Ik denk dat er toch ergens overheen gekeken wordt hier. We hebben het hier zo even over ongeveer 1.5 miljoen mensen die niet-westers zijn volgens de definitie van het CBS. Even heel globaal genomen, en ik kan er een paar duizend naast zitten: 400.000 Marokkanen, 400.000 Turken, 400.000 Surinamers, 200.000 Antilianen, en 100.000 uit een verscheidenheid van andere landen. Indonesiers horen volgens de definitie van het CBS bij de westerse allochtonen, en polen, joegoslaven, etc, etc ook, dus die reken ik even niet mee.
Die anderhalf miljoen mensen, daarvan GOK ik even dat ongeveer 1/3e werkt. De arbeidskracht ligt iets hoger dan 1/3e, maar omdat de werkloosheid onder allochtonen hoger ligt, ronden we dat gewoon naar beneden af. Even heel globaal genomen hebben we het dus over ongeveer pak-em-beet een half miljoen banen. Even heel generaliserend ga ik er even vanuit dat 400.000 van deze banen op VMBO en MBO niveau ligt, en slechts 100.000 op HBO of hoger niveau, want veel niet-westerse allochtonen doen laag geschoold werk, of spreken voldoende Nederlands voor een carričre op MBO niveau.
Afgezien van het feit dat het overgrote deel gewoon Nederlander is en uitzetten alleen mogelijk als we de grondwet aanpassen dat we mogen selecteren op huidskleur/afkomst, moeten we toch een goede half miljoen banen vullen.
In 2006 waren er 550.000 werklozen. Echter, zo'n beetje de HELFT daarvan zijn al niet-westers allochtoon, en die zouden dus ook vertrekken. Dan hou je dus even RUIM genomen 300.000 werklozen over, en 500.000 banen die gevuld moeten worden.
En nu komt het dilemma:
Anderhalf miljoen niet-westerse allochtonen zijn toch ook anderhalf miljoen KLANTEN van diverse bedrijven. Supermarkten. Mobiele telefoonproviders. Banken. Eigenlijk alles waar een Nederlander klant van kan zijn, kan een niet-westerse allochtoon ook klant van zijn. En die gaan dus een hele hoop inkomsten verliezen, want anderhalf miljoen klanten verliezen op een potentieel van 16 miljoen (ook een baby is een klant van een supermarkt natuurlijk, die vreet toch een hele hoop van die potjes babyprut en verbruikt een hoop luiers). Lang verhaal kort: Er komen dus meer mensen op straat te staan, en daarmee los je het verschil in banen dus mooi op.
Alleen nu heb je wel een probleem van opleiding. De banen die het meest verdwijnen zullen in de service gerichte industrie zijn, wellicht ook in de woningindustrie, mobiele telefoonindustrie, je hebt minder kabel en electromonteurs nodig, etc, etc. Ook zullen er in veel wijken supermarkten gaan verdwijnen omdat 75% van de wijk uit niet-westerse allochtonen bestaat. Het supermarkt personeel kan natuurlijk meteen aan de slag in de laaggeschoolde banen die de niet-westerse allochtonen eerst vulden, maar je blijft dan toch met een percentage werkloze Nederlanders zitten met een relatief "redelijke" baan in de service industrie, en eigenlijk alleen maar posities in de laag geschoolde banenmarkt beschikbaar door het vertrek van zoveel niet-westerse allochtonen.
Uiteindelijk krijg je dus een grote groep mensen - ik gok zo rond de 200.000 - die door het verlies van anderhalf miljoen (potentiële) klanten hun salaris zullen zien kelderen doordat ze een lager geschoolde baan aan moeten nemen. En nu zag ik in posts al eerder dat deze salarissen vanzelf omhoog gaan, maar uiteindelijk is het toch de klant die deze salarissen moet betalen. En dat zou dus betekenen dat er hogere prijzen betaald moet worden voor alledaagse zaken als je boodschappen, etc, etc.
En dan de woningsituatie: Voor de woningsituatie is het natuurlijk ideaal dat er anderhalf miljoen mensen vertrekken. Je lapt de oude allochtonenwijken eens op, en je hebt binnen de kortste keren weer een Hollandse volkswijk. Echter, de meeste allochtonen HUREN een huis (ik gok even op 80% voor het gemak) en de meeste huurhuizen die ze huren zijn in het bezit van een woningbouwvereniging of woningbouw cooperatie. En deze entiteiten gaan een enorm probleem krijgen:
1) minder huurinkomsten door vertrek.
2) zelfde aantal woningen in onderhoud.
3) eventueel meer onderhoud om achterstandwijken weer op te knappen.
De woningbouwverenigingen zullen hun inkomsten dus aanzienlijk zien dalen door het grote aantal huurders dat gaat vertrekken, maar blijven in principe wel zitten met hetzelfde aantal huizen in onderhoud, en de eerste paar jaar zal dat dus betekenen dat de huren HOGER worden in plaats van lager, en dat de woningen die verkocht kunnen worden gewoon verkocht worden. Tegen de tijd dat we 3 jaar verder zijn, zit de woningbouwvereniging weer op een normaal onderhouds/kosten niveau, en kunnen de huren omlaag. Of dat echter gaat gebeuren is nog maar de vraag natuurlijk. Bovendien wil niet iedereen wonen in wijken die leeggestroomd zijn natuurlijk.
En dan heb je nog het probleem waar je al die mensen laat. Marokko gaat niet blij zijn met 400.000 terugkerende Marokkanen, en Turkije evenmin. Andere Europese landen is een optie, maar die zitten ook niet echt te springen om een nieuwe lading immigranten. Surinamers hebben sowieso een probleem: Suriname heeft namelijk 400.000 inwoners en er zitten er 400.000 in Nederland, en die KUNNEN simpelweg niet hun bevolking in 1 klap verdubbelen, dus die zullen elders in Europa onderdak moeten vinden. Hetzelfde geldt voor Antilianen, er is geen plek op de Antillen voor 200.000 Antilianen.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ellende ik zie als we al die niet-westerse allochtonen op de trein zouden zetten. Dat kan nooit goed gaan.
Het is maar goed dat Nederland eerst een facistische heilstaat moet worden voordat zoiets mogelijk is, want als dat ooit gebeurd staat Nederland een hele hoop meer problemen te wachten denk ik......
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin