Dat blijft ook nog wel even zo als de C1000 tevreden is over het bezorgmomentquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:33 schreef Glennz het volgende:
Laatste tijd vaak HAH op zaterdag. Echt zwaar irritant.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat blijft ook nog wel even zo als de C1000 tevreden is over het bezorgmoment
Dat laatste is inderdaad goed te zien jaquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:52 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Helemaal vergeten dat het loon vandaag kwam, leuk bedragje. Zeker kerst geweest
quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat blijft ook nog wel even zo als de C1000 tevreden is over het bezorgmoment
Heb bij de post een tijd via Asa-studentuitzendbureau gewerkt. Zij deden niet zo moeilijk over het opzeggen. Je kunt ze het beste gewoon even opbellen en zeggen dat je helaas weinig tijd/zin meer hebt om bij de TNT te werken en dan even vragen wanneer je mag stoppen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:12 schreef Landgeld het volgende:
Vraag:
Zijn er in dit forum TNT-medewerkers die werken via een uitzendbureau (zoals tempo-team o.i.d.)? Zo ja, hoe werkt het dan met opzeggen? Heb je een contract of kan je opzeggen wanneer je wilt?Ben benieuwd!
Welkomquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef moby92 het volgende:
En ik ben aangenomen, hier is jullie nieuwe collega uit Breda. Nog meer collega's uit de regio? Overigens heb ik nog wel een vraagje, wat verdien je eigenlijk precies per uur? Ik ben zaterdag-bezorger (maar ze begonnen ook over besteller o.i.d.?) en ik krijg waarschijnlijk twee wijken omdat ik heb aangegeven graag zo veel mogelijk te willen werken op zaterdag.
alvast bedankt.
Ik ben 22 en verdien 9,30 bij een vast contract.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:49 schreef moby92 het volgende:
En ik ben aangenomen, hier is jullie nieuwe collega uit Breda. Nog meer collega's uit de regio? Overigens heb ik nog wel een vraagje, wat verdien je eigenlijk precies per uur? Ik ben zaterdag-bezorger (maar ze begonnen ook over besteller o.i.d.?) en ik krijg waarschijnlijk twee wijken omdat ik heb aangegeven graag zo veel mogelijk te willen werken op zaterdag.
alvast bedankt.
Inderdaad, helaas. Alleen degenen die vallen onder de CAO voor TNT krijgen een extra toeslag op zaterdag, en zaterdagbestellers hebben een eigen CAO. Eigenlijk waren zij de goedkope hulptroepen, in de tijd dat er nog geen postbezorgers waren. Niet dat een zaterdagbesteller slecht betaald krijgt, maar iem. die onder de TNT CAO valt is toch beter af. Maar de vraag is hoelang zaterdagbesteller nog een lucratieve bijverdienste blijft, met die nieuwe versoberde CAO die er in April zou moeten liggen. Ik vrees dat we gaan afzakken naar minimumloon-niveau.quote:
quote:Op zondag 25 januari 2009 11:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inderdaad, helaas. Alleen degenen die vallen onder de CAO voor TNT krijgen een extra toeslag op zaterdag, en zaterdagbestellers hebben een eigen CAO. Eigenlijk waren zij de goedkope hulptroepen, in de tijd dat er nog geen postbezorgers waren. Niet dat een zaterdagbesteller slecht betaald krijgt, maar iem. die onder de TNT CAO valt is toch beter af. Maar de vraag is hoelang zaterdagbesteller nog een lucratieve bijverdienste blijft, met die nieuwe versoberde CAO die er in April zou moeten liggen. Ik vrees dat we gaan afzakken naar minimumloon-niveau.
Nou, wacht even. Dit is een zaak die al heel lang speelt en ook de voornaamste reden was van de poststakingen afgelopen jaar. De nieuwe CAO is ook nog lang niet rond, vakbonden en TNT zijn nog steeds in een verhitte discussie verwikkeld. Ook de bonden scharen zich achter het TNT-standpunt dat het nodig is om op de arbeidskosten te bezuinigen wegens het teruglopende postvolume en de toegenomen concurrentie. Hun inzet is echter om de besparingen zoveel mogelijk te halen uit de onbelaste vergoedingen (zoals fietsengeld) en zo min mogelijk uit het uurloon zelf. Dit, om de invloed op zaken als pensioenopbouw en evt. uitkeringen bij arbeidsongeschiktheid of werkloosheid te beperken. Maar ik denk dat er op dat vlak bij zaterdagwerkers niet veel valt te halen, de enige onbelaste vergoeding die wij krijgen is iets van EUR 15 fietsengeld per kwartaal, en soms, onder strikte voorwaarden, een reiskostenvergoeding. Dus ik ga er van uit dat het loon hoe dan ook flink omlaag gaat. Misschien niet naar het minimumloon (het takenpakket van een zdw is uitgebreider dan van een postbezorger, dus is het logisch dat je toch meer gaat verdienen), maar niet veel hoger. Het plan is om iedere zittende medewerker een budget mee te geven, over de hoogte ervan is men het nog niet eens. Dat budget kun je gebruiken om gedurende een zekere tijd je verlaagde loon aan te vullen tot het oude niveau, dus een soort afbouwregeling. Je kunt ook het budget meenemen en ander werk gaan zoeken. Dit geldt uitsluitend voor zittend personeel.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:18 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Waarom moet ik zulke zaken via internet vernemen. Ik heb hier nog niks over gehoord van mijn teamcoach. Dus we krijgen vanaf april een ( voor mij ) twee keer zo laag loon?
Dit is echt heel erg, datgene wat jij nu zegt zorgt ervoor dat ik mijn toekomst bij tnt als zaterdagwerker ga herzien...
De postcode en het huisnummer staan erop, ja dusquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:38 schreef fespo het volgende:
Weet er iemand of er op een track and trace blaadje wat je bij het postkantoor krijgt het bezorg adres staat?
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:00 schreef MadGuy het volgende:
Ik hoopte dat het mijn loon alweer was, maar ik had natuurlijk beter moeten weten.
Nee, ze hebben een contract van 50 jaar getekend met elke zaterdag als vaste folderdag.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:22 schreef Rosalien89 het volgende:
Weet iemand of er zaterdag hah is?
C1000 was toch maar proef 3 keer? En dat is al voorbij
Gekregen, en daarna maar een een stevig potje zitten janken....quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:01 schreef Jojoortje het volgende:
Mensen ook de jaaropgave gekregen hier? (Ik heb er tweeTerwijl ik gewoon 1 contract heb gehad in 2008 )
-Omdat je zag hoe weinig je had verdiend?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gekregen, en daarna maar een een stevig potje zitten janken....
Zo'n brief kreeg ik gisteren ook. Weliswaar werden er geen specifieke wijken of personen genoemd, maar de VBG-manager vond dat wij wel heel erg makkelijk waren met claimen van meeruren. Voortaan worden meeruren alleen uitbetaald als je een goede verklaring hebt, en de teamcoach dat ook een legitieme reden vindt. Ik vraag me af of "de tijd die voor mijn wijk staat klopt voor geen meter" (vooral de voorbereidingstijden staan bij ons idioot krap, looptijd gaat nog wel, hoewel veel pbz's dat ook niet halen) ook een goede reden is.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef zjroentje het volgende:
Wederom zowat geadresseerde HAH hier vandaag van de gemeente.
Verder heeft iedere zaterdagwerker een 'brandbrief' gekregen betreffende het aantal uren dat uitgegeven wordt op zaterdag. In week 4 waren er een aantal mensen ruim 2,5 uur over de 'normale' tijd heengegaan. Mooi sheetje met wijken en tijden erachter, en degenen die te lang erover deden moeten op gesprek komen.Verder zat er in mijn brief gewoon een postkaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |