abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2008 @ 16:44:17 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_56342956
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:19 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik sta voor en achter 9graden. Volgens mij is 30/15 het beginners standje. Maar over stands kunnen de hier zittende pro's je wel wat meer vertellen

Wat voor board/type/lengte heb je? Mischien heb je een te smal board voor je maat schoenen.
dat 30/15 is uit de steentijd...

voor 15, achter -3 ... das prima om mee te starten...

X-stance heb ik echt nog nooit van gehoord.... duck betekent gewoon dat je achterste binding negatief staat, thats all

dus dat kan 15/-3 zijn maar ook 18/-15 (Zoals ik sta)

freestylen is idd duck staan wel fijn voor (wat extremer dan die -3 op je achterste binding)

15/-12 etc

er is niet een vaste richtlijn voor, kijk wat je zelf lekker switch vindt boarden
pi_56343637
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef Rnej het volgende:

[..]

X-stance heb ik echt nog nooit van gehoord.... duck betekent gewoon dat je achterste binding negatief staat, thats all

dus dat kan 15/-3 zijn maar ook 18/-15 (Zoals ik sta)

freestylen is idd duck staan wel fijn voor (wat extremer dan die -3 op je achterste binding)

15/-12 etc

er is niet een vaste richtlijn voor, kijk wat je zelf lekker switch vindt boarden
Oke dan ga ik daar eens even mee kloten in snowworld binnenkort. Dus jij staat echt met beide voeten met je tenen uit elkaar ( \ / ) zo ongeveer (creatief hea )
  zondag 27 januari 2008 @ 17:22:27 #203
71115 Rnej
I walk the line
pi_56343664
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:21 schreef marinos.. het volgende:

[..]

Oke dan ga ik daar eens even mee kloten in snowworld binnenkort. Dus jij staat echt met beide voeten met je tenen uit elkaar ( \ / ) zo ongeveer (creatief hea )
ja, net als een eend. (duck)
pi_56344306
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:22 schreef Rnej het volgende:

[..]

ja, net als een eend. (duck)
Ahh oke
Welke lenge van m'n board moet ik aanhouden dan ongeveer? Ik ben zeker geen beginner meer, en weeg 90 kilo 2 meter lang..
  zondag 27 januari 2008 @ 17:59:18 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56344324
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:58 schreef marinos.. het volgende:

[..]

Ahh oke
Welke lenge van m'n board moet ik aanhouden dan ongeveer? Ik ben zeker geen beginner meer, en weeg 90 kilo 2 meter lang..
164 wide! Zie signature Rnej
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_56344609
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:59 schreef XL het volgende:

[..]

Al gezien idd, alleen ligt niet binnen het budget op dit moment, dus ik ga gewoon nog een seizoen m`n spullen huren.
  zondag 27 januari 2008 @ 18:18:59 #207
71115 Rnej
I walk the line
pi_56344717
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:59 schreef XL het volgende:

[..]

pi_56345317
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef Rnej het volgende:
Grin, tijd geleden dat ik beginner was
quote:
Maar tegenwoordig is duckstand dus redelijk normaal? Zelfs ook voor echte beginners trouwens? (Die dus alleen een blauwe/groenen piste af kunnen en het woord 'funpark' nog niet eens kennen).

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arthur op 27-01-2008 19:19:58 ]
pi_56345556
Ik weet niet eens meer wat ik sta. Is elk jaar iets anders, wel iets van 30/15...
  zondag 27 januari 2008 @ 20:04:34 #210
71115 Rnej
I walk the line
pi_56346928
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

[..]

Maar tegenwoordig is duckstand dus redelijk normaal? Zelfs ook voor echte beginners trouwens? (Die dus alleen een blauwe/groenen piste af kunnen en het woord 'funpark' nog niet eens kennen).
je hoeft mij niet uit te leggen wat echte beginners zijn hoor ik zag ze in snowworld elke dag voorbij komen toen ik daar nog les gaf

maar duck stance is zelfs door de Oostenrijkse opa's der snowboard overgenomen, zelfs door de grootmeester der " Duck staan is voor homo's " Richard Pickl
  zondag 27 januari 2008 @ 21:51:09 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56349485
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:50 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Hehe, dat is ook weer zo. Het is meer dat men net dat iets meer moeite moet doen en dan gewoon zo'n lelijk Burton board maar pakt wat er naast staat
[..]

Naast de zaken die jij noemt heb ik dan nog wat snoep en dus een camelback mee. Verder zit ie natuurlijk niet helemaal vol gestampt die rugzak
[..]

Ook vallen en dan lekker even op je telefoon vallen is niet lekker voor je ribben
Ach dat soort dingen heb ik allemaal niet bij me. Is alleen maar onhandig. Een ochtendje zonder water kan ik wel uithouden en op momenten dat water wel handig is, heb ik me rugzak wel bij me. Dat is toch voornamelijk met hiken enzo. Dan is een slokje soms wel lekker
Snoepen probeer ik niet te doen. Wordt je alleen maar dik van

btw, laatst schreef Sjoerd Remmelink een heel stuk over camelbags en hoe erg hij er op tegen is. Over bevriezen van het slangetje, bacteriën enzo. Wilde eerst ook weer een camelbag hebben maar ben er maar vanaf gestapt. Neem wel gewone flesjes water mee. Gaat eigenlijk ook prima

Op me telefoon vallen heb ik nog nooit gedaan. Ook op de andere spullen die ik bij me heb val ik eigenlijk nooit. In me broekzak zit me telefoon ook echt op zo'n plek dat je wel heel debiel moet zijn om er op te vallen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 27 januari 2008 @ 21:51:40 #212
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56349500
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:12 schreef Rnej het volgende:

[..]

mensen die 400 eur voor 10 daagjes wintersport neerleggen en dan niet eens de hele tijd de berg op gaan..

damnnn ga dan lekker in de zomer in salou hangen ofzo en val ons niet lastig op de piste
Zolang ze maar lekker blijven uitslapen vallen ze mij niet lastig op de piste
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 27 januari 2008 @ 21:55:51 #213
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56349637
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:35 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Uiteraard afhankelijk van het weer en de sneeuwcondities, maar ik sta niet vaak al om 9 uur op de piste. Maar uitslapen doe je maar een andere keer! Boarden zul je!!
Nu ik niet zo veel kan boarden sta ik bijna elke morgen vroeg op.
Als ik moet werken loop ik vanaf me kamer naar de lift (kwartiertje/20min lopen) om er om 9:00 te zijn. Tot 8:50 rijden er geen bussen en de eerste bussen rijden ook niet super regelmatig enzo dus...

als ik niet moet werken wacht ik vaak wel op de bus. Hoewel naar de lift lopen wel goed warm worden is dus dat doe ik soms ook nog wel eens

Ik probeer wel elke ochtend iig voor half 10 boven te zijn en dat lukt altijd wel
Op poederdagen heb ik altijd de eerste gondel. heb het wel eens gepresteerd om met het personeel mee naar boven te mogen om 8:45.
wel vette actie als je naast de lift meeting hebt van de school en je dan stipt om 9:00 aan komt boarden met je gezicht onder de sneeuw van de sprays terwijl al je collega's net aan komen lopen met het idee dat de lift toch nog niet open is en ze om 9:00 op de meeting moeten zijn
  zondag 27 januari 2008 @ 22:05:06 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56349956
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

[..]

Waarom zou je eerst iemand helemaal ingedraaid een bocht leren draaien om hem daarna langzaamaan terug te zetten naar duck? Dat is toch niet logisch? We doen het dus vanaf het begin duck. Daarnaast is momenteel de techniek daar totaal op gebaseerd.

Freestylen doe je sowieso niet alleen in het funpark. switch/fakie rijden is al freestylen en dat leer ik ze soms al in de eerste week en anders al wel in de 2de week. Dus ingedraaid staan is totaal overbodig.

btw op een aantal plekken (waaronder nederland) doen ze het nog wel regelmatig. Heel frustrerend. Heb je zo'n knurft die les heeft gehad van een of andere homo in snowworld die zelf nog niet eens fatsoenlijk kan boarden. je weet wel. van die posers die dan op een T6 rijden zonder een fatsoenlijke bocht te kunnen draaien.
Maar dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen omdat die leerlingen het helemaal verkeerd hebben aangeleerd. Heel irritant maar goed...
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:04 schreef Rnej het volgende:

[..]

je hoeft mij niet uit te leggen wat echte beginners zijn hoor ik zag ze in snowworld elke dag voorbij komen toen ik daar nog les gaf

maar duck stance is zelfs door de Oostenrijkse opa's der snowboard overgenomen, zelfs door de grootmeester der " Duck staan is voor homo's " Richard Pickl
toen ik de landes van Richard had, was hij nog een tegenstander van duck en stond hij zelf ook nog ingedraaid. Hij zei zelfs tegen de freestyle groep dat ze dat moesten doen
Een paar gasten die nou bij ons les geven hebben trouwens de anwarter bij hem gedaan. Echt lachen hoe zij ook over hem praten. Net als wij
  zondag 27 januari 2008 @ 22:16:21 #215
71115 Rnej
I walk the line
pi_56350341
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom zou je eerst iemand helemaal ingedraaid een bocht leren draaien om hem daarna langzaamaan terug te zetten naar duck? Dat is toch niet logisch? We doen het dus vanaf het begin duck. Daarnaast is momenteel de techniek daar totaal op gebaseerd.

Freestylen doe je sowieso niet alleen in het funpark. switch/fakie rijden is al freestylen en dat leer ik ze soms al in de eerste week en anders al wel in de 2de week. Dus ingedraaid staan is totaal overbodig.

btw op een aantal plekken (waaronder nederland) doen ze het nog wel regelmatig. Heel frustrerend. Heb je zo'n knurft die les heeft gehad van een of andere homo in snowworld die zelf nog niet eens fatsoenlijk kan boarden. je weet wel. van die posers die dan op een T6 rijden zonder een fatsoenlijke bocht te kunnen draaien.
Maar dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen omdat die leerlingen het helemaal verkeerd hebben aangeleerd. Heel irritant maar goed...
[..]

toen ik de landes van Richard had, was hij nog een tegenstander van duck en stond hij zelf ook nog ingedraaid. Hij zei zelfs tegen de freestyle groep dat ze dat moesten doen
Een paar gasten die nou bij ons les geven hebben trouwens de anwarter bij hem gedaan. Echt lachen hoe zij ook over hem praten. Net als wij
in snowworld hebben ze sinds vorig seizoen eindelijk dat 30/15 verhaal afgeleerd hoor ... dus je kan ophouden met narren
  maandag 28 januari 2008 @ 00:29:38 #216
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_56353571
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:16 schreef Rnej het volgende:

[..]

in snowworld hebben ze sinds vorig seizoen eindelijk dat 30/15 verhaal afgeleerd hoor ... dus je kan ophouden met narren
Laatste keren dat ik in Landgraaf was en mijn vriendin nog geen eigen board had, stonden de meeste al ingesteld op duck idd.
Wat wel irritant is, is dat ze de Small bindingen niet op boards groter dan 1m35 zetten. Dus mensen (meestal vrouwen) die schoenmaat 37 of kleiner hebben die dus eigenlijk een Small binding nodig hebben, worden afgescheept met een board van 1m35. Stelletje nitwits daar in Landgraaf. *zucht Gelukkig hebben we nu onze eigen gear

Ik sta trouwens op -6 / 15. Een beetje duck dus
BTW, zei iemand nou dat beginners op 0 / 15 'moesten' beginnen? Voor zover ik het weet kun je vanalles doen, maar moet je een binding nooit op 0 zetten omdat je je knie dan niet fatsoenlijk kunt buigen.
Age of fruity enlightenment!
pi_56357535
Waarom zou je je knie op 0 niet kunnen buigen? Je buigt dan 6 graden minder naar buiten dan jij nu doet, lijkt me niet zo'n groot verschil.
Sowieso heb je volgens mij een probleem als je je knie niet kunt buigen als ie recht staat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_56358216
De meeste mensen staan standaard in duck. En kunnen lastig hun knie buigen wanneer ze met hun voeten recht naast elkaar staan. Dus eigenlijk is het helemaal niet zo gek om in (lichte welliswaar) duckstance op je board te staan. Ik zelf sta -6 / 6 en bevalt me prima !
Fingerspitzgefühl
  maandag 28 januari 2008 @ 13:11:28 #219
71115 Rnej
I walk the line
pi_56360541
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:47 schreef Vanyel het volgende:
Waarom zou je je knie op 0 niet kunnen buigen? Je buigt dan 6 graden minder naar buiten dan jij nu doet, lijkt me niet zo'n groot verschil.
Sowieso heb je volgens mij een probleem als je je knie niet kunt buigen als ie recht staat.
idd.

tis ook relatief, als allebei je bindingen op 0 staan is het een ander verhaal.

maar mensten staan van nature al een beetje duck, dus is het logischer dat je bindingen ook zo staan.
(ik kom er genoeg tegen die hun bindingen naar binnen laten wijzen en doodleuk melden dat ze dan beter snowboarden... )

maar ongeveer 15 graden verschil tussen voor en achter is sowieso voor iedereen wel okay, en maximaal moet je ongeveer 30 graden aanhouden, anders belast je je kruisbanden teveel

(kwam ook een keer een poser tegen @ zoetermeer die dus 30/-30 stond, hoefde hij geen wide board te kopen... en t snowboardde vet lekker! ... toen ik m 2 meter zag boarden zag ik ook meteen wat hij onder snowboarden verstond (rutschen en geen bochten maken )
  maandag 28 januari 2008 @ 15:34:30 #220
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56363407
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:16 schreef Rnej het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat ze advies aannemen van zo'n poser op een T6

btw, geef toe. dat ze dat pas vorig jaar hebben aangepast is toch te zielig voor woorden?
  maandag 28 januari 2008 @ 15:38:10 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56363473
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:29 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Laatste keren dat ik in Landgraaf was en mijn vriendin nog geen eigen board had, stonden de meeste al ingesteld op duck idd.
Wat wel irritant is, is dat ze de Small bindingen niet op boards groter dan 1m35 zetten. Dus mensen (meestal vrouwen) die schoenmaat 37 of kleiner hebben die dus eigenlijk een Small binding nodig hebben, worden afgescheept met een board van 1m35. Stelletje nitwits daar in Landgraaf. *zucht Gelukkig hebben we nu onze eigen gear
het blijft een triest verhaal daar...
quote:
Ik sta trouwens op -6 / 15. Een beetje duck dus
BTW, zei iemand nou dat beginners op 0 / 15 'moesten' beginnen? Voor zover ik het weet kun je vanalles doen, maar moet je een binding nooit op 0 zetten omdat je je knie dan niet fatsoenlijk kunt buigen.
Nee hoor hoeft niet. als je voorste been dan maar naar buiten gedraaid staat is het geen probleem.
Van mij moet het trouwens niet persé. Ik zet ze bij voorkeur ook op -3 of zelfs -6. Maar het hoeft niet persé.
  maandag 28 januari 2008 @ 15:48:04 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56363666
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:11 schreef Rnej het volgende:

[..]

idd.

tis ook relatief, als allebei je bindingen op 0 staan is het een ander verhaal.

maar mensten staan van nature al een beetje duck, dus is het logischer dat je bindingen ook zo staan.
(ik kom er genoeg tegen die hun bindingen naar binnen laten wijzen en doodleuk melden dat ze dan beter snowboarden... )
Dat kan best. Het ligt er alleen aan wat je doet. Ingedraaid staan doe je als je hard wil gaan en heel diep wil carven. je kunt ingedraaid nou eenmaal een kleinere radius rijden dan in duckstance. Je kunt dan meer druk geven en dieper gaan omdat je tenen helemaal niet over je board heen komen.
Stiekem wil ik dat toch nog eens proberen Het liefste met een heel stijf wat smaller boardje. Geen hardboots maar wel in de buurt komend
Kijken hoe diep ik dan kan carven. In theorie moet je dan gewoon op de grond kunnen liggen zonder kantverlies

Maar voor algemeen snowboarden is duck staan gewoon leuker en ook wel beter voor je knieën.
quote:
maar ongeveer 15 graden verschil tussen voor en achter is sowieso voor iedereen wel okay, en maximaal moet je ongeveer 30 graden aanhouden, anders belast je je kruisbanden teveel

(kwam ook een keer een poser tegen @ zoetermeer die dus 30/-30 stond, hoefde hij geen wide board te kopen... en t snowboardde vet lekker! ... toen ik m 2 meter zag boarden zag ik ook meteen wat hij onder snowboarden verstond (rutschen en geen bochten maken )
Ik vind van die freestylers met 21/-18 al belachelijk. Vaak ook omdat ze toch een beetje ingedraaid boarden doordat ze met hun voorste voet zo ver ingedraaid staan en ondertussen staan ze heel erg vreemd met hun achterste voet.
pi_56370067
Hallo all,

Maybe verkeerde topic maar ik waag het er op. Ik board nu al een paar jaar bij vlagen. Paar keer les gehad en laatste keren zelfstandig aan de slag. Afgelopen weekend weer fanatiek aan de slag geweest in Frankrijk. En ik heb nu de smaak echt te pakken. Ik overweeg dan ook om zelf een board en een paar schoenen aan te schaffen. (een snelle rekensom leert me dat ik die kosten er vrij snel uit heb, ten opzichte van spullen huren).

Maar goed what to buy. Ik ben er al uit dat er in grote lijnen 2 soorten boards zijn. Free-ride en free-style. Het stunten en halfpipen is niet voor mij weg gelegd. Ik ben dus op zoek naar een board waar ik goed de piste mee af kom. Beetje tiefsnee op zijn tijd is leuk, maar meer iets voor de toekomst als ik nog meer ervaring heb.

Ik zie al een hoop jargon in de voorgaande topics voorbij komen maar de essentie ontgaat me nog een beetje. Iemand die me wat meer kan vertellen of me kan verwijzen naar goede bronnen over what to, en what not to buy? Budget is op zich niet zo'n probleem. Maar als ik een richtprijs moet noemen dan wil ik voor schoenen en board max 600 neer leggen.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:38:39 #224
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56370175
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:33 schreef NoXxa het volgende:
Hallo all,

Maybe verkeerde topic maar ik waag het er op. Ik board nu al een paar jaar bij vlagen. Paar keer les gehad en laatste keren zelfstandig aan de slag. Afgelopen weekend weer fanatiek aan de slag geweest in Frankrijk. En ik heb nu de smaak echt te pakken. Ik overweeg dan ook om zelf een board en een paar schoenen aan te schaffen. (een snelle rekensom leert me dat ik die kosten er vrij snel uit heb, ten opzichte van spullen huren).

Maar goed what to buy. Ik ben er al uit dat er in grote lijnen 2 soorten boards zijn. Free-ride en free-style. Het stunten en halfpipen is niet voor mij weg gelegd. Ik ben dus op zoek naar een board waar ik goed de piste mee af kom. Beetje tiefsnee op zijn tijd is leuk, maar meer iets voor de toekomst als ik nog meer ervaring heb.

Ik zie al een hoop jargon in de voorgaande topics voorbij komen maar de essentie ontgaat me nog een beetje. Iemand die me wat meer kan vertellen of me kan verwijzen naar goede bronnen over what to, en what not to buy? Budget is op zich niet zo'n probleem. Maar als ik een richtprijs moet noemen dan wil ik voor schoenen en board max 600 neer leggen.
wat is je gewicht, je schoenmaat, je lengte
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_56370235
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:38 schreef XL het volgende:

[..]

wat is je gewicht, je schoenmaat, je lengte
Goede vraag, last time I checked was het 90kg, maat 45 en 1,88.
pi_56370500
Misschien een Burton Royale wat? Heb ik zelf ook

Lengte 1.62, misschien nog klein maatje groter?

Bindingen zou ik zo niet durven zeggen, Burton Missons?
Moet wel lukken voor 600, alleen schoenen erbij wordt dan lastig denk ik
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
  maandag 28 januari 2008 @ 21:03:24 #227
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56370710
Uitverkoop is begonnen. Op blue-tomato klik je voor 600 euro Salomon Maori schoenen, met Burton Mission bindingen en een Santa Cruz Perfect 11 163 bij elkaar. Aardige set. Salomon maakt goede schoenen, de bindingen blijven wekenlang goed en zijn topkwaliteit. Boardje is een goede instapper, waarschijnlijk wel als eerste aan vervanging toe als je beter wordt.
pi_56371157
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:51 schreef Komakie het volgende:
Snoepen probeer ik niet te doen. Wordt je alleen maar dik van

btw, laatst schreef Sjoerd Remmelink een heel stuk over camelbags en hoe erg hij er op tegen is. Over bevriezen van het slangetje, bacteriën enzo. Wilde eerst ook weer een camelbag hebben maar ben er maar vanaf gestapt.
Snoepen is dan ook meer voor de energie, ik word er gelukkig niet te dik van, dat sport ik er in de bergen wel weer vanaf.

Als je het water uit je slang terug laat lopen in je camelback bevriest er niets. En ik kan de hele dag door drinken dus voor mij ideaal.
quote:

Freestylen doe je sowieso niet alleen in het funpark. switch/fakie rijden is al freestylen en dat leer ik ze soms al in de eerste week en anders al wel in de 2de week.
Intressant dat ze tegenwoordig direct duck staan. Ik sta al niet echt ingedraait op het moment. Zal ook eens dagje duck doen bij m'n volgende sneeuw bezoek.

Thanks voor de tips
  maandag 28 januari 2008 @ 22:38:35 #229
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_56373128
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:33 schreef NoXxa het volgende:
Hallo all,

Ik weet niet of je op zeer korte termijn nog van plan was op wintersportvakantie te gaan, maar anders zou ik even wachten op de uitverkoop die toch wel binnenkort gaat beginnen. Ik geloof vanaf de 2e of 3e week van februari bij de meeste winkels

Maar uhm... qua normale prijs (niet uitverkoop) zul je toch al gauw ongeveer de volgende richtprijzen aan kunnen houden:
boots vanaf ¤170
bindingen vanaf ¤190
board vanaf ¤350 (als voorbeeld noem ik een Burton King)

totaal ¤700

Dus gewoon ff wachten op de uitverkoop en dan snel erbij zijn en gewoon rondbellen en dingen apart laten leggen

[ Bericht 0% gewijzigd door FlowDesign op 28-01-2008 22:43:51 ]
pi_56374322
Net terug van 2 dagen skieën in Oberstdorf. Ja skieën... want was met een vriend mee die alleen kon skieën en die bijhouden op een board is voor mij nog niet echt weggelegd.

Magoed, ik kreeg toen dus wel even heel erg zin in het boarden eigenlijk. Maar laatste keer is alweer 3 jaar geleden.
Alleen toen kreeg ik dus wel erg veel last van mijn enkel/scheenbeen. Krijg dat eigenlijk alleen op pistes; iemand ervaring mee of een oplossing daarvoor (fitness oefeningen bijv.)?
Of ligt het aan het type boots? Zo ja, wat is dan eigenlijk beter ter preventie? Harde boots of soft boots.
De pijn is dan iig zo erg dat ik me schoen uit moet doen en er eigenlijk gewoon niet verder te boarden valt.
Want ik binnenkort maar eens zo een hal opzoeken (dichterbij en goedkoper) en dan wil ik daar niet mee zitten eigenlijk.
Ik ben overigens wel meer van het Freeride gedoe; ter informatie ivm hoeken enzo.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  maandag 28 januari 2008 @ 23:50:30 #231
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_56375152
Toen ik nog skiede had ik wel altijd gruwelijk last van mijn schenen, maar met boarden met softboots heb ik daar nog nooit last van gehad Wel soms tintelingen van onder de voet die soms echt overgaan in pijn. Gelukkig heb ik het zo erg dat het echt pijn deed maar 1 middag meegemaakt
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:14:39 #232
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56375569
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:19 schreef Sjobber het volgende:
Net terug van 2 dagen skieën in Oberstdorf. Ja skieën... want was met een vriend mee die alleen kon skieën en die bijhouden op een board is voor mij nog niet echt weggelegd.

Magoed, ik kreeg toen dus wel even heel erg zin in het boarden eigenlijk. Maar laatste keer is alweer 3 jaar geleden.
Alleen toen kreeg ik dus wel erg veel last van mijn enkel/scheenbeen. Krijg dat eigenlijk alleen op pistes; iemand ervaring mee of een oplossing daarvoor (fitness oefeningen bijv.)?
Of ligt het aan het type boots? Zo ja, wat is dan eigenlijk beter ter preventie? Harde boots of soft boots.
De pijn is dan iig zo erg dat ik me schoen uit moet doen en er eigenlijk gewoon niet verder te boarden valt.
Want ik binnenkort maar eens zo een hal opzoeken (dichterbij en goedkoper) en dan wil ik daar niet mee zitten eigenlijk.
Ik ben overigens wel meer van het Freeride gedoe; ter informatie ivm hoeken enzo.
Als het echt altijd zeer doet kan het aan je schoenen liggen, maar ook aan je stance tov je houding. Als je een beetje raar in je schoen staat omdat je te veel ingedraaid staat, of te weinig, dan kunnen er rare drukpunten op je voet/been komen. Misschien dat het iets is?

Wat jij zo beschrijft kan ik niet echt thuis brengen. Ik heb er wel eens eerder van gehoord maar zou verder niet precies weten waar het aan ligt.
Me vriendin heeft het aan de achterkant van haar been (achillispees dus). Die doet soms ook onwijs veel pijn, maar soms ook weer totaal niet. Heel vreemd want ze heeft er dagen tussen zitten dat ze nergens last van heeft, maar ook dagen dat ze vergaat van de pijn.

Ik denk niet dat je het echt met oefeningen kunt opvangen ofzo. Misschien oefeningen om je kuit te versterken
kangoeroe sprongen. 2 of 3 keer per dagen een stuk of 20 ofzo.
Tegen de deur aan zitten zonder stoel is ook altijd een lekkere, maar die is meer voor de bovenbeentjes.

Iets anders zou ik niet echt weten
pi_56375972
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:14 schreef Komakie het volgende:

[..]
Me vriendin heeft het aan de achterkant van haar been (achillispees dus). Die doet soms ook onwijs veel pijn, maar soms ook weer totaal niet. Heel vreemd want ze heeft er dagen tussen zitten dat ze nergens last van heeft, maar ook dagen dat ze vergaat van de pijn.
Ja kijk... dat heb ik dus ook, maar dan echt alleen bij de enkel/scheenbeen. Ene dag echt nauwelijks last van; maar andere moment gewoon ontiegelijk veel pijn. ben destijds wel een keer van boots gewisseld (omdat ik ze toen huurde) en het hielp wel enigszins.

Het zou inderdaad aan mijn stance kunnen liggen.
Gedurende 2 dagen heb ik wel de bindingen voortdurend anders gezet; zoekende naar iets minder pijnlijks. Maar dat hielp dus niet. Het zijn dan ook niet mijn voeten die ik voel, maar echt gewoon de enkel/scheenbeen. Misschien dat ik wat minder diep door de knieen moet ofzo, of juist wat meer.
Majah... ik dacht van, misschien dat het een veel voorkomend probleem is en dat iemand er ook een daadwerkelijke oplossing voor heeft kunnen vinden. Of dat er in dit geval vaak juist voor de softboots wordt gekozen ipv de harde variant.
Goed, tips enzo en hoe jullie erover denken zijn natuurlijk altijd welkom. Hoe meer informatie hoe meer ik erover te weten kom natuurlijk. Dus dank iig voor de replys al
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_56376041
Goede oefening voor je kuit:

25 keer op je tenen gaan staan. Dus platte voet, en dan op je tenen gaan staan. In een normaal tempo omhoog, en langzaam tempo naar beneden, dat laatste is heel belangrijk . Doe dat 3 maal daags en bouw het op. Ga de 1e dag 3 * 20 herhalingen. 2e dag 3*20 herhalingen. 3e dag 3* 30 herhalingen.

Zo versterk je je kuiten wel goed, en probeer maar eens 30 keer. Dat begin je ook wel te voelen dan .

En de bekende bovenbeen oefening zonder stoel tegen de muur zal niet zo heel veel zin hebben. Je versterkt je spier namelijk alleen in deze positie. En je uithoudingsvermogen gaat ook omhoog, maar alleen in die stand van je knieën. Erg veel heb je er dus niet aan eigenlijk. Betere manier om je bovenbenen te trainen is d.m.v. een "squat". Een plaatje is misschien wat duidelijker:

Denk er hierbij om langzaam naar beneden te gaan en rustig weer om hoog. Denk eraan dat je je rug recht houdt en dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Doe dit ook 3 keer daags met 10 herhalingen en bouw het langzaam op.
Fingerspitzgefühl
pi_56377001
* ForumGek reflecteerd er een eind op los !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:59:07 #236
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56383532
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:37 schreef ForumGek het volgende:
* ForumGek reflecteerd
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:03:53 #237
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56383669
Ik durf overigens wel te stellen dat komende week de week wordt waarin ik het (fysiek gezien) best voorbereid naar de sneeuw ga sinds ik nog in clubverband sportte. Afgelopen weken flink aan mijn conditie gewerkt en de kuit- en bovenbeenspiertjes zijn ook weer in vorm. Gisteren zonder moeite 10 km gelopen (2 weken geleden was ik na 10 minuten al bekaf ) . Dat wordt dus beuken, voor zover dat mogelijk is tijdens de drukte in de voorjaarsvakantie...
pi_56394038
Vandaag een Burton Sleeper hoodie voor ¤50 kunnen scoren
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_56395638
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:38 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Ik weet niet of je op zeer korte termijn nog van plan was op wintersportvakantie te gaan, maar anders zou ik even wachten op de uitverkoop die toch wel binnenkort gaat beginnen. Ik geloof vanaf de 2e of 3e week van februari bij de meeste winkels

Maar uhm... qua normale prijs (niet uitverkoop) zul je toch al gauw ongeveer de volgende richtprijzen aan kunnen houden:
boots vanaf ¤170
bindingen vanaf ¤190
board vanaf ¤350 (als voorbeeld noem ik een Burton King)

totaal ¤700

Dus gewoon ff wachten op de uitverkoop en dan snel erbij zijn en gewoon rondbellen en dingen apart laten leggen
Korte termijn niet op wintersport, Thailand, Zuid Afrika en Italie. Allemaal te warm voor sneeuw. Maar die uitverkoop is zeker een goede tip, zelf dacht ik ook aan marktplaats. Maar dan moet ik eerst wat meer weten om gerichter te zoeken.
Ik heb wel vernomen dat een relatief kort bord makkelijker is met draaien als je niet zo bedreven bent. Maar bij hoge snelheden gaat ie dan klapperen. Nu stond ik van de week op 158 geloof ik en ik merk dat ie bij hoge snelheid toch gaat klapperen. Dus hij moet zeker langer zijn dan dat. 163 a 165 ongeveer denk ik.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:21:32 #240
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56395704
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:18 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Korte termijn niet op wintersport, Thailand, Zuid Afrika en Italie. Allemaal te warm voor sneeuw. Maar die uitverkoop is zeker een goede tip, zelf dacht ik ook aan marktplaats. Maar dan moet ik eerst wat meer weten om gerichter te zoeken.
Ik heb wel vernomen dat een relatief kort bord makkelijker is met draaien als je niet zo bedreven bent. Maar bij hoge snelheden gaat ie dan klapperen. Nu stond ik van de week op 158 geloof ik en ik merk dat ie bij hoge snelheid toch gaat klapperen. Dus hij moet zeker langer zijn dan dat. 163 a 165 ongeveer denk ik.
Zo zwart/wit is dat niet. Heeft ook met de rijeigenschappen van een board te maken. Ik kan planken opnoemen van 155 die je met enkele weken ervaring niet aan het klapperen krijgt en ik kan je planken van 163 opnoemen die je na een weekje kan laten klapperen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:38:47 #241
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_56396181
tvp

wat xl zegt klopt ook.. mn indoor boardje.. is 157 ofzo.. ben tegen de 180/190.. dus echt klein board.. klappert niet zo snel outdoor.. terwijl mn langere dat wel doet. kwestie van matiaal en opbouw
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:59:19 #242
71115 Rnej
I walk the line
pi_56396779
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:21 schreef XL het volgende:

[..]

Zo zwart/wit is dat niet. Heeft ook met de rijeigenschappen van een board te maken. Ik kan planken opnoemen van 155 die je met enkele weken ervaring niet aan het klapperen krijgt en ik kan je planken van 163 opnoemen die je na een weekje kan laten klapperen.
idd

meer lengte = gelijk aan meer grip
meer stijfheid = gelijk aan meer grip

minder lengte en meer stijfheid = toch minder klapperen

--> GEMIDDELD GEZIEN <---

maar als je op een t6 156 gaat staan dan krijg je die never aan t klapperen, maar een burton king 167 die wappert onder je voeten vandaan als je er te lang naar kijkt
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:03:12 #243
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56407741
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:41 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ja kijk... dat heb ik dus ook, maar dan echt alleen bij de enkel/scheenbeen. Ene dag echt nauwelijks last van; maar andere moment gewoon ontiegelijk veel pijn. ben destijds wel een keer van boots gewisseld (omdat ik ze toen huurde) en het hielp wel enigszins.

Het zou inderdaad aan mijn stance kunnen liggen.
Gedurende 2 dagen heb ik wel de bindingen voortdurend anders gezet; zoekende naar iets minder pijnlijks. Maar dat hielp dus niet. Het zijn dan ook niet mijn voeten die ik voel, maar echt gewoon de enkel/scheenbeen. Misschien dat ik wat minder diep door de knieen moet ofzo, of juist wat meer.
Majah... ik dacht van, misschien dat het een veel voorkomend probleem is en dat iemand er ook een daadwerkelijke oplossing voor heeft kunnen vinden. Of dat er in dit geval vaak juist voor de softboots wordt gekozen ipv de harde variant.
Goed, tips enzo en hoe jullie erover denken zijn natuurlijk altijd welkom. Hoe meer informatie hoe meer ik erover te weten kom natuurlijk. Dus dank iig voor de replys al
Lijkt me sterk dat het komt door het door je knieën gaan.
Ik gok het op een technisch probleem. Maar ja, zonder dat ik je heb zien boarden kan ik dat natuurlijk niet beoordelen, maar dat is iets waar ik me het meeste bij voor kan stellen. Gewoon een iets verkeerde drukverdeling op je benen en het voelt al kak aan.
Het is ook zo moeilijk te achterhalen omdat je er niet altijd last van hebt.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:06:57 #244
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56407817
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:03 schreef 360sjors het volgende:
Ik durf overigens wel te stellen dat komende week de week wordt waarin ik het (fysiek gezien) best voorbereid naar de sneeuw ga sinds ik nog in clubverband sportte. Afgelopen weken flink aan mijn conditie gewerkt en de kuit- en bovenbeenspiertjes zijn ook weer in vorm. Gisteren zonder moeite 10 km gelopen (2 weken geleden was ik na 10 minuten al bekaf ) . Dat wordt dus beuken, voor zover dat mogelijk is tijdens de drukte in de voorjaarsvakantie...
Ik train nooit voor snowboarden. hoe technischer je bent, hoe minder kracht het kost.
Alleen met hiken loop ik regelmatig te vloeken dat ik meer aan me conditie had moeten doen
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:18:22 #245
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56408020
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:18 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Het is een combinatie van stijfheid en lengte. Een langer board gaat over het algemeen wat minder snel klapperen, maar als hij zo slap is als een vadoek is het nog steeds klote.
Terwijl een iets korter boardje dat erg stijf is over het algemeen wel strak blijft rijden.
Het voorbeeld van Rnej vind ik iets wat erg overdreven want een T6 156 heb ik al eens aan het klapperen gekregen (heb er toevallig een keer op gereden toen een leerling van me mijn board had mee genomen. dan naderhand zeggen "ja ik vond hem al zo lang" )
Hoe het met een King zit weet ik niet. Nog nooit op gereden.

Ik kies liever voor een iets korter board dat wat stijver is. Dan voelt het nog redelijk licht aan en is het makkelijk draaien, maar omdat hij stiijf is kun je er toch nog prima mee carven en erg hard mee gaan. Die Flag krijg ik niet aan het klapperen

Met jou lengte en gewicht zou ik trouwens niet korter gaan dan 164. Ik heb bijna dezelfde specs en ik wil echt niet korter rijden. Zelfs als je wilt freestylen hoef je niet zo heel veel korter boardje te nemen. lager dan 160 zou ik zeker weten niet gaan in dat geval.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:42:56 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_56408497
Zal ik trouwens een wat zeggen...
Morgenavond (donderdag) ga ik gewoon weer ff voor 4 daagjes naar Gerlos.
Vrijdag en Zaterdag gaat het sneeuwen dus heb weer lekkere sneeuw en de poeder kan weer worden meegepakt.
Ik gok dat ik meer op me Selecta rij dan op me Flag.
Misschien kan ik hem maar beter in de tas laten zitten. wordt toch poeder knallen.

Kan ik gelijk wat leraren terug pakken. Toen ik me vriendin belde van de week hoorde ik op de achtergrond iemand schreeuwen dat hij zijn pieper maar terug ging brengen want hij had hem al 4 dagen mee enzo. Volgens mij ook een beetje bluf omdat ik hem beetje liep te plagen omdat ik de hele tijd poeder reed en de goede plekken kende en hij niet (eerste jaars leraar he )

Maar ja, nu kan ik hem weer stangen omdat zondag denk ik de beste dag wordt (vrijdag en zaterdag sneeuw, zondag staat momenteel op een beetje zon) en hij dan zeker weten les moet geven want dat is de eerste les geef dag van de week

wohooo het wordt weer een mooi weekend
pi_56408565
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fingerspitzgefühl
pi_56410135
Vrijdagavond naar Kaprun
pi_56410323
Oh ja, Mijn Gear:

1
2
3
4
5
6
7
[b]Flippe - Dirk[/b]
[i]Stats: 188cm, 78kg, 45, 1985
Board: Burton Royale 162
Binding: Burton Custom
Schoen: Burton Ruler
Google: Anon Realm
Protectie: Red Skycap II, Perrysport crash pant[/i]
pi_56410928
Burton/RED heeft ook crashpants hoor !
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')