abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28880365





Handige links:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Officiele site
Officiele Rush Hour site
Simtropolis, voor al je plugins
Simcity Central
Official Pegasus Productions (PEG) site
Full Strategy Guide

Tips/Hints:

Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:Program FilesMaxisSimCity 4 DeluxeAppsSimCity 4.exe" -intro:off

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

property noPartialBackingStoreCopies false

Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.


Vorige delen:
| 01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/706147/5/30#27422938]zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben . Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
- Ik creëer er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de beginstad een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd vervelende dingen stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door ElmarO op 17-07-2005 13:38:03 ]
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 13:33:17 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28880378
fipo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 17 juli 2005 @ 13:33:40 #3
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28880384
Misschien iets leukers? Wat screenshots in de OP te gooien?

En nog iets. Welke set heb ik nodig om het land te verlagen voor een snelweg te verzinken?
pi_28880435
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef AMD64 het volgende:
Misschien iets leukers? Wat screenshots in de OP te gooien?

En nog iets. Welke set heb ik nodig om het land te verlagen voor een snelweg te verzinken?
Klik en dan de Hole Digging Lot.

--Edit--

Zal ik misschien later op de middag wel doen.


[ Bericht 4% gewijzigd door ElmarO op 17-07-2005 19:27:24 ]
  zondag 17 juli 2005 @ 13:48:13 #5
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28880643
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Klik en dan de Hole Digging Lot.

--Edit--

Zal ik misschien later op de middag wel doen.
Bedankt Over het hoofd gezien
  zondag 17 juli 2005 @ 14:30:08 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28881556
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef Renesite het volgende:
fipo
wat een matige tvp


No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28881737
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Klik en dan de Hole Digging Lot.

--Edit--

Zal ik misschien later op de middag wel doen.
d'r is wat mis met de quote in de OP kijk er eff naar zou ik zeggen
(verkapte tvp )

a was niet jou schuld, er zat een fout in de wiki ..
das ook weer opgelost
  zondag 17 juli 2005 @ 14:55:02 #8
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_28882340
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000



bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_28882369
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000

[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]

bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
je hebt een thumbnail gepost das prima
hoe groote het plaatje daar achter is maakt niks uit (voor eigen risico enzo)

leuke stad
  zondag 17 juli 2005 @ 14:56:51 #10
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_28882394
ja dat merk ik nu pas
Widening the bell curve.. one step at a time
  zondag 17 juli 2005 @ 15:00:07 #11
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28882503
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000

[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]

bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Jeetje. Een nieuw Sim City Wonder is geboren.

Wat een stad. Hulde!
pi_28884028
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..



Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren
Where facts are few, experts are many.
  zondag 17 juli 2005 @ 16:13:41 #13
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28884357
Prachtige huizen Atreidez. Hoeveel inwoners heb jij dan alleen nu in dat dorpje die je zojuist aan ons laat zien?
  zondag 17 juli 2005 @ 16:13:52 #14
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28884360
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 17 juli 2005 @ 16:17:30 #15
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28884455
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:13 schreef MrTorture het volgende:
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
Wat ik nu uitvogel is langs de randen van mijn steden laagbouw te creeeren (LR) en in het midden (HR) echt van die torens
  zondag 17 juli 2005 @ 16:17:35 #16
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_28884457
hoe krijg je meer high rise c$$$, en c$$. Ik heb in mijn steden wel een paar 4000/6000 torens maar het staat er niet vol mee. Ook snap ik niet waarom als ik rond de 750-800 inwoners kom hij gewoon stopt met groeien. Vaak zakt demand in terwijl ik naar mijn mening niks anders doe.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_28884479
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:13 schreef MrTorture het volgende:
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
Als je alleen maar high density gebruikt dan krijg je dat ja. Ik gebruik nu alleen low density en bij op en afritten zet ik wat higher density neer maar dat is echt schaars.. De metropool zelf wordt wel meer hoogbouw maar wel alleen in het centrum, en niet over de hele map, ik vind dat ook niet zo mooi, maar t betekent wel minder inwoners

Dat plaatje is dus van een 40k stadje, maar je ziet maar een fractie natuurlijk
Where facts are few, experts are many.
pi_28884614
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..

[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]

Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren
Kosten die grote Monorailstations die bij jou op het plaatje staat nou ook zo duur per maand?

[ Bericht 1% gewijzigd door ElmarO op 17-07-2005 16:40:22 ]
pi_28884671
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000

[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]

bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
beetje simpele stad vind je niet? ook jammer dat zoveel gebouwen leeg staan
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  zondag 17 juli 2005 @ 16:29:31 #20
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28884741
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:26 schreef Bennie_K het volgende:

[..]

beetje simpele stad vind je niet? ook jammer dat zoveel gebouwen leeg staan
Hij is simpel inderdaad. Maarja. Jammer van de gebouwen
  zondag 17 juli 2005 @ 16:33:48 #21
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28884791
Het is aldoor zo druk bij de verbindingen tussen mijn steden.
  zondag 17 juli 2005 @ 16:35:39 #22
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28884818
Ik moet nodig rush hour es kopen.
pi_28885468
die better pathfinding enzo van de NaM is goed, al me'n steden krijgen opeens meer mensen en hoogbouw
pi_28885477
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:33 schreef -DailaLama- het volgende:
Het is aldoor zo druk bij de verbindingen tussen mijn steden.
let ik niet op, soms wel maar dan staat er heel snel een tol poortje
pi_28885495
quote:
Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..

[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]

Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren
die snelweg de grond in is wel cool
pi_28887744
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:08 schreef mschol het volgende:
die snelweg de grond in is wel cool
Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonder Te drukke verbindingen met buursteden heb ik voorheen ook wel van geleerd, zal me niet meer gebeuren zo.



En die monorail stations Die zijn idd erg duur, was me nog niet opgevallen, maar kan je dat met een tooltje aanpassen? Zal toch wel iets aan te doen zijn, want zo blijf ik bezig met bijvullen (ja, ik speel niet via budget enzo).
Where facts are few, experts are many.
pi_28887910
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonder Te drukke verbindingen met buursteden heb ik voorheen ook wel van geleerd, zal me niet meer gebeuren zo.

[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/connect1.jpg]afbeelding][/url]

En die monorail stations Die zijn idd erg duur, was me nog niet opgevallen, maar kan je dat met een tooltje aanpassen? Zal toch wel iets aan te doen zijn, want zo blijf ik bezig met bijvullen (ja, ik speel niet via budget enzo).
Ik hoop van wel. Want die is behoorlijk duur. Alleen die versie van maximaal 10.000 mensen is $20 per maand.
  zondag 17 juli 2005 @ 19:14:49 #28
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28888388
quote:
Op zondag 17 juli 2005 16:35 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik moet nodig rush hour es kopen.
Moet je echt doen. Het is geen rommel
  zondag 17 juli 2005 @ 19:16:29 #29
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28888423
ElmarO. Even over die 'hole digging lot' Hoe moet ik die kraantjes neerzetten? Maakt dat nog uit?
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 19:24:47 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28888620
hole digging lot kan ik niet downloaden, staat nergens
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_28888646
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:16 schreef AMD64 het volgende:
ElmarO. Even over die 'hole digging lot' Hoe moet ik die kraantjes neerzetten? Maakt dat nog uit?
Ligt eraan in welke richting je de weg trekt. Maakt voor de rest weinig uit.
  zondag 17 juli 2005 @ 19:26:48 #32
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28888659
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:26 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ligt eraan in welke richting je de weg trekt. Maakt voor de rest weinig uit.
Ok, stel ik wil naar rechts. Dan mogen de kranen niet naar beneden of naar boven richten?
  zondag 17 juli 2005 @ 19:27:29 #33
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28888679
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:24 schreef Renesite het volgende:
hole digging lot kan ik niet downloaden, staat nergens
Alsjeblieft. Klik
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 19:29:11 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28888718
Nu wel
wtf
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_28888732
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:26 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Ok, stel ik wil naar rechts. Dan mogen de kranen niet naar beneden of naar boven richten?
Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef Renesite het volgende:
Nu wel
wtf
Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 19:31:12 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28888767
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.
[..]

Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.
Ik keek op simtroplis ofzo en daar stond niet DOWNLOAD ofzo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 17 juli 2005 @ 20:39:09 #37
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28890565
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.
[..]

Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.
Ok dankje wel
  zondag 17 juli 2005 @ 20:39:50 #38
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28890579
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef Renesite het volgende:
Nu wel
wtf
En. Hoeveel geld heb jij in kas?
  zondag 17 juli 2005 @ 20:56:44 #39
110810 AMD64
With Canon you can!
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 20:57:59 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28891061
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:39 schreef AMD64 het volgende:

[..]

En. Hoeveel geld heb jij in kas?
Hmmm, hij vloog er opeens uit hiero
kill game.
Morgen maar weer ns kijken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_28891063
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonder Te drukke verbindingen met buursteden heb ik voorheen ook wel van geleerd, zal me niet meer gebeuren zo.

[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/connect1.jpg]afbeelding][/url]

En die monorail stations Die zijn idd erg duur, was me nog niet opgevallen, maar kan je dat met een tooltje aanpassen? Zal toch wel iets aan te doen zijn, want zo blijf ik bezig met bijvullen (ja, ik speel niet via budget enzo).
ik heb die wole diggers nooit begrepen, heb ze wel maar begrijpen nee
  Moderator zondag 17 juli 2005 @ 20:59:57 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28891115
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:58 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb die wole diggers nooit begrepen, heb ze wel maar begrijpen nee
Ik wel Ô^
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_28891174
ik had een hele mooie kust stad die was vcoor network addon slechts `500 inwonders, nu zijn het er al 5 000
en ze lopen wat af:
  zondag 17 juli 2005 @ 21:03:10 #44
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891199
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:02 schreef mschol het volgende:
ik had een hele mooie kust stad die was vcoor network addon slechts `500 inwonders, nu zijn het er al 5 000
en ze lopen wat af:
[[url=http://img246.imageshack.us/img246/8735/smallcity10dec1911216265241dt.th.jpg]afbeelding][/URL]
Jemig. Water, water en nog is water
pi_28891289
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:03 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Jemig. Water, water en nog is water
jaa echt een kust stad, dat andere eilandje (rechts onderin) heb ik zelf gemaakt en ligt compleet in zee
dus op de mappen om deze heen moet ik iets op dat stukje land verzinnen wat ik er bij ga krijgen
  zondag 17 juli 2005 @ 21:09:49 #46
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891377
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:06 schreef mschol het volgende:

[..]

jaa echt een kust stad, dat andere eilandje (rechts onderin) heb ik zelf gemaakt en ligt compleet in zee
dus op de mappen om deze heen moet ik iets op dat stukje land verzinnen wat ik er bij ga krijgen
Hoe verzin je het
  zondag 17 juli 2005 @ 21:11:09 #47
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28891412
Even een blond vraagje: is er een Undo-functie in SC4?
Ik leg wel eens iets verkeerd aan en om het dan weer te slopen kost alleen maar meer geld. Een Ctrl Z functie zou handig zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 17 juli 2005 @ 21:13:38 #48
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28891471
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:11 schreef Sanne het volgende:
Even een blond vraagje: is er een Undo-functie in SC4?
Ik leg wel eens iets verkeerd aan en om het dan weer te slopen kost alleen maar meer geld. Een Ctrl Z functie zou handig zijn.
Dat vind ik ook een GROOT minpunt.

Volgens mij zat dat wel in SC3000 namelijk.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:16:53 #49
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28891560
Mijn stadje. 31.000 inwoners, al bijna 3 x failliet, maar met Weaknesspays houd ik het aardig uit.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 17 juli 2005 @ 21:18:16 #50
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891591
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:16 schreef Sanne het volgende:
Mijn stadje. 31.000 inwoners, al bijna 3 x failliet, maar met Weaknesspays houd ik het aardig uit.

[[url=http://img259.imageshack.us/img259/6786/dearvalley7jan1011215560209ah.th.jpg]afbeelding][/URL]
!

Doe je goed En een leuke stad om te zien. Wil jij een tooltje hebben waarmee je gelijk 50.000.000 dollar krijgt?
  zondag 17 juli 2005 @ 21:18:32 #51
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28891598
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:13 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een GROOT minpunt.

Volgens mij zat dat wel in SC3000 namelijk.
Ik dacht ook dat het in die oudere versies wel zat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 17 juli 2005 @ 21:18:50 #52
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891610
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:11 schreef Sanne het volgende:
Even een blond vraagje: is er een Undo-functie in SC4?
Ik leg wel eens iets verkeerd aan en om het dan weer te slopen kost alleen maar meer geld. Een Ctrl Z functie zou handig zijn.
Die is er helaas niet

Je kan wel misschien vaker saven.
pi_28891617
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:09 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Hoe verzin je het
ik moest ergens uit kunnen breiden... anders had ik alleen dat kleine klere stukkie
  zondag 17 juli 2005 @ 21:19:37 #54
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891625
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:19 schreef mschol het volgende:

[..]

ik moest ergens uit kunnen breiden... anders had ik alleen dat kleine klere stukkie
En dan nog 5000 inwoners Best wel leuk.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:21:07 #55
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28891662
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:18 schreef AMD64 het volgende:

[..]

!

Doe je goed En een leuke stad om te zien. Wil jij een tooltje hebben waarmee je gelijk 50.000.000 dollar krijgt?
Is dat die bank?
Ik had net alle cheats erafgesloopt. Had energiecentrales die geld opleverden ipv kosten. Maar dan is de lol er ook snel af.

Wat ik heel graag zou hebben is die map van Amsterdam. Heb hem wel gevonden maar kan hem ongeregistreerd niet downloaden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_28891682
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:18 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat het in die oudere versies wel zat.
heb simcity 2000 een hele tijd gespeeld en daar zat het niet in en in simcity classic ook niet...
pi_28891694
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:21 schreef Sanne het volgende:

[..]

Is dat die bank?
Ik had net alle cheats erafgesloopt. Had energiecentrales die geld opleverden ipv kosten. Maar dan is de lol er ook snel af.

Wat ik heel graag zou hebben is die map van Amsterdam. Heb hem wel gevonden maar kan hem ongeregistreerd niet downloaden.
ruik ik hier een illigale versie
  zondag 17 juli 2005 @ 21:23:04 #58
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891708
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:21 schreef Sanne het volgende:

[..]

Is dat die bank?
Ik had net alle cheats erafgesloopt. Had energiecentrales die geld opleverden ipv kosten. Maar dan is de lol er ook snel af.

Wat ik heel graag zou hebben is die map van Amsterdam. Heb hem wel gevonden maar kan hem ongeregistreerd niet downloaden.
Dat doe die bank idd.

Je plaatst hem ergens neer. Je klik met het vraagteken (?) op je bank (linkermuisknop). Je klikt het venster wat je dan krijgt weg, en dan klik je op +50.000.000 et voila
  zondag 17 juli 2005 @ 21:23:51 #59
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891726
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ruik ik hier een illigale versie
Nee hoor. Ze bedoeld alleen maar dat ze niets van Simtropolis kan downloaden. Je moet namelijk registreren.

Weet je wat Sanne?
  zondag 17 juli 2005 @ 21:23:54 #60
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28891727
Stomme AMD. Door dat plugin-topic ben ik weer verslaafd geraakt.
For great justice!
pi_28891745
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze bedoeld alleen maar dat ze niets van Simtropolis kan downloaden. Je moet namelijk registreren.

Weet je wat Sanne?
ow
ik dqacht over mij maxis registreren
pi_28891765
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef QyRoZ het volgende:
Stomme AMD. Door dat plugin-topic ben ik weer verslaafd geraakt.
en uiteindelijk ben ik dan de schuldige, ik heb een hele tijd geleden gezorgt dat amd verslaad werd aan het spel
  zondag 17 juli 2005 @ 21:25:15 #63
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891766
Inloggen mag je met mijn nick!

knip
En niet veranderen aan mijn settings aub.

[ Bericht 13% gewijzigd door AMD64 op 17-07-2005 21:30:45 ]
  zondag 17 juli 2005 @ 21:25:20 #64
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28891769
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Dat doe die bank idd.

Je plaatst hem ergens neer. Je klik met het vraagteken (?) op je bank (linkermuisknop). Je klikt het venster wat je dan krijgt weg, en dan klik je op +50.000.000 et voila
Misschien is die bank toch wel erg handig.
Het scheelt in ieder geval heel veel gedoe met weaknesspays.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 17 juli 2005 @ 21:25:29 #65
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891773
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef QyRoZ het volgende:
Stomme AMD. Door dat plugin-topic ben ik weer verslaafd geraakt.
Sorry QyRoZ
pi_28891779
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:25 schreef AMD64 het volgende:
Inloggen mag je met mijn nick!
maar dan een temp account aan...
  zondag 17 juli 2005 @ 21:26:58 #67
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28891800
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:25 schreef AMD64 het volgende:
Inloggen mag je met mijn nick!
knip!
En niet veranderen aan mijn settings aub.
je bent een lievie
ik ga meteen ff snuffelen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 17 juli 2005 @ 21:27:15 #68
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28891808
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:25 schreef mschol het volgende:

[..]

maar dan een temp account aan...
Neuh, hoeft niet Check hierboven.

Ik ben nu weg. En Sanne, veel succes
  zondag 17 juli 2005 @ 21:41:49 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28892210
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port .

Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?

En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_28892389
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port .

Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?

En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_BetterPathfinding_2xCapacity_10xCommute.dat

en sace port lijkt me ook best gaaf ja maar die is verdomd lastig te krijgen
pi_28892809
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port .

Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?

En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
Installeer de Industrty Quadrupler, dan heb je m geheid de volgende keer als je de map laad.
Where facts are few, experts are many.
pi_28892917
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port .

Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?

En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
pi_28892993
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
snap die noig niet helemaal moetme daarvoor iets meer inlezen
pi_28893217
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_PerfectPathfinding_5xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat

Where facts are few, experts are many.
pi_28893297
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:17 schreef Atreidez het volgende:
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_PerfectPathfinding_5xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat

ddie klonk mij te veel als cheaten in me oren
pi_28896056
Ik vind die hokkerige steden er zo onnatuurlijk uitzien .
Het scheelt wel qua drukte in je infrastructuur, maar het ziet er zo saai uit.
  maandag 18 juli 2005 @ 00:55:35 #77
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28898395
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
Wat is dat dan voor een mod?
  maandag 18 juli 2005 @ 00:56:22 #78
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28898417
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:41 schreef blieblie het volgende:
Ik vind die hokkerige steden er zo onnatuurlijk uitzien .
Het scheelt wel qua drukte in je infrastructuur, maar het ziet er zo saai uit.
Tja. Ik ben nu wat moois aan het uitproberen. Heb iemand zien spelen met een stad van 850.000 inwoners. Commute time was heel laag en alle wegen waren groen.
pi_28900766
Ik ben net 1,5 uur bezig geweest met downloaden weer van simtropolis. Ik kwam een gebouwtje tegen van SimGoober en toen ik er nog meer zag was ik ineens dertien pagina's verder en had ik ze bijna allemaal Wel allemaal growable, dus ze verschijnen gewoon zelf bij commerciele gebieden, een stuk leuker voor de diversiteit



Ik ik zie net dat AMD er ook weer wat gave bij heeft gezet in het andere topic

[ Bericht 9% gewijzigd door Atreidez op 18-07-2005 03:36:40 ]
Where facts are few, experts are many.
  maandag 18 juli 2005 @ 03:43:02 #80
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28900855
quote:
Op maandag 18 juli 2005 03:28 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben net 1,5 uur bezig geweest met downloaden weer van simtropolis. Ik kwam een gebouwtje tegen van SimGoober en toen ik er nog meer zag was ik ineens dertien pagina's verder en had ik ze bijna allemaal Wel allemaal growable, dus ze verschijnen gewoon zelf bij commerciele gebieden, een stuk leuker voor de diversiteit

[afbeelding][afbeelding]

Ik ik zie net dat AMD er ook weer wat gave bij heeft gezet in het andere topic
Ze zijn schitterend
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 05:50:58 #81
88815 The_Emotion
98.3
pi_28901328
wat gaan SC4-topics ineens weer snel, ik ga het spel binnenkort ook maar weer afstoffen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 18 juli 2005 @ 10:31:30 #82
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28903545
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:41 schreef blieblie het volgende:
Ik vind die hokkerige steden er zo onnatuurlijk uitzien .
Het scheelt wel qua drukte in je infrastructuur, maar het ziet er zo saai uit.
Eigenlijk zou dat negatieve effecten moeten hebben.

"De stad ziet er te hokkerig uit. Bedrijven willen er niet meer vestigen en geen mens wil er wonen omdat het er zo oersaai is."

Helaas kun je een computer niet leren wat saai is.
  maandag 18 juli 2005 @ 11:06:54 #83
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_28904320
quote:
Op zondag 17 juli 2005 22:17 schreef Atreidez het volgende:
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_PerfectPathfinding_5xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat

Die gebruik ik ook ja
Aangezien ik nooit zin heb om OV aan te leggen is dat ook wel nodig. Ik krijg dan nog steeds wel ooit drukke wegen of overvolle snelwegen maar dat komt omdat ik alle industrie in 1 regio gooi huizen in andere

Mooie stad van jou trwnz in het begin eindelijk iemand die niet puur grid steden maakt. Tunnels gebruik ik ook enorm veel of sunken highways.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 18 juli 2005 @ 11:07:04 #84
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28904326
Vannacht heb ik nog snel commerciele gebouwen in [Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic geplaatst.
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 11:12:06 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28904456
en mijn simcity knalde er uit
Was net lekker bezig
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 18 juli 2005 @ 11:29:02 #86
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28904941
Mijn dorpje GelrenA met 3200 inwoners

  maandag 18 juli 2005 @ 12:26:04 #87
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28906482
blieblie. mooie toevoeging!
pi_28907737
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:12 schreef Renesite het volgende:
en mijn simcity knalde er uit
Was net lekker bezig
is bij mij nou nooit gebeurd..
pi_28907781
Ik wist niet dat wij ook toe mochten voegen Ik heb er meteen een paar bijgezet ook!

Ik zoek trouwens nog steeds de naam van die toren met die blauwe bliksemstralen erlangs. In het plugin topic is die andere toren opgenomen, maar die bedoelde ik niet.
Where facts are few, experts are many.
pi_28907833
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat bij eerste plaatje helemaal rechtsonderin naast de powerline een busstation???
Jupz, is een European style busstation geloof ik.
Die mod kan je vinden in het plugin topic.
pi_28907864
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:26 schreef AMD64 het volgende:
blieblie. mooie toevoeging!
Dank u .
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:16 schreef mschol het volgende:

[..]

is bij mij nou nooit gebeurd..
Bij mij gebeurt het heel soms als ik bepaalde gebouwen aan klik .
Op mijn ouwe pc klapte ie der wat vaker uit omdat ie SC4 gewoon niet trok (AMD TB 1ghz was dat).
pi_28907907
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:19 schreef blieblie het volgende:

[..]

Jupz, is een European style busstation geloof ik.
Die mod kan je vinden in het plugion topic.
Is inderdaad een European/Modern style bushalte. Die gebruik ik ook in mijn stad Brétigny. En bij die plugin zitten ook nog 2 andere. Je hebt ook een NYC style bushalte en een Rural (is alleen een bankje).
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik wist niet dat wij ook toe mochten voegen Ik heb er meteen een paar bijgezet ook!

Ik zoek trouwens nog steeds de naam van die toren met die blauwe bliksemstralen erlangs. In het plugin topic is die andere toren opgenomen, maar die bedoelde ik niet.
Ik zal hem er wel even bijzetten.
pi_28907933
Dit is die bushalte, in het bus stop pack - klik
Where facts are few, experts are many.
pi_28907967
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:23 schreef Atreidez het volgende:
Dit is die bushalte, in het bus stop pack - klik
a thanx
die ziet er tenminste goed uit
pi_28908260
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:24 schreef mschol het volgende:

[..]

a thanx
die ziet er tenminste goed uit
Omdat ik zelf nog veel suburban aan t maken ben gebruik ik deze set altijd -


Ik werd er gek van om overal dezelfde haltes te hebben en ze ook altijd in 1x1 formaat te zien waardoor je die gekke openingetjes houdt. Met deze set krijg je 1x1, 1x2 en 1x3 bushaltes en past er altijd wel eentje tussen. De kleur is random
Where facts are few, experts are many.
pi_28908349
weet iemand hoe je zelf het spel kan gaan modden met weke tools enzo???
dan kan ik misschien zelf wel wat leuke aanpassingern maken
pi_28908411
Dit is trouwens de NYC bushalte.

quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:39 schreef mschol het volgende:
weet iemand hoe je zelf het spel kan gaan modden met weke tools enzo???
dan kan ik misschien zelf wel wat leuke aanpassingern maken
Als het goed is kan je met de iLive Reader mods maken.
pi_28908481
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:41 schreef ElmarO het volgende:
Dit is trouwens de NYC bushalte.

[afbeelding]
[..]

Als het goed is kan je met de iLive Reader mods maken.
hmmm ok, k'vind het een beetje gaar proggie vandaar dat ik dat vroeg
ga nog wel een keer in het proggie verdiepen
  maandag 18 juli 2005 @ 13:52:13 #100
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28908691
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat bij eerste plaatje helemaal rechtsonderin naast de powerline een busstation???
Ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')