quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
Downtown - Den Bosch
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:Komakie - Thomas
Stats: 192cm, 93kg, 44 (11), 1982
Boards: Rome Flag 163 (FS), Volkl Selecta 162 (FR), Burton Baron ES 164 (AR)
Binding: Burton Cartel, Burton Triad
Schoen: Burton Driver X
Goggle: Oakley Wisdom Tribal, Anon Realm Tokyo, Anon Realm Birds of Prey
Protectie: Dainese Backprotector, Leedom Helm
Basje B - Bas
Stats: 175, 78, 41, 1984
Board: Burton - Shaun White 155 (FS)/ Bataleon - Evil Twin 155 (FS)
Binding: Burton Cartel/ Bataleon The Allies
Schoen: 32 Lashed
Goggle: Dragon DX/ Electric EG1
Protectie: Backprotector
Gstyles - Gijs
Stats: 183, 79, 43, '79
Board: Burton Baron 157
Binding: Burton Mission (black)
Schoen: Salomon Maori
Goggle: Sinner
Protectie: None
Holyjoe - Sietze
Stats: 182, 86, 43, '75
Board: Burton Omen 168 (FR)
Binding: Burton Cartel
Schoen: Burton Rulers
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Tantrum (helm), Dakine butt-protector
GenesiZ - Mark
Stats: 179, 85, 44,5, '83
Board: F2 Gothic (FR)
Binding: Burton Cartel '05
Schoen: Burton Hail
Goggle: Oakley Wisdom
Protectie: Red Hifi (helm) + speakers
Rnej - Rene
Stats: 192,115,45,'83
Board: Burton T6 164 Wide (FR), Burton Canyon 163 (FR), Rome Flag 160 (FS)
Binding: Burton P1 en Burton Cartel
Schoen: burton driver X
Goggle: Anon Realm
Protectie: Red Hi-Fi (helm), Ufo Plast Backprotector, Icetools Crashpant
Forumgek - Matthijs
Stats: 172, 66, 39, '87
Board: Sapient - Identity 151 (FS)
Binding: Rome 390
Schoen: 32 - lashed
Goggle: Dragon DXS
Protectie: None
Kneusteun - Teun
Stats: 186cm, 70kg, 42,5, 1986
Boards: Capita foto fetish 158 (FS), en zo nu en dan een bataleon
Binding: SP private's , Drake F40
Schoen: Thirtytwo 306, Forum Explorer
Goggle: Spy Orbit
FlowDesign - Floris
Stats: 185cm, 73kg, 43 (10,5), 1982
Boards: Burton Jussi 159 (2008)
Binding: Burton P1 Wingtips (2007)
Schoen: Burton Moto (2008)
Goggle: Anon Helix
Protectie: Burton Audex Headphones Basic
Unioz - Marc
Stats: 185cm,75kg,mt.46,1990
Board: Bataleon Goliath 161W
Binding: Burton P1
Schoen: Northwave Freedom
Goggle: Uvex Tomahawk
Protectie: Red Hi-Fi helm
Wasteil - Ruud
Stats: 186cm,82kg,mt.43,1980
Board: Salomon Burner 166
Binding: Burton Triad
Schoen: Burton Ruler
Goggle: Smith Anthem Regulator
Protectie: Giro G10 Helm
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
[Centraal] Snowboard topic deel 50 - *Jubileum Topic*
[Centraal] Snowboard topic deel 51
[Centraal] Snowboard topic deel 52
[Centraal] Snowboard topic deel 53
[Centraal] Snowboard topic deel 54
[Centraal] Snowboard topic deel 55
[Centraal] Snowboard topic deel 56
[Centraal] Snowboard topic deel 57
[Centraal] Snowboard topic deel 58
[Centraal] Snowboard topic deel 59
[Centraal] Snowboard topic deel 60
[Centraal] Snowboard topic deel 61
[Centraal] Snowboard topic deel 62
[Centraal] Snowboard topic deel 63
[Centraal] Snowboard topic deel 64
[Centraal] Snowboard topic deel 65
[Centraal] Snowboard topic deel 66
[Centraal] Snowboard topic deel 67
PLAATJE POSTEN! EN GAUW EEN BEETJE!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:01 schreef unioz het volgende:
gvd sta ik weer niet in de OP
Wat dacht je van snowboardschoenen waar wel een zool in kan?quote:Op zondag 20 januari 2008 10:22 schreef NED het volgende:
Hey hallo,
ik heb even een vraagje waar jullie vast iets zinnigs over kunnen zeggen.
Ik ben 2 weken terug op wintersport geweest en heb daar eens gesnowboard.
Ochtend prive-les gehad omdat ik nog nooit op zo een apparaat had gestaan.
Ging best redelijk, maar 3 keer finaal over de kop gevlogen
Ik stond met mn linkerbeen voor en nou had ik eik een beetje het probleem dat als ik gewicht op links zette om het board recht te draaien zegmaar, dat het board dan een beetje draaide, maar op ongeveer 45 graden vanzelf terugdraaide. Dwars dus. En vervolgens draaide hij met mn rechtervoet naar beneden. En dan ging ik dus in feite achteruit. Met mn voet die achter stond (mn rechtervvoet dus) als eerste naar beneden. Ik kreeg hem niet met mn linkervoet naar beneden.
Nou heb ik het volgende waarvan ik dacht dat dat wellicht het "probleem" kon zijn, maar dat weet ik dus niet zeker omdat ik verder nog nooit op zo een ding gestaan had.
Mijn linkerbeen is een centimeter of anderhalf korter dan mn rechterbeen en normaal in mn schoenen heb ik links een zooltje liggen zodat ik met mn heupen toch recht sta.
Dat zooltje paste niet in mn snowboard schoenen. Dus ik bedacht me dat doordat mn linkerbeen nu dus korter is, dat ik niet genoeg gewicht op links gezet kreeg zodat het board naar beneden draait.
Mn langere been houd dat volgens mij automatisch tegen ofzo.
Ik heb helaas niet meer kunnen proberen met mn rechterbeen voor, want daags nadat ik dit bedacht had werd ik doodziek.
Iemand die me kan vertellen of dit ermee te maken kan hebben? Volgende keer gewoon rechtsvoor proberen? Zou dat makkelijker zijn?![]()
Dan is dat geen optie, dat is onveilig. Het probleem voor jou is dan dat je met je rechtervoet voor ook nog niet direct kan snowboarden. Dat je ook achterstevoren terecht gaat komen en dat je dan als excuus kan aanvoeren dat je achterste been korter is. Het is iets wat beginners doen, elke beginner. Meestal doordat ze proberen hun kont 40 cm achter de backside edge van hun board te houden.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:27 schreef NED het volgende:
Dat zou ook een optie zijn, maar dan moest ik 4 maten te groot pakken en dat zat ook niet lekker
dan kun je iig wel je balans bewarenquote:Op zondag 20 januari 2008 10:30 schreef XL het volgende:
[..]
kont 40 cm achter de backside edge van hun board te houden.
Ik weiger hem aan te passen als ik er ook nog niet in sta!quote:Op zondag 20 januari 2008 11:56 schreef GenesiZ het volgende:
Yo Wasteil, de OP werkt weer. Verkeerde instelling op de server waardoor genesiz.nl niet meer werkte. Hij kan weer in de OP: http://www.genesiz.nl/fokboardtopic/openingsnowboard.txt
@ Unioz: Als wasteil de OP heeft aangepast, sta je er wel in
Als dat gebeurt post ik een plaatjequote:Op zondag 20 januari 2008 11:56 schreef GenesiZ het volgende:
Yo Wasteil, de OP werkt weer. Verkeerde instelling op de server waardoor genesiz.nl niet meer werkte. Hij kan weer in de OP: http://www.genesiz.nl/fokboardtopic/openingsnowboard.txt
@ Unioz: Als wasteil de OP heeft aangepast, sta je er wel in
quote:Op zondag 20 januari 2008 11:48 schreef Fugie het volgende:
ik heb het vorige week ook gezien bij mijn vrienden, allemaal linksvoor en vervolgens met de verkeerde kant naar beneden gaan
Volgens mij komt dat gewoon doordat je lichaam zijn natuurlijke reflexen hanteert van afremmen omdat je van een helling gaat. En omdat je in je rechterbeen (over het algemeen dan) meer gevoel en of kracht hebt ga je automatisch met rechts eerst en dan links.
Hetzelfde zie je als ze recht naar beneden gaan, allemaal achterover hangen omdat je lichaam denkt dat je dan afremt
Ik heb het in het vorige deel ook al geroepen dat ik het juist een beetje ver vond gaan, maar ik zal wel oud worden.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:44 schreef ForumGek het volgende:
Wat een leuke party film is: Wildcats - Still Bastards
http://thepiratebay.org/t(...)ll.basterds.XVID.avi
Ze zuipen alleen maar en snowboarden, ze halen ongein uit. Kleuren gezichten in met watervaste stiften (incl. tanden). Pissen over iemand heen die z'n broek van zijn kots aan het ontdoen is. En meer van zulks ! Met o.a. Devun Walsh !
[ afbeelding ]
als je je voorste knie meer buigt dan leun je toch meer op je voorste been.... ?quote:Op zondag 20 januari 2008 12:44 schreef NED het volgende:
Dat is dus het probleem. Ik kan niet genoeg op mn voorste been leunen, want dat houdt mn achterste been tegen. Die staat hoger op de berg en is ook nog eens langer.
Ik probeer de volgende keer gewoon eens met rechtsvoor, misschien gaat dat makkelijiker
En het meest ideale zou zijn om een schoen te vinden waar dat zooltje in past. Die klotehuurdingen ging dat allemaal niet mee en om nou meteen dure schoenen te kopen vind ik ook een beetje overdreven.
Overigens is het 2,5 centimeter, die 1,5 was een typo
quote:Op zondag 20 januari 2008 13:24 schreef 360sjors het volgende:
Wat een mietjessprongen in al die OP pics van jullie, dit is pas een echte kerel
[ afbeelding ]
risoul 2007
sorry.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:27 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Jezus lul wat reageer jij achterlijk snel! Ik was nog bezig om OP te veranderen in TVP
Hahah, bedankt voor het aanpassenquote:Op zondag 20 januari 2008 12:28 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik ben al gezwicht vanwege dreigingen die ik geuit kreeg via PM en MSN...
Hijs fijnquote:Op zondag 20 januari 2008 12:32 schreef unioz het volgende:
[..]
Als dat gebeurt post ik een plaatje
edit:
[ afbeelding ]
quote:
Damn dat is wel ultiem gayquote:Op zondag 20 januari 2008 13:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Hahah, bedankt voor het aanpassen
[..]
Hijs fijn![]()
Hier mijn TVP-pic![]()
[ afbeelding ]
hobbyfotograaf of natuurfotograaf?quote:Op zondag 20 januari 2008 13:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Hahah, bedankt voor het aanpassen
[..]
Hijs fijn![]()
Hier mijn TVP-pic![]()
[ afbeelding ]
Niets mis toch met 's avonds een warm harig mannenlichaam naast je in bed na het boarden?quote:
Goede review die je erbij post. Ik heb zitten twijfelen om zo'n ding aan te schaffen, maar als ik het zo lees doe ik het niet. Ik ga dan wel niet met het vliegtuig naar wintersport, maar die tas zal ook in de auto meemoeten en ik denk dat ook dit wel wat moeite gaat kosten om die een beetje netjes in de auto kwijt te kunnen.quote:
Ik vind zijn review ook goed, maar vind de reviewer een slappe zak. Gaat hij eerst juichen dat er zoveel inpast, gaat ie vervolgens huilen dat het te zwaar is om te trekken als je hem met 32 kilo volpropt. Vervolgens gaat ie miepen dat het onhandig is om een board in smalle trappenhuizen te dragen. Ja duh, dat is zelfs onhandig als je er geen tas omheen doet. Nu gaat hij met een losse boardtas en een grote koffer van Burton op vakantie. Ik vermoed dat hij het na afloop handig vond dat hij veel mee kon nemen, maar dat een koffer van 29 kg wel zwaar is op de trap. Zeker omdat je loopt te klooien met een tweede tas in onhandige vorm. Ik ben bij verschillende plaatsen gaan zoeken of ze hem hebben (niet gevonden), aan de hand van de Wheelie Case kon ik echter prima vaststellen dat het simpel in mijn dakkoffer moet passen.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:46 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Goede review die je erbij post. Ik heb zitten twijfelen om zo'n ding aan te schaffen, maar als ik het zo lees doe ik het niet. Ik ga dan wel niet met het vliegtuig naar wintersport, maar die tas zal ook in de auto meemoeten en ik denk dat ook dit wel wat moeite gaat kosten om die een beetje netjes in de auto kwijt te kunnen.
Je kunt gewoon niet inpakkenquote:Op zondag 20 januari 2008 16:00 schreef Rnej het volgende:
mmm, ik vind het onhandig omdat de afstand van t handvat tot de wielen groot is, resultaat is dat je alsnog veel van t gewicht aan t dragen bent...
k heb zelf van dakine zo'n koffer-vormig ding... en daar hangt al t gewicht op de wieltjesen dan draag ik mn boardje los onder mn arm :-D
werkt beter dan zo'n wheelielocker IMO ...
hey, ik hou gewoon van een bitterballetje op vakantie, en die frietpan past niet in zo'n locker!quote:
je hebt ook mini pannetjesquote:Op zondag 20 januari 2008 16:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
hey, ik hou gewoon van een bitterballetje op vakantie, en die frietpan past niet in zo'n locker!
kijk!quote:Op zondag 20 januari 2008 20:08 schreef Basje_B het volgende:
[..]
je hebt ook mini pannetjes
[ afbeelding ]
Kheb nooit ergens in gezetenquote:
Prof-fotograaf, als het maar betaaldquote:
Neem je je board mee in het vliegtuig is zo'n ding een must. Je flikkert echt alles in dat ding en je hebt dan hooguit nog een rugzak als handbagage. Waarom dat ding voor in het vliegtuig: beschermt je board tegen de koffer-inlaad-mongolen die met alles en nog wat smijten.quote:
Ik wil van de zomer best een keer poserenquote:Op zondag 20 januari 2008 20:56 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Kheb nooit ergens in gezeten
[..]
Prof-fotograaf, als het maar betaald![]()
Ik moet nog steeds een keer afspreken met een paar boarders hier voor een fashion-summer-shoot in het centrum van R.dam.
25graden buiten en dan 4 hardcore-boarders in complete outfit in r.dam![]()
Ik ben vanmiddag om 16:00 nog even volgas naar de Skihut gereden om om 16:55 naar binnen te rennen voor een Dakine Mission Photo rugzak. Vorige week heb ik mijn oude schoudertas verkocht en had al een oogje op deze tas.
Deze staat nu tot z'n nok toe gevuld naast mij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Krijg jij die 30 kg wel in je dakkoffer knulquote:Op zondag 20 januari 2008 15:53 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vind zijn review ook goed, maar vind de reviewer een slappe zak. Gaat hij eerst juichen dat er zoveel inpast, gaat ie vervolgens huilen dat het te zwaar is om te trekken als je hem met 32 kilo volpropt. Vervolgens gaat ie miepen dat het onhandig is om een board in smalle trappenhuizen te dragen. Ja duh, dat is zelfs onhandig als je er geen tas omheen doet. Nu gaat hij met een losse boardtas en een grote koffer van Burton op vakantie. Ik vermoed dat hij het na afloop handig vond dat hij veel mee kon nemen, maar dat een koffer van 29 kg wel zwaar is op de trap. Zeker omdat je loopt te klooien met een tweede tas in onhandige vorm. Ik ben bij verschillende plaatsen gaan zoeken of ze hem hebben (niet gevonden), aan de hand van de Wheelie Case kon ik echter prima vaststellen dat het simpel in mijn dakkoffer moet passen.
Mijn mailadres is stukquote:Op zondag 20 januari 2008 22:23 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Krijg jij die 30 kg wel in je dakkoffer knul![]()
PS je hebt wat mail ontvangen, doe ook ff mee met de conversatie!
Mooi. One in, three to go !!. Hoezo dat biertje btw? Ik vergeet nogal snel dingen, dus heb geen idee waar het voor isquote:Op zondag 20 januari 2008 22:09 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik wil van de zomer best een keer poseren
Krijg je daarna het biertje...
ik doe ook wel mee... als je een plus-size model zoekt?quote:Op zondag 20 januari 2008 22:09 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik wil van de zomer best een keer poseren
Krijg je daarna het biertje...
Fokking nice bagquote:Op maandag 21 januari 2008 09:52 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik doe ook wel mee... als je een plus-size model zoekt?![]()
(als t goed is ben ik van de zomer toch minstens 10 kg lichter, ben serieus aan t sporten enzo.... vetjes kwijtraken)
btw, printje van die fototas is nice! ik heb een wheelie dinges van DK in dezelfde print
[ afbeelding ]
hahah, t idee is dat ik dan toch wel veel gewicht kwijt ben tegen die tijdquote:Op maandag 21 januari 2008 10:57 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Fokking nice bagde print is echt dik.
Mooi dat je ook mee wilt doen, nog 2 te gaan. En afvallen zul je dan ook wel doen. Met 25graden in je snowboardkleren gaat goed zweten worden
Succes met sportern!!
mja wij vetrekken met 4 man zaterdagochtend vroeg en dan zondag op de pistequote:Op maandag 21 januari 2008 11:21 schreef 44pje het volgende:
Zijn er toevallig nog mensen hier die volgende week ook in Mayrhofen zitten? Wij vertrekken vrijdagnacht met 8 man , zaterdagochtend op het board.
volgens mij heb ik ze bij The Old Man zien liggen (vlakbij t monument op de dam, dat straatje met al die shoarmaboeren inquote:Op maandag 21 januari 2008 13:25 schreef Ra-z het volgende:
Heeft er iemand ook een idee waar ze (omgeving amsterdam) buffs verkopen?
lijkt me wel handig maar bij bever of perry heb ik ze niet zien liggen helaas![]()
[ afbeelding ]
www.buffshop.nl. Ruime keus, geen verzendkosten. Ik heb er vrijdagavond een besteld. Die is er natuurlijk nog niet, dus geen idee hoe betrouwbaar.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:25 schreef Ra-z het volgende:
Heeft er iemand ook een idee waar ze (omgeving amsterdam) buffs verkopen?
lijkt me wel handig maar bij bever of perry heb ik ze niet zien liggen helaas![]()
[ afbeelding ]
ik hoop wel op verse sneeuw maar dat lijkt me geen probleem in deze tijd van het jaarquote:Op maandag 21 januari 2008 12:12 schreef 44pje het volgende:
Hehe mooi man.
Zaterdag (26-01)
Eerst nog kans op wat lichte sneeuw maar later op de dag vrijwel overal zonnig en droog. Vorstgrens in de middag rond 1600 meter.
Zondag (27-01)
Veel bewolking met kans op matige tot zware sneeuwval. Lokaal kan meer dan 50 cm vallen. Sneeuwgrens rond 1000 meter.
Berg 120 cm Dal 0 cm
Geen idee hoe ze dit kunnen weten een week van tevoren, maar het klinkt goed.
edit: Die sneeuwval dan hè, de rest is natuurlijk nogal karig.
Ik heb gelezen dat Mayrhofen een echte freestyle-plek is, maar ik zal toch ook niet veel in het park zijn. Eerst maar eens wat beter worden, het is pas de 2,5e keer snowboarden.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik hoop wel op verse sneeuw maar dat lijkt me geen probleem in deze tijd van het jaar![]()
Verder zal ik toch vrij veel op de piste te vinden zijn en misschien beetje in het park maar ik ben niet zo stoer
1. Meer het gewicht op het voorste been bij het indraaien van de bocht. Waarschijnlijk doe je dat nog lang niet genoeg. Goede oefening is met het ingaan van de bocht de voorste hand op je voorste knie leggen (dus linkerhand op linkerknie in jouw geval)quote:Op zondag 20 januari 2008 10:22 schreef NED het volgende:
Hey hallo,
ik heb even een vraagje waar jullie vast iets zinnigs over kunnen zeggen.
Ik ben 2 weken terug op wintersport geweest en heb daar eens gesnowboard.
Ochtend prive-les gehad omdat ik nog nooit op zo een apparaat had gestaan.
Ging best redelijk, maar 3 keer finaal over de kop gevlogen
Ik stond met mn linkerbeen voor en nou had ik eik een beetje het probleem dat als ik gewicht op links zette om het board recht te draaien zegmaar, dat het board dan een beetje draaide, maar op ongeveer 45 graden vanzelf terugdraaide. Dwars dus. En vervolgens draaide hij met mn rechtervoet naar beneden. En dan ging ik dus in feite achteruit. Met mn voet die achter stond (mn rechtervvoet dus) als eerste naar beneden. Ik kreeg hem niet met mn linkervoet naar beneden.
Nou heb ik het volgende waarvan ik dacht dat dat wellicht het "probleem" kon zijn, maar dat weet ik dus niet zeker omdat ik verder nog nooit op zo een ding gestaan had.
Mijn linkerbeen is een centimeter of anderhalf korter dan mn rechterbeen en normaal in mn schoenen heb ik links een zooltje liggen zodat ik met mn heupen toch recht sta.
Dat zooltje paste niet in mn snowboard schoenen. Dus ik bedacht me dat doordat mn linkerbeen nu dus korter is, dat ik niet genoeg gewicht op links gezet kreeg zodat het board naar beneden draait.
Mn langere been houd dat volgens mij automatisch tegen ofzo.
Ik heb helaas niet meer kunnen proberen met mn rechterbeen voor, want daags nadat ik dit bedacht had werd ik doodziek.
Iemand die me kan vertellen of dit ermee te maken kan hebben? Volgende keer gewoon rechtsvoor proberen? Zou dat makkelijker zijn?![]()
fashion shoot?quote:Op zondag 20 januari 2008 20:56 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Kheb nooit ergens in gezeten
[..]
Prof-fotograaf, als het maar betaald![]()
Ik moet nog steeds een keer afspreken met een paar boarders hier voor een fashion-summer-shoot in het centrum van R.dam.
25graden buiten en dan 4 hardcore-boarders in complete outfit in r.dam![]()
Ik ben vanmiddag om 16:00 nog even volgas naar de Skihut gereden om om 16:55 naar binnen te rennen voor een Dakine Mission Photo rugzak. Vorige week heb ik mijn oude schoudertas verkocht en had al een oogje op deze tas.
Deze staat nu tot z'n nok toe gevuld naast mij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
je bedoelt: nog net niet zo sexy als Rnej ... toch?quote:Op maandag 21 januari 2008 13:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
fashion shoot?
hehe moet je nog een 2de big size model hebben?
(Nog net niet zo Big als Rnej maar wel grote jongen)
nee, net iets sexierquote:Op maandag 21 januari 2008 13:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
je bedoelt: nog net niet zo sexy als Rnej ... toch?
ik ga ook wel beetje om te freestylen, in maart ga ik nog naar de veysonnaz (quatre valley) en daar hoop ik weer lekker in de pow-pow te rijden.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:45 schreef 44pje het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat Mayrhofen een echte freestyle-plek is, maar ik zal toch ook niet veel in het park zijn. Eerst maar eens wat beter worden, het is pas de 2,5e keer snowboarden.
Aan de andere kant, er gaan wel een paar goede boarders mee, wellicht dat ik me laat overhalen om achterlijke dingen te doen. Ach, ik heb toch een helm op.
Kom ik aan met mijn 151quote:Op maandag 21 januari 2008 14:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
die 3 cm die jouw flag langer is maakt toch niet zoveel uit?
Freestylen of poederrijden? je moet natuurlijk wel kiezen hequote:Op maandag 21 januari 2008 14:28 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik ga ook wel beetje om te freestylen, in maart ga ik nog naar de veysonnaz (quatre valley) en daar hoop ik weer lekker in de pow-pow te rijden.
Dat zeggen alleen mensen met een kleintjequote:Op maandag 21 januari 2008 14:39 schreef Rnej het volgende:
[..]
t gaat niet om de lengte, maar t gaat erom wat je ermee doet....
mijn t6 is altijd nog 1 cm langer dan je flagquote:Op maandag 21 januari 2008 15:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Freestylen of poederrijden? je moet natuurlijk wel kiezen he![]()
[..]
Dat zeggen alleen mensen met een kleintje
Mijn Triumph is nog 5cm langer dan die T6quote:Op maandag 21 januari 2008 16:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
mijn t6 is altijd nog 1 cm langer dan je flag
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mijn Triumph is nog 5cm langer dan die T6
hmm grappige winkel liep eerst het verkeerde gedeelte in, wapens en bongs, daar lagen ze nietquote:Op maandag 21 januari 2008 13:27 schreef Rnej het volgende:
[..]
volgens mij heb ik ze bij The Old Man zien liggen (vlakbij t monument op de dam, dat straatje met al die shoarmaboeren in)
quote:Op maandag 21 januari 2008 13:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
www.buffshop.nl. Ruime keus, geen verzendkosten. Ik heb er vrijdagavond een besteld. Die is er natuurlijk nog niet, dus geen idee hoe betrouwbaar.
Bij www.ikgaopreis.nl zijn ze (iig die zonder fleece) iets goedkoper, maar dat weegt niet op tegen de verzendkosten.
Gelijk al gedaan.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:23 schreef WaSTeiL het volgende:
Komakie: je plaatje in je post werkt niet en zorgt bij mij zelfs voor een virusmelding. Ik heb een topic report gemaakt zodat een mod het misschien al weghaald. Als je het leest en het nog niet weg is moet je het misschien zelf even doen.
Gelukkig is dit een redelijk zelfvoorzienend topic dat weinig mod-assistentie nodig heeft !quote:Op maandag 21 januari 2008 19:23 schreef WaSTeiL het volgende:
Komakie: je plaatje in je post werkt niet en zorgt bij mij zelfs voor een virusmelding. Ik heb een topic report gemaakt zodat een mod het misschien al weghaald. Als je het leest en het nog niet weg is moet je het misschien zelf even doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerspitzgefühl
heiligschennis...quote:Op maandag 21 januari 2008 21:13 schreef WaSTeiL het volgende:
Filmpje.... http://skoften.net/index/item/zwartste_piste
Lijkt uit Lines te komen, maar ik kan me niet herinneren dat ik het daadwerkelijk gezien heb. Weet iemand het wel? Ik zie Farmer en die meid (Hannah Teter) die ook mee deed met First Descent, maar dit komt toch niet uit First Descent?
veel succes daarmee, ga ik realistische doelen stellen hequote:Op maandag 21 januari 2008 21:52 schreef Fugie het volgende:
daar is die harakiri in mayrhofen niets bij
1 van mijn doelen is wel om die harakiri echt te gaan beheersen.
Nee sorry. Had ik gezzien met die smile erop. Boot is gemaakt in samenwerking me Celsius.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 01:10 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Tvp!
Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat bij het plaatje van die nieuwe evil twin een bataleon boot zie!!!!
Of had de rest het ook al gezien?!?!?!?!
Ik ben nog steeds lerende, freestylen om beter boardbeheersing te krijgen en omdat mayrhofen daar beter geschikt voor isquote:Op maandag 21 januari 2008 15:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
Freestylen of poederrijden? je moet natuurlijk wel kiezen he![]()
[..]
Dat zeggen alleen mensen met een kleintje
ach, vorig jaar ging ik er ook in 1x vanaf zonder al teveel problemen. Volgende week gewoon beetje de limiet opzoeken enzoquote:Op maandag 21 januari 2008 21:56 schreef Rnej het volgende:
[..]
veel succes daarmee, ga ik realistische doelen stellen he
er vanaf komen moet ook t probleem niet vormen..... maar " beheersen " .... das iets heul andersquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:40 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds lerende, freestylen om beter boardbeheersing te krijgen en omdat mayrhofen daar beter geschikt voor is![]()
poederrijden is wat ik liever doe, lekker met een paar man in de natuur rondklooien![]()
[..]
ach, vorig jaar ging ik er ook in 1x vanaf zonder al teveel problemen. Volgende week gewoon beetje de limiet opzoeken enzo
Dat kan ook niet als niet al je gear uit het topsegment van BURTON komtquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:22 schreef Rnej het volgende:
[..]
er vanaf komen moet ook t probleem niet vormen..... maar "meester worden" .... das iets heul anders
idd, de olympisch kampioen boarderX had beter zn voeten aan zn board kunnen ducttapen ipv die ranzige Driver X boots en die crappy Cartel bindingen te gebruikenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:26 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat kan ook niet als niet al je gear uit het topsegment van BURTON komt
ach beheersen is ook maar een relatief begripquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:22 schreef Rnej het volgende:
[..]
er vanaf komen moet ook t probleem niet vormen..... maar " beheersen " .... das iets heul anders
Daar rij jij mee tochquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:05 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd, de olympisch kampioen boarderX had beter zn voeten aan zn board kunnen ducttapen ipv die ranzige Driver X boots en die crappy Cartel bindingen te gebruiken
joh?quote:
Het belangrijkste is dat je niet op de piste gaat boarden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:38 schreef pookiemastertje het volgende:
Binnenkort naar Gerlos/Konigsleiten
Heeft iemand nog tips voor offpiste?
(altijd op de piste gebleven, maar ben er eigenlijk wel een keer aan toe)
Boarden gaat piste de op niet je dat is belangrijkste het?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:44 schreef pookiemastertje het volgende:
LOL dat komt wel goed zolang je de zin maar niet omdraait
als beginner eigenlijk altijd zeer dichtbij de piste blijven.. om een tweetal redenenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:38 schreef pookiemastertje het volgende:
ik ga al tijdje door de poeder maar ik blijf inderdaad altijd in de buurt van de piste, of ik zorg dat ik in ieder geval weet waar exact de piste is. Ben al paar keer de weg kwijtgeraakt in het bos en dat is niet zo relaxtquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:41 schreef Rnej het volgende:
[..]
als beginner eigenlijk altijd zeer dichtbij de piste blijven.. om een tweetal redenen
- lawines
- je kan waarsch nog niet poeder rijden, en als je dan op je plaat gaat hoef je niet 3 kwartier te tijgeren om weer op je board te komen
exact weten waar de piste is, is nou niet echt veiligquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:47 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik ga al tijdje door de poeder maar ik blijf inderdaad altijd in de buurt van de piste, of ik zorg dat ik in ieder geval weet waar exact de piste is. Ben al paar keer de weg kwijtgeraakt in het bos en dat is niet zo relaxt
Je bedoelt tips waar je daar off-piste kunt gaan?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:38 schreef pookiemastertje het volgende:
Ik blijf dat niet neertikken. Heb nog last van RSI van de laatste keerquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
exact weten waar de piste is, is nou niet echt veilig![]()
(je komt er wel terug, mits geen lawine ontstaat)
iig... lawinegevaar sowieso checken, 3 uit 5 of hoger... niet offpiste gaan.... voor de rest, de echte offpiste shit altijd met mensen doen die weten waar ze mee bezig zijn (lawinepiepers, schepjes, sondes mee. etc)
komakie kan hier een mooi pleidooi over schrijven
Nitro Suprateamquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:27 schreef jobje het volgende:
laatst had ik een topic geopend over Wed'ze snowboards, door al die reacties ben ik tot de conclusie gekomen toch maar gewoon een goed board te kopen.
Nu kan ik alleen niet kiezen tussne de Salomon 'Special' of 'Burner' en de Nitro 'Suprateam'. Of is er een board dat nog beter is?? (allmountain/freeride zo rond de 500 euro)
Wie heeft er ervaring met een van deze boards?
naja ik kijk altijd wel beetje waar het me veilig lijkt (niet dat ik daar kaas van heb gegeten) en waar ik andere mensen / sporen zie. Is ook wel hendig enzoquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je bedoelt tips waar je daar off-piste kunt gaan?
Je denkt toch niet dat ik al mijn spots aan je ga verklappen he
Anyway, als je echt een beetje goed kunt rijden moet je een lesje boeken bij de Hot Zone in Gerlos. daar zitten een paar gasten die je er echt goed in kunnen les geven en je mee nemen naar een paar goeie spots
Er vanuit gaande dat je goed kunt rijden.
[..]
Ik blijf dat niet neertikken. Heb nog last van RSI van de laatste keer
Anyway, in de buurt van de piste blijven zegt niets. Zelfs 10m van de piste af kan het lawine gevaarlijk zijn. Maar goed, ik heb geen zin om het allemaal weer te gaan uitleggen want er zijn bar weinig mensen die ook daadwerkelijk er zich ook maar iets van aantrekken.
Als je interesse hebt kan ik de tekst altijd nog kopieren uit een vorig topic.
ook in wallpaper formaat?quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:48 schreef shilizous_88 het volgende:
[ afbeelding ]
pic spammer, tvp en lurker
Daar zit nogal wat verschil tussen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:27 schreef jobje het volgende:
laatst had ik een topic geopend over Wed'ze snowboards, door al die reacties ben ik tot de conclusie gekomen toch maar gewoon een goed board te kopen.
Nu kan ik alleen niet kiezen tussne de Salomon 'Special' of 'Burner' en de Nitro 'Suprateam'. Of is er een board dat nog beter is?? (allmountain/freeride zo rond de 500 euro)
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:14 schreef Fugie het volgende:
[..]
naja ik kijk altijd wel beetje waar het me veilig lijkt (niet dat ik daar kaas van heb gegeten) en waar ik andere mensen / sporen zie. Is ook wel hendig enzo
Ik heb de Burner (166), maar kan je er nog weinig over zeggen. Ik heb hem getest in Landgraaf samen met de K2 Zeppelin en ben uiteindelijk voor de Burner gegaan. Ik vond het een super fijn boardje voor hetgeen wat ik getest heb. Enorme kantengrip in de bochten en op die korte afstand geen geklapper. In ieder geval een hele verademing t.o.v. de huurboards.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:27 schreef jobje het volgende:
ik kan me nog een mooi moment herinneren op de molltaler gletsjer.. ongeveer 10 prutsers die geen bochtje konden maken klommen heel droog over het hek omdat er wat sporen stonden...quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zo zeg maar dat zijn wel 2 van de domste redenen om te denken dat het dan veilig is om een bepaalde afdaling te maken
Het zijn ook niet echt hele afdalingenquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zo zeg maar dat zijn wel 2 van de domste redenen om te denken dat het dan veilig is om een bepaalde afdaling te maken
quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:13 schreef CaLeX het volgende:
tvp
*aaait*quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:28 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Mis ik nou een cool snowboard plaatje in je tvp?![]()
Ik wil iets met polsbeschermers erin. Of iig versteviging. Burton iets?quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:00 schreef WaSTeiL het volgende:
Jij wilde toch die Spiderman Park gloves van Burton? Op Blue-Tomato staan ze gewoon.
Deze zijn ook wel gaaf..
[ link | afbeelding ]
Ik zou zelf alleen geen park handschoenen willen hebben. Geef mij maar wanten.
Gewoon niet vallen. Nog beterquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:03 schreef Flaccid het volgende:
Ik wil iets met polsbeschermers erin. Of iig versteviging. Burton iets?
Ja ik weet, maar ga met school op reis en is verplicht. Je hebt van die band dingen, zijn eigenlijk verstevigers. Waar koop je die? Dan koop ik wel goede andere handschoenen. Zijn burton aanraders?quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:30 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Gewoon niet vallen. Nog beter
En mocht je toch vallen, val dan op de zijkant van je bil. Hooguit een blauw plek. Maar beter dan a: je pols gekneusd of je stuitje
Ik heb 2 paar burton handschoenen. De volgende worden weer burton's.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:34 schreef Flaccid het volgende:
Ja ik weet, maar ga met school op reis en is verplicht. Je hebt van die band dingen, zijn eigenlijk verstevigers. Waar koop je die? Dan koop ik wel goede andere handschoenen. Zijn burton aanraders?
heeft weinig met skieen te maken, heeft meer met type en merk te makenquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:50 schreef WaSTeiL het volgende:
Koop je een meer ski georienteerde handschoen dan zal deze binnen de kortste keren zeiknat zijn.
Ik snowboard met mijn motorhandschoenenquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:26 schreef Rnej het volgende:
[..]
je ziet er alleen uit als een idioot met van die motorhandschoen achtige huge-ass apparaten aan je handen![]()
Volgens mijn zijn er inderdaad 3 parken op de Kitz. Ik zou alleen niet weten hoe ze heten. Op de Maiskogel heb je vervolgens ook nog wat speeltuigen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:15 schreef Flippe het volgende:
Het wordt weer steeds drukker hier he!
Even een vraagje aan wat mensen die wel eens/regelmatig in Zell am See/Kaprun komen.
Vorig jaar ben ik er voor het eerst geweest, dit jaar ga ik weer!
We zitten met ons appartement in schuttdorf. Vorig jaar, behalve zo'n hutje in schuttdorf ze;f niet veel apres ski kunnen vinden in schuttdorf. Zijn er nog tips? Liefst in schuttdorf.
Er is dit jaar trouwens een 3e park op de gletcher van Kaprun toch? Naast het DC Central Park en het Easy park, nu ook het Roxy Park toch?
je kan zeggen wat je wil, maar er ligt wel veel sneeuwquote:Op donderdag 24 januari 2008 02:07 schreef 360sjors het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze blijft toch Priceless
quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:04 schreef 44pje het volgende:
[..]
Ik snowboard met mijn motorhandschoenen
Ja maar een helm is niet verplichtquote:Op woensdag 23 januari 2008 21:43 schreef WaSTeiL het volgende:
WTF? Ze verplichten je om gebruik te maken van polsbeschermers?
Nog even aanvulling op wanten. In die Level wanten zit gewoon een binnenhandschoen van fleece achtig materiaal, dus met vingers. Alleen de buitenkant is dus een want.
Voordeel is lekker warme handen (en verliezen veel minder warmte).
Nadeel is misschien iets minder specifieke grip, maar het zijn ook weer niet de wanten die je verplicht moest dragen als kind.![]()
Gewoon direct door naar Zell am See! Ging wij ook heen vanuit Kaprun zelfsquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:15 schreef Flippe het volgende:
We zitten met ons appartement in schuttdorf. Vorig jaar, behalve zo'n hutje in schuttdorf ze;f niet veel apres ski kunnen vinden in schuttdorf. Zijn er nog tips? Liefst in schuttdorf.
Waaaa koprollenquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:41 schreef FlowDesign het volgende:
Gisteren teruggekeerd uit Laax![]()
Vanaf zaterdag werden de pistes steeds ijziger omdat het zo warm was en de toplaag van de off-piste poeder was keihard bevroren, dus konden we eigenlijk niet veel meer doen dan een beetje op de pistes carvan enzo. Maaarrr dinsdag sneeuwde het redelijk hardHelaas waaide het op hoogte ook erg hard dus er waren nauwelijks liften open (at Kentaro: we konden alleen maar tot Curnius). Het NK werd daardoor ook een dag uitgesteld. Maar ik heb me goed vermaakt naast de pistes en af en toe tussen de bomen in de verse poeder
![]()
Overigens ben ik nu al redelijk gevorderd in saltos maken in de diepe sneeuw, alleen noemt men dat officieel een koprol![]()
.. alleen dan doorgaans op je reet en ben je een instant sneeuwpop gewordenquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:50 schreef ForumGek het volgende:
Waaaa koprollen! Lekker hard door de tiefsnee rijden en dan ineens met je nose in de sneeuw happen. Dan gaat het allemaal heel snel en kom je erachter dat je weer glijd
!
quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:18 schreef WaSTeiL het volgende:
oehoeh.. mijn vaikantie is begonnen! Net nog even nieuwe sokken gehaald. Morgen inpakken en even langs de dealer om probleem met winterbanden op te lossen. Sta al bijna op de piste voor mijn gevoel.
same here, morgen nog een daggie werken en dan zaterdagochtend wegrijdenquote:Op donderdag 24 januari 2008 18:29 schreef 44pje het volgende:
Hier nog een half dagje, zaterdagochtend staan we op het board. Kan niet wachten!
Vanavond "Out Cold" op tv, ik zou hem alleen al nog een keer kijken om die grap in de auto, briljant!
`quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:34 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik heb de Burner (166), maar kan je er nog weinig over zeggen. Ik heb hem getest in Landgraaf samen met de K2 Zeppelin en ben uiteindelijk voor de Burner gegaan. Ik vond het een super fijn boardje voor hetgeen wat ik getest heb. Enorme kantengrip in de bochten en op die korte afstand geen geklapper. In ieder geval een hele verademing t.o.v. de huurboards.
Zaterdag vertrek ik naar Konigsleiten en daarna kan ik je meer vertellen.
Ik mag Barts niet afkraken. Heb tegenwoordig beetje sponsoring van zequote:Op donderdag 24 januari 2008 00:26 schreef Rnej het volgende:
[..]
heeft weinig met skieen te maken, heeft meer met type en merk te maken
bart's is redeleijk el cheapo, als je reusch gloves koopt zijn ze echt wel waterdicht hoor....
je ziet er alleen uit als een idioot met van die motorhandschoen achtige huge-ass apparaten aan je handen![]()
gewoon ff kijken of ze een waterkolom hebben en of ze van een beetje degelijk merk zijn, dan zit t meestal met de waterdichtheid wel goed...
pipegloves die eerder genoemd werden kan je beter pas kopen als je niet zoveel op je plaat gaat, anders mag je je handschoenen uitwringen aan t eind van de dag
Hmm lekker is dat.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:02 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ja maar een helm is niet verplicht
Geloof me, je breekt liever je onderarm dan je pols. Je onderarm groeit wel weer netjes aan elkaar, je pols kan je de rest van je leven last van houden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm lekker is dat.
Ze weten dat je met polsbeschermers voornamelijk realiseert dat je niet je pols breekt maar je onderarm? Ze helpen natuurlijk wel iets maar je verlegd het probleem vooral
Ach ja, het is weer eens wat anders dan dat gezeur om een helm
Ik maakte op een gegeven moment zo'n ontzettende duik in de verse poeder... ik zat echt helemaal onder de sneeuw en er zat ook een vette laag op mn goggle geplakt, ik zag niks meerquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:50 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Waaaa koprollen! Lekker hard door de tiefsnee rijden en dan ineens met je nose in de sneeuw happen. Dan gaat het allemaal heel snel en kom je erachter dat je weer glijd
!
De beste manier om niks te breken is jezelf aanleren om jezelf klein te maken, soort feutushouding aannemen op het moment dat je valt en je armen bij je lichaam houden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:16 schreef 44pje het volgende:
Vast wel, maar de enige die ken met een gebroken pols is mijn pa. 8 jaar erna kan hij zijn hand nog steeds niet verder dan 10 graden met zijn arm heen en weer bewegen.
Ik hou mijn polsbeschermers lekker aan, een pols is veel kwetsbaarder dan een arm, daarnaas verdeelt de beschermer mooi de krachten over een groot oppervlak.
Ik ken redelijk wat mensen die een pols gebroken hebben en over het algemeen komt het allemaal wel weer goed.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:16 schreef 44pje het volgende:
Vast wel, maar de enige die ken met een gebroken pols is mijn pa. 8 jaar erna kan hij zijn hand nog steeds niet verder dan 10 graden met zijn arm heen en weer bewegen.
Ik hou mijn polsbeschermers lekker aan, een pols is veel kwetsbaarder dan een arm, daarnaas verdeelt de beschermer mooi de krachten over een groot oppervlak.
helm doe ik zowiezo op, of t nou moet of niet. Vind het zelf fijner en heb het niet koud. Maar burton is iets van 60 euro voor een paar. Welke van burton zou ik dan moeten nemen? Een topic eerder zijn er van die polsverstevigers voorbij gekomen. Waar kan ik dat soort dingen krijgen? Want die zitten minder in de weg.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmm lekker is dat.
Ze weten dat je met polsbeschermers voornamelijk realiseert dat je niet je pols breekt maar je onderarm? Ze helpen natuurlijk wel iets maar je verlegd het probleem vooral
Ach ja, het is weer eens wat anders dan dat gezeur om een helm
bij happen maakt dat geen reet uit, je gaat toch wel hard neer...quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:38 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
De beste manier om niks te breken is jezelf aanleren om jezelf klein te maken, soort feutushouding aannemen op het moment dat je valt en je armen bij je lichaam houden.
Op een of andere manier doe ik dat automatisch en ik kan je garanderen dat ik al heel wat smakken gemaakt heb, maar het enige waar ik last van heb gehad was mn kont en een rib (rib omdat ik voorover op mn plaat ging op harde sneeuw en mn vuist tussen de sneeuw en mn rib kwam).
Verkanten gebeurd mij eigenlijk nooit. (ik ga dit heel erg hard afkloppenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:25 schreef Rnej het volgende:
[..]
bij happen maakt dat geen reet uit, je gaat toch wel hard neer...
en als je kant grip verliest ga ik juist met een hand naar de grond... kan je corrigeren.. en anders glij je toch wel op je knieeen of op je aars...
ik val nooit op andere manieren dan op die 2 ...
vooral over je neus happen is mooi, vol op je heup landen
Ik gebruik zo'n ding:quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:52 schreef Fugie het volgende:
heeft er iemand nog tips om je board op slot te zetten oid ?
nu ben ik niet zo paranoide aangelegd, maar om nou een half maandloon op zon piste te laten rondhangen terwijl ik ergens afzijdig aan het zuipen ben lijkt me niet zo handig
kwam ik gister tegen en ik ga hem in de middagpauze even proberen te scoren bij de beversport winkel die tegenover mijn werk zitquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:00 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik gebruik zo'n ding:
[ afbeelding ]
Voor nog geen 10euro moet je ze in een random board shop wel kunnen vinden.
Het is natuurlijk geen kettingslot, maar het zorgt er wel voor dat men 'net' dat beetje extra moeite moet doen om je board mee te nemen. Kan je je board niet vast maken aan een rek/muur. Maak dan meerdere boards vast aan elkaar met het kabeltje.
Ik heb gewoon een rugzak. Die misbruik ik ook gelijk als rug-protectie. En m'n camelback zit er in. Rugzak is toch echt veel fijner dan allemaal los rommel in al je zakken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:37 schreef Fugie het volgende:
kwam ik gister tegen en ik ga hem in de middagpauze even proberen te scoren bij de beversport winkel die tegenover mijn werk zit
Kwam er wel achter dat ik nu wel veel zooi mee wil nemen de berg op en dat ik weinig zin heb in een rugzakKan dus weer lekker alle vakjes en zakjes van mijn broek en jas gaan benutten
Een goede rugzak staat wle op de planning ja, maar nog niet voor aankomende weekquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:37 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een rugzak. Die misbruik ik ook gelijk als rug-protectie. En m'n camelback zit er in. Rugzak is toch echt veel fijner dan allemaal los rommel in al je zakken.
Zie het als een voordeel dat hij met wat moeite nog wel is open te krijgen. Ik heb ook zo'n unit gehad die niet meer open ging. Nijptang bij een restaurantje gehaald en binnen 5 seconden was ie open. Met mes en vork zou het ook nog wel zijn geluktquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:00 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik gebruik zo'n ding:
[ afbeelding ]
Voor nog geen 10euro moet je ze in een random board shop wel kunnen vinden.
Het is natuurlijk geen kettingslot, maar het zorgt er wel voor dat men 'net' dat beetje extra moeite moet doen om je board mee te nemen. Kan je je board niet vast maken aan een rek/muur. Maak dan meerdere boards vast aan elkaar met het kabeltje.
Je kunt ook gewoon niet te veel spullen meenemenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:37 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een rugzak. Die misbruik ik ook gelijk als rug-protectie. En m'n camelback zit er in. Rugzak is toch echt veel fijner dan allemaal los rommel in al je zakken.
Ik heb het nooit over een camera gehad. Dan kan ik ook zeggen dat me schep en sonde ook niet in me broekzak passenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:26 schreef ransbal het volgende:
maar kickass foto's kun je wel vergeten dan, een spieglereflex met een 300 mm lens gaat niet echt passen in één van de vele zakken
Hehe, dat is ook weer zo. Het is meer dat men net dat iets meer moeite moet doen en dan gewoon zo'n lelijk Burton board maar pakt wat er naast staatquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:55 schreef 360sjors het volgende:
Zie het als een voordeel dat hij met wat moeite nog wel is open te krijgen. Ik heb ook zo'n unit gehad die niet meer open ging. Nijptang bij een restaurantje gehaald en binnen 5 seconden was ie open. Met mes en vork zou het ook nog wel zijn gelukt
Naast de zaken die jij noemt heb ik dan nog wat snoep en dus een camelback mee. Verder zit ie natuurlijk niet helemaal vol gestampt die rugzakquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:12 schreef Komakie het volgende:
Je kunt ook gewoon niet te veel spullen meenemen
Ook vallen en dan lekker even op je telefoon vallen is niet lekker voor je ribbenquote:Ik heb altijd precies alles in dezelfde zakken anders raak ik echt alles kwijt
ik quote mijzelfquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:58 schreef Flaccid het volgende:
[..]
helm doe ik zowiezo op, of t nou moet of niet. Vind het zelf fijner en heb het niet koud. Maar burton is iets van 60 euro voor een paar. Welke van burton zou ik dan moeten nemen? Een topic eerder zijn er van die polsverstevigers voorbij gekomen. Waar kan ik dat soort dingen krijgen? Want die zitten minder in de weg.
ik heb ook een veel te grote telefoonquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:50 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Hehe, dat is ook weer zo. Het is meer dat men net dat iets meer moeite moet doen en dan gewoon zo'n lelijk Burton board maar pakt wat er naast staat![]()
[..]
Naast de zaken die jij noemt heb ik dan nog wat snoep en dus een camelback mee. Verder zit ie natuurlijk niet helemaal vol gestampt die rugzak
[..]
Ook vallen en dan lekker even op je telefoon vallen is niet lekker voor je ribben
Tja welke handschoenen. Degene die jij lekker vind zittenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:58 schreef Flaccid het volgende:
helm doe ik zowiezo op, of t nou moet of niet. Vind het zelf fijner en heb het niet koud. Maar burton is iets van 60 euro voor een paar. Welke van burton zou ik dan moeten nemen? Een topic eerder zijn er van die polsverstevigers voorbij gekomen. Waar kan ik dat soort dingen krijgen? Want die zitten minder in de weg.
goeie handschoenen, mutsquote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:52 schreef master_X het volgende:
Ik ga binnenkort met me meisje snowboarden. Wat zijn echt dingen die mee moet nemen zowiezo neem ik droge kleding mee want hoorde dat je aardig nat kan worden. We gaan snowworld Zoetemeer.
Iemand nog tips??
Cool goede tips zal ik zeker doenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
goeie handschoenen, muts
kleed jezelf niet TE warm aan, zeker als je net leert boarden is een indoorhal helemaal niet zo koud (vallen en opstaan krijg je t vrij warm van)
en neem een berg geld mee want niets in snowworld is goedkoop ...
dan krijg je samen met max 9 anderen je allereerste snowboardlesje .. leer je hoe je plank vast moet en hoe je je eerste bochtje moet draaienquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:17 schreef master_X het volgende:
[..]
Cool goede tips zal ik zeker doen
owja heb ik een kortingsbon 1 uur snowboarden met een proefles ofzo weet niet wat inhoud maar komt goed
Bij mij in de buurt (eindhoven), weet ik alleen de biggelaar. Weet iemand anders nog een echte boardshop?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:48 schreef Vanyel het volgende:
Polsbeschermers koop je voor 12/14 euro bij perry, de boardshop of andere grote buitensportwinkels.
wb die handschoenen. Ik heb een paar lafuma's van volgens mij 45 euro. Heel lekker warm, maar na 2 weken al kapot op de handpalm, terwijl ik toch echt niet meer de hele dag sneeuw lig te happen. Houden Burtons het langer vol?
Altijd lache!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:10 schreef 360sjors het volgende:
Vannacht even kennis gemaakt met het clubje waarmee ik half Februari afreis naar Tignes (ga met een vriend mee, kende de overige reizigers nog niet). Kreeg ik van een van de aanwezige dames te horen dat de heren het toch wel prijs op stelden om UIT TE SLAPEN, om vanaf een uurtje of 11 de piste op te gaan. Hebben ze even pech dat ik met ze mee ga, dat wordt dus iedere ochtend bij het halen van stokbrood sneeuw meenemen en in bed gooien
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:10 schreef 360sjors het volgende:
Vannacht even kennis gemaakt met het clubje waarmee ik half Februari afreis naar Tignes (ga met een vriend mee, kende de overige reizigers nog niet). Kreeg ik van een van de aanwezige dames te horen dat de heren het toch wel prijs op stelden om UIT TE SLAPEN, om vanaf een uurtje of 11 de piste op te gaan. Hebben ze even pech dat ik met ze mee ga, dat wordt dus iedere ochtend bij het halen van stokbrood sneeuw meenemen en in bed gooien
Ik woon ook in Eindhoven en haal eigenlijk alles wat ik nodig heb bij de Downtown in Den Bosch (board, bindingen, boots, evt. kleding) en/of bij de Biggelaar of de Perry. Je kunt ook nog naar Gunneman gaan, Gunneman Westerhoven (Bij Montana Snowcenter) heeft wel veel meer boardspullen dan die op de Aalsterweg.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:33 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt (eindhoven), weet ik alleen de biggelaar. Weet iemand anders nog een echte boardshop?
Uiteraard afhankelijk van het weer en de sneeuwcondities, maar ik sta niet vaak al om 9 uur op de piste. Maar uitslapen doe je maar een andere keer!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
![]()
mensen die 400 eur voor 10 daagjes wintersport neerleggen en dan niet eens de hele tijd de berg op gaan..
damnnn ga dan lekker in de zomer in salou hangen ofzo en val ons niet lastig op de piste
Ik kan me nog wat Nederlandse busreizigers herinneren die ook lekker gingen boarden met ongeveer 1 meter zicht op de eerste dag. 2 Gewonden (1 had beide polsen gebrokenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:46 schreef FlowDesign het volgende:
In Val Tho hebben we ijsregens, mist en sneeuwstormen weerstaan... wij waren samen met een paar andere Nederlandse boarders de enigen op de piste
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:55 schreef 360sjors het volgende:
ze waren met 12 man en na een halve week waren er reeds 5 te zwaar gewond om nog de piste op te kunnen.
hollanders zijn over t algemeen wel lompquote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:55 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik kan me nog wat Nederlandse busreizigers herinneren die ook lekker gingen boarden met ongeveer 1 meter zicht op de eerste dag. 2 Gewonden (1 had beide polsen gebroken) omdat ze niet zagen dat ze op de rand van een bigass halfpipe aan het boarden waren. Dat waren overigens wel extreem lompe lui, ze waren met 12 man en na een halve week waren er reeds 5 te zwaar gewond om nog de piste op te kunnen.
Om de 2 jaar gemiddeld vervang ik mn handschoenen omdat ze slijten of anders stuk zijn. En ik ga gemiddeld 3 maal per jaar de sneeuw in. Indoor ook nog af en toe.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:48 schreef Vanyel het volgende:
Heel lekker warm, maar na 2 weken al kapot op de handpalm, terwijl ik toch echt niet meer de hele dag sneeuw lig te happen. Houden Burtons het langer vol?
Tis maar wat je leuk vindt, maar in de kroeg zitten kan ik thuis ook wel. En thuis hebben we geen bergen met sneeuw dus mijn prio1 is zeker wel het boarden en dan pas de après-ski.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
hollanders zijn over t algemeen wel lomp
waren met 30 man een weekendje naar france, niemand had meer dan de eerste 2 pistes gezien van het 300 km tellende gebied en zaten elke dag om 2 uur aan de pils ...
Ik wil eigenlijk ook weleens alleen maar met mensen op wispo die actief willen boarden en lekker doorknallen heel de dag. Nu heb ik telkens het idee dat ik niet zo veel piste doe op een dag.quote:ik was met mn 2 matties in ongeveer 1,5 dag het hele gebied doorgescheurd
Ik sta voor en achter 9graden. Volgens mij is 30/15 het beginners standje. Maar over stands kunnen de hier zittende pro's je wel wat meer vertellenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:12 schreef marinos.. het volgende:
Hoe hebben jullie je bindingen afgesteld btw?
Ik heb nu altijd de voorste binding iets naar voren en de achterste haaks op mn board.(standaard volgens mij)
Maar ik heb nogal grote voeten, maat 46/47 waardoor ik soms met mn tenen in de sneeuw kom in een bocht. Zijn er nog alternatieve manieren om mn bindingen te plaatsen?
Level is toch gewoon te koop bij de wat grotere intersport zaken?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:26 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb Level gloves gevonden. Heb ze nog niet gekocht, ze waren er neit in mijn maat. ze waren 75 euro, maar ze zaten goddelijk.
Worden ze nat?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:29 schreef ransbal het volgende:
[..]
Level is toch gewoon te koop bij de wat grotere intersport zaken?
Ik heb daar vorig jaar ook een paar level handschoenen gekocht, lekker warm en binnen en buitenhandschoen, top dingen
Ik ben zelf 2 meter en heb zelf geen board.. Dus ik huur hem telkens op bestemming. Maar aangezien ik dit jaar ook wel een beetje wil beginnen met beetje freestylen in t funpark enzo, dacht ik dat bijde voeten uit elkaar wel wat is of denk ik nu heel raarquote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:19 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik sta voor en achter 9graden. Volgens mij is 30/15 het beginners standje. Maar over stands kunnen de hier zittende pro's je wel wat meer vertellen
Wat voor board/type/lengte heb je? Mischien heb je een te smal board voor je maat schoenen.
dat 30/15 is uit de steentijd...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:19 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik sta voor en achter 9graden. Volgens mij is 30/15 het beginners standje. Maar over stands kunnen de hier zittende pro's je wel wat meer vertellen
Wat voor board/type/lengte heb je? Mischien heb je een te smal board voor je maat schoenen.
Oke dan ga ik daar eens even mee kloten in snowworld binnenkort. Dus jij staat echt met beide voeten met je tenen uit elkaar ( \ / ) zo ongeveer (creatief heaquote:Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat 30/15 is uit de steentijd...
voor 15, achter -3 ... das prima om mee te starten...
X-stance heb ik echt nog nooit van gehoord.... duck betekent gewoon dat je achterste binding negatief staat, thats all
dus dat kan 15/-3 zijn maar ook 18/-15 (Zoals ik sta)
freestylen is idd duck staan wel fijn voor (wat extremer dan die -3 op je achterste binding)
15/-12 etc
er is niet een vaste richtlijn voor, kijk wat je zelf lekker switch vindt boarden
ja, net als een eend. (duck)quote:Op zondag 27 januari 2008 17:21 schreef marinos.. het volgende:
[..]
Oke dan ga ik daar eens even mee kloten in snowworld binnenkort. Dus jij staat echt met beide voeten met je tenen uit elkaar ( \ / ) zo ongeveer (creatief hea)
Ahh okequote:
164 wide! Zie signature Rnejquote:Op zondag 27 januari 2008 17:58 schreef marinos.. het volgende:
[..]
Ahh oke![]()
Welke lenge van m'n board moet ik aanhouden dan ongeveer? Ik ben zeker geen beginner meer, en weeg 90 kilo 2 meter lang..
Al gezien idd, alleen ligt niet binnen het budget op dit moment, dus ik ga gewoon nog een seizoen m`n spullen huren.quote:
Grin, tijd geleden dat ik beginner wasquote:Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef Rnej het volgende:
dat 30/15 is uit de steentijd...
Maar tegenwoordig is duckstand dus redelijk normaal? Zelfs ook voor echte beginners trouwens? (Die dus alleen een blauwe/groenen piste af kunnen en het woord 'funpark' nog niet eens kennen).quote:voor 15, achter -3 ... das prima om mee te starten...
je hoeft mij niet uit te leggen wat echte beginners zijn hoorquote:Op zondag 27 januari 2008 18:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Grin, tijd geleden dat ik beginner was![]()
[..]
Maar tegenwoordig is duckstand dus redelijk normaal? Zelfs ook voor echte beginners trouwens? (Die dus alleen een blauwe/groenen piste af kunnen en het woord 'funpark' nog niet eens kennen).
Ach dat soort dingen heb ik allemaal niet bij me. Is alleen maar onhandig. Een ochtendje zonder water kan ik wel uithouden en op momenten dat water wel handig is, heb ik me rugzak wel bij me. Dat is toch voornamelijk met hiken enzo. Dan is een slokje soms wel lekkerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:50 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Hehe, dat is ook weer zo. Het is meer dat men net dat iets meer moeite moet doen en dan gewoon zo'n lelijk Burton board maar pakt wat er naast staat![]()
[..]
Naast de zaken die jij noemt heb ik dan nog wat snoep en dus een camelback mee. Verder zit ie natuurlijk niet helemaal vol gestampt die rugzak
[..]
Ook vallen en dan lekker even op je telefoon vallen is niet lekker voor je ribben
Zolang ze maar lekker blijven uitslapen vallen ze mij niet lastig op de pistequote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
![]()
mensen die 400 eur voor 10 daagjes wintersport neerleggen en dan niet eens de hele tijd de berg op gaan..
damnnn ga dan lekker in de zomer in salou hangen ofzo en val ons niet lastig op de piste
Nu ik niet zo veel kan boarden sta ik bijna elke morgen vroeg op.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:35 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Uiteraard afhankelijk van het weer en de sneeuwcondities, maar ik sta niet vaak al om 9 uur op de piste. Maar uitslapen doe je maar een andere keer!Boarden zul je!!
Waarom zou je eerst iemand helemaal ingedraaid een bocht leren draaien om hem daarna langzaamaan terug te zetten naar duck? Dat is toch niet logisch? We doen het dus vanaf het begin duck. Daarnaast is momenteel de techniek daar totaal op gebaseerd.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Grin, tijd geleden dat ik beginner was![]()
[..]
Maar tegenwoordig is duckstand dus redelijk normaal? Zelfs ook voor echte beginners trouwens? (Die dus alleen een blauwe/groenen piste af kunnen en het woord 'funpark' nog niet eens kennen).
toen ik de landes van Richard had, was hij nog een tegenstander van duck en stond hij zelf ook nog ingedraaid. Hij zei zelfs tegen de freestyle groep dat ze dat moesten doenquote:Op zondag 27 januari 2008 20:04 schreef Rnej het volgende:
[..]
je hoeft mij niet uit te leggen wat echte beginners zijn hoorik zag ze in snowworld elke dag voorbij komen toen ik daar nog les gaf
![]()
maar duck stance is zelfs door de Oostenrijkse opa's der snowboard overgenomen, zelfs door de grootmeester der " Duck staan is voor homo's " Richard Pickl
in snowworld hebben ze sinds vorig seizoen eindelijk dat 30/15 verhaal afgeleerd hoor ... dus je kan ophouden met narrenquote:Op zondag 27 januari 2008 22:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom zou je eerst iemand helemaal ingedraaid een bocht leren draaien om hem daarna langzaamaan terug te zetten naar duck? Dat is toch niet logisch? We doen het dus vanaf het begin duck. Daarnaast is momenteel de techniek daar totaal op gebaseerd.
Freestylen doe je sowieso niet alleen in het funpark. switch/fakie rijden is al freestylen en dat leer ik ze soms al in de eerste week en anders al wel in de 2de week. Dus ingedraaid staan is totaal overbodig.
btw op een aantal plekken (waaronder nederland) doen ze het nog wel regelmatig. Heel frustrerend. Heb je zo'n knurft die les heeft gehad van een of andere homo in snowworld die zelf nog niet eens fatsoenlijk kan boarden. je weet wel. van die posers die dan op een T6 rijden zonder een fatsoenlijke bocht te kunnen draaien.
Maar dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen omdat die leerlingen het helemaal verkeerd hebben aangeleerd. Heel irritant maar goed...
[..]
toen ik de landes van Richard had, was hij nog een tegenstander van duck en stond hij zelf ook nog ingedraaid. Hij zei zelfs tegen de freestyle groep dat ze dat moesten doen
Een paar gasten die nou bij ons les geven hebben trouwens de anwarter bij hem gedaan. Echt lachen hoe zij ook over hem praten. Net als wij
Laatste keren dat ik in Landgraaf was en mijn vriendin nog geen eigen board had, stonden de meeste al ingesteld op duck idd.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:16 schreef Rnej het volgende:
[..]
in snowworld hebben ze sinds vorig seizoen eindelijk dat 30/15 verhaal afgeleerd hoor ... dus je kan ophouden met narren
idd.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:47 schreef Vanyel het volgende:
Waarom zou je je knie op 0 niet kunnen buigen? Je buigt dan 6 graden minder naar buiten dan jij nu doet, lijkt me niet zo'n groot verschil.
Sowieso heb je volgens mij een probleem als je je knie niet kunt buigen als ie recht staat.
Ongelooflijk dat ze advies aannemen van zo'n poser op een T6quote:Op zondag 27 januari 2008 22:16 schreef Rnej het volgende:
[..]
in snowworld hebben ze sinds vorig seizoen eindelijk dat 30/15 verhaal afgeleerd hoor ... dus je kan ophouden met narren
het blijft een triest verhaal daar...quote:Op maandag 28 januari 2008 00:29 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Laatste keren dat ik in Landgraaf was en mijn vriendin nog geen eigen board had, stonden de meeste al ingesteld op duck idd.
Wat wel irritant is, is dat ze de Small bindingen niet op boards groter dan 1m35 zetten. Dus mensen (meestal vrouwen) die schoenmaat 37 of kleiner hebben die dus eigenlijk een Small binding nodig hebben, worden afgescheept met een board van 1m35. Stelletje nitwits daar in Landgraaf. *zucht Gelukkig hebben we nu onze eigen gear![]()
Nee hoor hoeft niet. als je voorste been dan maar naar buiten gedraaid staat is het geen probleem.quote:Ik sta trouwens op -6 / 15. Een beetje duck dus![]()
BTW, zei iemand nou dat beginners op 0 / 15 'moesten' beginnen? Voor zover ik het weet kun je vanalles doen, maar moet je een binding nooit op 0 zetten omdat je je knie dan niet fatsoenlijk kunt buigen.
Dat kan best. Het ligt er alleen aan wat je doet. Ingedraaid staan doe je als je hard wil gaan en heel diep wil carven. je kunt ingedraaid nou eenmaal een kleinere radius rijden dan in duckstance. Je kunt dan meer druk geven en dieper gaan omdat je tenen helemaal niet over je board heen komen.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:11 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd.
tis ook relatief, als allebei je bindingen op 0 staan is het een ander verhaal.
maar mensten staan van nature al een beetje duck, dus is het logischer dat je bindingen ook zo staan.
(ik kom er genoeg tegen die hun bindingen naar binnen laten wijzen en doodleuk melden dat ze dan beter snowboarden...)
Ik vind van die freestylers met 21/-18 al belachelijk. Vaak ook omdat ze toch een beetje ingedraaid boarden doordat ze met hun voorste voet zo ver ingedraaid staan en ondertussen staan ze heel erg vreemd met hun achterste voet.quote:maar ongeveer 15 graden verschil tussen voor en achter is sowieso voor iedereen wel okay, en maximaal moet je ongeveer 30 graden aanhouden, anders belast je je kruisbanden teveel![]()
(kwam ook een keer een poser tegen @ zoetermeer die dus 30/-30 stond, hoefde hij geen wide board te kopen... en t snowboardde vet lekker! ... toen ik m 2 meter zag boarden zag ik ook meteen wat hij onder snowboarden verstond (rutschen en geen bochten maken)
wat is je gewicht, je schoenmaat, je lengtequote:Op maandag 28 januari 2008 20:33 schreef NoXxa het volgende:
Hallo all,
Maybe verkeerde topic maar ik waag het er op. Ik board nu al een paar jaar bij vlagen. Paar keer les gehad en laatste keren zelfstandig aan de slag. Afgelopen weekend weer fanatiek aan de slag geweest in Frankrijk. En ik heb nu de smaak echt te pakken. Ik overweeg dan ook om zelf een board en een paar schoenen aan te schaffen. (een snelle rekensom leert me dat ik die kosten er vrij snel uit heb, ten opzichte van spullen huren).
Maar goed what to buy. Ik ben er al uit dat er in grote lijnen 2 soorten boards zijn. Free-ride en free-style. Het stunten en halfpipen is niet voor mij weg gelegd. Ik ben dus op zoek naar een board waar ik goed de piste mee af kom. Beetje tiefsnee op zijn tijd is leuk, maar meer iets voor de toekomst als ik nog meer ervaring heb.
Ik zie al een hoop jargon in de voorgaande topics voorbij komen maar de essentie ontgaat me nog een beetje. Iemand die me wat meer kan vertellen of me kan verwijzen naar goede bronnen over what to, en what not to buy? Budget is op zich niet zo'n probleem. Maar als ik een richtprijs moet noemen dan wil ik voor schoenen en board max 600 neer leggen.
Goede vraag, last time I checked was het 90kg, maat 45 en 1,88.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:38 schreef XL het volgende:
[..]
wat is je gewicht, je schoenmaat, je lengte
Snoepen is dan ook meer voor de energie, ik word er gelukkig niet te dik van, dat sport ik er in de bergen wel weer vanaf.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:51 schreef Komakie het volgende:
Snoepen probeer ik niet te doen. Wordt je alleen maar dik van
btw, laatst schreef Sjoerd Remmelink een heel stuk over camelbags en hoe erg hij er op tegen is. Over bevriezen van het slangetje, bacteriën enzo. Wilde eerst ook weer een camelbag hebben maar ben er maar vanaf gestapt.
Intressant dat ze tegenwoordig direct duck staan. Ik sta al niet echt ingedraait op het moment. Zal ook eens dagje duck doen bij m'n volgende sneeuw bezoek.quote:Waarom zou je eerst iemand helemaal ingedraaid een bocht leren draaien om hem daarna langzaamaan terug te zetten naar duck? Dat is toch niet logisch? We doen het dus vanaf het begin duck. Daarnaast is momenteel de techniek daar totaal op gebaseerd.
Freestylen doe je sowieso niet alleen in het funpark. switch/fakie rijden is al freestylen en dat leer ik ze soms al in de eerste week en anders al wel in de 2de week.
Ik weet niet of je op zeer korte termijn nog van plan was op wintersportvakantie te gaan, maar anders zou ik even wachten op de uitverkoop die toch wel binnenkort gaat beginnen. Ik geloof vanaf de 2e of 3e week van februari bij de meeste winkelsquote:Op maandag 28 januari 2008 20:33 schreef NoXxa het volgende:
Hallo all,
Maybe verkeerde topic maar ik waag het er op. Ik board nu al een paar jaar bij vlagen. Paar keer les gehad en laatste keren zelfstandig aan de slag. Afgelopen weekend weer fanatiek aan de slag geweest in Frankrijk. En ik heb nu de smaak echt te pakken. Ik overweeg dan ook om zelf een board en een paar schoenen aan te schaffen. (een snelle rekensom leert me dat ik die kosten er vrij snel uit heb, ten opzichte van spullen huren).
Maar goed what to buy. Ik ben er al uit dat er in grote lijnen 2 soorten boards zijn. Free-ride en free-style. Het stunten en halfpipen is niet voor mij weg gelegd. Ik ben dus op zoek naar een board waar ik goed de piste mee af kom. Beetje tiefsnee op zijn tijd is leuk, maar meer iets voor de toekomst als ik nog meer ervaring heb.
Ik zie al een hoop jargon in de voorgaande topics voorbij komen maar de essentie ontgaat me nog een beetje. Iemand die me wat meer kan vertellen of me kan verwijzen naar goede bronnen over what to, en what not to buy? Budget is op zich niet zo'n probleem. Maar als ik een richtprijs moet noemen dan wil ik voor schoenen en board max 600 neer leggen.
Als het echt altijd zeer doet kan het aan je schoenen liggen, maar ook aan je stance tov je houding. Als je een beetje raar in je schoen staat omdat je te veel ingedraaid staat, of te weinig, dan kunnen er rare drukpunten op je voet/been komen. Misschien dat het iets is?quote:Op maandag 28 januari 2008 23:19 schreef Sjobber het volgende:
Net terug van 2 dagen skieën in Oberstdorf. Ja skieën... want was met een vriend mee die alleen kon skieën en die bijhouden op een board is voor mij nog niet echt weggelegd.
Magoed, ik kreeg toen dus wel even heel erg zin in het boarden eigenlijk. Maar laatste keer is alweer 3 jaar geleden.
Alleen toen kreeg ik dus wel erg veel last van mijn enkel/scheenbeen. Krijg dat eigenlijk alleen op pistes; iemand ervaring mee of een oplossing daarvoor (fitness oefeningen bijv.)?
Of ligt het aan het type boots? Zo ja, wat is dan eigenlijk beter ter preventie? Harde boots of soft boots.
De pijn is dan iig zo erg dat ik me schoen uit moet doen en er eigenlijk gewoon niet verder te boarden valt.
Want ik binnenkort maar eens zo een hal opzoeken (dichterbij en goedkoper) en dan wil ik daar niet mee zitten eigenlijk.
Ik ben overigens wel meer van het Freeride gedoe; ter informatie ivm hoeken enzo.
Ja kijk... dat heb ik dus ook, maar dan echt alleen bij de enkel/scheenbeen. Ene dag echt nauwelijks last van; maar andere moment gewoon ontiegelijk veel pijn. ben destijds wel een keer van boots gewisseld (omdat ik ze toen huurde) en het hielp wel enigszins.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Me vriendin heeft het aan de achterkant van haar been (achillispees dus). Die doet soms ook onwijs veel pijn, maar soms ook weer totaal niet. Heel vreemd want ze heeft er dagen tussen zitten dat ze nergens last van heeft, maar ook dagen dat ze vergaat van de pijn.
Korte termijn niet op wintersport, Thailand, Zuid Afrika en Italie. Allemaal te warm voor sneeuw. Maar die uitverkoop is zeker een goede tip, zelf dacht ik ook aan marktplaats. Maar dan moet ik eerst wat meer weten om gerichter te zoeken.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:38 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ik weet niet of je op zeer korte termijn nog van plan was op wintersportvakantie te gaan, maar anders zou ik even wachten op de uitverkoop die toch wel binnenkort gaat beginnen. Ik geloof vanaf de 2e of 3e week van februari bij de meeste winkels![]()
Maar uhm... qua normale prijs (niet uitverkoop) zul je toch al gauw ongeveer de volgende richtprijzen aan kunnen houden:
boots vanaf ¤170
bindingen vanaf ¤190
board vanaf ¤350 (als voorbeeld noem ik een Burton King)
totaal ¤700
Dus gewoon ff wachten op de uitverkoop en dan snel erbij zijn en gewoon rondbellen en dingen apart laten leggen
Zo zwart/wit is dat niet. Heeft ook met de rijeigenschappen van een board te maken. Ik kan planken opnoemen van 155 die je met enkele weken ervaring niet aan het klapperen krijgt en ik kan je planken van 163 opnoemen die je na een weekje kan laten klapperen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:18 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Korte termijn niet op wintersport, Thailand, Zuid Afrika en Italie. Allemaal te warm voor sneeuw. Maar die uitverkoop is zeker een goede tip, zelf dacht ik ook aan marktplaats. Maar dan moet ik eerst wat meer weten om gerichter te zoeken.
Ik heb wel vernomen dat een relatief kort bord makkelijker is met draaien als je niet zo bedreven bent. Maar bij hoge snelheden gaat ie dan klapperen. Nu stond ik van de week op 158 geloof ik en ik merk dat ie bij hoge snelheid toch gaat klapperen. Dus hij moet zeker langer zijn dan dat. 163 a 165 ongeveer denk ik.
iddquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:21 schreef XL het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is dat niet. Heeft ook met de rijeigenschappen van een board te maken. Ik kan planken opnoemen van 155 die je met enkele weken ervaring niet aan het klapperen krijgt en ik kan je planken van 163 opnoemen die je na een weekje kan laten klapperen.
Lijkt me sterk dat het komt door het door je knieën gaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:41 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Ja kijk... dat heb ik dus ook, maar dan echt alleen bij de enkel/scheenbeen. Ene dag echt nauwelijks last van; maar andere moment gewoon ontiegelijk veel pijn. ben destijds wel een keer van boots gewisseld (omdat ik ze toen huurde) en het hielp wel enigszins.
Het zou inderdaad aan mijn stance kunnen liggen.
Gedurende 2 dagen heb ik wel de bindingen voortdurend anders gezet; zoekende naar iets minder pijnlijks. Maar dat hielp dus niet. Het zijn dan ook niet mijn voeten die ik voel, maar echt gewoon de enkel/scheenbeen. Misschien dat ik wat minder diep door de knieen moet ofzo, of juist wat meer.
Majah... ik dacht van, misschien dat het een veel voorkomend probleem is en dat iemand er ook een daadwerkelijke oplossing voor heeft kunnen vinden. Of dat er in dit geval vaak juist voor de softboots wordt gekozen ipv de harde variant.
Goed, tips enzo en hoe jullie erover denken zijn natuurlijk altijd welkom. Hoe meer informatie hoe meer ik erover te weten kom natuurlijk. Dus dank iig voor de replys al
Ik train nooit voor snowboarden. hoe technischer je bent, hoe minder kracht het kost.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:03 schreef 360sjors het volgende:
Ik durf overigens wel te stellen dat komende week de week wordt waarin ik het (fysiek gezien) best voorbereid naar de sneeuw ga sinds ik nog in clubverband sportte. Afgelopen weken flink aan mijn conditie gewerkt en de kuit- en bovenbeenspiertjes zijn ook weer in vorm. Gisteren zonder moeite 10 km gelopen (2 weken geleden was ik na 10 minuten al bekaf) . Dat wordt dus beuken, voor zover dat mogelijk is tijdens de drukte in de voorjaarsvakantie...
Het is een combinatie van stijfheid en lengte. Een langer board gaat over het algemeen wat minder snel klapperen, maar als hij zo slap is als een vadoek is het nog steeds klote.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:18 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Korte termijn niet op wintersport, Thailand, Zuid Afrika en Italie. Allemaal te warm voor sneeuw. Maar die uitverkoop is zeker een goede tip, zelf dacht ik ook aan marktplaats. Maar dan moet ik eerst wat meer weten om gerichter te zoeken.
Ik heb wel vernomen dat een relatief kort bord makkelijker is met draaien als je niet zo bedreven bent. Maar bij hoge snelheden gaat ie dan klapperen. Nu stond ik van de week op 158 geloof ik en ik merk dat ie bij hoge snelheid toch gaat klapperen. Dus hij moet zeker langer zijn dan dat. 163 a 165 ongeveer denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerspitzgefühl
1 2 3 4 5 6 7 | [i]Stats: 188cm, 78kg, 45, 1985 Board: Burton Royale 162 Binding: Burton Custom Schoen: Burton Ruler Google: Anon Realm Protectie: Red Skycap II, Perrysport crash pant[/i] |
Ik zou in dat geval voor een 156 gaanquote:
vond 150 wel vrij lang al zeg ik zelf maarja jij ehbt ervoor gelerd hequote:Op woensdag 30 januari 2008 15:53 schreef Rnej het volgende:
bataleon violenza
Rome vinyl
Burton feather
k2 luna
leef je uit? laat je niet afschrikken door de freestyle plankjes, die rijden ook smooth en zijn op zich ook prima om het op te leren (mits niet true twin, natuurlijk)
ik raad beginnende dames eigenlijk altijd de k2 luna of de burton feather aan, vooral omdat ze weinig wegen en toch redelijk wat uitdaging vormen in de toekomst
ennn ze is wel redelijk lang nog heb ik t idee, dus an sich is een 1.50 prima zou k zo zeggen
Dit gaat niet over Rnej he,quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:53 schreef unioz het volgende:
[..]
Ik zou in dat geval voor een 156 gaan
Ik voor een 75DDquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:53 schreef unioz het volgende:
[..]
Ik zou in dat geval voor een 156 gaan
Mijn vriendin heeft bij Downtown een huur-koop gedaan: Burton Feather 144 met Burton Escapade.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:42 schreef Basje_B het volgende:
Heren,
Ik heb ff advies nodig. Wil board kopen voor vriendin maar zoals bekend gaan dames op print af. Ik ben dus opzoek naar een board maar heb geen idee welke lengte in moet hebben. Wil niet te lang want ze kan toch nog neit goed en kan ze makkelijk draaien. Hard gaan we niet dus Rnej zijn T6 hoeft niet.
lengte rond de 170 175 ofzo gewicht 60 kilo en schoenmaat 38 cupmaat 75C.
geen ervaring mee maarrrr:quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:20 schreef Basje_B het volgende:
Is dit wat?
http://www.blue-tomato.at(...)x1xjd4zUEBWgen8Aie-1
jah, maar dan zie je er weer zo gay uit, met zo'n snowboardquote:Op woensdag 30 januari 2008 19:08 schreef saaw het volgende:
nee mijn slee is stuk
gelukkig heb ik nog ergens een snowboard liggen
truequote:Op woensdag 30 januari 2008 20:06 schreef Rnej het volgende:
[..]
jah, maar dan zie je er weer zo gay uit, met zo'n snowboard
langlaufen is de shit!
Draag je altijd goggles of alleen bij slecht weer?quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:15 schreef Flaccid het volgende:
Goede goggles, voor een niet heel erg extreme gebruiker, hoeveel moet ik daar voor neerleggen?
Ik ben heel blij met mijn nieuwe gouden Cebe n-ice goggles. Net een foute skileraarquote:Op woensdag 30 januari 2008 20:15 schreef Flaccid het volgende:
Goede goggles, voor een niet heel erg extreme gebruiker, hoeveel moet ik daar voor neerleggen?
Dat is idd wel belangrijk ja. Ik draag altijd mijn goggles. Vandaar ook dat wanneer het mooi weer is, ik een lens heb die de zon reflecteerd en dus een stuk makkelijker kijkt dan een oranje lens gewoon. Die zit er in als het bewolkt is en/of sneeuwtquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:33 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Draag je altijd goggles of alleen bij slecht weer?
De targa II 's van spy zijn 49 euro en zijn best redelijke brilletjes,ook verwisselbare lens etc.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:48 schreef ForumGek het volgende:
Intersport/Perry spul: max. 30.
Goede kwaliteit van een A-snowboardmerk met mogelijkheid tot verwisselen van lens en evt. extra lens. Vanaf: ¤80. Goede merken (Dragon, Oakley, Electric, Anon, Spy).
quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:46 schreef ForumGek het volgende:
Dat ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
Burton Troop gaat ook nog wel.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:42 schreef Basje_B het volgende:
Heren,
Ik heb ff advies nodig. Wil board kopen voor vriendin maar zoals bekend gaan dames op print af. Ik ben dus opzoek naar een board maar heb geen idee welke lengte in moet hebben. Wil niet te lang want ze kan toch nog neit goed en kan ze makkelijk draaien. Hard gaan we niet dus Rnej zijn T6 hoeft niet.
lengte rond de 170 175 ofzo gewicht 60 kilo en schoenmaat 38 cupmaat 75C.
hehe je kunt altijd nog de Rome Artifact nemen van volgend seizoen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:26 schreef Rnej het volgende:
jullie begrijpen natuurlijk dat ik een Burton board met een naakte chick erop moet hebben....
tis de burton love.. daar pas ik met mn maat kano nie op....
(hoe vet is t om in snowworld les te geven met zo'n plank aan 8jarige kotertjes)
en om nu een Wide te nemen, worden die meiden ook alleen maar dik vanquote:Op donderdag 31 januari 2008 14:26 schreef Rnej het volgende:
tis de burton love.. daar pas ik met mn maat kano nie op....
quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:22 schreef CaLeX het volgende:
[..]
en om nu een Wide te nemen, worden die meiden ook alleen maar dik van
Voor welke lengte zou je gaan? 150? of iets korter?quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Burton Troop gaat ook nog wel.
Die vind ik iets beter omdat ze daar net iets langer op kan rijden als ze een beetje doorgroeid. (in haar snowboardkwaliteiten, niet haar cupmaat)
Misschien de Vinyl van Rome ofzo?
bijna altijdquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:33 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Draag je altijd goggles of alleen bij slecht weer?
Dan zou ik er eentje nemen waarvan je de lens kunt verwisselen. Moet je er dus wel ff op letten dat je er een extra lens bij krijgtquote:
welke merken zijn er dan? Ik wil er iets van 40~50 euro aan uitgeven, 60 kan ook nog welquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:07 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dan zou ik er eentje nemen waarvan je de lens kunt verwisselen. Moet je er dus wel ff op letten dat je er een extra lens bij krijgt
150 toch zeker wel.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:19 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Voor welke lengte zou je gaan? 150? of iets korter?
Die van Rome kan ik nergens meer vinden.
Die van Bataleon vond ze gaaf maar om nu alle 2 op Bataleon te rijden worden we zo Bataleon fanboy/girl![]()
Troop kan inderdaad ook nog. Zal eens mooi lijstje gaan maken en internet afstruinen naar kortingen
Lens wisselen is kut. Daarom heb ik ook gewoon twee goggels. Een met oranje en 1 met spiegellens voor de zon-zonder-wolken-dag.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:07 schreef FlowDesign het volgende:
Dan zou ik er eentje nemen waarvan je de lens kunt verwisselen. Moet je er dus wel ff op letten dat je er een extra lens bij krijgt
Electric en Dragon geven er een gratis (spiegel) lens bij. Moet je je budget iets verhogen. Voor ¤80 heb je d'r dan eentjequote:Op donderdag 31 januari 2008 17:35 schreef Flaccid het volgende:
[..]
welke merken zijn er dan? Ik wil er iets van 40~50 euro aan uitgeven, 60 kan ook nog wel
Bij mijn Anon vond ik het de eerste keer ook lastig maar als je het haqndigheidje door hebt is het zo gedaanquote:Op donderdag 31 januari 2008 20:40 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Lens wisselen is kut. Daarom heb ik ook gewoon twee goggels. Een met oranje en 1 met spiegellens voor de zon-zonder-wolken-dag.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:35 schreef Flaccid het volgende:
[..]
welke merken zijn er dan? Ik wil er iets van 40~50 euro aan uitgeven, 60 kan ook nog wel
Ik weet alleen niet of die ook dubbel glas hebben (tegen het beslaan).quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
De targa II 's van spy zijn 49 euro en zijn best redelijke brilletjes,ook verwisselbare lens etc.
dat dubbel glas gaat sowieso niet 100% beslaan tegen... gebeurt toch wel als t temperatuurverschil te hoog is..quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:17 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
[..]
Ik weet alleen niet of die ook dubbel glas hebben (tegen het beslaan).
Ik heb zelf een Oakley O-frame, vind ik een prima goggle en met ¤60,- nog enigzins betaalbaar. Er zijn andere lenzen voor te krijgen alhoewel ik tot nu toe nog niet te klagen heb gehad over de oranje standaard lens. Beslaan doet ie (bij mij iig) niet, zicht vind ik ook ok, prima koop geweestquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:35 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ow dan. Nou dan kan ik hem adviseren om in Frankrijk (of Zwitserland of Oostenrijk) een Anon Helix te kopen. 66 Euro met extragratis lens. In Nederland kosten ze 50 euro maar dan krijg je er geen mirrored lens bij.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat dubbel glas gaat sowieso niet 100% beslaan tegen... gebeurt toch wel als t temperatuurverschil te hoog is..
betere goggles hebben vaak betere coating en daar merk je vooral verschil in.. anon en oakley zijn er vrij goed in...
maar onder de 80 euro moet je niet gek opkijken als je af en toe moet poetsen
Net dingetje wel!quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:24 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ow dan. Nou dan kan ik hem adviseren om in Frankrijk (of Zwitserland of Oostenrijk) een Anon Helix te kopen. 66 Euro met extragratis lens. In Nederland kosten ze 50 euro maar dan krijg je er geen mirrored lens bij.
Ik ga morgen toch es ff naar de stadquote:Op donderdag 31 januari 2008 23:24 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ow dan. Nou dan kan ik hem adviseren om in Frankrijk (of Zwitserland of Oostenrijk) een Anon Helix te kopen. 66 Euro met extragratis lens. In Nederland kosten ze 50 euro maar dan krijg je er geen mirrored lens bij.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:39 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Oakley O-frame, vind ik een prima goggle en met ¤60,- nog enigzins betaalbaar. Er zijn andere lenzen voor te krijgen alhoewel ik tot nu toe nog niet te klagen heb gehad over de oranje standaard lens. Beslaan doet ie (bij mij iig) niet, zicht vind ik ook ok, prima koop geweest
En hij past perfect met mijn helm (Dainese Fun helmet) wat ook wel handig is.
Oja, morgen toch deze maar gaan halen denk.. Forum Roost, Devun Walsh 161 uit 2006/2007 seizoen. Is niet bepaald een freestyle boardje maar aangezien ik wat dat betreft niet echt actief ben (een goed harde crash heeft me wel genezen van mijn freestyle pogingen) lijkt het me wel wat.
[ afbeelding ]
Mocht er nog iemand een serieuze hekel aan dit board hebben: ventileer dan aub uw mening hierover
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 08:32 schreef NoComment het volgende:
Ik zo toch maar ff naar de stad
Edit: grappig filmpje, skiiers![]()
http://www.youtube.com/watch?v=hnDKlnLsXOs&NR=1
Ik zal het morgen gaan ondervindenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
niet echt een freestyle boardje? ....
genoeg freestyle toch?![]()
k heb de roost nog nooit gereden, de "Devun Walsh" van 2 jaar ervoor wel.... gruwelijk ruige plank.. houdt je goed wakker zogezegd
is ietsje lichter (maakt mij persoonlijk niet uit, maar genoeg mensen wel)quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:33 schreef 360sjors het volgende:
Ik zie het nut niet echt in van die verstelbare inserts (kan alleen maar kapot)
burton custom?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:22 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik zal het morgen gaan ondervinden![]()
Heerlijk, 4 uur voor vertrek nog 'ff' een boardje kopen.. Ik had me voorgenomen dit jaar geen grote uitgaven te doen voor de wintersport, bijna gelukt dus
Edit: Pics!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |