Dat is een topic op zich...quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou, vertel mij onwetende dan eens, wat is een volk?
[..]
Nou sorry, maar ik en mijn voorouders wonen ook al vele generaties in Nederland, maar ik voel me niet bepaald verbonden met jouw soort volk. Dus dat is geen goede definitie.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:41 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Dat is een topic op zich...
Maar wat mij een Nederlander maakt, is niet dat documentje dat ik op het stadhuis voor grof geld mag ophalen, maar het feit dat het gros van mijn voorouders al sinds mensenheugenis in deze streek woont. Dat levert je een hele andere verhouding tot een streek op, dan bij immigranten het geval is.
Je doelt nu op de in een bepaalde streek levende normen/waarden/gebruiken etc. Daar heb je gelijk in, dat het te verwachten is dat de groep die er al lang woont daar meer in thuis is. Maar dat wil niet zeggen dat nieuwkomers dat niet kunnen overnemen. Daar ging het mij om.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:41 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Dat is een topic op zich...
Maar wat mij een Nederlander maakt, is niet dat documentje dat ik op het stadhuis voor grof geld mag ophalen, maar het feit dat het gros van mijn voorouders al sinds mensenheugenis in deze streek woont. Dat levert je een hele andere verhouding tot een streek op, dan bij immigranten het geval is.
Je bedoelt we moeten voorkomen dat raciale, religieuze en culturele spanningen kunnen ontstaan, want dan ontstaat er geen extremisme? En hoe wil je dit doen? mbv dwang? Leidt dit dan niet tot het ontstaan van extremisme om te voorkomen dat er extremisme ontstaat?quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:27 schreef Kieboom het volgende:
[..]
De holocaust is in de jaren '60 verheven tot het leerstuk van de geschiedenis. En de les die daaruit is getrokken, is inderdaad dat we voortaan veel toleranter moeten zijn en extremisme moeten vermijden. We hebben immers gezien waar racisme en intolerantie toe leiden.
Maar als we een stapje terug nemen, dan is het de vraag of de veel meer voor de hand liggende conclusie niet is dat je raciale, religieuze en culturele spanningen gewoon zo veel mogelijk moet vermijden.
De geschiedenis schreeuwt je toe dat de onderlinge verschillen tussen diverse groepen mensen (dankzij moderniteit en technische ontwikkeling) steeds geringer worden, dacht ik. Er zijn wel nog groepen mensen die dit een gruwel is - mensen die niet om kunnen gaan met raciale, religieuze en culturele verschillen - maar ik denk dat hun pleidooi en kamp op de lange duur een verloren strijd is.quote:Je kunt wel toleranter willen zijn, maar als de hele geschiedenis van de mensheid je toeschreeuwt dat het gewoon niet in onze natuur ligt om achteloos over raciale, religieuze en culturele tegenstellingen heen te stappen, dan is het migratiebeleid dat ons heeft opgescheept met de huidige multiculturele/multiraciale puinzooi wel de meest idiote keuze die gemaakt had kunnen worden.
Allochtonen werden btw niet uit naïef idealisme naar het Westen gebracht, maar vanuit economische motieven. Bedrijven hebben flink aan hen verdiend, zoals de toenmalige gastarbeiders zelf er ook aan verdiend hebben. Daarnaast is de immigratie waar jij op doelt ook het gevolg geweest van de periode van het moderne imperialisme. Arbeidsmigratie is verder op zich iets dat altijd is voorgekomen en dat in de toekomst wellicht nog vaker gaat voorkomen met de globalisatie. De nadelige kant van deze zaak werd en wordt afgewenteld op de samenleving. Maar nogmaals het is absoluut niet ondenkbaar dat culturen steeds meer naar elkaar toegroeien. De technische ontwikkeling heeft gevolgen gehad voor de economische ontwikkeling, leidende tot globalisatie, hetgeen weer gevolgen zal hebben voor de culturele ontwikkeling.quote:Maar ja, het belijden van naïeve idealen wordt de afgelopen 40 jaar belangrijker geacht dan het luisteren naar ons gezond verstand. Daar gaan onze kinderen en kleinkinderen de prijs voor betalen.
Van Gogh , Hofstad groep, potenrammerende jongeren. Je ontgaan?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]e betitelen.
Dan de argumenten:
- Heb je hier al allochtonen met bomgordels gezien? Ben jij niet het bangst voor juist de godvrezende moslims?
tsja, als jij denkt dat honger & armoede als in de derde wereld superieur is?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende: Superieure (??) cultuur van hard werken? Wat is daar superieur aan?
Dit argument vervalt.
zijn die landen de grootste emigratielanden geweest voor Nederlanders? Hoeveel zijn er naar Azie vertrokken? In zn totaal (muv Indonesie) vast minder als naar alleen Australie al..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
- Lijkt me een gewaagde stelling. Ik neem aan dat je Noord-Amerika bedoelt, Australië, Nieuw-Zeeland en Europese landen. Maar de wereld is wel even groter. Zuid- en Midden-Amerika, Afrika, Azië.
heb je het nu over emigranten of over vakantiegangers en smokkelaars?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Sommige landen uiten hun ongenoegen door Nederlanders op te sluiten, nadat ze veroordeeld zijn voor pedofilie of drugssmokkel.
puur en alleen vanwege het effect op de huizenmarkt. En terecht. Dat punt haal ik ook aan bij de hypothese uit de OP; vertrek zou de woningnood bestrijden..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende: Belgen en Duitsers in de grensstreek zijn ook niet altijd blij.
bewust mijn woorden verdraaien.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
- Dit kan een punt zijn. Je bedoelt dat die landen alleen de top-Nederlanders geaccepteerd hebben en dat de slechte hier zijn gebleven?
weer probeer je mij woorden in de mond te leggen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Het punt is wel discutabel: ook de eerste gastarbeiders werden gekeurd. Door onze verkenners in die landen, op zoek naar arbeiders. Maar misschien hebben wij de verkeerde criteria aangelegd, en alleen de domme en luie arbeiders hierheen gehaald?
VOgens mij gaan de ouderen en de succesvolle, talentvolle jongeren wel terug. Degenen die heir een uitkering genieten zouden wel gek zijn om terug te gaan; die krijgen ze daar echt niet..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
- Ze komen niet terug, dat is een bewijs van integratie. Onze allochtonen gaan niet terug, dat is een bewijs van integratie?
We geven zelfs remigratiesubsidie en het is met behoud van WAO/ AOW uitkeringen..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:Overigens zag ik ooit een heel schrijnende documentaire over emigranten uit die golf in de jaren vijftig, naar die Engelstalige landen. Vooral schrijnend omdat mensen zo ontzettend graag terug wilden, maar te arm waren om dat te doen.
er is geen discrimintaie in de VS, de bakermat van de KKK?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Vergeet verder niet de afwezigheid van discriminatie in de Engelstalige ontvangstlanden: iedereen stamt daar af van import en Nederlanders leren vrij vlot Engels en hebben dezelfde kleur.
relevantie ontgaat me?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Misdaad bloeit in onzekere en arme streken. Zuid-Italië, het Rusland van vlak na de val van het communisme etc.
de normaalste zaak van de werled in landen als Canada, USA en Nieuw-Zeelandquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Kortom, ik ben nog niet overtuigd.
Drie punten vond ik intrigerend:
1) dat van de selectie bij binnenkomst,
zie bovenquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
2) het (zogenaamde) bewijs van integratie en
Cultuur, straffen en uitkeringen zijn dus niet van invloed?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
3) de prikkel om op het rechte pad te blijven.
Zoals ik al aangeef; cultuur en overeenkomsten met het nieuwe thuisland..quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Waarom zouden die bij Nederlanders in den vreemde beter gewerkt hebben dan bij allochtonen hier te lande?
Wat een zielige opmerking, een beetje tekenend ook....quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ik en mijn voorouders wonen ook al vele generaties in Nederland, maar ik voel me niet bepaald verbonden met jouw soort volk. Dus dat is geen goede definitie.
Hoe we dat moeten voorkomen? Er valt niets meer te voorkomen. Die tegenstelligen zijn een feit, met dank aan 40 jaar idioot migratiebeleid.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:01 schreef Ryan3 het volgende:
Je bedoelt we moeten voorkomen dat raciale, religieuze en culturele spanningen kunnen ontstaan, want dan ontstaat er geen extremisme? En hoe wil je dit doen? mbv dwang? Leidt dit dan niet tot het ontstaan van extremisme om te voorkomen dat er extremisme ontstaat?
Wanneer heb jij voor het laatst het journaal bekeken?quote:De geschiedenis schreeuwt je toe dat de onderlinge verschillen tussen diverse groepen mensen (dankzij moderniteit en technische ontwikkeling) steeds geringer worden, dacht ik. Er zijn wel nog groepen mensen die dit een gruwel is - mensen die niet om kunnen gaan met raciale, religieuze en culturele verschillen - maar ik denk dat hun pleidooi en kamp op de lange duur een verloren strijd is.]
Het gros van de allochtonen in dit land stamt helemaal niet af van gastarbeiders. De meerderheid is hier gekomen in de jaren '80 en '90 als gevolg van huwelijksmigratie.quote:Allochtonen werden btw niet uit naïef idealisme naar het Westen gebracht, maar vanuit economische motieven. Bedrijven hebben flink aan hen verdiend, zoals de toenmalige gastarbeiders zelf er ook aan verdiend hebben. Daarnaast is de immigratie waar jij op doelt ook het gevolg geweest van de periode van het moderne imperialisme. Arbeidsmigratie is verder op zich iets dat altijd is voorgekomen en dat in de toekomst wellicht nog vaker gaat voorkomen met de globalisatie. De nadelige kant van deze zaak werd en wordt afgewenteld op de samenleving. Maar nogmaals het is absoluut niet ondenkbaar dat culturen steeds meer naar elkaar toegroeien. De technische ontwikkeling heeft gevolgen gehad voor de economische ontwikkeling, leidende tot globalisatie, hetgeen weer gevolgen zal hebben voor de culturele ontwikkeling.
Nou ja, ik woon gelukkig niet in Amsterdam, maar ik lees wel kranten. Het is maar een kleine groep, een beetje vergelijkbaar met de RAF of de Rode Brigade, indertijd. Dus die moet je gewoon bestrijden, jazeker. Maar grappig is wel, dat je de godvrezendheid van Nederlanders zo mooi vindt en bij allochtonen juist verwerpelijk. Al heb ik ook liever een gebedssnoer van kralen dan van bommen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Van Gogh , Hofstad groep, potenrammerende jongeren. Je ontgaan?
Nee, maar is hard werken op zichzelf superieur? Leven wij in armoede en honger of wonen wij in de derde wereld? En draagt onze moraal van hard werken anders bij aan een verlichting van honger en armoede in de derde wereld?quote:[..]
tsja, als jij denkt dat honger & armoede als in de derde wereld superieur is?
Ik heb geen cijfers dat zouden we op moeten zoeken in oude CBS-jaarboeken. Maar ik neem aan dat we daar liever over bekvechten dan dat we gaan zitten tellenquote:[..]
zijn die landen de grootste emigratielanden geweest voor Nederlanders? Hoeveel zijn er naar Azie vertrokken? In zn totaal (muv Indonesie) vast minder als naar alleen Australie al.
Daar heb je een punt!quote:[..]
heb je het nu over emigranten of over vakantiegangers en smokkelaars?
Ook. En om de grote bek, die groepen Nederlanders schijnen te krijgen. En verder profiteren ze in België en Spanje van de rijkdommen van de weggetrokken Nederlanders. In die zin zou Nederland er financieel op vooruitgaan als ze teruggestuurd werden.quote:[..]
puur en alleen vanwege het effect op de huizenmarkt. En terecht. Dat punt haal ik ook aan bij de hypothese uit de OP; vertrek zou de woningnood bestrijden..
OK, dan leg ik ze niet in je mond: je suggereert, dat de Nederlandse emigranten van betere kwaliteit zijn/waren dan de allochtone immigranten. Dat nu, geloof ik niet. (En dan nemen we het woord kwaliteit niet al te letterlijk, anders krijgen we daar weer gezeik over.) Er is geen enkele reden om dat aan te nemen, want beide groepen werden gekeurd door het ontvangende land. Althans, de arbeidsmigranten. Niet de asielzoekers, want die mogen we volgens gesloten verdragen niet keuren op geschiktheid.quote:[..]
bewust mijn woorden verdraaien.
![]()
Zeker geen argumenten?
[..]
weer probeer je mij woorden in de mond te leggen.![]()
Van die ouderen weet ik het niet, maar ik vraag het me af. Laten ze hun kinderen en kleinkinderen hier? Ik heb begrepen dat je sommige uitkeringen wel mee kunt nemen, maar dat is waarschijnlijk alleen AOW.quote:[..]
VOgens mij gaan de ouderen en de succesvolle, talentvolle jongeren wel terug. Degenen die heir een uitkering genieten zouden wel gek zijn om terug te gaan; die krijgen ze daar echt niet..
Nou, daar hadden ze toch nog nooit van gehoord, in die documentaire.quote:[..]
We geven zelfs remigratiesubsidie en het is met behoud van WAO/ AOW uitkeringen..
Ja, nou ga je mij woorden in de mond leggen,quote:[..]
er is geen discrimintaie in de VS, de bakermat van de KKK?
Veronderstelde je niet dat onze allochtonen overwegend crimineel zijn?quote:[..]
relevantie ontgaat me?
Ja, maar wij hebben ook geselecteerd aan de poort! Waar komt het door jou veronderstelde verschil dan vandaan?quote:[..]
de normaalste zaak van de werled in landen als Canada, USA en Nieuw-Zeeland
Ook dit argument werkt twee kanten uit. Willen blijven is ofwel een bewijs voor integratie ofwel niet. Niet de ene keer wel en de andere keer niet.quote:[..]
zie boven
Ja natuurlijk wel. Maar alleen als je kunt aantonen dat de bevolking van onze immigrantenlanden van zichzelf misdadiger is, kun je de cultuur de schuld geven. Anders kun je het hoogstens wijten een cultuurverschillen en die kun je niet aan één kant toerekenen, maar moet je eerlijk delen. Straffen en uitkeringen worden door onszelf bepaald, en niet door de allochtonen, dus kunnen we hen ook daarin niks verwijten.quote:[..]
Cultuur, straffen en uitkeringen zijn dus niet van invloed?
Ja, daar kan ik je wel in volgen. Maar dat maakt het dus onwaarschijnlijk dat er zulke inherente kwaliteitsverschillen in de mensen zitten als jij suggereerde.quote:[..]
Zoals ik al aangeef; cultuur en overeenkomsten met het nieuwe thuisland..
Er is zeker discriminatie in de VS. Maar tegenwoordig is het een stuk lager pitje dan zeg in de jaren 60 en 70. In de "deep south" kom je het nog wel eens tegen trouwens, en gezien de vrijheid van meningsuiting kan een hardcore neo-nazi groep zoals Stormfront gewoon openlijk bestaan natuurlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:20 schreef Napalm het volgende:
er is geen discrimintaie in de VS, de bakermat van de KKK?
Hoe het precies zit in Nieuw-Zeeland weet ik niet. Maar in de USA wordt geen onderscheid gemaakt op afkomst. Iemand uit Mexico die een Amerikaan trouwt heeft exact gelijke kansen als een Nederlandse die een Amerikaan trouwt. In Nederland is dat ook nog zo, maar Wilders wil dus een onderscheid gaan maken tussen "westers" en "niet-westers", OOK als het aankomt op huwelijken. Wat betreft werkvisums, er worden momenteel ontzettend veel visa afgegeven aan Indiërs, omdat deze ontzettend veel techneuten exporteren, en uit het Midden Oosten komen ondanks de oorlogen nog steeds veel aanvragen binnen voor visums. Er worden wel meer background checks gedaan bij Islamieten, dat is zeker aan de orde. Maar zolang ze zich aan de regels houden is er geen sprake van weigering van een visum gebaseerd op afkomst. Wel zijn er numerieke limieten, dus bij een maximum aantal voor dat jaar houdt het gewoon op in veel categorieën.quote:de normaalste zaak van de werled in landen als Canada, USA en Nieuw-Zeeland
Mensen die denken dat ze problemen kunnen oplossen door een "groep" mensen het land uit te zetten, mensen die te kortzichtig zijn om te zien dat die vreemden ook voordelen hebben, mensen die uberhaupt in groepen denken, mensen die geen zin hebben om zich te verdiepen in zaken, maar alleen Wilders napraten, mensen die niet zien dat dit soort zaken overal plaatsvinden, en dat dit een onderdeel van globalisatie is, mensen die hun geschiedenis niet kennen en denken dat dit soor "problemen" nieuw zijn. Domme kortzichtige mensen dus.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:07 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Wat een zielige opmerking, een beetje tekenend ook....
Wat voor soort volk bedoel je precies? Mensen die een productief leven leiden, wat langer nadenken over dingen die jij hersenloos als geloofsartikelen accepteert, een historisch perspectief hebben en, gezond verstand verkiezen boven dwaze idealen?
Dat jij je erfgoed verkwanselt en als een debieltje staat te juichen terwijl je land afglijdt naar een steeds triester niveau, moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar verwacht niet dat iedereen je enthousiasme deelt.
raf was een handje vol mensen. Hier gaat het wel wat verder, jongeren "op vakantie"naar Tjetsjenie en Kasmir potenrammers van moslimorgine zijn er toch wel meer dan een handje vol.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, ik woon gelukkig niet in Amsterdam, maar ik lees wel kranten. Het is maar een kleine groep, een beetje vergelijkbaar met de RAF of de Rode Brigade, indertijd.
als je het niet doet moet je ook niet zielig doen als je omkomt van de honger..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Nee, maar is hard werken op zichzelf superieur?
aan armoede in en honger in Nederland. Die zijn uitgebannen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Leven wij in armoede en honger of wonen wij in de derde wereld? En draagt onze moraal van hard werken anders bij aan een verlichting van honger en armoede in de derde wereld?
wellicht. De schok zou problemen kunnen geven.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
. In die zin zou Nederland er financieel op vooruitgaan als ze teruggestuurd werden.
De eisen die men stelt daarzo zijn toch wel veel hoger dan de nederlandse eisen van toen en nu.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
OK, dan leg ik ze niet in je mond: je suggereert, dat de Nederlandse emigranten van betere kwaliteit zijn/waren dan de allochtone immigranten
Ja. Men laat zich zelfs daarzo begraven..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Van die ouderen weet ik het niet, maar ik vraag het me af. Laten ze hun kinderen en kleinkinderen hier?
en de kansloze houden we..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Als juist de succesvolle, talentvolle jongeren terug gaan, doen wij toch wel iets heel doms! Juist degenen die bij kunnen dragen, laten we dan weg gaan.
Als bedrijven economishc rationeel handelen zou daar toch wel een redentje voor zijn. Wellicht toch weer die superiere cultuur?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Verder is het knap stom van ons om onze allochtonen te discrimineren met werkgeven. Dat kun je hen toch niet aanrekenen.
Voila, zelfs in het turks : http://www.nederlandistika.fil.bg.ac.yu/udzbenik.php?idcvor=187&jezik=srquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Nou, daar hadden ze toch nog nooit van gehoord, in die documentaire.
makkelijk om het af te schuiven op discriminerende Nederlanders. Maar leg mij dan even de grote verschillen uit tussen turken, mocro`s, indonesiers, surinamers, geadopteerden...quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende: Maar niet t.o.v. Nederlanders! Dus de kansen van onze emigranten zijn veel beter dan die van onze immigranten. Dat ligt niet aan eerder verondersteld kwaliteitsverschil van de migranten, maar aan verschillen in de ontvangende maatschappijen. Ten nadele van onze maatschappij, dus.
ah, en jouw stelling is dat dat komt doordat onze uitkeringen te laag zijn?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Veronderstelde je niet dat onze allochtonen overwegend crimineel zijn?
wij hebben nog nooit serieuze, strenge selectie gehad. Hoefde ook niet, eerst zouden ze zo weer vetrekken en later was je racist als je er wat van zei. Die landen gaan uit van permanten immigratie,.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben ook geselecteerd aan de poort! Waar komt het door jou veronderstelde verschil dan vandaan?
De situatie in het land is anders, de immigrant is anders, vind je het dan zo gek dat de uitwerking anders is?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Ook dit argument werkt twee kanten uit. Willen blijven is ofwel een bewijs voor integratie ofwel niet. Niet de ene keer wel en de andere keer niet.
Allochtonen zijn na correctie voor SES (uitkeringen, demografie, opleiding etc) veel crimineler dan Nederlanders. Zelfs tussen de groepen onderling zit veel verschil.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Ja natuurlijk wel. Maar alleen als je kunt aantonen dat de bevolking van onze immigrantenlanden van zichzelf misdadiger is, kun je de cultuur de schuld geven.
???quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende: Anders kun je het hoogstens wijten een cultuurverschillen en die kun je niet aan één kant toerekenen, maar moet je eerlijk delen.
Als de straf een andere uitwerking heeft, denk maar eens aan Antillianen waar voor de jonge mannen gezeten hebben een statussymbool is, een soort ontmaagding. Vergelijk dat eens met de status daarvan bij de gemiddelde blanke..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:Straffen en uitkeringen worden door onszelf bepaald, en niet door de allochtonen, dus kunnen we hen ook daarin niks verwijten.
cultuur is geen mensen. Juist doordat ik geloof dat de problemen voortkomen uit cultuur kan ik aanhangen dat de mensenrassen gelijkwaardig zijn. Geloof je in gelijkwaardige culturen dan moeten je utieindelijk wel geloven in uber en untermenschen..quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:38 schreef Kees22 het volgende:
Ja, daar kan ik je wel in volgen. Maar dat maakt het dus onwaarschijnlijk dat er zulke inherente kwaliteitsverschillen in de mensen zitten als jij suggereerde.
Onzin natuurlijk, de immigrant moet zich aanpassen aan Nederland. Maar tegelijkertijd moet je het ook accepteren dat een groep Marokkanen op straat kan lopen, converserend in het Arabisch. En dat een groep immigranten graag een gebedshuis wil hebben waarin ze hun eigen godsdiensten kunnen volgen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:14 schreef Napalm het volgende:Het waanbeeld dat Nederland zich meot aanpassen aan de immigrant?
Je bekijkt het op het niveau van Nederland?quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:28 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Hoe we dat moeten voorkomen? Er valt niets meer te voorkomen. Die tegenstelligen zijn een feit, met dank aan 40 jaar idioot migratiebeleid.
[..]
Om 20.00 uur.quote:Wanneer heb jij voor het laatst het journaal bekeken?
Dus dat is onze toekomst? Dan is dat toch erg defaitistisch?quote:Een voorbeeld: Hutu's en Tutsi's. Kun jij ze uit elkaar halen als er 10 voor je worden neergezet? Ik niet. Maar zij blijbaar heel goed, met alle gevolgen van dien.
Onszelf opdelen in groepjes en dan het conflict zoeken, is een talent dat wij als soort nu eenmaal hebben. Daar zullen alle goede bedoelingen van de wereld geen verandering in brengen.
[..]
Gezinshereniging idd, maar het is begonnen met economische motieven toch?quote:Het gros van de allochtonen in dit land stamt helemaal niet af van gastarbeiders. De meerderheid is hier gekomen in de jaren '80 en '90 als gevolg van huwelijksmigratie.
Ik zie alleen maar convergentie, samenkomen, meer op elkaar lijken. Ik kan bewust 30 jaar overzien (geb. 1962) hè.quote:Maar goed, dat zijn allemaal details. Het punt is dat mensen zoals jij een vooruitgangsdenken aanhangen dat achterhaald is door de werkelijkheid. Wie zijn ogen open doet en de trends waarneemt kan aan die conclusie niet ontkomen.
De Sjonnies & Anita's uit de pauperwijken, werklozen, criminelen, voetbalhooligans, ook allemaal nederlanders.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:07 schreef Kieboom het volgende:
Wat voor soort volk bedoel je precies? Mensen die een productief leven leiden, wat langer nadenken over dingen die jij hersenloos als geloofsartikelen accepteert, een historisch perspectief hebben en, gezond verstand verkiezen boven dwaze idealen?
Veel Fok!kers ook.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
De Sjonnies & Anita's uit de pauperwijken, werklozen, criminelen, voetbalhooligans, ook allemaal nederlanders.
Om poten te rammen hoef je helemaal niet allochtoon te zijn hoor! Meer dan een handjevol is het hier ook niet. In elk geval nog niet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
raf was een handje vol mensen. Hier gaat het wel wat verder, jongeren "op vakantie"naar Tjetsjenie en Kasmir potenrammers van moslimorgine zijn er toch wel meer dan een handje vol.
Er doet hier niemand zielig. Jij had het over een superieure mentaliteit. En daarvan stel ik de superioriteit ter discussie.quote:[..]
als je het niet doet moet je ook niet zielig doen als je omkomt van de honger..
[..]
aan armoede in en honger in Nederland. Die zijn uitgebannen.
Wie is dan dom geweest? De allochtoon of de personeelsmanager? En dan nog blijft de vraag naar de inherente kwaliteit van de geworven vreemdeling. Voor wie dan ook is het moeilijk om de eigen omgeving te verlaten, weg te gaan naar het onbekende. Daar moet je dapper voor zijn en ondernemend. En de Nederlandse emigranten indertijd werden begeleid, de allochtonen kregen een treinkaartje.quote:[..]
wellicht. De schok zou problemen kunnen geven.
[..]
De eisen die men stelt daarzo zijn toch wel veel hoger dan de nederlandse eisen van toen en nu.
Ja, begraven kan ik me voorstellen. Dan ben je toch al dood. Maar daar wonen als oude, versleten mensen zonder kinderen en kleinkinderen, dat is andere koek.quote:[..]
Ja. Men laat zich zelfs daarzo begraven..
Ik vind het niet bepaald superieur om de succesvolle mensen te laten weggaan en niet aan te nemen, waardoor de kanslozen blijven en uitkering gaan trekken. Dat is het beeld dat jij schetst, en als dat waar is, dan vraag ik me af, wie rationeel handelt.quote:[..]
en de kansloze houden we..
[..]
Als bedrijven economishc rationeel handelen zou daar toch wel een redentje voor zijn. Wellicht toch weer die superiere cultuur?
Jij]http://home.12move.nl/sh365555/remigratiewet.html[/quote]Jij[/url] hebt het over Nederlandse immigranten die terug willen naar hun land van geboorte. Ik had het over Nederlandse emigranten, die terug willen naar Nederland. Het waren mensen van Nederlandse herkomst, die wel op hun knieën terug wilden kruipen naar Nederland. Maar ja, Australië is een eiland.quote:[..]
Voila, zelfs in het turks : http://www.nederlandistika.fil.bg.ac.yu/udzbenik.php?idcvor=187&jezik=sr
Zeker geen google of wetboek bij de redactie?![]()
[url=http://home.12move.nl/sh365555/remigratiewet.html
Oh, maar er zijn best cultuurverschillen. Maar geen kwaliteitsverschillen.quote:[..]
makkelijk om het af te schuiven op discriminerende Nederlanders. Maar leg mij dan even de grote verschillen uit tussen turken, mocro`s, indonesiers, surinamers, geadopteerden...
Nee. Ik weet niet meer wat jouw originele stelling was. Mijn antwoord daarop was, dat een te laag inkomen zowel kan leiden tot criminaliteit als tot hard werken. Dus ik veronderstel, dat jij criminaliteit als noodzakelijk gevolg zag.quote:[..]
ah, en jouw stelling is dat dat komt doordat onze uitkeringen te laag zijn?
Ja, ik ben het met je eens wat betreft de vooronderstelling. Dat dachten ze zelf trouwens ook. Maar er is wel degelijk geselecteerd en aan spieren gevoeld en naar tanden gekeken. Zoals je een paard keurt. Als daarmee op verkeerde criteria geselecteerd is, kunnen we dat het ee toch niet kwalijkt nemen? Dan moeten toch de keurmeesters daarvoor opdraaien!quote:[..]
wij hebben nog nooit serieuze, strenge selectie gehad. Hoefde ook niet, eerst zouden ze zo weer vetrekken en later was je racist als je er wat van zei. Die landen gaan uit van permanten immigratie,.
Nee, dat niet. Maar dan is de wens tot blijven ook nergens een bewijs van. Dan moet je andere bewijzen zoeken.quote:[..]
De situatie in het land is anders, de immigrant is anders, vind je het dan zo gek dat de uitwerking anders is?
Ze zijn HIER heel verschillend. In elk land van Europa zit ongeveer 1 op de 10.000 in de bak. (Of 1 op de 1.000, maar het is wel overal gelijk.) In de VSvA is dat cijfer veel hoger. Ik zou even moeten terugzoeken, maar het is 6 of 60 maal zo hoog. Hoe dan ook, Yanks zijn in eigen land veel crimineler dan Nederlanders. Dus als je dan mensen wilt uitzetten, dan graag de Yanks. Het zou best kunnen dat in de landen van herkomst van niet-westerse allochtonen (alle niet-westerse allochtonen) het aandeel gevangenen groter is dan in Nederland. Maar erg veel zal het niet schelen, en de VSvA spannen de kroon, dat durf ik wel te wedden.quote:[..]
Allochtonen zijn na correctie voor SES (uitkeringen, demografie, opleiding etc) veel crimineler dan Nederlanders. Zelfs tussen de groepen onderling zit veel verschil.
Ach, je moest eens weten in wat voor bochten universiteiten en werkgevers zich wringen om allochtonen te werven. Of aspergetelers.quote:[..]
???
Het waanbeeld dat Nederland zich meot aanpassen aan de immigrant? Als er al iets is als "de immigrant"??
Aannemende dat je gelijk hebt in je stelling: in dat geval zullen we ons aan moeten passen aan hun waarden en alternatieve straffen moeten zoeken. Dan laten we ze plantsoenen schoffelen.quote:[..]
Als de straf een andere uitwerking heeft, denk maar eens aan Antillianen waar voor de jonge mannen gezeten hebben een statussymbool is, een soort ontmaagding. Vergelijk dat eens met de status daarvan bij de gemiddelde blanke..
Dat zie ik niet. En ik geloof ook wel in cultuurverschillen tussen volken of groepen mensen, maar ik denk dat daar mee om te gaan valt. En dat het niet nodig is dat iedereen weer naar zijn land van herkomst verhuisd wordt, en zeker niet tot en met de derde generatie.quote:[..]
cultuur is geen mensen. Juist doordat ik geloof dat de problemen voortkomen uit cultuur kan ik aanhangen dat de mensenrassen gelijkwaardig zijn. Geloof je in gelijkwaardige culturen dan moeten je utieindelijk wel geloven in uber en untermenschen..
Klopt. Zo denken veel mensen dat Turken en Marokkanen crimineler zijn dan anderen, geheel ten onrechte. De meeste criminele allochtonen zijn de Antilianen, daarvan zitten er anderhalf keer zoveel van in de gevangenis dan Marokkanen, en er zijn er 3 keer zo weinig van in Nederland. Op de Tweede plaats komen de Surinamers, ook met zo anderhalf keer zoveel criminelen in de gevangenis dan Marokkanen, maar met een ongeveer vergelijkbare bevolking van rond de 400.000. Pas op de 3e en 4e plaats komen de Marokkanen en Turken, met de Turken weer voor de helft minder dan de Marokkanen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:14 schreef Napalm het volgende:
Allochtonen zijn na correctie voor SES (uitkeringen, demografie, opleiding etc) veel crimineler dan Nederlanders. Zelfs tussen de groepen onderling zit veel verschil.
Waan jezelf maar wijs.....quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze problemen kunnen oplossen door een "groep" mensen het land uit te zetten, mensen die te kortzichtig zijn om te zien dat die vreemden ook voordelen hebben, mensen die uberhaupt in groepen denken, mensen die geen zin hebben om zich te verdiepen in zaken, maar alleen Wilders napraten, mensen die niet zien dat dit soort zaken overal plaatsvinden, en dat dit een onderdeel van globalisatie is, mensen die hun geschiedenis niet kennen en denken dat dit soor "problemen" nieuw zijn. Domme kortzichtige mensen dus.
De toekomst zal het uitwijzen. Ik heb er geen bezwaar tegen als het alsnog uitloopt op een multiculturele idylle waarin we hand in hand de toekomst tegemoet gaan. Ik heb er alleen geen vertrouwen in...quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bekijkt het op het niveau van Nederland?
[..]
Om 20.00 uur.
[..]
Dus dat is onze toekomst? Dan is dat toch erg defaitistisch?
[..]
Gezinshereniging idd, maar het is begonnen met economische motieven toch?
[..]
Ik zie alleen maar convergentie, samenkomen, meer op elkaar lijken. Ik kan bewust 30 jaar overzien (geb. 1962) hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |