iddquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:21 schreef XL het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is dat niet. Heeft ook met de rijeigenschappen van een board te maken. Ik kan planken opnoemen van 155 die je met enkele weken ervaring niet aan het klapperen krijgt en ik kan je planken van 163 opnoemen die je na een weekje kan laten klapperen.
Lijkt me sterk dat het komt door het door je knieën gaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:41 schreef Sjobber het volgende:
[..]
Ja kijk... dat heb ik dus ook, maar dan echt alleen bij de enkel/scheenbeen. Ene dag echt nauwelijks last van; maar andere moment gewoon ontiegelijk veel pijn. ben destijds wel een keer van boots gewisseld (omdat ik ze toen huurde) en het hielp wel enigszins.
Het zou inderdaad aan mijn stance kunnen liggen.
Gedurende 2 dagen heb ik wel de bindingen voortdurend anders gezet; zoekende naar iets minder pijnlijks. Maar dat hielp dus niet. Het zijn dan ook niet mijn voeten die ik voel, maar echt gewoon de enkel/scheenbeen. Misschien dat ik wat minder diep door de knieen moet ofzo, of juist wat meer.
Majah... ik dacht van, misschien dat het een veel voorkomend probleem is en dat iemand er ook een daadwerkelijke oplossing voor heeft kunnen vinden. Of dat er in dit geval vaak juist voor de softboots wordt gekozen ipv de harde variant.
Goed, tips enzo en hoe jullie erover denken zijn natuurlijk altijd welkom. Hoe meer informatie hoe meer ik erover te weten kom natuurlijk. Dus dank iig voor de replys al
Ik train nooit voor snowboarden. hoe technischer je bent, hoe minder kracht het kost.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:03 schreef 360sjors het volgende:
Ik durf overigens wel te stellen dat komende week de week wordt waarin ik het (fysiek gezien) best voorbereid naar de sneeuw ga sinds ik nog in clubverband sportte. Afgelopen weken flink aan mijn conditie gewerkt en de kuit- en bovenbeenspiertjes zijn ook weer in vorm. Gisteren zonder moeite 10 km gelopen (2 weken geleden was ik na 10 minuten al bekaf) . Dat wordt dus beuken, voor zover dat mogelijk is tijdens de drukte in de voorjaarsvakantie...
Het is een combinatie van stijfheid en lengte. Een langer board gaat over het algemeen wat minder snel klapperen, maar als hij zo slap is als een vadoek is het nog steeds klote.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:18 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Korte termijn niet op wintersport, Thailand, Zuid Afrika en Italie. Allemaal te warm voor sneeuw. Maar die uitverkoop is zeker een goede tip, zelf dacht ik ook aan marktplaats. Maar dan moet ik eerst wat meer weten om gerichter te zoeken.
Ik heb wel vernomen dat een relatief kort bord makkelijker is met draaien als je niet zo bedreven bent. Maar bij hoge snelheden gaat ie dan klapperen. Nu stond ik van de week op 158 geloof ik en ik merk dat ie bij hoge snelheid toch gaat klapperen. Dus hij moet zeker langer zijn dan dat. 163 a 165 ongeveer denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerspitzgefühl
| 1 2 3 4 5 6 7 | [i]Stats: 188cm, 78kg, 45, 1985 Board: Burton Royale 162 Binding: Burton Custom Schoen: Burton Ruler Google: Anon Realm Protectie: Red Skycap II, Perrysport crash pant[/i] |
Ik zou in dat geval voor een 156 gaanquote:
vond 150 wel vrij lang al zeg ik zelf maarja jij ehbt ervoor gelerd hequote:Op woensdag 30 januari 2008 15:53 schreef Rnej het volgende:
bataleon violenza
Rome vinyl
Burton feather
k2 luna
leef je uit? laat je niet afschrikken door de freestyle plankjes, die rijden ook smooth en zijn op zich ook prima om het op te leren (mits niet true twin, natuurlijk)
ik raad beginnende dames eigenlijk altijd de k2 luna of de burton feather aan, vooral omdat ze weinig wegen en toch redelijk wat uitdaging vormen in de toekomst
ennn ze is wel redelijk lang nog heb ik t idee, dus an sich is een 1.50 prima zou k zo zeggen
Dit gaat niet over Rnej he,quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:53 schreef unioz het volgende:
[..]
Ik zou in dat geval voor een 156 gaan
Ik voor een 75DDquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:53 schreef unioz het volgende:
[..]
Ik zou in dat geval voor een 156 gaan
Mijn vriendin heeft bij Downtown een huur-koop gedaan: Burton Feather 144 met Burton Escapade.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:42 schreef Basje_B het volgende:
Heren,
Ik heb ff advies nodig. Wil board kopen voor vriendin maar zoals bekend gaan dames op print af. Ik ben dus opzoek naar een board maar heb geen idee welke lengte in moet hebben. Wil niet te lang want ze kan toch nog neit goed en kan ze makkelijk draaien. Hard gaan we niet dus Rnej zijn T6 hoeft niet.
lengte rond de 170 175 ofzo gewicht 60 kilo en schoenmaat 38 cupmaat 75C.
geen ervaring mee maarrrr:quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:20 schreef Basje_B het volgende:
Is dit wat?
http://www.blue-tomato.at(...)x1xjd4zUEBWgen8Aie-1
jah, maar dan zie je er weer zo gay uit, met zo'n snowboardquote:Op woensdag 30 januari 2008 19:08 schreef saaw het volgende:
nee mijn slee is stuk
gelukkig heb ik nog ergens een snowboard liggen
truequote:Op woensdag 30 januari 2008 20:06 schreef Rnej het volgende:
[..]
jah, maar dan zie je er weer zo gay uit, met zo'n snowboard
langlaufen is de shit!
Draag je altijd goggles of alleen bij slecht weer?quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:15 schreef Flaccid het volgende:
Goede goggles, voor een niet heel erg extreme gebruiker, hoeveel moet ik daar voor neerleggen?
Ik ben heel blij met mijn nieuwe gouden Cebe n-ice goggles. Net een foute skileraarquote:Op woensdag 30 januari 2008 20:15 schreef Flaccid het volgende:
Goede goggles, voor een niet heel erg extreme gebruiker, hoeveel moet ik daar voor neerleggen?
Dat is idd wel belangrijk ja. Ik draag altijd mijn goggles. Vandaar ook dat wanneer het mooi weer is, ik een lens heb die de zon reflecteerd en dus een stuk makkelijker kijkt dan een oranje lens gewoon. Die zit er in als het bewolkt is en/of sneeuwtquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:33 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Draag je altijd goggles of alleen bij slecht weer?
De targa II 's van spy zijn 49 euro en zijn best redelijke brilletjes,ook verwisselbare lens etc.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:48 schreef ForumGek het volgende:
Intersport/Perry spul: max. 30.
Goede kwaliteit van een A-snowboardmerk met mogelijkheid tot verwisselen van lens en evt. extra lens. Vanaf: ¤80. Goede merken (Dragon, Oakley, Electric, Anon, Spy).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |