abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64586885
Ik weet ook niet hoeveel er voor mijn wijk staat, loop er zelf altijd 3 uur over maar volgens mij staat er minimaal 3,5 uur voor... Maar hier zijn ze niet zo van die tijden, gewoon opschrijven wat je gemaakt hebt en dat krijg je uitbetaald...
pi_64586962
Morgen is er wel HAH
Noot noot.
pi_64587506
Waarvan? Hopelijk geen Gamma! Lijkt me sterk dat ie er morgen is...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 januari 2009 @ 19:16:11 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64588472
Gamma was toch weg bij de TNT? Dus die zal er niet meer bij zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64589754
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:34 schreef Deezertje het volgende:
Ik weet ook niet hoeveel er voor mijn wijk staat, loop er zelf altijd 3 uur over maar volgens mij staat er minimaal 3,5 uur voor... Maar hier zijn ze niet zo van die tijden, gewoon opschrijven wat je gemaakt hebt en dat krijg je uitbetaald...
jij hebt geen idee?
pi_64590526
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 18:37 schreef Jojoortje het volgende:
Morgen is er wel HAH
hier NIET.. dus niet landelijk ;-) verschilt per vestiging waarschijnlijk
volgende week wel HAH op zaterdag dan komt de C1000 hier langs
  Redactie Frontpage vrijdag 2 januari 2009 @ 20:40:39 #82
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_64592139
Morgen is de Plus
pi_64595622
Gamma hadden we vorige week
pi_64599516
Ik geloof ook dat de Plus vandaag is, van de week kregen we zo'n leuk foldertje van de Plus die vermeldde dat iedereen 3 januari op zijn of haar brievenbus moest letten .
pi_64610720
Thuis

De Plus dus vandaag En dat drie weken lang op de zaterdag
En volgende nog een HAH er bij op de zaterdag, dus 2 HAH (Wij dan iig )
Noot noot.
pi_64610808
Allemachtig wat was hier WEINIG post Ik moest op tien uur beginnen met sorteren, stond ik om kwart voor elf al in mijn wijk te bezorgen. Kwart voor 1 weer thuis :p Echt bizar. Ook geen HAH hier trouwens.
pi_64610955
Inderdaad erg rustig, maar hier wel HAH, en dat 3 weken achter elkaar. Gelukkig was het geen moeilijke HAH.
pi_64611328
Sjeezzz, het leek eerder op een hele drukke maandag dan op een zaterdag. Logisch natuurlijk, veel bedrijven waren dicht tussen kerst en oud en nieuw (en ook op 2 januari), en de brievenbussen hebben ook een tijdje dicht gezeten. Wel hah, dus op straat was ik niet bijzonder snel. Ik hoop wel dat het vanaf komende week weer een beetje aantrekt. Aan de andere kant is januari natuurlijk altijd een beetje een slappe maand.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_64611487
Komen er hier alleen postbodes?

Iedere keer lees ik het topic en ik reageer ook weleens, krijg nooit een reactie.

Jullie hebben het vrijwel alleen over HAH.
pi_64612160
Ja omdat HAH ontzettend kut is...

Vandaag ideaaaaaaaaal dagje.. geen HAH, 8 uur begonnen met ingooien van 3 wijken... kwart voor 10 in mijn wijk, kwart over 11 klaar...

Whopppaaa.. lekker begin van me weekend
pi_64614407
Ik zal nog even een update geven. Vandaag heb ik er maar eens achteraan gebeld, ook omdat er wat anders gebeurd was. Ik heb een tijd terug gevraagd of ik 1 van mijn vaste wijken terug mocht, en dat was goed. Ik zou alleen wel anders ingepland kunnen worden als het echt nodig was. Nu kwam ik er vorige week, en was een andere bezorger al bezig. Bleek zij het fout te hebben, dus ok. Nu liep ze er weer. Wat blijkt, tegen haar hebben ze gezegd dat zij 1 keer in de twee weken die wijk mag lopen. Dus ze hebben tegen ons allebei wat anders gezegd.. schiet op. Anyway, dat gaan ze nu even goed uitzoeken.

De HAH heb ik bij hen ff nagevraagd, blijkt idd gewoon met regelmaat op zaterdag te komen nu. Heb geinformeerd of het misschien mogelijk was dat mijn wijk eerder klaar kon liggen. Het kon wel eerder, maar dan zou ik het zelf af moeten halen op de vestiging. Dat kost ook veel tijd dus dat wordt hem niet. Ze gaan nu kijken wat ze eraan gaan doen, ook ivm wat ik hierboven schreef over 1 van mijn wijken kan het zijn dat ik anders ingepland ga worden.

Kreeg ook te horen dat er besloten is dat er 10 minuten af gaat van de tijd die er staat voor de wijk zonder HAH. En dat die 10 minuten er dan weer bij komen als je wel HAH hebt. Als ik niet gebeld had, dan had ik dat waarschijnlijk nooit geweten

Ik baal toch wel een beetje van deze gang van zaken. Hopelijk gaan ze nu wel een goede oplossing vinden voor dit alles.

Merk ook wel dat het toch lastig is als je niet op de vestiging komt.. jullie horen daar een hoop. Ik krijg dergelijke dingen ook niet te horen van mijn postbode plus ofzo.. dus ik lees alles hier
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 januari 2009 @ 16:05:51 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64615520
Was vandaag netzoveel post als op een doordeweekse zomerdag. Zo weinig was het. Was binnen de 2 uur mijn wijk door, terwijl er 3 uur voor staat. Dat het niet sneller kon, kwam door de afstand die ik af moest leggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64615622
Ik vraag mij af welke tijd ik maximaal mijn wijk moet lopen. Ik heb namelijk 3 wijken en al mijn collega's bij mijn depot hebben allemaal maar 2 wijken en zijn altijd veel eerder klaar dan mij. Ik heb haast alleen portiek woningen en een straat met woonwagen en huizen met tuinen.

wijk 1
straat 1 109 postbussen
straat 2 296 postbussen

Wijk 2
straat 3 86 postbussen
straat 4 118 postbussen

Wijk 3
straat 5 169 postbussen
straat 6 86 postbussen

In totaal heb ik dus ongeveer 750 bussen die ik moet lopen is 2,5 uur(inclusief HAH) daar een normale tijd voor?
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
pi_64615953
Ook zoiets raars...

Bij het ingooien sóchtends werd bij gezegt toen ik er kwam werken je gaat 1 vaste kast doen met 3 wijken daarin... nou word ik elke keer als ik kom op een andere kast gezet... zo krijg ik nooit die wijken in mijn kop dus gaat het ingooien niet zo snel als ik zou willen... enige pluspuntje is dat mensen die al langer bij de tnt werken moeten helpen bij ingooien en ik gewoon altijd een kast voor mezelf krijg en nooit hulp krijg...
Doe ik toch wat goeds

En ik zou een wijk krijgen om te bestellen vlakbij mijn huis maar omdat een jongen op vakantie ging moest ik 2 weken zijn wijk overnemen ( want dat was zijn vaste wijk ) nou waren vandaag die 2 weken om krijg ik vandaag mijn rooster van de teamcoach sta ik gewoon de hele week volgende week weer op die wijk... wel lullig voor hem want nu geven ze mij een wijk die ik eigenlijk niet zou krijgen ( wel een leuke wijk hoor ) en nou word hij zomaar ergens anders op gezet waar hij totaal niet op had gerekend
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:22:31 #95
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64615988
Ja, idd. TNT is wat dat betreft een bedrijf dat erg slecht is in het communiceren naar zijn werknemers toe. Het lijkt wel alsof het kwa communicatie nog steeds een oud staatsbedrijf is wat eerder in Rusland dan in Nederland thuis hoort. Ik kan mij voorstellen dat je als postbezorgster minder hoort over de gang van zaken dan "normale" werknemers. Maar ik vind wel dat bijvoorbeeld de teamcoaches een maandelijkse/wekelijkse/etc. brief maakt waarin ze aangeven wat er allemaal zoal verandert is voor de postbezorgers. Die kunnen ze dan netjes in de depots ophangen. Of is dit misschien al het geval?

Voor de rest is er bij ons op de vestiging een teamcoach overspannen en zitten we opgescheept met een postbode die deze maanden de plaatsvervangende teamcoach is. Hij is echt niét een aardige man. Hij spreekt tegen iedereen dialect, terwijl er veel mensen zijn die dat niet spreken. Ook sloft hij door de zaal heen. Net alsof hij een soort van uncle scrooge ( oid ) is..... Als hij je iets vraagt in het kantoor van de teamcoaches is ie meestal erg kortaf en maakt ie nooit een kort praatje. Gelukkig komt die overspannen teamcoach deze maand of volgende maand weer terug.

Op zich laat dat wel zien dat het teamcoach zijn moeilijker is dan het lijkt. Je moet niet alleen roostertjes opzetten en computerwerk kunnen verrichten. De menselijke kant is misschien nog veel moeilijker. Ik heb bijvoorbeeld bij onze vervangende teamcoach het gevoel dat ik meer een nummer in hun systeem ben dan een levend mens van vlees en bloed. Een teamcoach moet complimenten kunnen geven en sociaal vaardig kunnen zijn....... Misschien spreekt dit allemaal voor zich, maar blijkbaar kan niet iedereen dit.

Daarnaast heb ik vandaag ook weinig post gehad en heb ik mijn een na snelste tijd ooit gereden bij mijn autobestelling.
Ik was om 8 uur al de deur uit. De opmerking dat diegene die rond die tijd de straat op gaat wel eens een zaklamp nodig zou kunnen hebben hangt je na een tijdje ook wel de strot uit.
Om 11:45 was ik terug. Terwijl de dienst volgens mij op 13:00 staat............
Nothing is what it seems
pi_64618816
Laatst vroeg hier iemand wat de letters die door de sorteermachine onderaan de envelop geplaatst worden betekenen. Kwam toevallig het volgende bestand tegen, waarin het wordt uitgelegd: http://www.po-en-po.nl/postmechanisatie/Post&Techniek-okt2008.pdf

Er zijn volgens mij dus serieus mensen die die codes sparen ofzo Er staat trouwens ook een stukje in over portstukken, afgelopen weken nog erg veel kaartjes zonder postzegel er tussen uit moeten vissen, en later met sticker weer terug zien komen, dus da's best grappig om te lezen

Vandaag echt niks meer te doen hier. Kon m'n wijken in een keer meekrijgen, was tijdens de KNJ wel anders
pi_64621314
Hier was ook helemaal niks.
Ik moest wachten op de derde prio voordat ik een wijk kon zetten, de rode bakken waren er wel al, blauwe kwamen later zeiden ze.
Komt om half 10 de chauffeur aanzetten met 6, jawel ZES!! brieven. Dat was de complete 3e prio....
Wist niet wat me overkwam
pi_64623376
Ja het was voor mij ook echt de eerste keer dat ik geen nabrengzakken had, ik had zelfs nog ruimte over in mijn tassen naast die twee wijken die erin zaten
pi_64652096
Even een kort vraagje tussendoor voor de 'experts' hier, wat is de gemiddelde werktijd als Zaterdagbesteller? Op de website van TNT staat 2.5 tot 5 uur maar in het CAO staat maximaal 9 uur per zaterdag. 2.5 tot 5 uur klinkt natuurlijk wel goed, maar met 5.55 euro (bruto/netto??) in het uur schiet het op maandbasis niet echt op
  Redactie Frontpage zondag 4 januari 2009 @ 17:26:12 #100
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_64652888
Hangt van je wijk(en) af....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')