FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / het grote treintopic Deel 70
Ou-Tannuzaterdag 2 juni 2007 @ 14:02

Hier alweer deel 70 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. Vanaf 27 mei 2007 worden er op Almelo-Mariënberg twee rood bestickerde (omdat het lijntje voortaan onder "Twents" valt) Linten van Syntus ingezet.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de lange OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Ou-Tannuzaterdag 2 juni 2007 @ 14:04
:/ ik zal nog eens een nieuw topic openen.. kut OP die nu niet klopt
Zug-Chefzaterdag 2 juni 2007 @ 14:09
Prutser Hij doet t gewoon heur
Socioszaterdag 2 juni 2007 @ 14:10
Ach, je hebt je best gedaan.
Ou-Tannuzaterdag 2 juni 2007 @ 14:11
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Prutser Hij doet t gewoon heur
dan blame ik mn browser!
thatsmezaterdag 2 juni 2007 @ 14:18
quote:
Wie bereits einigen Lesern bekannt sein wird, wurden die Dieseltriebwagen 116, 117, 125, 191, 193 sowie 151 der Type "Plan U" der Niederlänischen Eisenbahnen NS (Nederlandse Spoorwegen N.V.) nach deren Ausmusterung einer Aufarbeitung unterzogen um in weiterer Folge an das slowkaische Evu Bratislavská regionálna kolàjová spolocnost (BRKS) verkauft zu werden.

Die BRKS beabsichtigt diese rund 50 Jahre alten Fahrzeuge für den Personenverkehr zwischen der slowakischen Hauptstadt Bratislava und den Städten Zvolen bzw. Kosice einzusetzen. Am 20 Juni 2007 konnten zwei dieser Fahrzeuge, bei denen es sich vermutlich um die Einheiten 125 und 193 handelt, während eines Aufenthaltes im Bahnhof Bratislava hl.st. angetroffen und bildlich festgehalten werden:
Ou-Tannuzaterdag 2 juni 2007 @ 14:19
kan iemand dat ff vertalen?
Eixzaterdag 2 juni 2007 @ 14:46
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan iemand dat ff vertalen?
Het komt neer op het volgende:

- De private treinmaatschappij BRKS heeft enkele plan U's gekocht (wist je wss al). Het gaat om de 116, 117, 125, 191, 193 en 151
- Deze gaan voor personenverkeer ingezet worden tussen Bratislava en (Zvolen) Kosice. Voor een kaartje zie: http://www.bueker.net/tra(...)k/slovak-network.gif
- Op 20 juni bevinden zich twee van deze treinen - vermoedelijk de 125 en 193 - in station Bratislava. Deze kan men daar dan ook op de foto zetten. ( of betekend 'bildlich festgehalten werden' iets heel anders? )
Wadloperzaterdag 2 juni 2007 @ 14:54
Maar die anderen zijn nog lang niet klaar

Maar over die maaslopers... ik vond ze prima zitten verder Verder remden ze best wel amateuristisch, net bij het bordje 2 moesten ze stilstaan, terwijl hier gewoon iets verder wordt gereden, jammer dat je dan maar wat verder moet lopen. Dat viel mij echt op daar Dat daar een snelremming vooraf wordt gegaan, boeit ze niets (we reden nog te snel, en tja, we moesten bij bordje 2 stilstaan voor de passagiers )
Dr_Flashzaterdag 2 juni 2007 @ 15:07
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:46 schreef Eix het volgende:

- Op 20 juni bevinden zich twee van deze treinen - vermoedelijk de 125 en 193 - in station Bratislava. Deze kan men daar dan ook op de foto zetten. ( of betekend 'bildlich festgehalten werden' iets heel anders? )
Het staat zelfs in de verleden tijd, dus ik denk dat ze 2 juni ipv 20 bedoelen. En dat er onder dat stukje dus foto's staan. Een linkje zou leuk zijn iig
Ou-Tannuzaterdag 2 juni 2007 @ 15:09
wie heeft er nog een Plan U uit die serie op de plaat? sturen we die ff vast op :p
Zug-Chefzaterdag 2 juni 2007 @ 15:38
hier eentje


Dit zijn de 193 en de 125
(C) www.xtrax.nl
Wadloperzaterdag 2 juni 2007 @ 16:10
Morgen komt btw de 113 naar Veendam Wie o wie gaat hem platen?
Ou-Tannuzaterdag 2 juni 2007 @ 17:08
de 113?
Wadloperzaterdag 2 juni 2007 @ 17:32
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 113?
Plan U
Ou-Tannuzaterdag 2 juni 2007 @ 17:54
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:32 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Plan U
veendam is veuel te ver :p
thatsmezaterdag 2 juni 2007 @ 18:57
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het staat zelfs in de verleden tijd, dus ik denk dat ze 2 juni ipv 20 bedoelen. En dat er onder dat stukje dus foto's staan. Een linkje zou leuk zijn iig
http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=6033&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
dat is mijn bron!
Wadloperzaterdag 2 juni 2007 @ 20:26
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

veendam is veuel te ver :p
Ik ga hem héél misschien even fotograferen te Zuidbroek, maar alleen als ik mijn bed uit kan komen
Ou-Tannuzaterdag 2 juni 2007 @ 21:37
quote:
trek het eens door babelfish
Dr_Flashzaterdag 2 juni 2007 @ 22:00
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

trek het eens door babelfish
Leer zelf eens een taal of zo
Dr_Flashzaterdag 2 juni 2007 @ 22:02
Moet je voor de gein eens proberen wat er gebeurt als je met vertrek 19:44 een reis plant op NS.nl van Lelystad Centrum naar Utrecht Centraal

Dan krijg je een advies om via Amsterdam Centraal te reizen (op zich al ongebruikelijk) EN daar de CNL 319 te pakken

Ik heb het nog geverifieerd met de railpocket van de HC in Lelystad toen ik instapte

Maar de conducteur van de CNL vindt van niet

Ga dat eens rechtzetten NS
Dichterbijerzaterdag 2 juni 2007 @ 22:05
Beter plannen Dr_Flash... en ik dacht dat jezelf het spoorboekje wel uit je kop kende...
Dr_Flashzaterdag 2 juni 2007 @ 22:07
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Beter plannen Dr_Flash...
Sorry? Ik vraag een reisadvies en dit is wat ik krijg

en mensen die het spoorboekje uit hun kop kennen moeten opgesloten worden.
Duvelzaterdag 2 juni 2007 @ 22:23
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

trek het eens door babelfish
Doe het zelf! Zo moeilijk is 't toch niet? En ik ben niet een heel groot talenwonder...
Dr_Flashzaterdag 2 juni 2007 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Doe het zelf! Zo moeilijk is 't toch niet? En ik ben niet een heel groot talenwonder...
het was bovendien al eerder vertaald door Eix.
Socioszaterdag 2 juni 2007 @ 22:52
NS.nl raadt je de Intercity van 20.37uur aan, 9292ov.nl laat je inderdaad wel met de CNL gaan.
Dr_Flashzaterdag 2 juni 2007 @ 22:54
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:52 schreef Socios het volgende:
NS.nl raadt je de Intercity van 20.37uur aan, 9292ov.nl laat je inderdaad wel met de CNL gaan.
Via NS.nl kreeg ik die CNL, en de railpocket van die HC kreeg hetzelfde
Duvelzaterdag 2 juni 2007 @ 23:07
Ik heb vandaag van Rotterdam naar Abcoude in een Sprinter gezeten. Dat was geen pretje.
Dr_Flashzaterdag 2 juni 2007 @ 23:17
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:07 schreef Duvel het volgende:
Ik heb vandaag van Rotterdam naar Abcoude in een Sprinter gezeten. Dat was geen pretje.
SGMm is goed te doen hoor, ik heb 18 mei nog Veenendaal Centrum - Amsterdam Zuid in zoeen ding gezeten

Beter dan de maaslijn, in om het even welk mat.
MREnzondag 3 juni 2007 @ 00:41
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Beter dan de maaslijn, in om het even welk mat.
Avmz getrokken door een Br216?
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 00:45
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Avmz getrokken door een Br216?
geen idee wat Avmz is, maar ik moet meteen terugdenken aan de tijd dat de stoptrein Friedrichshafen Hafen - Friedrichshafen Stadt nog gereden werd met een Br 218 en 1 rijtuig (zoeen ICK alleen dan niet geschilderd)

Overigens rijdt die dienst nog steeds, alleen nu met BR 650
MREnzondag 3 juni 2007 @ 00:47
Zo'n Avmz is zo'n beetje het meest comfortabele rijtuig op Neerlandsch bodem, en rijdt mee in die huurstammen op Dv-Amf-Asd, interieurtje is zoiets:


Maar Duitse locaallijntjes met te brute loc en rammelrijtuigen blijven leuk. Zoals Abellio Rail enzo.
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 00:48
Godsklere dat ziet er wel relaxt uit ja
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 00:48
vetjes

dat mag nog net denk ik
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 00:51
Overigens is een schraal knetterranzig Halberstadtje dan toch ook wel wat, op de maaslijn. Met een 218 ervoor
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 00:55
hoort dat niet op de schrootlijn dan
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 00:56
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoort dat niet op de schrootlijn dan
daar is dat virm prima op zijn plaats
Dichterbijerzondag 3 juni 2007 @ 00:58
Owjee... het gekwijl over die duitse rijtuigen gaat omhoog.

Ik vind alleen de indeling af en toe niet op zijn plek voor een rijtuig hier in Nederland. Deze stellen zijn naar mijn inziens meer bedoeld voor veeeel langere reizen. Dat je langer op je plek zit enzo.
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 00:59
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

daar is dat virm prima op zijn plaats
dat is idd best schroot.. maar de doorsnee reiziger zal t niet met je eens zijn

oftewel nogo
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 01:01
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:58 schreef Dichterbijer het volgende:
Owjee... het gekwijl over die duitse rijtuigen gaat omhoog.
Nok ff met janken wil je.
quote:
Ik vind alleen de indeling af en toe niet op zijn plek voor een rijtuig hier in Nederland. Deze stellen zijn naar mijn inziens meer bedoeld voor veeeel langere reizen. Dat je langer op je plek zit enzo.
Ja natuurlijk is dat lange afstands materieel voor korte stukjes, zeg maar tot een kilometer of 30-40, boeit het gewoon geen hol in welk mat je zit of staat
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 01:07
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nok ff met janken wil je.
[..]

Ja natuurlijk is dat lange afstands materieel voor korte stukjes, zeg maar tot een kilometer of 30-40, boeit het gewoon geen hol in welk mat je zit of staat
als je op almelo - marienberg rijd wel
MREnzondag 3 juni 2007 @ 01:48
Nee hoor, daar maakt het ook niets uit. Dat is met zn achterlijke ligging en kutdienstregeling toch maar een lijntje voor mensen die geen andere keus hebben.
Duvelzondag 3 juni 2007 @ 10:47
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:48 schreef MREn het volgende:
Nee hoor, daar maakt het ook niets uit. Dat is met zn achterlijke ligging en kutdienstregeling toch maar een lijntje voor mensen die geen andere keus hebben.
Geldt dat niet voor alles ten noorden en oosten van Zwolle?
Dichterbijerzondag 3 juni 2007 @ 11:09
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als je op almelo - marienberg rijd wel
Van mij mogen ze die bakken best op Marienberg - Almelo zetten
Zug-Chefzondag 3 juni 2007 @ 12:41
Marienberg - Almelo, who gives a fuck ik kom daar nooit!

Enne Fles, het niet mogen gebruiken van CNL voor binnenlandse treinreizen betreft basiskennis voor iedere spoorliefhebber.

Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 13:21
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Enne Fles, het niet mogen gebruiken van CNL voor binnenlandse treinreizen betreft basiskennis voor iedere spoorliefhebber.

Ja duh

Maar als NS mij dat advies geeft, wie ben ik dan om dat niet op te volgen eh?
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 13:39
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:09 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Van mij mogen ze die bakken best op Marienberg - Almelo zetten
welke bakken?
Droopiezondag 3 juni 2007 @ 13:42
Effe een vraagje tussen door, rijden er treinen van Venlo naar Essen, Duitsland.
Aangezien wij met de trein daar naar toe willen en misschien lekker goedkoop de grens over kunnen.
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 13:45
Keertje overstappen her en der, dan moet het wel lukken lijkt me

Bijvoorbeeld:

Venlo 9:04 Vertrek met RE 9013
Viersen 9:26 x 9:31 op RE 10211
Essen Hbf 10:13 Aankomst

En ieder uur later
Droopiezondag 3 juni 2007 @ 13:53
Ok en ticket voor een duitse trein gewoon kopen in Venlo neem ik aan.
Nog best lang voor zo'n klein stukje trouwens
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 13:58
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:53 schreef Droopie het volgende:
Ok en ticket voor een duitse trein gewoon kopen in Venlo neem ik aan.
Nog best lang voor zo'n klein stukje trouwens
Je kan beter uit Venlo een ticket naar Kaldenkirchen kopen (eerste halte na de grens) en daar een Länderticket uit de automaat sleuren. Kan je voor iets van 23 euro de hele dag met 2 man door het hele Bundesland rijden (uitgezonderd IC / EC en ICE en zo). In het weekend is dat dus. Al snel goedkoper dan kaartjes Venlo-Essen retour

Overigens kan je dat Länderticket ook in Venlo proberen te kopen, ALS niet allebei de duitse automaten daar defect zijn
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 14:01
je kan ook proberen zwart te rijden tot over de grens
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 14:06
Je weet dat aanzetten tot illegaal gedrag niet mag op Fok he?
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 14:12
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Je weet dat aanzetten tot illegaal gedrag niet mag op Fok he?
tuurlijk


maar goed, de eerste die zo stom is en het kan bewijzen..
Droopiezondag 3 juni 2007 @ 14:21
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kan beter uit Venlo een ticket naar Kaldenkirchen kopen (eerste halte na de grens) en daar een Länderticket uit de automaat sleuren. Kan je voor iets van 23 euro de hele dag met 2 man door het hele Bundesland rijden (uitgezonderd IC / EC en ICE en zo). In het weekend is dat dus. Al snel goedkoper dan kaartjes Venlo-Essen retour

Overigens kan je dat Länderticket ook in Venlo proberen te kopen, ALS niet allebei de duitse automaten daar defect zijn
Bedankt wij willen vrijdag 24 augustus de grens over en zondag 26 augustus terug.
De loveparade is namelijk 25 augustus
Droopiezondag 3 juni 2007 @ 14:24
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan ook proberen zwart te rijden tot over de grens
Kaartcontrole is niet erg, drugshonden wel
Zug-Chefzondag 3 juni 2007 @ 17:30
NRW ticket (NRW Schönertag Ticket / Länderticket) is niet geldig op Venlo - Kaldenkirchen, je moet daar extra kaartjes van 2 euro voor kopen in Venlo. Na Kaldenkirchen is het NRW Schönertag Ticket wel geldig.
MREnzondag 3 juni 2007 @ 17:36
Gewoon via Es reizen dan
Dr_Flashzondag 3 juni 2007 @ 17:42
Dag treinvriendjes

De bordjesmaster is even 2 weken kilometers knagen

Laterrrrrr!
Duvelzondag 3 juni 2007 @ 17:47
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dag treinvriendjes

De bordjesmaster is even 2 weken kilometers knagen

Laterrrrrr!
Veel plezier, we zien de foto's wel verschijnen!
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 17:50
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dag treinvriendjes

De bordjesmaster is even 2 weken kilometers knagen

Laterrrrrr!
knagen? dat worden dus weinig kilometers xD

of ga je kilometervreten?
Zug-Chefzondag 3 juni 2007 @ 18:03
Knaagze
Wadloperzondag 3 juni 2007 @ 18:37
Laters
Ou-Tannuzondag 3 juni 2007 @ 18:58
Daar drinken we op
Brembozondag 3 juni 2007 @ 22:03
Gisteren was het weer gezellig in de 3700, reed ICMm, V-IRM, mat'64 en het vreemdste wat ik gezien heb een 8 bakken DD-AR of zo Was in ieder geval zonder Loc maar wel langer dan 6 bakken.
MREnzondag 3 juni 2007 @ 22:06
twee gekoppelde DD-AR met motorwagen?
Zullen wel dezelfde zijn als die gisteren in Ah stonden.
Duvelzondag 3 juni 2007 @ 22:07
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:03 schreef Brembo het volgende:
Gisteren was het weer gezellig in de 3700, reed ICMm, V-IRM, mat'64 en het vreemdste wat ik gezien heb een 8 bakken DD-AR of zo Was in ieder geval zonder Loc maar wel langer dan 6 bakken.
2xDDAR met mDDM?
Duvelzondag 3 juni 2007 @ 22:07
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:06 schreef MREn het volgende:
twee gekoppelde DD-AR met motorwagen?
Zullen wel dezelfde zijn als die gisteren in Ah stonden.
brainsterzondag 3 juni 2007 @ 22:15
* brainster waagt een poging...


Buffel en een V'tje op station Zwolle


Een dag later, de intercity's uit Groningen en Leeuwarden worden in Zwolle gekoppeld.

Weet iemand trouwens sinds wanneer en waarom op Den Bosch - Eindhoven Plan T rijdt, en waarom vandaag om ongeveer 1934 de ICE op Den Bosch stopte?
MREnzondag 3 juni 2007 @ 22:48
De ICE's rijden via Den Bosch omdat Arnhem-grens er uit ligt wegens werkzaamheden.

Geen idee wanneer er plan T rijdt tussen Den Bosch en Eindhoven. Gebeurt niet vaak, maar zal wel een stel zijn uit de dienst naar Nijmegen, daar zitten ze standaard in.
thats-mezondag 3 juni 2007 @ 22:49
Die ICE word omgeleid (via Venlo) omdat Arnhem - Grens er uit ligt wegens werkzaamheden.
MREnmaandag 4 juni 2007 @ 03:40
Over overbrenging plan U's weet HOV dit te melden:
quote:
Het begin van de reis door Duitsland werd ontsierd door een incident met een Nederlandse spoorweghobbyist. De avond voor
vertrek gaf deze persoon zich valselijk uit als medewerker van Nedtrain die het transport zou begeleiden. Omdat geen Nedtrain
begeleiding was afgesproken voor dit transport leverde de aanwezigheid van deze persoon bij personeel, vervoerder en de
nieuwe eigenaar verwarring op. Het werd nog erger toen DB Netz de machinist van de trein erop aansprak dat ‘zijn’ treinpersoneel
zich onverantwoord en onveilig gedroeg tijdens een stilstand in Osnabrück. Het bleek hier te gaan om dezelfde hobbyist
die door de sporen liep bij het fotograferen. Kort na vertrek uit Osnabrück werd ingegrepen: de trein werd op een zijspoor stilgezet
en de persoon verwijderd. Deze ‘hobbyist’ mag van geluk spreken dat de politie niet is ingeschakeld.
Wadlopermaandag 4 juni 2007 @ 05:16
Zielig gedrag van sommige mensen... kijk, zulke gasten verpesten het altijd voor een ander
Dr_Flashmaandag 4 juni 2007 @ 05:17
Waarom geen politie? Zich valselijk uitgeven voor bevoegd spoorloper lijkt me wel een PVtje waard op zich?
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 07:18
quote:
Op maandag 4 juni 2007 05:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom geen politie? Zich valselijk uitgeven voor bevoegd spoorloper lijkt me wel een PVtje waard op zich?
mij ook..

rare lui hoor
Dichterbijermaandag 4 juni 2007 @ 09:03
Dat vind ik pas zielig...

"Kijk jongens... zeer exclusieve foto's van het transport"...
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 09:08
quote:
Op maandag 4 juni 2007 05:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom geen politie? Zich valselijk uitgeven voor bevoegd spoorloper lijkt me wel een PVtje waard op zich?
Opsluiten, niet meer loslaten voorlopig.
Dichterbijermaandag 4 juni 2007 @ 09:36
Prorail did it again:
quote:
Stroomstoring legt treinverkeer Rotterdam plat
Uitgegeven: 4 juni 2007 09:28

ROTTERDAM - Door een stroomstoring rijden er maandagochtend tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak, Rotterdam Noord en Schiedam Centrum geen treinen. Dat heeft ProRail bekendgemaakt.
ANP

De spoorbeheerder adviseert reizigers tussen Roosendaal en Utrecht en tussen Roosendaal en Amsterdam om te reizen via Den Bosch. Passagiers tussen Den Haag en Eindhoven en Den Haag en Tilburg/Breda kunnen reizen via Utrecht.

Hoe lang de storing gaat duren is onbekend
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 09:49
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:36 schreef Dichterbijer het volgende:
Prorail did it again:
[..]
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 09:50
kut stroom ook altijd!
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 09:51
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
kut stroom ook altijd!
Jij wilt dieselseinen?
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 09:53
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij wilt dieselseinen?
like die rijden als er geen stroom op wissels en seinen staat?
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 09:55
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

like die rijden als er geen stroom op wissels en seinen staat?
Lees 't nog eens.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 09:56
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lees 't nog eens.
uh ja ? :/ leg is uit?
Dichterbijermaandag 4 juni 2007 @ 10:04
dieselSEINEN
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 10:10
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

uh ja ? :/ leg is uit?
Nog geen koffie op zeker?
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 10:21
idd lus ook geen koffie
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 10:23
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
idd lus ook geen koffie
Zo wordt het nooit wat natuurlijk.
Zug-Chefmaandag 4 juni 2007 @ 10:26
Dr gaat niets boven koffie
Sociosmaandag 4 juni 2007 @ 10:31
... en boven Groningen, volgens een mooie Koploper!
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 11:04
koffie is goor
Dichterbijermaandag 4 juni 2007 @ 11:20
* Dichterbijer drinkt er nog maar een bakkie op...

Die museumloper gaat ook zijn laatste kilometers tegemoet... best wel jammer dat alles zo gestandadiseerd word, maar ja, das goedkoper.
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 11:47
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:20 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer drinkt er nog maar een bakkie op...

Die museumloper gaat ook zijn laatste kilometers tegemoet... best wel jammer dat alles zo gestandadiseerd word, maar ja, das goedkoper.
Uit die trein zou ik nou wel een paar banken willen hebben. Maar XM ziet me aankomen met die dingen.
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 12:43
Arriva had vanochtend voor trein 30232, 8.33 vertrek uit Gn, liefst 7 bakken GTW in petto. Dat alles kon ik vanuit de sneltrein naar Gn zien.
Brembomaandag 4 juni 2007 @ 12:50
Het is ze gelukt bij de NS , gefeliciteerd .
Ze hebben in de 3700 een enkele Plan V (2 bakken) ingepland buiten de spits dat nog wel. Maar was gezellig druk! Dat ze dat dan een intercity kunnen noemen, de stoptrein is nog wel 2x zo groot! Heel goed bezig...

[ Bericht 3% gewijzigd door Brembo op 04-06-2007 12:59:11 ]
Zug-Chefmaandag 4 juni 2007 @ 12:55
Bij Plan T heb je tenminste nog privacy...
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 12:57
ach kwestie van tijd voor er weer custom ICMm rijd
Brembomaandag 4 juni 2007 @ 12:59
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Bij Plan T heb je tenminste nog privacy...
Het is Plan V, Plan T is normaal en 3x Plan V is luxe tegenwoordig.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 13:09
wees blij dat er een trein reed
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 13:15
Dan kunnen ze het bij Arriva toch nog stukken beter. Gewoon 4 bakken DH inzetten, terwijl je met 2 bakken makkelijk toe kunt.
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 13:27
Prutsrail heeft het opnieuw voor elkaar tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Noord trouwens...
Brembomaandag 4 juni 2007 @ 13:31
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
wees blij dat er een trein reed
Zei ik ook al, als we van:
6 bakken in December;
4 bakken in Maart;
2 bakken in Juni
0 bakken in Augustus!
Waarschijnlijk wordt er dan een locomotief ingezet ...
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 13:53
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zei ik ook al, als we van:
6 bakken in December;
4 bakken in Maart;
2 bakken in Juni
0 bakken in Augustus!
Waarschijnlijk wordt er dan een locomotief ingezet ...
Met een platte bak er achter.
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 13:59
Dan kan ie niet snel genoeg rijden, dus dan toch maar een gesloten wagen?
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 14:15
dan maar wat overtollig DH materieel op de 3700?
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 15:23
ow en ik heb dus geen kaas gegeten van seinen :/ in OTTD blijven mn treinen vervelend doen
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 15:38
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan maar wat overtollig DH materieel op de 3700?
Zijn ze te traag voor.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 15:39
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zijn ze te traag voor.
kan je ze niet slepen achter een Vtje?
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 15:50
Ja, maar dat haalt ook niets uit. En in de sandwich tussen een paar V'tjes schiet natuulijk ook al niet op.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 15:53
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, maar dat haalt ook niets uit. En in de sandwich tussen een paar V'tjes schiet natuulijk ook al niet op.
maouw turbo Vtjes maken..

2 Vtjes.. paar Bakken DH dr tussen hoef je ook geen kop te maken..

alleen als de Vtjes dan bijde bedient kunnen worden zal wel weer niet gaan..

ok.. dan maar een 1600/1700 er voor
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 15:58
Allemaal te duur. Wachten op nieuw materieel is goedkoper.
Jerommeke.nlmaandag 4 juni 2007 @ 16:18
Iemand met de graafmachine aan het spelen in Almelo.
Zug-Chefmaandag 4 juni 2007 @ 16:25
En het is de rest van de dag nu ook feest tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 16:31
ik hang de vlag wel ff uit :8
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 16:35
Heb je ook slingers en taart?
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 16:36
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je ook slingers en taart?
nee helaas
Wadlopermaandag 4 juni 2007 @ 17:00
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:20 schreef Dichterbijer het volgende:
Die museumloper gaat ook zijn laatste kilometers tegemoet... best wel jammer dat alles zo gestandadiseerd word, maar ja, das goedkoper.
DH-II 3216 bedoel je?
Wadlopermaandag 4 juni 2007 @ 17:01
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee helaas
Vingerverf dan?
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 17:02
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:00 schreef Wadloper het volgende:

[..]

DH-II 3216 bedoel je?
Veel is er aan dat stel ook niet meer te zien, behalve dan dat er museumloper op staat. Verder is er nauwelijks verschil met de andere stellen.
Remcomaandag 4 juni 2007 @ 17:08
2 over 1 ingestapt in Leeuwarden, 5 uur in Almelo DD-AR op Zwolle - Deventer, daarna moest iedereen overtstappen in Deventer op VIRM. Op Zutphen - Hengelo reden buffels en was er 1 NS en 1 Syntus conducteur. In Hengelo kwamen de ingezette bussen natuurlijk niet. Dus iedereen in de lijnbus naar Almelo waar ik tot aan Almelo heb moeten staan....
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 17:18
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:25 schreef Zug-Chef het volgende:
En het is de rest van de dag nu ook feest tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander
Ik ben thuis, niet eens veel vertraging.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 17:19
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben thuis, niet eens veel vertraging.
nee ze zien je aankomen en rijden dan heel rap zo goed mogelijk volgens het boekje xD
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 17:28
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee ze zien je aankomen en rijden dan heel rap zo goed mogelijk volgens het boekje xD
Ik had meer 't geluk dat er een stoptrein wachtte op station Gouda en daarna succesvol een metro te pakken kreeg.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 17:47
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik had meer 't geluk dat er een stoptrein wachtte op station Gouda en daarna succesvol een metro te pakken kreeg.
haha, zie je wel dat ze je vrezen?
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 17:53
Veolivla hoofdstuk zoveel: Wadlopertje vanmiddag in onzachte aanraking gekomen met een stootblok in Nijmegen. Doen ze goed.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 17:57
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla hoofdstuk zoveel: Wadlopertje vanmiddag in onzachte aanraking gekomen met een stootblok in Nijmegen. Doen ze goed.
reden?

Poep op het spoor?
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 17:58
Geen idee wat de reden was van het late remmen.

Poep op het spoor is Lw
MREnmaandag 4 juni 2007 @ 18:01
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:08 schreef Remzz het volgende:
2 over 1 ingestapt in Leeuwarden, 5 uur in Almelo DD-AR op Zwolle - Deventer, daarna moest iedereen overtstappen in Deventer op VIRM. Op Zutphen - Hengelo reden buffels en was er 1 NS en 1 Syntus conducteur. In Hengelo kwamen de ingezette bussen natuurlijk niet. Dus iedereen in de lijnbus naar Almelo waar ik tot aan Almelo heb moeten staan....
Je kan ook beter in Delden uitstappen en daar de bus naar Almelo nemen (lijn 91 ofzo), of rijdt dat ding niet meer? (te lui om te kijken)
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 18:02
In die linten van Syntus wordt wel keurig omgeroepen hoe je over kunt stappen.
Zug-Chefmaandag 4 juni 2007 @ 18:02
Of Zwolle - Ommen en dan met de bus verder ?

Reden de treinen Marienberg - Almelo ook niet zeker ?
Remcomaandag 4 juni 2007 @ 18:02
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:01 schreef MREn het volgende:

[..]

Je kan ook beter in Delden uitstappen en daar de bus naar Almelo nemen (lijn 91 ofzo), of rijdt dat ding niet meer? (te lui om te kijken)
Klopt had ik op dat moment niet aan gedacht. Had me anderhalf uur gescheelt.
Remcomaandag 4 juni 2007 @ 18:03
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Of Zwolle - Ommen en dan met de bus verder ?

Reden de treinen Marienberg - Almelo ook niet zeker ?
Had ik ook kunnen doen, maar tussen Vroomshoop en Almelo reden ook geen treinen.
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 18:03
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Reden de treinen Marienberg - Almelo ook niet zeker ?
Denk niet dat die treinen reden. Maar ja met dat treintje reist toch al bijna geen kip.
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 18:04
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

haha, zie je wel dat ze je vrezen?
Ja terecht natuurlijk.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 18:08
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Denk niet dat die treinen reden. Maar ja met dat treintje reist toch al bijna geen kip.
geen enkele KIP zelfs
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee wat de reden was van het late remmen.

Poep op het spoor is Lw
ja nou, als of een maasje niet op exact op de spoorstaaf loost
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 18:13
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geen enkele KIP zelfs
Nee, want die reizen op de kippenlijn
quote:
[..]

ja nou, als of een maasje niet op exact op de spoorstaaf loost
Kan, maar ik denk eerder dat het een gebrek aan concentratie van de mcn is geweest. Zie bij Arriva vaak genoeg dat de mcn met andere dingen bezig is dan met voor zich uit kijken.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 18:17
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, want die reizen op de kippenlijn
[..]

Kan, maar ik denk eerder dat het een gebrek aan concentratie van de mcn is geweest. Zie bij Arriva vaak genoeg dat de mcn met andere dingen bezig is dan met voor zich uit kijken.
precies.. die zitten op de kippenlijn...


moauw poepglijen.. nu ook in nijmegen
_Xbox_Master_maandag 4 juni 2007 @ 18:40
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
In die linten van Syntus wordt wel keurig omgeroepen hoe je over kunt stappen.
Mwaah, het klopt nog niet in alle linten, de buurtbus verbindingen in Aalten worden niet altijd omgeroepen
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 18:42
Dat is nog niet eens heel erg.

Er is weer een ICM'metje in revisie gegaan vandaag, de 4017. Een aantal weken later dan gepland.
NordicBluemaandag 4 juni 2007 @ 18:46
TVP, wie heeft de stroom op het traject rotterdam-gouda vandaag uitgezet ?
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 18:48
ik, met een afstandbediening, maar nu zijn de batterijen ervan leeg
NordicBluemaandag 4 juni 2007 @ 18:57
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
ik, met een afstandbediening, maar nu zijn de batterijen ervan leeg

FIX HET!
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 18:58
Heb geduld
NordicBluemaandag 4 juni 2007 @ 19:00
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
Heb geduld
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 19:17
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:46 schreef NordicBlue het volgende:
TVP, wie heeft de stroom op het traject rotterdam-gouda vandaag uitgezet [afbeelding] ?
Ik had storingsdienst vanmorgen, dus die eerste had ik opgelost. Toen liep ik het voedinshok uit en bleef ik achter de stekker van de omvormer hangen. Die ging dus uit, maar m'n dienst zat erop, dus de volgende mocht het oplossen en die was ziek. Dus moest ik het eigenlijk doen. Maar omdat ik acht uur rust tussen twee diensten moet hebben van de arbo, kom ik pas om 2000u weer in actie.
Wadlopermaandag 4 juni 2007 @ 19:22
Slachtoffer is trouwens de 3210 zo te zien... Deze heeft een kusje aan het stootblok gegeven
.bakvis.maandag 4 juni 2007 @ 19:23
Dr is weer een wadloper van Veolia gesneuvelt vandaag. De trein kwam in nijmegen aan, en de machinist is op een of andere manier vergeten te stoppen waardoor de trein tegen het stopblok aanreed!

Annyway: Foto's komen vanavond!

spuit 14, maja foto's komen!

[ Bericht 12% gewijzigd door .bakvis. op 04-06-2007 19:39:25 ]
Remcomaandag 4 juni 2007 @ 19:28
"Dit duurt tot na de avondspits" is "Dit duurt nog de hele avond" geworden en ik ken die vertragingen rond Almelo . En als ik toch een dag op school moet zijn is het morgen wel
Wadlopermaandag 4 juni 2007 @ 19:36
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef .bakvis. het volgende:
Dr is weer een wadloper van Veolia gesneuvelt vandaag. De trein kwam in nijmegen aan, en de machinist is op een of andere manier vergeten te stoppen waardoor de trein tegen het stopblok aanreed!

Annyway: Foto's komen vanavond!
heb je foto's?
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 19:40
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:23 schreef .bakvis. het volgende:
Dr is weer een wadloper van Veolia gesneuvelt vandaag. De trein kwam in nijmegen aan, en de machinist is op een of andere manier vergeten te stoppen waardoor de trein tegen het stopblok aanreed!

Annyway: Foto's komen vanavond!

spuit 14, maja foto's komen!
Kijk. Die foto's dat maakt het nog leuker. Hopelijk zitten er enkele mooie exemplaren tussen
Brembomaandag 4 juni 2007 @ 19:41
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan maar wat overtollig DH materieel op de 3700?
Als we ooit de 6 bakken weer halen prima, maar een Plan V als IC . Of noem het een veredelde verkorte stoptrein of maak dat ding fatsoenlijke lengte.
Zug-Chefmaandag 4 juni 2007 @ 19:44
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:28 schreef Remzz het volgende:
"Dit duurt tot na de avondspits" is "Dit duurt nog de hele avond" geworden en ik ken die vertragingen rond Almelo . En als ik toch een dag op school moet zijn is het morgen wel
Is 5 juli vroeg genoeg om weer op school te komen
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 19:49
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als we ooit de 6 bakken weer halen prima, maar een Plan V als IC . Of noem het een veredelde verkorte stoptrein of maak dat ding fatsoenlijke lengte.
tuurlijk haal je de 6 bakken dan wel :'D

alleen max 100km/h
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 19:49




Mijn 5000e post op dit forum
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 19:52
en dan post je zo`n lelijk ding?
Dichterbijermaandag 4 juni 2007 @ 19:53
De 4011 rijd weer in de gebruikelijk dienst tussen Amsterdam-Deventer...
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 19:56
* Peterselieman walst met deze loc over Ou-Tannu heen
Zug-Chefmaandag 4 juni 2007 @ 19:57
Zeg kap es met dat ge-slow-chat tussen jullie 2, ga maar op msn zitten kutten
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 19:57
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman walst met deze loc over Ou-Tannu heen
* Ou-Tannu verstopt zich heeel snel achter een partij wad/maaslopers
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 20:05
quote:
Stroomstoring Almelo
Van en naar Almelo moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Almelo en Vroomshoop geen treinen en rijden er tussen Almelo en Wierden en tussen Almelo en Hengelo geen treinen maar bussen.
Er worden bussen ingezet.
* Doorgaande reizigers tussen Hengelo en Deventer kunnen omreizen via Zutphen.
Prognose:
* dit duurt de rest van de avond.

Overige informatie:
Reizigers van/naar; Reisadvies; Reistijdverlenging (uur:min)
HengeloAmersfoort; via Zutphen; 00:30
EnschedeAmersfoort; via Zutphen; 00:30
NSR laat serie 7900 patroonmatig pendelen tussen Hengelo en Enschede v.v. ( max. 6 bakken met ICM mat. )
Volgens Prorail rijdt er nu ICM in de 7900 op Hengelo - Enschede
thats-memaandag 4 juni 2007 @ 20:18
Go NS vervangend vervoer
Ik zat midden in de ellende hier in het oosten, (had eigenlijk tot 17.30 les maar heb om 15.00 maar besloten om richting huis tegaan). Toen ik om 15.15 in es op het station kwam reed er net 2x DM'90 weg (2 min te vroeg ), wat dus zou beteken dat we een half uur moesten wachten, maar ze besloten om de trein van 15.27 ook maar te laten rijden deze vertok met +5 (stopte ook re esd). Toen de halve trein was uit gestapt en er al andere reizigers in stapte begon de mcn/hc om te roepen dat de trein niet verder reed.
Om 15.45 stond ik op het plein bij station HGL, maar ik was niet de enigste konden wel 4 volle bussen worden gevormd. En hier was verder helemaal niks bekend om 16.05 kwam er een nieuwe lege bus aan rijden. Deze was snel vol, en vertrok om 16.10 kwam er een bus uit Almelo deze was Prop vol.
Ik heb me toen ook in deze bus weten te wurmen. En vertok toen staand. In borne is die chauffeur nog aan het klooien geweest om de bus netje voor het station te krijgen, toen reden we verder richting Almelo, in almelo reden we over een exotische route over de N743 - Violierstraat - Henriete Rolan Horstlaan - Fred van eenden straat (ipv de Nijrees singel te nemen) . Richting Almelo de riet. Alleen kwamen we niet zover wegens een opengebroken straat, en dus opent de chaufeur hier maar de deuren, er stapte een paar mensen uit, maar niemand begreep wat de bedoeling was. Toen reden we een dood lopende straat in, en gingen we in z'n achteruit om even later weer de reis richting Almelo CS te vervolgen. Toen waren we na ruim 45min. In Almelo daar stroomde de bus leeg, toen liep een andere reiziger na buiten om tegen de medereizegers te zeggen dat de bus door naar Wierden reed (chaufeur riep ook niks om ). Dus de halve bus liep weer vol. Toen de mensen die stonden te wachten in almelo opgepikt en de reis richting Wierden vervolgd, toen heeft de chaufeur ons nog getrakteerd op een mooie rondrit door wierden. Daar kwamen we om 17.21 aan en toen vertok de stoptrein riching zwolle met -2. En hier stond veel NS personeel (nog nooit zoveel gezien te wierden) Zelfde geldt voor reiziger, stonden er ook veel.

Samenvatting:
Tijdens de rit veel van de plaatsen gezien, 2 dood lopen de straten in gereden , minstens 15 stoep randen geraakt en ook een keer door rood gereden . Ohja, de remmen van deze oude/verotte rammelbak werken nog wel goed dat hebben we deze rit meerder malen ondervonden (en das niet fijn als je staat).
Dat word dus ff een digitale-GTBV in vullen. (en dan ben ik over een paar maanden weer 5.64 rijker )


Zow dat is er ook uit
Duvelmaandag 4 juni 2007 @ 20:28
Goed zo, kan dit niet beter in KLB?
Wadlopermaandag 4 juni 2007 @ 20:41
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dan post je zo`n lelijk ding?
Wadlopermaandag 4 juni 2007 @ 20:42
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:18 schreef thats-me het volgende:
bl44t
Shit happens
thats-memaandag 4 juni 2007 @ 20:53
Trouwens, de 4017 is richting Haarlem vertrokken dus voor de Revisie (ofzo) dus de dat betekent dat de 4013 binnenkort op de baan komt.
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 20:58
Stond al op de vorige pagina
thats-memaandag 4 juni 2007 @ 20:59
Over heen gelezen/keken.
Brembomaandag 4 juni 2007 @ 21:42
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tuurlijk haal je de 6 bakken dan wel :'D

alleen max 100km/h
Maakt de NS niks uit, gemiddeld halen ze toch maar 80 Km/h zet de NS dan .
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 21:54
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maakt de NS niks uit, gemiddeld halen ze toch maar 80 Km/h zet de NS dan .
nou stuur een mailtje naar de ns.. als ze geen DH materiaal op de 3700 ter versterking kunnen inzetten x)
italiaan1987maandag 4 juni 2007 @ 22:59
ik had ook een 2tje mat 64' vorig weekend van Eindhoven naar Delft. Bom vol die trein
.bakvis.maandag 4 juni 2007 @ 23:12
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kijk. Die foto's dat maakt het nog leuker. Hopelijk zitten er enkele mooie exemplaren tussen
met telefoon gemaakt maja, ze kome dr aan




Het is ongeveer met een snelheid van 5-10 km/h gegaan, viel opzich reuze mee, maar we kunnen weer een wadlopertje afschrijven voor de komende weken

[ Bericht 27% gewijzigd door .bakvis. op 04-06-2007 23:34:40 ]
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 23:21
ligt t aan mij of zie ik je foto's niet?
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 23:25
Er schijnt wel degelijk wat verzet te zijn bij het wadje. Dus ik denk niet dat we dit wadje nog terug zien, tenzij ze het nog willen repareren.
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 23:27
Dit plaatje stond op somda:


Foto: Job Teunissen

Toch duidelijk schade te zien.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 23:27
Plukstel!


Veoslopia weet ze wel rijp te maken voor de sloper xD!
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 23:36
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:12 schreef .bakvis. het volgende:

[..]

met telefoon gemaakt maja, ze kome dr aan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is ongeveer met een snelheid van 5-10 km/h gegaan, viel opzich reuze mee, maar we kunnen weer een wadlopertje afschrijven voor de komende weken
Mooie platen
.bakvis.maandag 4 juni 2007 @ 23:38
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mooie platen
Voor een telefoon wel ja, maar zoals je kunt zien zijn is het koppel punt voor het volgende treinstel een beetje krom, hier zal dus redelijk wat reparatie werk aan verricht moeten worden. Maar of de trein het nog waard is... Ik hoop het maar, anders gaan ze noch slechter rijden. Ik moet dagelijks over de maaslijn van Boxmeer-Nijmegen, en vertraging is bijna iedere ochtend!
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 23:41
Er staan ergens in Nederland nog 3 stellen op reserve, dus wisselen moet kunnen denk ik.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 23:46
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan ergens in Nederland nog 3 stellen op reserve, dus wisselen moet kunnen denk ik.
don't!!

of t moet 3x t zelfde zijn dan mogen ze wel 2 hebben
Peterseliemanmaandag 4 juni 2007 @ 23:54
3 wadjes natuurlijk he

3201, 3204 en 3220 staan namelijk al aan de kant.
Ou-Tannumaandag 4 juni 2007 @ 23:57
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
3 wadjes natuurlijk he

3201, 3204 en 3220 staan namelijk al aan de kant.
ja maar als het 3x dh1 is dan mogen ze wel 2

zelfde als het 3x dh2 is..

als het dh 1 / 2 mixed is... dan slechts de dubbele he
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 00:00
Arriva heeft nog 6 DH1'tjes in dienst. Dus qua DH1'tjes zijn alleen de 3101 en 3102 beschikbaar, maar in zeer goede staat verkeren deze natuurlijk niet he.
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 00:01
welke zou je dan nomineren voor museumstel?
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 00:02
Lastig. Ik weet niet welke stellen er het beste zijn momenteel. Ik denk dat ik de 3205 nomineer, omdat dat stel nog zeker 1 fijn motortje schijnt te hebben.
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 00:22
nog 1?
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 00:36
Dat mag wadloper doen
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 00:38
had t over de motor eigenlijks
MREndinsdag 5 juni 2007 @ 00:42
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 00:45
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:42 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
forbidden.. :-)
MREndinsdag 5 juni 2007 @ 00:47
F5
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 00:48
wat een likje verf al niet doet zeg.. t lijkt wel nieuw
MREndinsdag 5 juni 2007 @ 00:49
En de hebben die lelijke bakken ook van het dak gesloopt.
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 00:49
hmm idd zo te zien wel ja ( zaten alleen @ motor zijde toch? )
MREndinsdag 5 juni 2007 @ 00:51
Ja, die zorgden dat de was niet terug de machine in hoefde als er zo'n ding langs kwam gekacheld.
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 00:52
huh? was toch de Aircobox?
MREndinsdag 5 juni 2007 @ 01:06
Nee
Sociosdinsdag 5 juni 2007 @ 07:11
Toch jammer dat er nergens meer Plan U rijdt in Nederland.
MREndinsdag 5 juni 2007 @ 08:18
De HIJSM heeft zo nu en dan een rondritje
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 09:14
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
had t over de motor eigenlijks
Ook goed.
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 09:15
Zometeen even de 58 km naar Lw doen en vanmiddag dezelfde afstand weer terug naar Gnn. Kan ik nog even weer wat km's maken in een wadje op Gn-Lw vanochtend.
Brembodinsdag 5 juni 2007 @ 10:58
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat een likje verf al niet doet zeg.. t lijkt wel nieuw
Zien er beter en langer uit dan de gemiddelde trein in de 3700 serie .
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 11:25
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zien er beter en langer uit dan de gemiddelde trein in de 3700 serie .
dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2
Brembodinsdag 5 juni 2007 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2
Kan natuurlijk dat ook toevoegen bij mijn vraag aan de NS of ze de inzet van DH-materieel op de 3700 kunnen realiseren. Daarbij is mij tevens opgevallen dat e op station Zwolle enkele Plan U stellen stilstaan, deze zouden prima ingezet kunnen worden op de 3700.
thatsmedinsdag 5 juni 2007 @ 15:45
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dr staan dr nog een paar op zwolle te roesten... als ze ook serieus rijden is vraag 2
die zijn gebruikt om de 6 plan U's voor Slowakije rijdend te krijgen. Dus ik denk niet dat ze nog rijden. Sterker nog ze staan al met 1 wiel bij de sloper!
Dichterbijerdinsdag 5 juni 2007 @ 16:18
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:30 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kan natuurlijk dat ook toevoegen bij mijn vraag aan de NS of ze de inzet van DH-materieel op de 3700 kunnen realiseren. Daarbij is mij tevens opgevallen dat e op station Zwolle enkele Plan U stellen stilstaan, deze zouden prima ingezet kunnen worden op de 3700.
Niet te veel dromen...
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 17:13
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:45 schreef thatsme het volgende:

[..]

die zijn gebruikt om de 6 plan U's voor Slowakije rijdend te krijgen. Dus ik denk niet dat ze nog rijden. Sterker nog ze staan al met 1 wiel bij de sloper!
idd denk t ook..
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:18 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Niet te veel dromen...
laat die jongen nou
Dichterbijerdinsdag 5 juni 2007 @ 17:24
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
laat die jongen nou
Owke... maar de waarheid is hard als ie er achter komt
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 18:07
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Owke... maar de waarheid is hard als ie er achter komt
ik lach me rot als ze hem serieus nemen en het overtollige Diesel mat op de 3700 inzetten
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 18:25
Ha! nieuw spoorboekje voor noord-nederland
Brembodinsdag 5 juni 2007 @ 18:41
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik lach me rot als ze hem serieus nemen en het overtollige Diesel mat op de 3700 inzetten
Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 18:42
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...
dat je zwaar verhoogdekans hebt op uitval van de tractie van 1 of meerdere stellen

maar goed, je kan het proberen
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 18:55
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat nou, 6 bakken DH1 kan prima als Intercity. Wat is nou het werkelijke verschil met Plan T/V behalve de maximale snelheid...
Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 18:56
Vanochtend een verrassing in Gn. In de sneldienst naar Lw zaten 2 GTW'tjes, namelijk de 10234 en 10236. Doordat de trein uit Lw te laat was, kon ik de negatieve overstap van 2 min op deze trein halen, zodat ik niet in een wadsloper hoefde.
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 19:03
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.
Ach!

dan hebben ze een voordeel.. dan is Veolia met de maaslijn niet de enige die stuctureel telaat rijd :p
Brembodinsdag 5 juni 2007 @ 19:17
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat je zwaar verhoogdekans hebt op uitval van de tractie van 1 of meerdere stellen

maar goed, je kan het proberen
Daarom ook zes stellen, mocht er een stel uitvallen, wat natuurlijk NOOIT gebeurd dan blijft er toch nog 5 bakken over.
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wadjes trekken veel trager op dan T/V'tjes.
Nou ja dan zorg je voor ruime vertrektijden overal +10 optellen, is het plan T kan je 15 min wachten. Is het DH dan komt ie precies op tijd!
Ik denk dat het best een mooi lijntje wordt met de ijssellopers!
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 19:26
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:17 schreef Brembo het volgende:

[..]

Daarom ook zes stellen, mocht er een stel uitvallen, wat natuurlijk NOOIT gebeurd dan blijft er toch nog 5 bakken over.
[..]

Nou ja dan zorg je voor ruime vertrektijden overal +10 optellen, is het plan T kan je 15 min wachten. Is het DH dan komt ie precies op tijd!
Ik denk dat het best een mooi lijntje wordt met de ijssellopers!
ijssellopers

nouwja!

dr was iemand die zij dat het DH mat nog 7 jaar mee kon na een motor revisie dus...:P
Dichterbijerdinsdag 5 juni 2007 @ 19:37
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ijssellopers

nouwja!

dr was iemand die zij dat het DH mat nog 7 jaar mee kon na een motor revisie dus...:P
... en een interne en externe verbouwing

OOk wel geinig voor trein geilers; Lego, heel veel Lego

[ Bericht 14% gewijzigd door Dichterbijer op 05-06-2007 19:46:37 ]
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 19:39
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:37 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

... en een interne en externe verbouwing
voor de schrootlijn is dat niet nodig hoor
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 19:43
Idd
Brembodinsdag 5 juni 2007 @ 21:37
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ijssellopers

nouwja!

dr was iemand die zij dat het DH mat nog 7 jaar mee kon na een motor revisie dus...:P
Als we nou een gigantische Turbo opplakken, zouden we de rijtijden in de 3700 dan wel halen met de DH2 .
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 21:40
Eerst motorrevisie, anders denk ik niet dat de motor het aan kan. Ook moeten er dan denk ik wat andere dingetjes aangepast worden, omdat de deuren bijvoorbeeld bij 100 km/h soms al klapperen, laat staan dan bij 140 km/h, dan zullen ze wel zo ongeveer openvliegen.
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 21:41
* Peterselieman zegt dat Ou-Tannu een foto moet maken van een briefje op de deur aan de perronkant van de arrivastore in Lw.
thats-medinsdag 5 juni 2007 @ 21:46
NS-bus raakt spoor bijster bij kanaal

ALMELO/WIERDEN - Voor een groep van ongeveer zestig mensen duurde de toch al vertraagde reis van Wierden naar Almelo gistermiddag nog een stukje langer dan gepland. Vanwege een stroomstoring reden er gisteren bussen in plaats van treinen op het traject. De chauffeur van de in allerijl opgetrommelde noodbus van Ter Doest uit Hengevelde bleek de weg echter niet goed te kennen. In plaats van over de Wierdensebrug te rijden, kwam de bus eronder terecht en vervolgens vast te staan op een fietspad langs het kanaal. De verlate passagiers konden er ondanks de hitte wel om lachen. Een vraag van een van hen aan de chauffeur over 'hoe lang hij al op busbesturen zat' werd snel beantwoord. De bestuurder wist het logge gevaarte met wat pas- en meetwerk op het dunne strookje asfalt te keren en kon zijn weg vervolgen. Met hulp van de passagiers kwam de bus even later alsnog op station Almelo aan.
Bron: Tc Tubantia


ff een situatie tekening gemaakt Groene lijn is de route van de bus, Links boven in is het station.
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 21:51
Ehm, hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen. Hebben passagiers niet geroepen dat ie verkeerd reed?
MREndinsdag 5 juni 2007 @ 22:01
Ach, ik ben ooit met een dubbeldeksbus van 4m05 Hengelo binnen gekomen, en dat kan maar van een kant omdat alle spoorbruggen in Hengelo 3m60 zijn...
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 22:05
Bij Arriva kunnen ze kennelijk wel snel zijn. Vanochtend reden er namelijk weer wadjes op Rd-Gn, aankomst 8.28 in Gn. Trein bestond uit DH2 + 2 DH1. De 2 DH1'tjes kwam ik in Lw om 10.50 tegen, toen ze uit Stv aankwamen. Dit kan alleen maar als de wadjes afgetrapt zijn en om 8.32 nog voor de semisneltrein uit naar Lw zijn gestuurd.
Brembodinsdag 5 juni 2007 @ 22:45
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Ehm, hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen. Hebben passagiers niet geroepen dat ie verkeerd reed?
Meestal weten buschauffeurs echt niet de weg . Heb ook wel is gehad, rotonde waar het spoor langs lag, wat afgesloten was, buschauffeur denkt station Rheden (driekwart rond, spoorwegoverang over). Staat ie voor de spoorwegovergang, is dat ding afgesloten . Hmzz, dan maar in zijn achteruit op de rotonde .

Station Velp, ik weet niet waar het is, dan maar rechtdoor in Arnhem...

Tegenwoordig hebben ze navigatie, gaat wel beter...
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 23:01
kennelijk nog nooit van behulpzame passagiers gehoord.
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 23:08
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman zegt dat Ou-Tannu een foto moet maken van een briefje op de deur aan de perronkant van de arrivastore in Lw.
Wat nou ?

Niet tegen de deur hangen ofzo?
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 23:10
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Arriva kunnen ze kennelijk wel snel zijn. Vanochtend reden er namelijk weer wadjes op Rd-Gn, aankomst 8.28 in Gn. Trein bestond uit DH2 + 2 DH1. De 2 DH1'tjes kwam ik in Lw om 10.50 tegen, toen ze uit Stv aankwamen. Dit kan alleen maar als de wadjes afgetrapt zijn en om 8.32 nog voor de semisneltrein uit naar Lw zijn gestuurd.
Turbo DHs!

op de 3700 zeg ik je!
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 23:11
Nee, die heb je al gefotografeerd in de trein. Om dit briefje lag ik in ieder geval dubbel.
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 23:12
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, die heb je al gefotografeerd in de trein. Om dit briefje lag ik in ieder geval dubbel.
ja, nou.. vertellis?
Peterseliemandinsdag 5 juni 2007 @ 23:14
Vooruit.

Op het briefje staat namelijk dat je niet met je fiets de Arrivastore in mag.
Ou-Tannudinsdag 5 juni 2007 @ 23:16
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
Vooruit.

Op het briefje staat namelijk dat je niet met je fiets de Arrivastore in mag.
ROTROFLMAO!
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 00:15
quote:
Einde van de inzet op de Noordelijke Nevenlijnen

In de loop van 2007 zal Arriva al haar Wadlopers hebben vervangen door nieuw materieel (GTW / Spurt). NS is echter van mening dat de treinstellen nog zeker 7 jaar mee kunnen. De Wadlopers zullen terugkeren naar het leasebedrijf NS Financial Services.
Dit staat op de wikipagina over het Wadje
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 00:23
Geen idee wie dat nu weer geschreven heeft, maar NSFSC laat die barrels gewoon slopen als ze terugkomen uit de lease.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 00:26
De offerte is al aangevraagd, maar eigenlijk wel voor te veel bakken, omdat er nog enkele voor het NSM behouden zullen blijven als het goed is.
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 00:33
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
De offerte is al aangevraagd, maar eigenlijk wel voor te veel bakken, omdat er nog enkele voor het NSM behouden zullen blijven als het goed is.
ze zijn vergeten dat er 3 bakken (dh1 en een dh2) vervangen wordt doos 1 plan u joh
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 00:36
Het stukje op wiki over het wadje wat ik zostraks gequote heb, stamt uit augustus 2006
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 00:54
ow dan nog dik 6 jaar! klaar
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 00:56
Het is dat wadloper het niet geschreven heeft, anders zou hij het wel er neergezet hebben. Maar goed, we hebben gelukkig ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 07:58
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 09:35
quote:
Materieeltekort bij de vervoerder Amersfoort
Bij navraag bleek dat er vandaag geen materieeltekort is de vervoerder wat betreft Amersfoort - Barneveld N.
Wij waren hiervan helaas niet op de hoogte gebracht, excuses voor het onjuiste, vorige bericht.

Toelichting voorval:

Materieeltekort bij de vervoerder Amersfoort
Ze maken het steeds bonter bij Prorail
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 09:40
Leuk, dat ze vast verstoringen gaan aannemen voordat ze plaatsvinden...
Dichterbijerwoensdag 6 juni 2007 @ 12:08
Prorail is het spoor kwijt
Lesje communicatie voor de jongens en meisjes daar
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 12:30
De fout is snel gevonden: Cxx had voor 5 en 6 juni materieeltekort aangekondigd (ook op de eigen site), maar blijkbaar is het stel eerder terug uit onderhoud.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 12:31
Ik zag het ja. Wel vreemd dat ze niet even met Prorail bellen om het door te geven.
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 12:48
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:30 schreef MREn het volgende:
De fout is snel gevonden: Cxx had voor 5 en 6 juni materieeltekort aangekondigd (ook op de eigen site), maar blijkbaar is het stel eerder terug uit onderhoud.
zo hard rijden die Vtjes daar toch niet

iig toen ik over de kippenlijn reed vond ik t niet opschieten voor zo`n klein stukje
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 12:56
Maar als je 5 (?) stellen hebt, zul je toch wel zo'n beetje elke week een stel een paar uur in onderhoud moeten hebben.
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 12:57
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:56 schreef MREn het volgende:
Maar als je 5 (?) stellen hebt, zul je toch wel zo'n beetje elke week een stel een paar uur in onderhoud moeten hebben.
uiteraard... maar groot onderhoud kan je toch beter op weekeinden hebben ??
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 12:59
Cxx rijdt in het weekend ook gewoon kwartiersdienst
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 12:59
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

uiteraard... maar groot onderhoud kan je toch beter op weekeinden hebben ??
Doen ze ook, maar als er naast het onderhoudsstel nog een stel uitvalt, dan heeft xx gelijk al een probleem.
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 13:00
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:59 schreef MREn het volgende:
Cxx rijdt in het weekend ook gewoon kwartiersdienst
ow, hmm dan wordt t lastig..

mischien hadden ze de veenlopers beter als reserve kunnen inzetten hoewel dat niet tengoede komt voor je dienstregeling
Dichterbijerwoensdag 6 juni 2007 @ 13:05
Wat heeft iedereen toch met die wad-maas-ijssel-veen-lopers
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 13:06
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat heeft iedereen toch met die wad-maas-ijssel-veen-lopers
dat begint zo langzaamerhand werkloos te worden.. overal materieel tekorten... en dat staat gewoon te niksen...
Zug-Chefwoensdag 6 juni 2007 @ 13:28
Gisteren wezen kijken in het dorpje Eilendorf nabij Aachen, mooi tunneltje als achtergrond






Enjoy
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 13:36
ah ze hebben daar oom mDDM achtige barrels
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 13:45
Nee, daar hangt nog een loc achter
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 13:49
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:45 schreef MREn het volgende:
Nee, daar hangt nog een loc achter
dan speelt die vast verstoppertje want ik zie hem niet .. :'D

dan is het een DD-AR achtig barrel ..:)
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 13:50
Die Duitsers doen toch alles met locs?
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 13:51
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:50 schreef MREn het volgende:
Die Duitsers doen toch alles met locs?
ehm... nee?
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 13:52
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:50 schreef MREn het volgende:
Die Duitsers doen toch alles met locs?
Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder.
Zug-Chefwoensdag 6 juni 2007 @ 13:54
Er zit uiteraard wel een lok achter, de 111 115. Deze trein rijdt de RE9, Aachen Hbf - Siegen - Giessen Hbf
thatsmewoensdag 6 juni 2007 @ 13:56
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Over langere afstanden wel ja. Bij die regiobahn delen veel minder.

Ik zie hier geen lok hoor! Oke, de ICE1 en ICE2 hebben officieel wel een lok.. maar zijn wel treinstellen.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 13:58
Ik had het niet over de hoge snelheidslijnen/treinen.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 13:58
Voorspelbare reactie
thatsmewoensdag 6 juni 2007 @ 14:05
Nou de ICE is niet een hele echte hogesnelheidstrein als de TGV. ICE= InterCityExpress en rijdt meestal niet harder dan getrokken treinen. Alleen de 250 en 300km/h halen de getrokken treinen niet. Maar het grootste deel van het netwerk is daar ook niet geschikt voor.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:09
Maar de ICE mag sneller en is stukken comfortabeler
Duvelwoensdag 6 juni 2007 @ 14:15
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:05 schreef thatsme het volgende:
Nou de ICE is niet een hele echte hogesnelheidstrein als de TGV. ICE= InterCityExpress en rijdt meestal niet harder dan getrokken treinen. Alleen de 250 en 300km/h halen de getrokken treinen niet. Maar het grootste deel van het netwerk is daar ook niet geschikt voor.
Je zwetst.
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 14:18
Discussietopic
thatsmewoensdag 6 juni 2007 @ 14:19
tuurlijk joh

The InterCityExpress (ICE) network in Germany.

Red High-speed lines for 300 km/h
Orange High-speed lines for 250 km/h or more
Blue Upgraded lines for 200 km/h or 230 km/h
Grey Conventional lines, often upgraded for 160 km/h

Meeste is blauw of grijs!
maar een paar stukies rood!
En 200km/h kunnen getrokken treinen ook halen!

Maar over lange ritten gesproken, het verbaasde me al toen ik er (een deel) inzat:
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:23
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 14:24
De discussie zal m zitten in de lijnen en de treinen, want hoewel niet alle lijnen geschikt zijn voor hoge snelheid, kunnen de treinstellen die die lijnen rijden dat wel zijn. En stellen die meer dan 200 km/h kunnen rijden noem ik toch echt wel hoge snelheidsstellen.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 14:25
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef MREn het volgende:
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
En het ding rijdt ook helemaal niet om.
thatsmewoensdag 6 juni 2007 @ 14:25
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:23 schreef MREn het volgende:
Hamburg en Wenen liggen ook maar een paar meter van elkaar af natuurlijk
Nee, maar hij rijdt ook niet de meest rechtstreekse route met een overstap kan je er veel sneller zijn
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
De discussie zal m zitten in de lijnen en de treinen, want hoewel niet alle lijnen geschikt zijn voor hoge snelheid, kunnen de treinstellen die die lijnen rijden dat wel zijn. En stellen die meer dan 200 km/h kunnen rijden noem ik toch echt wel hoge snelheidsstellen.
Zeker!
Zug-Chefwoensdag 6 juni 2007 @ 14:30
Alleen al het feit dat ie over Mainz- Koblenz - Bonn rijdt en niet over de NBS zegt al meer dan genoeg. Slecht voorbeeld om aan te tonen dat ICE 'kut' is. Wat het overigens niet is, want zoals al eerder aangegeven door anderen, is het comfort veel beter dan de Thalys / TGV-shit. En buiten dat is het treinverkeer in Duitsland zoiezo beter dan in Frankrijk.
thatsmewoensdag 6 juni 2007 @ 14:32
Ik heb ook nooit gezegd dat de ICE kut is... Het is een prima vervoersmiddel, comfortabel en redelijk snel! Door de vele overstappen ben je helaas wel bijna net zo lang bezig als met een nachttrein. Maar ik ben dankzij de ICE comfortabel terug gekomen uit Bratislava afgelopen Pasen. Alleen we hebben maar 1x een paar seconden echt de 300km/h geraakt tussen Frankfurt en Keulen. Tussen Wenen en Nurnberg was de trein niet vooruit te branden. Maar comfortabel was het wel.
Wadloperwoensdag 6 juni 2007 @ 14:41
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dat wadloper het niet geschreven heeft, anders zou hij het wel er neergezet hebben.
Ik wist niet eens dat ik een wiki kon updaten
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 14:44
NS oplichters! reltopic
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 14:59
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:44 schreef MREn het volgende:
NS oplichters! reltopic
idd
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 15:05
rellluuuuh
Remcowoensdag 6 juni 2007 @ 15:09
Tijden in Zwolle worden maandag trouwens iets aangepast. Naar Leeuwarden word .20 en .50 i.p.v. .22.55 en van Leeuwarden naar Zwolle word .45 en .04 i.p.v. .43 en .02.

De dramtische overstap naar Almelo blijft dus zo rond de 27 minunten
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 15:11
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
rellluuuuh
Doe even mee.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 15:14
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:09 schreef Remzz het volgende:
Tijden in Zwolle worden maandag trouwens iets aangepast. Naar Leeuwarden word .20 en .50 i.p.v. .22.55 en van Leeuwarden naar Zwolle word .45 en .04 i.p.v. .43 en .02.

De dramtische overstap naar Almelo blijft dus zo rond de 27 minunten
Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
Remcowoensdag 6 juni 2007 @ 15:16
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6?
Zug-Chefwoensdag 6 juni 2007 @ 15:17
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Remzz het volgende:

[..]

En waar komt de Deventer trein aan dan? Spoor 6?
Jep. Succes met rennen
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 15:17
Dat geldt alleen richting het noorden. De andere richting op moest je al door de tunnel.
Zug-Chefwoensdag 6 juni 2007 @ 15:17
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Die mensen zijn dus massaal via Deventer gaan reizen, en juist die mensen verliezen hun cross-platform overstap in Zwolle, omdat de Lw-trein van sp.5 gaat vertrekken.
3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kut
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 15:18
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geldt alleen richting het noorden. De andere richting op moest je al door de tunnel.
Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagd
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 15:20
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:17 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

3700 is gewoon in alle opzichten schroot en kut
Ja, eigenlijk wel... ik wacht met smart op hereniging 3600/3700 met op zn minst IRM, liefst ICRm.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 15:20
Een goed voorbeeld van operatie ontknoop, want ik neem aan dat de stopper naar Ut nu ook van perron 6 gaat vertrekken of komt de trein naar Lw in de spits uit Ut aan op spoor 6 en gaat die via een wissel naar spoor 5?
Remcowoensdag 6 juni 2007 @ 15:20
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:18 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is niet erg, dan heb je iets meer tijd, en de trein uit het noorden is zelden vertraagd
Klopt volgensmij in een jaar nog nooit vertraging gehad, Deventer - Zwolle is idd een ander verhaal
Zug-Chefwoensdag 6 juni 2007 @ 15:27
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
Een goed voorbeeld van operatie ontknoop, want ik neem aan dat de stopper naar Ut nu ook van perron 6 gaat vertrekken of komt de trein naar Lw in de spits uit Ut aan op spoor 6 en gaat die via een wissel naar spoor 5?
Begrijpend lezen is moeilijk he

in de spits komt IC uit Amf ri Lw aan op sp 5. Stopper Utrecht is al spoor 7 en IC naar Deventer is nu spoor 6
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 15:33
Ik dacht dat de stopper uit Ut altijd op spoor 5 aankwam, maar dat blijkt dus behoorlijk te verschillen.
MREnwoensdag 6 juni 2007 @ 15:37
Ja, en als de stopper binnenkomt op 5, staat de 3700 een gruwelijk eind weg van de trappen.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 15:38
Dat is waar ja. Dat viel me laatst op, toen ik met de 7900 ging.
Zug-Chefwoensdag 6 juni 2007 @ 15:38
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht dat de stopper uit Ut altijd op spoor 5 aankwam, maar dat blijkt dus behoorlijk te verschillen.
Vorig jaar was dat wel het geval ja. Voor 10-12-2006 dus
Duvelwoensdag 6 juni 2007 @ 16:12
Aanrijding met persoon tussen Gouda en Rotterdam Alexander. Great.
Ou-Tannuwoensdag 6 juni 2007 @ 16:14
kut persoon ook!
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 16:49
Arriva is in ieder geval flink bezig om de nieuwe stellen van namen te voorzien. Momenteel rijden er in ieder geval al 6 stellen met een naam rond, mogelijk al weer meer.
Peterseliemanwoensdag 6 juni 2007 @ 16:53
Vol