Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.quote:alles wat maar een dubbel paspoort heeft
Dan sluiten we de grenzen en schoppen we er elk jaar een paar uitquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef remlof het volgende:
Behalve dat we ongetwijfeld in onze eigen criminaliteit zouden voorzien zouden we meteen de paria van Europa worden en zou onze economie een deuk krijgen die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt.
Ik denk dat hier niet-westerse allochtonen bedoelt worden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Als alle allochtonen het land uit worden gezet, ga ik ook. Ik ben dan wel "ras"-Nederlander, maar mijn vriendin is Duits, en die ga ik echt niet laten gaan wegens de hersenspinsels van wat vreemde mensen.
Ja, in het begin zal het wel zo zijn denk ik, want tja er zitten relatief veel criminelen in dat hoekje maar ik denk dus dat na een aantal jaar een andere groep in het tijdelijke vacuüm zullen gaan zitten die precies hetzelfde doen, alleen zijn die dan grotendeels athiest misschienquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:51 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat je dan toch wel een groot deel van de criminaliteit weghaalt hoor.... want de andere bevolkingsgroepen in Nederland hebben (veel) betere opleiding etc.
Je blijft wel de tokkies houden en die zullen waarschijnlijk dan in het nieuws komen.
Aha.. dan mag TS dat wel eens even meldenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat hier niet-westerse allochtonen bedoelt worden.
Nee ik denk eigenlijk niet dat andere groepen ineens meer crimineler worden ... ja de media ( en de politiek) zal natuurlijk wel een andere zondebok zoeken zodat ze zelf niet als schuldige worden aangewezen maar ik denk dat je op het gebied van criminaliteit toch veel oplost hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, in het begin zal het wel zo zijn denk ik, want tja er zitten relatief veel criminelen in dat hoekje maar ik denk dus dat na een aantal jaar een andere groep in het tijdelijke vacuüm zullen gaan zitten die precies hetzelfde doen, alleen zijn die dan grotendeels athiest misschien. Ik heb het vermoeden ( meer kan ik er niet van maken ) dat de criminaliteitscijfers eerder gerelateerd kan worden aan de bevolkingsgroei dan dat het aan de allochtonen ligt.
Niet meteen misschien, mensen worden niet opeens wakker met het idee van 'hey zal ik maar eens crimineel worden?' Daar gaan een x aantal jaren overheen, mischien wel een tiental. Dus het directe gevolg zal misschien wel voordelig zijn maar zal dat voordeel stand houden over de jaren? Ik denk dus van niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:00 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee ik denk eigenlijk niet dat andere groepen ineens meer crimineler worden ... ja de media ( en de politiek) zal natuurlijk wel een andere zondebok zoeken zodat ze zelf niet als schuldige worden aangewezen maar ik denk dat je op het gebied van criminaliteit toch veel oplost hoor.
Checkquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef saban het volgende:
TS; toch wil ik nog een reactie van je willen lezen op mijn reactie
Al sla je me doodquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef saban het volgende:
[..]
Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.
Nee, je bent gewoon off-topic!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef saban het volgende:
TS; toch wil ik nog een reactie van je willen lezen op mijn reactie
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Niet meteen misschien, mensen worden niet opeens wakker met het idee van 'hey zal ik maar eens crimineel worden?' Daar gaan een x aantal jaren overheen, mischien wel een tiental. Dus het directe gevolg zal misschien wel voordelig zijn maar zal dat voordeel stand houden over de jaren? Ik denk dus van niet.
Het klopt dat veel mensen het zien als een probleem, maar wat is het probleem?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Check.
[..]
Al sla je me dood. Maar het is wel een punt van veel mensen, kijk maar eens rond
.
Ik weet dat er een goede reden achter is maar kan er eerlijk gezegd nu niet opkomenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Het klopt dat veel mensen het zien als een probleem, maar wat is het probleem?
Ik vind het een beetje een make up your mind-iets, en dat je nogsteeds dat papiertje van welk land ook hebt zal het integratieproces ook niet érg bevorderen. Imo.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een make up your mind-iets, en dat je nogsteeds dat papiertje van welk land ook hebt zal het integratieproces ook niet érg bevorderen. Imo.
Geen idee, ik ken jouw specifieke situatie niet, en het gaat uiteraard niet in alle gevallen op en uitzonderingen die de regel bevestigen enzo, maar het zou zomaar kunnenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:09 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?
Juistem, door het niet vinden van een goede baan en dat zal altijd een oorzaak blijven van sociale onrust, denk je nou dat de werkeloosheidscijfers opeens blijvend lager zullen uitvallen? De mensen die langdurig werkeloos zijn zullen gaan morren en er zijn meer dan genoeg Nederlandse schoolverlaters die dan uiteindelijk de criminalteit in gaan om maar extra geld/aanzien in bepaalde kringen te krijgen. En dus de overlast verzorgen die we nu ook hebben. Iedereen probeert zo goed en slecht als het gaat hun eigen leventje te leiden en vor sommige wordt het gewoon lijden en om dan naar jezelf te kijken als mogelijke schuldige voor je eigen situatie gaat veel mensen te ver, dus is het 'hun'schuld en niet die van zichzelf.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.
Het is gewoon een excuus om te klagen over andere, dat is alles. Dat is mens-eigen en daar zal een hoop tijd overheen gaan voor we daar mee stoppen als we dat als volk ooit gaan doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef saban het volgende:
[..]
Maar de schoolverlaters etc hebben we nu toch ook al?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Juistem, door het niet vinden van een goede baan en dat zal altijd een oorzaak blijven van sociale onrust, denk je nou dat de werkeloosheidscijfers opeens blijvend lager zullen uitvallen? De mensen die langdurig werkeloos zijn zullen gaan morren en er zijn meer dan genoeg Nederlandse schoolverlaters die dan uiteindelijk de criminalteit in gaan om maar extra geld/aanzien in bepaalde kringen te krijgen. En dus de overlast verzorgen die we nu ook hebben. Iedereen probeert zo goed en slecht als het gaat hun eigen leventje te leiden en vor sommige wordt het gewoon lijden en om dan naar jezelf te kijken als mogelijke schuldige voor je eigen situatie gaat veel mensen te ver, dus is het 'hun'schuld en niet die van zichzelf.
Heb je die echt nodig dan in Nederland? Als je hier wilt integreren mag je best je tweede identiteit bewaren, maar een tweede nationaliteit is in mijn ogen dan nergens goed voor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:09 schreef saban het volgende:
[..]
Dus het zal het integratieproces bevorderen als ik mijn tweede nationaliteit/identiteit opzeg?
Ja, maar de allochtone schoolverlater staat nog net een stukje verder onderaan de ladder. Dus als die wegvalt wordt ie uiteindelijk opgevult door de volgende in de rij. Denk ik dan natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar de schoolverlaters etc hebben we nu toch ook al?
Eensch!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef remlof het volgende:
Behalve dat we ongetwijfeld in onze eigen criminaliteit zouden voorzien zouden we meteen de paria van Europa worden en zou onze economie een deuk krijgen die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt.
Nee, mijn tweede nationaliteit heb ik niet nodig in Nederland, maar ik zie ook geen reden waarom ik mijn tweede nationaliteit zou moeten opzeggen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:17 schreef Krekkelens het volgende:
[..]
Heb je die echt nodig dan in Nederland? Als je hier wilt integreren mag je best je tweede identiteit bewaren, maar een tweede nationaliteit is in mijn ogen dan nergens goed voor.
Huizen zijn nu kunstmatig zo duur, als die markt instort krijgen we miljoenen huilebalken a-la-Dexia...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:51 schreef speedrazor3 het volgende:
Niet allemaal, alleen de mensen die een stafblad hebben/krijgen en dubbel paspoort hebben. Scheelt een hoop. Allemaal eruit is in eens heel veel banen en huizen erbij. Huizenmarkt stort in etc. Zou wel postief zijn want moet een huis kopen maar ja denk dat wel heel wat mensen die pas een huis hebben gekocht dan verlies gaan lijden/
Ja dat is dan inderdaad iemand anders zijn probleem .. of nog beter ze kunnen elkaar tot last zijn ...quote:
jij blijft maagd hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:52 schreef veldmuis het volgende:
Zulks een utopie.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:20 schreef saban het volgende:
[..]
Nee, mijn tweede nationaliteit heb ik niet nodig in Nederland, maar ik zie ook geen reden waarom ik mijn tweede nationaliteit zou moeten opzeggen?
Werkeloosheid is slechts een aanleiding tot de daadwerkelijke reden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:06 schreef MouzurX het volgende:
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.
We hebben het over de niet-westerse allochtonen. PUNT.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef DiRadical het volgende:
Oeps, dat moet ik ook weg.
Mijn oma is geboren in Duitsland en is pas na WO 1 naar NL gekomen.
Dat betekend dat ik derde generatie ben.
(Allochtoon == Allochtoon, geen gezeur over westers of niet-westers)
Mogen de hugenoten wel blijven ?
Waar wil je ze naartoe sturen dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Criminelen het land uit lijkt me een goed begin, ook autochtone criminelen trouwens.
Check.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:25 schreef MouzurX het volgende:
Ook ff "niet-westerse" voor allochtonen zetten in de TT ?
Ja, waarom ook niet, we kijken niet naar de oorzaak van de criminaliteit maar vegen alleen ons straatje schoon.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Huizen zijn nu kunstmatig zo duur, als die markt instort krijgen we miljoenen huilebalken a-la-Dexia...
Criminelen het land uit lijkt me een goed begin, ook autochtone criminelen trouwens.
Australie? Amerika? ...vroeger werd al het uitschot daar ook naartoe gestuurdquote:
Sorrie. Vervang Wilders maar door iemand die wel zo denkt. Zal vast wel te vinden zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:27 schreef TomTancr3do het volgende:
Wat een rare OP. Wilders heeft het over criminelen en haatzaaiers met een dubbele nationaliteit, terwijl de TS het over zo'n beetje alle allochtonen heeft.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:28 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
ja hallo, wie moet ik dan de schuld geven als ik met me dronken hoofd me fiets weer eens kwijt ben?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
De allochtonen waar het om gaat hebben toch geen werk dus op dat gebied boeit het niks.
Word het er alleen maar beter van, mensen die gewoon hun leven hebben opgebouwd hier en normaal samenleven in de buurt gaat het ook helemaal niet om lijkt me logisch.
Sterker nog, je kúnt je tweede nationaliteit niet eens opgeven, die krijg je generaties lang gewoon wettelijk cadeau bij je nederlandse. Als je eenmaal een tweede nationaliteit hebt, krijgt je kind ze ook, en diens kind, en diens kind, enz..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:23 schreef jogy het volgende:
[..], doe nou eens niet zo offtopic man. Van mij hoef je helemaal niets op te geven, voor mijn part heb je 38 paspoorten in je bezit en behang je je kamer ermee terwijl je naakt door de kamer rent met een fakkel in je hand en een tampon op je hoofd. Het gaat alleen maar over de gevolgen van die actie, niet de achterliggende gedachte ervan
.
Maar de economie is zo ingesteld dat er ALTIJD een werkeloosheidscijfer zal zijn en de onopgeleide persoon zal daar het eerste slachtoffer van zijn, nu wordt dat probleem nog opgevangen door de allochtonen maar als die wegvallen moet dat worden opgevangen door de inwoners die wel mogen blijven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
De allochtonen waar het om gaat hebben toch geen werk dus op dat gebied boeit het niks.
Word het er alleen maar beter van, mensen die gewoon hun leven hebben opgebouwd hier en normaal samenleven in de buurt gaat het ook helemaal niet om lijkt me logisch.
huhhuh.... Je weet wel, die jongens wiens vaders we hierheen hebben laten vliegen omdat we zelf te lui waren om de stoep te vegen maar die we vervolgens zelf laten creperen omdat we vinden dat westerlingen superieur zijn. Die hebben inderdaad geen werk.... En wiens fout is dat?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah, okay, jij gaat je "uitzettingslijst" beperken tot degenen zonder baan die crimineel zijn. Nogmaals: Waar stuur je die dan naartoe? "Land van herkomst" is namelijk ondertussen gewoon Nederland dus "terug naar waar ze vandaan komen" scheelt je mischien een halve provincie maar dat zet geen zoden aan de dijk....quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Zoals ik al zei werken degenen die uitgezet zouden moeten worden toch niet, die zijn doorgaans crimineel.
Nu we toch bezig zijn .. afrika koloniseren en al het uitschot daar dumpen en laten werkenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:43 schreef Croga het volgende:
[..]
Ah, okay, jij gaat je "uitzettingslijst" beperken tot degenen zonder baan die crimineel zijn. Nogmaals: Waar stuur je die dan naartoe? "Land van herkomst" is namelijk ondertussen gewoon Nederland dus "terug naar waar ze vandaan komen" scheelt je mischien een halve provincie maar dat zet geen zoden aan de dijk....
En helaas hebben we geen gulags of strafkoloniën meer dus dat is geen optie.... Mischien moeten we wachten tot we Mars gekoloniseerd hebben dan sturen we ze allemaal naar Triton!
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben en wel de welvaart willen ervaren van werkend Nederland. De gehele kapitalistische samenleving is ingedeeld in de Haves en de have nots, de have nots willen ook haves worden en gaan dan rare dingen doen omdat voor elkaar te krijgen. Het onderliggende probleem is de creatie van markten die reclames maken om de behoefte te creëeren voor het laatste mobieltje, Ipod, de mooiste auto en kleren etc. Die spelen in op de behoefte om te consumeren, of je het geld nou hebt of niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Zoals ik al zei werken degenen die uitgezet zouden moeten worden toch niet, die zijn doorgaans crimineel.
Een criminele Marokkaan stuur je gewoon terug naar Marokko. De Marokkaanse nationaliteit heeft hij immers al. Simpel toch?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:43 schreef Croga het volgende:
[..]
Ah, okay, jij gaat je "uitzettingslijst" beperken tot degenen zonder baan die crimineel zijn. Nogmaals: Waar stuur je die dan naartoe?
Rrrrrightquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben
Daar is het wel mee begonnen. Nu is het al zover ingebakken dat je hele volksstammen hebt die het nog nieteens proberen. Fatalistische instelling zeg maar.quote:
Dat is te hoog gegrepen wat abstractie niveau betreft voor de tegenwoordige gemiddelde POL'er, vrees ik. Het enige wat men hier doet is elkaar voor fascist of nazi verslijten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:52 schreef jogy het volgende:
Verdomme mensen! Het gaat er hier over dat het al gebeurt is! Niet over de situatie als het nu is.
Je blijft toch hoop houden hè.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is te hoog gegrepen wat abstractie niveau betreft voor de tegenwoordige gemiddelde Pol'er vrees ik. Het enige wat men hier doet is elkaar voor fascist of nazi verslijten..
Hoe heet die knakker ookalweer die tegen de molens aan het vechten was? Zo voel ik me een beetje.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vrees dat verspilde energie is hoor.
Wat wil je horenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:52 schreef jogy het volgende:
Verdomme mensen! Het gaat er hier over dat het al gebeurt is! Niet over de situatie als het nu is.
Komt in de buurt, nu nog met je persoonlijke onderbouwing erbij waarom je dat denkt en ik kan gelukkig sterven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:07 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Wat wil je horen
Ja, Nederland is een beter Nederland als het al gebeurd is. Zo goed?
Fok! is een toneel en wij zijn de acteurs.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe heet die knakker ookalweer die tegen de molens aan het vechten was? Zo voel ik me een beetje.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Fok!Het universum is een toneel en wij zijn de acteurs..
Neem een crimineel met een dubbele nationaliteit, waar de Nederlandse samenleving veel overlast van ondervindt. Neem hem z'n Nederlandse nationaliteit af en schop hem het land uit. Dan heb je er geen last meer van.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Komt in de buurt, nu nog met je persoonlijke onderbouwing erbij waarom je dat denkt en ik kan gelukkig sterven.
Jep, ik ben half turks en heb mijn turkse nationaliteit dus wel (noodgedwongen) afgezworen, ik heb dus alleen een nederlands paspoort. Maar als ik ooit een kind krijg, dan wordt dat gewoon weer een turk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:38 schreef maedel het volgende:
[..]
Sterker nog, je kúnt je tweede nationaliteit niet eens opgeven, die krijg je generaties lang gewoon wettelijk cadeau bij je nederlandse. Als je eenmaal een tweede nationaliteit hebt, krijgt je kind ze ook, en diens kind.
De hypothetische situatie is hier dat ALLE niet westerse allochtonen het land al uit zijn gejaagd, crimineel of niet dat maakte niet uit in het beslissingsproces van onze hypothetische onverschrokken leider. Zal het dan allemaal koek en ei zijn? Of wordt het werkeloosheidsgehalte dan opgevuld door de groep die nu net iets boven de absolute onderlaag zit, namelijk de ongeschoolde autochtone burger. Ik heb dus het idee dat als je dat 10-20 jaar laat sudderen dat dezelfde situatie weer terug komt en je wederom met slecht gebakken peren zit. Omdat de economie altijd een werkeloosheidscijfer zal creëeren en het kapitalisme zoals het nu is altijd de behoefte zal creëren om meer te hebben dan je al hebt. En de toekomstige onderlaag van de bevolking zal dan met afgunst kijken naar de buurman die wel dat kekke nieuwe speeltje heeft en sommige daarvan zullen zijn eigendom proberen te stelen op welke manier dan ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:17 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Neem een crimineel met een dubbele nationaliteit, waar de Nederlandse samenleving veel overlast van ondervindt. Neem hem z'n Nederlandse nationaliteit af en schop hem het land uit. Dan heb je er geen last meer van.
Zo simpel kan het leven soms zijn.
Nee, want je hebt dan altijd nog zat criminelen en werklozen die niet onder de noemer 'niet-westerse allochtoon' vallen en die zich dus nog steeds in Nederland zullen bevinden. Bovendien heeft onze onverschrokken leider in dat geval ook rücksichtlos alle welwillende niet-westerse allochtonen het land uitgesmeten, hetgeen me ook niet zo'n geweldig plan lijkt. Al met al denk ik dat je er per saldo als land maar weinig beter van wordt, hetgeen ook een beetje afhangt van de sociale onrust die eea teweeg zal brengen en van het effect op de internationale betrekkingen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:23 schreef jogy het volgende:
De hypothetische situatie is hier dat ALLE niet westerse allochtonen het land al uit zijn gejaagd, crimineel of niet dat maakte niet uit in het beslissingsproces van onze hypothetische onverschrokken leider. Zal het dan allemaal koek en ei zijn?
Hm, moet ik de Polen ook maar even in de OP zetten? Want je hebt gelijk, die zullen het dan als eerst opvullen en hebben 'we' weer een bevolkingsgroep om alle schuld op te dumpen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:31 schreef Hukkie het volgende:
Die opvulling is toch nu al aan de gang? Heel veel kutbanen worden al door Polen (en andere oostblokkers) ingevuld. De geschiedenis herhaalt zich. En kwa (zware) criminaliteit kunnen ze er ook wat van.
Jeej! Thanks voor je reactiequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:33 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nee, want je hebt dan altijd nog zat criminelen en werklozen die niet onder de noemer 'niet-westerse allochtoon' vallen en die zich dus nog steeds in Nederland zullen bevinden. Bovendien heeft onze onverschrokken leider in dat geval ook rücksichtlos alle welwillende niet-westerse allochtonen het land uitgesmeten, hetgeen me ook niet zo'n geweldig plan lijkt. Al met al denk ik dat je er per saldo als land maar weinig beter van wordt, hetgeen ook een beetje afhangt van de sociale onrust die eea teweeg zal brengen en van het effect op de internationale betrekkingen.
Van jouw theorie dat de vrijgekomen plaatsen op de 'markt voor werklozen' dan door andere mensen ingevuld zal worden verwacht ik weinig. Ik denk dat mensen die nu al werken toch wel zullen blijven werken. Overigens is werkloosheid sowieso niet zo'n groot probleem in Nederland.
Er zullen er vast wel een paar zijn die willen blijven en dat ook makkelijk kunnen omdat ze in de EU zitten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
Huh, die Polen werken tochEn als ze geen werk meer hebben, dan rotten ze weer op.
Dan krijgen ze WW als ze aan de dageneis voldoen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
Huh, die Polen werken tochEn als ze geen werk meer hebben, dan rotten ze weer op.
Misschien zou je je verhaal kunnen situeren in een volledig autochtoon Nederland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Hm, moet ik de Polen ook maar even in de OP zetten? Want je hebt gelijk, die zullen het dan als eerst opvullen en hebben 'we' weer een bevolkingsgroep om alle schuld op te dumpen.
Jep, deze Polen wel, maar wat doet de derde generatie?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:34 schreef TomTancr3do het volgende:
Dat was ook mijn oorspronkelijke plan maar ik heb me laten overhalen tot het veranderen van het topic. Ik ben net een D66er, geen ruggegraatquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Misschien zou je je verhaal kunnen situeren in een volledig autochtoon Nederland.
Nee, ze zijn crimineel omdat ze er voor kiezen om hen moverende redenen langs illegale weg geld te verdienen, of omdat ze er lol aan beleven mensen te molesteren etc. Je moet de eigen schuld in deze niet uitvlakken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben en wel de welvaart willen ervaren van werkend Nederland. De gehele kapitalistische samenleving is ingedeeld in de Haves en de have nots, de have nots willen ook haves worden en gaan dan rare dingen doen omdat voor elkaar te krijgen. Het onderliggende probleem is de creatie van markten die reclames maken om de behoefte te creëeren voor het laatste mobieltje, Ipod, de mooiste auto en kleren etc. Die spelen in op de behoefte om te consumeren, of je het geld nou hebt of niet.
En ik heb het dus over die moverende redenen. Hoe zijn die ontstaan, waarom voelen ze zich zo misdeeld en is dat nou werkelijk alleen maar te wijten aan de persoon zelf of heeft de samenleving als geheel en de constructies die het handhaaft daar ook schuld aan? Ik vlak de schuldvraag niet helemaal weg maar zou graag aandacht willen kweken voor de onderliggende structuur dat maakt dat sommige mensen zonder aanduidbaar probleem in de hersenpan toch de kant van de criminaliteit opgaan. En ik twijfel dus aan de bewering van sommige dat de allochtone medelander de enige is waar je de schuld neer kan leggen voor de situatie in ons land.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, ze zijn crimineel omdat ze er voor kiezen om hen moverende redenen langs illegale weg geld te verdienen, of omdat ze er lol aan beleven mensen te molesteren etc. Je moet de eigen schuld in deze niet uitvlakken.
Het is geheel en al hun eigen schuld... Dat er misschien discriminatie is, maakt niet dat je zélf ook maar de regels aan je laars moet lappen (waar waren al die criminele vrouwen trouwens vroeger?), daarbij zijn er ook zat Marokkanen die wél normaal kunnen meedraaien. Verder geloof ik niet dat de criminaliteit onder Marokkaanse kutjochies ook maar iets te maken heeft met een gevoel van misdeeld zijn, het is hoogstens een mooi excuus; misdaad loont gewoon in A'dam, en de pakkans is verwaarloosbaar. De omgeving wijst verder de normoverschrijding niet voldoende af, of doet alsof men het niet weet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ik heb het dus over die moverende redenen. Hoe zijn die ontstaan, waarom voelen ze zich zo misdeeld en is dat nou werkelijk alleen maar te wijten aan de persoon zelf of heeft de samenleving als geheel en de constructies die het handhaaft daar ook schuld aan?
quote:Ik vlak de schuldvraag niet helemaal weg maar zou graag aandacht willen kweken voor de onderliggende structuur dat maakt dat sommige mensen zonder aanduidbaar probleem in de hersenpan toch de kant van de criminaliteit opgaan. En ik twijfel dus aan de bewering van sommige dat de allochtone medelander de enige is waar je de schuld neer kan leggen voor de situatie in ons land.
Dat denk ik ook, maar je moet ook niet denken dat de werkloosheid naar 0-1% daalt. Werkloze niet-westerse allochtonen maken uiteindelijk maar een klein deel van de totale beroepsbevolking uit (ik schat 0,5-1.0%), dus dat zal ook ongeveer het nominale percentage zijn waarmee de werkloosheid uiteindelijk daalt. Aangezien we nu op ongeveer 5% zitten, zal er dus nog ruimschoots genoeg werkloosheid overblijven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Jeej! Thanks voor je reactie. Maar is een werkeloosheidscijfer van 0 of 1 % niet gewoon een onmogelijkheid?
Dageneisquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijgen ze WW als ze aan de dageneis voldoen..
Ik ga van het beginsel uit dat een mens vanuit de basis niet slecht is, uitzonderingen daargelaten maar over het algemeen ligt het aan de opvoeding en de omgeving. Een persoon die zich zijn hele leven al ongewenst ( maatschappij ) en onbegrepen ( familie die geen connectie heeft met de samenleving waar ze zich in bevinden ) voelt zal geen vrolijk persoon zijn, de enige groep die hem wel accepteerd is in sommige gevallen een criminele, hij kan dan in die groep passen door mee te lopen, daar haalt hij zijn vrienden vandaan, zijn sociale samenhang. Het is een neerwaartse spiraal; hij voelt zich ongewenst en onbegrepen, heeft niet een zodanig sterk karakter dat hij zich er van kan ontworstelen en vindt een groep die hem wel accepteerd zolang hij maar meedoet met de activiteiten, die dan overlast veroorzakend of zelfs crimineel zijn. Op een gegeven moment wordt hij gepakt en heet ie een strafblad waardoor zijn kans om ooit een legale manier van geld verzamelen nog kleiner wordt en dus blijft hij bij wat en wie hij kent. Viola, een die hard crimineel is geboren, hij krijgt kindjes die hij opvoedt en jup, we zijn collectief het zaadje.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is geheel en al hun eigen schuld... Dat er misschien discriminatie is, maakt niet dat je zélf ook maar de regels aan je laars moet lappen (waar waren al die criminele vrouwen trouwens vroeger?), daarbij zijn er ook zat Marokkanen die wél normaal kunnen meedraaien. Verder geloof ik niet dat de criminaliteit onder Marokkaanse kutjochies ook maar iets te maken heeft met een gevoel van misdeeld zijn, het is hoogstens een mooi excuus; misdaad loont gewoon in A'dam, en de pakkans is verwaarloosbaar. De omgeving wijst verder de normoverschrijding niet voldoende af, of doet alsof men het niet weet.
[..]
We hebben een probleem, en dat probleem lost zichzelf niet op, dat probleem word met de dag erger.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:43 schreef Croga het volgende:
[..]
Ah, okay, jij gaat je "uitzettingslijst" beperken tot degenen zonder baan die crimineel zijn. Nogmaals: Waar stuur je die dan naartoe? "Land van herkomst" is namelijk ondertussen gewoon Nederland dus "terug naar waar ze vandaan komen" scheelt je mischien een halve provincie maar dat zet geen zoden aan de dijk....
En helaas hebben we geen gulags of strafkoloniën meer dus dat is geen optie.... Mischien moeten we wachten tot we Mars gekoloniseerd hebben dan sturen we ze allemaal naar Triton!
Klopt, en dan nog hebben we een probleem.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben en wel de welvaart willen ervaren van werkend Nederland. De gehele kapitalistische samenleving is ingedeeld in de Haves en de have nots, de have nots willen ook haves worden en gaan dan rare dingen doen omdat voor elkaar te krijgen. Het onderliggende probleem is de creatie van markten die reclames maken om de behoefte te creëeren voor het laatste mobieltje, Ipod, de mooiste auto en kleren etc. Die spelen in op de behoefte om te consumeren, of je het geld nou hebt of niet.
Lol, ik kan je uit mijn directe NEDERLANDSE kennissenkring ook wel een aantal halftamme josti's (zelfs met kinderen) geven. Wat doe je daarmee?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:19 schreef BaajGuardian het volgende:
Natuurlijk zijn die beesten gemaakt door het corrupte systeem, dat is absoluut waar, en het huidige systeem zou daarom ook verpulverd moeten worden en plaats moeten maken voor een niet corrupt systeem, maar die corruptie zit nu ook in die jongeren en mannen, en dat haal je er niet meer uit, of moet er straks naast de zorg ook nog een "heropvoeding" programma van nederlands centen komen?
Gooi ze liever in zee.
Dat filmpje is wel aardig inderdaad, maar ook best oud. Toch jammer dat er nooit een waardige opvolger is gekomen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:13 schreef BaajGuardian het volgende:
Denk jij nu werkelijk dat uitschot als bijv. dezen:
http://www.youtube.com/watch?v=tWJFgGpy7uY&mode=related&search=
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |