burgers worden geraakt is dat de schuld van Israël.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:24 schreef damsco het volgende:
[..]
Israël schiet niet expres op burgersWat schieten zij daar mee op. Het feit dat ambulances werden beschoten komt omdat Hamas een guerilla oorlog voert. Met steun van de bevolking vallen ze Israël aan, waardoor ook de burgers in het conflict komen. Daarnaast gebruiken ze ambulances om strijders te vervoeren en gebruiken ze heilige gebouwen (moskeeën) om wapens in op te slaan. Wanneer dit dan ook nog in een dicht gebied plaats vind wordt het helemaal lastig (wat ook bij de guerilla tactiek hoort).
Zoals ik zei maakt Hamas gebruik van guerilla tactiek, waaronder het gebruik van ambulance busjes voor vervoer van terroristen. Het is dan niet zo gek dat Israël op haar hoede is, en daardoor ook ambulance personeel in gevaar komt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
1. Israel schiet wel met opzet op burgers. Wil je dat filmpje nog een keer zien waarop ambulancepersoneel die in duidelijk VN-opdruk over straat lopen worden beschoten? Of dat filmpje waarop een Reuters-cameraman zijn eigen dood filmt, als hij wordt neergeschoten door een tankgranaat? Het afsluiten van gas/water/licht in Gaza valt ook wel als aanval op burgers te beschouwen. Alsmede de roadblocks. En de tientallen meters hoge muren.
Zo zijn er talloze voorbeelden.
Als jij er voor kiest om blind te zijn voor de overduidelijke feiten, die er op neerkomen dat Israel de agressor is in het gebied, en dat Hamas en die vuurpijltjes het directe gevolg zijn van het agressieve beleid van Israel, dan hebben die filmpjes toch geen zin.
Dan blaat maar lekker voort over segregatie, terwijl de hele wereld behalve Israel wil dat samenleving gerealiseerd wordt.
2. Het is niet de tactiek van Hamas die voor burgerslachtoffers in de Gaza strook zorgt, de tactiek van Israel met haar indiscriminerende fosforbommen daarentegen wel.
[ afbeelding ]
Uiteraard, maar dat zijn aannames. Het is gewoon een feit dat Hamas zich niet aan de internationale regels houdt waardoor Israël met een lastige tegenstander te maken heeft. Ik denk dat de grootste tegenstander van Israël de publieke opinie is, door de vele propaganda. Zoals je ziet trappen er hier op FOK! ook velen in.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:13 schreef B4CO het volgende:
[..]
Wie zegt dat die ambulance personeelsleden geen Hamas nerds zijn?
Even de broeders doden, pak aan en gaan (doen ze vaker)
Natuurlijk schiet Israel met opzet op burgers, althans aanvaardt zij het risico dat er burgerslachtoffers vallen, maar het gaat mede om de motivering.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
1. Israel schiet wel met opzet op burgers. Wil je dat filmpje nog een keer zien waarop ambulancepersoneel die in duidelijk VN-opdruk over straat lopen worden beschoten? Of dat filmpje waarop een Reuters-cameraman zijn eigen dood filmt, als hij wordt neergeschoten door een tankgranaat? Het afsluiten van gas/water/licht in Gaza valt ook wel als aanval op burgers te beschouwen. Alsmede de roadblocks. En de tientallen meters hoge muren.
Zo zijn er talloze voorbeelden.
Als jij er voor kiest om blind te zijn voor de overduidelijke feiten, die er op neerkomen dat Israel de agressor is in het gebied, en dat Hamas en die vuurpijltjes het directe gevolg zijn van het agressieve beleid van Israel, dan hebben die filmpjes toch geen zin.
Dan blaat maar lekker voort over segregatie, terwijl de hele wereld behalve Israel wil dat samenleving gerealiseerd wordt.
2. Het is niet de tactiek van Hamas die voor burgerslachtoffers in de Gaza strook zorgt, de tactiek van Israel met haar indiscriminerende fosforbommen daarentegen wel.
[ afbeelding ]
ja, maar dat lijken ze niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:08 schreef B4CO het volgende:
[..]
Als wij t maar begrijpen.. laat ze maar lekker dansen en feesten, misschien kan dat zo niet meer, daar zorgt de Hamas wel voor...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ja, maar dat lijken ze niet te begrijpen.
Dat is een beetje naief, in 51 delen zijn er misschien 3 topics geweest met een redelijk niveau...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:59 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wil je aub niet zo hatelijk doen? Ik verwacht wel een beetje volwassen niveau in dit topic.
Please?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |