Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.quote:alles wat maar een dubbel paspoort heeft
Dan sluiten we de grenzen en schoppen we er elk jaar een paar uitquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef remlof het volgende:
Behalve dat we ongetwijfeld in onze eigen criminaliteit zouden voorzien zouden we meteen de paria van Europa worden en zou onze economie een deuk krijgen die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt.
Ik denk dat hier niet-westerse allochtonen bedoelt worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Als alle allochtonen het land uit worden gezet, ga ik ook. Ik ben dan wel "ras"-Nederlander, maar mijn vriendin is Duits, en die ga ik echt niet laten gaan wegens de hersenspinsels van wat vreemde mensen.
Ja, in het begin zal het wel zo zijn denk ik, want tja er zitten relatief veel criminelen in dat hoekje maar ik denk dus dat na een aantal jaar een andere groep in het tijdelijke vacuüm zullen gaan zitten die precies hetzelfde doen, alleen zijn die dan grotendeels athiest misschienquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:51 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat je dan toch wel een groot deel van de criminaliteit weghaalt hoor.... want de andere bevolkingsgroepen in Nederland hebben (veel) betere opleiding etc.
Je blijft wel de tokkies houden en die zullen waarschijnlijk dan in het nieuws komen.
Aha.. dan mag TS dat wel eens even meldenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat hier niet-westerse allochtonen bedoelt worden.
Nee ik denk eigenlijk niet dat andere groepen ineens meer crimineler worden ... ja de media ( en de politiek) zal natuurlijk wel een andere zondebok zoeken zodat ze zelf niet als schuldige worden aangewezen maar ik denk dat je op het gebied van criminaliteit toch veel oplost hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, in het begin zal het wel zo zijn denk ik, want tja er zitten relatief veel criminelen in dat hoekje maar ik denk dus dat na een aantal jaar een andere groep in het tijdelijke vacuüm zullen gaan zitten die precies hetzelfde doen, alleen zijn die dan grotendeels athiest misschien. Ik heb het vermoeden ( meer kan ik er niet van maken ) dat de criminaliteitscijfers eerder gerelateerd kan worden aan de bevolkingsgroei dan dat het aan de allochtonen ligt.
Niet meteen misschien, mensen worden niet opeens wakker met het idee van 'hey zal ik maar eens crimineel worden?' Daar gaan een x aantal jaren overheen, mischien wel een tiental. Dus het directe gevolg zal misschien wel voordelig zijn maar zal dat voordeel stand houden over de jaren? Ik denk dus van niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:00 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee ik denk eigenlijk niet dat andere groepen ineens meer crimineler worden ... ja de media ( en de politiek) zal natuurlijk wel een andere zondebok zoeken zodat ze zelf niet als schuldige worden aangewezen maar ik denk dat je op het gebied van criminaliteit toch veel oplost hoor.
Checkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef saban het volgende:
TS; toch wil ik nog een reactie van je willen lezen op mijn reactie
Al sla je me doodquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef saban het volgende:
[..]
Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.
Nee, je bent gewoon off-topic!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef saban het volgende:
TS; toch wil ik nog een reactie van je willen lezen op mijn reactie
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Niet meteen misschien, mensen worden niet opeens wakker met het idee van 'hey zal ik maar eens crimineel worden?' Daar gaan een x aantal jaren overheen, mischien wel een tiental. Dus het directe gevolg zal misschien wel voordelig zijn maar zal dat voordeel stand houden over de jaren? Ik denk dus van niet.
Het klopt dat veel mensen het zien als een probleem, maar wat is het probleem?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Check.
[..]
Al sla je me dood. Maar het is wel een punt van veel mensen, kijk maar eens rond
.
Ik weet dat er een goede reden achter is maar kan er eerlijk gezegd nu niet opkomenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Het klopt dat veel mensen het zien als een probleem, maar wat is het probleem?
Ik vind het een beetje een make up your mind-iets, en dat je nogsteeds dat papiertje van welk land ook hebt zal het integratieproces ook niet érg bevorderen. Imo.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een make up your mind-iets, en dat je nogsteeds dat papiertje van welk land ook hebt zal het integratieproces ook niet érg bevorderen. Imo.
Geen idee, ik ken jouw specifieke situatie niet, en het gaat uiteraard niet in alle gevallen op en uitzonderingen die de regel bevestigen enzo, maar het zou zomaar kunnenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:09 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?
Juistem, door het niet vinden van een goede baan en dat zal altijd een oorzaak blijven van sociale onrust, denk je nou dat de werkeloosheidscijfers opeens blijvend lager zullen uitvallen? De mensen die langdurig werkeloos zijn zullen gaan morren en er zijn meer dan genoeg Nederlandse schoolverlaters die dan uiteindelijk de criminalteit in gaan om maar extra geld/aanzien in bepaalde kringen te krijgen. En dus de overlast verzorgen die we nu ook hebben. Iedereen probeert zo goed en slecht als het gaat hun eigen leventje te leiden en vor sommige wordt het gewoon lijden en om dan naar jezelf te kijken als mogelijke schuldige voor je eigen situatie gaat veel mensen te ver, dus is het 'hun'schuld en niet die van zichzelf.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.
Het is gewoon een excuus om te klagen over andere, dat is alles. Dat is mens-eigen en daar zal een hoop tijd overheen gaan voor we daar mee stoppen als we dat als volk ooit gaan doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Maar de schoolverlaters etc hebben we nu toch ook al?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Juistem, door het niet vinden van een goede baan en dat zal altijd een oorzaak blijven van sociale onrust, denk je nou dat de werkeloosheidscijfers opeens blijvend lager zullen uitvallen? De mensen die langdurig werkeloos zijn zullen gaan morren en er zijn meer dan genoeg Nederlandse schoolverlaters die dan uiteindelijk de criminalteit in gaan om maar extra geld/aanzien in bepaalde kringen te krijgen. En dus de overlast verzorgen die we nu ook hebben. Iedereen probeert zo goed en slecht als het gaat hun eigen leventje te leiden en vor sommige wordt het gewoon lijden en om dan naar jezelf te kijken als mogelijke schuldige voor je eigen situatie gaat veel mensen te ver, dus is het 'hun'schuld en niet die van zichzelf.
Heb je die echt nodig dan in Nederland? Als je hier wilt integreren mag je best je tweede identiteit bewaren, maar een tweede nationaliteit is in mijn ogen dan nergens goed voor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:09 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?
Ja, maar de allochtone schoolverlater staat nog net een stukje verder onderaan de ladder. Dus als die wegvalt wordt ie uiteindelijk opgevult door de volgende in de rij. Denk ik dan natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar de schoolverlaters etc hebben we nu toch ook al?
Eensch!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef remlof het volgende:
Behalve dat we ongetwijfeld in onze eigen criminaliteit zouden voorzien zouden we meteen de paria van Europa worden en zou onze economie een deuk krijgen die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt.
Nee, mijn tweede nationaliteit heb ik niet nodig in Nederland, maar ik zie ook geen reden waarom ik mijn tweede nationaliteit zou moeten opzeggen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:17 schreef Krekkelens het volgende:
[..]
Heb je die echt nodig dan in Nederland? Als je hier wilt integreren mag je best je tweede identiteit bewaren, maar een tweede nationaliteit is in mijn ogen dan nergens goed voor.
Huizen zijn nu kunstmatig zo duur, als die markt instort krijgen we miljoenen huilebalken a-la-Dexia...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:51 schreef speedrazor3 het volgende:
Niet allemaal, alleen de mensen die een stafblad hebben/krijgen en dubbel paspoort hebben. Scheelt een hoop. Allemaal eruit is in eens heel veel banen en huizen erbij. Huizenmarkt stort in etc. Zou wel postief zijn want moet een huis kopen maar ja denk dat wel heel wat mensen die pas een huis hebben gekocht dan verlies gaan lijden/
Ja dat is dan inderdaad iemand anders zijn probleem .. of nog beter ze kunnen elkaar tot last zijn ...quote:
jij blijft maagd hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:52 schreef veldmuis het volgende:
Zulks een utopie.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:20 schreef saban het volgende:
[..]
Nee, mijn tweede nationaliteit heb ik niet nodig in Nederland, maar ik zie ook geen reden waarom ik mijn tweede nationaliteit zou moeten opzeggen?
Werkeloosheid is slechts een aanleiding tot de daadwerkelijke reden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef MouzurX het volgende:
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.
We hebben het over de niet-westerse allochtonen. PUNT.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef DiRadical het volgende:
Oeps, dat moet ik ook weg.
Mijn oma is geboren in Duitsland en is pas na WO 1 naar NL gekomen.
Dat betekend dat ik derde generatie ben.
(Allochtoon == Allochtoon, geen gezeur over westers of niet-westers)
Mogen de hugenoten wel blijven ?
Waar wil je ze naartoe sturen dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Criminelen het land uit lijkt me een goed begin, ook autochtone criminelen trouwens.
Check.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:25 schreef MouzurX het volgende:
Ook ff "niet-westerse" voor allochtonen zetten in de TT ?
Ja, waarom ook niet, we kijken niet naar de oorzaak van de criminaliteit maar vegen alleen ons straatje schoon.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Huizen zijn nu kunstmatig zo duur, als die markt instort krijgen we miljoenen huilebalken a-la-Dexia...
Criminelen het land uit lijkt me een goed begin, ook autochtone criminelen trouwens.
Australie? Amerika? ...vroeger werd al het uitschot daar ook naartoe gestuurdquote:
Sorrie. Vervang Wilders maar door iemand die wel zo denkt. Zal vast wel te vinden zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:27 schreef TomTancr3do het volgende:
Wat een rare OP. Wilders heeft het over criminelen en haatzaaiers met een dubbele nationaliteit, terwijl de TS het over zo'n beetje alle allochtonen heeft.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:28 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
ja hallo, wie moet ik dan de schuld geven als ik met me dronken hoofd me fiets weer eens kwijt ben?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
De allochtonen waar het om gaat hebben toch geen werk dus op dat gebied boeit het niks.
Word het er alleen maar beter van, mensen die gewoon hun leven hebben opgebouwd hier en normaal samenleven in de buurt gaat het ook helemaal niet om lijkt me logisch.
Sterker nog, je kúnt je tweede nationaliteit niet eens opgeven, die krijg je generaties lang gewoon wettelijk cadeau bij je nederlandse. Als je eenmaal een tweede nationaliteit hebt, krijgt je kind ze ook, en diens kind, en diens kind, enz..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:23 schreef jogy het volgende:
[..], doe nou eens niet zo offtopic man. Van mij hoef je helemaal niets op te geven, voor mijn part heb je 38 paspoorten in je bezit en behang je je kamer ermee terwijl je naakt door de kamer rent met een fakkel in je hand en een tampon op je hoofd. Het gaat alleen maar over de gevolgen van die actie, niet de achterliggende gedachte ervan
.
Maar de economie is zo ingesteld dat er ALTIJD een werkeloosheidscijfer zal zijn en de onopgeleide persoon zal daar het eerste slachtoffer van zijn, nu wordt dat probleem nog opgevangen door de allochtonen maar als die wegvallen moet dat worden opgevangen door de inwoners die wel mogen blijven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
De allochtonen waar het om gaat hebben toch geen werk dus op dat gebied boeit het niks.
Word het er alleen maar beter van, mensen die gewoon hun leven hebben opgebouwd hier en normaal samenleven in de buurt gaat het ook helemaal niet om lijkt me logisch.
huhhuh.... Je weet wel, die jongens wiens vaders we hierheen hebben laten vliegen omdat we zelf te lui waren om de stoep te vegen maar die we vervolgens zelf laten creperen omdat we vinden dat westerlingen superieur zijn. Die hebben inderdaad geen werk.... En wiens fout is dat?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah, okay, jij gaat je "uitzettingslijst" beperken tot degenen zonder baan die crimineel zijn. Nogmaals: Waar stuur je die dan naartoe? "Land van herkomst" is namelijk ondertussen gewoon Nederland dus "terug naar waar ze vandaan komen" scheelt je mischien een halve provincie maar dat zet geen zoden aan de dijk....quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Zoals ik al zei werken degenen die uitgezet zouden moeten worden toch niet, die zijn doorgaans crimineel.
Nu we toch bezig zijn .. afrika koloniseren en al het uitschot daar dumpen en laten werkenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:43 schreef Croga het volgende:
[..]
Ah, okay, jij gaat je "uitzettingslijst" beperken tot degenen zonder baan die crimineel zijn. Nogmaals: Waar stuur je die dan naartoe? "Land van herkomst" is namelijk ondertussen gewoon Nederland dus "terug naar waar ze vandaan komen" scheelt je mischien een halve provincie maar dat zet geen zoden aan de dijk....
En helaas hebben we geen gulags of strafkoloniën meer dus dat is geen optie.... Mischien moeten we wachten tot we Mars gekoloniseerd hebben dan sturen we ze allemaal naar Triton!
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben en wel de welvaart willen ervaren van werkend Nederland. De gehele kapitalistische samenleving is ingedeeld in de Haves en de have nots, de have nots willen ook haves worden en gaan dan rare dingen doen omdat voor elkaar te krijgen. Het onderliggende probleem is de creatie van markten die reclames maken om de behoefte te creëeren voor het laatste mobieltje, Ipod, de mooiste auto en kleren etc. Die spelen in op de behoefte om te consumeren, of je het geld nou hebt of niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Zoals ik al zei werken degenen die uitgezet zouden moeten worden toch niet, die zijn doorgaans crimineel.
Een criminele Marokkaan stuur je gewoon terug naar Marokko. De Marokkaanse nationaliteit heeft hij immers al. Simpel toch?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:43 schreef Croga het volgende:
[..]
Ah, okay, jij gaat je "uitzettingslijst" beperken tot degenen zonder baan die crimineel zijn. Nogmaals: Waar stuur je die dan naartoe?
Rrrrrightquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben
Daar is het wel mee begonnen. Nu is het al zover ingebakken dat je hele volksstammen hebt die het nog nieteens proberen. Fatalistische instelling zeg maar.quote:
Dat is te hoog gegrepen wat abstractie niveau betreft voor de tegenwoordige gemiddelde POL'er, vrees ik. Het enige wat men hier doet is elkaar voor fascist of nazi verslijten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:52 schreef jogy het volgende:
Verdomme mensen! Het gaat er hier over dat het al gebeurt is! Niet over de situatie als het nu is.
Je blijft toch hoop houden hè.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is te hoog gegrepen wat abstractie niveau betreft voor de tegenwoordige gemiddelde Pol'er vrees ik. Het enige wat men hier doet is elkaar voor fascist of nazi verslijten..
Hoe heet die knakker ookalweer die tegen de molens aan het vechten was? Zo voel ik me een beetje.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrees dat verspilde energie is hoor.
Wat wil je horenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:52 schreef jogy het volgende:
Verdomme mensen! Het gaat er hier over dat het al gebeurt is! Niet over de situatie als het nu is.
Komt in de buurt, nu nog met je persoonlijke onderbouwing erbij waarom je dat denkt en ik kan gelukkig sterven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:07 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Wat wil je horen
Ja, Nederland is een beter Nederland als het al gebeurd is. Zo goed?
Fok! is een toneel en wij zijn de acteurs.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe heet die knakker ookalweer die tegen de molens aan het vechten was? Zo voel ik me een beetje.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Fok!Het universum is een toneel en wij zijn de acteurs..
Neem een crimineel met een dubbele nationaliteit, waar de Nederlandse samenleving veel overlast van ondervindt. Neem hem z'n Nederlandse nationaliteit af en schop hem het land uit. Dan heb je er geen last meer van.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Komt in de buurt, nu nog met je persoonlijke onderbouwing erbij waarom je dat denkt en ik kan gelukkig sterven.
Jep, ik ben half turks en heb mijn turkse nationaliteit dus wel (noodgedwongen) afgezworen, ik heb dus alleen een nederlands paspoort. Maar als ik ooit een kind krijg, dan wordt dat gewoon weer een turk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:38 schreef maedel het volgende:
[..]
Sterker nog, je kúnt je tweede nationaliteit niet eens opgeven, die krijg je generaties lang gewoon wettelijk cadeau bij je nederlandse. Als je eenmaal een tweede nationaliteit hebt, krijgt je kind ze ook, en diens kind.
De hypothetische situatie is hier dat ALLE niet westerse allochtonen het land al uit zijn gejaagd, crimineel of niet dat maakte niet uit in het beslissingsproces van onze hypothetische onverschrokken leider. Zal het dan allemaal koek en ei zijn? Of wordt het werkeloosheidsgehalte dan opgevuld door de groep die nu net iets boven de absolute onderlaag zit, namelijk de ongeschoolde autochtone burger. Ik heb dus het idee dat als je dat 10-20 jaar laat sudderen dat dezelfde situatie weer terug komt en je wederom met slecht gebakken peren zit. Omdat de economie altijd een werkeloosheidscijfer zal creëeren en het kapitalisme zoals het nu is altijd de behoefte zal creëren om meer te hebben dan je al hebt. En de toekomstige onderlaag van de bevolking zal dan met afgunst kijken naar de buurman die wel dat kekke nieuwe speeltje heeft en sommige daarvan zullen zijn eigendom proberen te stelen op welke manier dan ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:17 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Neem een crimineel met een dubbele nationaliteit, waar de Nederlandse samenleving veel overlast van ondervindt. Neem hem z'n Nederlandse nationaliteit af en schop hem het land uit. Dan heb je er geen last meer van.
Zo simpel kan het leven soms zijn.
Nee, want je hebt dan altijd nog zat criminelen en werklozen die niet onder de noemer 'niet-westerse allochtoon' vallen en die zich dus nog steeds in Nederland zullen bevinden. Bovendien heeft onze onverschrokken leider in dat geval ook rücksichtlos alle welwillende niet-westerse allochtonen het land uitgesmeten, hetgeen me ook niet zo'n geweldig plan lijkt. Al met al denk ik dat je er per saldo als land maar weinig beter van wordt, hetgeen ook een beetje afhangt van de sociale onrust die eea teweeg zal brengen en van het effect op de internationale betrekkingen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:23 schreef jogy het volgende:
De hypothetische situatie is hier dat ALLE niet westerse allochtonen het land al uit zijn gejaagd, crimineel of niet dat maakte niet uit in het beslissingsproces van onze hypothetische onverschrokken leider. Zal het dan allemaal koek en ei zijn?
Hm, moet ik de Polen ook maar even in de OP zetten? Want je hebt gelijk, die zullen het dan als eerst opvullen en hebben 'we' weer een bevolkingsgroep om alle schuld op te dumpen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:31 schreef Hukkie het volgende:
Die opvulling is toch nu al aan de gang? Heel veel kutbanen worden al door Polen (en andere oostblokkers) ingevuld. De geschiedenis herhaalt zich. En kwa (zware) criminaliteit kunnen ze er ook wat van.
Jeej! Thanks voor je reactiequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:33 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nee, want je hebt dan altijd nog zat criminelen en werklozen die niet onder de noemer 'niet-westerse allochtoon' vallen en die zich dus nog steeds in Nederland zullen bevinden. Bovendien heeft onze onverschrokken leider in dat geval ook rücksichtlos alle welwillende niet-westerse allochtonen het land uitgesmeten, hetgeen me ook niet zo'n geweldig plan lijkt. Al met al denk ik dat je er per saldo als land maar weinig beter van wordt, hetgeen ook een beetje afhangt van de sociale onrust die eea teweeg zal brengen en van het effect op de internationale betrekkingen.
Van jouw theorie dat de vrijgekomen plaatsen op de 'markt voor werklozen' dan door andere mensen ingevuld zal worden verwacht ik weinig. Ik denk dat mensen die nu al werken toch wel zullen blijven werken. Overigens is werkloosheid sowieso niet zo'n groot probleem in Nederland.
Er zullen er vast wel een paar zijn die willen blijven en dat ook makkelijk kunnen omdat ze in de EU zitten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
Huh, die Polen werken tochEn als ze geen werk meer hebben, dan rotten ze weer op.
Dan krijgen ze WW als ze aan de dageneis voldoen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
Huh, die Polen werken tochEn als ze geen werk meer hebben, dan rotten ze weer op.
Misschien zou je je verhaal kunnen situeren in een volledig autochtoon Nederland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Hm, moet ik de Polen ook maar even in de OP zetten? Want je hebt gelijk, die zullen het dan als eerst opvullen en hebben 'we' weer een bevolkingsgroep om alle schuld op te dumpen.
Jep, deze Polen wel, maar wat doet de derde generatie?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
Dat was ook mijn oorspronkelijke plan maar ik heb me laten overhalen tot het veranderen van het topic. Ik ben net een D66er, geen ruggegraatquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Misschien zou je je verhaal kunnen situeren in een volledig autochtoon Nederland.
Nee, ze zijn crimineel omdat ze er voor kiezen om hen moverende redenen langs illegale weg geld te verdienen, of omdat ze er lol aan beleven mensen te molesteren etc. Je moet de eigen schuld in deze niet uitvlakken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben en wel de welvaart willen ervaren van werkend Nederland. De gehele kapitalistische samenleving is ingedeeld in de Haves en de have nots, de have nots willen ook haves worden en gaan dan rare dingen doen omdat voor elkaar te krijgen. Het onderliggende probleem is de creatie van markten die reclames maken om de behoefte te creëeren voor het laatste mobieltje, Ipod, de mooiste auto en kleren etc. Die spelen in op de behoefte om te consumeren, of je het geld nou hebt of niet.
En ik heb het dus over die moverende redenen. Hoe zijn die ontstaan, waarom voelen ze zich zo misdeeld en is dat nou werkelijk alleen maar te wijten aan de persoon zelf of heeft de samenleving als geheel en de constructies die het handhaaft daar ook schuld aan? Ik vlak de schuldvraag niet helemaal weg maar zou graag aandacht willen kweken voor de onderliggende structuur dat maakt dat sommige mensen zonder aanduidbaar probleem in de hersenpan toch de kant van de criminaliteit opgaan. En ik twijfel dus aan de bewering van sommige dat de allochtone medelander de enige is waar je de schuld neer kan leggen voor de situatie in ons land.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, ze zijn crimineel omdat ze er voor kiezen om hen moverende redenen langs illegale weg geld te verdienen, of omdat ze er lol aan beleven mensen te molesteren etc. Je moet de eigen schuld in deze niet uitvlakken.
Het is geheel en al hun eigen schuld... Dat er misschien discriminatie is, maakt niet dat je zélf ook maar de regels aan je laars moet lappen (waar waren al die criminele vrouwen trouwens vroeger?), daarbij zijn er ook zat Marokkanen die wél normaal kunnen meedraaien. Verder geloof ik niet dat de criminaliteit onder Marokkaanse kutjochies ook maar iets te maken heeft met een gevoel van misdeeld zijn, het is hoogstens een mooi excuus; misdaad loont gewoon in A'dam, en de pakkans is verwaarloosbaar. De omgeving wijst verder de normoverschrijding niet voldoende af, of doet alsof men het niet weet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ik heb het dus over die moverende redenen. Hoe zijn die ontstaan, waarom voelen ze zich zo misdeeld en is dat nou werkelijk alleen maar te wijten aan de persoon zelf of heeft de samenleving als geheel en de constructies die het handhaaft daar ook schuld aan?
quote:Ik vlak de schuldvraag niet helemaal weg maar zou graag aandacht willen kweken voor de onderliggende structuur dat maakt dat sommige mensen zonder aanduidbaar probleem in de hersenpan toch de kant van de criminaliteit opgaan. En ik twijfel dus aan de bewering van sommige dat de allochtone medelander de enige is waar je de schuld neer kan leggen voor de situatie in ons land.
Dat denk ik ook, maar je moet ook niet denken dat de werkloosheid naar 0-1% daalt. Werkloze niet-westerse allochtonen maken uiteindelijk maar een klein deel van de totale beroepsbevolking uit (ik schat 0,5-1.0%), dus dat zal ook ongeveer het nominale percentage zijn waarmee de werkloosheid uiteindelijk daalt. Aangezien we nu op ongeveer 5% zitten, zal er dus nog ruimschoots genoeg werkloosheid overblijven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Jeej! Thanks voor je reactie. Maar is een werkeloosheidscijfer van 0 of 1 % niet gewoon een onmogelijkheid?
Dageneisquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijgen ze WW als ze aan de dageneis voldoen..
Ik ga van het beginsel uit dat een mens vanuit de basis niet slecht is, uitzonderingen daargelaten maar over het algemeen ligt het aan de opvoeding en de omgeving. Een persoon die zich zijn hele leven al ongewenst ( maatschappij ) en onbegrepen ( familie die geen connectie heeft met de samenleving waar ze zich in bevinden ) voelt zal geen vrolijk persoon zijn, de enige groep die hem wel accepteerd is in sommige gevallen een criminele, hij kan dan in die groep passen door mee te lopen, daar haalt hij zijn vrienden vandaan, zijn sociale samenhang. Het is een neerwaartse spiraal; hij voelt zich ongewenst en onbegrepen, heeft niet een zodanig sterk karakter dat hij zich er van kan ontworstelen en vindt een groep die hem wel accepteerd zolang hij maar meedoet met de activiteiten, die dan overlast veroorzakend of zelfs crimineel zijn. Op een gegeven moment wordt hij gepakt en heet ie een strafblad waardoor zijn kans om ooit een legale manier van geld verzamelen nog kleiner wordt en dus blijft hij bij wat en wie hij kent. Viola, een die hard crimineel is geboren, hij krijgt kindjes die hij opvoedt en jup, we zijn collectief het zaadje.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is geheel en al hun eigen schuld... Dat er misschien discriminatie is, maakt niet dat je zélf ook maar de regels aan je laars moet lappen (waar waren al die criminele vrouwen trouwens vroeger?), daarbij zijn er ook zat Marokkanen die wél normaal kunnen meedraaien. Verder geloof ik niet dat de criminaliteit onder Marokkaanse kutjochies ook maar iets te maken heeft met een gevoel van misdeeld zijn, het is hoogstens een mooi excuus; misdaad loont gewoon in A'dam, en de pakkans is verwaarloosbaar. De omgeving wijst verder de normoverschrijding niet voldoende af, of doet alsof men het niet weet.
[..]
We hebben een probleem, en dat probleem lost zichzelf niet op, dat probleem word met de dag erger.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:43 schreef Croga het volgende:
[..]
Ah, okay, jij gaat je "uitzettingslijst" beperken tot degenen zonder baan die crimineel zijn. Nogmaals: Waar stuur je die dan naartoe? "Land van herkomst" is namelijk ondertussen gewoon Nederland dus "terug naar waar ze vandaan komen" scheelt je mischien een halve provincie maar dat zet geen zoden aan de dijk....
En helaas hebben we geen gulags of strafkoloniën meer dus dat is geen optie.... Mischien moeten we wachten tot we Mars gekoloniseerd hebben dan sturen we ze allemaal naar Triton!
Klopt, en dan nog hebben we een probleem.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben en wel de welvaart willen ervaren van werkend Nederland. De gehele kapitalistische samenleving is ingedeeld in de Haves en de have nots, de have nots willen ook haves worden en gaan dan rare dingen doen omdat voor elkaar te krijgen. Het onderliggende probleem is de creatie van markten die reclames maken om de behoefte te creëeren voor het laatste mobieltje, Ipod, de mooiste auto en kleren etc. Die spelen in op de behoefte om te consumeren, of je het geld nou hebt of niet.
Lol, ik kan je uit mijn directe NEDERLANDSE kennissenkring ook wel een aantal halftamme josti's (zelfs met kinderen) geven. Wat doe je daarmee?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:19 schreef BaajGuardian het volgende:
Natuurlijk zijn die beesten gemaakt door het corrupte systeem, dat is absoluut waar, en het huidige systeem zou daarom ook verpulverd moeten worden en plaats moeten maken voor een niet corrupt systeem, maar die corruptie zit nu ook in die jongeren en mannen, en dat haal je er niet meer uit, of moet er straks naast de zorg ook nog een "heropvoeding" programma van nederlands centen komen?
Gooi ze liever in zee.
Dat filmpje is wel aardig inderdaad, maar ook best oud. Toch jammer dat er nooit een waardige opvolger is gekomen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:13 schreef BaajGuardian het volgende:
Denk jij nu werkelijk dat uitschot als bijv. dezen:
http://www.youtube.com/watch?v=tWJFgGpy7uY&mode=related&search=
Genoeg te vinden op het internet, maar nog meer op straat, ga jij maar eens fijn door amsterdam oost en west wandelen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:26 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat filmpje is wel aardig inderdaad, maar ook best oud. Toch jammer dat er nooit een waardige opvolger is gekomen...
Dat niet alleen, maar je moet dan godverdomme zelf je pizza halenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:18 schreef Vhiper het volgende:
Als Nederland zo ver afzakt, dat het hele bevolkingsgroepen wil gaan deporteren (afgezien van de complete onmogelijkheid ervan), ben ik weg. In zo'n rechts extremistische heilstaat wil ik niet wonen.
Verder zal Nederland met een dergelijk regime al snel een flinke economische klap krijgen die ons waarschijnlijk zal doen afzakken tot niveau Zimbabwe![]()
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar je moet dan godverdomme zelf je pizza halen![]()
Nederland doet gewoon Amerika na, ghetto's en alquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
dus mensen mogen geen dubbele nationaliteit hebben omdat jij dat "een make-up your mind-iets" vind? goh, dat is nog eens een sterk argument!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een make up your mind-iets, en dat je nogsteeds dat papiertje van welk land ook hebt zal het integratieproces ook niet érg bevorderen. Imo.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:47 schreef BaajGuardian het volgende:
....een authentiek nederland zoals 10 jaar geleden.....
Vroegâh was alles Betâh. Laat me niet lachen. Toen waren het de kampers die alles verneukten Nu zijn het de Marokkanen. De ene groep is gewoon vervangen door een andere groep gefrustreerde. Het probleem is dus aan de basis niet de groep die aan de onderkant maar het feit dat we een groep aan de onderkant nodig hebben om zo goed en kwaad als het kan te functioneren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:47 schreef BaajGuardian het volgende:
Dus men heeft liever ghetto (inderdaad) nederland vol criminelen die ons kankerkazen noemen dan een authentiek nederland zoals 10 jaar geleden, waar de meeste buitenlanders gewoon sociaal net zo goed nederlander waren ipv zichzelf daarvan distantieerde en de rebel uithangt.
Zucht... je hebt gelijk...dat weet ik ook wel...maar ik kan dat niet zeggen...ik kan dat niet uitleggen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Vroegâh was alles Betâh. Laat me niet lachen. Toen waren het de kampers die alles verneukten Nu zijn het de Marokkanen. De ene groep is gewoon vervangen door een andere groep gefrustreerde. Het probleem is dus aan de basis niet de groep die aan de onderkant maar het feit dat we een groep aan de onderkant nodig hebben om zo goed en kwaad als het kan te functioneren.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zucht... je hebt gelijk...dat weet ik ook wel...maar ik kan dat niet zeggen...ik kan dat niet uitleggen...
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:35 schreef jogy het volgende:
[..]. Check. Ik blijf het gewoon proberen, misschien blijft het plakken bij iemand
.
Niemand zegt dat dat fout is. Er is op zich ook niks op tegen. Maar het biedt wel mogelijkheden. Nu nog niet, maar uiteraard kunnen wetten gewijzigd worden zodat we er wel wat mee kunnen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef saban het volgende:
[..]
Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.
Ja hier nog een...nouja...nvr mind...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:04 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
blij dat er toch mensen zijn die met een vorm van idealisme iets proberen te verbeteren..
Iedereen op zijn eigen manier, BGquote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:24 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja hier nog een...nouja...nvr mind...
Dit is dus echt dom geklets. Onderzoek heeft allang aangetoond dat niet-westerse allochtonen ons per saldo alleen maar geld kosten, en dus niet positief bijdragen aan de economie.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:18 schreef Vhiper het volgende:
Verder zal Nederland met een dergelijk regime al snel een flinke economische klap krijgen die ons waarschijnlijk zal doen afzakken tot niveau Zimbabwe![]()
Die kampers zijn er nog steeds hoor. Ook nog...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Vroegâh was alles Betâh. Laat me niet lachen. Toen waren het de kampers die alles verneukten
Dat ging over overheidsuitgaven versus overheidsinkomsten. Het zegt weinig over de inbreng in de economie. Tenzij je een communist bent die waarde afleidt aan de hoogte van belastingen. Een goedkope zakkenvuller draagt weinig belasting af, maar zorgt voor een goede concurrentiepositie van het bedrijf, lagere prijzen voor consumenten, etc. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:08 schreef TomTancr3do het volgende:
Onderzoek heeft allang aangetoond dat niet-westerse allochtonen ons per saldo alleen maar geld kosten, en dus niet positief bijdragen aan de economie.
Bron?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:09 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Die kampers zijn er nog steeds hoor. Ook nog...
Het is dan ook niet zo gek dat de criminaliteit gedurende de afgelopen twintig jaar gruwelijk is toegenomen.
Doe eens normaal...quote:
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:20 schreef RM-rf het volgende:
iedere generatie kent zo zijn eigen conflict en 'angst-vijand'
in mijn jeugd was het de rus en stonden rakketten op europa gericht en daarvoor hadden we angst, wat verder wel fijn was want behalve wat angst, merkte je dr weinig van ....
toch was er een euforische blijheid toen de muur viel en van vijanden vrienden werden.
toen heeft Fukuyama al aangegeven dat in het 'gat' van een ontbrekend vijandbeeld een nieuwe vijand zou sluipen en heel correct voorspeld dat deze nieuwe vijand de islam zou zijn, juist een 'natuurlijk bondgenoot tegen de russen en communisten (zelfs de israeliers hebben toendertijd bv geld in de kleine islamitische Hamas gestoken als tegenwicht tegen de eerder op rusland georienteerde PLO)...
Ik verwacht dat ook het huidige vijandbeeld van moslims gaat weer verdwijnen (tijdelijk, het komt altijd weer terug, als een herhaling op nickolodeon desnoods) en mogelijk vervangen gaat worden door een aversie tegen Polen en Oost-europeanen..
over tien tot vijftien jaar de allerzwaarste tijd qua integratie van de derde-generatie gastarbieders redelijk afgerond is, maar juist dan de criminaliteit van oost-europeanen zal komen.
Wilders moet dan zijn mond houden, want zijn kinderen zullen dan juist tot die 'probleemgroep' behoren, tweede generatie oost-europeaanse allochtonen
(wat overigens wel blijft is dat de grootste criminele probleemgroep altijd bestaat uit mannen tussen de 14 en 27/28 jaar)
Heb je ook een onderzoekje van de economische gevolgen van het instellen van wetten die oppakken en deporteren van minderheden en het verbieden van bepaalde geloven, het schenden van tientallen billaterale- en EU verdragen en het op grove wijze schenden van de mensenrechten?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:08 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dit is dus echt dom geklets. Onderzoek heeft allang aangetoond dat niet-westerse allochtonen ons per saldo alleen maar geld kosten, en dus niet positief bijdragen aan de economie.
Ja.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:39 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Doe eens normaal...
Ga je nu met droge ogen vragen om een bron voor de toegenomen gewelddadigheid van deze samenleving de afgelopen decennia?
http://www.ad.nl/binnenland/article620152.ecequote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:39 schreef Kieboom het volgende:
Ga je nu met droge ogen vragen om een bron voor de toegenomen gewelddadigheid van deze samenleving de afgelopen decennia?
Degenen die zich niet gedragen gooi je toch niet zomaar de grens over? Wandelen ze zo, geheel in vrijheid, de grens weer over en begint het circus opnieuw! Criminelen sluit je op.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:51 schreef Gia het volgende:
Ze hoeven er toch niet allemaal uit! Alleen diegene die zich niet kunnen gedragen omdat ze vinden dat dat andere land zoveel beter is. Geef die dan de kans om fijn in dat andere land te gaan wonen.
Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Als we ze de gelegenheid geven om het geweldige andere land te gaan wonen, mogen ze uiteraard ook meteen de Nederlandse nationaliteit opgeven. Want die hebben ze dan toch niet meer nodig. Daarbij is het een slecht land met slechte mensen waar ze niet bij willen horen, toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Degenen die zich niet gedragen gooi je toch niet zomaar de grens over? Wandelen ze zo, geheel in vrijheid, de grens weer over en begint het circus opnieuw! Criminelen sluit je op.
Komen ze als illegaal terug de grens over, schiet ook niet op, he?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Als we ze de gelegenheid geven om het geweldige andere land te gaan wonen, mogen ze uiteraard ook meteen de Nederlandse nationaliteit opgeven. Want die hebben ze dan toch niet meer nodig. Daarbij is het een slecht land met slechte mensen waar ze niet bij willen horen, toch?
Met doel ze normale niet-criminele mensen te maken? want dat gebeurt dus in 90%(oid) van de gevallen niet, dus we kunnen ze net zo goed executeren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Komen ze als illegaal terug de grens over, schiet ook niet op, he?
Criminelen moet je het niet naar de zin maken, die moet je opsluiten, welke nationaliteit ze ook hebben.
Ze zouden hun verblijf in Nederland of daarbuiten moeten verdienen, dus zet ze aan het werk (zorg, onderhoud, soc. taken, daar waar arbeidsachterstand hoog is , maar NIET in het bedrijfsleven, die kunnen zich best redden) en bepaal dan of ze het waard zijn om hier daadwerkelijk als Nederlander in te burgeren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:51 schreef Gia het volgende:
Ze hoeven er toch niet allemaal uit! Alleen diegene die zich niet kunnen gedragen omdat ze vinden dat dat andere land zoveel beter is. Geef die dan de kans om fijn in dat andere land te gaan wonen.
Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Dan blijven ze wat mij betreft voor 90% achter de tralies zitten. We gaan ze toch niet zomaar vrijlaten in het buitenland, met als gevolg dat ze hier meteen weer terugkomen?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Met doel ze normale niet-criminele mensen te maken? want dat gebeurt dus in 90%(oid) van de gevallen niet, dus we kunnen ze net zo goed executeren.
Tsja, je hebt nu eenmaal van die mensen. Meestal gaat het dan om onwetende provincialen die ooit één keer in hun leven in Amsterdam of Rotterdam geweest zijn, en die toen toevallig niet beroofd of gemolesteerd zijn. Zij hebben nog niet het kritische denkvermogen van de Randstedeling ontwikkeld en slikken de ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde, die zouden moeten aantonen dat de criminaliteit door de jaren heen gelijk gebleven is (oh please...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:39 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Doe eens normaal...
Ik woon in Amsterdam Noord.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Tsja, je hebt nu eenmaal van die mensen. Meestal gaat het dan om onwetende provincialen die ooit één keer in hun leven in Amsterdam of Rotterdam geweest zijn, en die toen toevallig niet beroofd of gemolesteerd zijn. Zij hebben nog niet het kritische denkvermogen van de Randstedeling ontwikkeld en slikken de ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde, die zouden moeten aantonen dat de criminaliteit door de jaren heen gelijk gebleven is (oh please...), als zoete koek. Niks aan te doen, maar beter om er gewoon niet op te reageren.
Een kleine aanvulling: je hebt er natuurlijk ook erge jonge mensen tussenzitten, die niet bewust mee hebben gemaakt hoe weinig criminaliteit er vroeger was in vergelijking met nu, en wezenloze types die sowieso het vermogen ontberen om hun leefomgeving aan een zinnige analyse te onderwerpen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Tsja, je hebt nu eenmaal van die mensen. Meestal gaat het dan om onwetende provincialen die ooit één keer in hun leven in Amsterdam of Rotterdam geweest zijn, en die toen toevallig niet beroofd of gemolesteerd zijn. Zij hebben nog niet het kritische denkvermogen van de Randstedeling ontwikkeld en slikken de ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde, die zouden moeten aantonen dat de criminaliteit door de jaren heen gelijk gebleven is (oh please...), als zoete koek. Niks aan te doen, maar beter om er gewoon niet op te reageren.
Hoezoquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:49 schreef Toad het volgende:
Je argumenten zijn bijna op TomTancr3do. Dan beginnen namelijk meestal de persoonlijke aanvallen/kwalificaties.
Ik begin een patroon in je discussiestijl te ontdekken, zodra het te heet onder je voeten wordt, dan druip je af met de staart tussen de benen. Je laat je altijd zo makkelijk kennen. Beetje gelijkgezinden gaan napraten omdat je te laf bent om direct op iemands post te reageren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef TomTancr3do het volgende:
maar beter om er gewoon niet op te reageren.
Wat is dan de bedoeling van je laatste posts?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:53 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
HoezoVoel je je soms persoonlijk aangesproken? Dat was geenszins de bedoeling.
Ik heb ook een leuk forum voor jou gevonden, waarvan ik vermoed dat je er beter op je plek zult zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:49 schreef Toad het volgende:
Maar als je moeite hebt met wat discussie, kan je misschien beter naar gelijkgestemden op http://www.polinco.net/forum/.
Het was bedoeld als een aanvulling op een reactie van mij gericht aan de user Kieboom.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:55 schreef Toad het volgende:
[..]
Wat is dan de bedoeling van je laatste posts?
Ik wil graag discuseren met je Tom. Maar je kritiek op de Islam is vaak gebasseerd op je eigen belevingswereld. Dat mag best van mij, maar ik heb het idee dat je slimmer bent dan dat. En ook open staat voor andere meningen etc. Maar wanneer er cijfers komen die haaks staan op jouw bewering, rep je weer over een links complot. Dat onderbouw je verder ook niet. Zo is er toch moeilijk een discussie met je te voeren?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:58 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Het was bedoeld als een aanvulling op een reactie van mij gericht aan de user Kieboom.
Neehoor, niks laf. Maar aan sommige mensen valt simpelweg weinig eer te behalen. Hun ontbreekt het aan de nodige levenservaring of aan een minimale basisintelligentie. Daar lijkt me verder niks mis mee. Jij kiest toch ook zelf met wie je wel in discussie gaat en met wie niet?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik begin een patroon in je discussiestijl te ontdekken, zodra het te heet onder je voeten wordt, dan druip je af met de staart tussen de benen. Je laat je altijd zo makkelijk kennen. Beetje gelijkgezinden gaan napraten omdat je te laf bent om direct op iemands post te reageren.
Neehoor, dat heeft verder niks met een 'complot' te maken. Het heeft gewoon te maken met machtige mensen die hun eigen belangen (en dus ook die van hun eigen partij) verdedigen. Daar zit verder geen groter plan achter ofzo.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:02 schreef Toad het volgende:
Maar wanneer er cijfers komen die haaks staan op jouw bewering, rep je weer over een links complot.
Daar kan ik wel wat argumenten voor aanvoeren, maar dat is behoorlijk offtopic. Het komt er min of meer op neer dat de linkse gevestigde orde (met als ultieme vertegenwoordiger Job Cohen) de afgelopen decennia een beetje doorgeschoten is in 'damage control' (theeleuten met betrokkenen en vervelende zaken onder tafel vegen). Meestal werkt dat wel, veel problemen hebben nu eenmaal de neiging zich vanzelf op te lossen. Maar in het geval van de integratieproblematiek heeft dit uiteindelijk alleen maar averechts gewerkt, als een etterende zweer die zolangzamerhand een kankergezwel geworden is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:14 schreef Toad het volgende:
Ik neem aan dat de politie en het ministerie van Justitie extra veel geld willen om de criminaliteit te bestrijden. Met hoge criminaliteitscijfers komt het ook hoger op de agenda van het kabinet. Dus waarom zouden ze het nou zo laag mogelijk proberen te houden?
Aha, dus wanneer jij komt met "onwetende provincialen", "ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde", etc als reactie op keiharde cijfers van het CBS, Universiteit Leiden en het SCP, dan zitten we dus op de goede weg?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:06 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel apart dat ik met mijn posts zoveel linkse types tot een felle reactie weet te verleiden, en dat men niet zelden behoorlijk persoonlijk wordt (gisteren werd ik bijvoorbeeld door twee POL-users voor 'mongool' uitgescholden). Dat laat mij zien dat ik niet ver van de waarheid zit en dus op de goede weg ben.
Tsja, actie=-reactie.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Aha, dus wanneer jij komt met "onwetende provincialen", "ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde", etc als reactie op keiharde cijfers van het CBS, Universiteit Leiden en het SCP, dan zitten we dus op de goede weg?
Klop je maar niet op de borst, daar heeft jouw post niks mee te maken gehad.quote:Gelukkig reageer je ondertussen wel weer direct op bepaalde users, dat is een goed teken, want dan is een inhoudelijk weerwoord nooit ver weg. Heeft mijn 'felle' reactie toch nut gehad.
De gevangenissen zijn toch een stuk leger, de straten veiliger en ook de bijstand is niet langer populair. Moskeeen staan leeg, de woningnood is voorbij, TMF gaat failliet en het Nederland elftal speelt wat minder goed.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:44 schreef jogy het volgende:
Stel nou even for the sake of argument hè, Wilders Iemand krijgt 76 zetels en stuurt tot de derde generatie elke niet westerse allochtoon het land uit, alles wat maar een dubbel paspoort heeft of minder dan 3 generaties verleden heeft in Nederland worden zonder pardon het land uit gejaagd, de natte droom van elke wat minder gemodereerde rechtse aanhanger. Maar wat dan?
Keihard?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Aha, dus wanneer jij komt met "onwetende provincialen", "ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde", etc als reactie op keiharde cijfers van het CBS, Universiteit Leiden en het SCP, dan zitten we dus op de goede weg?
Gelukkig reageer je ondertussen wel weer direct op bepaalde users, dat is een goed teken, want dan is een inhoudelijk weerwoord nooit ver weg. Heeft mijn 'felle' reactie toch nut gehad.
Dat men zo lang heeft zitten pappen en nathouden met criminelen is zeker een (de?) oorzaak voor dat het met de criminaliteit zo de spuigaten uitloopt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:25 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Daar kan ik wel wat argumenten voor aanvoeren, maar dat is behoorlijk offtopic. Het komt er min of meer op neer dat de linkse gevestigde orde (met als ultieme vertegenwoordiger Job Cohen) de afgelopen decennia een beetje doorgeschoten is in 'damage control' (theeleuten met betrokkenen en vervelende zaken onder tafel vegen). Meestal werkt dat wel, veel problemen hebben nu eenmaal de neiging zich vanzelf op te lossen. Maar in het geval van de integratieproblematiek heeft dit uiteindelijk alleen maar averechts gewerkt, als een etterende zweer die zolangzamerhand een kankergezwel geworden is.
Dat is uiteindelijk ook de reden dat men ontkent dat de criminaliteit is gestegen: dan moet men namelijk ook de oorzaken daarvoor aanwijzen, en dan komt men al gauw weer bij die integratieproblematiek uit.
Hier ben ik het zeker mee eens. Maar een partij als de VVD, die zichzelf maar wat graag als 'fatsoenlijk (lees: braafburgerlijk), gematigd rechts' propageert, kan ik als rechtse partij eigenlijk niet meer serieus nemen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:37 schreef jaoka het volgende:
Dit is echter niet alleen aan links te wijten. De VVD heeft lange tijd in de regering gezeten zonder deze stijging een halt toe te roepen. Misschien omdat VVD-stemmers er minder last van hebben in hun wat exclusievere wijken en het allemaal te veel geld zal kosten wat ze nodig hadden voor het doordrukken van de euro oid
Dat heeft dus niks met dubbele nationaliteit te maken. Wanneer ik mijn tweede nationaliteit moet opgeven blijf ik net zo hard 'kankeren', bij wijze vanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn dus echt hele groepen jonge mensen, waarvan zelfs de ouders hier geboren zijn, die het land van herkomst van hun grootouders alleen kennen van vakantie, maar die zijn opgegroeid met de cultuur van dat andere land. Daarbij hebben ze vanaf hun geboorte te horen gekregen dat het andere land goed is, en dat Nederland slecht is. Dus wat krijg je dan? Inderdaad, jongeren die schoppen tegen de Nederlandse maatschappij. En als die maatschappij dat dan niet pikt, dan zeggen ze: Zie jewel, DISKRIMINAZIE!!
Rechtse partijen als de PVV en VVD voeren anders vooral een hetze tegen allochtone academici en hbo'ers, denk bijv aan Wilders zijn kruistocht tegen bijv. Aboutaleb en Albayrak. Over VMBO'ers die hun opleiding niet afmaken hoor je Wilders echter nooit. Bij Verdonk zag je hetzelfde, ze besteedde bijv. een half jaar om te verhinderen dat ene jufrouw Pasic naar universiteit kon, maar strooide tegelijkertijd met verblijfsvergunningen voor analfabeten uit Somalie. Kortom vooral hoger opgeleide allochtonen met een goede baan zullen het slachtoffer worden als VVD/PVV aan de macht komen, niet de werkloze Ali-modaal zonder VMBO die uit stelen gaat.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
De allochtonen waar het om gaat hebben toch geen werk dus op dat gebied boeit het niks. Word het er alleen maar beter van, mensen die gewoon hun leven hebben opgebouwd hier en normaal samenleven in de buurt gaat het ook helemaal niet om lijkt me logisch.
welke bedrijven zijn primair afhankelijk van niet-westerse allochtonen? Heb je het dan over werknemers (restaurants?) of over klanten (belhuizen?)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:16 schreef FeestNummer het volgende:
@igen
Je vergeet dat een groot deel van de bedrijven dan ook meteen vertrokken is.
Want?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:16 schreef FeestNummer het volgende:
Minder bijstandstrekkers zou nog wel eens lelijk kunnen tegenvallen.
Er wordt beweerd dat de criminaliteit fors is gestegen de afgelopen decennia, en dan post ik daarop een artikel waar wordt gezegd dat eht nauwelijks is gestegen, jogy post daarna cijfers van CBS en zakjap geeft ook nog een extra verklaring. Oh jee, wat wordt jij onheus behandeld. Een stelling van Kieboom wordt met betrouwbare cijfers tegengesproken en jij voelt je door een type user onheus bejegend. Dit is absurd. Vervolgens durf je de confrontatie niet direct aan omdat meerdere users gefundeerd jouw wereldbeeld verstoren, maar ga je Kieboom napraten om zo je gram te halen door users uit te maken voor onwetende provinciaal, geen kritisch denkvermogen, etc. Het is onwaarschijnlijk schijnheilig dat je dan ook nog durft te ontkennen aangezien je een directe relatie maakt tussen mensen die de stelling tegenspreken en de inhoudsloze kwalificaties. Behoorlijk zielig als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:36 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Tsja, actie=-reactie.
Als je op een gegeven moment merkt dat een bepaald type user de neiging heeft je onheus te bejegenen (hetzij door je posts uit hun verband te rukken, hetzij door persoonlijk te worden), hetgeen sinds de korte tijd dat ik op dit forum rondwandel opvallend vaak gebeurd is, dan trek je daar je conclusies uit. En misschien roep je dan ook weleens iets terug, terwijl je wel probeert netjes te blijven en niet al te persoonlijk te worden. Mijn post over "onwetende provincialen" was zo opgesteld dat deze aan niemand persoonlijk gericht was, en dat mensen voor zichzelf mogen uitmaken of ze zich aangesproken voelen of niet. En ik krijg het sterke vermoeden uit deze reactie dat jij je ook nogal aangesproken voelde.
Wat dacht je van bedrijven als Shell en Philips, om er maar eens twee te noemen?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:24 schreef Napalm het volgende:
welke bedrijven zijn primair afhankelijk van niet-westerse allochtonen? Heb je het dan over werknemers (restaurants?) of over klanten (belhuizen?)
waarop baseer je de stelling dat shell/ philips afhankelijk zijn van de niet-westerse allochtonen in Nederland?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:30 schreef FeestNummer het volgende:
Wat dacht je van bedrijven als Shell en Philips, om er maar eens twee te noemen?
Veel onbenullen hier denken kennelijk dat er alleen allochtonen met lagere school zijn.
je hebt dus geen cijfers?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:43 schreef FeestNummer het volgende:
Ik werk zelf bij Philips (High Tech Campus in Eindhoven)
dan meot je je afvragen wat het nut is dat het werk hier plaatsvindt? Stel dat tien Turken in een naaiatelier in Amsterdam kleren maken, dan kunnen ze dat toch net zo goed in ANkara doen en naar NL exporteren...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:43 schreef FeestNummer het volgende:
. Ongeveer de helft van alle personeel daar is buitenlands, veelal ingenieurs uit China, India, Rusland, de Balkan, etc. Ook product ontwikkelafdelingen elders bij Philips zijn zeer sterk afhankelijk van buitenlands talent.
Waar jij aan voorbij gaat is dat werk dat nu door allochtonen gedaan wordt dan door Nederlanders gedaan zal worden. Als die er nu niet voor te porren zijn (bijv schoonmaak) dan zal door de krappe arbiedsmarkt het slarisstijgen en dan komen werknemers vanzelf..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:43 schreef FeestNummer het volgende:
Het hoofdkantoor in A'dam is (zoals bij iedere multi-national) natuurlijk sowieso een internationaal gezelschap met een groeiende nadruk op Azie en Oost-Europa. Ik ben vanuit mijn werk ook vaak bij Shell geweest, en dat is eerder nog internationaler ingesteld.
Sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je echt verknipt beeld van de realiteit hebt als je denkt dat je Nederland compleet kun afsluiten middels een ethnische zuivering.
Tsja, je kan ook in Vietnam een vietnamese loempia bestellen en hem op laten sturen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:55 schreef Napalm het volgende:
dan meot je je afvragen wat het nut is dat het werk hier plaatsvindt? Stel dat tien Turken in een naaiatelier in Amsterdam kleren maken, dan kunnen ze dat toch net zo goed in ANkara doen en naar NL exporteren...
Denk je? Ik denk dat als de salarissen omhoog gaan, de algehele levensstandaard omhoog gaat, waardoor de uitkeringen ook weer omhoog gaan. En dan zal de nederlander nog steeds geen trek hebben in schoonmaakbaantjes.quote:Waar jij aan voorbij gaat is dat werk dat nu door allochtonen gedaan wordt dan door Nederlanders gedaan zal worden. Als die er nu niet voor te porren zijn (bijv schoonmaak) dan zal door de krappe arbiedsmarkt het slarisstijgen en dan komen werknemers vanzelf..
Ik heb het niet nagezocht, maar volgens mij hebben japanners veel discipline, nederlanders niet.quote:Overigens is er in Japan in grote mate sprake van een mono-cultuur zonder veel buitenlanders en Japan is toch een zeer welvarend land..
een loempia is wat anders dat kleren he.... kromme vergelijkingquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:15 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Tsja, je kan ook in Vietnam een vietnamese loempia bestellen en hem op laten sturen.
[..]
Denk je? Ik denk dat als de salarissen omhoog gaan, de algehele levensstandaard omhoog gaat, waardoor de uitkeringen ook weer omhoog gaan. En dan zal de nederlander nog steeds geen trek hebben in schoonmaakbaantjes.
[..]
Ik heb het niet nagezocht, maar volgens mij hebben japanners veel discipline, nederlanders niet.
Ik wilde net posten dat de PvdA de afgelopen jaren niet deel heeft uitgemaakt van het kabinet en bijv. een stad als Rotterdam. En toen postte jij alweer:quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:25 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Daar kan ik wel wat argumenten voor aanvoeren, maar dat is behoorlijk offtopic. Het komt er min of meer op neer dat de linkse gevestigde orde (met als ultieme vertegenwoordiger Job Cohen) de afgelopen decennia een beetje doorgeschoten is in 'damage control' (theeleuten met betrokkenen en vervelende zaken onder tafel vegen). Meestal werkt dat wel, veel problemen hebben nu eenmaal de neiging zich vanzelf op te lossen. Maar in het geval van de integratieproblematiek heeft dit uiteindelijk alleen maar averechts gewerkt, als een etterende zweer die zolangzamerhand een kankergezwel geworden is.
Dat is uiteindelijk ook de reden dat men ontkent dat de criminaliteit is gestegen: dan moet men namelijk ook de oorzaken daarvoor aanwijzen, en dan komt men al gauw weer bij die integratieproblematiek uit.
Maar goed, dan heb je ook nog een hoop ambtenaren die ook moeten weten dat de cijfers kunstmatig laag worden gehouden. Kortom: jij spreekt toch van een complot. Waar ook de VVD, CDA en kennelijk een hoop ambtenaren bij betrokken zijn. Ik kan niet geloven dat er niet 1 (ex)ambtenaar of (ex)politcus gewetensbezwaar heeft en uit de school klapt tegenover de media. Elsevier zou er van smullen volgens mij. En daarnaast wordt er zo vaak gelekt in de politiek dat het wel uit moet komen. Dus, ik geloof weinig van jouw complottheorie.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:21 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Hier ben ik het zeker mee eens. Maar een partij als de VVD, die zichzelf maar wat graag als 'fatsoenlijk (lees: braafburgerlijk), gematigd rechts' propageert, kan ik als rechtse partij eigenlijk niet meer serieus nemen.
Krom, zou kunnen, maar waar het om gaat is dat die mensen dat werk hier doen omdat er hier vraag naar is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:39 schreef MouzurX het volgende:
een loempia is wat anders dat kleren he.... kromme vergelijking
Het probleem zit em niet in Nederland, maar in o.a. Turkije, Marokko, Griekenland, Argentinie en nog een 30 tal landen waarvan de eigen nationaliteit NOOIT kan worden opgegeven, en dat de Nederlandse regering daar helemaal niets aan kan veranderen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
Niet helemaal...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:07 schreef maartena het volgende:
Het probleem zit em niet in Nederland, maar in o.a. Turkije, Marokko, Griekenland, Argentinie en nog een 30 tal landen waarvan de eigen nationaliteit NOOIT kan worden opgegeven, en dat de Nederlandse regering daar helemaal niets aan kan veranderen.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:21 schreef Hukkie het volgende:
Jep, ik ben half turks en heb mijn turkse nationaliteit dus wel (noodgedwongen) afgezworen, ik heb dus alleen een nederlands paspoort. Maar als ik ooit een kind krijg, dan wordt dat gewoon weer een turk.
Jep, wat dat betreft zou ik ook liever bi zijn.quote:En dan sta je voor een keuze:
1) Nederlandse nationaliteit pertinent weigeren.
2) Nederlandse nationaliteit toekennen met behoud van eigen nationaliteit.
Het lijkt mij dat voor de integratie de tweede optie een stuk beter is. Nederland heeft alleen het beslissingsrecht over de Nederlandse nationaliteit, ofwel toekennen of weigeren. Ook staat o.a. in de grondwet en andere wetten dat de Nederlandse nationaliteit voor iedereen beschikbaar moet kunnen zijn, zolang ze in Nederland geen criminele achtergrond hebben.
De Nederlandse regering koos dus, en terecht, voor optie 2.
Dat is ook het probleem met Turkije.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:27 schreef Igen het volgende:
Het probleem met Marokko was toch vooral dat ook de kinderen en de kleinkinderen en en en... ook automatisch de Marokkaanse nationaliteit krijgen?
Ik heb er tien jaar over gedaan om van mn turkse paspoort af te komen. In al die tijd kon ik niet naar Turkije toe omdat ik als deserteur te boek stond. Als ik toch zou gaan dan zou ik terstond opgepakt worden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:28 schreef jogy het volgende:
Even een vraagje tussendoor, wat kan een land doen als je hun wetten breekt door je paspoort van hun land in de sloot te gooien en het op te geven? Kan je dan niet meer terug naar dat land of zijn er andere dingen waar je aan moet denken?
Ok, bedanktquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:33 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik heb er tien jaar over gedaan om van mn turkse paspoort af te komen. In al die tijd kon ik niet naar Turkije toe omdat ik als deserteur te boek stond. Als ik toch zou gaan dan zou ik terstond opgepakt worden.
(was wel spannend toen ik voor de eerste keer weer ging)
Het hebben van een nationaliteit staat niet gelijk aan het hebben van een paspoort. Een Marokkaan kan ritueel zijn paspoort verbranden, maar daarmee is hij nog niet zijn nationaliteit kwijt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:28 schreef jogy het volgende:
Even een vraagje tussendoor, wat kan een land doen als je hun wetten breekt door je paspoort van hun land in de sloot te gooien en het op te geven? Kan je dan niet meer terug naar dat land of zijn er andere dingen waar je aan moet denken?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Alsof er geen goede allochtonen zijn zeg kom op!
Ik vind dat ze het tuig onder de allochtonen en zowiezo tuig..beter moeten aanpakken!
Daarbij kijk eens hoeveel probleem kinderen er nu al zijn!!!!!
Zowel van nederlandse oorsprong dan van buitenlandse..dus? <-- oorzaak: omgang met buitenlanders. Die alles mogen van hun ouders waardoor de nederlanders dat ook gaan doen
Wat gaat hier straks van komen?
Alleen maar ellende.
Nou als ik tzt oma ben dan schop ik ze zo in de balleh kan me niks schelen!
Van me tassie blijven ze af! Capice!
Alle niet-westerse allochtonen = alle niet-westerse allochtonen. Of ze hun leven hebben opgebouwd of niet. Dus ook alle illegalen die schoonmaken bij McDonalds (een westere allochtoon, die mag blijven!)quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenland/article620152.ece
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:57 schreef jogy het volgende:
De afgelopen 11 jaar is er geen significante groei geweest qua criminaliteit trouwens. Het hangt al tijden tussen de 1.2 en 1.4 miljoen en stond vorig jaar op 1.218447
http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?STB=G3&LA=nl&DM=SLNL&PA=37932&D1=0,2-3&D2=0,2-4&D3=0&D4=a&HDR=G2,T,G1
Over welke betrouwbare cijfers heb je het...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat de criminaliteit fors is gestegen de afgelopen decennia, en dan post ik daarop een artikel waar wordt gezegd dat eht nauwelijks is gestegen, jogy post daarna cijfers van CBS en zakjap geeft ook nog een extra verklaring. Oh jee, wat wordt jij onheus behandeld. Een stelling van Kieboom wordt met betrouwbare cijfers tegengesproken en jij voelt je door een type user onheus bejegend. Dit is absurd. Vervolgens durf je de confrontatie niet direct aan omdat meerdere users gefundeerd jouw wereldbeeld verstoren, maar ga je Kieboom napraten om zo je gram te halen door users uit te maken voor onwetende provinciaal, geen kritisch denkvermogen, etc. Het is onwaarschijnlijk schijnheilig dat je dan ook nog durft te ontkennen aangezien je een directe relatie maakt tussen mensen die de stelling tegenspreken en de inhoudsloze kwalificaties. Behoorlijk zielig als je het mij vraagt.
Dat heeft denk ik te maken met het internet. Vroeger moest je een brief schrijven of je klacht deponeren op het politieburo, tegenwoordig gaat dat stukken makkelijker.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:04 schreef zakjapannertje het volgende:
het is wel zo dat criminaliteit tegenwoordig meer wordt afgekeurd dan 25 jaar geleden, wat zich bv. vertaalt in een toename in het aantal zware straffen zoals levenslang
Waarom gaan ze dan weg?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:09 schreef FeestNummer het volgende:
@Napalm
Alle grote grote, internationale bedrijven het land uit.
Vast heel goed voor de economie.
Nu eerst nog de democratie omverwerpen en een facistische heilstaat installeren zodat we a-la-neurenberg-rassenwetten style de Nederlandse nationaliteit kunnen afpakken op basis van afkomst. Want tot die tijd blijven al die Nederlanders gewoon hier.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:40 schreef MouzurX het volgende:
opgelost
naja in 2012 gaan we toch allemaal dood dus daarvoor gaat er vast iets groots gebeuren waardoor dit misschien wel kan gebeurenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Nu eerst nog de democratie omverwerpen en een facistische heilstaat installeren zodat we a-la-neurenberg-rassenwetten style de Nederlandse nationaliteit kunnen afpakken op basis van afkomst. Want tot die tijd blijven al die Nederlanders gewoon hier.
Mjah, ik geloof niet zo in die Maya-kalender.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:34 schreef MouzurX het volgende:
naja in 2012 gaan we toch allemaal dood
De VS is het lichtende voorbeeld van hoe goed dat werkt.quote:gewoon hogere straffen en minder luxe gevangenissen.
ja ze zitten niet in de cel OMDAT DE STRAFFEN ZO LAAG ZIJN doh!!!!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Mjah, ik geloof niet zo in die Maya-kalender.
[..]
De VS is het lichtende voorbeeld van hoe goed dat werkt.Overigens zitten er ongeveer 16.000 man in de gevangenis, waarvan 8000 allochtonen, waarvan een stuk of 6000 niet-westers.....(zie cijfers CBS), dus zo crimineel zijn ze nou ook weer niet, het gaat om minder dan 1% van de allochtonen. (en minder dan 0,3% van de Nederlanders trouwens)
En dit is niet eens meegeteld inderdaad. Er zijn behoorlijk wat Nederlanders met niet-westerse allochtonen als partner, en die zullen dan toch massaal meegaan met hun partner, en zich naar alle waarschijnlijkheid in Belgie of Duitsland gaan vestigen (of in het thuisland van de partner, of elders), en daarmee loop je een hele hoop kennis/werkervaring mis natuurlijk die samen met de niet-westerse allochtoon uit Nederland zullen verdwijnen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:32 schreef Sense het volgende:
Aangezien mijn (hard werkende, modelburger zijnde) partner van niet-westerse afkomst, en een tweede generatie allochtoon is, zal hij moeten vertrekken en zal ik Nederland met hem verlaten. Dan heeft Nederland niet alleen een allochtoon, maar ook weer een 'landverrader' minder![]()
Nee Wilders heeft over iedere moslim, gezien zijn uitlatingen over de Koran.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:27 schreef TomTancr3do het volgende:
Wat een rare OP. Wilders heeft het over criminelen en haatzaaiers met een dubbele nationaliteit, terwijl de TS het over zo'n beetje alle allochtonen heeft.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:55 schreef MouzurX het volgende:
Oke verandering van plannen we zetten alleen de werkloze en/of criminele niet-met-echte-nederlands-getrouwde niet-westerse allochtonen uit en we zetten ze niet allemaal tegelijkertijd uit maar elk jaar zoveel procent
Nog commentaar op de plannen ?
Ja, hoe kom je om het feit heen dat ongeveer 75% van alle niet-westerse allochtonen genaturaliseerd zijn tot Nederlander, dat een groot deel van de Nederlandse Turken geen Turks paspoort meer hebben, en dat 99% van alle Antilianen en Surinamers altijd een Nederlands paspoort gehad hebben en geboren zijn als Nederlanders?quote:
Eens.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, hoe kom je om het feit heen dat ongeveer 75% van alle niet-westerse allochtonen genaturaliseerd zijn tot Nederlander, dat een groot deel van de Nederlandse Turken geen Turks paspoort meer hebben, en dat 99% van alle Antilianen en Surinamers altijd een Nederlands paspoort gehad hebben en geboren zijn als Nederlanders?
In andere woorden: Hoe ga je de Nederlandse Volks Unie aan de macht helpen met 101 zetels in de tweede kamer en 51 zetels in de eerste kamer (twee/derde meerderheid voor aanpassen grondwet zodat er op afkomst geselecteerd kan worden), of hoe ga je een staatsgreep plegen en totalitaire macht grijpen om dit gedaan te krijgen?
De woorden "uitzetten" en "afpakken" zijn zo goed als onmogelijk in de Nederlandse democratie. En ik denk dat de economische boycot die we van de hele EU krijgen (na eruit gezet te zijn) als we een facistisch regime worden welke op afkomst danwel huidskleur hard verdiende Nederlandse staatsburgerschappen gaat zitten afpakken een heel stuk funester is voor Nederland dan die allochtonen gewoon hier te houden en de democratie voort te zetten.
Kortom: Een grote fantasie die niet realistisch kan worden uitgevoerd.
iets zegt me dat jij de eerste pagina niet hebt gelezenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Kortom: Een grote fantasie die niet realistisch kan worden uitgevoerd.
Ben je serieus?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
iets zegt me dat jij de eerste pagina niet hebt gelezen
Maare een knokploeg oprichten en ze er hardhandig uitknikkeren wil misschien lukken
Wedden van wel? Je hebt immers ook de huidige invasie van je vaderland geaccepteerd...quote:Want als mensen mij agressief ergens uit mijn huis trappen zal ik echt niet gewillig knikken en meegaan hoor.
Welke invasie?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:19 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Wedden van wel? Je hebt immers ook de huidige invasie van je vaderland geaccepteerd...
De mosliminvasie luister je niet naar wilders?quote:
Leest mijn post maar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:23 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De mosliminvasie luister je niet naar wilders?![]()
Je ziet het grotere plaatje niet....quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Welke invasie?
Voor de mensen die het niet doorhebben.
Ik ben zelf een niet-westerse allochtoon. Dus volgens jou ben ik nu bezig met een invasie bezig in "jouw" vaderland.
Dacht het niet. Mijn ouders hebben net zo hard gewerkt en betalen net zo veel belasting als iedereen.
Ben zelf hier geboren en ga hier op school en werk hier.![]()
Invasie? Tja, zo kun je het noemen ja. Ik noem het leven. ...
Ik zie wel dat men hier serieus praat over dingen als mensen uit hun huis te gooien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:25 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je ziet het grotere plaatje niet....
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zie wel dat men hier serieus praat over dingen als mensen uit hun huis te gooien.
Ik zie genoeg.
Leg eens uit dan. Dat zinnetje hebben we nu wel weer gehad..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
serieus ...
![]()
Maar nog steeds je ziet het grotere plaatje niet![]()
Ja dat leg ik morgen wel uit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Leg eens uit dan. Dat zinnetje hebben we nu wel weer gehad..
Ik zou het ook niet echt lezen denk ik nu, dus komt wel goed uit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:45 schreef MouzurX het volgende:
Ik ga niet slapen ... heb geen zin om dat hele verhaal nu te verzinn...uhh uit te leggen
Wildernis? Wie luistert daar nou naar?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:23 schreef MouzurX het volgende:
[..]
De mosliminvasie luister je niet naar wilders?![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet echt lezen denk ik nu, dus komt wel goed uit.![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
En als alle niet-westerse landen nou eens als tegenmaatregel alle Nederlanders tot en met de derde generatie eruit zouden gooien? Wat dan?
Mij zou het niet uitmaken ik zit al hierquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
En als alle niet-westerse landen nou eens als tegenmaatregel alle Nederlanders tot en met de derde generatie eruit zouden gooien? Wat dan?
Uhh dan kan je ook 2+ groepen naast elkaar krijgen en niet 1 grote groep ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:13 schreef sneakypete het volgende:
bla bla bla
we zitten nu eenmaal met een grote groep niet witte mensen in Nederland.
Accepteer het gvd.
Integratie dat is wat mij betreft vreedzaam naast elkaar leven.
Al die afgedwongen maatregelen van de overheid verslechten het proces alleen maar. Mensen zijn geneigd tot groepsvorming dus vanzelf zullen ze zich aan elkaar aanpassen denk ik. Hoe meer olie de politiek op het vuur gooit hoe meer ellende. De goed bedoelde lulkoek van zowel de PvdA met zijn postieve discriminatie, als het xenofobe geluid van Geert Wilders en consorten zullen alleen maar tot meer spanningen leiden. Het beste is om de burger gewoon vrij in eigen keuze te laten. Dan zal het verstand gaan overheersen en verdwijnt demacht van het chirstendom, de islam en al het andere gezever van eiges.
Dan zijn ze welkom. Het zijn immers welvarende nuttige burgers en niet massaal uitkeringtrekkers en criminelen (uitzonderingen daargelaten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
hoeveel daarvan zijn echte banen (dus geen gesubsidieerde banen)? Bovendien is het arbeidsaanbod niet statisch. Afhankelijk van het aangeboden werk, de kansen en de salarissen neemt dit toe/ af. Dnek maar aan huisvoruwen die toch gaan werken. Of niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:36 schreef maartena het volgende:
. Even heel globaal genomen hebben we het dus over ongeveer pak-em-beet een half miljoen banen.
+
Dan hou je dus even RUIM genomen 300.000 werklozen over, en 500.000 banen die gevuld moeten worden.
hier maak je een paar redenatiefouten. Doordat die grote groep veel meer kost dan ze opbrengt kan je niet zomaar zeggen "ze zijn weg dus de opbrengsten zijn wegquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:36 schreef maartena het volgende:
En nu komt het dilemma:
Anderhalf miljoen niet-westerse allochtonen zijn toch ook anderhalf miljoen KLANTEN v
Deze redenatie volg ik niet helemaalquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:36 schreef maartena het volgende:
Alleen nu heb je wel een probleem van opleiding. De banen die het meest verdwijnen zullen in de service gerichte industrie zijn, wellicht ook in de woningindustrie, mobiele telefoonindustrie, je hebt minder kabel en electromonteurs nodig, etc, etc. Ook zullen er in veel wijken supermarkten gaan verdwijnen omdat 75% van de wijk uit niet-westerse allochtonen bestaat. Het supermarkt personeel kan natuurlijk meteen aan de slag in de laaggeschoolde banen die de niet-westerse allochtonen eerst vulden, maar je blijft dan toch met een percentage werkloze Nederlanders zitten met een relatief "redelijke" baan in de service industrie, en eigenlijk alleen maar posities in de laag geschoolde banenmarkt beschikbaar door het vertrek van zoveel niet-westerse allochtonen.
minder vraag dus hogere prijs?? Dat gaat in tegen elke economische wet!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:36 schreef maartena het volgende:
Uiteindelijk krijg je dus een grote groep mensen - ik gok zo rond de 200.000 - die door het verlies van anderhalf miljoen (potentiële) klanten hun salaris zullen zien kelderen doordat ze een lager geschoolde baan aan moeten nemen. En nu zag ik in posts al eerder dat deze salarissen vanzelf omhoog gaan, maar uiteindelijk is het toch de klant die deze salarissen moet betalen. En dat zou dus betekenen dat er hogere prijzen betaald moet worden voor alledaagse zaken als je boodschappen, etc, etc.
Kul.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:36 schreef maartena het volgende:
En dan de woningsituatie: Voor de woningsituatie is het natuurlijk ideaal dat er anderhalf miljoen mensen vertrekken. Je lapt de oude allochtonenwijken eens op, en je hebt binnen de kortste keren weer een Hollandse volkswijk. Echter, de meeste allochtonen HUREN een huis (ik gok even op 80% voor het gemak) en de meeste huurhuizen die ze huren zijn in het bezit van een woningbouwvereniging of woningbouw cooperatie. En deze entiteiten gaan een enorm probleem krijgen:
1) minder huurinkomsten door vertrek.
2) zelfde aantal woningen in onderhoud.
3) eventueel meer onderhoud om achterstandwijken weer op te knappen.
De woningbouwverenigingen zullen hun inkomsten dus aanzienlijk zien dalen door het grote aantal huurders dat gaat vertrekken, maar blijven in principe wel zitten met hetzelfde aantal huizen in onderhoud, en de eerste paar jaar zal dat dus betekenen dat de huren HOGER worden in plaats van lager, en dat de woningen die verkocht kunnen worden gewoon verkocht worden.
Eerst beweer je economische hel en verdoemenis door hun vertrek en nu weer problemen bij aankomst? Lijkt me dat je hele redenatie waaromhet slecht is voor Nederland dan precies het verhaal is waarom het perfect moet zijn voor Turkije e.d.!!!!!!! Daarbij komt dan ook nog dat deze luitjes in Nederland een fijne opleiding hebben mogen genieten..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:36 schreef maartena het volgende:
En dan heb je nog het probleem waar je al die mensen laat. Marokko gaat niet blij zijn met 400.000 terugkerende Marokkanen, en Turkije evenmin.
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Maar bron? Of aannemelijk gemaakt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dan zijn ze welkom. Het zijn immers welvarende nuttige burgers en niet massaal uitkeringtrekkers en criminelen (uitzonderingen daargelaten.
Meer problemen of meer voordelen, we zullen het nooit weten.quote:Overigens pleit ik niet voor een gedwongen vertrek van legale buitenlanders maar om nu te stellen dat dit meer economische of sociale problemen gaat geven in Nederland dan de economische & sociale voordelen...![]()
Scherp.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Maar bron? Of aannemelijk gemaakt?
Als alle allochtonen het land uit worden gezet, wil ik er ook niet meer wonen. Ik denk dat je een intellectuele exodus kunt verwachten. Persoonlijk zou ik voor Duitsland gaanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Als alle allochtonen het land uit worden gezet, ga ik ook. Ik ben dan wel "ras"-Nederlander, maar mijn vriendin is Duits, en die ga ik echt niet laten gaan wegens de hersenspinsels van wat vreemde mensen.
Waarom zou een Chinees wel mogen blijven en een Japanner of Koreaan niet?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef sophieisdebeste het volgende:
en natuurlijk een uitzondering voor de chineeze
Om te beginnen had ik het over Nederlanders, niet over Hollanders. Ik snap niks van de gewoonte om de rest van Nederland te beledigen door iedereen maar als hollander te betitelen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:05 schreef Napalm het volgende:
[..]
Scherp.
Aannemelijk maken kan prima;
- Brave Hollanders met een een superieure cultuur van hard werken, godvrezend maar niet met bomgordels rondlopen.
- Veel landen waarnaar zij zijn ge-emigreerd zijn landen met een vergelijkbare calvinitische cultuur -> weinig aanpassingsproblemen
- Ik hoor uit die landen geen verhalen van "alle Hollanders eruit"
- De landen waarnaar ze (recentelijk) zijn vertrokken hebben veelal strengere immigratie-eisen (ogv werk, opleiding, etc)
- Ze komen ook niet terug, zelfs de ouderen niet -> teken van integratie
- DIe landen hebben geen pappen en nathouden lage straffen, hoge uitkeringen-cultuur waardoor ze gedwongen zijn het rechte pad op te gaan
ik bedoel ook die hoek china japan korea die hoek daarquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom zou een Chinees wel mogen blijven en een Japanner of Koreaan niet?
Dit is ironisch bedoeld. Toch?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:21 schreef sophieisdebeste het volgende:
het nadeel is wel weer als wij alle niet westerse allochtonen er uit zetten
dat de nederlanders in het buitenland ook in gevaar komen
islamitsche landen gaan dan nederlanders die daar wonen/op vakantie zijn/werken uitmoorden gijzelen martelen ect
Dan zou ik eerst even in de atlas opzoeken welke landen allemaal niet-westers zijn en vervolgens welke islamitisch zijn. En dan waar de landen zelf (dus niet: opgehitste groepen of menigten) Nederlanders zouden oppakken, martelen of vermoorden.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:37 schreef sophieisdebeste het volgende:
nee
tuulk jong. net zo utopisch gedacht als de waanbeelden van de Linkse Lakkers.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:05 schreef StefanP het volgende:
kun je het je voorstellen? Een schoon, veilig, mooi land waar dezelfde normen en waarden weer gemeengoed zijn.
Deze gaat in mijn handtekeningquote:Op zondag 19 augustus 2007 20:05 schreef StefanP het volgende:
Trouwens, het gaat niet om alle niet-westerse allochtonen. Iedereen weet dat het alleen om een bepaalde groep gaat. Niemand heeft last van Indiers, Indonesiers, Chinezen en dergelijke. Het gaat om die zandbakbewoners en Afrikanen.
Idd, Slimshady is ineens nergens in velden of wegen te bekennenquote:Op zondag 19 augustus 2007 20:21 schreef StefanP het volgende:
Wil je ontkennen dat het schoner en veiliger zal zijn; dat er absurde bedragen vrijkomen die voorheen aan de prachtige (kuch) gevolgen van die diversiteit besteed werden?
Waar de straten door onszelf schoongeveegd worden (oh nee, door onze winkeliers en kroegbazen!), waar we zelf het vuil ophalen, zelf de shoarma maken (oh nee, dat kan niet meer), zelf ijs draaien (nee, want Italianen mogen blijven).quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:05 schreef StefanP het volgende:
En dan? Wat een ellende zal ons wachten... kun je het je voorstellen? Een schoon, veilig, mooi land waar dezelfde normen en waarden weer gemeengoed zijn. Waar er ontelbare miljarden weer aan Nederlanders uitgegeven kunnen worden. Wie wil dat nou?!
Het gaat volgens TS wel over alle niet-westerse allochtonen, tot en met de derde generatie.quote:Trouwens, het gaat niet om alle niet-westerse allochtonen. Iedereen weet dat het alleen om een bepaalde groep gaat. Niemand heeft last van Indiers, Indonesiers, Chinezen en dergelijke. Het gaat om die zandbakbewoners en Afrikanen.
Je kletst uit je nek.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:21 schreef StefanP het volgende:
Wil je ontkennen dat het schoner en veiliger zal zijn; dat er absurde bedragen vrijkomen die voorheen aan de prachtige (kuch) gevolgen van die diversiteit besteed werden?
Leuk hoor, maar wat denk jij er dan van dat de niet westerse allochtonen wel érg veel gebruik maken van on sociale vangnet? Ik denk dat het goedkoper is Polen in te huren voor de schoonmaak...quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waar de straten door onszelf schoongeveegd worden (oh nee, door onze winkeliers en kroegbazen!), waar we zelf het vuil ophalen, zelf de shoarma maken (oh nee, dat kan niet meer), zelf ijs draaien (nee, want Italianen mogen blijven).
En normen en waarden van voor de buitenlanders kwamen, rond pakweg 1946, (want de Duitsers waren ook westers en beschaafd!). Kan ik me wel iets bij voorstellen, ja!
[..]
Het gaat volgens TS wel over alle niet-westerse allochtonen, tot en met de derde generatie.
Ik heb eigenlijk van niemand last. Ja, van die Tokkies van mijn buren soms.
Het feit dat erg veel niet-westerse allochtonen er gebruik van maken ligt hem in het werksoort dat ze verricht hebben vroeger (veel zware arbeid - staalindustrie - matrassenindustrie- vuilniswerk etc) Dat verklaart het mega grote percentage WAO-ers, die ondanks de dubbele keuring, WAO-ers blijven. Het hoge percentage WW-ers heeft te maken met het feit dat allochtonen over het algemeen laagopgeleid zijn of slecht opgeleid zijn, en dan met name diegene die op latere leeftijd hierheen zijn gekomen. Wat betreft de Polen zie je precies hetzelfde gebeuren, ook zij doen aan laaggeschoolde arbeid.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat denk jij er dan van dat de niet westerse allochtonen wel érg veel gebruik maken van on sociale vangnet? Ik denk dat het goedkoper is Polen in te huren voor de schoonmaak...
Niet alleen hoor, het heeft vast ook wel iets te maken met dat je vroeger wel érg makkelijk in de WAO kwam.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het feit dat erg veel niet-westerse allochtonen er gebruik van maken ligt hem in het werksoort dat ze verricht hebben vroeger (veel zware arbeid - staalindustrie - matrassenindustrie- vuilniswerk etc) Dat verklaart het mega grote percentage WAO-ers, die ondanks de dubbele keuring, WAO-ers blijven.
Inderdaad, dat is het probleem. Polen zijn echter een stuk beter opgeleid, het onderwijs is daar van een stuk hoger niveau dan in Marokko.quote:Het hoge percentage WW-ers heeft te maken met het feit dat allochtonen over het algemeen laagopgeleid zijn of slecht opgeleid zijn, en dan met name diegene die op latere leeftijd hierheen zijn gekomen. Wat betreft de Polen zie je precies hetzelfde gebeuren, ook zij doen aan laaggeschoolde arbeid.
Maar toch niet zo heel veel hoger dan hier. En tweede- en derde-generatie lijden onder 1) de slechte opvang die hun ouders en zij hier (van ons!) gekregen hebben en 2) de discriminatie bij het zoeken naar werk (en vertier).quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niet alleen hoor, het heeft vast ook wel iets te maken met dat je vroeger wel érg makkelijk in de WAO kwam.
[..]
Inderdaad, dat is het probleem. Polen zijn echter een stuk beter opgeleid, het onderwijs is daar van een stuk hoger niveau dan in Marokko.
Nee. Waarom?quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:48 schreef MouzurX het volgende:
[offtopic] mr.x heb jij niet toevallig delata force 2 gespeeld? [/offtopic] ( pm'en kon niet)
Het is maar een kleine groep, die zichzelf buiten de maatschappij plaatst op basis van hun heilig boekje. Dat wordt opgeblazen door onze eigen autochtone Wildebras, die we helaas niet uit kunnen zetten. Of we moeten Limburg alsnog aan België afstaan.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
Het zou in ieder geval een hoop geld, ellende en verloedering schelen. Het is alleen een utopie om te denken dat de gemaakte fouten in het verleden kunnen worden hersteld tot een status quo ante zonder allerlei nare praktijken toe te passen om tot zo'n status quo ante te komen.
De wereld zou ook mooier zijn zonder oorlog maar ook dat is een utopie.
Het best bereikbare wat je kunt krijgen is dat mensen elkaar met rust laten en dat de overheid niet probeert om mensen kunstmatig met elkaar te laten binden waardoor men vervolgens na verloop van tijd vanzelf naar elkaar groeit. Maar wellicht is zelfs dat een utopie.
Zeker vandaag de dag zie ik het somber in waarbij met name moslims zichzelf buiten de maatschappij plaatsen vanwege een heilig boekje wat allerlei dingen voorschrijft zonder dat die mensen hun eigen verstand gebruiken. Juist het eigen verstand en het individu vormen de basis voor goed samenleven.
De Polen zullen over het algemeen slechter opgeleid zijn dan de 2e generatie Marokkanen hoor.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niet alleen hoor, het heeft vast ook wel iets te maken met dat je vroeger wel érg makkelijk in de WAO kwam.
[..]
Inderdaad, dat is het probleem. Polen zijn echter een stuk beter opgeleid, het onderwijs is daar van een stuk hoger niveau dan in Marokko.
Een klein groepje met een grote bek en een grote groep van apathische zombies. Mensen die een boekje boven hun eigen ratio stellen kan ik sowieso amper serieus nemen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:51 schreef Kees22 het volgende:
Het is maar een kleine groep, die zichzelf buiten de maatschappij plaatst op basis van hun heilig boekje. Dat wordt opgeblazen door onze eigen autochtone Wildebras, die we helaas niet uit kunnen zetten. Of we moeten Limburg alsnog aan België afstaan.
Moslims plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij, dat worden ze gedaan.
Innerlijke overgave staat geen enkele participatie in de moderne maatschappij in de weg. Dat kan je zien aan zeker 90% van de moslimbevolking in NL. En wellicht zijn we inderdaad apathische zombies, net als de gemiddelde autochtoon, gewoon lekker individueel aan zichzelf denkend. S ochtends opstaan, naar werk, thuis, eten, TV kijken en weer verder. Met het enige verschil dat er per dag 20 minuten uitgetrokken word om te bidden. Het zijn net mensen, die moslims.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een klein groepje met een grote bek en een grote groep van apathische zombies. Mensen die een boekje boven hun eigen ratio stellen kan ik sowieso amper serieus nemen.
Juist de kern van de islam, de overgave, is ridicuul en alleen daardoor plaatsen ze zichzelf al buiten de moderne maatschappij.
Innerlijke overgave aan een (slecht) sprookje staat wel degelijk een normaal functioneren in de weg als je dat sprookje tot leidraad in je leven maakt. Geen werk, enclave vorming, de Nederlandse taal niet machtig etc. Niet bepaald zaken die tot goed functioneren leiden. Iets wat de cijfers ook uitwijzen als je kijkt naar de disproportioneel zware last die allochtonen vormen op de verzorgingsstaat.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:02 schreef Mutant01 het volgende:
Innerlijke overgave staat geen enkele participatie in de moderne maatschappij in de weg. Dat kan je zien aan zeker 90% van de moslimbevolking in NL. En wellicht zijn we inderdaad apathische zombies, net als de gemiddelde autochtoon, gewoon lekker individueel aan zichzelf denkend. S ochtends opstaan, naar werk, thuis, eten, TV kijken en weer verder. Met het enige verschil dat er per dag 20 minuten uitgetrokken word om te bidden. Het zijn net mensen, die moslims.
Dat waag ik te bewtijfelen, maar los daarvan: 2e generatie Marokkanen met een deugdelijke opleiding moeten helemaal niet gaan schoonmaken, maar werk op niveau doen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Polen zullen over het algemeen slechter opgeleid zijn dan de 2e generatie Marokkanen hoor.![]()
Dat kan inderdaad een probleem zijn, maar volgens mij ligt het gemiddelde opleidingsniveau er véél lager dan in Nl (en idem voor Polen), en het gemiddelde opleidingsniveau van de mensen die hier naar toe gekomen zijn is ook niet hoog (jij moet toch ook toegeven dat we niet bepaald de elite hebben geimporteerd).quote:Daarnaast heeft het niets met het onderwijs niveau van Marokko te maken, want veel van de 1e generatie immigranten waren in hun eigen land ook behoorlijk goed opgeleid. Ik ken zat ouderen met een Marokkaans universitair diploma op zak, alleen in Europa werden/worden ze niet erkend.
De disproportionele zware last is te verklaren uit eerdergenoemde oorzaken, die je kennelijk opzettelijk negeert. Innerlijke overgave staat op geen enkel manier normaal functioneren in de weg, zeker niet als het regels betreft die toch op jezelf van toepassing zijn binnen je eigen kring en niet daarbuiten. Nogmaals, 90% is daar het voorbeeld van. De routine van de gemiddelde allochtoon verschilt niet met de routine van de gemiddelde autochtoon.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Innerlijke overgave aan een (slecht) sprookje staat wel degelijk een normaal functioneren in de weg als je dat sprookje tot leidraad in je leven maakt. Geen werk, enclave vorming, de Nederlandse taal niet machtig etc. Niet bepaald zaken die tot goed functioneren leiden. Iets wat de cijfers ook uitwijzen als je kijkt naar de disproportioneel zware last die allochtonen vormen op de verzorgingsstaat.
Die moeten inderdaad ook werk op niveau doen, maar de 2e generatie is in Nederland zeer jong, tussen de 15 en de 30 jaar oud zo ongeveer. Veel zitten zelfs nog op school. Ik ben zelf ook 2e generatie pas hoor (en notabene 22 jaar), mensen denken dat de niet-westerse immigranten zoals de Turken en de Marokkanen hier al eeuwen zitten of iets dergelijks. 90% is kind van een gastarbeider.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat waag ik te bewtijfelen, maar los daarvan: 2e generatie Marokkanen met een deugdelijke opleiding moeten helemaal niet gaan schoonmaken, maar werk op niveau doen.
Het gemiddelde is inderdaad lager, dat komt omdat 40% in het land ongeschoold is. Maar de geschoolden doen qua niveau niet onder het gemiddelde van NL of Polen. Diegene die we hier hebben gehaald waren trouwens voornamelijke armere geschoolden - ja je hoort het goed, geschoolden- Ze moesten Frans spreken en kunnen schrijven, en dat kan je alleen als je geschoold bent.quote:Dat kan inderdaad een probleem zijn, maar volgens mij ligt het gemiddelde opleidingsniveau er véél lager dan in Nl (en idem voor Polen), en het gemiddelde opleidingsniveau van de mensen die hier naar toe gekomen zijn is ook niet hoog (jij moet toch ook toegeven dat we niet bepaald de elite hebben geimporteerd).
Aan alleen de oorzaken heb je niets. Oplossingen daar gaat het om.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De disproportionele zware last is te verklaren uit eerdergenoemde oorzaken, die je kennelijk opzettelijk negeert. Innerlijke overgave staat op geen enkel manier normaal functioneren in de weg, zeker niet als het regels betreft die toch op jezelf van toepassing zijn binnen je eigen kring en niet daarbuiten. Nogmaals, 90% is daar het voorbeeld van. De routine van de gemiddelde allochtoon verschilt niet met de routine van de gemiddelde autochtoon.
Het is collectivisme als ze ergens collectief op worden aangesproken. Want dan gaan ze collectief terugreageren. Iets wat overigens mens-eigen is. Dat is het risico van mensen indelen in groepen, dan gaan ze zich er ook naar gedragen. Spreek een moslim aan en vraag wat hij van iets vind, loop even een stuk verder en vraag aan die moslim wat hij vind. Dikke kans dat je twee totaal verschillende antwoorden krijgt.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Aan alleen de oorzaken heb je niets. Oplossingen daar gaat het om.
Ik wist niet dat moslims zo individueel bezig waren. Het is collectivisme pur sang.
Weet ik.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die moeten inderdaad ook werk op niveau doen, maar de 2e generatie is in Nederland zeer jong, tussen de 15 en de 30 jaar oud zo ongeveer.
Is ook onzin, maar ach in Nederland wonen natuurlijk ook zat onbenullen, het gaat als altijd om de opinie van de mensen die een beetje kunnen nadenken.quote:Veel zitten zelfs nog op school. Ik ben zelf ook 2e generatie pas hoor (en notabene 22 jaar), mensen denken dat de niet-westerse immigranten zoals de Turken en de Marokkanen hier al eeuwen zitten of iets dergelijks. 90% is kind van een gastarbeider.
Bedoel ik. Dat is toch wel veel, niet?quote:[..]
[..]
Het gemiddelde is inderdaad lager, dat komt omdat 40% in het land ongeschoold is.
Hun Frans is inderdaad geregeld wel op een heel behoorlijk niveau (beter dan het mijne iig), daar zou men wat meer gebruik van kunnen maken denk ik... Maar ik krijg ook altijd het idee dat mn grote groepen vrouwen nauwelijks kunnen lezen en schrijven, en dat is toch wel een absolute basisvaardigheid om mee te kunnen draaien in de Nl maatschappij. Wat denk jij daarvan - als ervaringsdeskundige?quote:Maar de geschoolden doen qua niveau niet onder het gemiddelde van NL of Polen. Diegene die we hier hebben gehaald waren trouwens voornamelijke armere geschoolden - ja je hoort het goed, geschoolden- Ze moesten Frans spreken en kunnen schrijven, en dat kan je alleen als je geschoold bent.
quote:
quote:Is ook onzin, maar ach in Nederland wonen natuurlijk ook zat onbenullen, het gaat als altijd om de opinie van de mensen die een beetje kunnen nadenken.
Ja is erg veel, van die 40% is een zeer groot deel van het vrouwelijke geslacht. Maar goed, volgens planningen en projecten, zou tegen 2015 dit percentage 0% moeten zijn. Even afwachten dus.quote:Bedoel ik. Dat is toch wel veel, niet?
Sowieso kunnen we de 1e generatie wel vergeten, dat is gewoon een groep die nu versleten is en waar niets bij valt te houden. De 2e generatie is veel mondiger (soms ook in negatieve zin helaas) en is jong. Het is de werkkracht van de toekomst, althans dat zou het moeten worden. Om dat te bewerkstelligen kunnen we bepaalde regelingen invoeren die Aboutaleb ook al had voorgesteld. Zoals geen bijstand voor mensen onder 27. En verplicht OF een baan OF school. Zo worden schoolverlaters iig gedwongen om een baan te zoeken ipv te hangen. De 2e generatie kent ook veel mondige vrouwen die wel zijn ingestroomd in de Nederlandse maatschappij, de vrouwen die redden zich uitstekend zelfs. Veel beter dan hun mannelijke soortgenoten. De 1e generatie kan je beschouwen als een voorgerecht wat nogal magertjes was (zwaar werk, ongeschoold, etc).quote:Hun Frans is inderdaad geregeld wel op een heel behoorlijk niveau (beter dan het mijne iig), daar zou men wat meer gebruik van kunnen maken denk ik... Maar ik krijg ook altijd het idee dat mn grote groepen vrouwen nauwelijks kunnen lezen en schrijven, en dat is toch wel een absolute basisvaardigheid om mee te kunnen draaien in de Nl maatschappij. Wat denk jij daarvan - als ervaringsdeskundige?
En jij laat je blik blijkbaar niet beinvloeden door eens de cijfers van het CBS door te nemen. In het La-La Land waar jij je bevindt werken natuurlijk alle allochtonen, zitten er geen enkele in de gevangenis en worden er niet honderden miljoenen aan achterlijke 'diversiteit'-projecten besteed. Blissfully ignorant...quote:
quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
![]()
[..]
![]()
[..]
Ja is erg veel, van die 40% is een zeer groot deel van het vrouwelijke geslacht. Maar goed, volgens planningen en projecten, zou tegen 2015 dit percentage 0% moeten zijn. Even afwachten dus.
[..]
Sowieso kunnen we de 1e generatie wel vergeten, dat is gewoon een groep die nu versleten is en waar niets bij valt te houden. De 2e generatie is veel mondiger (soms ook in negatieve zin helaas) en is jong. Het is de werkkracht van de toekomst, althans dat zou het moeten worden. Om dat te bewerkstelligen kunnen we bepaalde regelingen invoeren die Aboutaleb ook al had voorgesteld. Zoals geen bijstand voor mensen onder 27. En verplicht OF een baan OF school. Zo worden schoolverlaters iig gedwongen om een baan te zoeken ipv te hangen. De 2e generatie kent ook veel mondige vrouwen die wel zijn ingestroomd in de Nederlandse maatschappij, de vrouwen die redden zich uitstekend zelfs. Veel beter dan hun mannelijke soortgenoten. De 1e generatie kan je beschouwen als een voorgerecht wat nogal magertjes was (zwaar werk, ongeschoold, etc).
Je kletst nog steeds uit je nek!quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:52 schreef StefanP het volgende:
[..]
En jij laat je blik blijkbaar niet beinvloeden door eens de cijfers van het CBS door te nemen. In het La-La Land waar jij je bevindt werken natuurlijk alle allochtonen, zitten er geen enkele in de gevangenis en worden er niet honderden miljoenen aan achterlijke 'diversiteit'-projecten besteed. Blissfully ignorant...
Nederland een 'dynamische' maatschappijquote:Op maandag 20 augustus 2007 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je kletst nog steeds uit je nek!
Het CBS verzamelt helemaal geen cijfers over het La-La Land en ik heb het daar ook niet over.
Het CBS verzamelt cijfers over een land waar er zekere problemen zijn, maar waar aan de analyse van de oorzaken en oplossing van de problemen gewerkt wordt. Dat er af en toe wat misgaat of dat we af en toe achter de feiten aanlopen, ach, we zijn een open, democratische en dynamische maatschappij. We vinden onze weg wel!
"There is no such thing as a free lunch" om een gevleugelde uitspraak uit Kul-Kul land maar eens aan te halen.
Je weet niet eens wat La-La land betekent...quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je kletst nog steeds uit je nek!
Het CBS verzamelt helemaal geen cijfers over het La-La Land en ik heb het daar ook niet over.
Het CBS verzamelt cijfers over een land waar er zekere problemen zijn, maar waar aan de analyse van de oorzaken en oplossing van de problemen gewerkt wordt. Dat er af en toe wat misgaat of dat we af en toe achter de feiten aanlopen, ach, we zijn een open, democratische en dynamische maatschappij. We vinden onze weg wel!
"There is no such thing as a free lunch" om een gevleugelde uitspraak uit Kul-Kul land maar eens aan te halen.
Eensch!quote:Op maandag 20 augustus 2007 08:45 schreef Sidekick het volgende:
Niet westerse allochtonen mogen dan bovengemiddeld werkloos, crimineel, etc zijn, het weghalen van de volledige groep (anderhalf miljoen?), zal naast alle slechtbijdragende mensen ook de positieve bijdrages treffen. In economisch opzicht hebben we het dan over honderduizenden banen die vrijkomen maar niet kunnen worden ingevuld. Lonen zullen fors stijgen om mensen te lokken, inflatie stijgt, problemen om aan de productie te kunnen voldoen, buitenlandse investeerders/bedrijven zullen wegblijven, kortom, de concurrentiepositie zal dramatisch verslechteren. Op de langere termijn minder werkgelegenheid, hoger opgeleiden zullen vertrekken en de negatieve spiraal is ingezet.
Nee, laten we er maar voor zorgen dat het slecht functionerende deel weer productiever wordt, gelijk als bij autochtonen. De bedoeling van het benoemen van problemen is dat je specificeert, niet generaliseert. Aan collatoral damage heeft niemand iets.
Ons volk....quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Inderdaad, de 1e generatie daar doen we niet veel meer aan. De volgende generaties daarentegen... Dat stoort me geregeld mateloos in dit soort discussies - 'die Marokkanen, uitzetten, wat heb je eraan' dat niveau... - het betreft hier Nederlanders, het is gewoon ons volk... Dat er wat denkbeelden zijn die hier en daar bijschaving behoeven doet daar helemaal niets aan af. En denkbeelden kunnen wijzigen, ik zeg dat niet dat het makkelijk is, maar defaitisme is totaal misplaatst. Door de eeuwen heen is er immers altijd sprake geweest van verschuivende denkbeelden. Laten we daar dan ook op inzetten, en ons voor inzetten.
Ik denk dat we er netto op verdienen. Net zoals kul-kul-land op immigranten drijft.quote:Op maandag 20 augustus 2007 02:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat La-La land betekent...
Verder valt er geen touw aan je post vast te knopen. Dat is begrijpelijk, want je graaft een kuil waar je verder niet uitkomt. 't Is goed hoor, je mag het winnen - allochtonen kosten de Nederlandse samenleving he-le-maal niets. NIETS, hoor je me?!
Oh god, jij bent meer van de Völkische Beobachter zeker?quote:
Nou, vertel mij onwetende dan eens, wat is een volk?quote:Ik hou er toch een wat meer betekenisvolle definitie van volk op na, dan een toevallige verzameling paspoorthouders ten gevolge van een idioot migratiebeleid. In juridische en geografische zin zijn het Nederlanders, maar dat is dan ook alles.
Hoor je mij dat allemaal ontkennen? Ik zeg alleen dat het wel degelijk mogelijk is hier nu eindelijk eens verstandig mee om te gaan.quote:Wat betreft de misplaatstheid van defaitisme. Het is leuk dat sommigen de moed erin willen houden, maar feitelijk er is geen enkele reden voor optimisme. Als de geschiedenis iets leert, dan is het dat mensen niet om kunnen gaan met raciale, culturele en religieuze tegenstellingen. En wat hebben wij gedaan: de ontkenning van het gevaar dat van dat soort tegenstellingen uitgaat tot een geloofsartikel gemaakt en de basis van een rampzalig migratiebeleid.
Het is verstandig niet de kanslozen te importeren, maar dat is geen reden om de mensen die er al zijn af te schrijven. Die zijn er nu eenmaal, en laten we er het beste van maken. Of heb jij een andere oplossing?quote:Zuid-Amerika, dat is het voorland van de Westerse Wereld.
Inzetten op een kenniseconomie, terwijl je nationale IQ daalt...![]()
Idd in het Westen lijkt het onvermogen daarmee om te gaan te leiden tot redelijk extremistische opvattingen en ideologieën, die soms zelfs in het verleden hebben geculmineerd in totalitaire staten.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:48 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Als de geschiedenis iets leert, dan is het dat mensen niet om kunnen gaan met raciale, culturele en religieuze tegenstellingen.
Nee, ik denk dat wij in het Westen geleerd hebben om het gevaar in te zien van extremistische ideologieën, die het gevolg zijn van het niet kunnen omgaan met 'raciale', culturele en religieuze verschillen.quote:En wat hebben wij gedaan: de ontkenning van het gevaar dat van dat soort tegenstellingen uitgaat tot een geloofsartikel gemaakt en de basis van een rampzalig migratiebeleid.
Besides ik denk dat private ondernemingen er wel netto aan verdiend hebben; de bijkomende kosten werden/worden gewoon afgewenteld op de samenleving en dus de overheid.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat we er netto op verdienen. Net zoals kul-kul-land op immigranten drijft.
De overheid subsidieert goedkope arbeid en op die manier worden grote bedrijven aangemoedigd om zich in ons "dure" land te vestigen. Dynamisch!quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Besides ik denk dat private ondernemingen er wel netto aan verdiend hebben; de bijkomende kosten werden/worden gewoon afgewenteld op de samenleving en dus de overheid.
De holocaust is in de jaren '60 verheven tot het leerstuk van de geschiedenis. En de les die daaruit is getrokken, is inderdaad dat we voortaan veel toleranter moeten zijn en extremisme moeten vermijden. We hebben immers gezien waar racisme en intolerantie toe leiden.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Idd in het Westen lijkt het onvermogen daarmee om te gaan te leiden tot redelijk extremistische opvattingen en ideologieën, die soms zelfs in het verleden hebben geculmineerd in totalitaire staten.
[..]
Nee, ik denk dat wij in het Westen geleerd hebben om het gevaar in te zien van extremistische ideologieën, die het gevolg zijn van het niet kunnen omgaan met 'raciale', culturele en religieuze verschillen.
De oorzaak van de problemen ligt niet in de tolerantie, maar juist in intolerantie. Ten eerste intolerantie van de immigranten die hier voor het geld komen en niet voor onze vrijheden. Ten tweede xenofobische intolerantie (van alle partijen).quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:27 schreef Kieboom het volgende:
[..]
De holocaust is in de jaren '60 verheven tot het leerstuk van de geschiedenis. En de les die daaruit is getrokken, is inderdaad dat we voortaan veel toleranter moeten zijn en extremisme moeten vermijden. We hebben immers gezien waar racisme en intolerantie toe leiden.
Maar als we een stapje terug nemen, dan is het de vraag of de veel meer voor de hand liggende conclusie niet is dat je raciale, religieuze en culturele spanningen gewoon zo veel mogelijk moet vermijden.
Je kunt wel toleranter willen zijn, maar als de hele geschiedenis van de mensheid je toeschreeuwt dat het gewoon niet in onze natuur ligt om achteloos over raciale, religieuze en culturele tegenstellingen heen te stappen, dan is het migratiebeleid dat ons heeft opgescheept met de huidige multiculturele/multiraciale puinzooi wel de meest idiote keuze die gemaakt had kunnen worden.
Maar ja, het belijden van naïeve idealen wordt de afgelopen 40 jaar belangrijker geacht dan het luisteren naar ons gezond verstand. Daar gaan onze kinderen en kleinkinderen de prijs voor betalen.
Dat is een topic op zich...quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou, vertel mij onwetende dan eens, wat is een volk?
[..]
Nou sorry, maar ik en mijn voorouders wonen ook al vele generaties in Nederland, maar ik voel me niet bepaald verbonden met jouw soort volk. Dus dat is geen goede definitie.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:41 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Dat is een topic op zich...
Maar wat mij een Nederlander maakt, is niet dat documentje dat ik op het stadhuis voor grof geld mag ophalen, maar het feit dat het gros van mijn voorouders al sinds mensenheugenis in deze streek woont. Dat levert je een hele andere verhouding tot een streek op, dan bij immigranten het geval is.
Je doelt nu op de in een bepaalde streek levende normen/waarden/gebruiken etc. Daar heb je gelijk in, dat het te verwachten is dat de groep die er al lang woont daar meer in thuis is. Maar dat wil niet zeggen dat nieuwkomers dat niet kunnen overnemen. Daar ging het mij om.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:41 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Dat is een topic op zich...
Maar wat mij een Nederlander maakt, is niet dat documentje dat ik op het stadhuis voor grof geld mag ophalen, maar het feit dat het gros van mijn voorouders al sinds mensenheugenis in deze streek woont. Dat levert je een hele andere verhouding tot een streek op, dan bij immigranten het geval is.
Je bedoelt we moeten voorkomen dat raciale, religieuze en culturele spanningen kunnen ontstaan, want dan ontstaat er geen extremisme? En hoe wil je dit doen? mbv dwang? Leidt dit dan niet tot het ontstaan van extremisme om te voorkomen dat er extremisme ontstaat?quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:27 schreef Kieboom het volgende:
[..]
De holocaust is in de jaren '60 verheven tot het leerstuk van de geschiedenis. En de les die daaruit is getrokken, is inderdaad dat we voortaan veel toleranter moeten zijn en extremisme moeten vermijden. We hebben immers gezien waar racisme en intolerantie toe leiden.
Maar als we een stapje terug nemen, dan is het de vraag of de veel meer voor de hand liggende conclusie niet is dat je raciale, religieuze en culturele spanningen gewoon zo veel mogelijk moet vermijden.
De geschiedenis schreeuwt je toe dat de onderlinge verschillen tussen diverse groepen mensen (dankzij moderniteit en technische ontwikkeling) steeds geringer worden, dacht ik. Er zijn wel nog groepen mensen die dit een gruwel is - mensen die niet om kunnen gaan met raciale, religieuze en culturele verschillen - maar ik denk dat hun pleidooi en kamp op de lange duur een verloren strijd is.quote:Je kunt wel toleranter willen zijn, maar als de hele geschiedenis van de mensheid je toeschreeuwt dat het gewoon niet in onze natuur ligt om achteloos over raciale, religieuze en culturele tegenstellingen heen te stappen, dan is het migratiebeleid dat ons heeft opgescheept met de huidige multiculturele/multiraciale puinzooi wel de meest idiote keuze die gemaakt had kunnen worden.
Allochtonen werden btw niet uit naïef idealisme naar het Westen gebracht, maar vanuit economische motieven. Bedrijven hebben flink aan hen verdiend, zoals de toenmalige gastarbeiders zelf er ook aan verdiend hebben. Daarnaast is de immigratie waar jij op doelt ook het gevolg geweest van de periode van het moderne imperialisme. Arbeidsmigratie is verder op zich iets dat altijd is voorgekomen en dat in de toekomst wellicht nog vaker gaat voorkomen met de globalisatie. De nadelige kant van deze zaak werd en wordt afgewenteld op de samenleving. Maar nogmaals het is absoluut niet ondenkbaar dat culturen steeds meer naar elkaar toegroeien. De technische ontwikkeling heeft gevolgen gehad voor de economische ontwikkeling, leidende tot globalisatie, hetgeen weer gevolgen zal hebben voor de culturele ontwikkeling.quote:Maar ja, het belijden van naïeve idealen wordt de afgelopen 40 jaar belangrijker geacht dan het luisteren naar ons gezond verstand. Daar gaan onze kinderen en kleinkinderen de prijs voor betalen.
Van Gogh , Hofstad groep, potenrammerende jongeren. Je ontgaan?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]e betitelen.
Dan de argumenten:
- Heb je hier al allochtonen met bomgordels gezien? Ben jij niet het bangst voor juist de godvrezende moslims?
tsja, als jij denkt dat honger & armoede als in de derde wereld superieur is?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende: Superieure (??) cultuur van hard werken? Wat is daar superieur aan?
Dit argument vervalt.
zijn die landen de grootste emigratielanden geweest voor Nederlanders? Hoeveel zijn er naar Azie vertrokken? In zn totaal (muv Indonesie) vast minder als naar alleen Australie al..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
- Lijkt me een gewaagde stelling. Ik neem aan dat je Noord-Amerika bedoelt, Australië, Nieuw-Zeeland en Europese landen. Maar de wereld is wel even groter. Zuid- en Midden-Amerika, Afrika, Azië.
heb je het nu over emigranten of over vakantiegangers en smokkelaars?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Sommige landen uiten hun ongenoegen door Nederlanders op te sluiten, nadat ze veroordeeld zijn voor pedofilie of drugssmokkel.
puur en alleen vanwege het effect op de huizenmarkt. En terecht. Dat punt haal ik ook aan bij de hypothese uit de OP; vertrek zou de woningnood bestrijden..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende: Belgen en Duitsers in de grensstreek zijn ook niet altijd blij.
bewust mijn woorden verdraaien.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
- Dit kan een punt zijn. Je bedoelt dat die landen alleen de top-Nederlanders geaccepteerd hebben en dat de slechte hier zijn gebleven?
weer probeer je mij woorden in de mond te leggen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Het punt is wel discutabel: ook de eerste gastarbeiders werden gekeurd. Door onze verkenners in die landen, op zoek naar arbeiders. Maar misschien hebben wij de verkeerde criteria aangelegd, en alleen de domme en luie arbeiders hierheen gehaald?
VOgens mij gaan de ouderen en de succesvolle, talentvolle jongeren wel terug. Degenen die heir een uitkering genieten zouden wel gek zijn om terug te gaan; die krijgen ze daar echt niet..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
- Ze komen niet terug, dat is een bewijs van integratie. Onze allochtonen gaan niet terug, dat is een bewijs van integratie?
We geven zelfs remigratiesubsidie en het is met behoud van WAO/ AOW uitkeringen..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:Overigens zag ik ooit een heel schrijnende documentaire over emigranten uit die golf in de jaren vijftig, naar die Engelstalige landen. Vooral schrijnend omdat mensen zo ontzettend graag terug wilden, maar te arm waren om dat te doen.
er is geen discrimintaie in de VS, de bakermat van de KKK?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Vergeet verder niet de afwezigheid van discriminatie in de Engelstalige ontvangstlanden: iedereen stamt daar af van import en Nederlanders leren vrij vlot Engels en hebben dezelfde kleur.
relevantie ontgaat me?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Misdaad bloeit in onzekere en arme streken. Zuid-Italië, het Rusland van vlak na de val van het communisme etc.
de normaalste zaak van de werled in landen als Canada, USA en Nieuw-Zeelandquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Kortom, ik ben nog niet overtuigd.
Drie punten vond ik intrigerend:
1) dat van de selectie bij binnenkomst,
zie bovenquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
2) het (zogenaamde) bewijs van integratie en
Cultuur, straffen en uitkeringen zijn dus niet van invloed?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
3) de prikkel om op het rechte pad te blijven.
Zoals ik al aangeef; cultuur en overeenkomsten met het nieuwe thuisland..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Waarom zouden die bij Nederlanders in den vreemde beter gewerkt hebben dan bij allochtonen hier te lande?
Wat een zielige opmerking, een beetje tekenend ook....quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ik en mijn voorouders wonen ook al vele generaties in Nederland, maar ik voel me niet bepaald verbonden met jouw soort volk. Dus dat is geen goede definitie.
Hoe we dat moeten voorkomen? Er valt niets meer te voorkomen. Die tegenstelligen zijn een feit, met dank aan 40 jaar idioot migratiebeleid.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:01 schreef Ryan3 het volgende:
Je bedoelt we moeten voorkomen dat raciale, religieuze en culturele spanningen kunnen ontstaan, want dan ontstaat er geen extremisme? En hoe wil je dit doen? mbv dwang? Leidt dit dan niet tot het ontstaan van extremisme om te voorkomen dat er extremisme ontstaat?
Wanneer heb jij voor het laatst het journaal bekeken?quote:De geschiedenis schreeuwt je toe dat de onderlinge verschillen tussen diverse groepen mensen (dankzij moderniteit en technische ontwikkeling) steeds geringer worden, dacht ik. Er zijn wel nog groepen mensen die dit een gruwel is - mensen die niet om kunnen gaan met raciale, religieuze en culturele verschillen - maar ik denk dat hun pleidooi en kamp op de lange duur een verloren strijd is.]
Het gros van de allochtonen in dit land stamt helemaal niet af van gastarbeiders. De meerderheid is hier gekomen in de jaren '80 en '90 als gevolg van huwelijksmigratie.quote:Allochtonen werden btw niet uit naïef idealisme naar het Westen gebracht, maar vanuit economische motieven. Bedrijven hebben flink aan hen verdiend, zoals de toenmalige gastarbeiders zelf er ook aan verdiend hebben. Daarnaast is de immigratie waar jij op doelt ook het gevolg geweest van de periode van het moderne imperialisme. Arbeidsmigratie is verder op zich iets dat altijd is voorgekomen en dat in de toekomst wellicht nog vaker gaat voorkomen met de globalisatie. De nadelige kant van deze zaak werd en wordt afgewenteld op de samenleving. Maar nogmaals het is absoluut niet ondenkbaar dat culturen steeds meer naar elkaar toegroeien. De technische ontwikkeling heeft gevolgen gehad voor de economische ontwikkeling, leidende tot globalisatie, hetgeen weer gevolgen zal hebben voor de culturele ontwikkeling.
Nou ja, ik woon gelukkig niet in Amsterdam, maar ik lees wel kranten. Het is maar een kleine groep, een beetje vergelijkbaar met de RAF of de Rode Brigade, indertijd. Dus die moet je gewoon bestrijden, jazeker. Maar grappig is wel, dat je de godvrezendheid van Nederlanders zo mooi vindt en bij allochtonen juist verwerpelijk. Al heb ik ook liever een gebedssnoer van kralen dan van bommen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Van Gogh , Hofstad groep, potenrammerende jongeren. Je ontgaan?
Nee, maar is hard werken op zichzelf superieur? Leven wij in armoede en honger of wonen wij in de derde wereld? En draagt onze moraal van hard werken anders bij aan een verlichting van honger en armoede in de derde wereld?quote:[..]
tsja, als jij denkt dat honger & armoede als in de derde wereld superieur is?
Ik heb geen cijfers dat zouden we op moeten zoeken in oude CBS-jaarboeken. Maar ik neem aan dat we daar liever over bekvechten dan dat we gaan zitten tellenquote:[..]
zijn die landen de grootste emigratielanden geweest voor Nederlanders? Hoeveel zijn er naar Azie vertrokken? In zn totaal (muv Indonesie) vast minder als naar alleen Australie al.
Daar heb je een punt!quote:[..]
heb je het nu over emigranten of over vakantiegangers en smokkelaars?
Ook. En om de grote bek, die groepen Nederlanders schijnen te krijgen. En verder profiteren ze in België en Spanje van de rijkdommen van de weggetrokken Nederlanders. In die zin zou Nederland er financieel op vooruitgaan als ze teruggestuurd werden.quote:[..]
puur en alleen vanwege het effect op de huizenmarkt. En terecht. Dat punt haal ik ook aan bij de hypothese uit de OP; vertrek zou de woningnood bestrijden..
OK, dan leg ik ze niet in je mond: je suggereert, dat de Nederlandse emigranten van betere kwaliteit zijn/waren dan de allochtone immigranten. Dat nu, geloof ik niet. (En dan nemen we het woord kwaliteit niet al te letterlijk, anders krijgen we daar weer gezeik over.) Er is geen enkele reden om dat aan te nemen, want beide groepen werden gekeurd door het ontvangende land. Althans, de arbeidsmigranten. Niet de asielzoekers, want die mogen we volgens gesloten verdragen niet keuren op geschiktheid.quote:[..]
bewust mijn woorden verdraaien.
![]()
Zeker geen argumenten?
[..]
weer probeer je mij woorden in de mond te leggen.![]()
Van die ouderen weet ik het niet, maar ik vraag het me af. Laten ze hun kinderen en kleinkinderen hier? Ik heb begrepen dat je sommige uitkeringen wel mee kunt nemen, maar dat is waarschijnlijk alleen AOW.quote:[..]
VOgens mij gaan de ouderen en de succesvolle, talentvolle jongeren wel terug. Degenen die heir een uitkering genieten zouden wel gek zijn om terug te gaan; die krijgen ze daar echt niet..
Nou, daar hadden ze toch nog nooit van gehoord, in die documentaire.quote:[..]
We geven zelfs remigratiesubsidie en het is met behoud van WAO/ AOW uitkeringen..
Ja, nou ga je mij woorden in de mond leggen,quote:[..]
er is geen discrimintaie in de VS, de bakermat van de KKK?
Veronderstelde je niet dat onze allochtonen overwegend crimineel zijn?quote:[..]
relevantie ontgaat me?
Ja, maar wij hebben ook geselecteerd aan de poort! Waar komt het door jou veronderstelde verschil dan vandaan?quote:[..]
de normaalste zaak van de werled in landen als Canada, USA en Nieuw-Zeeland
Ook dit argument werkt twee kanten uit. Willen blijven is ofwel een bewijs voor integratie ofwel niet. Niet de ene keer wel en de andere keer niet.quote:[..]
zie boven
Ja natuurlijk wel. Maar alleen als je kunt aantonen dat de bevolking van onze immigrantenlanden van zichzelf misdadiger is, kun je de cultuur de schuld geven. Anders kun je het hoogstens wijten een cultuurverschillen en die kun je niet aan één kant toerekenen, maar moet je eerlijk delen. Straffen en uitkeringen worden door onszelf bepaald, en niet door de allochtonen, dus kunnen we hen ook daarin niks verwijten.quote:[..]
Cultuur, straffen en uitkeringen zijn dus niet van invloed?
Ja, daar kan ik je wel in volgen. Maar dat maakt het dus onwaarschijnlijk dat er zulke inherente kwaliteitsverschillen in de mensen zitten als jij suggereerde.quote:[..]
Zoals ik al aangeef; cultuur en overeenkomsten met het nieuwe thuisland..
Er is zeker discriminatie in de VS. Maar tegenwoordig is het een stuk lager pitje dan zeg in de jaren 60 en 70. In de "deep south" kom je het nog wel eens tegen trouwens, en gezien de vrijheid van meningsuiting kan een hardcore neo-nazi groep zoals Stormfront gewoon openlijk bestaan natuurlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:20 schreef Napalm het volgende:
er is geen discrimintaie in de VS, de bakermat van de KKK?
Hoe het precies zit in Nieuw-Zeeland weet ik niet. Maar in de USA wordt geen onderscheid gemaakt op afkomst. Iemand uit Mexico die een Amerikaan trouwt heeft exact gelijke kansen als een Nederlandse die een Amerikaan trouwt. In Nederland is dat ook nog zo, maar Wilders wil dus een onderscheid gaan maken tussen "westers" en "niet-westers", OOK als het aankomt op huwelijken. Wat betreft werkvisums, er worden momenteel ontzettend veel visa afgegeven aan Indiërs, omdat deze ontzettend veel techneuten exporteren, en uit het Midden Oosten komen ondanks de oorlogen nog steeds veel aanvragen binnen voor visums. Er worden wel meer background checks gedaan bij Islamieten, dat is zeker aan de orde. Maar zolang ze zich aan de regels houden is er geen sprake van weigering van een visum gebaseerd op afkomst. Wel zijn er numerieke limieten, dus bij een maximum aantal voor dat jaar houdt het gewoon op in veel categorieën.quote:de normaalste zaak van de werled in landen als Canada, USA en Nieuw-Zeeland
Mensen die denken dat ze problemen kunnen oplossen door een "groep" mensen het land uit te zetten, mensen die te kortzichtig zijn om te zien dat die vreemden ook voordelen hebben, mensen die uberhaupt in groepen denken, mensen die geen zin hebben om zich te verdiepen in zaken, maar alleen Wilders napraten, mensen die niet zien dat dit soort zaken overal plaatsvinden, en dat dit een onderdeel van globalisatie is, mensen die hun geschiedenis niet kennen en denken dat dit soor "problemen" nieuw zijn. Domme kortzichtige mensen dus.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:07 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Wat een zielige opmerking, een beetje tekenend ook....
Wat voor soort volk bedoel je precies? Mensen die een productief leven leiden, wat langer nadenken over dingen die jij hersenloos als geloofsartikelen accepteert, een historisch perspectief hebben en, gezond verstand verkiezen boven dwaze idealen?
Dat jij je erfgoed verkwanselt en als een debieltje staat te juichen terwijl je land afglijdt naar een steeds triester niveau, moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar verwacht niet dat iedereen je enthousiasme deelt.
raf was een handje vol mensen. Hier gaat het wel wat verder, jongeren "op vakantie"naar Tjetsjenie en Kasmir potenrammers van moslimorgine zijn er toch wel meer dan een handje vol.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, ik woon gelukkig niet in Amsterdam, maar ik lees wel kranten. Het is maar een kleine groep, een beetje vergelijkbaar met de RAF of de Rode Brigade, indertijd.
als je het niet doet moet je ook niet zielig doen als je omkomt van de honger..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Nee, maar is hard werken op zichzelf superieur?
aan armoede in en honger in Nederland. Die zijn uitgebannen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Leven wij in armoede en honger of wonen wij in de derde wereld? En draagt onze moraal van hard werken anders bij aan een verlichting van honger en armoede in de derde wereld?
wellicht. De schok zou problemen kunnen geven.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
. In die zin zou Nederland er financieel op vooruitgaan als ze teruggestuurd werden.
De eisen die men stelt daarzo zijn toch wel veel hoger dan de nederlandse eisen van toen en nu.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
OK, dan leg ik ze niet in je mond: je suggereert, dat de Nederlandse emigranten van betere kwaliteit zijn/waren dan de allochtone immigranten
Ja. Men laat zich zelfs daarzo begraven..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Van die ouderen weet ik het niet, maar ik vraag het me af. Laten ze hun kinderen en kleinkinderen hier?
en de kansloze houden we..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Als juist de succesvolle, talentvolle jongeren terug gaan, doen wij toch wel iets heel doms! Juist degenen die bij kunnen dragen, laten we dan weg gaan.
Als bedrijven economishc rationeel handelen zou daar toch wel een redentje voor zijn. Wellicht toch weer die superiere cultuur?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Verder is het knap stom van ons om onze allochtonen te discrimineren met werkgeven. Dat kun je hen toch niet aanrekenen.
Voila, zelfs in het turks : http://www.nederlandistika.fil.bg.ac.yu/udzbenik.php?idcvor=187&jezik=srquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Nou, daar hadden ze toch nog nooit van gehoord, in die documentaire.
makkelijk om het af te schuiven op discriminerende Nederlanders. Maar leg mij dan even de grote verschillen uit tussen turken, mocro`s, indonesiers, surinamers, geadopteerden...quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende: Maar niet t.o.v. Nederlanders! Dus de kansen van onze emigranten zijn veel beter dan die van onze immigranten. Dat ligt niet aan eerder verondersteld kwaliteitsverschil van de migranten, maar aan verschillen in de ontvangende maatschappijen. Ten nadele van onze maatschappij, dus.
ah, en jouw stelling is dat dat komt doordat onze uitkeringen te laag zijn?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Veronderstelde je niet dat onze allochtonen overwegend crimineel zijn?
wij hebben nog nooit serieuze, strenge selectie gehad. Hoefde ook niet, eerst zouden ze zo weer vetrekken en later was je racist als je er wat van zei. Die landen gaan uit van permanten immigratie,.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben ook geselecteerd aan de poort! Waar komt het door jou veronderstelde verschil dan vandaan?
De situatie in het land is anders, de immigrant is anders, vind je het dan zo gek dat de uitwerking anders is?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Ook dit argument werkt twee kanten uit. Willen blijven is ofwel een bewijs voor integratie ofwel niet. Niet de ene keer wel en de andere keer niet.
Allochtonen zijn na correctie voor SES (uitkeringen, demografie, opleiding etc) veel crimineler dan Nederlanders. Zelfs tussen de groepen onderling zit veel verschil.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Ja natuurlijk wel. Maar alleen als je kunt aantonen dat de bevolking van onze immigrantenlanden van zichzelf misdadiger is, kun je de cultuur de schuld geven.
???quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende: Anders kun je het hoogstens wijten een cultuurverschillen en die kun je niet aan één kant toerekenen, maar moet je eerlijk delen.
Als de straf een andere uitwerking heeft, denk maar eens aan Antillianen waar voor de jonge mannen gezeten hebben een statussymbool is, een soort ontmaagding. Vergelijk dat eens met de status daarvan bij de gemiddelde blanke..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:Straffen en uitkeringen worden door onszelf bepaald, en niet door de allochtonen, dus kunnen we hen ook daarin niks verwijten.
cultuur is geen mensen. Juist doordat ik geloof dat de problemen voortkomen uit cultuur kan ik aanhangen dat de mensenrassen gelijkwaardig zijn. Geloof je in gelijkwaardige culturen dan moeten je utieindelijk wel geloven in uber en untermenschen..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Ja, daar kan ik je wel in volgen. Maar dat maakt het dus onwaarschijnlijk dat er zulke inherente kwaliteitsverschillen in de mensen zitten als jij suggereerde.
Onzin natuurlijk, de immigrant moet zich aanpassen aan Nederland. Maar tegelijkertijd moet je het ook accepteren dat een groep Marokkanen op straat kan lopen, converserend in het Arabisch. En dat een groep immigranten graag een gebedshuis wil hebben waarin ze hun eigen godsdiensten kunnen volgen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:14 schreef Napalm het volgende:Het waanbeeld dat Nederland zich meot aanpassen aan de immigrant?
Je bekijkt het op het niveau van Nederland?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:28 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Hoe we dat moeten voorkomen? Er valt niets meer te voorkomen. Die tegenstelligen zijn een feit, met dank aan 40 jaar idioot migratiebeleid.
[..]
Om 20.00 uur.quote:Wanneer heb jij voor het laatst het journaal bekeken?
Dus dat is onze toekomst? Dan is dat toch erg defaitistisch?quote:Een voorbeeld: Hutu's en Tutsi's. Kun jij ze uit elkaar halen als er 10 voor je worden neergezet? Ik niet. Maar zij blijbaar heel goed, met alle gevolgen van dien.
Onszelf opdelen in groepjes en dan het conflict zoeken, is een talent dat wij als soort nu eenmaal hebben. Daar zullen alle goede bedoelingen van de wereld geen verandering in brengen.
[..]
Gezinshereniging idd, maar het is begonnen met economische motieven toch?quote:Het gros van de allochtonen in dit land stamt helemaal niet af van gastarbeiders. De meerderheid is hier gekomen in de jaren '80 en '90 als gevolg van huwelijksmigratie.
Ik zie alleen maar convergentie, samenkomen, meer op elkaar lijken. Ik kan bewust 30 jaar overzien (geb. 1962) hè.quote:Maar goed, dat zijn allemaal details. Het punt is dat mensen zoals jij een vooruitgangsdenken aanhangen dat achterhaald is door de werkelijkheid. Wie zijn ogen open doet en de trends waarneemt kan aan die conclusie niet ontkomen.
De Sjonnies & Anita's uit de pauperwijken, werklozen, criminelen, voetbalhooligans, ook allemaal nederlanders.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:07 schreef Kieboom het volgende:
Wat voor soort volk bedoel je precies? Mensen die een productief leven leiden, wat langer nadenken over dingen die jij hersenloos als geloofsartikelen accepteert, een historisch perspectief hebben en, gezond verstand verkiezen boven dwaze idealen?
Veel Fok!kers ook.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
De Sjonnies & Anita's uit de pauperwijken, werklozen, criminelen, voetbalhooligans, ook allemaal nederlanders.
Om poten te rammen hoef je helemaal niet allochtoon te zijn hoor! Meer dan een handjevol is het hier ook niet. In elk geval nog niet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
raf was een handje vol mensen. Hier gaat het wel wat verder, jongeren "op vakantie"naar Tjetsjenie en Kasmir potenrammers van moslimorgine zijn er toch wel meer dan een handje vol.
Er doet hier niemand zielig. Jij had het over een superieure mentaliteit. En daarvan stel ik de superioriteit ter discussie.quote:[..]
als je het niet doet moet je ook niet zielig doen als je omkomt van de honger..
[..]
aan armoede in en honger in Nederland. Die zijn uitgebannen.
Wie is dan dom geweest? De allochtoon of de personeelsmanager? En dan nog blijft de vraag naar de inherente kwaliteit van de geworven vreemdeling. Voor wie dan ook is het moeilijk om de eigen omgeving te verlaten, weg te gaan naar het onbekende. Daar moet je dapper voor zijn en ondernemend. En de Nederlandse emigranten indertijd werden begeleid, de allochtonen kregen een treinkaartje.quote:[..]
wellicht. De schok zou problemen kunnen geven.
[..]
De eisen die men stelt daarzo zijn toch wel veel hoger dan de nederlandse eisen van toen en nu.
Ja, begraven kan ik me voorstellen. Dan ben je toch al dood. Maar daar wonen als oude, versleten mensen zonder kinderen en kleinkinderen, dat is andere koek.quote:[..]
Ja. Men laat zich zelfs daarzo begraven..
Ik vind het niet bepaald superieur om de succesvolle mensen te laten weggaan en niet aan te nemen, waardoor de kanslozen blijven en uitkering gaan trekken. Dat is het beeld dat jij schetst, en als dat waar is, dan vraag ik me af, wie rationeel handelt.quote:[..]
en de kansloze houden we..
[..]
Als bedrijven economishc rationeel handelen zou daar toch wel een redentje voor zijn. Wellicht toch weer die superiere cultuur?
Jij]http://home.12move.nl/sh365555/remigratiewet.html[/quote]Jij[/url] hebt het over Nederlandse immigranten die terug willen naar hun land van geboorte. Ik had het over Nederlandse emigranten, die terug willen naar Nederland. Het waren mensen van Nederlandse herkomst, die wel op hun knieën terug wilden kruipen naar Nederland. Maar ja, Australië is een eiland.quote:[..]
Voila, zelfs in het turks : http://www.nederlandistika.fil.bg.ac.yu/udzbenik.php?idcvor=187&jezik=sr
Zeker geen google of wetboek bij de redactie?![]()
[url=http://home.12move.nl/sh365555/remigratiewet.html
Oh, maar er zijn best cultuurverschillen. Maar geen kwaliteitsverschillen.quote:[..]
makkelijk om het af te schuiven op discriminerende Nederlanders. Maar leg mij dan even de grote verschillen uit tussen turken, mocro`s, indonesiers, surinamers, geadopteerden...
Nee. Ik weet niet meer wat jouw originele stelling was. Mijn antwoord daarop was, dat een te laag inkomen zowel kan leiden tot criminaliteit als tot hard werken. Dus ik veronderstel, dat jij criminaliteit als noodzakelijk gevolg zag.quote:[..]
ah, en jouw stelling is dat dat komt doordat onze uitkeringen te laag zijn?
Ja, ik ben het met je eens wat betreft de vooronderstelling. Dat dachten ze zelf trouwens ook. Maar er is wel degelijk geselecteerd en aan spieren gevoeld en naar tanden gekeken. Zoals je een paard keurt. Als daarmee op verkeerde criteria geselecteerd is, kunnen we dat het ee toch niet kwalijkt nemen? Dan moeten toch de keurmeesters daarvoor opdraaien!quote:[..]
wij hebben nog nooit serieuze, strenge selectie gehad. Hoefde ook niet, eerst zouden ze zo weer vetrekken en later was je racist als je er wat van zei. Die landen gaan uit van permanten immigratie,.
Nee, dat niet. Maar dan is de wens tot blijven ook nergens een bewijs van. Dan moet je andere bewijzen zoeken.quote:[..]
De situatie in het land is anders, de immigrant is anders, vind je het dan zo gek dat de uitwerking anders is?
Ze zijn HIER heel verschillend. In elk land van Europa zit ongeveer 1 op de 10.000 in de bak. (Of 1 op de 1.000, maar het is wel overal gelijk.) In de VSvA is dat cijfer veel hoger. Ik zou even moeten terugzoeken, maar het is 6 of 60 maal zo hoog. Hoe dan ook, Yanks zijn in eigen land veel crimineler dan Nederlanders. Dus als je dan mensen wilt uitzetten, dan graag de Yanks. Het zou best kunnen dat in de landen van herkomst van niet-westerse allochtonen (alle niet-westerse allochtonen) het aandeel gevangenen groter is dan in Nederland. Maar erg veel zal het niet schelen, en de VSvA spannen de kroon, dat durf ik wel te wedden.quote:[..]
Allochtonen zijn na correctie voor SES (uitkeringen, demografie, opleiding etc) veel crimineler dan Nederlanders. Zelfs tussen de groepen onderling zit veel verschil.
Ach, je moest eens weten in wat voor bochten universiteiten en werkgevers zich wringen om allochtonen te werven. Of aspergetelers.quote:[..]
???
Het waanbeeld dat Nederland zich meot aanpassen aan de immigrant? Als er al iets is als "de immigrant"??
Aannemende dat je gelijk hebt in je stelling: in dat geval zullen we ons aan moeten passen aan hun waarden en alternatieve straffen moeten zoeken. Dan laten we ze plantsoenen schoffelen.quote:[..]
Als de straf een andere uitwerking heeft, denk maar eens aan Antillianen waar voor de jonge mannen gezeten hebben een statussymbool is, een soort ontmaagding. Vergelijk dat eens met de status daarvan bij de gemiddelde blanke..
Dat zie ik niet. En ik geloof ook wel in cultuurverschillen tussen volken of groepen mensen, maar ik denk dat daar mee om te gaan valt. En dat het niet nodig is dat iedereen weer naar zijn land van herkomst verhuisd wordt, en zeker niet tot en met de derde generatie.quote:[..]
cultuur is geen mensen. Juist doordat ik geloof dat de problemen voortkomen uit cultuur kan ik aanhangen dat de mensenrassen gelijkwaardig zijn. Geloof je in gelijkwaardige culturen dan moeten je utieindelijk wel geloven in uber en untermenschen..
Klopt. Zo denken veel mensen dat Turken en Marokkanen crimineler zijn dan anderen, geheel ten onrechte. De meeste criminele allochtonen zijn de Antilianen, daarvan zitten er anderhalf keer zoveel van in de gevangenis dan Marokkanen, en er zijn er 3 keer zo weinig van in Nederland. Op de Tweede plaats komen de Surinamers, ook met zo anderhalf keer zoveel criminelen in de gevangenis dan Marokkanen, maar met een ongeveer vergelijkbare bevolking van rond de 400.000. Pas op de 3e en 4e plaats komen de Marokkanen en Turken, met de Turken weer voor de helft minder dan de Marokkanen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:14 schreef Napalm het volgende:
Allochtonen zijn na correctie voor SES (uitkeringen, demografie, opleiding etc) veel crimineler dan Nederlanders. Zelfs tussen de groepen onderling zit veel verschil.
Waan jezelf maar wijs.....quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze problemen kunnen oplossen door een "groep" mensen het land uit te zetten, mensen die te kortzichtig zijn om te zien dat die vreemden ook voordelen hebben, mensen die uberhaupt in groepen denken, mensen die geen zin hebben om zich te verdiepen in zaken, maar alleen Wilders napraten, mensen die niet zien dat dit soort zaken overal plaatsvinden, en dat dit een onderdeel van globalisatie is, mensen die hun geschiedenis niet kennen en denken dat dit soor "problemen" nieuw zijn. Domme kortzichtige mensen dus.
De toekomst zal het uitwijzen. Ik heb er geen bezwaar tegen als het alsnog uitloopt op een multiculturele idylle waarin we hand in hand de toekomst tegemoet gaan. Ik heb er alleen geen vertrouwen in...quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bekijkt het op het niveau van Nederland?
[..]
Om 20.00 uur.
[..]
Dus dat is onze toekomst? Dan is dat toch erg defaitistisch?
[..]
Gezinshereniging idd, maar het is begonnen met economische motieven toch?
[..]
Ik zie alleen maar convergentie, samenkomen, meer op elkaar lijken. Ik kan bewust 30 jaar overzien (geb. 1962) hè.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ik en mijn voorouders wonen ook al vele generaties in Nederland, maar ik voel me niet bepaald verbonden met jouw soort volk. Dus dat is geen goede definitie.
Oh nee, wat jij zegt is helemaal niet generaliserend en gebaseerd op vooroordelen. Helemaal geen wij-zij denken. Zo ben jij niet. Jij ziet van iedereen de goede kanten in.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze problemen kunnen oplossen door een "groep" mensen het land uit te zetten, mensen die te kortzichtig zijn om te zien dat die vreemden ook voordelen hebben, mensen die uberhaupt in groepen denken, mensen die geen zin hebben om zich te verdiepen in zaken, maar alleen Wilders napraten, mensen die niet zien dat dit soort zaken overal plaatsvinden, en dat dit een onderdeel van globalisatie is, mensen die hun geschiedenis niet kennen en denken dat dit soor "problemen" nieuw zijn. Domme kortzichtige mensen dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |