abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:59:15 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56286033
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:26 schreef Rnej het volgende:

[..]

heeft weinig met skieen te maken, heeft meer met type en merk te maken

bart's is redeleijk el cheapo, als je reusch gloves koopt zijn ze echt wel waterdicht hoor....

je ziet er alleen uit als een idioot met van die motorhandschoen achtige huge-ass apparaten aan je handen

gewoon ff kijken of ze een waterkolom hebben en of ze van een beetje degelijk merk zijn, dan zit t meestal met de waterdichtheid wel goed...

pipegloves die eerder genoemd werden kan je beter pas kopen als je niet zoveel op je plaat gaat, anders mag je je handschoenen uitwringen aan t eind van de dag
Ik mag Barts niet afkraken. Heb tegenwoordig beetje sponsoring van ze
Krijg mutsen en thermo ondergoed van ze. Geregeld via de school enzo
Mutsen en thermo zijn trouwens best ok. Handschoenen weet ik niet zo.

Aan de andere kant doen ze ook wel hele goede dingen. Zoals officiele sponsor zijn van dit soort dingen: http://www.respectthemountains.com/
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:05:26 #152
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56286225
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:02 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ja maar een helm is niet verplicht
Hmm lekker is dat.
Ze weten dat je met polsbeschermers voornamelijk realiseert dat je niet je pols breekt maar je onderarm? Ze helpen natuurlijk wel iets maar je verlegd het probleem vooral

Ach ja, het is weer eens wat anders dan dat gezeur om een helm
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:20:44 #153
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_56286717
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm lekker is dat.
Ze weten dat je met polsbeschermers voornamelijk realiseert dat je niet je pols breekt maar je onderarm? Ze helpen natuurlijk wel iets maar je verlegd het probleem vooral

Geloof me, je breekt liever je onderarm dan je pols. Je onderarm groeit wel weer netjes aan elkaar, je pols kan je de rest van je leven last van houden.
If you can't beat them, join them.
pi_56287520
Dat valt wel mee hoor. De pols breuk is meest voorkomende breuk van de arm en geneest bijna altijd wel goed. Bij je onderarm heb je veel meer kans om andere structuren te beschadigen en veel grotere kans op infecties. Ook het terugzetten van de arm in originele stand is een lastigere klus dan bij een pols breuk. En bij onderarm heb je hoge kans om zo wel je spaakbeen als je ellepijp te breken en bij pols gaat vrijwel altijd alleen je spaakbeen door.

Je kan echt beter je pols dan je onderarm breken.

neemt niet weg dat het wel wat veiliger aan voelt. Ik heb vroeger zelf ook een handschoen met polsbeschermer erin gehad (kon er ook uit) en heb er wel baat bij gehad destijds. deze was van het merk firefly trouwens. Is volgens mij iets van Intersport ofzo

[ Bericht 14% gewijzigd door ForumGek op 24-01-2008 22:50:40 ]
Fingerspitzgefühl
  donderdag 24 januari 2008 @ 23:16:34 #155
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_56288643
Vast wel, maar de enige die ken met een gebroken pols is mijn pa. 8 jaar erna kan hij zijn hand nog steeds niet verder dan 10 graden met zijn arm heen en weer bewegen.

Ik hou mijn polsbeschermers lekker aan, een pols is veel kwetsbaarder dan een arm, daarnaas verdeelt de beschermer mooi de krachten over een groot oppervlak.
If you can't beat them, join them.
pi_56289218
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:50 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Waaaa koprollen ! Lekker hard door de tiefsnee rijden en dan ineens met je nose in de sneeuw happen. Dan gaat het allemaal heel snel en kom je erachter dat je weer glijd !
Ik maakte op een gegeven moment zo'n ontzettende duik in de verse poeder... ik zat echt helemaal onder de sneeuw en er zat ook een vette laag op mn goggle geplakt, ik zag niks meer
Paadjes tussen de bomen door en dan de takken in je gezicht krijgen... ook best vet. Dan krijg je tenminste het gevoel dat je er moeite voor moet doen. De 2e keer bukte ik natuurlijk wel
Age of fruity enlightenment!
pi_56289346
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:16 schreef 44pje het volgende:
Vast wel, maar de enige die ken met een gebroken pols is mijn pa. 8 jaar erna kan hij zijn hand nog steeds niet verder dan 10 graden met zijn arm heen en weer bewegen.

Ik hou mijn polsbeschermers lekker aan, een pols is veel kwetsbaarder dan een arm, daarnaas verdeelt de beschermer mooi de krachten over een groot oppervlak.
De beste manier om niks te breken is jezelf aanleren om jezelf klein te maken, soort feutushouding aannemen op het moment dat je valt en je armen bij je lichaam houden.
Op een of andere manier doe ik dat automatisch en ik kan je garanderen dat ik al heel wat smakken gemaakt heb, maar het enige waar ik last van heb gehad was mn kont en een rib (rib omdat ik voorover op mn plaat ging op harde sneeuw en mn vuist tussen de sneeuw en mn rib kwam).
Age of fruity enlightenment!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 00:09:43 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56290122
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:16 schreef 44pje het volgende:

Ik ken redelijk wat mensen die een pols gebroken hebben en over het algemeen komt het allemaal wel weer goed.
Maar leuk is anders en laten we het er daarom maar op houden dat het gewoon allebei klote is.
Dan nog snap ik niet waarom het verplicht is en een helm niet.
Als ik moet kiezen dan val ik liever vol op me pols dat ik die breek dan dat ik vol op me hoofd val.
pi_56291022
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm lekker is dat.

helm doe ik zowiezo op, of t nou moet of niet. Vind het zelf fijner en heb het niet koud. Maar burton is iets van 60 euro voor een paar. Welke van burton zou ik dan moeten nemen? Een topic eerder zijn er van die polsverstevigers voorbij gekomen. Waar kan ik dat soort dingen krijgen? Want die zitten minder in de weg.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 08:25:56 #160
71115 Rnej
I walk the line
pi_56292445
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:38 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

De beste manier om niks te breken is jezelf aanleren om jezelf klein te maken, soort feutushouding aannemen op het moment dat je valt en je armen bij je lichaam houden.
Op een of andere manier doe ik dat automatisch en ik kan je garanderen dat ik al heel wat smakken gemaakt heb, maar het enige waar ik last van heb gehad was mn kont en een rib (rib omdat ik voorover op mn plaat ging op harde sneeuw en mn vuist tussen de sneeuw en mn rib kwam).
bij happen maakt dat geen reet uit, je gaat toch wel hard neer...

en als je kant grip verliest ga ik juist met een hand naar de grond... kan je corrigeren.. en anders glij je toch wel op je knieeen of op je aars...

ik val nooit op andere manieren dan op die 2 ...

vooral over je neus happen is mooi, vol op je heup landen
  vrijdag 25 januari 2008 @ 09:17:50 #161
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56292968
ik ben lig altijd al op mijn kont voordat ik het door heb

Ben eigelijk maar 2 keer voorover gevallen, 1x op zon bospad met een tand door den lip en 1x toen ik een 180 probeerde viel ik voorover en had ik gare rib omdat mijn hand tussen grond en lichaam kwam en mijn schouder was wat pijnljk.

Voor de rest val ik op de piste eigelijk alleen maar op mijn kont en knieen en in de poeder wel vaak de meest debiele vallen gemaakt maar dat waren meestal zachte landingen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 09:36:33 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56293255
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 08:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

bij happen maakt dat geen reet uit, je gaat toch wel hard neer...

en als je kant grip verliest ga ik juist met een hand naar de grond... kan je corrigeren.. en anders glij je toch wel op je knieeen of op je aars...

ik val nooit op andere manieren dan op die 2 ...

vooral over je neus happen is mooi, vol op je heup landen
Verkanten gebeurd mij eigenlijk nooit. (ik ga dit heel erg hard afkloppen )
Happertje in de poeder gebeurd nog wel eens, maar dat is in de poeder en dan gaat het meestal nog wel. Daar hou je ook verder vrij weinig aan want voordat je het door hebt ben je al 2 keer over de kop

Maar idd als ik grip verlies op me kanten heb ik over het algemeen al heel snel me hand aan de grond waardoor je meestal nog wel blijft staan. Als het gebeurd, gebeurd het ook altijd op me tenen dus tja, dan is het makkelijk ff een handje neer te zetten

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet vaak op andere manieren val dan op die manier. Ja, soms dan ga ik nogal eens te zwaar op me backside staan met me carvebochten en als er dan een hoopje sneeuw ligt pakken me hakken nog wel eens die sneeuw mee. Dan glij ik er ook wel eens vanaf. Maar ja, das ook niet echt boeiend.

Pols breuken ed komen vooral voor bij beginners en freestylers. omdat je op probeert te vangen met je handen als je valt. op het moment dat je aan het freestylen bent heb je vaak een meer verticale beweging dan wanneer je gewoon aan het boarden bent. Als beginner ga je niet zo hard en is de weg die je valt voornamelijk naar beneden, als je aan het freestylen bent is het ook meer naar beneden dan naar voren.
Bij gewoon freeriden of bochten draaien op snelheid niet door de snelheid die je hebt

Wil niet zeggen trouwens dat je nooit wat kunt breken als je alleen maar op snelheid board maar dat soort blessures krijg je dan minder snel. Aan de andere kant kan het wel belastender zijn voor je benen en komen spierscheuringen meer voor als je valt omdat je blijft haken op hoge snelheid enzo.
pi_56293648
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:52 schreef Fugie het volgende:
heeft er iemand nog tips om je board op slot te zetten oid ?
nu ben ik niet zo paranoide aangelegd, maar om nou een half maandloon op zon piste te laten rondhangen terwijl ik ergens afzijdig aan het zuipen ben lijkt me niet zo handig
Ik gebruik zo'n ding:

Voor nog geen 10euro moet je ze in een random board shop wel kunnen vinden.

Het is natuurlijk geen kettingslot, maar het zorgt er wel voor dat men 'net' dat beetje extra moeite moet doen om je board mee te nemen. Kan je je board niet vast maken aan een rek/muur. Maak dan meerdere boards vast aan elkaar met het kabeltje.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:37:57 #164
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56294351
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:00 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik gebruik zo'n ding:
[ afbeelding ]

Het is natuurlijk geen kettingslot, maar het zorgt er wel voor dat men 'net' dat beetje extra moeite moet doen om je board mee te nemen. Kan je je board niet vast maken aan een rek/muur. Maak dan meerdere boards vast aan elkaar met het kabeltje.
kwam ik gister tegen en ik ga hem in de middagpauze even proberen te scoren bij de beversport winkel die tegenover mijn werk zit

Kwam er wel achter dat ik nu wel veel zooi mee wil nemen de berg op en dat ik weinig zin heb in een rugzak Kan dus weer lekker alle vakjes en zakjes van mijn broek en jas gaan benutten
pi_56296216
Ook gewoon te krijgen in die iets uitgebreidere Perry sports.

Val zelf trouwens altijd met mijn armen op me borst gekruist, maar dan ben je af en toe wel even je lucht kwijt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_56297341
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:37 schreef Fugie het volgende:
kwam ik gister tegen en ik ga hem in de middagpauze even proberen te scoren bij de beversport winkel die tegenover mijn werk zit

Kwam er wel achter dat ik nu wel veel zooi mee wil nemen de berg op en dat ik weinig zin heb in een rugzak Kan dus weer lekker alle vakjes en zakjes van mijn broek en jas gaan benutten
Ik heb gewoon een rugzak. Die misbruik ik ook gelijk als rug-protectie. En m'n camelback zit er in. Rugzak is toch echt veel fijner dan allemaal los rommel in al je zakken.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:02:44 #167
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56297862
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:37 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een rugzak. Die misbruik ik ook gelijk als rug-protectie. En m'n camelback zit er in. Rugzak is toch echt veel fijner dan allemaal los rommel in al je zakken.
Een goede rugzak staat wle op de planning ja, maar nog niet voor aankomende week
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:55:39 #168
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56298975
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:00 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik gebruik zo'n ding:
[ afbeelding ]

Zie het als een voordeel dat hij met wat moeite nog wel is open te krijgen. Ik heb ook zo'n unit gehad die niet meer open ging. Nijptang bij een restaurantje gehaald en binnen 5 seconden was ie open. Met mes en vork zou het ook nog wel zijn gelukt
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:12:26 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56301670
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:37 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon niet te veel spullen meenemen

Het enige dat ik bij me heb is Telefoon, Portomonnee, misschien een paar sleutels, labello en eventueel me Ipod, tooltje.
De rest heb ik aan/op
Dat is niet veel meer dan dat ik normaal in Nederland mee heb.
Zonnebrand probeer ik altijd van iemand anders mee te pikken. Heb al een keer gehad dat zo'n ding in me jas open ging

Verder is het dus niet zo veel. Telefoon in me rechterbroekzak. Portomonnee in me linker. Sleutels linkerjaszak, tooltje rechter. Ipod in de binnenzak en de labello slingert meestal ergens rond.
Als ik een rugzak bij me heb gaan een paar van die dingen in me rugzak maar eigenlijk blijft bijna alles waar het normaal ook zit.
Ik heb altijd precies alles in dezelfde zakken anders raak ik echt alles kwijt
Klinkt manisch he
pi_56301996
maar kickass foto's kun je wel vergeten dan, een spieglereflex met een 300 mm lens gaat niet echt passen in één van de vele zakken
doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:36:04 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56302188
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:26 schreef ransbal het volgende:
maar kickass foto's kun je wel vergeten dan, een spieglereflex met een 300 mm lens gaat niet echt passen in één van de vele zakken
Ik heb het nooit over een camera gehad. Dan kan ik ook zeggen dat me schep en sonde ook niet in me broekzak passen

Ik maak niet veel foto's meer. Ik heb er een zooitje van de afgelopen jaren, maar vorig jaar en dit jaar heb ik bijna geen foto's meer gemaakt. Ik ga liever rijden dan foto's maken.
pi_56306313
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:55 schreef 360sjors het volgende:
Zie het als een voordeel dat hij met wat moeite nog wel is open te krijgen. Ik heb ook zo'n unit gehad die niet meer open ging. Nijptang bij een restaurantje gehaald en binnen 5 seconden was ie open. Met mes en vork zou het ook nog wel zijn gelukt
Hehe, dat is ook weer zo. Het is meer dat men net dat iets meer moeite moet doen en dan gewoon zo'n lelijk Burton board maar pakt wat er naast staat
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:12 schreef Komakie het volgende:
Je kunt ook gewoon niet te veel spullen meenemen
Naast de zaken die jij noemt heb ik dan nog wat snoep en dus een camelback mee. Verder zit ie natuurlijk niet helemaal vol gestampt die rugzak
quote:
Ik heb altijd precies alles in dezelfde zakken anders raak ik echt alles kwijt
Ook vallen en dan lekker even op je telefoon vallen is niet lekker voor je ribben
pi_56308409
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:58 schreef Flaccid het volgende:

[..]

helm doe ik zowiezo op, of t nou moet of niet. Vind het zelf fijner en heb het niet koud. Maar burton is iets van 60 euro voor een paar. Welke van burton zou ik dan moeten nemen? Een topic eerder zijn er van die polsverstevigers voorbij gekomen. Waar kan ik dat soort dingen krijgen? Want die zitten minder in de weg.
ik quote mijzelf
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:00:11 #174
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56309162
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:50 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Hehe, dat is ook weer zo. Het is meer dat men net dat iets meer moeite moet doen en dan gewoon zo'n lelijk Burton board maar pakt wat er naast staat
[..]

Naast de zaken die jij noemt heb ik dan nog wat snoep en dus een camelback mee. Verder zit ie natuurlijk niet helemaal vol gestampt die rugzak
[..]

Ook vallen en dan lekker even op je telefoon vallen is niet lekker voor je ribben
ik heb ook een veel te grote telefoon

het past inderdaad allemaal wel redelijk in mijn zakken, alleen als je valt wil het wel eens de oorzaak zijn van wat pijn enzo
Maargoed, ik zie het zondag wel als ik naar de piste ga hoe ik het fix Straks eerst pitten en dan morgenochtend weg
pi_56312157
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:58 schreef Flaccid het volgende:
Tja welke handschoenen. Degene die jij lekker vind zitten

Dus op naar de shop en passen met die handel.

Ik heb zelf de Burton Goretex Over Glove (of althans een voorganger er van). Zijn wel 85,- maar koude handen hebben is erger dan die paar tientjes extra uitgeven. Het fijne van deze handschoenen is de grote 'flap' die je over je jas kan doen en met een elastiek aantrek. Als je dan eens de sneeuw induikt zit de sneeuw niet in je mouw. Zie hier: http://www.blue-tomato.at(...)RFRcPYUTEBWgen8Aie-1

Over polsbeschermers kan ik je niets zeggen aangezien ik ze nooit heb gedragen.
pi_56315812
Polsbeschermers koop je voor 12/14 euro bij perry, de boardshop of andere grote buitensportwinkels.

wb die handschoenen. Ik heb een paar lafuma's van volgens mij 45 euro. Heel lekker warm, maar na 2 weken al kapot op de handpalm, terwijl ik toch echt niet meer de hele dag sneeuw lig te happen. Houden Burtons het langer vol?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_56315845
Ik ga binnenkort met me meisje snowboarden. Wat zijn echt dingen die mee moet nemen zowiezo neem ik droge kleding mee want hoorde dat je aardig nat kan worden. We gaan snowworld Zoetemeer.

Iemand nog tips??
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:14:31 #178
71115 Rnej
I walk the line
pi_56316123
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:52 schreef master_X het volgende:
Ik ga binnenkort met me meisje snowboarden. Wat zijn echt dingen die mee moet nemen zowiezo neem ik droge kleding mee want hoorde dat je aardig nat kan worden. We gaan snowworld Zoetemeer.

Iemand nog tips??
goeie handschoenen, muts

kleed jezelf niet TE warm aan, zeker als je net leert boarden is een indoorhal helemaal niet zo koud (vallen en opstaan krijg je t vrij warm van )

en neem een berg geld mee want niets in snowworld is goedkoop ...
pi_56316156
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:14 schreef Rnej het volgende:

[..]

goeie handschoenen, muts

kleed jezelf niet TE warm aan, zeker als je net leert boarden is een indoorhal helemaal niet zo koud (vallen en opstaan krijg je t vrij warm van )

en neem een berg geld mee want niets in snowworld is goedkoop ...
Cool goede tips zal ik zeker doen

owja heb ik een kortingsbon 1 uur snowboarden met een proefles ofzo weet niet wat inhoud maar komt goed
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:24:26 #180
71115 Rnej
I walk the line
pi_56316250
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:17 schreef master_X het volgende:

[..]

Cool goede tips zal ik zeker doen

owja heb ik een kortingsbon 1 uur snowboarden met een proefles ofzo weet niet wat inhoud maar komt goed
dan krijg je samen met max 9 anderen je allereerste snowboardlesje .. leer je hoe je plank vast moet en hoe je je eerste bochtje moet draaien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')