Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.quote:alles wat maar een dubbel paspoort heeft
Dan sluiten we de grenzen en schoppen we er elk jaar een paar uitquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef remlof het volgende:
Behalve dat we ongetwijfeld in onze eigen criminaliteit zouden voorzien zouden we meteen de paria van Europa worden en zou onze economie een deuk krijgen die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt.
Ik denk dat hier niet-westerse allochtonen bedoelt worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Als alle allochtonen het land uit worden gezet, ga ik ook. Ik ben dan wel "ras"-Nederlander, maar mijn vriendin is Duits, en die ga ik echt niet laten gaan wegens de hersenspinsels van wat vreemde mensen.
Ja, in het begin zal het wel zo zijn denk ik, want tja er zitten relatief veel criminelen in dat hoekje maar ik denk dus dat na een aantal jaar een andere groep in het tijdelijke vacuüm zullen gaan zitten die precies hetzelfde doen, alleen zijn die dan grotendeels athiest misschienquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:51 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat je dan toch wel een groot deel van de criminaliteit weghaalt hoor.... want de andere bevolkingsgroepen in Nederland hebben (veel) betere opleiding etc.
Je blijft wel de tokkies houden en die zullen waarschijnlijk dan in het nieuws komen.
Aha.. dan mag TS dat wel eens even meldenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat hier niet-westerse allochtonen bedoelt worden.
Nee ik denk eigenlijk niet dat andere groepen ineens meer crimineler worden ... ja de media ( en de politiek) zal natuurlijk wel een andere zondebok zoeken zodat ze zelf niet als schuldige worden aangewezen maar ik denk dat je op het gebied van criminaliteit toch veel oplost hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, in het begin zal het wel zo zijn denk ik, want tja er zitten relatief veel criminelen in dat hoekje maar ik denk dus dat na een aantal jaar een andere groep in het tijdelijke vacuüm zullen gaan zitten die precies hetzelfde doen, alleen zijn die dan grotendeels athiest misschien. Ik heb het vermoeden ( meer kan ik er niet van maken ) dat de criminaliteitscijfers eerder gerelateerd kan worden aan de bevolkingsgroei dan dat het aan de allochtonen ligt.
Niet meteen misschien, mensen worden niet opeens wakker met het idee van 'hey zal ik maar eens crimineel worden?' Daar gaan een x aantal jaren overheen, mischien wel een tiental. Dus het directe gevolg zal misschien wel voordelig zijn maar zal dat voordeel stand houden over de jaren? Ik denk dus van niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:00 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee ik denk eigenlijk niet dat andere groepen ineens meer crimineler worden ... ja de media ( en de politiek) zal natuurlijk wel een andere zondebok zoeken zodat ze zelf niet als schuldige worden aangewezen maar ik denk dat je op het gebied van criminaliteit toch veel oplost hoor.
Checkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef saban het volgende:
TS; toch wil ik nog een reactie van je willen lezen op mijn reactie
Al sla je me doodquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef saban het volgende:
[..]
Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.
Nee, je bent gewoon off-topic!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef saban het volgende:
TS; toch wil ik nog een reactie van je willen lezen op mijn reactie
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Niet meteen misschien, mensen worden niet opeens wakker met het idee van 'hey zal ik maar eens crimineel worden?' Daar gaan een x aantal jaren overheen, mischien wel een tiental. Dus het directe gevolg zal misschien wel voordelig zijn maar zal dat voordeel stand houden over de jaren? Ik denk dus van niet.
Het klopt dat veel mensen het zien als een probleem, maar wat is het probleem?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Check.
[..]
Al sla je me dood. Maar het is wel een punt van veel mensen, kijk maar eens rond
.
Ik weet dat er een goede reden achter is maar kan er eerlijk gezegd nu niet opkomenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Het klopt dat veel mensen het zien als een probleem, maar wat is het probleem?
Ik vind het een beetje een make up your mind-iets, en dat je nogsteeds dat papiertje van welk land ook hebt zal het integratieproces ook niet érg bevorderen. Imo.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een make up your mind-iets, en dat je nogsteeds dat papiertje van welk land ook hebt zal het integratieproces ook niet érg bevorderen. Imo.
Geen idee, ik ken jouw specifieke situatie niet, en het gaat uiteraard niet in alle gevallen op en uitzonderingen die de regel bevestigen enzo, maar het zou zomaar kunnenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:09 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?
Juistem, door het niet vinden van een goede baan en dat zal altijd een oorzaak blijven van sociale onrust, denk je nou dat de werkeloosheidscijfers opeens blijvend lager zullen uitvallen? De mensen die langdurig werkeloos zijn zullen gaan morren en er zijn meer dan genoeg Nederlandse schoolverlaters die dan uiteindelijk de criminalteit in gaan om maar extra geld/aanzien in bepaalde kringen te krijgen. En dus de overlast verzorgen die we nu ook hebben. Iedereen probeert zo goed en slecht als het gaat hun eigen leventje te leiden en vor sommige wordt het gewoon lijden en om dan naar jezelf te kijken als mogelijke schuldige voor je eigen situatie gaat veel mensen te ver, dus is het 'hun'schuld en niet die van zichzelf.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.
Het is gewoon een excuus om te klagen over andere, dat is alles. Dat is mens-eigen en daar zal een hoop tijd overheen gaan voor we daar mee stoppen als we dat als volk ooit gaan doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Maar de schoolverlaters etc hebben we nu toch ook al?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Juistem, door het niet vinden van een goede baan en dat zal altijd een oorzaak blijven van sociale onrust, denk je nou dat de werkeloosheidscijfers opeens blijvend lager zullen uitvallen? De mensen die langdurig werkeloos zijn zullen gaan morren en er zijn meer dan genoeg Nederlandse schoolverlaters die dan uiteindelijk de criminalteit in gaan om maar extra geld/aanzien in bepaalde kringen te krijgen. En dus de overlast verzorgen die we nu ook hebben. Iedereen probeert zo goed en slecht als het gaat hun eigen leventje te leiden en vor sommige wordt het gewoon lijden en om dan naar jezelf te kijken als mogelijke schuldige voor je eigen situatie gaat veel mensen te ver, dus is het 'hun'schuld en niet die van zichzelf.
Heb je die echt nodig dan in Nederland? Als je hier wilt integreren mag je best je tweede identiteit bewaren, maar een tweede nationaliteit is in mijn ogen dan nergens goed voor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:09 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?
Ja, maar de allochtone schoolverlater staat nog net een stukje verder onderaan de ladder. Dus als die wegvalt wordt ie uiteindelijk opgevult door de volgende in de rij. Denk ik dan natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar de schoolverlaters etc hebben we nu toch ook al?
Eensch!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef remlof het volgende:
Behalve dat we ongetwijfeld in onze eigen criminaliteit zouden voorzien zouden we meteen de paria van Europa worden en zou onze economie een deuk krijgen die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt.
Nee, mijn tweede nationaliteit heb ik niet nodig in Nederland, maar ik zie ook geen reden waarom ik mijn tweede nationaliteit zou moeten opzeggen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:17 schreef Krekkelens het volgende:
[..]
Heb je die echt nodig dan in Nederland? Als je hier wilt integreren mag je best je tweede identiteit bewaren, maar een tweede nationaliteit is in mijn ogen dan nergens goed voor.
Huizen zijn nu kunstmatig zo duur, als die markt instort krijgen we miljoenen huilebalken a-la-Dexia...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:51 schreef speedrazor3 het volgende:
Niet allemaal, alleen de mensen die een stafblad hebben/krijgen en dubbel paspoort hebben. Scheelt een hoop. Allemaal eruit is in eens heel veel banen en huizen erbij. Huizenmarkt stort in etc. Zou wel postief zijn want moet een huis kopen maar ja denk dat wel heel wat mensen die pas een huis hebben gekocht dan verlies gaan lijden/
Ja dat is dan inderdaad iemand anders zijn probleem .. of nog beter ze kunnen elkaar tot last zijn ...quote:
jij blijft maagd hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:52 schreef veldmuis het volgende:
Zulks een utopie.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:20 schreef saban het volgende:
[..]
Nee, mijn tweede nationaliteit heb ik niet nodig in Nederland, maar ik zie ook geen reden waarom ik mijn tweede nationaliteit zou moeten opzeggen?
Werkeloosheid is slechts een aanleiding tot de daadwerkelijke reden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef MouzurX het volgende:
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.
We hebben het over de niet-westerse allochtonen. PUNT.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef DiRadical het volgende:
Oeps, dat moet ik ook weg.
Mijn oma is geboren in Duitsland en is pas na WO 1 naar NL gekomen.
Dat betekend dat ik derde generatie ben.
(Allochtoon == Allochtoon, geen gezeur over westers of niet-westers)
Mogen de hugenoten wel blijven ?
Waar wil je ze naartoe sturen dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Criminelen het land uit lijkt me een goed begin, ook autochtone criminelen trouwens.
Check.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:25 schreef MouzurX het volgende:
Ook ff "niet-westerse" voor allochtonen zetten in de TT ?
Ja, waarom ook niet, we kijken niet naar de oorzaak van de criminaliteit maar vegen alleen ons straatje schoon.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Huizen zijn nu kunstmatig zo duur, als die markt instort krijgen we miljoenen huilebalken a-la-Dexia...
Criminelen het land uit lijkt me een goed begin, ook autochtone criminelen trouwens.
Australie? Amerika? ...vroeger werd al het uitschot daar ook naartoe gestuurdquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |