Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Sims Dierenverhaal ??quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef miss_schaapje het volgende:
is er ook een sims dierenverhaal lijn topic???
quote:Ik heb exact gedaan wat hier staat.Daarvoor veel dank maar probleem 2.. ik laad de regio.En wat zie ik? Geen water alleen loeihoge bergen en een zeer diep dal waar eigenlijk water zou moeten zijn.
2e regio hetzelfde. (alleen dan een ontzettend hoog landschap)
Gewoon ff editen met sc4terraformer.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:27 schreef HL_Dog43 het volgende:
op een region advies van uh.. (naam vergeten ..)
[..]
Ik zal de links die jij hebt toegevoegd ook gelijk op de Wiki zetten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:11 schreef BlaZ het volgende:
Eerst topic dat ik ooit gepost hebt dus hoop dat het goed is
Werkt wel met Vista. Je moet alleen een dll-bestand downloaden en in de map zetten van SC4Terraformer. Link naar dat bestand staat in de readme.quote:
Wat mij betrefd zijn dit de must have plugins : gebouwen laat ik achterwege want dat is gewoon wat je leuke gebouwen vind.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:38 schreef got.rice het volgende:
Ben weer is begonnen met sim city 4, heb nu een region met 400k inwoners, mooi begin denk ik zokan iemand mij misschien vertellen wat de must have plugins/mods zijn en de must-read guides? ben zelf nog een beginner maar tot nu toe gaat het goed met mijn region/steden, alleen mis ik de grote wolkenkrabbers
Waar kan ik deze mods vinden? ik kan ze op sc4devotion en simtropolis niet vinden, ik heb alleen de zoningmod kunnen vinden die uit 2004 dateert (of is er een nieuwere?)quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat mij betrefd zijn dit de must have plugins : gebouwen laat ik achterwege want dat is gewoon wat je leuke gebouwen vind.
NAM June + rural highway mod
Expanded UI Mod
Hole Digging Lots
Zoningmod
Dataviewmodd
Industry Quadrupler
Cul de Sac mod
Functional landmarks mod
Tunnel & Slope mod
BSC Park set
Deadwoods Highwall walls (gebruik ik het meeste deze)
Nam = Network addon mod , zeer veel omvattende mod, bijv rotondes, bruggen voor alle transport netwerken etc, nieuwe interchanges.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:14 schreef got.rice het volgende:
[..]
Waar kan ik deze mods vinden? ik kan ze op sc4devotion en simtropolis niet vinden, ik heb alleen de zoningmod kunnen vinden die uit 2004 dateert (of is er een nieuwere?)
Ik zie dus allerlei type mods zoals BSC, NAM etc.. kan iemand mij inlichten wat die termen inhouden en of je bepaalde plugins nodig hebt om die mods te kunnen gebruiken..?
Ehm ik zou gewoon alle mega packs van SC4devotion downloaden en gewoon dan miss je niet zoveel meer naderhand.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:11 schreef got.rice het volgende:
Bedankt! over dependencies gesproken, zijn er websites met dependencies packs? want ik word echt gek van t telkens zoeken naar de dependencies packs voor 1 gebouw
Jezus zo makkelijk is het dus. Top 50 en ik vind hem niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:41 schreef BlaZ het volgende:
http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?page=1&view=all voor mods. Hier staat ook SC4terraformer voor wie dat vroeg.
Ik zou het niet weten maar als ik terug ben van vakantie zal ik eens kijken of die datapacker werkt.Laat het dan wel weer weten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:12 schreef BlaZ het volgende:
sc4datapacker gebruiken.
Mischien heb je 2 conflicterende mods?
lol dat had ik dus ook alquote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:01 schreef timp0e het volgende:
Staat er gewoon hoor![]()
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotDOWNLOAD=26
Je kan met Tab switchen tussen bepaalde zaken en bij installatie moet je wel aanfinken wat je allemaal precies wil installeren.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:14 schreef Gijsje het volgende:
Even een vraagje, ben ook maar eens die plugins aan het proberen. Dus ik installeer NAM, wat een hoop nieuwe features oplevert. Maar ook zijn er bv bij de highway opties flink wat mogelijkheden weg. Geen verlaagde kruising meer tussen snelwegen (klaverblad). En zo mis ik nog een aantal opties die er voorheen wel in zaten.
Moet ik nog wat installeren ?
Werkt volgens mij niet. Maar die snelwegen zijn zowiezo een ramp om ze aan elkaar te koppelen enzo...quote:Op maandag 6 augustus 2007 02:23 schreef Cerbie het volgende:
Gewoon een stukje over elkaar heenslepen toch, net als met snelweg -> hoofdweg
quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:18 schreef BlaZ het volgende:
oh hier nog mijn plaatjes na editen van mijn map met SC4terraformer
[afbeelding]
Overview met behulp van regionsensus
[afbeelding]
Ik zou zelf zón map maken, met de mapeditor is het vrij gemakkelijk. Deze heb ik trwnz weer aangepast. Zal straks ff nieuwe posten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:45 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
![]()
Mag ik die regio van je overnemen? En kan dat zonder add-ons?
www.sc4devotion.comquote:Op zondag 12 augustus 2007 22:11 schreef HL_Dog43 het volgende:
weet iemand waar ik BSC Cleanitol kan vinden?
Hmm ff mailen dan daar, is denk ik enige plaats waar hij opstaat.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:46 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ja en daar heb ik problemen met aanmelden. Dus dat gaat daar niet -_-'
Dan is cleanitol vaak wel dé oplossing. Bij mij hangt ie echt zelden tegenwoordig terwijl het vroeger elke 10 min vasthingquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:36 schreef HL_Dog43 het volgende:
Aight zal dan eens mailen want SC4 hangt iedere keer weer vast en/of crasht.
Zoom bug trwnz waar je last van hebt ? Crash bij in of uitzoomen? Dat had ik altijd nlquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:04 schreef HL_Dog43 het volgende:
Kijk dat bedoel ik
Dat moet ik dus hebben.
Paar plugins verneuken niet veel. Ik heb 2gb+ plugin en alles draait zonder enig probleem.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:50 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb nu nog gewoon de 'kale' versie van Sim City 4 Deluxe, dus zonder extra plug-ins of downloads of mods of whatever.
Wat zijn dan mooie en leuke 'extra's die ik in die game kan stoppen, die ook 'veilig' zijn, waardoor niet in een keer mijn hele game opeens kuren gaat krijgen!?
Want ik zie zulke mooie dingen zoals die japanse-style steden enzo... maar als de game door die dingen helemaal verneukt wordt, dan heeft het weinig zin ze te installeren.
Ik ben er echt op zoek naar gegaan, in veel winkels, maar kon hem niet vinden.... dus ik hou het ook nog gewoon bij de 'geleende' versie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:12 schreef Harmen1984 het volgende:
Is de originele Deluxe-uitvoering nog ergens te koop in NL? Mijn computer heeft probemen met de "geleende" versie...
Hmmm... wellicht dan toch maar eens proberenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Paar plugins verneuken niet veel. Ik heb 2gb+ plugin en alles draait zonder enig probleem.
Belangrijkste mod lijkt me network addon mod (NAM). Daar zitten o.a. extra snelweg knooppunten, vele soorten afritten, rotondes, turning lanes, voetgangersgebieden, nieuwe bruggen.
Terrein mod naar keuze (zijn er tientallen) is ook zeer aan te raden aangezien het door maxis gemaakt terrein er gewoon niet mooi uitziet![]()
Tsja verder is er zoveel beschikbaar, farms , wolkenkrabbers , parken etc etc en tsja game wordt er alleen maar beter door vind ik, zeker nu met extra tools ook de laatste crashproblemen met plugins eigenlijk verdwenen zijn.
Hmm gebouwen enzo leveren dan geen problemen op. Bepaalde mods wel die bestaande gebouwen wijzigen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hmmm... wellicht dan toch maar eens proberenIk zou wel graag zo'n aziatische stad willen neerzetten
Thanks man.
edit: Ow ja... hebben die plug-ins invloed op mijn save games? Want ik wil natuurlijk niet opeens mijn steden die ik al heb en goed draaien, kwijt zijn...
Ja vaak wel ja.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoom bug trwnz waar je last van hebt ? Crash bij in of uitzoomen? Dat had ik altijd nl
Vind ik ook, maar ik ga morgen op vakantie en ik moet toch wat doen om de tijd te doden anders duurt het nog zo lang voordat het morgen is!quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:51 schreef ElmarO het volgende:
Vind het meer een spel wat je in de herfst/winter speelt.
Bij bouwstijlen gewoon alléén de Europese stijl selecteren?quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Is het mogelijk om een Aziatische of Europese-stijl stad te maken? Dat zou ik echt cool vinden.
CTRL+ALT+SHIFT +R en dan jpg inladen. Let op, bij grote regios kan renderen erg lang duren.quote:Op maandag 20 augustus 2007 02:17 schreef davelientje het volgende:
Ik heb gisteren sim city deluxe kunnen vinden. nu is mijn vraag. hoe importeer ik een map (regio) van simtropolis naar mijn spel? en als ik toch brutaal ben hebben jullie nog tips voor leuke downloads?
alvast bedankt!
Hoe ze te installeren staat gewoon bij info als je gebouw hebt gedownload. Soms gewoon installer anders moeten ze in map mijn documenten/..../Simcity4/Pluginsquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:56 schreef Yi-Long het volgende:
waar kun je die Hong kong gebouwen vinden, en hoe installeer je die in de game? En heb je er vervolgens nog controle over (bouwstijlen), of nemen ze gewoon de plaats in van bestaande gebouwen enzo? Ik wil echt graag aziatische steden enzo maken, maar zeer veel van de links op de website van SC4000 doen het niet meer enzo... dus weet niet goed waar ik moet zoeken en hoe ik aan het werk moet gaan om alles te installeren enzo...
Jahoor in plugins gewoon ff map van je region backuppen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:09 schreef Yi-Long het volgende:
Hmm... zal zo even kijken.
Kan ik eerst even mijn bestaande sim city save file ergens back-uppen, zodat ik, als de plug-ins etc niet lekker werken, ik de game opnieuw kan installeren en de save game kan inladen?
Geen idee, GLR zit toch gewoon bij laatste NAM mod ? Daar zit readme bij.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:48 schreef davelientje het volgende:
nog maar is een vraag van een simcity noob.... ik heb de GLR (lightrail mod) geinstalleerd.. alleen op 1 of andere manier kan ik alleen rechte stukken neer ploppen. dus niet zoals met wegen en andere rails een bocht maken. mis ik hier iets?. Ook zie ik dat je weg en rail kan kruisen zodat de rail door de weg heen gaat. toch lukt dit mij niet. hetzelfde dus wat mis ik hier? alvast bedankt!
Ik denk dat je de GLR-in-Avenue Mod nodig hebt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:48 schreef davelientje het volgende:
nog maar is een vraag van een simcity noob.... ik heb de GLR (lightrail mod) geinstalleerd.. alleen op 1 of andere manier kan ik alleen rechte stukken neer ploppen. dus niet zoals met wegen en andere rails een bocht maken. mis ik hier iets?. Ook zie ik dat je weg en rail kan kruisen zodat de rail door de weg heen gaat. toch lukt dit mij niet. hetzelfde dus wat mis ik hier? alvast bedankt!
Zelfde vraag als hem. Als iemand ons even bij de hand kan nemen op onze speurtocht naar het flink oppimpen van onze SC4, graag!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:51 schreef GTMC het volgende:
Ik heb sinds kort weer SC4 geinstalleerd. maar nu:
Ik wil een paar coole plugins en mappen etec. En dan graag wat uitleg waar ik het moet plaatsen etc.
De afgelopen keer lukte helemaal niets en ben ik dus op een gegeven moment ook gestopt met spelen want vond het niet leuk meer. Dus als iemand de tijd zou willen nemen om het ff goed uit te leggen zou dat heel tof zijn.
Bij sommige plug-ins staat wel uitleg, maar meestal is het Japans ofzo en anders engels. En aangezien dat nou juist niet mijn sterkste kant is(A)...
Alvasst bedankt!
members.chello.nl/j.kleine-staarman/PROGS.rarquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:34 schreef HL_Dog43 het volgende:
*zucht* wacht nog steeds op een mailtje want ik kan die cleanitol NOG niet downloaden -_-'
Word hier een beetje ziek van dat het alleen maar daar is te downloaden.
Wat zijn de precieze vragen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zelfde vraag als hem. Als iemand ons even bij de hand kan nemen op onze speurtocht naar het flink oppimpen van onze SC4, graag!
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zijn de precieze vragen?
Anders kan ik dalijk 10 pagina's gaan typen...
In het geval van politiebureaus krijg je gewoon extra opties. Dus je kunt dan kiezen uit de Aziatische, maar ook nog uit de SC4-politiebureaus. In het geval van bijvoorbeeld Residental zul je goed moet kijken in welke Tile Set (New York, Chicago, Houston, Europe) ze vallen. Dan alleen de bewuste Tile Set(s) aanvinken en de kans op Aziatische gebouwen wordt al wat groter. Ik dacht dat er ook een plugin was die Maxis-gebouwen blokt. Maar dit weet ik niet 100% zeker. Indien deze er is, is het een stuk makkelijker om een volledige Aziatische stad te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Zodra je ze hebt gedownload, heb je er dan nog controle oevr, of vervangen ze de bestaande gebouwen, of komen er gewoon meer opties bij (dus je kunt kiezen voor een gewoon politiebureau, of voor een asian politiebureau)
Zo!
Serieus, alvast bedankt man![]()
![]()
Heeft uiteindelijk ook invloed op je huidige regio. Maar echt mooi ziet dat er dan niet uit. Ik zou dan overnieuw beginnen. Dan ziet het er veel meer als één geheel uit. Je hoeft niet perse een regio te downloaden. Je kan er ook één uit het standaard aanbod van SC4 kiezen. Indien die je niet bevallen kan je altijd kijken naar nieuwe maps/regio's op Simtropolis en/of SC4devotion (links staan in OP).quote:Heeft het invloed op de al bestaande steden in mijn regio? Kun je in bouwstijlen kiezen voor aziatische bouwstijl? Moet ik er een nieuwe regio voor beginnen en hoe doe ik dat? Als ik een nieuwe regio moet beginnen, moet ik die dan ergens vandaan halen, en zo ja, hoe gaat dat dan allemaal te werk?
Noooh dank u meneerquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
members.chello.nl/j.kleine-staarman/PROGS.rar
hier dan. cleanitol, doublefinder.exe (zoekt naar dubbele files) en Sc4datapacker.
![]()
quote:
Leuk dat je de snelwegen zelfs nummertquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:38 schreef Grimli het volgende:
Ik zie dat je een school, high school en een college hebt. Da's een beetje duur voor maar 400 manquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:28 schreef GasTurbine het volgende:
Ik kom maar niet verder!
Nu heb ik eindelijk een stadje dat bijna winst maakt, nog maar 50$ p. w.. Ik heb de gifdump al gekregen, maar ik krijg maar niet aangeboden om een raketbasis in mijn dorp te plaatsen! dan zouden al mijn zorgen wegzijn en kan ik eens groter groeiendan 1000 inwoners! (ik heb SimCity 4 alleen, geen RH).
In SimCity 4 zitten maar 2 geldimprovements-voor-als-je-rood-staat en dus de legerbasis en dat andere waar over wordt gepraat kan ik sowiezo niet krijgen, Is daar zo'n pakket voor om te installeren??
Ik heb een tijdje geleden matrix borden gedownloadquote:Op donderdag 1 november 2007 19:04 schreef Grimli het volgende:
Weet iemand nog goede Highway signs ?
CTRL+SHIFT+ALT + R anders dacht ikquote:Op donderdag 15 november 2007 16:44 schreef Yi-Long het volgende:
Ben na 2-3 maanden weer beetje in staat te spelen (pc was kapot, blahblah), maar nu heb ik dus de laatste keer een andere regio geload (London geloof ik), maar hoe load ik nu mijn eigen regio weer? Hij staat volgens mij niet in het lijstje met pre-made regios...
Volgens mij moest je in het beginscherm alt+ ... intypen, maar weet niet meer precies welke combi het was...
edit: NVM... bleek Timbuktu te zijn...
Je hebt egt mooie plaatjes. ik heb zelf ook goede grote steden maar ik heb een paar vragen...Hoe zet je van die wind schermen neer en hoe maak je rotondes?? en met een gewone weg een brug maken over een hoofdstraat??quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:38 schreef Grimli het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?page=1&type=allquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:57 schreef Piles het volgende:
Ben net ook begonnen. Eerst 5 geprobeerd, baggerspel. Toen 2000, nog steeds briljant.
En nu dus 4
Weet er iemand trouwens een goede trainer voor flink wat geld. Ik wil wel eens zien wat er allemaal in het spel zit, zonder uren te moeten spelen. En graag geen reacties dat cheaten niet mag
Bevaltie?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:41 schreef Fredo55 het volgende:
Vandaag Simcity Societies gekocht.
Het volgende toevoegen aan het pad van de shortcut op je buroblad:quote:Is het mogelijk om deze game WEL in breedbeeld te laten lopen (zonder dat het vervormd wordt?)
etsje duidelijker zijnquote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:45 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
Het volgende toevoegen aan het pad van de shortcut op je buroblad:
"-intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050"
inclusief de aanhalingstekens
Erachter. Zodat er zoiets als dit komt te staan:quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:26 schreef Yi-Long het volgende:
Kun je i
[..]
etsje duidelijker zijn
Pad van de shortcut op mijn bureaublad? Ik neem aan dat je de sc4.exe icon bedoelt, en dat ik via r.muis knop bij eigenschappen moet kijken... maar waar precies moet het dan komen te staan, en is het in plaats van, of achter?
Thanks
Ik zei ''toevoegen'' en dat betekend over het algemeen niet '' in plaats van''quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:26 schreef Yi-Long het volgende:
Kun je i
[..]
etsje duidelijker zijn
Pad van de shortcut op mijn bureaublad? Ik neem aan dat je de sc4.exe icon bedoelt, en dat ik via r.muis knop bij eigenschappen moet kijken... maar waar precies moet het dan komen te staan, en is het in plaats van, of achter?
Thanks
Zozo jij beheerst het nog steedsquote:Op woensdag 13 februari 2008 20:23 schreef ElmarO het volgende:
Ben ook maar eens overnieuw begonnen.
Eerst bezig geweest met groene stroom en wat natuurschoon.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Mijn huidige dorpje van zo'n 500 inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja dat was wel ffquote:Op donderdag 14 februari 2008 10:25 schreef Atreidez het volgende:
Ik baal er nog steeds van dat we geen gelijkwaardige opvolger hebben gekregen. Societies
Dank je.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zozo jij beheerst het nog steeds![]()
Alles van mij is weg HD crashGeen zin om weer opnieuw te beginnen.
De regio is het probleem niet, heb die nog wel. Maar alle plugins ...quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:05 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dank je.Je mag mijn vorige San Francisco regio eventueel wel hebben. Heb je in ieder geval een aardige basis om verder op te bouwen.
Ah, dat snap ik. Zou ook niet zo 1-2-3 een snelle manier weten om mijn plugins (1,25 GB) naar jou te kunnen sturen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De regio is het probleem niet, heb die nog wel. Maar alle plugins ...Gewoon geen zin meer in.
en dan zou ik nog de rest moeten vinden om mijn regio nog te kunnen spelen ik had dacht ik 2gb+ plugins.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ah, dat snap ik. Zou ook niet zo 1-2-3 een snelle manier weten om mijn plugins (1,25 GB) naar jou te kunnen sturen.
Op http://www.simtropolis.com/ kun je hem wellicht ook wel downloadenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:50 schreef M.ichaell het volgende:
Ik hat een vraagje je hebt de B.A.T zodat je zelf huizen kantoren enz zelf kan maken..nou kan je hem http://simcity.ea.com/coolstuff/bat/index.php daar downloaden maar dan moet je geregistreed staan enzo en dat mislukt telkensIk weet niet of iemand een linkje voor me heeft waar k hem kan downloaden..
alvast bedankt
vliegvelden blijven de criminaliteit altijd houden ook al zet je er 10 politieburo's naast. Op schiphol wordt toch ook niet elke drugskoerier opgepakt....?quote:Op zondag 17 februari 2008 20:16 schreef Demarest het volgende:
In de regio New York heb ik inmiddels 2 steden gebouwd; Initial Zone (34.000 inwoners) en Cloverfield (51.000 inwoners). Beide steden zijn redelijk goed, maar kampen met enorme files. OV is vrij prominent aanwezig, maar wordt niet of nauwelijks gebruikt. In Cloverfield ligt een middelgrote vliegveld (kosten 1200 per maand), maar ik vraag me af of 't wel voordeel van betekenis oplevert voor een regio met krap 85.000 inwoners. Bovendien heerst op 't vliegveld behoorlijke criminaliteit, en dat terwijl 'r een Deluxe politiebureau op welgeteld één hokje afstand ligt.Bovendien begint die gast van energie/watervoorzieningen te zeuren over tekort aan water/energie. Kortom: de boel moet nog aanzienlijk verbeterd worden.
Ziet er mooi uit. Veel ruimte en mooi ingerichtquote:Op zondag 17 februari 2008 20:38 schreef ElmarO het volgende:
Ben in het weekend weer even verder gegaan. Zit nu op 5.000+ inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Simcity 4 (+ rushhour expansion)...quote:Op maandag 18 februari 2008 00:38 schreef Gallorini het volgende:
Welke versie wordt er hier gespeeld? Laatst Socities even geprobeerd en ook even snel weer van mn HD afgeflikkerd. Wat een drama
quote:Op maandag 18 februari 2008 14:11 schreef BlaZ het volgende:
Wahah backup gevonden op oude schijf van hele Simcity 4 map.
Hoef dus alleen ff opnieuw te installen
deze regio dus
[ afbeelding ]
Oh ja, SC4 heeft de neiging als je dat doet om veel steden 'kwijt te raken'. Bij mij gooide het spel ze meestal onder downloads. Maar dan moet je nog wel weten waar die stad ook al weer moest.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:19 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb bestanden ook nog van regio, maar als ik m wil importeren heb ik nog maar 200.000 mensen. Overigens weet ik niet meer welke addons ik allemaal had, en die heb ik dus niet gesaved
Dit soort dingen gebeuren met SC4 naar ervaring m.n. als je de graphics-config te hoog hebt staan. Bijv 32bit ipv 16bit of wolken, golven etc. + alles hoogquote:Op maandag 18 februari 2008 09:02 schreef McGilles het volgende:
Ik heb ook last van dat plotseling naar windows knallen, zeer irritant, zeker als je weer eens een half uurtje niet hebt gesaved.
Dat ziet er bijzonder geil uitquote:Op maandag 18 februari 2008 14:11 schreef BlaZ het volgende:
Wahah backup gevonden op oude schijf van hele Simcity 4 map.
Hoef dus alleen ff opnieuw te installen
deze regio dus
[ afbeelding ]
hrm kan ik zo niet terugvinden neequote:Op maandag 18 februari 2008 18:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat ziet er bijzonder geil uit![]()
Heb je nog in dingens formaat dat we hem kunnen overnemen zonder de steden?
Ik vind het trouwens wel kut dat er geen geintegreerde add-on is met alles erin. Schiet niet op met all die losse modjes.
Is altijd mooi om te zien. Daar kan ik me echt compleet aan vergapen als je ziet hoe sommigen te werk gaan. Waar deze een goed voorbeeld van is.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:39 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind het altijd wel verbijsterend hoe creatief en gepassioneerd die luitjes op sites zoals simtropolis zijn. Ze steken echt honderden uren in het polijsten van hun steden.
Wanneer ze slim genoeg zijn om t te kunnen bouwen, en rijk genoeg zijn om t te kunnen betalenquote:Op zondag 24 februari 2008 13:44 schreef Gallorini het volgende:
Wanneer begint die hoogbouw eigenlijk? Zo'n beetje heel mn stad staat vol, maar nog niet 1 hoog flatje gezien
daar stond eerst wat anders, patserquote:Op zondag 24 februari 2008 19:00 schreef BlaZ het volgende:
hoogbouw moeilijk wel nee....
[ afbeelding ]
Ja eerst stond er geen tekstquote:Op zondag 24 februari 2008 20:11 schreef Thrilled het volgende:
[..]
daar stond eerst wat anders, patser
Lijkt me een probleem met de CAM. Die beinvloed stages namelijk.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:34 schreef mattttPUNTnl het volgende:
FF mijn vraag forumcrossposten van het topic op GoT:
Ik ben tegen een klein/groot (streep door wat niet van toepassing is) probleem aangelopen. Ik heb mijn oude plugins folder verplaatst naar een andere directory en ben bezig gegaan met het downloaden van nieuwe/andere plugins omdat mijn plugins toch een beetje onoverzichtelijk werden.
Het probleem is echter nu dat wanneer ik een nieuwe city begin, er helemaal niks gebouwd word qua R/C/I. Ik heb uiteindelijk de maxis blocker weg gegooid, maar dat heeft 0,0 resultaat gehad.
De echt grote plugins welke ik heb gedownload en nog in de plugins folder heb staan waren/zijn:
CAM
NAM
RHW
Cam Commercial Offices BSC - http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=950
Cam Industrial BSC - http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=958
Iemand enig idee?
Ik weet er het fijne niet van (CAM nooit gebruikt) maar het "zou" het probleem kunnen zijn. De CAM doet namelijk iets met groeien van gebouwen en de rest van die mods niet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:22 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ik had de CAM ook draaien in mijn "oude" plugins folder, toen had ik nergens last van.
Je moet je registreren op de website van sc4devotion (ook op simtropolis overigens).quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:37 schreef M.ichaell het volgende:
okeej ik heb simcity helmaal er afgegooid en weer geinstallers omdat hij steeds chrasde... nu wil ik allen belangrijken pulgins download op simcitydevotion hebben ze een hele lijstn nou wou ik dus Nam 2007 downloaden en elke keer krijg je van deze soort link ....http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=851 maar daar staat nergens bij download ofzohoe moet ik het dan downloaden ik kan wel via simtropolis maar op deze site staat nou een maal meer...maar hoe download je die weet iemand dat??
Dank Uquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:33 schreef Cerbie het volgende:
Daar heb je een config.bmp bestandje voor nodig, die kun je zelf maken met bijvoorbeeld dit
Ik heb wel wat tips ik weet niet of je rush-hour hebt of deluxe edite zoja dan moet je de tutorails gaan spelen die helpen je egt om niet rood te komen staan in het begin...daar hat ik vooral last vanquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:38 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb het spel net gekocht, voor 5 euro kon ik het niet laten liggen...:) Heeft iemand nog tips?
Bedankt voor je antwoorden. Hebben wij dezelfde stad? Ha ha ha. Ik speel ook zonder cheats en zo veel leuker.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:53 schreef SnowDoggg het volgende:
- Vrijwel alle commerciële gebieden geven aan dat ze weinig omzet hebben en weinig klanten. Hoe komt dit?
Bouw de commerciële gebieden langs drukke wegen (hoofdwegen werken meestal het best.) Bouw ze tussen de industriegebieden en woonwijken in.
- Ik heb een uitgebreid metronetwerk aangelegt onder de grond. Werkt perfect maar is dit slim?
Ik ben zelf nog niet echt aan metro's toegekomen, maar als het prima werkt, rendabel is en goed wordt gebruikt, waarom niet?
- Wat ook opvalt is dat de milieumeter gewoon de hele tijd rood blijft. Veranderd niets aan. Ik zet overal bomen neer en heb al zon 250 pakjes aangelegd maar niet helpt. Als ik kijk naar de luchtvervuiling valt het allemaal wel mee. In de industriegebieden iets meer vervuiling maar dat is normaal. Hoe krijg ik die mileumeter in het groen?
Dat is bij mij ook zo, ik snap niet waarom dat is. Ik vind het een beetje overdreven en negeer deze meter gewoon
- Ik sta nu al geruime tijd op 140.000 mensen en het ziet er naar uit dat dit niet echt meer wil stijgen. Komt dat omdat ik niet genoeg groene gebieden heb aangelegd?
Ook hier heb ik op dit moment erg last van. Weet ook niet precies waar dat aan ligt. Wanneer je het beeld scrolled zie je wel dat de simulatietijd vertraagd. Meestal als je de simulatie even rustig laat doorlopen wordt er wel gebouwd, maar dat duurt vaak best lang![]()
...
Metro is de beste vorm van OV in SC4. Ondergronds heeft ook als voordeel dat je geen luchtvervuiling krijgt. Iets dat je wel krijgt als je bovengronds bouwt.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:35 schreef Eduard37 het volgende:
Metronet is vrij duur om aan te leggen maar had genoeg geld maar las ook ergens dat de sims dan onder de grond naar hun werk gaan en daarom niet via de commerciele gebieden reizen waardoor de omzetten ook laag blijven. Werken die sims alleen? Hebben ze geen vrije tijd om naar de winkels te gaan?
De milieumeter is vrij gevoelig. Je krijgt hem pas echt groen als je rond de 1,0 zit. Maar post eens een plaatje van je lucht- en watervervuilingskaartje.quote:Ja, dat met die milieumeter blijft echt heel vreemd. Misschiend dat iemand hier een antwoord op heeft.
Belastingverlaging is een goede manier om meer inwoners te krijgen. Sterker nog, na een tijdje is het noodzakelijk als je meer dan X aantal inwoners wilt hebben. Ook rewards kunnen helpen om de vraag omhoog te helpen.quote:Ja, klopt ben nu ook al 500 jaar verder. Maar wel goed dat het niet zo snel gaat anders zou het gauw vervelen. We moeten er echt wel wat voor doen......:-) Een aantal opties zijn belastingverlaging, meer grond beschikbaar stellen voor huizen en zo. Maar ja, dat kost ook weer een aardig duit dus daar wacht ik nog maar even mee. Ben nu aan het verbeteren van mijn huidige stad is ook al werk genoeg........ha ha.
Als het enige stad in de regio is duurt het wel een tijdje eer je stad zich echt gaat ontwikkelen. In het begin is het dus een kwestie van geduld hebben. Als er eenmaal wat meer steden in je regio zijn zullen je toekomstige steden zich ook wat sneller ontwikkelen.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:16 schreef Radioheader het volgende:
ik had een vraag: Bij mij worden hele gebieden niet gebouwd. Waar kan dat aan liggen?
Dat betekent dat ze geen aansluiting met de weg hebben. Hierbij is het van belang welke kant het pijltje op staat. Als het pijltje naar het oosten staat moet er aan de oostkant een weg/straat zijn. Staat het pijltje naar het zuiden, dan moet de weg aan de zuidkant liggen. Alleen industrie is hier minder gevoelig voor. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:43 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb gisteren ff gekloot, maar sommige gebieden worden bij mij niet gebouwd en soms staat er een groene auto, met zo'n rood verbod erdoor heen. Kan iemand mij hierbij helpen?
[ link | afbeelding ]
Hier een naar de luchtvervuilingquote:Op maandag 3 maart 2008 17:10 schreef ElmarO het volgende:
De milieumeter is vrij gevoelig. Je krijgt hem pas echt groen als je rond de 1,0 zit. Maar post eens een plaatje van je lucht- en watervervuilingskaartje.
Zag dat een aantal wegen last hebben van wat luchtvervuiling. Daar zou ik met tol gaan werken om zo de mensen in de bus/metro te krijgen. Let ook op of er eventuele sluiproutes zijn, want anders willen ze daar nog wel eens gebruik van gaan maken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:13 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Hier een naar de luchtvervuiling
http://members.home.nl/ha(...)ervuiling%20Sims.rtf
En hier een link naar de waterverontreiniging http://members.home.nl/ha(...)ervuiling%20Sims.rtf
Blijft raar dat er weinig klanten komen bij commerciele gebouwen. En het valt ook op dat als je het vinkje bij eigen muziek aanzet er geen eigen muziek wordt afgespeeld. Misschien een bug in simcity rush hour?
Ok, hartelijk bedanktquote:Op maandag 3 maart 2008 17:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als het enige stad in de regio is duurt het wel een tijdje eer je stad zich echt gaat ontwikkelen. In het begin is het dus een kwestie van geduld hebben. Als er eenmaal wat meer steden in je regio zijn zullen je toekomstige steden zich ook wat sneller ontwikkelen.
[..]
Dat betekent dat ze geen aansluiting met de weg hebben. Hierbij is het van belang welke kant het pijltje op staat. Als het pijltje naar het oosten staat moet er aan de oostkant een weg/straat zijn. Staat het pijltje naar het zuiden, dan moet de weg aan de zuidkant liggen. Alleen industrie is hier minder gevoelig voor. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
Met behulp van de ALT kan je het een andere kant op laten draaien. Is handig als er weg grenst aan twee kanten en je wilt het bijvoorbeeld richting het westen hebben in plaats van het noorden. En met CTRL kan je zones aanleggen zonder de streets. Bij industrie moet je aanhouden dat je met een weg in het noorden zo'n 5 vakjes richting het zuiden kan voorzien.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:29 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ok, hartelijk bedanktdaar is dus dat pijltje voor
Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.quote:- Wat ook opvalt is dat de milieumeter gewoon de hele tijd rood blijft. Veranderd niets aan. Ik zet overal bomen neer en heb al zon 250 pakjes aangelegd maar niet helpt. Als ik kijk naar de luchtvervuiling valt het allemaal wel mee. In de industriegebieden iets meer vervuiling maar dat is normaal. Hoe krijg ik die mileumeter in het groen?
Dat is bij mij ook zo, ik snap niet waarom dat is. Ik vind het een beetje overdreven en negeer deze meter gewoon
Hoe zit het dan nu precies met die commerciele gebieden? Weinig klanten en omzet.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:18 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.
Die buursteden heb ik nog niets aan gedaan. Als ik daar heen ga en dan weer terug naar MIJN eigen stad dan pas die alle randen aan en vernield die alles wat aan de zijkanten gebouwt is door mij. Ik ga daar liever dus niet heen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:18 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.
Dus kort in het NL, aan de overkant plaatsen. Door pathfinding van SC4 is 1 hokje verschil schijnbaar een grote reden om niet tot gebruik over te gaan.quote:Where do you place parking garages, I place them beside subway and bus terminals to no avail.
Make sure the busses and subways go to places they actually need to go (residential to commercial, residential to industrial). If the subways/busses do not lead them to where they work, then why would they take them?
Now, parking garages should be placed directly across the street from the stations. Due to Sim City 4's path finding, it takes 2 steps if you place it next to the station (one to go out of the garage, and then one to walk one tile over and go into the station). If you place the parking garage across the street, Sim City 4 will only count that as one tile (leaving the garage and walking across the street).
The best way though is to download some buildings from simtropolis that have the parking garages built in (they are a huge waste of space in my opinion).
Ja, dat wist ik. Treinen rijden er niet bij mij. Metro wel. Maar zie al een andere reactie over de pakeergarages.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:42 schreef Gamer_V het volgende:
Bij bushaltes moet er echt een reden zijn waarom ze de rest van de afstand niet gewoon zouden kunnen doen met de auto. Rijkere mensen nemen ook minder snel de bus. Ik denk dat het meer nut heeft om ze neer te zetten naast treinstations.
Aan de overkant. Niet aan gedacht. Ga ik eens uitproberen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:51 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dus kort in het NL, aan de overkant plaatsen. Door pathfinding van SC4 is 1 hokje verschil schijnbaar een grote reden om niet tot gebruik over te gaan.
http://www.gamespot.com/pc/strategy/simcity4/show_msgs.php?topic_id=m-1-28534436&pid=561176&page=8
Das een groot deel van t succes van een grote stad. Het durven slopen van probleemgebiedenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:46 schreef Blik het volgende:
binnenkort nogal veel mag gaan slopen, want de files beginnen een beetje irritant te worden voor mijn sims.
Dat weet ik, ik heb alleen niet een hele grote buffer door dat debakel van vanochtend. En dat herstructureren kost een flinke duit.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Das een groot deel van t succes van een grote stad. Het durven slopen van probleemgebieden
1 2 3 | Industrie > commercie > kruispunt > 5 wijken boven elkaar. elke wijk maar 1 uitgang richting industrie(avenue). ?> |
Enentueel met tol gaan werken om ze nog meer het OV in te jagen. Zelf zou ik in ieder geval proberen om de bushokjes te laten staan. Bussen dragen toch niet bij aan de drukte op je wegen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:14 schreef GasTurbine het volgende:
Die komen samen bij het kruispunt. Heb ongeveer op dat kruispunt nu 1500 auto's en 2500 buspassagiers. Heb ook een metro liggen vanaf de hoogste (een ondergrondse richting centrum industrie, 56% bezetting) en de laagste (een bovengrondse die net voor de industrieën stopt en overgaat in een buslijn, 76 % bezetting) wijk. Daarnaast heb ik vanaf mijn 'stadskern' een ondergrondse liggen richting centrum industrie. (14% bezetting maar)
Tot nu gaat het nog goed. Iemand suggesties om mijn (langszaam dichtslibbende) wegen te verbeteren?
Zelf zat ik te denken aan het uitbreiden van de kern richting het oosten. Eventueel sloop ik wat bushokjes (allemaal gemiddeld 55% bezet) in de buurt van de metro.
Het spel moet in ieder geval werken onder Vista. Heb zelf Home Premium en hier werkt het. Weet niet of je een DVD-Rom en een CD/DVD-brander hebt? Zo ja, probeer het spel eens via de brander te installeren. Heb ook wel eens een probleem gehad met installeren en dat was toen de oplossing. Heb alleen geen idee meer of het hetzelfde probleem was als jij nu hebt.quote:Op zondag 9 maart 2008 17:53 schreef Adolecens het volgende:
EP1.dat
Ik heb een probleem met het installeren van SC4 Rush Hour.
Ik heb de orginele cd's, met een legaal serienummer. Het installeren van cd1 gaat goed, vervolgens vraagt de installatie naar cd2, dit loopt door tot 74,19% en vervolgens komt de installatie met de melding dat het bestand EP1.dat niet te vinden is en niet te kopieren is, of ik het opnieuw wil proberen of wil annuleren. Ik kan op Opnieuw klikken wat ik wil, maar er komt geen verbetering. Als ik op annuleren klik, wordt de installatie afgebroken en alles verwijderd.![]()
Ik heb gezocht op inet, bij EA en op andere fora, maar kan hier niks over vinden, ja wel dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar niet wat de oplossing is...![]()
Config: Windows Vista Ultimate, 3gb mem, dual core cpu, geforce 7800GT 256mb.
Ik heb het spel een keer eerder aan de praat gehad en wederom met veel plezier gespeeld, weet niet meer of dit onder Windows XP was of Vista.
Ja, dat neighbourgedoe staat op zich los van productvervoer e.d. Neighbourhoods hebben wel effect natuurlijk op elkaar met verkeer, maar als er een vrachttruck met fruit van een boerderij je kaart verlaat gaat ie lama zeggen op in de wereld buiten je region kaart. Als je een garbage contract hebt met die stad, zie je bijvoorbeeld wel veel garbage trucks op de overgangen tussen die steden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:59 schreef GasTurbine het volgende:
Wat ik niet snap: Mijn stad heeft een farmtown naast zich liggen, met alleen maar boerderijen. Nu rijden er 500 freight trucks richting stad 1 maar als ik eenmaal stad 1 laad, rijdt er geen ene freight truck door de stad.
De hoge spoorlaan is niet voor treinen maar voor metro's. Er is ook een overgang standaard in het programma van hoge spoor naar metro, toch? Er is een addon die je makkelijker tunnels laat maken door landslopes te creeeren : http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=18043quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:55 schreef ferdinandbol het volgende:
Waarom kan ik hoogliggende spoorlijnen niet verbinden met laagliggende spoorlijnen (ik bedoel niet de monorail)
Ik wil nl dat spoorlijnen en wegen elkaar niet kruisen (dit bevorderd doorstroom)
Kan je tunnels en laagliggende wegen spoorlijnen bouwen zonder dat er sprake is van heuvels of bergen?
Kijk naar wat er nodig is. Als je stad echt stagneert kan je met een neighbourcity waar je low wealth commercial en dirty industry ingooit een boost krijgen in je gewone start. Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat er iets mis is; te weinig healthcare, educatie of veiligheid of teveel vervuiling, lawaai en hoge belastingen. Er is vaak niet 1 antwoord op zo'n vraagquote:Ik kom in grote steden niet verder dan 350.000 inw de rek lijkt er dan uit en de groei neemt af of maar heel langzaam toe. Hoe kan ik meer inw verkrijgen.
Als je je budget niet sluitend kan maken en je zit bijna zonder krijg je aanbiedingen van kadootjes die geld kunnen verdienen, zoals de militaire basis of de gevangenis. Let wel, ze hebben vaak een slechte invloed op gebouwen er omheen. Volgens mij kun je sommige zelfs niet eens gewoon deleten, zoals de militaire basisquote:Waarom krijg ik nooit een militaire basis aangeboden of somige andere cadeau's
Er is een tool onder de god tools die je land laat dalen, stijgen, of gelijk maken. Als je de gelijk maak tool langs de rand van je kust goed gebruikt kan je een recht stukje creeeren. Probeer het eens na een save om te oefenenquote:Ik heb veel moeite met het aanleggen van ferry ports of andere haven omdat ik steeds te stijl land of te diep water zou hebben. Is daar een methode voor?
- Die meter geeft aan hoeveel vraag er naar een bepaalde zone is. Als bijvoorbeeld de R$$ meter op 4000 staat, is er vraag naar 4000 nieuwe R$$ woningen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:36 schreef Piles het volgende:
Nog ff 2 noob-vragen van mijn kant
- Hoe werkt dat nou met die zones en die meter waar vraag naar is?
- Hoe moet een vrachttrein-station gebouwd worden, met het pijltje naar het spoor of precies andersom? Ze worden namelijk bijna niet gebruikt? En waar kun je ze het beste bouwen?
M'n vraag was mss niet helemaal duidelijk nu ik m zo lees, maar hoe kom je aan R$$ woningen bijvoorbeeld. Is dat Medium Density, of ligt dat anders?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:20 schreef Tuinboon het volgende:
- Die meter geeft aan hoeveel vraag er naar een bepaalde zone is. Als bijvoorbeeld de R$$ meter op 4000 staat, is er vraag naar 4000 nieuwe R$$ woningen.
Ah, dan liggen ze verkeerd om denk ikquote:- Als het goed is met het pijltje naar de weg waar hij aanvast komt. Je kan ze het best bouwen in dichte industriegebieden, ze worden anders idd bijna niet gebruikt.
Ah, ok.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:10 schreef Atreidez het volgende:
Das t mooie van SC, je kan geen R$$ woningen bouwen, je kan alleen gebied toewijzen.
HT is echt heel afhankelijk van luchtvervuiling, het gaat dus niet goed samen met dirty industry. Het lukt eigenlijk nooit zonder de dirty industry weg te jagen, maar das juist een goeie finance boost. Je plempt je stad vol met dirty industry en zodra de vraag naar HT gaat ontstaan zet je de belasting voor Dirty en Manufacturing op 20%. Lekker een tijdje cashen en dan bouw je er een stad naast waar je een industry terrein aanlegt, je zorgt voor een verbinding en in je hoofdstad ga je beetje bij beetje slopen. Nieuwe industry zou alleen nog HT kunnen zijn aangezien je belastingen voor Dirty en Manuf. toch geen nieuwe aanbouw toestaanquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:11 schreef Piles het volgende:
Ah, ok.![]()
Vandaar dat er veel vraag is naar HT-Industrie, maar er toch zones leegblijven
Daar moet ik nog eens wat aan gaan ontwikkelen
Als ik jouw was zou ik eens even kijken op het themakaartje ''desirability'', dan kan je precies zien in welke gebieden vraag is naar welke soorten zonesquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, ok.![]()
Vandaar dat er veel vraag is naar HT-Industrie, maar er toch zones leegblijven
Daar moet ik nog eens wat aan gaan ontwikkelen
quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Hier verschenen mooi 4 dezelfde villa's.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De eerst commerciële hoogbouw die werd gebouwd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims.
[ link | afbeelding ]
Gelukkig tenminste een iemand die het boeit of het een beetje realistisch uitziet ja of nee.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Hier verschenen mooi 4 dezelfde villa's.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De eerst commerciële hoogbouw die werd gebouwd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims.
[ link | afbeelding ]
Zou je kunnen aankruisen welke dingen je wilt hebben? Maakt het voor mij wat makkelijker zoeken.quote:
Bedoelde het vooral globaal. De sfeer daarin! Prachtig!quote:Op maandag 17 maart 2008 17:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou je kunnen aankruisen welke dingen je wilt hebben? Maakt het voor mij wat makkelijker zoeken.
In ieder geval moet je op Simtropolis zoeken naar Pegasus en op SC4Devotion naar jeronij. Dan heb je al een aantal leuke dingen te pakken.
Heb er alvast een paar opgezocht.
Embankment Set
Marrast Footways (zit onder meer de trap in die je in de 1e screenshot ziet).
PEG MTP Geothermal Power Plant
PEG Geothermal Power Plant. Heb je PEG Security Fencing Kit bij nodig.
Het hoge gebouw dat je op screenshot 7 ziet is een Sky Farm en is van Pegasus. Kan je vanaf pagina 6 vinden, maar ik kan je aanraden om alle resultaten die op Pegasus krijgt door te zoeken. Zit geweldig spul tussen.
Ziet er heel erg vet uit!quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Hier verschenen mooi 4 dezelfde villa's.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De eerst commerciële hoogbouw die werd gebouwd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims.
[ link | afbeelding ]
Yup, al staan ze niet volledig op Simtropolis. Dus als je me via een PM je mailadres wilt sturen dan mail ik ze wel naar je.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:18 schreef GasTurbine het volgende:
Oja en Elmar, al die bomen, is daar ook nog een pack van?
Grond gelijk maak tooltje langs de kust doen en dan een kustlijn creeren die gelijk loopt aan de diagonalen van je straten. Succesquote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:33 schreef GasTurbine het volgende:
Hoe maken jullie de grond goed als je een haven wilt maken met bijbehorende kust-stukken??
Met wegen is het me idd half gelukt. Maar er zitten dan weer zulke hoeken in de kust waarbij er gewoon niks op past.quote:Op zondag 23 maart 2008 07:51 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grond gelijk maak tooltje langs de kust doen en dan een kustlijn creeren die gelijk loopt aan de diagonalen van je straten. Succes
Met de God Tools proberen glad te strijken. Zo doe ik het ook met mijn kustlijn.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:11 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Met wegen is het me idd half gelukt. Maar er zitten dan weer zulke hoeken in de kust waarbij er gewoon niks op past.
Zijn PEG Artificial Trees.quote:Op zondag 23 maart 2008 20:22 schreef GasTurbine het volgende:
Wat stellen die enorme vliegen-electrocuteerders op het één-na laatste plaatje voor?
Dankjewelquote:
Met deze plugin kan je heel wat meer geld krijgen dan de $1000 via weaknesspays.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoe kan je ongelimiteerd (of iets va 100.000 of 200.000 per keer) geld krijgen in SC4 Deluxe? Ik word een beetje kriegel van dat 'weaknesspays' elke keer, dat levert maar 1000 op.
Ziet er lieflijk klein uit.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:54 schreef Gamer_V het volgende:
[ [url=http://www.imagehosting.com/out.php/i1651134_TupiWupi6Mrt.321205881405.png]afbeelding ][/URL]
Het net winstgevende eilanddorpje Tupi Wupi!
Zo die is handig.Maar waar moet je die plugins ook alweer opslaan zodat ze werken?quote:Op maandag 24 maart 2008 16:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Met deze plugin kan je heel wat meer geld krijgen dan de $1000 via weaknesspays.
C:mijn documenten/simcity4/pluginsquote:Op maandag 24 maart 2008 17:36 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Zo die is handig.Maar waar moet je die plugins ook alweer opslaan zodat ze werken?
Ja het is me al weer gelukt ja. Ik zag die mapplugins alstaan ja.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:47 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
C:mijn documenten/simcity4/plugins
quote:Op maandag 24 maart 2008 16:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Met deze plugin kan je heel wat meer geld krijgen dan de $1000 via weaknesspays.
En in het spel waar komt dit gebouw dan tevoorschijn? Bij de cadeau's koni k ze niet vinden.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:47 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
C:mijn documenten/simcity4/plugins
misschien bij parkjes (worden er veel gezet), monumenten, desnoods bij zeepoorten. Je moet ze even allemaal langs gaanquote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:42 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En in het spel waar komt dit gebouw dan tevoorschijn? Bij de cadeau's koni k ze niet vinden.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef miss_schaapje het volgende:
is er ook een sims dierenverhaal lijn topic???
Je hebt verschillende soorten industrie, en die kun je door je belastingen enzo ontmoedigen en/of aanmoedigen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:56 schreef -jos- het volgende:
Ik ben de laatste tijd ook bezig met SImCity.
Ik probeer nu een soort ideale stad te maken met aan de rand wat industrie en in het midden woonwijken gecombineerd met commercie. De stad is nu voor meer dan de helft volgebouwd en heeft nu 90000 inwoners. Alle leef voorwaarden zijn zowat perfect behalve: er is geen openbaar vervoer dus veel files en aardig wat vervuiling. Hoe los ik dit op? Een metronetwerk aanleggen? Maar hoe haal ik die vervuiling weg? Er blijven altijd wel autos rijden dus dat lijkt me wel een probleem...
En verder ontwikkeld de stad zich vrij langzaam maar dat zou dan dus alleen aan bovenstaande dingen kunnen liggen aangezien de gezondheid goed is (heb wel wat rode gebieden maar de ziekenhuizen dekken wel alles maar dat zal dan wel door de vervuiling komen) en het onderwijs quotient zit tegen de 200 aan.
Graag zie ik wat tips
Ze bestrijken maar een klein gebied, dus je moet goed op je vervuilingskaart kijken waar ze nodig zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:19 schreef GasTurbine het volgende:
qua verontreiniging. Die artificial trees werken niet of ik moet zo'n erge vervuiling hebben. Ze zijn aangesloten op elek. en water.
gezien de minimale eisen dacht ik dat van een 2600+ met 6800 (128 mb) dat het wel soepel ging, maar een grote map , voor de helft volgebouwd en beetje uitgezoomd wilde je eigenlijk niet doenquote:Op zaterdag 19 april 2008 14:52 schreef Atreidez het volgende:
Wat denk je zelf?Ik draai t nu iig op een c2d6750 met een 8800gts en ik heb nog geen hickup gezien. Grootste stad nu is 600k inwoners..
Weg loopt nu nog steeds dood, want ik ben met een ander gedeelte van de stad verder gegaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:05 schreef Atreidez het volgende:
Een doodlopende weg op de foto linksLijkt me op zich wel mooie plek voor de Playboy Mansion ofzo..
bekend probleem.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:10 schreef mschol het volgende:
ik kan bij kleine stadjes even winst draaien maar zodra ik de helft ofzo heb volgebouwd, ga ik finaal onderuit
ik heb nu 1 map waar een groot deel van m;n vorige plugins in staan...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:49 schreef Cerbie het volgende:
Elke keer als dit topic in mijn MyAct omhoog komt heb ik weer zin om te gaan spelen. Alleen om alle plugins die ik leuk vind weer bij elkaar te gaan zoeken..
als ik niet om het geld speel (aka cheat) dan leg ik wegen, water en elektra als eerst zoveel mogelijk aanquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:19 schreef Crazy-M het volgende:
mja ik deed het dus niet vanwege de gigantische kosten
en als ik een waterpomp neerpleur het aanleggen van het water netwerkook zo irri vind ik ...
maar goed, vanavond is proberen tijdens het nuttigen van een pilsje
Misschien kan je wat met de LOT Tutorials en de BAT Tutorials op SC4Devotion.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:42 schreef mschol het volgende:
eff vraagje: weet iemand een goede tutorial voor het volgende:
ik wil het stuk gras van simcity kopieeren, iets bij het lot plaatsen en de stats veranderen en ook nog een apart menu item van maken.
dat mogen ook enkele losse tutorials zijn..
ik kan ze niet vinden
met alleen stats aanpassen van een gebouw zou ik al een eind geholpen zijn
thnx..quote:Op zondag 18 mei 2008 12:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien kan je wat met de LOT Tutorials en de BAT Tutorials op SC4Devotion.
Het CSX Civic Centre is dacht ik al een 3 in 1 oplossing. Dus misschien is dat ook wel wat voor je.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:28 schreef mschol het volgende:
[..]
thnx..
ik heb inmiddels a.d.v. een tutorial het stukje gras verbouwd...
en na flink wat proberen ook de stats aangepast, en kan em zowaar ook nog plaatsen
heeft wel een gare naam maar jammer dan..
[ afbeelding ]
ik ga volgende week eff kijken of ik gebouwtje kan maken die zowel brandweer, politie als hospitaal is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |