quote:Op maandag 18 februari 2008 14:11 schreef BlaZ het volgende:
Wahah backup gevonden op oude schijf van hele Simcity 4 map.
Hoef dus alleen ff opnieuw te installen
deze regio dus
[ afbeelding ]
Oh ja, SC4 heeft de neiging als je dat doet om veel steden 'kwijt te raken'. Bij mij gooide het spel ze meestal onder downloads. Maar dan moet je nog wel weten waar die stad ook al weer moest.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:19 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb bestanden ook nog van regio, maar als ik m wil importeren heb ik nog maar 200.000 mensen. Overigens weet ik niet meer welke addons ik allemaal had, en die heb ik dus niet gesaved
Dit soort dingen gebeuren met SC4 naar ervaring m.n. als je de graphics-config te hoog hebt staan. Bijv 32bit ipv 16bit of wolken, golven etc. + alles hoogquote:Op maandag 18 februari 2008 09:02 schreef McGilles het volgende:
Ik heb ook last van dat plotseling naar windows knallen, zeer irritant, zeker als je weer eens een half uurtje niet hebt gesaved.
Dat ziet er bijzonder geil uitquote:Op maandag 18 februari 2008 14:11 schreef BlaZ het volgende:
Wahah backup gevonden op oude schijf van hele Simcity 4 map.
Hoef dus alleen ff opnieuw te installen
deze regio dus
[ afbeelding ]
hrm kan ik zo niet terugvinden neequote:Op maandag 18 februari 2008 18:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat ziet er bijzonder geil uit![]()
Heb je nog in dingens formaat dat we hem kunnen overnemen zonder de steden?
Ik vind het trouwens wel kut dat er geen geintegreerde add-on is met alles erin. Schiet niet op met all die losse modjes.
Is altijd mooi om te zien. Daar kan ik me echt compleet aan vergapen als je ziet hoe sommigen te werk gaan. Waar deze een goed voorbeeld van is.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:39 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind het altijd wel verbijsterend hoe creatief en gepassioneerd die luitjes op sites zoals simtropolis zijn. Ze steken echt honderden uren in het polijsten van hun steden.
Wanneer ze slim genoeg zijn om t te kunnen bouwen, en rijk genoeg zijn om t te kunnen betalenquote:Op zondag 24 februari 2008 13:44 schreef Gallorini het volgende:
Wanneer begint die hoogbouw eigenlijk? Zo'n beetje heel mn stad staat vol, maar nog niet 1 hoog flatje gezien
daar stond eerst wat anders, patserquote:Op zondag 24 februari 2008 19:00 schreef BlaZ het volgende:
hoogbouw moeilijk wel nee....
[ afbeelding ]
Ja eerst stond er geen tekstquote:Op zondag 24 februari 2008 20:11 schreef Thrilled het volgende:
[..]
daar stond eerst wat anders, patser
Lijkt me een probleem met de CAM. Die beinvloed stages namelijk.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:34 schreef mattttPUNTnl het volgende:
FF mijn vraag forumcrossposten van het topic op GoT:
Ik ben tegen een klein/groot (streep door wat niet van toepassing is) probleem aangelopen. Ik heb mijn oude plugins folder verplaatst naar een andere directory en ben bezig gegaan met het downloaden van nieuwe/andere plugins omdat mijn plugins toch een beetje onoverzichtelijk werden.
Het probleem is echter nu dat wanneer ik een nieuwe city begin, er helemaal niks gebouwd word qua R/C/I. Ik heb uiteindelijk de maxis blocker weg gegooid, maar dat heeft 0,0 resultaat gehad.
De echt grote plugins welke ik heb gedownload en nog in de plugins folder heb staan waren/zijn:
CAM
NAM
RHW
Cam Commercial Offices BSC - http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=950
Cam Industrial BSC - http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=958
Iemand enig idee?
Ik weet er het fijne niet van (CAM nooit gebruikt) maar het "zou" het probleem kunnen zijn. De CAM doet namelijk iets met groeien van gebouwen en de rest van die mods niet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:22 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ik had de CAM ook draaien in mijn "oude" plugins folder, toen had ik nergens last van.
Je moet je registreren op de website van sc4devotion (ook op simtropolis overigens).quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:37 schreef M.ichaell het volgende:
okeej ik heb simcity helmaal er afgegooid en weer geinstallers omdat hij steeds chrasde... nu wil ik allen belangrijken pulgins download op simcitydevotion hebben ze een hele lijstn nou wou ik dus Nam 2007 downloaden en elke keer krijg je van deze soort link ....http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=851 maar daar staat nergens bij download ofzohoe moet ik het dan downloaden ik kan wel via simtropolis maar op deze site staat nou een maal meer...maar hoe download je die weet iemand dat??
Dank Uquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:33 schreef Cerbie het volgende:
Daar heb je een config.bmp bestandje voor nodig, die kun je zelf maken met bijvoorbeeld dit
Ik heb wel wat tips ik weet niet of je rush-hour hebt of deluxe edite zoja dan moet je de tutorails gaan spelen die helpen je egt om niet rood te komen staan in het begin...daar hat ik vooral last vanquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:38 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb het spel net gekocht, voor 5 euro kon ik het niet laten liggen...:) Heeft iemand nog tips?
Bedankt voor je antwoorden. Hebben wij dezelfde stad? Ha ha ha. Ik speel ook zonder cheats en zo veel leuker.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:53 schreef SnowDoggg het volgende:
- Vrijwel alle commerciële gebieden geven aan dat ze weinig omzet hebben en weinig klanten. Hoe komt dit?
Bouw de commerciële gebieden langs drukke wegen (hoofdwegen werken meestal het best.) Bouw ze tussen de industriegebieden en woonwijken in.
- Ik heb een uitgebreid metronetwerk aangelegt onder de grond. Werkt perfect maar is dit slim?
Ik ben zelf nog niet echt aan metro's toegekomen, maar als het prima werkt, rendabel is en goed wordt gebruikt, waarom niet?
- Wat ook opvalt is dat de milieumeter gewoon de hele tijd rood blijft. Veranderd niets aan. Ik zet overal bomen neer en heb al zon 250 pakjes aangelegd maar niet helpt. Als ik kijk naar de luchtvervuiling valt het allemaal wel mee. In de industriegebieden iets meer vervuiling maar dat is normaal. Hoe krijg ik die mileumeter in het groen?
Dat is bij mij ook zo, ik snap niet waarom dat is. Ik vind het een beetje overdreven en negeer deze meter gewoon
- Ik sta nu al geruime tijd op 140.000 mensen en het ziet er naar uit dat dit niet echt meer wil stijgen. Komt dat omdat ik niet genoeg groene gebieden heb aangelegd?
Ook hier heb ik op dit moment erg last van. Weet ook niet precies waar dat aan ligt. Wanneer je het beeld scrolled zie je wel dat de simulatietijd vertraagd. Meestal als je de simulatie even rustig laat doorlopen wordt er wel gebouwd, maar dat duurt vaak best lang![]()
...
Metro is de beste vorm van OV in SC4. Ondergronds heeft ook als voordeel dat je geen luchtvervuiling krijgt. Iets dat je wel krijgt als je bovengronds bouwt.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:35 schreef Eduard37 het volgende:
Metronet is vrij duur om aan te leggen maar had genoeg geld maar las ook ergens dat de sims dan onder de grond naar hun werk gaan en daarom niet via de commerciele gebieden reizen waardoor de omzetten ook laag blijven. Werken die sims alleen? Hebben ze geen vrije tijd om naar de winkels te gaan?
De milieumeter is vrij gevoelig. Je krijgt hem pas echt groen als je rond de 1,0 zit. Maar post eens een plaatje van je lucht- en watervervuilingskaartje.quote:Ja, dat met die milieumeter blijft echt heel vreemd. Misschiend dat iemand hier een antwoord op heeft.
Belastingverlaging is een goede manier om meer inwoners te krijgen. Sterker nog, na een tijdje is het noodzakelijk als je meer dan X aantal inwoners wilt hebben. Ook rewards kunnen helpen om de vraag omhoog te helpen.quote:Ja, klopt ben nu ook al 500 jaar verder. Maar wel goed dat het niet zo snel gaat anders zou het gauw vervelen. We moeten er echt wel wat voor doen......:-) Een aantal opties zijn belastingverlaging, meer grond beschikbaar stellen voor huizen en zo. Maar ja, dat kost ook weer een aardig duit dus daar wacht ik nog maar even mee. Ben nu aan het verbeteren van mijn huidige stad is ook al werk genoeg........ha ha.
Als het enige stad in de regio is duurt het wel een tijdje eer je stad zich echt gaat ontwikkelen. In het begin is het dus een kwestie van geduld hebben. Als er eenmaal wat meer steden in je regio zijn zullen je toekomstige steden zich ook wat sneller ontwikkelen.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:16 schreef Radioheader het volgende:
ik had een vraag: Bij mij worden hele gebieden niet gebouwd. Waar kan dat aan liggen?
Dat betekent dat ze geen aansluiting met de weg hebben. Hierbij is het van belang welke kant het pijltje op staat. Als het pijltje naar het oosten staat moet er aan de oostkant een weg/straat zijn. Staat het pijltje naar het zuiden, dan moet de weg aan de zuidkant liggen. Alleen industrie is hier minder gevoelig voor. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:43 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb gisteren ff gekloot, maar sommige gebieden worden bij mij niet gebouwd en soms staat er een groene auto, met zo'n rood verbod erdoor heen. Kan iemand mij hierbij helpen?
[ link | afbeelding ]
Hier een naar de luchtvervuilingquote:Op maandag 3 maart 2008 17:10 schreef ElmarO het volgende:
De milieumeter is vrij gevoelig. Je krijgt hem pas echt groen als je rond de 1,0 zit. Maar post eens een plaatje van je lucht- en watervervuilingskaartje.
Zag dat een aantal wegen last hebben van wat luchtvervuiling. Daar zou ik met tol gaan werken om zo de mensen in de bus/metro te krijgen. Let ook op of er eventuele sluiproutes zijn, want anders willen ze daar nog wel eens gebruik van gaan maken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:13 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Hier een naar de luchtvervuiling
http://members.home.nl/ha(...)ervuiling%20Sims.rtf
En hier een link naar de waterverontreiniging http://members.home.nl/ha(...)ervuiling%20Sims.rtf
Blijft raar dat er weinig klanten komen bij commerciele gebouwen. En het valt ook op dat als je het vinkje bij eigen muziek aanzet er geen eigen muziek wordt afgespeeld. Misschien een bug in simcity rush hour?
Ok, hartelijk bedanktquote:Op maandag 3 maart 2008 17:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als het enige stad in de regio is duurt het wel een tijdje eer je stad zich echt gaat ontwikkelen. In het begin is het dus een kwestie van geduld hebben. Als er eenmaal wat meer steden in je regio zijn zullen je toekomstige steden zich ook wat sneller ontwikkelen.
[..]
Dat betekent dat ze geen aansluiting met de weg hebben. Hierbij is het van belang welke kant het pijltje op staat. Als het pijltje naar het oosten staat moet er aan de oostkant een weg/straat zijn. Staat het pijltje naar het zuiden, dan moet de weg aan de zuidkant liggen. Alleen industrie is hier minder gevoelig voor. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
Met behulp van de ALT kan je het een andere kant op laten draaien. Is handig als er weg grenst aan twee kanten en je wilt het bijvoorbeeld richting het westen hebben in plaats van het noorden. En met CTRL kan je zones aanleggen zonder de streets. Bij industrie moet je aanhouden dat je met een weg in het noorden zo'n 5 vakjes richting het zuiden kan voorzien.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:29 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ok, hartelijk bedanktdaar is dus dat pijltje voor
Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.quote:- Wat ook opvalt is dat de milieumeter gewoon de hele tijd rood blijft. Veranderd niets aan. Ik zet overal bomen neer en heb al zon 250 pakjes aangelegd maar niet helpt. Als ik kijk naar de luchtvervuiling valt het allemaal wel mee. In de industriegebieden iets meer vervuiling maar dat is normaal. Hoe krijg ik die mileumeter in het groen?
Dat is bij mij ook zo, ik snap niet waarom dat is. Ik vind het een beetje overdreven en negeer deze meter gewoon
Hoe zit het dan nu precies met die commerciele gebieden? Weinig klanten en omzet.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:18 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.
Die buursteden heb ik nog niets aan gedaan. Als ik daar heen ga en dan weer terug naar MIJN eigen stad dan pas die alle randen aan en vernield die alles wat aan de zijkanten gebouwt is door mij. Ik ga daar liever dus niet heen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:18 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |