Absoluut niet. Daar is het namelijk veel kalerquote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:44 schreef MREn het volgende:
Dat laatse sowieso niet, daar heb je geen bomen halverwege een weilandje als er een sloot aan het spoor ligt. Of het moet ten noorden van Hr zijn, daar kom ik zelden bij daglicht.
Ik ben er morgen (vrijdag), van 11:15-18:00.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Mensen hier die nog gaan kijken bij het stoomfestival Hoorn - Wognum - Medemblik ??
Volgens mij klopt dat niet met die bomen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zelf denk ik dat het tussen Zwolle en Meppel is
gewoon roepen: met de botte bijl meer plezier?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik ben er morgen (vrijdag), van 11:15-18:00.
Eenvoudig te herkennen als de enige persoon (van de drie) op de NVBS-stand die de leeftijd van 50 nog niet heeft bereikt. En eng ben ik niet, dus wees niet bang om eens iemand in het echt aan te spreken
Ik geloof dat het tussen Groningen en Meppel was.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zou ik het niet weten
Ik kom er niet echt vaak, maar volgens mij was dat het. En de betonnen bovenleidingportalen van dat type vind je alleen in het noordoosten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:34 schreef Peterselieman het volgende:
Nu je het zegt, kan het idd wel eens in Drenthe zijn geweest, omdat ze daar redelijk wat bomen hebben in de buurt van de weilanden
quote:Groeten vanuit een op halve kracht rijdende 10309
De 4500 is toch altijd DD-AR sinds 1993? Hoe dan ook: 1 x Plan V is te weinig. Was het leuk in Hoorn?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:10 schreef MREn het volgende:
Hoera, vanochtend 1 stuks plan V in de 4500 (of hoe heet dat ding naar Enkhuizen) waar ik gerekend had op het vroeger alomtegenwoorige DDM-1. Met zo'n evenenement in Hoorn is het natuurlijk overbodig te zeggen dat dat wat aan de krappe kant was.
Paar minuten daarvoor reden 9 bakken SGMm naar Uitgeest...
Whaha, wat een wazig ding! Komt er rook uit de schoorsteen als je je pannetje pasta staat op te warmen?quote:Op zondag 20 mei 2007 01:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Henschel
Eigenaar: Jansen
Land van herkomst: Nederland
Datum: 18 mei 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Holland Tour; dit dus geen trein, maar een 'caravan'! De 'motorruimte'is een slaapplaats, en de 'cabine' is een keukentje! Hij weegt 10 ton, en er werd wel gebruik gemaakt van onderdelen van echte treinen.
Ben je ingelogd in de Wiki? Dan als de sodemieter uitloggen... heb daar zelf ook last van.quote:Op zondag 20 mei 2007 10:05 schreef Duvel het volgende:
Godverdegodver, waarom slaat die kutwiki m'n geëdite OP niet op?
Ontbreekt nog een stukje grijze verf aan zo te zien.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:43 schreef thats-me het volgende:
Dus ik ben nog geen 10 meter van de overgang gaan de spoorbomen omlaag, ik draai me voor de zekerheid toch maar om, en ja hoor daar komt ie aan.![]()
![]()
[afbeelding]
Ja, ik was ingelogd, ik kijk d'r een andere keer nog wel naar. Pokkezooi, ik had best wat leuks toegevoegd.quote:Op zondag 20 mei 2007 10:51 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ben je ingelogd in de Wiki? Dan als de sodemieter uitloggen... heb daar zelf ook last van.
Mooi dat je niet eerder weg bent gegaan, maar de volgende keer zou ik aan de andere kant van het spoor gaan staan, dan heb je de treinen beter in de zon, nu fotografeer je steeds de donkere kant.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:43 schreef thats-me het volgende:
<ff een knipje>
OK, dat kon ik niet zien.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:59 schreef thats-me het volgende:
Ik weet het, deze kant van het spoor mocht ik legaal betreden, de andere kant niet.
Dat was waarschijnlijk de stoomloc die daar reed vandaagquote:Op zondag 20 mei 2007 22:23 schreef winterapfel het volgende:
ik weet niet wat het was, maar damp van de spoorlijn met een beetje zon en verder donkere lucht
gaaf plaatje!
Ja was leuk he?quote:Op zondag 20 mei 2007 23:34 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Zo, na 1300km RegionalBahn und RegionalExpress en 100km IC ben ik ook weer thuis
Wat een teringvet weekend aan de Bodensee
Dat zal voorlopig niet gaan gebeuren. De 4011 en de 4012 zullen hoogstwaarschijnlijk straks gekoppeld amersfoort <-> deventer gaan doen. Het is wachten op het verdere verloop van de ICM's voordat ze buiten dat gebied gaan komen.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:00 schreef Remzz het volgende:
Rijden de 4011 en 4012 ook nog wel eens buiten Amsterdam - Deventer trouwens(wat de 4011 in het begin deed)? Ik zie dagelijks wel een stuk of 20 koplopers maar ben hem nog nooit tegengekomen(Almelo - Leeuwarden).
Ding trok nog slomer op dan een wadje en dat voor een GTWquote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
Peterselie had weer es een trein met half vermogen..
[..]
wauwquote:Op maandag 21 mei 2007 15:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
vanuit de trein die op ^^ lijn rijd heb ik hem geplaat.. :p
nee..quote:Op maandag 21 mei 2007 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wauw
"Ergens in Nederland" was ook wel een goed antwoord geweest begrijp ik?
Het schijnt dat deze niet langer gekoppeld mogen worden dan 9 rijtuigen... en bij de noord-oost komt het regelmatig voor dat er met langere treinen gereden wordt.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:00 schreef Remzz het volgende:
Rijden de 4011 en 4012 ook nog wel eens buiten Amsterdam - Deventer trouwens(wat de 4011 in het begin deed)? Ik zie dagelijks wel een stuk of 20 koplopers maar ben hem nog nooit tegengekomen(Almelo - Leeuwarden).
wtf? waarom nou weer niet?quote:Op maandag 21 mei 2007 16:06 schreef thatsme het volgende:
Zwolle?
edit:
Oh er zijn al mensen me voor.. zo moeilijk was dat niet.
[..]
Het schijnt dat deze niet langer gekoppeld mogen worden dan 9 rijtuigen... en bij de noord-oost komt het regelmatig voor dat er met langere treinen gereden wordt.
materieel met storing komt al jaren voor idd.. daar hoef je niet voor te moderniserenquote:Op maandag 21 mei 2007 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Echte onzin is dat. De 4011 heeft al in treinen gereden met meer dan 10 bakken. Dat ging goed, dus wat zeuren ze nu weer. Geen 100% zekerheid over de betrouwbaarheid? Dat heb je normaal toch ook al niet
ghehehe als je dat ziet dan is dr maar 1 lijn die redleijk goed zn werk doet :pquote:Op maandag 21 mei 2007 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet gepost was, dus bij deze de punctualiteitscijfers van Arriva Noord Nederland
http://www.arriva.nl/corp(...)it%20week%20tm18.pdf
Ze zijn beiden defect, dus ik denk niet dat ze gekoppeld gaan rijdenquote:Op maandag 21 mei 2007 15:04 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat zal voorlopig niet gaan gebeuren. De 4011 en de 4012 zullen hoogstwaarschijnlijk straks gekoppeld amersfoort <-> deventer gaan doen. Het is wachten op het verdere verloop van de ICM's voordat ze buiten dat gebied gaan komen.
dat werkt ook tegen de puncionaliteit ja :pquote:Op maandag 21 mei 2007 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel erg kort door de bocht. De NS had de vernieuwde koplopers wel eens beter mogen testen. Vergeet bij de GTW niet dat de passagiers er ook aan moesten wennen. Als gewenning optreedt dan gaat het allemaal iets sneller en kan het wel. Met tot op de draad versleten wadslopers blijven rondrijden is ook geen optie
Nee hoor, ik zat vanmiddag nog vrolijk in de 4017!quote:Op maandag 21 mei 2007 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
4013-4017 zijn al in revisie
zal je laatste keer wel zijn geweest als in 4017 ICM..quote:Op maandag 21 mei 2007 17:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zat vanmiddag nog vrolijk in de 4017!
Dan heb ik het mis. Ik meende dat de 4017 inmiddels in revisie was, maar dat is nog niet het geval dus. Dan zijn ze nog te druk met de andere stellenquote:Op maandag 21 mei 2007 17:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zat vanmiddag nog vrolijk in de 4017!
Ja, dat klopt. NS heeft besloten dat maximaal 5 stellen tegelijk in revisie mogen zijn, dus de 4017 zal eerdaags wel binnenlopen.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:31 schreef Wadloper het volgende:
De 4017 is nog uitgesteld, waarschijnlijk omdat er nog 4 stellen daar in Haarlem staan. Tenminste, dat denk ik, ik weet niet of het waar is
Wil ik ook nog steeds een keer doenquote:Op maandag 21 mei 2007 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
Binnenkort zoek ik dat stel wel even op. Moet er nog altijd eens een reisje mee maken![]()
Die stoelen staan toch vis á vis ofzo?quote:Op maandag 21 mei 2007 17:56 schreef Remzz het volgende:
En de stoelen worden ook bijna allemaal in de coach opstelling geplaatst, net als ze nu al hebben gedaan in Plan V.
Toen was er ook al een tekort aan wasmuntjesquote:Op maandag 21 mei 2007 17:56 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img178.imagevenue.com/loc444/th_62996_3222_122_444lo.jpg]afbeelding][/URL]
Aanklikbaar
De 3222 in betere tijden...
Vis a vis zijn toch 2 bankjes van 2 tegenover elkaar? Of was dat juist coach?quote:Op maandag 21 mei 2007 17:57 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die stoelen staan toch vis á vis ofzo?
En op de terugweg werd ik gestraft... 1xV ipv 2xV.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:33 schreef JDude het volgende:
Een Koplopert ipv het gebruikelijke setje V's vanochtend.
Goed, ik zit er maar vijf minuten in, maar toch.
Nou, wat erg. Wees blij dat je niet hierheen moestquote:Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef JDude het volgende:
En op de terugweg werd ik gestraft... 1xV ipv 2xV.
Eh.. neequote:Op maandag 21 mei 2007 19:07 schreef blup het volgende:
Kuch?
als het rustig is gaat dat bestquote:Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef JDude het volgende:
[..]
En op de terugweg werd ik gestraft... 1xV ipv 2xV.
Lekker, Kuchen mit Sahne.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, wat erg. Wees blij dat je niet hierheen moest
[afbeelding]
Of toch.....?
Doe dat ff via PM dan.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
laat maar
dat was een binnenkantgrapje met JDude.
Welneenquote:
quote:Op maandag 21 mei 2007 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welneen
tis hier niet zoeen nazi-bende als bij Rolandrail
Nee. Is die nog erger dan?quote:
Voor commerciële doeleinden zou ik toch wel toestemming van de fotograag willen hebben...quote:Op maandag 21 mei 2007 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Met bronvermelding mag het toch geen probleem zijn?
Je gebruikt daar wel bandbreedte mee die hij moet betalen...quote:Op maandag 21 mei 2007 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker, maar ik heb het meer over een plaatje ergens op een forum posten
dr zijn ook bergen gratis pichosts :pquote:Op maandag 21 mei 2007 20:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je gebruikt daar wel bandbreedte mee die hij moet betalen...
Ik ben ook geen websitebouwer, maar ik weet wel dat het mogelijk is, en dus niet al te moeilijk kan zijn, om de rechtermuisknop op plaatjes te disablen. Nou ja, misschien dat 2 % van je viewers op het idee "view source" komt, en dan na een kwartiertje akkeren alsnog die link vindt of zo, maar dan heb je het al heel ver dichtgezet. Maar gewoon HTML posten en dan mensen gaan verwijten dat ze daarnaar kijken, sjongejonge, dan ben je wel erg triest bezig hoorquote:Op maandag 21 mei 2007 20:01 schreef Duvel het volgende:
Is Roland zo tegen hotlinken? Ik weet dat ie in elk geval de pest in mensen en bedrijven heeft die z'n foto's jatten voor eigen gewin. Daar kan ik niets op tegen hebben. Hotlinking: tja, rot voor je bandbreedte, maar verder weinig aan te doen denk ik, maar ik ben dat ook geen site-bouwer.
dan heeft hij er dus meer baat bij om zijn eigen zooi goed voor elkaar te hebben, dan om maar de duvel (quote:Op maandag 21 mei 2007 20:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je gebruikt daar wel bandbreedte mee die hij moet betalen...
Online ruzie maken is zo 2004!quote:Op maandag 21 mei 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dan heeft hij er dus meer baat bij om zijn eigen zooi goed voor elkaar te hebben, dan om maar de duvel () en z'n ouwe moer allerlei belachelijke verwijten naar z'n hoofd te smijten, wel? Afijn, ik ben er klaar mee
Waarom hebben mensen zo'n grote bek als ze niet weten waar het over gaat?quote:19JK79 (5 hours ago) marked as spam
knap werk van prorail, een groen sein op het andere spoor, terwijl de boven leiding portalen op het spoor liggen. En wtf is die trein op geknald?
Dan krijg je toch iets betere beelden: http://www.rtl.nl/(channe(...)vi_plain.xml/364.wvxquote:Op maandag 21 mei 2007 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
even googelen en je weet het toch
't Ging me om dat groene sein eigenlijk...quote:Op maandag 21 mei 2007 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
even googelen en je weet het toch
Fatsoenlijk browsers als Opera trekken zich daar gelukkig niets van aan.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben ook geen websitebouwer, maar ik weet wel dat het mogelijk is, en dus niet al te moeilijk kan zijn, om de rechtermuisknop op plaatjes te disablen.
dat ookquote:Op maandag 21 mei 2007 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Fatsoenlijk browsers als Opera trekken zich daar gelukkig niets van aan.
Dat is voor een appartement in de grote randstad niet eens zo veel.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, wie heeft er nou niet 265.000 euro in z'n kontzak
quote:Op maandag 21 mei 2007 22:29 schreef MREn het volgende:
http://www.theregister.co.uk/2007/05/11/satnav_crash/
Er is hier in Nederland toch ook een bejaarde of vrouw rechtsafgeslagen op een spoorwegovergang omdat de tomtom zei dat ze hier rechts moest?quote:
ja.. maar volgens mij roept dat ding dr wel wat over in zn veiligheidswaarschuwingquote:Op maandag 21 mei 2007 22:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is hier in Nederland toch ook een bejaarde of vrouw rechtsafgeslagen op een spoorwegovergang omdat de tomtom zei dat ze hier rechts moest?
Over 2 jaar moet dat geen probleem zijnquote:Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, wie heeft er nou niet 265.000 euro in z'n kontzak
Bespaar je de moeite. Hier hoor je te rukken op de 4011 en de 4012 en de GTWtjes die een paar seconden langzamer optrekken. Ik heb het wel geziien hier.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Fotoverslag weekend Bodensee 2007
Men neme een groepje spoornerds coole gasten, twee Schönes Wochenende Tickets en veel bier en bratwurst, en dit is dan het resultaat van een lange mooie reis naar.... de Bodensee.
Onderweg komen we de mooiste plekjes en treintjes tegen en daar laat ik ff wat fototjes van zien:
[afbeelding]
Uitzicht op een kasteeltje op een eilandje in de Rijn
[afbeelding]
Dieseltreinstel 628 454 in Mainz Hbf
[afbeelding]
Dieseltreinstel 629 005 in Mainz Hbf
[afbeelding]
Elok 101 062 met de Eurocity van Hamburg naar Chur in Mainz Hbf
[afbeelding]
Elok 181 215 met de Eurocity van Parijs naar Frankfurt am Main in Mannheim Hbf.
[afbeelding]
Een oud akkutriebwagentje
[afbeelding]
Elok 181 209 wordt voor een Intercity van München naar Parijs gerangeerd in Karlsruhe Hbf
[afbeelding]
Hoop materieel in Karlsruhe, waaronder een S-Bahn stel, een rangeerlokje en nog twee Elok's BR 181 waarvan er 1 in de oude kleuren
[afbeelding]
Nog een S-Bahn stelletje net buiten Karlsruhe
[afbeelding]
Mooi kasteeltje op een heuveltje in het Schwarzwald
[afbeelding]
Jaaa Bodensee!!!! Een een hele mooie booooooooooot
Avondsfeer in Konstanz:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vertrek met een soortgelijke boot als op de foto naar Friedrichshafen
[afbeelding]
Hoppa gas er op en gaan met die banaan
[afbeelding]
Bergjes
[afbeelding]
En hier met bootje erbij
[afbeelding]
Regiosprinter van de DB, 2007-versie van een wadloperUiteraard met airco in Ulm Hbf
[afbeelding]
Een gele 216
[afbeelding]
Regionalbahn met rijtuigjes in Darmstadt Hbf
[afbeelding]
Een of ander oranje lokje met wagentjes vlakbij Mainz Hbf
[afbeelding]
Bij Rüdesheim (Rhein) mooi uitzicht over de Rijn en een boot
[afbeelding]
Kasteeltje op de andere rijnoever
[afbeelding]
Kolentrein met 2 Eloks BR 151
[afbeelding]
En nog een schrale foto van een DB Nachtzug met Elok 110 door Oberhausen
Was vetNu nog een bordjes collectie van 233 nieuwe bordjes, komt morgen wel
Løk!quote:Op maandag 21 mei 2007 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Fotoverslag weekend Bodensee 2007
Men neme een groepje spoornerds coole gasten, twee Schönes Wochenende Tickets en veel bier en bratwurst, en dit is dan het resultaat van een lange mooie reis naar.... de Bodensee.
<knip>
Was vetNu nog een bordjes collectie van 233 nieuwe bordjes, komt morgen wel
Ga pitten!quote:Op maandag 21 mei 2007 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite. Hier hoor je te rukken op de 4011 en de 4012 en de GTWtjes die een paar seconden langzamer optrekken. Ik heb het wel geziien hier.
is daar nog geen onderzoeks raport van?quote:Op maandag 21 mei 2007 23:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga pitten!
Betreft dat sein bij Wijhe: gewoon automatisch blokstelsel, niemand van ProRail treindienstleiding kan dat ding op rood zetten. Hij kan wel op afstand gedoofd worden, maar dat geldt dan voor het gehele baanvak.
ja, goed planquote:
Ik ben maar in mn uppie en het antwoord is neequote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:26 schreef Duvel het volgende:
Staan jullie dan straks ook, net zoals zojuist een aantal heren van middelbare leeftijd op het perron naast spoor 14a, met pen, opschrijfboekje en verrekijker gewapend, alle treinen gade te slaan?
Wat een fijne Nederlandse volzin.
Veel plezier dan!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben maar in mn uppie en het antwoord is nee
Dat moet naast het perron, want ze moeten dan betalen om het perron op te mogen met de OV Chip...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:26 schreef Duvel het volgende:
Staan jullie dan straks ook, net zoals zojuist een aantal heren van middelbare leeftijd op het perron naast spoor 14a, met pen, opschrijfboekje en verrekijker gewapend, alle treinen gade te slaan?
Wat een fijne Nederlandse volzin.
Tof stationquote:Op maandag 21 mei 2007 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, wat erg. Wees blij dat je niet hierheen moest
[afbeelding]
Of toch.....?
Huh? Waar? Alleen spoor 1 in Rotterdam staan toch van die poortjes?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:57 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat moet naast het perron, want ze moeten dan betalen om het perron op te mogen met de OV Chip...
Ja, maar als ze tegen die tijd oud en versleten zijn bedoelde ikquote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Huh? Waar? Alleen spoor 1 in Rotterdam staan toch van die poortjes?
Ach, ieder zijn ding toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:26 schreef Duvel het volgende:
Tofquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo is dat
Dit is trouwens mijn ding
[afbeelding]
Kijk dat vind ik indrukwekkenderquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo is dat
Dit is trouwens mijn ding
[afbeelding]
Bron: ovnieuws.infoquote:Merwede-Lingelijn vormgegeven door reizigers
* Gedeputeerde Martin Huls, Arriva-directeur Anne Hettinga en Merwede-Lingelijn coördinator Matti Baggerman presenteren verbeteringen
Conform de ambities die de samenwerkende partijen hebben met de Merwede-Lingelijn (spoorlijn Dordrecht – Geldermalsen), is een aantal projecten voor de treinen en de omgeving verder geconcretiseerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst op 22 mei voor reizigers en andere belanghebbenden zijn de resultaten van het reizigersonderzoek gepresenteerd. Martin Huls en Anne Hettinga hebben tevens de kleur van de nieuwe Arriva-trein, die vanaf eind 2008 op het traject gaat rijden, bekendgemaakt. De reizigers hebben met overgrote meerderheid voor de kleur rood gekozen. 5 inzendingen werden beloond met een glassculptuur van de Spurt, de nieuwe Arriva-trein.
Reizigersonderzoek
Het Platform Sociale Veiligheid heeft in november 2006 een enquête gehouden onder de reizigers van de Merwede-Lingelijn. Het doel van het onderzoek was om een beter beeld te krijgen van de wensen en behoeften van de reizigers ten aanzien van de sociale veiligheid op de Merwede-Lingelijn. De enquête is ontwikkeld door Roberto van de Berg, student aan de Hogeschool Amsterdam, onder begeleiding van Matti Baggerman, coördinator Sociale Veiligheid.
Aan het onderzoek namen 1248 reizigers deel. 44% van de respondenten is vrouw, 56% man. De grootste groep, 29%, behoort tot de leeftijdscategorie tot 25 jaar. 73% van de reizigers is afkomstig uit de gemeenten gelegen aan de Merwede-Lingelijn. Het merendeel van de reizigers is op weg naar het werk (41%), 27% reist over de Merwede-Lingelijn naar school.
Duidelijk is ook dat niet alleen de vervoerder, gemeenten en politie een stempel drukken op de kwaliteit van het openbaar vervoer: ook het gedrag van de reiziger zelf is van invloed. 62% van de reizigers op de Merwede-Lingelijn ergert zich aan elkaar. Het gaat daarbij concreet om geluidsoverlast door telefoons en muziek. Dit is topergernis nummer 1. Dit pleit voor duidelijke huisregels en toezicht op naleving daarvan. Twee andere grote ergernissen hebben betrekking op de basisfuncties van het openbaar vervoer: 52% ergert zich aan onnodige vertragingen en treinuitval en 51% aan gebrek aan zitplaatsen tijdens de spits. 41% ergert zich aan de hygiëne op de trein.
Tot slot laat de enquête duidelijk zien dat de communicatie richting de reiziger beter kan: 66% van de respondenten is namelijk niet op de hoogte van de ontwikkelingen op de Merwede-Lingelijn. Hier zal het platform en de partners dan ook de komende jaren veel aandacht aan besteden.
De reizigers zijn duidelijk in hun oordeel. Verbeterpunten als comfortabele treinen, moderne haltes en meer toezicht worden de komende tijd opgepakt door de verschillende partijen die samenwerken aan de ontwikkelingen van de Merwede-Lingelijn. Door middel van klanttevredenheidsonderzoeken en klantenpanels blijven we de reiziger bij de ontwikkelingen betrekken.
Arriva op de Merwede-Lingelijn
Een aantal punten dat uit het reizigersonderzoek komt, heeft bij Arriva al voor aanvang van de concessie de volledige aandacht gekregen. Zo is op iedere trein een steward aanwezig; wordt ingezet op goede aansluitingen op trein en bus en ontwikkeld zij acties om het reizen nog aantrekkelijker te maken.
De komende 11 jaar verzorgt Arriva het personenvervoer op de Merwede-Lingelijn. Door een flink pakket aan verbeteringen door te voeren en de inspanningen die door andere partijen rond het spoor verricht worden, wordt een aanzienlijke reizigersgroei verwacht.
Nieuwe treinen
De Spurt, zoals de nieuwe Arriva-trein heet, is in het Noorden van het land al op enkele trajecten in gebruik. De trein wordt gekenmerkt als comfortabel en modern. De gelijkvloerse instap, de mogelijkheid om fietsen mee te nemen en de ruime opzet zijn voor reizigers grote pluspunten. De Spurt zal vanaf eind 2008 de 40 jaar oude NS treinen vervangen. Op de Merwede-Lingelijn worden elektrische treinen ingezet, in het Noorden rijdt de dieselvariant.
Op en rond het spoor
Een hoge frequentie maakt reizen met de Merwede-Lingelijn aantrekkelijker. Door op een tweetal plaatsen (Dordrecht Stadspolders en bij Hardinxveld) het spoor te verdubbelen, is het mogelijk met een 15-minutendienst te gaan rijden. Ook meer plaatsen om in, uit en over te stappen maakt het reizen aantrekkelijker. Door het nieuwe materieel dat sneller stopt en optrekt (zogenaamde lighttrain), is er op het hele traject nauwelijks tijdsverlies door de extra stops.
De komende tijd wordt veel geïnvesteerd in de haltes en hun omgeving. Het gaat dan niet alleen om meer meubilair en betere voorzieningen (fietsenstalling, parkeren, winkels), maar ook om meer toezicht in de trein, op het station en in de omgeving en een betere aansluiting op de bus en trein.
Samenwerking
Veel partijen werken de komende jaren samen aan deze ontwikkeling van de Merwede-Lingelijn. Trekkers voor de verschillende onderdelen zijn:
* provincie Zuid-Holland voor concessie van het openbaar vervoer en de aanleg van de passeersporen;
* gemeenten langs de Merwede-Lingelijn voor het Platform Sociale Veiligheid, de aanleg van de nieuwe haltes, verbetering van bestaande haltes en ruimtelijke ontwikkelingen rondom de haltes;
* Arriva als vervoerder op de Merwede-Lingelijn;
* ProRail voor het bouwen en beheren van de passeersporen en de nieuwe haltes.
Binnen het Platform Sociale Veiligheid zijn naast de gemeenten, Arriva en ProRail ook partijen als KLPD, openbaar ministerie en NS Poort actief.
Dat IJsselmeer hè...quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
weer een stukje bij geplottert :p
Boeien.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
Grmbl, Grmbl
Zit ik te wachten in Lw om 16.15 uur op de GTW'tjes richting Groningen, komt er een snikheet setje wadslopers aanzetten. Moest ik weer in de sauna zitten![]()
Das de vakantie-expresquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Vandaag op Amsterdam Centraal: wat klopt hier niet?
[afbeelding]
Bla bla bla. Ik zit bij verstoringen ook weleens van Rotterdam tot Utrecht in een Sprinter, ik sta ook weleens van Utrecht naar Rotterdam als het bloedheet is en de trein te kort danwel te vol, danwel beide.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:34 schreef Dichterbijer het volgende:
Niet zo happen Peterselieman...
Hoop maar zo dat alle ritten die Duvel met de trein dan ooit zal maken met een Wadje zullen zijn...dus geen ICM, ICR or what so ever meer voor hem
Met of zonder toeslag?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Vandaag op Amsterdam Centraal: wat klopt hier niet?
[afbeelding]
Ah, en even aanklikbaar! Ziet eruit als een verbetering!quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:43 schreef MREn het volgende:
BSO = basisspooropstelling
Ik zit weleens voor de lol van Amersfoort to Utrecht via Baarn in SGMmquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:59 schreef Duvel het volgende:
Ik zit bij verstoringen ook weleens van Rotterdam tot Utrecht in een Sprinter,
Zitten op een gestoffeerde plank met je benen in je nek in een trein die bij elke dikke boom stopt is niet tof.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zit weleens voor de lol van Amersfoort to Utrecht via Baarn in SGMm
Weeet je wel hoe tof dat is?
SGMm is echt het zwaarst ondergewaardeerde mat van Nederland
Zal ik je eens vertellen dat ik afgelopen vrijdagmiddag Veenendaal Centrum - Amsterdam Zuid in 1 en dezelfde SGMm gedaan heb? En dat ik er niet eens aan doodgegaan ben?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zitten op een gestoffeerde plank met je benen in je nek in een trein die bij elke dikke boom stopt is niet tof.
Ah leuk, mensen die hun eigen leed belangrijker vinden dan dat van een ander.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
kap ff met dat gejank wil je
Misschien omdat ieder weldenkend mens recht heeft op zn eigen mening?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Heus, ik begrijp niet zo goed wat iedereen toch telkens loopt te janken op SGMm.
nee! een WADLOPER er in rijden!quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
En die tyfushoeren die die ICMm hebben bespoten verdienen een reuzenspuitbus in hun hol.
Een overschat concept.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Misschien omdat ieder weldenkend mens recht heeft op zn eigen mening?
Ja duh, er zaten dezelfde banken in.quote:Er zijn ook mensen die plan V zo geweldig vinden, maar van mij mogen ze opflikkeren met de comfortloze harde stoelen, het lijken wel plan W's.
Volgens mij is dat helaas precies watr er gebeurt...quote:En als de kinders zich nu weer willen gedragen als normale volwassenen...
hoezo? :p t blijft een lawaai makent stuk ijzer op ander ijzerquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
1e klas in plan V is een tractatiezonder meer
Ja, dat heet "trein".quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoezo? :p t blijft een lawaai makent stuk ijzer op ander ijzer
Ik heb geen idee waar jij nou weer kriebel aan hebt, maar ik wil alleen maar zeggen, dat een ritje van een half uur of korter, in welk mat dan ook, gewoon te overleven is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Ah leuk, mensen die hun eigen leed belangrijker vinden dan dat van een ander.
Ik trek gelijk maar even de parallellen met geloofsdiscussies waar bij de ene groep geestelijk gehandicapten hun sprookjesboek hoger/beter/moreel superieur vindt aan het sprookjesboek van de andere groep geestelijk gehandicapten.
Zie de reactie van Duvelquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
En een gemiste overstap is net zo goed te overleven, ook al is het niet volgens jouw geplande route.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar jij nou weer kriebel aan hebt, maar ik wil alleen maar zeggen, dat een ritje van een half uur of korter, in welk mat dan ook, gewoon te overleven is.
Ja, dat is zoquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:58 schreef MREn het volgende:
[..]
En een gemiste overstap is net zo goed te overleven, ook al is het niet volgens jouw geplande route.
Als alle treinen 1e klas waren als mat'64 zou ik me koning voelen, helaas mag er dan wel met 16 bakken gereden worden op Zl-Nm.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
1e klas in plan V is een tractatiezonder meer
Idd. Blij dat ik normaal niet met Plan V reisquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
quote:Trein rijdt op proef tijdens Zomerfair
veendam - Bezoekers van de Dagblad van het Noorden Zomerfair in Veendam kunnen met de trein naar de parkstad komen. De personentrein gaat rond 2010 tussen Groningen en Veendam rijden. Bezoekers van de zomerfair op 23 en 24 juni krijgen een voorproefje.
De gemeente Veendam, evenementenbureau Go!, dat de Zomerfair organiseert, en Arriva hebben hiervoor de puntjes op de i gezet. Naast een leuke stunt is de mogelijkheid om per trein te reizen ook bedoeld om zoveel mogelijk bezoekers van de fair met het openbaar vervoer te laten komen.
Treinreizigers kunnen in Leeuwarden al een kaartje kopen met bestemming Veendam. Andere opstapplaatsen zijn Groningen, Hoogezand‑Sappemeer, Zuidbroek en Winschoten. In Veendam rijden bussen tussen het treinstation en de zomerfair in het recreatiepark Borgerswold.
De gemeente Veendam verstrekt 12.000 euro subsidie aan de zomerfair. Wethouder Henk‑Jan Schmaal (Gemeentebelangen): "Het is jammer dat er een sfeer ontstaat van 'Veendam betaalt mee aan Dagbladfeestje'. Dat komt ook doordat de fair in het teken staat van het vijfjarig bestaan van de krant, maar voor de rest is het je reinste Veendam promotie."
De organisatie verwacht 30.000 tot 40.000 bezoekers. Schmaal: "Die krijg je anders niet zomaar naar Veendam en bovendien wordt het evenement breed in allerhande verschillende media aangekondigd. Daarbij wordt telkens de naam Veendam genoemd en dat draagt bij aan onze naamsbekendheid. Als de gemeente voor zichzelf zoveel reclame moest maken, zou dat onbetaalbaar zijn."
De trein gaat pas in 2010 rijden, maar je kan er nu al inzitten? Gaan ze een goederenlijn ombouwen?quote:Trein rijdt op proef tijdens Zomerfair
veendam - Bezoekers van de Dagblad van het Noorden Zomerfair in Veendam kunnen met de trein naar de parkstad komen. De personentrein gaat rond 2010 tussen Groningen en Veendam rijden. Bezoekers van de zomerfair op 23 en 24 juni krijgen een voorproefje.
Weer leuk!quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben jij zolaat al klaar met werk joh Fles? Ik dacht misschien zat je nog in de 17:40 trein naar Ut vanuit Amf, maar heb je niet gezien (ik had die trein uit Ut ri Rtd namelijk)
Verder vandaag:
<knip>
Het is een test denk ik... en in feite ligt het spoor er al.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De trein gaat pas in 2010 rijden, maar je kan er nu al inzitten? Gaan ze een goederenlijn ombouwen?
quote:VEENDAM - Arriva wil vanaf december 2009 treinen laten rijden tussen Groningen en Veendam. Dit heeft de vervoerder donderdag bekend gemaakt tijdens een overleg met delegaties van de provincie en de gemeente Veendam.
Het is de bedoeling dat er ieder half uur een trein tussen Groningen en Veendam gaat rijden. Tussen Veendam en Zuidbroek rijdt er dan ieder kwartier een trein.
Voor het nieuwe traject heeft Arriva drie nieuwe treinen nodig. Er moet ook geïnvesteerd worden in de infrastructuur. Zo heeft het station in Veendam een opknapbeurt nodig. De provincie en de gemeente Veendam lijken wel wat voor het plan te voelen.
Voor maximaal 40km/h en met handbediende overwegen? Of wel geautomatiseerd enzo?quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:41 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Het is een test denk ik... en in feite ligt het spoor er al.
Het spoor naar Veendam heeft tot de eerste overweg beveiliging (d.w.z.: er wordt een trein gedetecteerd). Daarna is het allemaal onbeveiligd gebied. De overwegen zijn allemaal handbediend, d.w.z. de machinist moet uitstappen en sleutelen. Dit gaat zo door vanaf het eerste emplacement tot aan het station. Met andere woorden: voor je hier enigszins normaal personenvervoer kunt uitvoeren, heb je nog wel wat te doen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Inderdaad... goederenvervoer gaat er al over dus ik neem aan dat er al iets geautomatiseerd is... hoop ik
Kunnen die GTW's ERTMS aan dan? Verder is dit gewoon idioot duur...quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze dan gelijk ERTMS aan gaan leggen. Niet te vergetten assentellers natuurlijk, hoewel die met de komst van de GTW mogelijk niet meer nodig zijn, vanwege de ongelijke gewichtsverdeling. Verder zullen denk ik nog wel wat rails en ballast vervangen moeten worden en natuurlijk alle overwegen en stations moeten aangepakt worden.
ze komen toch niet echt op andere baanvakken?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn acht met het Duitsland pakket en verder hebben ze allemaal ATB-NG. Ik denk dat er voor ERTMS nog wel het nodige aangepast moet worden, maar ja Prorail wil het he
Wat bedoel je??quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
enige wat je er uithaalt is volgens mij dat het ook werkt onder de 40km/h
OK, en dat is het enige verschil tussen ATB-NG en ERTMS volgens O-T?quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ie bedoeld, dat ATB-EG niet ingrijpt onder de 40 km/h. ERTMS zal dit wel doen. ATB-NG grijpt niet in onder de 15 km/h.
tuurlijk niet :w maar die GTWs hebben dr hier in het noorden toch geen baat bij verder? :wquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, en dat is het enige verschil tussen ATB-NG en ERTMS volgens O-T?
Je hebt drie verschillende ERMTS.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, en dat is het enige verschil tussen ATB-NG en ERTMS volgens O-T?
Zou dat betekenen dat er geen stellen bewaard zullen blijven?quote:De DH's die bij Arriva buiten dienst gaan, worden in Onnen en/of Zwolle afgetapt en dergelijke, waarna ze in de loods in Amersfoort zullen worden geparkeerd.
Vreemd is daarbij wel dat sloper Hoeben gevraagd is "een prijs te maken" voor het slopen van 81 bakken DH-materieel...
Groningen - Emmen kan volgens mij ook wel uit per trein gezien dr nu elke 15 min een snelbus rijd.. en dan nog de nodige normale lijnn?quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je hebt drie verschillende ERMTS.
ERMTS v1 is vergelijkbaar met ATB-NG, voordeel is dat je bij grensoverscheidend verkeer geen gezanik van beveiliging hebt.
ERMTS v2 is HSL, dus geen seinen meer langs de rails en alles gaat via GSM-R.
ERMTS v3 is EMRTS v2 met einde van de trein herkenning, dus geen baanvakken meer maar de trein wordt het baanvak. Deze is helaas nog in ontwikkeling.
Ik denk dat er gewoon ATB-NG op komt, dit omdat de kost anders niet over te zien zijn. En al het huidige dieselmaterieel kan er op rijden. Wel leuk dat er misschien geinvesteerd wordt in de spoorwegen! Kunnen ze de lijn niet door trekken naar Emmen, heb je snelle verbinding Gn-Em.
Je bedoelt de verschillende Levels voor ERTMS? Die kun je hier ook vinden: http://www.ertms.com/level.html.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je hebt drie verschillende ERMTS.
ERMTS v1 is vergelijkbaar met ATB-NG, voordeel is dat je bij grensoverscheidend verkeer geen gezanik van beveiliging hebt.
ERMTS v2 is HSL, dus geen seinen meer langs de rails en alles gaat via GSM-R.
ERMTS v3 is EMRTS v2 met einde van de trein herkenning, dus geen baanvakken meer maar de trein wordt het baanvak. Deze is helaas nog in ontwikkeling.
Ik denk dat er gewoon ATB-NG op komt, dit omdat de kost anders niet over te zien zijn. En al het huidige dieselmaterieel kan er op rijden. Wel leuk dat er misschien geinvesteerd wordt in de spoorwegen! Kunnen ze de lijn niet door trekken naar Emmen, heb je snelle verbinding Gn-Em.
idd, maar geheid dat ze met de 81 bakken DH minder werk hebben dan de 18 bakken SM90quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:00 schreef vw_caddy het volgende:
81 bakken DH, dat is nog eens wat anders dan een kleine serie SM90.
Tjah, leuke aanvullingquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt de verschillende Levels voor ERTMS? Die kun je hier ook vinden: http://www.ertms.com/level.html.
Het is toch prachtig intercity materieel, zet ze dan in in de randstad. Nee, dat kan nietquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:56 schreef MREn het volgende:
Maar als ze dat nu op schroothoop gooien, hebben ze niets om het te vervangen, dus dat lijkt me voorlopig niet zo'n goed idee.
Dat stopt overal: weilanden, midden op een brug, als je mazzel hebt een station.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze kunnen ook nog de DH-tjes inzetten op andere lijnen, maar als je dat wil als stopper?
Is dat de hele zooi Wadlopers?quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:00 schreef vw_caddy het volgende:
81 bakken DH, dat is nog eens wat anders dan een kleine serie SM90.
Geen Bron?quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ik geloof er weinig van. 1 is er geen bron, en 2 als je ZO hard tegen een dichte spoorboom aan rijdt dat die afbreekt, dan ben je zelf allang dood.
duhquote:
met gemak :pquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:42 schreef Wadloper het volgende:
Wielrennerts kunnen best snel gaan, verkijk je daar niet op hoor
quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:00 schreef MREn het volgende:
Och, ik heb ooit met dik 80 (bergafwaats Ardennen) een poliebusje ingehaald op de fiets op een weg waar je maar 50 of 60 mocht, nergens last van gehad
alleen handig als je zelf vertraging hebt en de trein nietquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:43 schreef MREn het volgende:
Ik kom op mn eigen fietsje ook niet verder dan 45-50 met veel moeite, hoewel dat in het stedelijke verkeer geen wenselijk snelheid is
ja, niet zo vreselijk vaak, dusquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen handig als je zelf vertraging hebt en de trein niet
Poeh even kijken heur, UST96 was om 15:38 en die sprinters om 16:31quote:Op donderdag 24 mei 2007 07:24 schreef NordicBlue het volgende:
Was dit rond een uurtje of 2 , kwart over 2?
Allemaal aan de westkant van station Naarden Bussum vanaf het parkeerterrein.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar zijn die eerste foto's genomen eigenlijk?
Dat was hem iddquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Welke trein had je Remzz ? Vertrek 13.43 uit Lw ofzo ?
Elk ICK / ICRm / IR rijtuig heeft een wc. In het buitenland waar men nog veelvuldig met echte rijtuigen rijdt heeft ook elk rijtuig minstens 1 wc. In Duitsland hebben dosto's zelfs 2 wc's per wagon.......quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
wel opvallend dat er maar 1 is trouwens maar het komt ook niet zovaak voor dat ie bezet is lijkt mij
Ene Fles wond zich daar een aantal topics terug ook al erg over op...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat was hem iddZiet er erg mooi uit, ook de wc erg groot(wel opvallend dat er maar 1 is trouwens maar het komt ook niet zovaak voor dat ie bezet is lijkt mij)
komt omdat je die makkelijker uitwisselt met een andere stamquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:06 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Elk ICK / ICRm / IR rijtuig heeft een wc. In het buitenland waar men nog veelvuldig met echte rijtuigen rijdt heeft ook elk rijtuig minstens 1 wc. In Duitsland hebben dosto's zelfs 2 wc's per wagon.......
hoop dat ze in de ICM 4tjes toch wel 2 wcs laten.. :pquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Snap je waarom ik het niet zo op treinstellen heb
Dat gok ik wel... maar voordat die onder het mes gaan zijn we al weer 5 jaar verder... en dan is het nog afwachten. Hoorde dat ze misschien eerste de oude dubbeldekkers een opknap beurt wilden geven.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoop dat ze in de ICM 4tjes toch wel 2 wcs laten.. :p
die wil ik ook wel ff helpen hoorquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:56 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat gok ik wel... maar voordat die onder het mes gaan zijn we al weer 5 jaar verder... en dan is het nog afwachten. Hoorde dat ze misschien eerste de oude dubbeldekkers een opknap beurt wilden geven.
Lijkt me strak plan, ze hebben toch 200 stellen VIRM aangekocht? Gaan die niet i.p.v. die oude dubbeldekkers rijden?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die wil ik ook wel ff helpen hoor![]()
gewoon opfikken
200 bakken VIRM was het toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:58 schreef Remzz het volgende:
[..]
Lijkt me strak plan, ze hebben toch 200 stellen VIRM aangekocht? Gaan die niet i.p.v. die oude dubbeldekkers rijden?
DD-AR 7400, 7800 1997-1998 (mDDM) / 1993-1995 (overig)quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo oud zijn die dubbeldekker nou ook weer niet...jaartje of 15 a 20?
Ik bedoel maarquote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
DD-AR 7400, 7800 1997-1998 (mDDM) / 1993-1995 (overig)
DDM-1 1984-1986 NSR 75
DDM-2/3 1993-1995 NSR 258 DD-AR
WiKi!
Sprinters worden gereviseerd in Denemarken, ICM wordt in Nederland ondertussen gedaan. Denk pas als ICM af is en er een nieuwe lading IRM is dan komt DDM-1 aan de beurt, anders gaan er wel heel veel materieel gereviseerd worden. Dus pas 2010.quote:
Zal voor een deel ook wel in plaats van ICK komen. Dat was immers voor de "korte termijn" maar rijdt als de nieuwe VIRM er is ook al weer 7 jaar rond hier.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:58 schreef Remzz het volgende:
[..]
Lijkt me strak plan, ze hebben toch 200 stellen VIRM aangekocht? Gaan die niet i.p.v. die oude dubbeldekkers rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |