Genoeg te vinden op het internet, maar nog meer op straat, ga jij maar eens fijn door amsterdam oost en west wandelen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:26 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat filmpje is wel aardig inderdaad, maar ook best oud. Toch jammer dat er nooit een waardige opvolger is gekomen...
Dat niet alleen, maar je moet dan godverdomme zelf je pizza halenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:18 schreef Vhiper het volgende:
Als Nederland zo ver afzakt, dat het hele bevolkingsgroepen wil gaan deporteren (afgezien van de complete onmogelijkheid ervan), ben ik weg. In zo'n rechts extremistische heilstaat wil ik niet wonen.
Verder zal Nederland met een dergelijk regime al snel een flinke economische klap krijgen die ons waarschijnlijk zal doen afzakken tot niveau Zimbabwe![]()
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar je moet dan godverdomme zelf je pizza halen![]()
Nederland doet gewoon Amerika na, ghetto's en alquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:49 schreef jogy het volgende:
[..]
En ze zijn crimineel OMDAT ze geen baan hebben en wel de welvaart willen ervaren van werkend Nederland. De gehele kapitalistische samenleving is ingedeeld in de Haves en de have nots, de have nots willen ook haves worden en gaan dan rare dingen doen omdat voor elkaar te krijgen. Het onderliggende probleem is de creatie van markten die reclames maken om de behoefte te creëeren voor het laatste mobieltje, Ipod, de mooiste auto en kleren etc. Die spelen in op de behoefte om te consumeren, of je het geld nou hebt of niet.
dus mensen mogen geen dubbele nationaliteit hebben omdat jij dat "een make-up your mind-iets" vind? goh, dat is nog eens een sterk argument!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een make up your mind-iets, en dat je nogsteeds dat papiertje van welk land ook hebt zal het integratieproces ook niet érg bevorderen. Imo.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:47 schreef BaajGuardian het volgende:
....een authentiek nederland zoals 10 jaar geleden.....
Vroegâh was alles Betâh. Laat me niet lachen. Toen waren het de kampers die alles verneukten Nu zijn het de Marokkanen. De ene groep is gewoon vervangen door een andere groep gefrustreerde. Het probleem is dus aan de basis niet de groep die aan de onderkant maar het feit dat we een groep aan de onderkant nodig hebben om zo goed en kwaad als het kan te functioneren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:47 schreef BaajGuardian het volgende:
Dus men heeft liever ghetto (inderdaad) nederland vol criminelen die ons kankerkazen noemen dan een authentiek nederland zoals 10 jaar geleden, waar de meeste buitenlanders gewoon sociaal net zo goed nederlander waren ipv zichzelf daarvan distantieerde en de rebel uithangt.
Zucht... je hebt gelijk...dat weet ik ook wel...maar ik kan dat niet zeggen...ik kan dat niet uitleggen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Vroegâh was alles Betâh. Laat me niet lachen. Toen waren het de kampers die alles verneukten Nu zijn het de Marokkanen. De ene groep is gewoon vervangen door een andere groep gefrustreerde. Het probleem is dus aan de basis niet de groep die aan de onderkant maar het feit dat we een groep aan de onderkant nodig hebben om zo goed en kwaad als het kan te functioneren.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zucht... je hebt gelijk...dat weet ik ook wel...maar ik kan dat niet zeggen...ik kan dat niet uitleggen...
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:35 schreef jogy het volgende:
[..]. Check. Ik blijf het gewoon proberen, misschien blijft het plakken bij iemand
.
Niemand zegt dat dat fout is. Er is op zich ook niks op tegen. Maar het biedt wel mogelijkheden. Nu nog niet, maar uiteraard kunnen wetten gewijzigd worden zodat we er wel wat mee kunnen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef saban het volgende:
[..]
Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.
Ja hier nog een...nouja...nvr mind...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:04 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
blij dat er toch mensen zijn die met een vorm van idealisme iets proberen te verbeteren..
Iedereen op zijn eigen manier, BGquote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:24 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja hier nog een...nouja...nvr mind...
Dit is dus echt dom geklets. Onderzoek heeft allang aangetoond dat niet-westerse allochtonen ons per saldo alleen maar geld kosten, en dus niet positief bijdragen aan de economie.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:18 schreef Vhiper het volgende:
Verder zal Nederland met een dergelijk regime al snel een flinke economische klap krijgen die ons waarschijnlijk zal doen afzakken tot niveau Zimbabwe![]()
Die kampers zijn er nog steeds hoor. Ook nog...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Vroegâh was alles Betâh. Laat me niet lachen. Toen waren het de kampers die alles verneukten
Dat ging over overheidsuitgaven versus overheidsinkomsten. Het zegt weinig over de inbreng in de economie. Tenzij je een communist bent die waarde afleidt aan de hoogte van belastingen. Een goedkope zakkenvuller draagt weinig belasting af, maar zorgt voor een goede concurrentiepositie van het bedrijf, lagere prijzen voor consumenten, etc. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:08 schreef TomTancr3do het volgende:
Onderzoek heeft allang aangetoond dat niet-westerse allochtonen ons per saldo alleen maar geld kosten, en dus niet positief bijdragen aan de economie.
Bron?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:09 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Die kampers zijn er nog steeds hoor. Ook nog...
Het is dan ook niet zo gek dat de criminaliteit gedurende de afgelopen twintig jaar gruwelijk is toegenomen.
Doe eens normaal...quote:
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:20 schreef RM-rf het volgende:
iedere generatie kent zo zijn eigen conflict en 'angst-vijand'
in mijn jeugd was het de rus en stonden rakketten op europa gericht en daarvoor hadden we angst, wat verder wel fijn was want behalve wat angst, merkte je dr weinig van ....
toch was er een euforische blijheid toen de muur viel en van vijanden vrienden werden.
toen heeft Fukuyama al aangegeven dat in het 'gat' van een ontbrekend vijandbeeld een nieuwe vijand zou sluipen en heel correct voorspeld dat deze nieuwe vijand de islam zou zijn, juist een 'natuurlijk bondgenoot tegen de russen en communisten (zelfs de israeliers hebben toendertijd bv geld in de kleine islamitische Hamas gestoken als tegenwicht tegen de eerder op rusland georienteerde PLO)...
Ik verwacht dat ook het huidige vijandbeeld van moslims gaat weer verdwijnen (tijdelijk, het komt altijd weer terug, als een herhaling op nickolodeon desnoods) en mogelijk vervangen gaat worden door een aversie tegen Polen en Oost-europeanen..
over tien tot vijftien jaar de allerzwaarste tijd qua integratie van de derde-generatie gastarbieders redelijk afgerond is, maar juist dan de criminaliteit van oost-europeanen zal komen.
Wilders moet dan zijn mond houden, want zijn kinderen zullen dan juist tot die 'probleemgroep' behoren, tweede generatie oost-europeaanse allochtonen
(wat overigens wel blijft is dat de grootste criminele probleemgroep altijd bestaat uit mannen tussen de 14 en 27/28 jaar)
Heb je ook een onderzoekje van de economische gevolgen van het instellen van wetten die oppakken en deporteren van minderheden en het verbieden van bepaalde geloven, het schenden van tientallen billaterale- en EU verdragen en het op grove wijze schenden van de mensenrechten?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:08 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dit is dus echt dom geklets. Onderzoek heeft allang aangetoond dat niet-westerse allochtonen ons per saldo alleen maar geld kosten, en dus niet positief bijdragen aan de economie.
Ja.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:39 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Doe eens normaal...
Ga je nu met droge ogen vragen om een bron voor de toegenomen gewelddadigheid van deze samenleving de afgelopen decennia?
http://www.ad.nl/binnenland/article620152.ecequote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:39 schreef Kieboom het volgende:
Ga je nu met droge ogen vragen om een bron voor de toegenomen gewelddadigheid van deze samenleving de afgelopen decennia?
Degenen die zich niet gedragen gooi je toch niet zomaar de grens over? Wandelen ze zo, geheel in vrijheid, de grens weer over en begint het circus opnieuw! Criminelen sluit je op.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:51 schreef Gia het volgende:
Ze hoeven er toch niet allemaal uit! Alleen diegene die zich niet kunnen gedragen omdat ze vinden dat dat andere land zoveel beter is. Geef die dan de kans om fijn in dat andere land te gaan wonen.
Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Als we ze de gelegenheid geven om het geweldige andere land te gaan wonen, mogen ze uiteraard ook meteen de Nederlandse nationaliteit opgeven. Want die hebben ze dan toch niet meer nodig. Daarbij is het een slecht land met slechte mensen waar ze niet bij willen horen, toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:00 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Degenen die zich niet gedragen gooi je toch niet zomaar de grens over? Wandelen ze zo, geheel in vrijheid, de grens weer over en begint het circus opnieuw! Criminelen sluit je op.
Komen ze als illegaal terug de grens over, schiet ook niet op, he?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Als we ze de gelegenheid geven om het geweldige andere land te gaan wonen, mogen ze uiteraard ook meteen de Nederlandse nationaliteit opgeven. Want die hebben ze dan toch niet meer nodig. Daarbij is het een slecht land met slechte mensen waar ze niet bij willen horen, toch?
Met doel ze normale niet-criminele mensen te maken? want dat gebeurt dus in 90%(oid) van de gevallen niet, dus we kunnen ze net zo goed executeren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Komen ze als illegaal terug de grens over, schiet ook niet op, he?
Criminelen moet je het niet naar de zin maken, die moet je opsluiten, welke nationaliteit ze ook hebben.
Ze zouden hun verblijf in Nederland of daarbuiten moeten verdienen, dus zet ze aan het werk (zorg, onderhoud, soc. taken, daar waar arbeidsachterstand hoog is , maar NIET in het bedrijfsleven, die kunnen zich best redden) en bepaal dan of ze het waard zijn om hier daadwerkelijk als Nederlander in te burgeren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:51 schreef Gia het volgende:
Ze hoeven er toch niet allemaal uit! Alleen diegene die zich niet kunnen gedragen omdat ze vinden dat dat andere land zoveel beter is. Geef die dan de kans om fijn in dat andere land te gaan wonen.
Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Dan blijven ze wat mij betreft voor 90% achter de tralies zitten. We gaan ze toch niet zomaar vrijlaten in het buitenland, met als gevolg dat ze hier meteen weer terugkomen?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Met doel ze normale niet-criminele mensen te maken? want dat gebeurt dus in 90%(oid) van de gevallen niet, dus we kunnen ze net zo goed executeren.
Tsja, je hebt nu eenmaal van die mensen. Meestal gaat het dan om onwetende provincialen die ooit één keer in hun leven in Amsterdam of Rotterdam geweest zijn, en die toen toevallig niet beroofd of gemolesteerd zijn. Zij hebben nog niet het kritische denkvermogen van de Randstedeling ontwikkeld en slikken de ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde, die zouden moeten aantonen dat de criminaliteit door de jaren heen gelijk gebleven is (oh please...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:39 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Doe eens normaal...
Ik woon in Amsterdam Noord.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Tsja, je hebt nu eenmaal van die mensen. Meestal gaat het dan om onwetende provincialen die ooit één keer in hun leven in Amsterdam of Rotterdam geweest zijn, en die toen toevallig niet beroofd of gemolesteerd zijn. Zij hebben nog niet het kritische denkvermogen van de Randstedeling ontwikkeld en slikken de ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde, die zouden moeten aantonen dat de criminaliteit door de jaren heen gelijk gebleven is (oh please...), als zoete koek. Niks aan te doen, maar beter om er gewoon niet op te reageren.
Een kleine aanvulling: je hebt er natuurlijk ook erge jonge mensen tussenzitten, die niet bewust mee hebben gemaakt hoe weinig criminaliteit er vroeger was in vergelijking met nu, en wezenloze types die sowieso het vermogen ontberen om hun leefomgeving aan een zinnige analyse te onderwerpen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Tsja, je hebt nu eenmaal van die mensen. Meestal gaat het dan om onwetende provincialen die ooit één keer in hun leven in Amsterdam of Rotterdam geweest zijn, en die toen toevallig niet beroofd of gemolesteerd zijn. Zij hebben nog niet het kritische denkvermogen van de Randstedeling ontwikkeld en slikken de ongeloofwaardige verhaaltjes van de linkse gevestigde orde, die zouden moeten aantonen dat de criminaliteit door de jaren heen gelijk gebleven is (oh please...), als zoete koek. Niks aan te doen, maar beter om er gewoon niet op te reageren.
Hoezoquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:49 schreef Toad het volgende:
Je argumenten zijn bijna op TomTancr3do. Dan beginnen namelijk meestal de persoonlijke aanvallen/kwalificaties.
Ik begin een patroon in je discussiestijl te ontdekken, zodra het te heet onder je voeten wordt, dan druip je af met de staart tussen de benen. Je laat je altijd zo makkelijk kennen. Beetje gelijkgezinden gaan napraten omdat je te laf bent om direct op iemands post te reageren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef TomTancr3do het volgende:
maar beter om er gewoon niet op te reageren.
Wat is dan de bedoeling van je laatste posts?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:53 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
HoezoVoel je je soms persoonlijk aangesproken? Dat was geenszins de bedoeling.
Ik heb ook een leuk forum voor jou gevonden, waarvan ik vermoed dat je er beter op je plek zult zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:49 schreef Toad het volgende:
Maar als je moeite hebt met wat discussie, kan je misschien beter naar gelijkgestemden op http://www.polinco.net/forum/.
Het was bedoeld als een aanvulling op een reactie van mij gericht aan de user Kieboom.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:55 schreef Toad het volgende:
[..]
Wat is dan de bedoeling van je laatste posts?
Ik wil graag discuseren met je Tom. Maar je kritiek op de Islam is vaak gebasseerd op je eigen belevingswereld. Dat mag best van mij, maar ik heb het idee dat je slimmer bent dan dat. En ook open staat voor andere meningen etc. Maar wanneer er cijfers komen die haaks staan op jouw bewering, rep je weer over een links complot. Dat onderbouw je verder ook niet. Zo is er toch moeilijk een discussie met je te voeren?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:58 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Het was bedoeld als een aanvulling op een reactie van mij gericht aan de user Kieboom.
Neehoor, niks laf. Maar aan sommige mensen valt simpelweg weinig eer te behalen. Hun ontbreekt het aan de nodige levenservaring of aan een minimale basisintelligentie. Daar lijkt me verder niks mis mee. Jij kiest toch ook zelf met wie je wel in discussie gaat en met wie niet?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik begin een patroon in je discussiestijl te ontdekken, zodra het te heet onder je voeten wordt, dan druip je af met de staart tussen de benen. Je laat je altijd zo makkelijk kennen. Beetje gelijkgezinden gaan napraten omdat je te laf bent om direct op iemands post te reageren.
Neehoor, dat heeft verder niks met een 'complot' te maken. Het heeft gewoon te maken met machtige mensen die hun eigen belangen (en dus ook die van hun eigen partij) verdedigen. Daar zit verder geen groter plan achter ofzo.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:02 schreef Toad het volgende:
Maar wanneer er cijfers komen die haaks staan op jouw bewering, rep je weer over een links complot.
Daar kan ik wel wat argumenten voor aanvoeren, maar dat is behoorlijk offtopic. Het komt er min of meer op neer dat de linkse gevestigde orde (met als ultieme vertegenwoordiger Job Cohen) de afgelopen decennia een beetje doorgeschoten is in 'damage control' (theeleuten met betrokkenen en vervelende zaken onder tafel vegen). Meestal werkt dat wel, veel problemen hebben nu eenmaal de neiging zich vanzelf op te lossen. Maar in het geval van de integratieproblematiek heeft dit uiteindelijk alleen maar averechts gewerkt, als een etterende zweer die zolangzamerhand een kankergezwel geworden is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:14 schreef Toad het volgende:
Ik neem aan dat de politie en het ministerie van Justitie extra veel geld willen om de criminaliteit te bestrijden. Met hoge criminaliteitscijfers komt het ook hoger op de agenda van het kabinet. Dus waarom zouden ze het nou zo laag mogelijk proberen te houden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |