abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56316418
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:48 schreef Vanyel het volgende:
Polsbeschermers koop je voor 12/14 euro bij perry, de boardshop of andere grote buitensportwinkels.

wb die handschoenen. Ik heb een paar lafuma's van volgens mij 45 euro. Heel lekker warm, maar na 2 weken al kapot op de handpalm, terwijl ik toch echt niet meer de hele dag sneeuw lig te happen. Houden Burtons het langer vol?
Bij mij in de buurt (eindhoven), weet ik alleen de biggelaar. Weet iemand anders nog een echte boardshop?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:10:04 #182
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56317019
Vannacht even kennis gemaakt met het clubje waarmee ik half Februari afreis naar Tignes (ga met een vriend mee, kende de overige reizigers nog niet). Kreeg ik van een van de aanwezige dames te horen dat de heren het toch wel prijs op stelden om UIT TE SLAPEN, om vanaf een uurtje of 11 de piste op te gaan. Hebben ze even pech dat ik met ze mee ga, dat wordt dus iedere ochtend bij het halen van stokbrood sneeuw meenemen en in bed gooien
pi_56317535
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:10 schreef 360sjors het volgende:
Vannacht even kennis gemaakt met het clubje waarmee ik half Februari afreis naar Tignes (ga met een vriend mee, kende de overige reizigers nog niet). Kreeg ik van een van de aanwezige dames te horen dat de heren het toch wel prijs op stelden om UIT TE SLAPEN, om vanaf een uurtje of 11 de piste op te gaan. Hebben ze even pech dat ik met ze mee ga, dat wordt dus iedere ochtend bij het halen van stokbrood sneeuw meenemen en in bed gooien
Altijd lache!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:12:17 #184
71115 Rnej
I walk the line
pi_56317923
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 12:10 schreef 360sjors het volgende:

mensen die 400 eur voor 10 daagjes wintersport neerleggen en dan niet eens de hele tijd de berg op gaan..

damnnn ga dan lekker in de zomer in salou hangen ofzo en val ons niet lastig op de piste
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:33:52 #185
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_56318256
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:33 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt (eindhoven), weet ik alleen de biggelaar. Weet iemand anders nog een echte boardshop?
Ik woon ook in Eindhoven en haal eigenlijk alles wat ik nodig heb bij de Downtown in Den Bosch (board, bindingen, boots, evt. kleding) en/of bij de Biggelaar of de Perry. Je kunt ook nog naar Gunneman gaan, Gunneman Westerhoven (Bij Montana Snowcenter) heeft wel veel meer boardspullen dan die op de Aalsterweg.
Age of fruity enlightenment!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:35:54 #186
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_56318288
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:12 schreef Rnej het volgende:

[..]

mensen die 400 eur voor 10 daagjes wintersport neerleggen en dan niet eens de hele tijd de berg op gaan..

damnnn ga dan lekker in de zomer in salou hangen ofzo en val ons niet lastig op de piste
Uiteraard afhankelijk van het weer en de sneeuwcondities, maar ik sta niet vaak al om 9 uur op de piste. Maar uitslapen doe je maar een andere keer! Boarden zul je!!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:34:16 #187
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56319165
Als ik niet op wintersport ben ben ik bepaald geen vroege vogel. In de sneeuw zet ik die principes echter overboord. Ik tracht altijd de eerste lift te hebben. Het kwijl druipt over mijn toetsenboard bij de gedachte van een geheel lege, perfect geprepareerde, nog ietwat ijzige en dus bloedsnelle blauwrode piste. Onderaan de piste afremmen van 150 naar 0, waarbij je niet te hard kan remmen omdat je dan opeens je kant verliest. Waarbij de sneeuw die je schaaft bij het afremmen in je eigen gezicht waait. Rrrrrrrrrrr.

Poederdagen daargelaten natuurlijk.

Als het in het dal regent ga ik toch naar boven; bovenop de berg (of aan de andere kant) kan het sneeuwen of prachtig zonnig zijn. Idem met mist. Alleen als het overal zwaar mistig/regenachtig is kan ik het over mijn hart verkrijgen om mijn tijd elders dan in de sneeuw te besteden, dan is er echt geen flikker aan om te boarden.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:46:52 #188
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_56319390
In Val Tho hebben we ijsregens, mist en sneeuwstormen weerstaan... wij waren samen met een paar andere Nederlandse boarders de enigen op de piste
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:55:16 #189
72282 360sjors
King of the Hill
pi_56319540
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:46 schreef FlowDesign het volgende:
In Val Tho hebben we ijsregens, mist en sneeuwstormen weerstaan... wij waren samen met een paar andere Nederlandse boarders de enigen op de piste
Ik kan me nog wat Nederlandse busreizigers herinneren die ook lekker gingen boarden met ongeveer 1 meter zicht op de eerste dag. 2 Gewonden (1 had beide polsen gebroken ) omdat ze niet zagen dat ze op de rand van een bigass halfpipe aan het boarden waren. Dat waren overigens wel extreem lompe lui, ze waren met 12 man en na een halve week waren er reeds 5 te zwaar gewond om nog de piste op te kunnen.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:57:04 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56319571
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:55 schreef 360sjors het volgende:
ze waren met 12 man en na een halve week waren er reeds 5 te zwaar gewond om nog de piste op te kunnen.

Briljant
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 26 januari 2008 @ 15:17:29 #191
71115 Rnej
I walk the line
pi_56319861
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:55 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik kan me nog wat Nederlandse busreizigers herinneren die ook lekker gingen boarden met ongeveer 1 meter zicht op de eerste dag. 2 Gewonden (1 had beide polsen gebroken ) omdat ze niet zagen dat ze op de rand van een bigass halfpipe aan het boarden waren. Dat waren overigens wel extreem lompe lui, ze waren met 12 man en na een halve week waren er reeds 5 te zwaar gewond om nog de piste op te kunnen.
hollanders zijn over t algemeen wel lomp

waren met 30 man een weekendje naar france, niemand had meer dan de eerste 2 pistes gezien van het 300 km tellende gebied en zaten elke dag om 2 uur aan de pils ...

ik was met mn 2 matties in ongeveer 1,5 dag het hele gebied doorgescheurd
pi_56321840
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:48 schreef Vanyel het volgende:
Heel lekker warm, maar na 2 weken al kapot op de handpalm, terwijl ik toch echt niet meer de hele dag sneeuw lig te happen. Houden Burtons het langer vol?
Om de 2 jaar gemiddeld vervang ik mn handschoenen omdat ze slijten of anders stuk zijn. En ik ga gemiddeld 3 maal per jaar de sneeuw in. Indoor ook nog af en toe.

Zeker van het dragen van je board willen ze slijten omdat de kanten van je board erg scherp zijn.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:46:16 #193
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_56323584
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:17 schreef Rnej het volgende:

[..]

hollanders zijn over t algemeen wel lomp

waren met 30 man een weekendje naar france, niemand had meer dan de eerste 2 pistes gezien van het 300 km tellende gebied en zaten elke dag om 2 uur aan de pils ...
Tis maar wat je leuk vindt, maar in de kroeg zitten kan ik thuis ook wel. En thuis hebben we geen bergen met sneeuw dus mijn prio1 is zeker wel het boarden en dan pas de après-ski.

Eén van mijn vrienden die mee was naar Val Tho was ook meer van het type dat het boarden hem niet zo heel erg boeit maar hij wil wel graag stappen, maar dat vond ik in Val Tho echt geen fuck aan
Hij beweerde dat "de meeste mensen" toch wel uiterlijk om een uurtje of 3 ermee stoppen en dan gaan pilzen. Nou ik ga door tot de liften dicht gaan dus zoek het maar uit

Afgelopen dinsdag sneeuwde en waaide het zo erg in Laax dat ze zelfs voortijdig de laatste lift dichtgooiden, toen heb ik zo'n liftmeneer bijna gesmeekt of we nog een keertje omhoog mochten maar ja, die Zwitsers zijn nogal punctueel
"Wenn es gesperrt ist denn ist gesperrt!!!"
quote:
ik was met mn 2 matties in ongeveer 1,5 dag het hele gebied doorgescheurd
Ik wil eigenlijk ook weleens alleen maar met mensen op wispo die actief willen boarden en lekker doorknallen heel de dag. Nu heb ik telkens het idee dat ik niet zo veel piste doe op een dag.
Misschien moeten we een keer een met een groepje mensen van dit topic iets afspreken
pi_56327159
Heerlijk om alle verhalen te lezen, krijg al weer helemaal zin.

Hoe hebben jullie je bindingen afgesteld btw?
Ik heb nu altijd de voorste binding iets naar voren en de achterste haaks op mn board.(standaard volgens mij)
Maar ik heb nogal grote voeten, maat 46/47 waardoor ik soms met mn tenen in de sneeuw kom in een bocht. Zijn er nog alternatieve manieren om mn bindingen te plaatsen?
pi_56327873
X-stance (xtreme kruisbenen) of anders de iets populairdere duckstance(voorste binding naar voren, achterste wat naar achter)
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_56328954
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 21:12 schreef marinos.. het volgende:
Hoe hebben jullie je bindingen afgesteld btw?
Ik heb nu altijd de voorste binding iets naar voren en de achterste haaks op mn board.(standaard volgens mij)
Maar ik heb nogal grote voeten, maat 46/47 waardoor ik soms met mn tenen in de sneeuw kom in een bocht. Zijn er nog alternatieve manieren om mn bindingen te plaatsen?
Ik sta voor en achter 9graden. Volgens mij is 30/15 het beginners standje. Maar over stands kunnen de hier zittende pro's je wel wat meer vertellen

Wat voor board/type/lengte heb je? Mischien heb je een te smal board voor je maat schoenen.
pi_56329158
Ik heb Level gloves gevonden. Heb ze nog niet gekocht, ze waren er neit in mijn maat. ze waren 75 euro, maar ze zaten goddelijk.
pi_56330725
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:26 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb Level gloves gevonden. Heb ze nog niet gekocht, ze waren er neit in mijn maat. ze waren 75 euro, maar ze zaten goddelijk.
Level is toch gewoon te koop bij de wat grotere intersport zaken?
Ik heb daar vorig jaar ook een paar level handschoenen gekocht, lekker warm en binnen en buitenhandschoen, top dingen
doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_56331370
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:29 schreef ransbal het volgende:

[..]

Level is toch gewoon te koop bij de wat grotere intersport zaken?
Ik heb daar vorig jaar ook een paar level handschoenen gekocht, lekker warm en binnen en buitenhandschoen, top dingen
Worden ze nat?
pi_56342266
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:19 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik sta voor en achter 9graden. Volgens mij is 30/15 het beginners standje. Maar over stands kunnen de hier zittende pro's je wel wat meer vertellen

Wat voor board/type/lengte heb je? Mischien heb je een te smal board voor je maat schoenen.
Ik ben zelf 2 meter en heb zelf geen board.. Dus ik huur hem telkens op bestemming. Maar aangezien ik dit jaar ook wel een beetje wil beginnen met beetje freestylen in t funpark enzo, dacht ik dat bijde voeten uit elkaar wel wat is of denk ik nu heel raar
  zondag 27 januari 2008 @ 16:44:17 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_56342956
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:19 schreef _Arthur het volgende:

[..]

dat 30/15 is uit de steentijd...

voor 15, achter -3 ... das prima om mee te starten...

X-stance heb ik echt nog nooit van gehoord.... duck betekent gewoon dat je achterste binding negatief staat, thats all

dus dat kan 15/-3 zijn maar ook 18/-15 (Zoals ik sta)

freestylen is idd duck staan wel fijn voor (wat extremer dan die -3 op je achterste binding)

15/-12 etc

er is niet een vaste richtlijn voor, kijk wat je zelf lekker switch vindt boarden
pi_56343637
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef Rnej het volgende:

[..]

X-stance heb ik echt nog nooit van gehoord.... duck betekent gewoon dat je achterste binding negatief staat, thats all

dus dat kan 15/-3 zijn maar ook 18/-15 (Zoals ik sta)

freestylen is idd duck staan wel fijn voor (wat extremer dan die -3 op je achterste binding)

15/-12 etc

er is niet een vaste richtlijn voor, kijk wat je zelf lekker switch vindt boarden
Oke dan ga ik daar eens even mee kloten in snowworld binnenkort. Dus jij staat echt met beide voeten met je tenen uit elkaar ( \ / ) zo ongeveer (creatief hea )
  zondag 27 januari 2008 @ 17:22:27 #203
71115 Rnej
I walk the line
pi_56343664
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:21 schreef marinos.. het volgende:

[..]

Oke dan ga ik daar eens even mee kloten in snowworld binnenkort. Dus jij staat echt met beide voeten met je tenen uit elkaar ( \ / ) zo ongeveer (creatief hea )
ja, net als een eend. (duck)
pi_56344306
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:22 schreef Rnej het volgende:

[..]

ja, net als een eend. (duck)
Ahh oke
Welke lenge van m'n board moet ik aanhouden dan ongeveer? Ik ben zeker geen beginner meer, en weeg 90 kilo 2 meter lang..
  zondag 27 januari 2008 @ 17:59:18 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56344324
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:58 schreef marinos.. het volgende:

[..]

Ahh oke
Welke lenge van m'n board moet ik aanhouden dan ongeveer? Ik ben zeker geen beginner meer, en weeg 90 kilo 2 meter lang..
164 wide! Zie signature Rnej
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_56344609
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:59 schreef XL het volgende:

[..]

Al gezien idd, alleen ligt niet binnen het budget op dit moment, dus ik ga gewoon nog een seizoen m`n spullen huren.
  zondag 27 januari 2008 @ 18:18:59 #207
71115 Rnej
I walk the line
pi_56344717
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:59 schreef XL het volgende:

[..]

pi_56345317
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef Rnej het volgende:
Grin, tijd geleden dat ik beginner was
quote:
Maar tegenwoordig is duckstand dus redelijk normaal? Zelfs ook voor echte beginners trouwens? (Die dus alleen een blauwe/groenen piste af kunnen en het woord 'funpark' nog niet eens kennen).

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arthur op 27-01-2008 19:19:58 ]
pi_56345556
Ik weet niet eens meer wat ik sta. Is elk jaar iets anders, wel iets van 30/15...
  zondag 27 januari 2008 @ 20:04:34 #210
71115 Rnej
I walk the line
pi_56346928
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Grin, tijd geleden dat ik beginner was
[..]

Maar tegenwoordig is duckstand dus redelijk normaal? Zelfs ook voor echte beginners trouwens? (Die dus alleen een blauwe/groenen piste af kunnen en het woord 'funpark' nog niet eens kennen).
je hoeft mij niet uit te leggen wat echte beginners zijn hoor ik zag ze in snowworld elke dag voorbij komen toen ik daar nog les gaf

maar duck stance is zelfs door de Oostenrijkse opa's der snowboard overgenomen, zelfs door de grootmeester der " Duck staan is voor homo's " Richard Pickl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')