Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:02 |
![]() Hier alweer deel 70 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de lange OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:04 |
:/ ik zal nog eens een nieuw topic openen.. kut OP die nu niet klopt ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:09 |
Prutser ![]() | |
Socios | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:10 |
Ach, je hebt je best gedaan. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:11 |
quote:dan blame ik mn browser! ![]() | |
thatsme | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:18 |
quote: | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:19 |
kan iemand dat ff vertalen? | |
Eix | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:46 |
quote:Het komt neer op het volgende: - De private treinmaatschappij BRKS heeft enkele plan U's gekocht (wist je wss al). Het gaat om de 116, 117, 125, 191, 193 en 151 - Deze gaan voor personenverkeer ingezet worden tussen Bratislava en (Zvolen) Kosice. Voor een kaartje zie: http://www.bueker.net/tra(...)k/slovak-network.gif - Op 20 juni bevinden zich twee van deze treinen - vermoedelijk de 125 en 193 - in station Bratislava. Deze kan men daar dan ook op de foto zetten. ( of betekend 'bildlich festgehalten werden' iets heel anders? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 2 juni 2007 @ 14:54 |
Maar die anderen zijn nog lang niet klaar ![]() Maar over die maaslopers... ik vond ze prima zitten verder ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 juni 2007 @ 15:07 |
quote:Het staat zelfs in de verleden tijd, dus ik denk dat ze 2 juni ipv 20 bedoelen. En dat er onder dat stukje dus foto's staan. Een linkje zou leuk zijn iig ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 15:09 |
wie heeft er nog een Plan U uit die serie op de plaat? sturen we die ff vast op :p | |
Zug-Chef | zaterdag 2 juni 2007 @ 15:38 |
hier eentje![]() Dit zijn de 193 en de 125 (C) www.xtrax.nl | |
Wadloper | zaterdag 2 juni 2007 @ 16:10 |
Morgen komt btw de 113 naar Veendam ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 17:08 |
de 113? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 2 juni 2007 @ 17:32 |
quote:Plan U ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 17:54 |
quote:veendam is veuel te ver :p | |
thatsme | zaterdag 2 juni 2007 @ 18:57 |
quote:http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=6033&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= dat is mijn bron! | |
Wadloper | zaterdag 2 juni 2007 @ 20:26 |
quote:Ik ga hem héél misschien even fotograferen te Zuidbroek, maar alleen als ik mijn bed uit kan komen ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 juni 2007 @ 21:37 |
quote:trek het eens door babelfish | |
Dr_Flash | zaterdag 2 juni 2007 @ 22:00 |
quote:Leer zelf eens een taal of zo | |
Dr_Flash | zaterdag 2 juni 2007 @ 22:02 |
Moet je voor de gein eens proberen wat er gebeurt als je met vertrek 19:44 een reis plant op NS.nl van Lelystad Centrum naar Utrecht Centraal ![]() Dan krijg je een advies om via Amsterdam Centraal te reizen (op zich al ongebruikelijk) EN daar de CNL 319 te pakken ![]() Ik heb het nog geverifieerd met de railpocket van de HC in Lelystad toen ik instapte ![]() Maar de conducteur van de CNL vindt van niet ![]() Ga dat eens rechtzetten NS ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 2 juni 2007 @ 22:05 |
Beter plannen Dr_Flash... en ik dacht dat jezelf het spoorboekje wel uit je kop kende... | |
Dr_Flash | zaterdag 2 juni 2007 @ 22:07 |
quote:Sorry? Ik vraag een reisadvies en dit is wat ik krijg ![]() en mensen die het spoorboekje uit hun kop kennen moeten opgesloten worden. | |
Duvel | zaterdag 2 juni 2007 @ 22:23 |
quote:Doe het zelf! Zo moeilijk is 't toch niet? En ik ben niet een heel groot talenwonder... | |
Dr_Flash | zaterdag 2 juni 2007 @ 22:33 |
quote:het was bovendien al eerder vertaald door Eix. | |
Socios | zaterdag 2 juni 2007 @ 22:52 |
NS.nl raadt je de Intercity van 20.37uur aan, 9292ov.nl laat je inderdaad wel met de CNL gaan. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 juni 2007 @ 22:54 |
quote:Via NS.nl kreeg ik die CNL, en de railpocket van die HC kreeg hetzelfde ![]() | |
Duvel | zaterdag 2 juni 2007 @ 23:07 |
Ik heb vandaag van Rotterdam naar Abcoude in een Sprinter gezeten. Dat was geen pretje. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 juni 2007 @ 23:17 |
quote:SGMm is goed te doen hoor, ik heb 18 mei nog Veenendaal Centrum - Amsterdam Zuid in zoeen ding gezeten ![]() Beter dan de maaslijn, in om het even welk mat. | |
MREn | zondag 3 juni 2007 @ 00:41 |
quote:Avmz getrokken door een Br216? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 00:45 |
quote:geen idee wat Avmz is, maar ik moet meteen terugdenken aan de tijd dat de stoptrein Friedrichshafen Hafen - Friedrichshafen Stadt nog gereden werd met een Br 218 en 1 rijtuig (zoeen ICK alleen dan niet geschilderd) ![]() Overigens rijdt die dienst nog steeds, alleen nu met BR 650 | |
MREn | zondag 3 juni 2007 @ 00:47 |
Zo'n Avmz is zo'n beetje het meest comfortabele rijtuig op Neerlandsch bodem, en rijdt mee in die huurstammen op Dv-Amf-Asd, interieurtje is zoiets:![]() Maar Duitse locaallijntjes met te brute loc en rammelrijtuigen blijven leuk. Zoals Abellio Rail enzo. | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 00:48 |
Godsklere dat ziet er wel relaxt uit ja ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 00:48 |
vetjes ![]() dat mag nog net denk ik ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 00:51 |
Overigens is een schraal knetterranzig Halberstadtje dan toch ook wel wat, op de maaslijn. Met een 218 ervoor ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 00:55 |
hoort dat niet op de schrootlijn dan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 00:56 |
quote:daar is dat virm prima op zijn plaats ![]() | |
Dichterbijer | zondag 3 juni 2007 @ 00:58 |
Owjee... het gekwijl over die duitse rijtuigen gaat omhoog. Ik vind alleen de indeling af en toe niet op zijn plek voor een rijtuig hier in Nederland. Deze stellen zijn naar mijn inziens meer bedoeld voor veeeel langere reizen. Dat je langer op je plek zit enzo. | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 00:59 |
quote:dat is idd best schroot.. maar de doorsnee reiziger zal t niet met je eens zijn ![]() oftewel nogo | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 01:01 |
quote:Nok ff met janken wil je. quote:Ja natuurlijk is dat lange afstands materieel ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 01:07 |
quote:als je op almelo - marienberg rijd wel ![]() | |
MREn | zondag 3 juni 2007 @ 01:48 |
Nee hoor, daar maakt het ook niets uit. Dat is met zn achterlijke ligging en kutdienstregeling toch maar een lijntje voor mensen die geen andere keus hebben. | |
Duvel | zondag 3 juni 2007 @ 10:47 |
quote:Geldt dat niet voor alles ten noorden en oosten van Zwolle? | |
Dichterbijer | zondag 3 juni 2007 @ 11:09 |
quote:Van mij mogen ze die bakken best op Marienberg - Almelo zetten ![]() | |
Zug-Chef | zondag 3 juni 2007 @ 12:41 |
Marienberg - Almelo, who gives a fuck ik kom daar nooit! Enne Fles, het niet mogen gebruiken van CNL voor binnenlandse treinreizen betreft basiskennis voor iedere spoorliefhebber. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 13:21 |
quote:Ja duh ![]() Maar als NS mij dat advies geeft, wie ben ik dan om dat niet op te volgen eh? ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 13:39 |
quote:welke bakken? ![]() | |
Droopie | zondag 3 juni 2007 @ 13:42 |
Effe een vraagje tussen door, rijden er treinen van Venlo naar Essen, Duitsland. Aangezien wij met de trein daar naar toe willen en misschien lekker goedkoop de grens over kunnen. | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 13:45 |
Keertje overstappen her en der, dan moet het wel lukken lijkt me ![]() Bijvoorbeeld: Venlo 9:04 Vertrek met RE 9013 Viersen 9:26 x 9:31 op RE 10211 Essen Hbf 10:13 Aankomst En ieder uur later ![]() | |
Droopie | zondag 3 juni 2007 @ 13:53 |
Ok en ticket voor een duitse trein gewoon kopen in Venlo neem ik aan. Nog best lang voor zo'n klein stukje trouwens | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 13:58 |
quote:Je kan beter uit Venlo een ticket naar Kaldenkirchen kopen (eerste halte na de grens) en daar een Länderticket uit de automaat sleuren. Kan je voor iets van 23 euro de hele dag met 2 man door het hele Bundesland rijden (uitgezonderd IC / EC en ICE en zo). In het weekend is dat dus. Al snel goedkoper dan kaartjes Venlo-Essen retour ![]() Overigens kan je dat Länderticket ook in Venlo proberen te kopen, ALS niet allebei de duitse automaten daar defect zijn ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 14:01 |
je kan ook proberen zwart te rijden tot over de grens ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 14:06 |
Je weet dat aanzetten tot illegaal gedrag niet mag op Fok he? ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 14:12 |
quote:tuurlijk ![]() maar goed, de eerste die zo stom is en het kan bewijzen.. ![]() | |
Droopie | zondag 3 juni 2007 @ 14:21 |
quote:Bedankt wij willen vrijdag 24 augustus de grens over en zondag 26 augustus terug. De loveparade is namelijk 25 augustus ![]() | |
Droopie | zondag 3 juni 2007 @ 14:24 |
quote:Kaartcontrole is niet erg, drugshonden wel ![]() | |
Zug-Chef | zondag 3 juni 2007 @ 17:30 |
NRW ticket (NRW Schönertag Ticket / Länderticket) is niet geldig op Venlo - Kaldenkirchen, je moet daar extra kaartjes van 2 euro voor kopen in Venlo. Na Kaldenkirchen is het NRW Schönertag Ticket wel geldig. | |
MREn | zondag 3 juni 2007 @ 17:36 |
Gewoon via Es reizen dan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 juni 2007 @ 17:42 |
Dag treinvriendjes ![]() De bordjesmaster is even 2 weken kilometers knagen ![]() Laterrrrrr! | |
Duvel | zondag 3 juni 2007 @ 17:47 |
quote:Veel plezier, we zien de foto's wel verschijnen! | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 17:50 |
quote:knagen? dat worden dus weinig kilometers xD of ga je kilometervreten? | |
Zug-Chef | zondag 3 juni 2007 @ 18:03 |
Knaagze ![]() | |
Wadloper | zondag 3 juni 2007 @ 18:37 |
Laters ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 3 juni 2007 @ 18:58 |
Daar drinken we op ![]() | |
Brembo | zondag 3 juni 2007 @ 22:03 |
Gisteren was het weer gezellig in de 3700, reed ICMm, V-IRM, mat'64 en het vreemdste wat ik gezien heb een 8 bakken DD-AR of zo ![]() | |
MREn | zondag 3 juni 2007 @ 22:06 |
twee gekoppelde DD-AR met motorwagen? Zullen wel dezelfde zijn als die gisteren in Ah stonden. | |
Duvel | zondag 3 juni 2007 @ 22:07 |
quote:2xDDAR met mDDM? | |
Duvel | zondag 3 juni 2007 @ 22:07 |
quote: ![]() | |
brainster | zondag 3 juni 2007 @ 22:15 |
* brainster waagt een poging...![]() Buffel en een V'tje op station Zwolle ![]() Een dag later, de intercity's uit Groningen en Leeuwarden worden in Zwolle gekoppeld. Weet iemand trouwens sinds wanneer en waarom op Den Bosch - Eindhoven Plan T rijdt, en waarom vandaag om ongeveer 1934 de ICE op Den Bosch stopte? | |
MREn | zondag 3 juni 2007 @ 22:48 |
De ICE's rijden via Den Bosch omdat Arnhem-grens er uit ligt wegens werkzaamheden. Geen idee wanneer er plan T rijdt tussen Den Bosch en Eindhoven. Gebeurt niet vaak, maar zal wel een stel zijn uit de dienst naar Nijmegen, daar zitten ze standaard in. | |
thats-me | zondag 3 juni 2007 @ 22:49 |
Die ICE word omgeleid (via Venlo) omdat Arnhem - Grens er uit ligt wegens werkzaamheden. | |
MREn | maandag 4 juni 2007 @ 03:40 |
Over overbrenging plan U's weet HOV dit te melden:quote: ![]() | |
Wadloper | maandag 4 juni 2007 @ 05:16 |
Zielig gedrag van sommige mensen... kijk, zulke gasten verpesten het altijd voor een ander ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 juni 2007 @ 05:17 |
Waarom geen politie? Zich valselijk uitgeven voor bevoegd spoorloper lijkt me wel een PVtje waard op zich? ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 07:18 |
quote:mij ook.. rare lui hoor ![]() | |
Dichterbijer | maandag 4 juni 2007 @ 09:03 |
Dat vind ik pas zielig... "Kijk jongens... zeer exclusieve foto's van het transport"... ![]() | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 09:08 |
quote:Opsluiten, niet meer loslaten voorlopig. | |
Dichterbijer | maandag 4 juni 2007 @ 09:36 |
Prorail did it again:quote: | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 09:49 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 09:50 |
kut stroom ook altijd! | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 09:51 |
quote:Jij wilt dieselseinen? ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 09:53 |
quote:like die rijden als er geen stroom op wissels en seinen staat? | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 09:55 |
quote:Lees 't nog eens. | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 09:56 |
quote:uh ja ? :/ leg is uit? | |
Dichterbijer | maandag 4 juni 2007 @ 10:04 |
dieselSEINEN ![]() | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 10:10 |
quote:Nog geen koffie op zeker? | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 10:21 |
idd lus ook geen koffie ![]() | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 10:23 |
quote:Zo wordt het nooit wat natuurlijk. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 4 juni 2007 @ 10:26 |
Dr gaat niets boven koffie | |
Socios | maandag 4 juni 2007 @ 10:31 |
... en boven Groningen, volgens een mooie Koploper! ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 11:04 |
koffie is goor ![]() | |
Dichterbijer | maandag 4 juni 2007 @ 11:20 |
* Dichterbijer drinkt er nog maar een bakkie op... Die museumloper gaat ook zijn laatste kilometers tegemoet... best wel jammer dat alles zo gestandadiseerd word, maar ja, das goedkoper. | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 11:47 |
quote:Uit die trein zou ik nou wel een paar banken willen hebben. Maar XM ziet me aankomen met die dingen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 12:43 |
Arriva had vanochtend voor trein 30232, 8.33 vertrek uit Gn, liefst 7 bakken GTW in petto. Dat alles kon ik vanuit de sneltrein naar Gn zien. | |
Brembo | maandag 4 juni 2007 @ 12:50 |
Het is ze gelukt bij de NS ![]() ![]() Ze hebben in de 3700 een enkele Plan V (2 bakken) ingepland buiten de spits dat nog wel. Maar was gezellig druk! Dat ze dat dan een intercity kunnen noemen, de stoptrein is nog wel 2x zo groot! Heel goed bezig... [ Bericht 3% gewijzigd door Brembo op 04-06-2007 12:59:11 ] | |
Zug-Chef | maandag 4 juni 2007 @ 12:55 |
Bij Plan T heb je tenminste nog privacy... | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 12:57 |
ach kwestie van tijd voor er weer custom ICMm rijd ![]() | |
Brembo | maandag 4 juni 2007 @ 12:59 |
quote:Het is Plan V, Plan T is normaal en 3x Plan V is luxe tegenwoordig. | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 13:09 |
wees blij dat er een trein reed ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 13:15 |
Dan kunnen ze het bij Arriva toch nog stukken beter. ![]() | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 13:27 |
Prutsrail heeft het opnieuw voor elkaar tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Noord trouwens... ![]() | |
Brembo | maandag 4 juni 2007 @ 13:31 |
quote:Zei ik ook al, als we van: 6 bakken in December; 4 bakken in Maart; 2 bakken in Juni 0 bakken in Augustus! Waarschijnlijk wordt er dan een locomotief ingezet ![]() | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 13:53 |
quote:Met een platte bak er achter. | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 13:59 |
Dan kan ie niet snel genoeg rijden, dus dan toch maar een gesloten wagen? | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 14:15 |
dan maar wat overtollig DH materieel op de 3700? | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 15:23 |
ow en ik heb dus geen kaas gegeten van seinen :/ in OTTD blijven mn treinen vervelend doen ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 15:38 |
quote:Zijn ze te traag voor. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 15:39 |
quote:kan je ze niet slepen achter een Vtje? ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 15:50 |
Ja, maar dat haalt ook niets uit. En in de sandwich tussen een paar V'tjes schiet natuulijk ook al niet op. | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 15:53 |
quote:maouw turbo Vtjes maken.. 2 Vtjes.. paar Bakken DH dr tussen ![]() alleen als de Vtjes dan bijde bedient kunnen worden zal wel weer niet gaan.. ok.. dan maar een 1600/1700 er voor | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 15:58 |
Allemaal te duur. Wachten op nieuw materieel is goedkoper. | |
Jerommeke.nl | maandag 4 juni 2007 @ 16:18 |
Iemand met de graafmachine aan het spelen in Almelo. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 4 juni 2007 @ 16:25 |
En het is de rest van de dag nu ook feest tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 16:31 |
ik hang de vlag wel ff uit :8 | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 16:35 |
Heb je ook slingers en taart? | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 16:36 |
quote:nee helaas | |
Wadloper | maandag 4 juni 2007 @ 17:00 |
quote:DH-II 3216 bedoel je? ![]() | |
Wadloper | maandag 4 juni 2007 @ 17:01 |
quote:Vingerverf dan? ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 17:02 |
quote:Veel is er aan dat stel ook niet meer te zien, behalve dan dat er museumloper op staat. Verder is er nauwelijks verschil met de andere stellen. | |
Remco | maandag 4 juni 2007 @ 17:08 |
2 over 1 ingestapt in Leeuwarden, 5 uur in Almelo ![]() | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 17:18 |
quote:Ik ben thuis, niet eens veel vertraging. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 17:19 |
quote:nee ze zien je aankomen en rijden dan heel rap zo goed mogelijk volgens het boekje xD | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 17:28 |
quote:Ik had meer 't geluk dat er een stoptrein wachtte op station Gouda en daarna succesvol een metro te pakken kreeg. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 17:47 |
quote:haha, zie je wel dat ze je vrezen? | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 17:53 |
Veolivla hoofdstuk zoveel: Wadlopertje vanmiddag in onzachte aanraking gekomen met een stootblok in Nijmegen. Doen ze goed. | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 17:57 |
quote:reden? Poep op het spoor? ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 17:58 |
Geen idee wat de reden was van het late remmen. Poep op het spoor is Lw ![]() | |
MREn | maandag 4 juni 2007 @ 18:01 |
quote:Je kan ook beter in Delden uitstappen en daar de bus naar Almelo nemen (lijn 91 ofzo), of rijdt dat ding niet meer? (te lui om te kijken) | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 18:02 |
In die linten van Syntus wordt wel keurig omgeroepen hoe je over kunt stappen. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 4 juni 2007 @ 18:02 |
Of Zwolle - Ommen en dan met de bus verder ? Reden de treinen Marienberg - Almelo ook niet zeker ? | |
Remco | maandag 4 juni 2007 @ 18:02 |
quote:Klopt had ik op dat moment niet aan gedacht. Had me anderhalf uur gescheelt. | |
Remco | maandag 4 juni 2007 @ 18:03 |
quote:Had ik ook kunnen doen, maar tussen Vroomshoop en Almelo reden ook geen treinen. | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 18:03 |
quote:Denk niet dat die treinen reden. Maar ja met dat treintje reist toch al bijna geen kip. | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 18:04 |
quote:Ja terecht natuurlijk. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 18:08 |
quote:geen enkele KIP zelfs ![]() quote:ja nou, als of een maasje niet op exact op de spoorstaaf loost ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 18:13 |
quote:Nee, want die reizen op de kippenlijn ![]() quote:Kan, maar ik denk eerder dat het een gebrek aan concentratie van de mcn is geweest. Zie bij Arriva vaak genoeg dat de mcn met andere dingen bezig is dan met voor zich uit kijken. | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 18:17 |
quote:precies.. die zitten op de kippenlijn... moauw poepglijen.. nu ook in nijmegen ![]() | |
_Xbox_Master_ | maandag 4 juni 2007 @ 18:40 |
quote:Mwaah, het klopt nog niet in alle linten, de buurtbus verbindingen in Aalten worden niet altijd omgeroepen ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 18:42 |
Dat is nog niet eens heel erg. Er is weer een ICM'metje in revisie gegaan vandaag, de 4017. Een aantal weken later dan gepland. | |
NordicBlue | maandag 4 juni 2007 @ 18:46 |
TVP, wie heeft de stroom op het traject rotterdam-gouda vandaag uitgezet ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 18:48 |
ik, met een afstandbediening, maar nu zijn de batterijen ervan leeg ![]() | |
NordicBlue | maandag 4 juni 2007 @ 18:57 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() FIX HET! | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 18:58 |
Heb geduld ![]() | |
NordicBlue | maandag 4 juni 2007 @ 19:00 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 19:17 |
quote:Ik had storingsdienst vanmorgen, dus die eerste had ik opgelost. Toen liep ik het voedinshok uit en bleef ik achter de stekker van de omvormer hangen. Die ging dus uit, maar m'n dienst zat erop, dus de volgende mocht het oplossen en die was ziek. Dus moest ik het eigenlijk doen. Maar omdat ik acht uur rust tussen twee diensten moet hebben van de arbo, kom ik pas om 2000u weer in actie. | |
Wadloper | maandag 4 juni 2007 @ 19:22 |
Slachtoffer is trouwens de 3210 zo te zien... Deze heeft een kusje aan het stootblok gegeven ![]() | |
.bakvis. | maandag 4 juni 2007 @ 19:23 |
Dr is weer een wadloper van Veolia gesneuvelt vandaag. De trein kwam in nijmegen aan, en de machinist is op een of andere manier vergeten te stoppen waardoor de trein tegen het stopblok aanreed! Annyway: Foto's komen vanavond! spuit 14, maja ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door .bakvis. op 04-06-2007 19:39:25 ] | |
Remco | maandag 4 juni 2007 @ 19:28 |
"Dit duurt tot na de avondspits" is "Dit duurt nog de hele avond" geworden en ik ken die vertragingen rond Almelo ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 4 juni 2007 @ 19:36 |
quote:heb je foto's? ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 19:40 |
quote:Kijk. Die foto's dat maakt het nog leuker. Hopelijk zitten er enkele mooie exemplaren tussen ![]() | |
Brembo | maandag 4 juni 2007 @ 19:41 |
quote:Als we ooit de 6 bakken weer halen prima, maar een Plan V als IC ![]() | |
Zug-Chef | maandag 4 juni 2007 @ 19:44 |
quote:Is 5 juli vroeg genoeg om weer op school te komen ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 19:49 |
quote:tuurlijk haal je de 6 bakken dan wel :'D alleen max 100km/h ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 19:49 |
![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 19:52 |
en dan post je zo`n lelijk ding? ![]() | |
Dichterbijer | maandag 4 juni 2007 @ 19:53 |
De 4011 rijd weer in de gebruikelijk dienst tussen Amsterdam-Deventer... | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 19:56 |
* Peterselieman walst met deze loc over Ou-Tannu heen ![]() | |
Zug-Chef | maandag 4 juni 2007 @ 19:57 |
Zeg kap es met dat ge-slow-chat tussen jullie 2, ga maar op msn zitten kutten ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 19:57 |
quote:* Ou-Tannu verstopt zich heeel snel achter een partij wad/maaslopers | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 20:05 |
quote:Volgens Prorail rijdt er nu ICM in de 7900 op Hengelo - Enschede ![]() | |
thats-me | maandag 4 juni 2007 @ 20:18 |
Go NS vervangend vervoer ![]() Ik zat midden in de ellende hier in het oosten, (had eigenlijk tot 17.30 les maar heb om 15.00 maar besloten om richting huis tegaan). Toen ik om 15.15 in es op het station kwam reed er net 2x DM'90 weg (2 min te vroeg ![]() Om 15.45 stond ik op het plein bij station HGL, maar ik was niet de enigste konden wel 4 volle bussen worden gevormd. En hier was verder helemaal niks bekend ![]() Ik heb me toen ook in deze bus weten te wurmen. En vertok toen staand. In borne is die chauffeur nog aan het klooien geweest om de bus netje voor het station te krijgen, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Samenvatting: ![]() Tijdens de rit veel van de plaatsen gezien, 2 dood lopen de straten in gereden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dat word dus ff een digitale-GTBV in vullen. (en dan ben ik over een paar maanden weer 5.64 rijker ![]() Zow dat is er ook uit ![]() | |
Duvel | maandag 4 juni 2007 @ 20:28 |
Goed zo, kan dit niet beter in KLB? ![]() | |
Wadloper | maandag 4 juni 2007 @ 20:41 |
quote: ![]() | |
Wadloper | maandag 4 juni 2007 @ 20:42 |
quote:Shit happens ![]() | |
thats-me | maandag 4 juni 2007 @ 20:53 |
Trouwens, de 4017 is richting Haarlem vertrokken dus voor de Revisie (ofzo) dus de dat betekent dat de 4013 binnenkort op de baan komt. ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 20:58 |
Stond al op de vorige pagina ![]() | |
thats-me | maandag 4 juni 2007 @ 20:59 |
Over heen gelezen/keken. ![]() | |
Brembo | maandag 4 juni 2007 @ 21:42 |
quote:Maakt de NS niks uit, gemiddeld halen ze toch maar 80 Km/h zet de NS dan ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 21:54 |
quote:nou stuur een mailtje naar de ns.. als ze geen DH materiaal op de 3700 ter versterking kunnen inzetten x) | |
italiaan1987 | maandag 4 juni 2007 @ 22:59 |
ik had ook een 2tje mat 64' vorig weekend van Eindhoven naar Delft. Bom vol die trein | |
.bakvis. | maandag 4 juni 2007 @ 23:12 |
quote:met telefoon gemaakt maja, ze kome dr aan ![]() ![]() ![]() Het is ongeveer met een snelheid van 5-10 km/h gegaan, viel opzich reuze mee, maar we kunnen weer een wadlopertje afschrijven voor de komende weken ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door .bakvis. op 04-06-2007 23:34:40 ] | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 23:21 |
ligt t aan mij of zie ik je foto's niet? | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 23:25 |
Er schijnt wel degelijk wat verzet te zijn bij het wadje. Dus ik denk niet dat we dit wadje nog terug zien, tenzij ze het nog willen repareren. | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 23:27 |
Dit plaatje stond op somda:![]() Foto: Job Teunissen Toch duidelijk schade te zien. | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 23:27 |
Plukstel! Veoslopia weet ze wel rijp te maken voor de sloper xD! | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 23:36 |
quote:Mooie platen ![]() | |
.bakvis. | maandag 4 juni 2007 @ 23:38 |
quote:Voor een telefoon wel ja, maar zoals je kunt zien zijn is het koppel punt voor het volgende treinstel een beetje krom, hier zal dus redelijk wat reparatie werk aan verricht moeten worden. Maar of de trein het nog waard is... Ik hoop het maar, anders gaan ze noch slechter rijden. Ik moet dagelijks over de maaslijn van Boxmeer-Nijmegen, en vertraging is bijna iedere ochtend! ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 23:41 |
Er staan ergens in Nederland nog 3 stellen op reserve, dus wisselen moet kunnen denk ik. | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 23:46 |
quote:don't!! of t moet 3x t zelfde zijn dan mogen ze wel 2 hebben ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juni 2007 @ 23:54 |
3 wadjes natuurlijk he ![]() 3201, 3204 en 3220 staan namelijk al aan de kant. | |
Ou-Tannu | maandag 4 juni 2007 @ 23:57 |
quote:ja maar als het 3x dh1 is dan mogen ze wel 2 zelfde als het 3x dh2 is.. als het dh 1 / 2 mixed is... dan slechts de dubbele he ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:00 |
Arriva heeft nog 6 DH1'tjes in dienst. Dus qua DH1'tjes zijn alleen de 3101 en 3102 beschikbaar, maar in zeer goede staat verkeren deze natuurlijk niet he. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:01 |
welke zou je dan nomineren voor museumstel? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:02 |
Lastig. Ik weet niet welke stellen er het beste zijn momenteel. Ik denk dat ik de 3205 nomineer, omdat dat stel nog zeker 1 fijn motortje schijnt te hebben. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:22 |
nog 1? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:36 |
Dat mag wadloper doen | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:38 |
had t over de motor eigenlijks ![]() | |
MREn | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:42 |
![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:45 |
quote:forbidden.. :-) | |
MREn | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:47 |
F5 ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:48 |
wat een likje verf al niet doet zeg.. t lijkt wel nieuw ![]() | |
MREn | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:49 |
En de hebben die lelijke bakken ook van het dak gesloopt. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:49 |
hmm idd zo te zien wel ja ![]() | |
MREn | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:51 |
Ja, die zorgden dat de was niet terug de machine in hoefde als er zo'n ding langs kwam gekacheld. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 00:52 |
huh? was toch de Aircobox? | |
MREn | dinsdag 5 juni 2007 @ 01:06 |
Nee ![]() | |
Socios | dinsdag 5 juni 2007 @ 07:11 |
Toch jammer dat er nergens meer Plan U rijdt in Nederland. ![]() | |
MREn | dinsdag 5 juni 2007 @ 08:18 |
De HIJSM heeft zo nu en dan een rondritje ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 09:14 |
quote:Ook goed. | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 09:15 |
Zometeen even de 58 km naar Lw doen en vanmiddag dezelfde afstand weer terug naar Gnn. Kan ik nog even weer wat km's maken in een wadje op Gn-Lw vanochtend. | |
Brembo | dinsdag 5 juni 2007 @ 10:58 |
quote:Zien er beter en langer uit dan de gemiddelde trein in de 3700 serie ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 11:25 |
quote:dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2 ![]() | |
Brembo | dinsdag 5 juni 2007 @ 15:30 |
quote:Kan natuurlijk dat ook toevoegen bij mijn vraag aan de NS of ze de inzet van DH-materieel op de 3700 kunnen realiseren. Daarbij is mij tevens opgevallen dat e op station Zwolle enkele Plan U stellen stilstaan, deze zouden prima ingezet kunnen worden op de 3700. | |
thatsme | dinsdag 5 juni 2007 @ 15:45 |
quote:die zijn gebruikt om de 6 plan U's voor Slowakije rijdend te krijgen. Dus ik denk niet dat ze nog rijden. Sterker nog ze staan al met 1 wiel bij de sloper! | |
Dichterbijer | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:18 |
quote:Niet te veel dromen... ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:13 |
quote:idd denk t ook.. quote:laat die jongen nou ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:24 |
quote:Owke... maar de waarheid is hard als ie er achter komt ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 18:07 |
quote:ik lach me rot als ze hem serieus nemen en het overtollige Diesel mat op de 3700 inzetten | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 18:25 |
Ha! nieuw spoorboekje voor noord-nederland ![]() | |
Brembo | dinsdag 5 juni 2007 @ 18:41 |
quote:Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid... | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 18:42 |
quote:dat je zwaar verhoogdekans hebt op uitval van de tractie van 1 of meerdere stellen ![]() maar goed, je kan het proberen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 18:55 |
quote:Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes. | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 18:56 |
Vanochtend een verrassing in Gn. In de sneldienst naar Lw zaten 2 GTW'tjes, namelijk de 10234 en 10236. Doordat de trein uit Lw te laat was, kon ik de negatieve overstap van 2 min op deze trein halen, zodat ik niet in een wadsloper hoefde. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:03 |
quote:Ach! dan hebben ze een voordeel.. dan is Veolia met de maaslijn niet de enige die stuctureel telaat rijd :p | |
Brembo | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:17 |
quote:Daarom ook zes stellen, mocht er een stel uitvallen, wat natuurlijk NOOIT gebeurd dan blijft er toch nog 5 bakken over. quote:Nou ja dan zorg je voor ruime vertrektijden overal +10 optellen, is het plan T kan je 15 min wachten. Is het DH dan komt ie precies op tijd! Ik denk dat het best een mooi lijntje wordt met de ijssellopers! | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:26 |
quote:ijssellopers ![]() nouwja! dr was iemand die zij dat het DH mat nog 7 jaar mee kon na een motor revisie dus...:P | |
Dichterbijer | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:37 |
quote:... en een interne en externe verbouwing ![]() OOk wel geinig voor trein geilers; Lego, heel veel Lego [ Bericht 14% gewijzigd door Dichterbijer op 05-06-2007 19:46:37 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:39 |
quote:voor de schrootlijn is dat niet nodig hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:43 |
Idd ![]() | |
Brembo | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:37 |
quote:Als we nou een gigantische Turbo opplakken, zouden we de rijtijden in de 3700 dan wel halen met de DH2 ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:40 |
Eerst motorrevisie, anders denk ik niet dat de motor het aan kan. Ook moeten er dan denk ik wat andere dingetjes aangepast worden, omdat de deuren bijvoorbeeld bij 100 km/h soms al klapperen, laat staan dan bij 140 km/h, dan zullen ze wel zo ongeveer openvliegen. | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:41 |
* Peterselieman zegt dat Ou-Tannu een foto moet maken van een briefje op de deur aan de perronkant van de arrivastore in Lw. | |
thats-me | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:46 |
NS-bus raakt spoor bijster bij kanaal ALMELO/WIERDEN - Voor een groep van ongeveer zestig mensen duurde de toch al vertraagde reis van Wierden naar Almelo gistermiddag nog een stukje langer dan gepland. Vanwege een stroomstoring reden er gisteren bussen in plaats van treinen op het traject. De chauffeur van de in allerijl opgetrommelde noodbus van Ter Doest uit Hengevelde bleek de weg echter niet goed te kennen. In plaats van over de Wierdensebrug te rijden, kwam de bus eronder terecht en vervolgens vast te staan op een fietspad langs het kanaal. De verlate passagiers konden er ondanks de hitte wel om lachen. Een vraag van een van hen aan de chauffeur over 'hoe lang hij al op busbesturen zat' werd snel beantwoord. De bestuurder wist het logge gevaarte met wat pas- en meetwerk op het dunne strookje asfalt te keren en kon zijn weg vervolgen. Met hulp van de passagiers kwam de bus even later alsnog op station Almelo aan. Bron: Tc Tubantia ![]() ff een situatie tekening gemaakt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:51 |
Ehm, hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen. Hebben passagiers niet geroepen dat ie verkeerd reed? | |
MREn | dinsdag 5 juni 2007 @ 22:01 |
Ach, ik ben ooit met een dubbeldeksbus van 4m05 Hengelo binnen gekomen, en dat kan maar van een kant omdat alle spoorbruggen in Hengelo 3m60 zijn... | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 22:05 |
Bij Arriva kunnen ze kennelijk wel snel zijn. Vanochtend reden er namelijk weer wadjes op Rd-Gn, aankomst 8.28 in Gn. Trein bestond uit DH2 + 2 DH1. De 2 DH1'tjes kwam ik in Lw om 10.50 tegen, toen ze uit Stv aankwamen. Dit kan alleen maar als de wadjes afgetrapt zijn en om 8.32 nog voor de semisneltrein uit naar Lw zijn gestuurd. | |
Brembo | dinsdag 5 juni 2007 @ 22:45 |
quote:Meestal weten buschauffeurs echt niet de weg ![]() ![]() ![]() Station Velp, ik weet niet waar het is, dan maar rechtdoor in Arnhem... Tegenwoordig hebben ze navigatie, gaat wel beter... | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 23:01 |
kennelijk nog nooit van behulpzame passagiers gehoord. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 23:08 |
quote:Wat nou ? Niet tegen de deur hangen ofzo? | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 23:10 |
quote:Turbo DHs! op de 3700 zeg ik je! | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 23:11 |
Nee, die heb je al gefotografeerd in de trein. Om dit briefje lag ik in ieder geval dubbel. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 23:12 |
quote:ja, nou.. vertellis? | |
Peterselieman | dinsdag 5 juni 2007 @ 23:14 |
Vooruit. Op het briefje staat namelijk dat je niet met je fiets de Arrivastore in mag. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 juni 2007 @ 23:16 |
quote:ROTROFLMAO! | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 00:15 |
quote:Dit staat op de wikipagina over het Wadje ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 00:23 |
Geen idee wie dat nu weer geschreven heeft, maar NSFSC laat die barrels gewoon slopen als ze terugkomen uit de lease. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 00:26 |
De offerte is al aangevraagd, maar eigenlijk wel voor te veel bakken, omdat er nog enkele voor het NSM behouden zullen blijven als het goed is. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 00:33 |
quote:ze zijn vergeten dat er 3 bakken (dh1 en een dh2) vervangen wordt doos 1 plan u joh ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 00:36 |
Het stukje op wiki over het wadje wat ik zostraks gequote heb, stamt uit augustus 2006 ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 00:54 |
ow dan nog dik 6 jaar! klaar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 00:56 |
Het is dat wadloper het niet geschreven heeft, anders zou hij het wel er neergezet hebben. Maar goed, we hebben gelukkig ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht. | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 07:58 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 09:35 |
quote:Ze maken het steeds bonter bij Prorail ![]() ![]() ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 09:40 |
Leuk, dat ze vast verstoringen gaan aannemen voordat ze plaatsvinden... | |
Dichterbijer | woensdag 6 juni 2007 @ 12:08 |
Prorail is het spoor kwijt ![]() Lesje communicatie voor de jongens en meisjes daar ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 12:30 |
De fout is snel gevonden: Cxx had voor 5 en 6 juni materieeltekort aangekondigd (ook op de eigen site), maar blijkbaar is het stel eerder terug uit onderhoud. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 12:31 |
Ik zag het ja. Wel vreemd dat ze niet even met Prorail bellen om het door te geven. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 12:48 |
quote:zo hard rijden die Vtjes daar toch niet ![]() iig toen ik over de kippenlijn reed vond ik t niet opschieten voor zo`n klein stukje | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 12:56 |
Maar als je 5 (?) stellen hebt, zul je toch wel zo'n beetje elke week een stel een paar uur in onderhoud moeten hebben. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 12:57 |
quote:uiteraard... maar groot onderhoud kan je toch beter op weekeinden hebben ?? | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 12:59 |
Cxx rijdt in het weekend ook gewoon kwartiersdienst | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 12:59 |
quote:Doen ze ook, maar als er naast het onderhoudsstel nog een stel uitvalt, dan heeft xx gelijk al een probleem. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 13:00 |
quote:ow, hmm ![]() mischien hadden ze de veenlopers beter als reserve kunnen inzetten ![]() ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 6 juni 2007 @ 13:05 |
Wat heeft iedereen toch met die wad-maas-ijssel-veen-lopers ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 13:06 |
quote:dat begint zo langzaamerhand werkloos te worden.. overal materieel tekorten... en dat staat gewoon te niksen... ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 13:28 |
Gisteren wezen kijken in het dorpje Eilendorf nabij Aachen, mooi tunneltje als achtergrond ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Enjoy ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 13:36 |
ah ze hebben daar oom mDDM achtige barrels ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 13:45 |
Nee, daar hangt nog een loc achter ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 13:49 |
quote:dan speelt die vast verstoppertje want ik zie hem niet .. :'D dan is het een DD-AR achtig barrel ..:) | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 13:50 |
Die Duitsers doen toch alles met locs? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 13:51 |
quote:ehm... nee? | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 13:52 |
quote:Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder. | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 13:54 |
Er zit uiteraard wel een lok achter, de 111 115. Deze trein rijdt de RE9, Aachen Hbf - Siegen - Giessen Hbf | |
thatsme | woensdag 6 juni 2007 @ 13:56 |
quote: ![]() Ik zie hier geen lok hoor! Oke, de ICE1 en ICE2 hebben officieel wel een lok.. maar zijn wel treinstellen. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 13:58 |
Ik had het niet over de hoge snelheidslijnen/treinen. ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 13:58 |
Voorspelbare reactie ![]() ![]() | |
thatsme | woensdag 6 juni 2007 @ 14:05 |
Nou de ICE is niet een hele echte hogesnelheidstrein als de TGV. ICE= InterCityExpress en rijdt meestal niet harder dan getrokken treinen. Alleen de 250 en 300km/h halen de getrokken treinen niet. Maar het grootste deel van het netwerk is daar ook niet geschikt voor. | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:09 |
Maar de ICE mag sneller en is stukken comfortabeler ![]() | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 14:15 |
quote:Je zwetst. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 14:18 |
Discussietopic ![]() | |
thatsme | woensdag 6 juni 2007 @ 14:19 |
tuurlijk joh The InterCityExpress (ICE) network in Germany. ![]() Red High-speed lines for 300 km/h Orange High-speed lines for 250 km/h or more Blue Upgraded lines for 200 km/h or 230 km/h Grey Conventional lines, often upgraded for 160 km/h Meeste is blauw of grijs! maar een paar stukies rood! En 200km/h kunnen getrokken treinen ook halen! Maar over lange ritten gesproken, het verbaasde me al toen ik er (een deel) inzat: ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:23 |
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 14:24 |
De discussie zal m zitten in de lijnen en de treinen, want hoewel niet alle lijnen geschikt zijn voor hoge snelheid, kunnen de treinstellen die die lijnen rijden dat wel zijn. En stellen die meer dan 200 km/h kunnen rijden noem ik toch echt wel hoge snelheidsstellen. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 14:25 |
quote:En het ding rijdt ook helemaal niet om. | |
thatsme | woensdag 6 juni 2007 @ 14:25 |
quote:Nee, maar hij rijdt ook niet de meest rechtstreekse route ![]() ![]() quote:Zeker! | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 14:30 |
Alleen al het feit dat ie over Mainz- Koblenz - Bonn rijdt en niet over de NBS zegt al meer dan genoeg. Slecht voorbeeld om aan te tonen dat ICE 'kut' is. Wat het overigens niet is, want zoals al eerder aangegeven door anderen, is het comfort veel beter dan de Thalys / TGV-shit. En buiten dat is het treinverkeer in Duitsland zoiezo beter dan in Frankrijk. | |
thatsme | woensdag 6 juni 2007 @ 14:32 |
Ik heb ook nooit gezegd dat de ICE kut is... Het is een prima vervoersmiddel, comfortabel en redelijk snel! Door de vele overstappen ben je helaas wel bijna net zo lang bezig als met een nachttrein. Maar ik ben dankzij de ICE comfortabel terug gekomen uit Bratislava afgelopen Pasen. Alleen we hebben maar 1x een paar seconden echt de 300km/h geraakt tussen Frankfurt en Keulen. Tussen Wenen en Nurnberg was de trein niet vooruit te branden. Maar comfortabel was het wel. | |
Wadloper | woensdag 6 juni 2007 @ 14:41 |
quote:Ik wist niet eens dat ik een wiki kon updaten ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 14:44 |
NS oplichters! reltopic ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 14:59 |
quote:idd | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 15:05 |
rellluuuuh ![]() | |
Remco | woensdag 6 juni 2007 @ 15:09 |
Tijden in Zwolle worden maandag trouwens iets aangepast. Naar Leeuwarden word .20 en .50 i.p.v. .22.55 en van Leeuwarden naar Zwolle word .45 en .04 i.p.v. .43 en .02. De dramtische overstap naar Almelo blijft dus zo rond de 27 minunten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 15:11 |
quote:Doe even mee. | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 15:14 |
quote:Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken. | |
Remco | woensdag 6 juni 2007 @ 15:16 |
quote:En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6? | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 15:17 |
quote:Jep. Succes met rennen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 15:17 |
Dat geldt alleen richting het noorden. De andere richting op moest je al door de tunnel. | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 15:17 |
quote:3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kut ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 15:18 |
quote:Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagd ![]() | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 15:20 |
quote:Ja, eigenlijk wel... ik wacht met smart op hereniging 3600/3700 met op zn minst IRM, liefst ICRm. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 15:20 |
Een goed voorbeeld van operatie ontknoop, want ik neem aan dat de stopper naar Ut nu ook van perron 6 gaat vertrekken of komt de trein naar Lw in de spits uit Ut aan op spoor 6 en gaat die via een wissel naar spoor 5? | |
Remco | woensdag 6 juni 2007 @ 15:20 |
quote:Klopt volgensmij in een jaar nog nooit vertraging gehad, Deventer - Zwolle is idd een ander verhaal | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 15:27 |
quote:Begrijpend lezen is moeilijk he ![]() in de spits komt IC uit Amf ri Lw aan op sp 5. Stopper Utrecht is al spoor 7 en IC naar Deventer is nu spoor 6 | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 15:33 |
Ik dacht dat de stopper uit Ut altijd op spoor 5 aankwam, maar dat blijkt dus behoorlijk te verschillen. | |
MREn | woensdag 6 juni 2007 @ 15:37 |
Ja, en als de stopper binnenkomt op 5, staat de 3700 een gruwelijk eind weg van de trappen. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 15:38 |
Dat is waar ja. Dat viel me laatst op, toen ik met de 7900 ging. | |
Zug-Chef | woensdag 6 juni 2007 @ 15:38 |
quote:Vorig jaar was dat wel het geval ja. Voor 10-12-2006 dus | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 16:12 |
Aanrijding met persoon tussen Gouda en Rotterdam Alexander. Great. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 juni 2007 @ 16:14 |
kut persoon ook! | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 16:49 |
Arriva is in ieder geval flink bezig om de nieuwe stellen van namen te voorzien. Momenteel rijden er in ieder geval al 6 stellen met een naam rond, mogelijk al weer meer. | |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2007 @ 16:53 |
Vol ![]() |