abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36468266





Handige links:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Officiele site
Officiele Rush Hour site
Simtropolis, voor al je plugins
Simcity Central
Official Pegasus Productions (PEG) site
Full Strategy Guide

Tips/Hints:

Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

property noPartialBackingStoreCopies false

Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

Dual Core processors:

Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.


Vorige delen:
01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Meest gevraagde Plugins:

Voetpaden

Download hier de witte versie en hier de asfalt versie. En hier kan je bijpassend gras vinden.

Meer Jeronij

Hole Diggin Lot

Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is.

Download hier

Pond & Stream Kit



PEG Pond Kit Deluxe Edition
PEG Stream Kit Deluxe Edition

Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

PEG Pond Kit Transparent Patch

Meer Pegasus

Network Addon Mod

Via onderstaande links kan je de Network Addon Mod downloaden.

Voorlopig nog niet beschikbaar

Tutorials:

Ik heb de eerste twee tutorials in pdf'je gestopt. Aangezien de plaatjes nou al voor de tweede keer niet echt meewerken.

  • Waterval aanleggen? Download via deze link de tutorial (3,17MB).

  • Stroom aanleggen zonder PowerLines? Kán dat Download dan via deze link de tutorial (2,18MB).

  • Wil je een brug over land aanleggen? Kijk dan hier hoe dat moet. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

  • Twee tutorials over hoe je een rural area kan aanleggen:

    Part 1 & Part 2. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

  • Tutorial over Rail/Road/Avenue overpasses (viaducten):

    Als je benieuws bent hoe je viaducten kan maken kan je hier kijken. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

    City Journals

    Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een aantal links naar City Journals te geven. Zijn voor mij nog weleens goed voor wat inspiratie. Ik heb ze gelinkt naar de laatste pagina waar op het moment van schrijven een update staat.

    Anduin Valley Revisited
    Palm Point
    The Empire of Chaumont
    Green Depra
    Simtropia

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
    XS.to
    ImageVenue

    Deze OP is hier te vinden

    [ Bericht 5% gewijzigd door peristilius op 30-03-2006 22:09:25 ]
  • pi_36468623
    blijft een leuk spel , tis jammer dat ik em de laatste jkeer niet aan de praat heb gekregen...
      woensdag 29 maart 2006 @ 17:56:47 #3
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_36468728
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

    [ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:27:52 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      woensdag 29 maart 2006 @ 18:39:54 #4
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36469778
    Zorg idd dat je een lang kustwater hebt, dit omdat de grondprijs langs t water vrij hoog ligt, maar je ook een vrij grote seaport kunt bouwen en jachthavens en beaches... Kust en beaches zijn ook
    echt heel goed in combinatie met hele dure commercial area's met avenues...

    Zorg ook dat je van te voren een soort structuur bedenkt van je wegennet en spoornet,
    dat scheelt echt een heleboel werk achteraf, en zorgt dat de doorstroom vrij optimaal is...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36475488
    Ik ga het straks ook weer even lekker spelen.
    pi_36475503
    Zal waarschijnlijk morgen nog wat aanpassingen doen aan de OP. Aangezien sommige links nu enigszins dood lopen.
    pi_36478232
    Kan je dan ook de tunnel en slope mod toevoegen? Desnoods via Rapidshare ofzo... Met moeite zijn sommige mods nog te vinden, de tunnel and slope mod echter niet. Bij voorbaat zeer veel dank!
    Waarom moet ik nou weer aan SC4 beginnen als Simtropolis alle links wegens verbouwing er uit gesloopt heeft ?
    pi_36481580
    Ik snap er helemaal niks van!

    Ik had een groot gedeelte van de stad gesloopt, omdat die verpaupert was geraak doordat er ff geen water was

    Ik een groot gedeelte hergebouwd. Gelijk alles beter ingedeeld (ook qua infractstructuur).
    Nu is alles af en is e rhet volgende. Ik heb een groot commercial gebied gemaakt (AKA downtown) en veel huizen erbij.. Tevens een groot stuk extra industriegebied gemaakt. Genoeg jobs.

    Nu willen ze VEEL industrie en VEEL huis. Om commercial vragen ze ook.
    Driekwart van mn huizengebied is volgebouwd, alleen zogoed als alles verpauperd door of geen baan of lange pendeltijden. Het erge is dat amper wordt gebouwd bij de industrie en commercial. Waarom gebeurd dit dan niet, zo hebben die huizen die maar 5 MINUTEN lopen van industrie/commercial liggen nooit banen. Beetje vaag van het spel.
    Moet je voor je zien. Groot woongebied met daarbij een evengroot industriegebied en een nog groter commercial gebied. Banen in overvloed, moest meteen ook de baanproblemen oplossen in het overige gedeelte van de stad
    Hoe kan dit vage probleem opgelost worden
      donderdag 30 maart 2006 @ 01:38:31 #9
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36482479
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 00:37 schreef renz0r het volgende:
    ...
    Hoe kan dit vage probleem opgelost worden
    Hoe zit t met scholing, veiligheid, vervuiling, grondprijs, openbaar vervoer etc?
    Het liefst moet je hoogopgeleide mensen hebben en veel hightech banen, want dan
    pas gaan je commercial area's ook echt goed draaien...

    Op een gegeven moment, nadat het een hele tijd goed is gegaan, en je stad vol zit met
    mensen die gelukkig zijn, en er huizentekort dreigt, moet je ook systematisch de belasting
    verhogen als je je stad niet groter wil laten worden...

    Daar moet je natuurlijk wel weer vette voorzieningen voor terug plaatsen om de mensen
    gelukkig te houden...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36487835
    Weet iemand hoe je de Radical Ordinance Mod moet gebruiken? Ik krijg elke keer de melding:

    Auto-Ordinance Toggling
    On:ToggleAllOrdinance()
    pi_36487897
    Op welke site kan je regio's downloaden?
    pi_36488200
    kijk op simptropolis.com of op simvision.net
    pi_36491419
    wat betreft de radical ordinance, daar ben ik inmiddels uit.
    pi_36529683
    ik krijg weinig flats weet iemand een simpele manier omdt te krijgen ??
    pi_36529748
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 14:02 schreef MoonCatcher het volgende:
    wat betreft de radical ordinance, daar ben ik inmiddels uit.
    tis wel handig als je een oplossing plaatst heb /had hetzelfde probleem
    pi_36531771
    quote:
    Op donderdag 30 maart 2006 00:37 schreef renz0r het volgende:
    Ik snap er helemaal niks van!

    Ik had een groot gedeelte van de stad gesloopt, omdat die verpaupert was geraak doordat er ff geen water was

    Ik een groot gedeelte hergebouwd. Gelijk alles beter ingedeeld (ook qua infractstructuur).
    Nu is alles af en is e rhet volgende. Ik heb een groot commercial gebied gemaakt (AKA downtown) en veel huizen erbij.. Tevens een groot stuk extra industriegebied gemaakt. Genoeg jobs.

    Nu willen ze VEEL industrie en VEEL huis. Om commercial vragen ze ook.
    Driekwart van mn huizengebied is volgebouwd, alleen zogoed als alles verpauperd door of geen baan of lange pendeltijden. Het erge is dat amper wordt gebouwd bij de industrie en commercial. Waarom gebeurd dit dan niet, zo hebben die huizen die maar 5 MINUTEN lopen van industrie/commercial liggen nooit banen. Beetje vaag van het spel.
    Moet je voor je zien. Groot woongebied met daarbij een evengroot industriegebied en een nog groter commercial gebied. Banen in overvloed, moest meteen ook de baanproblemen oplossen in het overige gedeelte van de stad
    Hoe kan dit vage probleem opgelost worden
    Heb je wel gevraagd naar wat voorn commercial en industrial ze vragen? Als hun vragen om industrie klasse 1 moet je natuurlijk niet komen met klasse 3, omdat die mensen vaag laagopgeleid zijn. Als je wilt weten welke soort ze willen moet je gewoon op die balkjes naar de vraag klikken.(In het engels is dat RCI en in het nederlands WCI)
    :-)
    pi_36567535
    Heb Simcity 4 Deluxe te koop... heb er geen tijd voor...

    check hier IN v&a [TK] Diverse zaken
    pi_36600166
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:49 schreef mschol het volgende:

    [..]

    tis wel handig als je een oplossing plaatst heb /had hetzelfde probleem
    Het bestandje autotoggleordinance.dat uit je pluginsmap verwijderen. Daarna kan je in het spel handmatig in en uitschakelen bij stedelijke verordening. Dus je inkomsten en uitgaven blad uitklappen.
    pi_36607207
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 12:51 schreef LennyKravitz het volgende:
    Kan iemand dit prijsverschil verklaren?

    Layout verneukende link

    http://www.dixons.nl/De_o(...)SW05014/default.aspx

    .
    Nee... wel apart inderdaad

    Hm wou nog een opmerking maken dat je de NAM van deze site af kon halen, maar ik ben vorige week blijkbaar net op tijd geweest
      maandag 3 april 2006 @ 15:32:43 #21
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_36609484
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 12:51 schreef LennyKravitz het volgende:
    Kan iemand dit prijsverschil verklaren?
    Waarschijnlijk een verschil in de verpakking... Ik heb de deluxe versie ook in de
    speelgoedwinkel gekocht voor 15 EUR...

    Ik heb dit vaker gezien, ook dat in dezelfde winkel eenzelfde spel lag voor een
    verschillende prijs met een iets andere verpakking...

    Ze doen die spellen die bijvoorbeeld in de originele verpakking voor 40 EUR ingekocht
    zijn normaliter ook echt niet weg onder die prijs...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_36614950
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 12:51 schreef LennyKravitz het volgende:
    Kan iemand dit prijsverschil verklaren?

    gal url

    http://www.dixons.nl/De_o(...)W05014/default.aspx.
    Ja! !!

    het heet bol.com
    pi_36621824
    Ik heb een vraag over het spel. Als ik een Sim in een huis plaats dan wil die nog wel eens gaan klagen dat de woon- en verkeer niet goed lopen en de Sim al meerdere keren naar het werk heeft geprobeerd te rijden, maar dat de Sim telkens weer bij het beginpunt uitkomt en zegt dat het wel een Bermuda Driehoek lijkt. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: eenrichtingsverkeer-wegen, straatnamen, verschillende parken aanleggen zodat niet alles meer op elkaar lijkt, maar het schijnt niet te helpen.

    En dan nog iets, het lukt me maar niet om de inkomsten hoger dan de uitgaven te krijgen, wat kan ik hieraan doen? Alsmaar de belastingen verhogen houd ook een keer op en alle uitgaven minder maken helpt ook niet, want dan wordt er ook geklaagd. Ik blijf altijd een mintens een verschil van 800 euro of hoger houden.
    Vrolijkheid overleeft elke strijd.
    pi_36641538
    Hoera! De modds & downloads section van Simtropolis doet het weer! (alleen die tunnel & slope mod waar ik om zat te zeuren staat er niet tussen )
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 21:25 schreef darkqueen het volgende:
    Ik heb een vraag over het spel. Als ik een Sim in een huis plaats dan wil die nog wel eens gaan klagen dat de woon- en verkeer niet goed lopen en de Sim al meerdere keren naar het werk heeft geprobeerd te rijden, maar dat de Sim telkens weer bij het beginpunt uitkomt en zegt dat het wel een Bermuda Driehoek lijkt. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: eenrichtingsverkeer-wegen, straatnamen, verschillende parken aanleggen zodat niet alles meer op elkaar lijkt, maar het schijnt niet te helpen.

    En dan nog iets, het lukt me maar niet om de inkomsten hoger dan de uitgaven te krijgen, wat kan ik hieraan doen? Alsmaar de belastingen verhogen houd ook een keer op en alle uitgaven minder maken helpt ook niet, want dan wordt er ook geklaagd. Ik blijf altijd een mintens een verschil van 800 euro of hoger houden.
    En ook voor jou is dat zo te horen goed nieuws, want hier zijn heel wat pathfinding mods te vinden...

    En dat van die succesvolle stad, probeer eens wat er in de openingspost staat
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')