abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52509319
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:05 schreef StefanP het volgende:
Trouwens, het gaat niet om alle niet-westerse allochtonen. Iedereen weet dat het alleen om een bepaalde groep gaat. Niemand heeft last van Indiers, Indonesiers, Chinezen en dergelijke. Het gaat om die zandbakbewoners en Afrikanen.
Deze gaat in mijn handtekening

Zandbakbewoners
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52513438
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:21 schreef StefanP het volgende:
Wil je ontkennen dat het schoner en veiliger zal zijn; dat er absurde bedragen vrijkomen die voorheen aan de prachtige (kuch) gevolgen van die diversiteit besteed werden?
Idd, Slimshady is ineens nergens in velden of wegen te bekennen
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:39:11 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52513873
Het is maar goed dat Nederland nog een fatsoenlijke grondwet heeft en dat dit dus nooit zal gaan gebeuren zolang de democratie en vrijheid heerst in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52515371
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:05 schreef StefanP het volgende:
En dan? Wat een ellende zal ons wachten... kun je het je voorstellen? Een schoon, veilig, mooi land waar dezelfde normen en waarden weer gemeengoed zijn. Waar er ontelbare miljarden weer aan Nederlanders uitgegeven kunnen worden. Wie wil dat nou?!
Waar de straten door onszelf schoongeveegd worden (oh nee, door onze winkeliers en kroegbazen!), waar we zelf het vuil ophalen, zelf de shoarma maken (oh nee, dat kan niet meer), zelf ijs draaien (nee, want Italianen mogen blijven).
En normen en waarden van voor de buitenlanders kwamen, rond pakweg 1946, (want de Duitsers waren ook westers en beschaafd!). Kan ik me wel iets bij voorstellen, ja!
quote:
Trouwens, het gaat niet om alle niet-westerse allochtonen. Iedereen weet dat het alleen om een bepaalde groep gaat. Niemand heeft last van Indiers, Indonesiers, Chinezen en dergelijke. Het gaat om die zandbakbewoners en Afrikanen.
Het gaat volgens TS wel over alle niet-westerse allochtonen, tot en met de derde generatie.
Ik heb eigenlijk van niemand last. Ja, van die Tokkies van mijn buren soms.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52515403
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:21 schreef StefanP het volgende:
Wil je ontkennen dat het schoner en veiliger zal zijn; dat er absurde bedragen vrijkomen die voorheen aan de prachtige (kuch) gevolgen van die diversiteit besteed werden?
Je kletst uit je nek.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52515500
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waar de straten door onszelf schoongeveegd worden (oh nee, door onze winkeliers en kroegbazen!), waar we zelf het vuil ophalen, zelf de shoarma maken (oh nee, dat kan niet meer), zelf ijs draaien (nee, want Italianen mogen blijven).
En normen en waarden van voor de buitenlanders kwamen, rond pakweg 1946, (want de Duitsers waren ook westers en beschaafd!). Kan ik me wel iets bij voorstellen, ja!
[..]

Het gaat volgens TS wel over alle niet-westerse allochtonen, tot en met de derde generatie.
Ik heb eigenlijk van niemand last. Ja, van die Tokkies van mijn buren soms.
Leuk hoor, maar wat denk jij er dan van dat de niet westerse allochtonen wel érg veel gebruik maken van on sociale vangnet? Ik denk dat het goedkoper is Polen in te huren voor de schoonmaak...
pi_52515649
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Leuk hoor, maar wat denk jij er dan van dat de niet westerse allochtonen wel érg veel gebruik maken van on sociale vangnet? Ik denk dat het goedkoper is Polen in te huren voor de schoonmaak...
Het feit dat erg veel niet-westerse allochtonen er gebruik van maken ligt hem in het werksoort dat ze verricht hebben vroeger (veel zware arbeid - staalindustrie - matrassenindustrie- vuilniswerk etc) Dat verklaart het mega grote percentage WAO-ers, die ondanks de dubbele keuring, WAO-ers blijven. Het hoge percentage WW-ers heeft te maken met het feit dat allochtonen over het algemeen laagopgeleid zijn of slecht opgeleid zijn, en dan met name diegene die op latere leeftijd hierheen zijn gekomen. Wat betreft de Polen zie je precies hetzelfde gebeuren, ook zij doen aan laaggeschoolde arbeid.
pi_52515861
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het feit dat erg veel niet-westerse allochtonen er gebruik van maken ligt hem in het werksoort dat ze verricht hebben vroeger (veel zware arbeid - staalindustrie - matrassenindustrie- vuilniswerk etc) Dat verklaart het mega grote percentage WAO-ers, die ondanks de dubbele keuring, WAO-ers blijven.
Niet alleen hoor, het heeft vast ook wel iets te maken met dat je vroeger wel érg makkelijk in de WAO kwam.
quote:
Het hoge percentage WW-ers heeft te maken met het feit dat allochtonen over het algemeen laagopgeleid zijn of slecht opgeleid zijn, en dan met name diegene die op latere leeftijd hierheen zijn gekomen. Wat betreft de Polen zie je precies hetzelfde gebeuren, ook zij doen aan laaggeschoolde arbeid.
Inderdaad, dat is het probleem. Polen zijn echter een stuk beter opgeleid, het onderwijs is daar van een stuk hoger niveau dan in Marokko.
pi_52515952
Het zou in ieder geval een hoop geld, ellende en verloedering schelen. Het is alleen een utopie om te denken dat de gemaakte fouten in het verleden kunnen worden hersteld tot een status quo ante zonder allerlei nare praktijken toe te passen om tot zo'n status quo ante te komen.

De wereld zou ook mooier zijn zonder oorlog maar ook dat is een utopie.

Het best bereikbare wat je kunt krijgen is dat mensen elkaar met rust laten en dat de overheid niet probeert om mensen kunstmatig met elkaar te laten binden waardoor men vervolgens na verloop van tijd vanzelf naar elkaar groeit. Maar wellicht is zelfs dat een utopie .

Zeker vandaag de dag zie ik het somber in waarbij met name moslims zichzelf buiten de maatschappij plaatsen vanwege een heilig boekje wat allerlei dingen voorschrijft zonder dat die mensen hun eigen verstand gebruiken. Juist het eigen verstand en het individu vormen de basis voor goed samenleven.
pi_52516027
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niet alleen hoor, het heeft vast ook wel iets te maken met dat je vroeger wel érg makkelijk in de WAO kwam.
[..]

Inderdaad, dat is het probleem. Polen zijn echter een stuk beter opgeleid, het onderwijs is daar van een stuk hoger niveau dan in Marokko.
Maar toch niet zo heel veel hoger dan hier. En tweede- en derde-generatie lijden onder 1) de slechte opvang die hun ouders en zij hier (van ons!) gekregen hebben en 2) de discriminatie bij het zoeken naar werk (en vertier).
Dat je erg makkelijk in de WAO kwam, klopt wel, maar dat waren wel ONZE regels, in die tijd zaten er nog geen moslims in de regering! En die regels golden voor zowel auto- als allochtonen.
pi_52516044
[offtopic] mr.x heb jij niet toevallig delata force 2 gespeeld? [/offtopic] ( pm'en kon niet)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_52516092
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:48 schreef MouzurX het volgende:
[offtopic] mr.x heb jij niet toevallig delata force 2 gespeeld? [/offtopic] ( pm'en kon niet)
Nee. Waarom?
pi_52516108
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
Het zou in ieder geval een hoop geld, ellende en verloedering schelen. Het is alleen een utopie om te denken dat de gemaakte fouten in het verleden kunnen worden hersteld tot een status quo ante zonder allerlei nare praktijken toe te passen om tot zo'n status quo ante te komen.

De wereld zou ook mooier zijn zonder oorlog maar ook dat is een utopie.

Het best bereikbare wat je kunt krijgen is dat mensen elkaar met rust laten en dat de overheid niet probeert om mensen kunstmatig met elkaar te laten binden waardoor men vervolgens na verloop van tijd vanzelf naar elkaar groeit. Maar wellicht is zelfs dat een utopie .

Zeker vandaag de dag zie ik het somber in waarbij met name moslims zichzelf buiten de maatschappij plaatsen vanwege een heilig boekje wat allerlei dingen voorschrijft zonder dat die mensen hun eigen verstand gebruiken. Juist het eigen verstand en het individu vormen de basis voor goed samenleven.
Het is maar een kleine groep, die zichzelf buiten de maatschappij plaatst op basis van hun heilig boekje. Dat wordt opgeblazen door onze eigen autochtone Wildebras, die we helaas niet uit kunnen zetten. Of we moeten Limburg alsnog aan België afstaan.
Moslims plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij, dat worden ze gedaan.
pi_52516341
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

[..]

De Polen zullen over het algemeen slechter opgeleid zijn dan de 2e generatie Marokkanen hoor. Daarnaast heeft het niets met het onderwijs niveau van Marokko te maken, want veel van de 1e generatie immigranten waren in hun eigen land ook behoorlijk goed opgeleid. Ik ken zat ouderen met een Marokkaans universitair diploma op zak, alleen in Europa werden/worden ze niet erkend.
pi_52516348
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:51 schreef Kees22 het volgende:
Het is maar een kleine groep, die zichzelf buiten de maatschappij plaatst op basis van hun heilig boekje. Dat wordt opgeblazen door onze eigen autochtone Wildebras, die we helaas niet uit kunnen zetten. Of we moeten Limburg alsnog aan België afstaan.
Moslims plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij, dat worden ze gedaan.
Een klein groepje met een grote bek en een grote groep van apathische zombies. Mensen die een boekje boven hun eigen ratio stellen kan ik sowieso amper serieus nemen.

Juist de kern van de islam, de overgave, is ridicuul en alleen daardoor plaatsen ze zichzelf al buiten de moderne maatschappij.
pi_52516395
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een klein groepje met een grote bek en een grote groep van apathische zombies. Mensen die een boekje boven hun eigen ratio stellen kan ik sowieso amper serieus nemen.

Juist de kern van de islam, de overgave, is ridicuul en alleen daardoor plaatsen ze zichzelf al buiten de moderne maatschappij.
Innerlijke overgave staat geen enkele participatie in de moderne maatschappij in de weg. Dat kan je zien aan zeker 90% van de moslimbevolking in NL. En wellicht zijn we inderdaad apathische zombies, net als de gemiddelde autochtoon, gewoon lekker individueel aan zichzelf denkend. S ochtends opstaan, naar werk, thuis, eten, TV kijken en weer verder. Met het enige verschil dat er per dag 20 minuten uitgetrokken word om te bidden. Het zijn net mensen, die moslims.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2007 00:05:31 ]
pi_52516670
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:02 schreef Mutant01 het volgende:
Innerlijke overgave staat geen enkele participatie in de moderne maatschappij in de weg. Dat kan je zien aan zeker 90% van de moslimbevolking in NL. En wellicht zijn we inderdaad apathische zombies, net als de gemiddelde autochtoon, gewoon lekker individueel aan zichzelf denkend. S ochtends opstaan, naar werk, thuis, eten, TV kijken en weer verder. Met het enige verschil dat er per dag 20 minuten uitgetrokken word om te bidden. Het zijn net mensen, die moslims.
Innerlijke overgave aan een (slecht) sprookje staat wel degelijk een normaal functioneren in de weg als je dat sprookje tot leidraad in je leven maakt. Geen werk, enclave vorming, de Nederlandse taal niet machtig etc. Niet bepaald zaken die tot goed functioneren leiden. Iets wat de cijfers ook uitwijzen als je kijkt naar de disproportioneel zware last die allochtonen vormen op de verzorgingsstaat.
pi_52516780
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Polen zullen over het algemeen slechter opgeleid zijn dan de 2e generatie Marokkanen hoor.
Dat waag ik te bewtijfelen, maar los daarvan: 2e generatie Marokkanen met een deugdelijke opleiding moeten helemaal niet gaan schoonmaken, maar werk op niveau doen.
quote:
Daarnaast heeft het niets met het onderwijs niveau van Marokko te maken, want veel van de 1e generatie immigranten waren in hun eigen land ook behoorlijk goed opgeleid. Ik ken zat ouderen met een Marokkaans universitair diploma op zak, alleen in Europa werden/worden ze niet erkend.
Dat kan inderdaad een probleem zijn, maar volgens mij ligt het gemiddelde opleidingsniveau er véél lager dan in Nl (en idem voor Polen), en het gemiddelde opleidingsniveau van de mensen die hier naar toe gekomen zijn is ook niet hoog (jij moet toch ook toegeven dat we niet bepaald de elite hebben geimporteerd).
pi_52516804
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Innerlijke overgave aan een (slecht) sprookje staat wel degelijk een normaal functioneren in de weg als je dat sprookje tot leidraad in je leven maakt. Geen werk, enclave vorming, de Nederlandse taal niet machtig etc. Niet bepaald zaken die tot goed functioneren leiden. Iets wat de cijfers ook uitwijzen als je kijkt naar de disproportioneel zware last die allochtonen vormen op de verzorgingsstaat.
De disproportionele zware last is te verklaren uit eerdergenoemde oorzaken, die je kennelijk opzettelijk negeert. Innerlijke overgave staat op geen enkel manier normaal functioneren in de weg, zeker niet als het regels betreft die toch op jezelf van toepassing zijn binnen je eigen kring en niet daarbuiten. Nogmaals, 90% is daar het voorbeeld van. De routine van de gemiddelde allochtoon verschilt niet met de routine van de gemiddelde autochtoon.
pi_52516922
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat waag ik te bewtijfelen, maar los daarvan: 2e generatie Marokkanen met een deugdelijke opleiding moeten helemaal niet gaan schoonmaken, maar werk op niveau doen.
Die moeten inderdaad ook werk op niveau doen, maar de 2e generatie is in Nederland zeer jong, tussen de 15 en de 30 jaar oud zo ongeveer. Veel zitten zelfs nog op school. Ik ben zelf ook 2e generatie pas hoor (en notabene 22 jaar), mensen denken dat de niet-westerse immigranten zoals de Turken en de Marokkanen hier al eeuwen zitten of iets dergelijks. 90% is kind van een gastarbeider.
[..]
quote:
Dat kan inderdaad een probleem zijn, maar volgens mij ligt het gemiddelde opleidingsniveau er véél lager dan in Nl (en idem voor Polen), en het gemiddelde opleidingsniveau van de mensen die hier naar toe gekomen zijn is ook niet hoog (jij moet toch ook toegeven dat we niet bepaald de elite hebben geimporteerd).
Het gemiddelde is inderdaad lager, dat komt omdat 40% in het land ongeschoold is. Maar de geschoolden doen qua niveau niet onder het gemiddelde van NL of Polen. Diegene die we hier hebben gehaald waren trouwens voornamelijke armere geschoolden - ja je hoort het goed, geschoolden- Ze moesten Frans spreken en kunnen schrijven, en dat kan je alleen als je geschoold bent.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2007 00:22:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')