Haverkort was drama.quote:Op zondag 21 oktober 2007 20:00 schreef W2O het volgende:
Mooi gedaan. Scheids was minder...
dat stond op TT inderdaad. Klopt niet. De wedstrijd begon iets later wegens het afscheid van Yuri Cornelisse.quote:Op maandag 22 oktober 2007 09:20 schreef MaxPower het volgende:
Werd de wedstrijd nou stilgelegd gisteren? Hoorde zoiets gisteren.
quote:FC Groningen wil verder met Lovre
FC Groningen wil verder met Goran Lovre. De middenvelder die bezig is aan zijn tweede seizoen in de Euroborg tekende een contract tot medio 2008 met een optie voor nog twee jaar. Algemeen directeur Hans Nijland laat weten dat zijn club de optie wil lichten. ”Wij hebben nog niet met Goran gesproken, maar we zijn zeer tevreden over hem en willen graag met hem verder.” (bron: DvhN)
en dat voor iemand met de kwaliteiten van Meerdink...quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:12 schreef Prosac het volgende:
Wel mooi om te zien dat Meerdink eigenlijk door 4! spelers van Twente niet aangepakt wordt en zo doorstoomt.
Om dan ook nog snoeihard in de korte hoek binnen te rammen is helemaal lekker.
quote:Wissel Ramalho schiet Beloften naar koppositie
Jong FC Groningen heeft vanavond in Eindhoven met 2-1 gewonnen van Jong PSV. Na een 1-0 achterstand bij rust scoorde Dennis Krohne na de pauze de gelijkmaker. In de blessuretijd maakte Graham Ramalho de winnende treffer. Door de zege staat de FC nu aan kop in de Eredivisie.
Na 34 minuten opende Yannick Rymenants de score namens de thuisclub. In de eerste helft was PSV ook de sterkere ploeg. FC Groningen kwam goed uit kleedkamer en scoorde na vijf minuten de gelijkmaker. Dennis Krohne scoorde die 1-1. In de negentigste minuut verving trainer Erwin van de Looi middenvelder Martijn van der Laan door Graham Ramalho. De Canadees maakte na één minuut in de extra tijd de winnende treffer na een afgeslagen corner. Even eerder hadden de Brabanders de lat nog getroffen.
Door de nederlaag van NEC klom FC Groningen van de tweede naar de eerste plek in de Eredivisie. Komende maandag bekert de FC in Leeuwarden tegen Cambuur. Een week later komt de nummer 6 van de Eredivisie, Jong Sparta Rotterdam, op bezoek op Corpus den Hoorn.
Opstelling FC Groningen: Koopmans; Hiariej, Apotheker, Veldmate, Thalen; Rozema, Pellegriti (80’ Pomstra), Van der Laan (90’ Ramalho), Fledderus; Dennis Krohne (85’ Rogier Krohne), Matavz. Rest bank: Ter Wielen.
Bron: FC Groningen
quote:Commercieel Manager Cor Dijkstra verlaat FC
FC Groningen en Commercieel Manager Cor Dijkstra gaan uit elkaar. Het dienstverband van Dijkstra zal per 1 december aanstaande worden ontbonden.
Cor Dijkstra was bij FC Groningen in dienst vanaf 1 oktober 2006. De reden van ontbinding van de overeenkomst is een verschil van inzicht over het te voeren commercieel beleid op de lange termijn. Hierover zijn meerdere gesprekken gevoerd, echter de verschillen zijn onoverbrugbaar gebleken.
In het belang van beide partijen is derhalve overeengekomen het dienstverband van Dijkstra per 1 december aanstaande te beëindigen.
FC Groningen zal zeer spoedig een sollicitatieprocedure opstarten om vervolgens de functie weer in te kunnen vullen.
Ziet er vanaf deze kant stukken beter uitquote:
Ik vond Meerdink helemaal niet zo slecht. Maar dat vind ik eigenlijk vrijwel nooit, als één van de weinige merk ik om me heen. Aanvallend kan het nog wel wat beter, maar moet je eens opletten hoevaak hij verdedigend nuttig werk verricht. Zeker niet onbelangrijk. Wat dat betreft een beetje vergelijkbaar met Buijs.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:56 schreef Thomas87 het volgende:
De enige die ik minder vond spelen was Meerdink (en Fledderus!), maar dat makte die met z'n goal ruimschoots goed
Ik vond Metaj veel beter verdedigen. Stapte goed uit naar de rechtsback als die opkwam. Meerdink bleef in de buurt van Lindgren lopen en pakte z'n tegenstander op de helft van de groningse helft pas op waardoor de back van Twente de bal rustig in de voeten van N'Kufo ofzo kan schuiven. Metaj pakte de back al op de helft van Twente aan waardoor de afstand naar het eigen strafschopgebied klein bleef.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:55 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ik vond Meerdink helemaal niet zo slecht. Maar dat vind ik eigenlijk vrijwel nooit, als één van de weinige merk ik om me heen. Aanvallend kan het nog wel wat beter, maar moet je eens opletten hoevaak hij verdedigend nuttig werk verricht. Zeker niet onbelangrijk. Wat dat betreft een beetje vergelijkbaar met Buijs.
quote:Selectie weer bijna op volle sterkte
Trainer Ron Jans kan komende zondag in Nijmegen beschikken over een redelijk fitte selectie. Afwezigen zijn Paul Matthijs, Marnix Kolder, Mark-Jan Fledderus en Stefan Nijland. Arnold Kruiswijk en Evgeniy Levchenko zijn weer teruggekeerd bij de groep.
Marnix Kolder herstelt van een liesoperatie. Paul Matthijs heeft al wel weer enkele trainingen meegedaan, maar heeft nog teveel last van een voetkneuzing. Mark-Jan Fledderus is geblesseerd aan de kuit. Stefan Nijland traint weer met de groep, maar zal komende maandag eerst weer ritme opdoen in Jong FC Groningen.
Het hele Marnix Kolder-verhaal snap ik niet hoor. Tegen Fiorentina viel hij nog gewoon in en nu is ie weer herstellende van een liesoperatie? Naar mijn weten was die operatie nog voor de UEFA Cup-wedstrijden...quote:
Die ken ik wel, hij zit nu in het bestuur van m'n oude amateurcluppie, heeft daar voordat hij bij Grunn kwam ook wat met de jeugd gedaan, ik vind em maar een blaaskaak...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:08 schreef venomsnake het volgende:
Sankoh is gekozen tot MotM, wel terecht denk ik.![]()
[..]
Euh dat zal best als je tegen PSV speelt maar tegen NEC (met alle respect) ....quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:18 schreef Thomas87 het volgende:
Na 27 minuten met 10 man, dan weet je dat het moeilijk wordt
Erg vaag interview inderdaad.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:50 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij was er voor de wedstrijd al ruzie in de keet ofzo. Levchenko doet erg vaag in het interview op Radio Noord.
Interview met Levchenko
Hij kreeg de bal aangespeeld langs de zijlijn, wipt hem omhoog en gaat doodleuk een potje hooghouden.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:11 schreef Tommeke het volgende:
Wat deed El-Akchaoui dan?
Hmm.. kneus.. Dat doe je als je Witschge of Muhren heetquote:Op zondag 28 oktober 2007 19:12 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Hij kreeg de bal aangespeeld langs de zijlijn, wipt hem omhoog en gaat doodleuk een potje hooghouden.
Want zo zei hij: "het publiek wil ook wat."
quote:FC Groningen-spits Berg pakt Zweedse prijs
Hoewel inmiddels al bijna drie maanden onder contract bij FC Groningen, eindigde de Zweedse competitie voor spits Marcus Berg in dubbel opzicht positief.
Niet alleen pakte zijn oude club IFK Göteborg op de laatste speeldag de Zweedse titel, maar de spits zelf mag zich ook topscorer van het seizoen 2007 noemen. In zestien wedstrijden kwam hij tot veertien treffers. Dat totaal werd door niemand overtroffen.
Berg moet de titel wel delen met Rasak Omotoyossi. De aanvaller van Helsingborgs IF scoorde bij de 9-0 overwinning op Halmstads BK één keer, waarmee hij naast Berg kwam.
www.vi.nl
Het was gewoon een ontzettend misplaatste actie. Even je gedragen alsof je zojuist de koppositie hebt gepakt ofzo. Ik snap best dat je blij bent met de 5 goals en 3 punten, maar als Silva het had gedaan bij een voorsprong van Groningen, had onze El-Hakchaoui hem ook doormidden willen trappen. Vernedering die nergens op slaat.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:13 schreef EKterror het volgende:
Actie van el akchaoui was inderdaad erg onrespectvol en provocerend. En ik als seizoenskaarthouder bij NEC hoef zulke misplaatste acties niet te zien, dus dat "het publiek wil ook wat" is dikke bullshit. Dan zie ik hem liever nog een rush naar voren maken ofzo. Hopelijk heeft Been de ballen om dat hem ook duidelijk te maken. En het meest erge vond ik nog wel dat el-akchaoui werd toegezongen na die actie, tsja
Maar ja, opmerkingen zoals "breek zijn been" en dergelijke vind ik net zo kansloos (wel begrijpelijk bij zo'n provocatie na een pijnlijke nederlaag).
Ik heb veel supporters gezien maar de frustie´s van Groingen spannen toch wel de kroon zeg. Wat een stelletje gefrustreerde gekken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:21 schreef Prosac het volgende:
wat mij betreft wordt NEK volgende week gewoon geslacht en gaat El-Akchaoui eraf met gescheurde kruisband. Gatverdamme, 5-1 is al genoeg hoor![]()
Als het nou nog een echt hoogstandje was, maar dit kon de 110 kg wegende rechtsback van Bal op het dak 7 ook nog wel.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:13 schreef EKterror het volgende:
Actie van el akchaoui was inderdaad erg onrespectvol en provocerend. En ik als seizoenskaarthouder bij NEC hoef zulke misplaatste acties niet te zien, dus dat "het publiek wil ook wat" is dikke bullshit. Dan zie ik hem liever nog een rush naar voren maken ofzo. Hopelijk heeft Been de ballen om dat hem ook duidelijk te maken. En het meest erge vond ik nog wel dat el-akchaoui werd toegezongen na die actie, tsja
Maar kritiek hebben ho maar.quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:40 schreef The_Verve het volgende:
En Strooper en C2000, niemand praat Van de Laak hier schoon toch?
Moet je beter lezen denk ik.quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:52 schreef Strooper het volgende:
[..]
Maar kritiek hebben ho maar.![]()
Lekker makkelijk alleen op de tegenstander afgeven..
Ik heb nog even deze topic doorgelezen, maar ik vind nergens wat terug over v/d Laak. Dus wat nou beter lezenquote:
Je hebt het over kritiek, die is hier wel geleverd, moeten wij specifiek op die ene actie ingaan. Nou nou nou, zal ik het nog even over die van achteren hakactie van Worm hebben bv?quote:Op maandag 29 oktober 2007 19:01 schreef Strooper het volgende:
[..]
Ik heb nog even deze topic doorgelezen, maar ik vind nergens wat terug over v/d Laak. Dus wat nou beter lezen![]()
Overdreven gedoe van El-Akchaoui, maar hoe Silva reageert is ook erg kinderachtig en gefrustreerd hoor...quote:
Blijkbaar wou het NEC publiek dat toch zien, anders gingen ze niet juichen. Ik vind het een misplaatste actie.. Als je in de Kuip 4-0 voorstaat of in het Bernabeu, dan doe je dat, zoals ik al eerder in dit topic zei. Maar niet als je bij NEC speelt en voor de verandering eens wint van Groningenquote:Op maandag 29 oktober 2007 12:13 schreef EKterror het volgende:
Maar ja, opmerkingen zoals "breek zijn been" en dergelijke vind ik net zo kansloos (wel begrijpelijk bij zo'n provocatie na een pijnlijke nederlaag).
quote:Groningen wil contract Levchenko verlengen
FC Groningen hoopt Evgeniy Levchenko voor de club te kunnen behouden. Het contract van de middenvelder uit Oekraïne loopt komende zomer af, maar Levchenko kan een nieuwe verbintenis tegemoet zien. Beide partijen gaan binnenkort rond de tafel zitten, zo meldt technisch manager Henk Veldmate in VI.
"We zijn zeer tevreden over hem en de afspraak staat om te gaan praten", aldus Veldmate. De 29-jarige Levchenko speelt sinds medio 2005 voor FC Groningen, dat hem destijds overnam van Sparta. Sindsdien speelde hij al 63 competitiewedstrijden voor de club van coach Ron Jans, waarin hij veertien doelpunten maakte.
bron: fcupdate
quote:Misschien moet FC Groningen een mental coach inschakelen
Gibril Sankoh; hoge toppen, diepe dalen. Top tegen FC Twente, flop tegen NEC. Qua aanleg een potentiële international, mentaal nog niet rijp voor het hoogste podium.
Vraag de spelers van FC Groningen wie van hen de meeste potentie heeft en het antwoord zal zijn: Gibril Sankoh. De man uit Sierra Leone is qua aanleg een speler voor PSV, Feyenoord, Ajax en AZ. ”Maar hij heeft er moeite mee om met de weelde om te gaan”, stelde Ron Jans zondagmiddag vast na de oorwassing van zijn ploeg tegen NEC. De trainer van FC Groningen trok na de 5-1 nederlaag in Nijmegen, met Sankoh in een negatieve hoofdrol, de vergelijking met een woestijn. ”Daar is het overdag soms boven de veertig graden, terwijl het er ’s nachts vaak vriest. Zo is het ook met Sankoh.”
Gibril Sankoh is op z’n best in ’grote wedstrijden’. Dan is hij geconcentreerd. Dan heeft hij de drang zich te manifesteren. Dan komt zijn lange pass op de millimeter nauwkeurig aan. Dan heerst hij majestueus in het centrum van FC Groningens verdediging. Dan heeft hij de allure van een veldheer en degradeert hij de spitsen van de tegenpartij tot beginnelingen. Dan is het een feest hem in actie te zien.
Maar o wee als Excelsior FC Groningens opponent is, of Heracles Almelo, of VVV Venlo, of NEC. Dan is Sankoh er met zijn Sankoh er met zijn hoofd niet bij. Dan is hij nonchalant in zijn passing. Dan laat hij zich de bal zo maar ontfutselen. Dan schuttert hij er vrolijk op los en wanen de spitsen van de tegenpartij zich in een speeltuin. En dan wekt Sankoh bij de fans van FC Groningen irritatie op en wordt hij door hen verguisd.
Gisteren werd bekend dat Jaap Stam per direct stopt bij Ajax. Sankoh, 24 jaar nog maar, zou prima bij de Amsterdamse club passen. Maar of het er ooit van komt dat hij zich in het shirt hijst van een club uit de top-drie, dan wel in dat van AZ? Alleen als hij zich mentaal verbetert is dat mogelijk. Als hij zelfkritisch wordt, eens voor de spiegel gaat staan en zichzelf eens op de snijtafel legt en grondig ontleedt.
Sankoh kan slecht met schouderklopjes omgaan en is veel te snel tevreden met zichzelf. Zelfkritiek is hem vreemd. Dat bleek bijvoorbeeld zondag na afloop van de zeperd tegen NEC. In plaats van met het schaamrood op de kaken en de staart tussen de benen zo snel mogelijk de kleedkamer op te zoeken ging Sankoh op het veld ruzie maken met een speler van de Nijmegenaren.
Het is niet gezegd dat een mental coach soelaas biedt, maar FC Groningen zou kunnen overwegen een sportpsycholoog op Sankoh los te laten. Ron Jans en de overige leden van de technische staf kunnen op het mentale vlak kennelijk onvoldoende tot hem doordringen. Gibril Sankoh vervalt steeds weer in dezelfde fouten. En dat is jammer voor FC Groningen en vooral doodzonde voor hemzelf. (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:Jans: 'Iets recht te zetten na zondag'
FC Groningen speelt donderdagavond in de Rotterdamse Kuip de wedstrijd in de derde ronde van het KNVB-bekertoernooi tegen Feyenoord. Trainer Ron Jans kan niet beschikken over het drietal Mark-Jan Fledderus (kuitblessure), Paul Matthijs (voetkneuzing) en Marnix Kolder (lies). Arnold Kruiswijk is na een knieblessure weer inzetbaar, net als Stefan Nijland die afgelopen weekend ritme opdeed in een duel met de Beloften.
Trainer Ron Jans heeft zin in de confrontatie met Feyenoord: “Bekerwedstrijden zijn altijd speciaal, en helemaal tegen Feyenoord. Bij de loting waren Ajax-uit en Feyenoord-uit de zwaarste wedstrijden die wij konden loten. Nu wij Feyenoord treffen in Rotterdam hebben zij natuurlijk ook een pittige tegenstander aan ons. Wij hebben zelf iets recht te zetten na zondag. En voor Feyenoord geldt dat ze iets goed te maken hebben na de 2-0 nederlaag tegen FC Twente.”
“Van onszelf uitgaande moeten we agressiever spelen, met meer tempo, meer duelkracht en verder vooruit dan afgelopen zondag. Ook moeten we zorgen dat we minder balverlies hebben. Welke elf spelers in de basis staan weten ze nu (direct na de woensdagtraining – red.) zelf ook nog niet. Als trainers zijn we er wel uit. Er staat donderdagavond echt iets op het spel. We hebben de fouten van zondag als groep goed doorgesproken en eigenlijk wil iedereen het liefst zo snel mogelijk weer voetballen.”
(Bron: DvhN, Paul Zweverink)quote:"Derde ring Euroborg is mogelijk"
Architect Wiel Arets schetst mogelijkheden uitbreiding voetbalstadion
"Ik wacht op opdracht Euroborg NV"
Over de Euroborg doen allerlei verhalen de ronde. Zo zou het stadion niet structureel uitgebreid kunnen worden vanwege een architectonische onmogelijkheid. Daardoor kan het wellicht een blok aan het been van FC Groningen worden, dat wil doorgroeien. Maar architect Wiel Arets schetst een ander beeld. "Natuurlijk is het mogelijk een derde ring te bouwen. Het zal geen gemakkelijke klus zijn, maar het moet zeker kunnen" Tegelijkertijd zet Arets een vraagteken bij de noodzakelijkheid van een forse uitbreiding van het voetbalstadion.
Eerst maar even met de deur in huis vallen. Heeft Wiel Arets een machtspositie waar het gaat om veranderingen dan wel uitbreiding van de Euroborg? Dat vraagt om een juridisch getint antwoord. Wij hebben het stadion ontworpen, dus kan je in juridische zin spreken van een auteursrecht. Maar ik zou dat geen machtspositie willen noemen"
Machtspositie of niet, de door FC Groningen zo gewenste uitbreiding van het nu al te krappe stadion zal zeker via Wiel Arets en zijn mensen moeten lopen. De vraag luidt dan of hij dat als ontwerper ziet zitten. "Het is niet eens de vraag of ik het zie zitten, het is de vraag of en wanneer er een officieel verzoek komt. Informeel heb ik daar al met FC Groningen over gesproken, maar vergeet niet dat FC Groningen slechts huurder is van de Euroborg. Een officieel verzoek richting ons zal van de eigenaar van het stadion, de Euroborg NV, moeten komen. En dan zijn wij zeker bereid mee te werken. Maar dat verzoek is nog niet binnengekomen. Nee, ook nog niet over de uitbreiding met zo'n tweeduizend plaatsen, zoals die nu in de planning lijkt te liggen"
Dan de hamvraag. Kan het eigenlijk wel? Kan de Euroborg in de toekomst groeien naar een voetbalstadion waar zo'n 35.000 mensen naar de wedstrijden kunnen kijken? Waardoor mogelijkerwijs Groningen speelstad zou kunnen zijn voor het zo begeerde WK-voetbal in 2018? "Natuurlijk kan dat";, zegt Arets. "Het stadion is weliswaar niet vanuit die grondhouding ontworpen, maar dat wil niet zeggen dat een dergelijke uitbreiding onmogelijk zou zijn. Kijk, de opdracht was destijds duidelijk: ontwerp een modern en toegankelijk voetbalstadion met ongeveer 22.000 zitplaatsen."
Na het nodige schaafwerk is daar het huidige stadion uit voort gekomen. Bij de bouw is rekening gehouden met een mogelijke kleinschalige uitbreiding zoals die nu gepland is. Dus met drie extra rijen stoelen aan de benedenkant, hetgeen zo'n tweeduizend extra plaatsen zal opleveren.
Drie mogelijkheden:
1. Echt uitbreiden met een derde ring erbij, hetgeen de Euroborg naar 33.000 plaatsen zal brengen.
2. Een uitbreiding met 2000 plaatsen door middel van bijbouw van drie extra rijen.
3. Een combinatie van beide, zodat de Euroborg 35.000 mensen kan bergen.
De 'gebeden' van Stenman lijken te zijn gehoord. Hij zit namelijk in de voorselectie voor het nationale elftal van Zweden voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Spanje en Letlandquote:Op donderdag 1 november 2007 12:09 schreef venomsnake het volgende:
Interview met onze Zweedse vrienden.
Wat dat laatste betreft hebben we nog altijd geen waardige vervanger voor Lodewijks en Beukenkamp gehad. Die straalden pas iets uit. Daar liep je wel even een blokje voor om als ze uit de goal kwamen, dat is met Luciano nou niet bepaald het geval.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:53 schreef Grulez het volgende:
Die Luciano straalt wel veel meer uit. Dat vind ik bij de keepers van de FC al heel wat
Mooi voor die gozer. Hij verdiend het ook, speelt gewoon uitstekend.!quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:40 schreef Grunner het volgende:
[..]
De 'gebeden' van Stenman lijken te zijn gehoord. Hij zit namelijk in de voorselectie voor het nationale elftal van Zweden voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Spanje en Letland![]()
quote:Hiariej en Veldmate vast bij eerste selectie
Tom Hiariej en Jeroen Veldmate zijn definitief toegevoegd aan de eerste selectie. Dit heeft de technische staf besloten op basis van hun prestaties bij de hoofdmacht. Hiariej stond donderdag voor het eerst in de basis. Veldmate maakte in Nijmegen als invaller zijn debuut.
Tom Hiariej debuteerde in de bekerwedstrijd tegen IJsselmeervogels ruim een maand geleden met een invalbeurt. Hij verving toen Gibril Sankoh voor het laatste halfuur van de wedstrijd. In Rotterdam stond hij donderdag voor het eerst in de basis als vervanger van de geblesseerde Bruno Silva. De 19-jarige Hiariej is afkomstig uit de eigen opleiding waarin hij sinds 2001 actief is. Daarvoor speelde hij voor ZNC uit Zuidbroek en GRC Groningen.
Jeroen Veldmate, die komende donderdag zijn negentiende verjaardag viert, is bezig aan zijn zesde seizoen bij FC Groningen. Daarvoor speelde hij vier seizoenen voor GRC waarnaartoe hij de overstap maakte van zijn eerste club, Be Quick 1887. Veldmate viel afgelopen zondag in Nijmegen ruim tien minuten voor tijd in voor Koen van de Laak. Zowel Veldmate als Hiariej spelen wekelijks hun wedstrijden in Jong FC Groningen, dat momenteel koploper is in de Eredivisie.
Alsteblieft niet! Vorig seizoen huilde ik bijna van geluk en als het omgekeerd zou zijn, zou ik echt woest worden.quote:Op zondag 4 november 2007 11:11 schreef Yozzz het volgende:
Nou, prettige wedstrijd vanmiddag
Dat het deze keer maar 3-4 mag zijn!
En Santiago Kolk gaat, naar eigen zeggen, ook laten zien waartoe hij in staat isquote:Op zondag 4 november 2007 11:22 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Alsteblieft niet! Vorig seizoen huilde ik bijna van geluk en als het omgekeerd zou zijn, zou ik echt woest worden.
Ik hoop echt dat de FC vanmiddag een beetje fatsoenlijk speelt voor het publiek, want tegen NEK en Feyenoord was het om te huilen eigenlijk.
Giba staat weer basis en zal wat goed moeten maken vandaag.
quote:
Combinatie van die 2quote:Op zondag 4 november 2007 16:55 schreef Yozzz het volgende:
Was Vitesse nou zo slecht, of was Velthuizen nou zo goed?
Iddquote:
Misschien een idee voor de KNVB om eens scheidsrechters met Duitsland uit te wisselen i.p.v. met België. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat de DFB een malloot als Nijhuis een wedstrijd laat fluiten daar.quote:Op zondag 4 november 2007 20:53 schreef Prosac het volgende:
Gisteren was ik overigens bij Kickers Emden - Rot Weiss Ahlen. Naast dat het een aanrader is om eens daar te gaan kijken (4000 man publiek) viel het me op dat er in 90 minuten voetbal niet eens keer verzorging op het veld is geweest. Die scheidsrechter zei regelmatig dat ze zich niet zo moesten aanstellen. En hop, daar stonden ze weer.
Wauw, en dat voor zo'n 'wedstrijdje'.quote:Op zondag 4 november 2007 18:04 schreef venomsnake het volgende:
Wat is het ook een held he die Nevland..
Deze scheidsrechter viel inderdaad maar weinig te verwijten.quote:Op zondag 4 november 2007 21:08 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Misschien een idee voor de KNVB om eens scheidsrechters met Duitsland uit te wisselen i.p.v. met België. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat de DFB een malloot als Nijhuis een wedstrijd laat fluiten daar.
quote:Very disappointed
Last nights match against Vitesse was my worst as Groningen-player. In my career as a striker I have never had so many chances without scoring. I took the blame and apologized to my team-mates and our fans after the match – but felt things got a bit out of proportions.
I really felt it was important to take the blame last night. Strikers often get out of situations like this blaming everything and everyone - except themselves. Last night it was my fault. We lost two points and fully take the blame. I have been in the opposite situation many times earlier scoring a goal - or two - and then get all the credit.
Immediately after the final whistle I felt extremely disappointed. I was thinking about going to the dressing-room without giving any comments, but as team-captain and one of the most experienced players - I felt the need of telling exactly how I felt. When I read todays newspapers I feel that things was out of proportions leaving the impression of a player having a breakdown.
I had trouble finding the right words and it was an emotional moment only seconds after the final whistle, but no I am looking forward to getting us back on track again. We have two losses and one draw in the last three matches. We have to start winning again and have a good opportunity against Roda next Sunday!
Erik
bron
Brunoquote:Silva uitgebreid in Voetbal International
In de nieuwste editie van Voetbal International is een vier pagina’s groot verhaal te lezen met en over Bruno Silva. Onder de kop ‘Scheermes en straatmuzikant’ portretteert het weekblad de verrichtingen van de Uruguayaanse rechtsback.
Verslaggever David de Vries was vorige week in Euroborg voor een uitgebreid interview met Silva en bezocht afgelopen zondag ook de competitiewedstrijd tegen Vitesse. Onder de tussenkopjes ‘Sneltrein vol temperament’, ‘Ongelukkig in Rusland’ en ‘Passief op de training’, vertelt “de lieveling van het Groningen-publiek”(citaat De Vries) over zijn carrière tot nu toe.
Aan bod komen thema’s als heimwee, aanvallen en verdedigen, het buitenlandse avontuur van Silva in Rusland, de dood van zijn vader en de overtuiging van een terugkeer in de nationale selectie van Uruguay voor het WK in 2010.
Silva laat weten dat hij liever aanvalt, dan verdedigt. Als hij mag kiezen tussen berekenend voetbal en pure vreugde, valt zijn keuze op het laatste. ‘Al zie ik inmiddels, nu ik twee jaar in de Eredivisie speel, wel in dat we in Uruguay soms wel erg naïef kunnen zijn. Een bepaalde voorbereiding is gewoon belangrijk, maar dat hier soms tot op de meter in detail wordt getreden, stoort mij wel eens. We zitten toch niet op een voetbaluniversiteit, waar alles maar uitgemeten moet worden?'
'Voetbal is een spel en moet boven alles leuk zijn. Twintigduizend mensen in het stadion, en die komen allen om mooie kunstjes en passie te zien. Ik wil als een straatmuzikant zijn waar de mensen bij blijven kijken omdat het zo leuk is.’
De Vries sprak ook over Silva met trainer Ron Jans (‘Een verrijking met zo’n jongen te mogen werken’), voormalig speler en huidig jeugdtrainer Hugo Alves Velame (‘Bruno is een nep-Uruguayaan’) en de Braziliaanse doelman van FC Groningen, Luciano da Silva (‘Binnen het veld een tijger, daarbuiten een schaap’).
Belachelijke autocombi. Maar goed, tot zondag inderdaad. Vroeg m'n nest uitquote:Op woensdag 7 november 2007 12:09 schreef DarkShine het volgende:
Tot zondag!
Dat is beter dan buscombi categorie C naar jullie waardeloze uitvak.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:08 schreef Grunner het volgende:
[..]
Belachelijke autocombi. Maar goed, tot zondag inderdaad. Vroeg m'n nest uit![]()
groot gelijk heb je. Dat uitvak kunnen we beter 100% gaan gebruiken voor thuissupporters. Als er al meer dan 100 man mee komen naar Groningen is dat bijzonder.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:54 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat is beter dan buscombi categorie C naar jullie waardeloze uitvak.
Ja, zo verzinnen ze ieder jaar wel weer een andere smoesquote:Op woensdag 7 november 2007 15:31 schreef DarkShine het volgende:
Jullie hebben auto-combi vanwege 11-11. Met het begin van het carnaval heeft de politie geen zin om jullie vrij vervoer te geven.
Alsof jullie nog nooit vrij vervoer gehad hebben naar onsquote:Op donderdag 8 november 2007 01:42 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ja, zo verzinnen ze ieder jaar wel weer een andere smoes![]()
Daar gaat het toch niet om? Alsof ik wat aan die combi's kan doen. Als ik dat kon had ik alles vrij vervoer gemaakt, zowel voor jullie als voor ons. Wat dat betreft zitten we toch in hetzelfde schuitje? Het is gewoon kut dat we door de laksheid van de politie ons door allerlei bochten moeten wringen om een uitwedstrijd te bezoeken. Daar hebben jullie last van, maar wij ook.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:28 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Alsof jullie nog nooit vrij vervoer gehad hebben naar ons
Verander nu eerst maar eens wat aan de onnodige combi's naar Groningen, praten we daarna verder.
Jij bent altijd zo ontzettend grappig.quote:Op zondag 11 november 2007 20:43 schreef Tommeke het volgende:
Hoe doet Berg het trouwens de laatste tijd? Is het wat als Suarez weggaat bij Ajax?
Concentratie, kwaliteit en wedstrijdinstelling.quote:Op zondag 11 november 2007 18:42 schreef Karrs het volgende:
Hoe kan dit nou? Twee keer in een paar weken tijd?
Tis anders een serieuze vraag! Volgend seizoen zie ik Silva ook graag naar Ajax komen als bv Emanuelson weggaat...!quote:Op zondag 11 november 2007 20:55 schreef Grulez het volgende:
[..]
Jij bent altijd zo ontzettend grappig.
D'r was toch een groepje op evvquote:Op zondag 11 november 2007 21:54 schreef detulp050 het volgende:
FC Groningen heeft helemaal geen combiregelingen nodig om de supporters weg te houden bij de uitwedstrijden. Daar zorgt het elftal namelijk wel voor
Nee in het uitvak was het drukquote:Was trouwens niet echt druk in het stadion. Geloven ze niet in hun JC? Hadden ze toch een leuke middag kunnen hebben vandaag
Bij ons zit altijd rond de 13.000, op Kaalheide was het rond de 7000.quote:Op zondag 11 november 2007 23:54 schreef Prosac het volgende:
[..]
moest het thuisvak ook met combi a 400 uur reizen komen dan?![]()
Alaaf!quote:Op zondag 11 november 2007 23:50 schreef Grunner het volgende:
Vieze Duitsers. En ze zijn er nog trots op ook. Bah.
nou, dan verwacht ik een vol uitvak als Roda op bezoek komt.quote:Op maandag 12 november 2007 00:01 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Bij ons zit altijd rond de 13.000, op Kaalheide was het rond de 7000.
En zo heel erg ver is de afstand Groningen - Kerkrade nu ook weer niet. Nederland is maar een klein kutland.
In het slechtste uitvak van Nederland.quote:Op maandag 12 november 2007 00:11 schreef Prosac het volgende:
[..]
nou, dan verwacht ik een vol uitvak als Roda op bezoek komt.![]()
Als reistijd en combi's geen probleem hoeft te zijn, dan dat al helemaal niet. ik verwacht 1000 man DS. succes.quote:Op maandag 12 november 2007 00:14 schreef DarkShine het volgende:
[..]
In het slechtste uitvak van Nederland.![]()
Roda speelde gewoon goed, Groningen (zoals eerder gezegd) als ongeïnspireerde makke lammetjes.quote:Op maandag 12 november 2007 10:41 schreef clauwheee het volgende:
Wat een praatjes DS, poeh.
Ze hebben ook een keer met 5-1 gewonnen.
Terecht, daar niet van, maar wel omdat wij zo slecht waren en niet omdat jullie zo retegoed waren.
Beterschapquote:We zijn er niet bij geweest wegens ziekte, hebben alleen de samenvatting gezien, maar stonden wel live in contact met Duitsland gisteren.
Hele droevige vertoning, meer kan ik er niet van zeggen.
Zoals ik zeg, 150/200 man zal je daar hebben.quote:Op maandag 12 november 2007 07:58 schreef Prosac het volgende:
[..]
Als reistijd en combi's geen probleem hoeft te zijn, dan dat al helemaal niet. ik verwacht 1000 man DS. succes.![]()
toch al meer dan bepaalde andere clubs iig.quote:Op maandag 12 november 2007 11:10 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, 150/200 man zal je daar hebben.
Emanuelson speelt op links en Bruno Silva op....quote:Op zondag 11 november 2007 20:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tis anders een serieuze vraag! Volgend seizoen zie ik Silva ook graag naar Ajax komen als bv Emanuelson weggaat...!
Mwa 50 is misschien wat laag gegeven. Maar je zou ook serieus niet zeggen dat er 120 zaten.quote:Op maandag 12 november 2007 11:17 schreef Prosac het volgende:
[..]
toch al meer dan bepaalde andere clubs iig.
overigens waren er in het uitvak iig 120 en niet de 50 die jij noemde.
quote:Op maandag 12 november 2007 11:36 schreef DarkShine het volgende:
Meerdink ontsnapte trouwens ook aan een terechte rode kaart...
Eensch.quote:Op maandag 12 november 2007 11:36 schreef DarkShine het volgende:
Meerdink ontsnapte trouwens ook aan een terechte rode kaart...
Verthongen links, Silva rechtsquote:Op maandag 12 november 2007 11:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Emanuelson speelt op links en Bruno Silva op....
Maar gefeliciteerd met je lolletje...
Sorry?quote:Op maandag 12 november 2007 00:03 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Taxi rekening al betaald? Of gaan jullie komende thuismatch weer 5 minuten later naar binnen?
quote:Op maandag 12 november 2007 00:03 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Taxi rekening al betaald? Of gaan jullie komende thuismatch weer 5 minuten later naar binnen?
Doe niet zo eng..quote:Op maandag 12 november 2007 21:41 schreef -J-D- het volgende:
Ron Jans gaat mogelijk naar Valencia als veldtrainer, aldus Wim Masker!
Zou een verrassende move zijn.
Doe maar niet, lijkt me niet goed voor de FC (net als de verhalen dat PSV GJV zou willen hebben...quote:Op maandag 12 november 2007 23:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Doe niet zo eng..![]()
Maargoed, lijkt me sterk dat ie gaat.
JdJ dan naar Heerenveen.quote:Op maandag 12 november 2007 23:17 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Doe maar niet, lijkt me niet goed voor de FC (net als de verhalen dat PSV GJV zou willen hebben...)
Ja, laten we de hele Eredivisie over hoop halen, in de winterstop iedere club een nieuwe trainer en dan eens kijken wie er aan het einde bovenaan staat..quote:
Denk je dat de FC er bij gebaat is om nu, midden in het seizoen iemand anders aan het roer te krijgen?? En daarmee samenhangend, wie zou dat dan moeten worden??quote:Op maandag 12 november 2007 23:31 schreef The_Verve het volgende:
Jans naar Valencia vind ik een mooie oplossing voor beide partijen (FCG en Jans). Ik blijf erbij dat het tijd is voor een nieuwe trainer.
Disclaimer: die twee uitnederlagen staan daar los van.
Zo geweldig gaat het dit seizoen anders niet. Twee prima wedstrijden tegen Fiorentina. That's all.quote:Op maandag 12 november 2007 23:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Denk je dat de FC er bij gebaat is om nu, midden in het seizoen iemand anders aan het roer te krijgen?? En daarmee samenhangend, wie zou dat dan moeten worden??
Fiorentina bedoel je?? Al gecorrigeerdquote:Op maandag 12 november 2007 23:40 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Zo geweldig gaat het dit seizoen anders niet. Twee prima wedstrijden tegen Valencia. That's all.
Antwoord op je tweede vraag, Erwin Koeman of Joop Gall. In die volgorde...
Prima!quote:Op maandag 12 november 2007 21:41 schreef -J-D- het volgende:
Ron Jans gaat mogelijk naar Valencia als veldtrainer, aldus Wim Masker!
Zou een verrassende move zijn.
Net even Noord Sport gekeken. Wim Masker heeft dit gerucht gehoord en nog niet geverifieerd. Niet echt serieus (nog) dus...quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:10 schreef MaxPower het volgende:
Hoe serieus zijn die geruchten over Jans hierboven?
Grunner zei het een half jaar geleden alquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:24 schreef The_Verve het volgende:
Jans moet niet ineens weg. Toen Jans' contract werd verlengd waren er genoeg mensen die daar hun vraagtekens bij zetten...
quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:24 schreef The_Verve het volgende:
Jans moet niet ineens weg. Toen Jans' contract werd verlengd waren er genoeg mensen die daar hun vraagtekens bij zetten...
Hehe, inderdaad. En dat is nog niet veranderd.quote:Op woensdag 14 november 2007 02:33 schreef Grulez het volgende:
[..]
Grunner zei het een half jaar geleden al
Doen ze goed.quote:Beloften opnieuw aan kop Eredivisie
Jong FC Groningen heeft vanavond met 2-0 gewonnen in Nijmegen en opnieuw de kop gepakt in de Eredivisie. Robert Pomstra en Ridouan Tabaouni waren de goalgetters.
Het duel was anderhalve week geleden afgelast. Nu waren de veldomstandigheden beter. FC Groningen nam na drie minuten de leiding door Pomstra die zijn derde seizoenstreffer scoorde. Vervolgens domineerde de FC het duel. In de extra tijd van de tweede helft bepaalde invaller Tabaouni de eindstand op 0-2. De maker van de laatste goal was afgelopen zaterdag nog matchwinner bij de A1.
Opstelling: Koopmans, Hiariej, Apotheker, Veldmate, Thalen, Rozema, Pomstra, Van der Laan, Nijland (85' Tabaouni), Rogier Krohne, Dennis Krohne (66' Ramalho). Rest bank: Ter Wielen, Pellegriti, Menting, Werkman.
Aangeschaft voor een derde van de prijs die ze voor Suarez vingen geloof ikquote:
Suarez scoort bij Ajax ook drie keer zoveelquote:Op zondag 25 november 2007 16:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aangeschaft voor een derde van de prijs die ze voor Suarez vingen geloof ik.
Van harte!quote:Op zondag 25 november 2007 16:53 schreef Bullet-tooth het volgende:
De FC had geen beter cadeau voor m'n verjaardag kunnen geven.
We zijn niet interessant meer. Het lag 100% aan Feyenoord dat wij wonnen.quote:Op zondag 25 november 2007 19:47 schreef Evil_Koekje het volgende:
Mooie wedstrijd.
En net bij RTL geen woord over Groningen in de nabeschouwing, da's toch niet te geloven.
Ja ik weet 't wel, maar ja.. blijft echt achterlijk. Van Halst ook, "ja ehh... die spits van groningen".quote:Op zondag 25 november 2007 19:52 schreef clauwheee het volgende:
Dat zijn we wel gewend hoor Evil.
Doelpunt lijkt precies op de goal die Suarez maakte tegen Utrecht in de playoffs.quote:Op zondag 25 november 2007 20:43 schreef The_Verve het volgende:
Die 2e goal van Berg deed me trouwens een beetje terugdenken aan onze 'vriend' uit Uruguay.
quote:Op zondag 25 november 2007 20:00 schreef Prosac het volgende:
ik heb me trouwens weer gigantisch geergerd aan ingang 1. Voor mij lopen 3 heren in nette gaastra jas zo door. Ik met sjaaltje en legergroene winterjas wordt er ALWEER uitgepikt voor fouilleren. Op de vraag of ik door mag lopen met een Gaastra/Helly Hansen jas wordt niet geantwoord. (mijn neefje mag ook altijd doorlopen)
Vervolgens moet ik met mijn rug naar de fouilleerder staan, armen gespreid, benen wijd, daarna al mijn zakken leeghalen en uitleggen waar mijn fisherman friends voor zijn.![]()
Na mij, weer een flink aantal "nette" heren die gewoon door mogen lopen. Waarna de eerst volgende bomberjack weer gefouilleerd wordt.
bah![]()
Volgende keer mijn nette jas aan met 2 truien ofzo.
Mijn broertje voor de verandering ook eens in het "net", mocht doorlopen.
Zonde van het bier altijd.quote:Op zondag 25 november 2007 21:46 schreef clauwheee het volgende:
Ik had in ieder geval een beste glas bier in mn nek
Schitterende aanname, en schitterend schotquote:Op zondag 25 november 2007 19:17 schreef Prosac het volgende:
die van Nevland is echt schitterend, snoeiharde voorzet uit de lucht plukken, draaien en scoren. Prachtig.
Die paar keer dat ik naar de fc ben geweest, ben ik ook altijd gefouilleerd, terwijl ik toch een hele keurige burgerlul benquote:Op zondag 25 november 2007 20:05 schreef clauwheee het volgende:
Ik ben een heel net meisjeen wordt ook altijd gefouilleerd hoor bij ingang 1.
quote:Op zondag 25 november 2007 23:20 schreef MaxPower het volgende:
je bent gewoon een proleet met sjonniekleren dus.
Het zijn net mensen.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
wat me trouwens ook opviel dat R.Jans gewoon 2 onder 1 kap woont. lol!
Ik moest laatst een scheermesje bij hun leveren als postbode voor 1 dag lol xD.
ah well, hij verdient genoeg om in een alleenstaande villa te wonen, maar hij woont in een heel bescheiden 2 onder 1 kap huis lolquote:
Misschien woont 'ie er al een hele poos, en vind hij het zonde/niet nodig om een ander huis te betrekken.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ah well, hij verdient genoeg om in een alleenstaande villa te wonen, maar hij woont in een heel bescheiden 2 onder 1 kap huis lol
tis niet echt een villa dorp hoor, tis eerder een klein gehucht met 5 .. a 6 straten met 40% alleenstaand en 60% 2 onder 1 kap, van het hele gehucht zelf woont hij in 1 van de mindere huizen. Was wel apart trouwens bij het sorteren van de post zo ineens zijn naam voorbij te komen voor een pakketjequote:Op woensdag 28 november 2007 15:29 schreef MaxPower het volgende:
Zijn huis is mooi genoeg hoor. Villadorpje vlakbij Groningen, waarom zou hij een overpricede kast in Haren kopen?
Als je nu toch het geld hebt. In een leuke vrijstaande woning kan de muziek tenminste een keer op 10.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Om zijn cd's kwijt te kunnen misschien.
quote:Berg in basis FC ten koste van Van de Laak
GRONINGEN - Marcus Berg staat zaterdag waarschijnlijk in de basis van FC Groningen tijdens de wedstrijd tegen VVV. Koen van de Laak zal daardoor op de bank beginnen.
Martijn Meerdink, die last had van een hamstringblessure, trainde donderdag deels mee met de groep. De verwachting is dat hij zaterdag weer bij de selectie zit.
Bron: RTVNOORD
quote:Goran Lovre twee jaar langer in Groningen
GRONINGEN - FC Groningen heeft het contract met Goran Lovre met twee jaar verlengd.
De middenvelder die bezig is aan zijn tweede seizoen bij de FC, had een overeenkomst tot medio 2008 met een optie voor nog twee jaar. Lovre staat nu tot medio 2010 onder contract.
quote:Plaatsing voor UEFA Cup-toernooi wordt moeilijker
GRONINGEN - Het wordt voor FC Groningen vanaf het seizoen 2009/2010 steeds lastiger om zich te plaatsen voor Europees voetbal.
De Europese voetbalbond, de UEFA, heeft vrijdag besloten om ondermeer het UEFA Cup-toernooi te wijzigen. Dit houdt voor Nederland in dat slechts één ploeg zich rechtstreeks plaatst voor het toernooi. De overige Nederlandse ploegen moeten in juli eerst een voorronde spelen.
Volgen FC Groningen-directeur Hans Nijland heeft dit flinke gevolgen voor de Nederlands competitie. Deze zal eerder moeten beginnen. Daarnaast gaat Nijland ervanuit dat het play-offs systeem dit seizoen voor het laatst wordt gehanteerd.
Donderdag vergaderen de eredivisieclubs over het play-off systeem.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:47 schreef clauwheee het volgende:
Eerste pankouk'n binn' veurt kinder.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:47 schreef clauwheee het volgende:
Eerste pankouk'n binn' veurt kinder.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:59 schreef Grunner het volgende:
Dan ben je vast nog niet zo vaak meegeweest![]()
Die ken ik welquote:Op woensdag 5 december 2007 20:40 schreef venomsnake het volgende:
Een Russische ploeg schijnt interesse te hebben in Sankoh volgens VI. Het zou gaan om Saturn Moskou. Tja.. Wie kent ze niet?
Sterkte Clauw.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:04 schreef clauwheee het volgende:
maar het is nog ff afwachten of we kunnen gaan ivm familieomstandigheden
quote:Svejdik tot winterstop uitgeschakeld
Ondrej Svejdik heeft op een training een ellepijp gebroken. De Tsjechische verdediger is inmiddels geopereerd en zal de komende weken revalideren.
Svejdik zal door de breuk in zijn onderarm voor de jaarwisseling niet meer in actie komen.
quote:Topscorer worden is leuk, maar geen prioriteit
Marcus Berg wil met FC Groningen winnen van de buren
Groningen - Na het plotselinge vertrek van Luis Suarez trok FC Groningen de Zweed Marcus Berg aan. Met zijn 21 jaar een jong talent afkomstig van IFK Göteborg. Berg werd met Göteborg niet alleen kampioen, maar mocht zich afgelopen seizoen ook topscorer van Zweden noemen. De nieuwe spits van Groningen wil morgen in Heerenveen winnen in de derby van het Noorden.
Sinds augustus is Marcus Berg in Groningen. Hij liet zijn ouders, broer en zusje achter in Zweden om aan een nieuw avontuur te beginnen in Nederland. De eerste weken waren even wennen voor de spits, maar lijkt nu zijn draai gevonden te hebben. ,,In het begin had ik het best moeilijk. En in Nederland is het anders voetballen dan in Zweden. Hier heeft iedereen een eigen man als tegenstander. Daar moest ik erg aan wennen. Maar het gaat steeds beter en ik voel me hier nu op mijn gemak.’’
Berg heeft voor Groningen gekozen, maar Ajax en Heerenveen waren ook geïnteresseerd in de jonge Zweed. ,,Groningen benaderde mij en ik ben gaan kijken bij de club. Alles sprak me aan, de stad, het stadion en de mensen. Het was liefde op het eerste gezicht.’’
Berg debuteerde in de hoofdmacht van Göteborg toen hij negentien was en hij wordt geregeld opgeroepen voor Jong Zweden. Met de transfer naar Groningen kwam een derde droom uit voor Marcus Berg. ,,Als je klein bent droom je er altijd van om in de hoogste divisie van je land te spelen. Als dat lukt droom je om voor je land uit te komen. En ik droomde ook over een transfer naar het buitenland.’’
Al die successen van de geboren Zweed kwamen niet uit de lucht vallen. Sinds zijn vierde levensjaar voetbalt Berg al. Hoewel voetbal zijn voorkeur genoot heeft hij ook andere sporten uitgeprobeerd. Hij deed aan skiën, ijshockey en handbal. Maar uiteindelijk groeide Berg uit tot een professionele voetballer.
Hij begon als klein jongetje bij IFK Velen en Torsby IF. Op zijn zeventiende verhuisde bij naar het grote IFK Göteborg.
,,Mijn oudere broer Jonathan speelde daar toen al anderhalf jaar. Ik woonde daar met mijn broer in een appartement. Ik heb daar ruim een jaar in de jeugd gespeeld, in 2005 maakte in mijn debuut in het eerste elftal.’’ Jonathan Berg speelt nog steeds bij Göteborg maar hij komt niet vaak aan spelen toe. ,,Hij moet het opnemen tegen Niklas Alexanderson. Een hele goede speler, hij is aanvoerder en kwam al honderd keer uit voor het nationale team van Zweden.’’
Vorig seizoen werd Berg topscorer van de Zweedse competitie. In zeventien wedstrijden maakte de spits veertien doelpunten. Bij Groningen staat de teller op zeven uit twaalf. Een goede score, maar de Zweed denkt niet dat hij in Nederland topscorer gaat worden. ,,Natuurlijk wil ik veel doelpunten maken voor Groningen. Hier heb je te maken met bijvoorbeeld Klaas-Jan Huntelaar en Roy Makaay. Ze spelen bij clubs uit de top drie. Ik ga zeker mijn best doen. Topscorer worden is leuk, maar geen prioriteit.’’
Afonso Alves, de topscorer van vorig seizoen, ontbreekt bij Heerenveen door een schorsing. Berg trof de Braziliaan enkele keren in de Zweedse competitie toen Alves nog bij Malmö FF speelde. ,,Hij scoorde in Zweden niet zoveel als vorig seizoen in Nederland, maar het is een speler om rekening mee te houden. Dat hij er niet bij is hoeft niet te betekenen dat Groningen het gemakkelijker krijgt. Heerenveen heeft genoeg goede spelers om zijn plek op te vullen en die willen zich bewijzen.’’
Berg wil zich ook bewijzen. Hij heeft nog nooit eerder tegen Heerenveen gespeeld, maar hij weet wel van de rivaliteit tussen beide clubs. Vooral bij de supporters. Hij zal zijn uiterste best gaan doen om te winnen in Heerenveen. ,,Ik heb gehoord dat Groningen vorig seizoen met 4-2 verloren heeft in het Abe Lenstra Stadion. Reden te meer om drie punten te pakken. Ik zal 200 procent geven. We willen zeker van de buren winnen.’’ (bron: Friesch Dagblad, Aafke Veninga)
quote:Voetbalkoorts in noorden
HEERENVEEN/GRONINGEN - De derby tussen SC Heerenveen en FC Groningen zorgt in het noorden voor een hoog oplopende voetbalkoorts, maar het aantal authentieke noorderlingen op het veld beperkt zich tot twee.
Middenvelder Geert Arend Roorda (19) is de enige Fries in de basis bij SC Heerenveen, Arnold Kruiswijk (23) de enige Groninger bij FC Groningen. Een dubbelinterview. Is het gek om de enige basisspeler uit de regio te zijn?
Roorda: ,,Eigenlijk niet. Het zegt genoeg dat er pas na lange tijd weer een Fries in de basis staat. Jammer? Nee, het is zoals het is, we zijn bij Heerenveen niet anders gewend.’’
Kruiswijk: ,,Nee. Ik denk nooit: ‘goh, dat ik de enige Groninger ben’. Het is ook voor mij een normale situatie.’’
Hoe speciaal is de wedstrijd voor jullie?
Roorda: ,,Heel speciaal. Het wordt mijn eerste derby, althans in de hoofdmacht. Bij de jeugd en de beloften vond ik het ook al een speciale wedstrijd, omdat ik veel jongens van Groningen kende. Maar een ‘echte’ derby is nog specialer.
,,De vorige keren zat ik nog als supporter op de tribune. Ook bij de uitwedstrijden in Euroborg, ja. Of ik flink juichte bij een doelpunt van Heerenveen? Ja, behoorlijk. Aan gebaren in de richting van Groningen-supporters deed ik weer niet. Zo zit ik niet in elkaar, ik ben een positief ingesteld mens. Onderling respect is belangrijk: in het veld, maar ook daarbuiten.’’
Kruiswijk: ,,Als supporter heb ik de rivaliteit met de paplepel ingegoten gekregen. Maar om nu te zeggen dat ik heel fanatiek was, nee. Ik bezocht alleen de thuiswedstrijden, maar de derby had altijd een speciale lading. Nu speel ik hem al een tijdje zelf en dat blijft speciaal.’’
Hoe leeft de derby in de spelersgroep?
Roorda: ,,De meeste spelers kijken niet zozeer naar het derbykarakter, maar naar de stand op de ranglijst. Groningen staat op slechts twee punten achterstand, dat maakt de derby tot een erg belangrijke wedstrijd. Natuurlijk krijgen de spelers wel mee dat er iets speciaals staat te gebeuren, maar het draait vooral om de punten.’’
Kruiswijk: ,,De nieuwe en buitenlandse spelers zegt het niet zoveel, maar aan de buitenwereld merken ze wel dat het meer dan een gewone wedstrijd is. Trainer Ron Jans heeft dat deze week ook in de groep aangegeven, zonder er te veel de nadruk op te leggen. Want uiteindelijk gaat het natuurlijk om drie punten.’’
Hoe leeft de derby bij de supporters?
Roorda: ,,Heel erg, al een week of twee. Dat is leuk om te ervaren. Op straat, in de supermarkt: mensen spreken me overal aan en de boodschap is wel duidelijk. ‘Doe ons een plezier, en win in elk geval van Groningen’.
,,Dat we afgelopen week eerst nog tegen NEC moesten spelen, daar had niemand het over, haha. Ja, voor de supporters is de derby de belangrijkste wedstrijd van het jaar.’’
Kruiswijk: ,,De derby leeft enorm, dat begon al wéken geleden. Dat we in de tussentijd nog andere wedstrijden moesten spelen, was van ondergeschikt belang: de fans hadden het alleen maar over Heerenveen.
,,De mensen leven echt voor de derby en ik heb op straat nog nooit zoveel adviezen gekregen. Wat de ondertoon is? Winnen van Heerenveen, maakt niet uit hoe.’’
Al ludieke supportersacties opgemerkt?
Roorda: ,,Nee, er zijn nog geen naaimachines in tuinen aangetroffen. Maar we hebben nog een dag, hé.’’
Kruiswijk: ,,Tot dusverre is het nog rustig. Maar misschien dat we zondag iets zien, als we ‘die kant’ oprijden. Het zou me niets verbazen, want het hoort er een beetje bij.’’
Wie is zondag om half vijf ‘de kampioen van het Noorden’?
Roorda: ,,Wij. De vorige derby’s in het Abe Lenstra-stadion wonnen we ruim, ik ga ervan uit dat het deze keer niet anders zal zijn. Afonso Alves is weliswaar geschorst, maar we hebben al bewezen dat we ook zonder hem kunnen winnen.’’
Kruiswijk: ,,Wij. Het klopt dat we de laatste jaren in Heerenveen dik hebben verloren, maar deze keer nemen we sportief revanche. Dat Alves niet speelt? Sibon en Matusiak zijn ook goede spitsen. We hebben met de zeges op Feyenoord en VVV zoveel vertrouwen getankt, dat we gaan winnen.’’
DERBY ‘Heerenveen - Groningen belangrijkste duel van het jaar’
Nou Arnold, ik denk dat ik je daar maar aan moet houden dan!quote:Kruiswijk: ,,Wij. Het klopt dat we de laatste jaren in Heerenveen dik hebben verloren, maar deze keer nemen we sportief revanche. Dat Alves niet speelt? Sibon en Matusiak zijn ook goede spitsen. We hebben met de zeges op Feyenoord en VVV zoveel vertrouwen getankt, dat we gaan winnen.’’
Lekker objectief interview ons Gronings/Drents Dagblad bedoel je...quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:08 schreef venomsnake het volgende:
Die korte antwoordjes ook van Verbeek in dat interview van het DVHN.![]()
Ik wacht af... Als wij net als de laatste 2 jaar weer 4x scoren is mijn dag normaal gesproken geslaagd (alhoewel ik me nog een 4-5 tegen Roda kan herinneren van een paar jaar terugquote:
Een hele foute 0-1 in de 93ste minuut maakt mijn dag ook wel goed hoor.quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:25 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik wacht af... Als wij net als de laatste 2 jaar weer 4x scoren is mijn dag normaal gesproken geslaagd (alhoewel ik me nog een 4-5 tegen Roda kan herinneren van een paar jaar terug)
Jullie ook niet.quote:
Misschien dat ik alleen, en dan ook alleen, maar doelde op de 0-1 in Alkmaar...quote:
Wel op de tribunequote:
Helaas niet, ga ik er es een keer naartoe speelt ie nietquote:
Probeer het uitvak maarquote:Op zaterdag 8 december 2007 23:47 schreef MaxC het volgende:
Is het mogelijk zonder clubcard of iets dergelijks 2 kaarten voor FC Groningen - PSV te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |