abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 12:14:30 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65312764
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:33 schreef Glennz het volgende:
Laatste tijd vaak HAH op zaterdag. Echt zwaar irritant.
Dat blijft ook nog wel even zo als de C1000 tevreden is over het bezorgmoment
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65313892
Huuuh ik heb al loon hahahaha

Terwijl ik vorige week nog via het uitzendbureau werkte.
  Redactie Frontpage donderdag 22 januari 2009 @ 12:52:09 #203
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_65314006
Helemaal vergeten dat het loon vandaag kwam, leuk bedragje. Zeker kerst geweest
pi_65315702
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

pi_65320433
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:52 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Helemaal vergeten dat het loon vandaag kwam, leuk bedragje. Zeker kerst geweest
Dat laatste is inderdaad goed te zien ja
pi_65322751
Weet iemand van jullie waar ik internationale antwoordcoupons kan kopen? Volgens mij verkoopt TNT ze niet, of wel?
pi_65325284
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Noot noot.
pi_65327132
Vraag:

Zijn er in dit forum TNT-medewerkers die werken via een uitzendbureau (zoals tempo-team o.i.d.)? Zo ja, hoe werkt het dan met opzeggen? Heb je een contract of kan je opzeggen wanneer je wilt? Ben benieuwd!
Love is in the air!
pi_65328204
Valt me beetje tegen met het loon maar komt omdat de laatste week er niet bij zit. 28 dec tot 3 januari. Gelukkig zit die bij het volgende loonstrookje die ook weer net zo leuk is als deze .
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:38:24 #210
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_65332603
Ja, dat bedacht ik me ook na een 'teleurstellend' loonstrookje..
Komend loon bevat dan 5 weken toch?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 22:43:37 #211
Maffe Fries
pi_65332704
geloof het wel ja. Niet dat ik veel extra verwacht. Hooguit 10 euro meer ofzo
pi_65333327
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:12 schreef Landgeld het volgende:
Vraag:

Zijn er in dit forum TNT-medewerkers die werken via een uitzendbureau (zoals tempo-team o.i.d.)? Zo ja, hoe werkt het dan met opzeggen? Heb je een contract of kan je opzeggen wanneer je wilt? Ben benieuwd!
Heb bij de post een tijd via Asa-studentuitzendbureau gewerkt. Zij deden niet zo moeilijk over het opzeggen. Je kunt ze het beste gewoon even opbellen en zeggen dat je helaas weinig tijd/zin meer hebt om bij de TNT te werken en dan even vragen wanneer je mag stoppen.
pi_65369741
Weer vrij druk vandaag met de makro en de kampioen... Gelukkig zat het weer wel mee .
pi_65371082
En ik ben aangenomen, hier is jullie nieuwe collega uit Breda . Nog meer collega's uit de regio? Overigens heb ik nog wel een vraagje, wat verdien je eigenlijk precies per uur? Ik ben zaterdag-bezorger (maar ze begonnen ook over besteller o.i.d.?) en ik krijg waarschijnlijk twee wijken omdat ik heb aangegeven graag zo veel mogelijk te willen werken op zaterdag.

alvast bedankt .
pi_65372117
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef moby92 het volgende:
En ik ben aangenomen, hier is jullie nieuwe collega uit Breda . Nog meer collega's uit de regio? Overigens heb ik nog wel een vraagje, wat verdien je eigenlijk precies per uur? Ik ben zaterdag-bezorger (maar ze begonnen ook over besteller o.i.d.?) en ik krijg waarschijnlijk twee wijken omdat ik heb aangegeven graag zo veel mogelijk te willen werken op zaterdag.

alvast bedankt .
Welkom

ik ben zelf 21 en verdien 8,51 per uur.
heb je geen CAO ontvangen?
  zondag 25 januari 2009 @ 00:05:39 #216
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65373411
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef moby92 het volgende:

alvast bedankt .
Ik ben 22 en verdien 9,30 bij een vast contract.

Er is maar 1 soort zaterdag - functie en dat is zaterdagwerker. Daarbij kun je idd bestellen ( = bezorgen ).
Zoveel mogelijk werken houd in dat je een goede conditie en een stukje doorzettingsvermogen moet hebben. Ook al lijkt alles leuk en cool het 1e uur, tijdens het 8e uur voel je je meestal wel anders en hangt het van je discipline af of je het dan nog leuk vind en wilt doorzetten.
Voor mij persoonlijk is het sociale achter dit baantje een echte drijfveer en vind ik het na bijna 2 jaar nog steeds leuk om te doen.
En als je in het begin even goed doorzet krijg je die discipline vanzelf wel. ( zeker als je je eerste kerstperiode hebt gehad... )
Nothing is what it seems
pi_65374513
Het was zo verschrikkelijk druk, gigantisch veel post. Heb van 10.00 uur tot 17.30 uur gewerkt, terwijl ik normaal tot een uur of 3 werk.
pi_65374807
Oh nou ze willen mij twee wijken geven van 3 uur dus in totaal 6 uur per zaterdag. Voor mij is dat best vol te houden.

Conditie is een beetje afgezakt, heb 10 jaar gehockeyd maar ik hockey al een half jaar niet meer. Heb wel BSM (extra gym) op school maar dat is verwaarloosbaar bij iets als hockey of voetbal. Maar komt wel goed , overigens heb ik m'n CAO idd nog niet gekregen, die krijg ik bij de tweede afspraak want de man die mijn sollicitatie eigenlijk zou behandelen zit nog in Parijs. Volgende week word ik ook meteen geīnstrueerd met de belangrijkste dingen . Ik ben overigens over 2 weken 17 jaar (over ongeveer 3 weken begin ik met werken zei de man) en ik ben een scholier dus ik maak gebruik van loonheffingskorting. Krijg ik op zaterdag eigenlijk 150%?
pi_65375687
quote:
Op zondag 25 januari 2009 01:05 schreef moby92 het volgende:
Krijg ik op zaterdag eigenlijk 150%?
pi_65378966
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:01 schreef Borreke het volgende:

[..]

Inderdaad, helaas. Alleen degenen die vallen onder de CAO voor TNT krijgen een extra toeslag op zaterdag, en zaterdagbestellers hebben een eigen CAO. Eigenlijk waren zij de goedkope hulptroepen, in de tijd dat er nog geen postbezorgers waren. Niet dat een zaterdagbesteller slecht betaald krijgt, maar iem. die onder de TNT CAO valt is toch beter af. Maar de vraag is hoelang zaterdagbesteller nog een lucratieve bijverdienste blijft, met die nieuwe versoberde CAO die er in April zou moeten liggen. Ik vrees dat we gaan afzakken naar minimumloon-niveau.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 25 januari 2009 @ 11:18:51 #221
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65379085
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Inderdaad, helaas. Alleen degenen die vallen onder de CAO voor TNT krijgen een extra toeslag op zaterdag, en zaterdagbestellers hebben een eigen CAO. Eigenlijk waren zij de goedkope hulptroepen, in de tijd dat er nog geen postbezorgers waren. Niet dat een zaterdagbesteller slecht betaald krijgt, maar iem. die onder de TNT CAO valt is toch beter af. Maar de vraag is hoelang zaterdagbesteller nog een lucratieve bijverdienste blijft, met die nieuwe versoberde CAO die er in April zou moeten liggen. Ik vrees dat we gaan afzakken naar minimumloon-niveau.

Waarom moet ik zulke zaken via internet vernemen. Ik heb hier nog niks over gehoord van mijn teamcoach. Dus we krijgen vanaf april een ( voor mij ) twee keer zo laag loon?
Dit is echt heel erg, datgene wat jij nu zegt zorgt ervoor dat ik mijn toekomst bij tnt als zaterdagwerker ga herzien...
Nothing is what it seems
pi_65379557
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:18 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Waarom moet ik zulke zaken via internet vernemen. Ik heb hier nog niks over gehoord van mijn teamcoach. Dus we krijgen vanaf april een ( voor mij ) twee keer zo laag loon?
Dit is echt heel erg, datgene wat jij nu zegt zorgt ervoor dat ik mijn toekomst bij tnt als zaterdagwerker ga herzien...
Nou, wacht even. Dit is een zaak die al heel lang speelt en ook de voornaamste reden was van de poststakingen afgelopen jaar. De nieuwe CAO is ook nog lang niet rond, vakbonden en TNT zijn nog steeds in een verhitte discussie verwikkeld. Ook de bonden scharen zich achter het TNT-standpunt dat het nodig is om op de arbeidskosten te bezuinigen wegens het teruglopende postvolume en de toegenomen concurrentie. Hun inzet is echter om de besparingen zoveel mogelijk te halen uit de onbelaste vergoedingen (zoals fietsengeld) en zo min mogelijk uit het uurloon zelf. Dit, om de invloed op zaken als pensioenopbouw en evt. uitkeringen bij arbeidsongeschiktheid of werkloosheid te beperken. Maar ik denk dat er op dat vlak bij zaterdagwerkers niet veel valt te halen, de enige onbelaste vergoeding die wij krijgen is iets van EUR 15 fietsengeld per kwartaal, en soms, onder strikte voorwaarden, een reiskostenvergoeding. Dus ik ga er van uit dat het loon hoe dan ook flink omlaag gaat. Misschien niet naar het minimumloon (het takenpakket van een zdw is uitgebreider dan van een postbezorger, dus is het logisch dat je toch meer gaat verdienen), maar niet veel hoger. Het plan is om iedere zittende medewerker een budget mee te geven, over de hoogte ervan is men het nog niet eens. Dat budget kun je gebruiken om gedurende een zekere tijd je verlaagde loon aan te vullen tot het oude niveau, dus een soort afbouwregeling. Je kunt ook het budget meenemen en ander werk gaan zoeken. Dit geldt uitsluitend voor zittend personeel.

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. De nieuwe CAO is er nog niet, en het zou best kunnen dat ze er niet op 1 April al uit zijn, en dan nog verder moeten discussieren. Maar ga er van uit dat het resultaat wat er uiteindelijk komt een verslechterin zal zijn t.o.v. de huidige situatie. Als het gaat om een kleine verslechtering, bijv. dat mijn uurloon 1 euro lager komt te liggen kan ik er wellicht nog mee leven, dan is het nog op te lossen door iets meer overwerk naar me toe te halen. Maar als het gaat kelderen naar minimumloon-niveau biedt dat ook geen oplossing, dan zou ik iedere dag 1,5 uur extra moeten werken voor hetzelfde geld.

Ik weet trouwens niet hoe lang je al bij TNT werkt, maar als het goed is krijg je af en toe het blad "De Omslag" thuisgestuurd, waarin dit soort zaken worden behandeld.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zondag 25 januari 2009 @ 11:59:55 #223
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_65379968
Dan ben ik dus weg.
pi_65383006
Jah ik ook. Dat kan ik net zo goed bij de lokale Albert Heijn gaan werken ofzo, daar wordt je minder moe van . Ik hoop maar gewoon dat het loon niet omlaag gaat....
pi_65419736
Klein vraagje: Weet iemand het internetadres van de kleding site van TNT Post.?

EDIT: Zelf al gevonden https://www.workwearweb.nl

[ Bericht 58% gewijzigd door DonHenkie op 26-01-2009 14:45:22 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:47:45 #226
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_65458333
Vroeger hč... Vroeger (nou ja, vorig jaar in ieder geval) was hier nog geen Karwei. Zou dan alleen een AH foldertje mee hebben gehad vandaag..
Blegh, wat een rotfolder is dat toch, die Karwei folder. Ik heb nog liever die rommel van de Mediamarkt geloof ik. Gelukkig was er geen Gamma bij vandaag.

Zometeen nog een late dienst, maar ik heb nu al geen zin meer.
pi_65471255
Weet er iemand of er op een track and trace blaadje wat je bij het postkantoor krijgt het bezorg adres staat?

[ Bericht 4% gewijzigd door fespo op 27-01-2009 22:27:41 ]
pi_65490922
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:38 schreef fespo het volgende:
Weet er iemand of er op een track and trace blaadje wat je bij het postkantoor krijgt het bezorg adres staat?
De postcode en het huisnummer staan erop, ja dus

OT:

Wat een weertje, zin om zaterdag te werken (komt ook omdat ik nu druk met de studie ben )
pi_65491025
Mensen ook de jaaropgave gekregen hier? (Ik heb er twee Terwijl ik gewoon 1 contract heb gehad in 2008 )
Noot noot.
pi_65493630
Ik hoopte dat het mijn loon alweer was, maar ik had natuurlijk beter moeten weten.
pi_65493661
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:00 schreef MadGuy het volgende:
Ik hoopte dat het mijn loon alweer was, maar ik had natuurlijk beter moeten weten.
Noot noot.
pi_65496603
Weet iemand of er zaterdag hah is?

C1000 was toch maar proef 3 keer? En dat is al voorbij
pi_65497272
Wij hebben zaterdag wel HAH
Noot noot.
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:43:30 #234
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65497347
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:22 schreef Rosalien89 het volgende:
Weet iemand of er zaterdag hah is?

C1000 was toch maar proef 3 keer? En dat is al voorbij
Nee, ze hebben een contract van 50 jaar getekend met elke zaterdag als vaste folderdag.
Nothing is what it seems
pi_65498536
50 jaar? Wow.
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
pi_65499128
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:16 schreef MiSS_TiquE het volgende:
50 jaar? Wow.
Noot noot.
pi_65499540
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:01 schreef Jojoortje het volgende:
Mensen ook de jaaropgave gekregen hier? (Ik heb er twee Terwijl ik gewoon 1 contract heb gehad in 2008 )
Gekregen, en daarna maar een een stevig potje zitten janken....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_65501913
Bij ons lopen sommige mensen in zo'n oranje TNT fleecevest. Kunnen jullie die bestellen?

Subcontractors niet en daar baal ik van.

O ja, ik geef er ¤ 50,- voor, XL aub.
pi_65502974
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gekregen, en daarna maar een een stevig potje zitten janken....
-Omdat je zag hoe weinig je had verdiend?
-Omdat je wel een hoog bedrag zag staan, maar geen idee had waar dat dan was gebleven?
-Omdat je zag hoe veel belasting je had betaald?
-Omdat je zag dat je desondanks toch te weinig belasting had betaald, en waarschijnlijk in mei nog een eurootje of 800 moet bijlappen?

pi_65592325
Zoooo het voelde vandaag weer aan als -20 pffff...
pi_65594814
Ik vond het wel meevallen vandaag, we hadden wel veel zieken maar weinig post.

En dan is de c1000 niet eens zo heel erg. Had er maar 10 minuten te lang over gedaan... Had dan ook op me dooie gemak gelopen haha
pi_65596042
Brrr wat een kou en wat een harde wind Ik verloor zowat een hele stapel van mijn HAH-post

Verder viel het qua post gelukkig wel mee, was om half 3 klaar (beter dan die half 6 van afgelopen zaterdag).

Ik kreeg vandaag ook te horen dat ik vanaf volgende week zaterdag opgeleid ga worden om een buitenwijk te doen, omdat ik brommer kan rijden
pi_65596098
Ik doe de HAH gewoon in mn jaszak Was wel henig vandaag. Aan de HAH ben ik nu wel gewend min of meer...
Noot noot.
pi_65597171
Hier was juist heel erg veel post, we hadden de Rendo met grote dikke enveloppen die echt huis aan huis was, plus nog de gewone huis aan huis. Zat tot half 1 te zetten..
pi_65597751
IJskoud weer, een hoop post (gelukkig vooral veel HSM-post, niet zoveel plaatwerk) en alweer die C 1000. Dat er in ons dorp (en de overige 2 dorpen die onder ons DVG vallen) geen C 1000 is (de dichtstbijzijnde is zeker 8 km weg: wel zijn er volop filialen van andere ketens) is kennelijk sinds afgelopen week geen beletsel meer. C 1000 is tot dusver tevreden met de resultaten denk ik, want ook de hele maand februari hebben wij iedere zaterdag.....jawel.
pi_65597844
Wederom zowat geadresseerde HAH hier vandaag van de gemeente.

Verder heeft iedere zaterdagwerker een 'brandbrief' gekregen betreffende het aantal uren dat uitgegeven wordt op zaterdag. In week 4 waren er een aantal mensen ruim 2,5 uur over de 'normale' tijd heengegaan. Mooi sheetje met wijken en tijden erachter, en degenen die te lang erover deden moeten op gesprek komen. Verder zat er in mijn brief gewoon een postkaart.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_65601478
Hier lekker rustig, alleen die C1000 begin ik een beetje zat te worden
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 19:40:39 #248
Maffe Fries
pi_65603789
Was vandaag rustig. Heb rustig gelopen en ben nog binnen de tijd gebleven ook
  zondag 1 februari 2009 @ 07:18:37 #249
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_65615694
Viel idd wel mee. Wel veel boerderijkrantjes. Sommige wel 5... Hebben die boeren niets beters te doen dan de hele dag lezen. :p
Nothing is what it seems
pi_65616470
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef zjroentje het volgende:
Wederom zowat geadresseerde HAH hier vandaag van de gemeente.

Verder heeft iedere zaterdagwerker een 'brandbrief' gekregen betreffende het aantal uren dat uitgegeven wordt op zaterdag. In week 4 waren er een aantal mensen ruim 2,5 uur over de 'normale' tijd heengegaan. Mooi sheetje met wijken en tijden erachter, en degenen die te lang erover deden moeten op gesprek komen. Verder zat er in mijn brief gewoon een postkaart.
Zo'n brief kreeg ik gisteren ook. Weliswaar werden er geen specifieke wijken of personen genoemd, maar de VBG-manager vond dat wij wel heel erg makkelijk waren met claimen van meeruren. Voortaan worden meeruren alleen uitbetaald als je een goede verklaring hebt, en de teamcoach dat ook een legitieme reden vindt. Ik vraag me af of "de tijd die voor mijn wijk staat klopt voor geen meter" (vooral de voorbereidingstijden staan bij ons idioot krap, looptijd gaat nog wel, hoewel veel pbz's dat ook niet halen) ook een goede reden is.

Ik weet wel dat ik gisteren een hoop boze collega's had. De toon die uit de brief spreekt suggereert namelijk niet zozeer dat we te langzaam zouden zijn, maar vooral dat we de boel lopen te bedonderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')