abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8932515
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:15 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb de weaknesspays optie een paar keer gebruikt omdat stukjes snelweg verkeerd werden neergezet en t weghalen daarvan koste me ontiegelijk veel geld Maar niet om sneller te kunnen bouwen ofzo..

volgens mij is die cheat daar ook voor bedoelt

Ik snap ook niet dat als ik bijv. $1000 in cash heb en een stukje snelweg moet aansluiten, mij dat ineen 30.000 kost en dus het geld in het rood schiet. Als ik dan die 30.000 wel heb, kost het me plots toch maar $2.400 ipv die 30.000
Heb ik ook als ik op een brug wil aansluiten.
123
pi_8932615
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:18 schreef K3 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat als ik bijv. $1000 in cash heb en een stukje snelweg moet aansluiten, mij dat ineen 30.000 kost en dus het geld in het rood schiet. Als ik dan die 30.000 wel heb, kost het me plots toch maar $2.400 ipv die 30.000

hier de vorige
Het [SimCity 4] topic deeltje IV
pi_8932730
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:18 schreef K3 het volgende:

[..]

Ik ken het, maar toch zit er systeem in ook. Bv. je bouwt tegen een rare ondergrond waarvoor het rechttrekken erg duur is of je bouwt over iets heen waardoor de sloopkosten erg duur zijn.. Maar soms zijn idd de bedragen ook een beetje onverklaarbaar, maarja.. discussieren zit er helaas nog niet, en dan heb ik t nog nie eens over bouwfraude
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:37:57 #5
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8932972
Weet een van jullie misschien hoe je onderwatertunnels voor wegen enz. kan maken?

Ik weet dat het mogelijk is, maar het is me nog niet gelukt om er een door een rivier te maken.

Tot nu toe is het me alleen door een berg gelukt...

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_8933029
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:37 schreef MaxiTitan het volgende:
... onderwatertunnels voor wegen enz. ...

Ik weet dat het mogelijk is, maar het is me nog niet gelukt om er een door een rivier te maken.

Tot nu toe is het me alleen door een berg gelukt...

Hoe weet je dat het mogelijk is?
Alleen de metro krijg ik onder water.
123
  vrijdag 7 maart 2003 @ 13:41:08 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8933054
(Laatste post van het vorige topic)
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:16 schreef K3 het volgende:
Uitschieter met muis: zeer irritant als je een zone aan het trekken bent als er brand uitbreekt
Oww damn ja, op die manier heb ik een weg over letterlijk de hele map getrokken!
pi_8933141
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:41 schreef Frollo het volgende:
[..]

Oww damn ja, op die manier heb ik een weg over letterlijk de hele map getrokken!

Je kan het voorkomen dor de muis ingedrukt te houden, ESC indrukken en dan de muis loslaten. Maar goed, soms snap ik niet waarom-ie zo aan het ratelen is met de HD, dan laat ik mijn muis los en is het kwaad al geschied.
Overigens vind ik het jammer dat je geen weg kan leggen onder een brug door die over een vallei is gespannen.
123
  vrijdag 7 maart 2003 @ 14:20:36 #9
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8934042
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:40 schreef K3 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het mogelijk is?
Alleen de metro krijg ik onder water.

Ik heb dat gelezen op het simcity.com forum/bbs en ik heb het vaker horen vallen op dat forum...

Hier de quote die me tot die conclusie bracht dat het wel mogelijk is...

quote:
It's really not that hard once you get the hang of it, though it is quite expensive, but hey, the Chunnel wasn't cheap.
It's a bit easier and cheaper if you know where you want your underwater tunnel while your still in God mod before you start the city. Just run a bit of land across the river where your tunnel is going to be and enter the city mode.

now build an underground tunnel through the bit of land you left across the river. to do this either depress the land on either end so that your tunnel entrance is below ground level or have the land that crosses the river be raised a bit from gound level so that the road will become a tunnel when you drag across it.

lowering the land to build beneath ground level does requre some precision landscaping so be sure to use the shift-1 landscaping tool to target specific squares to so that you have enough slope that the road will tunnel.

So now that you've got an underground road running across the river under your land bridge, just user the lower terrain feature and sink your land bridge down into the river. It doesn't kill the tunnel. It still works!

This can be done with normal roads AND highways.

I hope you can figure it out from this, enjoy!

Ah wacht, nu ik hem nog eens lees snap ik hem.

Nah nu weten jullie het ook (hopelijk ) is het toch niet voor niets geweest...

MaxiTitan City
pi_8934098
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 13:41 schreef Frollo het volgende:
[..]

ja dat heb ik nu ook altijd... ben ik toevallig iets met de bulldozer aan het weghalen, breekt er brand uit.. hup halve kaart gedelete
  FOK!fossiel vrijdag 7 maart 2003 @ 17:28:16 #11
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_8938856
Kheb een beetje probleempjes in mijn stad. Heb 'n klein beetje winst, maar de RCI schommelt echt ontzettend waardoor mijn geld ook heel erg schommelt en ik opeens heel erg in het rood sta en ook nog eens mijn powercentrales overbelast zijn.
Nu al 4x opnieuw geprobeerd en nu ga ik maar een nieuwe (buur)stad bouwen, grmbl

En na een tijdje stad alles zo'n beetje naar beneden, joepie zelfs als ik mijn taxed naar beneden gooi

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_8940540
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 17:28 schreef RemCow het volgende:
Kheb een beetje probleempjes in mijn stad. Heb 'n klein beetje winst, maar de RCI schommelt echt ontzettend waardoor mijn geld ook heel erg schommelt en ik opeens heel erg in het rood sta en ook nog eens mijn powercentrales overbelast zijn.
Nu al 4x opnieuw geprobeerd en nu ga ik maar een nieuwe (buur)stad bouwen, grmbl

En na een tijdje stad alles zo'n beetje naar beneden, joepie zelfs als ik mijn taxed naar beneden gooi

Dit lijken me symptonen voor onderbezetting van bv. scholen, ziekenhuizen, brandweer of politie (weet nie hoeveel inwoners je hebt ). Alles goed gefund en genoeg capaciteit en dekking?
  zaterdag 8 maart 2003 @ 10:37:11 #13
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8950468
Zie hier mijn eerste tunnel die onder een rivier doorgaat...

Na lang oefenen is het me toch gelukt, die uitgangen werden soms afgebroken terwijl ik de berg om die tunnel aan het verwijderen was, met als resultaat dat ik weer opnieuw kon beginnen...

MaxiTitan City
pi_8950546
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 10:37 schreef MaxiTitan het volgende:
Zie hier mijn eerste tunnel die onder een rivier doorgaat...

[afbeelding]

Na lang oefenen is het me toch gelukt, die uitgangen werden soms afgebroken terwijl ik de berg om die tunnel aan het verwijderen was, met als resultaat dat ik weer opnieuw kon beginnen...

En hoeveel heeft het gekost?
  zaterdag 8 maart 2003 @ 11:09:32 #15
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_8950660
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 10:49 schreef DJKoster het volgende:

[..]

En hoeveel heeft het gekost?

Rond de §6000 geloof ik, ik heb het niet helemaal bijgehouden (omdat ik 5 keer opnieuw moest beginnen en elke keer het wat anders kostte) en ik heb de god modus gebruikt voor de landscaping want als je de 'gewone' landscape tool gebruikt die dus geld kost dan kom je veeel duurder uit (natuurlijk)...

Nog een tip bouw hem in het begin en niet in een volle stad, dat maakt het een stuk makkelijker...

Ik heb deze alleen als test gebruikt om te kijken of het echt mogelijk was...

Voor instructies zie de quote 5 posts boven deze...

MaxiTitan City
pi_8950673
Bij mij wil die niet op Hardware renderer Grrr
alles geprobeerd, nieuwe drivers e.d. hij blijft maar tergu springen op software render... btw heb een (ouderwets gezellige) Creative Banshee
pi_8962354
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:11 schreef BazP het volgende:
Bij mij wil die niet op Hardware renderer Grrr
alles geprobeerd, nieuwe drivers e.d. hij blijft maar tergu springen op software render... btw heb een (ouderwets gezellige) Creative Banshee
Dat klopt dus, want die wordt niet ondersteund
  zondag 9 maart 2003 @ 16:35:01 #18
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_8982285
ik ben weer verder gegaan met sc4 maar er is overal dikke congestion. Nu heb ik overal metro aangelegd maar dat helpt ook niet veel. Dus heb ik maar besloten om ook een highway aan te leggen. Maar nu wil ik twee highways met elkaar connecten (vallen samen onder een hoek van 90 graden). Volgens mij is de enigste manier om een cloverleaf te bouwen maar hoe moet dat? Ik heb al van alles geprobeerd (level terrain verlagen, twee highways zo dicht mogelijk bij elkaar bouwen etc.)

Weet iemand hoe dit moet?

Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 9 maart 2003 @ 16:40:25 #19
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_8982437
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:35 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ben weer verder gegaan met sc4 maar er is overal dikke congestion. Nu heb ik overal metro aangelegd maar dat helpt ook niet veel. Dus heb ik maar besloten om ook een highway aan te leggen. Maar nu wil ik twee highways met elkaar connecten (vallen samen onder een hoek van 90 graden). Volgens mij is de enigste manier om een cloverleaf te bouwen maar hoe moet dat? Ik heb al van alles geprobeerd (level terrain verlagen, twee highways zo dicht mogelijk bij elkaar bouwen etc.)

Weet iemand hoe dit moet?

ja, de snelweg die je wilt laten kruisen moet je helemaal over die andere snelweg heen trekken. Als het goed is licht het kruisende gedeelte groen op, met de vraag of je daar een cloverleaf wilt plaatsen. Wist het eerst ook niet, maar dit is de enige manier volgens mij.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zondag 9 maart 2003 @ 17:14:06 #20
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_8983440
quote:
Op zondag 9 maart 2003 16:40 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

ja, de snelweg die je wilt laten kruisen moet je helemaal over die andere snelweg heen trekken. Als het goed is licht het kruisende gedeelte groen op, met de vraag of je daar een cloverleaf wilt plaatsen. Wist het eerst ook niet, maar dit is de enige manier volgens mij.

maar ik kan die highways niet over elkaar heen trekken. De weg wordt dan gewoon rood...
  zondag 9 maart 2003 @ 20:22:33 #21
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_8988103
quote:
Op zondag 9 maart 2003 17:14 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

maar ik kan die highways niet over elkaar heen trekken. De weg wordt dan gewoon rood...

is al gelukt, dus laat maar...
  maandag 10 maart 2003 @ 10:17:38 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8999699
Ben het hele weekend, voor zover ik geen andere verplichtingen had, bezig geweest met het creëren van een eigen region: het Rijk van Nijmegen

Het viel niet mee zonder satellietkaarten, moet ik zeggen. De Waal en andere watermassa's liggen nu goed op hun plek, maar de hoogteverschillen moet ik nog maken, uit het hoofd. Nou ja, in elk geval is het een mooie gelegenheid om eindelijk eens te leren omgaan met Photoshop.

Als ie af is, volgende week hoop ik, zal ik hem uiteraard beschikbaar stellen. Zodat liefhebbers hun eigen Waalsprong kunnen simuleren, kunnen zien wat er gebeurt als je de Ooijpolder en het Heumense Bos volbouwt, de files op de Oranjesingel kunnen proberen op te lossen, enzovoort!

maandag 10 maart 2003 @ 10:35:03 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_9000079
Gister SimCity4 op mijn pc gezet ...

1 uur geslapen ..

Ow, ik zit nu op mjin werk ja .

Maar ik heb tot nu altijd een beetje mijn budget verkeken en daardoor een grote lening moeten nemen waardoor ik nog blutter werd .

gelukkig heb ik de rampen goed uit kunnen testen .

die zien er wel errug leuk uit moet ik zeggen .

ik ga het nu eens rustig proberen, allemaal kleine regiostadjes bouwen met elk hun eigen specialiteit, 1 met water, 1 met stroom, 1 met industrie en 1 met alleen maar huisjes, en dan ook nog 1 met een vliegveld en 1 met een haven of 2.

hopen dat dat een beetje werkt, is wel veel geregel trouwens, is het trouwens hetzelfde principe als in "the sims" als je in een andere stad bbezig bent dat de rest van de steden "bevriezen" als je er niet mee bezig bent?

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 10 maart 2003 @ 21:15:44 #24
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_9019948
Op dit moment heb ik het volgende probleem: alle SCI staan op het maximum in de plus, maar toch gebeurt er niks Huisjes komen leeg te staan, industry zones worden niet opgevuld... iemand een oplossing hiervoor?
  maandag 10 maart 2003 @ 22:28:36 #25
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_9022213
Ik heb net simcity 4 geinstalleerd, doch hij start niet op (het is een orginele versie). Als ik simcity wil opstarten dan krijg ik een access violation error. Machine ook al opnieuw opgestart. Ik draai WIN2000UK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')