4-4-2 spelen, kunnen ze beiden spelen.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:42 schreef notunreal het volgende:
En voor wie zou clarence in moeten vallen? Wesley? In zijn bloedvorm.. Ik dacht het niet..
Wie haal je er dan uit?quote:Op donderdag 13 september 2007 20:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
4-4-2 spelen, kunnen ze beiden spelen.![]()
Feyenoorder RijstNatie?quote:Op donderdag 13 september 2007 20:30 schreef RijstNatie het volgende:
Van Basten moet Ajax gaan trainen ipv oranje
Babel, v. Persie en v. Nistelrooij in de spits. Sneijder op z'n vaste plek d'rachter, Seedorf op z'n vaste plek links, v. Bommel op z'n vaste plek rechts, De Zeeuw op z'n vaste plek verdedigende middenvelder. De Cler of Bouma op hun vaste plek links, Ooijer op z'n voorheen vaste, of Melchiot op z'n nu vaste plek rechts. Boulahrouz op z'n vaste plek centraal, samen met Hofland, Mathijsen, Heitinga ofzo.quote:
Babel.quote:
Probeer eens een realistische opstelling zonder Van Bommel..quote:Op donderdag 13 september 2007 20:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Babel.
4-4-2 met een ruit op het middenveld.
Sneijder op 10, Seedorf en V.Bommel op links en rechts..
Persie en Ruud in de spits.![]()
Liever een opstelling met van Bommel en zonder v. Basten. Seedorf en v. Bommel doen hun verdedigende taken ook uitstekend bij Milan en Bayern, dus zo'n superstofzuiger hoeft dat niet eens te zijn. Davids zou dat kunnen, Heitinga ook, misschien de Zeeuw.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:02 schreef Radegast het volgende:
[..]
Probeer eens een realistische opstelling zonder Van Bommel..
En welke superstofzuiger wil je laten spelen om alle rotzooi achter dat middenveld op te laten ruimen?
Je kan Afellay of VD Vaart op rechts zetten.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:02 schreef Radegast het volgende:
[..]
Probeer eens een realistische opstelling zonder Van Bommel..
En welke superstofzuiger wil je laten spelen om alle rotzooi achter dat middenveld op te laten ruimen?
Afellay of v.d. Vaart rechts word je middenveld fysiek te zwak van. Dan liever de Zeeuw of Mendes da Silva bijvoorbeeld. Schaars is straks ook nog een optie als verdedigende middenvelder trouwens.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:12 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je kan Afellay of VD Vaart op rechts zetten.
Verdedigende middenvelder kan De Zeeuw, Davids, Gio, Heitinga zijn. Zelfs V.Bommel zou dat prima doen. Doet ie nu ook bij Munchen.
Maar waarom een opstelling ZONDER Van Bommel maken..
Als Van Basten nu gewoon ontslagen wordt komt V Bommel wel weer terug.![]()
Mwah, ligt er ook een beetje aan wie je erachter hebt staan (welke RB en DM) denk ik..quote:Op donderdag 13 september 2007 21:18 schreef Solstice het volgende:
[..]
Afellay of v.d. Vaart rechts word je middenveld fysiek te zwak van. Dan liever de Zeeuw of Mendes da Silva bijvoorbeeld. Schaars is straks ook nog een optie als verdedigende middenvelder trouwens.
Van Basten is niet de eerste bondscoach die moeite heeft met Seedorf, of wel?quote:Bankzitter bij Oranje
![]()
Werkelijk waar, respect dat hij nog blijft komen. Ik had al lang bedankt onder deze bondscoach.!!
Dit is natuurlijk het enige interessante stuk.quote:WK 2006
11 Juni 2006 Servië/Montenegro - Nederland 0 - 1
16 Juni 2006 Nederland - Ivoorkust 2 - 1
21 Juni 2006 Nederland - Argentinië 0 - 0
25 Juni 2006 Portugal - Nederland 1 - 0
Totaal 4 gespeeld, 2 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren, 3 goals vóór, 2 goals tegen
Yep, in het verleden deed Oranje het altijd veel beter tegen Portugal.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:38 schreef ErikT het volgende:
Tegen Portugal: het meest onprofessionele Oranje ooit op een voetbalveld. Stelletje 3-jarige kleuters. En ook nog geen bal raken.
Conclusie: keihard gefaald.
Met dank aan venomsnake overigens!quote:Op donderdag 13 september 2007 20:38 schreef DIGGER het volgende:
De banner wordt steeds beter
quote:Op donderdag 13 september 2007 20:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
4-4-2 spelen, kunnen ze beiden spelen.![]()
quote:Op donderdag 13 september 2007 20:54 schreef Solstice het volgende:
[..]
Babel, v. Persie en v. Nistelrooij in de spits. Sneijder op z'n vaste plek d'rachter, Seedorf op z'n vaste plek links, v. Bommel op z'n vaste plek rechts, De Zeeuw op z'n vaste plek verdedigende middenvelder. De Cler of Bouma op hun vaste plek links, Ooijer op z'n voorheen vaste, of Melchiot op z'n nu vaste plek rechts. Boulahrouz op z'n vaste plek centraal, samen met Hofland, Mathijsen, Heitinga ofzo.
Mannen, geweldig! Great minds think alike, zeggen ze toch?quote:Op donderdag 13 september 2007 20:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Babel.
4-4-2 met een ruit op het middenveld.
Sneijder op 10, Seedorf en V.Bommel op links en rechts..
Persie en Ruud in de spits.![]()
Misschien dat je het woord geluk er nog in zou kunnen verwerken?quote:Op donderdag 13 september 2007 22:58 schreef renz0r het volgende:
Stelling:
Marco van Basten is de slechtste bondscoach met de beste resultaten ooit
Overigens wel grappig dat twee staten van de USA het zo oneens zijn met elkaar!quote:Op donderdag 13 september 2007 21:45 schreef Tennessee het volgende:
[afbeelding]
- grote lap tekst en wat cijfers -
Zeker weten van niet!quote:
Of mischien van Bommel zelf.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:08 schreef Solstice het volgende:
[..]
Liever een opstelling met van Bommel en zonder v. Basten. Seedorf en v. Bommel doen hun verdedigende taken ook uitstekend bij Milan en Bayern, dus zo'n superstofzuiger hoeft dat niet eens te zijn. Davids zou dat kunnen, Heitinga ook, misschien de Zeeuw.
Ik weet niet of dat nu zo'n goed idee is. Die verhalen van mannetje laten lopen zijn natuurlijk wel overdreven, maar ik denk niet dat Van Bommel verdedigend goed genoeg is om de rommel van drie aanvallende middenvelders op te ruimen. Vervang een aanvallende middenvelder met een verdedigende middenvelder en ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 14 september 2007 01:16 schreef MrSASO het volgende:
[..]
[Opstelling]
Gewoon met een spits spelen en van Persie er kort achter. Genoeg voetballend vermogen op het middenveld en hopen dat van Bommel zich kan schikken in de rol van defensieve middenvelder.
Waarom is de rest niet relevant dan? En wist je niet dat Van Basten vantevoren al had gezegd dat we van de WK06 geen hoge verwachtingen moesten hebben? Waarom dan die conclusie?quote:Op donderdag 13 september 2007 22:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het enige interessante stuk.
Servië was dé tegenvaller van het WK. Leek helemaal nergens op. Die wedstrijd speelde Nederland toch nog bagger, maar okee, 1-0 gewonnen.
Tegen Ivoorkust zijn we ontzettend goed weggekomen. Van Persie die het op z'n heupen kreeg en de spitsen van de Olifantjes hadden het geluk niet aan hun zijde.
Tegen Argentinië ging het nergens over.
Conclusie: door vanwege het speelschema en ontzettend veel mazzel.
Tegen Portugal: het meest onprofessionele Oranje ooit op een voetbalveld. Stelletje 3-jarige kleuters. En ook nog geen bal raken.
en dat vind je zelf niet een heel klein beetje tegenstrijdig?quote:Op donderdag 13 september 2007 22:58 schreef renz0r het volgende:
Stelling:
Marco van Basten is de slechtste bondscoach met de beste resultaten ooit
Maar waarom dan? is toch raar?quote:Op donderdag 13 september 2007 23:00 schreef hanskazandeman het volgende:
door marco van basten, hoop ik elke wedstrijd dat ze verliezen.
begrijp ik ook niks vanquote:Alleen het mislopen van kwalificatie zou ik zonde vinden.
Zou inderdaad goed kunnen. Terecht denk je, of onterecht?quote:Ik denk dat marco meer credit heeft bij de mensen die zijn voetbal tijdperk bewust hebben meegemaakt.
Ik hoop tegenwoordig wél, anders denk ik dat er geschiktere plaatsen zijn om daar achter te komen dan deze topic...quote:Ik wist in die tijd nog niet eens waar mijn eigen ballen voor dienden.
zou grappig zijn als we het op een neutrale plek uit konden vechten, maar voorlopig is dit nog een anti-Van Basten propaganda topic terwijl er géén pro-van basten topic of enige andere Van Basten topic is toegestaan en daar vind ik helemaal niets grappigs aan. Wat vind je daar zelf nou van trouwens? Vind jij dat eerlijk en sportief?quote:Op donderdag 13 september 2007 23:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Overigens wel grappig dat twee staten van de USA het zo oneens zijn met elkaar!![]()
Doelde alleen maar op het feit dat zowel Montana als Tennessee een staat is in Amerika, niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 14 september 2007 06:57 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zou grappig zijn als we het op een neutrale plek uit konden vechten, maar voorlopig is dit nog een anti-Van Basten propaganda topic terwijl er géén pro-van basten topic of enige andere Van Basten topic is toegestaan en daar vind ik helemaal niets grappigs aan. Wat vind je daar zelf nou van trouwens? Vind jij dat eerlijk en sportief?
welgemeend en op de vriendelijkste toon mogelijk; denk je echt dat ik dat niet begrijp?quote:Op vrijdag 14 september 2007 07:27 schreef M0NTANA het volgende:
Doelde alleen maar op het feit dat zowel Montana als Tennessee een staat is in Amerika, niet meer en niet minder.
Opnieuw, welgemeend en op de vriendelijkst mogelijke toon; vind je dat écht? en hoe komt dat dan volgens jou?quote:Verder heb ik besloten je maar te negeren, een discussie is namelijk niet mogelijk.
maar wees nou eerlijk montana, als dat zo zou zijn, dan heeft die andere 25% toch óók nog rechten...quote:Inmiddels zo'n 75% van de Nederlanders, waaronder ik, vindt het voetbal van Oranje zwaar kut, maar dit is geen feit zoals de cijfers van jou. Toch moet je er maar enige waarde aanhechten, want het is toch niet toevallig dat zóveel zó negatief zijn over Oranje? Dan zal er toch een kern van waarheid inzitten?
Nou, ok dan. Dan begin ik maar mijn eigen discussie...quote:Op vrijdag 14 september 2007 07:27 schreef M0NTANA het volgende:
...
Verder heb ik besloten je maar te negeren, een discussie is namelijk niet mogelijk.
...
Als iemand je negeert wil dat niet meteen zeggen dat je dan een nieuw topic kan openenquote:Op vrijdag 14 september 2007 07:54 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nou, ok dan. Dan begin ik maar mijn eigen discussie...
Geef ook alleen maar aan dat een discussie tussen Tennessee en mij niet mogelijk is, dat het gewoon verspilde tijd is. Maar goed, dan blijven er nog genoeg mensen over met wie hij in dit topic kan discusiëren, is absoluut geen nieuw topic voor nodig!quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:13 schreef dndiek het volgende:
[..]
Als iemand je negeert wil dat niet meteen zeggen dat je dan een nieuw topic kan openen
Ok, maar denk je niet dat als die Argentijnen hadden kunnen winnen ze het niet hadden gedaan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:53 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Oja, laten we de 0-0 tegen een al geplaatst Argentinië maar meenemen, die 0-0 stond voor de wedstrijd al vast.![]()
Nou, Tsjechië is nummer 9 van de wereld, Roemenië nummer 13, Bulgarijë nummer 29, Servië is nu 18, Ivoorkust 28 en Finland 38ste.quote:Tegen Tsjechië zijn cijfermatig inderdaad goede overwinningen, daar zeg ik niets van.
De overige landen waar tegen gespeeld is, hebben echter stuk voor stuk een kwalitatief mindere selectie.
Maar ze worden wél gewonnen, daar hebben "andere grote landen" meer moeite mee;quote:En juist tegen veel zwakkere landen worden wedstrijden zo ontzettend moeizaam gewonnen.
Dat is jouw mening.quote:![]()
Nederland straalt geen gezag meer uit, er zit geen lijn in het spel, het selectiebeleid en de opstellingen.
Het doet zeker geen pijn aan mijn ogen en ik heb zaterdag en woensdag weer met veel plezier zitten kijken naar wéér twee overwinningen op zeker niet makkelijke tegenstanders.quote:Doet het jou geen pijn aan je ogen op welke manier er met dit spelersmateriaal gewonnen wordt van die kleine landen? Daar moet gewoon overheen gewalst worden, hoe verdedigend ze ook spelen.![]()
En verf je hem dan oranje?quote:Als dat gebeurt, scheer ik m'n kop kaal.![]()
Als ze hadden moeten winnen, was dat waarschijnlijk wel gebeurd. Nu was gewoon duidelijk dat beide ploegen een gelijkspel prima vonden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:20 schreef Tennessee het volgende:
Ok, maar denk je niet dat als die Argentijnen hadden kunnen winnen ze het niet hadden gedaan?
Ja èn? Ik heb al opgemerkt dat de overwinningen tegen Tsjechië cijfermatig gezien goed waren, de overige genoemde landen hebben simpelweg stuk voor stuk kwalitatief slechtere spelers dan het Nederlands elftal.quote:Nou, Tsjechië is nummer 9 van de wereld, Roemenië nummer 13, Bulgarijë nummer 29, Servië is nu 18, Ivoorkust 28 en Finland 38ste.
Ik beweer toch nergens dat andere landen wèl goed spelen?quote:Maar ze worden wél gewonnen, daar hebben "andere grote landen" meer moeite mee;
Finland - Portugal 1 - 1
Polen - Portugal 2 -1
Italië - Litouwen 1 - 1
Frankrijk - Schotland 0 - 1
Cyprus - Duitsland 1 - 1
Engeland - Macedonië 0 - 0
IJsland - Spanje 1 - 1
Ben jij van mening dat er enige logica in het selectie- en opstellingsbeleid zit dan?quote:Dat is jouw mening.
Tegen Bulgarije was het redelijk, woensdag heb ik de tv zelfs uitgezet vanwege de wanvertoning op het veld.quote:Het doet zeker geen pijn aan mijn ogen en ik heb zaterdag en woensdag weer met veel plezier zitten kijken naar wéér twee overwinningen op zeker niet makkelijke tegenstanders.
Die uitspraak van mij is toch niet relevant, dus waarom niet.quote:En verf je hem dan oranje?
De discussie kan ik best aan, maar er komen geen nieuwe feiten boven tafel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:45 schreef Tennessee het volgende:
Het is niet alleen het negeren. MONTANA loopt al 26 topics lang een anti-Van Basten campagne te voeren wat door de moderators blijkbaar tot dé Van Basten discussie topic is gepromoveerd maar waar de topicstarter als hij de "discussie" niet aankan die maar gewoon negeert. Wáárom, als er wél een haatcampagne tegen Van Basten gevoerd mag worden kan er dan geen Pro Van Basten topic of zelfs maar een neutraal Van Basten topic?
is elke nieuwe wedstrijd dan geen nieuw feit? elke nieuwe wedstrijd bewijst jouw ongelijk en je bent nog geen centimeter van mening verandert, je gaat alleen maar harder schreeuwen dat je gelijk hebt en als iemand dan met cijfers bewijst dat je ongelijk hebt ga je hem negeren...quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De discussie kan ik best aan, maar er komen geen nieuwe feiten boven tafel.
Even twee vergelijkbare voorbeelden:quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
is elke nieuwe wedstrijd dan geen nieuw feit? elke nieuwe wedstrijd bewijst jouw ongelijk en je bent nog geen centimeter van mening verandert, je gaat alleen maar harder schreeuwen dat je gelijk hebt en als iemand dan met cijfers bewijst dat je ongelijk hebt ga je hem negeren...
De wedstrijd tegen Albanië geeft jullie toch allebei gelijk? Er is gewonnen met waardeloos voetbal, daar valt weinig meer over te zeggen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:00 schreef Tennessee het volgende:
[..]
is elke nieuwe wedstrijd dan geen nieuw feit? elke nieuwe wedstrijd bewijst jouw ongelijk en je bent nog geen centimeter van mening verandert, je gaat alleen maar harder schreeuwen dat je gelijk hebt en als iemand dan met cijfers bewijst dat je ongelijk hebt ga je hem negeren...
geef nou eens antwoord op mijn vraag inplaats van hem te ontwijken...quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Even twee vergelijkbare voorbeelden:
Veel mensen vinden Scarlett Johansson aantrekkelijk, dan zal het wel zo zijn, maar echt een feit?
Veel mensen vinden Ronaldinho een geweldige voetballer, dan zal het wel zo zijn, maar echt een feit?
Zo is het dus ook met Oranje: veel mensen vinden het spel kut, dan zal het wel zo zijn, maar echt een feit?
Het zijn geen feiten zoals jouw cijfers, toch denk ik dat jij er best wel wat meer waarde aan mag hechten.
Je bent echt een zielig figuur!quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
geef nou eens antwoord op mijn vraag inplaats van hem te ontwijken...
Ik denk dat de eerste Italiaanse club of coach die 'dominant' probeert te voetballen in een 4-3-3 met de punt naar achter linkspoten op rechtsbuitenposities nog uitgevonden moet worden.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:29 schreef Oma het volgende:
Toch denk ik dat veel mensen Van Basten onderschatten. Van Basten past gewoon toe wat hij in Italie heeft geleerd. Niet goed spelen, maar toch winnen. Ik acht het heel goed mogelijk dat Van Basten ons Europees kampioen maakt...op z'n Italiaans.
Lekker boeiend, pannekoek! Hier, leuke link voor jou: klik.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:11 schreef Tennessee het volgende:
[..]
mijn topic ging open om 7:59 en dicht om 9:07. In die tijd plaatsten behalve jij en ik 3 andere mensen er reacties. tussen 1:51 en 9:37 plaatsten behalve MONTANA, jij en ik in zijn topic niemand reacties en de reacties die daarna in zijn topic werden geplaatst zijn reacties op berichten uit mijn topic.
Inderdaad, Ruud van Nistelrooij schoot in twee wedstrijden tweemaal op doel en scoorde ook tweemaal. Is dat een verdienste van Marco van Basten te noemen? Nee, integendeel zelfs.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:11 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste Italiaanse club of coach die 'dominant' probeert te voetballen in een 4-3-3 met de punt naar achter linkspoten op rechtsbuitenposities nog uitgevonden moet worden.
Het gaat verkeerd met Oranje omdat Van Basten aan het 4-3-3 dogma vasthoudt, maar te gelijkertijd consessies doet aan het aloude Michels-systeem door de nummero 10 af te schatten en de vleugels lam te leggen.
Het resultaat is dat je je spits gemiddeld 1x in de 90 minuten bereikt, wat voor Ruud van Nistelrooij gelukkig voldoende is. Was MvB nog steeds zo koppig geweest om zijn beste spits structureel te negeren dan hadden we de afgelopen wedstrijden EK-kwalificatie verspeeld.
Ook trouwens niet echt Italiaans, die houden van grote namen en geven ze vertrouwen, MvB kan er niet mee omgaan.
Maar wat schiet je ermee op? In het pro-Van Basten-topic komen tegenstanders klagen en in het huidige topic kan jij toch ook terecht voor het verdedigen van de bondscoach? In beide topics zal dezelfde discussie worden gevoerd, dus dat maakt het topic overbodig.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:38 schreef Tennessee het volgende:
nog even een positieve insteek... zou het voor de discussie over Van Basten niet gewoon juist heel goed en leuk zijn als er een pro-van basten en een anti-van basten topic was? Wat is daar nou mis mee? Het is toch duidelijk dat het een onderwerp is dat heel erg leeft en waar twee duidelijke kampen zijn en een neutrale groep? En juist omdat het om Oranje gaat is dat zo leuk, zéker in de aanloop naar Euro2008... toch? En waarom nou niet? Omdat het verwarrend is?
Suijk-argument-jatter!quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar wat schiet je ermee op? In het pro-Van Basten-topic komen tegenstanders klagen en in het huidige topic kan jij toch ook terecht voor het verdedigen van de bondscoach? In beide topics zal dezelfde discussie worden gevoerd, dus dat maakt het topic overbodig.
Lees het nu ook in FB.quote:
FB-topics mijd ik bewust, dat topic is bedoeld voor mod's, aspirant-mod's en huillies.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:21 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Als je het hier leest kan je er ook hier op reageren.
Ik heb tot nu toe in door mij geopende topics alle kritiek vriendelijk van een reactie voorzien (voorzover dat mogelijk was aangezien ze zoals je weet steeds op slot gaan) en tot nu toe was het serieuze discussie gehalte in mijn MvB topics een stuk hoger dan in jouw MvB topic reeks..
graag vanaf nu allemaal ontopic hier! Inhoudelijke discussie over Marco van Basten!quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lees het nu ook in FB.
Maar goed, volgens mij wil Tennessee een topic openen waar je niet mag klagen over Marco van Basten, zodat deze reeks gebruikt kan worden om enkel kritiek te plaatsen. Zal saai worden dan, totaal geen verschillende meningen per topic!
Mijn idee!quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
graag vanaf nu allemaal ontopic hier! Inhoudelijke discussie over Marco van Basten!
Na de loting sprak men in Nederland over de zwaarste poule van het WK. Wanneer je daarin overleeft, hoe dan ook, is dat gewoon prima. Verlies je daarna tegen Portugal, dan kan dat gebeuren. Helaas blijkt duidelijk dat de spelers er mentaal niet klaar voor zijn om oorlog te voeren in het veld, dat is het enige echt negatieve wat ik kan bespeuren.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:38 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk het enige interessante stuk.
Servië was dé tegenvaller van het WK. Leek helemaal nergens op. Die wedstrijd speelde Nederland toch nog bagger, maar okee, 1-0 gewonnen.
Tegen Ivoorkust zijn we ontzettend goed weggekomen. Van Persie die het op z'n heupen kreeg en de spitsen van de Olifantjes hadden het geluk niet aan hun zijde.
Tegen Argentinië ging het nergens over.
Conclusie: door vanwege het speelschema en ontzettend veel mazzel.
Spel is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Hoewel, dat is mijn mening, geen feit.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:38 schreef Chivu het volgende:
Helaas blijkt duidelijk dat de spelers er mentaal niet klaar voor zijn om oorlog te voeren in het veld, dat is het enige echt negatieve wat ik kan bespeuren.
hoe kan je nou weten dat het nergens op lijkt als je gestopt bent met kijken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:34 schreef travelman het volgende:
ik ben gestopt met het kijken naar wedstrijden van het Nederlands elftal, terwijl ik jarenlang elke wedstrijd van oranje gezien heb...het lijkt gewoon nergens meer op..zonde...
Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:47 schreef Carnaval het volgende:
is hij nou nog steeds niet ontslagen??
Capello is ontslagen bij Real Madrid ondanks het eerste kampioenschap sinds jaren daar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:52 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)
24 gespeeld, 18 gewonnen, 5 gelijk en 1 verloren
75% winst, 4,1% verlies
41 goals voor, 7 tegen (gem. 1,7 - 0,3)
Waarom zou hij precies ontslagen moeten worden dan?
klopt, Van Basten heeft als missie een goede prestatie op het EK 2008, liefst zelfs het kampioenschap. Ik herhaal; waarom zou hij precies ontslagen moeten worden dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:54 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Capello is ontslagen bij Real Madrid ondanks het eerste kampioenschap sinds jaren daar.
Het gaat niet alleen om statistieken.![]()
Omdat hij zijn eigen doelstellingen niet haalt. Aanvallend, dominant voetbal spelen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:52 schreef Tennessee het volgende:
[..]
75% winst, 4,1% verlies
Waarom zou hij precies ontslagen moeten worden dan?
Vanwege het ronduit slechte spel, zijn wazige selectie- en opstellingsbeleid, de manier waarop hij met bepaalde spelers omgaat en vooral omdat hij nog steeds geen enkele van de zichzelf ruim 3 jaar geleden opgelegde doelstellingen zelfs ook maar benadert.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
klopt, Van Basten heeft als missie een goede prestatie op het EK 2008, liefst zelfs het kampioenschap. Ik herhaal; waarom zou hij precies ontslagen moeten worden dan?
die doelstelling is voor het EK 2008, niet voor halverwege de kwalificatie in 2007. Ik herhaal, waarom zou hij precies ontslagen moeten worden dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:57 schreef Thieske het volgende:
[..]
Omdat hij zijn eigen doelstellingen niet haalt. Aanvallend, dominant voetbal spelen.![]()
???quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:58 schreef ruud.nl het volgende:
Vanwege het ronduit slechte spel, zijn wazige slectie- en opstellingsbeleid
Als je doelstelling het het EK 2008 is vind ik dat je halverwege 2007 de bovenstaande cijfers toch tenminste wel als een benadering van doelstelling is. Als we nou kansloos waren voor kwalificatie had je een punt, nu niet.quote:, de manier waarop hij met bepaalde spelers omgaat en vooral omdat hij nog steeds geen enkele van de zichzelf ruim 3 jaar geleden opgelegde doelstellingen zelfs ook maar benadert.
Marco van Basten wordt ook echt niet ontslagen, wees niet bang.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
klopt, Van Basten heeft als missie een goede prestatie op het EK 2008, liefst zelfs het kampioenschap. Ik herhaal; waarom zou hij precies ontslagen moeten worden dan?
Als je me vertelt waar het inhoudelijk relevante argument zit zal ik er op reageren..quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Marco van Basten wordt ook echt niet ontslagen, wees niet bang.
De kans dat hij ontslagen wordt door de KNVB is even groot als een Europese titel in 2008.
Maar goed, titel van deze reeks is gebaseerd op andere topics met als titel "[Naam van trainer] moet ontslagen worden!" en waarom zou de titel na 26 delen veranderd moeten worden?
Omdat er één persoon problemen mee heeft?
Kap nou gewoon over die titel, ga lekker discussiëren en bewijs je meerwaarde.
Wat mij betreft beginnen we gewoon opnieuw met een schone lei, no hard feelings verder!
Het is inmiddels wel duidelijk dat jij alleen naar cijfers kijkt, jouw goed recht.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Als je doelstelling het het EK 2008 is vind ik dat je halverwege 2007 de bovenstaande cijfers toch tenminste wel als een benadering van doelstelling is. Als we nou kansloos waren voor kwalificatie had je een punt, nu niet.
Het argument waarvoor? Om weer met een schone lei te beginnen en alles vergeven/vergeten?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:04 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Als je me vertelt waar het inhoudelijk relevante argument zit zal ik er op reageren..
Alleen met een neutrale titel, anders hoeft het van mij niet!quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat mij betreft beginnen we gewoon opnieuw met een schone lei, no hard feelings verder!
Als hij echt zo'n problemen heeft met die titel, dan gaat hij toch naar een ander forum? SQ ofzo?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen met een neutrale titel, anders hoeft het van mij niet!
Ik kijk helemaal niet alleen naar de cijfers, maar wil jij dan zeggen dat ze onbelangrijk zijn? Zonder goede cijfers blijven we gewoon thuis volgend jaar. Ik kijk ook naar de wedstrijden en de interviews met spelers en MvB en de andere tv programma's, noem maar op.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:05 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk dat jij alleen naar cijfers kijkt, jouw goed recht.![]()
Dan mag je me nu gaan vertellen in welke wedstrijden het NL elftal attractief en dwingend gespeeld heeft.![]()
Precies mijn gedachte. Dit heeft allemaal veel te lang geduurd. Vanaf nu wordt er in deze reeks gediscussieerd over Marco van Basten, met de huidige TTquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hij heeft geen gelijk gekregen, dus laten we alstublieft ophouden over de titel van deze goedlopende reeks.
Natuurlijk zijn de cijfers het belangrijkst. Marco van Basten heeft bij zijn aanstelling echter aangegeven om als doelstelling te hebben dat het NL elftal onder hem dwingend en attractief zou moeten gaan voetballen, en eerlijk gezegd heb ik misschien in totaal een halve wedstrijd gezien waar dat ook in is voorgekomen sinds zijn aanstelling ruim 3 jaar geleden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:11 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik kijk helemaal niet alleen naar de cijfers, maar wil jij dan zeggen dat ze onbelangrijk zijn? Zonder goede cijfers blijven we gewoon thuis volgend jaar. Ik kijk ook naar de wedstrijden en de interviews met spelers en MvB en de andere tv programma's, noem maar op.
Voorlopig gaat het niet om attractief en dwingend spel, zonder te zeggen dat dat er niet is. Waar het nu om gaat is dat we ons kwalificeren en als dat gelukt is gaan we proberen kampioen te worden en als dat met attractief en dwingend spel gebeurt is dat een bonus en meer niet.
Waarom zouden meningen geen argumenten kunnen zijn?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:18 schreef Tennessee het volgende:
nog iemand argumenten waarom Van Basten ontslagen zou moeten worden trouwens, behalve "het is niet om aan te zien" wat een mening is en geen argument?
Dit is een forum, dus ik mag mijn mening geven. Mijn mening is dat het niet lekker loopt en als we al zoveel geluk nodig hebben om van Albanië te winnen, hoe moet het dan tijdens het EK? Verder denk ik dat het absoluut beter kan, als Marco van Basten niet zo geforceerd blijft vasthouden aan het 4-3-3-systeem, probeer gewoon eens een keer wat anders! Dit is mijn mening over de hele situatie, ik heb verder geen feiten nodig gehad om tot deze mening te komen, het is puur op basis van mijn eigen waarneming.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:18 schreef Tennessee het volgende:
nog iemand argumenten waarom Van Basten ontslagen zou moeten worden trouwens, behalve "het is niet om aan te zien" wat een mening is en geen argument?
nogmaals, die doelstelling is voor Euro 2008, niet voor de kwalificatie 2007, daar is de doelstelling alleen kwalificeren.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:18 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de cijfers het belangrijkst. Marco van Basten heeft bij zijn aanstelling echter aangegeven om als doelstelling te hebben dat het NL elftal onder hem dwingend en attractief zou moeten gaan voetballen, en eerlijk gezegd heb ik misschien in totaal een halve wedstrijd gezien waar dat ook in is voorgekomen sinds zijn aanstelling ruim 3 jaar geleden.
Maar goed, als het goed is hebben we na het EK een nieuwe bondscoach.![]()
dat zeg ik niet, ik zeg dat dit specifieke geval een mening is en geen argumentquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:18 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Waarom zouden meningen geen argumenten kunnen zijn?![]()
je vergeet te vertellen dat je deze mening al hebt sinds de vorige kwalificatie ronde en dat alle overwinningen sindsdien daar helemaal niets aan veranderd hebben, voorzover je ze uberhaupt hebt gezien...quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit is een forum, dus ik mag mijn mening geven. Mijn mening is dat het niet lekker loopt en als we al zoveel geluk nodig hebben om van Albanië te winnen, hoe moet het dan tijdens het EK? Verder denk ik dat het absoluut beter kan, als Marco van Basten niet zo geforceerd blijft vasthouden aan het 4-3-3-systeem, probeer gewoon eens een keer wat anders! Dit is mijn mening over de hele situatie, ik heb verder geen feiten nodig gehad om tot deze mening te komen, het is puur op basis van mijn eigen waarneming.
Zijn er hier meer mensen die er eeb beetje hetzelfde over denken?
vreemd, je had ook dit kunnen zienquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:25 schreef Grimm het volgende:
Geweldig aanvallend en dominant voetbal hebben we gezien de afgelopen jaren
Ik heb alleen maar geouwehoer met spelers gezien en rare oproepen voor het NL elftal! Oppakken bassie! het wordt tjd voor een topcoach die het nl elftal weer laat swingen!
Omdat geen enkele overwinning met overtuiging was.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
je vergeet te vertellen dat je deze mening al hebt sinds de vorige kwalificatie ronde en dat alle overwinningen sindsdien daar helemaal niets aan veranderd hebben, voorzover je ze uberhaupt hebt gezien...
Geef n's een objectief lijstje met interlands tegen A-landen? ipv Thailand, Albanie, Switzerland, Luxemburg.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:27 schreef Tennessee het volgende:
[..]
vreemd, je had ook dit kunnen zien
75% winst, 4,1% verlies
het is maar net hoe je er tegenaan kijkt denk ik...
Waarom zou mijn mening veranderd moeten zijn dan? Spelen we nu aantrekkelijker?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
je vergeet te vertellen dat je deze mening al hebt sinds de vorige kwalificatie ronde en dat alle overwinningen sindsdien daar helemaal niets aan veranderd hebben...
Dus als een Bondscoach niet élke wedstrijd met minstens 3 - 0 wint moet hij ontslagen worden of zo?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat geen enkele overwinning met overtuiging was.
Zijn doelstelling in 2004 was om Europees kampioen te worden in 2008 én attractief en dwingend te spelen, niet om daar pas op het EK een keer mee te gaan beginnen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:21 schreef Tennessee het volgende:
[..]
nogmaals, die doelstelling is voor Euro 2008, niet voor de kwalificatie 2007, daar is de doelstelling alleen kwalificeren.
Voor hetzelfde geld hebben we over een jaar een opvolger van Michels als meest succesvolle Bondscoach ooit.
Inderdaad, een mening die als argument wordt gebruikt, een mening die trouwens door zo'n beetje iedereen behalve jou gedeeld wordt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, ik zeg dat dit specifieke geval een mening is en geen argument
Heeft hij reden om daar iets aan te veranderen dan? Is er verbetering zichtbaar in het spel, zijn de cijfers zelfs maar beter geworden?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
je vergeet te vertellen dat je deze mening al hebt sinds de vorige kwalificatie ronde en dat alle overwinningen sindsdien daar helemaal niets aan veranderd hebben, voorzover je ze uberhaupt hebt gezien...
Ja, dat je die getalletjes onder je ctrl-v hebt zitten, heb je inmiddels al vaak genoeg laten zien.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:27 schreef Tennessee het volgende:
[..]
vreemd, je had ook dit kunnen zien
75% winst, 4,1% verlies
het is maar net hoe je er tegenaan kijkt denk ik...
ok;quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:29 schreef Grimm het volgende:
[..]
Geef n's een objectief lijstje met interlands tegen A-landen? ipv Thailand, Albanie, Switzerland, Luxemburg.
wat is je vraag of argument precies?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:29 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Zijn doelstelling in 2004 was om Europees kampioen te worden in 2008 én attractief en dwingend te spelen, niet om daar pas op het EK een keer mee te gaan beginnen.![]()
[..]
Inderdaad, een mening die als argument wordt gebruikt, een mening die trouwens door zo'n beetje iedereen behalve jou gedeeld wordt.
[..]
Heeft hij reden om daar iets aan te veranderen dan? Is er verbetering zichtbaar in het spel, zijn de cijfers zelfs maar beter geworden?![]()
[..]
Ja, dat je die getalletjes onder je ctrl-v hebt zitten, heb je inmiddels al vaak genoeg laten zien.
De manier waarop die punten zijn behaald laat je gemakshalve maar achterwege.
M'n argument met betrekking tot wat?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
wat is je vraag of argument precies?
als alleen het resultaat een doel was dan heb je gelijk maar waar is er overtuigend gespeeld. Veel van deze wedstrijden hebben we met geluk gewonnen en kregen we meer dan we verdiende.......quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:31 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ok;
Resultaat als bondscoach:
Kwalificatie WK 2006:
08 September 2004 Nederland - Tsjechië 2 - 0
09 Oktober 2004 Macedonië - Nederland 2 - 2
13 Oktober 2004 Nederland - Finland 3 - 1
17 November 2004 Andorra - Nederland 0 - 3
26 Maart 2005 Roemenië - Nederland 0 - 2
30 Maart 2005 Nederland - Armenië 2 - 0
04 Juni 2005 Nederland - Roemenië 2 - 0
08 Juni 2005 Finland - Nederland 0 - 4
03 September 2005 Armenië - Nederland 0 - 1
07 September 2005 Nederland - Andorra 4 - 0
08 Oktober 2005 Tsjechië - Nederland 0 - 2
12 Oktober 2005 Nederland - Macedonië 0 - 0
Totaal 12 gespeeld, 10 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren, 27 goals vóór, 3 tegen.
WK 2006
Totaal 4 gespeeld, 2 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren, 3 goals vóór, 2 goals tegen
Kwalificatie Euro2008;
02 September 2006 Luxemburg - Nederland 0 - 1
06 September 2006 Nederland - Wit-Rusland 3 - 0
07 Oktober 2006 Bulgarije - Nederland 1 - 1
11 Oktober 2006 Nederland - Albanië 2 - 1
24 Maart 2007 Nederland - Roemenië 0 - 0
28 Maart 2007 Slovenië - Nederland 0 - 1
08 September 2007 Nederland - Bulgarije 2 - 0
12 September 2007 Albanië - Nederland 0 - 1
Totaal 8 gespeeld, 6 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren, 10 goals vóór, 2 tegen
75% winst, 4,1% verlies
met dank aan www.knvb.nl www.fifa.com en www.uefa.com
OMG!!!quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:31 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ok;
Resultaat als bondscoach:
Kwalificatie WK 2006:
09 Oktober 2004 Macedonië - Nederland 2 - 2
13 Oktober 2004 Nederland - Finland 3 - 1
17 November 2004 Andorra - Nederland 0 - 3
26 Maart 2005 Roemenië - Nederland 0 - 2
30 Maart 2005 Nederland - Armenië 2 - 0
04 Juni 2005 Nederland - Roemenië 2 - 0
08 Juni 2005 Finland - Nederland 0 - 4
03 September 2005 Armenië - Nederland 0 - 1
07 September 2005 Nederland - Andorra 4 - 0
12 Oktober 2005 Nederland - Macedonië 0 - 0
Totaal 12 gespeeld, 10 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren, 27 goals vóór, 3 tegen.
WK 2006
Kwalificatie Euro2008;
02 September 2006 Luxemburg - Nederland 0 - 1
06 September 2006 Nederland - Wit-Rusland 3 - 0
11 Oktober 2006 Nederland - Albanië 2 - 1
28 Maart 2007 Slovenië - Nederland 0 - 1
12 September 2007 Albanië - Nederland 0 - 1
Totaal 8 gespeeld, 6 gewonnen, 2 gelijk, 0 verloren, 10 goals vóór, 2 tegen
75% winst, 4,1% verlies
met dank aan www.knvb.nl www.fifa.com en www.uefa.com
Resultaat zal ook altijd het belangrijkse zijn, zelfs als we tijdens het EK nóg kutter gaan spelen en tóch winnen, is er niets aan de hand. Maar op basis van het vertoonde spel tegen C-landen als Albanië, waar we met veel geluk en wellicht zelfs een tikkeltje onverdiend winnen, verwacht ik dat we een heel moeilijk EK krijgen. De resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, we zullen echt beter moeten gaan spelen om volgend jaar goed te presteren!quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als alleen het resultaat een doel was dan heb je gelijk maar waar is er overtuigend gespeeld. Veel van deze wedstrijden hebben we met geluk gewonnen en kregen we meer dan we verdiende.......
en met pech hadden we ze verloren. Maar is dat niet bij elke wedstrijd zo? En waarom meer dan we verdienden? We hebben toch geen tegenstanders ontvoerd of scheidsrechters omgekocht?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als alleen het resultaat een doel was dan heb je gelijk maar waar is er overtuigend gespeeld. Veel van deze wedstrijden hebben we met geluk gewonnen en kregen we meer dan we verdiende.......
quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:46 schreef Tennessee het volgende:
[..]
en met pech hadden we ze verloren. Maar is dat niet bij elke wedstrijd zo? En waarom meer dan we verdienden? We hebben toch geen tegenstanders ontvoerd of scheidsrechters omgekocht?
Het geluk houdt een keer op, en Marco van Basten heeft niet echt veel krediet bij de meeste supporters omdat het voetballend er gewoon niet uitziet, ondanks de goede resultaten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:46 schreef Tennessee het volgende:
[..]
en met pech hadden we ze verloren. Maar is dat niet bij elke wedstrijd zo? En waarom meer dan we verdienden? We hebben toch geen tegenstanders ontvoerd of scheidsrechters omgekocht?
Je vroeg om een objectief lijstje, dat gaf ik je, vervolgens haal je daar de wedstrijden uit die jouw punt zouden bevestigen, dan haal je er een paar oefenwedstrijden bij om je standpunt te onderstrepen en tot slot beschuldig je mij er, onterecht, van dat ik met cijfers over oefenwedstrijden zou komen...Ik heb het juist niet over oefenwedstrijden, die haal jij er bijquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:39 schreef Grimm het volgende:
Mwah ik zie alleen deze wedstrijden
3 keer gewonnen
1 keer verloren
3 keer gelijk
dit zijn wedstrijden waar het er om gaat terwijl ik landen zoals Bulgarije en roemenie geen toplanden vindt.
Tegen A-landen ( waar we niet zo vaak tegen oefenen en spelen) hebebn we een veel minder resultaat.
Italie Verloren
Portugal Verloren
Engeland Gelijk
Argentinie Gelijk
Voor het gemak kun je de twee wedstrijden tegen Tsjechie meerekenen maar dan heb je nog geen indrukwekkend lijstje. Dan is het heel mooi dat Bassie tegen Thailand etc. gaat oefenen maar daar schiet je niks mee op. Wil ik wel geloven dat hij zo'n gemiddelde haalt.
Hiermee geef je juist aan dat het wel B-landen zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:53 schreef Tennessee het volgende:
Bulgarijë is trouwens 29ste van de wereld en Roemenië 13de dus top 30 en top 15 en zeker geen b-landen.
als er verder ook nog, c, d, e, f, g, h, i, j en k landen zijn heb je gelijkquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:54 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Hiermee geef je juist aan dat het wel B-landen zijn.![]()
moeilijk he, argumenten...quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:57 schreef M0NTANA het volgende:
Als je eenmaal op het EK staat, win je echt geen wedstrijd door je goede cijfers te overleggen.
Nederland zal daar dus veel beter moeten gaan voetballen dan het nu doet, want anders maken we echt weinig kans tegen Polen, Finland, Portugal, Servië, Schotland, Italië, Frankrijk, Griekenland, Turkije, Noorwegen, Duitsland, Tsjechië, Kroatië, Engeland, Rusland, Zweden, Spanje, Oostenrijk en/of Zwitserland.
Als je naar de fifa ranking kijkt is het beschamend dat Nederland zich voetballend niet eens kan onderscheiden van de nummer 66 en zelfs van de nummer 45 verliest.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
als er verder ook nog, c, d, e, f, g, h, i, j en k landen zijn heb je gelijk
kijk, dát is een argument waar ik niet erg veel tegen in te brengen heb! Mijn welgemeende compliment, voorzover ik weet ben je de allereerste in 26 delen. Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:40 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
OMG!!!![]()
Er zit een dalende lijn in, in vergelijking tot de WK-kwalificatie.![]()
dan zijn we niet de enige en mogen Duitsland, Italië, Frankrijk en Engeland zich nog veel harder schamen... wil je de cijfers zien?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je naar de fifa ranking kijkt is het beschamend dat Nederland zich voetballend niet eens kan onderscheiden van de nummer 66 en zelfs van de nummer 45 verliest.
Aangezien jij toch graag naar getalletjes kijkt![]()
Die doelstelling is dus een feit.En ik vind dat hij daar in 3 jaar niet in is geslaagd.Dat is mijn mening.quote:De doelstelling, opvallend genoeg ook vastgelegd in de contracten, is volgens de nieuwe trainer vooral aanvallend, boeiend voetbal spelen. "De intentie moet zijn voor wedstrijden te zorgen waar het publiek en de spelers plezier in hebben. Dat moeten we met z'n allen uitstralen", vindt Van Basten.
Ah, dus jij wilt Bulgarije en Roemenië tussen landen als Italië, Duitsland, Brazilië, Argentinië, Engeland en Frankrijk plaatsen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
als er verder ook nog, c, d, e, f, g, h, i, j en k landen zijn heb je gelijk
nogmaals; die doelstelling geldt voor 2008, niét voor 2007.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:06 schreef Seress het volgende:
[..]
Die doelstelling is dus een feit.En ik vind dat hij daar in 3 jaar niet in is geslaagd.Dat is mijn mening.
Graag, we hebben namelijk toch nog niet genoeg getalletjes gezien.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dan zijn we niet de enige en mogen Duitsland, Italië, Frankrijk en Engeland zich nog veel harder schamen... wil je de cijfers zien?
aangezien Engeland 12de staat en Roemenië 13de zie ik niet waarom niet? Bulgarijë misschien een B-land maar dan hanteer je wel een heel erg strenge norm en kan je dan minstens ook nog over c, d, e en f landen praten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:07 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ah, dus jij wilt Bulgarije en Roemenië tussen landen als Italië, Duitsland, Brazilië, Argentinië, Engeland en Frankrijk plaatsen?
beetje appels en peren he...quote:Dat zou hetzelfde zijn als dat je bij tennis Guillermo Canas en Dmitry Tursunov in dezelfde sterkteklasse als Roger Federer en Rafael Nadal zou indelen.![]()
Eigen waarneming, als je een beetje verstand van voetbal hebt, zou je kunnen concluderen dat Polen, Finland, Portugal, Servië, Schotland, Italië, Frankrijk, Griekenland, Turkije, Noorwegen, Duitsland, Tsjechië, Kroatië, Engeland, Rusland, Zweden, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland beter zijn dan Albanië, daarbij hebben we heel veel geluk gehad en we hebben geen garantie dat dat altijd zo is.quote:
Als je een betrouwbare bron kunt vinden, waar hij zegt dat zijn doelstellingen met betrekking tot het vertoonde spel pas in 2008 van kracht worden, krijg je van mij een krat bier naar keuze.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:07 schreef Tennessee het volgende:
[..]
nogmaals; die doelstelling geldt voor 2008, niét voor 2007.
maar dan moeten jullie niet meteen gaan roepen dat ik me steeds maar herhaal als jullie steeds om dezelfde cijfers blijven vragenquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Graag, we hebben namelijk toch nog niet genoeg getalletjes gezien.![]()
Tennessee,hij vroeg je iets?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:11 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Als je een betrouwbare bron kunt vinden, waar hij zegt dat zijn doelstellingen met betrekking tot het vertoonde spel pas in 2008 van kracht worden, krijg je van mij een krat bier naar keuze.![]()
Tennessee kwam vanuit het niets en ik denk dat hij ook weer zo zal verdwijnen, hopen dat hij snel weer aan het werk kan!quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:18 schreef Godlike02 het volgende:
Dat mensen nog moeite doen.
Het topic is er in elk geval niet leuker op geworden.![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Tennessee kwam vanuit het niets en ik denk dat hij ook weer zo zal verdwijnen, hopen dat hij snel weer aan het werk kan!
quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
graag vanaf nu allemaal ontopic hier! Inhoudelijke discussie over Marco van Basten!
hetzelfde verhaal als daarstraks, je vraagt om cijfers, die geef ik je, dan haal je de cijfers die jouw standpunt zouden ondersteunen eruit en draagt ze aan als bewijs dat voor een deel van mijn cijfers mijn stelling voor een deel niet opgaat en doet net alsof je daarmee mijn hele stelling hebt onderuit gehaald.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:19 schreef sjimz het volgende:
Noord Ierland staat boven Bulgarije![]()
Polen ook![]()
Schotland ook![]()
Macedonie won Nederland ook niet van![]()
alsjeblieft, daar heb je mijn IP, of was dat niet de bedoeling... en waag het eens te proberen me nu te hacken....quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:32 schreef M0NTANA het volgende:
Even om te kijken hoe tevreden men is, ben benieuwd!
Poll: Ben je tevreden met Marco van Basten als bondscoach?Ja. Nee.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Paranoia!!!quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
alsjeblieft, daar heb je mijn IP, of was dat niet de bedoeling... en waag het eens te proberen me nu te hacken....
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
alsjeblieft, daar heb je mijn IP, of was dat niet de bedoeling... en waag het eens te proberen me nu te hacken....
Jij bent echt niet helemaal lekker he?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Klopt, maar al die goede cijfers in de kwalificatie zijn straks tijdens het EK niets meer waard.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:38 schreef Beschouw het volgende:
Er worden hier steeds meer randzaken besprokenVan Basten is een van de succesvolste bondscoaches van Oranje. Dat het spel vaak niet om aan te zien is, doet daar niets aan af. Winst telt, goed spel is meegenomen maar een bijkomstigheid.
Als ze zich plaatsen voor de eindronde doen ze toch mee om de titelquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar al die goede cijfers in de kwalificatie zijn straks tijdens het EK niets meer waard.
Het gaat erom dat er dan een team moet staan, dat mee gaat doen om de Europese titel.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:41 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Als ze zich plaatsen voor de eindronde doen ze toch mee om de titel![]()
ik denk zelf eerder opnieuw irritatie en opgefokt zijn waarvoor opnieuw mijn excuses. Ik weet dat er hier niemand zich voor kan stellen waar ik me zo druk over maak maar dat betekent niet dat het onterecht is.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Paranoia!!!
Hij heeft je IP helemaal niet man, alleen het poll script houdt het bij...
[..]
Ik heb het gevoel dat Nederland van iedereen kan winnen maar ook verliezen. Van zowel grote landen als kleine landen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar al die goede cijfers in de kwalificatie zijn straks tijdens het EK niets meer waard.
Het gaat erom dat er dan een team moet staan, dat mee gaat doen om de Europese titel.
De tegenstanders op het EK zullen sterker zijn dan Albanië, ook is het de vraag of we altijd zoveel geluk houden?
Nog even en je keert overspannen terug uit de ziektewet!quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:43 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ik denk zelf eerder opnieuw irritatie en opgefokt zijn waarvoor opnieuw mijn excuses. Ik weet dat er hier niemand zich voor kan stellen waar ik me zo druk over maak maar dat betekent niet dat het onterecht is.
je weet net als iedereen dat op de WK ook landen uit zwakke confederaties meedoen en dat dat op de EK volgend jaar anders is.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
![]()
Net als Jamaica een paar jaar geleden tijdens WK dus?
De tegenstanders op het EK zullen sterker zijn dan Albanië, ook is het de vraag of we altijd zoveel geluk houden?
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:44 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Nederland van iedereen kan winnen maar ook verliezen. Van zowel grote landen als kleine landen.
Het gevoel bij mij is juist dat Nederland in de kwalificatie zelfs tegen kleine landen een flinke portie geluk nodig heeft om te winnen, dus tijdens het EK echt een stuk beter moet gaan voetballen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:44 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat Nederland van iedereen kan winnen maar ook verliezen. Van zowel grote landen als kleine landen.
hoeveel verder onder de gordel wil je nog gaan MONTANA?quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog even en je keert overspannen terug uit de ziektewet!![]()
...
Er is een verschil tussen meedoen om de titel en kans maken op de titel. Montana bedoelde natuurlijk dat laatste. En het vervelende van het EK is dat alle slechte landjes, waar Nederland nu steeds met veel moeite van wint, niet meer meedoen en je opeens tegen ploegen als Frankrijk, of Spanje, of Duitsland moet spelen. En dan maakt Nederland geen enkele kans als ze zo blijven voetballen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:41 schreef Beschouw het volgende:
Als ze zich plaatsen voor de eindronde doen ze toch mee om de titel![]()
Natuurlijk weet ik dat. Reageerde alleen op Beschouw die aangaf dat je al meedoet om de titel, als je je geplaatst heb. Ik doelde namelijk op het feit of Oranje kansmaakt op de titel, maar dat snapte jij vast wel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:46 schreef Tennessee het volgende:
[..]
je weet net als iedereen dat op de WK ook landen uit zwakke confederaties meedoen en dat dat op de EK volgend jaar anders is.
[..]
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het gevoel bij mij is juist dat Nederland in de kwalificatie zelfs tegen kleine landen een flinke portie geluk nodig heeft om te winnen, dus tijdens het EK echt een stuk beter moet gaan voetballen.
Cijfermatig doen we het juist beter dan ooit, dus zal het op het EK wel slecht gaan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:53 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Is een eindronde echt te vergelijken met de kwalificatie?
Hoe vaak hebben we het wel niet 'slecht' gedaan om redelijk ver te komen op het WK of EK?
en nu weer even een écht argument... oh nee, niet weer, jij had er nog geen....quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Cijfermatig doen we het juist beter dan ooit, dus zal het op het EK wel slecht gaan.![]()
Gevoel voor humor is ook ver te zoeken hequote:Op vrijdag 14 september 2007 15:48 schreef Tennessee het volgende:
[..]
hoeveel verder onder de gordel wil je nog gaan MONTANA?
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Cijfermatig doen we het juist beter dan ooit, dus zal het op het EK wel slecht gaan.![]()
Sowieso, en die kans krijgt hij heus wel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:58 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen.
Ik ben van mening dat van Basten en zijn team die kans in elk geval verdienen.
Ik ben ook van mening dat van Gaal nogmaals een kans mag krijgen ooit al heeft die ongeveer de slchste prestatie ooit neergezet.
En zelfs op het WK hebben we het helemaal niet zo slecht gedaan. De eerste ronde was de beste sinds '74 en dat we er vervolgens in de knock-out fase uitvlogen is ook niet nieuw, alleen jammer dat het meteen de eerste wedstrijd al was en tsja, we hebben het allemaal gezien, maar het was 1-0 en geen 4-0 dus zo'n zeperd was het ook niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:53 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Is een eindronde echt te vergelijken met de kwalificatie?
Hoe vaak hebben we het wel niet 'slecht' gedaan om redelijk ver te komen op het WK of EK?
weer zo'n nergens op gebaseerde uitspraak... wat is dat nou voor onzin man?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sowieso, en die kans krijgt hij heus wel.
Marco van Basten wordt echt niet ontslagen voor het EK, de cijfers geven daar ook geen aanleiding voor.
De kans dat Van Basten wordt ontslagen door de KNVB, is even groot als het winnen van de Europese titel.
De wedstrijden tegen Argentinie en Engeland gingen nergens om. Tegen Portugal op het afgelopen WK was Nederland echt niet de mindere. De Portugezen kregen 1 kans en scoorden, terwijl Cocu nog op de lat schoot. Met Portugal heeft Oranje het altijd moeilijk gehad. En ik weet niet of jij de wedstrijd tegen Italie nog kan herinneren, maar dat verlies was voor een groot deel de schuld van Ron Vlaar. Hij is daarna ook niet meer opgeroepen door Van Basten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:39 schreef Grimm het volgende:
Tegen A-landen ( waar we niet zo vaak tegen oefenen en spelen) hebebn we een veel minder resultaat.
Italie Verloren
Portugal Verloren
Engeland Gelijk
Argentinie Gelijk
Je gaat toch werkelijk waar de wedstrijden tegen Albanie, Luxemburg etc. niet serieus nemen ofwelquote:Op vrijdag 14 september 2007 14:53 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Je vroeg om een objectief lijstje, dat gaf ik je, vervolgens haal je daar de wedstrijden uit die jouw punt zouden bevestigen, dan haal je er een paar oefenwedstrijden bij om je standpunt te onderstrepen en tot slot beschuldig je mij er, onterecht, van dat ik met cijfers over oefenwedstrijden zou komen...Ik heb het juist niet over oefenwedstrijden, die haal jij er bij
Bulgarijë is trouwens 29ste van de wereld en Roemenië 13de dus top 30 en top 15 en zeker geen b-landen.
dus kwalificatiewedstrijden niét serieus nemen en oefenwedstrijden wél, klink niet bepaald logisch vind ik, wat vind je zelf?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:11 schreef Grimm het volgende:
[..]
Je gaat toch werkelijk waar de wedstrijden tegen Albanie, Luxemburg etc. niet serieus nemen ofwel
Italië was ook een oefenwedstrijd, de enige die wél ergens om ging was die tegen Portugal. 24 wedstrijden, 18 overwinningen en 1 verliespot en de enige argumenten die ze hebben is die ene verliespot en de 0-1 overwinningen op Luxemburg en Albanië... oh ja, en dat de kwalificatie voor de WK tot nu toe op doelsaldo beter ging dan die voor de EK nu.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:11 schreef Oma het volgende:
[..]
De wedstrijden tegen Argentinie en Engeland gingen nergens om. Tegen Portugal op het afgelopen WK was Nederland echt niet de mindere. De Portugezen kregen 1 kans en scoorden, terwijl Cocu nog op de lat schoot. Met Portugal heeft Oranje het altijd moeilijk gehad. En ik weet niet of jij de wedstrijd tegen Italie nog kan herinneren, maar dat verlies was voor een groot deel de schuld van Ron Vlaar. Hij is daarna ook niet meer opgeroepen door Van Basten.
Portugal was gelijk ook de enige wedstrijd die absoluut niet verloren mocht worden. Verlies in alle andere wedstrijden zou op te vangen zijn geweest.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:16 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Italië was ook een oefenwedstrijd, de enige die wél ergens om ging was die tegen Portugal. 24 wedstrijden, 18 overwinningen en 1 verliespot en de enige argumenten die ze hebben is die ene verliespot en de 0-1 overwinningen op Luxemburg en Albanië
we zijn uitgeschakeld in de knock-out fase op een WK... Dat is tot nu toe nooit béter maar wél vaak slechter gegaan, Er was vantevoren gezegd dat we van dat WK geen hoge verwachtingen mochten hebben, tóch was het de beste eerste ronde sinds '74 en de beste kwalificatie óóit... Vind je niet dat je misschien een beetje teveel waarde aan die ene wedstrijd hecht?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:20 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Portugal was gelijk ook de enige wedstrijd die absoluut niet verloren mocht worden. Verlies in alle andere wedstrijden zou op te vangen zijn geweest.
Nooit beter? Dus in de achtste finale er uit vliegen is even goed als de finale halen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
we zijn uitgeschakeld in de knock-out fase op een WK... Dat is tot nu toe nooit béter maar wél vaak slechter gegaan, Er was vantevoren gezegd dat we van dat WK geen hoge verwachtingen mochten hebben, tóch was het de beste eerste ronde sinds '74 en de beste kwalificatie óóit... Vind je niet dat je misschien een beetje teveel waarde aan die ene wedstrijd hecht?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we het nooit beter hebben gedaan op een wk dan er in de knock-out fase uitvliegen. Je kan je kwalificeren, dan kan je door de eerste ronde heen en als je dan vervolgens ook nog de knock-out fase weet te overleven ben je Wereldkampioen, tot nu toe zijn we niet verder gekomen dan de knock-out fase.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:32 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Nooit beter? Dus in de achtste finale er uit vliegen is even goed als de finale halen?![]()
Dat slaat nergens op. In de kwalificatie stond er op elke wedstrijd druk totdat we zeker waren van kwalificatie en in de eerste ronde stond op de eerste twee wedstrijden net zo veel druk, misschien zelfs wel meer, als bij die tegen Portugal. Hooguit was de druk hoger van de media en andere mensen die na de kwalificatie en de eerste ronde bij Portugal opeens gingen denken dat we wel even Wereldkampioen zouden gaan worden en anders toch wel minstens de finale halen. En die mensen lopen nu te roepen dat Van Basten ontslagen zou moeten worden.quote:Ik maak alleen maar duidelijk dat dat de enige wedstrijd was waar ècht druk opstond. En ik hoef jou niet te vertellen dat die wedstrijd behoorlijk verneukt werd.![]()
En toch was Oranje niet de mindere die wedstrijd. Dat moeten de mensen die letten op "het vertoonde spel" toch ook hebben gezien. Dat was in het verleden vaak anders. Onder Advocaat werd Oranje gewoon weggespeeld door Portugal. En als je de statistieken bekijkt, dan zie dat Oranje het altijd moeilijk heeft gehad met Portugal.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:32 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Nooit beter? Dus in de achtste finale er uit vliegen is even goed als de finale halen?![]()
Ik maak alleen maar duidelijk dat dat de enige wedstrijd was waar ècht druk opstond. En ik hoef jou niet te vertellen dat die wedstrijd behoorlijk verneukt werd.![]()
Mwah dus jij vind wedstrijden tegen Thailand leuker dan tegen Italie?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dus kwalificatiewedstrijden niét serieus nemen en oefenwedstrijden wél, klink niet bepaald logisch vind ik, wat vind je zelf?
En afgelopen zaterdag en woensdag, denk je dat daar geen druk op stond? Dat waren gewonnen wedstrijden mét druk nummer 17 en 18 van de 24, met maar 1 verliespot.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we het nooit beter hebben gedaan op een wk dan er in de knock-out fase uitvliegen. Je kan je kwalificeren, dan kan je door de eerste ronde heen en als je dan vervolgens ook nog de knock-out fase weet te overleven ben je Wereldkampioen, tot nu toe zijn we niet verder gekomen dan de knock-out fase.
[..]
Dat slaat nergens op. In de kwalificatie stond er op elke wedstrijd druk totdat we zeker waren van kwalificatie en in de eerste ronde stond op de eerste twee wedstrijden net zo veel druk, misschien zelfs wel meer, als bij die tegen Portugal. Hooguit was de druk hoger van de media en andere mensen die na de kwalificatie en de eerste ronde bij Portugal opeens gingen denken dat we wel even Wereldkampioen zouden gaan worden en anders toch wel minstens de finale halen. En die mensen lopen nu te roepen dat Van Basten ontslagen zou moeten worden.
Met deze uitleg stel je die prestaties dus wel gelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat we het nooit beter hebben gedaan op een wk dan er in de knock-out fase uitvliegen. Je kan je kwalificeren, dan kan je door de eerste ronde heen en als je dan vervolgens ook nog de knock-out fase weet te overleven ben je Wereldkampioen, tot nu toe zijn we niet verder gekomen dan de knock-out fase.
Als we in de kwalificatie een wedstrijd verloren zou worden, was dat te compenseren geweest in de daaropvolgende wedstrijden. Er is niet één wedstrijd geweest in de kwalificatie die het einde zou betekenen als er verloren zou worden. Tegen Portugal was dat logischerwijs wel het geval, dat is m'n punt. En ja, ik weet wel dat je nu weer naar voren gaat brengen dat er niets verwacht mocht worden van Nederland op het WK. Daarmee heeft van Basten trouwens wel de druk op het EK gigantisch verhoogd, en ik hoop dat hij zijn conclusies trekt als Nederland geen Europees kampioen wordt.quote:[..]
Dat slaat nergens op. In de kwalificatie stond er op elke wedstrijd druk totdat we zeker waren van kwalificatie en in de eerste ronde stond op de eerste twee wedstrijden net zo veel druk, misschien zelfs wel meer, als bij die tegen Portugal. Hooguit was de druk hoger van de media en andere mensen die na de kwalificatie en de eerste ronde bij Portugal opeens gingen denken dat we wel even Wereldkampioen zouden gaan worden en anders toch wel minstens de finale halen. En die mensen lopen nu te roepen dat Van Basten ontslagen zou moeten worden.
geen touw aan vast te knopen, sorryquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:45 schreef Grimm het volgende:
[..]
Mwah dus jij vind wedstrijden tegen Thailand leuker dan tegen Italie?
Dus niet, maar voor jouw plezier, ok, ik stel ze gelijk, en dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:48 schreef ruud.nl het volgende:
[q]
Met deze uitleg stel je die prestaties dus wel gelijk.![]()
Nee, wat ik naar voren ga brengen is dat jij nu als argument naar voren brengt dat de knock-out fase bijzonder is omdat er maar maar twee uitkomsten mogelijk zijn, uitschakeling of een ronde verder, en dat is nu precies mijn punt dat je niet schijnt te begrijpen...quote:Als we in de kwalificatie een wedstrijd verloren zou worden, was dat te compenseren geweest in de daaropvolgende wedstrijden. Er is niet één wedstrijd geweest in de kwalificatie die het einde zou betekenen als er verloren zou worden. Tegen Portugal was dat logischerwijs wel het geval, dat is m'n punt. En ja, ik weet wel dat je nu weer naar voren gaat brengen dat er niets verwacht mocht worden van Nederland op het WK. Daarmee heeft van Basten trouwens wel de druk op het EK gigantisch verhoogd, en ik hoop dat hij zijn conclusies trekt als Nederland geen Europees kampioen wordt.![]()
Waar wil je nou heen? Je zegt zelf dat we het nooit beter hebben gedaan dan de knock-outfase op een WK, waarmee je dus impliceert alsof het geen drol uitmaakt of je in de achtste finale verliest, of in de finale. Niet dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:52 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dus niet, maar voor jouw plezier, ok, ik stel ze gelijk, en dan?
Wat lul je dan?quote:[..]
Nee, wat ik naar voren ga brengen is dat jij nu als argument naar voren brengt dat de knock-out fase bijzonder is omdat er maar maar twee uitkomsten mogelijk zijn, uitschakeling of een ronde verder, en dat is nu precies mijn punt dat je niet schijnt te begrijpen...
Zo breng je het wel leuk. Maar het is niet zo dat een WK twee rondes heeft: de poule-fase en de knock-out fase. Je hebt een poule-fase en daarna komen de achtste finales. Knock-out fase is verder geen officiele prestatie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
De knock-out fase?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:41 schreef Tennessee het volgende:
Nee, jij suggereert dat ik dat impliceer wat ik niet doe, maar om verder niet moeilijk te doen gaf ik je toch gelijk... Zullen we het nu weer over MvB hebben?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Waar wil je nou heen? Je zegt zelf dat we het nooit beter hebben gedaan dan de knock-outfase op een WK, waarmee je dus impliceert alsof het geen drol uitmaakt of je in de achtste finale verliest, of in de finale. Niet dan?
na het weekend dan misschien? jij ook prettig weekendquote:Wat lul je dan?![]()
Sjonge jonge, zelden nog nooit zo'n simpele ziel als jou meegemaakt.![]()
Anyway, ik ben ervandoor, prettig weekend.![]()
![]()
het is wel de enige van de drie fases, kwalificatie, eerste ronde, knock-out fase, waar een knock-out systeem is, en dát was het punt, niet hoeveel wedstrijden er in de knock-out fase werden gewonnen...quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:02 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Zo breng je het wel leuk. Maar het is niet zo dat een WK twee rondes heeft: de poule-fase en de knock-out fase. Je hebt een poule-fase en daarna komen de achtste finales. Knock-out fase is verder geen officiele prestatie.
Je kan inderdaad óók kijken hoe vér je bent gekomen in de knock-out fase maar dat was niet het punt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:09 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
De knock-out fase?
Gelukkig zitten daar geen gradaties in![]()
Nee omdat het niet in je straatje pastquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:49 schreef Tennessee het volgende:
[..]
geen touw aan vast te knopen, sorry
Lijkt me toch vrij essentieel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:26 schreef Tennessee het volgende:
Je kan inderdaad óók kijken hoe vér je bent gekomen in de knock-out fase maar dat was niet het punt.
Nee, omdat ik met de beste wil van de wereld niet begrijp waar je het over hebt, maar misschien kan je het nog een keer uitleggen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:33 schreef Grimm het volgende:
[..]
Nee omdat het niet in je straatje past![]()
Dus mijn ciijfers passen niet in jouw straatje maar ik moet wel objectief blijven over...? Bedoel je dat ik niet met een complete lijst aan moet komen (objectief toch?) of dat ik juist wél naar oefenwedstrijden moet kijken inplaats van naar kwalificatiewedstrijden? Ik snap het echt niet, sorry...quote:netzoals die cijfertjes van jouw passen die niet in mijn straatje, je moet wel objectief blijven tegen wie je een goed resultaat haalt
niet in de context waar jij het uit hebt gehaald.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:36 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Lijkt me toch vrij essentieel.
het zal wel aan mij liggen maar ik kan er steeds minder een touw aan vast knopen ondertussen... Heeft er nou nog iemand argumenten of lopen jullie alleen maar te zieken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:39 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
ALS NEDERLAND ZICH TEN KOSTE VAN DIE DEKSELSE ALBANIERS WEET TE PLAATSEN DAN KOMT DAT AAN ALS EEN MOKERSLAG.
HET IS IN GEEN TIJDEN MEER EEN VOETBALDREUMES!
HET IS GENIETEN HOOR MET DIE JONGENS VAN MARCO!
Je moet objectief blijven in de zin van je moet kijken van wie je wint. Als Ado van Top Oss wint dan is dat "normaal" maar witn het van Ajax dan is het een goede prestatie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:37 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nee, omdat ik met de beste wil van de wereld niet begrijp waar je het over hebt, maar misschien kan je het nog een keer uitleggen?
en misschien dat je dan ook nog even uit kan leggen wat je hiermee bedoelt;
[..]
Dus mijn ciijfers passen niet in jouw straatje maar ik moet wel objectief blijven over...? Bedoel je dat ik niet met een complete lijst aan moet komen (objectief toch?) of dat ik juist wél naar oefenwedstrijden moet kijken inplaats van naar kwalificatiewedstrijden? Ik snap het echt niet, sorry...
quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:44 schreef Grimm het volgende:
[..]
Je moet objectief blijven in de zin van je moet kijken van wie je wint. Als Ado van Top Oss wint dan is dat "normaal" maar witn het van Ajax dan is het een goede prestatie.
Nederland voetbalt tegen B landen...
Een EKquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:49 schreef Oma het volgende:
Ach, ik vind het wel vermakelijk dat we een keer een bondscoach hebben die resultaatvoetbal speelt.
Wat heeft Oranje in het verleden nou gewonnen met dat 'mooie' voetbal?
Hierna mag hopelijk Foppe het proberen.
de discussie had er denk ik meer aan gehad als je had aangegeven wat volgens jou precies die herhalingen van onzinnige beweringen zijnquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:43 schreef golfer het volgende:
Het is een uiterst vermakelijke serie topics geworden, deze reeks.
Vooral omdat er sprake is van een aantal posters die om de zoveel posts hetzelfde blijven herhalen en blijkbaar geloven in de kracht van herhalingen: als je maar vaak genoeg iets onzinnigs beweert ga je er misschien vanzelf in geloven als waarheid.
De evangelisten op deze wereld zijn een paar potentiële Jehova-getuigen misgelopen.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:46 schreef Tennessee het volgende:
[..]
wat bedoel je precies met B landen? ik probeer niet lullig te doen maar jij bedoelt daar vast iets anders mee dan ik...
Mwah na de bulgarije wedstrijd was er geen euforie vond ik. terwijl dat een redelijke wedstrijd wasquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:51 schreef Pedroso het volgende:
Volgens de critici is 'iedereen' tegen v. Basten. Er zullen momenteel best veel mensen zijn die dat zijn maar de voetbalwereld is zo opportunistisch als het maar zijn kan. 1 of 2 goede wedstrijden en Marco is weer de held.
Er wordt geen resultaatvoetbal gespeeld, er is gewoon flink gemazzeld.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:49 schreef Oma het volgende:
Ach, ik vind het wel vermakelijk dat we een keer een bondscoach hebben die resultaatvoetbal speelt.
dan is de vraag hoe dat komt erg interessant, toch?quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:51 schreef Pedroso het volgende:
Volgens de critici is 'iedereen' tegen v. Basten. Er zullen momenteel best veel mensen zijn die dat zijn
leuke hint maar we hebben het over B landen dus ik ben bang dat ik het verband met Top oss en Ajax niet helemaal vat, maar als je het uit wil leggen, ga je gangquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:51 schreef Grimm het volgende:
[..]
Lees mijn vorige post nog maar n's door het verschil zit 'm in Top oss en Ajax (HINT HINT)
Was inderdaad een redelijke wedstrijd. Een volwassen overwinning in ieder geval. Was overigens geen goede , topwedstrijd (heb je ook 2 ploegen voor nodig). Tegen Albanie uit kan je ook geen goede wedstrijd spelen, dat heeft het verlden al bewezen. Ieder topland heeft het daar moeilijk. Ik acht de kans groot dat Nederland uit tegen Roemenie een goede wedstrijd speelt. Roemenie kan zelf ook wat en zal ook voor de winst gaan. In dit soort wedstrijden is Oranje op zijn best. Mocht dat inderdaad gebeuren dan zie ik de stemming zomaar omslaan (niet bij de notoire azijnzeikerds maar bij het grote publiek).quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:52 schreef Grimm het volgende:
[..]
Mwah na de bulgarije wedstrijd was er geen euforie vond ik. terwijl dat een redelijke wedstrijd was
EK '08 kwalificatiequote:Op vrijdag 14 september 2007 17:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Er wordt geen resultaatvoetbal gespeeld, er is gewoon flink gemazzeld.
Voor hetzelfde geld was er verloren van Albanie. Het is dat er een doelpunt is afgekeurd en dat Ruud nog net wist te scoren vlak voor tijd. Verder is er geen kans gecreeerd..
Italianen die resultaatvoetbal spelen hebben wel de poppetjes op de goede plek staan en spelen over het algemeen op een controlerende manier 4-4-2.
En op het WK waar het uiteindelijk om gaat?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:03 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Italië 1 - 1 Litouwen
Faroeër Eilanden 1 - 2 Italië
en in de WK06 kwalificatie
Noorwegen 0:0 Italië
Schotland 1:1 Italië
precies, waarom doe je het dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:05 schreef venomsnake het volgende:
Tja, kom je weer aan met je cijfertjes..
Maar heb je die wedstrijden ook gezien?
Italie speelt heel ander voetbal dan Nederland.
Kan je gewoon niet met elkaar vergelijken.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Er wordt geen resultaatvoetbal gespeeld, er is gewoon flink gemazzeld.
Voor hetzelfde geld was er verloren van Albanie. Het is dat er een doelpunt is afgekeurd en dat Ruud nog net wist te scoren vlak voor tijd. Verder is er geen kans gecreeerd..
Italianen die resultaatvoetbal spelen hebben wel de poppetjes op de goede plek staan en spelen over het algemeen op een controlerende manier 4-4-2.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:03 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Italië 1 - 1 Litouwen
Faroeër Eilanden 1 - 2 Italië
en in de WK06 kwalificatie
Noorwegen 0:0 Italië
Schotland 1:1 Italië
Ik vergelijk het juist NIET!!quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
precies, waarom doe je het dan?
[..]
zijn we als zo vaak in de knock-out fase uitgeschakeld, net als alle andere landen behalve Italië, terwijl Italië voor de zoveelste keer kampioen werd. Is je punt dat we op zijn Italiaans moeten gaan spelen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
En op het WK waar het uiteindelijk om gaat?
waar die persoon gelijk in heeft.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik vergelijk het juist NIET!!
Ik reageer op iemand die zegt dat Nederland resultaatvoetbal speelt.
Dat proberen we al, maar alleen dankzij geluk krijgen we tot nu toe resultaat.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
zijn we als zo vaak in de knock-out fase uitgeschakeld, net als alle ander landen behalve Italië, terwijl Italië voor de zoveelste keer kampioen werd. Is je punt dat we op zijn Italiaans moeten gaan spelen?
Newsflash: alle landen die de groepsfase winnen vliegen er op 1 na in de knock-out fase uit. Stap om te beginnen eens van dit vage gedoe af. Nederland ging er in de achste finale uit en Frankrijk in de finale. Zie je daar nou echt geen verschil in?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:08 schreef Tennessee het volgende:
zijn we als zo vaak in de knock-out fase uitgeschakeld, net als alle ander landen behalve Italië, terwijl Italië voor de zoveelste keer kampioen werd. Is je punt dat we op zijn Italiaans moeten gaan spelen?
Nope. Nederland is zoekende, probeert van alles maar eigenlijk werkt het nog voor geen meter. Komt mede omdat V Basten vol wil houden aan een systeem waar het de spelers niet voor heeft.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
waar die persoon gelijk in heeft.
Hoe kan je nou in hemelsnaam serieus beweren dat MvB met Oranje Italiaans probeert te spelen? Als je nou had gezegd Duits had ik je gelijk gegeven, maar Italiaans?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat proberen we al, maar alleen dankzij geluk krijgen we tot nu toe resultaat.
Het Duitse voetbalteam speelt een stuk technisch verzorgder voetbal dan Nederland.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:11 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hoe kan je nou in hemelsnaam serieus beweren dat MvB met Oranje Italiaans probeert te spelen? Als je nou had gezegd Duits had ik je gelijk gegeven, maar Italiaans?
voor een land dat geen resultaat voetbal speelt en zoekende is en geen spelers heeft voor het systeem van de coach zijn 24 18 5 1 wel erg veelbelovende cijfers, vind je ook niet?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:11 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nope. Nederland is zoekende, probeert van alles maar eigenlijk werkt het nog voor geen meter. Komt mede omdat V Basten vol wil houden aan een systeem waar het de spelers niet voor heeft.
De overwinning op Ablanie was meer geluk dan wijsheid.
eerder de zorgen die het resultaat verbloemen lijkt mequote:Op vrijdag 14 september 2007 18:15 schreef sjimz het volgende:
Het resultaat verbloemt ook de zorgen, dat is het probleem nou juist![]()
Niet veelbelovend, eerder vertekenend.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:14 schreef Tennessee het volgende:
voor een land dat geen resultaat voetbal speelt en zoekende en geen spelers heeft voor het systeem van de coach zijn 24 18 5 1 wel erg veelbelovende cijfers, vind je ook niet?
de poule van Nederland is helemaal niet zwakker dan andere poules. de enige poule met twee landen die jij wel tot de A landen zal rekenen is de poule met Italië en Frankrijk en geloof het of niet, in die poule staat Schotland voorlopig nog bovenaan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:13 schreef BobbyHill het volgende:
Inderdaad, Italie is een geoliede machine die puur op resultaat speelt en dat in de meeste gevallen ook krijgt. Nederland doet maar een end en heeft geluk dat ze in een belachelijk makkelijke poule zitten, zodat de tegenstanders te zwak zijn om het af te straffen.
Duitsland en Tsjechie zijn geen A-landen? Zweden en Spanje ook niet?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:17 schreef Tennessee het volgende:
de poule van Nederland is helemaal niet zwakker dan andere poules. de enige poule met twee landen die jij wel tot de A landen zal rekenen is de poule met Italië en Frankrijk en geloof het of niet, in die poule staat Schotland voorlopig nog bovenaan.
die zelf, niet eens met uitzondering van Duitsland, allemaal minstens net zo veel moeite hebben met de kwalificatie als Nederland.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:16 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Niet veelbelovend, eerder vertekenend.
Dit team staat stijf van de mazzel en heeft gewoon geluk dat ze geen tegenstanders treffen die hun opeengestapelde wanvertoningen afstraffen, zoals de ploegen die straks op het EK te bewonderen zijn.
Nee. Ik vind het schandalig dat hij blijkbaar nog steeds de tijd krijgt om er wat van te maken. Dat had al lang moeten gebeuren imo. Hij blijft namelijk maar steeds hetzelfde proberen, terwijl het gewoon niet gaat werken, dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
voor een land dat geen resultaat voetbal speelt en zoekende en geen spelers heeft voor het systeem van de coach zijn 24 18 5 1 wel erg veelbelovende cijfers, vind je ook niet?
Ik vind het schandalig dat jij denkt er meer van te begrijpen dan Van Basten en de KNVB en dat je daar blijkbaar zelf ook helemaal geen terughoudendheid in hebt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee. Ik vind het schandalig dat hij blijkbaar nog steeds de tijd krijgt om er wat van te maken. Dat had al lang moeten gebeuren imo. Hij blijft namelijk maar steeds hetzelfde proberen, terwijl het gewoon niet gaat werken, dat is inmiddels wel duidelijk.
Leuk hoor die cijfertjes, maar iedereen met een beetje verstand van voetbal ziet dat het spel nog steeds van een dramatisch niveau is als je ziet over welk spelersmateriaal Marco beschikt.
Jij wilt dat blijkbaar niet inzien. Dat is je goed recht. Ieder zijn mening.
Mijn mening is dat V Basten meer dan genoeg tijd heeft gehad. Ik heb niet de illusie dat Nederland mee gaat doen om de prijzen op het EK zoalng hij maar vol blijft houden aan een verkrampt 4-3-3 systeem. Bovendien is het voor mij totaal onbegrijpelijk dat Seedorf op de bank zit om maar een wat te noemen. Ik vind dat schandalig.!!
Volgens mij heeft half Nederland dat ook, dat is pas schandalig.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:23 schreef Tennessee het volgende:
Ik vind het schandalig dat jij denkt er meer van te begrijpen dan Van Basten en de KNVB en dat je daar blijkbaar zelf ook helemaal geen terughoudendheid in hebt.
Ik vind het schandalig als iemand klakkeloos op grond van wat statische cijfers zondermeer achter de standpunten van de KNVB en Van Basten aanloopt zonder daarbij kritisch te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:23 schreef Tennessee het volgende:
Ik vind het schandalig dat jij denkt er meer van te begrijpen dan Van Basten en de KNVB en dat je daar blijkbaar zelf ook helemaal geen terughoudendheid in hebt.
nou, dan is nu weer duidelijk wat we allebei schandalig vinden, terug naar de argumenten waarom MvB ontslagen zou moeten worden. Iemand een lijstje?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig als iemand klakkeloos op grond van wat statische cijfers zondermeer achter de standpunten van de KNVB en Van Basten aanloopt zonder daarbij kritisch te kunnen zijn.
Oh en er zijn in Nederland heel wat mensen te vinden die meer verstand van voetbalzaken hebben dan die KNVB en de huidige bondscoach, ook al werken die niet in dienst van de KNVB.
Waarom? We hebben toch meer goede voetballers dan Seedorf?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Bovendien is het voor mij totaal onbegrijpelijk dat Seedorf op de bank zit om maar eens wat te noemen. Ik vind dat schandalig.!!
Seedorfquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom? We hebben toch meer goede voetballers dan Seedorf?
De Zeeuw:quote:* Nederlands landskampioen 1993/1994 (Ajax)
* Nederlands landskampioen 1994/1995 (Ajax)
* Nederlandse beker 1992/1993 (Ajax)
* Nederlandse Super Cup 1993 (Ajax)
* Nederlandse Super Cup 1994 (Ajax)
* UEFA Champions League 1994/1995 (Ajax)
* Spaans landskampioen 1996/1997 (Real Madrid)
* Spaanse Super Cup 1997 (Real Madrid)
* UEFA Champions League 1997/1998 (Real Madrid)
* FIFA Wereldbeker voor clubteams 1998 (Real Madrid)
* Italiaans landskampioen 2003/2004 (AC Milan)
* Italiaanse beker 2002/2003 (AC Milan)
* Italiaanse Super Cup 2004 (AC Milan)
* UEFA Champions League 2002/2003 (AC Milan)
* UEFA Super Cup 2003 (AC Milan)
* UEFA Super Cup 2007 (AC Milan)
* UEFA Champions League 2006/2007 (AC Milan)
* Beste Middenvelder UEFA Champions League 2006/07 (AC Milan)
quote:Europees Kampioen onder 21 2006
De goede oude tijdquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:38 schreef Suijk het volgende:
Waar is de tijd dat Seedorf nog gewoon verguisd werd.
Ik vind Seedorf toch één van de betere middenvelders van de wereld met bovendien een schat aan ervaring. En die ervaring kan in moeilijke wedstrijden nog wel eens van pas komen. Hij zou bij mij altijd in de basis staan..!!quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom? We hebben toch meer goede voetballers dan Seedorf?
beweer je nu dat ongeveer de helft van de eredivisietrainers wél gewonnen had van Portugal of betere cijfers had gehaald dan 24 18 5 1 ?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:32 schreef BobbyHill het volgende:
Ongeveer de helft van eredivisietrainers om te beginnen
Dat zeg ik nietquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef pekel het volgende:
[..]
Vertel? Jij wil beweren dat Seedorf kwalitatief minder is dan De Zeeuw?
![]()
Dan pas je het team daar op aan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:45 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Seedorf is kwalitatief beter, maar wel op een compleet andere positie.
M.I. is de Zeeuw geschikter voor verdedigend werk op het middenveld dan Seedorf.
Seedorf is dan weer superieur op aanvallend vlak.
Je deed het voorkomen alsof je Seedorf op de positie van De Zeeuw wilde neerzetten.quote:
dus het hele team aanpassen aan Seedorf en dan maar hopen dat hij niet tegen een blessure of schorsing aanloopt?quote:
VdV, Sneijder, v Persie, Sar, Nistelrooy, Kuyt, Seedorf, Robben. Elk land droomt van zulke namen. Waarom kan onze bondscoach dan niet een team smeden hiervan? Oké, verdedigend is het kwalitatief veeeel minder dan ons middenveld/aanval. Maar dat is geen smoes voor de nipte overwinning daar in Tirana.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:47 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Je deed het voorkomen alsof je Seedorf op de positie van De Zeeuw wilde neerzetten.
Ik vind ook dat Seedorf erin moet, en dat een team daar best op aangepast kan worden, maar waar zijn onze Kaká, Pirlo en Gattuso, etc.?.
Nee, zodat hij in het team past.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:49 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dus het hele team aanpassen aan Seedorf en dan maar hopen dat hij niet tegen een blessure of schorsing aanloopt?
Als je daar de spelers voor hebt wel, maar je hebt niet de kwalitatieve verdediging als Real of Milan oid om met Seedorf, Sneijder en Van der Vaart te spelen, plus nog eens Van Persie, Van Nistelrooy en eventueel dan nog eens Babel, Robben, Huntelaar of Kuijt.quote:
Klopt, verdedigend hebben we flink ingeleverd in kwaliteit. Helaas.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Als je daar de spelers voor hebt wel, maar je hebt niet de kwalitatieve verdediging als Real of Milan oid om met Seedorf, Sneijder en Van der Vaart te spelen, plus nog eens Van Persie, Van Nistelrooy en eventueel dan nog eens Babel, Robben, Huntelaar of Kuijt.
En de keuze tussen Seedorf en Sneijder is echt niet de makkelijkste.
De overdreven steun van veel kanten aan Seedorf komt meer uit het tegen van Basten zijn dan voor Seedorf zijn. Alsof iemand had gedacht drie jaar geleden dat er om Seedorf geroepen zou worden.
Hoeft helemaal niet te kiezen, gewoon beide laten spelen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En de keuze tussen Seedorf en Sneijder is echt niet de makkelijkste.
en dan past hij in het team, en dan raakt hij geblesseerd of geschorst, en dan, het hele team weer omgooien en aanpassen op...?quote:
valt ook wel mee trouwens, 7 tegendoelpunten in 24 wedstrijden...quote:Alleen zit ik nu ff na te denken, en verdedigend staat het voor geen meter, en daar hebbe we ook niks lopen.
Melchiot wordt ook ineens na dat hij terug is gehaald zonder discussie in elke opstelling op de rechtsback gezet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:53 schreef pekel het volgende:
[..]
Klopt, verdedigend hebben we flink ingeleverd in kwaliteit. Helaas.
Dat klopt, gelukkig hebben we ook een goede keeper. Maar we krijgen wel te veel kansen tegen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
[..]
valt ook wel mee trouwens, 7 tegendoelpunten in 24 wedstrijden...
Edjequote:Op vrijdag 14 september 2007 18:57 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat klopt, gelukkig hebben we ook een goede keeper. Maar we krijgen wel te veel kansen tegen.
aanval zit statistisch gezien dan achter die van Wales, Cyprus en Georgië met 11 goalsquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef Tennessee het volgende:
valt ook wel mee trouwens, 7 tegendoelpunten in 24 wedstrijden...
klopt, onze productiviteit mag ook omhoog, ook mee eens, maar ook geen reden het ontslag van Van Basten te eisen... Én we krijgen nog een Nederland - Luxemburg voor het gemiddelde!quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:00 schreef AminBen het volgende:
[..]
aanval zit statistisch gezien dan achter die van Wales, Cyprus en Georgië met 11 goals
Sowieso moet je met deze namen wel een verdediging op kunnen stellen die gewoon degelijk speelt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef AminBen het volgende:
[..]
Melchiot wordt ook ineens na dat hij terug is gehaald zonder discussie in elke opstelling op de rechtsback gezet.
Kom nou zeg. Slechte verdediging ok, maar Melchiot??![]()
moet je je voorstellen hoe de mensen die al drie jaar roepen dat hij ontslagen moet worden voor lul staan als we volgend jaar kampioen worden en wat voor vreemde verhalen er dan op tafel gaan komen... over geluk en zo waarschijnlijk...quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef EnactedChaos het volgende:
...
Maar goed, zal toch niet gebeuren. Al ziet van Basten in dat ie anders moet gaan spelen dan nog zal ie t niet doen. Ik ook niet trouwens als ik hem was, sta je dan voor lul![]()
Het ging toch om voetbalverstand? Elke trainer die ziet dat je met deze spelers geen 4-3-3 moet spelen en Van Nistelrooy en Van Bommel altijd moet selecteren (en zo zijn er nog wel wat onbegrijpelijke keuzes) heeft al meer voetbalverstand dan Van Basten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:42 schreef Tennessee het volgende:
beweer je nu dat ongeveer de helft van de eredivisietrainers wél gewonnen had van Portugal of betere cijfers had gehaald dan 24 18 5 1 ?
Maar het enige dat jij bepalend vind voor zijn ontslag zijn toch de statistieken? Dan kan je hier wel wegblijven want die zijn er nou eenmaal, en die veranderen ook niet. En op basis van die statistieken kan je m inderdaad niet ontslaan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
klopt, onze productiviteit mag ook omhoog, ook mee eens, maar ook geen reden het ontslag van Van Basten te eisen... Én we krijgen nog een Nederland - Luxemburg voor het gemiddelde!
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
moet je je voorstellen hoe de mensen die al drie jaar roepen dat hij ontslagen moet worden voor lul staan als we volgend jaar kampioen worden en wat voor vreemde verhalen er dan op tafel gaan komen... over geluk en zo waarschijnlijk...
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef EnactedChaos het volgende:
Ik vind de reden dat het een ongelooflijke inconsequente voor-kritiek-blinde Amsterdammer Utrechtenaar is wel goed![]()
Daar ben ik echt niet bang voor. Die kans is net zo groot als dat Heerenveen kampioen wordt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:08 schreef Tennessee het volgende:
moet je je voorstellen hoe de mensen die al drie jaar roepen dat hij ontslagen moet worden voor lul staan als we volgend jaar kampioen worden en wat voor vreemde verhalen er dan op tafel gaan komen... over geluk en zo waarschijnlijk...
nee, ik vind dat het hele verhaal over ontslag nergens op slaat en alleen maar gebral van een stel sensatiebeluste zwartkijkers is en ik gebruik behaalde resultaten als bewijs voor mijn kritiek op hun kritiek. "Zij" hebben geen cijfers om hun gelijk mee aan te tonen dus roepen ze steeds twee dingen, Portugal en Luxemburg en zeggen "ze" dat cijfers niets zeggen, de FIFA ranking niets zegt en dat "ze" al lang niet meer naar wedstrijden kijken omdat het toch alleen maar bagger is en als je dan vraagt hoe ze dat weten als ze niet meer kijken blijft het stil.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Maar het enige dat jij bepalend vind voor zijn ontslag zijn toch de statistieken?
Dus je bent er niet bang voor omdat je de kans klein acht, of zelfs 0. Nou, dapper, heb je over een jaar nog dezelfde account als je het mis hebt?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:14 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Daar ben ik echt niet bang voor. Die kans is net zo groot als dat Heerenveen kampioen wordt.
Nee, dan maak ik een nieuwe aan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:17 schreef Tennessee het volgende:
Dus je bent er niet bang voor omdat je de kans klein acht, of zelfs 0. Nou, dapper, heb je over een jaar nog dezelfde account als je het mis hebt?
begin je weer over die A-landen... Die zogenaamde A-landen laten in deze kwalificatie net als in de vorige kwalificatie meer punten aan postbodes dan Oranje onder van Basten. Moet ik de cijfers er nou wéér bij halen?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:21 schreef BobbyHill het volgende:
We hebben geen cijfers omdat die mazzelaars al die baggerwedstrijden op het nippertje winnen van landen waar de postbode haast de doelpunten moet maken. Heel frustrerend, want straks speel je op het EK tegen de eerste de beste A-ploeg en is het brullen geblazen.
Doe dat ..quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Moet ik de cijfers er nou wéér bij halen?
Ja, levensgevaarljk, die spitsen van Albanie en Luxemburgquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weinig goals tegen voor een kut verdediging
Jij hebt dingen die jij belangrijk vindt, ik heb dingen die ik belangrijk vindt. Dat jij vindt dat van Basten moet blijven om de cijfers vind ik best, denk er zelf niet zo over. Maar ik ga ook niet lopen zeiken dat jij geen 10 wedstrijdfragmenten moet geven om mijn ongelijk te bewijzen. Die Fifa ranking boeit me inderdaad geen flikker, en gewonnen wedstrijden in de in mijn ogen zwakste poule die je je kunt wensen ook niet. Maar dat is mijn mening, die van jou respecteer ik ook. De manier van belachelijk proberen maken daarentegen in de posts van jou, is iets wat me verschrikkelijk irriteert. En ja, Montana en nog een stel anderen hebben die neiging ook af en toe. Maar ik vind dit een teken van zwakte, als ze het niet met je eens willen zijn, de ander belachelijk maken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef Tennessee het volgende:
[..]
nee, ik vind dat het hele verhaal over ontslag nergens op slaat en alleen maar gebral van een stel sensatiebeluste zwartkijkers is en ik gebruik behaalde resultaten als bewijs voor mijn kritiek op hun kritiek. "Zij" hebben geen cijfers om hun gelijk mee aan te tonen dus roepen ze steeds twee dingen, Portugal en Luxemburg en zeggen "ze" dat cijfers niets zeggen, de FIFA ranking niets zegt en dat "ze" al lang niet meer naar wedstrijden kijken omdat het toch alleen maar bagger is en als je dan vraagt hoe ze dat weten als ze niet meer kijken blijft het stil.
vooruit, it's deja vu all over again;quote:
Dat komt omdat Nederland barst van het geluk. En gekuk is geen constante factor, daar moet je niet afhankelijk van zijn. Het kwartje had heel vaak anders kunnen vallen en ik vind het wonderbaarlijk dat dat maar niet gebeurd. Ze hadden zo 4 of 5 punten minder kunnen hebben en dan had niemand zich tekort gedaan hoeven voelen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef Tennessee het volgende:
begin je weer over die A-landen... Die zogenaamde A-landen laten in deze kwalificatie net als in de vorige kwalificatie meer punten aan postbodes dan Oranje onder van Basten. Moet ik de cijfers er nou wéér bij halen?
Ik vind niet dat hij moet blijven om de cijfers. Ik vind dat het belachelijk en totaal ongefundeerd is dat er ook maar over ontslag wordt gesproken en ik vind dat hij, in ieder geval, gewoon rustig zijn werk moet kunnen doen tot en met de EK volgend jaar. Punt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:30 schreef Solstice het volgende:
[..]
Jij hebt dingen die jij belangrijk vindt, ik heb dingen die ik belangrijk vindt. Dat jij vindt dat van Basten moet blijven om de cijfers vind ik best, denk er zelf niet zo over.
Leg dan eens uit waarom het in jouw ogen de zwakste poule is...quote:Maar ik ga ook niet lopen zeiken dat jij geen 10 wedstrijdfragmenten moet geven om mijn ongelijk te bewijzen. Die Fifa ranking boeit me inderdaad geen flikker, en gewonnen wedstrijden in de in mijn ogen zwakste poule die je je kunt wensen ook niet.
neem me niet kwalijk, maar ik ben juist degene die de hele tijd belachelijk wordt gemaakt en in de zeik wordt genomen. Heb ik geprobeert jou belachelijk te maken?quote:Maar dat is mijn mening, die van jou respecteer ik ook. De manier van belachelijk proberen maken daarentegen in de posts van jou, is iets wat me verschrikkelijk irriteert. En ja, Montana en nog een stel anderen hebben die neiging ook af en toe. Maar ik vind dit een teken van zwakte, als ze het niet met je eens willen zijn, de ander belachelijk maken.
als je van de 24 wedstrijden er 18 wint en 1 verliest dan is dat wel heeeeeeeeeeeeeeeeel veel geluk, toch? Misschien niet ook een klein beetje wijsheid?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:36 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Dat komt omdat Nederland barst van het geluk. En gekuk is geen constante factor, daar moet je niet afhankelijk van zijn. Het kwartje had heel vaak anders kunnen vallen en ik vind het wonderbaarlijk dat dat maar niet gebeurd. Ze hadden zo 4 of 5 punten minder kunnen hebben en dan had niemand zich tekort gedaan hoeven voelen.
Welke bedoel je; Berisha van HSV of Bogdani van Chievo Verona? Of die andere?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:29 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Ja, levensgevaarljk, die spitsen van Albanie en Luxemburg
Maar vind je wel dat áls we volgend jaar kampioen worden dat Van Basten dan de beste aller tijden is, of toch nog steeds Michels dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:14 schreef Suijk het volgende:
Statistisch gezien is die kans niet heel groot omdat hij dan een prijs moet pakken en dat is zelfs met de wondercoaches die we gehad hebben niet gelukt. Dus nee, ik denk van niet. Al heb ik wel het gevoel dat we van iedereen kunnen winnen, ook kunnen we van iedereen verliezen.
Als Dick Advocaat....als Guus Hiddink...als Louis van Gaal....tja...als...quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:18 schreef Tennessee het volgende:
Maar vind je wel dat áls we volgend jaar kampioen worden dat Van Basten dan de beste aller tijden is, of toch nog steeds Michels dan?
Berisha die al 12 wedstrijden voor HSV heeft gespeeld in de 3 seizoenen dat hij bij HSV speeltquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:53 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Welke bedoel je; Berisha van HSV of Bogdani van Chievo Verona? Of die andere?
Jouw grenzeloze optimisme is echt schrijnend, weet je dat? Mag ik je dan hierbij nog even herinneren aan die zwaarbevochten 0-1 op dat aardappelveld daar?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
klopt, onze productiviteit mag ook omhoog, ook mee eens, maar ook geen reden het ontslag van Van Basten te eisen... Én we krijgen nog een Nederland - Luxemburg voor het gemiddelde!
nee, halverwege de kwalificatie voor de WK '06 gaan roepen dat Van Basten ontslagen moet worden en dat vervolgens tegen alle resultaten in 26 topics lang vol blijven houden, dat is zinnig....quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Als Dick Advocaat....als Guus Hiddink...als Louis van Gaal....tja...als...
Wat voor onzinnige discussie wil je nou weer voeren met je als-gedoe?
krijg ik voor elk doelpunt dat Nederland thuis tegen Luxemburg gaat maken van jou een biertje?quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:31 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Jouw grenzeloze optimisme is echt schrijnend, weet je dat? Mag ik je dan hierbij nog even herinneren aan die zwaarbevochten 0-1 op dat aardappelveld daar?
Michels leverde ook slechte wedstrijden af, maar Michels heeft op clubniveau natuurlijk ook veel meer gepresteerd, dus nee, ook met een EK is Marco nog niet de beste ooit.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:18 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Maar vind je wel dat áls we volgend jaar kampioen worden dat Van Basten dan de beste aller tijden is, of toch nog steeds Michels dan?
Ok, stel hij wint volgend jaar de EK en tekent bij tot en met 2010. Hoe ver moet hij dáár dan komen om de beste Bondscoach aller tijden te worden... Let wel, het gaat om Bondscoach he, niet clubcoach e.d.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:37 schreef Suijk het volgende:
[..]
Michels leverde ook slechte wedstrijden af, maar Michels heeft op clubniveau natuurlijk ook veel meer gepresteerd, dus nee, ook met een EK is Marco nog niet de beste ooit.
Ook nog een WK finale minimaal halenquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:40 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ok, stel hij wint volgend jaar de EK en tekent bij tot en met 2010. Hoe ver moet hij dáár dan komen om de beste Bondscoach aller tijden te worden... Let wel, het gaat om Bondscoach he, niet clubcoach e.d.
Je post onder je verkeerde foknaam!quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
WK finale is het zelfde als de 2e ronde.
ok, en vind je de verlies/winstpercentages verder nog van belang, of spelersgroep, of echt alleen Europees kampioen en minstens een wk finale? Moet hij hem wel winnen toch, anders staat MvB nóg niet echt vóór.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ook nog een WK finale minimaal halen![]()
Dat is wel zo ja.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder is een EK anno 2008 moeilijker om te winnen dan anno 1988
Alleen prijzen tellen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:47 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ok, en vind je de verlies/winstpercentages verder nog van belang, of spelersgroep, of echt alleen Europees kampioen en minstens een wk finale? Moet hij hem wel winnen toch, anders staat MvB nóg niet echt vóór.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |