abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64250035

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 27
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 28
[Centraal] TNT Medewerkerstopic Deel 29 Staken zulllen we!
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 30 over gleufellende...
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 31
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 32
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 33
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 34 - Bijna KNJ

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
(29 november, 14:32)

Zo eindelijk me kerstpakket gekregen en vandaag is dus de drukste dag voor ons TNT Medewerkers! Suzanne was op het nieuws, waarom werkt ze niet bij ons op de vestiging?
Ik had zelf vandaag ruim ander half uur meer gedaan over mijn loopwijk. Alleen maar kerstkaartjes... en gezellige Gamma HAH, kan het nog leuker? Morgen denk ik geen AH HAH want de aanbiedingen van vorige week staan nog op de site t/m 26 december... Maar die komt Zaterdag volgens mij als HAH...

[ Bericht 21% gewijzigd door Deezertje op 22-12-2008 20:00:58 ]
pi_64250822
hier was het qua machinepost minder als verwacht.
De vos post was echter superveel.
Met 2 man hebben we continu staan vossen tot half 11 's ochtends.

Ow ja vandaag hadden we soep LEKKERRRR.

Verder wens ik iedereen alvast fijne feestdagen
pi_64253589
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:31 schreef tntster het volgende:
hier was het qua machinepost minder als verwacht.
De vos post was echter superveel.
Met 2 man hebben we continu staan vossen tot half 11 's ochtends.

Ow ja vandaag hadden we soep LEKKERRRR.

Verder wens ik iedereen alvast fijne feestdagen
Met z´n 2-en? Is het bij jullie zo´n klein kantoor of DVG? Wij hebben vandaag met een man of 8 staan vossen van 6 tot kwart over 8. Qua kerstkaartjes de drukste dag tot nu toe, iedere ochtendwijk had 4 bakken van de HSM, en dan nog een hele berg die met de hand er tussen gezet moesten worden. Gelukkig hadden we veel extra mensen, dus nog redelijk bijtijds klaar (half 4).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_64253815
Vandaag was er weinig post... ongeveer 3 rode bakken per wijk.

Ik heb alleen voorbereid vandaag... Hoorde dat we zaterdag HAH Gamma en Karwei hebben

Vandaag hadden we heerlijke pizzabroodjes van de bakker bart van de baas
pi_64253905
Deezertje, spreek je ff een mod aan om dit topic tot en stickie te maken?
pi_64255407
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:05 schreef Rosalien89 het volgende:
Vandaag was er weinig post... ongeveer 3 rode bakken per wijk.

Ik heb alleen voorbereid vandaag... Hoorde dat we zaterdag HAH Gamma en Karwei hebben

Vandaag hadden we heerlijke pizzabroodjes van de bakker bart van de baas
Even serieus, Gamma én Karwei? Da's geen leuke afsluiting van de Kerst
pi_64255547
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Deezertje, spreek je ff een mod aan om dit topic tot en stickie te maken?
Heb PM gestuurd naar een mod.

En waarom zovaak GAMMA laatste tijd? Ok Maandag ipv Dinsdag begrijp ik wel, maar 4 weken achter elkaar Gamma is wel erg veel, vooral als ze weggaan in 2009 naar een concurrent...
pi_64256372
Zaterdag hebben we Karwei en AH. Alleen moet die nog effe gevouwen worden voor kerst, en ik ben benieuwd of dat hier gaat lukken. Anders zou het zomaar kunnen dat we zaterdag nog kunnen gaan vouwen

Verder vandaag idd de meeste kerstkaarten tot nu toe, ben benieuwd hoe druk het morgen gaat worden mét bedrijfspost erbij. Vandaag was alles wel op tijd weg igg. Wel irritante bundels met nauwelijks grote post ertussen, en dan nog eens die Gammafolder.
  Redactie Frontpage maandag 22 december 2008 @ 20:51:50 #9
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_64257888
6 tot 12 binnen gewerkt, van 12 tot 14.30 gelopen, daarna de auto ingedoken en van 16.00 tot 19.30 nog even in Amersfoort kerstkaartjes staan sorteren
pi_64285821
Heeey,

nou ja we staan van 6 tot 8 met 4 man te vossen daarna gaan we met 2-en verder vandaar ;-)
Vandaag heb ik niets anders gedaan als vossen en morgen gaan we een uurtje eerder beginnen dus 4 uur gaat mijn wekkertje =)

De gamma zal wel een van de laatste zijn want ik heb gehoord dat deze overstapt naar sandd.

Toedels =)
pi_64286023
ow ja vandaag was het ED bij ons op visite om te filmen..zie hier deze link..

Ik sta achteraan te vossen bij de voskast als rob dillen in beeld is(petje op)
http://www.ed.nl/regio/he(...)as-begint-het-al.ece
pi_64287790
Vandaag gewerkt en het aantal kerstkaarten is behoorlijk afgenomen
pi_64289852
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:20 schreef tntster het volgende:
ow ja vandaag was het ED bij ons op visite om te filmen..zie hier deze link..

Ik sta achteraan te vossen bij de voskast als rob dillen in beeld is(petje op)
http://www.ed.nl/regio/he(...)as-begint-het-al.ece
Wie is dat mooie blonde meisje?

Hier was het nog enorm druk, 2 wijken gelopen, veel kerstkaarten en grote mailings van bedrijven. En de Kampioen erbij... altijd leuk!
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2008 @ 20:11:28 #14
J'adore hardcore
pi_64296509
Mn schouder heeft rsi
pi_64299970
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:11 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mn schouder heeft rsi
RSI of slijmbeursontsteking? Dat laatste is gebruikelijker.
pi_64307320
Heb zaterdag nog binnendienst. Wat een geluk, want ik hoorde dat er dus idd 2 HAH zijn
Noot noot.
pi_64318121
terugvindpostbezorger
pi_64324290
He he... eindelijk vrij.

Was echt gekkenhuis in Tiel vandaag, ons team was pas om 12 uur klaar met voorbereiden. Gelukkig dat ik geen bestelling hoefde te lopen.

Zaterdag dus wel HAH.

Waarschijnlijk gaan wij ook de plus en de c1000 hah doen. Stond in de nieuwsbrief
pi_64328030
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:11 schreef Rosalien89 het volgende:
He he... eindelijk vrij.

Was echt gekkenhuis in Tiel vandaag, ons team was pas om 12 uur klaar met voorbereiden. Gelukkig dat ik geen bestelling hoefde te lopen.

Zaterdag dus wel HAH.

Waarschijnlijk gaan wij ook de plus en de c1000 hah doen. Stond in de nieuwsbrief
Dat had ik ook gehoord. Maar gaat dat ook op zaterdag plaatsvinden voortaan? Hoewel ik geen fan ben van hah is het natuurlijk toch mooi dat we er dan 2 grote klanten bijkrijgen, zeker met het oog op het toekomstige verlies van Gamma en Karwei. Maar dat neemt niet weg dat ik die meuk liever niet op zaterdag erbij heb.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_64330097
Hier was het ook nog druk.

Genoeg kerstkaartjes en heel veel dikke tijdschriften plus Makro folder etc. en de staatsloten...
pi_64330377
Is er iemand die werkt bij het TNT Postkantoor-ding in Velserbroek?
pi_64332475
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:54 schreef Deezertje het volgende:
Hier was het ook nog druk.

Genoeg kerstkaartjes en heel veel dikke tijdschriften plus Makro folder etc. en de staatsloten...
´t Viel reuze mee hier. Wel een hoop kerstkaartjes, maar minder dan de afgelopen dagen. En de tijdschriften hadden we de afgelopen dagen er al door gejast, dus qua dikke post was er niet zo veel. En geen h-a-h, dus dat scheelt ook (als je nog moet lopen, tenminste).

In elk geval wens ik iedere hardwerkende postbode (voltijd/deeltijd/zaterdag) en bezorger prettige kerstdagen , en zaterdag weer lekker om 5.00 uur je nest uit.
  Redactie Frontpage woensdag 24 december 2008 @ 18:25:27 #23
J'adore hardcore
pi_64332836
Best goed te doen vandaag

Merry X-mas!
pi_64340498
Hmm, ik heb helemaal nog geen rooster voor as zaterdag gehad. :S
Vreemd..
pi_64350488
Best verlopen kerst die ik meegemaakt heb. Zaten maar een stuk of 4 dagen tussen dat het later werd. Volgens mij is er geen één bezorger later dan half zes bezig geweest.

Hoe anders ging dat de jaren ervoor
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_64351115
quote:
Op donderdag 25 december 2008 09:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Best verlopen kerst die ik meegemaakt heb. Zaten maar een stuk of 4 dagen tussen dat het later werd. Volgens mij is er geen één bezorger later dan half zes bezig geweest.

Hoe anders ging dat de jaren ervoor
Hier waren de meeste mensen iedere dag al rond vieren klaar, alleen die maandag met 2x hah werd het later, toen was ik zelf pas om 18.00 uur klaar. Maar ik had ook het idee dat het minder druk was dit jaar, of ligt dat aan mij?
pi_64385644
Lekker makkelijk van de TNT..
Blijkt degene die de roosters stuurt ziek te zijn, laten ze gewoon maar helemal niets horen.
Hoor ik via andere dat het 'gewone' zaterdag is en dat iedereen zn standaard dingen moet doen.
Ja.. ik ben nieuw! Ik heb geen 'eigen' ding... en ik heb ook gehoord dat ik standaard reserve ben ofzo..
Wat moet ik nou morgen.!? Om half 8 al daar staan met het risico dat ik weet naar huis kan?!
pi_64386882
Als je weet hoe vroeg iemand er is kun je even bellen naar het kantoor. Maar ga er maar vanuit dat ze je vrij vroeg willen hebben.
pi_64387411
Zou niet hoeven zijn. Vorige zaterdag hoefde ik ook pas om 13.00 uur te beginnen. Naja.. ik zie wel.. :S
pi_64394977
GVD gewoon vergeten dat t vandaag zaterdag is..
Toch iets te hard gefeest vannacht..achja kan vanmiddag verder met slapen.
pi_64396801
quote:
Op donderdag 25 december 2008 10:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier waren de meeste mensen iedere dag al rond vieren klaar, alleen die maandag met 2x hah werd het later, toen was ik zelf pas om 18.00 uur klaar. Maar ik had ook het idee dat het minder druk was dit jaar, of ligt dat aan mij?
De meesten zullen hier ook tussen 4 en half 5 van de straat zijn geweest. Op een paar dagen na dus.

Wel jammer dat er ondanks dat het allemaal soepel liep voor kerstbegrippen zoveel mensen liepen te zeiken. Kom op zeg, je weet dat het even een paar weken wat lastiger dan normaal is en dat iedereen gewoon verwacht wordt wat extra hooi op zijn vork te nemen. Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat mensen op tijd de straat op moesten 'omdat ze nog booschappen moeten doen' oid.... HET IS KERST GODVERDOMME! Wees blij als je voor het donker van straat bent stelletje lapzwanzen!!1!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_64399835
Vandaag nog steeds via het kerstrooster gewerkt.. was geen fluit!
pi_64399885
Bij ons was iedereen rond 10.30 de straat op
Noot noot.
pi_64400294
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:30 schreef DonHenkie het volgende:
Vandaag nog steeds via het kerstrooster gewerkt.. was geen fluit!
Hier geen kerstrooster meer, wel nog wat extra hulp op zaal. Geen plaatwerk, maar nog wel aardig wat kerstpost. Alles wat vanmorgen vroeg binnenkwam moest gevost worden, dus dat duurde tot na achten. En icm 2x hah schat ik zo in dat menig collega van mij nu nog op straat loopt, en daar voorlopig nog niet vanaf is (in elk geval degenen die later begonnen zijn, half 10, 11 uur).
  Redactie Frontpage zaterdag 27 december 2008 @ 15:10:16 #35
J'adore hardcore
pi_64400868
Eitje vandaag. Net nog even rondgereden om wat bussen af te sluiten, makkelijk geld verdienen
pi_64401498
Was 'redelijk' hier.
AH en Karwei HAH, Ik had Karwei krantje dikker verwacht, nu was het irri met AH HAH , moest elke keer vouwen anders pastte het niet in de brievenbusssen.... das minder. Hopelijk geen Gamma Dinsdag dan meer...!
  Redactie Frontpage zaterdag 27 december 2008 @ 15:44:27 #37
J'adore hardcore
pi_64401739
De Gamma's voor dinsdag lagen al klaar bij ons
pi_64402614
Pfffffffffff... dit was de eerste keer dat ik een wijk alleen liep.

Was ik bundels vergeten of de verkeerde gepakt dus kon ik keivaak terug naar me fiets.

Ik had maar 2 tassen post maar normaal hoor ik om half 1 klaar te zijn nu was het kwart voor 2

Klote huis aan huis erbij.

Was zwaarder als dat ik dacht.
  zaterdag 27 december 2008 @ 16:54:11 #39
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64403671
Zo, lekker makkelijk dagje gehad vandaag. Rustig aan gedaan en het foldertje zorgde ook niet voor veel problemen.

Iedereen kreeg vandaag een hele gevulde koek van de baas...... Voor de rest lagen er nog allemaal voedselwaren in de koelkast die over zijn van de afgelopen week..... Dus wie nog een doos met broodjes shoarma of een zootje in plastic verpakte bevroren gehaktballen in jus wil hebben moet hier heen komen!
Aanstaande woensdag oliebollen en dan is het voorbij met de gratis vreterij....
Nothing is what it seems
pi_64404139
Er was weinig post, ik was om half twaalf de straat op...maar... die HAH! Aaargh! Wat was dat Karweikrantje een slap ding zeg, kreeg het amper fatsoenlijk in die brievenbussen. En dan ook nog dat dunne foldertje van de AH erbij.... pff! Daar waar ik de post rondbreng zitten die winkels niet eens in de buurt

Heb dus van half twaalf tot een uur of drie buiten in de kou gelopen. Ben nu pas weer een beetje opgewarmd
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 december 2008 @ 17:57:09 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64405419
De kou deerde mij vandaag niet, wel de bundels die wat onhandig mee te nemen waren en het foutenfestival dat ik tegenkwam. Ben daardoor zo een heel stuk langer aan het werk geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64406298
Van kwart over 1 tot kwart over 6 bezig geweest vandaag, pffff.. niet fijn
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_64406319
Weet iemand hoe TNT omgaat met opneembare uren die nog over zijn aan het einde van het jaar? Worden die uitbetaald in geld of meegenomen naar volgend jaar?
pi_64407028
Normaliter neem je je uren mee. Pas als de uren meerdere jaren oud zijn kan de teamcoach eens gaan vragen of je ze op wilt nemen.
pi_64413249
Dat HAH op zaterdag wordt zeker wel standaard nu? Dat idee krijg ik er tenminste wel van. Iemand hier waarschuwde daar al een keer voor.. maar weet iemand of dit inderdaad zo gaat blijven?
pi_64415816
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat had ik ook gehoord. Maar gaat dat ook op zaterdag plaatsvinden voortaan? Hoewel ik geen fan ben van hah is het natuurlijk toch mooi dat we er dan 2 grote klanten bijkrijgen, zeker met het oog op het toekomstige verlies van Gamma en Karwei. Maar dat neemt niet weg dat ik die meuk liever niet op zaterdag erbij heb.
Hier staan die Plus en C1000 komende week voor vrijdag op het programma, en dan zit er nog iets bij (volgens mij weer AH), drie soorten HAH dan iig.

Vandaag weer eens lekker op tijd klaar met voorbereiden, en we hadden nog uitzendkrachten dus had zelf maar een kleine bestelling. Maar was wel irritant met die lastige bundeltjes post, HAH en vrieskou...
pi_64445581
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat HAH op zaterdag wordt zeker wel standaard nu? Dat idee krijg ik er tenminste wel van. Iemand hier waarschuwde daar al een keer voor.. maar weet iemand of dit inderdaad zo gaat blijven?
Pfff, ik mag toch hopen van niet, heb een hekel aan HAH
  maandag 29 december 2008 @ 00:27:02 #48
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64451356
quote:
Op zondag 28 december 2008 22:13 schreef joriannn het volgende:

[..]

Pfff, ik mag toch hopen van niet, heb een hekel aan HAH
Ja, jongen, dat is nu wat ze "werken" noemen. ;-)
Nothing is what it seems
pi_64451788
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:27 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, jongen, dat is nu wat ze "werken" noemen. ;-)
Het hoort er misschien wel bij, maar met HAH werk ik ongeveer 5 uur op de straat terwijl ik om 1 uur kan beginnen. Ofwel ik red het niet om dat voor 5 uur af te krijgen zoals het hoort. Ik vroeg me dat iig daarom af, want als het zo blijft zal ik toch eens goed moeten kijken of er iets kan veranderen..
  Redactie Frontpage maandag 29 december 2008 @ 10:03:49 #50
J'adore hardcore
pi_64457113
Hoe lang ben je bezig zonder HAH dan? HAH kost wel wat meer tijd, maar toch geen uren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')