abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2007 @ 01:29:49 #1
141722 X-fi
F.L.A.M.O.D.L.A.P.
pi_47178250


Handige links SimCity 4

  • Officiele SimCity 4 website
  • Officiele SimCity 4 Rush Hour website
  • Simtropolis.com (voor al je plugins)
  • SimCityCentral.net
  • Officiele Pegasus Productions (PEG) website
  • Volledige Strategy Gids

    Tips/Hints:

    - Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
  • Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
  • Rechtermuisklik, eigenschappen;
  • Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:Program FilesMaxisSimCity 4 DeluxeAppsSimCity 4.exe" -intro:off""

    Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

    property noPartialBackingStoreCopies false

    Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

    Dual Core processors:

    Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

    Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.

    Screenshots


    Vorige delen:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25

    Meest gevraagde Plugins

    Hole Diggin Lot
    Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is. Download hier

    Pond & Stream Kit


    PEG Pond Kit Deluxe Edition
    PEG Stream Kit Deluxe Edition

    Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

    PEG Pond Kit Transparent Patch

    Meer Pegasus

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
  • XS.to
  • ImageVenue

    - meer informatie wordt later toegevoegd -

    [ Bericht 52% gewijzigd door X-fi op 12-03-2007 01:47:50 ]
  • XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
    pi_47178447
    Effe offtopic, maar wat jij hier beschrijft met die tempoversnellingen heb ik precies eender met spellen zoals KotOR 1 en 2 en Neverwinter Nights 1. Ook Rome Total War heeft er af en toe last van. Beweer jij nu dat dit allemaal veroorzaakt word door mijn dual core processor ? En zo ja, draait alles dan zoals het behoort als ik jouw advies opvolg ?
    Radical islam is the snake in the grass.
    Moderate islam is the grass that hides the snake.
      maandag 12 maart 2007 @ 01:44:53 #3
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_47178488
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 01:42 schreef Hathor het volgende:
    Effe offtopic, maar wat jij hier beschrijft met die tempoversnellingen heb ik precies eender met spellen zoals KotOR 1 en 2 en Neverwinter Nights 1. Ook Rome Total War heeft er af en toe last van. Beweer jij nu dat dit allemaal veroorzaakt word door mijn dual core processor ? En zo ja, draait alles dan zoals het behoort als ik jouw advies opvolg ?
    Ja. Zeker weten. Had dit ook met NFS: Most Wanted en Carbon! alles is opgelost na infiniteit aanpassing!
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
    pi_47178664
    Hardstikke bedankt man, dit heb ik nooit geweten. Ik dacht al dat er iets mis was met mijn PC, en het had niet veel langer moeten duren of ik had er iemand naar laten kijken, dit bespaart me dus nog geld ook.

    En om dan maar weer terug ontopic te gaan, met SimCity 4 gebeurde dit inderdaad ook af en toe, dan zag je ineens het verkeer akls een debiel door de straten rijden. Toch vervelend dat zoveel games niet goed werken onder een dual core processor.
    Radical islam is the snake in the grass.
    Moderate islam is the grass that hides the snake.
      maandag 12 maart 2007 @ 02:22:09 #5
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_47178919
    Hah nieuw topic

    Zal meteen ff mijn nieuwe skyline posten. Vanavond alle NDEX gebouwen weer in plugin map gedaan.

    80.000 inwoners ondertussen.



    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_47179124
    tvp
    pi_47179794
    tvp
      maandag 12 maart 2007 @ 09:16:00 #8
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_47180784
    Ik ben ook weer begonnen .
    Ben met een boerendorpje begonnen als start voor een grotere buurstad, zit dat boerendorpje ondertussen op 50K inwoners .
      maandag 12 maart 2007 @ 09:54:03 #9
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_47181485
    meldt!
      maandag 12 maart 2007 @ 09:57:05 #10
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_47181555
    Mischien naast dat "boerendorpje" een echt boerendorpje maken hé
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_47181726
    Je bent vergeten de Wiki-link van de OP in de OP te zetten.
      maandag 12 maart 2007 @ 10:22:26 #12
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_47182116
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 09:57 schreef BlaZ het volgende:
    Mischien naast dat "boerendorpje" een echt boerendorpje maken hé
    En niet te lang mee bezig blijven .
    Scheelt ook denk ik.
    En wat rural dingen downloaden. Want anders concentreert alles om 1 punt en wordt het alsnog groot.
    Ik ga nu gewoon van dat dorpje een overgang van agrarisch naar de grote stad maken .
      maandag 12 maart 2007 @ 11:38:22 #13
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_47184103
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 10:22 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    En niet te lang mee bezig blijven .
    Scheelt ook denk ik.
    En wat rural dingen downloaden. Want anders concentreert alles om 1 punt en wordt het alsnog groot.
    Ik ga nu gewoon van dat dorpje een overgang van agrarisch naar de grote stad maken .
    Ja rural stadje maken is nog lastig, gewoon alleen light density zonen. En civic gebouwen met enorme radius hé.
    Heeft iemand trouwens brandweer met radius van hele stad ?
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_47184551
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 11:38 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Ja rural stadje maken is nog lastig, gewoon alleen light density zonen. En civic gebouwen met enorme radius hé.
    Heeft iemand trouwens brandweer met radius van hele stad ?
    Heb ik dacht ik wel voor je. Zal vanavond even kijken en dan eventueel online gooien.
      maandag 12 maart 2007 @ 12:38:38 #15
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_47186284
    Eigenlijk zou je een soort van tabs moeten hebben in SC4 zodat je kan switchen tussen bijv. soorten industrie enzo. Of rural, $, $$ en $$$. Ik scroll me heul de griebustering met al die nieuwe mods en lots .
      maandag 12 maart 2007 @ 16:27:47 #16
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_47195079
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 11:50 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Heb ik dacht ik wel voor je. Zal vanavond even kijken en dan eventueel online gooien.
    Mooi, ben ook nog op zoek naar goede medium density torens. Daarvan krijg je toch meestal erg veel van dezelfde.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_47195357
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 12:38 schreef bleiblei het volgende:
    Eigenlijk zou je een soort van tabs moeten hebben in SC4 zodat je kan switchen tussen bijv. soorten industrie enzo. Of rural, $, $$ en $$$. Ik scroll me heul de griebustering met al die nieuwe mods en lots .
    ik moet eigenlijk een keer een netjes ingedeelde plugins folder hebben (het liefst 1 die al gevuld is met een paar 100 MB aan data )
    want die van mij was een enorme tering zooi
      maandag 12 maart 2007 @ 17:23:32 #18
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_47197264
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 16:33 schreef mschol het volgende:

    [..]

    ik moet eigenlijk een keer een netjes ingedeelde plugins folder hebben (het liefst 1 die al gevuld is met een paar 100 MB aan data )
    want die van mij was een enorme tering zooi
    Kan mijne wel sharen op ftp als je wil. +/- 1 gb aan gebouwen, vooral HK/NDEX/BSC/Simgoober/Cobb spul + hoop civic.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_47197743
    Ohhhh.... mag ik dat dan ook? XD
    pi_47197827
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 17:23 schreef BlaZ het volgende:

    [..]

    Kan mijne wel sharen op ftp als je wil. +/- 1 gb aan gebouwen, vooral HK/NDEX/BSC/Simgoober/Cobb spul + hoop civic.
    hebbuh!

    graag dus
      maandag 12 maart 2007 @ 17:53:12 #21
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_47198159
    voeg maar toe , scheelt je in ieder geval uren werk op simtropolis

    Al toegevoegd

    [ Bericht 32% gewijzigd door BlaZ op 12-03-2007 18:03:10 ]
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_47198222
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 17:53 schreef BlaZ het volgende:
    voeg maar toe [email] , scheelt je in ieder geval uren werk op simtropolis
    Heb je even maar toegevoegd!
    pi_47198246
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 17:53 schreef BlaZ het volgende:
    voeg maar toe -spam edit-, scheelt je in ieder geval uren werk op simtropolis
    toegevoegd
      maandag 12 maart 2007 @ 18:12:50 #24
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_47198784
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 10:04 schreef ElmarO het volgende:
    Je bent vergeten de Wiki-link van de OP in de OP te zetten.
    Klopt, expres gedaan omdat die niet meer up2date is.
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
      maandag 12 maart 2007 @ 18:13:41 #25
    141722 X-fi
    F.L.A.M.O.D.L.A.P.
    pi_47198809
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 02:22 schreef BlaZ het volgende:
    Hah nieuw topic

    Zal meteen ff mijn nieuwe skyline posten. Vanavond alle NDEX gebouwen weer in plugin map gedaan.

    80.000 inwoners ondertussen.

    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Wauw
    XBOX360 Gamertag: WRNL | WORLDRACING.NL
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')