quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 15:56 schreef -jos- het volgende:Ik ben de laatste tijd ook bezig met SImCity.
Ik probeer nu een soort ideale stad te maken met aan de rand wat industrie en in het midden woonwijken gecombineerd met commercie. De stad is nu voor meer dan de helft volgebouwd en heeft nu 90000 inwoners. Alle leef voorwaarden zijn zowat perfect behalve: er is geen openbaar vervoer dus veel files en aardig wat vervuiling. Hoe los ik dit op? Een metronetwerk aanleggen? Maar hoe haal ik die vervuiling weg? Er blijven altijd wel autos rijden dus dat lijkt me wel een probleem...
En verder ontwikkeld de stad zich vrij langzaam maar dat zou dan dus alleen aan bovenstaande dingen kunnen liggen aangezien de gezondheid goed is (heb wel wat rode gebieden maar de ziekenhuizen dekken wel alles maar dat zal dan wel door de vervuiling komen) en het onderwijs quotient zit tegen de 200 aan.
Graag zie ik wat tips

Je hebt verschillende soorten industrie, en die kun je door je belastingen enzo ontmoedigen en/of aanmoedigen.
Om een schone stad te krijgen, moet je ten eerste zorgen dat de welvaart redelijk is en ook veel onderwijs zodat je sims lekker slim zijn

Dan kun je vervolgens al je industriele 'vieze' industrie ontmoedigen, en meer de schonere industrieen 'aanmoedigen' dmv tax-cuts en al dat.
Openbaar vervoer, en bussen etc, werkt meestal prima. Meestal leg ik bij de aanleg van een stad gewoon als eerste de wegen aan, met zo'n dubbele weg dwars door de stad heen, en goede randwegen etc.
Ik schets dus zeg maar eerst de vorm van de stad (de kern) dmv een goed wegenplan, ga vervolgens meteen het OV regelen, en daarna pas ga ik de sectoren invullen (woningen, commercie, industrie). Het helpt als je gewoon begint in de pause-mode, en pas als alles een beetje is ingevuld, dan druk je op 'play' en zie je stad in een keer ontspringen
BTW, industrie en energiecentrales altijd aan de zijkant van de map dumpen, en industrie een beetje op afstand houden van de woongebieden enzo... maar dat wordt natuurlijk moeilijker zodra je stad echt begint te groeien, want dan zoekt dat elkaar toch op

Succes ermee.
Ik wil binnenkort ook weer beginnen (nieuwe pc)