Ja, dat neighbourgedoe staat op zich los van productvervoer e.d. Neighbourhoods hebben wel effect natuurlijk op elkaar met verkeer, maar als er een vrachttruck met fruit van een boerderij je kaart verlaat gaat ie lama zeggen op in de wereld buiten je region kaart. Als je een garbage contract hebt met die stad, zie je bijvoorbeeld wel veel garbage trucks op de overgangen tussen die steden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:59 schreef GasTurbine het volgende:
Wat ik niet snap: Mijn stad heeft een farmtown naast zich liggen, met alleen maar boerderijen. Nu rijden er 500 freight trucks richting stad 1 maar als ik eenmaal stad 1 laad, rijdt er geen ene freight truck door de stad.
De hoge spoorlaan is niet voor treinen maar voor metro's. Er is ook een overgang standaard in het programma van hoge spoor naar metro, toch? Er is een addon die je makkelijker tunnels laat maken door landslopes te creeeren : http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=18043quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:55 schreef ferdinandbol het volgende:
Waarom kan ik hoogliggende spoorlijnen niet verbinden met laagliggende spoorlijnen (ik bedoel niet de monorail)
Ik wil nl dat spoorlijnen en wegen elkaar niet kruisen (dit bevorderd doorstroom)
Kan je tunnels en laagliggende wegen spoorlijnen bouwen zonder dat er sprake is van heuvels of bergen?
Kijk naar wat er nodig is. Als je stad echt stagneert kan je met een neighbourcity waar je low wealth commercial en dirty industry ingooit een boost krijgen in je gewone start. Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat er iets mis is; te weinig healthcare, educatie of veiligheid of teveel vervuiling, lawaai en hoge belastingen. Er is vaak niet 1 antwoord op zo'n vraagquote:Ik kom in grote steden niet verder dan 350.000 inw de rek lijkt er dan uit en de groei neemt af of maar heel langzaam toe. Hoe kan ik meer inw verkrijgen.
Als je je budget niet sluitend kan maken en je zit bijna zonder krijg je aanbiedingen van kadootjes die geld kunnen verdienen, zoals de militaire basis of de gevangenis. Let wel, ze hebben vaak een slechte invloed op gebouwen er omheen. Volgens mij kun je sommige zelfs niet eens gewoon deleten, zoals de militaire basisquote:Waarom krijg ik nooit een militaire basis aangeboden of somige andere cadeau's
Er is een tool onder de god tools die je land laat dalen, stijgen, of gelijk maken. Als je de gelijk maak tool langs de rand van je kust goed gebruikt kan je een recht stukje creeeren. Probeer het eens na een save om te oefenenquote:Ik heb veel moeite met het aanleggen van ferry ports of andere haven omdat ik steeds te stijl land of te diep water zou hebben. Is daar een methode voor?
- Die meter geeft aan hoeveel vraag er naar een bepaalde zone is. Als bijvoorbeeld de R$$ meter op 4000 staat, is er vraag naar 4000 nieuwe R$$ woningen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:36 schreef Piles het volgende:
Nog ff 2 noob-vragen van mijn kant
- Hoe werkt dat nou met die zones en die meter waar vraag naar is?
- Hoe moet een vrachttrein-station gebouwd worden, met het pijltje naar het spoor of precies andersom? Ze worden namelijk bijna niet gebruikt? En waar kun je ze het beste bouwen?
M'n vraag was mss niet helemaal duidelijk nu ik m zo lees, maar hoe kom je aan R$$ woningen bijvoorbeeld. Is dat Medium Density, of ligt dat anders?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:20 schreef Tuinboon het volgende:
- Die meter geeft aan hoeveel vraag er naar een bepaalde zone is. Als bijvoorbeeld de R$$ meter op 4000 staat, is er vraag naar 4000 nieuwe R$$ woningen.
Ah, dan liggen ze verkeerd om denk ikquote:- Als het goed is met het pijltje naar de weg waar hij aanvast komt. Je kan ze het best bouwen in dichte industriegebieden, ze worden anders idd bijna niet gebruikt.
Ah, ok.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:10 schreef Atreidez het volgende:
Das t mooie van SC, je kan geen R$$ woningen bouwen, je kan alleen gebied toewijzen.
HT is echt heel afhankelijk van luchtvervuiling, het gaat dus niet goed samen met dirty industry. Het lukt eigenlijk nooit zonder de dirty industry weg te jagen, maar das juist een goeie finance boost. Je plempt je stad vol met dirty industry en zodra de vraag naar HT gaat ontstaan zet je de belasting voor Dirty en Manufacturing op 20%. Lekker een tijdje cashen en dan bouw je er een stad naast waar je een industry terrein aanlegt, je zorgt voor een verbinding en in je hoofdstad ga je beetje bij beetje slopen. Nieuwe industry zou alleen nog HT kunnen zijn aangezien je belastingen voor Dirty en Manuf. toch geen nieuwe aanbouw toestaanquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:11 schreef Piles het volgende:
Ah, ok.![]()
Vandaar dat er veel vraag is naar HT-Industrie, maar er toch zones leegblijven
Daar moet ik nog eens wat aan gaan ontwikkelen
Als ik jouw was zou ik eens even kijken op het themakaartje ''desirability'', dan kan je precies zien in welke gebieden vraag is naar welke soorten zonesquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, ok.![]()
Vandaar dat er veel vraag is naar HT-Industrie, maar er toch zones leegblijven
Daar moet ik nog eens wat aan gaan ontwikkelen
quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Hier verschenen mooi 4 dezelfde villa's.![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De eerst commerciële hoogbouw die werd gebouwd.
[ link | afbeelding ]
De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims.
[ link | afbeelding ]
Gelukkig tenminste een iemand die het boeit of het een beetje realistisch uitziet ja of nee.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
Vandaag verder gegaan met mijn stad Zuiderdieck. Zit op het moment zo rond de 20.000 inwoners.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De geothermische centrale die de stad stroom levert (naast de geleverde stroom vanuit de buurstad) en een antenne voor de GSM's van de Sims.
[ link | afbeelding ]
Zou je kunnen aankruisen welke dingen je wilt hebben? Maakt het voor mij wat makkelijker zoeken.quote:
Bedoelde het vooral globaal. De sfeer daarin! Prachtig!quote:Op maandag 17 maart 2008 17:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou je kunnen aankruisen welke dingen je wilt hebben? Maakt het voor mij wat makkelijker zoeken.
In ieder geval moet je op Simtropolis zoeken naar Pegasus en op SC4Devotion naar jeronij. Dan heb je al een aantal leuke dingen te pakken.
Heb er alvast een paar opgezocht.
Embankment Set
Marrast Footways (zit onder meer de trap in die je in de 1e screenshot ziet).
PEG MTP Geothermal Power Plant
PEG Geothermal Power Plant. Heb je PEG Security Fencing Kit bij nodig.
Het hoge gebouw dat je op screenshot 7 ziet is een Sky Farm en is van Pegasus. Kan je vanaf pagina 6 vinden, maar ik kan je aanraden om alle resultaten die op Pegasus krijgt door te zoeken. Zit geweldig spul tussen.
Ziet er heel erg vet uit!quote:Op zondag 16 maart 2008 17:03 schreef ElmarO het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |