Op zich is H.A.H. niet echt heel erg. Tenminste, bij mijn wijk. Hangt er dus volgens mij idd. wel een beetje vanaf wat voor wijk je hebt. Als je een wijk hebt met veel straten met rijtjeshuizen waarbij elk huis een lang tuinpad heeft. En als je daarbij weinig post hebt, maar wel H.A.H., dan lijkt het mij niet echt een plezierige dienst...
Ik heb zelf een autobestelling a.k.a. een boerderijenroute en daar heeft bijna elk afgiftepunt wel een boekje of een brief of een geadresseerde folder, dus dan is een h.a.h - bestelling lang niet zo erg.
Gelukkig hebben wij daarentegen geen c1000 in de buurt en hoeven we dat niet te bezorgen op de zaterdag. Een aantal wijken helemaal in het zuiden van ons bestellingsgebied liggen wel dicht bij een c1000 in de buurt en die zijn dus tot nu toe elke week de pineut. Daar is dan ook weleens leedvermaak a lá TNT over geweest bij ons op de werkvloer.

Met de kou viel het best wel mee, als je een muts op hebt en een stel dunne wanten was het nog wel te doen. Het belangrijkste denk ik is dat je bezig blijft. Als je ergens een tijdje moet stil staan om een aangetekende, waarvan de geadresseerde niet aanwezig is, af te werken gaat je lichaamstemperatuur snel omlaag... En als je een autobestelling hebt valt het gelukkig nog wel mee. Alhoewel in de buitengebieden de winden waar je zo nu en dan een directe confrontatie mee krijgt er voor kunnen zorgen dat de gevoelstemperatuur sterk daalt...
Ik heb in de tnt topics tot nu toe erg veel lopen zeuren over mijn dienst en dat ik daar niet zo tevreden mee was. Omdat het niet echt een sociale dienst is ( en nee, ik wil niet bij dč sociale dienst werken

), je ziet je collega’s niet veel, zit lang achter elkaar alleen in de auto etc. Ik vond dat niet zķ erg, heb het tenslotte al een jaar op deze manier. Maar toch heb ik na een lang en intens gesprek met mijn teamleider ( ja, hier in de kleine voorbereidingsgebieden komen sociale gesprekken met je teamleiders nog voor... ) het zover bereikt dat ik uiteindelijk een andere dienst krijg, hetzij in roulatie, hetzij voor vast. Want naast het feit dat ik het niet zo’n sociale dienst vond houd ik erg van variatie en had ik voordat ik deze dienst had bijna elke week een andere dienst. En dat vind ik een stuk creatiever en leuker dan elke week hetzelfde rondje... Dus vanaf nu stop ik met daarover te zeuren..

( kreeg er al nooit erg veel reacties op, haha

)
Voor de rest had ik nog de vraag of het loon van een zaterdagwerker met een vast contract ook hoger ligt dan dat van een zaterdagwerker met een contract voor bepaalde tijd. Mijn loon is namelijk omhoog gegaan naar 9,30, terwijl mijn teamcoach bij aanvang van mijn eerste contract voor bepaalde tijd zei dat je loon bij elke verjaardag ( tot een bepaalde leeftijd, dan gaat het met bepaalde schalen of stappen omhoog heb ik begrepen ) met ongeveer 75 cent omhoog gaat. Nu had ik een loon van 7,50 toen ik 21 was. Inmiddels ben ik 22 en zou ik een loon moeten ontvangen van iets van 8,30. Dat is dus 9,30, kan dus ook een typefoutje zijn in het nieuwe contract voor onbepaalde tijd dat ik gekregen heb. Maar goed, ik verdien sowieso best goed bij de post en krijg binnenkort voor 70 uur ( - 650 euries !! ) aan plusuren in één keer uitbetaald.

Het volgende is een antwoord op het uitgebreide antwoord wat ik van Kramerica-Industries heb gekregen:
quote:
Sorry voor het niet of laat antwoorden op je uitgebreide bericht, waarvoor dank, maar ik heb er vaak de tijd niet voor om op tijd en op een goede manier te antwoorden op zulke berichten.
Ik vond je bericht erg helder en begrijp dat het voor mij en velen met mij in dit topic als zaterdagwerker zijnde wel zal wel meevallen kwa loons- en caowijzigingen. Daar ben ik erg blij om. Ik hoop voor de vaste werkers dat het ook zal meevallen en dat de tnt niet opeens de lonen sterk zal wijzigen voor de vaste medewerkers. Ook gezien het feit dat ze nog steeds winst draaien en vorig jaar de postvolumedaling wel mee viel. Ik vind dat ze hier gewoon een andere oplossing voor moeten verzinnen. Ze moeten veel meer bezig met natuurlijke uitstroming van 65 jarigen en mensen veel meer op weg helpen om een goede baan buiten het bedrijf te kunnen vinden. Op dit moment hangen er alleen een paar half verfrommelde ergens van internet geplukte papiertjes in de kantine met daarop mogelijke banen. Ik heb voor de rest hier ook met een collega over gesproken, die is dan part – time werkkracht. Die had het over een sterke versobering van de werktijdregelingen ed in 2010. Het had iets te maken met “anders organiseren” wat in 2010 in zal gaan. Ze zei dat ze , gecombineerd met de mogelijke cao – verslechtering in april, ze meer en meer het gevoel krijgt dat ze in een lopende band fabriek werkt. En dat er een grote kans bestaat dat ze, mocht het zover komen, hoogstwaarschijnlijk naar een ander baantje gaat zoeken. Dit omdat ze nu nog plezier in haar baan heeft en dit graag zo wil houden. Ik bedoel met dit voorbeeld over mijn collega te zeggen dat dit bedrijf naar een bedrijf wil gaan met voornamelijk part – time krachten. En als nu juist díé part – time krachten het zelfs niet meer leuk vinden voor die paar uren die ze per week werken en dus mogelijkerwijs op zoek gaan naar een andere baan als de tnt zo door gaat voorzie ik een uiterst chaotische situatie in de komende jaren. Ik houd mijn hart vast...