abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50228331


Handige links SimCity 4

  • Officiele SimCity 4 website
  • Officiele SimCity 4 Rush Hour website
  • Simtropolis.com (voor al je plugins)
  • SC4 Devotion (plugins van onder andere jeronij, BSC en anderen)
  • SimCityCentral.net
  • Officiele Pegasus Productions (PEG) website
  • SOMY site (Japanse BATS)
  • Meer Japanse BATS
  • Volledige Strategy Gids


    Vorige delen:
    01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

    Tips/Hints:

    - Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
  • Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
  • Rechtermuisklik, eigenschappen;
  • Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off""

    Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.
    quote:
    property noPartialBackingStoreCopies false
    Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

    Dual Core processors:

    Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

    Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
    Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

    - Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
    - Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
    - Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
    - Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
    - Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
    - Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
    - Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
    - Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
    - Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
    - Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
    - Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
    - Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
    - Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
    - Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
    Meest gevraagde Plugins

    Hole Diggin Lot + Uitleg

    Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is. Download hier

    Pond & Stream Kit


    PEG Pond Kit Deluxe Edition
    PEG Stream Kit Deluxe Edition

    Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

    PEG Pond Kit Transparent Patch

    Meer Pegasus

    Network Addon Mod

    Via deze kan je de Network Addon Mod downloaden.

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
  • XS.to
  • ImageVenue

    Deze OP is hier te vinden
  •   vrijdag 8 juni 2007 @ 09:36:50 #2
    158838 Crappery
    Full House!!
    pi_50228400
    Draait dit op een 1.73 GHz met 512 intern geheugen?
    pi_50228997
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:36 schreef Crappery het volgende:
    Draait dit op een 1.73 GHz met 512 intern geheugen?
    Ja denkt het wel! Hoewel het bij grotere steden misschien wat zwaarder zal lopen ... daar heb ik zelfs last van met mijn 3,21 ghz!
      vrijdag 8 juni 2007 @ 10:11:48 #4
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50229348
    Zal mijn regio nog ff posten als iemand die nog wil hebben.

    members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp
    members.chello.nl/j.kleine-staarman/HongKong.jpg

    alstublieft dit is de unedited versie dus zonder bergen die heb ik met SC4terraformer gemaakt.

    Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden


    Mijn record is trouwens 3,367 miljoen inwoners in een stad
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50230348
    Goede morgen,

    Ik heb net voor het eerst simcity geinstalleerd en wat tuturials doorlopen. En het ziet er heel leuk uit. Alleen geldproblemen heb ik een beetje :$. Hopen dat dat overgaat. Verder heb ik nu bijna 3.000 inwoners maar zoals hierboven te lezen is dat dus erg weinig. Al ben ik zelf wel trots natuurlijk . Mochten jullie nog enige tips o.i.d hebben geef ze dan gerust.

    En mocht ik vragen hebben kan ik hier gewoon terecht toch?

    mvg,

    Nerox
      vrijdag 8 juni 2007 @ 10:55:27 #6
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50230699
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:45 schreef nerox het volgende:
    Goede morgen,

    Ik heb net voor het eerst simcity geinstalleerd en wat tuturials doorlopen. En het ziet er heel leuk uit. Alleen geldproblemen heb ik een beetje :$. Hopen dat dat overgaat. Verder heb ik nu bijna 3.000 inwoners maar zoals hierboven te lezen is dat dus erg weinig. Al ben ik zelf wel trots natuurlijk . Mochten jullie nog enige tips o.i.d hebben geef ze dan gerust.

    En mocht ik vragen hebben kan ik hier gewoon terecht toch?

    mvg,

    Nerox
    3,3 miljoen inwoners haal je zowieso niet zonder cheaten

    Gewoon een groot vlakke map, alles dense zonen en hopen dat je pc het aan kan
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
    pi_50231280
    Hehe pc moet het aankunnen, heb 3 weken geleden een nieuwe gekocht dus no problemo . Verder zit ik nu al op 9k inwoners . (Tuturial map :$) maargoed kvind het wel leuk alleen beetje weinig geld.
    pi_50231501
    Zit nu op 71.000 inwoners in gehele regio 37.000 in de grootste stad!

    Hoogste wat ik ooit geloof ik had is 130.000 in gehele regio en 100.000 in één stad!
    pi_50231703
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:19 schreef SnowDoggg het volgende:
    Zit nu op 71.000 inwoners in gehele regio 37.000 in de grootste stad!

    Hoogste wat ik ooit geloof ik had is 130.000 in gehele regio en 100.000 in één stad!
    Ik heb nog twee oude steden met rond de 750.000 inwoners. Is niet echt een aanrader qua snelheid.
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:11 schreef BlaZ het volgende:
    Zal mijn regio nog ff posten als iemand die nog wil hebben.

    members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp
    members.chello.nl/j.kleine-staarman/HongKong.jpg

    alstublieft dit is de unedited versie dus zonder bergen die heb ik met SC4terraformer gemaakt.

    Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden
    Bedankt.
    quote:
    Mijn record is trouwens 3,367 miljoen inwoners in een stad
    Dat is dan zeker echt niet vooruit te branden. Met ¾ miljoen is het al haast niet te doen.
      vrijdag 8 juni 2007 @ 11:51:51 #10
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50232575
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:25 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Ik heb nog twee oude steden met rond de 750.000 inwoners. Is niet echt een aanrader qua snelheid.
    [..]

    Bedankt.
    [..]

    Dat is dan zeker echt niet vooruit te branden. Met ¾ miljoen is het al haast niet te doen.
    Nee dat gaat dan trrraaagg.
    Inwoneraantallen fluctueren enorm en het crasht erg gemakkelijk. Tegenwoordig beetje maximaal 300/400 duizend dan ziet de stad er tenminste ook nog fatsoenlijk uit, beetje realistisch.

    Regio die ik toen had had ook zoiets 32miljoen inwoners,
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      vrijdag 8 juni 2007 @ 12:03:34 #11
    132411 Mr_Booze
    Mollenklem leggen met Jantien
    pi_50233023


    Mijn nieuwe stad Gardenia ongeveer 18.000 inwoners ik ga het klein houden dat is ook net zo handig voor het verkeer.
    Mijn regio zit bijna op de 2.000.000 inwoners.
    This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
    pi_50242771
    Inmiddels weer thuis en mijn staad heeft op dit moment 13.000 inwoners. En daar ben ik zeer trots op .
    Ik hoop dat ik aan het eind van de dag voor het eerst 20k ga halen ben verder ook nog veel aan het proberen en de geldstroom wil bij mij echt niet lukken . En veel mensen zitten zonder baan terwijl ik zat wergelegenheid heb. Hoe zou dit kunnen komen?
      vrijdag 8 juni 2007 @ 16:32:23 #13
    132411 Mr_Booze
    Mollenklem leggen met Jantien
    pi_50243048
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 16:24 schreef nerox het volgende:
    Inmiddels weer thuis en mijn staad heeft op dit moment 13.000 inwoners. En daar ben ik zeer trots op .
    Ik hoop dat ik aan het eind van de dag voor het eerst 20k ga halen ben verder ook nog veel aan het proberen en de geldstroom wil bij mij echt niet lukken . En veel mensen zitten zonder baan terwijl ik zat wergelegenheid heb. Hoe zou dit kunnen komen?
    Klik met je vraagteken eens op hun huizen als er staat dat de hun werkroute lang is dan is de kans op werkloosheid groot. Je industrie of handel ligt te ver weg van de huizen. Leg gewoon meer werkplekken aan dicht in de buurt van de huizen en het probleem is opgelost.

    Een winkelcentrum in een buurt kan al een hoop doen.
    This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
    pi_50248567
    SimCity 5 komt
    pi_50248685
    Bedankt voor de regio, ik ga hem zo renderen

    Heb m'n plugins ook weer een beetje op orde, een kleine GB, vooral dingen van NDEX, BSC, PEG zijn mooi. Denk wel dat ik voor deze regio de budgetbank ga gebruiken Gaat wat sneller met het aanleggen van grotere bouwprojecten als sunken highways etc

    Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:11 schreef BlaZ het volgende:
    Overigens is deze regio echt gigantisch 80+ grote maps, ik zelf bouw beetje in het midden
    108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen

    edit; en dit gebeurt er als je screensaver aanspringt terwijl hij aan het renderen is



    [ Bericht 13% gewijzigd door Cerbie op 08-06-2007 21:32:20 ]
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_50253387
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:16 schreef Cerbie het volgende:
    Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
    Gebruik haltes die er naast staan. Die vind ik zelf het mooist. En zoveel ruimte neemt het nou ook weer niet in. Als ik een stad zo vol mogelijk zou willen proppen zou ik die op de weg staan gebruiken.
    quote:
    108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen
    Wat voor pc heb jij? Dan kan ik me ook een beetje voorbereiden qua rendertijd.

    Overigens nog een tip. Op SC4Devotion.com staan custombruggen die je kan gebuiken met de juni-update van de NAM.
    pi_50254151
    AMD 64 3000+ met 1GB RAM, redelijk verouderd al.
    Kheb maar een eigen map aangemaakt aan de hand van die hong kong regio, geen zin om opnieuw zolang te renderen
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_50260660
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:13 schreef renz0r het volgende:
    SimCity 5 komt
    En na het horen van de info (niet eens nog zozeer het zien van die vreselijke screenshots) is het de grootste teleurstelling van mijn (game)leven
      zaterdag 9 juni 2007 @ 02:19:33 #19
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_50260795
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 02:09 schreef Unrealist- het volgende:

    [..]

    En na het horen van de info (niet eens nog zozeer het zien van die vreselijke screenshots) is het de grootste teleurstelling van mijn (game)leven
    Inderdaad het word heel erg city life achtig

    Ontopic





      zaterdag 9 juni 2007 @ 03:19:01 #20
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_50261273
    Valt wel op de de meesten van die keurig aangeharkte dorpen en stadjes hebben terwijl ik altijd dichtbevolkte metropolen bouw.
      zaterdag 9 juni 2007 @ 03:34:07 #21
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_50261376
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:16 schreef Cerbie het volgende:
    Bedankt voor de regio, ik ga hem zo renderen

    Heb m'n plugins ook weer een beetje op orde, een kleine GB, vooral dingen van NDEX, BSC, PEG zijn mooi. Denk wel dat ik voor deze regio de budgetbank ga gebruiken Gaat wat sneller met het aanleggen van grotere bouwprojecten als sunken highways etc

    Wat gebruiken jullie trouwens voor OV, haltes die op de weg worden geplaatst of ernaast? Ik op het moment een bus/metro combinatie voor naast de weg, maar die nemen zo irritant bouwruimte in
    [..]

    108 grote mappen, hij is een klein uur bezig geweest met renderen

    edit; en dit gebeurt er als je screensaver aanspringt terwijl hij aan het renderen is

    [[url=http://xs216.xs.to/xs216/07235/ssaversterf.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
    Jammer, mja op een gedeelte van de map kan je al een mega metropool bouwen.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      zaterdag 9 juni 2007 @ 12:20:17 #22
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_50265186
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:13 schreef renz0r het volgende:
    SimCity 5 komt
    Ik weiger het Simcity 5 te noemen, ik noem het een spin-off. Nadat soc. gefaald is zal Maxis wel een keer met een echt vervolg komen.

    Stiekeme TVP dus.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_50265443


    Het begin is er, zit nog te twijfelen of ik eens een monorail/verhoogde spoorlijn voor regionaal vervoer zal gebruiken (gebruikte daar altijd gewone treinen voor)
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_50265872
    quote:
    Op zaterdag 9 juni 2007 12:20 schreef Gamer_V het volgende:
    [..]
    Ik weiger het Simcity 5 te noemen, ik noem het een spin-off. Nadat soc. gefaald is zal Maxis wel een keer met een echt vervolg komen.

    Stiekeme TVP dus.
    Is Maxis niet van EA? Nu zullen ze daar wel te druk zijn met Spore maar ik hoop echt dat er een echt vervolg komt op simcity, er kan nog een hoop beter/mooier.
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
    pi_50267481
    Ik snap niet hoe mijn environment nooit stijgt. Hoe verbeter ik dit? En o.m.f.g hoe krijgi k geld :p mijn uitgave zijn altijd wel iets hoger als inkomsten tenzij ik belasting verhoog maar dat is natuurlijk niet slim want dat betekent gezeur en minder mensen trekken naar mijn stad .

    mvg,

    nerox
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')