Van harte!quote:Op zondag 25 november 2007 16:53 schreef Bullet-tooth het volgende:
De FC had geen beter cadeau voor m'n verjaardag kunnen geven.
We zijn niet interessant meer. Het lag 100% aan Feyenoord dat wij wonnen.quote:Op zondag 25 november 2007 19:47 schreef Evil_Koekje het volgende:
Mooie wedstrijd.
En net bij RTL geen woord over Groningen in de nabeschouwing, da's toch niet te geloven.
Ja ik weet 't wel, maar ja.. blijft echt achterlijk. Van Halst ook, "ja ehh... die spits van groningen".quote:Op zondag 25 november 2007 19:52 schreef clauwheee het volgende:
Dat zijn we wel gewend hoor Evil.
Doelpunt lijkt precies op de goal die Suarez maakte tegen Utrecht in de playoffs.quote:Op zondag 25 november 2007 20:43 schreef The_Verve het volgende:
Die 2e goal van Berg deed me trouwens een beetje terugdenken aan onze 'vriend' uit Uruguay.
quote:Op zondag 25 november 2007 20:00 schreef Prosac het volgende:
ik heb me trouwens weer gigantisch geergerd aan ingang 1. Voor mij lopen 3 heren in nette gaastra jas zo door. Ik met sjaaltje en legergroene winterjas wordt er ALWEER uitgepikt voor fouilleren. Op de vraag of ik door mag lopen met een Gaastra/Helly Hansen jas wordt niet geantwoord. (mijn neefje mag ook altijd doorlopen)
Vervolgens moet ik met mijn rug naar de fouilleerder staan, armen gespreid, benen wijd, daarna al mijn zakken leeghalen en uitleggen waar mijn fisherman friends voor zijn.![]()
Na mij, weer een flink aantal "nette" heren die gewoon door mogen lopen. Waarna de eerst volgende bomberjack weer gefouilleerd wordt.
bah![]()
Volgende keer mijn nette jas aan met 2 truien ofzo.
Mijn broertje voor de verandering ook eens in het "net", mocht doorlopen.
Zonde van het bier altijd.quote:Op zondag 25 november 2007 21:46 schreef clauwheee het volgende:
Ik had in ieder geval een beste glas bier in mn nek
Schitterende aanname, en schitterend schotquote:Op zondag 25 november 2007 19:17 schreef Prosac het volgende:
die van Nevland is echt schitterend, snoeiharde voorzet uit de lucht plukken, draaien en scoren. Prachtig.
Die paar keer dat ik naar de fc ben geweest, ben ik ook altijd gefouilleerd, terwijl ik toch een hele keurige burgerlul benquote:Op zondag 25 november 2007 20:05 schreef clauwheee het volgende:
Ik ben een heel net meisjeen wordt ook altijd gefouilleerd hoor bij ingang 1.
quote:Op zondag 25 november 2007 23:20 schreef MaxPower het volgende:
je bent gewoon een proleet met sjonniekleren dus.
Het zijn net mensen.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
wat me trouwens ook opviel dat R.Jans gewoon 2 onder 1 kap woont. lol!
Ik moest laatst een scheermesje bij hun leveren als postbode voor 1 dag lol xD.
ah well, hij verdient genoeg om in een alleenstaande villa te wonen, maar hij woont in een heel bescheiden 2 onder 1 kap huis lolquote:
Misschien woont 'ie er al een hele poos, en vind hij het zonde/niet nodig om een ander huis te betrekken.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ah well, hij verdient genoeg om in een alleenstaande villa te wonen, maar hij woont in een heel bescheiden 2 onder 1 kap huis lol
tis niet echt een villa dorp hoor, tis eerder een klein gehucht met 5 .. a 6 straten met 40% alleenstaand en 60% 2 onder 1 kap, van het hele gehucht zelf woont hij in 1 van de mindere huizen. Was wel apart trouwens bij het sorteren van de post zo ineens zijn naam voorbij te komen voor een pakketjequote:Op woensdag 28 november 2007 15:29 schreef MaxPower het volgende:
Zijn huis is mooi genoeg hoor. Villadorpje vlakbij Groningen, waarom zou hij een overpricede kast in Haren kopen?
Als je nu toch het geld hebt. In een leuke vrijstaande woning kan de muziek tenminste een keer op 10.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Om zijn cd's kwijt te kunnen misschien.
quote:Berg in basis FC ten koste van Van de Laak
GRONINGEN - Marcus Berg staat zaterdag waarschijnlijk in de basis van FC Groningen tijdens de wedstrijd tegen VVV. Koen van de Laak zal daardoor op de bank beginnen.
Martijn Meerdink, die last had van een hamstringblessure, trainde donderdag deels mee met de groep. De verwachting is dat hij zaterdag weer bij de selectie zit.
Bron: RTVNOORD
quote:Goran Lovre twee jaar langer in Groningen
GRONINGEN - FC Groningen heeft het contract met Goran Lovre met twee jaar verlengd.
De middenvelder die bezig is aan zijn tweede seizoen bij de FC, had een overeenkomst tot medio 2008 met een optie voor nog twee jaar. Lovre staat nu tot medio 2010 onder contract.
quote:Plaatsing voor UEFA Cup-toernooi wordt moeilijker
GRONINGEN - Het wordt voor FC Groningen vanaf het seizoen 2009/2010 steeds lastiger om zich te plaatsen voor Europees voetbal.
De Europese voetbalbond, de UEFA, heeft vrijdag besloten om ondermeer het UEFA Cup-toernooi te wijzigen. Dit houdt voor Nederland in dat slechts één ploeg zich rechtstreeks plaatst voor het toernooi. De overige Nederlandse ploegen moeten in juli eerst een voorronde spelen.
Volgen FC Groningen-directeur Hans Nijland heeft dit flinke gevolgen voor de Nederlands competitie. Deze zal eerder moeten beginnen. Daarnaast gaat Nijland ervanuit dat het play-offs systeem dit seizoen voor het laatst wordt gehanteerd.
Donderdag vergaderen de eredivisieclubs over het play-off systeem.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:47 schreef clauwheee het volgende:
Eerste pankouk'n binn' veurt kinder.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:47 schreef clauwheee het volgende:
Eerste pankouk'n binn' veurt kinder.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:59 schreef Grunner het volgende:
Dan ben je vast nog niet zo vaak meegeweest![]()
Die ken ik welquote:Op woensdag 5 december 2007 20:40 schreef venomsnake het volgende:
Een Russische ploeg schijnt interesse te hebben in Sankoh volgens VI. Het zou gaan om Saturn Moskou. Tja.. Wie kent ze niet?
Sterkte Clauw.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:04 schreef clauwheee het volgende:
maar het is nog ff afwachten of we kunnen gaan ivm familieomstandigheden
quote:Svejdik tot winterstop uitgeschakeld
Ondrej Svejdik heeft op een training een ellepijp gebroken. De Tsjechische verdediger is inmiddels geopereerd en zal de komende weken revalideren.
Svejdik zal door de breuk in zijn onderarm voor de jaarwisseling niet meer in actie komen.
Bron: FC Groningen
quote:Topscorer worden is leuk, maar geen prioriteit
Marcus Berg wil met FC Groningen winnen van de buren
Groningen - Na het plotselinge vertrek van Luis Suarez trok FC Groningen de Zweed Marcus Berg aan. Met zijn 21 jaar een jong talent afkomstig van IFK Göteborg. Berg werd met Göteborg niet alleen kampioen, maar mocht zich afgelopen seizoen ook topscorer van Zweden noemen. De nieuwe spits van Groningen wil morgen in Heerenveen winnen in de derby van het Noorden.
Sinds augustus is Marcus Berg in Groningen. Hij liet zijn ouders, broer en zusje achter in Zweden om aan een nieuw avontuur te beginnen in Nederland. De eerste weken waren even wennen voor de spits, maar lijkt nu zijn draai gevonden te hebben. ,,In het begin had ik het best moeilijk. En in Nederland is het anders voetballen dan in Zweden. Hier heeft iedereen een eigen man als tegenstander. Daar moest ik erg aan wennen. Maar het gaat steeds beter en ik voel me hier nu op mijn gemak.’’
Berg heeft voor Groningen gekozen, maar Ajax en Heerenveen waren ook geïnteresseerd in de jonge Zweed. ,,Groningen benaderde mij en ik ben gaan kijken bij de club. Alles sprak me aan, de stad, het stadion en de mensen. Het was liefde op het eerste gezicht.’’
Berg debuteerde in de hoofdmacht van Göteborg toen hij negentien was en hij wordt geregeld opgeroepen voor Jong Zweden. Met de transfer naar Groningen kwam een derde droom uit voor Marcus Berg. ,,Als je klein bent droom je er altijd van om in de hoogste divisie van je land te spelen. Als dat lukt droom je om voor je land uit te komen. En ik droomde ook over een transfer naar het buitenland.’’
Al die successen van de geboren Zweed kwamen niet uit de lucht vallen. Sinds zijn vierde levensjaar voetbalt Berg al. Hoewel voetbal zijn voorkeur genoot heeft hij ook andere sporten uitgeprobeerd. Hij deed aan skiën, ijshockey en handbal. Maar uiteindelijk groeide Berg uit tot een professionele voetballer.
Hij begon als klein jongetje bij IFK Velen en Torsby IF. Op zijn zeventiende verhuisde bij naar het grote IFK Göteborg.
,,Mijn oudere broer Jonathan speelde daar toen al anderhalf jaar. Ik woonde daar met mijn broer in een appartement. Ik heb daar ruim een jaar in de jeugd gespeeld, in 2005 maakte in mijn debuut in het eerste elftal.’’ Jonathan Berg speelt nog steeds bij Göteborg maar hij komt niet vaak aan spelen toe. ,,Hij moet het opnemen tegen Niklas Alexanderson. Een hele goede speler, hij is aanvoerder en kwam al honderd keer uit voor het nationale team van Zweden.’’
Vorig seizoen werd Berg topscorer van de Zweedse competitie. In zeventien wedstrijden maakte de spits veertien doelpunten. Bij Groningen staat de teller op zeven uit twaalf. Een goede score, maar de Zweed denkt niet dat hij in Nederland topscorer gaat worden. ,,Natuurlijk wil ik veel doelpunten maken voor Groningen. Hier heb je te maken met bijvoorbeeld Klaas-Jan Huntelaar en Roy Makaay. Ze spelen bij clubs uit de top drie. Ik ga zeker mijn best doen. Topscorer worden is leuk, maar geen prioriteit.’’
Afonso Alves, de topscorer van vorig seizoen, ontbreekt bij Heerenveen door een schorsing. Berg trof de Braziliaan enkele keren in de Zweedse competitie toen Alves nog bij Malmö FF speelde. ,,Hij scoorde in Zweden niet zoveel als vorig seizoen in Nederland, maar het is een speler om rekening mee te houden. Dat hij er niet bij is hoeft niet te betekenen dat Groningen het gemakkelijker krijgt. Heerenveen heeft genoeg goede spelers om zijn plek op te vullen en die willen zich bewijzen.’’
Berg wil zich ook bewijzen. Hij heeft nog nooit eerder tegen Heerenveen gespeeld, maar hij weet wel van de rivaliteit tussen beide clubs. Vooral bij de supporters. Hij zal zijn uiterste best gaan doen om te winnen in Heerenveen. ,,Ik heb gehoord dat Groningen vorig seizoen met 4-2 verloren heeft in het Abe Lenstra Stadion. Reden te meer om drie punten te pakken. Ik zal 200 procent geven. We willen zeker van de buren winnen.’’ (bron: Friesch Dagblad, Aafke Veninga)
quote:Voetbalkoorts in noorden
HEERENVEEN/GRONINGEN - De derby tussen SC Heerenveen en FC Groningen zorgt in het noorden voor een hoog oplopende voetbalkoorts, maar het aantal authentieke noorderlingen op het veld beperkt zich tot twee.
Middenvelder Geert Arend Roorda (19) is de enige Fries in de basis bij SC Heerenveen, Arnold Kruiswijk (23) de enige Groninger bij FC Groningen. Een dubbelinterview. Is het gek om de enige basisspeler uit de regio te zijn?
Roorda: ,,Eigenlijk niet. Het zegt genoeg dat er pas na lange tijd weer een Fries in de basis staat. Jammer? Nee, het is zoals het is, we zijn bij Heerenveen niet anders gewend.’’
Kruiswijk: ,,Nee. Ik denk nooit: ‘goh, dat ik de enige Groninger ben’. Het is ook voor mij een normale situatie.’’
Hoe speciaal is de wedstrijd voor jullie?
Roorda: ,,Heel speciaal. Het wordt mijn eerste derby, althans in de hoofdmacht. Bij de jeugd en de beloften vond ik het ook al een speciale wedstrijd, omdat ik veel jongens van Groningen kende. Maar een ‘echte’ derby is nog specialer.
,,De vorige keren zat ik nog als supporter op de tribune. Ook bij de uitwedstrijden in Euroborg, ja. Of ik flink juichte bij een doelpunt van Heerenveen? Ja, behoorlijk. Aan gebaren in de richting van Groningen-supporters deed ik weer niet. Zo zit ik niet in elkaar, ik ben een positief ingesteld mens. Onderling respect is belangrijk: in het veld, maar ook daarbuiten.’’
Kruiswijk: ,,Als supporter heb ik de rivaliteit met de paplepel ingegoten gekregen. Maar om nu te zeggen dat ik heel fanatiek was, nee. Ik bezocht alleen de thuiswedstrijden, maar de derby had altijd een speciale lading. Nu speel ik hem al een tijdje zelf en dat blijft speciaal.’’
Hoe leeft de derby in de spelersgroep?
Roorda: ,,De meeste spelers kijken niet zozeer naar het derbykarakter, maar naar de stand op de ranglijst. Groningen staat op slechts twee punten achterstand, dat maakt de derby tot een erg belangrijke wedstrijd. Natuurlijk krijgen de spelers wel mee dat er iets speciaals staat te gebeuren, maar het draait vooral om de punten.’’
Kruiswijk: ,,De nieuwe en buitenlandse spelers zegt het niet zoveel, maar aan de buitenwereld merken ze wel dat het meer dan een gewone wedstrijd is. Trainer Ron Jans heeft dat deze week ook in de groep aangegeven, zonder er te veel de nadruk op te leggen. Want uiteindelijk gaat het natuurlijk om drie punten.’’
Hoe leeft de derby bij de supporters?
Roorda: ,,Heel erg, al een week of twee. Dat is leuk om te ervaren. Op straat, in de supermarkt: mensen spreken me overal aan en de boodschap is wel duidelijk. ‘Doe ons een plezier, en win in elk geval van Groningen’.
,,Dat we afgelopen week eerst nog tegen NEC moesten spelen, daar had niemand het over, haha. Ja, voor de supporters is de derby de belangrijkste wedstrijd van het jaar.’’
Kruiswijk: ,,De derby leeft enorm, dat begon al wéken geleden. Dat we in de tussentijd nog andere wedstrijden moesten spelen, was van ondergeschikt belang: de fans hadden het alleen maar over Heerenveen.
,,De mensen leven echt voor de derby en ik heb op straat nog nooit zoveel adviezen gekregen. Wat de ondertoon is? Winnen van Heerenveen, maakt niet uit hoe.’’
Al ludieke supportersacties opgemerkt?
Roorda: ,,Nee, er zijn nog geen naaimachines in tuinen aangetroffen. Maar we hebben nog een dag, hé.’’
Kruiswijk: ,,Tot dusverre is het nog rustig. Maar misschien dat we zondag iets zien, als we ‘die kant’ oprijden. Het zou me niets verbazen, want het hoort er een beetje bij.’’
Wie is zondag om half vijf ‘de kampioen van het Noorden’?
Roorda: ,,Wij. De vorige derby’s in het Abe Lenstra-stadion wonnen we ruim, ik ga ervan uit dat het deze keer niet anders zal zijn. Afonso Alves is weliswaar geschorst, maar we hebben al bewezen dat we ook zonder hem kunnen winnen.’’
Kruiswijk: ,,Wij. Het klopt dat we de laatste jaren in Heerenveen dik hebben verloren, maar deze keer nemen we sportief revanche. Dat Alves niet speelt? Sibon en Matusiak zijn ook goede spitsen. We hebben met de zeges op Feyenoord en VVV zoveel vertrouwen getankt, dat we gaan winnen.’’
DERBY ‘Heerenveen - Groningen belangrijkste duel van het jaar’
Nou Arnold, ik denk dat ik je daar maar aan moet houden dan!quote:Kruiswijk: ,,Wij. Het klopt dat we de laatste jaren in Heerenveen dik hebben verloren, maar deze keer nemen we sportief revanche. Dat Alves niet speelt? Sibon en Matusiak zijn ook goede spitsen. We hebben met de zeges op Feyenoord en VVV zoveel vertrouwen getankt, dat we gaan winnen.’’
Lekker objectief interview ons Gronings/Drents Dagblad bedoel je...quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:08 schreef venomsnake het volgende:
Die korte antwoordjes ook van Verbeek in dat interview van het DVHN.![]()
Ik wacht af... Als wij net als de laatste 2 jaar weer 4x scoren is mijn dag normaal gesproken geslaagd (alhoewel ik me nog een 4-5 tegen Roda kan herinneren van een paar jaar terugquote:
Een hele foute 0-1 in de 93ste minuut maakt mijn dag ook wel goed hoor.quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:25 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik wacht af... Als wij net als de laatste 2 jaar weer 4x scoren is mijn dag normaal gesproken geslaagd (alhoewel ik me nog een 4-5 tegen Roda kan herinneren van een paar jaar terug)
Jullie ook niet.quote:
Misschien dat ik alleen, en dan ook alleen, maar doelde op de 0-1 in Alkmaar...quote:
Wel op de tribunequote:
Helaas niet, ga ik er es een keer naartoe speelt ie nietquote:
Probeer het uitvak maarquote:Op zaterdag 8 december 2007 23:47 schreef MaxC het volgende:
Is het mogelijk zonder clubcard of iets dergelijks 2 kaarten voor FC Groningen - PSV te krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |