abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:28:38 #176
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52408557
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:27 schreef Igen het volgende:
Het probleem met Marokko was toch vooral dat ook de kinderen en de kleinkinderen en en en... ook automatisch de Marokkaanse nationaliteit krijgen?
Dat is ook het probleem met Turkije.
Daarnaast hebben marokkanen het probleem dat ze hun eigen marokkaanse nationaliteit niet op kunne zeggen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:28:51 #177
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52408565
Even een vraagje tussendoor, wat kan een land doen als je hun wetten breekt door je paspoort van hun land in de sloot te gooien en het op te geven? Kan je dan niet meer terug naar dat land of zijn er andere dingen waar je aan moet denken?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:33:53 #178
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52408748
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:28 schreef jogy het volgende:
Even een vraagje tussendoor, wat kan een land doen als je hun wetten breekt door je paspoort van hun land in de sloot te gooien en het op te geven? Kan je dan niet meer terug naar dat land of zijn er andere dingen waar je aan moet denken?
Ik heb er tien jaar over gedaan om van mn turkse paspoort af te komen. In al die tijd kon ik niet naar Turkije toe omdat ik als deserteur te boek stond. Als ik toch zou gaan dan zou ik terstond opgepakt worden.

(was wel spannend toen ik voor de eerste keer weer ging)
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:45:04 #179
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52409143
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:33 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik heb er tien jaar over gedaan om van mn turkse paspoort af te komen. In al die tijd kon ik niet naar Turkije toe omdat ik als deserteur te boek stond. Als ik toch zou gaan dan zou ik terstond opgepakt worden.

(was wel spannend toen ik voor de eerste keer weer ging)
Ok, bedankt . Lijkt me wel kut trouwens. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_52409300
Alsof er geen goede allochtonen zijn zeg kom op!

Ik vind dat ze het tuig onder de allochtonen en zowiezo tuig..beter moeten aanpakken!
Daarbij kijk eens hoeveel probleem kinderen er nu al zijn!!!!!
Zowel van nederlandse oorsprong dan van buitenlandse..dus?
Wat gaat hier straks van komen?
Alleen maar ellende.
Nou als ik tzt oma ben dan schop ik ze zo in de balleh kan me niks schelen!
Van me tassie blijven ze af! Capice!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:54:22 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52409484
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:28 schreef jogy het volgende:
Het hebben van een nationaliteit staat niet gelijk aan het hebben van een paspoort. Een Marokkaan kan ritueel zijn paspoort verbranden, maar daarmee is hij nog niet zijn nationaliteit kwijt.

Je bent dan wel bezig met het vernietigen van een staatseigendom trouwens, wat in Nederland trouwens ook strafbaar is. Maar ja, als je gewoon weer naar het Marokkaans consulaat gaat onder het mom van "paspoort kwijt" dan krijg je zo weer een nieuwe natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52409817
tvp
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52409819
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:48 schreef zhe-devilll het volgende:
Alsof er geen goede allochtonen zijn zeg kom op!

Ik vind dat ze het tuig onder de allochtonen en zowiezo tuig..beter moeten aanpakken!
Daarbij kijk eens hoeveel probleem kinderen er nu al zijn!!!!!
Zowel van nederlandse oorsprong dan van buitenlandse..dus? <-- oorzaak: omgang met buitenlanders. Die alles mogen van hun ouders waardoor de nederlanders dat ook gaan doen
Wat gaat hier straks van komen?
Alleen maar ellende.
Nou als ik tzt oma ben dan schop ik ze zo in de balleh kan me niks schelen!
Van me tassie blijven ze af! Capice!
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52410450
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:
De allochtonen waar het om gaat hebben toch geen werk dus op dat gebied boeit het niks.
Word het er alleen maar beter van, mensen die gewoon hun leven hebben opgebouwd hier en normaal samenleven in de buurt gaat het ook helemaal niet om lijkt me logisch.
Alle niet-westerse allochtonen = alle niet-westerse allochtonen. Of ze hun leven hebben opgebouwd of niet. Dus ook alle illegalen die schoonmaken bij McDonalds (een westere allochtoon, die mag blijven!)
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52410753
Aardige vraag, veel onzin en vooral: veel fouten in de autochtone taal. Ik persoonlijk zou ervoor pleiten om mensen die geen correct Nederlands schrijven, maar eens een weekje (is heus genoeg) taalkamp te geven. Wat zeg ik: een dag is nog genoeg.

Geen tvp
  donderdag 16 augustus 2007 @ 01:33:18 #186
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_52411902
quote:
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:57 schreef jogy het volgende:
De afgelopen 11 jaar is er geen significante groei geweest qua criminaliteit trouwens. Het hangt al tijden tussen de 1.2 en 1.4 miljoen en stond vorig jaar op 1.218447

http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?STB=G3&LA=nl&DM=SLNL&PA=37932&D1=0,2-3&D2=0,2-4&D3=0&D4=a&HDR=G2,T,G1
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er wordt beweerd dat de criminaliteit fors is gestegen de afgelopen decennia, en dan post ik daarop een artikel waar wordt gezegd dat eht nauwelijks is gestegen, jogy post daarna cijfers van CBS en zakjap geeft ook nog een extra verklaring. Oh jee, wat wordt jij onheus behandeld. Een stelling van Kieboom wordt met betrouwbare cijfers tegengesproken en jij voelt je door een type user onheus bejegend. Dit is absurd. Vervolgens durf je de confrontatie niet direct aan omdat meerdere users gefundeerd jouw wereldbeeld verstoren, maar ga je Kieboom napraten om zo je gram te halen door users uit te maken voor onwetende provinciaal, geen kritisch denkvermogen, etc. Het is onwaarschijnlijk schijnheilig dat je dan ook nog durft te ontkennen aangezien je een directe relatie maakt tussen mensen die de stelling tegenspreken en de inhoudsloze kwalificaties. Behoorlijk zielig als je het mij vraagt.
Over welke betrouwbare cijfers heb je het...

Want hoe die CBS-cijfers van Jogy, waaruit duidelijk blijkt dat het aantal geweldsdelicten is toegenomen, een ontkrachting zijn van mijn stelling dat dit land gewelddadiger is geworden, moet je toch even uitleggen. En dan iets overtuigender dan een vaag onderzoekje dat een enorme toename van het aantal geweldsdelicten toeschrijft aan meer aangiftes. Alsof mensen vroeger geen angifte deden.

En als dat je onverhoopt toch mocht lukken, dan gaan we het hebben over de aard van die delicten. Want dat de geweldsdelicten gewelddadiger van karakter worden, lijkt me al helemaal duidelijk.

Of dacht je dat er 40 jaar geleden ook zo'n rode draad van liquidaties, doden door zinloos geweld en doden bij gewapende overvallen door de nieuwberichten liep?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 08:46:59 #187
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_52414011
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:04 schreef zakjapannertje het volgende:
het is wel zo dat criminaliteit tegenwoordig meer wordt afgekeurd dan 25 jaar geleden, wat zich bv. vertaalt in een toename in het aantal zware straffen zoals levenslang
Dat heeft denk ik te maken met het internet. Vroeger moest je een brief schrijven of je klacht deponeren op het politieburo, tegenwoordig gaat dat stukken makkelijker.
Het nadeel is: Je krijgt ook een heleboel klachten omdat de drempel te laag is: Omdat het zo makkelijk is mailen de mensen sneller met (soms onzinnige) grieven die vroeger gewoon geaccepteerd werden en werden vergeten.

Je zou het kunnen vergelijken met bashen op het Forum, schriftelijk met naam en toenaam zouden ze het niet wagen om op een andersdenkende te schelden.
Op het internet is iedereen een held(op digitale sokken).

Wat betreft het aantal zware straffen: Ik denk dat die zware straffen niet meer in verhouding staan als die van pakweg 50 jaar geleden.

[ Bericht 50% gewijzigd door KlappernootatWork op 16-08-2007 09:02:30 ]
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:44:09 #188
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52431607
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:09 schreef FeestNummer het volgende:
@Napalm
Alle grote grote, internationale bedrijven het land uit.
Vast heel goed voor de economie.
Waarom gaan ze dan weg?

De klanten blijven en werknemers zat (als de lonen stijgen).

Overigens zijn het die felbegeerde Westerse expats die in Nederland klagen over homohaat, onveiligheid en woningnood. Drie puntjes die je in de OP-stelling aardig hebt aangepakt..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:36:51 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52433172
Ik denk dat er toch ergens overheen gekeken wordt hier. We hebben het hier zo even over ongeveer 1.5 miljoen mensen die niet-westers zijn volgens de definitie van het CBS. Even heel globaal genomen, en ik kan er een paar duizend naast zitten: 400.000 Marokkanen, 400.000 Turken, 400.000 Surinamers, 200.000 Antilianen, en 100.000 uit een verscheidenheid van andere landen. Indonesiers horen volgens de definitie van het CBS bij de westerse allochtonen, en polen, joegoslaven, etc, etc ook, dus die reken ik even niet mee.

Die anderhalf miljoen mensen, daarvan GOK ik even dat ongeveer 1/3e werkt. De arbeidskracht ligt iets hoger dan 1/3e, maar omdat de werkloosheid onder allochtonen hoger ligt, ronden we dat gewoon naar beneden af. Even heel globaal genomen hebben we het dus over ongeveer pak-em-beet een half miljoen banen. Even heel generaliserend ga ik er even vanuit dat 400.000 van deze banen op VMBO en MBO niveau ligt, en slechts 100.000 op HBO of hoger niveau, want veel niet-westerse allochtonen doen laag geschoold werk, of spreken voldoende Nederlands voor een carričre op MBO niveau.

Afgezien van het feit dat het overgrote deel gewoon Nederlander is en uitzetten alleen mogelijk als we de grondwet aanpassen dat we mogen selecteren op huidskleur/afkomst, moeten we toch een goede half miljoen banen vullen.

In 2006 waren er 550.000 werklozen. Echter, zo'n beetje de HELFT daarvan zijn al niet-westers allochtoon, en die zouden dus ook vertrekken. Dan hou je dus even RUIM genomen 300.000 werklozen over, en 500.000 banen die gevuld moeten worden.

En nu komt het dilemma:

Anderhalf miljoen niet-westerse allochtonen zijn toch ook anderhalf miljoen KLANTEN van diverse bedrijven. Supermarkten. Mobiele telefoonproviders. Banken. Eigenlijk alles waar een Nederlander klant van kan zijn, kan een niet-westerse allochtoon ook klant van zijn. En die gaan dus een hele hoop inkomsten verliezen, want anderhalf miljoen klanten verliezen op een potentieel van 16 miljoen (ook een baby is een klant van een supermarkt natuurlijk, die vreet toch een hele hoop van die potjes babyprut en verbruikt een hoop luiers). Lang verhaal kort: Er komen dus meer mensen op straat te staan, en daarmee los je het verschil in banen dus mooi op.

Alleen nu heb je wel een probleem van opleiding. De banen die het meest verdwijnen zullen in de service gerichte industrie zijn, wellicht ook in de woningindustrie, mobiele telefoonindustrie, je hebt minder kabel en electromonteurs nodig, etc, etc. Ook zullen er in veel wijken supermarkten gaan verdwijnen omdat 75% van de wijk uit niet-westerse allochtonen bestaat. Het supermarkt personeel kan natuurlijk meteen aan de slag in de laaggeschoolde banen die de niet-westerse allochtonen eerst vulden, maar je blijft dan toch met een percentage werkloze Nederlanders zitten met een relatief "redelijke" baan in de service industrie, en eigenlijk alleen maar posities in de laag geschoolde banenmarkt beschikbaar door het vertrek van zoveel niet-westerse allochtonen.

Uiteindelijk krijg je dus een grote groep mensen - ik gok zo rond de 200.000 - die door het verlies van anderhalf miljoen (potentiële) klanten hun salaris zullen zien kelderen doordat ze een lager geschoolde baan aan moeten nemen. En nu zag ik in posts al eerder dat deze salarissen vanzelf omhoog gaan, maar uiteindelijk is het toch de klant die deze salarissen moet betalen. En dat zou dus betekenen dat er hogere prijzen betaald moet worden voor alledaagse zaken als je boodschappen, etc, etc.

En dan de woningsituatie: Voor de woningsituatie is het natuurlijk ideaal dat er anderhalf miljoen mensen vertrekken. Je lapt de oude allochtonenwijken eens op, en je hebt binnen de kortste keren weer een Hollandse volkswijk. Echter, de meeste allochtonen HUREN een huis (ik gok even op 80% voor het gemak) en de meeste huurhuizen die ze huren zijn in het bezit van een woningbouwvereniging of woningbouw cooperatie. En deze entiteiten gaan een enorm probleem krijgen:

1) minder huurinkomsten door vertrek.
2) zelfde aantal woningen in onderhoud.
3) eventueel meer onderhoud om achterstandwijken weer op te knappen.

De woningbouwverenigingen zullen hun inkomsten dus aanzienlijk zien dalen door het grote aantal huurders dat gaat vertrekken, maar blijven in principe wel zitten met hetzelfde aantal huizen in onderhoud, en de eerste paar jaar zal dat dus betekenen dat de huren HOGER worden in plaats van lager, en dat de woningen die verkocht kunnen worden gewoon verkocht worden. Tegen de tijd dat we 3 jaar verder zijn, zit de woningbouwvereniging weer op een normaal onderhouds/kosten niveau, en kunnen de huren omlaag. Of dat echter gaat gebeuren is nog maar de vraag natuurlijk. Bovendien wil niet iedereen wonen in wijken die leeggestroomd zijn natuurlijk.

En dan heb je nog het probleem waar je al die mensen laat. Marokko gaat niet blij zijn met 400.000 terugkerende Marokkanen, en Turkije evenmin. Andere Europese landen is een optie, maar die zitten ook niet echt te springen om een nieuwe lading immigranten. Surinamers hebben sowieso een probleem: Suriname heeft namelijk 400.000 inwoners en er zitten er 400.000 in Nederland, en die KUNNEN simpelweg niet hun bevolking in 1 klap verdubbelen, dus die zullen elders in Europa onderdak moeten vinden. Hetzelfde geldt voor Antilianen, er is geen plek op de Antillen voor 200.000 Antilianen.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ellende ik zie als we al die niet-westerse allochtonen op de trein zouden zetten. Dat kan nooit goed gaan.

Het is maar goed dat Nederland eerst een facistische heilstaat moet worden voordat zoiets mogelijk is, want als dat ooit gebeurd staat Nederland een hele hoop meer problemen te wachten denk ik......
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52433257
Daarom zeg ik: we zetten er ieder jaar een paar tien/honderd duizend uit zodat de klap niet zo groot wordt.

En dan alleen alle werkloze niet westerse allochtonen het land uit.

We zetten ze niet het land uit maar we zetten ze allemaal op 1 van die eilanden in het noorden van het land.

opgelost
pi_52434777
quote:
Alle niet westerse allochtonen het land uit, en dan?
dan is het weer gezellig
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:28:47 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52435989
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:40 schreef MouzurX het volgende:
opgelost
Nu eerst nog de democratie omverwerpen en een facistische heilstaat installeren zodat we a-la-neurenberg-rassenwetten style de Nederlandse nationaliteit kunnen afpakken op basis van afkomst. Want tot die tijd blijven al die Nederlanders gewoon hier.
-
pi_52436135
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Nu eerst nog de democratie omverwerpen en een facistische heilstaat installeren zodat we a-la-neurenberg-rassenwetten style de Nederlandse nationaliteit kunnen afpakken op basis van afkomst. Want tot die tijd blijven al die Nederlanders gewoon hier.
naja in 2012 gaan we toch allemaal dood dus daarvoor gaat er vast iets groots gebeuren waardoor dit misschien wel kan gebeuren

ps: die hele alle allochtonen het land uit uitspraak is gewoon onzin en elk nadenkend persoon zou dat toch wel door moeten hebben ... gewoon hogere straffen en minder luxe gevangenissen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:58:33 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52436856
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:34 schreef MouzurX het volgende:
naja in 2012 gaan we toch allemaal dood
Mjah, ik geloof niet zo in die Maya-kalender.
quote:
gewoon hogere straffen en minder luxe gevangenissen.
De VS is het lichtende voorbeeld van hoe goed dat werkt. Overigens zitten er ongeveer 16.000 man in de gevangenis, waarvan 8000 allochtonen, waarvan een stuk of 6000 niet-westers.....(zie cijfers CBS), dus zo crimineel zijn ze nou ook weer niet, het gaat om minder dan 1% van de allochtonen. (en minder dan 0,3% van de Nederlanders trouwens)
-
pi_52437565
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Mjah, ik geloof niet zo in die Maya-kalender.
[..]

De VS is het lichtende voorbeeld van hoe goed dat werkt. Overigens zitten er ongeveer 16.000 man in de gevangenis, waarvan 8000 allochtonen, waarvan een stuk of 6000 niet-westers.....(zie cijfers CBS), dus zo crimineel zijn ze nou ook weer niet, het gaat om minder dan 1% van de allochtonen. (en minder dan 0,3% van de Nederlanders trouwens)
ja ze zitten niet in de cel OMDAT DE STRAFFEN ZO LAAG ZIJN doh!!!!!
pi_52437972
Aangezien mijn (hard werkende, modelburger zijnde) partner van niet-westerse afkomst, en een tweede generatie allochtoon is, zal hij moeten vertrekken en zal ik Nederland met hem verlaten. Dan heeft Nederland niet alleen een allochtoon, maar ook weer een 'landverrader' minder
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:52:02 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52438583
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:32 schreef Sense het volgende:
Aangezien mijn (hard werkende, modelburger zijnde) partner van niet-westerse afkomst, en een tweede generatie allochtoon is, zal hij moeten vertrekken en zal ik Nederland met hem verlaten. Dan heeft Nederland niet alleen een allochtoon, maar ook weer een 'landverrader' minder
En dit is niet eens meegeteld inderdaad. Er zijn behoorlijk wat Nederlanders met niet-westerse allochtonen als partner, en die zullen dan toch massaal meegaan met hun partner, en zich naar alle waarschijnlijkheid in Belgie of Duitsland gaan vestigen (of in het thuisland van de partner, of elders), en daarmee loop je een hele hoop kennis/werkervaring mis natuurlijk die samen met de niet-westerse allochtoon uit Nederland zullen verdwijnen.

Hier: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=18481

Daar staat het gemiddeld aantal huwelijks immigranten per jaar dat voor gezinshereniging naar Nederland wordt gehaald (m.a.w. een Nederlander die samen gaat wonen met een niet-Nederlander) en daar komt uit voor dat het gaat om jaarlijks zo'n 30.000 immigranten, waarvan zo'n 20.000 niet-westers. Die cijfers zijn gemeten over alle cijfers uit het CBS over de periode 1995-2004, en als we er even vanuit gaan dat ongeveer de HELFT van die relaties op de klippen loopt (scheidingen in Nederland liggen op 1 op 3, maar omdat multiculturele huwelijken vaker strandden reken ik even 1 op 2), dan heb je het over de afgelopen 20 jaar toch al gauw over 200.000 Nederlanders die potentieel ook vertrekken. Die gaan in ieder geval niet allemaal scheiden en alleen achterblijven als de Wilders-Stazi voor de deur staat om vrouw/manlief op de trein te zetten.
-
pi_52438681
Oke verandering van plannen we zetten alleen de werkloze en/of criminele niet-met-echte-nederlanders-getrouwde niet-westerse allochtonen uit en we zetten ze niet allemaal tegelijkertijd uit maar elk jaar zoveel procent

Nog commentaar op de plannen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door MouzurX op 17-08-2007 00:08:25 ]
pi_52438799
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:27 schreef TomTancr3do het volgende:
Wat een rare OP. Wilders heeft het over criminelen en haatzaaiers met een dubbele nationaliteit, terwijl de TS het over zo'n beetje alle allochtonen heeft.
Nee Wilders heeft over iedere moslim, gezien zijn uitlatingen over de Koran.
Wolf in schaapskleren.
"ik heb niets tegen de islam, alleen maar tegen de uitwassen van "
Is veranderd in
"fascistische haaatideologie verbied de Koran!"

Ook heeft hij het niet zo op criminele Antillianen volgens mij.
pi_52438937
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:55 schreef MouzurX het volgende:
Oke verandering van plannen we zetten alleen de werkloze en/of criminele niet-met-echte-nederlands-getrouwde niet-westerse allochtonen uit en we zetten ze niet allemaal tegelijkertijd uit maar elk jaar zoveel procent

Nog commentaar op de plannen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')