abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2004 @ 09:28:48 #1
62182 Georges
That's the shit
pi_20635579

Deel 9 als ik me niet vergis. Ik weet niet of er nog mensen zijn die het spelen.
Heb sinds kort Rush Hour dus ga maar eens kijken of dat wat is.

Hier de vorige delen:

http://forum.fok.nl/showtopic.php/254183
http://forum.fok.nl/showtopic.php/256816
http://forum.fok.nl/showtopic.php/260371
http://forum.fok.nl/showtopic.php/264258
http://forum.fok.nl/showtopic.php/280979
http://forum.fok.nl/showtopic.php/386048
http://forum.fok.nl/showtopic.php/403257
http://forum.fok.nl/topic/433343

[ Bericht 0% gewijzigd door Georges op 15-07-2004 09:45:13 ]
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  donderdag 15 juli 2004 @ 09:32:00 #2
62182 Georges
That's the shit
pi_20635614
Die url's zijn niet helemaal goed gegaan. Misschien dat een mod dat even kan aanpassen.
Ik weet namelijk niet hoe je de naam erbij krijgt.

Heeft iemand toevallig de tutorial voor beginners die in een van de eerdere topics werd genoemd?
Die link werkt niet meer.
pi_20635661
Je moet [ .php/ ] weghalen

Maar ik speel het spelleke nog steeds
pi_20636030
Ik heb t wel installed staan maar niet meer gespeelt voor een lange tijd. Ben ook bang dat ik mijn resultaat niet meer kan overtreffen

Where facts are few, experts are many.
  donderdag 15 juli 2004 @ 10:21:06 #5
62182 Georges
That's the shit
pi_20636315
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 10:02 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb t wel installed staan maar niet meer gespeelt voor een lange tijd. Ben ook bang dat ik mijn resultaat niet meer kan overtreffen

[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldige metropool/regio. Volgens mij had je die al eens gepost toch?
Sommige namen ook van steden

Zijn er eigenlijk dingen wezenlijk veranderd sinds Rush Hour? Er zijn wat nieuwe manieren van transport bijgekomen zag ik al. Maar moet je je strategie wijzigen door Rush Hour?
pi_20637046
De pathfinding is wat aangepast waardoor ik merkte dat het nut heeft je woongebieden niet met gewone wegen te verbinden met commercieele en industrieele gebieden. Hier gebruikte ik alleen snelwegen voor en OV (trein, metro, monorail) en dat vermindert het risico op verkeers dichtslipping

Ik had m idd eerder gepost, maar t blijft m'n paradepaardje natuurlijk
  zaterdag 17 juli 2004 @ 18:08:16 #7
62182 Georges
That's the shit
pi_20689144
Zo, heb nu een stad van 70k, nog niet echt veel, maar mijn map is al voor de helft vol.
Ben bezig om de industrie zoveel mogelijk naar buursteden te krijgen, lukt vrij aardig. Alleen de hi-tech industrie wil ik over houden.
Als ik zo doorga krijg ik nooit een stad van 250k (dat is wel het doel).
Is het nou zo dat je eerst moet wachten totdat de bestaande huizen vol zijn of blijven zonen?
pi_20689762
Ik krijg weer trek in sim city
  zaterdag 17 juli 2004 @ 22:34:56 #9
62182 Georges
That's the shit
pi_20694409
Heb nu een 100k stad.
Wat ik me nou afvraag is of een stad nog veel kan groeien als de buursteden niet groeien.
Iemand een antwoord?
pi_20694556
Als je het afwisseld met 2 steden gaat de groei sneller heb ik gemerkt. Met die regio met 2m sims kan ik een nieuwe stad maken, hd zonen en binnen 30 min. op 30k inwoners zitten. Hoe meer steden, hoe harder alles gaat groeien
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:42:20 #11
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_20695663
Ik krijg constant commentaar van m'n bewoners over ziekenhuizen en scholen. Ik kan dan wel constant nieuwe klinieken en kleine schooltjes bouwen, maar die raken snel vol. En grotere scholen en ziekenhuizen kosten veel geld per maand. Iemand enig idee hoe je effectief te werk kan gaan om deze problemen op te lossen, zonder al teveel kosten?
The night hides a world, but unveils a universe
  dinsdag 20 juli 2004 @ 01:19:56 #12
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_20735476
Ik ben ook weer begonnen, heerlijk verslavend spel. het is alweer bijna half twee, ik bedoel maar. Op mijn oude computer hield ik er mee op toen er hoogbouw begon te verschijnen, mijn arme pentium 450 trok dat niet zo goed. Nu kan ik weer naar hartelust bouwen, ondersteund door mijn Radeon 9600.

Ik ben zelfs aan een metrosysteem begonnen in het centrumstad van mijn regio, want echt infrastructureel verantwoord bezig was ik neit geweest, in het wilde weg allemaal straten bouwen enzo...maar die metro's werpen ng hun vruchten af ook! beter dan die rotbushokjes, die alleen maar voor gapende gaten zorgen, en 0% gebruikt worden...
pi_20740119
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:42 schreef Drakul het volgende:
Ik krijg constant commentaar van m'n bewoners over ziekenhuizen en scholen. Ik kan dan wel constant nieuwe klinieken en kleine schooltjes bouwen, maar die raken snel vol. En grotere scholen en ziekenhuizen kosten veel geld per maand. Iemand enig idee hoe je effectief te werk kan gaan om deze problemen op te lossen, zonder al teveel kosten?
Ik bouw nooit klinieken. Ik bouw altijd gelijk ziekenhuizen. Als je een kliniek $201 funding geeft kunnen er 334 patiënten in. Als je een ziekenhuis $200 funding geeft kunnen er 599 patiënten worden behandeld.

Dit geldt ook voor de basisscholen. Als je beide $165 funding geeft is er bij de kleine basisschool plaats voor 275 leerlingen. Bij de grote basisschool is er dan plaats voor 329 leerlingen. Dus als ik eenmaal de grote basisschool tot mijn beschikking heb verwijder ik de kleine en zet er de grote voor in de plaats. Bij de grote basisschool moet je wel de busfunding aanpassen. Deze zet ik bijna nooit hoger dan $140. Soms ook lager ligt er maar net aan hoe groot je stad is.
Ik hoop dat ik je hier iets mee heb geholpen.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 13:39:33 #14
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_20806552
Een taalvraagje:

Al het verkeer in mijn stad rijdt links.
Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat ik bij de installatie voor UK English heb gekozen. (sc4 deluxe edition)

Klopt het dat als ik nederlands of amerikaans engels had gekozen, dat ze dan gewoon rechts rijden?
Is er een manier om de taal te wijzigen, zonder te uninstallen/reinstallen?

En als ik moet uninstallen (of op een andere manier de taal wijzigen), blijven de huidige steden die ik gebouwd heb in tact?

Als iemand me hiermee kan helpen maak je me heel blij.

briljant spel overigens, ik zit er al enkele avonden aan gekluisterd. Wel erg jammer dat ie er bij een lange avond spelen telkens wel 1 of enkele keren helemaal uitklapt of vastloopt.
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
pi_20807188
Ja, dat klopt wel dat ze links rijden bij UK english. Zo realistisch is het spel wel gemaakt Maar hoe je het om kan zetten weet ik niet zo zeer, ik neem aan dat je het gewoon opnieuw kan installeren waarbij je de goeie taal kiest.

Je steden blijven wel werken, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou ze wel even backuppen, voor het geval het programma ze overschrijft tijdens de installatie.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:05:24 #16
66847 Mxyzptlk
pi_20811378
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 14:04 schreef Atreidez het volgende:
Ja, dat klopt wel dat ze links rijden bij UK english. Zo realistisch is het spel wel gemaakt Maar hoe je het om kan zetten weet ik niet zo zeer, ik neem aan dat je het gewoon opnieuw kan installeren waarbij je de goeie taal kiest.

Je steden blijven wel werken, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou ze wel even backuppen, voor het geval het programma ze overschrijft tijdens de installatie.
Okay, backuppen en re-installen dus dit weekend. Dat links rijden is toch irritant, vooral bij de rush hour missies. Wel een hoop werk voor de kleine wegwerkertjes natuurlijk, om razendsnel de verkeersborden en stoplichten aan te passen aan de nieuwe situatie.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:08:51 #17
66847 Mxyzptlk
pi_20811435
Speel je trouwens nog steeds regelmatig, atreidez? Ik zie dat je al aardig wat topic-deeltjes meebabbelt? Ik ben nieuwsgierig naar de lifespan. Ik speel nu een klein weekje, maar die ga ik nog heel veel spelen de komende maanden denk ik.
pi_20811541
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit spel heb gespeeld (volgens mij heb ik in deel 1 van dit topic nog een aantal keer gepost). Eigenlijk heb ik weer zin om overnieuw te spelen, maar er was één ding waar ik me hard aan begon te ergeren. Het om de 2 minuten checken of je politie, scholen en ziekenhuizen wel op hun grens zitten.

Als een school 200 leerlingen had stop je er geld in wat 210 leerlingen aan kan bij wijze van spreken. Maar aangezien dit variabel is blijf je constant checken. Toendertijd hoopte ik dat hier verandering in kwam, of een tooltje die dat voor je bijhoudt (nee, ik zie dat nie als cheaten. Meer een stukje gemak). Is daar iets in verandert?
pi_20811656
waar is de tijd van Simcity Classic en Simcity 2000 netwerk editie (l)
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:29:43 #20
66847 Mxyzptlk
pi_20811822
Simcity op de SNES was gaaf! Als je een half mijoen inwonmers zou halen, zou je een Mario-standbeeld kunnen krijgen. Maar toen ik eenmaal op 400.000 zat raakte het systeem zo overbelast dat een simcity-jaar wel 2 a 3 avonden duurde, kortom: ik had nog maanden naar die gare stad kunnen kijken voordat ik ooit aan de 500.000 zou komen.
pi_20818321
Ik heb m helemaal installed staan, maar probeerde me regio met een backup weer te laden maar lukt niet helemaal. Ik zie nog maar de helft van me steden en sommige zijn niet af.. De bestandsnamen zijn er wel allemaal, maar het was toen beetje demotiverend en nu zijn we al weer een paar weekjes verder. Voor mij was de lifespan dus tot ik een nieuwe windows kreeg
pi_20913192
Gister weer opnieuw begonnen, en rush hour samen met de patch brengt wel een betere balans. Het lijkt ook iets makkelijker geworden. Binnen 3 uur had ik 5000 inwoners, 3500 inkomsten en 3000 uitgave. De boeren nemen wel 2/3 van het gebouwde oppervlakte in, maar er is vraag naar, dus blijven bouwen

Ik heb een marktplaats erbij, gevangenis en een high school. Prima allemaal. Het enige is dat er geen vraag naar wat dan ook is. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen. Het eerder genoemde probleem zit er nog steeds in, dat is wel jammer. Maar het spel blijft gewoon erg tof en indrukwekkend. Er zijn maar weinig spellen die dat voor elkaar krijgen.
pi_20913430
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 10:02 schreef Atreidez het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
Echt een mega mooie Regio Atreidez

* NFSUndergroundII jaloers is!
pi_20913436
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:48 schreef Fantus het volgende:
Ik heb een marktplaats erbij, gevangenis en een high school. Prima allemaal. Het enige is dat er geen vraag naar wat dan ook is. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen. Het eerder genoemde probleem zit er nog steeds in, dat is wel jammer. Maar het spel blijft gewoon erg tof en indrukwekkend. Er zijn maar weinig spellen die dat voor elkaar krijgen.
Dat er geen demand is kan zijn omdat je stadje tevreden is. Je kan denk ik het beste nu een buurstadje maken die een andere opzet heeft (bv. zonder boeren en met dirty industrie), dan zal je zien dat de demand van je eerste stad ook weer omhoog gaat
pi_20913475
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:57 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Echt een mega mooie Regio Atreidez

* Atreidez jaloers is!
Thnx Al is dat plaatje op dit moment nog me enige herinnering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: