abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64250035

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 27
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 28
[Centraal] TNT Medewerkerstopic Deel 29 Staken zulllen we!
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 30 over gleufellende...
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 31
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 32
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 33
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 34 - Bijna KNJ

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
(29 november, 14:32)

Zo eindelijk me kerstpakket gekregen en vandaag is dus de drukste dag voor ons TNT Medewerkers! Suzanne was op het nieuws, waarom werkt ze niet bij ons op de vestiging?
Ik had zelf vandaag ruim ander half uur meer gedaan over mijn loopwijk. Alleen maar kerstkaartjes... en gezellige Gamma HAH, kan het nog leuker? Morgen denk ik geen AH HAH want de aanbiedingen van vorige week staan nog op de site t/m 26 december... Maar die komt Zaterdag volgens mij als HAH...

[ Bericht 21% gewijzigd door Deezertje op 22-12-2008 20:00:58 ]
pi_64250822
hier was het qua machinepost minder als verwacht.
De vos post was echter superveel.
Met 2 man hebben we continu staan vossen tot half 11 's ochtends.

Ow ja vandaag hadden we soep LEKKERRRR.

Verder wens ik iedereen alvast fijne feestdagen
pi_64253589
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:31 schreef tntster het volgende:
hier was het qua machinepost minder als verwacht.
De vos post was echter superveel.
Met 2 man hebben we continu staan vossen tot half 11 's ochtends.

Ow ja vandaag hadden we soep LEKKERRRR.

Verder wens ik iedereen alvast fijne feestdagen
Met z´n 2-en? Is het bij jullie zo´n klein kantoor of DVG? Wij hebben vandaag met een man of 8 staan vossen van 6 tot kwart over 8. Qua kerstkaartjes de drukste dag tot nu toe, iedere ochtendwijk had 4 bakken van de HSM, en dan nog een hele berg die met de hand er tussen gezet moesten worden. Gelukkig hadden we veel extra mensen, dus nog redelijk bijtijds klaar (half 4).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_64253815
Vandaag was er weinig post... ongeveer 3 rode bakken per wijk.

Ik heb alleen voorbereid vandaag... Hoorde dat we zaterdag HAH Gamma en Karwei hebben

Vandaag hadden we heerlijke pizzabroodjes van de bakker bart van de baas
pi_64253905
Deezertje, spreek je ff een mod aan om dit topic tot en stickie te maken?
pi_64255407
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:05 schreef Rosalien89 het volgende:
Vandaag was er weinig post... ongeveer 3 rode bakken per wijk.

Ik heb alleen voorbereid vandaag... Hoorde dat we zaterdag HAH Gamma en Karwei hebben

Vandaag hadden we heerlijke pizzabroodjes van de bakker bart van de baas
Even serieus, Gamma én Karwei? Da's geen leuke afsluiting van de Kerst
pi_64255547
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Deezertje, spreek je ff een mod aan om dit topic tot en stickie te maken?
Heb PM gestuurd naar een mod.

En waarom zovaak GAMMA laatste tijd? Ok Maandag ipv Dinsdag begrijp ik wel, maar 4 weken achter elkaar Gamma is wel erg veel, vooral als ze weggaan in 2009 naar een concurrent...
pi_64256372
Zaterdag hebben we Karwei en AH. Alleen moet die nog effe gevouwen worden voor kerst, en ik ben benieuwd of dat hier gaat lukken. Anders zou het zomaar kunnen dat we zaterdag nog kunnen gaan vouwen

Verder vandaag idd de meeste kerstkaarten tot nu toe, ben benieuwd hoe druk het morgen gaat worden mét bedrijfspost erbij. Vandaag was alles wel op tijd weg igg. Wel irritante bundels met nauwelijks grote post ertussen, en dan nog eens die Gammafolder.
  Redactie Frontpage maandag 22 december 2008 @ 20:51:50 #9
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_64257888
6 tot 12 binnen gewerkt, van 12 tot 14.30 gelopen, daarna de auto ingedoken en van 16.00 tot 19.30 nog even in Amersfoort kerstkaartjes staan sorteren
pi_64285821
Heeey,

nou ja we staan van 6 tot 8 met 4 man te vossen daarna gaan we met 2-en verder vandaar ;-)
Vandaag heb ik niets anders gedaan als vossen en morgen gaan we een uurtje eerder beginnen dus 4 uur gaat mijn wekkertje =)

De gamma zal wel een van de laatste zijn want ik heb gehoord dat deze overstapt naar sandd.

Toedels =)
pi_64286023
ow ja vandaag was het ED bij ons op visite om te filmen..zie hier deze link..

Ik sta achteraan te vossen bij de voskast als rob dillen in beeld is(petje op)
http://www.ed.nl/regio/he(...)as-begint-het-al.ece
pi_64287790
Vandaag gewerkt en het aantal kerstkaarten is behoorlijk afgenomen
pi_64289852
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:20 schreef tntster het volgende:
ow ja vandaag was het ED bij ons op visite om te filmen..zie hier deze link..

Ik sta achteraan te vossen bij de voskast als rob dillen in beeld is(petje op)
http://www.ed.nl/regio/he(...)as-begint-het-al.ece
Wie is dat mooie blonde meisje?

Hier was het nog enorm druk, 2 wijken gelopen, veel kerstkaarten en grote mailings van bedrijven. En de Kampioen erbij... altijd leuk!
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2008 @ 20:11:28 #14
J'adore hardcore
pi_64296509
Mn schouder heeft rsi
pi_64299970
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:11 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mn schouder heeft rsi
RSI of slijmbeursontsteking? Dat laatste is gebruikelijker.
pi_64307320
Heb zaterdag nog binnendienst. Wat een geluk, want ik hoorde dat er dus idd 2 HAH zijn
Noot noot.
pi_64318121
terugvindpostbezorger
pi_64324290
He he... eindelijk vrij.

Was echt gekkenhuis in Tiel vandaag, ons team was pas om 12 uur klaar met voorbereiden. Gelukkig dat ik geen bestelling hoefde te lopen.

Zaterdag dus wel HAH.

Waarschijnlijk gaan wij ook de plus en de c1000 hah doen. Stond in de nieuwsbrief
pi_64328030
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:11 schreef Rosalien89 het volgende:
He he... eindelijk vrij.

Was echt gekkenhuis in Tiel vandaag, ons team was pas om 12 uur klaar met voorbereiden. Gelukkig dat ik geen bestelling hoefde te lopen.

Zaterdag dus wel HAH.

Waarschijnlijk gaan wij ook de plus en de c1000 hah doen. Stond in de nieuwsbrief
Dat had ik ook gehoord. Maar gaat dat ook op zaterdag plaatsvinden voortaan? Hoewel ik geen fan ben van hah is het natuurlijk toch mooi dat we er dan 2 grote klanten bijkrijgen, zeker met het oog op het toekomstige verlies van Gamma en Karwei. Maar dat neemt niet weg dat ik die meuk liever niet op zaterdag erbij heb.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_64330097
Hier was het ook nog druk.

Genoeg kerstkaartjes en heel veel dikke tijdschriften plus Makro folder etc. en de staatsloten...
pi_64330377
Is er iemand die werkt bij het TNT Postkantoor-ding in Velserbroek?
pi_64332475
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:54 schreef Deezertje het volgende:
Hier was het ook nog druk.

Genoeg kerstkaartjes en heel veel dikke tijdschriften plus Makro folder etc. en de staatsloten...
´t Viel reuze mee hier. Wel een hoop kerstkaartjes, maar minder dan de afgelopen dagen. En de tijdschriften hadden we de afgelopen dagen er al door gejast, dus qua dikke post was er niet zo veel. En geen h-a-h, dus dat scheelt ook (als je nog moet lopen, tenminste).

In elk geval wens ik iedere hardwerkende postbode (voltijd/deeltijd/zaterdag) en bezorger prettige kerstdagen , en zaterdag weer lekker om 5.00 uur je nest uit.
  Redactie Frontpage woensdag 24 december 2008 @ 18:25:27 #23
J'adore hardcore
pi_64332836
Best goed te doen vandaag

Merry X-mas!
pi_64340498
Hmm, ik heb helemaal nog geen rooster voor as zaterdag gehad. :S
Vreemd..
pi_64350488
Best verlopen kerst die ik meegemaakt heb. Zaten maar een stuk of 4 dagen tussen dat het later werd. Volgens mij is er geen één bezorger later dan half zes bezig geweest.

Hoe anders ging dat de jaren ervoor
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_64351115
quote:
Op donderdag 25 december 2008 09:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Best verlopen kerst die ik meegemaakt heb. Zaten maar een stuk of 4 dagen tussen dat het later werd. Volgens mij is er geen één bezorger later dan half zes bezig geweest.

Hoe anders ging dat de jaren ervoor
Hier waren de meeste mensen iedere dag al rond vieren klaar, alleen die maandag met 2x hah werd het later, toen was ik zelf pas om 18.00 uur klaar. Maar ik had ook het idee dat het minder druk was dit jaar, of ligt dat aan mij?
pi_64385644
Lekker makkelijk van de TNT..
Blijkt degene die de roosters stuurt ziek te zijn, laten ze gewoon maar helemal niets horen.
Hoor ik via andere dat het 'gewone' zaterdag is en dat iedereen zn standaard dingen moet doen.
Ja.. ik ben nieuw! Ik heb geen 'eigen' ding... en ik heb ook gehoord dat ik standaard reserve ben ofzo..
Wat moet ik nou morgen.!? Om half 8 al daar staan met het risico dat ik weet naar huis kan?!
pi_64386882
Als je weet hoe vroeg iemand er is kun je even bellen naar het kantoor. Maar ga er maar vanuit dat ze je vrij vroeg willen hebben.
pi_64387411
Zou niet hoeven zijn. Vorige zaterdag hoefde ik ook pas om 13.00 uur te beginnen. Naja.. ik zie wel.. :S
pi_64394977
GVD gewoon vergeten dat t vandaag zaterdag is..
Toch iets te hard gefeest vannacht..achja kan vanmiddag verder met slapen.
pi_64396801
quote:
Op donderdag 25 december 2008 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier waren de meeste mensen iedere dag al rond vieren klaar, alleen die maandag met 2x hah werd het later, toen was ik zelf pas om 18.00 uur klaar. Maar ik had ook het idee dat het minder druk was dit jaar, of ligt dat aan mij?
De meesten zullen hier ook tussen 4 en half 5 van de straat zijn geweest. Op een paar dagen na dus.

Wel jammer dat er ondanks dat het allemaal soepel liep voor kerstbegrippen zoveel mensen liepen te zeiken. Kom op zeg, je weet dat het even een paar weken wat lastiger dan normaal is en dat iedereen gewoon verwacht wordt wat extra hooi op zijn vork te nemen. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat mensen op tijd de straat op moesten 'omdat ze nog booschappen moeten doen' oid.... HET IS KERST GODVERDOMME! Wees blij als je voor het donker van straat bent stelletje lapzwanzen!!1!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_64399835
Vandaag nog steeds via het kerstrooster gewerkt.. was geen fluit!
pi_64399885
Bij ons was iedereen rond 10.30 de straat op
Noot noot.
pi_64400294
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:30 schreef DonHenkie het volgende:
Vandaag nog steeds via het kerstrooster gewerkt.. was geen fluit!
Hier geen kerstrooster meer, wel nog wat extra hulp op zaal. Geen plaatwerk, maar nog wel aardig wat kerstpost. Alles wat vanmorgen vroeg binnenkwam moest gevost worden, dus dat duurde tot na achten. En icm 2x hah schat ik zo in dat menig collega van mij nu nog op straat loopt, en daar voorlopig nog niet vanaf is (in elk geval degenen die later begonnen zijn, half 10, 11 uur).
  Redactie Frontpage zaterdag 27 december 2008 @ 15:10:16 #35
J'adore hardcore
pi_64400868
Eitje vandaag. Net nog even rondgereden om wat bussen af te sluiten, makkelijk geld verdienen
pi_64401498
Was 'redelijk' hier.
AH en Karwei HAH, Ik had Karwei krantje dikker verwacht, nu was het irri met AH HAH , moest elke keer vouwen anders pastte het niet in de brievenbusssen.... das minder. Hopelijk geen Gamma Dinsdag dan meer...!
  Redactie Frontpage zaterdag 27 december 2008 @ 15:44:27 #37
J'adore hardcore
pi_64401739
De Gamma's voor dinsdag lagen al klaar bij ons
pi_64402614
Pfffffffffff... dit was de eerste keer dat ik een wijk alleen liep.

Was ik bundels vergeten of de verkeerde gepakt dus kon ik keivaak terug naar me fiets.

Ik had maar 2 tassen post maar normaal hoor ik om half 1 klaar te zijn nu was het kwart voor 2

Klote huis aan huis erbij.

Was zwaarder als dat ik dacht.
  zaterdag 27 december 2008 @ 16:54:11 #39
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64403671
Zo, lekker makkelijk dagje gehad vandaag. Rustig aan gedaan en het foldertje zorgde ook niet voor veel problemen.

Iedereen kreeg vandaag een hele gevulde koek van de baas...... Voor de rest lagen er nog allemaal voedselwaren in de koelkast die over zijn van de afgelopen week..... Dus wie nog een doos met broodjes shoarma of een zootje in plastic verpakte bevroren gehaktballen in jus wil hebben moet hier heen komen!
Aanstaande woensdag oliebollen en dan is het voorbij met de gratis vreterij....
Nothing is what it seems
pi_64404139
Er was weinig post, ik was om half twaalf de straat op...maar... die HAH! Aaargh! Wat was dat Karweikrantje een slap ding zeg, kreeg het amper fatsoenlijk in die brievenbussen. En dan ook nog dat dunne foldertje van de AH erbij.... pff! Daar waar ik de post rondbreng zitten die winkels niet eens in de buurt

Heb dus van half twaalf tot een uur of drie buiten in de kou gelopen. Ben nu pas weer een beetje opgewarmd
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 december 2008 @ 17:57:09 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64405419
De kou deerde mij vandaag niet, wel de bundels die wat onhandig mee te nemen waren en het foutenfestival dat ik tegenkwam. Ben daardoor zo een heel stuk langer aan het werk geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64406298
Van kwart over 1 tot kwart over 6 bezig geweest vandaag, pffff.. niet fijn
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_64406319
Weet iemand hoe TNT omgaat met opneembare uren die nog over zijn aan het einde van het jaar? Worden die uitbetaald in geld of meegenomen naar volgend jaar?
pi_64407028
Normaliter neem je je uren mee. Pas als de uren meerdere jaren oud zijn kan de teamcoach eens gaan vragen of je ze op wilt nemen.
pi_64413249
Dat HAH op zaterdag wordt zeker wel standaard nu? Dat idee krijg ik er tenminste wel van. Iemand hier waarschuwde daar al een keer voor.. maar weet iemand of dit inderdaad zo gaat blijven?
pi_64415816
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat had ik ook gehoord. Maar gaat dat ook op zaterdag plaatsvinden voortaan? Hoewel ik geen fan ben van hah is het natuurlijk toch mooi dat we er dan 2 grote klanten bijkrijgen, zeker met het oog op het toekomstige verlies van Gamma en Karwei. Maar dat neemt niet weg dat ik die meuk liever niet op zaterdag erbij heb.
Hier staan die Plus en C1000 komende week voor vrijdag op het programma, en dan zit er nog iets bij (volgens mij weer AH), drie soorten HAH dan iig.

Vandaag weer eens lekker op tijd klaar met voorbereiden, en we hadden nog uitzendkrachten dus had zelf maar een kleine bestelling. Maar was wel irritant met die lastige bundeltjes post, HAH en vrieskou...
pi_64445581
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat HAH op zaterdag wordt zeker wel standaard nu? Dat idee krijg ik er tenminste wel van. Iemand hier waarschuwde daar al een keer voor.. maar weet iemand of dit inderdaad zo gaat blijven?
Pfff, ik mag toch hopen van niet, heb een hekel aan HAH
  maandag 29 december 2008 @ 00:27:02 #48
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64451356
quote:
Op zondag 28 december 2008 22:13 schreef joriannn het volgende:

[..]

Pfff, ik mag toch hopen van niet, heb een hekel aan HAH
Ja, jongen, dat is nu wat ze "werken" noemen. ;-)
Nothing is what it seems
pi_64451788
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:27 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, jongen, dat is nu wat ze "werken" noemen. ;-)
Het hoort er misschien wel bij, maar met HAH werk ik ongeveer 5 uur op de straat terwijl ik om 1 uur kan beginnen. Ofwel ik red het niet om dat voor 5 uur af te krijgen zoals het hoort. Ik vroeg me dat iig daarom af, want als het zo blijft zal ik toch eens goed moeten kijken of er iets kan veranderen..
  Redactie Frontpage maandag 29 december 2008 @ 10:03:49 #50
J'adore hardcore
pi_64457113
Hoe lang ben je bezig zonder HAH dan? HAH kost wel wat meer tijd, maar toch geen uren?
pi_64458598
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Feestdagen lieve schat, dan krijg je dat altijd. Maar volgens mij is het inderdaad de intentie om ook zonder feestdagen vaker op zaterdag HAH te gaan verspreiden.
pi_64458994
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:03 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hoe lang ben je bezig zonder HAH dan? HAH kost wel wat meer tijd, maar toch geen uren?
Hangt af van je wij. Bij wijken met grote tuinen waar je tijd genoeg hebt om het al lopend te pakken kost het niet veel extra tijd, misschien 10 minuten op een wijk van 2 uur. Loop je een wijk zonder voortuinen of met portiekflats dan heb je onvoldoende tijd om alles al lopend te pakken, en kan het op een wijk van 2 uur wel een half uur schelen!
pi_64462331
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:03 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ik doe twee wijken, waar normaal gesproken 3 uur en 3 kwartier looptijd voor staat. Normaal red ik het wel binnen die tijd, maar met HAH ga ik er sowieso over heen. Hoeveel extra tijd het me kost verschilt, maar soms ben ik toch wel een uur langer bezig dan normaal. En omdat ik om 1 uur kan beginnen red ik het dan niet voor 5 uur. Dus vandaar dat ik het vroeg, want er is hier iig al 2 maand regelmatig HAH op zaterdag nu. En steeds de post te laat bezorgen is ook niet de bedoeling .
pi_64462382
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:21 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik doe twee wijken, waar normaal gesproken 3 uur en 3 kwartier looptijd voor staat. Normaal red ik het wel binnen die tijd, maar met HAH ga ik er sowieso over heen. Hoeveel extra tijd het me kost verschilt, maar soms ben ik toch wel een uur langer bezig dan normaal. En omdat ik om 1 uur kan beginnen red ik het dan niet voor 5 uur. Dus vandaar dat ik het vroeg, want er is hier iig al 2 maand regelmatig HAH op zaterdag nu. En steeds de post te laat bezorgen is ook niet de bedoeling .
Dan moet je vragen of je eerder je wijk in mag. Iemand anders kan dan misschien je 2e wijk voorbereiden en het in nabrengzakken doen. Idee?
Noot noot.
pi_64463875
quote:
Op maandag 29 december 2008 11:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hangt af van je wij. Bij wijken met grote tuinen waar je tijd genoeg hebt om het al lopend te pakken kost het niet veel extra tijd, misschien 10 minuten op een wijk van 2 uur. Loop je een wijk zonder voortuinen of met portiekflats dan heb je onvoldoende tijd om alles al lopend te pakken, en kan het op een wijk van 2 uur wel een half uur schelen!
Dat is dus het probleem van mijn wijk, ik heb twee flats die ik moet bezorgen, en een daarvan heeft de nummers 1-303. Probeer je maar eens voor te stellen hoe het daar is als je met die HAH aan komt zetten
pi_64501897
Alweer een drukke dag. En nog steeds een redelijke hoeveelheid kerstkaartjes, waar komt het vandaan??
pi_64502296
En morgen wordt het nog drukker schijnbaar....lekker op oudjaarsdag
pi_64503374
Morgen toch geen HAH hopelijk?
pi_64505008
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Alweer een drukke dag. En nog steeds een redelijke hoeveelheid kerstkaartjes, waar komt het vandaan??
Hier viel het nogal mee eerlijk gezegd, ik had veel drukker verwacht maar we hebben met een minimale bezetting (jawel, nog ónder de normale bezetting) alles op tijd weg gekregen.

Morgen hoopte ik eigenlijk toch op een wat rustig dagje.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 december 2008 @ 21:09:41 #60
J'adore hardcore
pi_64508927
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons waren ze mensen aan het ronselen voor sorteerwerk op een andere locatie omdat er nog wat containers tevoorschijn waren gekomen...
pi_64509091
Pfff hoorde dat wij vrijdag 3 HAH hebben

Ik wil vrijjjjjjj!!
  woensdag 31 december 2008 @ 06:54:21 #62
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64523545
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:13 schreef Rosalien89 het volgende:
Pfff hoorde dat wij vrijdag 3 HAH hebben

Ik wil vrijjjjjjj!!
Je wilt niet lekker geld verdienen en 's avonds bijv naar je vrienden. :-)
Nothing is what it seems
  woensdag 31 december 2008 @ 07:41:13 #63
11449 Ash
It's a trick. Get an axe!
pi_64523625
Beste TNT medewerkers!

Ik heb een paar vraagjes, worden er vandaag (oudejaarsdag) nog pakketjes bezorgd en zo ja, tot nog een bepaalde tijd of zo? ivm de feestdagen?

Ik verwacht namelijk nog een pakketje, maar als er vandaag toch niks bezorgd word, kan ik net zo goed de deur uitgaan en dan heeft het niet zoveel nut om er op te wachten.
Is de eerste volgende bezorgdag dan 2 jan? of moet ik die dag zien als een maandag dat er geen pakketjes worden bezorgd?

Alvast bedankt.
"We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
pi_64524094
Er wordt vandaag pakketjes bezorgd, ja. Door de pakketservice en de gewone post.
De volgende bezorgdag is 3 januari. (pakketjes, post is 2 januari)
pi_64533958
Winnen doe je NIET bij de Postcodeloterij want blijkbaar speelt iedereen mee... Lekker druk daardoor, ook door de VI's en TV Gidsen en belastingbrieven die je nog snel proberen te naaien dit jaar

Happy new year alvast!
pi_64535439
Ja inderdaad leek wel HAH die postcodenaaijerij. Ook lekker van die boekjes die overal aan vast blijven plakken heerlijk! Was redelijk op tijd de straat op gelukkig, in de voorbereiding van de ochtenwijken liepen we namelijk wat vertraging op omdat we te weinig mensen er op hadden gezet. In ieder geval de mensen die nog aan het lopen zijn nu wens ik nog succes en wens jullie allemaal alvast een goed uiteinde. Tot volgend jaar! Het jaar begint iig goed met 3 soorten HAH op vrijdag en volgende week elke dag inc. de zaterdag . Tnt Post.. i love it!
pi_64536935
Godskelere... Wat een tyfusdrukte bij ons, en natuurlijk weer een onderbezetting

Ik schrok me dood toen ik vanochtend op het werk kwam, na wat aandringen van mijn kant werd er toch maar even een rondje gebeld om te kijken of er nog wat personeel gecharterd kon worden. Jammer alleen dat zoiets dan op de dag zelf moet ipv rekening te houden met zendingen als die van de postcodeloterij en daarop te anticiperen
  Redactie Frontpage woensdag 31 december 2008 @ 17:14:08 #68
J'adore hardcore
pi_64538625
De laatste brieven voor 2008 zitten d'r in
pi_64564541
Is die 3 HAH landelijk?

AH heeft de Hamsterweken
C1000 honderd aanbiedingen voor een euro
Plus weet ik niet

Supermarktenoorlog is weer uitgebroken
pi_64576010
Wij hadden vandaag de C1000, AH, Seats and sofa's...

Ging best goed... was om 1 uur klaar...

Ik vond deze best makkelijk de bus in te krijge

Beste wensen nog allemaal!!!
pi_64577335
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:24 schreef Rosalien89 het volgende:
Wij hadden vandaag de C1000, AH, Seats and sofa's...

Ging best goed... was om 1 uur klaar...

Ik vond deze best makkelijk de bus in te krijge

Same here! Volgende week elke dag HAH dus 5 dagen HAH .. best wel balen vind ik!
Btw. wie van de postbodes werkt in Amsterdam Noord? Hoorde net op het nieuws dat er 2 of 3 fietsen compleet met fietstassen in een busje zijn gegooid lol. Post is later terug gevonden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 januari 2009 @ 14:15:00 #72
Maffe Fries
pi_64577610
Hoorde ik ook net ja. Hoe diep gezakt kun je dan zijn zeg
  Redactie Frontpage vrijdag 2 januari 2009 @ 15:07:23 #73
J'adore hardcore
pi_64579479
Mooi postje vandaag. Zonder hah was ik in recordtijd klaar geweest, nu duurde het allemaal wat langer
pi_64579756
quote:
Op woensdag 31 december 2008 09:08 schreef Deezertje het volgende:
Er wordt vandaag pakketjes bezorgd, ja. Door de pakketservice en de gewone post.
De volgende bezorgdag is 3 januari. (pakketjes, post is 2 januari)
Hoe komt iedereen er toch bij dat pakketten vandaag niet bezorgd worden? Wij (pakketservice) hebben gewoon gewerkt vandaag...
pi_64586284
Weet iemand trouwens of er morgen HAH is?

En ik vraag me nog steeds af hoelang er eigenlijk voor mijn wijk staat... Ik loop em nu pas 3 keer ( ook nog de eerste keren dat ik als postbode werk is ff wenne voor iemand die kantoorbaan gewend is
pi_64586885
Ik weet ook niet hoeveel er voor mijn wijk staat, loop er zelf altijd 3 uur over maar volgens mij staat er minimaal 3,5 uur voor... Maar hier zijn ze niet zo van die tijden, gewoon opschrijven wat je gemaakt hebt en dat krijg je uitbetaald...
pi_64586962
Morgen is er wel HAH
Noot noot.
pi_64587506
Waarvan? Hopelijk geen Gamma! Lijkt me sterk dat ie er morgen is...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 januari 2009 @ 19:16:11 #79
Maffe Fries
pi_64588472
Gamma was toch weg bij de TNT? Dus die zal er niet meer bij zitten.
pi_64589754
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:34 schreef Deezertje het volgende:
Ik weet ook niet hoeveel er voor mijn wijk staat, loop er zelf altijd 3 uur over maar volgens mij staat er minimaal 3,5 uur voor... Maar hier zijn ze niet zo van die tijden, gewoon opschrijven wat je gemaakt hebt en dat krijg je uitbetaald...
jij hebt geen idee?
pi_64590526
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:37 schreef Jojoortje het volgende:
Morgen is er wel HAH
hier NIET.. dus niet landelijk ;-) verschilt per vestiging waarschijnlijk
volgende week wel HAH op zaterdag dan komt de C1000 hier langs
  Redactie Frontpage vrijdag 2 januari 2009 @ 20:40:39 #82
J'adore hardcore
pi_64592139
Morgen is de Plus
pi_64595622
Gamma hadden we vorige week
pi_64599516
Ik geloof ook dat de Plus vandaag is, van de week kregen we zo'n leuk foldertje van de Plus die vermeldde dat iedereen 3 januari op zijn of haar brievenbus moest letten .
pi_64610720
Thuis

De Plus dus vandaag En dat drie weken lang op de zaterdag
En volgende nog een HAH er bij op de zaterdag, dus 2 HAH (Wij dan iig )
Noot noot.
pi_64610808
Allemachtig wat was hier WEINIG post Ik moest op tien uur beginnen met sorteren, stond ik om kwart voor elf al in mijn wijk te bezorgen. Kwart voor 1 weer thuis :p Echt bizar. Ook geen HAH hier trouwens.
pi_64610955
Inderdaad erg rustig, maar hier wel HAH, en dat 3 weken achter elkaar. Gelukkig was het geen moeilijke HAH.
pi_64611328
Sjeezzz, het leek eerder op een hele drukke maandag dan op een zaterdag. Logisch natuurlijk, veel bedrijven waren dicht tussen kerst en oud en nieuw (en ook op 2 januari), en de brievenbussen hebben ook een tijdje dicht gezeten. Wel hah, dus op straat was ik niet bijzonder snel. Ik hoop wel dat het vanaf komende week weer een beetje aantrekt. Aan de andere kant is januari natuurlijk altijd een beetje een slappe maand.
pi_64611487
Komen er hier alleen postbodes?

Iedere keer lees ik het topic en ik reageer ook weleens, krijg nooit een reactie.

Jullie hebben het vrijwel alleen over HAH.
pi_64612160
Ja omdat HAH ontzettend kut is...

Vandaag ideaaaaaaaaal dagje.. geen HAH, 8 uur begonnen met ingooien van 3 wijken... kwart voor 10 in mijn wijk, kwart over 11 klaar...

Whopppaaa.. lekker begin van me weekend
pi_64614407
Ik zal nog even een update geven. Vandaag heb ik er maar eens achteraan gebeld, ook omdat er wat anders gebeurd was. Ik heb een tijd terug gevraagd of ik 1 van mijn vaste wijken terug mocht, en dat was goed. Ik zou alleen wel anders ingepland kunnen worden als het echt nodig was. Nu kwam ik er vorige week, en was een andere bezorger al bezig. Bleek zij het fout te hebben, dus ok. Nu liep ze er weer. Wat blijkt, tegen haar hebben ze gezegd dat zij 1 keer in de twee weken die wijk mag lopen. Dus ze hebben tegen ons allebei wat anders gezegd.. schiet op. Anyway, dat gaan ze nu even goed uitzoeken.

De HAH heb ik bij hen ff nagevraagd, blijkt idd gewoon met regelmaat op zaterdag te komen nu. Heb geinformeerd of het misschien mogelijk was dat mijn wijk eerder klaar kon liggen. Het kon wel eerder, maar dan zou ik het zelf af moeten halen op de vestiging. Dat kost ook veel tijd dus dat wordt hem niet. Ze gaan nu kijken wat ze eraan gaan doen, ook ivm wat ik hierboven schreef over 1 van mijn wijken kan het zijn dat ik anders ingepland ga worden.

Kreeg ook te horen dat er besloten is dat er 10 minuten af gaat van de tijd die er staat voor de wijk zonder HAH. En dat die 10 minuten er dan weer bij komen als je wel HAH hebt. Als ik niet gebeld had, dan had ik dat waarschijnlijk nooit geweten

Ik baal toch wel een beetje van deze gang van zaken. Hopelijk gaan ze nu wel een goede oplossing vinden voor dit alles.

Merk ook wel dat het toch lastig is als je niet op de vestiging komt.. jullie horen daar een hoop. Ik krijg dergelijke dingen ook niet te horen van mijn postbode plus ofzo.. dus ik lees alles hier
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 januari 2009 @ 16:05:51 #92
Maffe Fries
pi_64615520
Was vandaag netzoveel post als op een doordeweekse zomerdag. Zo weinig was het. Was binnen de 2 uur mijn wijk door, terwijl er 3 uur voor staat. Dat het niet sneller kon, kwam door de afstand die ik af moest leggen
pi_64615622
Ik vraag mij af welke tijd ik maximaal mijn wijk moet lopen. Ik heb namelijk 3 wijken en al mijn collega's bij mijn depot hebben allemaal maar 2 wijken en zijn altijd veel eerder klaar dan mij. Ik heb haast alleen portiek woningen en een straat met woonwagen en huizen met tuinen.

wijk 1
straat 1 109 postbussen
straat 2 296 postbussen

Wijk 2
straat 3 86 postbussen
straat 4 118 postbussen

Wijk 3
straat 5 169 postbussen
straat 6 86 postbussen

In totaal heb ik dus ongeveer 750 bussen die ik moet lopen is 2,5 uur(inclusief HAH) daar een normale tijd voor?
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
pi_64615953
Ook zoiets raars...

Bij het ingooien sóchtends werd bij gezegt toen ik er kwam werken je gaat 1 vaste kast doen met 3 wijken daarin... nou word ik elke keer als ik kom op een andere kast gezet... zo krijg ik nooit die wijken in mijn kop dus gaat het ingooien niet zo snel als ik zou willen... enige pluspuntje is dat mensen die al langer bij de tnt werken moeten helpen bij ingooien en ik gewoon altijd een kast voor mezelf krijg en nooit hulp krijg...
Doe ik toch wat goeds

En ik zou een wijk krijgen om te bestellen vlakbij mijn huis maar omdat een jongen op vakantie ging moest ik 2 weken zijn wijk overnemen ( want dat was zijn vaste wijk ) nou waren vandaag die 2 weken om krijg ik vandaag mijn rooster van de teamcoach sta ik gewoon de hele week volgende week weer op die wijk... wel lullig voor hem want nu geven ze mij een wijk die ik eigenlijk niet zou krijgen ( wel een leuke wijk hoor ) en nou word hij zomaar ergens anders op gezet waar hij totaal niet op had gerekend
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:22:31 #95
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64615988
Ja, idd. TNT is wat dat betreft een bedrijf dat erg slecht is in het communiceren naar zijn werknemers toe. Het lijkt wel alsof het kwa communicatie nog steeds een oud staatsbedrijf is wat eerder in Rusland dan in Nederland thuis hoort. Ik kan mij voorstellen dat je als postbezorgster minder hoort over de gang van zaken dan "normale" werknemers. Maar ik vind wel dat bijvoorbeeld de teamcoaches een maandelijkse/wekelijkse/etc. brief maakt waarin ze aangeven wat er allemaal zoal verandert is voor de postbezorgers. Die kunnen ze dan netjes in de depots ophangen. Of is dit misschien al het geval?

Voor de rest is er bij ons op de vestiging een teamcoach overspannen en zitten we opgescheept met een postbode die deze maanden de plaatsvervangende teamcoach is. Hij is echt niét een aardige man. Hij spreekt tegen iedereen dialect, terwijl er veel mensen zijn die dat niet spreken. Ook sloft hij door de zaal heen. Net alsof hij een soort van uncle scrooge ( oid ) is..... Als hij je iets vraagt in het kantoor van de teamcoaches is ie meestal erg kortaf en maakt ie nooit een kort praatje. Gelukkig komt die overspannen teamcoach deze maand of volgende maand weer terug.

Op zich laat dat wel zien dat het teamcoach zijn moeilijker is dan het lijkt. Je moet niet alleen roostertjes opzetten en computerwerk kunnen verrichten. De menselijke kant is misschien nog veel moeilijker. Ik heb bijvoorbeeld bij onze vervangende teamcoach het gevoel dat ik meer een nummer in hun systeem ben dan een levend mens van vlees en bloed. Een teamcoach moet complimenten kunnen geven en sociaal vaardig kunnen zijn....... Misschien spreekt dit allemaal voor zich, maar blijkbaar kan niet iedereen dit.

Daarnaast heb ik vandaag ook weinig post gehad en heb ik mijn een na snelste tijd ooit gereden bij mijn autobestelling.
Ik was om 8 uur al de deur uit. De opmerking dat diegene die rond die tijd de straat op gaat wel eens een zaklamp nodig zou kunnen hebben hangt je na een tijdje ook wel de strot uit.
Om 11:45 was ik terug. Terwijl de dienst volgens mij op 13:00 staat............
Nothing is what it seems
pi_64618816
Laatst vroeg hier iemand wat de letters die door de sorteermachine onderaan de envelop geplaatst worden betekenen. Kwam toevallig het volgende bestand tegen, waarin het wordt uitgelegd: http://www.po-en-po.nl/postmechanisatie/Post&Techniek-okt2008.pdf

Er zijn volgens mij dus serieus mensen die die codes sparen ofzo Er staat trouwens ook een stukje in over portstukken, afgelopen weken nog erg veel kaartjes zonder postzegel er tussen uit moeten vissen, en later met sticker weer terug zien komen, dus da's best grappig om te lezen

Vandaag echt niks meer te doen hier. Kon m'n wijken in een keer meekrijgen, was tijdens de KNJ wel anders
pi_64621314
Hier was ook helemaal niks.
Ik moest wachten op de derde prio voordat ik een wijk kon zetten, de rode bakken waren er wel al, blauwe kwamen later zeiden ze.
Komt om half 10 de chauffeur aanzetten met 6, jawel ZES!! brieven. Dat was de complete 3e prio....
Wist niet wat me overkwam
pi_64623376
Ja het was voor mij ook echt de eerste keer dat ik geen nabrengzakken had, ik had zelfs nog ruimte over in mijn tassen naast die twee wijken die erin zaten
pi_64652096
Even een kort vraagje tussendoor voor de 'experts' hier, wat is de gemiddelde werktijd als Zaterdagbesteller? Op de website van TNT staat 2.5 tot 5 uur maar in het CAO staat maximaal 9 uur per zaterdag. 2.5 tot 5 uur klinkt natuurlijk wel goed, maar met 5.55 euro (bruto/netto??) in het uur schiet het op maandbasis niet echt op
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 17:26:12 #100
J'adore hardcore
pi_64652888
Hangt van je wijk(en) af....
pi_64654753
Ze geven hier meestal contracten voor rond de 3 uur.
Je kan echter ook wijken gaan doen van 8 uur. Maar dat ligt hier aan je leeftijd en hoe lang je al bij de post zit.
Als je een 16-jarige nieuwkomer bent dan mag je hier blij zijn met 4 uur per dag;)
pi_64655715
Bedankt voor de reacties. Ben overigens 17, in februari wordt ik 18 Ik woon overigens in Groningen, weet niet of iemand daar meer van weet
pi_64656607
Ligt er aan welke wijk,

Ik ben altijd 12 uur klaar... behalve met de kerst toen was het half 2, 2 uur.

Ik ben 19 en heb 7,01
  maandag 5 januari 2009 @ 10:41:03 #104
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64678242
Je mag zoveel werken als je wilt. Ik breng vaak na mijn vaste wijk op zaterdag nog een extra wijk rond, zodat ik werkdagen kan maken van 9 - 10 uur. :-)
Nothing is what it seems
pi_64695583
Het wordt vanacht -15 graden en morgen overdag/middag zo'n -5 graden of warmer....
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:12:51 #106
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64725770
Sterkte de komende dagen mensen!

Heeft er iemand voor me het adres/telefoonnummer van de personeelsadministratie regio Zuidoost/Eindhoven? Ben in april gestopt bij de TNT, schandalig he , en ondertussen verhuisd. Dan kan ik m'n nieuwe adres nog doorgeven voor de jaaropgave.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2009 @ 13:15:19 #107
Maffe Fries
pi_64725849
Heb je geen loonstrookje meer liggen? Daar staat vaak wel een adres op of een telefoonnummer. Anders moet je even bellen met de klantenservice en je verzoek uitleggen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:39:48 #108
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64726606
Verhuizen is afgelopen maand geweest, dat wordt graven!
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_64729220
BRrr vandaag had ik een herstelrit dus dat ws glijdend de wijk door met een postcar =)
Had er ook vet lang over gedaan want tsja haasten is nergens goed voor.
ik hoop dat iedereen zijn/haar tenen nog heeft na vandaag =)

Greetz Linda
pi_64732839
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:46 schreef tntster het volgende:
BRrr vandaag had ik een herstelrit dus dat ws glijdend de wijk door met een postcar =)
Had er ook vet lang over gedaan want tsja haasten is nergens goed voor.
ik hoop dat iedereen zijn/haar tenen nog heeft na vandaag =)

Greetz Linda
Het viel me erg mee met die kou vandaag, gisteren voelde het aanmerkelijk kouder met die ijzige wind. Lekker trouwens al die Postcodeloterij dingen gericht aan de bewoners van niet bestaande adressen. Ik liep vandaag in een vreemde wijk, en heb me rot lopen zoeken af en toe.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 januari 2009 @ 16:29:48 #111
Maffe Fries
pi_64733670
Staan ze bekend om bij de postcode loterij. Evenals het laten vallen van prijzen op loten die niet meer uitgegeven mogen worden
pi_64795768
Even he... Wat voor een kleding hebben jullie allemaal aan voor de post?
Maakt niet uit wat ik aan heb, heb het altijd stervenskoud
Noot noot.
  donderdag 8 januari 2009 @ 07:59:45 #113
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_64799137
Wanneer ik een bestelling moet wegbrengen op echt koude dagen, doe ik een joggingbroek onder de TNT 'spijker'broek. Boven een lange mouwen t-shirt en daarover het TNT polo met lange mouwen. Daarover een fleece-jas en daarover mijn TNT zomerjas. Die dikkere jas vind ik niet lekker zitten, te stug. En dan natuurlijk nog een sjaal en muts. Handschoenen gebruik ik niet, mijn handen passen zat in de mouwen van mijn jas.

[ Bericht 4% gewijzigd door lisje op 08-01-2009 08:06:31 ]
pi_64802259
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:14 schreef Jojoortje het volgende:
Even he... Wat voor een kleding hebben jullie allemaal aan voor de post?
Maakt niet uit wat ik aan heb, heb het altijd stervenskoud
Wandelschoenen, 1 paar sokken, spijkerbroek, daaroverheen regenbroek. T-shirt, wintertrui van TNT, zomerjas+winterjas van tnt, fleece sjaal en fleece muts van TNT. En een dubbel paar vingerloze handschoenen.

Tot nu toe erg goed te doen, soms zelfs aan de warme kant.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 10:36:41 #115
Maffe Fries
pi_64802351
Pff, dat is wel erg dik aangekleed. Ik kom niet verder dan wandelschoenen, sokken, TNT-broek, trui, zomer + winterjas, een muts en 1/2 vingerhandschoenen.
pi_64803181
Trui met lange mouwen tnt jas, tnt spijkerbroek. Wintersport laazen die wind en sneeuw dicht zijn, tnt wantent en, sjaal, en zo een moskou muts met de flappen omlaag omdat ik ook graag warme oren heb. Ik merk de kou het meest aan mijn koude gevoelloze vingers en de spieren in mijn benen die na mijn loopje flink pijn doen. Misschien moet ik een warming up doen voor ik ga lopen.
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 12:08:53 #117
J'adore hardcore
pi_64805493
Ik ga toch voor het terminale ehm thermo-ondergoed, heerlijk warm
pi_64805763
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Pff, dat is wel erg dik aangekleed. Ik kom niet verder dan wandelschoenen, sokken, TNT-broek, trui, zomer + winterjas, een muts en 1/2 vingerhandschoenen.
Tja, ik ben iemand die een tyfushekel heeft aan het koud hebben als dat niet nodig is

Het aantrekken van de regenbroek over de gewone broek heen zal bij veel mensen denk ik al heel wat problemen oplossen

Het hangt ook nogal van je route af moet ik zeggen, als je ergens bezorgt waar de wind vrij spel heeft denk ik dat mijn outfit nog lang niet warm genoeg is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 12:24:37 #119
Maffe Fries
pi_64805990
Het hangt er ook vanaf of je het hele eind moet lopen of ook stukken moet fietsen. Dat laatste is over het algemeen iets kouder.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:06:48 #120
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64807290
Tnt tshirt, tnt trui, eigen trui, tnt zomerjas, tnt sjaal, eigen muts en dunne wanten met vingers. Heb 1 keer die tnt wanten geprobeerd: je kunt nog beter zonder wanten lopen, ze hielpen totaal niet. :-s
Nothing is what it seems
pi_64812029
Weet er trouwens iemand of er a.s zaterdag hah landelijk is?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 15:04:49 #122
Maffe Fries
pi_64812122
voor zover ik weet wel. Het zou namelijk van de C1000 moeten zijn, dus bijna landelijk
pi_64813258
edit

[ Bericht 33% gewijzigd door fespo op 08-01-2009 17:33:55 (opgelost) ]
pi_64813365
Hm toch maar wat meer kleding aan doen as. zaterdag.
Ik heb iig 2 HAH zaterdag
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 januari 2009 @ 15:36:30 #125
Maffe Fries
pi_64813586
Het pakket krijgt in Nederland een nieuwe track en trace code en je zou het kunnen proberen. Ik heb zelf geen idee hoe het allemaal werkt bij internationale verzendingen
pi_64814542
edit.

[ Bericht 31% gewijzigd door fespo op 08-01-2009 17:33:34 (opgelost) ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:07:33 #127
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64814872
In onze complete vbg komt geen c1000 voor, dus hebben wij mazzel. :-)

Trouwens, is het ook een leuk idee om in de OP een kaart van NL te maken met alle postgebieden + bijbehorende users? :-)
Nothing is what it seems
pi_64816524
Ik had vandaag een bijzonder pakketje afgeleverd bij een van de buren, een klein meisje van amper 4 jaar die gewoon in de vrieskou voor een dichte deur stond te wachten, der ouders waren niet thuis.... En ze waren haar niet zomaar vergeten, maar gewoon ''vergeten''!
pi_64822073
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:44 schreef Deezertje het volgende:
Ik had vandaag een bijzonder pakketje afgeleverd bij een van de buren, een klein meisje van amper 4 jaar die gewoon in de vrieskou voor een dichte deur stond te wachten, der ouders waren niet thuis.... En ze waren haar niet zomaar vergeten, maar gewoon ''vergeten''!
Wat een kutouders

Brrr het wordt wel koud, zaterdag Doe ook maar even een pyjamabroek ofzo onder m'n spijkerbroek aan.
  Redactie Frontpage donderdag 8 januari 2009 @ 23:10:47 #130
J'adore hardcore
pi_64832897
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Trouwens, is het ook een leuk idee om in de OP een kaart van NL te maken met alle postgebieden + bijbehorende users? :-)
pi_64833077
quote:
Noot noot.
pi_64858885
Bij mij dan waarschijnlijk ook 2x HAH, bah. C1000 en de Plus.
pi_64861055
Wij hebben morgen lekker geen h-a-h. In mijn DVG bevindt zich geen Plus en ook geen C1000, de dichtsbijzijnde filialen zijn ongeveer 7 km uit de buurt. Dat geldt overigens ook voor de AH XL, maar dat is voor hun kennelijk geen beletsel!
pi_64878744
Ik hoop op 1 tot geen HAH...maar we zullen het zo zien..
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:34:31 #135
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64880398
gelukkig in mijn wijk geen haha. In veel andere wel. Maar met die herinnering van de loterij voelt het wel als hah. Werkze voor de rest iedereen, ik ga weer verder.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2009 @ 16:01:50 #136
J'adore hardcore
pi_64888205
Mensen die niet op komen dagen, zieken... Ellende dus.
pi_64888801
quote:
Maak maar.
pi_64888953
stel, je bent de tracktrace code kwijt geraakt, is deze echt niet meer via het postkantoor heropvraagbaar als je de verzendkosten voor een pakket hebt gepint en weet wanneer en hoelaat je iets op heb laten sturen ?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 januari 2009 @ 17:39:11 #139
Maffe Fries
pi_64891003
via het postkantoor niet opvraagbaar. Wel via de klantenservice denk ik.
pi_64900536
2 HAH + staatsloterij + makro + vrieskou

Heb mn longen er vandaag uitgehoest
Noot noot.
pi_64903337
Het was zó koud, mijn handen hebben nog nooit zo'n pijn gedaan
Gelukkig maar 1 HAH, die van de C1000, was best te doen. Alleen die Makro was best dik en die envelop van de staatsloterij was veel te aanwezig
pi_64903470
Er is vandaag ook een TNT bestelbusje geraakt door een trein, bestuurder op slag dood. Triest

Dodelijk ongeluk bij spoorwegovergang Doetinchem
pi_64903524
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Het was zó koud, mijn handen hebben nog nooit zo'n pijn gedaan
Gelukkig maar 1 HAH, die van de C1000, was best te doen. Alleen die Makro was best dik en die envelop van de staatsloterij was veel te aanwezig
Inderdaad erg koud ja. Ik gebruik zelf handschoenen met halve vingers, is erg relaxed . Alleen m'n rechter hand dan he.
  Redactie Frontpage zondag 11 januari 2009 @ 00:47:43 #144
J'adore hardcore
pi_64904373
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Er is vandaag ook een TNT bestelbusje geraakt door een trein, bestuurder op slag dood. Triest

Dodelijk ongeluk bij spoorwegovergang Doetinchem
rip
pi_64910313
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:19 schreef Borreke het volgende:

[..]

Inderdaad erg koud ja. Ik gebruik zelf handschoenen met halve vingers, is erg relaxed . Alleen m'n rechter hand dan he.
Ik heb zulke handschoenen (op het plaatje gaat het dus om de sóórt handschoenen, ik heb ze zonder usbkabel ):

Zijn erg relaxt, want tijdens het bezorgen draag ik ze als handschoenen met halve vingers en tijdens het brommer rijden (van en naar het depot) als wanten
  zondag 11 januari 2009 @ 13:38:54 #146
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64912178
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb zulke handschoenen (op het plaatje gaat het dus om de sóórt handschoenen, ik heb ze zonder usbkabel ):

[ afbeelding ]

Zijn erg relaxt, want tijdens het bezorgen draag ik ze als handschoenen met halve vingers en tijdens het brommer rijden (van en naar het depot) als wanten
Maar wel met een laptop vastgelijmd aan je vingertoppen?
Nothing is what it seems
pi_64912768
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:38 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Maar wel met een laptop vastgelijmd aan je vingertoppen?
Uiteraard, ik ben te gehecht aan mijn laptop om hem thuis te laten
pi_64929293
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:46 schreef Jojoortje het volgende:
2 HAH + staatsloterij + makro + vrieskou
Nou, die kou vind ik nog niet zo erg, daar kan je je op kleden. Ik had meer problemen met de sneeuw. Op de meeste plaatsen was het echt spekglad, ben dus ook 1 keer hard onderuit gegaan (bananenschilval ).
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_64930520
Gelukkig is er hier nauwelijks sneeuw, dus ook niet glad. Als het glad zou zijn zou ik niet eens aandurven om met mijn fiets op pad te gaan .
pi_64980705
Slimme actie hierzo
Ik werd gebeld en was net te laat met opnemen dus mijn voicemail werd ingesproken. Vervolgens luister ik mijn voicemail af en de rayonleider wou mij spreken over mijn nieuwe indiensttreding en of ik hem even terug wil bellen. Probleem is nu alleen dat ie met een geheim nummer heeft gebeld
pi_64980756
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:06 schreef joriannn het volgende:
Gelukkig is er hier nauwelijks sneeuw, dus ook niet glad. Als het glad zou zijn zou ik niet eens aandurven om met mijn fiets op pad te gaan .
Je kon ook niks met de fiets doen nee. Op een hoek neerzetten, en dan maar zo goed als het kan rondjes lopen, al ging dat niet echt soepel met 2 HAH. Verder was ook nog eens de verstevigde standaard van mijn fiets kapot, dus kan m'n stalen ros alleen maar tegen lantaarnpalen stallen.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_64989074
Wij hebben tot feb elke zat sowieso 1 HAH...
Noot noot.
pi_64990087
Ja bij ons hebben we ook elke zaterdag HAH. Een proef van de C1000 volgens de teamleider. Iets wat AH ooit ook had gedaan.
pi_64990307
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:09 schreef sk888er het volgende:
Slimme actie hierzo
Ik werd gebeld en was net te laat met opnemen dus mijn voicemail werd ingesproken. Vervolgens luister ik mijn voicemail af en de rayonleider wou mij spreken over mijn nieuwe indiensttreding en of ik hem even terug wil bellen. Probleem is nu alleen dat ie met een geheim nummer heeft gebeld
Kun je niet naar kantoor bellen dan?
En anders komt het toch vast wel goed ;-)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 14:56:18 #155
Maffe Fries
pi_64990678
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:37 schreef DonHenkie het volgende:
Ja bij ons hebben we ook elke zaterdag HAH. Een proef van de C1000 volgens de teamleider. Iets wat AH ooit ook had gedaan.
pi_64993034
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:44 schreef tntster het volgende:

[..]

Kun je niet naar kantoor bellen dan?
En anders komt het toch vast wel goed ;-)
Het kantoor was voordat ik de vorige keer was gestopt, over gegaan op een 06 nummer en die kan ik dus nergens vinden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2009 @ 15:56:23 #157
Maffe Fries
pi_64993279
dan moet je even langsgaan denk ik
pi_64993716
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
dan moet je even langsgaan denk ik
Ja dat was ook mijn eerste ingeving, is het niet dat ik zaterdag begin en vrijdag pas klaar ben met mijn stage (ik was 3 maanden gestopt met post vanwege stage).
pi_64995116
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:37 schreef DonHenkie het volgende:
Waarom moet ik dit soort dingen nu altijd via hier vernemen ipv dat een teamcoach dit soort dingen met de zaterdagmedewerkers bespreekt. Ja, als je er naar vraagt zal 'ie het wel toegeven. Maar enige spontane communicatie vanuit de teamcoaches zelf zie ik niet gauw gebeuren...

Maargoed, fijn om te weten iig...het zal er wel bij gaan horen dan, die HAH op de zaterdag (hoewel er toch iets in de CAO stond van een max. aantal keer per jaar?).
pi_64995188
5x per jaar was geloof ik de max idd.
pi_64995592
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:36 schreef zjroentje het volgende:
5x per jaar was geloof ik de max idd.
In de CAO staat niks over hoevaak je hah op zaterdag mag hebben. Wel is er ooit eens een hah-regeling afgeproken met de OC/OR (?), maar dat is alweer jaren geleden, dus het zou best kunnen dat die afspraak niet meer geldig is. Ik heb liever ook geen hah, maar het is toch een bron van inkomsten voor de TNT, en dus indirect ook voor ons. En gelukkig hebben we in ons dorp geen C1000
pi_65003361
Bleh, nog een week plus en c1000 dus... En vervolgens tot in februari c1000 hah wat wordt ik hier toch geweldig blij van
pi_65006011
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:34 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Waarom moet ik dit soort dingen nu altijd via hier vernemen ipv dat een teamcoach dit soort dingen met de zaterdagmedewerkers bespreekt. Ja, als je er naar vraagt zal 'ie het wel toegeven. Maar enige spontane communicatie vanuit de teamcoaches zelf zie ik niet gauw gebeuren...

Maargoed, fijn om te weten iig...het zal er wel bij gaan horen dan, die HAH op de zaterdag (hoewel er toch iets in de CAO stond van een max. aantal keer per jaar?).
Sterker nog als het C1000 bevalt dan hebben we elke zaterdag HAH
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 januari 2009 @ 14:03:09 #164
Maffe Fries
pi_65108081
Vandaag de bevestiging van mijn baas gehad dat er de komende tijd idd HAH op zaterdag is
pi_65110303
Zo'n ramp is huis aan huis nou ook weer niet, maar dat komt denk ik omdat hier veel zaterdagwerkers zitten?
Kijk van die stomme bonnenboekjes etc wordt je niet vrolijk maar een AH of c1000 is toch ook geen bikkelwerk?? plus meestal krijg je meer tijd voor je wijk als je h.a.h. hebt.
Bij ons is het een tijd geweest ( ik meen zomerperiode) dat er op dagen dat er geen h.a.h. was er 20 % van de tijd afging die voor je wijk stond:s dan hadden we liever toch huis aan huis lol

Bij ons heb ik weer de mogelijkheid om operator te worden..alleen twijfel ik heel erg of ik het fysiek wel aankan..

Je hoort vaak dat het erg belastend is maar ja heel de dag met bakken sjouwen is dat ook
Bij ons geen een vrouw als operator....

Maar ga denk ik toch maar eens informeren morgen..als het dan nix is kan ik dat altijd nog zeggen =)

toedels Linda
pi_65110983
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:56 schreef tntster het volgende:
Zo'n ramp is huis aan huis nou ook weer niet, maar dat komt denk ik omdat hier veel zaterdagwerkers zitten?
Kijk van die stomme bonnenboekjes etc wordt je niet vrolijk maar een AH of c1000 is toch ook geen bikkelwerk?? plus meestal krijg je meer tijd voor je wijk als je h.a.h. hebt.
Bij ons is het een tijd geweest ( ik meen zomerperiode) dat er op dagen dat er geen h.a.h. was er 20 % van de tijd afging die voor je wijk stond:s dan hadden we liever toch huis aan huis lol

Bij ons heb ik weer de mogelijkheid om operator te worden..alleen twijfel ik heel erg of ik het fysiek wel aankan..

Je hoort vaak dat het erg belastend is maar ja heel de dag met bakken sjouwen is dat ook
Bij ons geen een vrouw als operator....

Maar ga denk ik toch maar eens informeren morgen..als het dan nix is kan ik dat altijd nog zeggen =)

toedels Linda
Bij ons heb ik verschillende vrouwen als operator gezien. Je moet alleen geen 'flauwe' zijn. Maar dat moet je imo sowieso niet zijn bij de post. Helaas dat er zoveel kneusjes tussen zitten tegenwoordig

Maar als ik het zo hoor heb jij de goede instelling
pi_65111743
Vanmiddag weer de Mail gehad. Stonden wel wat aardige stukjes in. Onder andere dat ze op het sorteercentrum in Den Haag voorlopig geen nieuwe sorteermachine overig krijgen. Ze houden rekening met een mogelijk sluiten van dit sorteercentrum.
Ergens vind ik het ook wel logisch. Want in het westen hebben we nu 3 sorteercentra: Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Daar zou je er best wel 1 van weg kunnen laten. En dan ligt Den Haag wel voor de hand.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 januari 2009 @ 16:15:20 #168
73911 ultra_ivo
pi_65113273
Ik heb ook een tijdje aan de HSM gestaan. Ik ben ermee moeten stoppen omdat ik problemen met m'n rechterschouder heb. Je moet aan de HSM namelijk forse stapels post met rechts aanschuiven. Bij de SMG heb ik weer geen problemen, daar moet je van links laden en m'n linkerschouder is ok. Voor de rest geen zwaar fysiek werk, die HSM, je moet alleen goed tegen stress kunnen.
pi_65141309
ja goed tegen stress kunnen dat hoor ik veel maar wat is dan stress?
als er iets misgaat ofzo,. want ik zie collega's vaak wat erbij staan dat ik dnek dat ze er puur en alleen staan om dingen in de gaten te houden ofzo?

ik ken het hele proces niet bij de machine vandaar hihi.
thx voor de reacties =)
pi_65141360
Thuis Lekker weertje
Noot noot.
pi_65142252
Heerlijke chaos weer vandaag.

Gisteren gemeld dat vandaag erg weinig post zou zijn --> 2x zo veel machinepost als normaal. Daarnaast was de planning foetsie, dus niemand wist eigenlijk wat hij nou echt doen moest, en toen de planning werd gevonden bleek er een dienst helemaal niet ingepland en meldde zich later nog iemand ziek.
pi_65143446
Buiten de regenbuien was het vandaag prima te doen
pi_65143702
C1000 HAH en een mailing van de KPN (bruine enveloppen met ''handgeschreven'' tekst)
Was ook hier wel te doen
  Redactie Frontpage zaterdag 17 januari 2009 @ 16:51:08 #174
J'adore hardcore
pi_65145229
Die KPN-dingen waren soms nauwelijks te lezen, naar lettertype!
pi_65145279
Ja ik moest ook al 3 keer kijken voordat ik het kon lezen
Noot noot.
pi_65145296
Joo!

'Als zaterdagbesteller werk je een deel binnen en een deel buiten. Je voegt zelf alle post voor je eigen bestelgebied samen. Dat is het binnenwerk en dat gebeurt op een postvestiging.'

Hoe gaat dat 'binnenwerk' precies in z'n werk?
pi_65145339
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:53 schreef memogonzalez het volgende:
Joo!

'Als zaterdagbesteller werk je een deel binnen en een deel buiten. Je voegt zelf alle post voor je eigen bestelgebied samen. Dat is het binnenwerk en dat gebeurt op een postvestiging.'

Hoe gaat dat 'binnenwerk' precies in z'n werk?
De post 'zetten', dus op volgorde.
pi_65145697
Er was hier té weinig HAH. Dus mocht mijn wijk zonder HAH lopen. Klein beetje regen gehad onderweg maar voor de rest lekker rustig :-)
pi_65146264
Krijg je vanaf het begin 1 vast bezorg gebied, of hangt het af van de hoeveelheid post?
  FOK!fotograaf zaterdag 17 januari 2009 @ 17:34:09 #180
73911 ultra_ivo
pi_65146499
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:33 schreef tntster het volgende:
ja goed tegen stress kunnen dat hoor ik veel maar wat is dan stress?
als er iets misgaat ofzo,. want ik zie collega's vaak wat erbij staan dat ik dnek dat ze er puur en alleen staan om dingen in de gaten te houden ofzo?

ik ken het hele proces niet bij de machine vandaar hihi.
thx voor de reacties =)
Er zijn momenten dat je idd alleen maar naar de machien hoeft te kijken. Maar op andere momenten moet je hard doorwerken om de machine te voeren. Vooral als je net een batchwissel hebt. En dan mag je geen fouten maken. Zeker als je bij erg veel post allerhande trucen moet uithalen om de post in de juiste volgorde te houden. Iedere brief moet namelijk 3x door de machine, na de 1e keer moet alles precies juist ingevoerd worden.
pi_65146705
Hier in Utrecht was de HAH van de C1000 niet aangeleverd. Hierdoor ging het lopen een stuk sneller en was ik al om 2 uur klaar. Stukken beter dan de kwart over 4 van de afglopen twee weken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 januari 2009 @ 18:01:38 #182
Maffe Fries
pi_65147223
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:06 schreef DonHenkie het volgende:
Er was hier té weinig HAH. Dus mocht mijn wijk zonder HAH lopen. Klein beetje regen gehad onderweg maar voor de rest lekker rustig :-)
Heb nog wel 10 foldertjes voor je over
pi_65148956
Ja ik heb ook nog wel een lading in me schoudertas zitten hahaha!

Hier in Tiel hadden we ook mailing KPN en HAH c1000...

Eigenlijk vind ik die c1000 niet eens erg ze steken wel makkelijk in de brievenbus
pi_65159999
Dat klopt, de c1000 foldertjes zijn prima HAH-materiaal Beter dan die Gamma of vergelijkbare boekjes, veel te zwaar. Gelukkig is die er niet meer.
pi_65161180
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Dat klopt, de c1000 foldertjes zijn prima HAH-materiaal Beter dan die Gamma of vergelijkbare boekjes, veel te zwaar. Gelukkig is die er niet meer.
Inderdaad, maar misschien komt dat ook wel door de maand januari die mij wat slap oogt, ook al ben ik een zaterdagwerker. Ik heb ook veel doordeweeks gewerkt, maar het valt nu in ieder geval wel mee.
pi_65164331
Buiten de HAH van de C1000 en de Plus, en de mailing van KPN, hadden wij ook nog een mailing van Ziggo. Die was dus bijna 100% ...
  FOK!fotograaf zondag 18 januari 2009 @ 11:03:31 #187
73911 ultra_ivo
pi_65164501
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:48 schreef zjroentje het volgende:
Buiten de HAH van de C1000 en de Plus, en de mailing van KPN, hadden wij ook nog een mailing van Ziggo. Die was dus bijna 100% ...
en daarnaast nog een mailing van de gemeente.
pi_65177920
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:25 schreef memogonzalez het volgende:
Krijg je vanaf het begin 1 vast bezorg gebied, of hangt het af van de hoeveelheid post?
Wat bij mij het geval was:
De eerste 3x meegelopen met iemand en dus zijn wijk gedaan.
Van hem te horen gekregen dat ik een "algemene reserve" ben.
Tot nu toe betekend dat dat ik bijna elke week wat anders heb gedaan.
Dan weer één wijk alleen bezorgen, dan weer één voorbereiden, rondbrengen en dan nog een andere wijk wegbrengen, enz enz..
Heb tot nu toe al 5 verschillende wijken gedaan en ben nog maar net begonnen.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:51 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Die KPN-dingen waren soms nauwelijks te lezen, naar lettertype!
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:52 schreef Jojoortje het volgende:
Ja ik moest ook al 3 keer kijken voordat ik het kon lezen
Heb ik dan van die goede ogen of moeten jullie nodig een brilletje?
Nee, vond het prima te lezen. Geen problemen mee.
pi_65181162
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:23 schreef WNDYYY het volgende:

Heb ik dan van die goede ogen of moeten jullie nodig een brilletje?
Nee, vond het prima te lezen. Geen problemen mee.
Soms zaten ze op de kop of gewoon scheef Das verrot
Noot noot.
  zondag 18 januari 2009 @ 20:52:48 #190
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65185623
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:53 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Soms zaten ze op de kop of gewoon scheef Das verrot
Het lettertype was gewoon heel erg vaag. Hierdoor leken bepaalde letters op andere letters etc. Maar om nou te zeggen dat het supererg was...

Voor de rest was ik al om 1245 klaar. Met deze ( vaste ) dienst heb ik dat meestal, waardoor ik het gevoel heb alsof ik maar een halve werkdag heb gehad. Ook zie ik bij deze dienst de meeste van de zaterdagcollega's niet meer. Als ik sochtends de weg op ga moeten de meesten nog komen. Toch maar eens om een andere dienst vragen...
Nothing is what it seems
pi_65275953
Hallo!

Ik heb zaterdag sollicitatiegesprek en wellicht dat ik dadelijk jullie nieuwe collega ben uit Breda .
pi_65283680
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:12 schreef moby92 het volgende:
Hallo!

Ik heb zaterdag sollicitatiegesprek en wellicht dat ik dadelijk jullie nieuwe collega ben uit Breda .
Succes!! En alvast welkom . De enige vraag die ze mij toen vroegen : Heb je een goede fiets? Euh ja. Mooi dan ben je aangenomen
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:55:14 #193
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65284401
Welkom
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:36 schreef DonHenkie het volgende:

[..]

Succes!! En alvast welkom . De enige vraag die ze mij toen vroegen : Heb je een goede fiets? Euh ja. Mooi dan ben je aangenomen
En of je een rijbewijs hebt. :p
Maar ja, daar moet moby nog een jaartje mee wachten..

[ Bericht 3% gewijzigd door Viper86 op 21-01-2009 14:57:25 (Code 23, section 63b violation) ]
Nothing is what it seems
pi_65285552
Nee hoor ik heb een rijbewijs, rijbewijs Am .

Ooh goede fiets ist kein problem!
pi_65287249
quote:

[..]

Vroeger vonden ze het ook nog belangrijk dat je de taal redelijk beheerste, maar dat is tegenwoordig kennelijk geen harde eis meer. Ik vond in een tas een bezorgrapportje waarop de postbezorger bij "opmerkingen" had geschreven "alle brief verkirt, niet goed straat".
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:45:53 #196
238141 SevD
Boventitel
pi_65290126
Wat een verschrikkelijke klotedag hierzo zeg, pfff. Ten eerste hadden we vandaag 2x HAH (e.o.a. kalender & zo'n flutding van het AD), maar daarbij besloot Netwerk om vandaag A4 enveloppen vol te proppen met sleutels en pasjes en die geadresseerd huis en huis te laten verspreiden => bundels van 10 huizen was 10 cm dik. Ik kwam er met m'n 2de wijk die ik liep (de grootste) nog goed van af met 5 tasjes, maar m'n collega (werkt inmiddels 3 dagen bij ons) moest het met 10 tassen doen.

En van m'n 3de wijk werden m'n nabrengtassen weggebracht, maar toen ik wilde beginnen had ik m'n startpost niet. Die zat dus gewoon in de tassen die bij het nabrengadres zaten..

Morgen nog 2x HAH en vrijdag 1x, joepie.
pi_65293671
quote:

[..]

Bij mij was het "wanneer kun je beginnen?"
Zelden zo'n makkelijk sollicitatiegesprek gehad
pi_65294699
Hier ook.... Kreeg alleen te horen wat mijn loon was, ik moest wat dingen invullen, en vervolgens hoefde ik alleen maar te zeggen wanneer ik kon beginnen
pi_65302527
Laatste tijd vaak HAH op zaterdag. Echt zwaar irritant.
pi_65312661
Loon!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 12:14:30 #201
Maffe Fries
pi_65312764
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:33 schreef Glennz het volgende:
Laatste tijd vaak HAH op zaterdag. Echt zwaar irritant.
Dat blijft ook nog wel even zo als de C1000 tevreden is over het bezorgmoment
pi_65313892
Huuuh ik heb al loon hahahaha

Terwijl ik vorige week nog via het uitzendbureau werkte.
  Redactie Frontpage donderdag 22 januari 2009 @ 12:52:09 #203
J'adore hardcore
pi_65314006
Helemaal vergeten dat het loon vandaag kwam, leuk bedragje. Zeker kerst geweest
pi_65315702
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

pi_65320433
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:52 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Helemaal vergeten dat het loon vandaag kwam, leuk bedragje. Zeker kerst geweest
Dat laatste is inderdaad goed te zien ja
pi_65322751
Weet iemand van jullie waar ik internationale antwoordcoupons kan kopen? Volgens mij verkoopt TNT ze niet, of wel?
pi_65325284
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Noot noot.
pi_65327132
Vraag:

Zijn er in dit forum TNT-medewerkers die werken via een uitzendbureau (zoals tempo-team o.i.d.)? Zo ja, hoe werkt het dan met opzeggen? Heb je een contract of kan je opzeggen wanneer je wilt? Ben benieuwd!
Love is in the air!
pi_65328204
Valt me beetje tegen met het loon maar komt omdat de laatste week er niet bij zit. 28 dec tot 3 januari. Gelukkig zit die bij het volgende loonstrookje die ook weer net zo leuk is als deze .
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:38:24 #210
93199 lisje
pi_65332603
Ja, dat bedacht ik me ook na een 'teleurstellend' loonstrookje..
Komend loon bevat dan 5 weken toch?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 22:43:37 #211
Maffe Fries
pi_65332704
geloof het wel ja. Niet dat ik veel extra verwacht. Hooguit 10 euro meer ofzo
pi_65333327
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:12 schreef Landgeld het volgende:
Vraag:

Zijn er in dit forum TNT-medewerkers die werken via een uitzendbureau (zoals tempo-team o.i.d.)? Zo ja, hoe werkt het dan met opzeggen? Heb je een contract of kan je opzeggen wanneer je wilt? Ben benieuwd!
Heb bij de post een tijd via Asa-studentuitzendbureau gewerkt. Zij deden niet zo moeilijk over het opzeggen. Je kunt ze het beste gewoon even opbellen en zeggen dat je helaas weinig tijd/zin meer hebt om bij de TNT te werken en dan even vragen wanneer je mag stoppen.
pi_65369741
Weer vrij druk vandaag met de makro en de kampioen... Gelukkig zat het weer wel mee .
pi_65371082
En ik ben aangenomen, hier is jullie nieuwe collega uit Breda . Nog meer collega's uit de regio? Overigens heb ik nog wel een vraagje, wat verdien je eigenlijk precies per uur? Ik ben zaterdag-bezorger (maar ze begonnen ook over besteller o.i.d.?) en ik krijg waarschijnlijk twee wijken omdat ik heb aangegeven graag zo veel mogelijk te willen werken op zaterdag.

alvast bedankt .
pi_65372117
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef moby92 het volgende:
En ik ben aangenomen, hier is jullie nieuwe collega uit Breda . Nog meer collega's uit de regio? Overigens heb ik nog wel een vraagje, wat verdien je eigenlijk precies per uur? Ik ben zaterdag-bezorger (maar ze begonnen ook over besteller o.i.d.?) en ik krijg waarschijnlijk twee wijken omdat ik heb aangegeven graag zo veel mogelijk te willen werken op zaterdag.

alvast bedankt .
Welkom

ik ben zelf 21 en verdien 8,51 per uur.
heb je geen CAO ontvangen?
  zondag 25 januari 2009 @ 00:05:39 #216
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65373411
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef moby92 het volgende:

alvast bedankt .
Ik ben 22 en verdien 9,30 bij een vast contract.

Er is maar 1 soort zaterdag - functie en dat is zaterdagwerker. Daarbij kun je idd bestellen ( = bezorgen ).
Zoveel mogelijk werken houd in dat je een goede conditie en een stukje doorzettingsvermogen moet hebben. Ook al lijkt alles leuk en cool het 1e uur, tijdens het 8e uur voel je je meestal wel anders en hangt het van je discipline af of je het dan nog leuk vind en wilt doorzetten.
Voor mij persoonlijk is het sociale achter dit baantje een echte drijfveer en vind ik het na bijna 2 jaar nog steeds leuk om te doen.
En als je in het begin even goed doorzet krijg je die discipline vanzelf wel. ( zeker als je je eerste kerstperiode hebt gehad... )
Nothing is what it seems
pi_65374513
Het was zo verschrikkelijk druk, gigantisch veel post. Heb van 10.00 uur tot 17.30 uur gewerkt, terwijl ik normaal tot een uur of 3 werk.
pi_65374807
Oh nou ze willen mij twee wijken geven van 3 uur dus in totaal 6 uur per zaterdag. Voor mij is dat best vol te houden.

Conditie is een beetje afgezakt, heb 10 jaar gehockeyd maar ik hockey al een half jaar niet meer. Heb wel BSM (extra gym) op school maar dat is verwaarloosbaar bij iets als hockey of voetbal. Maar komt wel goed , overigens heb ik m'n CAO idd nog niet gekregen, die krijg ik bij de tweede afspraak want de man die mijn sollicitatie eigenlijk zou behandelen zit nog in Parijs. Volgende week word ik ook meteen geïnstrueerd met de belangrijkste dingen . Ik ben overigens over 2 weken 17 jaar (over ongeveer 3 weken begin ik met werken zei de man) en ik ben een scholier dus ik maak gebruik van loonheffingskorting. Krijg ik op zaterdag eigenlijk 150%?
pi_65375687
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:05 schreef moby92 het volgende:
Krijg ik op zaterdag eigenlijk 150%?
pi_65378966
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:01 schreef Borreke het volgende:

[..]

Inderdaad, helaas. Alleen degenen die vallen onder de CAO voor TNT krijgen een extra toeslag op zaterdag, en zaterdagbestellers hebben een eigen CAO. Eigenlijk waren zij de goedkope hulptroepen, in de tijd dat er nog geen postbezorgers waren. Niet dat een zaterdagbesteller slecht betaald krijgt, maar iem. die onder de TNT CAO valt is toch beter af. Maar de vraag is hoelang zaterdagbesteller nog een lucratieve bijverdienste blijft, met die nieuwe versoberde CAO die er in April zou moeten liggen. Ik vrees dat we gaan afzakken naar minimumloon-niveau.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:18:51 #221
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65379085
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Inderdaad, helaas. Alleen degenen die vallen onder de CAO voor TNT krijgen een extra toeslag op zaterdag, en zaterdagbestellers hebben een eigen CAO. Eigenlijk waren zij de goedkope hulptroepen, in de tijd dat er nog geen postbezorgers waren. Niet dat een zaterdagbesteller slecht betaald krijgt, maar iem. die onder de TNT CAO valt is toch beter af. Maar de vraag is hoelang zaterdagbesteller nog een lucratieve bijverdienste blijft, met die nieuwe versoberde CAO die er in April zou moeten liggen. Ik vrees dat we gaan afzakken naar minimumloon-niveau.

Waarom moet ik zulke zaken via internet vernemen. Ik heb hier nog niks over gehoord van mijn teamcoach. Dus we krijgen vanaf april een ( voor mij ) twee keer zo laag loon?
Dit is echt heel erg, datgene wat jij nu zegt zorgt ervoor dat ik mijn toekomst bij tnt als zaterdagwerker ga herzien...
Nothing is what it seems
pi_65379557
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:18 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Waarom moet ik zulke zaken via internet vernemen. Ik heb hier nog niks over gehoord van mijn teamcoach. Dus we krijgen vanaf april een ( voor mij ) twee keer zo laag loon?
Dit is echt heel erg, datgene wat jij nu zegt zorgt ervoor dat ik mijn toekomst bij tnt als zaterdagwerker ga herzien...
Nou, wacht even. Dit is een zaak die al heel lang speelt en ook de voornaamste reden was van de poststakingen afgelopen jaar. De nieuwe CAO is ook nog lang niet rond, vakbonden en TNT zijn nog steeds in een verhitte discussie verwikkeld. Ook de bonden scharen zich achter het TNT-standpunt dat het nodig is om op de arbeidskosten te bezuinigen wegens het teruglopende postvolume en de toegenomen concurrentie. Hun inzet is echter om de besparingen zoveel mogelijk te halen uit de onbelaste vergoedingen (zoals fietsengeld) en zo min mogelijk uit het uurloon zelf. Dit, om de invloed op zaken als pensioenopbouw en evt. uitkeringen bij arbeidsongeschiktheid of werkloosheid te beperken. Maar ik denk dat er op dat vlak bij zaterdagwerkers niet veel valt te halen, de enige onbelaste vergoeding die wij krijgen is iets van EUR 15 fietsengeld per kwartaal, en soms, onder strikte voorwaarden, een reiskostenvergoeding. Dus ik ga er van uit dat het loon hoe dan ook flink omlaag gaat. Misschien niet naar het minimumloon (het takenpakket van een zdw is uitgebreider dan van een postbezorger, dus is het logisch dat je toch meer gaat verdienen), maar niet veel hoger. Het plan is om iedere zittende medewerker een budget mee te geven, over de hoogte ervan is men het nog niet eens. Dat budget kun je gebruiken om gedurende een zekere tijd je verlaagde loon aan te vullen tot het oude niveau, dus een soort afbouwregeling. Je kunt ook het budget meenemen en ander werk gaan zoeken. Dit geldt uitsluitend voor zittend personeel.

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. De nieuwe CAO is er nog niet, en het zou best kunnen dat ze er niet op 1 April al uit zijn, en dan nog verder moeten discussieren. Maar ga er van uit dat het resultaat wat er uiteindelijk komt een verslechterin zal zijn t.o.v. de huidige situatie. Als het gaat om een kleine verslechtering, bijv. dat mijn uurloon 1 euro lager komt te liggen kan ik er wellicht nog mee leven, dan is het nog op te lossen door iets meer overwerk naar me toe te halen. Maar als het gaat kelderen naar minimumloon-niveau biedt dat ook geen oplossing, dan zou ik iedere dag 1,5 uur extra moeten werken voor hetzelfde geld.

Ik weet trouwens niet hoe lang je al bij TNT werkt, maar als het goed is krijg je af en toe het blad "De Omslag" thuisgestuurd, waarin dit soort zaken worden behandeld.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:59:55 #223
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_65379968
Dan ben ik dus weg.
pi_65383006
Jah ik ook. Dat kan ik net zo goed bij de lokale Albert Heijn gaan werken ofzo, daar wordt je minder moe van . Ik hoop maar gewoon dat het loon niet omlaag gaat....
pi_65419736
Klein vraagje: Weet iemand het internetadres van de kleding site van TNT Post.?

EDIT: Zelf al gevonden https://www.workwearweb.nl

[ Bericht 58% gewijzigd door DonHenkie op 26-01-2009 14:45:22 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:47:45 #226
93199 lisje
pi_65458333
Vroeger hè... Vroeger (nou ja, vorig jaar in ieder geval) was hier nog geen Karwei. Zou dan alleen een AH foldertje mee hebben gehad vandaag..
Blegh, wat een rotfolder is dat toch, die Karwei folder. Ik heb nog liever die rommel van de Mediamarkt geloof ik. Gelukkig was er geen Gamma bij vandaag.

Zometeen nog een late dienst, maar ik heb nu al geen zin meer.
pi_65471255
Weet er iemand of er op een track and trace blaadje wat je bij het postkantoor krijgt het bezorg adres staat?

[ Bericht 4% gewijzigd door fespo op 27-01-2009 22:27:41 ]
pi_65490922
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:38 schreef fespo het volgende:
Weet er iemand of er op een track and trace blaadje wat je bij het postkantoor krijgt het bezorg adres staat?
De postcode en het huisnummer staan erop, ja dus

OT:

Wat een weertje, zin om zaterdag te werken (komt ook omdat ik nu druk met de studie ben )
pi_65491025
Mensen ook de jaaropgave gekregen hier? (Ik heb er twee Terwijl ik gewoon 1 contract heb gehad in 2008 )
Noot noot.
pi_65493630
Ik hoopte dat het mijn loon alweer was, maar ik had natuurlijk beter moeten weten.
pi_65493661
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:00 schreef MadGuy het volgende:
Ik hoopte dat het mijn loon alweer was, maar ik had natuurlijk beter moeten weten.
Noot noot.
pi_65496603
Weet iemand of er zaterdag hah is?

C1000 was toch maar proef 3 keer? En dat is al voorbij
pi_65497272
Wij hebben zaterdag wel HAH
Noot noot.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:43:30 #234
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65497347
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:22 schreef Rosalien89 het volgende:
Weet iemand of er zaterdag hah is?

C1000 was toch maar proef 3 keer? En dat is al voorbij
Nee, ze hebben een contract van 50 jaar getekend met elke zaterdag als vaste folderdag.
Nothing is what it seems
pi_65498536
50 jaar? Wow.
pi_65499128
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:16 schreef MiSS_TiquE het volgende:
50 jaar? Wow.
Noot noot.
pi_65499540
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:01 schreef Jojoortje het volgende:
Mensen ook de jaaropgave gekregen hier? (Ik heb er twee Terwijl ik gewoon 1 contract heb gehad in 2008 )
Gekregen, en daarna maar een een stevig potje zitten janken....
pi_65501913
Bij ons lopen sommige mensen in zo'n oranje TNT fleecevest. Kunnen jullie die bestellen?

Subcontractors niet en daar baal ik van.

O ja, ik geef er ¤ 50,- voor, XL aub.
pi_65502974
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gekregen, en daarna maar een een stevig potje zitten janken....
-Omdat je zag hoe weinig je had verdiend?
-Omdat je wel een hoog bedrag zag staan, maar geen idee had waar dat dan was gebleven?
-Omdat je zag hoe veel belasting je had betaald?
-Omdat je zag dat je desondanks toch te weinig belasting had betaald, en waarschijnlijk in mei nog een eurootje of 800 moet bijlappen?

pi_65592325
Zoooo het voelde vandaag weer aan als -20 pffff...
pi_65594814
Ik vond het wel meevallen vandaag, we hadden wel veel zieken maar weinig post.

En dan is de c1000 niet eens zo heel erg. Had er maar 10 minuten te lang over gedaan... Had dan ook op me dooie gemak gelopen haha
pi_65596042
Brrr wat een kou en wat een harde wind Ik verloor zowat een hele stapel van mijn HAH-post

Verder viel het qua post gelukkig wel mee, was om half 3 klaar (beter dan die half 6 van afgelopen zaterdag).

Ik kreeg vandaag ook te horen dat ik vanaf volgende week zaterdag opgeleid ga worden om een buitenwijk te doen, omdat ik brommer kan rijden
pi_65596098
Ik doe de HAH gewoon in mn jaszak Was wel henig vandaag. Aan de HAH ben ik nu wel gewend min of meer...
Noot noot.
pi_65597171
Hier was juist heel erg veel post, we hadden de Rendo met grote dikke enveloppen die echt huis aan huis was, plus nog de gewone huis aan huis. Zat tot half 1 te zetten..
pi_65597751
IJskoud weer, een hoop post (gelukkig vooral veel HSM-post, niet zoveel plaatwerk) en alweer die C 1000. Dat er in ons dorp (en de overige 2 dorpen die onder ons DVG vallen) geen C 1000 is (de dichtstbijzijnde is zeker 8 km weg: wel zijn er volop filialen van andere ketens) is kennelijk sinds afgelopen week geen beletsel meer. C 1000 is tot dusver tevreden met de resultaten denk ik, want ook de hele maand februari hebben wij iedere zaterdag.....jawel.
pi_65597844
Wederom zowat geadresseerde HAH hier vandaag van de gemeente.

Verder heeft iedere zaterdagwerker een 'brandbrief' gekregen betreffende het aantal uren dat uitgegeven wordt op zaterdag. In week 4 waren er een aantal mensen ruim 2,5 uur over de 'normale' tijd heengegaan. Mooi sheetje met wijken en tijden erachter, en degenen die te lang erover deden moeten op gesprek komen. Verder zat er in mijn brief gewoon een postkaart.
pi_65601478
Hier lekker rustig, alleen die C1000 begin ik een beetje zat te worden
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 19:40:39 #248
Maffe Fries
pi_65603789
Was vandaag rustig. Heb rustig gelopen en ben nog binnen de tijd gebleven ook
  zondag 1 februari 2009 @ 07:18:37 #249
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65615694
Viel idd wel mee. Wel veel boerderijkrantjes. Sommige wel 5... Hebben die boeren niets beters te doen dan de hele dag lezen. :p
Nothing is what it seems
pi_65616470
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef zjroentje het volgende:

Verder heeft iedere zaterdagwerker een 'brandbrief' gekregen betreffende het aantal uren dat uitgegeven wordt op zaterdag. In week 4 waren er een aantal mensen ruim 2,5 uur over de 'normale' tijd heengegaan. Mooi sheetje met wijken en tijden erachter, en degenen die te lang erover deden moeten op gesprek komen. Verder zat er in mijn brief gewoon een postkaart.
Zo'n brief kreeg ik gisteren ook. Weliswaar werden er geen specifieke wijken of personen genoemd, maar de VBG-manager vond dat wij wel heel erg makkelijk waren met claimen van meeruren. Voortaan worden meeruren alleen uitbetaald als je een goede verklaring hebt, en de teamcoach dat ook een legitieme reden vindt. Ik vraag me af of "de tijd die voor mijn wijk staat klopt voor geen meter" (vooral de voorbereidingstijden staan bij ons idioot krap, looptijd gaat nog wel, hoewel veel pbz's dat ook niet halen) ook een goede reden is.

Ik weet wel dat ik gisteren een hoop boze collega's had. De toon die uit de brief spreekt suggereert namelijk niet zozeer dat we te langzaam zouden zijn, maar vooral dat we de boel lopen te bedonderen.
pi_65616516
Personen werden hier ook niet genoemd, maar wel de wijken. Daaruit kan je natuurlijk wel gewoon aflezen wie er te lang over doet.

Toon was idd niet erg netjes, stond zelfs letterlijk in dat "sommige mensen zich moesten bedenken of ze wel geschikt waren voor dit werk".
pi_65616762
quote:
Op zondag 1 februari 2009 10:25 schreef zjroentje het volgende:
Personen werden hier ook niet genoemd, maar wel de wijken. Daaruit kan je natuurlijk wel gewoon aflezen wie er te lang over doet.

Toon was idd niet erg netjes, stond zelfs letterlijk in dat "sommige mensen zich moesten bedenken of ze wel geschikt waren voor dit werk".
Vergeleken daarmee was mijn brief niet eens zo heel onaardig, die van jou is wel erg bot. Misschien moet jouw VBG-manager maar eens aan zijn eigen geschiktheid gaan twijfelen. Het is heel simpel wat mij betreft: als ik uitloop dan schrijf ik dat, en dat moeten ze gewoon betalen. Als ze dat weigeren bel ik wel even met de vakbond, want dan worden er regels overtreden. Het is nu dus zo dat uitloop in principe niet betaald wordt, tenzij je overtuigend bewijs aanvoert waarom uitloop onvermijdelijk was. Maw ze gaan er van uit dat je de boel belazert tenzij je zelf het tegendeel bewijst. Volgens mij is de juiste volgorde precies andersom, ze moeten gewoon mijn uitloop betalen tenzij ze zelf kunnen aantonen dat mijn claim onterecht is.
pi_65620295
Die brief hebben wij gister niet gehad..
Gister waren er wel een veel zieken en heb ik ook gelijk aangegeven dat ik buitenom me eigen wijken nog een wijk heb voorbereid en dat ik daar wel betaal voor wil krijgen, Mijn teamcoach heeft het ook gelijk aangepast in de computer.

Maar ik vind de c1000 echt helemaal niet erg.. maar sinds dat ik hier ook werk heb ik elke zaterdag gewoon bijna hah gehad... Maar misschien omdat mijn wijk zowiezo maar 2 zakken post heb...
pi_65625913
Ik vind de C1000 HAH ook totaal niet erg, ben er nu eigenlijk gewend aan geraakt. Hij is totaal niet zwaar en het pakt wel lekker vast.

Geen HAH is natuurlijk wel beter
  zondag 1 februari 2009 @ 17:04:24 #255
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65628927
Op zich is H.A.H. niet echt heel erg. Tenminste, bij mijn wijk. Hangt er dus volgens mij idd. wel een beetje vanaf wat voor wijk je hebt. Als je een wijk hebt met veel straten met rijtjeshuizen waarbij elk huis een lang tuinpad heeft. En als je daarbij weinig post hebt, maar wel H.A.H., dan lijkt het mij niet echt een plezierige dienst...

Ik heb zelf een autobestelling a.k.a. een boerderijenroute en daar heeft bijna elk afgiftepunt wel een boekje of een brief of een geadresseerde folder, dus dan is een h.a.h - bestelling lang niet zo erg.

Gelukkig hebben wij daarentegen geen c1000 in de buurt en hoeven we dat niet te bezorgen op de zaterdag. Een aantal wijken helemaal in het zuiden van ons bestellingsgebied liggen wel dicht bij een c1000 in de buurt en die zijn dus tot nu toe elke week de pineut. Daar is dan ook weleens leedvermaak a lá TNT over geweest bij ons op de werkvloer.

Met de kou viel het best wel mee, als je een muts op hebt en een stel dunne wanten was het nog wel te doen. Het belangrijkste denk ik is dat je bezig blijft. Als je ergens een tijdje moet stil staan om een aangetekende, waarvan de geadresseerde niet aanwezig is, af te werken gaat je lichaamstemperatuur snel omlaag... En als je een autobestelling hebt valt het gelukkig nog wel mee. Alhoewel in de buitengebieden de winden waar je zo nu en dan een directe confrontatie mee krijgt er voor kunnen zorgen dat de gevoelstemperatuur sterk daalt...

Ik heb in de tnt topics tot nu toe erg veel lopen zeuren over mijn dienst en dat ik daar niet zo tevreden mee was. Omdat het niet echt een sociale dienst is ( en nee, ik wil niet bij dè sociale dienst werken ), je ziet je collega’s niet veel, zit lang achter elkaar alleen in de auto etc. Ik vond dat niet zó erg, heb het tenslotte al een jaar op deze manier. Maar toch heb ik na een lang en intens gesprek met mijn teamleider ( ja, hier in de kleine voorbereidingsgebieden komen sociale gesprekken met je teamleiders nog voor... ) het zover bereikt dat ik uiteindelijk een andere dienst krijg, hetzij in roulatie, hetzij voor vast. Want naast het feit dat ik het niet zo’n sociale dienst vond houd ik erg van variatie en had ik voordat ik deze dienst had bijna elke week een andere dienst. En dat vind ik een stuk creatiever en leuker dan elke week hetzelfde rondje... Dus vanaf nu stop ik met daarover te zeuren.. ( kreeg er al nooit erg veel reacties op, haha )

Voor de rest had ik nog de vraag of het loon van een zaterdagwerker met een vast contract ook hoger ligt dan dat van een zaterdagwerker met een contract voor bepaalde tijd. Mijn loon is namelijk omhoog gegaan naar 9,30, terwijl mijn teamcoach bij aanvang van mijn eerste contract voor bepaalde tijd zei dat je loon bij elke verjaardag ( tot een bepaalde leeftijd, dan gaat het met bepaalde schalen of stappen omhoog heb ik begrepen ) met ongeveer 75 cent omhoog gaat. Nu had ik een loon van 7,50 toen ik 21 was. Inmiddels ben ik 22 en zou ik een loon moeten ontvangen van iets van 8,30. Dat is dus 9,30, kan dus ook een typefoutje zijn in het nieuwe contract voor onbepaalde tijd dat ik gekregen heb. Maar goed, ik verdien sowieso best goed bij de post en krijg binnenkort voor 70 uur ( - 650 euries !! ) aan plusuren in één keer uitbetaald.

Het volgende is een antwoord op het uitgebreide antwoord wat ik van Kramerica-Industries heb gekregen:
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sorry voor het niet of laat antwoorden op je uitgebreide bericht, waarvoor dank, maar ik heb er vaak de tijd niet voor om op tijd en op een goede manier te antwoorden op zulke berichten.
Ik vond je bericht erg helder en begrijp dat het voor mij en velen met mij in dit topic als zaterdagwerker zijnde wel zal wel meevallen kwa loons- en caowijzigingen. Daar ben ik erg blij om. Ik hoop voor de vaste werkers dat het ook zal meevallen en dat de tnt niet opeens de lonen sterk zal wijzigen voor de vaste medewerkers. Ook gezien het feit dat ze nog steeds winst draaien en vorig jaar de postvolumedaling wel mee viel. Ik vind dat ze hier gewoon een andere oplossing voor moeten verzinnen. Ze moeten veel meer bezig met natuurlijke uitstroming van 65 jarigen en mensen veel meer op weg helpen om een goede baan buiten het bedrijf te kunnen vinden. Op dit moment hangen er alleen een paar half verfrommelde ergens van internet geplukte papiertjes in de kantine met daarop mogelijke banen. Ik heb voor de rest hier ook met een collega over gesproken, die is dan part – time werkkracht. Die had het over een sterke versobering van de werktijdregelingen ed in 2010. Het had iets te maken met “anders organiseren” wat in 2010 in zal gaan. Ze zei dat ze , gecombineerd met de mogelijke cao – verslechtering in april, ze meer en meer het gevoel krijgt dat ze in een lopende band fabriek werkt. En dat er een grote kans bestaat dat ze, mocht het zover komen, hoogstwaarschijnlijk naar een ander baantje gaat zoeken. Dit omdat ze nu nog plezier in haar baan heeft en dit graag zo wil houden. Ik bedoel met dit voorbeeld over mijn collega te zeggen dat dit bedrijf naar een bedrijf wil gaan met voornamelijk part – time krachten. En als nu juist díé part – time krachten het zelfs niet meer leuk vinden voor die paar uren die ze per week werken en dus mogelijkerwijs op zoek gaan naar een andere baan als de tnt zo door gaat voorzie ik een uiterst chaotische situatie in de komende jaren. Ik houd mijn hart vast...
Nothing is what it seems
pi_65636600
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:04 schreef Viper86 het volgende:
Gelukkig hebben wij daarentegen geen c1000 in de buurt en hoeven we dat niet te bezorgen op de zaterdag. Een aantal wijken helemaal in het zuiden van ons bestellingsgebied liggen wel dicht bij een c1000 in de buurt en die zijn dus tot nu toe elke week de pineut. Daar is dan ook weleens leedvermaak a lá TNT over geweest bij ons op de werkvloer.
Bij ons is ook geen C1000 in de buurt (althans, niet binnen een straal van 7 km) maar toch hebben we dat rotding. En bij mijn wijk (vooral portiekflats) zorgt HAH afhankelijk van het formaat toch voor 15 tot 30 minuten extra looptijd.
quote:
Voor de rest had ik nog de vraag of het loon van een zaterdagwerker met een vast contract ook hoger ligt dan dat van een zaterdagwerker met een contract voor bepaalde tijd. Mijn loon is namelijk omhoog gegaan naar 9,30, terwijl mijn teamcoach bij aanvang van mijn eerste contract voor bepaalde tijd zei dat je loon bij elke verjaardag ( tot een bepaalde leeftijd, dan gaat het met bepaalde schalen of stappen omhoog heb ik begrepen ) met ongeveer 75 cent omhoog gaat. Nu had ik een loon van 7,50 toen ik 21 was. Inmiddels ben ik 22 en zou ik een loon moeten ontvangen van iets van 8,30. Dat is dus 9,30, kan dus ook een typefoutje zijn in het nieuwe contract voor onbepaalde tijd dat ik gekregen heb.
Bepaalde tijd of onbepaald maakt niets uit voor de hoogte van het loon. Tot en met je 21e verjaardag gaat je loon ieder jaar in de maand van je verjaardag 1 treetje om hoog. Daarna krijg je te maken met zgn schaaljaren ipv leeftijdsjaren. In de maand van je 22e verjaardag word je geplaatst in schaaljaar nul. Voortaan krijg je dan ieder jaar in de maand januari een schaaljaar erbij. Maar stel dat je in november 22 wordt en in schaaljaar 0 komt, dan kom je niet gelijk 2 maanden later al in schaaljaar 1. Dat gebeurt alleen als je verjaardag in het voorafgaande jaar uiterlijk in september viel. Anders moet je nog even een jaartje wachten. Voor degene die in november in schaaljaar 0 kwam, betekende dat dus dat hij niet 2 maar 14 maanden later pas in schaaljaar 1 kwam.

Volgens de CAO is het uurloon van een 21-jarige EUR 8,51 en van een 22-jarige EUR 9,25. Dus hoe je uurloon op je 21e EUR 7,50 kon zijn? Dat is weliswaar 1 loonsverhoging van 3% geleden, maar zelfs in de oude CAO stond voor een 21-jarige zdw nog EUR 8,26. Het bedrag van EUR 7,50 hoort bij een 20-jarige. Vergis je je niet?
pi_65697039
bij mij is het loon pas zelfs weer omhoog gegaan met zo'n 20 cent =)
pi_65697914
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef zjroentje het volgende:

Waarom niet eerst die mensen persoonlijk aanspreken voordat je brieven gaat sturen? Bij ons zijn er ook een stel zaterdagwerkers die steevast flink over de tijd heen gaan maar zoiets bespreek je toch gewoon persoonlijk lijkt me?
pi_65698288
Is er zaterdag nog HAH?

Noot noot.
pi_65701044
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waarom niet eerst die mensen persoonlijk aanspreken voordat je brieven gaat sturen? Bij ons zijn er ook een stel zaterdagwerkers die steevast flink over de tijd heen gaan maar zoiets bespreek je toch gewoon persoonlijk lijkt me?
Uit de brief die is gericht aan "alle zaterdagwerkers van het VBG" maak ik op dat het niet om een paar mensen gaat, maar om een heleboel. Ik weet niet hoeveel zdw's we hier hebben, maar het zijn er meer dan 120. Wat natuurlijk ook de vraag oproept of als er inderdaad zo ontzettend veel mensen zijn die de tijd niet halen, of die tijden dan wel realistisch zijn.
pi_65701095
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Uit de brief die is gericht aan "alle zaterdagwerkers van het VBG" maak ik op dat het niet om een paar mensen gaat, maar om een heleboel. Ik weet niet hoeveel zdw's we hier hebben, maar het zijn er meer dan 120. Wat natuurlijk ook de vraag oproept of als er inderdaad zo ontzettend veel mensen zijn die de tijd niet halen, of die tijden dan wel realistisch zijn.
Ja idd wat dom Laat die mensen die de uren voor een wijk bepalen, zelf die wijk eens lopen met kutweer en HAH
Noot noot.
pi_65721366
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Vind dit idd ook maar een klote actie. Wij zijn echt een klein kantoor (misschien 15 zaterdagwerkers), dus echt discreet is dit niet.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:39:21 #263
155008 Fip
Jezus redt
pi_65777413
Hallo TNT medewerkers Ik ben een ex-collega, was tot vorig jaar oktober zaterdagmedewerker in Leiden. Na mijn ontslag kreeg ik een brief waarin stond, dat als ik nog aanspraak wilde maken op de winstdeling, ik een (bijgevoegd) formulier zou moeten invullen, ondertekenen, en terugsturen. Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens heb ik er niets meer over gehoord, maar ik dacht dat het wel goed zou zitten. Ook op mijn jaaropgave kon ik er niets van terugvinden. Mijn vraag is dus, is de winstdeling al gestort en zijn ze mij vergeten, of moet ik gewoon nog even geduld hebben?
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:18:58 #264
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65778751
Ik zou ff naar ze bellen en vragen hoe dat zit als ik jou was.
Nothing is what it seems
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:42:40 #265
155008 Fip
Jezus redt
pi_65784307
De winstdeling is dus al geweest? Dan zal ik inderdaad maar eens gaan bellen.
pi_65785250
Winstuitkering komt in juni dacht ik!
  Redactie Frontpage donderdag 5 februari 2009 @ 23:12:14 #267
J'adore hardcore
pi_65785308
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:42 schreef Fip het volgende:
De winstdeling is dus al geweest? Dan zal ik inderdaad maar eens gaan bellen.
Heb nog niks gezien
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:44:13 #268
155008 Fip
Jezus redt
pi_65791053
Oh.. dat dacht ik uit Viper's bericht op te maken, maar ok, dan maar geduld hebben
pi_65804701
Wat een weertje vandaag Hopen dat het morgen ook zulk lekker weer is

Wel HAH tho
Noot noot.
pi_65804794
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die lui hebben toch allemaal een teamcoach en een postbode plus? Die hoeft er echt geen 120 persoonlijk aan te spreken....
pi_65804946
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:35 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een weertje vandaag Hopen dat het morgen ook zulk lekker weer is

Wel HAH tho
Morgen HAH? Welke?
pi_65805302
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:41 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

Morgen HAH? Welke?
Wij hebben de C1000 weer morgen... En volgende week ook nog!
Noot noot.
pi_65805498
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:51 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wij hebben de C1000 weer morgen... En volgende week ook nog!
Godver, wij hadden vorige week ook C1000, als we dat morgen maar niet hebben.
Sterf HAH!
pi_65805669
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:56 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

Godver, wij hadden vorige week ook C1000, als we dat morgen maar niet hebben.
Sterf HAH!
Idd
Noot noot.
pi_65805710
Wij hebben niet eens een C1000 in de buurt.
pi_65805948
Ben ik nou de enige die uit dit topic heeft begrepen dat we voorlopig nog wel vast zitten aan de C1000 HaH?

Balen zeg. Had morgen in eerste instantie alleen maar een wijk wegbrengen. Inmiddels is er nog een wijk bij gekomen. Veel zieken. En dat terwijl ik morgen wat te vieren heb. Hoopte een beetje vroeg klaar te zijn. Ben bang dat dat er nu niet meer in zit.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:50:26 #277
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65807172
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:10 schreef WNDYYY het volgende:
Ben ik nou de enige die uit dit topic heeft begrepen dat we voorlopig nog wel vast zitten aan de C1000 HaH?

Balen zeg. Had morgen in eerste instantie alleen maar een wijk wegbrengen. Inmiddels is er nog een wijk bij gekomen. Veel zieken. En dat terwijl ik morgen wat te vieren heb. Hoopte een beetje vroeg klaar te zijn. Ben bang dat dat er nu niet meer in zit.
Je kunt ook nee zeggen tegen je teamcoach. Je bent contractueel niet verplicht om meer uren te draaien dan in je contract is voorgeschreven. Aan de andere kant is het wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid bij het maken van afspraken en feestjes. Je weet dat je een baan hebt en dat je dat elke zaterdag hebt. Als je echt niet kan, moet je dat gewoon ver vantevoren aan je teamcoach melden. Ikzelf ben altijd erg blij als ik een extra wijk krijg. Daardoor kan ik wat extra verdienen. Een simpel brengwijkje, wat niet veel moeite kost om weg te brengen, is toch al gauw een extra 20-30 procent aan loon wat ik er op die dag bij krijg. Als je dat extrapoleert naar een compleet jaar, spreken we toch al gauw over gemiddeld 15 % ( want ik heb niet elke week een extra wijk ) aan extra inkomsten op jaarbasis. En dat zijn best wat centjes die ik en vele andere zaw's best goed kunnen gebruiken.
Nothing is what it seems
pi_65808743
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:10 schreef WNDYYY het volgende:

Da's toch niet zoveel? Ik moet twee wijken voorbereiden en twee wijken lopen. En daarna nog iemand anders gaan helpen.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 februari 2009 @ 19:16:21 #279
J'adore hardcore
pi_65809361
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:01 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Idd [ afbeelding ]
Bij ons lag het alweer klaar, dus helaas
pi_65811949
Morgen, voor de verandering, eens een keer vrij genomen
Verheug me al op Valentijnsdag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 februari 2009 @ 22:10:07 #281
Maffe Fries
pi_65816045
Voor morgen heb ik ook vrijgenomen.

Daarna kan ik dat nog 23 keer doen
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:41:27 #282
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65825267
Zo, gelukkig niet zoveel post vandaag. En geen folders. Lekker rustig dus en mooi vroeg klaar straks. :-)
Iedereen een goed weekend gewenst! En succes voor diegene die post moeten bestellen in de regen...
Nothing is what it seems
pi_65825575
weet iemand wat het email adres is van vestiging tiel!!

ik moet iemand met spoed hebben en heb het email adres van mijn team coach niet..

Ik dacht zou wel zoiets zijn ( john kanzelaar ) j.kanzelaar@tntpost.nl

weet iemand een optie?
pi_65825760
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Voor morgen heb ik ook vrijgenomen.

Daarna kan ik dat nog 23 keer doen
Ik heb de 14e vrij
Daarna kan ik dat nog 21x doen
Veel te veel verlof-uren dat ik ze gewoon bijna niet kan opmaken.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 februari 2009 @ 13:11:43 #285
J'adore hardcore
pi_65826994
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:58 schreef Rosalien89 het volgende:
weet iemand een optie?
voornaam.achternaam@tntpost.nl moet waarschijnlijk werken.
pi_65827067
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:11 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

voornaam.achternaam@tntpost.nl moet waarschijnlijk werken.
zo is het hier iig wel.
pi_65827204
Heel erg bedankt,

Ik denk dat ik de naam van mijn teamcoach telkens verkeerd spelde,
Dus heb nu maar een email gestuurd naar mijn postbode plus.
pi_65828723
En alweer een contractverlenging

Was wel henig vandaag. Kan me gelukkig niet meer storen aan die C1000 HAH
Noot noot.
pi_65842945
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:08 schreef DonHenkie het volgende:

[..]

Ik heb de 14e vrij
Daarna kan ik dat nog 21x doen
Veel te veel verlof-uren dat ik ze gewoon bijna niet kan opmaken.
Ik had ook iets van 100 verlofuren. Deze kan je gewoon laten uitbetalen voor geld. De chef voert dat binenn een minuut in de computer.
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
pi_65843155
Het was zo'n lekker weer gisteren
pi_65852074
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:50 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid bij het maken van afspraken en feestjes. Je weet dat je een baan hebt en dat je dat elke zaterdag hebt. Als je echt niet kan, moet je dat gewoon ver vantevoren aan je teamcoach melden.
Nou ja, het was zo dat ik en mijn vriend 5 jaar samen zijn. Dus niet echt een afgesproken feestje ofzo. Maar wel iets wat we wilde vieren. En hoe we het konden vieren was afhankelijk van hoelaat ik klaar zou zijn. In eerste instantie met één wijk (en een hele kleine wijk als extra(half uurtje werk)), zou ik halverwege van de middag klaar zijn en dan hadden we het idee om samen uit eten te gaan. Uiteindelijk had ik dus 2 grote wijken en ook een aardig inleverstuk en was ik pas laat in de middag klaar. Veel moeten zoeken, omdat ik één van de wijken en het inleverstuk nog nooit had gedaan (ben begin december pas begonnen). Maar goed, laat klaar en ik was best gesloopt (giga door mijn enkel gegaan *lomp*), dus we zijn maar niet meer weg gegaan.
pi_65875895
Bij ons is er zaterdag iemand naar huis gestuurd omdat hij op de zaal dronk. Daarna die teamcoach mensen ronselen om die openstaande wijken te bestellen. Dacht het niet.
pi_65876526
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:47 schreef MadGuy het volgende:
Bij ons is er zaterdag iemand naar huis gestuurd omdat hij op de zaal dronk. Daarna die teamcoach mensen ronselen om die openstaande wijken te bestellen. Dacht het niet.
Drinken als in koffie of als in 'alcohol'?
pi_65879572
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:47 schreef MadGuy het volgende:
Ik drink ook wel eens op de zaal Ja, geen alcohol ofzo heur...
Noot noot.
pi_65880007
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Drinken als in koffie of als in 'alcohol'?
Denk eerlijk gezegd geen alcohol . Ik dronk ook eens een bakje koffie op de zaal, ging mn vestigingsmanager vet te keer dat ik het in de kantine moest op drinken of anders in het rookhok
pi_65880244
Nee, geen alcohol. Een bekertje koffie. Voorheen werd het altijd gedoogd, maar nu zijn de regels wat aangescherpt.

Ik nam tussen mijn wijken ook altijd een bekertje soep met mijn boterhammen. Ondertussen pakte ik mijn tas in, zodat ik gauw verder kon. Nu moest ik mijn boterhammen en soepje in de kantine nuttigen. Mij best, ik schrijf wel een half uurtje extra voortaan.
pi_65880825
Leuk die verschillen tussen alle vestigingen
Noot noot.
pi_65882288
Ik heb zaterdag ontslag genomen..

Me teamcoach is echt een eikel!! Ik vorige week opgebeld voordat ik een weekendje weg zou gaan boeken of ik 7 maart vrij mocht zijn... Nee dat was geen enkel probleem kon makkelijk.
Kwam ie zaterdag naar mij toe, Sorry had me verkeken je kan onder geen mogelijkheid vrij zijn want er zijn er al 4 vrij.

Ik al helemaal over de zeik.. kwam ie nog ff later naar mij toe ja vorige week heb je 2 uur langer gewerkt zie ik? Ik jaa want ik moest van Erik ( andere teamcoach ) nog 3 extra wijken voorbereiden omdat er zieken waren. Zegt ie ja dat is niet de bedoeling want niemand mag meer geholpen worden dus krijg je dat niet uitbetaald.

Toen had ik het helemaal gehad. Gelukkig had ik mijn contrakt nog niet getekend!!

Toen ik ontslag wou nemen waren alle teamcoaches alweer pleite!! Dus heb ik de wijk die ik eigenlijk zou lopen bij het depot gedumpt inc. al mijn tnt spullen. Naar huis gefiets en die eikel een mail gestuurd dat ie maar een andere gek mag zoeken
  Redactie Frontpage maandag 9 februari 2009 @ 16:03:07 #299
J'adore hardcore
pi_65883623
Teamcoaches kunnen soms zo hilarisch zijn. Wel jammer voor je!
pi_65884044
Ik zou ook flink pissed zijn geworden zeg Lekkere communicatie ook weer tussen beide teamcoaches Kon je het niet hogerop zoeken bij de baas van de teamcoaches zelf? Of had je al langer genoeg van dit werk?
Noot noot.
pi_65884119
Ik had er al langer genoeg van, maar vind niet dat ze zo met mensen kunnen omgaan hoor!
En ik hoorde van de vader van een vriend van mij dat ze dit heel vaak doen bij mensen vlak na de kerst periode als het niet zo druk meer is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')