Deze OP is hier te vindenquote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/706147/5/30#27422938]zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben. Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen
.
- Ik creëer er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de beginstad een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd vervelende dingen stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Klik en dan de Hole Digging Lot.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef AMD64 het volgende:
Misschien iets leukers? Wat screenshots in de OP te gooien?
En nog iets. Welke set heb ik nodig om het land te verlagen voor een snelweg te verzinken?
Bedanktquote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klik en dan de Hole Digging Lot.
--Edit--
Zal ik misschien later op de middag wel doen.
d'r is wat mis met de quote in de OP kijk er eff naar zou ik zeggenquote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klik en dan de Hole Digging Lot.
--Edit--
Zal ik misschien later op de middag wel doen.
je hebt een thumbnail gepost das primaquote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Jeetje. Een nieuw Sim City Wonder is geboren.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Wat ik nu uitvogel is langs de randen van mijn steden laagbouw te creeeren (LR) en in het midden (HR) echt van die torensquote:Op zondag 17 juli 2005 16:13 schreef MrTorture het volgende:
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
Als je alleen maar high density gebruikt dan krijg je dat ja. Ik gebruik nu alleen low density en bij op en afritten zet ik wat higher density neer maar dat is echt schaars.. De metropool zelf wordt wel meer hoogbouw maar wel alleen in het centrum, en niet over de hele map, ik vind dat ook niet zo mooi, maar t betekent wel minder inwonersquote:Op zondag 17 juli 2005 16:13 schreef MrTorture het volgende:
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
Kosten die grote Monorailstations die bij jou op het plaatje staat nou ook zo duur per maand?quote:Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]
Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren![]()
beetje simpele stad vind je niet?quote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Hij is simpel inderdaad. Maarja. Jammer van de gebouwenquote:Op zondag 17 juli 2005 16:26 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
beetje simpele stad vind je niet?ook jammer dat zoveel gebouwen leeg staan
let ik niet op, soms wel maar dan staat er heel snel een tol poortjequote:Op zondag 17 juli 2005 16:33 schreef -DailaLama- het volgende:
Het is aldoor zo druk bij de verbindingen tussen mijn steden.
die snelweg de grond in is wel coolquote:Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]
Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |