abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 mei 2007 @ 00:49:56 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49499033

Hier alweer deel 68 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat \'verdwenen\' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de \'experts\' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak.

Dat \'de NS\' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. \'De NS\' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en vanaf 10 december 2006 in de randstad op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts(GTW\'s).

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90\'s gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint\'s.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede/Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet.
De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet.



Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat\'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. En om de OP overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo\'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE\'s, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 mei 2007 @ 00:51:39 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49499077
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 00:44 schreef MREn het volgende:
Dat laatse sowieso niet, daar heb je geen bomen halverwege een weilandje als er een sloot aan het spoor ligt. Of het moet ten noorden van Hr zijn, daar kom ik zelden bij daglicht.
Absoluut niet. Daar is het namelijk veel kaler
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49499115
hmm dan weet ik het ook niet let er ook nooit zo op
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 mei 2007 @ 00:55:51 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49499172
Zelf denk ik dat het tussen Zwolle en Meppel is

Volgens MREn is het niet daar
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 mei 2007 @ 00:56:33 #5
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49499189
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Mensen hier die nog gaan kijken bij het stoomfestival Hoorn - Wognum - Medemblik ??
Ik ben er morgen (vrijdag), van 11:15-18:00.
Eenvoudig te herkennen als de enige persoon (van de drie) op de NVBS-stand die de leeftijd van 50 nog niet heeft bereikt. En eng ben ik niet, dus wees niet bang om eens iemand in het echt aan te spreken
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 00:58:35 #6
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49499232
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 00:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zelf denk ik dat het tussen Zwolle en Meppel is
Volgens mij klopt dat niet met die bomen.

Verder is het wel een zo nietszeggend stuk landschap dat het overal wel kan zijn. Aml-Dv, Gd-Cps, Noord-Holland...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 mei 2007 @ 01:00:03 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49499281
Dan zou ik het niet weten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49499301
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 00:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik ben er morgen (vrijdag), van 11:15-18:00.
Eenvoudig te herkennen als de enige persoon (van de drie) op de NVBS-stand die de leeftijd van 50 nog niet heeft bereikt. En eng ben ik niet, dus wees niet bang om eens iemand in het echt aan te spreken
gewoon roepen: met de botte bijl meer plezier?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 01:19:47 #9
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49499676
Nee, ik ben over het algemeen een beschaafd persoon.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 06:34:03 #10
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49501593
Toch wel?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 07:54:55 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49501727
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 01:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dan zou ik het niet weten
Ik geloof dat het tussen Groningen en Meppel was. Dus jullie zaten allemaal wel redelijk in de goede richting.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 mei 2007 @ 08:34:57 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49501999
Nu je het zegt, kan het idd wel eens in Drenthe zijn geweest, omdat ze daar redelijk wat bomen hebben in de buurt van de weilanden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 mei 2007 @ 09:04:16 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49502270
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 08:34 schreef Peterselieman het volgende:
Nu je het zegt, kan het idd wel eens in Drenthe zijn geweest, omdat ze daar redelijk wat bomen hebben in de buurt van de weilanden
Ik kom er niet echt vaak, maar volgens mij was dat het. En de betonnen bovenleidingportalen van dat type vind je alleen in het noordoosten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49504743
Wat was het vandaag heerlijk rustig in de trein... dit keer ook eens netjes op tijd
pi_49510734
Peterselie had weer es een trein met half vermogen..
quote:
Groeten vanuit een op halve kracht rijdende 10309
  vrijdag 18 mei 2007 @ 22:10:01 #16
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49525409
Hoera, vanochtend 1 stuks plan V in de 4500 (of hoe heet dat ding naar Enkhuizen) waar ik gerekend had op het vroeger alomtegenwoorige DDM-1. Met zo'n evenenement in Hoorn is het natuurlijk overbodig te zeggen dat dat wat aan de krappe kant was.
Paar minuten daarvoor reden 9 bakken SGMm naar Uitgeest...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:29:41 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49528508
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:10 schreef MREn het volgende:
Hoera, vanochtend 1 stuks plan V in de 4500 (of hoe heet dat ding naar Enkhuizen) waar ik gerekend had op het vroeger alomtegenwoorige DDM-1. Met zo'n evenenement in Hoorn is het natuurlijk overbodig te zeggen dat dat wat aan de krappe kant was.
Paar minuten daarvoor reden 9 bakken SGMm naar Uitgeest...
De 4500 is toch altijd DD-AR sinds 1993? Hoe dan ook: 1 x Plan V is te weinig. Was het leuk in Hoorn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:37:40 #18
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49528829
Geen idee, dacht dat het DDM daar heerste. Er reden in ieder geval losse DD-AR, gekoppelde mDDM's, IRM-VI, DDM, diverse T's en een setje gekoppelde V's...waarbij het mat '64 voornamelijk Hnk-Hfd reed.

Verder was het wel leuk, hoewel ik geen stoomgek ben. SHM houdt het spul heel erg mooi, met mooi blinkend koper en grappige goederentreintjes en diverse rijtuigen. Verder wat stoomwalsen en een kerel die een stoomfiets had gebouwd. Dat icm met een vrijwel geheel zonnige dag, maakte het wel een leuke dag, ondanks het feit dat ik geen fototoestel mee had. Maar goed, het gaat om de dag en niet om de foto's.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Lieve Belg zaterdag 19 mei 2007 @ 18:17:22 #19
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_49546814
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:18:09 #20
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49550392
Spannend filmpje zeg
  zaterdag 19 mei 2007 @ 21:25:07 #21
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_49552067
DD-AR is aangedreven door een 1700 dacht ik en een mDDM stam niet
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:17:53 #22
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49553210
Je hebt twee soorten DD-AR dacht ik:

- rijtuigen met 1700
- rijtuigen met mDDM

DDM is een 1800 met dubbeldekrijtuigen, ik dacht 6 bakken.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:33:47 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_49553651
Leuk topic, kleine suggestie over NSI, het gaat het hele stuk over ICE's enzo en ineens begin je over "de loc kan in België en in NL rijden", dat is een tikje verwarrend...
  zondag 20 mei 2007 @ 01:43:03 #24
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49558831

Merk en type: Henschel
Eigenaar: Jansen
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Malden: wegrestaurant
Datum: 18 mei 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Holland Tour; dit dus geen trein, maar een 'caravan'! De 'motorruimte'is een slaapplaats, en de 'cabine' is een keukentje! Hij weegt 10 ton, en er werd wel gebruik gemaakt van onderdelen van echte treinen.
  zondag 20 mei 2007 @ 09:56:50 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49562049
quote:
Op zondag 20 mei 2007 01:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Henschel
Eigenaar: Jansen
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Malden: wegrestaurant
Datum: 18 mei 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Holland Tour; dit dus geen trein, maar een 'caravan'! De 'motorruimte'is een slaapplaats, en de 'cabine' is een keukentje! Hij weegt 10 ton, en er werd wel gebruik gemaakt van onderdelen van echte treinen.
Whaha, wat een wazig ding! Komt er rook uit de schoorsteen als je je pannetje pasta staat op te warmen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 20 mei 2007 @ 10:05:30 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49562138
Godverdegodver, waarom slaat die kutwiki m'n geëdite OP niet op?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49562805
quote:
Op zondag 20 mei 2007 10:05 schreef Duvel het volgende:
Godverdegodver, waarom slaat die kutwiki m'n geëdite OP niet op?
Ben je ingelogd in de Wiki? Dan als de sodemieter uitloggen... heb daar zelf ook last van.
pi_49563834
Net even wezen spotten, doel was 4012 op de plaat tezetten.

Rond 09.40 was ik op mijn spotplek, en binnen een paar minuten kwam deze trein er aan rijden.


Toen een heletijd niks, inmiddels was het al 10.00 geweest en nog steeds geen 4012.

Toen was het 10.06, gingen de bomen omlaag, en kwam er een Intercity aan gereden.
Met een versierde kop.


en 20min daarna deze Plan V


Inmiddels had de 4012 al + 30 dus ik besloot om maar weg tegaan, toen kwam deze Intercity er nog aan rijden, dus die ff snel geplaat.


Dus ik ben nog geen 10 meter van de overgang gaan de spoorbomen omlaag, ik draai me voor de zekerheid toch maar om, en ja hoor daar komt ie aan.


En zo ziet die er van achteren uit.

Helaas heb ik hem niet op de plek waar ik hem wou fotograferen gemaakt, maar ja vanavond weer een kans.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:03:33 #29
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_49566370
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:43 schreef thats-me het volgende:

Dus ik ben nog geen 10 meter van de overgang gaan de spoorbomen omlaag, ik draai me voor de zekerheid toch maar om, en ja hoor daar komt ie aan.
[afbeelding]
Ontbreekt nog een stukje grijze verf aan zo te zien.
pi_49568259
wel 2 ICMm nu :/ schiet ook niet op..
  zondag 20 mei 2007 @ 14:29:17 #31
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49569796
Nee inderdaad
Als ze zo doorgaan hebben ze 5 jaar nodig

Maar het lag aan de aanpassingen enzo dacht ik. We zullen wel zien wanneer ze allemaal klaar zijn
  zondag 20 mei 2007 @ 14:33:38 #32
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49569948
De 3449 (volgrns mij was het de 3449) mist trouwens aan 1 kant een paneel die voor de dieselmotor zit
  zondag 20 mei 2007 @ 14:45:52 #33
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49570422
Nog wat foto's die ik in maart gemaakt had


3220 naar Delfzijl


Mooie plan V


Plan U 195 te Zwolle, deze ging volgens mij gesloopt worden, of is al gesloopt, weet ik niet


Locje 705 van Nedtrain, leuk dingetje Trekt gewoon 2x DD-AR mee

Oud en nieuw te Groningen
pi_49570584
Vanavond Peter R de Vries kijken! Vanavond gaat het over de trein moord
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
  zondag 20 mei 2007 @ 17:12:03 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49576057
quote:
Op zondag 20 mei 2007 10:51 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ben je ingelogd in de Wiki? Dan als de sodemieter uitloggen... heb daar zelf ook last van.
Ja, ik was ingelogd, ik kijk d'r een andere keer nog wel naar. Pokkezooi, ik had best wat leuks toegevoegd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 20 mei 2007 @ 17:13:52 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49576132
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:43 schreef thats-me het volgende:
<ff een knipje>
Mooi dat je niet eerder weg bent gegaan, maar de volgende keer zou ik aan de andere kant van het spoor gaan staan, dan heb je de treinen beter in de zon, nu fotografeer je steeds de donkere kant.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49581949
Ik weet het, deze kant van het spoor mocht ik legaal betreden, de andere kant niet.
  zondag 20 mei 2007 @ 22:10:55 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49587316
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:59 schreef thats-me het volgende:
Ik weet het, deze kant van het spoor mocht ik legaal betreden, de andere kant niet.
OK, dat kon ik niet zien. Dat is wel een valide argument.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49587784
even melden hier. Ik kijk al langer mee naar de schitterende foto's... nu toch maar eens posten! Ik reed vanmiddag (rond 4-en) over de A12, bij Driebergen-Zeist in de buurt. Op een bepaald moment keek ik naar links (dus richting spoorlijn) en zag dat de damp van de spoorlijn af slaan: een schitterend beeld, uiteraard geen foto kunnen maken. Een plukje bomen verder was dit beeld weer verdwenen.. Verklaringen tot nu toe
- flinke vochtige lucht, + begin van een regenbui en de spoorlijn opgewarmd door het zonnetje
- flinke vochtige lucht, + begin van een regenbui en de spoorlijn opgewarmd door een passerende trein
- hoewel het er niet naar uit zag: nevel van een seconden eerder gepasseerde trein (die ik dan niet gezien heb verder...)


ik weet niet wat het was, maar damp van de spoorlijn met een beetje zon en verder donkere lucht gaaf plaatje!
  zondag 20 mei 2007 @ 22:38:33 #40
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49588295
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 20 mei 2007 @ 22:42:37 #41
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49588444
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:23 schreef winterapfel het volgende:

ik weet niet wat het was, maar damp van de spoorlijn met een beetje zon en verder donkere lucht gaaf plaatje!
Dat was waarschijnlijk de stoomloc die daar reed vandaag
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 20 mei 2007 @ 23:34:16 #42
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_49590206
Zo, na 1300km RegionalBahn und RegionalExpress en 100km IC ben ik ook weer thuis
Wat een teringvet weekend aan de Bodensee

Een BR628 op station Bocholt. Mijn eindpunt van deze reis Vanaf hier ging het voor mij verder met het fahrrad
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  maandag 21 mei 2007 @ 10:33:04 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_49598031
Een Koplopert ipv het gebruikelijke setje V's vanochtend .

Goed, ik zit er maar vijf minuten in, maar toch .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 21 mei 2007 @ 11:28:33 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49600030
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:34 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Zo, na 1300km RegionalBahn und RegionalExpress en 100km IC ben ik ook weer thuis
Wat een teringvet weekend aan de Bodensee
Ja was leuk he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49608068
Vanochtend in de trein naar Leeuwarden(9.22 uit Zwolle), "U heeft het geluk in de feesttrein te zitten, de machinist is momenteel bezig aan zijn laatste ritje, het zou leuk zijn als u hem ff feliciteerd als we in Leeuwarden aankomen"
In Leeuwarden bleef de machinist volgensmij expres lang zitten ik heb hem tenminste niet meer gezien.
pi_49608147
Rijden de 4011 en 4012 ook nog wel eens buiten Amsterdam - Deventer trouwens(wat de 4011 in het begin deed)? Ik zie dagelijks wel een stuk of 20 koplopers maar ben hem nog nooit tegengekomen(Almelo - Leeuwarden).
pi_49608277
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:00 schreef Remzz het volgende:
Rijden de 4011 en 4012 ook nog wel eens buiten Amsterdam - Deventer trouwens(wat de 4011 in het begin deed)? Ik zie dagelijks wel een stuk of 20 koplopers maar ben hem nog nooit tegengekomen(Almelo - Leeuwarden).
Dat zal voorlopig niet gaan gebeuren. De 4011 en de 4012 zullen hoogstwaarschijnlijk straks gekoppeld amersfoort <-> deventer gaan doen. Het is wachten op het verdere verloop van de ICM's voordat ze buiten dat gebied gaan komen.
pi_49609194
Volgens mij gaat het weer slecht met het treinenassortiment van de NS, begint bij op de Veolia te lijken . In de 3700 rijden al wat treinen rond die 2*Plan V zijn. En maar melden dat iedereen maar mee moet , dus graag even wat ruimte maken...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 15:35:08 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49609407
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
Peterselie had weer es een trein met half vermogen..
[..]
Ding trok nog slomer op dan een wadje en dat voor een GTW Pas na een km of 4 zat het ding op de 100. Een wadje doet het sneller Pas toen het ding vertrok vanaf Buitenpost ging het iets sneller, maar van harte ging dat geloof ik ook niet. De echte versnelling voelde ik niet. Het leek er echt op dat het stel tractie miste. Vreemd genoeg werd het stel niet gewisseld in Lw. Mcn zat voor vertrek uit Gn al wat te rommelen en onderweg nog eens. Het rommelen onderweg moest ie wel even achter zich zijn, dus hij lette niet de gehele weg op

Heb het ook eens gezien vanuit Groningen net voor de overgang Peizerweg. Daar ging de mcn even van zijn stoel af en zette wat knopjes om. Dus de trein versnelde en ging de overweg over zonder dat er iemand op de stoel zat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49609726
veur de kenners


waar is deze DM90 geplaat?
pi_49609760
Niet op Zwolle - Enschede tenminste
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 15:45:30 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49609808
In ieder geval niet in Fryslân en Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 15:46:39 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49609850
Er hangt een waslijn, dus ergens op Groningen-Zwolle?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49610150


vanuit de trein die op ^^ lijn rijd heb ik hem geplaat.. :p
  maandag 21 mei 2007 @ 15:55:47 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49610217
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]

vanuit de trein die op ^^ lijn rijd heb ik hem geplaat.. :p
wauw

"Ergens in Nederland" was ook wel een goed antwoord geweest begrijp ik?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49610392
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

wauw

"Ergens in Nederland" was ook wel een goed antwoord geweest begrijp ik?
nee..

.1 moet op een station zijn want t staat stil
.2 waar vind je aan die lijn dm90?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 16:01:32 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49610445
Ik zeg dat het Zwolle is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49610483
Ja tuurlijk spoor 15/16 de DM90 naar Groningen denk ik
pi_49610514
idd spoor 16 Zwolle..

de Turbo V stond op 14
  maandag 21 mei 2007 @ 16:06:49 #60
86072 thatsme
and That's you!
pi_49610645
Zwolle?
edit:
Oh er zijn al mensen me voor.. zo moeilijk was dat niet.
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:00 schreef Remzz het volgende:
Rijden de 4011 en 4012 ook nog wel eens buiten Amsterdam - Deventer trouwens(wat de 4011 in het begin deed)? Ik zie dagelijks wel een stuk of 20 koplopers maar ben hem nog nooit tegengekomen(Almelo - Leeuwarden).
Het schijnt dat deze niet langer gekoppeld mogen worden dan 9 rijtuigen... en bij de noord-oost komt het regelmatig voor dat er met langere treinen gereden wordt.

[ Bericht 83% gewijzigd door thatsme op 21-05-2007 16:13:25 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_49610933
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:06 schreef thatsme het volgende:
Zwolle?
edit:
Oh er zijn al mensen me voor.. zo moeilijk was dat niet.
[..]

Het schijnt dat deze niet langer gekoppeld mogen worden dan 9 rijtuigen... en bij de noord-oost komt het regelmatig voor dat er met langere treinen gereden wordt.
wtf? waarom nou weer niet?

ICM reed vroeger tot 15 ( soms 16 ) bakken lang..?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 16:22:04 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49611224
Echte onzin is dat. De 4011 heeft al in treinen gereden met meer dan 10 bakken. Dat ging goed, dus wat zeuren ze nu weer. Geen 100% zekerheid over de betrouwbaarheid? Dat heb je normaal toch ook al niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49611287
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Echte onzin is dat. De 4011 heeft al in treinen gereden met meer dan 10 bakken. Dat ging goed, dus wat zeuren ze nu weer. Geen 100% zekerheid over de betrouwbaarheid? Dat heb je normaal toch ook al niet
materieel met storing komt al jaren voor idd.. daar hoef je niet voor te moderniseren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 16:26:21 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49611422
Ik geloof dat het hier nog niet gepost was, dus bij deze de punctualiteitscijfers van Arriva Noord Nederland

http://www.arriva.nl/corp(...)it%20week%20tm18.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49611626
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het hier nog niet gepost was, dus bij deze de punctualiteitscijfers van Arriva Noord Nederland

http://www.arriva.nl/corp(...)it%20week%20tm18.pdf
ghehehe als je dat ziet dan is dr maar 1 lijn die redleijk goed zn werk doet :p
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 16:31:52 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49611654
Ik bedacht me net dat ik vrijdag in Veenwouden een Arriva poster heb zien hangen waarbij ze zich verontschuldigden voor de gedaalde punctualiteit op de Noordelijke lijnen door de inzet van de GTW en dat mensen er aan moesten wennen. Ze stellen dat de punctualiteit nu wel weer op orde is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 16:58:49 #67
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49612698
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:04 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Dat zal voorlopig niet gaan gebeuren. De 4011 en de 4012 zullen hoogstwaarschijnlijk straks gekoppeld amersfoort <-> deventer gaan doen. Het is wachten op het verdere verloop van de ICM's voordat ze buiten dat gebied gaan komen.
Ze zijn beiden defect, dus ik denk niet dat ze gekoppeld gaan rijden
pi_49612730
Whehe zijn ze echt allebei defect
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 17:01:26 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49612810
De 4011 staat in Onnen en de 4012 bij de kuilwielenbank in Zwolle als ik het goed heb
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 17:01:32 #70
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49612813
4011: defect On
4012: defect Zl

pi_49612989
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:01 schreef Wadloper het volgende:
4011: defect On
4012: defect Zl

goed beuzig !

modernisering is slecht voor je punctionaliteit.. zie ook Arriva met de GTW
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 17:08:22 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49613100
Dat is wel erg kort door de bocht. De NS had de vernieuwde koplopers wel eens beter mogen testen. Vergeet bij de GTW niet dat de passagiers er ook aan moesten wennen. Als gewenning optreedt dan gaat het allemaal iets sneller en kan het wel. Met tot op de draad versleten wadslopers blijven rondrijden is ook geen optie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49613130
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel erg kort door de bocht. De NS had de vernieuwde koplopers wel eens beter mogen testen. Vergeet bij de GTW niet dat de passagiers er ook aan moesten wennen. Als gewenning optreedt dan gaat het allemaal iets sneller en kan het wel. Met tot op de draad versleten wadslopers blijven rondrijden is ook geen optie
dat werkt ook tegen de puncionaliteit ja :p
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 17:15:49 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49613411
het is kiezen tussen 2 dingen, waarvan het inzetten van GTW'tjes uiteindelijk de beste keuze is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49613519
beide stuk.... niet te geloven....
Ik zeg: zet de rest van de 40xx nog maar ff in de wacht
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 17:19:10 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49613552
4013-4017 zijn al in revisie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49613574
na de 4020 dan maar ff ophouden
  maandag 21 mei 2007 @ 17:26:45 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49613829
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
4013-4017 zijn al in revisie
Nee hoor, ik zat vanmiddag nog vrolijk in de 4017!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49613862
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zat vanmiddag nog vrolijk in de 4017!
zal je laatste keer wel zijn geweest als in 4017 ICM..

volgende keer zal het wel ICMm zijn
  maandag 21 mei 2007 @ 17:31:52 #80
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49613997
De 4017 is nog uitgesteld, waarschijnlijk omdat er nog 4 stellen daar in Haarlem staan. Tenminste, dat denk ik, ik weet niet of het waar is
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 17:32:17 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49614016
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zat vanmiddag nog vrolijk in de 4017!
Dan heb ik het mis. Ik meende dat de 4017 inmiddels in revisie was, maar dat is nog niet het geval dus. Dan zijn ze nog te druk met de andere stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 17:37:41 #82
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49614198
Dus heb je nog iets langer om te genieten van de 4023
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 17:39:22 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49614254
Binnenkort zoek ik dat stel wel even op. Moet er nog altijd eens een reisje mee maken
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 17:41:19 #84
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49614302
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:31 schreef Wadloper het volgende:
De 4017 is nog uitgesteld, waarschijnlijk omdat er nog 4 stellen daar in Haarlem staan. Tenminste, dat denk ik, ik weet niet of het waar is
Ja, dat klopt. NS heeft besloten dat maximaal 5 stellen tegelijk in revisie mogen zijn, dus de 4017 zal eerdaags wel binnenlopen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 21 mei 2007 @ 17:46:49 #85
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49614465
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
Binnenkort zoek ik dat stel wel even op. Moet er nog altijd eens een reisje mee maken
Wil ik ook nog steeds een keer doen
pi_49614478
Wat is er zo bijzonder aan dan?
pi_49614539
ja idd wat is er dan met de 4023?
  maandag 21 mei 2007 @ 17:50:14 #88
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49614551
Dit stel is helemaal anders dan een normale koploper, deze heeft namelijk een speciaal interieur ter ere van het Groninger Museum
pi_49614603
maj dat speciale gaat er ook allemaal weer uit zeker?
  maandag 21 mei 2007 @ 17:53:58 #90
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49614668
Off course, ze worden allemaal weer eentonig
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 17:54:17 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49614672
Ja. Het contract is al enkele jaren afgelopen. Het stel krijgt bij de revisie weer een normaal interieur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49614747
En de stoelen worden ook bijna allemaal in de coach opstelling geplaatst , net als ze nu al hebben gedaan in Plan V.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:56:34 #93
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49614750

Aanklikbaar

De 3222 in betere tijden...
  maandag 21 mei 2007 @ 17:57:09 #94
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49614764
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:56 schreef Remzz het volgende:
En de stoelen worden ook bijna allemaal in de coach opstelling geplaatst , net als ze nu al hebben gedaan in Plan V.
Die stoelen staan toch vis á vis ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 17:59:10 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49614836
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:56 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img178.imagevenue.com/loc444/th_62996_3222_122_444lo.jpg]afbeelding][/URL]
Aanklikbaar

De 3222 in betere tijden...
Toen was er ook al een tekort aan wasmuntjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49614847
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:57 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Die stoelen staan toch vis á vis ofzo?
Vis a vis zijn toch 2 bankjes van 2 tegenover elkaar? Of was dat juist coach?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 18:01:33 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49614899
vis a vis is idd 2 bankjes van 2 tegenoverelkaar, zoals in de originele ICM. In de coachopstelling staat alles achterelkaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 18:02:41 #98
148385 Wadloper
Noorderling
pi_49614927
Vis á vis is inderdaad tegenover elkaar, coach zijn rijen. Naar mijn weten is Plan V gewoon vis á vis, behalve bij Plan T
pi_49614970
Ah dan bedoel ik Plan T, die haal ik nogal eens door elkaar
  maandag 21 mei 2007 @ 18:59:47 #100
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_49616730
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:33 schreef JDude het volgende:
Een Koplopert ipv het gebruikelijke setje V's vanochtend .

Goed, ik zit er maar vijf minuten in, maar toch .
En op de terugweg werd ik gestraft... 1xV ipv 2xV.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 19:02:36 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49616827
Haringen in een ton?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 19:05:07 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49616910
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef JDude het volgende:
En op de terugweg werd ik gestraft... 1xV ipv 2xV.
Nou, wat erg. Wees blij dat je niet hierheen moest



Of toch.....?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 19:07:58 #103
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_49617019
Kuch?
  maandag 21 mei 2007 @ 19:33:23 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49618031
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:07 schreef blup het volgende:
Kuch?
Eh.. nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49618167
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:59 schreef JDude het volgende:

[..]

En op de terugweg werd ik gestraft... 1xV ipv 2xV.
als het rustig is gaat dat best
  maandag 21 mei 2007 @ 19:37:46 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49618269
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, wat erg. Wees blij dat je niet hierheen moest

[afbeelding]

Of toch.....?
Lekker, Kuchen mit Sahne.

Of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 19:39:46 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49618385
kochen = koken
kuchen = taarten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 19:40:45 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49618423
laat maar

dat was een binnenkantgrapje met JDude.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 19:41:18 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49618448
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
kochen = koken
kuchen = taarten
Ik heb ook Duits gehad, dank je.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 21 mei 2007 @ 19:41:41 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49618464
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
laat maar

dat was een binnenkantgrapje met JDude.
Doe dat ff via PM dan.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 19:41:52 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49618474
zo goed is mijn duits nu ook weer niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 19:46:20 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49618682
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Doe dat ff via PM dan.

Welneen

tis hier niet zoeen nazi-bende als bij Rolandrail

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49618738
neem dr nog 1 fles :p
  maandag 21 mei 2007 @ 19:48:31 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49618791
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welneen

tis hier niet zoeen nazi-bende als bij Rolandrail

Ken je Lucske nog?

Roland zelf is wel een toffe peer volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 21 mei 2007 @ 19:57:22 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49619178
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:48 schreef Duvel het volgende:

Ken je Lucske nog?
Nee. Is die nog erger dan?

Maar goed, als je foto's op je site plaatst zonder enige beveiliging tegen hotlinken, en je gaat dan iedereen die hotlinkt achtervolgen met een mattenklopper dat ie eerst toestemming had moeten vragen, ben je

1) jezelf vreselijk veel werk aan het verschaffen
2) ontzettend zielig.

OF je timmert die site GOED dicht, OF je accepteert dat je site niet goed dichtgetimmerd is. Veel moeilijker wordt het niet in het leven. Maar goed, mijn humeur is ook niet gebaat bij fulltime ruzie, dus ik kom daar niet meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 20:01:00 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49619344
Lucske was vaste bezoeker van dit topic en ik mocht 'm niet zo omdat ie hier net zo postte als bij RolandRail, en dat zijn nou eenmaal erg verschillende fora. We hebben de degens dus weleens gekruist ja.

Is Roland zo tegen hotlinken? Ik weet dat ie in elk geval de pest in mensen en bedrijven heeft die z'n foto's jatten voor eigen gewin. Daar kan ik niets op tegen hebben. Hotlinking: tja, rot voor je bandbreedte, maar verder weinig aan te doen denk ik, maar ik ben dat ook geen site-bouwer.

Als afleiding en voor het algemene humeur:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 20:02:28 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49619409
Met bronvermelding mag het toch geen probleem zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 20:06:22 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49619608
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Met bronvermelding mag het toch geen probleem zijn?
Voor commerciële doeleinden zou ik toch wel toestemming van de fotograag willen hebben...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 20:07:44 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49619662
Zeker, maar ik heb het meer over een plaatje ergens op een forum posten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 20:12:37 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49619892
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker, maar ik heb het meer over een plaatje ergens op een forum posten
Je gebruikt daar wel bandbreedte mee die hij moet betalen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 20:14:55 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49620026
Daar heb je gelijk in. Anders maar een plaatje hosten op een gratis fileserver. Kan net zo goed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49620040
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je gebruikt daar wel bandbreedte mee die hij moet betalen...
dr zijn ook bergen gratis pichosts :p
  maandag 21 mei 2007 @ 20:15:34 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49620071
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:01 schreef Duvel het volgende:

Is Roland zo tegen hotlinken? Ik weet dat ie in elk geval de pest in mensen en bedrijven heeft die z'n foto's jatten voor eigen gewin. Daar kan ik niets op tegen hebben. Hotlinking: tja, rot voor je bandbreedte, maar verder weinig aan te doen denk ik, maar ik ben dat ook geen site-bouwer.
Ik ben ook geen websitebouwer, maar ik weet wel dat het mogelijk is, en dus niet al te moeilijk kan zijn, om de rechtermuisknop op plaatjes te disablen. Nou ja, misschien dat 2 % van je viewers op het idee "view source" komt, en dan na een kwartiertje akkeren alsnog die link vindt of zo, maar dan heb je het al heel ver dichtgezet. Maar gewoon HTML posten en dan mensen gaan verwijten dat ze daarnaar kijken, sjongejonge, dan ben je wel erg triest bezig hoor

Maar goed, laten we erover ophouden

Ik probeer iets van afgelopen weekend samen te stellen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 20:16:56 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49620150
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je gebruikt daar wel bandbreedte mee die hij moet betalen...
dan heeft hij er dus meer baat bij om zijn eigen zooi goed voor elkaar te hebben, dan om maar de duvel ( ) en z'n ouwe moer allerlei belachelijke verwijten naar z'n hoofd te smijten, wel? Afijn, ik ben er klaar mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 20:26:54 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49620650
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dan heeft hij er dus meer baat bij om zijn eigen zooi goed voor elkaar te hebben, dan om maar de duvel ( ) en z'n ouwe moer allerlei belachelijke verwijten naar z'n hoofd te smijten, wel? Afijn, ik ben er klaar mee
Online ruzie maken is zo 2004!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49620810


Kneiter vet
pi_49620940
Ik word er niet warm of koud van... sorry
  maandag 21 mei 2007 @ 20:50:39 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49621805
Bij dit http://www.youtube.com/watch?v=jewd82TB5Qg filmpje staat o.a. het volgende commentaar:
quote:
19JK79 (5 hours ago) marked as spam
knap werk van prorail, een groen sein op het andere spoor, terwijl de boven leiding portalen op het spoor liggen. En wtf is die trein op geknald?
Waarom hebben mensen zo'n grote bek als ze niet weten waar het over gaat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 21:00:10 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49622275
even googelen en je weet het toch
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49622563
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
even googelen en je weet het toch
Dan krijg je toch iets betere beelden: http://www.rtl.nl/(channe(...)vi_plain.xml/364.wvx
  maandag 21 mei 2007 @ 21:15:18 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49622944
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
even googelen en je weet het toch
't Ging me om dat groene sein eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 21:20:38 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49623160
Zo lang het spoor niet kortgesloten is, zal het sein groen tonen. Bovendien is het van het volgende baanvak Echter zal een sein ervoor wel herroepen zijn al. Dan maakt dat groene sein niet uit, omdat er geen gevaar meer is. Maar ja, dat zal die slimbo wel niet bedacht hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49623707
geen slagbomen dr op he.. heb je t al :p
  maandag 21 mei 2007 @ 21:50:58 #134
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_49624463
Hoi
Ben ik ook weer
  maandag 21 mei 2007 @ 22:02:26 #135
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49624956
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben ook geen websitebouwer, maar ik weet wel dat het mogelijk is, en dus niet al te moeilijk kan zijn, om de rechtermuisknop op plaatjes te disablen.
Fatsoenlijk browsers als Opera trekken zich daar gelukkig niets van aan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 21 mei 2007 @ 22:04:26 #136
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49625052
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Online ruzie maken is zo 2004!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49625079
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:02 schreef MREn het volgende:

[..]

Fatsoenlijk browsers als Opera trekken zich daar gelukkig niets van aan.
dat ook
  maandag 21 mei 2007 @ 22:18:46 #138
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49625773
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49626128
Fotoverslag weekend Bodensee 2007
Men neme een groepje spoornerds coole gasten, twee Schönes Wochenende Tickets en veel bier en bratwurst, en dit is dan het resultaat van een lange mooie reis naar.... de Bodensee.

Onderweg komen we de mooiste plekjes en treintjes tegen en daar laat ik ff wat fototjes van zien:


Uitzicht op een kasteeltje op een eilandje in de Rijn


Dieseltreinstel 628 454 in Mainz Hbf


Dieseltreinstel 629 005 in Mainz Hbf


Elok 101 062 met de Eurocity van Hamburg naar Chur in Mainz Hbf


Elok 181 215 met de Eurocity van Parijs naar Frankfurt am Main in Mannheim Hbf.


Een oud akkutriebwagentje


Elok 181 209 wordt voor een Intercity van München naar Parijs gerangeerd in Karlsruhe Hbf


Hoop materieel in Karlsruhe, waaronder een S-Bahn stel, een rangeerlokje en nog twee Elok's BR 181 waarvan er 1 in de oude kleuren


Nog een S-Bahn stelletje net buiten Karlsruhe


Mooi kasteeltje op een heuveltje in het Schwarzwald


Jaaa Bodensee!!!! Een een hele mooie booooooooooot

Avondsfeer in Konstanz:




Vertrek met een soortgelijke boot als op de foto naar Friedrichshafen


Hoppa gas er op en gaan met die banaan


Bergjes


En hier met bootje erbij


Regiosprinter van de DB, 2007-versie van een wadloper Uiteraard met airco in Ulm Hbf


Een gele 216


Regionalbahn met rijtuigjes in Darmstadt Hbf


Een of ander oranje lokje met wagentjes vlakbij Mainz Hbf


Bij Rüdesheim (Rhein) mooi uitzicht over de Rijn en een boot


Kasteeltje op de andere rijnoever


Kolentrein met 2 Eloks BR 151


En nog een schrale foto van een DB Nachtzug met Elok 110 door Oberhausen

Was vet Nu nog een bordjes collectie van 233 nieuwe bordjes, komt morgen wel
  maandag 21 mei 2007 @ 22:28:19 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49626192
Nou ja, wie heeft er nou niet 265.000 euro in z'n kontzak

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 22:29:52 #141
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49626256
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 21 mei 2007 @ 22:31:22 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49626310
Niels Björnsson
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 22:32:25 #143
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49626359
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, wie heeft er nou niet 265.000 euro in z'n kontzak

Dat is voor een appartement in de grote randstad niet eens zo veel.
Zelfs in het behoorlijk goedkope Enschede kan je nog 140.000 neertellen voor een 80-meter appartement uit 2000, terwijl de rijtjeshuizen hier tegenover voor slechts 7.500 meer van de hand gaan. Is een gewilde markt tegenwoordig, die (luxere) appartementen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49626362
quote:
geef je tomtom maar de schuld
  maandag 21 mei 2007 @ 22:38:34 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49626650
lama

[ Bericht 98% gewijzigd door Dr_Flash op 21-05-2007 23:15:44 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 22:38:49 #146
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_49626660
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geef je tomtom maar de schuld
Er is hier in Nederland toch ook een bejaarde of vrouw rechtsafgeslagen op een spoorwegovergang omdat de tomtom zei dat ze hier rechts moest?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_49626791
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Er is hier in Nederland toch ook een bejaarde of vrouw rechtsafgeslagen op een spoorwegovergang omdat de tomtom zei dat ze hier rechts moest?
ja.. maar volgens mij roept dat ding dr wel wat over in zn veiligheidswaarschuwing
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2007 @ 22:48:55 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49627095
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, wie heeft er nou niet 265.000 euro in z'n kontzak

Over 2 jaar moet dat geen probleem zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2007 @ 23:17:38 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49628285
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Fotoverslag weekend Bodensee 2007
Men neme een groepje spoornerds coole gasten, twee Schönes Wochenende Tickets en veel bier en bratwurst, en dit is dan het resultaat van een lange mooie reis naar.... de Bodensee.

Onderweg komen we de mooiste plekjes en treintjes tegen en daar laat ik ff wat fototjes van zien:

[afbeelding]
Uitzicht op een kasteeltje op een eilandje in de Rijn

[afbeelding]
Dieseltreinstel 628 454 in Mainz Hbf

[afbeelding]
Dieseltreinstel 629 005 in Mainz Hbf

[afbeelding]
Elok 101 062 met de Eurocity van Hamburg naar Chur in Mainz Hbf

[afbeelding]
Elok 181 215 met de Eurocity van Parijs naar Frankfurt am Main in Mannheim Hbf.

[afbeelding]
Een oud akkutriebwagentje

[afbeelding]
Elok 181 209 wordt voor een Intercity van München naar Parijs gerangeerd in Karlsruhe Hbf

[afbeelding]
Hoop materieel in Karlsruhe, waaronder een S-Bahn stel, een rangeerlokje en nog twee Elok's BR 181 waarvan er 1 in de oude kleuren

[afbeelding]
Nog een S-Bahn stelletje net buiten Karlsruhe

[afbeelding]
Mooi kasteeltje op een heuveltje in het Schwarzwald

[afbeelding]
Jaaa Bodensee!!!! Een een hele mooie booooooooooot

Avondsfeer in Konstanz:
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Vertrek met een soortgelijke boot als op de foto naar Friedrichshafen

[afbeelding]
Hoppa gas er op en gaan met die banaan

[afbeelding]
Bergjes

[afbeelding]
En hier met bootje erbij

[afbeelding]
Regiosprinter van de DB, 2007-versie van een wadloper Uiteraard met airco in Ulm Hbf

[afbeelding]
Een gele 216

[afbeelding]
Regionalbahn met rijtuigjes in Darmstadt Hbf

[afbeelding]
Een of ander oranje lokje met wagentjes vlakbij Mainz Hbf

[afbeelding]
Bij Rüdesheim (Rhein) mooi uitzicht over de Rijn en een boot

[afbeelding]
Kasteeltje op de andere rijnoever

[afbeelding]
Kolentrein met 2 Eloks BR 151

[afbeelding]
En nog een schrale foto van een DB Nachtzug met Elok 110 door Oberhausen

Was vet Nu nog een bordjes collectie van 233 nieuwe bordjes, komt morgen wel
Bespaar je de moeite. Hier hoor je te rukken op de 4011 en de 4012 en de GTWtjes die een paar seconden langzamer optrekken. Ik heb het wel geziien hier.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 21 mei 2007 @ 23:20:09 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49628391
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Fotoverslag weekend Bodensee 2007
Men neme een groepje spoornerds coole gasten, twee Schönes Wochenende Tickets en veel bier en bratwurst, en dit is dan het resultaat van een lange mooie reis naar.... de Bodensee.

<knip>

Was vet Nu nog een bordjes collectie van 233 nieuwe bordjes, komt morgen wel
Løk!

Doen jullie dat trouwens vaker zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 21 mei 2007 @ 23:21:26 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49628450
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite. Hier hoor je te rukken op de 4011 en de 4012 en de GTWtjes die een paar seconden langzamer optrekken. Ik heb het wel geziien hier.
Ga pitten!

Betreft dat sein bij Wijhe: gewoon automatisch blokstelsel, niemand van ProRail treindienstleiding kan dat ding op rood zetten. Hij kan wel op afstand gedoofd worden, maar dat geldt dan voor het gehele baanvak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')