Mijn advies om een goede stad te bouwen: ontzettend snel bouwen, ik bouwde zo snel dat ik in 2 jaar al 8000 inwoners had
En meteen voorzieningen als grote brandweer en groot politiebureau en mooie parken, ja ja zo gaat het goed vanmiddag ff screenies plaatsen.
Ik had graag de luchtvervuiling wat omlaag !! Iemand tips? 1 enkel parkje hier en daar is geen oplossing .
quote:Grappig, mijn advies was juist: rustig aan beginnen. Lukt ook
Op maandag 27 januari 2003 09:56 schreef Dezz het volgende:
Mijn advies om een goede stad te bouwen: ontzettend snel bouwen
Voor de nieuwkomers: Het grote [SimCity 4] topic deeltje II
Wat vooral verstandig is, is om met mid-density te beginnen. Als er weinig mensen willen wonen, komen er weinig mensen, maar ze kunnen wel uitbreiden naar mid als het moet. Zodra dat vol is, gewoon je zones op high-density zetten.
Vooral uitbreiden de lucht in.
Wat ik een nadeel blijf vinden is dat je voor een redelijke stad zo 10 krachtcentrales nodig hebt
quote:Precies zoals ik het doe
Op maandag 27 januari 2003 10:07 schreef MrTorture het volgende:
Ik bouwde te snel, ging bijna over mijn nekWat vooral verstandig is, is om met mid-density te beginnen. Als er weinig mensen willen wonen, komen er weinig mensen, maar ze kunnen wel uitbreiden naar mid als het moet. Zodra dat vol is, gewoon je zones op high-density zetten.
Vooral uitbreiden de lucht in.Wat ik een nadeel blijf vinden is dat je voor een redelijke stad zo 10 krachtcentrales nodig hebt
Voor de rest loopt het al aardig. (Ik speel nu die geimporteerde map van Amsterdam en omgeving).
quote:Om de luchtvervuiling in je residential area's te verminderen kan je het carpoolen stimuleren (bij city ordnances). Kost wel erg veel als je veel wegen hebt, maar scheelt veel!
Op maandag 27 januari 2003 09:59 schreef D-Devil het volgende:
De cashflow is zo onregelmatig in dat spel. Zo heb je 1800 $ per maand erbij, en met wat pech staakt alle ziekenhuispersoneel.Ik had graag de luchtvervuiling wat omlaag !! Iemand tips? 1 enkel parkje hier en daar is geen oplossing
.
quote:BOMEN!!!! Veel bomen, als je bijvoorbeeld je powerplant helemaal insluit met bomen dan komt er geen pollution doorheen! (en dan moet je echt VEEL bomen planten! )
Op maandag 27 januari 2003 09:59 schreef D-Devil het volgende:
De cashflow is zo onregelmatig in dat spel. Zo heb je 1800 $ per maand erbij, en met wat pech staakt alle ziekenhuispersoneel.Ik had graag de luchtvervuiling wat omlaag !! Iemand tips? 1 enkel parkje hier en daar is geen oplossing
.
quote:maar neemt dat dan niet het gevaar op brand toe als je allemaal bomen er rond zet???
Op maandag 27 januari 2003 11:14 schreef DKS_ReDHeaD het volgende:[..]
BOMEN!!!! Veel bomen, als je bijvoorbeeld je powerplant helemaal insluit met bomen dan komt er geen pollution doorheen! (en dan moet je echt VEEL bomen planten! )
quote:Dat vond ik ook wel jammer: Die Llamedome uit Simcity2000 was toch wel heel mooi.
Op maandag 27 januari 2003 09:39 schreef Frollo in het vorige SimCity 4 topic het volgende:
Wel jammer dat door het realisme de humor een beetje is achtergebleven; ik heb nog geen llama gezien. Maar voor de rest is het absoluut een topspel.
Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen. Maar goed, het spel zelf is geweldig, zelfs met wat minder humor.
quote:Will Wright heeft geloof ik geneens meegeholpen eraan. Tenminste dat lijkt me als ik de credits in het boekje zo zie.
Op maandag 27 januari 2003 12:23 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Dat vond ik ook wel jammer: Die Llamedome uit Simcity2000 was toch wel heel mooi.
Heeft Will Wright (Hij is dus Lamafan) misschien niet zoveel bijgedragen aan de ontwikkeling van SimCity 4?
Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen.
Maar goed, het spel zelf is geweldig, zelfs met wat minder humor.
Ik heb hem Zaterdag gekocht maar nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen. Wel heel even gespeeld en het voelt best goed aan. Maar veel nieuwe opties heb ik nog niet ontdekt tegenover SC3000. Maar goed, ms ontdek ik ze nog wel. Ben iig tevreden over mijn aankoop.
Amsterdam lijkt me wel een leuke
alleen de binnenstad met al de grachtjes is al moelijk.
http://people.zeelandnet.nl/deschuur/images/aagtekerke/000604-008.jpeg
quote:De tourist trap is een lama, die houdt ook bij hoe ver die spuigt.
Op maandag 27 januari 2003 12:23 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Dat vond ik ook wel jammer: Die Llamedome uit Simcity2000 was toch wel heel mooi.
Heeft Will Wright (Hij is dus Lamafan) misschien niet zoveel bijgedragen aan de ontwikkeling van SimCity 4?
Een van de weinige 'uitingen van humor' ben ik tegengekomen op de begraafplaats, waar wordt bijgehouden hoeveel kisten er verkeerd liggen.
Maar goed, het spel zelf is geweldig, zelfs met wat minder humor.
martijn
quote:Begraafplaats houd bij hoeveel graven er verwisseld zijn
Op maandag 27 januari 2003 13:27 schreef Tweek het volgende:[..]
De tourist trap is een lama, die houdt ook bij hoe ver die spuigt.
Je eigen huis houdt bij hoeveel mensen ongewild in je huis komen, leger basis houdt bij hoeveel aardappels er geschilt zijn, gevangenis houdt aantal nummerborden bij. City hall heeft records lost, je hebt er nog een die meters rode tape bij houdt. Eigenlijk alle speciale dingen hebben wel wat.
quote:Ik zal het je nóg straffer vertellen...
Op maandag 27 januari 2003 12:23 schreef SuperSiem het volgende:
Eigenlijk was het puur toeval. Het was toevallig nacht (na 0:00) toen ik de begraafplaats neerpootte, en stom toevallig moest ik meteen daarna vlak in de buurt maximaal inzoomen. En toen zag ik ze: een menigte zombies, waarvan de aanvoerder een oranje jack aanhad, die van de overkant van de straat naar het kerkhof schuifelden!
This is thriller... Oooh yeah...
Ik heb later nog wel eens gekeken, maar geen Michael Jackson meer gezien. Wel 'gewone' zombies, en alleen na middernacht.
Ik neem mijn eerdere opmerking over 'gebrek aan humor' dus volledig terug!
quote:Ja idd daar heb je toch wel gelijk in.
Op maandag 27 januari 2003 12:44 schreef trance_fan het volgende:
amsterdam is moeilijk.alleen de binnenstad met al de grachtjes is al moelijk.
Oh ja de A2 ook
quote:Kom op mensen, ben ik nou echt de enige die dit gezien heeft?
Op maandag 27 januari 2003 15:28 schreef Frollo het volgende:
This is thriller... Oooh yeah...
quote:Denk het
Op maandag 27 januari 2003 16:34 schreef Frollo het volgende:[..]
Kom op mensen, ben ik nou echt de enige die dit gezien heeft?
quote:Ik zal vannacht eens kijken...
Op maandag 27 januari 2003 16:34 schreef Frollo het volgende:[..]
Kom op mensen, ben ik nou echt de enige die dit gezien heeft?
quote:Geen idee. Ze komen iig tussen 0:00 en 1:00 (speltijd bedoel ik dus hè; controleer de tijd door de muispijl op de speldatum te hooveren).
Op maandag 27 januari 2003 16:40 schreef DJKoster het volgende:
Hoelang blijven ze rondspoken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |