quote:Spektakel van het Noorden prooi voor Heerenveen
SC Heerenveen en FC Groningen deden aan klantenbinding. In een ongelooflijke eerste helft legde Michael Bradley de basis voor Fries succes (4-2).
In de tweede helft hadden FC Groningen en SC Heerenveen hun defensies ogenschijnlijk beter op orde. De doelpunten die zo veelvuldig waren gevallen vóór rust, bleven in het Abe Lenstra Stadion achterwege. Het deed weinig af aan de attractiviteit van de Derby van het Noorden. Beide verdedigingen waren alles behalve potdicht.
Met name Brian Vandenbussche moest veelvuldig ingrijpen om FC Groningen niet terug in de wedstrijd te laten komen. De Belgische keeper van SC Heerenveen liet zich niet onbetuigd, zoals zijn collega Brian van Loo aan de andere kant eveneens zijn mannetje stond.
De droogte in de tweede helft stond in schril contrast met de eerste 45 minuten. De wedstrijd was koud een paar minuten onderweg of Groningen-middenvelder Goran Lovre had de bal achter zijn eigen doelman gekopt. Het was het begin van een ongelooflijke eerste helft, waarin Bradley de andere drie treffers van SC Heerenveen voor zijn rekening nam.
FC Groningen had met twee doelpunten van Erik Nevland het zicht niet verloren op een positief resultaat. De Noorse spits, die nog voor rust geblesseerd uitviel, werd na rust node gemist. Zijn collega Marcus Berg bleek minder trefzeker.
Niet bashen op het ALS hequote:Op zondag 9 december 2007 17:59 schreef detulp050 het volgende:
Ik kom net terug uit Heerenveen en heb me erg vermaakt. Dan wel met 4-2 verloren, maar wat is het toch mooi om een Groningenfan te zijn en niet wekelijks in rouwcentrum ALS te zitten. Wat een sfeerloos publiek. 2000 Excelsiorman hoor je nog meer
Dieptepunt: onze verdediging en dan met name het komisch duo Sanko en van Loo
Hoogtepunt: Nevland
quote:Op zondag 9 december 2007 18:10 schreef detulp050 het volgende:
Dan had je niet weg moeten gaan na de 3-2![]()
Dat zou mooi kut zijn.quote:Op zondag 9 december 2007 18:52 schreef Bullet-tooth het volgende:
Trouwens ik heb vandaag het gerucht gehoord, dat het al zo goed als zeker is dat Bruno naar Fiorentina vertrekt.
Sorry hoor maar wat een onzin. Ik heb de hele wedstrijd live gezien en er was enorm veel te horen. Dat niet alle 25000 man meezingen is geen probleem en die vergelijking met Excelsior is gewoon geestig, zo dom is ie. Heerenveen heeft echt liefhebberpubliek, mensen die zitten te kijken en commentaar geven en over het algemeen superkritisch zijn - ik kom er al vanaf mijn 6e en weet waar ik het over heb. Het is heel betrokken publiek - en niet van dat carnavalspubliek, maar om het nou een rouwcentrum te noemen, vind ik echt domme onzin.quote:Op zondag 9 december 2007 17:59 schreef detulp050 het volgende:
Ik kom net terug uit Heerenveen en heb me erg vermaakt. Dan wel met 4-2 verloren, maar wat is het toch mooi om een Groningenfan te zijn en niet wekelijks in rouwcentrum ALS te zitten. Wat een sfeerloos publiek. 2000 Excelsiorman hoor je nog meer
Dieptepunt: onze verdediging en dan met name het komisch duo Sanko en van Loo
Hoogtepunt: Nevland
Eensch! Maar jullie hebben de kans gehadquote:Op zondag 9 december 2007 18:16 schreef venomsnake het volgende:
Jezus Jaapie, wat een SCHijt TT!
Waar baseer je dat dan op? Groningen heeft in de 2e helft wel kansen gehad maar ze mochten ook veel komen omdat Heerenveen een beetje achterover leunde op basis van de stand en niet echt enorm druk zette. Desondanks kreeg Heerenveen ook nog wat kansjes. Ik heb eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat het een onterechte overwinning was. Ik was bang dat Groningen het laatste half uur echt ging strijden zoals tegen Feyenoord en dan hadden we het lastig gehad, want dat ligt ons niet zo. Maar dat is nauwelijks gebeurd, het was vrij tam allemaal.quote:Op zondag 9 december 2007 18:29 schreef F1Bas het volgende:
Ik ben neutraal en Groningen verdiende het zeker niet te verliezen.
de FCG aanhang was ook goed te horen, er was een puike sfeer in het stadion. Ik vind het altijd zo armoedig om bij zo'n wedstrijd vandaan te komen en het dan alleen maar over die zogenaamde stilte te kunnen hebben.quote:Op zondag 9 december 2007 20:22 schreef dagizmo het volgende:
Ja prima te horen die fcg.Was ook tijdens de samenvatting duidelijk te horen.
Volgend jaar maar weer een poging mensen.
Half 6.quote:Op zondag 9 december 2007 20:24 schreef MaxC het volgende:
Ik zie trouwens dit op de site staan:
Voor de thuiswedstrijden in 2007 tegen VVV-Venlo, Willem II en PSV kunnen er - indien beschikbaar - op de wedstrijddag nog kaarten gekocht worden op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.
Hoeveel kans is er dat je met zijn 2en kaartjes voor PSV kan kopen? Zo ja, hoe laat en wanneer moet je er dan zijn
Allemaal smoesjes..quote:Op zondag 9 december 2007 20:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Eensch! Maar jullie hebben de kans gehad![]()
Ja hallo - waarom is er geen FC Groningen topic?
Onzin, die trainert van jullie zei dat Heerenveen in de 2e helft vooruit wou voetballen, maar dat het daar de kans niet voor kreeg. Pas wat later in de 2e helft kregen jullie er weer wat grip op. Face it, jullie hebben gewonnen door geklungel van Sankoh en een eigen doelpunt van Lovre. Een beetje een laat sinterklaaskado'tje zeg maar.quote:Op zondag 9 december 2007 20:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Heerenveen een beetje achterover leunde op basis van de stand en niet echt enorm druk zette.
Juist! Ik zat vlak naast het uitvak en kon Nieuw Noord er vaak bovenuit horen. Jammer dat sommige Groningen 'fans' aanstekers naar de H'veen spelers gooidenquote:Op zondag 9 december 2007 20:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wat een onzin. Ik heb de hele wedstrijd live gezien en er was enorm veel te horen. Dat niet alle 25000 man meezingen is geen probleem en die vergelijking met Excelsior is gewoon geestig, zo dom is ie. Heerenveen heeft echt liefhebberpubliek, mensen die zitten te kijken en commentaar geven en over het algemeen superkritisch zijn - ik kom er al vanaf mijn 6e en weet waar ik het over heb. Het is heel betrokken publiek - en niet van dat carnavalspubliek, maar om het nou een rouwcentrum te noemen, vind ik echt domme onzin.
Jij gaat een beetje pitten terwijl er werk te doen is.quote:Op zondag 9 december 2007 20:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Allemaal smoesjes.. [ afbeelding ]
Onzin, daardoor kwamen we op 2-0. We hebben er uiteindelijk vier gemaakt, of is je dat niet opgevallen? En als het nog 2-2 had gestaan, had Heerenveen echt wel anders gespeeld.quote:Onzin, die trainert van jullie zei dat Heerenveen in de 2e helft vooruit wou voetballen, maar dat het daar de kans niet voor kreeg. Pas wat later in de 2e helft kregen jullie er weer wat grip op. Face it, jullie hebben gewonnen door geklungel van Sankoh en een eigen doelpunt van Lovre. Een beetje een laat sinterklaaskado'tje zeg maar.
quote:Op zondag 9 december 2007 20:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij gaat een beetje pitten terwijl er werk te doen is.![]()
[..]
Onzin, daardoor kwamen we op 2-0. We hebben er uiteindelijk vier gemaakt, of is je dat niet opgevallen? En als het nog 2-2 had gestaan, had Heerenveen echt wel anders gespeeld.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 9 december 2007 20:40 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]lezen is een vak zullen we maar zeggen.
Ik zei toch: ga maar in het uitvak zitten. Verkoop is alleen voor Groningenfansquote:Op zondag 9 december 2007 20:24 schreef MaxC het volgende:
Hoeveel kans is er dat je met zijn 2en kaartjes voor PSV kan kopen? Zo ja, hoe laat en wanneer moet je er dan zijn
Ehm, ik ben totaal niet voor PSV hoor. Groningen is niet mijn 1e club, maar vind het wel prachtige club(Woon ook in Groningen)quote:Op zondag 9 december 2007 20:57 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ik zei toch: ga maar in het uitvak zitten. Verkoop is alleen voor Groningenfans
Nee, aan je onderschrift te zien heb je gekozen om voor Ajax te zijn.quote:Op zondag 9 december 2007 21:07 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ehm, ik ben totaal niet voor PSV hoor.
quote:Op zondag 9 december 2007 21:34 schreef detulp050 het volgende:
Eenmaal in de Euroborg geweest wordt iedereen voor de FCG
Ja, inderdaad. Nogal misplaatst.quote:Op zondag 9 december 2007 21:49 schreef Grulez het volgende:
jammer van die tt.
Maar ondertussen wel als kleine kinderen het uitvak staan uit te dagenquote:Op zondag 9 december 2007 23:22 schreef Tommeke het volgende:
ouwe kerels die raar staan te kijken als je begint te schreeuwen en gek te doen
Net als de vaders naast en onder het uitvak in de euroborg ja. Gebeurt overal, ook in Heerenveen.quote:Op zondag 9 december 2007 23:25 schreef Grunner het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel als kleine kinderen het uitvak staan uit te dagen
Niet overdrijven zeg, als uitsupporter word je daar nou niet bepaald sympathiek behandeld.quote:Op zondag 9 december 2007 21:34 schreef detulp050 het volgende:
Eenmaal in de Euroborg geweest wordt iedereen voor de FCG
Ja, dat geloof ik graag, maar daar kan ik zelf niet over oordelen. Ik ken weinig clubs waar het zo fanatiek gebeurt als bij SCH. En dan vooral achter de goal trouwens.quote:Op zondag 9 december 2007 23:45 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Net als de vaders naast en onder het uitvak in de euroborg ja. Gebeurt overal, ook in Heerenveen.
Ik had dan ook niet de illusie dat ook de uitsupporters voor FCG zouden wordenquote:Op zondag 9 december 2007 23:47 schreef Blawh het volgende:
Niet overdrijven zeg, als uitsupporter word je daar nou niet bepaald sympathiek behandeld.![]()
Ik kom nooit in het uitvak, maar ik weet wel dat het zicht kut is. Is er nog meer niet goed aan?quote:Het is wel een mooi stadion van binnen en ik heb ook sympathie voor Groningen, maar aan de ontvangst van uitsupporters mag wel wat gedaan worden.
Logisch toch, de andere uitwedstrijden waar jij komt is de rivaliteit een stuk minder. Ik vermoed dat die opa's achter de goal tegen Heracles ook een stuk minder staan te provoceren dan tegen jullie.quote:Op zondag 9 december 2007 23:53 schreef Grunner het volgende:
Ja, dat geloof ik graag, maar daar kan ik zelf niet over oordelen. Ik ken weinig clubs waar het zo fanatiek gebeurt als bij SCH. En dan vooral achter de goal trouwens.
quote:Op zondag 9 december 2007 22:46 schreef W2O het volgende:
Misschien dat de tt gewijzigd kan worden?
Is dat nog steeds zo slecht?quote:Op zondag 9 december 2007 23:47 schreef Blawh het volgende:
Het is wel een mooi stadion van binnen en ik heb ook sympathie voor Groningen, maar aan de ontvangst van uitsupporters mag wel wat gedaan worden.
Catering is prima ja, maar ik had het niet over het zicht en de tunnel. Die stewards vond ik namelijk ook alles behalve vriendelijk.quote:Op maandag 10 december 2007 10:13 schreef MaxPower het volgende:
Dat zal ook niet veranderen totdat het stadion wordt uitgebreid. De constructie is nou eenmaal zo. Afgezien van die tunnel en het slechte zicht is de ontvangst door stewards en catering verder prima.
Net verdwenen? Ik zou niet graag zonder net onder het uitvak zittenquote:Op maandag 10 december 2007 10:36 schreef detulp050 het volgende:
Wat is er mis met de tunnelZolang je maar niet in de tunnel zit tijdens de wedstrijd of de tunnel volstaat met een meter water
Volgens mij is het net al wel verdwenen, dat scheel natuurlijk al wel wat
dat ziet er wel erg tof uitquote:
Broodjes en koffie.quote:Op maandag 10 december 2007 12:27 schreef TerroRobbie het volgende:
En ontvangst in het uitvak slecht? Lekker belangrijkWat verwacht je dan dat ze klaarstaan met chocolademelk en rose koeken?
Nee, maar wel dat het veilig is. Die tunnel was niet bepaald veilig toen ik er was. Maar dat is alweer even geleden.quote:Op maandag 10 december 2007 12:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Voor 2 banners op het thuisvak
En ontvangst in het uitvak slecht? Lekker belangrijkWat verwacht je dan dat ze klaarstaan met chocolademelk en rose koeken?
Ik ben er 2 seizoenen geleden nog onderuit gegaan en viel gelukkig net na een plas water.quote:Op maandag 10 december 2007 12:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat het veilig is. Die tunnel was niet bepaald veilig toen ik er was. Maar dat is alweer even geleden.
En in het uitvak zelfquote:Op maandag 10 december 2007 12:58 schreef SCH het volgende:
Toen ik er was lag er ook enorm veel water en werd er vuurwerk afgestoken in de tunnel. Het is echt een eng en gevaarlijk ding. Ik heb erover nog aan de bel getrokken bij de Euroborg.
Huiliequote:Op maandag 10 december 2007 12:58 schreef SCH het volgende:
Toen ik er was lag er ook enorm veel water en werd er vuurwerk afgestoken in de tunnel. Het is echt een eng en gevaarlijk ding. Ik heb erover nog aan de bel getrokken bij de Euroborg.
Watnheld.quote:Oud-spits Hennie Meijer blikte terug op zijn periode bij Ajax: 'Cruijff haalde me niet voor niets. Bergkamp heeft het stiften zo'n beetje van me afgekeken.'
Nee, kwam in het thuisvak en vervolgens gooide iemand uit dat vak het op het veld. Het waren overigens blauwe rookbommen en geen vuurwerk.quote:Op maandag 10 december 2007 14:11 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En in het uitvak zelf![]()
Ik dacht dat dat tegen Heerenveen was toen zo'n Fries vuurwerk naar beneden wilde gooien. Dankzij het net kwam dat stuk vuurwerk net zo hard weer in het uitvak terecht![]()
Suarez met zijn Ajax shirtje....quote:Zorgen om achillespeesblessure Nevland
Na een half uur gaf Erik Nevland al aan dat het niet goed met hem ging en in de 42ste minuut ging de aanvoerder van FC Groningen naar de kant. De pijn in zijn achillespees was te hevig om verder te kunnen gaan. ”De situatie van Erik is toch wel zorgelijk”, zei trainer Ron Jans. Nevland kan al een week of twee, drie niet voluit trainen. Iedere keer weer speelt zijn achillespees op. Jans: ”Erik heeft tijdens de trainingen ook lang nodig voordat de doorbloeding van zijn achillespees goed op gang komt.”
”Ik hoopte”, liet de Noor in de catacomben van het Abe Lenstra Stadion weten, ”dat de pijn gaandeweg de wedstrijd zou verdwijnen, maar dat gebeurde niet. Ik kon niet meer goed lopen. Heel jammer.” Zijn achillespeesklachten hadden hem overigens niet verhinderden twee keer te scoren. ”Wat telt is dat we hebben verloren en dat is heel teleurstellend. Van onze kant was het begin slecht, maar we knokten ons naar 2-2 en terug in de wedstrijd. Daarna maakten we individueel toch weer fouten. Er waren momenten waarop we tegenstanders lieten lopen. Ik snap niet hoe dat kan gebeuren. Wij krijgen te gemakkelijk doelpunten tegen.”
Dat vond Ron Jans ook. ”We hebben onszelf te kort gedaan door op momenten heel slecht te verdedigen.” Cynisch: ”Goran Lovre heeft weer eens gescoord. Eindelijk. Maar wel in het verkeerde doel. En Sankoh maakte ook weer een fout. Daar word je niet vrolijk van. Al vond ik zijn optreden minder laakbaar dan in andere wedstrijden. In de tweede helft heeft hij foutloos gespeeld. Maar als je vier doelpunten tegen krijgt zegt dat genoeg over de manier waarop je hebt verdedigd.”
Goran Lovre kopte de bal al in de tweede minuut achter zijn eigen keeper. ”Ik wilde de bal corner koppen. Het was een harde voorzet. Er stond een man achter mij. Ik moest iets doen. Het was een ongelukkig moment. Zoiets kan gebeuren. Nadat we 2-2 hadden gemaakt dacht ik dat we de wedstrijd zouden gaan winnen. Maar de omschakeling van aanval naar verdediging verliep bij ons niet goed.”
Jevgeni Levtsjenko keek eveneens met een rotgevoel op de wedstrijd terug. ”Mijn directe tegenstander heeft drie keer gescoord. Misschien was dat niet mijn fout, maar je voelt je dan toch lullig.” De directe tegenstander op wie Levtsjenko doelde was Michael Bradley. De Amerikaan strak van ’a crazy game’. ”Dat zijn de wedstrijden tegen FC Groningen kennelijk altijd. Vorig seizoen was het ook al zo’n gekke wedstrijd.” In het Abe Lenstra Stadion werd toen eveneens met 4-2 afgesloten.
Luis Suárez zat ook op de tribune van het huis van Heerenveen. De Uruguayaan zag zijn vorige club voor het eerst in een competitiewedstrijd in actie na zijn vertrek naar Ajax. Na afloop zocht hij zijn oud-ploeggenoten op in de kleedkamer. ”Jammer voor mijn vrienden van mijn oude club dat ze hebben verloren”, zei Suárez, die Ron Jans een plastic zak met inhoud gaf. ”Er zat”, vertelde de trainer van FC Groningen, ”een shirtje in van Ajax. Suárez en het nummer 16 stonden erop. Dat vond ik wel een mooi gebaar.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
Dat vond ik wel een mooi gebaar... dusquote:Op maandag 10 december 2007 15:04 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Suarez met zijn Ajax shirtje....!!!
Dat was wel heel tof zeg! Er zaten bij ons in het vak (links van het uitvak) ook 2 gasten met die dingen.quote:
Nee, deze banners zijn nieuw. Twee jaar geleden zag het er zo uit (valt in vergelijking met dit jaar nogal in het niet).quote:Op maandag 10 december 2007 15:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat was wel heel tof zeg! Er zaten bij ons in het vak (links van het uitvak) ook 2 gasten met die dingen.
Ik sta helaas net niet op de fotoHadden ze die dingen 2 jaar geleden ook niet?
Nee, het gaat erom dat dat risico er altijd is in zo'n tunnel. Die tunnel is veel te lang en gevaarlijk - er was enorme rookontwikkeling.quote:Op maandag 10 december 2007 14:03 schreef detulp050 het volgende:
Dat water is niet netjes, maar vuurwerk is meer te wijten aan je collega's dan aan de Euroborg natuurlijk
Oké nou zie ik het ook, was ook lang geledenquote:Op maandag 10 december 2007 16:08 schreef Grunner het volgende:
[..]
Nee, deze banners zijn nieuw. Twee jaar geleden zag het er zo uit (valt in vergelijking met dit jaar nogal in het niet).
Toen:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
Dit jaar waren het 600 banners. De GF was wederom verboden door Heereveen een megadoek of papieren mee te nemen. Vandaar dat ze (noodgedwongen) voor dit kozen.
quote:Blessure Nevland lijkt mee te vallen
GRONINGEN - De achillespeesblessure van FC Groningen-speler Erik Nevland lijkt mee te vallen.
Nevland werd zondag tijdens de wedstrijd tegen Heerenveen naar de kant gehaald, omdat hij last had van zijn achillespees. Maandag is de Noor voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest. Uit een echo blijkt dat er geen scheurtje zit in de achillespees. Nevland moet tot woensdag rust houden. Het lijkt erop dat hij zondag wel in actie kan komen tegen Willem II.
Zoals in elke tunnel. Ik vind niet dat er wat mis is met een tunnel en rookontwikkeling heb je alleen met brand of vuurwerk. Bij het eerste kun je de andere kant op en bij het tweede doen de uitsupporters het zelf en kun je ook tijdelijk teruglopen voor frisse lucht.quote:Op maandag 10 december 2007 16:14 schreef SCH het volgende:
Nee, het gaat erom dat dat risico er altijd is in zo'n tunnel. Die tunnel is veel te lang en gevaarlijk - er was enorme rookontwikkeling.
Dat laatste valt je vies tegen als er nog een man of honderd achter je aan loopt die ook allemaal eruit (aan de buitenkant) willen.. Loop jij dan maar eens terug.quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:03 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Zoals in elke tunnel. Ik vind niet dat er wat mis is met een tunnel en rookontwikkeling heb je alleen met brand of vuurwerk. Bij het eerste kun je de andere kant op en bij het tweede doen de uitsupporters het zelf en kun je ook tijdelijk teruglopen voor frisse lucht.
Moiie. Waar je je wel niet druk om kan maken. Dat wij in Groningen niet net zo'n gelikte toegang hebben als in de andere stadions heeft ook wel weer wat toch. Bovendien, wat verwacht je anders van een groene hel?quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:17 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik verwacht zeker geen 5-sterrenontvangst bij een uitvak, iets vriendelijker/veiliger mag echter ook wel.. In februari maar eens kijken of er iets veranderd/verbeterd is tov de afgelopen 2 jaar..
quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:25 schreef venomsnake het volgende:
Inderdaad, ik verwacht eigenlijk alleen winst tegen PSV.
quote:Wel gesprek met KNVB, maar nog geen plan Euroborg
Het is Groningen blijkbaar ernst. Zowel de gemeente als de FC. Met de Euroborg als stadion heeft Groningen zich bij de KNVB nu officieel gemeld als kandidaatstad voor het WK voetbal van 2018. En dus mogen we concluderen dat er concrete plannen zijn de Euroborg drastisch uit te breiden. Naar tenminste 43.000 plaatsen.
Maar toch, van concrete plannen is nog geen sprake. Groningen, de Euroborg; ze hebben zich gemeld bij Harry Been, de man die namens de KNVB het WK van 2018 naar Nederland en België probeert te halen, maar voorlopig is dat alles. Zegt Michiel Bal namens sportwethouder José van Schie van de gemeente Groningen. In het besef dat de Euroborg een enorme capaciteitsuitbreiding moet ondergaan wil Groningen een serieuze kandidaatspeelstad zijn. Negen steden hebben zich nu als kandidaatspeelstad gemeld bij Been, met in totaal tien stadions. Rotterdam heeft twee ijzers in het vuur: de Kuip en het nieuw te bouwen Feyenoord- stadion dat plaats moet bieden aan ongeveer 70.000 toeschouwers.
De overige kandidaatsteden zijn behalve Groningen: Alkmaar, Amsterdam, Eindhoven, Enschede, Heerenveen, Kerkrade en Utrecht. Van die steden heeft alleen Amsterdam een stadion dat voldoet aan de verlangde capaciteit van tenminste 43.000 toeschouwers: ruim 51.000. Er bestaan plannen om de Arena uit te breiden naar 65.000 plaatsen. De overige steden hebben plannen hun stadion uit te breiden naar de minimaal vereiste WK-capaciteit, met uitzondering van Utrecht. Stadion Nieuw Galgenwaard is ongeschikt voor zo’n uitbreiding en daarom zou Utrecht-hoofdsponsor Geert Ensing (Phanos) een nieuw stadion willen laten bouwen.
Been: ”In januari of februari willen we in gesprek gaan met alle steden die zich gemeld hebben. Op basis daarvan hopen we de redelijke overtuiging te krijgen dat de steden serieuze plannen hebben hun stadion uit te breiden. En we kunnen dan misschien ook al wat steden gaan schrappen. Ik zou voor het WK graag tien stadions willen hebben. Dat hoeft niet per se vijf per land te zijn en ze hoeven ook niet zo verspreid mogelijk te liggen. Het stadion zelf is doorslaggevend, andere factoren spelen een rol in de marge.”
Groningen heeft Been in januari dan wel februari nog niet een nieuw stadionplan te overleggen. Bal: ”We weten nog niet van de uitnodiging van de KNVB, maar we zullen er zeker op ingaan. De gemeente is zeer gei¨nteresseerd om van gedachten te wisselen en te horen wat precies de voorwaarden zijn waaraan voldaan moet worden. Een plan voor de verbouwing van de Euroborg hebben we nog niet. Maar Groningen heeft wel een Euroborg, ervaring met grote wedstrijden, een modern stadion met moderne middelen en er komt straks al een uitbreiding naar 22.000 plaatsen. We gaan eerst maar eens de heer Been aanhoren.” (bron: DvhN, Paul Bosman)
quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:36 schreef venomsnake het volgende:
Raar is dat he.. Onderuit gaan tegen ploegjes als Heerenveen, Sparta en De Graafschap, maar dan wel goed presteren tegen Feyenoord, Ajax en AZ..
Interview met Nijland.quote:Nieuwe verdeling tv-gelden pakt goed uit voor FC
GRONINGEN - FC Groningen verwacht dat het enkele tonnen aan euro's per jaar meer zal krijgen door de nieuwe verdeling van tv-gelden onder de Eredivisieclubs.
In de nieuwe verdeling die de Eredivisieclubs zijn overeengekomen, worden nu ook de prestaties van de afgelopen drie jaar meegenomen. Daarnaast wordt er ook gekeken naar de uitkomsten van het populariteitsonderzoek door het Duitse onderzoeksbureau CPM. Ook daarin scoort Groningen met een zevende plaats goed.
Vanaf volgende week kan er worden geboden op de uitzendrechten. Dan wordt ook duidelijk hoeveel de club precies meer zal krijgen.
Ik? Zo ja, ik hap nietquote:Op donderdag 13 december 2007 13:19 schreef venomsnake het volgende:![]()
Ik hoopte stiekum op een happende Max.
Haha deze was iets te doorzichtigquote:Op donderdag 13 december 2007 13:19 schreef venomsnake het volgende:![]()
Ik hoopte stiekum op een happende Max.
Maar iedereen weet ook dat die term van ons is. De VI schrijft dat ook consequent in alle artikelen over FCG. Alleen in Friesland liggen ze wat dwars. Maar dat is wel met meer dingen het gevalquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:12 schreef venomsnake het volgende:
Mooi ook dat ''Trots van het Noorden'' in dat berichtje.
Heb jij dat nooit dan?quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:36 schreef TerroRobbie het volgende:
yes 2-2 laat ik mn shirt uit doen
Hehe, tofquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:29 schreef dolledingo het volgende:
Mooi filmpje van dat de 2-2 net is gevallen...
foedbal iz emosie
quote:VALDIGNE (2 weken geleden) Toon Verbergen Gemarkeerd als spam -2 Antwoorden To all Groningen fans, you are embarassing real dutch hools with this videos and comments.We do not have to prove anything to you, throughout years we have confronted firms 10 times bigger and tougher than yours.
do not worry we'll catch you next time.
Avanti viola
Erg gaaf!!!quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:39 schreef Grunner het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=7x7lNpLi1w4
Real pwoper lads, you know what I'm sayin'quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:40 schreef Bullet-tooth het volgende:
Pracht filmpje!
Proper madness was dat.
Precies. Een type zoals Hugo. Misschien Gonzalo Garcia-Garcia proberen te halen van Heerenveen. Hoewel het maar de vraag is of hij zelf zou willen i.v.m. speelminuten.quote:Op zondag 16 december 2007 20:19 schreef venomsnake het volgende:
Ik heb bij Lovre iedere keer het gevoel dat ie na zo'n 60 minuten spelen doodmoe is.
Lovre moet aan zijn conditie gaan werken.
Verder speelde hij inderdaad niet best. Hij verprutste ook een enorme kans. Na een mooi overstapje van Berg liet hij de bal echt knullig van zijn voet springen, hij had daar moeten scoren.
Ik heb het idee dat er een creatieve middenvelder bij moet komen. Iemand met een actie en iemand die een beslissende pass heeft. Zo'n speler missen we echt.
Heb ik liever Lasse Schöne van de Graafschap..quote:Op zondag 16 december 2007 20:47 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Precies. Een type zoals Hugo. Misschien Gonzalo Garcia-Garcia proberen te halen van Heerenveen. Hoewel het maar de vraag is of hij zelf zou willen i.v.m. speelminuten.
Er wordt inderdaad ook slordig met de kansen omgesprongen. Maar toch heeft Groningen wel een creatief iemand nodig op het middenveld. Het is nu veel lange ballen werk, Berg krijgt gewoon te weinig goed aangespeelde ballen over de grond.quote:Op zondag 16 december 2007 23:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Daarnaast heb ik trouwens ook niet het idee dat Groningen zozeer een creatieve man nodig heeft, maar meer iemand die de kansen ook daadwerkelijk benut, maar dat kan ik verkeerd zien natuurlijk (op basis van die ene wedstrijd in het ALS + t.v.-sammenvattingen). Nevland kan dat wel, Berg heeft het ook een aantal malen laten zien, het is echter (nog) niet constant genoeg.. Een beetje wat 'wij' zelf ook hebben (zie de wedstrijden tegen Willem II-, Sparta-, Utrecht- en De Graafschap-thuis, 'kost' je 10 punten...)
Wat een concurrentie ook...quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:15 schreef clauwheee het volgende:
Tof man, weer sportploeg van het jaar
Een zwemclubje en de schaakvereniging....quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:19 schreef -Vaduz- het volgende:
Wie waren die concurrenten dan wel niet?
Dat is inderdaad ook een goede geschikte speler. Maar ook een heel wat duurdere denk ik.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Heb ik liever Lasse Schöne van de Graafschap..![]()
Dat is waar.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:38 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een goede geschikte speler. Maar ook een heel wat duurdere denk ik.
Dat zou wel kut zijn, in de winterstop weg?quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:50 schreef venomsnake het volgende:
Geruchten worden steeds hardnekkiger dat bruno naar Fiorentina gaat ().
quote:“Dan kennen we nog een unieke gebeurtenis. De in maart van dit jaar overleden Opa Fluks, sinds mensenheugenis een markant supporter van de club, heeft FC Groningen een erfenis nagelaten. Wij vinden het ongepast een bedrag te noemen, maar wij kunnen spreken van een substantiële bijdrage. Maar het geld is natuurlijk een bijkomend iets. Het is ontroerend te constateren dat iemand de club zo in zijn hart meedraagt, dat FC Groningen een deel van de nalatenschap krijgt toebedeeld.”
Bron: Nieuwsbrief FC Groningen.
Yep. Maar het zijn vooralsnog geruchten. Hopelijk blijft het daarbij..quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:57 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat zou wel kut zijn, in de winterstop weg?
Weet bijna zeker dat Bruno ervandoor gaat.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:04 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Yep. Maar het zijn vooralsnog geruchten. Hopelijk blijft het daarbij..
Wat opzich al opmerkelijk genoeg is aangezien hij rechtsback is.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Jammer, hij is bijna altijd één van de gevaarlijkste spelers.
Op dit moment is de dreiging die van Silva uitgaat en zijn acties langs de zijlijn zowat het gevaarlijkste wapenfeit van Groningenquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:37 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Weet bijna zeker dat Bruno ervandoor gaat.
Jammer, hij is bijna altijd één van de gevaarlijkste spelers.
Inderdaad. Opvallend dat De Roover weinig in verband wordt gebracht met andere clubs.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:59 schreef The_Verve het volgende:
Aan de andere kant hebben we de opvolger voor Silva natuurlijk al in huis: Hiariej. En anders loopt er bij Sparta nog wel een goede rechtsback rond.
Denk niet dat hij heel makkelijk te halen is.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:31 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Inderdaad. Opvallend dat De Roover weinig in verband wordt gebracht met andere clubs.
Bedankt, eindelijk iemand die normaal antwoord kan gevenquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:53 schreef detulp050 het volgende:
Alle wedstrijden tegen Ajax, PSV, Heerenveen en Feyenoord zijn uitverkocht. Voor de andere wedstrijden is alleen verkoop als er minder dan 450 supporters van de bezoekende club meekomen. Dit wordt altijd twee dagen van te voren op de site van FC Groningen aangegeven. Voor PSV zou je deze keer geluk kunnen hebben: de wedstrijd is op 2e kerstdag en misschien komen er dan minder PSV-fans mee en is er verkoop voor het 'schuifvak'.
www.fcgroningen.nl of google is natuurlijk ook een hels karwei om te vinden...quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:42 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bedankt, eindelijk iemand die normaal antwoord kan geven
Ik wist niet dat Groningen-supporters zo moeilijk konden doen zeg
quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:58 schreef Grulez het volgende:
[..]
www.fcgroningen.nl of google is natuurlijk ook een hels karwei om te vinden...
Verhuurt aan heracles.quote:Op zondag 16 december 2007 20:47 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Precies. Een type zoals Hugo. Misschien Gonzalo Garcia-Garcia proberen te halen van Heerenveen. Hoewel het maar de vraag is of hij zelf zou willen i.v.m. speelminuten.
Je kunt maar beter zo snel mogelijk af zijn van een Ajaciedquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:42 schreef MaxC het volgende:
Bedankt, eindelijk iemand die normaal antwoord kan geven
Wij zijn gewoon wat directerquote:Ik wist niet dat Groningen-supporters zo moeilijk konden doen zeg
Volgens mij heeft PSV nog nooit een uitverkocht uitvak in de Euroborg gehad hoor. Alleen was vorige seizoenen het uitvak nog niet 'flexibel'. Van PSV kun je dan beter Twente maken...quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:53 schreef detulp050 het volgende:
Alle wedstrijden tegen Ajax, PSV, Heerenveen en Feyenoord zijn uitverkocht. Voor de andere wedstrijden is alleen verkoop als er minder dan 450 supporters van de bezoekende club meekomen. Dit wordt altijd twee dagen van te voren op de site van FC Groningen aangegeven. Voor PSV zou je deze keer geluk kunnen hebben: de wedstrijd is op 2e kerstdag en misschien komen er dan minder PSV-fans mee en is er verkoop voor het 'schuifvak'.
Dank.quote:Op woensdag 19 december 2007 22:47 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
venom, gefeliciteerd! [ afbeelding ]
Waarom doe je dit soort onzin niet gewoon in dit topic?quote:Op donderdag 20 december 2007 11:32 schreef borisz het volgende:
Oh en venom als je moest kiezen? na grunn: Ajax, feijenoord of PSV ?
Nou, ben benieuwd.quote:Onderzoek naar uitbreiding Euroborg
Directeur Ben Veenbrink: Alles kan, we vliegen immers ook naar de maan
Overlast voor andere huurders is pijnpunt
De bouwbedrijven BAM, Ballast Nedam en Rottinghuis gaan een technisch onderzoek doen naar de mogelijkheden om stadion de Euroborg met 15.000 tot 20.000 plaatsen uit te breiden. Deze bouwers waren als bouwcombinatie Euroborg verantwoordelijk voor de bouw van de huidige voetbaltempel van FC Groningen. ”Zij hebben dus de specifieke know-how in huis om dit onderzoek te doen”, zegt Ben Veenbrink, directeur van de Euroborg NV. Het onderzoek gaat vermoedelijk begin januari van start.
”We zijn nog met de gemeente Groningen in gesprek over de insteek en de financiën. De gemeente is immers enig aandeelhouder van de Euroborg NV.” Een uitgebreide bouwkundige rapportage kost naar schatting rond de 100.000 euro. ”Maar misschien hoeft deze analyse niet zo veel te kosten”, stelt Veenbrink, ”als al vrij snel blijkt dat een forse uitbreiding niet haalbaar is heeft het geen zin het onderzoek verder voort te zetten.”
Technisch gezien is de sky the limit. ”Alles kan”, beweert de directeur van de Euroborg NV, ”we vliegen immers ook naar de maan. Maar als blijkt dat de bouw van een derde ring bijvoorbeeld honderd miljoen euro gaat kosten, dan moet je je afvragen of die kosten wel opwegen tegen de baten. Zo’n bedrag moet immers wel worden terugverdiend. En we willen met z’n allen wel een beetje sympathieke toegangsprijzen blijven hanteren.”
Veenbrink ziet meerdere pijnpunten als het om zo’n forse bouwkundige renovatie gaat, nog los van de hoge kosten. ”Ik denk dan aan de overlast voor andere huurders in het complex. Dat weegt zwaar, want zonder participatie van deze bedrijven was de Euroborg helemaal niet van de grond gekomen. Ik denk ook aan de technische installaties op het dak en de zichtlijnen in het stadion. En we zijn net begonnen met de bouw van twee woonflats naast de Euroborg. Een koper van een appartement zal niet staan te juichen als hij straks tegen een torenhoge tribune aankijkt. Dat moet allemaal in het onderzoek worden betrokken. Zoals ook architect Wiel Arets de esthetische kant zal moeten beoordelen.”
Dat het mondiale voetbalcircus in 2018 mogelijk in Nederland en België neerstrijkt, heeft de zaak in een stroomversnelling gebracht. Uitbreiding van de Euroborg staat hoog op de politieke agenda. Groningen wil zich graag profileren als kandidaat-speelstad. Ben Veenbrink: ”Je moet het ijzer smeden als het heet is en dus is er politiek geen beter moment om over uitbreiding te praten dan nu. Maar we kunnen ons nog niet laten leiden door het WK voetbal. Pas over vier jaar wordt het WK 2018 aan een land toebedeeld. Voorlopig is het enige dat telt de dringende capaciteitsbehoefte van FC Groningen.” (bron: DvhN, Martin Messing)
Wat een concurrentiequote:Nevland Groninger van het Jaar?
21 december, 15:24 uur
Aanvoerder Erik Nevland van FC Groningen is vanavond één van de kandidaten om gekozen te worden tot Groninger van het Jaar. Via een SMS-stemming tijdens een live-uitzending op TV Noord wordt de winnaar gekozen. De uitzending begint om 18.22 uur.
De andere genomineerden zijn model Kim Feenstra, de jeugdige actieleider Pasha van Huizen, race director Grietje Pasma, actievoerder Hans Haerkens en entertainer Evert Baptist. Vorig jaar ging deze eervolle prijs naar Groningen-trainer Ron Jans.
Bron: FC Groningen
Die man past prima bij de rest van de redactie dusquote:Op donderdag 20 december 2007 16:20 schreef The_Verve het volgende:
Ik snap niet dat zo'n Martin Messing nog altijd stukjes schrijft voor het Dagblad van het Noorden. Wat een waardeloze artikelen schrijft deze man. Ook hier is de nieuwswaarde eigenlijk weer 0.
Bauke heeft vorige week al iets gewonnen, ze verdelen alles eerlijk.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:05 schreef Tommeke het volgende:
Goh, wie zou dat nou winnen?
Raar dat Bauke Mollema niet is genomineerd, die heeft toch de tour d'avenir (tour de france voor jongeren) gewonnen. Maar goed:
En weer een blessure op de training opgelopen.. lekker is dat.quote:Levchenko haakt af, Van de Laak en Fledderus terug
Evgeniy Levchenko heeft op de vrijdagtraining een zweepslag opgelopen en komt dit kalenderjaar niet meer in actie. Erik Nevland (achillespees) en Martijn Meerdink (hamstring) vielen afgelopen zondag uit met blessures en zijn er zaterdag in Almelo niet inzetbaar. Ook Paul Matthijs (voet), Marnix Kolder (lies), Ondrej Svejdik (arm), Luciano da Silva (pink) zijn er nog niet bij. Koen van de Laak (heup), Mark-Jan Fledderus (enkel) en Martijn van der Laan (nek) zijn er wel weer bij.
Trainer Ron Jans trainde met de eerste selectie zowel gisteren als vandaag op het kunstgras van Velocitas in het Stadspark: “Onder deze omstandigheden is het sowieso beter te trainen op een goed kunstgrasveld dan een bevroren grasveld. Wat dat betreft kwam het gezien de weersomstandigheden ook prima uit dat we zijn uitgeweken.”
Over Heracles: “Het is een ploeg die moeilijk tot scoren komt en nog wat zoekende is. Een ploeg in de degradatiezone komt vaak in die situatie terecht dat veel strijd wordt geleverd, maar het spel soms wat chaotisch is. Zelf heb ik onder meer Heracles-VVV gezien en daarin was VVV eigenlijk de beter voetballende ploeg. Aan de andere kant is er geen enkele ploeg die met een makkelijke zege uit Almelo vertrekt. De fans zitten kort op het veld, de twaalfde man is altijd luidruchtig aanwezig en dat is een kracht van Heracles.”
Dat heb ik dit seizoen al te vaak gedacht bij bepaalde uit wedstrijden. En dat kwam nou niet echt uit.quote:
Jezus wat een dom wijf is dat zeg. "Ja hihi, ik ben al een beetje aangeschoten". In een live-uitzending om 18:30, zal nog een gezellige avond zijn geworden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:29 schreef rubbereend het volgende:
Kim Feenstra heeft zich anders ook op een bijzondere manier laten zien
Je hebt de uitzending daadwerkelijk gekeken...quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:01 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Jezus wat een dom wijf is dat zeg. "Ja hihi, ik ben al een beetje aangeschoten". In een live-uitzending om 18:30, zal nog een gezellige avond zijn geworden.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:06 schreef Grulez het volgende:
[..]
Je hebt de uitzending daadwerkelijk gekeken...
Geheel tegen de verwachting inquote:Nevland Groninger van het Jaar
Aanvoerder Erik Nevland van FC Groningen is vanavond gekozen tot Groninger van het Jaar. Via een SMS-stemming tijdens een live-uitzending op TV Noord werd de winnaar gekozen.
De andere genomineerden zijn model Kim Feenstra, de jeugdige actieleider Pasha van Huizen, race director Grietje Pasma, actievoerder Hans Haerkens en entertainer Evert Baptist. Vorig jaar ging deze eervolle prijs naar een andere FC'er, trainer Ron Jans.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:12 schreef venomsnake het volgende:
Maar wat speelde Nijland goed zeg!
Wat mooi dat we inmiddels Venom hiervoor binnen de lijnen hebben gekregenquote:Op zaterdag 22 december 2007 22:38 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Kan een moderator () trouwens even de TT en OP aanpassen?
Mooi dat het nu definitief is, maar ik ben erg benieuwd hoeveel rijen dit dan zijn. En waar die extra rijen worden bijgebouwd.quote:Euroborg met ruim 1700 plaatsen uitgebreid
Komende zomer wordt de Euroborg met ruim 1700 plaatsen uitgebreid. Er komen in totaal 1741 nieuwe plaatsen bij, waarvan 1241 stoelen voor de seizoenkaartverkoop en 500 stoelen voor nieuwe leden van de businessclub. FC Groningen hoopte aanvankelijk vanaf volgend seizoen zo'n 2200 plaatsen meer aan te kunnen bieden, maar dat aantal blijkt dus niet haalbaar.
Het aantal van 1741 extra stoelen is de uitkomst van een gedetailleerde rekensom over de uitbreidingsmogelijkheden van de Euroborg. "Het vraagt heel wat rekenwerk om precies te kunnen bepalen hoeveel stoelen op een aanvaardbare wijze bijgeplaatst kunnen worden. We hoopten aanvankelijk op 2200, maar komen nu uit op 1741 plaatsen", zegt Hans Nijland, directeur van FC Groningen, vandaag in het Dagblad van het Noorden.
De extra stoelen vragen de nodige aanpassingen aan het stadion. "Meer mensen betekent meer toiletten, meer verkooppunten voor de horeca en meer ruimte om het stadion binnen te komen", legt Nijland uit. De aanschaf en plaatsing van de extra stoelen vergen een investering van één miljoen euro. De voetbalclub denkt de extra seizoenkaarten snel te kunnen verkopen. Er is inmiddels een wachtlijst waar enkele honderden mensen op staan.
De wachtlijst voor nieuwe leden van de businessclub is aanzienlijk kleiner, maar ook voor de businessruimte zijn inmiddels uitbreidingsplannen gemaakt. Met het oog op de aanwas van 500 nieuwe businessclubleden is de businessruimte in de Euroborg te klein. FC Groningen is in gesprek met bioscoop MustSee om een oplossing voor de ruimtenood te vinden. Daarvan is het bijtrekken van de open overkapping voor de hoofdentree één van de opties.
Nijland bevestigt de gesprekken met bioscoopeigenaar Wolff en de gedachten over de sluiting van de overkapping. "Ons horecabedrijf zit te springen om meer ruimte. Wij ontvangen nu voor de wedstrijd maximaal 135 dinergasten, maar willen graag uitbreiden naar drie- tot vierhonderd gasten." De omzet van de horeca in de Euroborg tijdens thuiswedstrijden heeft ieders verwachtingen overtroffen. Met meer ruimte voor sponsoren en meer ruimte voor dinergasten kan de omzet en de winst nog verder worden vergroot.
Nijland noemt het positief dat de bioscoop mee wil denken over de ruimtenood bij de voetbalclub. Zo heeft MustSee aan weerszijden van de ingang ruimtes voor horecabedrijven. Eén daarvan grenst aan de overkapping die dichtgemaakt kan worden. Saillant detail is wel dat FC Groningen in de oorspronkelijke opzet van de Euroborg meer ruimte voor horeca zou krijgen. In een bezuinigingsronde is deze ruimte gesneuveld en bij de bioscoop getrokken.
Bron: www.trotsvanhetnoorden.nl
Nou vooruit, omdat er meer zijn die zich aan de TT ergeren.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:38 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Kan een moderator () trouwens even de TT en OP aanpassen? Missen nog een aantal links naar vorige topics.
[Centraal] FC Groningen #45: Paesani non rinunciati mai!
[Centraal] FC Groningen #46: Winst op de (r)tukkers!
[Centraal] FC Groningen #44: En het is... Fiorentina
Whe, kutkonijn lijkt eerder op stuntelaar.quote:
hehequote:
De spanning maakt dan een hoop goed, is misschien ook weer een gevolg van het niveau..quote:Op zondag 23 december 2007 18:42 schreef clauwheee het volgende:
Inderdaad, iedereen kan van iedereen winnen.
Kijk nu is het niveau in de Eredivisie om over te discussiëren (vind ik) maar zo blijft het in ander opzicht wel leuk.
Ben benieuwd hoe we het er woensdag vanaf brengen.
Mjah, dat is toch wel behoorlijk balen.quote:Erik Nevland aan de kant tegen PSV en Sparta
GRONINGEN - Erik Nevland komt dit jaar niet meer in actie voor FC Groningen. De Noorse spits heeft nog altijd last van een achillespeesblessure. Trainer Ron Jans hoopt 12 januari in de thuiswedstrijd tegen Excelsior wel weer te kunnen beschikken over de aanvoerder.
Nevland mist de thuiswedstrijd op Tweede Kerstdag tegen PSV en de uitwedstrijd van aanstaande zaterdag tegen Sparta. Tegen PSV speelt de FC met hetzelfde basiselftal als afgelopen zaterdag tegen Heracles.
De opstelling:
In het doel Van Loo, de verdedigers zijn Silva, Sankoh, Kruiswijk en Stenman. Op het middenveld spelen Van de Laak, Lindgren, Lovre en Metaj. Nijland en Berg zijn de twee spitsen.
RTVNOORD
Goed planquote:Op maandag 24 december 2007 19:14 schreef venomsnake het volgende:
Maar om eerlijk te zijn vrees ik dat we de boot in gaan tegen PSV.
Mjah, ik zit er wel vaker naast!quote:
Dat bedoel ik ook... Doordat het niveau van de topclubs misschien minder is, en dat van de subtop hoger komt het dichter bij elkaar...quote:Op zondag 23 december 2007 23:30 schreef The_Verve het volgende:
De Duitse competitie was vorig seizoen ook ongelovelijk spannend, en dit seizoen wederom. Niet bepaald een misselijk niveau in de Bundesliga. De spanning heeft dan ook niets met het niveau van de Eredivisie in zijn algemeenheid te maken, enkel dat het niveau van de clubs dichter bij elkaar komt.
Toch moedig ik jullie aan.quote:Op maandag 24 december 2007 19:29 schreef Bullet-tooth het volgende:
Aanmoedigingen van ajaxieden kunnen achterwege gelaten worden.
Dank u.
quote:Impuls Supportersvereniging voor jeugdopleiding
De Supportervereniging FC Groningen heeft een sponsorovereenkomst afgesloten met FC Groningen. De Supportersvereniging stelt een compleet videoanalysesysteem ter beschikking aan de jeugdopleiding van FC Groningen. Een uniek gebaar.
Waar het normaal gesproken om financiële middelen gaat, is er in dit geval voor gekozen om een materiële bijdrage te leveren. Met het videoanalyse systeem kunnen de jeugdspelers gefilmd worden en kan er voor iedere jeugdspeler een DVD samengesteld worden met beelden van de eigen prestaties. Deze beelden worden voorzien van aanwijzingen die met de bijgeleverde software zijn aangebracht door de jeugdtrainers van FC Groningen. Een jeugdspeler kan door middel van beelden geconfronteerd worden met een aantal verbeterpunten en hij krijgt hiermee de kans zijn prestaties een extra impuls te geven. De jeugdspelers zullen hierdoor kwalitatief beter worden en uiteindelijk moet dit systeem de jeugdelftallen naar een nog hoger niveau brengen.
Met het videoanalyse systeem is sprake van een triple win situatie. De jeugdspelers kunnen individueel hun niveau verhogen, wat vervolgens zijn weerslag op de teamprestaties moet hebben en uiteindelijk goed is voor FC Groningen. Daarnaast is het geweldig voor de leden van de Supportersvereniging om ook op deze wijze een bijdrage te leveren aan de club. Het is toch bijzonder als de supporters straks in Euroborg een jeugdspeler zien debuteren waaraan zij ook een bijdrage hebben geleverd!
De Supportersvereniging FC Groningen is sinds haar oprichting in 1984 al sponsor van de jeugd van FC Groningen. De laatste jaren heeft de vereniging een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Zij is gegroeid van 2.000 naar ruim 3.700 leden en er zijn tal van activiteiten van de grond gekomen, zoals de enorme sfeeracties in het stadion door de Groningen Fanatics. Meer informatie is te vinden op www.svfcgroningen.nl.
quote:Op woensdag 26 december 2007 16:26 schreef RayMania het volgende:
Gefeliciteerd Grunn. Hoera!
quote:Op woensdag 26 december 2007 17:23 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Die goal van Berg, sjongejonge.
Nee, maar wil de wedstrijd wel hebben.quote:Op woensdag 26 december 2007 17:46 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Heb jij de wedstrijd opgenomen, Venom?
quote:Op woensdag 26 december 2007 17:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, maar wil de wedstrijd wel hebben.![]()
Dus als je een linkje weet de komende dagen.....
en wij legden het in op al die gebieden af, behalve de mooiste goals!quote:Op woensdag 26 december 2007 17:50 schreef venomsnake het volgende:
Echt wel de wedstrijd van dit jaar (samen met Fiorentina uit).
Wat een spektakel. Alles zat erin, vechtlust, mooi voetbal, strijd, knokpartijen, passie, mooie goals en natuurlijk winst.!
PSV begon ook vol strijd de eerste 5 minuten, zullen ze wel opdracht voor gekregen hebben. Maar daarna zakte dat weg bij PSV en gingen zo vooral enorm irritant en gefrustreerd lopen doen.quote:Op woensdag 26 december 2007 17:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en wij legden het in op al die gebieden af, behalve de mooiste goals!
Leek inderdaad een beetje op iets van een zwakke hoek voor Gomes.quote:Op woensdag 26 december 2007 18:59 schreef RayMania het volgende:
Echt haast indentieke goals, zelfde hoek, zelfde manier van duiken van Gomes.
Zij kan het ook -goede vriendin dat ze is- laten afhangen van de plannen die jij hebt dit weekendquote:Op donderdag 27 december 2007 11:34 schreef Prosac het volgende:
ik laat het -goede vriend als ik ben- afhangen van of mijn vriendin plannen had dit weekend.
Is dat nu nodig? Heb enkele jaren in Rotterdam gewoond en een paar keer naar Sparta- Groningen geweest en kon altijd zonder problemen en CC een kaartje voor het uitvak kopen bij het stadion.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:35 schreef Prosac het volgende:
Vriend van me wil ook mee naar Sparta, heeft die homo zijn CC laten verlopen..
je moet pasfoto geregistreerd zijn en er is geen verkoop bij het uitvakquote:Op donderdag 27 december 2007 14:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is dat nu nodig? Heb enkele jaren in Rotterdam gewoond en een paar keer naar Sparta- Groningen geweest en kon altijd zonder problemen en CC een kaartje voor het uitvak kopen bij het stadion.
Dat is balen, vond ik altijd wel relaxt toen ik nog in de buurt van het kasteel woonde.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
je moet pasfoto geregistreerd zijn en er is geen verkoop bij het uitvak
Ik haal straks ook nog even een kaart, tot 21uur geloof ik te halen.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:26 schreef Prosac het volgende:
ik ben wel van plan om richting het Kasteel af te reizen..
1. Je kan je nog tot 21:00 pasfoto laten registrerenquote:Op donderdag 27 december 2007 14:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
je moet pasfoto geregistreerd zijn en er is geen verkoop bij het uitvak
Homo's zijn juist heel secuur in die dingenquote:Op donderdag 27 december 2007 14:35 schreef Prosac het volgende:
Vriend van me wil ook mee naar Sparta, heeft die homo zijn CC laten verlopen..
ow. Ik had geen zin om goed te lezenquote:Op donderdag 27 december 2007 17:18 schreef Prosac het volgende:
euh.. de mensen die met mij mee zouden moeten, die hebben hun CC laten verlopen. Navraag bij de balie leert dat ze dan niet meekunnen, ook niet op vertoon van een paspoort
Whehe.quote:Op donderdag 27 december 2007 18:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Homo's zijn juist heel secuur in die dingen
Hij zal wel zo'n lompe heteroman zijn
quote:Op woensdag 26 december 2007 19:48 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel een leuk plaatje..
Vorig seizoen met 0-1 gewonnen.quote:Op donderdag 27 december 2007 22:24 schreef Zwoerd het volgende:
Groningen kennende laten jullie wel punten liggen bij Sparta
heb ik ook regelmatig last vanquote:Op donderdag 27 december 2007 20:04 schreef dolledingo het volgende:
[..]
ow. Ik had geen zin om goed te lezen
quote:Inzet Silva tegen Sparta nog groot vraagteken
GRONINGEN - Het is onzeker of Bruno Silva zaterdag meespeelt met FC Groningen in de uitwedstrijd tegen Sparta.
De Urugayaan was niet bij de training, omdat hij geveld is door de griep. Tom Hiariej vervangt Silva, als die ook zaterdag nog niet fit is.
Trainer Ron Jans kan wel beschikken over Shkodran Metaj. De linkermiddenveld kreeg in de afgelopen twee wedstrijden een aantal forse tackles te verwerken, maar is topfit.
De opstelling:
In het doel Van Loo. De verdedigers zijn Silva of Hiariej, Sankoh, Kruiswijk en Stenman. Het middenveld bestaat uit Van de Laak, Lindgren, Lovre en Metaj. Berg en Nijland zijn de beide spitsen.
rtvnoord
Bedankt!quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:51 schreef dolledingo het volgende:
De gehele wedstrijd tegen psv is via bittorrent te verkrijgen..
Als Hiariej start hebben we met Nijland en Metaj drie spelers die dit seizoen uit de jeugd zijn doorgestroomd in de basis staan. Dat is toch wel eens anders geweest. Goede ontwikkeling!quote:
quote:Back in the top-five!
We have had a very strong period now with five wins in the last six league matches. That has lifted us from a place above top-ten to being in fourth place. That is really strong - and it makes us all optimistic ahead of the last match of 2007 - away against Sparta.
Hopefully the statistic will be even better after the match against Sparta.
We are a better team, and should travel from Rotterdam with all three
points. But it is very important for us not taking anything for granted. We
have to stay focused and give 100 percent, because it is very important for
us to stay in the top. We have a goal of reaching Europe again and that goal is indeed within reach.
I have been out due to a leg-injury for the last matches, and I am out for
Saturdays match against Sparta. But I am very optimistic about being back on the pitch when we play Excelsior on January 12.
It has been a nice Christmas so far. Just before the holidays I was voted
"Groninger van het Jaar". That was very surprising, and I am very thankful.
We live in a city with great passion for football, and maybe that is why a
footballer got the prize this year.
Cheers!
Erik
bron
Dat is gewoon fantastisch!quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:12 schreef Grunner het volgende:
[..]
Als Hiariej start hebben we met Nijland en Metaj drie spelers die dit seizoen uit de jeugd zijn doorgestroomd in de basis staan. Dat is toch wel eens anders geweest. Goede ontwikkeling!
Wel leuk dat hij zo'n weblog bijhoudt, zie je niet veel spelers doen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:24 schreef venomsnake het volgende:
Zag dit stukje op de blog van Nevland staan. Vond het wel mooi.![]()
[..]
8 miljoen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:05 schreef Bullet-tooth het volgende:
Bruno zou dus voor 8 miljoen vertrekken naar La Viola.
Dat is wat ik heb gehoord via via en het zou afkomstig zijn van de Italiaanse tolk, maar wat er nou waar van is weet ik niet. Voor hetzelfde geld is het uit de dikke Italiaanse duim gezogen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
8 miljoen?![]()
Dat is een mooi bedrag voor bruno.
Ik gun hem ook wel een mooie transfer, heeft ie wel verdiend.
Al zou ik het dood en doodzonde vinden als ie vertrekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |