abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20603094
N.a.v. de discussie in Nationalisme en deel2 een vervolg.

Mag de politiek sterilisatie inzetten om op die manier cultuurvermenging of zelfs rassenvermenging tegen te gaan?

Ik denk van niet, hoewel er uitzonderingen voor sterilisatie te verzinnen zijn, maar niet op grond van ras of cultuur. Zelfbeschikkingsrecht speelt een rol, maar daar heeft de overheid al terrein gewonnen (bijv. euthanasie en misschien zelfs donorschap van organen).
Graag serieus reageren en geen Islamgebash of stokpaardjes gebruiken (een stokpaardje is wat mij betreft de Tweede Wereldoorlog, maar met goede argumentatie niet.)

De betreffende voorgaande topics:
Nationalisme
Nationalisme deel 2

[ Bericht 14% gewijzigd door Klompendanser op 13-07-2004 19:14:12 ]
Klompen lopen lekker.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 18:58:03 #2
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_20603150
lijkt mij goed idee
pi_20603193
nee, natuurlijk niet. Ras hoort niet uit te maken dus het scheiden van de rassen ook niet. Cultuurbehoud is sowieso onmogelijk omdat ze (bijna) altijd met de tijd veranderen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:02:25 #4
59332 Little_Meanie
pi_20603232
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:00 schreef HeyFreak het volgende:
nee, natuurlijk niet. Ras hoort niet uit te maken dus het scheiden van de rassen ook niet. Cultuurbehoud is sowieso onmogelijk omdat ze (bijna) altijd met de tijd veranderen.
rassen moeten toch zuiver blijven man
pi_20603269

Rare vraag, tuurlijk mag dat niet.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:03:46 #6
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_20603270
Interraciale huwelijken (die niet bestaan aangezien "ras" wetenschappelijk gezien een begrip zonder inhoud is) zorgen niet voor cultuurvermenging, aangezien ras en cultuur niets met elkaar te maken hebben.

Het spreekt dus voor zich dat een dergelijke maatregel onbespreekbaar is.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_20603298
wazi topic......... slotje?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:05:19 #8
59332 Little_Meanie
pi_20603305
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:03 schreef Angeles het volgende:

Rare vraag, tuurlijk mag dat niet.
tuurlijk wel
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:06:10 #9
59332 Little_Meanie
pi_20603334
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:04 schreef cultheld het volgende:
wazi topic......... slotje?
laten we jou op slot doen
pi_20603345
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:02 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

rassen moeten toch zuiver blijven man
omdat?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:09:05 #11
59332 Little_Meanie
pi_20603398
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:06 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

omdat?
je anders bastaardkinderen krijgt, halve chinees en zo, waar lijkt dat nou op?
pi_20603413
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:09 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

je bent vast heel lelijk
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_20603590
Graag beargumenteerde politieke argumenten.
Wat wil je er mee bereiken, waar is het goed voor?
Opmerkingen over uiterlijk etc. vind ik totaal irrelevant.

Dit topic is geopend om er achter te komen wat mensen drijft om een cultuur dan wel ras zuiver te houden. Mijn mening is dat er andere argumenten aan ten grondslag liggen en dat er een angst is om onderworpen te worden aan een andere cultuur en misschien zelfs ras.
Klompen lopen lekker.
pi_20603652
Mij lijkt t pas goed dat rassen en cultuur worden vermengd, als je de hele tijd met dezelfde mensen zit met dezelde ideeen etc. word je zo bekrompen enzo, een beetje kennis van andere culturen kan geen kwaad je leert er alleen maar van.
pi_20603660
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:18 schreef Klompendanser het volgende:
Graag beargumenteerde politieke argumenten.
Wat wil je er mee bereiken, waar is het goed voor?
Opmerkingen over uiterlijk etc. vind ik totaal irrelevant.

Dit topic is geopend om er achter te komen wat mensen drijft om een cultuur dan wel ras zuiver te houden. Mijn mening is dat er andere argumenten aan ten grondslag liggen en dat er een angst is om onderworpen te worden aan een andere cultuur en misschien zelfs ras.
allemaal retoriek......... Lijkt me toch wel duidelijk dat de geschiedenis uitwijst dat er een angst is om onderworpen te worden aan een andere cultuur. De mensen die zulk soort angst hadden stonden dan ook aan de basis van een (stammen)oorlog en zelfs een wereldoorlog. Kijk maar naar Hitler, Heroito en Djengis Khan.
pi_20603763
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:21 schreef cultheld het volgende:

[..]

allemaal retoriek......... Lijkt me toch wel duidelijk dat de geschiedenis uitwijst dat er een angst is om onderworpen te worden aan een andere cultuur. De mensen die zulk soort angst hadden stonden dan ook aan de basis van een (stammen)oorlog en zelfs een wereldoorlog. Kijk maar naar Hitler, Heroito en Djengis Khan.
dat vind ik juist zo jammer, dat sommige mensen denken als verschillende culturen naast elkaar leven, dat de 1 onderworpen moet worden aan de ander.... als je respect hebt voor elkaars cultuur moet dat toch allemaal wel naast elkaar kunnen leven? ik heb nooit problemen gehad met verschillende culturen, jammer dat niet iedereen dat heeft, zal een hoop problemen in de wereld verkomen
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:32:47 #17
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_20603913
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 18:55 schreef Klompendanser het volgende:
Mag de politiek sterilisatie inzetten om op die manier cultuurvermenging of zelfs rassenvermenging tegen te gaan?
Ligt eraan of de politiek de rechten van het individu stelt boven die van de meerderheid. Ik neem aan dat in een democratie de rechten van het individu zwaar wegen. Ik zie niet in waarom er iets tegen culturele inmenging zou zijn. Geen enkele cultuur, en zeker de Nederlandse is zuiver van eigen bodem.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_20604244
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:09 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

dat lijkt op een half chinees half nederlander misschien? who cares? overigens, de meete mensen die ik ken / gezien heb die een mix van 2,3,4 whatever rassen zijn zijn errrgg

overigens, van een biologisch standpunt gezien, lijkt rassen menging absoluut NIET slecht.. vergroot de genen poel, wat voor zover ik weet alleen maar positief kan zijn voor een ras..

En little_meanie, wat is jouw probleem met rassen menging? je zegt dat je er tegen bent, maar waarom? als iedereen hier moet gaan gissen krijg je gelijk begrippen als nazi om je oren gegooid, niet van mij overigens.. Ik snap gewoon niet wat jouw probleem daarmee is..

Ik ben getrouwd met een mexicaanse, en dus zullen mijn kids later half nederlands half mexicaans zijn. Hun cultuur zal een mix van Nederlandse cultuur en mexicaanse cultuur zijn. In mijn ogen zullen zij dus een rijkere cultuur hebben dan jij of ik..

En als de overheid daar een probleem mee heeft, fuck it.. willen ze castreren, well.. over my dead body..
PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:48:43 #19
92279 N.icka
Windforce 11
pi_20604324
Ik ben een kind uit twee verschillende rassen ,
pi_20605146
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:26 schreef denise-d het volgende:

[..]

dat vind ik juist zo jammer, dat sommige mensen denken als verschillende culturen naast elkaar leven, dat de 1 onderworpen moet worden aan de ander.... als je respect hebt voor elkaars cultuur moet dat toch allemaal wel naast elkaar kunnen leven? ik heb nooit problemen gehad met verschillende culturen, jammer dat niet iedereen dat heeft, zal een hoop problemen in de wereld verkomen
Het probleem is nou net dat mensen uit bepaalde culturen andere culturen niet tolereren. Kijk naar bepaalde moslims in Nederland die minderwaardig denken over homo's, joden, vrouwen en atheïsten, in het bijzonder autochtone Nederlanders.
Als je hun cultuur accepteert, houdt dat dus in dat je ook accepteert dat zij bovengenoemde groepen achterstellen......... Daarom zullen er altijd mensen zijn die niet iedere cultuur accepteren en in sommige gevallen vind ik dat terecht. Ik ben zelf overigens ook half om half zeg maar......
pi_20605359
Natuurlijk mag dat niet. Welk doel zou het e.v.t dienen ?
Naast gigantische inbreuk op de persoonlijke vrijheid/keuzes van individuen dient het ook nog eens geen en-kel doel. Tenzij je als regering/land gelooft in de superioriteit van bepaalde rassen.
pi_20605410
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 20:19 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het probleem is nou net dat mensen uit bepaalde culturen andere culturen niet tolereren. Kijk naar bepaalde moslims in Nederland die minderwaardig denken over homo's, joden, vrouwen en atheïsten, in het bijzonder autochtone Nederlanders.
Als je hun cultuur accepteert, houdt dat dus in dat je ook accepteert dat zij bovengenoemde groepen achterstellen......... Daarom zullen er altijd mensen zijn die niet iedere cultuur accepteren en in sommige gevallen vind ik dat terecht. Ik ben zelf overigens ook half om half zeg maar......
ja idd sommige mensen wel, maar niet iedereen (idd zelfs niet alle moslims) Maarja t is jammer dat de mensen die t niet kunnen tolereren t verpesten.
pi_20605584
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 20:30 schreef denise-d het volgende:
ja idd sommige mensen wel, maar niet iedereen (idd zelfs niet alle moslims) Maarja t is jammer dat de mensen die t niet kunnen tolereren t verpesten.
En het is vooràl jammer dat deze intolerantie in de menselijke aard zit.
pi_20605773
niet bij iedereen hoor........... ik ben toevallig heel tolerant ten opzicht van veel dingen
pi_20605880
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 20:46 schreef denise-d het volgende:
niet bij iedereen hoor........... ik ben toevallig heel tolerant ten opzicht van veel dingen
In princiepe zit dit in iedereen, maar sommige mensen, zoals jij en ik denken na, staan voor veel dingen open, relativeren en komen tot de conclusie dat deze intolerantie nergens op gebaseerd en dus volledig onnodig is.

En je houdt altijd van die idioten over die serieus denken dat [de topictitel] een goed idee is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')