Deze OP is hier te vindenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
ik heb chello classicquote:van mschol uit het vorige topic:
ok back on topic
maar volgens mij mis ik em nog steeds je snelheid (wat voor abbonement heb je dan?)
* mschol heeft mxstream basic/ hccnet basic abbo (das 3200kbit/768kbit)quote:Op zondag 5 juni 2005 13:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan heb je een 4mbit/1mbit verbinding.
* ElmarO ook Chello Classic heeft.
quote:Op zondag 5 juni 2005 14:27 schreef ElmarO het volgende:
Nog wat screenshots van mijn stad Brétigny. Deze stad heeft op het moment 250.394 inwoners.
De grotere CO$$$ gebouwen komen ook de van de grond
[[url=http://img59.echo.cx/img59/554/sc132brtigny2uv.th.jpg]afbeelding][/URL]
Uitbreiding van mijn snelwegennet.
[[url=http://img59.echo.cx/img59/4042/sc133brtigny7db.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ze hebben nu eindelijk industrie in Brétigny.
[[url=http://img59.echo.cx/img59/241/sc134brtigny2xi.th.jpg]afbeelding][/URL]
Een nieuwe kerk
[[url=http://img59.echo.cx/img59/1928/sc135brtigny4tm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Een totaaloverzicht van Brétigny.
[[url=http://img59.echo.cx/img59/3057/sc136brtigny2uq.th.jpg]afbeelding][/URL]
kleine stad dan nog ok..quote:Op zondag 5 juni 2005 14:36 schreef crossover het volgende:
omghoe krijgen jullie het voor elkaar!!!
bij mij gaat het altijd zo:
1: met veel moed en zin begin ik aan een nieuwe stad
2: na 500/1000 inwoners gaat het mis met de financien
3: ik sluit leningen af
4: het gaat nog steeds slecht, dus ga ik kloten met de disasters
5: stad staat in vuur en vlam
6: ik heb geen zin meer en speel een tijd niet
hoe doen jullie dat? een grote stad maken
Doorblijven bouwen dude. Nooit afwachten.quote:Op zondag 5 juni 2005 14:36 schreef crossover het volgende:
omghoe krijgen jullie het voor elkaar!!!
bij mij gaat het altijd zo:
1: met veel moed en zin begin ik aan een nieuwe stad
2: na 500/1000 inwoners gaat het mis met de financien
3: ik sluit leningen af
4: het gaat nog steeds slecht, dus ga ik kloten met de disasters
5: stad staat in vuur en vlam
6: ik heb geen zin meer en speel een tijd niet
hoe doen jullie dat? een grote stad maken
Die kerk ziet er wel mooi uit, heb je daar een linkje van? En je gebruikt zo te zien de Europese wegenmod oid, waardoor de gewone wegen er anders uitzien. Heb je daar ook een linkje van en werkt die meteen op de bestaande wegen of moet je ze eerst opnieuw neerleggen?quote:Op zondag 5 juni 2005 14:27 schreef ElmarO het volgende:
Nog wat screenshots van mijn stad Brétigny. Deze stad heeft op het moment 250.394 inwoners.
De grotere CO$$$ gebouwen komen ook de van de grond
[[url=http://img59.echo.cx/img59/554/sc132brtigny2uv.th.jpg]afbeelding][/URL]
Uitbreiding van mijn snelwegennet.
[[url=http://img59.echo.cx/img59/4042/sc133brtigny7db.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ze hebben nu eindelijk industrie in Brétigny.
[[url=http://img59.echo.cx/img59/241/sc134brtigny2xi.th.jpg]afbeelding][/URL]
Een nieuwe kerk
[[url=http://img59.echo.cx/img59/1928/sc135brtigny4tm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Een totaaloverzicht van Brétigny.
[[url=http://img59.echo.cx/img59/3057/sc136brtigny2uq.th.jpg]afbeelding][/URL]
vda Ter Aar Aardamseweg 2 Reformed Churchquote:Op zondag 5 juni 2005 14:47 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die kerk ziet er wel mooi uit, heb je daar een linkje van? En je gebruikt zo te zien de Europese wegenmod oid, waardoor de gewone wegen er anders uitzien. Heb je daar ook een linkje van en werkt die meteen op de bestaande wegen of moet je ze eerst opnieuw neerleggen?
Verder ziet het er heel mooi uit, die dennenbomen rechts zijn ook leuk. Alleen zou ik zelf niet die zonnecelcentrales neerzetten, vind ze niet echt mooi
dat hoort eigenlijk niet te moeten.. je zou het toch ook zonder cheats moeten kunnen doen. niet dat ik zo'n anti cheater benquote:Op zondag 5 juni 2005 14:39 schreef mschol het volgende:
[..]
kleine stad dan nog ok..
meer als 100 inwonders -> geld problemen
cheats voor geld -> verder bouwen
ik heb altijd finaciele problemen, doe ik niks aan...quote:Op zondag 5 juni 2005 15:00 schreef crossover het volgende:
[..]
dat hoort eigenlijk niet te moeten.. je zou het toch ook zonder cheats moeten kunnen doen. niet dat ik zo'n anti cheater ben
En weer een plugin erbij.quote:Op zondag 5 juni 2005 14:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
vda Ter Aar Aardamseweg 2 Reformed Church
Euro Road
Je wegen worden automatisch omgezet naar de Europese versie dus je hoeft je wegen niet opnieuw aan te leggen. Je moet alleen wel even zoeken naar de nieuwste versie.
De standaardzonnecentrale is inderdaad mooier, maar ik vind die teveel ruimte innemen. Deze neemt wat minder ruimte in.
Zebra pad modquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |