Dus kort in het NL, aan de overkant plaatsen. Door pathfinding van SC4 is 1 hokje verschil schijnbaar een grote reden om niet tot gebruik over te gaan.quote:Where do you place parking garages, I place them beside subway and bus terminals to no avail.
Make sure the busses and subways go to places they actually need to go (residential to commercial, residential to industrial). If the subways/busses do not lead them to where they work, then why would they take them?
Now, parking garages should be placed directly across the street from the stations. Due to Sim City 4's path finding, it takes 2 steps if you place it next to the station (one to go out of the garage, and then one to walk one tile over and go into the station). If you place the parking garage across the street, Sim City 4 will only count that as one tile (leaving the garage and walking across the street).
The best way though is to download some buildings from simtropolis that have the parking garages built in (they are a huge waste of space in my opinion).
Ja, dat wist ik. Treinen rijden er niet bij mij. Metro wel. Maar zie al een andere reactie over de pakeergarages.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:42 schreef Gamer_V het volgende:
Bij bushaltes moet er echt een reden zijn waarom ze de rest van de afstand niet gewoon zouden kunnen doen met de auto. Rijkere mensen nemen ook minder snel de bus. Ik denk dat het meer nut heeft om ze neer te zetten naast treinstations.
Aan de overkant. Niet aan gedacht. Ga ik eens uitproberen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:51 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Dus kort in het NL, aan de overkant plaatsen. Door pathfinding van SC4 is 1 hokje verschil schijnbaar een grote reden om niet tot gebruik over te gaan.
http://www.gamespot.com/pc/strategy/simcity4/show_msgs.php?topic_id=m-1-28534436&pid=561176&page=8
Das een groot deel van t succes van een grote stad. Het durven slopen van probleemgebiedenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:46 schreef Blik het volgende:
binnenkort nogal veel mag gaan slopen, want de files beginnen een beetje irritant te worden voor mijn sims.
Dat weet ik, ik heb alleen niet een hele grote buffer door dat debakel van vanochtend. En dat herstructureren kost een flinke duit.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Das een groot deel van t succes van een grote stad. Het durven slopen van probleemgebieden
1 2 3 | Industrie > commercie > kruispunt > 5 wijken boven elkaar. elke wijk maar 1 uitgang richting industrie(avenue). ?> |
Enentueel met tol gaan werken om ze nog meer het OV in te jagen. Zelf zou ik in ieder geval proberen om de bushokjes te laten staan. Bussen dragen toch niet bij aan de drukte op je wegen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:14 schreef GasTurbine het volgende:
Die komen samen bij het kruispunt. Heb ongeveer op dat kruispunt nu 1500 auto's en 2500 buspassagiers. Heb ook een metro liggen vanaf de hoogste (een ondergrondse richting centrum industrie, 56% bezetting) en de laagste (een bovengrondse die net voor de industrieën stopt en overgaat in een buslijn, 76 % bezetting) wijk. Daarnaast heb ik vanaf mijn 'stadskern' een ondergrondse liggen richting centrum industrie. (14% bezetting maar)
Tot nu gaat het nog goed. Iemand suggesties om mijn (langszaam dichtslibbende) wegen te verbeteren?
Zelf zat ik te denken aan het uitbreiden van de kern richting het oosten. Eventueel sloop ik wat bushokjes (allemaal gemiddeld 55% bezet) in de buurt van de metro.
Het spel moet in ieder geval werken onder Vista. Heb zelf Home Premium en hier werkt het. Weet niet of je een DVD-Rom en een CD/DVD-brander hebt? Zo ja, probeer het spel eens via de brander te installeren. Heb ook wel eens een probleem gehad met installeren en dat was toen de oplossing. Heb alleen geen idee meer of het hetzelfde probleem was als jij nu hebt.quote:Op zondag 9 maart 2008 17:53 schreef Adolecens het volgende:
EP1.dat
Ik heb een probleem met het installeren van SC4 Rush Hour.
Ik heb de orginele cd's, met een legaal serienummer. Het installeren van cd1 gaat goed, vervolgens vraagt de installatie naar cd2, dit loopt door tot 74,19% en vervolgens komt de installatie met de melding dat het bestand EP1.dat niet te vinden is en niet te kopieren is, of ik het opnieuw wil proberen of wil annuleren. Ik kan op Opnieuw klikken wat ik wil, maar er komt geen verbetering. Als ik op annuleren klik, wordt de installatie afgebroken en alles verwijderd.![]()
Ik heb gezocht op inet, bij EA en op andere fora, maar kan hier niks over vinden, ja wel dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar niet wat de oplossing is...![]()
Config: Windows Vista Ultimate, 3gb mem, dual core cpu, geforce 7800GT 256mb.
Ik heb het spel een keer eerder aan de praat gehad en wederom met veel plezier gespeeld, weet niet meer of dit onder Windows XP was of Vista.
Ja, dat neighbourgedoe staat op zich los van productvervoer e.d. Neighbourhoods hebben wel effect natuurlijk op elkaar met verkeer, maar als er een vrachttruck met fruit van een boerderij je kaart verlaat gaat ie lama zeggen op in de wereld buiten je region kaart. Als je een garbage contract hebt met die stad, zie je bijvoorbeeld wel veel garbage trucks op de overgangen tussen die steden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:59 schreef GasTurbine het volgende:
Wat ik niet snap: Mijn stad heeft een farmtown naast zich liggen, met alleen maar boerderijen. Nu rijden er 500 freight trucks richting stad 1 maar als ik eenmaal stad 1 laad, rijdt er geen ene freight truck door de stad.
De hoge spoorlaan is niet voor treinen maar voor metro's. Er is ook een overgang standaard in het programma van hoge spoor naar metro, toch? Er is een addon die je makkelijker tunnels laat maken door landslopes te creeeren : http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=18043quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:55 schreef ferdinandbol het volgende:
Waarom kan ik hoogliggende spoorlijnen niet verbinden met laagliggende spoorlijnen (ik bedoel niet de monorail)
Ik wil nl dat spoorlijnen en wegen elkaar niet kruisen (dit bevorderd doorstroom)
Kan je tunnels en laagliggende wegen spoorlijnen bouwen zonder dat er sprake is van heuvels of bergen?
Kijk naar wat er nodig is. Als je stad echt stagneert kan je met een neighbourcity waar je low wealth commercial en dirty industry ingooit een boost krijgen in je gewone start. Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat er iets mis is; te weinig healthcare, educatie of veiligheid of teveel vervuiling, lawaai en hoge belastingen. Er is vaak niet 1 antwoord op zo'n vraagquote:Ik kom in grote steden niet verder dan 350.000 inw de rek lijkt er dan uit en de groei neemt af of maar heel langzaam toe. Hoe kan ik meer inw verkrijgen.
Als je je budget niet sluitend kan maken en je zit bijna zonder krijg je aanbiedingen van kadootjes die geld kunnen verdienen, zoals de militaire basis of de gevangenis. Let wel, ze hebben vaak een slechte invloed op gebouwen er omheen. Volgens mij kun je sommige zelfs niet eens gewoon deleten, zoals de militaire basisquote:Waarom krijg ik nooit een militaire basis aangeboden of somige andere cadeau's
Er is een tool onder de god tools die je land laat dalen, stijgen, of gelijk maken. Als je de gelijk maak tool langs de rand van je kust goed gebruikt kan je een recht stukje creeeren. Probeer het eens na een save om te oefenenquote:Ik heb veel moeite met het aanleggen van ferry ports of andere haven omdat ik steeds te stijl land of te diep water zou hebben. Is daar een methode voor?
- Die meter geeft aan hoeveel vraag er naar een bepaalde zone is. Als bijvoorbeeld de R$$ meter op 4000 staat, is er vraag naar 4000 nieuwe R$$ woningen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:36 schreef Piles het volgende:
Nog ff 2 noob-vragen van mijn kant
- Hoe werkt dat nou met die zones en die meter waar vraag naar is?
- Hoe moet een vrachttrein-station gebouwd worden, met het pijltje naar het spoor of precies andersom? Ze worden namelijk bijna niet gebruikt? En waar kun je ze het beste bouwen?
M'n vraag was mss niet helemaal duidelijk nu ik m zo lees, maar hoe kom je aan R$$ woningen bijvoorbeeld. Is dat Medium Density, of ligt dat anders?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:20 schreef Tuinboon het volgende:
- Die meter geeft aan hoeveel vraag er naar een bepaalde zone is. Als bijvoorbeeld de R$$ meter op 4000 staat, is er vraag naar 4000 nieuwe R$$ woningen.
Ah, dan liggen ze verkeerd om denk ikquote:- Als het goed is met het pijltje naar de weg waar hij aanvast komt. Je kan ze het best bouwen in dichte industriegebieden, ze worden anders idd bijna niet gebruikt.
Ah, ok.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:10 schreef Atreidez het volgende:
Das t mooie van SC, je kan geen R$$ woningen bouwen, je kan alleen gebied toewijzen.
HT is echt heel afhankelijk van luchtvervuiling, het gaat dus niet goed samen met dirty industry. Het lukt eigenlijk nooit zonder de dirty industry weg te jagen, maar das juist een goeie finance boost. Je plempt je stad vol met dirty industry en zodra de vraag naar HT gaat ontstaan zet je de belasting voor Dirty en Manufacturing op 20%. Lekker een tijdje cashen en dan bouw je er een stad naast waar je een industry terrein aanlegt, je zorgt voor een verbinding en in je hoofdstad ga je beetje bij beetje slopen. Nieuwe industry zou alleen nog HT kunnen zijn aangezien je belastingen voor Dirty en Manuf. toch geen nieuwe aanbouw toestaanquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:11 schreef Piles het volgende:
Ah, ok.![]()
Vandaar dat er veel vraag is naar HT-Industrie, maar er toch zones leegblijven
Daar moet ik nog eens wat aan gaan ontwikkelen
Als ik jouw was zou ik eens even kijken op het themakaartje ''desirability'', dan kan je precies zien in welke gebieden vraag is naar welke soorten zonesquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, ok.![]()
Vandaar dat er veel vraag is naar HT-Industrie, maar er toch zones leegblijven
Daar moet ik nog eens wat aan gaan ontwikkelen
quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Hier verschenen mooi 4 dezelfde villa's.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De eerst commerciële hoogbouw die werd gebouwd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims.
[ link | afbeelding ]
Gelukkig tenminste een iemand die het boeit of het een beetje realistisch uitziet ja of nee.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Hier verschenen mooi 4 dezelfde villa's.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De eerst commerciële hoogbouw die werd gebouwd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims.
[ link | afbeelding ]
Zou je kunnen aankruisen welke dingen je wilt hebben? Maakt het voor mij wat makkelijker zoeken.quote:
Bedoelde het vooral globaal. De sfeer daarin! Prachtig!quote:Op maandag 17 maart 2008 17:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou je kunnen aankruisen welke dingen je wilt hebben? Maakt het voor mij wat makkelijker zoeken.
In ieder geval moet je op Simtropolis zoeken naar Pegasus en op SC4Devotion naar jeronij. Dan heb je al een aantal leuke dingen te pakken.
Heb er alvast een paar opgezocht.
Embankment Set
Marrast Footways (zit onder meer de trap in die je in de 1e screenshot ziet).
PEG MTP Geothermal Power Plant
PEG Geothermal Power Plant. Heb je PEG Security Fencing Kit bij nodig.
Het hoge gebouw dat je op screenshot 7 ziet is een Sky Farm en is van Pegasus. Kan je vanaf pagina 6 vinden, maar ik kan je aanraden om alle resultaten die op Pegasus krijgt door te zoeken. Zit geweldig spul tussen.
Ziet er heel erg vet uit!quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Hier verschenen mooi 4 dezelfde villa's.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De eerst commerciële hoogbouw die werd gebouwd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |