Teeno | maandag 19 januari 2009 @ 12:57 |
[Centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] [Centraal] BMW fantopic [deel 6] Freude am Fahren [Centraal] BMW topic [deel 7] The Ultimate driving machine! [Centraal] BMW fantopic [deel 8] E30 toekomstige klassieker? [Centraal] BMW fantopic [deel 9] ///M [Centraal] BMW fantopic [deel 10] Maar een Alpina mag ook [Centraal] BMW fantopic [deel 11] Vroeger was alles beter [Centraal] BMW fantopic [deel 12] Op naar het Oktoberfest! [Centraal] BMW fantopic [deel 13] M3 CSL? [Centraal] BMW fantopic [deel 14] Sneeuw!! [Centraal] BMW fantopic [deel 15] Hier maar verder dan | |
Teeno | maandag 19 januari 2009 @ 13:02 |
quote:Mijn vorige 730i is in november al verkocht. Was begin 2008 ietwat optimistisch over het verloop van mijn eigen zaak en had eigenlijk medio 2008 al extra geld nodig om in een softwareproduct te investeren. Nu die investering rond is en het softwarepakket voor 99% af kan ik over ongeveer twee weken al naar Noorwegen om de eerste licenties te verkopen. Ik werk samen met een bedrijf die op hetzelfde gebied actief is als de doelgroep voor het pakket, dus we gaan van goede zaken uit. De tijd zal het nog even leren, rij nu nog een ouwe Peugeot 306 en heb vrij weinig te verliezen. | |
Youp | maandag 19 januari 2009 @ 13:35 |
quote:De velgen zullen inderdaad opgenomen worden in een speciale uitrustingen folder ergens. Ze zijn ook gewoon bij te bestellen wanneer je er een krom rijdt. Desalniettemin blijven ze zeldzaam en duur. Winterbanden in die maat heeft trouwens weinig zin, veel te breed, in ieder geval achterop. En runflats wisselen voor de lol wil je niet. ![]() ![]() In het geval van de motorkap, de uitlaten, het M-onderstel en de kleurmogelijkheid Carbonschwartz, dit zijn opties alleen voor deze 5 auto's, tenminste, dat heeft BMW-Nederland mijn baas toegezegd... quote:Er zouden er maximaal 25 gemaakt worden en deze zouden allemaal in Nederland geleverd worden, niet in het buitenland dus. Toen de besteltermijn verlopen was stond de naald op 5 stuks. Waarvan één met het nieuwe I-drive scherm en software. Deze dus. quote:Jep, 15 centimeter heeft bij ons een week gelegen, ook in de week dat we de auto kregen dus. Maar mijn ouders zitten veel in Frankrijk en willen niet overvallen worden door van dit winterse weer... Dan moet je maar zien hoe je thuis komt, ik kan je een ding vertellen.... Rijden door de sneeuw of op spekglad wegdek is een hele ervaring met een 6 serie zonder winterbanden. De achterremmen zijn oververhit voor je 10km ver bent. | |
maedel | maandag 19 januari 2009 @ 13:58 |
* maedel is weer van de partij ![]() | |
veni2 | dinsdag 20 januari 2009 @ 09:41 |
@ youp Hoezo achterremmen oververhit, auto remt het meest voor! En remmen als het glad is is ook niet echt wijs..... | |
BaDaZz | dinsdag 20 januari 2009 @ 16:53 |
Ik heb inmiddels ook al wat geld gespaard, maar vroeg me af wat het zou kosten om een E39 M5 of E46 M3 uit Duitsland te halen? Ik vind ze in Nederland maar een beetje afgeragd. | |
Drifter__ | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:30 |
quote:Auto zoeken op http://www.mobile.de/home/index.html En voor de BPM http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php Ik schat zo tussen de 20k en 25k | |
Drifter__ | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:33 |
Vraagje: Binnenkort moet mijn 320i '95 op voor een inspectie II , ik ben benieuwd op hoeveel ¤¤ ik moet rekenen ? Remmen + banden zijn nog niet aan vervanging toe. [ Bericht 6% gewijzigd door Drifter__ op 20-01-2009 17:41:54 ] | |
Hyperdude | dinsdag 20 januari 2009 @ 17:53 |
http://www.bpmberekenen.com/ is ook wel een handige site met info om te importeren. Bij de dealer staan ze vanaf ¤25K. Met Europlusgarantie vanaf ¤35K. Kennelijk durven ze geen Europlus te geven op een M3 van ¤30K; wellicht een indicatie van te verwachten kosten? Bij een particulier moet het wel lukken voor ¤5K minder. Handel zou ik met een grote boog omheen lopen tenzij 100% onderhoudshistorie bekend. 2002-2004 S4 Avant met V8 is ook wel geinig; ben je ongeveer ¤30K kwijt voordat er een NL plaat op zit. ![]() | |
Youp | dinsdag 20 januari 2009 @ 22:47 |
quote:Al eens van DSC, traction control en electronische sper gehoord? ![]() | |
von_Preussen | zondag 25 januari 2009 @ 22:57 |
* Meldt zijn aanwezigheid * Momenteel rijdt onderstaande rond in een BMW 525d E60 (MY2009), hoewel geen beer van een motor, genoeg nm's om op natte klinkers wat plezier te hebben. ![]() | |
twister_rodriguez | dinsdag 27 januari 2009 @ 01:57 |
quote:dat zal tegenvallen ![]() ![]() tvp | |
Youp | vrijdag 30 januari 2009 @ 09:07 |
quote:Ik vermaak me anders goed in mn Saxotje. ![]() Laatst reed ik wel een nieuwe 207, wat een grafbak zeg... | |
Hyperdude | zondag 1 februari 2009 @ 17:12 |
Bij mijn E36 heb ik door de jaren 3x een koplampglas moeten vervangen. Bij de E46 zijn de koplampen gelukkig niet meer van glas. Maar de mistlampen wel; en je kan, voor zover ik heb gevonden, ook geen losse glaasjes kopen. ![]() Hele lamp kost bij BMW iets van ¤100. Heb ik op de Duitse eBay maar een nwe originele ZKW gescoord voor ¤63,- Nog duur, maar iig. toch wat goedkoper. M-Technik mistlamp ![]() | |
Der_Michael | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:20 |
Vandaag mijn E46 325CI opgehaald........heerlijke bak. Zal morgen ofzo wel ffies wat foto's neergooien;) | |
maedel | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:41 |
quote:Nice ![]() Welk jaar? Vraagje... Ik heb een soort van getint glas in mijn e39 525i, en ook de binnenspiegel heeft zoiets. Dat werkt uitstekend tegen het verblindende licht van achter op komende "ik moet zo nodig jouw sensoren in werking stellen" petjes in golfjes... Nou zou ik wel iets dergelijks willen voor de buitenspiegels. Weet iemand daar iets voor? Het is een beetje die oplossing, of een nightviewbril. | |
Der_Michael | dinsdag 3 februari 2009 @ 20:50 |
Komt uit 2001, ziet er nog zeer netjes uit, altijd dealer onderhouden dus top.....(weet dat dat niet alles zegt natuurlijk ![]() | |
Hyperdude | woensdag 4 februari 2009 @ 19:47 |
Bangle gaat weg.quote:http://www.handelsblatt.c(...)le-ist-weg;2140030;0 Door Bangle (mede-)ontworpen BMW's: BMW Z3 (E36, 1996-2002) BMW 5er (E39, 1997-2004) BMW 3er (E46, 1999-2005) BMW X5 (E53, ab 2000) BMW Z8 (E52, ab 2000) BMW 7er (E65, ab 2001) BMW Z4 (E85, ab 2003) BMW X3 (E83, ab 2003) BMW 5er (E60, ab 2004) BMW 6er (E63, ab 2004) BMW 1er (E87, ab 2004) BMW 3er (E90, ab 2005) Bangle Muss Weg ![]() ![]() Daar gaat ie... ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 04-02-2009 19:52:38 ] | |
Demarest | donderdag 5 februari 2009 @ 22:57 |
Ik heb 't vermoeden dat de prijzen van E46 320D's de laatste weken significant gekelderd zijn; op grote schaal prijsdalingen van 10 - 20%, wat niet alleen kan liggen aan het feit dat ze feitelijk weer een jaar ouder zijn geworden. Gevolg van de kredietcrisis wellicht ... ? | |
_Arthur | vrijdag 6 februari 2009 @ 10:45 |
quote:Vaak staan er aardige KM's op die 320D's. Dus, veel aanbod, weinig vraag = kelderende prijzen. Natuurlijk speelt heel dat kredietgelul zeker mee. | |
justmattie | vrijdag 6 februari 2009 @ 15:31 |
tvp ![]() | |
twister_rodriguez | zondag 22 februari 2009 @ 17:35 |
iemand enig id waar ik in Nederland deze velg ergens op de kop kan tikken? http://cgi.ebay.de/BMW-Alufelge-e39-mit-Continental-225-55R16-225-55-R16_W0QQitemZ120377654792QQcmdZViewItemQQptZAuto_Komplettr%C3%A4der?hash=item120377654792&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 aanbieder is 1,5 uur rijden, tjah heb ik ook geen zin in eigenlijk.. paar weken geleden in de sneeuw zo eentje kapot gereden.. nja is toch niet wat ik momenteel eronder heb liggen maar zou wel fijn zijn om mn setje compleet te hebben en de velgenboer vroeg 155 euro om m te repareren terwijl ze op mp staan voor 200 euro per vier incl banden ![]() ff uitzoeken hoeveel dar kost met verzenden, is miss een optie | |
Hyperdude | zondag 22 februari 2009 @ 19:07 |
Wat is nou 1,5 uur rijden; mooi ritje door Duitsland over een paar weken? ![]() Ik heb wel eens één velg van de Duitse eBay over laten komen via www.huifkar.de/ ; kostte toen totaal iets van ¤20 aan verzendkosten. Setje van 4 met winterbanden was toen iets van ¤60 aan verzendkosten http://www.dparts.com heeft een enorme voorraad wielen liggen, wellicht heeft ie nog ééntje van jouw model liggen | |
twister_rodriguez | zondag 22 februari 2009 @ 21:22 |
ja ik had al besloten om toch te gaan, helaas net te laat voor het einde van de veiling de pc pas aangezet ![]() | |
twister_rodriguez | zondag 22 februari 2009 @ 21:33 |
ja nog ff gekeken er staat echt veel op, die huifkar is ook een goede tip trouwens ![]() | |
Hyperdude | maandag 23 februari 2009 @ 19:13 |
Die Huifkar werkt heel handig. Met name voordelig bij zware/grote dingen. Had je al ontdekt dat die wielen model "styling 33" heten? Dan kan je wat makkelijker op eBay zoeken. BMW+33 in wielen op eBay.de geeft ,meerdere hits, maar wel allemaal setjes helaas. http://search.ebay.de/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&fcl=3&catref=C6&from=R2&dfsp=32&satitle=bmw+33&sacat=14770%26catref%3DC6&a6=-24&a39698=-24&a41397=-24&a41144=-24&a41145=-24&a41365=-24&a39=-24&pfmode=1&pfid=2584&alist=a6%2Ca39698%2Ca41397%2Ca41365%2Ca41144%2Ca41145%2Ca39%2Ca3801&reqtype=1&gcs=1820&pf_query=bmw+33&sargn=-1%26saslc%3D3&sabfmts=1&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=32%26fsoo%3D2&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search | |
twister_rodriguez | maandag 23 februari 2009 @ 20:02 |
yep wist ik , thnx anyway. Dparts heeft vandaag gemaild dat ze de velg op voorraad hebben, dus moet ff mailen en vragen wat ie kost... anders is het sowieso een kwestie van afwachten denk ik op ebay.. staat veel, heb er ook nog 1 gezien die 2 stuks te koop heeft staan. | |
invine | dinsdag 24 februari 2009 @ 13:48 |
ik vind het niet echt een bmw waardige OP... | |
jitzzzze | dinsdag 24 februari 2009 @ 15:01 |
9 maart mag ik mijn 1 serie in ontvangst nemen ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 24 februari 2009 @ 18:16 |
quote:/care ![]() Iemand ervaring met wat zwaardere remschijven voor een E46 330i? Heb nu ATE Powerdisc=normale schijven met wat extra groeven; kon ik goedkoop krijgen (¤70 voor twee ![]() Maar heb nu wel belangstelling voor bv. Brembo met gaatjes FD.151.000 of gleuven FS.151.000 http://www.brembo.com/CatalogoHP/DetailPages/discDetail.aspx?id=5927&idLingua=1 Maar die zijn net geen ¤400 voor 2. ![]() Zimmermann Formula Z lijkt mij ook wel aardig; compound schijf. http://www.otto-zimmermann.de/index.php5?Itemid=122 Bedoeld voor het steviger Autobahn en Alpen cruisen. ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Hyperdude op 24-02-2009 20:28:02 ] | |
swestland | dinsdag 24 februari 2009 @ 21:30 |
quote:mooi, wat voor uitvoering? | |
Kotvedammie | woensdag 25 februari 2009 @ 13:42 |
Hoi bmw fanaten. Ik heb pas een e39 535 v8 gekocht. Hartstikke dikke auto,bomvol enz. Super rijdt ie op zich. Maar stationair loopt ie maar 400toeren,motor schud. En in laag toeren in 5de versnelling begint het toerental licht te schommelen. Heb al bougies en alle 8 bobines vervangen. Op computer geen storingen. Baal er best van. Lambda sondes gewoon goed. Iemand bekend met dit probleem? Hij is van 98,met 215duizend km. | |
Kotvedammie | woensdag 25 februari 2009 @ 13:45 |
quote:ja,je kan zeggen wat je wil,maar duitsers wel goed voor hun auto over algemeen. Staan er ook meer dan hier. Maar die bpm ook niet mals denk. | |
Teeno | woensdag 25 februari 2009 @ 14:38 |
quote:Schudt je motor ook als je wat gas bij geeft in z'n vrij naar ong 1500 toeren? | |
Kotvedammie | woensdag 25 februari 2009 @ 15:05 |
quote:nee,dan niet. En by 1ste 2de 3de versnelling loopt ie ook vloeiend. Maar laag toeren in 4(handmatig) en 5(altyd) begint ie te halen zeg maar. | |
Teeno | woensdag 25 februari 2009 @ 15:12 |
quote:Misschien een luie cylinder.. ik heb het ook gehad met m'n 730i V8, weet niet wat het zou kosten om te laten fixen omdat ik er gelijk een grote beurt tegenaan heb gegooid. | |
Kotvedammie | woensdag 25 februari 2009 @ 15:31 |
Mischien wat met injectoren ofzo ja. Zal vast wat kosten. | |
Hyperdude | woensdag 25 februari 2009 @ 18:03 |
Als je de airco aanzet gaat ie dan naar 600/700 toeren? In TIS gaan ze eerst de benzinedruk maar eens uitgebreid meten Valse lucht al goed nagekeken, bv. via uitlaatgastester? 540 V8, norm toerental stationair, zal bij een 535 niet veel anders zijn: Leerlauf P oder N 580U +/- 50 Leerlauf mit Klima 700U +/-50 Leerlauf D 650 +/-50 | |
Kotvedammie | woensdag 25 februari 2009 @ 18:24 |
Eerlyk gezegd nog niet geprobeert,ga ik zo ff doen. Ja,hij hoort rond 600 te lopen. | |
Kotvedammie | woensdag 25 februari 2009 @ 18:30 |
Luchtmassameter ga ik ook vervangen,dat kan ook weleens het euvel zyn. | |
Kotvedammie | woensdag 25 februari 2009 @ 20:43 |
quote:ja,als ik de airco aanzet gaat ie wel naar de 6-700 toeren. | |
Hyperdude | woensdag 25 februari 2009 @ 20:51 |
Dan lijkt de electronische aansturing iig. te kloppen. Heeft volledige stuuruitslag ook invloed (zakt het toerental dan ook?) In TIS gaan ze dan nl. via DIS het toerental wat hoger zetten bij M62 modellen van na aug. 1997 NB Heb je geen ETK/TIS op je computer/tot je beschikking? Erg handig. Redelijk makkelijk te vinden via de bekende kanalen. ![]() | |
Kotvedammie | woensdag 25 februari 2009 @ 23:22 |
nee,sturen maakt niks uit. laatst gaf de computer aan dat er 3 cyliinders van de rechtse bank niet goed meeliepen...en airmassflow bleef regelmatig op 0 staan,terwijl we 120 reden.maar dan gaf ie weer aan dat ze wel alle 8 meeliepen,daarna weer niet....erg lastig. kennis van mij heeft zo,n bmw programma op laptop. maar hij weet het zo ook niet. co uitstoot wel perfect. hij dacht luchtmassameter. | |
jitzzzze | donderdag 26 februari 2009 @ 09:40 |
quote:Een 116i ![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 27 februari 2009 @ 17:14 |
quote:Nog ff mijn vraagje naar boven halen. Kleine aanvulling: Kan BMW sportschijven kopen: vooras ¤345, achteras¤270. Zijn van die schijven met aluminium hart zoals ook op de M3 zitten; dus geperforeerd en zwevend. Echt niemand ervaringen? ![]() | |
jitzzzze | maandag 9 maart 2009 @ 13:56 |
quote:Nou, hij is er eindelijk. Wat een topwagen ![]() Wel flauw dat al die petjes en makkoranen willen meteen gaan racen en bumperkleven ![]() | |
invine | maandag 9 maart 2009 @ 16:50 |
quote:foto ![]() | |
jitzzzze | maandag 9 maart 2009 @ 16:52 |
quote:Als ik erachter ben hoe dat werkt zal ik een poging wagen ![]() | |
veni2 | vrijdag 13 maart 2009 @ 17:27 |
trotse bezitter BMW 530D E61 executive | |
Dimitri_ | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:40 |
quote:Foto. ![]() | |
Athmozz | zaterdag 14 maart 2009 @ 12:54 |
Binnenkort wissel ik m'n E46 316i eindelijk in voor een E46 320d. Na een paar maanden in mijn bezig begint de benzinerekening toch te hoog op te lopen, en ga ik voor de diesel. Bepaalde punten waar ik goed op moet letten bij aanschaf? Onderhoudsboekje is ingevuld om de 10.000km; heeft juist groot onderhoud gehad... | |
Hyperdude | zaterdag 14 maart 2009 @ 13:06 |
Hopen/bidden dat je turbo het een tijdje volhoudt. ![]() Ik zou voornamelijk willen weten of dat ding gechipt is geweest. Welk bouwjaar? http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=57919&perpage=25&pagenumber=1 712 posts! | |
Athmozz | zaterdag 14 maart 2009 @ 13:11 |
bouwjaar 2001, ding is nooit gechipt geweest (ken de garagist van waar hij komt & de auto is altijd bij hem geweest in onderhoud). Turbo zou enkel op de 150pk modellen last gegeven hebben volgens hem, niet op de 136pk modellen die later geproduceerd zijn (en zoals de mijne eentje is). Dat verbruik is gewoon super, van 1 op 9 nu naar 1 op 16, en dan nog eens van 1.12 per liter naar 0.85 per liter... | |
Hyperdude | zaterdag 14 maart 2009 @ 14:03 |
Dat de 136 PK minder last heeft van de Turbo heb ik ook wel eens gelezen/gehoord. Dus dan zit je goed. Alleen hebben ze volgens mij eerst de 136 PK gemaakt, en daarna de 150PK Sedan of Touring? Bij mijn Touring is al 2 keer onder garantie de achterruit vervangen; verwarming/antenne gaat kapot. Verder weet je het wel denk ik: roest langs voorrand motorkap, trillende remschijven/voorwielophanging kaduuk, afgebroken achterveren, electrische ramen die haperen. Dat is het wel zo'n beetje. | |
Athmozz | zaterdag 14 maart 2009 @ 14:21 |
touring deze keer. Ik rijd nu met een sedan van hetzelfde bouwjaar en zelfde type. Achterruitverwarming gebruik ik eigenlijk nooit, dus dan zal die ook niet zo snel gaan breken. Misschien dat jouw achterdeur eens een "plooi" gehad heeft waardoor de ruit gespannen zit? | |
Hyperdude | zaterdag 14 maart 2009 @ 14:25 |
Nee hoor, is standaard Touring kwaaltje. Maar je kan altijd geluk hebben natuurlijk. Achterruitverwarming schuurt langs rubber. ruit kan denk ik ook niet "gespannen" zitten in de achterklep, omdat ie gewoon open kan/niet vast zit in de achterklep. Eerste dat je merkt is dat je radio wegvalt/zwak signaal heeft als je de achterruitverwarming aanzet. Onder garantie laat ik zoiets vervangen, Als ik zelf iets van ¤500 moet betalen voor een nieuwe ruit , ga ik het niet laten vervangen. [ Bericht 16% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 15:07:46 ] | |
Athmozz | zaterdag 14 maart 2009 @ 14:26 |
ah kijk, handig om weten (hoewel ik vermoed dat je evengoed die klep kan opendoen ipv enkel dat ruitje). alleen jammer dat mijn velgjes niet overgezet kunnen worden ![]() Ik lees nu juist wat jij zegt? Je achterruit niet laten vervangen kan toch niet? of is het enkel je radio-ontvangst die wegvalt (wat mij niet kan geven, ik zet enkel cd's op) | |
Hyperdude | zaterdag 14 maart 2009 @ 15:13 |
Volgens mij praten/schrijven wij langs elkaar? ![]() De achterruit breekt niet in stukken; de "draden" van de achterruitverwarming gaan kapot. Op onderstaande foto kan je zien waar het rubber tegen de draden van de achterruitverwarming schuurt ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 15:21:51 ] | |
Athmozz | zaterdag 14 maart 2009 @ 16:04 |
Ah, misverstandje ja. Ik dacht door de achterruitverwarming aan te zetten dat de ruit in stukken sprong. 'k vond het al raar dat zo'n groot probleem niet echt bekend zou zijn ![]() Die ruit ga ik volgens mij toch nooit gebruiken, dus qua schuren valt het wel mee. Nu hopen dat de volgende eigenaar mijn 316i ook goed behandelt, t is toch altijd leuk om zien dat ze blijven bollen ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 14 maart 2009 @ 16:25 |
Ik gebruik die ruit ook nauwelijks. De ruit beweegt tov. de achterklep. Anyway, genoeg over die achterruit. Is het geen telefoonantenne? Die heb ik nl. wel bij een ingebouwde BMW/Siemens foon ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2009 16:31:10 ] | |
Athmozz | zaterdag 14 maart 2009 @ 16:52 |
't is inderdaad die antenne, en er zit een handsfree kit in. Handig om weten ![]() (en eindelijk een achterruitenwisser, het irriteerde mij mateloos dat die er niet op zat bij de sedan) | |
veni2 | maandag 16 maart 2009 @ 15:04 |
quote:wat nog nooit een zwarte bmw gezien?? ![]() | |
Dimitri_ | maandag 16 maart 2009 @ 18:14 |
quote:Vaak genoeg, maar ik blijf ze graag zien.. Vooral de touring. ![]() En ben wel benieuwd naar welk interieur, welke velgen, een evt. M-pakket.. Dus. ![]() | |
veni2 | woensdag 18 maart 2009 @ 09:11 |
quote:Geen idee hoe ik hier foto's moet plaatsen ![]() Maar ter info, zwart leder interieur, geen m pakket , geen sportstoelen (nog spijt van!) wel sportstuur business navigatie, telefoon,adaptive drive, steptronic automaat,sportonderstel, 7 spaaks 18 inch velgen. | |
_Arthur | woensdag 18 maart 2009 @ 09:20 |
quote:Draagarmrubbers voor. Verder had mijn 320D (136pk) alleen default onderhoud nodig, totdat de dieselpomp stuk ging bij 200k km. Echter werd deze onder garantie vervangen. Verder uitermate plezierige auto. | |
Athmozz | zondag 12 april 2009 @ 16:45 |
quote:draagarmrubbers zat inderdaad een héél klein beetje speling op, en zijn ondertussen al vervangen, samen met de draagarmen en alles wat errond zit. Aangezien ik de auto eigenlijk al gekocht had heeft m'n garagist het zo geregeld dat hij de auto geen volledige interieurcleaning gegeven heeft, maar wel gratis al die dingen vervangen, wat op zich nog een mooie ruil is ![]() Ik heb er nu een goede 3000 km mee gereden in nog geen maand tijd (en dat als student ![]() ![]() Dit omdat ik de auto de komende paar maanden eigenlijk niet kan missen (ziet er naar uit dat hij 2000km/week gaat mogen gaan rijden) Om nog eens op die achterruit terug te komen; mijn achterruit ziet er anders uit dan op de foto, het stuk waar de rubbers op zitten daar lopen er geen verwarmings / antennedraden meer... Zal er eens een foto van proberen trekken. 320d op de autobahn = ![]() ![]() | |
Hyperdude | maandag 13 april 2009 @ 17:03 |
Dat tanken: al verschillende standen geprobeerd? Bij mijn oude E36 325 was het ook wel eens problematisch, bij de E46 die ik heb (benzine) kan ik de slang gewoon normaal laten hangen, maar soms heb ik wel het idee dat de slang er niet te ver in moet worden gestoken. Sommige benzinepompen zijn ook stukken kritscher dan anderen. Gewoon proberen en niet te ver doorrijden voordat je gaat tanken. ![]() Achterruit? Wat bedoel je precies? Er zijn wel nieuwere en oudere versies van de achterruit in omloop, foto hierboven is volgens mij een oudere versie. Maar wat nu precies het verschil is? ![]() Maar als het goed werkt is er geen probleem, toch?! | |
Kogando | vrijdag 29 mei 2009 @ 00:46 |
Heb een bmw E30 325i 2-deurs sedan uit '91 op het oog. In het linkervoorspatbord zit helaas een deukje. Weet iemand of je zo'n spatbord makkelijk vervangt, of is dat vastgelast? Uitdeuken en spuiten kan natuurlijk ook, maar een ander spatbord is wellicht wat netter. | |
mighty_myte | vrijdag 29 mei 2009 @ 09:29 |
Ik heb mezelf eindelijk een 5-serie gekocht! ![]() ![]() | |
DoimeN | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:02 |
Ziet er goed uit, lekker standaard. Maar verschillen de ruiten nou? Doe aub geen geblindeerde ramen achter. Maar gewoon allemaal helder. | |
mighty_myte | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:13 |
quote:De ruiten zijn allemaal hetzelfde. De achterramen lijken idd donker op de foto. Maar voor mij geen andere velgen, subwoofer of wat dan ook. Zo is hij het mooist. Die originele velgen zijn een lust voor het oog imo. | |
DoimeN | vrijdag 29 mei 2009 @ 10:33 |
Ja vind ik ook, het was ook niet sarcastisch bedoeld hoor. Ik vind ze standaard het mooist. Er rijden al genoeg ver-mohamedde 5-serie's rond. | |
mighty_myte | vrijdag 29 mei 2009 @ 11:11 |
quote:Precies. Het enige dat niet standaard is aan deze auto is mijn autoradio. | |
Athmozz | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:04 |
welke motor ligt er eigenlijk onder ![]() | |
mighty_myte | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:47 |
quote:2 liter 6 in lijn 24 kleppen Vanos. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:50 |
Sjiek ding ![]() | |
Athmozz | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:51 |
mooi ![]() ik ben aan het kijken om me tegen na de zomer een E30 cabrio aan te schaffen als 2de wagen (en als opknapdingetje). Liefst een M3 natuurlijk, maar ik vrees er een beetje voor dat die onvindbaar zijn ![]() | |
mighty_myte | vrijdag 29 mei 2009 @ 12:55 |
Een nette originele 325i lijkt me lastig te vinden. | |
invine | vrijdag 29 mei 2009 @ 14:10 |
quote:Hoeft toch niet perse net en origineel te zijn denk ik.. is een opknapper? | |
Kogando | vrijdag 29 mei 2009 @ 14:31 |
quote:Proficiat met je 5-serie. ![]() Ik ga maandag voor een E30 325i naar duitsland, denk dat ik blij mag zijn als ik voor 5000 euro klaar ben. Die dingen worden erg schaars. | |
mighty_myte | vrijdag 29 mei 2009 @ 15:46 |
quote:Dankje! Heeft even geduurd, maar hij is er. ![]() Succes met die 325 zoeken! Ik heb ook een tijd in Duitsland gezocht, maar een autoambulance, RDW-keuring en in het duits details bespreken leek me niet zo'n strak plan. | |
Athmozz | vrijdag 29 mei 2009 @ 19:46 |
ik heb t voordeel dat de garage waar ik mijn andere BMW's tot nu toe gekocht heb zelf geregeld duitse wagens invoert, en dat hij me wil helpen voor de volledige invoer en degelijke te regelen, en dat ik dan eventueel mijn onderdelen ook via hem kan krijgen (hij kent veel meer mensen in dat milieu dan ik). Hoeveel hij zou rekenen voor importeren af te handelen weet ik niet, maar gezien de andere die ik bij hem gekocht heb ga ik uit dat hij heel de boel wel afhandelt voor 500à1000¤; inclusief transport van Duitsland tot in de garage, inschrijving in belgie, keuring in belgie... Best nog een schappelijke prijs als je rekent wat een 325i alleen al verzuipt op 1000km snelweg ![]() | |
invine | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:03 |
quote:baur ziet er niet uit als je het mij vraagt. | |
Athmozz | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:29 |
daarom ook, die moet ik niet ![]() | |
mighty_myte | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:34 |
wat is baur? ik zie dat wel meer staan maar het zegt me niks. | |
Kogando | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:35 |
quote:Baur is lelijk idd, sta er van te kijken dat er daar zoveel van zijn. Maar een goeie 325i cabrio moet wel te vinden zijn, daar staan er meer van te koop in goede staat dan de 2-deurs sedan. ![]() | |
Kogando | vrijdag 29 mei 2009 @ 20:36 |
quote:Aparte carrosseriebouwer die zelf een soort cabrio maakte, hardtop/targa idee.. en lelijk dus. ![]() ![]() | |
mighty_myte | zaterdag 30 mei 2009 @ 01:35 |
quote:Jezus, wat bezielde ze om zoiets doms te maken! ![]() | |
mighty_myte | maandag 1 juni 2009 @ 21:22 |
Het verbruik van mijn 520i valt me erg mee! Ik had gehoopt op 1:10, maar hield er rekening mee dat het ook wel eens 1:9 zou kunnen zijn. Gelukkig bleek het 1:11,5 te zijn. En dat met regelmatig even als een mongool optrekken. Netjes. | |
#ANONIEM | maandag 1 juni 2009 @ 23:58 |
Morgen de knoop doorhakken over de aanschaf van een Z4... | |
Dimitri_ | dinsdag 2 juni 2009 @ 00:57 |
quote:IMO wel een vooruitgang ten opzichte van je SLK.. | |
rival | dinsdag 2 juni 2009 @ 08:14 |
quote:Ik heb zelf een 318is E30....type2 Maar heb toevallig nog een 325 type 1 te koop staan, dat is wel een automaat ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 juni 2009 @ 12:46 |
quote:De koop is gesloten. ![]() | |
Kogando | woensdag 3 juni 2009 @ 19:45 |
quote:Ah, 318is.. nice. ![]() ![]() ![]() | |
Kogando | woensdag 3 juni 2009 @ 19:47 |
quote:Pics, specs! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 3 juni 2009 @ 20:24 |
![]() Zie verder Welke roadster zou je kiezen? ![]() | |
rival | donderdag 4 juni 2009 @ 08:26 |
quote:Die heb ik ook nog staan maar die gaat niet weg, daar gaan we de komende maanden flink aan werken die gaat helemaal kaal en opnieuw opgebouwd ![]() Ik zou eventueel de automaat kunnen voorzien van een handbak ![]() K-man, nice ride ![]() | |
jitzzzze | donderdag 4 juni 2009 @ 08:48 |
quote:Die witte 1 serie ![]() ![]() | |
Mike1984 | donderdag 4 juni 2009 @ 15:55 |
quote:Onzin ook in nederland zijn goede E46 M3's te vinden, ligt alleen aan je budget ! Is dat niet veel meer dan 20K dan kom je bij een E46 M3 nog niet heel ver op dit moment , heb je 30k of meer dan staan er zat goeie exemplaren te koop. Maar hoeveel heb je er al bekeken ? want waar baseer je dat afgeragd op ? | |
viagraap | donderdag 4 juni 2009 @ 16:00 |
Mijn leswagen is een BMW 3 serie, van een niet al te oud bouwjaar. Zeker niet van voor 2004. Valt me op dat hij bij het nieuwe rijden als je de snelweg op wilt in zn 4 hij niet vooruit te branden is tot hij de 2k aantikt. | |
Athmozz | donderdag 4 juni 2009 @ 16:16 |
quote:diesel of benzine? | |
mighty_myte | donderdag 4 juni 2009 @ 16:32 |
quote:Lijkt me niet zoveel uitmaken, weinig auto's geven enige power onder de 2k, vooral met zo'n snelheden. | |
AudiS4S5 | donderdag 4 juni 2009 @ 21:12 |
BMW's zijn cool | |
mighty_myte | donderdag 4 juni 2009 @ 21:52 |
wow, ik haalde 215 op de teller en had nog gas over! ![]() | |
viagraap | vrijdag 5 juni 2009 @ 02:08 |
Diesel. Ik snap ook wel dat de motor minder wil onder de 2k, maar in zn 4 is het wel heel erg in vergelijking met de andere versnellingen (6 versnellingen). | |
Kogando | vrijdag 5 juni 2009 @ 08:38 |
quote:Als je veel power wilt onder de 2k heb je een blok nodig met veel koppel. En veel koppel is, met name, voorhanden bij diesels, motoren met veel inhoud en motoren met turbo's. De meeste tdi's hebben bij 2k al behoorlijk wat trekkracht. Vooral bmw's (benzine) moeten nogal wat toeren maken om hun vermogen te leveren, iets wat liefhebbers juist waarderen. ![]() | |
Athmozz | vrijdag 5 juni 2009 @ 09:34 |
quote:houd er ook rekening mee dat veel lesauto's hun motormanagement herprogrammeerd is om het vermogen terug te knijpen, om de auto wat te ontlasten. Ik ken een rijschool in het gentse die met mercedes B klasses rijdt, en al die motoren gaan bij een tuner langs om de karakteristieken te herprogrammeren dat ze top-end veel kracht verliezen, maar dat ze in het laag wat meer koppel bij krijgen waardoor het moeilijker is om met die wagens stil te vallen. Ideaal natuurlijk om mee te lessen, maar als ze dan later in hun eerste eigen auto komen zitten ze de hele tijd te knoeien omdat die andere instellingen zitten heeft op zijn motor ![]() | |
rival | vrijdag 5 juni 2009 @ 09:49 |
quote:Sowieso rijdt elke auto anders, dus dat maakt verder ook weinig uit. hooguit als hun eerste auto exact dezelfde is ![]() | |
rival | vrijdag 5 juni 2009 @ 09:51 |
Weet er iemand trouwens waar ik klassieke bmw's vandaan kan halen? Ik heb een droom, een bmw 507. ik wil eens kijken of dat haalbaar is.... ik gok van niet, er zijn er toendertijd maar 252 oid van gemaakt....(1956 tot 1959) | |
Athmozz | vrijdag 5 juni 2009 @ 09:59 |
http://oldtimerfarm.be/ bel die gasten eens ![]() ![]() (prijzen die ik op internet tegenkom zijn toch 750.000 tot 900.000¤ voor zo'n wagen. Ik vrees dat je misschien beter kijkt naar een ander modelletje ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juni 2009 @ 10:13 |
Ja, voor een 507 mag je wel even sparen... | |
Youp | vrijdag 5 juni 2009 @ 10:52 |
Heb je de lotto gewonnen Rival? Een Z8 (gebouwd naar 't beeld de 507) is nog goedkoper... | |
rival | vrijdag 5 juni 2009 @ 12:57 |
quote:Ik zei al, droom ![]() | |
rival | maandag 8 juni 2009 @ 08:19 |
Wie oh Wie kan me helpen....... Ik heb een 2.5e blok. (E30 2645cc plusminus) dit blok zou moeten gaan als de brandweer als je hem voorziet van de kop van een 325i. Dit heb ik al van een hoop mensen gehoort. echter, nu schijnt niet zomaar elke 325i kop uit die tijd op elk 325e blok uit die tijd de passen... Welke bmw kenner heeft hier verstand van? ![]() | |
Hyperdude | maandag 8 juni 2009 @ 17:38 |
Ken je Duits? ![]() http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00080/f00080.htm Zat info over eta ombouw mogelijkheden | |
rival | maandag 8 juni 2009 @ 19:18 |
quote:Duits ![]() Alsnog bedankt, misschien dat iemand me ermee kan helpen ![]() | |
Hyperdude | maandag 8 juni 2009 @ 20:20 |
Wat voor ETA blok heb je precies? Welk bouwjaar/hoeveel PK? Dan zal ik eens kijken of ik wat nuttigs voor je kan vertalen. Ik heb zelf een E30 325iX gehad en zie zelf meer in een ombouw naar M50 blok. Die zijn praktisch onverwoestbaar (itt. de M20 325 kop) en dan heb je 192 PK . Maar je hebt al een ETA blok liggen natuurlijk... | |
PallominnoX | maandag 8 juni 2009 @ 23:12 |
BMW E24![]() ![]() | |
rival | maandag 8 juni 2009 @ 23:34 |
quote:de vorige E30 had die motor, een 2.5 vanos. die hebben we ook nog liggen maar we willen graag wat met dit blok doen. dat andere blok kan altijd nog ergens in. ook zou dit blok met de juiste kop meer pk moeten leveren... Ik heb de papieren hier niet liggen ik weet geen exacte data.... morgen zal ik dat posten... hij is iig uit januari 1986. SPOILER [ Bericht 0% gewijzigd door rival op 09-06-2009 08:31:38 ] | |
rival | maandag 8 juni 2009 @ 23:35 |
quote: ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:35 |
Heeft er gewoon iemand een kras in mijn voorbumper gereden ![]() Mijn BMW, wat doe je? ![]() | |
rival | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:44 |
quote:Als ik ergens pisnijdig van wordt ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:46 |
quote:Dat er een kras in zit is nog tot daar aan toe; iedereen heeft wel eens parkeer-tyfus. Maar dat ik bij mijn auto aankom en allemaal krassen en een afdruk van een trekhaak aantref.. En niks geen briefje ofzo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:49 |
quote:helemaal als je zelf zuinig bent op je auto (zoals ik ![]() ![]() je zou zoiets toch zien gebeuren ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:51 |
quote:Ja, ik ben er echt onwijs zuinig op. En dan krijg je dit ![]() Sta je dan met je goede gedrag ![]() | |
rival | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:53 |
quote:kuttokkies ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 9 juni 2009 @ 12:54 |
quote:Ja, zeg dat wel ja ![]() | |
Athmozz | dinsdag 9 juni 2009 @ 15:19 |
juist van bij de dealer terug; 460¤ voor 1 velg + band ![]() en het ergste van al is dat er nog banden + velgen zitten aan te komen, want de hele straat ligt vol met steengruis, stukken afgeslepen betonijzer ![]() ![]() | |
Kogando | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:28 |
quote:Ik weet dat ze de nokkenas van een diesel gebruiken meestal. Op www.e30.de staat een hoop informatie over dergelijk ombouwprojecten. Je zal alles wel opnieuw af moeten stellen, dus wel een operatie die wat tijd en geld zal kosten. ![]() Maar je ziet het geregeld. Alpina en Hartge deden het ook op deze manier. | |
twister_rodriguez | dinsdag 9 juni 2009 @ 23:52 |
quote:na mijn bmw aankoop vond iemand het ook nodig om binnen 2 weken na de aankoop een kras van bijna een meter op mijn motorkap te zetten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jitzzzze | woensdag 10 juni 2009 @ 08:03 |
quote:Zo jammer inderdaad. Blijf gewoon van andermans spullen af ![]() | |
rival | zaterdag 13 juni 2009 @ 18:58 |
quote:Het heeft even geduurt maar daar ben ik weer ![]() 13-05-1986 is de datum eerste toelating (in duitsland) hij is dus 2674 cc 90 kw. (122 pk ofzo?) | |
Hyperdude | zondag 14 juni 2009 @ 23:43 |
Volgens die site die ik hierboven noemde, loont het niet echt de 122 PK versie van het eta blok te gebruiken. Je schiet dan niets op tov. de M20 325 met 170PK Onderstaande tekst even snel vertaald/samengevat: "Bij een eta blok van 122 PK met M20 325 kop krijg je een erg lage compressieverhouding, nog eens versterkt door de te krappe luchtinlaten waardoor je een slecht ecilindervulling krijgt. Je kan de kop afvlakken om de compressieverhouding te verhogen, maar dan moet je oa. de timing weer aanpassen." quote: http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite31.htm | |
rival | zondag 14 juni 2009 @ 23:52 |
quote:ok thnx. maar luchtinlaten komen ook van het andere blok. echt de hele kop e.d. das jammer om te horen.... | |
Hyperdude | zondag 14 juni 2009 @ 23:53 |
Welke kop ga je dan gebruiken? Hierboven had je het toch over een M20 325i kop? De 129PK eta heeft andere zuigers (dan de 122PK blokken) en vrijwel dezelfde kop als de M20 325i. Daardoor krijg je met een licht afgevlakte kop ongeveer 180-185 PK. [ Bericht 49% gewijzigd door Hyperdude op 14-06-2009 23:59:25 ] | |
rival | zondag 14 juni 2009 @ 23:57 |
quote:van een 325i... maar dus incl inlaatspuitstuk. euhm lampda (lapda lamda? whatever ![]() Ik sprak vandaag iemand die zegt, als je zuigers een holle bovenkant hebben dan kan het. maar dan geloof ik eerder natuurlijk zo een hele lap serieuze tekst.. jammer dat ik dat zelf niet begrijp... | |
rival | zondag 14 juni 2009 @ 23:57 |
quote:ja klopt. de kop van een 325i e30 | |
Hyperdude | maandag 15 juni 2009 @ 00:02 |
Dan loont het dus, volgens die Duitse site, niet tov. een normale M20 325i. Of je moet met andere nokkenassen en ontstekingstijdstippen ed. gaan rommelen. Dan is een M50 325 veel simpeler; en krachtiger. ![]() | |
rival | maandag 15 juni 2009 @ 07:51 |
quote:Ok duidelijk. thnx! Het gaat me eigenlijk ook meer om het projectje zelf, ik doe steeds meer met die dingen en dat vind ik echt gaaf. Ik heb een M50 blok liggen 2.5 met vanos. maar die bewaren we voor een ander project. | |
Hyperdude | maandag 15 juni 2009 @ 20:09 |
Anders ga je toch gewoon je standaard 325 blokkie reviseren. Die van mij had na bij 330000 km volgens mij niet meer de volle 170 DIN PK´s ![]() Volgens mij valt er aan de 325 zelf ook nog wel wat te optimaliseren. 325i blok+kop+zuigers+ eta krukas + aangepaste nokkenas: 218 PK ![]() quote:http://wp1016621.wp027.we(...)00080/m20seite34.htm | |
rival | dinsdag 16 juni 2009 @ 08:37 |
quote:klinkt goed ![]() Zie je toevallig ook hoeveel graden die nokkenas moet zijn? (je spreekt toch in graden bij nokkenassen? ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 16 juni 2009 @ 09:33 |
Krijg ik van de lease toko een Astra station met trekhaak mee ![]() Dat is toch niet gelijkwaardig aan mijn 1 serie? ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 16 juni 2009 @ 17:25 |
quote: quote:E/A=inlaat/uitlaat neem ik aan. Ik weet niet zoveel van dit soort technische details. ![]() quote: | |
mighty_myte | dinsdag 16 juni 2009 @ 18:19 |
BMW is inderdaad niet goedkoop qua onderhoud! Vooral deze 5 serie niet. ![]() Vandaag vervangen: 4 slotbouten voor normale wielbouten (ik had de sleutel niet) schokdempers voor beschermingshoezen en stop-rubbers van de schokdempers rubbers om alle dingen die rubbers hebben, fuseekogel linksvoor draagarm rechtsvoor een stuk spoorstang linksvoor bougies heb ik vervangen, luchtfilter ziet er nog prima uit, stuurbekrachtingvloeistof ook helder en op niveau, remvloeistof ook goed, tankklepscharnier heb ik vervangen, alle scharnieren, sloten en deurvangers ingevet Totaal een flinke aderlating, weer even een paar zaterdagen extra werken komende tijd. ![]() Maargoed, hij zal wel sturen als nieuw, dus niemand kan me nog bijhouden. ![]() Nu alleen nog de volgende dingen zodat hij technisch in nieuwstaat is: olie + filter versnellingsbakolie diff-olie mistlampen voor (die doen nu niks, ondanks de nieuwe lampjes). bevestinging ruitenwisser passagierskant kleppendekselpakking (zat wat olie in de bougiegaten) middendemper uitlaat Soms komt er ook een raar piepje uit de motorruimte als het geregend heeft. Lijkt op een slecht lager van een spanrol ofzo. Moet ik nog eens bekijken. | |
Athmozz | dinsdag 16 juni 2009 @ 23:52 |
wat jij gedaan hebt is natuurlijk geen "normaal" onderhoud aan een BMW, maar gewoon achterstallig onderhoud inhalen. Dat kost inderdaad wat meer ja ![]() | |
rival | woensdag 17 juni 2009 @ 11:08 |
quote:En als je er dan weer mee de weg op gaat ![]() | |
rival | woensdag 17 juni 2009 @ 11:55 |
quote:Als ik jou toch niet had ![]() Thnx daar moeten we zo uit komen ![]() Maar, we gaan het nog een tandje extremer doen.. mits mogelijk..... Ik ben namelijk in het bezit van een compressor. Die moet er maar meteen op ![]() Deze heb ik laatst gekocht, en mij werd vertelt dat hij geschikt is voor een blok tot 2 liter. toen gingen wij er gisteren over nadenken, waarom zou dat niet passen op 2.5/2.7? het blok draait niet meer toeren, dus dat kan het niet zijn. je zuigt lucht aan en blaast meer lucht eruit daar veranderd weinig aan. Ik kan wel begrijpen dat het percentage winst minder worden naarmate de cilinderinhoud groter wordt (tenzij je een grotere compressor neemt) Wie weet hier een goed antwoord op? | |
mighty_myte | woensdag 17 juni 2009 @ 12:51 |
quote:Idd, dan spoort hij voor geen meter en moet ik zometeen alleen nog even naar Euromaster om hem te laten uitlijnen. ![]() | |
rival | woensdag 17 juni 2009 @ 12:54 |
quote:Aha, ja mijn maatje is daar erg goed in zelf dus na al die dingen vervangen is dat ook meteen gebeurd hier ![]() | |
rival | donderdag 18 juni 2009 @ 14:40 |
quote:niemand? al weet je het niet zeker, meedenken is gewenst ![]() | |
Hyperdude | donderdag 18 juni 2009 @ 16:01 |
quote:Een compressor moet toch een bepaalde druk/volume leveren om de zuigers te vullen. Een compressor die geschikt is tot 2 liter krijgt een 2,5 liter blok dus niet vol/genoeg opgepompt. ![]() Schiet je er dan nog wat mee op? Vooral als je meeneemt dat een compressor ook PKtjes kost voordat ie druk kan leveren. Maar dit weet ik dus niet zeker. ![]() | |
rival | donderdag 18 juni 2009 @ 16:12 |
quote:ik denk het heel simpel, die compressor geeft extra lucht, dus hij pompt er meer in dan dat er anders in zou gaan. dus voordeel. maar toen dacht ik er niet bij na dat het natuurlijk ook vermogen kost omdat ding rond te laten draaien.... | |
rival | zaterdag 20 juni 2009 @ 19:03 |
Weten jullie trouwens nog een bmw forum oid... wat WEL druk bezocht wordt? ik heb er een paar gezien maar daar leeft weinig ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 20 juni 2009 @ 20:17 |
In Nederland heb je bv. http://bmwforums.nl/ , maar die ken ik verder niet. Ik zelf zit meer in Duitsland, technisch veel meer kennis en info: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/ http://e30-talk.com/ http://www.e30.de/ http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/ | |
fr0x | zondag 21 juni 2009 @ 20:05 |
ff pic van mijn bmw... Net de dynamo laten maken, gasklephuis laten schoonmaken en de airco bij laten vullen a 1100 :-( http://foto-uploaden.nl/zie/fuxx6ly | |
justmattie | zondag 21 juni 2009 @ 20:18 |
quote:www.bmwfan.nl/forum/ [ Bericht 0% gewijzigd door justmattie op 21-06-2009 22:08:01 ] | |
Kogando | zondag 21 juni 2009 @ 20:44 |
quote:http://www.bmwclubnederland.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=26 http://www.e30fansite.nl/Forum/ (alleen voor de bmw e30) | |
mighty_myte | zondag 21 juni 2009 @ 22:32 |
quote:dit amerikaanse forum is druk en staat vol met howto's. http://forums.bimmerforums.com/forum/ | |
rival | maandag 22 juni 2009 @ 07:35 |
Thnx guys ![]() hebben jullie toevallig ook nog gedachtes over het compressor verhaal boven aan de pagina? ![]() | |
Catch22- | maandag 22 juni 2009 @ 08:54 |
ik weet alleen dat je zoiets alleen moet doen als je echt weet wat je doet ![]() | |
rival | maandag 22 juni 2009 @ 09:02 |
quote:Ik kan me er niet druk om maken als we het blok slopen, als dat is wat je bedoeld. al draait ie 10 minuten het is allemaal voor de ervaring ![]() we gaan nu dus werken met een 2.5i en 2.5e blok. hier blijft dus altijd nog wat goeds van over. en dan hebben we nog een M20b25 en een M50b25 blok liggen... SPOILERMisschien dat we de compressor wel op een ander blok gaan zetten uiteindelijk. of nergens op... ik zit eigenlijk een beetje hardop te denken hier ![]() | |
Catch22- | maandag 22 juni 2009 @ 09:23 |
Als het dan niets uitmaakt zou ik het gewoon doen. Als je het toch hebt liggen, dan is het een leuk experiment ![]() | |
rival | maandag 22 juni 2009 @ 09:43 |
quote:Dat wel, maar als blijkt dat de compressor uiteindelijk helemaal niks toevoegt aan dat blok, dan is het net teveel verspilde energie ![]() Maar heb de tijd, ben eerst nog op zoek naar de 284/272 nokkenas. niks kunnen vinden op marktplaats vanmiddag maar ff naar amstelveen daar zit een motorblokkenboer ![]() | |
Hyperdude | maandag 22 juni 2009 @ 20:01 |
Voor ¤355 ben je hier klaar. maar dat moet goedkoper kunnen volgens mij. http://cgi.ebay.de/Asym-Nockenwelle-284-272-BMW-M20-SCHRICK-NEU_W0QQitemZ310149922420QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item4836603e74&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1229%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50 Setje Schrick voor de M54 330 kost daaro ¤899,- ![]() Iemand ervaringen? | |
twister_rodriguez | woensdag 24 juni 2009 @ 00:31 |
mn bmwtje heeft laatste tijd moeite met koud starten.. werd steeds erger, sinds een week of 2 is ie bij het starten 3 maal uitgevallen, nog een x starten en dan loopt ie prima, bougies laten vervangen (hielp niet) en nu moet ik m maar weer laten nakijken.. moet zeggen dat de regelmaat van (kleine dingen) die kapot gaan of vervangen/gerepareerd moeten worden me wel is tegengevallen... maar goed hij is ook al 10 jaar oud | |
Catch22- | woensdag 24 juni 2009 @ 00:32 |
Heeftie nog een verdelerkap? dan is dat het waarschijnlijk. bougiekabels? | |
twister_rodriguez | donderdag 25 juni 2009 @ 00:31 |
quote:geen id ![]() bougiekabels? dunno, moet nog ff afspraak maken deze week | |
Teeno | maandag 10 augustus 2009 @ 15:25 |
http://www.nu.nl/auto/205(...)ijvers-geprijsd.html ![]() 544 PK in een sedan.. als ik vanavond toch eens geluk heb... ![]() | |
Catch22- | maandag 10 augustus 2009 @ 15:28 |
Och, voor 150.000 euro heb je een m5 en voor 50.000 kan je een hele hoop tunen ![]() ![]() | |
justmattie | maandag 10 augustus 2009 @ 21:25 |
Een G Power M5 ofzo zal voor die prijs wel te krijgen zijn toch ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 augustus 2009 @ 21:58 |
De Z4 heeft opeens 2.000 km meer op de teller staan dan een weekje geleden. Rare toestanden. ![]() | |
Athmozz | maandag 17 augustus 2009 @ 00:39 |
quote:als ik 2000 in een week raar zou moeten vinden heb ik een wonderlijke 320d ![]() | |
justmattie | maandag 17 augustus 2009 @ 00:49 |
quote:Zomers weer zeker ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2009 @ 11:43 |
Weekje vakantie. Naar Luxemburg en Duitsland geweest met o.a. Porsche Museum, Mercedes Museum en Meilenwerk. ![]() | |
metallicattim | dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:49 |
www.E30SummerMeet.nl Voor elke BMW toegankelijk, maar in hoofdzaak voor de E30 ![]() Nog maar een paar dagen te gaan! Nog eff de belangrijkste info op een rijtje: Het adres: Restaurant "De Koksehoeve" De Koksedijk 25 5421 ZB Gemert De tijden: Zaterdag 22 augustus toegang van 16:00-21:00 ( i.v.m. overlast en rust gaat de poort dicht om 21:00 ) Zondag 23 augustus toegang van 10:00-18:00 Zoals jullie hopelijk ondertussen al weten duurt de ESM09 dit jaar 2 dagen! Op zaterdag (22 augustus) hebben we een leuke campingdag in de planning staan met muziek, BBQ en enkele leuke games. Maar natuurlijk vooral gezelligheid! De zondag (23 augustus) staat zoals gewoonlijk in het teken van de E30, met als doel het aantal van 202 E30's van vorig jaar te verbreken en er een nóg gezelligere dag van te maken! Hoe bestel je je kaarten nou eigenlijk? Stuur een E-mail naar Webmaster@E30SummerMeet.nl met de volgende gegevens: - Naam/Forumnaam - Adres - Aantal kaarten ( vermeld het aantal Auto's+Bestuurders en het aantal meerijders per auto ) [color=#FF0000]I.v.m. kort dag, worden de kaarten vanaf nu niet meer opgestuurd, maar kun je deze afhalen bij de ingang, je betaalt dan uiteraard geen adm. en verzendkosten meer.[/color] Je kan nog bestellen t/m vrijdag 21 augustus. De kaarten kunnen dan afgehaald en betaald worden bij de ingang. Je moet ons wel bovenstaande e-mail versturen met je volledige naam. Wat kosten de kaarten vraag je? De prijzen dit jaar zijn: Combi-kaart: ( Zaterdag + Zondag ) Auto + bestuurder: 12,50 euro Elke meerijder: 7,50 euro Zondag: Auto + bestuurder: 5 euro Bezoeker/meerijder: 5 euro ( deze zijn verkrijgbaar aan de dagkasse, geen voorverkoop ) De huidige lijst van standhouders: - CarClean.nl - E30Winkel.nl - DL-Design Harskamp - Janssen Motorenrevisie - MARO Taxaties Uiteraard is er ook weer een Show & Shine met vele prijzen en kun je je E30 laten taxeren tegen een gereduceerd tarief! Voor vragen, op- en/of aanmerkingen mag je ons altijd mailen op Webmaster@E30SummerMeet.nl Hopelijk zien we je op 22 en/of 23 augustus in Gemert op de E30 Summer Meet 2009! www.E30SummerMeet.nl Greetings De Crew | |
Catch22- | dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:28 |
Mijn oom tipte me dit weekend over een E30 320i. 1989,170dkm, 600 eu... Van een oudere vrouw geweest. Inruiler op een jong gebruikte BMW bij Oolbekkink Hoogeveen Vandaag gingen we kijken. Hij stond achter de loods zodat je hem niet eens zag. Met 1 flank strak tegen de loods aan, heel ongalant. Stoffig, vies, gewoon niet superaantrekkelijk. Maar daar was de prijs niet naar. Toen maar even een stukje gaan rijden. Dan komt de inline6 tot zijn recht, had er nog nooit echt 1 gereden, maar hoe lekker is dat zeg ![]() Na een wasboxbeurtje zag hij er al beter uit. Binnenkort met mijn neefje en oom eens een dag echt poetsen (zie het verhaal met mijn 306je, die was dan niet perfect, maar mijn neefje haalt er het maximale uit). De lak is an sich best goed, paar kleine roestplekken in de wielkasten (hoort bij een e30, niet heel erg) maar voor de rest ziet alles er gewoon bijna nieuw uit. ![]() ![]() Heerlijk wagentje. Kreeg 250 terug voor mijn 306 (druklager gaar, achterruitenwisser+verwarming kapot, deuk in de deur, snelheidsmeter kapot) dus betaalde uiteindelijk 350 voor deze wagen! | |
metallicattim | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:23 |
De E30 Summer Meet 2009 was weer een succes! 180 E30's, mooi weer, iedereen goede zin, veel buitenlanders, helemaal geweldig! Mijn foto's: http://www.e30fansite.nl/Meetings/2009/ESM09/ Binnenkort komen ze allemaal online, dit is nog niet alles. | |
justmattie | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:49 |
quote:Leuke bimmer. Zitten er ook nog opties op zoals schuifdakje oid ? | |
Catch22- | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:53 |
Electrische spiegels, centrale vergrendeling, checkpaneeltje boven de achteruitkijkspiegel, in hoogte verstelbare stoelen. dat is het wel zon beetje, misschien dat de audioinstallatie (4 boxen) een optie is geweest. | |
justmattie | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:58 |
quote:Leuke extraatjes zijn dat, netjes ![]() En nu een Mtech II kitje scoren ![]() ![]() | |
Catch22- | dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:21 |
Ik heb daar al voor rondgekeken, die zijn best zeldzaam en aan de prijs. Eerst maar eens een nieuwe dynamo want anders wordt het nooit wat. Dan gaan we wel verder kijken. Kreeg al een setje honingraatvelgen aangeboden, die zijn wel sexy voor dit model. Ik heb een liever een goed onderhouden auto dan een `vette bak` zegmaar. | |
justmattie | dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:23 |
quote:Honingraat BBS zijn erg mooi ![]() | |
Catch22- | dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:33 |
ja oke, maar een vind maar eens een mtechset.. Je bent tweedehands denk ik zo 300 euro verder, dan moet je hem nog laten spuiten, zit je op 800-900 euro... Laten zakken ook 300 euro... Eerst maar een nieuwe dynamo en de d-riem laten doen, als het dan allemaal blijft lopen ga ik ebay.de maar ff goed bezoeken ![]() | |
mighty_myte | dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:24 |
quote:Honingraat is mooi. Check foto voor mijn velgen. Vette shit. Verdere 'tuning' en 'styling' kun je beter achterwege laten en je geld sparen voor als er eens iets kapot is. 't Is nu een mooie auto, maar wordt al supersnel een sjonniebak. ![]() | |
metallicattim | dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:46 |
quote:Als jij een M-Tech II set vind voor 300 euro, doe er dan maar 10 ![]() Tegenwoordig kosten ze al tussen de 500-1000 euro ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:57 |
Ik had in Luxemburg geparkeerd in een bewaakte parkeergarage direct naast het hotel. Op een plekje vooraan, direct tegenover de loge van de beveiliging. Die parkeergarage was ingedeeld volgens een stramien van drie parkeerplaatsen – kolom – drie parkeerplaatsen – kolom – etc. Ik had mijn auto neergezet op de rechtse plaats van zo’n rijtje van drie. Toen ik de auto weer nodig had zag ik dat ook de linkerplaats van dat blokje bezet was, maar dat ze middelste plek met pionnen hadden afgezet. Dit was de enige plek waar ze dat gedaan hadden; bij de andere blokjes van drie kon je ook de middelste plek gewoon benutten. Ik vroeg me dus af wat er aan de hand was met die plaats naast mijn auto. Toen ik weer terugkwam heb ik mijn auto op een andere plek neergezet, wel weer aan de rechterkant van een blokje van drie en in het directe zicht van de beveiliging. De volgende ochtend was de plek naast me weer (als enige) afgezet met pionnen. Toen bedacht ik me: kennelijk doen ze dat om mijn auto te beschermen. Geen auto ernaast betekent geen risico op parkeerdeukjes, -krassen e.d. Erg fijn als de bewakers autoliefhebber zijn en daar op deze manier blijk van geven. ![]() | |
Catch22- | dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:23 |
quote:ik zag wat losse onderdelen, voorbumpertje 55 euro, achterbumpertje die prijs, sideskirts moeten ook wel te regelen zijn. 2e hands dan he, op ebay duitsland | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:02 |
![]() | |
Catch22- | dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:52 |
Mooie wagen is het ook ![]() | |
metallicattim | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:49 |
quote:Zoals ik al zei, als je er meerdere voor die prijs vind, mag je mij meteen mailen/bellen/smsen/roepen etc etc. Want ook in Duitsland zijn de laatste jaren de prijzen gigantisch gestegen... Ohjah, je kan de set ook nog nieuw krijgen met alle bevestigingen e.d. erbij, maar begin dan wel maar te sparen ( meer als 5000 euro! ) | |
Catch22- | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:52 |
ja dat zal, maar ik heb maar 1 van elke bumper nodig, dat scheelt wel natuurlijk. | |
Catch22- | donderdag 27 augustus 2009 @ 00:46 |
Even door de wasstraat gereden, verrassend mooi geworden (mn de velgen vallen me mee!)![]() ![]() ![]() ![]() | |
justmattie | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:38 |
Daar knapt ie wel een stuk van op zeg ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:45 |
van![]() naar ![]() idd ![]() ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:06 |
Even dslr pica's spammen![]() ![]() ![]() ![]() | |
Teeno | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:23 |
En dan voor die paarhonderd euro? Lijkt mij een goeie deal ![]() | |
mighty_myte | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:28 |
Mooie auto in mooie originele staat. Tikt de motor niet? Distributieriem recent nog vervangen? | |
Catch22- | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:54 |
motor loopt super soepel, stationair niet helemaal, maar dat is een vuile sensor ofzo, niet kwalijk. De d-riem is 50dkm en 5 jaar geleden vervangen en daar staat ong. 70dkm of 6-7 jaar voor. Hij loopt, start, rijdt, schakelt en accelereert alsof hij net uit de verpakking komt. er zijn 3 dingetjes 1. CV werkt niet via de bestuurdersdeur, maar dat is wel te fiksen (kwestie van dat slot ff goed aansluiten) 2. Roest in de ene wielkast, is ook wel te bestrijden. 3. passagiersdeur heeft een hele flauw deuk, zie je nauwlijks. echt kleine prutsdingen dus. Voor 600euro heb ik een superdeal vind ik | |
Dutch.Devil | donderdag 27 augustus 2009 @ 18:40 |
Als ik jou was zou ik, als ik toch bezig ging, tóch de distribitieriem maar vervangen. Kwa leeftijd is ie er gauw aan toe, misschien kwa kilometers niet. Maar soms moet je het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb ze wel zien gaan van 5 jaar en dat lag niet aan de kilometers. ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:06 |
gaat ook wel gebeuren, laat dan gelijk de Vsnaar, dynamo en waterpomp meenemen. | |
metallicattim | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:12 |
4 jaar is toch wel de maximum wat iedereen aanhoudt voor de distributie hoor. | |
Catch22- | donderdag 27 augustus 2009 @ 22:06 |
Met een maand of 2 doe ik het ook wel, kost gelijk weer een bult cash.. | |
metallicattim | donderdag 27 augustus 2009 @ 22:27 |
Doe je het zelf? Materiaal is niet zo duur, zeker niet met de korting bij de dealer, maar de uren die erin gaan zitten.. Hypocrisy btw? | |
Catch22- | donderdag 27 augustus 2009 @ 22:49 |
nee, daar ben ik niet handig genoeg voor. Maar dat gaat wel gebeuren hoor, wil alleen dan gelijk de dynamo derbij vervangen en een gereviseerde kost 230 euro, dat drukt er wel weer bij op. hypocrisy? | |
Maharbal | vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:45 |
We hadden vroeger al een E36 sedan en tegenwoordig staat er een E46 voor de deur, waar ik graag in rijd. Ik heb die dingen altijd al geweldig leuk gevonden en nu is m'n oog gevallen op een E36 318is coupé uit 1994 (~185dk). Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij het proefrijden (afgezien van de "standaard" dingen zoals tikkende motoren, auto's die afwijken, trillend stuur e.d.?) Ik weet dat de fuseekogels van onze oude E36 vaak kapot gingen, maar hoe ik die evt. moet controleren weet ik niet. Verder heeft de 318is coupé naar mijn weten een distr.ketting, die hoeft dus in principe niet vervangen te worden? | |
justmattie | vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:51 |
Roest in de wielkasten, water in de kofferbak, roest bij de kofferbak... Mijn E36 coupe uit 94 heeft inderdaad ook een ketting ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:09 |
quote: ![]() Wat een toeval btw: Ook iemand uit Leeuwarden, van 1987 met een 1994 E36 coupé ![]() | |
Catch22- | vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:10 |
als er water in je kofferbak staat dan gaat het wss roesten. Het condenseert dan in je kofferklep, blijft daar zitten en dan gaat het roesten (je hebt vaak 2 lagen metaal waar het tussen kan blijven zitten | |
justmattie | vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:29 |
quote:Een mauritiusblauwe, jij ook uit Leeuwarden dus? | |
justmattie | vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:31 |
quote: quote:Klopt als een bus. Verder zal ik kijken of het gereedschapsetje compleet is, of in elk geval de sleutel voor je wielen. Niks zo irritant wanneer je een band moet verwisselen en je die sleutel mist ![]() Hm volgende x beter het editknopje gebruiken ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door justmattie op 28-08-2009 20:38:57 ] | |
Maharbal | vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:52 |
quote:Yep uit Leeuwarden. Nu 3x raden welke kleur de auto heeft die ik zondag ga testrijden ![]() Gereedschapskistje zal ik inderdaad aan denken. edit: Ik zag zostraks een mauritiusblauwe coupé staan. Woon je bij achter de hoven? | |
justmattie | zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:26 |
quote:Nog een tip, als je aankomt bij de auto voel gelijk de uitlaat even, als deze lekker koud is dan heeft de eigenaar er niet mee gereden en heb je dus ook een koude motor. Dan hoor je de tikken beter. woon er niet heel ver vanaf, maar vanaf de openbare weg is de mijne niet goed te zien, of je moet echt weten waar hij staat. | |
justmattie | zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:48 |
Kan niet anders dan dat het deze moet worden ? http://link.marktplaats.nl/269591409 | |
Maharbal | zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:01 |
quote:Helemaal ![]() Ik ben er vandaag geweest en motorisch klonk / reed / leek hij helemaal in orde. Helaas was er wel wat roest in 3 v/d 4 wielkasten en bij het bestuurdersportier (helemaal onderin in een hoekje, naar mijn weten een "standaard" plekje voor de E36). De auto leek verder helemaal in orde, maar de roest zinde mij niet. Ik weet dat auto's van die leeftijd altijd wel wat roesten, maar ik kreeg er niet een prettig gevoel bij. Dit wordt 'm dus denk ik niet. Hoeveel roest is "acceptabel"? Nu heb ik nog ergens een hele leuke E30 zien staan die ik morgen misschien ga bezichtigen. | |
justmattie | zondag 30 augustus 2009 @ 22:19 |
quote:Een bubbeltje roest onder de lak is in dat opzicht niet heel erg, maar zodra het grotere plekken zijn zou ik 'm wel laten staan. Jammer dat het 'm niet is geworden. Bedenkt wel dat een E30 ook roest kunnen hebben, en heel anders rijden dan een E36. Ik wou ook graag een E30 maar ben toch voor een E36 gegaan omdat het comfortabeler reed ![]() | |
Catch22- | zondag 30 augustus 2009 @ 22:27 |
mwoah... Een goede e30 rijdt prima hoor. als je hem iig niet verlaagd enzo.. | |
justmattie | zondag 30 augustus 2009 @ 22:30 |
quote:Als je 'm verlaagd rijdt ie ook nog wel prima vaak. Maar een E36 vind ik persoonlijk net wat lekkerder rijden. | |
Catch22- | zondag 30 augustus 2009 @ 22:33 |
Dat is ook zo denk ik. Alleen heeft de e30 een charme die mij persoonlijk wel aanstaat... ![]() | |
justmattie | zondag 30 augustus 2009 @ 22:39 |
Dat is waar. Een E30 touring vind ik persoonlijk dan weer minder mooi dan een E36 touring. Kwestie van smaken uiteraard. Toch komt de ''normale'' rode kleur op een E30 beter tot z'n recht dan op een E36/ Verschrikkelijk lelijk vind ik dat ![]() | |
Catch22- | zondag 30 augustus 2009 @ 22:43 |
uiteraard.. De e30 is wel duidelijk ouder en dat merk je. Moet je van houden | |
Athmozz | zondag 30 augustus 2009 @ 23:21 |
quote:dat dus, een E30 moet je niet meer kopen om een goede wagen te hebben (ok ze zijn nog degelijk, maar voor dat geld kan je andere wagens vinden die minstens geven goed zijn), maar gewoon voor de charme. Daarom ook dat ik aan het kijken ben om er een E30 cabrio bij te nemen, naast mijn E46 touring (waar de E92 touring al op het lijstje staat om hem af te lossen) | |
Maharbal | zondag 30 augustus 2009 @ 23:37 |
Wel vaker gereden in E36's en E30's en de E30 heeft toch ook wel wat. Een leuke 6cyl of de E30 318is, en je hebt een mini m3-kartje ![]() Ik kijk in ieder geval lekker rustig rond en zie wel wat op m'n pad komt, een goeie E30 of een goeie E36. | |
justmattie | maandag 31 augustus 2009 @ 08:08 |
quote:Een E30 cabrio...als je die vind in een nette staat mag je erg diep in de buidel tasten. | |
Athmozz | maandag 31 augustus 2009 @ 08:37 |
quote:ik heb er al een paar in nette staat gezien en die zitten inderdaad aan een prijs van rond de 15.000 of hoger. Op zich geen echte ramp, zo'n wagen koop je ook niet om 2 jaar later weg te doen, dus dan valt de prijs zeer goed mee. Stel dat je er nog 10 jaar plezier aan hebt, dan is het maar 1500 per jaar (en de waarde van een E30 cabrio in goede conditie daalt toch niet). Stiekem wil ik zelfs een E30 M3 cabrio, maar die staan toch net iets te duur nog vrees ik ![]() | |
Catch22- | maandag 31 augustus 2009 @ 08:52 |
15k is wel heel veel... in .be zeker? In dld is er best wat aanbod Voor 3 duizend euro heb je wel een oke auto, voor 5 volgens mij wel een goeie | |
Athmozz | maandag 31 augustus 2009 @ 09:17 |
ik moet geen afgetrapt model hebben waar een sjonnie in gereden heeft, maar eentje in originele staat. Als je dan al het roest eruit laat halen & de motor eens laat controleren zit je snel aan die prijzen hoor ![]() | |
Catch22- | maandag 31 augustus 2009 @ 09:33 |
Ja goeiedag, dan is het logisch... dan betaal je voor elk model goud geld. Maar dan koop je hem voor de show, niet om te rijden... En BMW's zijn voor mensen die willen rijden, anders koop je maar een engelse auto | |
Athmozz | maandag 31 augustus 2009 @ 09:41 |
ik rijd met mijn E46 dieseltje wel mijn km's, die E30 is gewoon voor erbij. Een E30 op benzine nemen voor dagelijkse kilometers is niet te doen, ik tank mijn diesel al 1 keer per week vol, laat staan dat ik een E30 325i neem, dan sta ik elke 3 dagen aan het tankstation ![]() | |
Catch22- | maandag 31 augustus 2009 @ 09:46 |
Ja oke, maar je hebt voor 5-6k echt wel een fatsoenlijke auto die er goed uit ziet hoor. Ik heb 2 plekken wielkast roest die ik voor 1000 euro kan laten fiksen, dan heb ik 1600 euro betaald voor een puntgave e30 zonder roest. Dus 15000 gaan betalen is imo een beetje overdreven | |
made | maandag 31 augustus 2009 @ 10:01 |
Ik heb ook een E36 318is (m44 blok) en dat rijdt als het zonnetje. ook al staat er alweer bijna 240k op de teller. Wel tot een jaar geleden 100% dealer onderhouden. trouwens dit was een verkapte tvp ![]() | |
Maharbal | maandag 31 augustus 2009 @ 11:58 |
¤15.000 voor een E30 cabrio? Ik zie regelmatig goed uitziende liefhebbers cabrio's voorbijkomen voor ¤5.000/¤6.000, dus dat lijkt me nogal overdreven. En over het algemeen ben je echt geen ¤10.000 kwijt aan het laten weghalen van wat roest + een motor checkup, althans niet hier in de buurt. Maharbal heeft ondertussen 2 E30 325i's op het oog, alhoewel één wel een 4 deurs is en ik toch liever een 2 deurs heb ![]() ![]() | |
Athmozz | maandag 31 augustus 2009 @ 12:23 |
de gewone wel, de M3 cabrio is duurder. Als ik mijzelf dus wijsmaak dat een E30 cabrio 15k kost, dan is dat kleine beetje opleg naar de M3 cabrio niet zo duur meer. ![]() | |
justmattie | maandag 31 augustus 2009 @ 15:34 |
Een goede E30 cabrio met een beetje redelijke KM stand kost al snel tussen de 6-9K ![]() | |
Catch22- | maandag 31 augustus 2009 @ 15:49 |
wat noemen jullie goed? in mijn boek is goed als hij geen roest heeft, de lak oke is en technisch in orde is. Concoursstaat gaat je geld kosten, maar dat vind ik ook zonde. Dan moet je hem sowieso droog weg kunnen zetten, alleen rijden met droog weer etc etc. | |
justmattie | maandag 31 augustus 2009 @ 15:53 |
Wat je zegt, weinig roest, technisch in orde en de lak oke. | |
Catch22- | maandag 31 augustus 2009 @ 15:58 |
dat heb je wel voor 5-6k... | |
justmattie | maandag 31 augustus 2009 @ 16:01 |
Dan moeten de prijzen binnen 2 jaar wel hard zijn gedaald.. | |
Maharbal | dinsdag 1 september 2009 @ 17:50 |
quote:Jezelf overtuigen, heerlijk ![]() Ik moet bekennen dat ik dat nu ook aan het doen ben....Ik probeer mezelf te overtuigen dat ik een 325 6cyl ipv een 318is 4cyl moet nemen. Op 't moment overheerst emotie, dus dat is goed ![]() | |
Catch22- | dinsdag 1 september 2009 @ 18:54 |
ik ga je maar 1 ding zeggen; neem een 6 cilinder | |
Maharbal | dinsdag 1 september 2009 @ 19:33 |
quote:Dat geluid ![]() Dit weekend proberen eentje te bezichtigen. The saga continues ![]() | |
metallicattim | dinsdag 1 september 2009 @ 20:02 |
quote:Absoluut doen!! De 318iS mist gewoon het geluid en de power t.o.v. een 325i! Ga die testrit in die 325i maar eens doen, dan wil je niks anders meer ![]() | |
Maharbal | dinsdag 1 september 2009 @ 20:26 |
quote:Ah, die naam herken ik ook van een forum! Eerst maar inderdaad een testrit. Je hebt stiekem mijn voorsteltopic overgeslagen he ![]() | |
metallicattim | dinsdag 1 september 2009 @ 20:52 |
jah klopt, die moet ik nog lezen ![]() | |
justmattie | dinsdag 1 september 2009 @ 22:27 |
quote:Welk forum ![]() | |
Catch22- | dinsdag 1 september 2009 @ 22:28 |
http://www.e30fansite.nl/Forum/ | |
justmattie | dinsdag 1 september 2009 @ 22:55 |
Voor E30 rijders dus ik zit er niet ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 7 september 2009 @ 10:57 |
Maharbal heeft een E30 325i mtech-je gekocht. Dat geluid, het weggedrag.......... ![]() ![]() Donderdag ophalen, can't wait! ![]() | |
Catch22- | maandag 7 september 2009 @ 11:05 |
nice ![]() ![]() | |
rival | maandag 7 september 2009 @ 11:11 |
Ik heb 3 E30's ![]() | |
rival | maandag 7 september 2009 @ 11:12 |
quote:2.5 (of dan nog 2.3) wel. als het een 2.0 is zou ik niet weten waarvoor ![]() | |
Athmozz | maandag 7 september 2009 @ 11:15 |
quote:het geluid ![]() | |
rival | maandag 7 september 2009 @ 11:17 |
quote:kommop, oke het geluid is natuurlijk mooier! (al denken ze van mijn IS ook dat het een 6 cilinder is, ze durven er op te zweren ![]() maar met de 2.0 heb je verder geen meerwaarde, dan het geluid. ![]() | |
Catch22- | maandag 7 september 2009 @ 11:55 |
mijn 2.0 is toch een stuk soepeler dan een 1.8 hoor | |
rival | maandag 7 september 2009 @ 12:45 |
quote:soepeler in wat voor opzicht? ![]() het enige dat ik bedoelde is dat er best wat onderbouwing bij kan dan slechts.. ga voor de 6 cilinder... misschien wilt hij wel zo snel mogelijk gaan maar wilt hij geen 2.5 liter. dan raadt je zo iemand toch geen 2.0 6 cilinder aan om maar wat te noemen? ![]() | |
Catch22- | maandag 7 september 2009 @ 13:04 |
nee maar dan neemt hij wel een M3 een 6 cilinder loopt gewoon soepeler, trekt soepeler, pikt soepeler op na het schakelen je hebt 3 e30's dus ik hoef je dat niet uit te leggen toch | |
rival | maandag 7 september 2009 @ 13:07 |
quote:juist daarom wel ![]() heb nu namelijk een 318is. 4 cilinder 16v... ik zou normaal gesproken ook geen 4 cilinder aanraden.... maar dit rijdt beter dan een 2 liter 6 cilinder, is zuiniger. is sneller. heeft een distributieketting...... genoeg voordelen ![]() | |
metallicattim | maandag 7 september 2009 @ 14:59 |
quote:Als je als jongere een 6 cilinder wil, is de 320i nog een mogleijkheid, want veel kunnen geen 325i op de eigen naam zetten. Verder zou ik het inderdaad ook niet weten haha, heb daarom ok een 325i. | |
Catch22- | maandag 7 september 2009 @ 15:01 |
quote:Sja, ik heb nog nooit een 318iS gereden dus of het beter rijdt of niet weet ik niet, is wel sneller idd. Wel lastiger te vinden toch? | |
rival | maandag 7 september 2009 @ 15:04 |
quote:ik ben er zeer over te spreken! als E36 zie je er best veel.. als e30 niet zoveel.... maarja, feit blijft, de 2.5 6 cilinder is gewoon de bom ![]() Note: ivm iets vergelijkbaars. we hebben natuurlijk allemaal liever de 8 cilinder uit de E92 ![]() | |
Chooselife | maandag 7 september 2009 @ 15:07 |
Ik heb mijn BMW 320ci te koop momenteel. http://www.bmwclub2003.nl/viewtopic.php?f=23&t=38140 http://www.mdjautos.nl/aanbod/bmw-320i-coupe-e36/ ![]() ![]() ¤2450,-. | |
justmattie | maandag 7 september 2009 @ 15:13 |
Voor BC2003 moet je inloggen ![]() | |
Chooselife | maandag 7 september 2009 @ 15:16 |
quote:Tja ik ben daar dus lid van en heb daar een advertentie geplaatst. Vandaar. ![]() Mooi wagentje toch? Het is ook helemaal niet duur eigenlijk. Ik heb rete mijn best gedaan die auto op niveau te houden. | |
justmattie | maandag 7 september 2009 @ 15:22 |
quote:Ik heb er ook nog een account ![]() Maar ziet er wel leuk uit ja, ik persoonlijk vindt die grijze kleur niet zo geslaagd op een E36 ![]() | |
Catch22- | maandag 7 september 2009 @ 15:56 |
318iS is hoe dan ook vet ![]() ![]() | |
justmattie | maandag 7 september 2009 @ 15:57 |
quote:Ik heb nog nooit iemand gehoord die spijt heeft van welke BMW dan ook ![]() (tenzij er dingen kapot gingen dan, maar dat is bij elke auto zo ![]() | |
Catch22- | maandag 7 september 2009 @ 16:04 |
Ik ken sowieso weinigen die niet BMW-fan zijn en BMW rijden, maar kan me wel voorstellen dat iemand denkt 'whats the fuzzall about' en wat zijn de onderdelen aan de prijs... ![]() Heb ooit 85 euro betaald voor een verdelerkap, die was voor mijn vorige auto toen 25 euro... ruitenwissers voor mijn e34 75 euro per set omdat het een afwijkende maat en constructie was etc. Maargoed, dan rij je wel BMW en niet zon japans kuthok (Toyota, Honda etc) | |
justmattie | maandag 7 september 2009 @ 16:11 |
Ik haal bij de Halfords gewone Bosch ruitenwissers. Zijn een paar knaken duurder dan hun eigen merk ![]() | |
Catch22- | maandag 7 september 2009 @ 16:18 |
ja maar die pastte weer niet op de mijne... Dat armpje zit andersom geknikt enzo.. Dat werd alleen op 2 modeljaren E34 en 2 modeljaren Renault Safrane gebruikt... | |
justmattie | maandag 7 september 2009 @ 16:21 |
Dat is dan weer een nadeel ja. Maar dat spul gaat wel lang mee gelukkig, dat scheelt | |
metallicattim | maandag 7 september 2009 @ 21:39 |
voor ruitenwissers moet je echt eens op http://www.wisserbladen.nl/ kijken! Die dingen zijn echt helemaal geweldig en kosten nog geen tientje per stuk! Zijn muisjesstil en vegen echt goed het water weg. Let wel goed op bij bestellen, want ik heb er nu 3 keer besteld en er is al 4x iets mis gegaan, jah zelfs bij een nazending van een foute levering ging het mis en kreeg ik de foute... | |
justmattie | maandag 7 september 2009 @ 21:40 |
quote:Dit wetende ga ik toch liever naar de halfords voor gewone Bosch kwaliteit ![]() | |
metallicattim | dinsdag 8 september 2009 @ 07:20 |
bestellen bij hun is echt een ramp... Je kan op kenteken bestellen, ik denk dat gaat het altijd goed... Krijg ik een mail dat ik een 19"en 26" wisser heb besteld ( moet 2x 20" zijn ) dus ik gemaild dat het fout is, oh jah dat hadden ze vaker bij BMW's, maar hij stuurde de juiste op, dus mail aangepast, ik in mn betaalgegevens nog 2x20" gezet, 1 keer raden wat ik opgestuurd krijg... 19 en 26".... 1 voordeel bij hun, als ze iets fout opsturen, dat hoef je nooit terug te sturen, dus inmiddels heb ik al 4 wissers hier liggen die fout bezorgd zijn, maar waar ik eigenlijk niks mee kan haha | |
Catch22- | woensdag 9 september 2009 @ 16:03 |
ik keek nog ff op marktplaats, maar een fatsoenlijke e30 318is moet al gauw 2000 euro kosten ![]() | |
justmattie | woensdag 9 september 2009 @ 16:24 |
En een E36 316 ![]() | |
Maharbal | woensdag 9 september 2009 @ 18:46 |
quote:Yep, die dingen zijn ook aardig schaars. En dan moet je het al helemaal niet over een 325i hebben. Ik had het er laatst met iemand over, maar een E30 325i (en in mindere mate een 318is) koop je over het algemeen niet met je verstand, maar met emotie! En als je alles zo bekijkt, dan klopt het inderdaad. Toch blijft het ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 9 september 2009 @ 19:34 |
quote:E30 ![]() ![]() Je ziet die nog best veel rijden, die oude E30jes, in verschillende uitvoeringen. Als ik mij niet vergis heeft de 325i toch een M20 blok (met riem), of heeft deze een M30 blok (ketting)? Ik weet wel zeker dat de 525i (E28) een M30 blok heeft. /verkapt, ik heb een e28 comment ![]() | |
Maharbal | woensdag 9 september 2009 @ 19:47 |
quote:M20 inderdaad. Over het algemeen zie ik vrij weinig E30's hier in het noorden, laat staan de 325i of de 318is-jes. Schaars zijn ze dus wel. Des te leuker ![]() | |
justmattie | woensdag 9 september 2009 @ 19:48 |
quote:Weinig? Ik zie er best veel rijden nog ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 9 september 2009 @ 19:59 |
quote:Hier in 't zuiden zie ik ze nog regelmatig rijden (zuidwest-NL). De e28jes zijn schaarser. Overigens rijdt er in Breda nog ergens een e12 rond ![]() Goed gevoel trouwens, om in een auto te rijden die je nog nauwelijks tegenkomt. ![]() | |
Catch22- | woensdag 9 september 2009 @ 22:32 |
ik rij dus zelf een e30 320i, maar zie hier in de buurt (Emmen) echt nauwlijks E30's rijden, weet toevallig van een e30fansite member dat er 3 in het dorp rijden hier en nog een paar binnen 30 km, maar echt veel kom ik er niet tegen kwam er laatst 1 tegen in Hoogeveen, wel ff gezwaaid (en er werd teruggezwaaid) dat is dan wel weer leuk ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 9 september 2009 @ 22:56 |
Ik woon dan in het zuiden des lands.. en hier rijden echt heel veel E30's, maar bijna geen in een echt goede staat.. Meeste afgetrapt, helaas.. | |
Catch22- | woensdag 9 september 2009 @ 22:58 |
maar dat is sowieso het geval... de nette e30's worden hoe langer hoe zeldzamer | |
justmattie | woensdag 9 september 2009 @ 23:47 |
hier is te zien hoe iemand uit Leeuwarden weer een E30je opknapt. En het gebeurt ook goed ![]() | |
metallicattim | donderdag 10 september 2009 @ 09:41 |
quote:Dat kan ik beamen... VEEL E30's in zuid-limburg, maar de meeste zijn niet je van het... Gelukkig zijn er wel nog genoeg liefhebbers in het zuiden die wel hun wagen netjes in orde houden! Hopelijk krijg ik vandaag wél mijn taxatierapport, gister was ie er nog niet, boehoe ![]() | |
Chooselife | donderdag 10 september 2009 @ 09:44 |
Vriend van mij heeft een e30 325i touring te keaup. Moet een dikke 1000 euro opbrengen. | |
metallicattim | donderdag 10 september 2009 @ 13:06 |
Heb je misschien meer info over de touring? | |
rival | donderdag 10 september 2009 @ 13:57 |
quote:mijn is zelfs op 3000 getaxeerd. ![]() heb er een bod op gehad van 2350.... maar ik hoef hem niet kwijt ![]() Wil wel nog van mijn automaat af, een e30 325 automaat..... | |
invine | donderdag 10 september 2009 @ 14:23 |
quote:die zwarte? | |
rival | donderdag 10 september 2009 @ 14:27 |
quote:ja die! ![]() | |
Chooselife | donderdag 10 september 2009 @ 15:59 |
quote:Specs + vraagprijs? Ik wil m misschien wel hebben. mail het anders even op arjenlw@hotmail.com | |
invine | donderdag 10 september 2009 @ 16:58 |
quote:Was wel een mooie ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 11 september 2009 @ 08:09 |
quote:Als ie voorbij komt rijden is ie bijzonder mooi ![]() maar als je goed dichtbij kijkt heeft ie ook wel zijn plekjes hier en daar hoor.. Al het onderhoud kan je bij mij laten doen, das goedkoper dan bij de garage ![]() | |
metallicattim | vrijdag 11 september 2009 @ 11:12 |
Ik heb gister mn taxatierapport gekregen, ben ZEEEER tevreden ![]() Enig nadeel, hij is zo hoog getaxeerd dat ik eerst een alarm moet inbouwen voordat ik hem all-risk kan verzekeren, maargoed dat was toch al de bedoeling, dan maar iets eerder dan gepland. | |
rival | vrijdag 11 september 2009 @ 11:17 |
quote:hoeveel heeft ie em gegeven? duizendje of 7? ![]() | |
metallicattim | zaterdag 12 september 2009 @ 13:10 |
Ga je het lang niet mee redden ![]() | |
justmattie | zaterdag 12 september 2009 @ 15:09 |
Is dat voor de E30 die je zo'n 2 jaar terug een paaltje liet knuffelen? Of was het een muurtje? | |
metallicattim | zondag 13 september 2009 @ 22:19 |
jups, het was overigens een hekwerk haha Zolang je je wagen maar fatsoenlijk laat fixen is dat allemaal geen probleem. Ik kan gewoon alles monteren zonder dat ik problemen heb met pasvorm o.i.d. Vorige maand nog een Hartge veerpootbrug gemonteerd, paste prima, ondanks dat de rechter veerpoot 10cm verbogen is geweest 2 jaar terug. Dus laat het fatsoenlijk fixen en niet door teun de beun en het is allemaal geen probleem. Het heeft echter ook genoeg geld gekost om hem (weer) in deze staat te krijgen natuurlijk, maar dat is dan de hobby voor mij. Ik gebruik alleen originele onderdelen en alles wat ooit vervangen moet worden komt er nieuw terug onder. Dat heeft zich nu allemaal in de taxatiewaarde terugbetaald. Ik heb nog een aantal grote ingrepen op het programma staan voor komend jaar, zodat ie volgend jaar op de E30 Summer Meet 2010 opnieuw getaxeerd kan worden, dan zal ie nog meer waard zijn. Het enige wat nog een groot minpunt is in mijn ogen is het spuitwerk, dat kan absoluut beter en hij zal dus ook over een paar jaar opnieuw gespoten worden zodra ik mn eigen huisje met garage heb. En deze keer niet door een randdebiel haha | |
justmattie | zondag 13 september 2009 @ 22:21 |
Heeft dan lang geduurd voordat alles weer in elkaar zat. Maar je hebt het wel goed gedaan natuurlijk, en met originele dingen. Ik zag destijds ook dat je wat leuke dingen had aangeschaft, en het spuitwerk niet goed gegaan was. | |
Catch22- | zondag 13 september 2009 @ 22:29 |
http://www.autowereld.nl/(...)o-78619/details.html dat is de oude 320i e30 van mijn oom, stoere bak (M-Tech II ) | |
metallicattim | maandag 14 september 2009 @ 16:46 |
@ Catch22 Dat is geen M-Tech II ![]() @ justmattie, heeft inderdaad driekwart jaar geduurd voordat ie weer gespoten was ( Juli 2007 ). Sjah nog eff werkloos geweest en het is niet gratis ![]() | |
SameOldGrind | vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:55 |
kick even het topic omhoog met een vraagje: Ik rij nu een 523 automaat, 95% binnen de bb kom De kosten hiervoor rijzen echt de pan uit en ik heb het er niet meer voorover (3.6k taks en benzine/jaar met ~15k km). Enige optie (naast verkoop) lijkt me om er een lpg in te doen. Hebben jullie ervaring met lpg in bmw 6 cilinders of weten jullie hier meer vanaf?, heb ff wat fora afgezocht maar zie nogal tegenstrijdige berichten. Ga sowieso nog te rade bij de lpg inbouwer zelf obv... Op de 2dehands sites in belgie zijn er best veel, hier in Nederland zie ik ze echter amper. |