abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20593447
Naar aanleiding van een discussie in feedback heb ik toch maar besloten een topic te openen
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Castratie voor wie? Alle allochtonen? Alle moslims? Alle criminele moslims? Alle criminele allochtonen? Kun je wat concreter zijn?
Allochtonen mogen van mij allemaal de grens over (met uitzondering van de politieke vluchtelingen, die mogen hier blijven totdat de situatie in hun land hen toestaat weer terug te keren). Ik heb niets tegen Moslims in het bijzonder (al vormen zij wel een grote groep onder de allochtonen), dus tenzij het autochtone Nederlanders zijn, mogen ze gewoon naar huis.
De enige bij wie ik het nut van castratie in zie is bij mensen die ouders hebben die uit verschillende cultuur gebieden komen.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20593467
quote:
De enige bij wie ik het nut van castratie in zie is bij mensen die ouders hebben die uit verschillende cultuur gebieden komen.
Wat zijn dit voor zieke denkbeelden?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_20593564
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:17 schreef Zander het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor zieke denkbeelden?
De mijne, maar bedankt voor de vraag. Ik ben tegen vermenging van culturen op de schaal waarop het nu gebeurd, daarom zou ik graag hebben dat mensen (indien mogelijk voor politieke vluchtelingen en oorlogsvluchtelingen) terug zouden gaan naar hun eigen land. Aangezien mensen die bijvoorbeeld voor de ene helft Soedanees zijn en voor de andere helft Nederlander, die zijn in prenciepe net zo veel Soedanees als Nederlander en als je liever niet hebt dat deze mensen zich voortplanten dan krijg je dat soort "zieke" denkbeelden.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:26:23 #4
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20593648
Alhoewel ik de oorsprong van jou gedachtengang begrijp, moet je wel in de gaten houden dat je hier etniciteit boven mensenlijke waardes stelt. Je wilt hier mensen vernederen minderwaardig stellen om de huidskleur, opvoeding, geschiedenis en alle andere zaken die etniciteit maken. Dit is in mijn ogen de fout die je maakt, die mensen zijn hier namelijk onschuldig aan. Zij zijn tot dit gegroeid door een natuurlijk proces. Maar we zijn samen door een onnatuurlijk proces, eentje die onomkeerbaar lijkt.

edit. De beste definitie voor jou lijkt mij extremistisch volks nationalisme, aangezien nationalisme een te wijd begrip is. Immers heb je ook staats-nationalisme wat juist weer voor imigratie is om de staat (in hun ogen)economisch gezond te houden (vvd politiek).
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:30:07 #5
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20593715
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:21 schreef Acient het volgende:
Ik ben tegen vermenging van culturen op de schaal waarop het nu gebeurd
Hieruit concluderend dat je het blanke ras als superieur beschouwt, en alle andere (allochtonen in dit geval) als een minderwaardig soort (vraag me ook zeer af of je ze zelfs wel als mensen beschouwt)
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_20593770
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:26 schreef Tyrhraustur het volgende:
Alhoewel ik de oorsprong van jou gedachtengang begrijp, moet je wel in de gaten houden dat je hier etniciteit boven mensenlijke waardes stelt.
Tot op zekere hoogte, ja.
quote:
Je wilt hier mensen vernederen minderwaardig stellen om de huidskleur, opvoeding, geschiedenis en alle andere zaken die etniciteit maken.
Ik beschouw elke cultuur als gelijkwaardig aan de mijne, ik ben alleen tegen vermenging op grote schaal (ik zal de eerste zijn om toe te geven dat er in het verleden (voor de immigratiestroom waar we het nu vaak genoeg over hebben) vaak genoeg mensen naar Nederland (of de gebieden die we nu Nederland noemen) zijn verhuist. Maar op deze schaal geeft een serieuze bedreiging voor de Nederlandse cultuur.
quote:
Dit is in mijn ogen de fout die je maakt, die mensen zijn hier namelijk onschuldig aan. Zij zijn tot dit gegroeid door een natuurlijk proces.
Volledig mee eens, daarom ben ik ook niet voor dingen als tegen de muur of gaskamer, ik wil ze gewoon hun leven laten uitleven. Ik heb echter liever niet dat ze zich voortplanten. Nu kun je niemand verplichten tot geheel onthouding op dat gebied, maar je kunt wel op andere manieren voorkomen dat ze zich voortplanten, vandaar de castratie
quote:
Maar we zijn samen door een onnatuurlijk proces, eentje die onomkeerbaar lijkt.
Ik hoop uit de grond van m'n hart van niet.
pi_20593794
Dus jij vindt dat een Soedanese vrouw en een Nederlandse man niet samen kinderen mogen maken?
pi_20593801
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:30 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Hieruit concluderend dat je het blanke ras als superieur beschouwt, en alle andere (allochtonen in dit geval) als een minderwaardig soort (vraag me ook zeer af of je ze zelfs wel als mensen beschouwt)
Ik beschouw alle mensen als gelijkwaardig, maar ik wil wel graag dat iedereen op het land van z'n voorouders leeft. Dat heeft niets met superioriteit te maken. Je kan me niet vertellen dat jij niet ziet dat er op dit moment een botsing der culturen plaatsvind in dit land.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:34:15 #9
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20593810
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:16 schreef Acient het volgende:

Om even op jouw denkmanier verder te gaan:
Ik ben voor het preventief ruimen van personen met denkbeelden als de jouwe Acient.

Als je je eigen denkbeelden niet als ziek beschouwt, dan moet dit idee ook niet al te ziek op jou overkomen lijkt mij?
Krekker is de bom!
pi_20593817
Castratie? Of bedoel je sterilisatie? Gaat wel erg ver, wie heeft het recht te beschikken over het lichaam van iemand anders??

Ik ben het ermee eens dat rassenvermening op grote schaal niet gaat werken, maar hier en daar kan het altijd.
Klompen lopen lekker.
pi_20593820
Als ik jou goed begrijp moet mijn man het land uit, wordt mijn zoon gecastreerd. maar mag ik zelf blijven.
Heel menselijk allemaal. Bedankt
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:34:32 #12
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_20593821
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:30 schreef --Davidoff-- het volgende:

[..]

Laat ik de ts een beetje helpen, is het erg om je zelf superieur te zien? Soms is het nodig om vlakken onderscheid in gradaties te maken. IS het juist niet nodig voor een volk om zichzelf superieur te zien om zijn voortbestaan te garanderen, waarom zou ik mijn verdedigen wanneer een land superieur is aan de mijne?

Dat alles gelijk is en moet zijn is een vrij nieuw denkbeeld wat al snel na zijn ontstaan conservatief geworden is, zagen de Grieken zich ook niet als superieuren tegenover de barbaren en maakte dit hun beschaving niet juist groter?
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_20593826
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dus jij vindt dat een Soedanese vrouw en een Nederlandse man niet samen kinderen mogen maken?
Schot in de roos. Zo'n kind groeit op met een vader en moeder die elk een andere culurele achtergrond hebben, dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
pi_20593845
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om even op jouw denkpatroon verder te gaan:
Ik ben voor het preventief ruimen van personen met denkbeelden als de jouwe Acient.

Als je je eigen denkbeelden niet als ziek beschouwt, dan moet dit idee ook niet al te ziek op jou overkomen lijkt mij?
Jij wilt dus mensen van kant maken om hun polittieke denkbeelden?
pi_20593847
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef Acient het volgende:

[..]

Schot in de roos. Zo'n kind groeit op met een vader en moeder die elk een andere culurele achtergrond hebben, dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
Waarom kan dat nooit goed zijn voor een kind?
pi_20593858
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef kyla het volgende:
Als ik jou goed begrijp moet mijn man het land uit, wordt mijn zoon gecastreerd. maar mag ik zelf blijven.
Heel menselijk allemaal. Bedankt
IK heb nooit beweerd van uit menselijkheid te opereren. Maar daar komt het in prenciepe wel op neer.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:38:01 #17
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_20593886
Had ook niet anders verwacht, Ancient onderschrift komt van "Oldenbarneveld denktank" onderdeel van Nieuw rechts website
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_20593890
Wat een enorme onzin. Rassen vermenging is een proces dat notabene door het westen zelf in gang is gezet. Je weet toch nog wel wie er 400 jaar geleden zo nodig in bootjes de hele wereld over moesten varen toch?
En wat zou het ook? Dan zijn onze rassen toch vermengt? Wat maakt dat uit? Je geeft zelf aan dat je alle rassen als gelijkwaardig beschouwt, wat maakt het dan uit dat ze vermengt worden.
Dat is nou eenmaal onvermijdelijk een tijd als deze waarin de hele wereld als het ware bij elkaar komt.
Jupiler is goed
pi_20593900
Ik kan dit echt niet snappen. Dan moet er toch ergens in het hoofd iets geknapt zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20593914
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef Klompendanser het volgende:
Castratie? Of bedoel je sterilisatie? Gaat wel erg ver, wie heeft het recht te beschikken over het lichaam van iemand anders??
Hmm, zo te zien wat termen door elkaar gehaalt.
En in prenciepe niemand, maar ik zie hier het Nederland zoals ik het ken ten gronde gaan.
quote:
Ik ben het ermee eens dat rassenvermening op grote schaal niet gaat werken, maar hier en daar kan het altijd.
Helaas hebben we het niet meer over rassenvermenging op kleine schaal. Daarom wil ik nu het liefst een paar goede maatregelen zien en dan kunnen we daarna altijd nog kijken hoe we dat in de toekomst gaan oplossen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:39:46 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20593924
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:34 schreef Acient het volgende:

[..]

dit geeft spanningen, dat kan nooit goed zijn voor een kind.
Kans op spanningen heb je in elke relatie. Dat de kans bij gemengde huwelijken gemiddeld IETS groter is zou heel goed kunnen. Dit wil absoluut niet zeggen niet dat een gemengd huwelijk per definitie extra spanningen met zich zal meebrengen. Integendeel, kennis van en uit twee culturen kan een kind juist verrijken. En ook biologisch gezien (mbt vermenging verschillende genen) lijkt het mij eigenlijk juist positief.

En nee, ik kom niet uit een gemengd huwelijk mocht je dat soms denken
Krekker is de bom!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:39:54 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20593928
Zonder buitenlanders had de TS nu in de SS gezeten. Of zit de TS daar toch?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20593933
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:36 schreef Acient het volgende:

[..]

IK heb nooit beweerd van uit menselijkheid te opereren. Maar daar komt het in prenciepe wel op neer.
Maar ze hebben allebei blauwe ogen. Mogen ze dan in principe niet blijven?
pi_20593949
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kans op spanningen heb je in elke relatie. Dat de kans bij gemengde huwelijken gemiddeld IETS groter is zou heel goed kunnen. Dit betekent absoluut niet dat een gemengd huwelijk per definitie extra spanningen betekent. Integendeel, kennis van en uit twee culturen kan een kind juist verrijken.

En nee, ik kom niet uit een gemengd huwelijk mocht je dat soms denken
ikke wel, en bij en mn zussen, nichten en neven is t allemaal prima verlopen
pi_20593968
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:38 schreef Aurelium het volgende:
Wat een enorme onzin. Rassen vermenging is een proces dat notabene door het westen zelf in gang is gezet. Je weet toch nog wel wie er 400 jaar geleden zo nodig in bootjes de hele wereld over moesten varen toch?
Dat is een van de grootste fouten van de Europese geschiedenis. Maar ik kan niet inzien waarom mijn volk daar een paar honderd jaar later nog voor moet boeten. [quote[
En wat zou het ook? Dan zijn onze rassen toch vermengt? Wat maakt dat uit? Je geeft zelf aan dat je alle rassen als gelijkwaardig beschouwt, wat maakt het dan uit dat ze vermengt worden.
Dat is nou eenmaal onvermijdelijk een tijd als deze waarin de hele wereld als het ware bij elkaar komt.

[/quote]Het gaat mij niet om de rassen maar om de culturen. Die beschouw ik ook als gelijkwaardig, echter, mening geeft botsing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')