abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:44:52 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52371876
Stel nou even for the sake of argument hè, Wilders Iemand krijgt 76 zetels en stuurt tot de derde generatie elke niet westerse allochtoon het land uit, alles wat maar een dubbel paspoort heeft of minder dan 3 generaties verleden heeft in Nederland worden zonder pardon het land uit gejaagd, de natte droom van elke wat minder gemodereerde rechtse aanhanger. Maar wat dan? welke groep vervangt dan de leegte van die sociale onderlaag? En zullen de problemen dan echt minder worden? Zullen we dan wekelijks een buurtfeest houden omdat het zo gezellig is?

Want volgens mij moet dat vacuüm gewoon worden opgevuld en heeft Nederland genoeg mensen die daar goed in passen. Is het dan niet beter om de onderlaag die we nu met zijn alle gecreëerd hebben proberen te verminderen? Niet door te knuffelen, dat hebben we al geprobeerd en dat werkt niet echt of echt niet, ligt er maar aan hoe je het wilt beargumenteren.

Uiteindelijk heeft Nederland altijd last gehad van overlast van kleine criminaliteit in één of andere vorm en ik heb niet de illusie dat onze allochtone medelander de oorzaak zijn van die overlast, eerder een logisch gevolg van het hebben van een sociaal/economisch systeem die is gebaseerd op het vergaren van zoveel mogelijk goederen, er zal altijd een groep zijn die het minst heeft en zich dus ( al dan niet terecht ) misdeeld voelt door de samenleving omdat hij/zij niet dat nieuwste mobieltje kan kopen en dus buiten de groep dreigt te vallen, of geen normale woonruimte kan kopen/huren omdat niemand hem aan wilt nemen terwijl hij toch eigenlijk zo'n geschikte vent is.

Dat het allemaal harder wordt is volgens mij eerder een gevolg van het niet meer kunnen handhaven van sociale controle in de grote steden, iedereen doet maar wat en de rest boeit het niet wat de buurman uithaalt, de voordelen van het wegvallen van de sociale controle zijn natuurlijk dat je ook alles kan doen en laten wat géén overlast veroorzaakt dus je kan helemaal je eigen individu zijn zonder bang te zijn dat de pastoor aan je deur komt m te vragen of ht allemaal wel goed met je gaat. Het nadeel zien we allemaal dagelijks op het nieuws ( in het echt alweer een stuk minder )

Maar eigenlijk is mijn grote vraag of we in 1930 nou echt helemaal geen criminaliteit? Denk daarbij wel aan het feit dat Nederland amper 8 miljoen inwoners hadden. ( Bron ) dus als het de helft was doet dat niets af aan mijn argument zelf.

Maar ok, hiermee wil ik dus niet zeggen dat er niets aan de hand is en dat het wordt overdreven ( wat ik op sommige punten wel denk maar dat is persoonlijk ) maar dat we misschien de verkeerde kant uitkijken voor een mogelijke oplossing voor het probleem. Als je kijkt naar Turkije en dan naar de bevolking en niet naar de regering dan zie je daar dat de Islam een stuk moderner is geworden bij een groot deel van de bevolking, hoofddoekjes e.d. zijn totaal vrijwillig vanuit de samenleving gezien dan, niet kijkend naar individuele gezinnen en dat komt volgens mij omdat het sociaal/economisch best goed gaat met dat land, niet helemaal geweldig misschien maar het kan een stuk slechter.

Dus mijn stelling voor dit topic is dat het eruit schoppen van elke allochtoon in Nederland alleen maar een lapmiddel is en binnen een paar jaar zal de Nederlandse bevolking wel een andere collectieve vijand hebben om op af te geven en die groep mensen vullen dan de schoenen waar ze in gestopt zijn cq zichzelf in stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 14-08-2007 22:44:03 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_52372129
Niet allemaal, alleen de mensen die een stafblad hebben/krijgen en dubbel paspoort hebben. Scheelt een hoop. Allemaal eruit is in eens heel veel banen en huizen erbij. Huizenmarkt stort in etc. Zou wel postief zijn want moet een huis kopen maar ja denk dat wel heel wat mensen die pas een huis hebben gekocht dan verlies gaan lijden/
pi_52372139
Ik denk dat je dan toch wel een groot deel van de criminaliteit weghaalt hoor.... want de andere bevolkingsgroepen in Nederland hebben (veel) betere opleiding etc.

Je blijft wel de tokkies houden en die zullen waarschijnlijk dan in het nieuws komen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52372182
Zulks een utopie.
pi_52372268
quote:
alles wat maar een dubbel paspoort heeft
Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:55:58 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_52372304
Behalve dat we ongetwijfeld in onze eigen criminaliteit zouden voorzien zouden we meteen de paria van Europa worden en zou onze economie een deuk krijgen die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt.
Yankee go home!
pi_52372353
Als alle allochtonen het land uit worden gezet, ga ik ook. Ik ben dan wel "ras"-Nederlander, maar mijn vriendin is Duits, en die ga ik echt niet laten gaan wegens de hersenspinsels van wat vreemde mensen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_52372355
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef remlof het volgende:
Behalve dat we ongetwijfeld in onze eigen criminaliteit zouden voorzien zouden we meteen de paria van Europa worden en zou onze economie een deuk krijgen die ze waarschijnlijk niet meer te boven komt.
Dan sluiten we de grenzen en schoppen we er elk jaar een paar uit
pi_52372383
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Als alle allochtonen het land uit worden gezet, ga ik ook. Ik ben dan wel "ras"-Nederlander, maar mijn vriendin is Duits, en die ga ik echt niet laten gaan wegens de hersenspinsels van wat vreemde mensen.
Ik denk dat hier niet-westerse allochtonen bedoelt worden.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:58:22 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52372401
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:51 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat je dan toch wel een groot deel van de criminaliteit weghaalt hoor.... want de andere bevolkingsgroepen in Nederland hebben (veel) betere opleiding etc.

Je blijft wel de tokkies houden en die zullen waarschijnlijk dan in het nieuws komen.
Ja, in het begin zal het wel zo zijn denk ik, want tja er zitten relatief veel criminelen in dat hoekje maar ik denk dus dat na een aantal jaar een andere groep in het tijdelijke vacuüm zullen gaan zitten die precies hetzelfde doen, alleen zijn die dan grotendeels athiest misschien . Ik heb het vermoeden ( meer kan ik er niet van maken ) dat de criminaliteitscijfers eerder gerelateerd kan worden aan de bevolkingsgroei dan dat het aan de allochtonen ligt.
Vrijheid
pi_52372436
Als zoveel mensen op Wilders stemmen, dat hij 76 zetels krijgt, kan het al niet veel erger worden.
pi_52372446
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat hier niet-westerse allochtonen bedoelt worden.
Aha.. dan mag TS dat wel eens even melden
En laat hem er dan meteen bij melden welk nationaliteiten eruit zouden moeten en welke niet, en met welke eisen om mensen ten laten blijven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_52372501
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, in het begin zal het wel zo zijn denk ik, want tja er zitten relatief veel criminelen in dat hoekje maar ik denk dus dat na een aantal jaar een andere groep in het tijdelijke vacuüm zullen gaan zitten die precies hetzelfde doen, alleen zijn die dan grotendeels athiest misschien . Ik heb het vermoeden ( meer kan ik er niet van maken ) dat de criminaliteitscijfers eerder gerelateerd kan worden aan de bevolkingsgroei dan dat het aan de allochtonen ligt.
Nee ik denk eigenlijk niet dat andere groepen ineens meer crimineler worden ... ja de media ( en de politiek) zal natuurlijk wel een andere zondebok zoeken zodat ze zelf niet als schuldige worden aangewezen maar ik denk dat je op het gebied van criminaliteit toch veel oplost hoor.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:01:16 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52372513
Mensen, zullen we nu even niet gaan mierenneuken op de hypotetische situatie an sich? Ik heb het over de niet westerse allochtonen inderdaad ewant de rest is geen probleem aldus Wilders en aanverwanten en ik heb het ook niet over de haalbaarheid van dit idee maar gewoon over de mogelijke gevolgen van die drastische actie.

Een what if je dus om maar even de discussie aan te zwengelen.
Vrijheid
pi_52372560
TS; toch wil ik nog een reactie van je willen lezen op mijn reactie
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:03:50 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52372608
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:00 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee ik denk eigenlijk niet dat andere groepen ineens meer crimineler worden ... ja de media ( en de politiek) zal natuurlijk wel een andere zondebok zoeken zodat ze zelf niet als schuldige worden aangewezen maar ik denk dat je op het gebied van criminaliteit toch veel oplost hoor.
Niet meteen misschien, mensen worden niet opeens wakker met het idee van 'hey zal ik maar eens crimineel worden?' Daar gaan een x aantal jaren overheen, mischien wel een tiental. Dus het directe gevolg zal misschien wel voordelig zijn maar zal dat voordeel stand houden over de jaren? Ik denk dus van niet.
Vrijheid
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:05:24 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52372671
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef saban het volgende:
Check .
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:55 schreef saban het volgende:

[..]

Nog steeds begrijp ik niet geheel waarom het fout is om een dubbele nationaliteit te hebben.
Al sla je me dood . Maar het is wel een punt van veel mensen, kijk maar eens rond .
Vrijheid
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:05:58 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52372692
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:02 schreef saban het volgende:
Nee, je bent gewoon off-topic!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52372710
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet meteen misschien, mensen worden niet opeens wakker met het idee van 'hey zal ik maar eens crimineel worden?' Daar gaan een x aantal jaren overheen, mischien wel een tiental. Dus het directe gevolg zal misschien wel voordelig zijn maar zal dat voordeel stand houden over de jaren? Ik denk dus van niet.
Waarom zouden mensen crimineel worden dan? dat word je (meestal) als je geen goed werk kan vinden, oftewel door werkeloosheid/ lage opleiding/wie-vult-me-in.
pi_52372711
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Check .
[..]

Al sla je me dood . Maar het is wel een punt van veel mensen, kijk maar eens rond .
Het klopt dat veel mensen het zien als een probleem, maar wat is het probleem?
ne okuyon, bokmu var?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')