abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56814461
Ik heb bestanden ook nog van regio, maar als ik m wil importeren heb ik nog maar 200.000 mensen. Overigens weet ik niet meer welke addons ik allemaal had, en die heb ik dus niet gesaved
Where facts are few, experts are many.
pi_56817979
Ziet er leuk uit SnowDogg.
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:11 schreef BlaZ het volgende:
Wahah backup gevonden op oude schijf van hele Simcity 4 map.

Hoef dus alleen ff opnieuw te installen

deze regio dus

[ afbeelding ]
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:19 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb bestanden ook nog van regio, maar als ik m wil importeren heb ik nog maar 200.000 mensen. Overigens weet ik niet meer welke addons ik allemaal had, en die heb ik dus niet gesaved
Oh ja, SC4 heeft de neiging als je dat doet om veel steden 'kwijt te raken'. Bij mij gooide het spel ze meestal onder downloads. Maar dan moet je nog wel weten waar die stad ook al weer moest.
pi_56818191
Is het mogelijk om verschillende lege mappen in een regio samen te voegen of de oppervlakte ervan te vergroten?

Ik ben bezig met de regio San Francisco maar daar zitten ook wat kleinere mappen in die ik liever wil vergroten of samenvoegen met een andere.
  maandag 18 februari 2008 @ 17:43:59 #154
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_56818552
Had ook nog een mooi regiotje van 260000 inwoners staan toen ik dit topic vond:


Hoogbouw


Meer Hoogbouw


Villawijk

Ben nog druk bezig enzo om de transportsystemen beter te maken want ik heb nogal lange commute times waardoor sommige hoogbouw leeg gaat staan
pi_56819483
quote:
Op maandag 18 februari 2008 09:02 schreef McGilles het volgende:
Ik heb ook last van dat plotseling naar windows knallen, zeer irritant, zeker als je weer eens een half uurtje niet hebt gesaved.
Dit soort dingen gebeuren met SC4 naar ervaring m.n. als je de graphics-config te hoog hebt staan. Bijv 32bit ipv 16bit of wolken, golven etc. + alles hoog
  maandag 18 februari 2008 @ 18:46:23 #156
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56819668
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:11 schreef BlaZ het volgende:
Wahah backup gevonden op oude schijf van hele Simcity 4 map.

Hoef dus alleen ff opnieuw te installen

deze regio dus

[ afbeelding ]
Dat ziet er bijzonder geil uit
Heb je nog in dingens formaat dat we hem kunnen overnemen zonder de steden?

Ik vind het trouwens wel kut dat er geen geintegreerde add-on is met alles erin. Schiet niet op met all die losse modjes.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:00:12 #157
127631 ferdinandbol
blood sweat and tears
pi_56858053
Het plotseling openen van windows XP kan te maken hebben dat er een update binnekomt via internet voor een van je programma's (bv virus update voor Norton etc etc ). Vaak blijft Simcity dan op de achtergrond doordraaien. Je kan alsnog doorspelen tenzij Simcity dan is gechrased
The sky should be the limit
pi_56917506
tvp
  vrijdag 22 februari 2008 @ 23:55:50 #159
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_56917990
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:46 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat ziet er bijzonder geil uit
Heb je nog in dingens formaat dat we hem kunnen overnemen zonder de steden?

Ik vind het trouwens wel kut dat er geen geintegreerde add-on is met alles erin. Schiet niet op met all die losse modjes.
hrm kan ik zo niet terugvinden nee
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:39:46 #160
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56926530
Ik vind het altijd wel verbijsterend hoe creatief en gepassioneerd die luitjes op sites zoals simtropolis zijn. Ze steken echt honderden uren in het polijsten van hun steden.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:04:49 #161
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56927013
Weet iemand nog een site om regions te DL?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_56929168
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:39 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind het altijd wel verbijsterend hoe creatief en gepassioneerd die luitjes op sites zoals simtropolis zijn. Ze steken echt honderden uren in het polijsten van hun steden.
Is altijd mooi om te zien. Daar kan ik me echt compleet aan vergapen als je ziet hoe sommigen te werk gaan. Waar deze een goed voorbeeld van is.

Vanmiddag weer even verder gegaan. Mijn stadje Diepdijck zit nu op zo'n 10.000 inwoners. De NDEX-lots op het eerste screenshot werden meteen gebouwd. Wat mooi uitkwam, aangezien ze mooi aansluiten bij de Marrast Embankment Set.







Zit er over na te denken om voor mijn volgende stad de CAM te gaan gebruiken. Al moet ik me eerst gaan inlezen of het wat voor mij is.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:35:29 #163
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56931247
Jij kunt er ook wel wat van, zeg!
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 24 februari 2008 @ 13:44:36 #164
108367 Gallorini
über alles..
pi_56945349
Wanneer begint die hoogbouw eigenlijk? Zo'n beetje heel mn stad staat vol, maar nog niet 1 hoog flatje gezien
Hoi mam..
pi_56945705
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:44 schreef Gallorini het volgende:
Wanneer begint die hoogbouw eigenlijk? Zo'n beetje heel mn stad staat vol, maar nog niet 1 hoog flatje gezien
Wanneer ze slim genoeg zijn om t te kunnen bouwen, en rijk genoeg zijn om t te kunnen betalen
Where facts are few, experts are many.
pi_56951225
Net weer het spel geïnstalleerd, winst maken lukt me best, maar op een gegeven moment vinden m'n Sims het onderwijs en de kwaliteit van de ziekenhuizen niet goed genoeg meer, hoewel ik het maximum betaal daarvoor. Wat te doen?
pi_56952248
Zelfde probleem, er staat een ziekenhuis in het midden van de stad, dekt elk huis en als ik de grafiek bekijk is de hele stad rood qua health. Ook is die ziekenhuis-muts continue aan het zeuren over meer geld e.d.
  zondag 24 februari 2008 @ 19:00:29 #168
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_56952522
hoogbouw moeilijk wel nee....



[ Bericht 14% gewijzigd door BlaZ op 24-02-2008 19:15:08 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_56953949
quote:
Op zondag 24 februari 2008 19:00 schreef BlaZ het volgende:
hoogbouw moeilijk wel nee....

[ afbeelding ]
daar stond eerst wat anders, patser
pi_57016015
FF mijn vraag forumcrossposten van het topic op GoT:

Ik ben tegen een klein/groot (streep door wat niet van toepassing is) probleem aangelopen. Ik heb mijn oude plugins folder verplaatst naar een andere directory en ben bezig gegaan met het downloaden van nieuwe/andere plugins omdat mijn plugins toch een beetje onoverzichtelijk werden.

Het probleem is echter nu dat wanneer ik een nieuwe city begin, er helemaal niks gebouwd word qua R/C/I. Ik heb uiteindelijk de maxis blocker weg gegooid, maar dat heeft 0,0 resultaat gehad.

De echt grote plugins welke ik heb gedownload en nog in de plugins folder heb staan waren/zijn:

CAM
NAM
RHW
Cam Commercial Offices BSC - http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=950
Cam Industrial BSC - http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=958

Iemand enig idee?
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:03:57 #171
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57018271
quote:
Op zondag 24 februari 2008 20:11 schreef Thrilled het volgende:

[..]

daar stond eerst wat anders, patser
Ja eerst stond er geen tekst
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:05:00 #172
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57018300
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:34 schreef mattttPUNTnl het volgende:
FF mijn vraag forumcrossposten van het topic op GoT:

Ik ben tegen een klein/groot (streep door wat niet van toepassing is) probleem aangelopen. Ik heb mijn oude plugins folder verplaatst naar een andere directory en ben bezig gegaan met het downloaden van nieuwe/andere plugins omdat mijn plugins toch een beetje onoverzichtelijk werden.

Het probleem is echter nu dat wanneer ik een nieuwe city begin, er helemaal niks gebouwd word qua R/C/I. Ik heb uiteindelijk de maxis blocker weg gegooid, maar dat heeft 0,0 resultaat gehad.

De echt grote plugins welke ik heb gedownload en nog in de plugins folder heb staan waren/zijn:

CAM
NAM
RHW
Cam Commercial Offices BSC - http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=950
Cam Industrial BSC - http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=958

Iemand enig idee?
Lijkt me een probleem met de CAM. Die beinvloed stages namelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_57018668
Ik had de CAM ook draaien in mijn "oude" plugins folder, toen had ik nergens last van.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_57020601
okeej ik heb simcity helmaal er afgegooid en weer geinstallers omdat hij steeds chrasde... nu wil ik allen belangrijken pulgins download op simcitydevotion hebben ze een hele lijstn nou wou ik dus Nam 2007 downloaden en elke keer krijg je van deze soort link ....http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=851 maar daar staat nergens bij download ofzo hoe moet ik het dan downloaden ik kan wel via simtropolis maar op deze site staat nou een maal meer...maar hoe download je die weet iemand dat??
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:38:17 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57020614
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:22 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Ik had de CAM ook draaien in mijn "oude" plugins folder, toen had ik nergens last van.
Ik weet er het fijne niet van (CAM nooit gebruikt) maar het "zou" het probleem kunnen zijn. De CAM doet namelijk iets met groeien van gebouwen en de rest van die mods niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_57020803
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:37 schreef M.ichaell het volgende:
okeej ik heb simcity helmaal er afgegooid en weer geinstallers omdat hij steeds chrasde... nu wil ik allen belangrijken pulgins download op simcitydevotion hebben ze een hele lijstn nou wou ik dus Nam 2007 downloaden en elke keer krijg je van deze soort link ....http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=851 maar daar staat nergens bij download ofzo hoe moet ik het dan downloaden ik kan wel via simtropolis maar op deze site staat nou een maal meer...maar hoe download je die weet iemand dat??
Je moet je registreren op de website van sc4devotion (ook op simtropolis overigens).

Ik ben er denk ik al enigzins achter wat het probleem kan zijn/is. Nu kijken of ik het ook kan oplossen.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_57031827
Dat is nou het probleem ik ben bij beide ingelogd, bij simtropolis lukt het wel maar simdevotion heeft meer een belangrijke dingen maar daar wil t gewoon niet
pi_57035478
okeej nog een vraagje..jullie zullen vast wel gek worden van al me vragen en problemen
ik wil dus een nieuw landschap maken en nu heb je verschillede afmeting van je steden als je bergijpt wat ik bedoel.. kan je die afmetingen ook wijzigen dta je bv. een een dezelfde grote hebt ofzo af alleen helen kleinen..weet iemand dat??...
Alvast bedankt
pi_57044046
Daar heb je een config.bmp bestandje voor nodig, die kun je zelf maken met bijvoorbeeld dit
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_57044796
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:33 schreef Cerbie het volgende:
Daar heb je een config.bmp bestandje voor nodig, die kun je zelf maken met bijvoorbeeld dit
Dank U
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:38:19 #181
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_57081341
Ik heb het spel net gekocht, voor 5 euro kon ik het niet laten liggen...:) Heeft iemand nog tips?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_57086918
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:38 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb het spel net gekocht, voor 5 euro kon ik het niet laten liggen...:) Heeft iemand nog tips?
Ik heb wel wat tips ik weet niet of je rush-hour hebt of deluxe edite zoja dan moet je de tutorails gaan spelen die helpen je egt om niet rood te komen staan in het begin...daar hat ik vooral last van
Nu is gewoon makkelijk alleen grashd het steeds door al me plugins

Maar ja veel plezier!
  zondag 2 maart 2008 @ 01:36:15 #183
154052 RobertVH
I am your father
pi_57097461
Mijn grootste stad in nieuwe regio, er zijn twee andere steden 1 met 100.000 man, en één met alleen maar vervuilende industrie en afval opslag en stroom voorzieningen.

Er wonen nu meer dan 300.000 mensen. Een winst van 20.000 per maand ongeveer.
Ik wilde eigenlijk zo min mogelijk mods gebruiken maar halverwege toch maar de industry 4X geïnstalleerd want de I-HT vraag was enorm. Ik had al 20.000 banen maar de WCI stond nog tegen het dak
Na het intallen 80.000 banen en er was nog steeds een vraag naar meer I-HT
Ook nog een grote vraag naar Cs$ en Cs$$, iemand daar nog tips voor om daaraan te voldoen? ik bouw liever niet mijn halve Tile vol met laagbouw commercie, misschien maar gewoon een buurstad vol planten?
Heb vanaf het begin ruimte gehouden voor openbaar vervoer, momenteel een uitgebreid bus en metro netwerk, ook verbonden met de buurstad.

Ben geen Simcity-pro maar het ziet er toch redelijk uit:


//EDIT
net even verder gegaan, hier en daar wat bij gebouwd;
350.000 inwoners
112.000 commerciële banen
100.000 industrie banen (allemaal Technische)

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertVH op 02-03-2008 12:21:17 ]
pi_57127871
Een paar vraagjes. Ik ben bezig met het bouwen van een stad, wat vrij normaal is in dit spel maar kom een paar dingen tegen die niet helemaal kloppen volgens mij.

Ik heb nu een stad van 500 jaar oud met 140.000 mensen en natuurlijk gezorgt dat mijn inkomsten hoger zijn dan mijn uitgaven.

Vragen:
- Vrijwel alle commerciële gebieden geven aan dat ze weinig omzet hebben en weinig klanten. Hoe komt dit?
- Ik heb een uitgebreid metronetwerk aangelegt onder de grond. Werkt perfect maar is dit slim?
- De bussen worden ook goed gebruikt, het verkeer is daarmee aardig onder controle tot nu toe.
- Wat ook opvalt is dat de milieumeter gewoon de hele tijd rood blijft. Veranderd niets aan. Ik zet overal bomen neer en heb al zon 250 pakjes aangelegd maar niet helpt. Als ik kijk naar de luchtvervuiling valt het allemaal wel mee. In de industriegebieden iets meer vervuiling maar dat is normaal. Hoe krijg ik die mileumeter in het groen?
- Ik sta nu al geruime tijd op 140.000 mensen en het ziet er naar uit dat dit niet echt meer wil stijgen. Komt dat omdat ik niet genoeg groene gebieden heb aangelegd?

Voor de rest loopt het wel aardig. De stad is nog lang niet klaar en er zal zeker nog veel gesloopt moeten worden maar het is zeer leuk op te spelen.
  maandag 3 maart 2008 @ 15:43:56 #185
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_57128321
Ik heb gisteren ff gekloot, maar sommige gebieden worden bij mij niet gebouwd en soms staat er een groene auto, met zo'n rood verbod erdoor heen. Kan iemand mij hierbij helpen?



[ Bericht 4% gewijzigd door Radioheader op 03-03-2008 15:58:59 ]
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_57128518
- Vrijwel alle commerciële gebieden geven aan dat ze weinig omzet hebben en weinig klanten. Hoe komt dit?
Bouw de commerciële gebieden langs drukke wegen (hoofdwegen werken meestal het best.) Bouw ze tussen de industriegebieden en woonwijken in.

- Ik heb een uitgebreid metronetwerk aangelegt onder de grond. Werkt perfect maar is dit slim?
Ik ben zelf nog niet echt aan metro's toegekomen, maar als het prima werkt, rendabel is en goed wordt gebruikt, waarom niet?

- Wat ook opvalt is dat de milieumeter gewoon de hele tijd rood blijft. Veranderd niets aan. Ik zet overal bomen neer en heb al zon 250 pakjes aangelegd maar niet helpt. Als ik kijk naar de luchtvervuiling valt het allemaal wel mee. In de industriegebieden iets meer vervuiling maar dat is normaal. Hoe krijg ik die mileumeter in het groen?
Dat is bij mij ook zo, ik snap niet waarom dat is. Ik vind het een beetje overdreven en negeer deze meter gewoon

- Ik sta nu al geruime tijd op 140.000 mensen en het ziet er naar uit dat dit niet echt meer wil stijgen. Komt dat omdat ik niet genoeg groene gebieden heb aangelegd?
Ook hier heb ik op dit moment erg last van. Weet ook niet precies waar dat aan ligt. Wanneer je het beeld scrolled zie je wel dat de simulatietijd vertraagd. Meestal als je de simulatie even rustig laat doorlopen wordt er wel gebouwd, maar dat duurt vaak best lang

...
  maandag 3 maart 2008 @ 15:56:03 #187
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_57128569
Er is ook watervervuiling, kan ook best veel zijn.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_57129446
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:53 schreef SnowDoggg het volgende:
- Vrijwel alle commerciële gebieden geven aan dat ze weinig omzet hebben en weinig klanten. Hoe komt dit?
Bouw de commerciële gebieden langs drukke wegen (hoofdwegen werken meestal het best.) Bouw ze tussen de industriegebieden en woonwijken in.

- Ik heb een uitgebreid metronetwerk aangelegt onder de grond. Werkt perfect maar is dit slim?
Ik ben zelf nog niet echt aan metro's toegekomen, maar als het prima werkt, rendabel is en goed wordt gebruikt, waarom niet?

- Wat ook opvalt is dat de milieumeter gewoon de hele tijd rood blijft. Veranderd niets aan. Ik zet overal bomen neer en heb al zon 250 pakjes aangelegd maar niet helpt. Als ik kijk naar de luchtvervuiling valt het allemaal wel mee. In de industriegebieden iets meer vervuiling maar dat is normaal. Hoe krijg ik die mileumeter in het groen?
Dat is bij mij ook zo, ik snap niet waarom dat is. Ik vind het een beetje overdreven en negeer deze meter gewoon

- Ik sta nu al geruime tijd op 140.000 mensen en het ziet er naar uit dat dit niet echt meer wil stijgen. Komt dat omdat ik niet genoeg groene gebieden heb aangelegd?
Ook hier heb ik op dit moment erg last van. Weet ook niet precies waar dat aan ligt. Wanneer je het beeld scrolled zie je wel dat de simulatietijd vertraagd. Meestal als je de simulatie even rustig laat doorlopen wordt er wel gebouwd, maar dat duurt vaak best lang

...
Bedankt voor je antwoorden. Hebben wij dezelfde stad? Ha ha ha. Ik speel ook zonder cheats en zo veel leuker.

Langs drukke wegen had ik eerst veel omzet maar nu is daar ook zelfs de omzet laag. Is het spel zo standaard dat je huizen/commerciele gebieden/industrie gebieden in die rangorde moet plaasten? Valt me dan wel tegen. Wil namelijk zelf de vrijheid hebben waar ik deze gebieden plaats.

Metronet is vrij duur om aan te leggen maar had genoeg geld maar las ook ergens dat de sims dan onder de grond naar hun werk gaan en daarom niet via de commerciele gebieden reizen waardoor de omzetten ook laag blijven. Werken die sims alleen? Hebben ze geen vrije tijd om naar de winkels te gaan?

Ja, dat met die milieumeter blijft echt heel vreemd. Misschiend dat iemand hier een antwoord op heeft.

Ja, klopt ben nu ook al 500 jaar verder. Maar wel goed dat het niet zo snel gaat anders zou het gauw vervelen. We moeten er echt wel wat voor doen......:-) Een aantal opties zijn belastingverlaging, meer grond beschikbaar stellen voor huizen en zo. Maar ja, dat kost ook weer een aardig duit dus daar wacht ik nog maar even mee. Ben nu aan het verbeteren van mijn huidige stad is ook al werk genoeg........ha ha.
pi_57130156
quote:
Op maandag 3 maart 2008 16:35 schreef Eduard37 het volgende:
Metronet is vrij duur om aan te leggen maar had genoeg geld maar las ook ergens dat de sims dan onder de grond naar hun werk gaan en daarom niet via de commerciele gebieden reizen waardoor de omzetten ook laag blijven. Werken die sims alleen? Hebben ze geen vrije tijd om naar de winkels te gaan?
Metro is de beste vorm van OV in SC4. Ondergronds heeft ook als voordeel dat je geen luchtvervuiling krijgt. Iets dat je wel krijgt als je bovengronds bouwt.
quote:
Ja, dat met die milieumeter blijft echt heel vreemd. Misschiend dat iemand hier een antwoord op heeft.
De milieumeter is vrij gevoelig. Je krijgt hem pas echt groen als je rond de 1,0 zit. Maar post eens een plaatje van je lucht- en watervervuilingskaartje.
quote:
Ja, klopt ben nu ook al 500 jaar verder. Maar wel goed dat het niet zo snel gaat anders zou het gauw vervelen. We moeten er echt wel wat voor doen......:-) Een aantal opties zijn belastingverlaging, meer grond beschikbaar stellen voor huizen en zo. Maar ja, dat kost ook weer een aardig duit dus daar wacht ik nog maar even mee. Ben nu aan het verbeteren van mijn huidige stad is ook al werk genoeg........ha ha.
Belastingverlaging is een goede manier om meer inwoners te krijgen. Sterker nog, na een tijdje is het noodzakelijk als je meer dan X aantal inwoners wilt hebben. Ook rewards kunnen helpen om de vraag omhoog te helpen.
  maandag 3 maart 2008 @ 17:16:56 #190
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_57130304
ik had een vraag: Bij mij worden hele gebieden niet gebouwd. Waar kan dat aan liggen?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_57130462
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:16 schreef Radioheader het volgende:
ik had een vraag: Bij mij worden hele gebieden niet gebouwd. Waar kan dat aan liggen?
Als het enige stad in de regio is duurt het wel een tijdje eer je stad zich echt gaat ontwikkelen. In het begin is het dus een kwestie van geduld hebben. Als er eenmaal wat meer steden in je regio zijn zullen je toekomstige steden zich ook wat sneller ontwikkelen.
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:43 schreef Radioheader het volgende:
Ik heb gisteren ff gekloot, maar sommige gebieden worden bij mij niet gebouwd en soms staat er een groene auto, met zo'n rood verbod erdoor heen. Kan iemand mij hierbij helpen?

[ link | afbeelding ]
Dat betekent dat ze geen aansluiting met de weg hebben. Hierbij is het van belang welke kant het pijltje op staat. Als het pijltje naar het oosten staat moet er aan de oostkant een weg/straat zijn. Staat het pijltje naar het zuiden, dan moet de weg aan de zuidkant liggen. Alleen industrie is hier minder gevoelig voor. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
pi_57131398
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:10 schreef ElmarO het volgende:

De milieumeter is vrij gevoelig. Je krijgt hem pas echt groen als je rond de 1,0 zit. Maar post eens een plaatje van je lucht- en watervervuilingskaartje.
Hier een naar de luchtvervuiling
http://members.home.nl/ha(...)ervuiling%20Sims.rtf

En hier een link naar de waterverontreiniging http://members.home.nl/ha(...)ervuiling%20Sims.rtf

Blijft raar dat er weinig klanten komen bij commerciele gebouwen. En het valt ook op dat als je het vinkje bij eigen muziek aanzet er geen eigen muziek wordt afgespeeld. Misschien een bug in simcity rush hour?
pi_57131682
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:13 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Hier een naar de luchtvervuiling
http://members.home.nl/ha(...)ervuiling%20Sims.rtf

En hier een link naar de waterverontreiniging http://members.home.nl/ha(...)ervuiling%20Sims.rtf

Blijft raar dat er weinig klanten komen bij commerciele gebouwen. En het valt ook op dat als je het vinkje bij eigen muziek aanzet er geen eigen muziek wordt afgespeeld. Misschien een bug in simcity rush hour?
Zag dat een aantal wegen last hebben van wat luchtvervuiling. Daar zou ik met tol gaan werken om zo de mensen in de bus/metro te krijgen. Let ook op of er eventuele sluiproutes zijn, want anders willen ze daar nog wel eens gebruik van gaan maken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Je industrie zou ik proberen over te laten gaan in high-tech. Heb je ook nog wel last van luchtvervuiling, maar het is een stuk minder en wat makkelijker onder controle te houden.

Het meest makkelijke is het aanpakken van de watervervuiling. Ik zou in ieder geval één water treatment plant in de buurt van je industrie zetten. Daarna zou ik kijken waar er daarna nog watervervuiling is en daar in de buurt een treatment plant neerzetten. Als ik het zo zie is er dan een grote kans dat je watervervuiling naar 0 gaat.
  maandag 3 maart 2008 @ 18:29:10 #194
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_57131735
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:24 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Als het enige stad in de regio is duurt het wel een tijdje eer je stad zich echt gaat ontwikkelen. In het begin is het dus een kwestie van geduld hebben. Als er eenmaal wat meer steden in je regio zijn zullen je toekomstige steden zich ook wat sneller ontwikkelen.
[..]

Dat betekent dat ze geen aansluiting met de weg hebben. Hierbij is het van belang welke kant het pijltje op staat. Als het pijltje naar het oosten staat moet er aan de oostkant een weg/straat zijn. Staat het pijltje naar het zuiden, dan moet de weg aan de zuidkant liggen. Alleen industrie is hier minder gevoelig voor. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
Ok, hartelijk bedankt daar is dus dat pijltje voor
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_57131946
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:29 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Ok, hartelijk bedankt daar is dus dat pijltje voor
Met behulp van de ALT kan je het een andere kant op laten draaien. Is handig als er weg grenst aan twee kanten en je wilt het bijvoorbeeld richting het westen hebben in plaats van het noorden. En met CTRL kan je zones aanleggen zonder de streets. Bij industrie moet je aanhouden dat je met een weg in het noorden zo'n 5 vakjes richting het zuiden kan voorzien.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:02:34 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_57146784
tis niet eerlijk, ik ben mijn installatie-CD kwijt
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:18:24 #197
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_57147070
quote:
- Wat ook opvalt is dat de milieumeter gewoon de hele tijd rood blijft. Veranderd niets aan. Ik zet overal bomen neer en heb al zon 250 pakjes aangelegd maar niet helpt. Als ik kijk naar de luchtvervuiling valt het allemaal wel mee. In de industriegebieden iets meer vervuiling maar dat is normaal. Hoe krijg ik die mileumeter in het groen?
Dat is bij mij ook zo, ik snap niet waarom dat is. Ik vind het een beetje overdreven en negeer deze meter gewoon
Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.
pi_57148123
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:18 schreef Tuinboon het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.
Hoe zit het dan nu precies met die commerciele gebieden? Weinig klanten en omzet.
pi_57149397
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:18 schreef Tuinboon het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd, die meter is erg gevoelig. Als je hem echt groen wil krijgen, moet je alle dirty en manufacturing industry verplaatsen naar een buurstad, en solar plants neerzetten. Je mag echt nergens op dat air pollution kaartje meer rooie gebieden zien. Althans, dat is mijn ervaring.
Die buursteden heb ik nog niets aan gedaan. Als ik daar heen ga en dan weer terug naar MIJN eigen stad dan pas die alle randen aan en vernield die alles wat aan de zijkanten gebouwt is door mij. Ik ga daar liever dus niet heen.

Hoe komt dat?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:03:56 #200
127631 ferdinandbol
blood sweat and tears
pi_57152808
Bij het starten van een nieuwe stad altijd eerst de randen egaliseren met je buurtsteden voordat je gaat bouwen. Als je dit nadien pas doet zullen de randen zich egaliseren en alle bebouwingen daarop uit elkaar vallen. Je kan ook op de optie "Randen egaliseren?" nee aangeven
The sky should be the limit
pi_57156370
tvp
pi_57156877
Heb heel wat vervuilende industrie gesloopt. De milieumeter stijgt.....

pi_57173943
En wat ik ook niet begrijp is waarom die parkeergarages niet werken. Als ik er 1 plaats bij een bushalte blijft die leeg of heeeeel soms zitten er 5 auto in.

Wat is het nut van die parkeergarages?
  woensdag 5 maart 2008 @ 16:42:36 #204
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_57176792
Bij bushaltes moet er echt een reden zijn waarom ze de rest van de afstand niet gewoon zouden kunnen doen met de auto. Rijkere mensen nemen ook minder snel de bus. Ik denk dat het meer nut heeft om ze neer te zetten naast treinstations.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gamer_V op 05-03-2008 16:47:40 ]
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_57176947
quote:
Where do you place parking garages, I place them beside subway and bus terminals to no avail.

Make sure the busses and subways go to places they actually need to go (residential to commercial, residential to industrial). If the subways/busses do not lead them to where they work, then why would they take them?

Now, parking garages should be placed directly across the street from the stations. Due to Sim City 4's path finding, it takes 2 steps if you place it next to the station (one to go out of the garage, and then one to walk one tile over and go into the station). If you place the parking garage across the street, Sim City 4 will only count that as one tile (leaving the garage and walking across the street).

The best way though is to download some buildings from simtropolis that have the parking garages built in (they are a huge waste of space in my opinion).
Dus kort in het NL, aan de overkant plaatsen. Door pathfinding van SC4 is 1 hokje verschil schijnbaar een grote reden om niet tot gebruik over te gaan.

http://www.gamespot.com/pc/strategy/simcity4/show_msgs.php?topic_id=m-1-28534436&pid=561176&page=8
Where facts are few, experts are many.
pi_57178898
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 16:42 schreef Gamer_V het volgende:
Bij bushaltes moet er echt een reden zijn waarom ze de rest van de afstand niet gewoon zouden kunnen doen met de auto. Rijkere mensen nemen ook minder snel de bus. Ik denk dat het meer nut heeft om ze neer te zetten naast treinstations.
Ja, dat wist ik. Treinen rijden er niet bij mij. Metro wel. Maar zie al een andere reactie over de pakeergarages.

Bedankt, voor het meedenken!
pi_57178930
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 16:51 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dus kort in het NL, aan de overkant plaatsen. Door pathfinding van SC4 is 1 hokje verschil schijnbaar een grote reden om niet tot gebruik over te gaan.

http://www.gamespot.com/pc/strategy/simcity4/show_msgs.php?topic_id=m-1-28534436&pid=561176&page=8
Aan de overkant. Niet aan gedacht. Ga ik eens uitproberen.
Bedankt!
pi_57180161
Klopt heb 1tje getest en aan de overkant van een bushalte gezet. Met een straat ertussen. Dik 300 parkeerplaatsen bezet nu.........

  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:46:20 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_57241177
Ik heb Simcity ook maar weer eens geinstalleerd (heb CD2 maar gedownload van internet)

Ik had een mooi stadje gebouwd, denk voor 2/3de volgebouwd.Budget de hele tijd goed, zat alleen wel een beetje te kutten met watergebruik en energieverbruik, dat constant tegen de max zat. Dus ik vervang mijn kleine waterpomp voor een grote waterpomp en druk weer op >>>. Blijkt dat ik mijn waterpomp er verkeerd had neergezet, waardoor 3/4 van mijn stad opeens zonder water zat en ik in een paar seconden 20.000 bewoners kwijt was. Daardoor ging mijn budget van +2000 per maand opeens naar -8000 per maand. Ook natuurlijk mede door hogere kosten van de waterpomp.

een groot drama natuurlijk, na een halfuur was alles weer goed. Alle gemeentelijke verordeningen terug gedraaid, alles flink gebudgetteerd. Alleen is mijn geldvoorraad nu een beetje weg. En ik ben bang dat ik binnenkort nogal veel mag gaan slopen, want de files beginnen een beetje irritant te worden voor mijn sims.
pi_57241745
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:46 schreef Blik het volgende:
binnenkort nogal veel mag gaan slopen, want de files beginnen een beetje irritant te worden voor mijn sims.
Das een groot deel van t succes van een grote stad. Het durven slopen van probleemgebieden
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:26:52 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_57245070
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Das een groot deel van t succes van een grote stad. Het durven slopen van probleemgebieden
Dat weet ik, ik heb alleen niet een hele grote buffer door dat debakel van vanochtend. En dat herstructureren kost een flinke duit.

(Ik baal er nog steeds van, ik had op >>> gedrukt en toen naar de WC gegaan... )
  zaterdag 8 maart 2008 @ 20:14:24 #212
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57249790
Ben er ook maar weer mee begonnen. Wat voor strategiën passen jullie toe. Ik heb gewoon geen trek in het 'elke blok x residential, x comercial enz' maar doe het dan ook als een echte stad.

Op dit moment ziet het er ongeveer zo uit:


1
2
3
<?php
Industrie 
commercie kruispunt 5 wijken boven elkaarelke wijk maar 1 uitgang richting industrie(avenue).
?>

Die komen samen bij het kruispunt. Heb ongeveer op dat kruispunt nu 1500 auto's en 2500 buspassagiers. Heb ook een metro liggen vanaf de hoogste (een ondergrondse richting centrum industrie, 56% bezetting) en de laagste (een bovengrondse die net voor de industrieën stopt en overgaat in een buslijn, 76 % bezetting) wijk. Daarnaast heb ik vanaf mijn 'stadskern' een ondergrondse liggen richting centrum industrie. (14% bezetting maar)
Tot nu gaat het nog goed. Iemand suggesties om mijn (langszaam dichtslibbende) wegen te verbeteren?

Zelf zat ik te denken aan het uitbreiden van de kern richting het oosten. Eventueel sloop ik wat bushokjes (allemaal gemiddeld 55% bezet) in de buurt van de metro.



[ Bericht 4% gewijzigd door GasTurbine op 08-03-2008 20:27:29 ]
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zaterdag 8 maart 2008 @ 20:28:50 #213
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57250154
Links is trouwens nog een klein ventweggetje om het centrale kruispunt een beetje te ontlasten.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_57262147
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 20:14 schreef GasTurbine het volgende:

Die komen samen bij het kruispunt. Heb ongeveer op dat kruispunt nu 1500 auto's en 2500 buspassagiers. Heb ook een metro liggen vanaf de hoogste (een ondergrondse richting centrum industrie, 56% bezetting) en de laagste (een bovengrondse die net voor de industrieën stopt en overgaat in een buslijn, 76 % bezetting) wijk. Daarnaast heb ik vanaf mijn 'stadskern' een ondergrondse liggen richting centrum industrie. (14% bezetting maar)
Tot nu gaat het nog goed. Iemand suggesties om mijn (langszaam dichtslibbende) wegen te verbeteren?

Zelf zat ik te denken aan het uitbreiden van de kern richting het oosten. Eventueel sloop ik wat bushokjes (allemaal gemiddeld 55% bezet) in de buurt van de metro.
Enentueel met tol gaan werken om ze nog meer het OV in te jagen. Zelf zou ik in ieder geval proberen om de bushokjes te laten staan. Bussen dragen toch niet bij aan de drukte op je wegen.

Twee plaatjes uit mijn nieuwe stadje:

De Coit Tower waar de Sims kunnen genieten van het uitzicht. Heb hem ook op een heuveltje gezet. Al zie je dat niet zo heel goed door de bomen.



En mijn trapsheuvel.

pi_57263412
Aantal screenshots van mijn grootste stad San Jose met 64000 inwoners in de regio San Francisco:


Overzicht.


Luchtvervuiling .


Achterbuurt met troosteloze eenheidsbebouwing.


Hoogbouw.


Er is ook wel wat rust te vinden in mijn stad.


Mooie appartementen met uitzicht op het water.

Hele andere manier van een stad bouwen dan ElmarO. Het wordt bij mij meestal ook meer een chaos met meerdere zones doorelkaar .
  zondag 9 maart 2008 @ 15:36:39 #216
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_57263937
Ik kan mijn rush hour cd niet meer vinden.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zondag 9 maart 2008 @ 17:53:03 #217
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_57266451
EP1.dat

Ik heb een probleem met het installeren van SC4 Rush Hour.

Ik heb de orginele cd's, met een legaal serienummer. Het installeren van cd1 gaat goed, vervolgens vraagt de installatie naar cd2, dit loopt door tot 74,19% en vervolgens komt de installatie met de melding dat het bestand EP1.dat niet te vinden is en niet te kopieren is, of ik het opnieuw wil proberen of wil annuleren. Ik kan op Opnieuw klikken wat ik wil, maar er komt geen verbetering. Als ik op annuleren klik, wordt de installatie afgebroken en alles verwijderd.

Ik heb gezocht op inet, bij EA en op andere fora, maar kan hier niks over vinden, ja wel dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar niet wat de oplossing is...

Config: Windows Vista Ultimate, 3gb mem, dual core cpu, geforce 7800GT 256mb.

Ik heb het spel een keer eerder aan de praat gehad en wederom met veel plezier gespeeld, weet niet meer of dit onder Windows XP was of Vista.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_57266578
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:53 schreef Adolecens het volgende:
EP1.dat

Ik heb een probleem met het installeren van SC4 Rush Hour.

Ik heb de orginele cd's, met een legaal serienummer. Het installeren van cd1 gaat goed, vervolgens vraagt de installatie naar cd2, dit loopt door tot 74,19% en vervolgens komt de installatie met de melding dat het bestand EP1.dat niet te vinden is en niet te kopieren is, of ik het opnieuw wil proberen of wil annuleren. Ik kan op Opnieuw klikken wat ik wil, maar er komt geen verbetering. Als ik op annuleren klik, wordt de installatie afgebroken en alles verwijderd.

Ik heb gezocht op inet, bij EA en op andere fora, maar kan hier niks over vinden, ja wel dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar niet wat de oplossing is...

Config: Windows Vista Ultimate, 3gb mem, dual core cpu, geforce 7800GT 256mb.

Ik heb het spel een keer eerder aan de praat gehad en wederom met veel plezier gespeeld, weet niet meer of dit onder Windows XP was of Vista.
Het spel moet in ieder geval werken onder Vista. Heb zelf Home Premium en hier werkt het. Weet niet of je een DVD-Rom en een CD/DVD-brander hebt? Zo ja, probeer het spel eens via de brander te installeren. Heb ook wel eens een probleem gehad met installeren en dat was toen de oplossing. Heb alleen geen idee meer of het hetzelfde probleem was als jij nu hebt.
  zondag 9 maart 2008 @ 18:11:15 #219
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_57266770
Ik heb één DVD Dual layer brander erin zitten, verder niks.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_57266862
Beschadigde cd?
  zondag 9 maart 2008 @ 23:42:17 #221
205006 Adolecens
a.k.a. Ado
pi_57274522
CD's zijn splinternieuw, één keer eerder gebruikt. Heb nu de twee cd's gedownload, waarbij op de tweede cd dus wel dat bestand bij op staat. Mijn eigen serial gebruikt en het werkt...

Beetje vreemd dat op de orgineel gekochte cd's dat bestand niet op staat en je de illegaliteit moet gebruiken om het werkend te krijgen. Al met al dus geen antwoord op mijn vraag, maar het werkt wel intussen...
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_57289401
Zat vanmiddag op de postbode te wachten. Dus ik een nieuw kaartje gepakt, op pauze gezet en een hele stad alvast aangelegd ; resultaat. Vervolgens steeds op de hoogste snelheid gezet tot er waarschuwingen komen (geen stroom, water, stakingen) of brand natuurlijk, en zo in een uurtje tijd aardig stadje gebouwd Zit te wachten tot de hi tech zich wil settelen in t vervuilde gebied en ben de arme mensjes beetje aan t wegpesten. Laatste save
Where facts are few, experts are many.
  maandag 10 maart 2008 @ 20:11:45 #223
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57290382
MrX82, die stad, prachtig gewoon...
Ben echt sprakeloos..
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_57295542
Vanavond nog ff verder gedraaid, jaar 86 en 97k inwoners. Bouwen op volle snelheid is wel grappig trouwens, voor je blokje gelegd is is ie alweer bebouwd Doe dan wel geen minimanagement met parkjes enzo, maar die tijd heb ik wel gehad. Beetje met die taxes klooien en een zo effectief mogelijk health en education system maken is ook weleens leuk
Where facts are few, experts are many.
  maandag 10 maart 2008 @ 23:53:13 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_57296349
Netjes Altreidez, mooi gedaan in korte tijd. Ik krijg het niet voor elkaar (maar ik ben denk ik ook te voorzichtig met sloopwerk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')