abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8128640
En hier gaan we verder met onze avonturen in SimCity land

Mijn advies om een goede stad te bouwen: ontzettend snel bouwen, ik bouwde zo snel dat ik in 2 jaar al 8000 inwoners had
En meteen voorzieningen als grote brandweer en groot politiebureau en mooie parken, ja ja zo gaat het goed vanmiddag ff screenies plaatsen.

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_8128668
De cashflow is zo onregelmatig in dat spel. Zo heb je 1800 $ per maand erbij, en met wat pech staakt alle ziekenhuispersoneel.

Ik had graag de luchtvervuiling wat omlaag !! Iemand tips? 1 enkel parkje hier en daar is geen oplossing .

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  maandag 27 januari 2003 @ 09:59:55 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8128670
quote:
Op maandag 27 januari 2003 09:56 schreef Dezz het volgende:
Mijn advies om een goede stad te bouwen: ontzettend snel bouwen
Grappig, mijn advies was juist: rustig aan beginnen. Lukt ook Maar dan wel heel goed het budget en de actieradius van je voorzieningen in de gaten houden!

Voor de nieuwkomers: Het grote [SimCity 4] topic deeltje II

maandag 27 januari 2003 @ 10:07:56 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_8128750
Ik bouwde te snel, ging bijna over mijn nek

Wat vooral verstandig is, is om met mid-density te beginnen. Als er weinig mensen willen wonen, komen er weinig mensen, maar ze kunnen wel uitbreiden naar mid als het moet. Zodra dat vol is, gewoon je zones op high-density zetten.
Vooral uitbreiden de lucht in.

Wat ik een nadeel blijf vinden is dat je voor een redelijke stad zo 10 krachtcentrales nodig hebt

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_8128923
quote:
Op maandag 27 januari 2003 10:07 schreef MrTorture het volgende:
Ik bouwde te snel, ging bijna over mijn nek

Wat vooral verstandig is, is om met mid-density te beginnen. Als er weinig mensen willen wonen, komen er weinig mensen, maar ze kunnen wel uitbreiden naar mid als het moet. Zodra dat vol is, gewoon je zones op high-density zetten.
Vooral uitbreiden de lucht in.

Wat ik een nadeel blijf vinden is dat je voor een redelijke stad zo 10 krachtcentrales nodig hebt

Precies zoals ik het doe
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_8128984
Die power valt mij ook vies tegen. Mijn stad groeit te snel, dus er bestaan nog geen schone microwave dingen, waardoor ik gewoon zwart water in de rivier heb stromen.

Voor de rest loopt het al aardig. (Ik speel nu die geimporteerde map van Amsterdam en omgeving).

123
pi_8129457
quote:
Op maandag 27 januari 2003 09:59 schreef D-Devil het volgende:
De cashflow is zo onregelmatig in dat spel. Zo heb je 1800 $ per maand erbij, en met wat pech staakt alle ziekenhuispersoneel.

Ik had graag de luchtvervuiling wat omlaag !! Iemand tips? 1 enkel parkje hier en daar is geen oplossing .

Om de luchtvervuiling in je residential area's te verminderen kan je het carpoolen stimuleren (bij city ordnances). Kost wel erg veel als je veel wegen hebt, maar scheelt veel!
Luchtvervuiling in je dirty industry sectoren kan je niet echt tegengaan, maar dat maakt niet uit omdat er dan toch wel industrie bij komt. Na een tijdje kan je overgaan op high-tech industrie, dan heb je geen vervuiling meer.
pi_8129533
quote:
Op maandag 27 januari 2003 09:59 schreef D-Devil het volgende:

BOMEN!!!! Veel bomen, als je bijvoorbeeld je powerplant helemaal insluit met bomen dan komt er geen pollution doorheen! (en dan moet je echt VEEL bomen planten! )
pi_8130367
quote:
Op maandag 27 januari 2003 11:14 schreef DKS_ReDHeaD het volgende:

[..]

BOMEN!!!! Veel bomen, als je bijvoorbeeld je powerplant helemaal insluit met bomen dan komt er geen pollution doorheen! (en dan moet je echt VEEL bomen planten! )

maar neemt dat dan niet het gevaar op brand toe als je allemaal bomen er rond zet???
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_8130381
Ik heb er nog geen last van gehad, heb 65.000 inwoners....
pi_8130597
quote:
Op maandag 27 januari 2003 09:39 schreef Frollo in het vorige SimCity 4 topic het volgende:
Wel jammer dat door het realisme de humor een beetje is achtergebleven; ik heb nog geen llama gezien. Maar voor de rest is het absoluut een topspel.
Dat vond ik ook wel jammer: Die Llamedome uit Simcity2000 was toch wel heel mooi. Heeft Will Wright (Hij is dus Lamafan) misschien niet zoveel bijgedragen aan de ontwikkeling van SimCity 4?

Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen. Maar goed, het spel zelf is geweldig, zelfs met wat minder humor.

And there was much rejoicing.
  maandag 27 januari 2003 @ 12:30:10 #12
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_8130690
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:23 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Dat vond ik ook wel jammer: Die Llamedome uit Simcity2000 was toch wel heel mooi. Heeft Will Wright (Hij is dus Lamafan) misschien niet zoveel bijgedragen aan de ontwikkeling van SimCity 4?

Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen. Maar goed, het spel zelf is geweldig, zelfs met wat minder humor.

Will Wright heeft geloof ik geneens meegeholpen eraan. Tenminste dat lijkt me als ik de credits in het boekje zo zie.

Ik heb hem Zaterdag gekocht maar nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen. Wel heel even gespeeld en het voelt best goed aan. Maar veel nieuwe opties heb ik nog niet ontdekt tegenover SC3000. Maar goed, ms ontdek ik ze nog wel. Ben iig tevreden over mijn aankoop.

pi_8130870
Zou het opzich niet geinig zijn om een contest te maken met als onderwerp een Nederlandse stad zo goed mogelijk na te bouwen

Amsterdam lijkt me wel een leuke

pi_8131053
amsterdam is moeilijk.

alleen de binnenstad met al de grachtjes is al moelijk.

maandag 27 januari 2003 @ 12:50:42 #15
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_8131208
Laten we beginnen met Lutjebroek, of iets dergelijks... Niet te moeilijk iig
pi_8131719
deze is ook makkelijk (het is mijn dorp) zie de link

http://people.zeelandnet.nl/deschuur/images/aagtekerke/000604-008.jpeg

maandag 27 januari 2003 @ 13:27:00 #17
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_8131809
quote:

[..]

De tourist trap is een lama, die houdt ook bij hoe ver die spuigt.
Je eigen huis houdt bij hoeveel mensen ongewild in je huis komen, leger basis houdt bij hoeveel aardappels er geschilt zijn, gevangenis houdt aantal nummerborden bij. City hall heeft records lost, je hebt er nog een die meters rode tape bij houdt. Eigenlijk alle speciale dingen hebben wel wat.
pi_8133018
Ik heb er steeds last van dat ze om industrie vragen, maar dat het gewoon niet volgebouwd wordt... en commercial en residental is dan geeen vraag naar... dus wil mijn stad niet verder groeien... wie weet wat er aan te doen?

martijn

Vroeger wilde ik coureur worden, nu ben ik koerier....
  maandag 27 januari 2003 @ 14:55:26 #19
45143 dtale
Did I do that ?!
pi_8133285
quote:
Op maandag 27 januari 2003 13:27 schreef Tweek het volgende:

[..]

De tourist trap is een lama, die houdt ook bij hoe ver die spuigt.
Je eigen huis houdt bij hoeveel mensen ongewild in je huis komen, leger basis houdt bij hoeveel aardappels er geschilt zijn, gevangenis houdt aantal nummerborden bij. City hall heeft records lost, je hebt er nog een die meters rode tape bij houdt. Eigenlijk alle speciale dingen hebben wel wat.

Begraafplaats houd bij hoeveel graven er verwisseld zijn erg leuk.
en trouwerijen worden bijgehouden in het geloofsgebouw (ben ff naam kwijt).
"Never underestimate the predictability of stupidity"
  maandag 27 januari 2003 @ 15:28:42 #20
15967 Frollo
pi_8133830
quote:
Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen.
Ik zal het je nóg straffer vertellen...

Eigenlijk was het puur toeval. Het was toevallig nacht (na 0:00) toen ik de begraafplaats neerpootte, en stom toevallig moest ik meteen daarna vlak in de buurt maximaal inzoomen. En toen zag ik ze: een menigte zombies, waarvan de aanvoerder een oranje jack aanhad, die van de overkant van de straat naar het kerkhof schuifelden!

This is thriller... Oooh yeah...

Ik heb later nog wel eens gekeken, maar geen Michael Jackson meer gezien. Wel 'gewone' zombies, en alleen na middernacht.

Ik neem mijn eerdere opmerking over 'gebrek aan humor' dus volledig terug!

pi_8135298
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:44 schreef trance_fan het volgende:
amsterdam is moeilijk.

alleen de binnenstad met al de grachtjes is al moelijk.

Ja idd daar heb je toch wel gelijk in.
Ik ga nu proberen mijn woonplaats na te maken. Er is nog een bedrijventerrein wat niet op de kaart staat hier en ook nog een vliegveld, dat komt er natuurlijk allemaal wel bij

Oh ja de A2 ook

maandag 27 januari 2003 @ 16:34:30 #22
15967 Frollo
pi_8135356
quote:
Op maandag 27 januari 2003 15:28 schreef Frollo het volgende:
This is thriller... Oooh yeah...
Kom op mensen, ben ik nou echt de enige die dit gezien heeft?
pi_8135456
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:34 schreef Frollo het volgende:

[..]

Denk het
pi_8135538
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:34 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik zal vannacht eens kijken...
Hoelang blijven ze rondspoken?
  maandag 27 januari 2003 @ 16:57:55 #25
15967 Frollo
pi_8136029
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:40 schreef DJKoster het volgende:
Hoelang blijven ze rondspoken?
Geen idee. Ze komen iig tussen 0:00 en 1:00 (speltijd bedoel ik dus hè; controleer de tijd door de muispijl op de speldatum te hooveren).
Als het goed is, en je hebt maximaal ingezoomd, dan zie je zombies met de armen vooruitgestoken op het kerkhof rondsjokken
Michael Jackson als zombie heb ik alleen gezien meteen nadat ik de begraafplaats neerplantte. Of ie nog terugkomt, weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')