Met z´n 2-en? Is het bij jullie zo´n klein kantoor of DVG? Wij hebben vandaag met een man of 8 staan vossen van 6 tot kwart over 8. Qua kerstkaartjes de drukste dag tot nu toe, iedere ochtendwijk had 4 bakken van de HSM, en dan nog een hele berg die met de hand er tussen gezet moesten worden. Gelukkig hadden we veel extra mensen, dus nog redelijk bijtijds klaar (half 4).quote:Op maandag 22 december 2008 17:31 schreef tntster het volgende:
hier was het qua machinepost minder als verwacht.
De vos post was echter superveel.
Met 2 man hebben we continu staan vossen tot half 11 's ochtends.
Ow ja vandaag hadden we soep LEKKERRRR.
Verder wens ik iedereen alvast fijne feestdagen
Even serieus, Gamma én Karwei?quote:Op maandag 22 december 2008 19:05 schreef Rosalien89 het volgende:
Vandaag was er weinig post... ongeveer 3 rode bakken per wijk.
Ik heb alleen voorbereid vandaag... Hoorde dat we zaterdag HAH Gamma en Karwei hebben
Vandaag hadden we heerlijke pizzabroodjes van de bakker bart van de baas
Heb PM gestuurd naar een mod.quote:Op maandag 22 december 2008 19:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Deezertje, spreek je ff een mod aan om dit topic tot en stickie te maken?
Wie is dat mooie blonde meisje?quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:20 schreef tntster het volgende:
ow ja vandaag was het ED bij ons op visite om te filmen..zie hier deze link..
Ik sta achteraan te vossen bij de voskast als rob dillen in beeld is(petje op)
http://www.ed.nl/regio/he(...)as-begint-het-al.ece
Dat had ik ook gehoord. Maar gaat dat ook op zaterdag plaatsvinden voortaan? Hoewel ik geen fan ben van hah is het natuurlijk toch mooi dat we er dan 2 grote klanten bijkrijgen, zeker met het oog op het toekomstige verlies van Gamma en Karwei. Maar dat neemt niet weg dat ik die meuk liever niet op zaterdag erbij heb.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:11 schreef Rosalien89 het volgende:
He he... eindelijk vrij.
Was echt gekkenhuis in Tiel vandaag, ons team was pas om 12 uur klaar met voorbereiden. Gelukkig dat ik geen bestelling hoefde te lopen.
Zaterdag dus wel![]()
HAH.
Waarschijnlijk gaan wij ook de plus en de c1000 hah doen. Stond in de nieuwsbrief
´t Viel reuze mee hier. Wel een hoop kerstkaartjes, maar minder dan de afgelopen dagen. En de tijdschriften hadden we de afgelopen dagen er al door gejast, dus qua dikke post was er niet zo veel. En geen h-a-h, dus dat scheelt ook (als je nog moet lopen, tenminste).quote:Op woensdag 24 december 2008 16:54 schreef Deezertje het volgende:
Hier was het ook nog druk.
Genoeg kerstkaartjes en heel veel dikke tijdschriften plus Makro folder etc. en de staatsloten...
Hier waren de meeste mensen iedere dag al rond vieren klaar, alleen die maandag met 2x hah werd het later, toen was ik zelf pas om 18.00 uur klaar. Maar ik had ook het idee dat het minder druk was dit jaar, of ligt dat aan mij?quote:Op donderdag 25 december 2008 09:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Best verlopen kerst die ik meegemaakt heb. Zaten maar een stuk of 4 dagen tussen dat het later werd. Volgens mij is er geen één bezorger later dan half zes bezig geweest.
Hoe anders ging dat de jaren ervoor
De meesten zullen hier ook tussen 4 en half 5 van de straat zijn geweest. Op een paar dagen na dus.quote:Op donderdag 25 december 2008 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier waren de meeste mensen iedere dag al rond vieren klaar, alleen die maandag met 2x hah werd het later, toen was ik zelf pas om 18.00 uur klaar. Maar ik had ook het idee dat het minder druk was dit jaar, of ligt dat aan mij?
Hier geen kerstrooster meer, wel nog wat extra hulp op zaal. Geen plaatwerk, maar nog wel aardig wat kerstpost. Alles wat vanmorgen vroeg binnenkwam moest gevost worden, dus dat duurde tot na achten. En icm 2x hah schat ik zo in dat menig collega van mij nu nog op straat loopt, en daar voorlopig nog niet vanaf is (in elk geval degenen die later begonnen zijn, half 10, 11 uur).quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:30 schreef DonHenkie het volgende:
Vandaag nog steeds via het kerstrooster gewerkt.. was geen fluit!
Hier staan die Plus en C1000 komende week voor vrijdag op het programma, en dan zit er nog iets bij (volgens mij weer AH), drie soorten HAH dan iig.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat had ik ook gehoord. Maar gaat dat ook op zaterdag plaatsvinden voortaan? Hoewel ik geen fan ben van hah is het natuurlijk toch mooi dat we er dan 2 grote klanten bijkrijgen, zeker met het oog op het toekomstige verlies van Gamma en Karwei. Maar dat neemt niet weg dat ik die meuk liever niet op zaterdag erbij heb.
Pfff, ik mag toch hopen van niet, heb een hekel aan HAHquote:Op zaterdag 27 december 2008 22:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat HAH op zaterdag wordt zeker wel standaard nu? Dat idee krijg ik er tenminste wel van. Iemand hier waarschuwde daar al een keer voor.. maar weet iemand of dit inderdaad zo gaat blijven?
Ja, jongen, dat is nu wat ze "werken" noemen. ;-)quote:Op zondag 28 december 2008 22:13 schreef joriannn het volgende:
[..]
Pfff, ik mag toch hopen van niet, heb een hekel aan HAH
Het hoort er misschien wel bij, maar met HAH werk ik ongeveer 5 uur op de straat terwijl ik om 1 uur kan beginnen. Ofwel ik red het niet om dat voor 5 uur af te krijgen zoals het hoort. Ik vroeg me dat iig daarom af, want als het zo blijft zal ik toch eens goed moeten kijken of er iets kan veranderen..quote:Op maandag 29 december 2008 00:27 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ja, jongen, dat is nu wat ze "werken" noemen. ;-)
Feestdagen lieve schat, dan krijg je dat altijd.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat HAH op zaterdag wordt zeker wel standaard nu? Dat idee krijg ik er tenminste wel van. Iemand hier waarschuwde daar al een keer voor.. maar weet iemand of dit inderdaad zo gaat blijven?
Hangt af van je wij. Bij wijken met grote tuinen waar je tijd genoeg hebt om het al lopend te pakken kost het niet veel extra tijd, misschien 10 minuten op een wijk van 2 uur. Loop je een wijk zonder voortuinen of met portiekflats dan heb je onvoldoende tijd om alles al lopend te pakken, en kan het op een wijk van 2 uur wel een half uur schelen!quote:Op maandag 29 december 2008 10:03 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hoe lang ben je bezig zonder HAH dan? HAH kost wel wat meer tijd, maar toch geen uren?
Ik doe twee wijken, waar normaal gesproken 3 uur en 3 kwartier looptijd voor staat. Normaal red ik het wel binnen die tijd, maar met HAH ga ik er sowieso over heen. Hoeveel extra tijd het me kost verschilt, maar soms ben ik toch wel een uur langer bezig dan normaal. En omdat ik om 1 uur kan beginnen red ik het dan niet voor 5 uur. Dus vandaar dat ik het vroeg, want er is hier iig al 2 maand regelmatig HAH op zaterdag nu. En steeds de post te laat bezorgen is ook niet de bedoelingquote:Op maandag 29 december 2008 10:03 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hoe lang ben je bezig zonder HAH dan? HAH kost wel wat meer tijd, maar toch geen uren?
Dan moet je vragen of je eerder je wijk in mag. Iemand anders kan dan misschien je 2e wijk voorbereiden en het in nabrengzakken doen. Idee?quote:Op maandag 29 december 2008 13:21 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik doe twee wijken, waar normaal gesproken 3 uur en 3 kwartier looptijd voor staat. Normaal red ik het wel binnen die tijd, maar met HAH ga ik er sowieso over heen. Hoeveel extra tijd het me kost verschilt, maar soms ben ik toch wel een uur langer bezig dan normaal. En omdat ik om 1 uur kan beginnen red ik het dan niet voor 5 uur. Dus vandaar dat ik het vroeg, want er is hier iig al 2 maand regelmatig HAH op zaterdag nu. En steeds de post te laat bezorgen is ook niet de bedoeling.
Dat is dus het probleem van mijn wijk, ik heb twee flats die ik moet bezorgen, en een daarvan heeft de nummers 1-303. Probeer je maar eens voor te stellen hoe het daar is als je met die HAH aan komt zettenquote:Op maandag 29 december 2008 11:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hangt af van je wij. Bij wijken met grote tuinen waar je tijd genoeg hebt om het al lopend te pakken kost het niet veel extra tijd, misschien 10 minuten op een wijk van 2 uur. Loop je een wijk zonder voortuinen of met portiekflats dan heb je onvoldoende tijd om alles al lopend te pakken, en kan het op een wijk van 2 uur wel een half uur schelen!
Hier viel het nogal mee eerlijk gezegd, ik had veel drukker verwacht maar we hebben met een minimale bezetting (jawel, nog ónder de normale bezetting) alles op tijd weg gekregen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Alweer een drukke dag. En nog steeds een redelijke hoeveelheid kerstkaartjes, waar komt het vandaan??
Bij ons waren ze mensen aan het ronselen voor sorteerwerk op een andere locatie omdat er nog wat containers tevoorschijn waren gekomen...quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Alweer een drukke dag. En nog steeds een redelijke hoeveelheid kerstkaartjes, waar komt het vandaan??
Je wilt niet lekker geld verdienen en 's avonds bijv naar je vrienden. :-)quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:13 schreef Rosalien89 het volgende:
Pfff hoorde dat wij vrijdag 3 HAH hebben
Ik wil vrijjjjjjj!!
Same here! Volgende week elke dag HAH dus 5 dagen HAH .. best wel balen vind ik!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:24 schreef Rosalien89 het volgende:
Wij hadden vandaag de C1000, AH, Seats and sofa's...
Ging best goed... was om 1 uur klaar...
Ik vond deze best makkelijk de bus in te krijge
Hoe komt iedereen er toch bij dat pakketten vandaag niet bezorgd worden? Wij (pakketservice) hebben gewoon gewerkt vandaag...quote:Op woensdag 31 december 2008 09:08 schreef Deezertje het volgende:
Er wordt vandaag pakketjes bezorgd, ja. Door de pakketservice en de gewone post.
De volgende bezorgdag is 3 januari. (pakketjes, post is 2 januari)
jij hebt geen idee?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:34 schreef Deezertje het volgende:
Ik weet ook niet hoeveel er voor mijn wijk staat, loop er zelf altijd 3 uur over maar volgens mij staat er minimaal 3,5 uur voor... Maar hier zijn ze niet zo van die tijden, gewoon opschrijven wat je gemaakt hebt en dat krijg je uitbetaald...
hier NIET.. dus niet landelijk ;-) verschilt per vestiging waarschijnlijkquote:
Het viel me erg mee met die kou vandaag, gisteren voelde het aanmerkelijk kouder met die ijzige wind. Lekker trouwens al die Postcodeloterij dingen gericht aan de bewoners van niet bestaande adressen. Ik liep vandaag in een vreemde wijk, en heb me rot lopen zoeken af en toe.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:46 schreef tntster het volgende:
BRrr vandaag had ik een herstelrit dus dat ws glijdend de wijk door met een postcar =)
Had er ook vet lang over gedaan want tsja haasten is nergens goed voor.
ik hoop dat iedereen zijn/haar tenen nog heeft na vandaag =)
Greetz Linda
Wandelschoenen, 1 paar sokken, spijkerbroek, daaroverheen regenbroek. T-shirt, wintertrui van TNT, zomerjas+winterjas van tnt, fleece sjaal en fleece muts van TNT. En een dubbel paar vingerloze handschoenen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:14 schreef Jojoortje het volgende:
Even he... Wat voor een kleding hebben jullie allemaal aan voor de post?
Maakt niet uit wat ik aan heb, heb het altijd stervenskoud
Tja, ik ben iemand die een tyfushekel heeft aan het koud hebben als dat niet nodig isquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Pff, dat is wel erg dik aangekleed. Ik kom niet verder dan wandelschoenen, sokken, TNT-broek, trui, zomer + winterjas, een muts en 1/2 vingerhandschoenen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:44 schreef Deezertje het volgende:
Ik had vandaag een bijzonder pakketje afgeleverd bij een van de buren, een klein meisje van amper 4 jaar die gewoon in de vrieskou voor een dichte deur stond te wachten, der ouders waren niet thuis....En ze waren haar niet zomaar vergeten, maar gewoon ''vergeten''!
quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Trouwens, is het ook een leuk idee om in de OP een kaart van NL te maken met alle postgebieden + bijbehorende users? :-)
quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Trouwens, is het ook een leuk idee om in de OP een kaart van NL te maken met alle postgebieden + bijbehorende users? :-)
Maak maar.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:07 schreef Viper86 het volgende:
Inderdaad erg koud ja. Ik gebruik zelf handschoenen met halve vingers, is erg relaxedquote:Op zondag 11 januari 2009 00:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Het was zó koud, mijn handen hebben nog nooit zo'n pijn gedaan![]()
Gelukkig maar 1 HAH, die van de C1000, was best te doen. Alleen die Makro was best dik en die envelop van de staatsloterij was veel te aanwezig
ripquote:Op zondag 11 januari 2009 00:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Er is vandaag ook een TNT bestelbusje geraakt door een trein, bestuurder op slag dood. Triest
Dodelijk ongeluk bij spoorwegovergang Doetinchem
Ik heb zulke handschoenen (op het plaatje gaat het dus om de sóórt handschoenen, ik heb ze zonder usbkabelquote:Op zondag 11 januari 2009 00:19 schreef Borreke het volgende:
[..]
Inderdaad erg koud ja. Ik gebruik zelf handschoenen met halve vingers, is erg relaxed. Alleen m'n rechter hand dan he.
Maar wel met een laptop vastgelijmd aan je vingertoppen?quote:Op zondag 11 januari 2009 12:30 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik heb zulke handschoenen (op het plaatje gaat het dus om de sóórt handschoenen, ik heb ze zonder usbkabel):
[ afbeelding ]
Zijn erg relaxt, want tijdens het bezorgen draag ik ze als handschoenen met halve vingers en tijdens het brommer rijden (van en naar het depot) als wanten
Uiteraard, ik ben te gehecht aan mijn laptop om hem thuis te latenquote:Op zondag 11 januari 2009 13:38 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Maar wel met een laptop vastgelijmd aan je vingertoppen?
Nou, die kou vind ik nog niet zo erg, daar kan je je op kleden. Ik had meer problemen met de sneeuw. Op de meeste plaatsen was het echt spekglad, ben dus ook 1 keer hard onderuit gegaan (bananenschilvalquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:46 schreef Jojoortje het volgende:
2 HAH + staatsloterij + makro + vrieskou
Je kon ook niks met de fiets doen nee. Op een hoek neerzetten, en dan maar zo goed als het kan rondjes lopen, al ging dat niet echt soepel met 2 HAH. Verder was ook nog eens de verstevigde standaard van mijn fiets kapot, dus kan m'n stalen ros alleen maar tegen lantaarnpalen stallen.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:06 schreef joriannn het volgende:
Gelukkig is er hier nauwelijks sneeuw, dus ook niet glad. Als het glad zou zijn zou ik niet eens aandurven om met mijn fiets op pad te gaan.
Kun je niet naar kantoor bellen dan?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:09 schreef sk888er het volgende:
Slimme actie hierzo![]()
Ik werd gebeld en was net te laat met opnemen dus mijn voicemail werd ingesproken. Vervolgens luister ik mijn voicemail af en de rayonleider wou mij spreken over mijn nieuwe indiensttreding en of ik hem even terug wil bellen. Probleem is nu alleen dat ie met een geheim nummer heeft gebeld
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:37 schreef DonHenkie het volgende:
Ja bij ons hebben we ook elke zaterdag HAH. Een proef van de C1000 volgens de teamleider. Iets wat AH ooit ook had gedaan.
Het kantoor was voordat ik de vorige keer was gestopt, over gegaan op een 06 nummer en die kan ik dus nergens vinden.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:44 schreef tntster het volgende:
[..]
Kun je niet naar kantoor bellen dan?
En anders komt het toch vast wel goed ;-)
Ja dat was ook mijn eerste ingeving, is het niet dat ik zaterdag begin en vrijdag pas klaar ben met mijn stagequote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
dan moet je even langsgaan denk ik
Waarom moet ik dit soort dingen nu altijd via hier vernemen ipv dat een teamcoach dit soort dingen met de zaterdagmedewerkers bespreekt. Ja, als je er naar vraagt zal 'ie het wel toegeven. Maar enige spontane communicatie vanuit de teamcoaches zelf zie ik niet gauw gebeuren...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:37 schreef DonHenkie het volgende:
Ja bij ons hebben we ook elke zaterdag HAH. Een proef van de C1000 volgens de teamleider. Iets wat AH ooit ook had gedaan.
In de CAO staat niks over hoevaak je hah op zaterdag mag hebben. Wel is er ooit eens een hah-regeling afgeproken met de OC/OR (?), maar dat is alweer jaren geleden, dus het zou best kunnen dat die afspraak niet meer geldig is. Ik heb liever ook geen hah, maar het is toch een bron van inkomsten voor de TNT, en dus indirect ook voor ons. En gelukkig hebben we in ons dorp geen C1000quote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:36 schreef zjroentje het volgende:
5x per jaar was geloof ik de max idd.
Sterker nog als het C1000 bevalt dan hebben we elke zaterdag HAHquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:34 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Waarom moet ik dit soort dingen nu altijd via hier vernemen ipv dat een teamcoach dit soort dingen met de zaterdagmedewerkers bespreekt. Ja, als je er naar vraagt zal 'ie het wel toegeven. Maar enige spontane communicatie vanuit de teamcoaches zelf zie ik niet gauw gebeuren...
Maargoed, fijn om te weten iig...het zal er wel bij gaan horen dan, die HAH op de zaterdag (hoewel er toch iets in de CAO stond van een max. aantal keer per jaar?).
Bij ons heb ik verschillende vrouwen als operator gezien. Je moet alleen geen 'flauwe' zijn. Maar dat moet je imo sowieso niet zijn bij de post. Helaas dat er zoveel kneusjes tussen zitten tegenwoordigquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:56 schreef tntster het volgende:
Zo'n ramp is huis aan huis nou ook weer niet, maar dat komt denk ik omdat hier veel zaterdagwerkers zitten?
Kijk van die stomme bonnenboekjes etc wordt je niet vrolijk maar een AH of c1000 is toch ook geen bikkelwerk?? plus meestal krijg je meer tijd voor je wijk als je h.a.h. hebt.
Bij ons is het een tijd geweest ( ik meen zomerperiode) dat er op dagen dat er geen h.a.h. was er 20 % van de tijd afging die voor je wijk stond:s dan hadden we liever toch huis aan huis lol
Bij ons heb ik weer de mogelijkheid om operator te worden..alleen twijfel ik heel erg of ik het fysiek wel aankan..
Je hoort vaak dat het erg belastend is maar ja heel de dag met bakken sjouwen is dat ook
Bij ons geen een vrouw als operator....
Maar ga denk ik toch maar eens informeren morgen..als het dan nix is kan ik dat altijd nog zeggen =)
toedels Linda
De post 'zetten', dus op volgorde.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:53 schreef memogonzalez het volgende:
Joo!
'Als zaterdagbesteller werk je een deel binnen en een deel buiten. Je voegt zelf alle post voor je eigen bestelgebied samen. Dat is het binnenwerk en dat gebeurt op een postvestiging.'
Hoe gaat dat 'binnenwerk' precies in z'n werk?
Er zijn momenten dat je idd alleen maar naar de machien hoeft te kijken. Maar op andere momenten moet je hard doorwerken om de machine te voeren. Vooral als je net een batchwissel hebt. En dan mag je geen fouten maken. Zeker als je bij erg veel post allerhande trucen moet uithalen om de post in de juiste volgorde te houden. Iedere brief moet namelijk 3x door de machine, na de 1e keer moet alles precies juist ingevoerd worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:33 schreef tntster het volgende:
ja goed tegen stress kunnen dat hoor ik veel maar wat is dan stress?
als er iets misgaat ofzo,. want ik zie collega's vaak wat erbij staan dat ik dnek dat ze er puur en alleen staan om dingen in de gaten te houden ofzo?
ik ken het hele proces niet bij de machine vandaar hihi.
thx voor de reacties =)
Heb nog wel 10 foldertjes voor je overquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:06 schreef DonHenkie het volgende:
Er was hier té weinig HAH. Dus mocht mijn wijk zonder HAH lopen. Klein beetje regen gehad onderweg maar voor de rest lekker rustig :-)
Inderdaad, maar misschien komt dat ook wel door de maand januari die mij wat slap oogt, ook al ben ik een zaterdagwerker. Ik heb ook veel doordeweeks gewerkt, maar het valt nu in ieder geval wel mee.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Dat klopt, de c1000 foldertjes zijn prima HAH-materiaalBeter dan die Gamma of vergelijkbare boekjes, veel te zwaar. Gelukkig is die er niet meer.
en daarnaast nog een mailing van de gemeente.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:48 schreef zjroentje het volgende:
Buiten de HAH van de C1000 en de Plus, en de mailing van KPN, hadden wij ook nog een mailing van Ziggo. Die was dus bijna 100% ...
Wat bij mij het geval was:quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:25 schreef memogonzalez het volgende:
Krijg je vanaf het begin 1 vast bezorg gebied, of hangt het af van de hoeveelheid post?
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:51 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Die KPN-dingen waren soms nauwelijks te lezen, naar lettertype!
Heb ik dan van die goede ogen of moeten jullie nodig een brilletje?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:52 schreef Jojoortje het volgende:
Ja ik moest ook al 3 keer kijken voordat ik het kon lezen
Soms zaten ze op de kop of gewoon scheefquote:Op zondag 18 januari 2009 17:23 schreef WNDYYY het volgende:
Heb ik dan van die goede ogen of moeten jullie nodig een brilletje?
Nee, vond het prima te lezen. Geen problemen mee.
Het lettertype was gewoon heel erg vaag. Hierdoor leken bepaalde letters op andere letters etc. Maar om nou te zeggen dat het supererg was...quote:Op zondag 18 januari 2009 18:53 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Soms zaten ze op de kop of gewoon scheefDas verrot
Succes!! En alvast welkomquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:12 schreef moby92 het volgende:
Hallo!
Ik heb zaterdag sollicitatiegesprek en wellicht dat ik dadelijk jullie nieuwe collega ben uit Breda.
En of je een rijbewijs hebt. :pquote:Op woensdag 21 januari 2009 14:36 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
Succes!! En alvast welkom. De enige vraag die ze mij toen vroegen : Heb je een goede fiets? Euh ja. Mooi dan ben je aangenomen
Vroeger vonden ze het ook nog belangrijk dat je de taal redelijk beheerste, maar dat is tegenwoordig kennelijk geen harde eis meer. Ik vond in een tas een bezorgrapportje waarop de postbezorger bij "opmerkingen" had geschreven "alle brief verkirt, niet goed straat".quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:36 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
Succes!! En alvast welkom. De enige vraag die ze mij toen vroegen : Heb je een goede fiets? Euh ja. Mooi dan ben je aangenomen
quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:36 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
Dat blijft ook nog wel even zo als de C1000 tevreden is over het bezorgmomentquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:33 schreef Glennz het volgende:
Laatste tijd vaak HAH op zaterdag. Echt zwaar irritant.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat blijft ook nog wel even zo als de C1000 tevreden is over het bezorgmoment
Dat laatste is inderdaad goed te zien jaquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:52 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Helemaal vergeten dat het loon vandaag kwam, leuk bedragje. Zeker kerst geweest
quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat blijft ook nog wel even zo als de C1000 tevreden is over het bezorgmoment
Heb bij de post een tijd via Asa-studentuitzendbureau gewerkt. Zij deden niet zo moeilijk over het opzeggen. Je kunt ze het beste gewoon even opbellen en zeggen dat je helaas weinig tijd/zin meer hebt om bij de TNT te werken en dan even vragen wanneer je mag stoppen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:12 schreef Landgeld het volgende:
Vraag:
Zijn er in dit forum TNT-medewerkers die werken via een uitzendbureau (zoals tempo-team o.i.d.)? Zo ja, hoe werkt het dan met opzeggen? Heb je een contract of kan je opzeggen wanneer je wilt?Ben benieuwd!
Welkomquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef moby92 het volgende:
En ik ben aangenomen, hier is jullie nieuwe collega uit Breda. Nog meer collega's uit de regio? Overigens heb ik nog wel een vraagje, wat verdien je eigenlijk precies per uur? Ik ben zaterdag-bezorger (maar ze begonnen ook over besteller o.i.d.?) en ik krijg waarschijnlijk twee wijken omdat ik heb aangegeven graag zo veel mogelijk te willen werken op zaterdag.
alvast bedankt.
Ik ben 22 en verdien 9,30 bij een vast contract.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef moby92 het volgende:
En ik ben aangenomen, hier is jullie nieuwe collega uit Breda. Nog meer collega's uit de regio? Overigens heb ik nog wel een vraagje, wat verdien je eigenlijk precies per uur? Ik ben zaterdag-bezorger (maar ze begonnen ook over besteller o.i.d.?) en ik krijg waarschijnlijk twee wijken omdat ik heb aangegeven graag zo veel mogelijk te willen werken op zaterdag.
alvast bedankt.
Inderdaad, helaas. Alleen degenen die vallen onder de CAO voor TNT krijgen een extra toeslag op zaterdag, en zaterdagbestellers hebben een eigen CAO. Eigenlijk waren zij de goedkope hulptroepen, in de tijd dat er nog geen postbezorgers waren. Niet dat een zaterdagbesteller slecht betaald krijgt, maar iem. die onder de TNT CAO valt is toch beter af. Maar de vraag is hoelang zaterdagbesteller nog een lucratieve bijverdienste blijft, met die nieuwe versoberde CAO die er in April zou moeten liggen. Ik vrees dat we gaan afzakken naar minimumloon-niveau.quote:
quote:Op zondag 25 januari 2009 11:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inderdaad, helaas. Alleen degenen die vallen onder de CAO voor TNT krijgen een extra toeslag op zaterdag, en zaterdagbestellers hebben een eigen CAO. Eigenlijk waren zij de goedkope hulptroepen, in de tijd dat er nog geen postbezorgers waren. Niet dat een zaterdagbesteller slecht betaald krijgt, maar iem. die onder de TNT CAO valt is toch beter af. Maar de vraag is hoelang zaterdagbesteller nog een lucratieve bijverdienste blijft, met die nieuwe versoberde CAO die er in April zou moeten liggen. Ik vrees dat we gaan afzakken naar minimumloon-niveau.
Nou, wacht even. Dit is een zaak die al heel lang speelt en ook de voornaamste reden was van de poststakingen afgelopen jaar. De nieuwe CAO is ook nog lang niet rond, vakbonden en TNT zijn nog steeds in een verhitte discussie verwikkeld. Ook de bonden scharen zich achter het TNT-standpunt dat het nodig is om op de arbeidskosten te bezuinigen wegens het teruglopende postvolume en de toegenomen concurrentie. Hun inzet is echter om de besparingen zoveel mogelijk te halen uit de onbelaste vergoedingen (zoals fietsengeld) en zo min mogelijk uit het uurloon zelf. Dit, om de invloed op zaken als pensioenopbouw en evt. uitkeringen bij arbeidsongeschiktheid of werkloosheid te beperken. Maar ik denk dat er op dat vlak bij zaterdagwerkers niet veel valt te halen, de enige onbelaste vergoeding die wij krijgen is iets van EUR 15 fietsengeld per kwartaal, en soms, onder strikte voorwaarden, een reiskostenvergoeding. Dus ik ga er van uit dat het loon hoe dan ook flink omlaag gaat. Misschien niet naar het minimumloon (het takenpakket van een zdw is uitgebreider dan van een postbezorger, dus is het logisch dat je toch meer gaat verdienen), maar niet veel hoger. Het plan is om iedere zittende medewerker een budget mee te geven, over de hoogte ervan is men het nog niet eens. Dat budget kun je gebruiken om gedurende een zekere tijd je verlaagde loon aan te vullen tot het oude niveau, dus een soort afbouwregeling. Je kunt ook het budget meenemen en ander werk gaan zoeken. Dit geldt uitsluitend voor zittend personeel.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:18 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Waarom moet ik zulke zaken via internet vernemen. Ik heb hier nog niks over gehoord van mijn teamcoach. Dus we krijgen vanaf april een ( voor mij ) twee keer zo laag loon?
Dit is echt heel erg, datgene wat jij nu zegt zorgt ervoor dat ik mijn toekomst bij tnt als zaterdagwerker ga herzien...
De postcode en het huisnummer staan erop, ja dusquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:38 schreef fespo het volgende:
Weet er iemand of er op een track and trace blaadje wat je bij het postkantoor krijgt het bezorg adres staat?
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:00 schreef MadGuy het volgende:
Ik hoopte dat het mijn loon alweer was, maar ik had natuurlijk beter moeten weten.
Nee, ze hebben een contract van 50 jaar getekend met elke zaterdag als vaste folderdag.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:22 schreef Rosalien89 het volgende:
Weet iemand of er zaterdag hah is?
C1000 was toch maar proef 3 keer? En dat is al voorbij
Gekregen, en daarna maar een een stevig potje zitten janken....quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:01 schreef Jojoortje het volgende:
Mensen ook de jaaropgave gekregen hier? (Ik heb er tweeTerwijl ik gewoon 1 contract heb gehad in 2008 )
-Omdat je zag hoe weinig je had verdiend?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gekregen, en daarna maar een een stevig potje zitten janken....
Zo'n brief kreeg ik gisteren ook. Weliswaar werden er geen specifieke wijken of personen genoemd, maar de VBG-manager vond dat wij wel heel erg makkelijk waren met claimen van meeruren. Voortaan worden meeruren alleen uitbetaald als je een goede verklaring hebt, en de teamcoach dat ook een legitieme reden vindt. Ik vraag me af of "de tijd die voor mijn wijk staat klopt voor geen meter" (vooral de voorbereidingstijden staan bij ons idioot krap, looptijd gaat nog wel, hoewel veel pbz's dat ook niet halen) ook een goede reden is.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef zjroentje het volgende:
Wederom zowat geadresseerde HAH hier vandaag van de gemeente.
Verder heeft iedere zaterdagwerker een 'brandbrief' gekregen betreffende het aantal uren dat uitgegeven wordt op zaterdag. In week 4 waren er een aantal mensen ruim 2,5 uur over de 'normale' tijd heengegaan. Mooi sheetje met wijken en tijden erachter, en degenen die te lang erover deden moeten op gesprek komen.Verder zat er in mijn brief gewoon een postkaart.
Vergeleken daarmee was mijn brief niet eens zo heel onaardig, die van jou is wel erg bot. Misschien moet jouw VBG-manager maar eens aan zijn eigen geschiktheid gaan twijfelen. Het is heel simpel wat mij betreft: als ik uitloop dan schrijf ik dat, en dat moeten ze gewoon betalen. Als ze dat weigeren bel ik wel even met de vakbond, want dan worden er regels overtreden. Het is nu dus zo dat uitloop in principe niet betaald wordt, tenzij je overtuigend bewijs aanvoert waarom uitloop onvermijdelijk was. Maw ze gaan er van uit dat je de boel belazert tenzij je zelf het tegendeel bewijst. Volgens mij is de juiste volgorde precies andersom, ze moeten gewoon mijn uitloop betalen tenzij ze zelf kunnen aantonen dat mijn claim onterecht is.quote:Op zondag 1 februari 2009 10:25 schreef zjroentje het volgende:
Personen werden hier ook niet genoemd, maar wel de wijken. Daaruit kan je natuurlijk wel gewoon aflezen wie er te lang over doet.
Toon was idd niet erg netjes, stond zelfs letterlijk in dat "sommige mensen zich moesten bedenken of ze wel geschikt waren voor dit werk".
Sorry voor het niet of laat antwoorden op je uitgebreide bericht, waarvoor dank, maar ik heb er vaak de tijd niet voor om op tijd en op een goede manier te antwoorden op zulke berichten.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons is ook geen C1000 in de buurt (althans, niet binnen een straal van 7 km) maar toch hebben we dat rotding. En bij mijn wijk (vooral portiekflats) zorgt HAH afhankelijk van het formaat toch voor 15 tot 30 minuten extra looptijd.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:04 schreef Viper86 het volgende:
Gelukkig hebben wij daarentegen geen c1000 in de buurt en hoeven we dat niet te bezorgen op de zaterdag. Een aantal wijken helemaal in het zuiden van ons bestellingsgebied liggen wel dicht bij een c1000 in de buurt en die zijn dus tot nu toe elke week de pineut. Daar is dan ook weleens leedvermaak a lá TNT over geweest bij ons op de werkvloer.![]()
Bepaalde tijd of onbepaald maakt niets uit voor de hoogte van het loon. Tot en met je 21e verjaardag gaat je loon ieder jaar in de maand van je verjaardag 1 treetje om hoog. Daarna krijg je te maken met zgn schaaljaren ipv leeftijdsjaren. In de maand van je 22e verjaardag word je geplaatst in schaaljaar nul. Voortaan krijg je dan ieder jaar in de maand januari een schaaljaar erbij. Maar stel dat je in november 22 wordt en in schaaljaar 0 komt, dan kom je niet gelijk 2 maanden later al in schaaljaar 1. Dat gebeurt alleen als je verjaardag in het voorafgaande jaar uiterlijk in september viel. Anders moet je nog even een jaartje wachten. Voor degene die in november in schaaljaar 0 kwam, betekende dat dus dat hij niet 2 maar 14 maanden later pas in schaaljaar 1 kwam.quote:Voor de rest had ik nog de vraag of het loon van een zaterdagwerker met een vast contract ook hoger ligt dan dat van een zaterdagwerker met een contract voor bepaalde tijd. Mijn loon is namelijk omhoog gegaan naar 9,30, terwijl mijn teamcoach bij aanvang van mijn eerste contract voor bepaalde tijd zei dat je loon bij elke verjaardag ( tot een bepaalde leeftijd, dan gaat het met bepaalde schalen of stappen omhoog heb ik begrepen ) met ongeveer 75 cent omhoog gaat. Nu had ik een loon van 7,50 toen ik 21 was. Inmiddels ben ik 22 en zou ik een loon moeten ontvangen van iets van 8,30. Dat is dus 9,30, kan dus ook een typefoutje zijn in het nieuwe contract voor onbepaalde tijd dat ik gekregen heb.
Waarom niet eerst die mensen persoonlijk aanspreken voordat je brieven gaat sturen?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef zjroentje het volgende:
Wederom zowat geadresseerde HAH hier vandaag van de gemeente.
Verder heeft iedere zaterdagwerker een 'brandbrief' gekregen betreffende het aantal uren dat uitgegeven wordt op zaterdag. In week 4 waren er een aantal mensen ruim 2,5 uur over de 'normale' tijd heengegaan. Mooi sheetje met wijken en tijden erachter, en degenen die te lang erover deden moeten op gesprek komen.Verder zat er in mijn brief gewoon een postkaart.
Uit de brief die is gericht aan "alle zaterdagwerkers van het VBG" maak ik op dat het niet om een paar mensen gaat, maar om een heleboel. Ik weet niet hoeveel zdw's we hier hebben, maar het zijn er meer dan 120. Wat natuurlijk ook de vraag oproept of als er inderdaad zo ontzettend veel mensen zijn die de tijd niet halen, of die tijden dan wel realistisch zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom niet eerst die mensen persoonlijk aanspreken voordat je brieven gaat sturen?Bij ons zijn er ook een stel zaterdagwerkers die steevast flink over de tijd heen gaan maar zoiets bespreek je toch gewoon persoonlijk lijkt me?
Ja idd wat domquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uit de brief die is gericht aan "alle zaterdagwerkers van het VBG" maak ik op dat het niet om een paar mensen gaat, maar om een heleboel. Ik weet niet hoeveel zdw's we hier hebben, maar het zijn er meer dan 120. Wat natuurlijk ook de vraag oproept of als er inderdaad zo ontzettend veel mensen zijn die de tijd niet halen, of die tijden dan wel realistisch zijn.
Vind dit idd ook maar een klote actie. Wij zijn echt een klein kantoor (misschien 15 zaterdagwerkers), dus echt discreet is dit niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom niet eerst die mensen persoonlijk aanspreken voordat je brieven gaat sturen?Bij ons zijn er ook een stel zaterdagwerkers die steevast flink over de tijd heen gaan maar zoiets bespreek je toch gewoon persoonlijk lijkt me?
Heb nog niks gezienquote:Op donderdag 5 februari 2009 22:42 schreef Fip het volgende:
De winstdeling is dus al geweest? Dan zal ik inderdaad maar eens gaan bellen.
Die lui hebben toch allemaal een teamcoach en een postbode plus? Die hoeft er echt geen 120 persoonlijk aan te spreken....quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uit de brief die is gericht aan "alle zaterdagwerkers van het VBG" maak ik op dat het niet om een paar mensen gaat, maar om een heleboel. Ik weet niet hoeveel zdw's we hier hebben, maar het zijn er meer dan 120. Wat natuurlijk ook de vraag oproept of als er inderdaad zo ontzettend veel mensen zijn die de tijd niet halen, of die tijden dan wel realistisch zijn.
Morgen HAH? Welke?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:35 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een weertje vandaagHopen dat het morgen ook zulk lekker weer is
Wel HAH tho
Godver, wij hadden vorige week ook C1000, als we dat morgen maar niet hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:51 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wij hebben de C1000 weer morgen... En volgende week ook nog!
Iddquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:56 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Godver, wij hadden vorige week ook C1000, als we dat morgen maar niet hebben.
Sterf HAH!
Je kunt ook nee zeggen tegen je teamcoach. Je bent contractueel niet verplicht om meer uren te draaien dan in je contract is voorgeschreven. Aan de andere kant is het wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid bij het maken van afspraken en feestjes. Je weet dat je een baan hebt en dat je dat elke zaterdag hebt. Als je echt niet kan, moet je dat gewoon ver vantevoren aan je teamcoach melden. Ikzelf ben altijd erg blij als ik een extra wijk krijg. Daardoor kan ik wat extra verdienen. Een simpel brengwijkje, wat niet veel moeite kost om weg te brengen, is toch al gauw een extra 20-30 procent aan loon wat ik er op die dag bij krijg. Als je dat extrapoleert naar een compleet jaar, spreken we toch al gauw over gemiddeld 15 % ( want ik heb niet elke week een extra wijk ) aan extra inkomsten op jaarbasis. En dat zijn best wat centjes die ik en vele andere zaw's best goed kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:10 schreef WNDYYY het volgende:
Ben ik nou de enige die uit dit topic heeft begrepen dat we voorlopig nog wel vast zitten aan de C1000 HaH?
Balen zeg. Had morgen in eerste instantie alleen maar een wijk wegbrengen. Inmiddels is er nog een wijk bij gekomen.Veel zieken. En dat terwijl ik morgen wat te vieren heb. Hoopte een beetje vroeg klaar te zijn. Ben bang dat dat er nu niet meer in zit.
Da's toch niet zoveel? Ik moet twee wijken voorbereiden en twee wijken lopen. En daarna nog iemand anders gaan helpen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:10 schreef WNDYYY het volgende:
Ben ik nou de enige die uit dit topic heeft begrepen dat we voorlopig nog wel vast zitten aan de C1000 HaH?
Balen zeg. Had morgen in eerste instantie alleen maar een wijk wegbrengen. Inmiddels is er nog een wijk bij gekomen.Veel zieken. En dat terwijl ik morgen wat te vieren heb. Hoopte een beetje vroeg klaar te zijn. Ben bang dat dat er nu niet meer in zit.
Ik heb de 14e vrijquote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Voor morgen heb ik ook vrijgenomen.![]()
Daarna kan ik dat nog 23 keer doen![]()
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:11 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
voornaam.achternaam@tntpost.nl moet waarschijnlijk werken.
Ik had ook iets van 100 verlofuren. Deze kan je gewoon laten uitbetalen voor geld. De chef voert dat binenn een minuut in de computer.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:08 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
Ik heb de 14e vrij
Daarna kan ik dat nog 21x doen
Veel te veel verlof-uren dat ik ze gewoon bijna niet kan opmaken.
Nou ja, het was zo dat ik en mijn vriend 5 jaar samen zijn. Dus niet echt een afgesproken feestje ofzo. Maar wel iets wat we wilde vieren. En hoe we het konden vieren was afhankelijk van hoelaat ik klaar zou zijn. In eerste instantie met één wijk (en een hele kleine wijk als extra(half uurtje werk)), zou ik halverwege van de middag klaar zijn en dan hadden we het idee om samen uit eten te gaan. Uiteindelijk had ik dus 2 grote wijken en ook een aardig inleverstuk en was ik pas laat in de middag klaar. Veel moeten zoeken, omdat ik één van de wijken en het inleverstuk nog nooit had gedaan (ben begin december pas begonnen).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:50 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid bij het maken van afspraken en feestjes. Je weet dat je een baan hebt en dat je dat elke zaterdag hebt. Als je echt niet kan, moet je dat gewoon ver vantevoren aan je teamcoach melden.
Drinken als in koffie of als in 'alcohol'?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:47 schreef MadGuy het volgende:
Bij ons is er zaterdag iemand naar huis gestuurd omdat hij op de zaal dronk. Daarna die teamcoach mensen ronselen om die openstaande wijken te bestellen. Dacht het niet.
quote:Op maandag 9 februari 2009 11:47 schreef MadGuy het volgende:
Bij ons is er zaterdag iemand naar huis gestuurd omdat hij op de zaal dronk. Daarna die teamcoach mensen ronselen om die openstaande wijken te bestellen. Dacht het niet.
Denk eerlijk gezegd geen alcoholquote:Op maandag 9 februari 2009 12:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Drinken als in koffie of als in 'alcohol'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |