Deze OP is hier te vindenquote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/706147/5/30#27422938]zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben. Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen
.
- Ik creëer er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de beginstad een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd vervelende dingen stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Klik en dan de Hole Digging Lot.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef AMD64 het volgende:
Misschien iets leukers? Wat screenshots in de OP te gooien?
En nog iets. Welke set heb ik nodig om het land te verlagen voor een snelweg te verzinken?
Bedanktquote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klik en dan de Hole Digging Lot.
--Edit--
Zal ik misschien later op de middag wel doen.
d'r is wat mis met de quote in de OP kijk er eff naar zou ik zeggenquote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klik en dan de Hole Digging Lot.
--Edit--
Zal ik misschien later op de middag wel doen.
je hebt een thumbnail gepost das primaquote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Jeetje. Een nieuw Sim City Wonder is geboren.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Wat ik nu uitvogel is langs de randen van mijn steden laagbouw te creeeren (LR) en in het midden (HR) echt van die torensquote:Op zondag 17 juli 2005 16:13 schreef MrTorture het volgende:
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
Als je alleen maar high density gebruikt dan krijg je dat ja. Ik gebruik nu alleen low density en bij op en afritten zet ik wat higher density neer maar dat is echt schaars.. De metropool zelf wordt wel meer hoogbouw maar wel alleen in het centrum, en niet over de hele map, ik vind dat ook niet zo mooi, maar t betekent wel minder inwonersquote:Op zondag 17 juli 2005 16:13 schreef MrTorture het volgende:
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
Kosten die grote Monorailstations die bij jou op het plaatje staat nou ook zo duur per maand?quote:Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]
Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren![]()
beetje simpele stad vind je niet?quote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Hij is simpel inderdaad. Maarja. Jammer van de gebouwenquote:Op zondag 17 juli 2005 16:26 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
beetje simpele stad vind je niet?ook jammer dat zoveel gebouwen leeg staan
let ik niet op, soms wel maar dan staat er heel snel een tol poortjequote:Op zondag 17 juli 2005 16:33 schreef -DailaLama- het volgende:
Het is aldoor zo druk bij de verbindingen tussen mijn steden.
die snelweg de grond in is wel coolquote:Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]
Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren![]()
Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonderquote:
Ik hoop van wel. Want die is behoorlijk duur. Alleen die versie van maximaal 10.000 mensen is $20 per maand.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonderTe drukke verbindingen met buursteden heb ik voorheen ook wel van geleerd, zal me niet meer gebeuren zo.
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/connect1.jpg]afbeelding][/url]
En die monorail stationsDie zijn idd erg duur, was me nog niet opgevallen, maar kan je dat met een tooltje aanpassen? Zal toch wel iets aan te doen zijn, want zo blijf ik bezig met bijvullen (ja, ik speel niet via budget enzo).
Ligt eraan in welke richting je de weg trekt. Maakt voor de rest weinig uit.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:16 schreef AMD64 het volgende:
ElmarO. Even over die 'hole digging lot' Hoe moet ik die kraantjes neerzetten? Maakt dat nog uit?
Ok, stel ik wil naar rechts. Dan mogen de kranen niet naar beneden of naar boven richten?quote:Op zondag 17 juli 2005 19:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke richting je de weg trekt. Maakt voor de rest weinig uit.
Alsjeblieft. Klikquote:Op zondag 17 juli 2005 19:24 schreef Renesite het volgende:
hole digging lot kan ik niet downloaden, staat nergens![]()
Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:26 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ok, stel ik wil naar rechts. Dan mogen de kranen niet naar beneden of naar boven richten?
Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.quote:
Ik keek op simtroplis ofzo en daar stond niet DOWNLOAD ofzoquote:Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.
[..]
Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.
Ok dankje welquote:Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.
[..]
Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.
Hmmm, hij vloog er opeens uit hieroquote:
ik heb die wole diggers nooit begrepen, heb ze wel maar begrijpenquote:Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonderTe drukke verbindingen met buursteden heb ik voorheen ook wel van geleerd, zal me niet meer gebeuren zo.
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/connect1.jpg]afbeelding][/url]
En die monorail stationsDie zijn idd erg duur, was me nog niet opgevallen, maar kan je dat met een tooltje aanpassen? Zal toch wel iets aan te doen zijn, want zo blijf ik bezig met bijvullen (ja, ik speel niet via budget enzo).
Ik wel Ô^quote:Op zondag 17 juli 2005 20:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb die wole diggers nooit begrepen, heb ze wel maar begrijpennee
Jemig.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:02 schreef mschol het volgende:
ik had een hele mooie kust stad die was vcoor network addon slechts `500 inwonders, nu zijn het er al 5 000
en ze lopen wat af:
[[url=http://img246.imageshack.us/img246/8735/smallcity10dec1911216265241dt.th.jpg]afbeelding][/URL]
jaa echt een kust stad, dat andere eilandje (rechts onderin) heb ik zelf gemaakt en ligt compleet in zeequote:
Hoe verzin je hetquote:Op zondag 17 juli 2005 21:06 schreef mschol het volgende:
[..]
jaa echt een kust stad, dat andere eilandje (rechts onderin) heb ik zelf gemaakt en ligt compleet in zee
dus op de mappen om deze heen moet ik iets op dat stukje land verzinnen wat ik er bij ga krijgen
Dat vind ik ook een GROOT minpunt.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:11 schreef Sanne het volgende:
Even een blond vraagje: is er een Undo-functie in SC4?
Ik leg wel eens iets verkeerd aan en om het dan weer te slopen kost alleen maar meer geld. Een Ctrl Z functie zou handig zijn.
quote:Op zondag 17 juli 2005 21:16 schreef Sanne het volgende:
Mijn stadje. 31.000 inwoners, al bijna 3 x failliet, maar met Weaknesspays houd ik het aardig uit.
[[url=http://img259.imageshack.us/img259/6786/dearvalley7jan1011215560209ah.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik dacht ook dat het in die oudere versies wel zat.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:13 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een GROOT minpunt.![]()
Volgens mij zat dat wel in SC3000 namelijk.
Die is er helaas nietquote:Op zondag 17 juli 2005 21:11 schreef Sanne het volgende:
Even een blond vraagje: is er een Undo-functie in SC4?
Ik leg wel eens iets verkeerd aan en om het dan weer te slopen kost alleen maar meer geld. Een Ctrl Z functie zou handig zijn.
En dan nog 5000 inwonersquote:Op zondag 17 juli 2005 21:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ik moest ergens uit kunnen breiden... anders had ik alleen dat kleine klere stukkie
Is dat die bank?quote:Op zondag 17 juli 2005 21:18 schreef AMD64 het volgende:
[..]!
Doe je goedEn een leuke stad om te zien. Wil jij een tooltje hebben waarmee je gelijk 50.000.000 dollar krijgt?
heb simcity 2000 een hele tijd gespeeld en daar zat het niet in en in simcity classic ook niet...quote:Op zondag 17 juli 2005 21:18 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het in die oudere versies wel zat.
quote:Op zondag 17 juli 2005 21:21 schreef Sanne het volgende:
[..]
Is dat die bank?
Ik had net alle cheats erafgesloopt. Had energiecentrales die geld opleverden ipv kosten. Maar dan is de lol er ook snel af.
Wat ik heel graag zou hebben is die map van Amsterdam. Heb hem wel gevonden maar kan hem ongeregistreerd niet downloaden.
Dat doe die bank idd.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:21 schreef Sanne het volgende:
[..]
Is dat die bank?
Ik had net alle cheats erafgesloopt. Had energiecentrales die geld opleverden ipv kosten. Maar dan is de lol er ook snel af.
Wat ik heel graag zou hebben is die map van Amsterdam. Heb hem wel gevonden maar kan hem ongeregistreerd niet downloaden.
Nee hoor. Ze bedoeld alleen maar dat ze niets van Simtropolis kan downloaden. Je moet namelijk registreren.quote:
owquote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze bedoeld alleen maar dat ze niets van Simtropolis kan downloaden. Je moet namelijk registreren.
Weet je wat Sanne?
en uiteindelijk ben ik dan de schuldige, ik heb een hele tijd geleden gezorgt dat amd verslaad werd aan het spelquote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef QyRoZ het volgende:
Stomme AMD. Door dat plugin-topic ben ik weer verslaafd geraakt.
Misschien is die bank toch wel erg handig.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Dat doe die bank idd.
Je plaatst hem ergens neer. Je klik met het vraagteken (?) op je bank (linkermuisknop). Je klikt het venster wat je dan krijgt weg, en dan klik je op +50.000.000 et voila
Sorry QyRoZquote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef QyRoZ het volgende:
Stomme AMD. Door dat plugin-topic ben ik weer verslaafd geraakt.
maar dan een temp account aan...quote:Op zondag 17 juli 2005 21:25 schreef AMD64 het volgende:
Inloggen mag je met mijn nick!
je bent een lieviequote:Op zondag 17 juli 2005 21:25 schreef AMD64 het volgende:
Inloggen mag je met mijn nick!
knip!
En niet veranderen aan mijn settings aub.
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_BetterPathfinding_2xCapacity_10xCommute.datquote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port.
Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?
En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
Installeer de Industrty Quadrupler, dan heb je m geheid de volgende keer als je de map laad.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port.
Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?
En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.datquote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port.
Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?
En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
snap die noig niet helemaal moetme daarvoor iets meer inlezenquote:Op zondag 17 juli 2005 22:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
ddie klonk mij te veel als cheaten in me orenquote:Op zondag 17 juli 2005 22:17 schreef Atreidez het volgende:
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_PerfectPathfinding_5xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat
Wat is dat dan voor een mod?quote:Op zondag 17 juli 2005 22:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
Tja. Ik ben nu wat moois aan het uitproberen. Heb iemand zien spelen met een stad van 850.000 inwoners. Commute time was heel laag en alle wegen waren groen.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:41 schreef blieblie het volgende:
Ik vind die hokkerige steden er zo onnatuurlijk uitzien.
Het scheelt wel qua drukte in je infrastructuur, maar het ziet er zo saai uit.
Ze zijn schitterendquote:Op maandag 18 juli 2005 03:28 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben net 1,5 uur bezig geweest met downloaden weer van simtropolis. Ik kwam een gebouwtje tegen van SimGoober en toen ik er nog meer zag was ik ineens dertien pagina's verder en had ik ze bijna allemaalWel allemaal growable, dus ze verschijnen gewoon zelf bij commerciele gebieden, een stuk leuker voor de diversiteit
[afbeelding][afbeelding]
Ik ik zie net dat AMD er ook weer wat gave bij heeft gezet in het andere topic
Eigenlijk zou dat negatieve effecten moeten hebben.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:41 schreef blieblie het volgende:
Ik vind die hokkerige steden er zo onnatuurlijk uitzien.
Het scheelt wel qua drukte in je infrastructuur, maar het ziet er zo saai uit.
Die gebruik ik ook jaquote:Op zondag 17 juli 2005 22:17 schreef Atreidez het volgende:
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_PerfectPathfinding_5xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat
is bij mij nou nooit gebeurd..quote:Op maandag 18 juli 2005 11:12 schreef Renesite het volgende:
en mijn simcity knalde er uit
Was net lekker bezig
is dat bij eerste plaatje helemaal rechtsonderin naast de powerline een busstation???quote:Op maandag 18 juli 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
Mijn dorpje GelrenA met 3200 inwoners
[[url=http://img169.imageshack.us/img169/2544/159xl.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img169.imageshack.us/img169/4796/165py.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img169.imageshack.us/img169/4844/171bn.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img169.imageshack.us/img169/7099/188xy.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img169.imageshack.us/img169/7129/192hi.th.jpg]afbeelding][/URL]
Jupz, is een European style busstation geloof ik.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat bij eerste plaatje helemaal rechtsonderin naast de powerline een busstation???
Dank uquote:Op maandag 18 juli 2005 12:26 schreef AMD64 het volgende:
blieblie. mooie toevoeging!
Bij mij gebeurt het heel soms als ik bepaalde gebouwen aan klikquote:
Is inderdaad een European/Modern style bushalte. Die gebruik ik ook in mijn stad Brétigny. En bij die plugin zitten ook nog 2 andere. Je hebt ook een NYC style bushalte en een Rural (is alleen een bankje).quote:Op maandag 18 juli 2005 13:19 schreef blieblie het volgende:
[..]
Jupz, is een European style busstation geloof ik.
Die mod kan je vinden in het plugion topic.
Ik zal hem er wel even bijzetten.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik wist niet dat wij ook toe mochten voegenIk heb er meteen een paar bijgezet ook!
Ik zoek trouwens nog steeds de naam van die toren met die blauwe bliksemstralen erlangs. In het plugin topic is die andere toren opgenomen, maar die bedoelde ik niet.
a thanxquote:Op maandag 18 juli 2005 13:23 schreef Atreidez het volgende:
Dit is die bushalte, in het bus stop pack - klik
Omdat ik zelf nog veel suburban aan t maken ben gebruik ik deze set altijd -quote:Op maandag 18 juli 2005 13:24 schreef mschol het volgende:
[..]
a thanx
die ziet er tenminste goed uit
Als het goed is kan je met de iLive Reader mods maken.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:39 schreef mschol het volgende:
weet iemand hoe je zelf het spel kan gaan modden met weke tools enzo???
dan kan ik misschien zelf wel wat leuke aanpassingern maken
hmmm ok, k'vind het een beetje gaar proggie vandaar dat ik dat vroegquote:Op maandag 18 juli 2005 13:41 schreef ElmarO het volgende:
Dit is trouwens de NYC bushalte.
[afbeelding]
[..]
Als het goed is kan je met de iLive Reader mods maken.
Jaquote:Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat bij eerste plaatje helemaal rechtsonderin naast de powerline een busstation???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |