Voorgaande topics.quote:Fitna (film)
Regie : Geert Wilders
Productie : Geert Wilders
Script : Geert Wilders
Uitgebracht : maart 2008
Genre : korte film
Lengte : 15 minuten
Land : Nederland
Geert Wilders, de maker van de film
Fitna (Arabisch: فتنة), ook wel de Koranfilm van Geert Wilders genoemd, is een vijftien minuten durende Nederlandse korte film, die, na enig uitstel, waarschijnlijk zal verschijnen in maart 2008.
Fitna betekent beproeving en is een zeer breed begrip. Oorspronkelijk betekende het begrip letterlijk het in het vuur verhitten van goud en zilver om dat op echtheid te toetsen. In de Koran wordt het woord gebruikt om het gevaar te omschrijven dat moslims terugkeren naar het veelgodendom of het heidendom. Zo is iemand die fitna zaait in de ogen van moslims een groter kwaad dan een moordenaar. In het algemeen staat fitna voor 'het kwaad'.[1][2] De film zal in ieder geval verschijnen op het internet, op de website fitnathemovie.com. Of de film ook te zien zal zijn op de publieke omroep is nog niet bekend.[3]
Commotie
Nog voordat de film is verschenen, zorgt deze voor veel commotie in de moslimwereld. Zo heeft Iran laten weten, dat er consequenties zullen volgen mocht de film daadwerkelijk worden uitgezonden.[4] In Pakistan werd de beveiliging van Nederlandse diplomatieke vestigingen en bedrijven aanzienlijk opgevoerd uit angst voor woedende moslims.[5] De Arabisch-Europese Liga kondigde aan met een "tegenfilm" te komen.[6] De islamitische organisatie Hizb ut-Tahrir besloot naar aanleiding van het nieuws over de productie van de film folders uit te delen tegen "lasterwerk van de islam".[7] De Taliban dreigt met aanvallen op de Nederlandse soldaten in Afghanistan. [8]Ook de politiek roerde zich. De Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende (CDA) sprak van "een forse crisissituatie".[9] Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst (PvdA) vroeg burgemeesters extra alert te zijn in verband met de film.[10] Fitna kreeg echter ook bijval. Zo noemde Minister Ella Vogelaar (PvdA) de film goed voor het integratiedebat.[11][12]
Televisiemakers Ersin Kiris en Vincent van der Lem maakten De Tegenfilm, een 28-minuten durend verslag waarin Kiris op zoek gaat naar "de grenzen van vrijheid van meningsuiting". [13]
Egypte weerde de kinderfilm Waar is het Paard van Sinterklaas? op het filmfestival van Cairo.[14]
Bronnen, noten en/of referenties:
1. Fitna is 'het kwaad', BN/De Stem, 9 februari 2008
2. Koranfilm Wilders heet Fitna, NU.nl, 9 februari 2008
3. Koranfilm Wilders komt op internet, NU.nl, 5 januari 2008
4. 'Iran waarschuwt Nederland om film Wilders', NU.nl, 22 januari 2008
5. Koranfilm: Pakistan beveiligt Nederlanders, Elsevier, 8 februari 2008
6. Arabische Europese Liga maakt tegenfilm Wilders, NU.nl, 17 januari 2008
7. Islamitische beweging foldert tegen ‘laster', NRC.nl, 28 december 2007
8. Taliban dreigen met aanvallen wegens Wilders-film, NU.nl, 28 februari 2008
9. 'Koranfilm zorgt voor forse crisissituatie', NU.nl, 18 januari 2008
10. Minister vraagt burgemeesters alert te zijn om Koranfilm, NU.nl, 16 januari 2008
11. Vogelaar: Koranfilm goed voor integratiedebat, Elsevier, 29 januari 2008
12. Geert Wilders' koranfilm: alle ophef en paniek, Maartje Willems, Elsevier, 23 januari 2008
13. http://www.mtnl.nl/read/tegenfilm-infox
14. Nederland vraagt Egypte opheldering over boycot, Trouw, 28 februari 2008
mijn stem krijgt zequote:
Je hebt aandacht en aandacht... De aandacht die deze film (hoewel ik dat nog steeds een groot woord vind voor die paar minuten) krijgt, zitten weinig mensen op te wachten.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:59 schreef Eminentie het volgende:
Hoeveel films over de Koran, de Islam en Mohammed gaan nu nog volgen?
De filmwereld maakt graag kritische films die veel aandacht krijgen.
Ik vermoed dat we na de film van Geert Wilders een stortvloed van films gaan krijgen over de Islam, Koran en Mohammed.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt aandacht en aandacht... De aandacht die deze film (hoewel ik dat nog steeds een groot woord vind voor die paar minuten) krijgt, zitten weinig mensen op te wachten.
Serieus? Ik heb het idee dat 'we' het dan voorlopig wel even gezien hebben, maar dat kan ook mijn naïviteit zijn hoorquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:21 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we na de film van Geert Wilders een stortvloed van films gaan krijgen over de Islam, Koran en Mohammed.
Prima. Dat versnelt hopelijk de verlichting die de islam broodnodig moet ondergaan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:21 schreef Eminentie het volgende:
Ik vermoed dat we na de film van Geert Wilders een stortvloed van films gaan krijgen over de Islam, Koran en Mohammed.
Hier gaat het nou omquote:Op donderdag 13 maart 2008 09:21 schreef FOKwa het volgende:
Dat zin de religies van die mensen, dat zijn de tradities van die mensen,
Dat is de manier van leven voor die mensen, dat is de cultuur van die mensen, daar moet je respect voor hebben.
HEB IK GEEN RESPECT VOOR, VIND HET SUKKELS, sorry!
Ongelooflijk dat jij dit prima vindt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Prima. Dat versnelt hopelijk de verlichting die de islam broodnodig moet ondergaan.
Kan jij een bron hiervan ervan vermelden of zit je zomaar iets te roepenquote:Op donderdag 13 maart 2008 18:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
Na zoveel reclame voor de film van Wilders zou het niet vreemd zijn als de opmroepen over elkaar zouden buitelen om de eerste uitzendrechten.
Ohnee wacht, de omroepen zijn schijtebakken voor de moslims. Triest maar waar.
Als een oorlog nodig is om onze vrijheden te verdedigen, so be it. Ik hoop dat je je realiseert dat je nu weer dreigt met geweld alleen maar omdat je je snel beledigt voelt?quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat jij dit prima vindt.
Dit kan de derde wereldoorlog betekenen, waarin Europese landen misbruik maken van vrijheid van meningsuiting om een oorlog te starten tegen de godsdienst Islaam.
welke vrijheid heb jij het over,quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als een oorlog nodig is om onze vrijheden te verdedigen, so be it. Ik hoop dat je je realiseert dat je nu weer dreigt met geweld alleen maar omdat je je snel beledigt voelt?
Er is helemaal geen sprake van oorlog. Altans niet uitgeroepen door onze zijde. Er zijn alleen wat uitingen van vrijheid van meningsuiting waar de moslims daar niet mee kunnen omgaan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:10 schreef Meki het volgende:
ik keur geen geweld goed. Maar vindt het terecht als men een oorlog uitspreekt tegen Moslims dat hij hetzelfde kan verwachten.
Integendeel, ik wil de wet op godsdienstvrijheid afschaffen omdat ik tegen aparte regels ben.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:10 schreef Meki het volgende:
[..]
welke vrijheid heb jij het over,
lees aub de grondwet en artikel 1 nogmaals, voordat je over vrijheid begint
iedereen in Nederland is gelijk, je gaat geen aparte regels maken voor de Moslims, je bent dan zo laag ingesteld als jij dat terecht vindt.
Hij is niet verplicht om in discussie te gaan. Dat is voor mij een reden om niet op hem te stemmen, maar het is niet verboden wat hij doet.quote:Als Wilders voor Nederlandse belangen verdedigt, dan zou ie de grondwet en artikel 1 moeten verdedigen. maar dat doet hij niet. hij weigert elke dialoog met anderen ?? is dat democratisch ??
Ik keur geweld alleen goed uit zelfverdediging. Als je geweld nodig hebt om je geloof te verdedigen ben je een primitieve barbaar en is je geloof een grote leugen.quote:ik keur geen geweld goed. Maar vindt het terecht als men een oorlog uitspreekt tegen Moslims dat hij hetzelfde kan verwachten.
Wilders heeft duidelijk gezegd, we zijn in oorlog met de Islaam. als dat geen dreiging is voor ons, dan weet ik het ook niet..quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van oorlog. Altans niet uitgeroepen door onze zijde. Er zijn alleen wat uitingen van vrijheid van meningsuiting waar de moslims daar niet mee kunnen omgaan.
1. er zijn geen aparte regels. je kan niet provoceren en bedreigen om je doelen te behartigen. Wilders verdedigt echt geen Nederlandse belangen, hij brengt die in gevaar. blijkbaar vindt jij dat kunnen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Integendeel, ik wil de wet op godsdienstvrijheid afschaffen omdat ik tegen aparte regels ben.
[..]
Hij is niet verplicht om in discussie te gaan. Dat is voor mij een reden om niet op hem te stemmen, maar het is niet verboden wat hij doet.
[..]
Ik keur geweld alleen goed uit zelfverdediging. Als je geweld nodig hebt om je geloof te verdedigen ben je een primitieve barbaar en is je geloof een grote leugen.
geef me een reden waarom ik op deze krommige reactie moet reagerenquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:20 schreef SuperShark het volgende:
Meki, wanneer blaas jij jezelf nou een keer op ?
Er zijn aparte regels voor gelovigen. Geldt godsdienstvrijheid ook voor atheisten? Wat Wilders doet in niet erg opbouwend maar het mag wel. Hij mag zijn mening geven en gelovigen hebben niet het recht om iemands mening te censureren omdat ze vinden dat hun geloof niet bekritiseerd mag worden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:23 schreef Meki het volgende:
[..]
1. er zijn geen aparte regels. je kan niet provoceren en bedreigen om je doelen te behartigen. Wilders verdedigt echt geen Nederlandse belangen, hij brengt die in gevaar. blijkbaar vindt jij dat kunnen.
Het is niet vaak gebeurd dat jouw post in zulk keurig Nederlands gesteld was. Hoeveel personen zitten er achter "meki"?quote:2. Er is nooit in de Nederlandse geschiedenis geweest dat een volksvertegenwoordiger de bevolking weigert.. en weigert in dialoog en gesprekken te voeren met je MEDELANDERS. wilt hij die problemen oplossen moest ie in dialoog gaan. je moet verwachten van een volksvertegenwoordiger dat hij met de mensen praat daarover.
Hij gebruikt geen geweld, dus er is geen oorlog en geen gevecht. Er is hoogstens een Jihad tegen de islam. Is een Jihad altijd gewelddadig? Moet een Jihad altijd met geweld beantwoord worden?quote:3. Het is zelfverdediging. nogmaals Wilders heeft de oorlog uitgeroepen tegen de Islaam. En nu moeten wij de moslims het gaan verdedigen. Simpel. Als ik jou een oorlog uitroep , zal je je moeten verdedigen
[/quote]quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn aparte regels voor gelovigen. Geldt godsdienstvrijheid ook voor atheisten? Wat Wilders doet in niet erg opbouwend maar het mag wel. Hij mag zijn mening geven en gelovigen hebben niet het recht om iemands mening te censureren omdat ze vinden dat hun geloof niet bekritiseerd mag worden.
[..]
Het is niet vaak gebeurd dat jouw post in zulk keurig Nederlands gesteld was. Hoeveel personen zitten er achter "meki"?
[..]
Hij gebruikt geen geweld, dus er is geen oorlog en geen gevecht. Er is hoogstens een Jihad tegen de islam. Is een Jihad altijd gewelddadig? Moet een Jihad altijd met geweld beantwoord worden?
Als moslims een heilige oorlog mogen voeren mogen niet-moslims dat ook. In Nederland is iedereen gelijk.
Simpel. Als ik jou een oorlog uitroep , zal je je moeten verdedigen
Dan moeten moslims zich met woorden verdedigen, daarmee valt Wilders ze immers aan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:41 schreef Meki het volgende:
je erkent nu wel dat er een oorlog is tegen de Moslims.
en dat vindt jij wel kunnen blijkbaar
wij moeten ons verdedigen tegen de agressie van Wilders
Wilders doet het ook niet, hij roept zelf een oorlog uit, en wij zijn de zometeen de lul. en dat moeten we gaan zeggen , oow wilders doe het niet ????quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:43 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan moeten moslims zich met woorden verdedigen, daarmee valt Wilders ze immers aan.
Wilders gaat een verbale strijd aan. Die moslims daar reageren met echt daadwerkelijk fysiek geweld. Een heel groot verschil.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:46 schreef Meki het volgende:
Wilders doet het ook niet, hij roept zelf een oorlog uit, en wij zijn de zometeen de lul. en dat moeten we gaan zeggen , oow wilders doe het niet ????
Wij hebben recht op zelfverdediging tegen Wilders. wilt hij een oorlog, dan kan hij dat krijgen
verdedig dan de normen en waarden van Nederland verdedig de artikel 1 danquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Meki, ik verdedig Wilders' standpunt niet, ik verdedig zijn ( en mijn) rechten.
Het gaat hier niet of Wilders dat doef of niet. hij is een leider die andere gekken op ideeen opspoort. zie hem als een leider van een extreme groep, die vermoordt ook niemand maar die roept wel tot een oorlogsverklaringquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:48 schreef Angeliquetje het volgende:
Zodra Wilders 1 moslim vermoord dan mogen ze van mij hem met zn 10en vermoorden. Maar als wilders niemand vermoord. Laat hem en ons dan ook met rust.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wilders gaat een verbale strijd aan. Die moslims daar reageren met echt daadwerkelijk fysiek geweld. Een heel groot verschil.
Overigens, mocht het op echte oorlog aankomen, dan winnen wij.
Reageer hier maar met je aanvallende reacties, ik verlaag me er niet opquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:51 schreef StateOfMind het volgende:
Jij bent echt enorm ziek in je kop meki, je hebt echt een enorme kronkel in je kop zitten...
Oorlog uitroepen in een democratische land ?? is dat wel toegestaanquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:53 schreef Angeliquetje het volgende:
Stel hij wil oorlog. Waarom negeren jullie dat niet?
Toch is het in het geval van Nederland wel zo.. Wij worden erop aangekeken of wij allemaal van monsterlijke regime zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:54 schreef Angeliquetje het volgende:
Als jullie het negeerden dan zou jullie dat zo veel eer aan doen. Geloof mij.
Dat 1 procent van het volk extremistisch is dat wil niet zeggen dat iedereen jullie zo aankijkt als wilders doet.
Gast, bijna niemand in Nederland heeft nog maar een grijntje respect over voor wilders. Wilders schopt het niet ver.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Oorlog uitroepen in een democratische land ?? is dat wel toegestaan
Waarom zouden wij dat gaan negeren zodat Wilders nog verder doorgaat met zijn gevaarlijke ideeen
Wilders gebruikt geen geweld. Jij roept op tot geweld, dus jij bent gevaarlijker dan Wilders. Behalve dat ben je een primitieve barbaar. Als je denkt dat je je geloof met geweld moet verdedigen is je geloof waardeloze bullshit, en zeker geen vredige religie. Dan geef je Wilders dus gelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Wilders doet het ook niet, hij roept zelf een oorlog uit, en wij zijn de zometeen de lul. en dat moeten we gaan zeggen , oow wilders doe het niet ????
Wij hebben recht op zelfverdediging tegen Wilders. wilt hij een oorlog, dan kan hij dat krijgen
In de Tweede Kamer is er voldoende debat geweest tussen Geert Wilders, de PVV en andere parlementariërs.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:23 schreef Meki het volgende:
2. Er is nooit in de Nederlandse geschiedenis geweest dat een volksvertegenwoordiger de bevolking weigert.. en weigert in dialoog en gesprekken te voeren met je MEDELANDERS. wilt hij die problemen oplossen moest ie in dialoog gaan. je moet verwachten van een volksvertegenwoordiger dat hij met de mensen praat daarover.
Maar waarom wordt hij niet opgepakt , waarom is de OM scheinheilig lang bezig met een makkelijke onderzoek.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:57 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Gast, bijna niemand in Nederland heeft nog maar een grijntje respect over voor wilders. Wilders schopt het niet ver.
Zie dit in please.
Als je dat inziet. Dan is het ook een stuk makkelijker om hem te negeren. Die terreur bedreigingen vinden wij heel eng (spreek voor 99procent van het volk)
'I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.'quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:58 schreef Angeliquetje het volgende:
En ook wij balen van wilders zijn uitspraken. Maar wij vermoorden hem ook niet.
Jij vindt Wilders niet gevaarlijk ondanks dat hij voor een oorlog heeft uitgeroepenquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weildrs gebruikt geen geweld. Jij roept op tot geweld, dus jij bent gevaarlijker dan Wilders. Behalve dat ben je een primitieve barbaar. Als je denkt dat je je geloof met geweld moet verdedigen is je geloof waardeloze bullshit, en zeker geen vredige religie. Dan geef je Wilders dus gelijk.
Je bent ook een monster.Je wil mijn vrijheid van meningsuiting beperken.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Toch is het in het geval van Nederland wel zo.. Wij worden erop aangekeken of wij allemaal van monsterlijke regime zijn.
jij bent toch degene die met geweld dreigt?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar waarom wordt hij niet opgepakt , waarom is de OM scheinheilig lang bezig met een makkelijke onderzoek.
ik zie alles in.. maar waarom laten ze het zo escaleren waarin mensenlevens in gevaar komen
quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wilders gebruikt geen geweld. Jij roept op tot geweld, dus jij bent gevaarlijker dan Wilders. Behalve dat ben je een primitieve barbaar. Als je denkt dat je je geloof met geweld moet verdedigen is je geloof waardeloze bullshit, en zeker geen vredige religie. Dan geef je Wilders dus gelijk.
dus jij buigt liever voor terrorisme ? nou ik niet! ik ben het ook niet altijd eens met wilders maar sta toch wel achter zijn film laat maar komen....quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:57 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Gast, bijna niemand in Nederland heeft nog maar een grijntje respect over voor wilders. Wilders schopt het niet ver.
Zie dit in please.
Als je dat inziet. Dan is het ook een stuk makkelijker om hem te negeren. Die terreur bedreigingen vinden wij heel eng (spreek voor 99procent van het volk)
1 van zijn 4 persoonlijkheden snapt het wel hoorquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
![]()
je hebt natuurlijk 100% gelijk maar... je weet toch dat dat te ingewikkeld is voor meki
Vertel je hoofddoekje maar wat ze moet doen, nu het nog kan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:06 schreef Meki het volgende:
Ik kom zometeen terug... en voordat ik terugkom moeten jullie de artikel 1 bestuderen en me uitleggen waar een oorlog dreigen aan medelanders waarin dat staat
ik mis iets.... in de verdediging worden de kwaliteiten van zijn oogkleppen en het effect van zijn indoctrinatie niet meegenomen... dat is niet helemaal correct errata misschien?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze is wel weer van toepassing
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het vorige topic eindigde met Gia die een Mohammed-avatar ging regelen.
Eui! die is wel tof! Waar kun je die maken?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze is wel weer van toepassing
[ afbeelding ]
een mod die het FOK trading card game niet kentquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Eui! die is wel tof! Waar kun je die maken?
Ies belediging van Islam!quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:57 schreef __Saviour__ het volgende:
trieste edit. meki mag het hele topic verneuken maar even een grapje daarover mag niet
positieve discriminatie je weet tochquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:57 schreef __Saviour__ het volgende:
trieste edit. meki mag het hele topic verneuken maar even een grapje daarover mag niet
Zie hier waar het allemaal over gaat eigenlijk...quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Jankzak. Zie toch hoe Meki bezig is zeg. Die maakt elke normale discussie onmogelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:14 schreef Triggershot het volgende:
Mensen die denken iets aan dit topic te - kunnen - bijdragen door Meki een onderdeel van een 'grap' te maken.
Ach, je tijd is nuttiger besteed met het maken van grappen dan met het in discussie treden met Meki.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:14 schreef Triggershot het volgende:
Mensen die denken iets aan dit topic te - kunnen - bijdragen door Meki een onderdeel van een 'grap' te maken.
hij baggert anders vrolijk door...quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:17 schreef Triggershot het volgende:
Net als elk ander user wordt ook Meki in de gaten gehouden door de mods, als je voor een 'normale' discussie bent, doe dan niet mee aan het verstoren daarvan.
Gewoon melden in NWS-FB.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hij baggert anders vrolijk door...
Met of zonder trump-card?quote:
quote:
Als moslims last hebben van Wilders z'n film stappen ze maar naar de rechter, als de user last heeft van een Meki horen ze ook naar een mod te stappen, mods kijken niet constant met elke topic mee, naar elke post, als je je ergens specifek aan ergert heb je de mogelijkheid dit uitgebreid onder hun aandacht te brengen in een centrale topic door te quoten, melden, linken, wat jij wilt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:28 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
![]()
op elke pagina in dit topic staan meerdere posts van meerdere mods... denk niet dat het nodig is om FB te vervuilen voor iets wat elke mod hier kan waarnemen
quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hij baggert anders vrolijk door...
ok daar heb je een punt... kan ik niet omheen...quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:33 schreef gronk het volgende:
[..]
De helft van de bagger is van meki, de andere helft bestaat uit reacties van users op die bagger. Als mensen in plaats van dat ze melden dat ze meki negeren, 'm ook daadwerkelijk zouden negeren, dan zou 't probleem een stuk minder erg zijn (en hoogstwaarschijnlijk zou 't hele 'probleem' dan ook vanzelf ophouden, bij gebrek aan aandacht.).
Maar ja, obsessief-compulsief reply'en he. Ik weet 't, 't is moeilijk om in de hand te houden, maar 't kan wel.
Een beter begin begint bij jezelf he. Ik probleem Meki gewoon duidelijk te maken hoe de feiten liggen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ok daar heb je een punt... kan ik niet omheen...
das het punt dat is werkelijk onmogelijkquote:Op donderdag 13 maart 2008 22:38 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Een beter begin begint bij jezelf he. Ik probleem Meki gewoon duidelijk te maken hoe de feiten liggen.
duh, de moslims daar worden dan ook met echt daadwerkelijk fysiek geweld bedreigt, en dat al tientallen jaren lang .. dat vergeet je even voor het gemak ?quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wilders gaat een verbale strijd aan. Die moslims daar reageren met echt daadwerkelijk fysiek geweld. Een heel groot verschil.
Overigens, mocht het op echte oorlog aankomen, dan winnen wij.
na de 2e wereld oorlog ging onze economie anders als een raketquote:Op donderdag 13 maart 2008 22:40 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, de moslims daar worden dan ook met echt daadwerkelijk fysiek geweld bedreigt, en dat al tientallen jaren lang .. dat vergeet je even voor het gemak ?
en fyi, in een oorlog bestaan geen winnaars, alleen verliezers .. je mag dan op papier gewonnen hebben maar als je huis kapot is, je kinderen dood en je economie ligt op z'n gat heb je daar niet zo veel aan
Ik heb het vage vermoeden dat Wilders zijn film niet heeft ingestuurd voor een Oscar-nominatie. En daar zitten voornamelijk de lekken van Hollywood films.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:44 schreef Arcee het volgende:
Hollywood kan er iig nog wat van leren, want er is nog helemaal niéts uitgelekt.
Het bewijs dat Hollywood dus expres illegale versies laat uitlekken.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:10 schreef Meki het volgende:
iedereen in Nederland is gelijk, je gaat geen aparte regels maken voor de Moslims, je bent dan zo laag ingesteld als jij dat terecht vindt.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Integendeel, ik wil de wet op godsdienstvrijheid afschaffen omdat ik tegen aparte regels ben.
Ik zou haast beginnen met "vuile smerige NSBér", maar dat doe ik niet.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:57 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Zie dit in please.
Daar hebben ze nog nooit van die film gehoord, want in Amerika maken ze zich vooral druk om Britney Spears en Lindsay Lohan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik heb het vage vermoeden dat Wilders zijn film niet heeft ingestuurd voor een Oscar-nominatie. En daar zitten voornamelijk de lekken van Hollywood films.
Als Wilders z'n film naar hollywood zou sturen, dan wordt dat hele koran-gebeuren een achtergrondniemandalletje voor een romance tussen Wilders en Femke Halsema.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar hebben ze nog nooit van die film gehoord, want in Amerika maken ze zich vooral druk om Britney Spears en Lindsay Lohan.
je wil artikel 6 veranderen naar alleen levensovertuiging ?quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Logisch ook , na 5 jaar met de economie op een extreem dieptepunt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
na de 2e wereld oorlog ging onze economie anders als een raket![]()
Nee, de hele wet is niet nodig. Er is vrijheid van meningsuiting, van vereniging en een wet tegen discriminatie. Dat bied voldoende garantie voor gelovigen om hun godsdienst te beoefenen. Ze hebben die extra wet helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:05 schreef moussie het volgende:
[..]
je wil artikel 6 veranderen naar alleen levensovertuiging ?
huh .. da's verwoord met 'levensovertuiging' toch ? Of is overtuigd atheïst zijn in dit moeras van gelovigen geen 'levensovertuiging'?quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, de hele wet is niet nodig. Er is vrijheid van meningsuiting, van vereniging en een wet tegen discriminatie. Dat bied voldoende garantie voor gelovigen om hun godsdienst te beoefenen. Ze hebben die extra wet helemaal niet nodig.
Die wet is pure discriminatie tegen ongelovigen.
Artikel 6quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:26 schreef Arcee het volgende:
Gaat die wet trouwens niet over het beledigen van God ipv gelovigen?
Of het logisch is om een wet te hebben tegen het beledigen van een fictief figuur staat er even los van.
Dit is pas een baggeraar, waar persoonlijke aanvallen wordt gewaardeerd hier.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:29 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Vertel je hoofddoekje maar wat ze moet doen, nu het nog kan.
quote:DEN HAAG - Geert Wilders is laf omdat hij discussies met zijn collega-Kamerleden over de vrijheid van meningsuiting uit de weg gaat.
Dat zegt CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma over de afwezigheid van Wilders bij een debat over godsdienstvrijheid en de vrijheid van meningsuiting.
„Hier wordt bepaald hoe ver je mag gaan bij het kwetsen,” zegt een geërgerde Van Haersma Buma. „Als je daar buiten de Kamer voortdurend een opvatting over hebt, moet je die ook in de Kamer durven verdedigen. Ik vind het echt laf dat hij nu wegloopt voor het debat hierover.”
Tijdens een overleg over godslastering spraken meer Kamerleden hun verbazing uit over de afwezigheid van Wilders’ partij de PVV. Ook PvdA, GroenLinks, D66 en ChristenUnie vonden dat. „We nemen hier nu besluiten over de vrijheid van meningsuiting,” zegt PvdA’er Ton Heerts. „Daar heeft de PVV buiten dit huis veel over te zeggen. Dan moet je er hier binnen ook over willen praten.”
Volgens CDA’er Van Haersma Buma zou Wilders zich in de Tweede Kamer moeten verantwoorden voor de radicale standpunten die hij daarbuiten ventileert. „Dat is zijn vak. Hij is gekozen om hier zijn ideeën te verwezenlijken. Ik vind dan dat hij ook moet proberen om hier een meerderheid te krijgen voor die ideeën. Dat is zijn werk, daar wordt hij voor betaald.”
Als Wilders het ‘allemaal niet interessant vindt en alleen maar buiten de Kamer commentaar wil geven, had hij commentator of filmmaker moeten worden’, zegt Buma. „Hij wordt betaald om Kamerlid te zijn, dus hij moet hier gewoon zijn.” De PVV-leider was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. Overigens bleek uit het debat dat het verbod op godslastering niet uit de wet zal verdwijnen. De PvdA vindt dit nu nog niet het goede moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |