Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Ja denkt het wel! Hoewel het bij grotere steden misschien wat zwaarder zal lopen ... daar heb ik zelfs last van met mijn 3,21 ghz!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:36 schreef Crappery het volgende:
Draait dit op een 1.73 GHz met 512 intern geheugen?
3,3 miljoen inwoners haal je zowieso niet zonder cheatenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:45 schreef nerox het volgende:
Goede morgen,
Ik heb net voor het eerst simcity geinstalleerd en wat tuturials doorlopen. En het ziet er heel leuk uit. Alleen geldproblemen heb ik een beetje :$. Hopen dat dat overgaat. Verder heb ik nu bijna 3.000 inwoners maar zoals hierboven te lezen is dat dus erg weinig. Al ben ik zelf wel trots natuurlijk. Mochten jullie nog enige tips o.i.d hebben geef ze dan gerust.
En mocht ik vragen hebben kan ik hier gewoon terecht toch?
mvg,
Nerox
Ik heb nog twee oude steden met rond de 750.000 inwoners. Is niet echt een aanrader qua snelheid.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:19 schreef SnowDoggg het volgende:
Zit nu op 71.000 inwoners in gehele regio37.000 in de grootste stad!
Hoogste wat ik ooit geloof ik had is 130.000 in gehele regio en 100.000 in één stad!
Bedankt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:11 schreef BlaZ het volgende:
Zal mijn regio nog ff posten als iemand die nog wil hebben.
members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp
members.chello.nl/j.kleine-staarman/HongKong.jpg
alstublieft dit is de unedited versie dus zonder bergen die heb ik met SC4terraformer gemaakt.
Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden
Dat is dan zeker echt niet vooruit te branden. Met ¾ miljoen is het al haast niet te doen.quote:Mijn record is trouwens 3,367 miljoen inwoners in een stad
Nee dat gaat dan trrraaagg.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb nog twee oude steden met rond de 750.000 inwoners. Is niet echt een aanrader qua snelheid.
[..]
Bedankt.
[..]
Dat is dan zeker echt niet vooruit te branden. Met ¾ miljoen is het al haast niet te doen.
Klik met je vraagteken eens op hun huizen als er staat dat de hun werkroute lang is dan is de kans op werkloosheid groot. Je industrie of handel ligt te ver weg van de huizen. Leg gewoon meer werkplekken aan dicht in de buurt van de huizen en het probleem is opgelost.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:24 schreef nerox het volgende:
Inmiddels weer thuis en mijn staad heeft op dit moment 13.000 inwoners. En daar ben ik zeer trots op.
Ik hoop dat ik aan het eind van de dag voor het eerst 20k ga halenben verder ook nog veel aan het proberen en de geldstroom wil bij mij echt niet lukken
. En veel mensen zitten zonder baan terwijl ik zat wergelegenheid heb. Hoe zou dit kunnen komen?
108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:11 schreef BlaZ het volgende:
Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden
Gebruik haltes die er naast staan. Die vind ik zelf het mooist. En zoveel ruimte neemt het nou ook weer niet in. Als ik een stad zo vol mogelijk zou willen proppen zou ik die op de weg staan gebruiken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:16 schreef Cerbie het volgende:
Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
Wat voor pc heb jij? Dan kan ik me ook een beetje voorbereiden qua rendertijd.quote:108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen
En na het horen van de info (niet eens nog zozeer het zien van die vreselijke screenshots) is het de grootste teleurstelling van mijn (game)levenquote:
Inderdaad het word heel erg city life achtigquote:Op zaterdag 9 juni 2007 02:09 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
En na het horen van de info (niet eens nog zozeer het zien van die vreselijke screenshots) is het de grootste teleurstelling van mijn (game)leven![]()
![]()
Jammer, mja op een gedeelte van de map kan je al een mega metropool bouwen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:16 schreef Cerbie het volgende:
Bedankt voor de regio, ik ga hem zo renderen
Heb m'n plugins ook weer een beetje op orde, een kleine GB, vooral dingen van NDEX, BSC, PEG zijn mooi. Denk wel dat ik voor deze regio de budgetbank ga gebruikenGaat wat sneller met het aanleggen van grotere bouwprojecten als sunken highways etc
Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
[..]
108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen
edit; en dit gebeurt er als je screensaver aanspringt terwijl hij aan het renderen is![]()
![]()
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07235/ssaversterf.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik weiger het Simcity 5 te noemen, ik noem het een spin-off. Nadat soc. gefaald is zal Maxis wel een keer met een echt vervolg komen.quote:
Is Maxis niet van EA? Nu zullen ze daar wel te druk zijn met Spore maar ik hoop echt dat er een echt vervolg komt op simcity, er kan nog een hoop beter/mooier.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:20 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Ik weiger het Simcity 5 te noemen, ik noem het een spin-off. Nadat soc. gefaald is zal Maxis wel een keer met een echt vervolg komen.
Stiekeme TVP dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |