Vergeleken daarmee was mijn brief niet eens zo heel onaardig, die van jou is wel erg bot. Misschien moet jouw VBG-manager maar eens aan zijn eigen geschiktheid gaan twijfelen. Het is heel simpel wat mij betreft: als ik uitloop dan schrijf ik dat, en dat moeten ze gewoon betalen. Als ze dat weigeren bel ik wel even met de vakbond, want dan worden er regels overtreden. Het is nu dus zo dat uitloop in principe niet betaald wordt, tenzij je overtuigend bewijs aanvoert waarom uitloop onvermijdelijk was. Maw ze gaan er van uit dat je de boel belazert tenzij je zelf het tegendeel bewijst. Volgens mij is de juiste volgorde precies andersom, ze moeten gewoon mijn uitloop betalen tenzij ze zelf kunnen aantonen dat mijn claim onterecht is.quote:Op zondag 1 februari 2009 10:25 schreef zjroentje het volgende:
Personen werden hier ook niet genoemd, maar wel de wijken. Daaruit kan je natuurlijk wel gewoon aflezen wie er te lang over doet.
Toon was idd niet erg netjes, stond zelfs letterlijk in dat "sommige mensen zich moesten bedenken of ze wel geschikt waren voor dit werk".
Sorry voor het niet of laat antwoorden op je uitgebreide bericht, waarvoor dank, maar ik heb er vaak de tijd niet voor om op tijd en op een goede manier te antwoorden op zulke berichten.quote:Op zondag 25 januari 2009 11:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons is ook geen C1000 in de buurt (althans, niet binnen een straal van 7 km) maar toch hebben we dat rotding. En bij mijn wijk (vooral portiekflats) zorgt HAH afhankelijk van het formaat toch voor 15 tot 30 minuten extra looptijd.quote:Op zondag 1 februari 2009 17:04 schreef Viper86 het volgende:
Gelukkig hebben wij daarentegen geen c1000 in de buurt en hoeven we dat niet te bezorgen op de zaterdag. Een aantal wijken helemaal in het zuiden van ons bestellingsgebied liggen wel dicht bij een c1000 in de buurt en die zijn dus tot nu toe elke week de pineut. Daar is dan ook weleens leedvermaak a lá TNT over geweest bij ons op de werkvloer.![]()
Bepaalde tijd of onbepaald maakt niets uit voor de hoogte van het loon. Tot en met je 21e verjaardag gaat je loon ieder jaar in de maand van je verjaardag 1 treetje om hoog. Daarna krijg je te maken met zgn schaaljaren ipv leeftijdsjaren. In de maand van je 22e verjaardag word je geplaatst in schaaljaar nul. Voortaan krijg je dan ieder jaar in de maand januari een schaaljaar erbij. Maar stel dat je in november 22 wordt en in schaaljaar 0 komt, dan kom je niet gelijk 2 maanden later al in schaaljaar 1. Dat gebeurt alleen als je verjaardag in het voorafgaande jaar uiterlijk in september viel. Anders moet je nog even een jaartje wachten. Voor degene die in november in schaaljaar 0 kwam, betekende dat dus dat hij niet 2 maar 14 maanden later pas in schaaljaar 1 kwam.quote:Voor de rest had ik nog de vraag of het loon van een zaterdagwerker met een vast contract ook hoger ligt dan dat van een zaterdagwerker met een contract voor bepaalde tijd. Mijn loon is namelijk omhoog gegaan naar 9,30, terwijl mijn teamcoach bij aanvang van mijn eerste contract voor bepaalde tijd zei dat je loon bij elke verjaardag ( tot een bepaalde leeftijd, dan gaat het met bepaalde schalen of stappen omhoog heb ik begrepen ) met ongeveer 75 cent omhoog gaat. Nu had ik een loon van 7,50 toen ik 21 was. Inmiddels ben ik 22 en zou ik een loon moeten ontvangen van iets van 8,30. Dat is dus 9,30, kan dus ook een typefoutje zijn in het nieuwe contract voor onbepaalde tijd dat ik gekregen heb.
Waarom niet eerst die mensen persoonlijk aanspreken voordat je brieven gaat sturen?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:22 schreef zjroentje het volgende:
Wederom zowat geadresseerde HAH hier vandaag van de gemeente.
Verder heeft iedere zaterdagwerker een 'brandbrief' gekregen betreffende het aantal uren dat uitgegeven wordt op zaterdag. In week 4 waren er een aantal mensen ruim 2,5 uur over de 'normale' tijd heengegaan. Mooi sheetje met wijken en tijden erachter, en degenen die te lang erover deden moeten op gesprek komen.Verder zat er in mijn brief gewoon een postkaart.
Uit de brief die is gericht aan "alle zaterdagwerkers van het VBG" maak ik op dat het niet om een paar mensen gaat, maar om een heleboel. Ik weet niet hoeveel zdw's we hier hebben, maar het zijn er meer dan 120. Wat natuurlijk ook de vraag oproept of als er inderdaad zo ontzettend veel mensen zijn die de tijd niet halen, of die tijden dan wel realistisch zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom niet eerst die mensen persoonlijk aanspreken voordat je brieven gaat sturen?Bij ons zijn er ook een stel zaterdagwerkers die steevast flink over de tijd heen gaan maar zoiets bespreek je toch gewoon persoonlijk lijkt me?
Ja idd wat domquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uit de brief die is gericht aan "alle zaterdagwerkers van het VBG" maak ik op dat het niet om een paar mensen gaat, maar om een heleboel. Ik weet niet hoeveel zdw's we hier hebben, maar het zijn er meer dan 120. Wat natuurlijk ook de vraag oproept of als er inderdaad zo ontzettend veel mensen zijn die de tijd niet halen, of die tijden dan wel realistisch zijn.
Vind dit idd ook maar een klote actie. Wij zijn echt een klein kantoor (misschien 15 zaterdagwerkers), dus echt discreet is dit niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom niet eerst die mensen persoonlijk aanspreken voordat je brieven gaat sturen?Bij ons zijn er ook een stel zaterdagwerkers die steevast flink over de tijd heen gaan maar zoiets bespreek je toch gewoon persoonlijk lijkt me?
Heb nog niks gezienquote:Op donderdag 5 februari 2009 22:42 schreef Fip het volgende:
De winstdeling is dus al geweest? Dan zal ik inderdaad maar eens gaan bellen.
Die lui hebben toch allemaal een teamcoach en een postbode plus? Die hoeft er echt geen 120 persoonlijk aan te spreken....quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Uit de brief die is gericht aan "alle zaterdagwerkers van het VBG" maak ik op dat het niet om een paar mensen gaat, maar om een heleboel. Ik weet niet hoeveel zdw's we hier hebben, maar het zijn er meer dan 120. Wat natuurlijk ook de vraag oproept of als er inderdaad zo ontzettend veel mensen zijn die de tijd niet halen, of die tijden dan wel realistisch zijn.
Morgen HAH? Welke?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:35 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een weertje vandaagHopen dat het morgen ook zulk lekker weer is
Wel HAH tho
Godver, wij hadden vorige week ook C1000, als we dat morgen maar niet hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:51 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wij hebben de C1000 weer morgen... En volgende week ook nog!
Iddquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:56 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Godver, wij hadden vorige week ook C1000, als we dat morgen maar niet hebben.
Sterf HAH!
Je kunt ook nee zeggen tegen je teamcoach. Je bent contractueel niet verplicht om meer uren te draaien dan in je contract is voorgeschreven. Aan de andere kant is het wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid bij het maken van afspraken en feestjes. Je weet dat je een baan hebt en dat je dat elke zaterdag hebt. Als je echt niet kan, moet je dat gewoon ver vantevoren aan je teamcoach melden. Ikzelf ben altijd erg blij als ik een extra wijk krijg. Daardoor kan ik wat extra verdienen. Een simpel brengwijkje, wat niet veel moeite kost om weg te brengen, is toch al gauw een extra 20-30 procent aan loon wat ik er op die dag bij krijg. Als je dat extrapoleert naar een compleet jaar, spreken we toch al gauw over gemiddeld 15 % ( want ik heb niet elke week een extra wijk ) aan extra inkomsten op jaarbasis. En dat zijn best wat centjes die ik en vele andere zaw's best goed kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:10 schreef WNDYYY het volgende:
Ben ik nou de enige die uit dit topic heeft begrepen dat we voorlopig nog wel vast zitten aan de C1000 HaH?
Balen zeg. Had morgen in eerste instantie alleen maar een wijk wegbrengen. Inmiddels is er nog een wijk bij gekomen.Veel zieken. En dat terwijl ik morgen wat te vieren heb. Hoopte een beetje vroeg klaar te zijn. Ben bang dat dat er nu niet meer in zit.
Da's toch niet zoveel? Ik moet twee wijken voorbereiden en twee wijken lopen. En daarna nog iemand anders gaan helpen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:10 schreef WNDYYY het volgende:
Ben ik nou de enige die uit dit topic heeft begrepen dat we voorlopig nog wel vast zitten aan de C1000 HaH?
Balen zeg. Had morgen in eerste instantie alleen maar een wijk wegbrengen. Inmiddels is er nog een wijk bij gekomen.Veel zieken. En dat terwijl ik morgen wat te vieren heb. Hoopte een beetje vroeg klaar te zijn. Ben bang dat dat er nu niet meer in zit.
Ik heb de 14e vrijquote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
Voor morgen heb ik ook vrijgenomen.![]()
Daarna kan ik dat nog 23 keer doen![]()
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:11 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
voornaam.achternaam@tntpost.nl moet waarschijnlijk werken.
Ik had ook iets van 100 verlofuren. Deze kan je gewoon laten uitbetalen voor geld. De chef voert dat binenn een minuut in de computer.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:08 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
Ik heb de 14e vrij
Daarna kan ik dat nog 21x doen
Veel te veel verlof-uren dat ik ze gewoon bijna niet kan opmaken.
Nou ja, het was zo dat ik en mijn vriend 5 jaar samen zijn. Dus niet echt een afgesproken feestje ofzo. Maar wel iets wat we wilde vieren. En hoe we het konden vieren was afhankelijk van hoelaat ik klaar zou zijn. In eerste instantie met één wijk (en een hele kleine wijk als extra(half uurtje werk)), zou ik halverwege van de middag klaar zijn en dan hadden we het idee om samen uit eten te gaan. Uiteindelijk had ik dus 2 grote wijken en ook een aardig inleverstuk en was ik pas laat in de middag klaar. Veel moeten zoeken, omdat ik één van de wijken en het inleverstuk nog nooit had gedaan (ben begin december pas begonnen).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:50 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid bij het maken van afspraken en feestjes. Je weet dat je een baan hebt en dat je dat elke zaterdag hebt. Als je echt niet kan, moet je dat gewoon ver vantevoren aan je teamcoach melden.
Drinken als in koffie of als in 'alcohol'?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:47 schreef MadGuy het volgende:
Bij ons is er zaterdag iemand naar huis gestuurd omdat hij op de zaal dronk. Daarna die teamcoach mensen ronselen om die openstaande wijken te bestellen. Dacht het niet.
quote:Op maandag 9 februari 2009 11:47 schreef MadGuy het volgende:
Bij ons is er zaterdag iemand naar huis gestuurd omdat hij op de zaal dronk. Daarna die teamcoach mensen ronselen om die openstaande wijken te bestellen. Dacht het niet.
Denk eerlijk gezegd geen alcoholquote:Op maandag 9 februari 2009 12:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Drinken als in koffie of als in 'alcohol'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |