Ja, klopt. Maar dan krijg je weer zure lui die je te luidruchtig vinden of zo.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, ik scharrel volgende keer wel wat lui van Rondje NL bij elkaarMet een paar vrienden kan je best dikke pret hebben natuurlijk
Hij stond vanmorgen bij de SSN op Rotterdam Noord Goederen.quote:Die 1501 zag ik ook nog door Ut kachelen trouwens zaterdagMet de 1315 erachteraan. Maar ging te snel, geen foto.
Mwoa, ik heb eigenlijk de indruk dat dat wel meevaltquote:Op maandag 14 mei 2007 13:04 schreef Duvel het volgende:
Ja, klopt. Maar dan krijg je weer zure lui die je te luidruchtig vinden of zo.
verdwaalt zeker :wquote:Op maandag 14 mei 2007 13:06 schreef SNArky het volgende:
Vanochtend trouwens 2xICM3 op Utrecht-Rhenen...
Ik van de zomerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:44 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Wie gaat er ooit op vakantie naar Slowakije?
Moet je alleen nog wel even toestemming vragen of je Marnehuizen wel mag betredenquote:Op zondag 13 mei 2007 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ow kap toch eens met janken over dat kutdorp![]()
dat komt heus wel een keer, maar niet nu
Nee hoor, dat mag gewoon.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je alleen nog wel even toestemming vragen of je Marnehuizen wel mag betreden![]()
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?quote:Het dorp zelf is voor publiek toegankelijk in de weekenden, mits er geen oefeningen plaats vinden.
Je merkt het gauw genoeg als de kogels rondvliegenquote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
Even defensie bellenquote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
vraag ze meteen als er sloten op de deur zitten.. of een driehoek/vierhoek sleutel voldoende isquote:
Het lijkt met dat er borden staan bij de toegang of personeel. Ten twede merk je wel of er een oefening is!quote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, dat mag gewoon.
[..]
Punt is alleen: hoe weet je of er oefeningen zijn of niet?
Nee, waar zouden ze toch heen gaan... Waar ze natuurlijk mee lopen kut, Veslopiaaaa, here they come!quote:Op maandag 14 mei 2007 23:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
ben benieuwd waar die wadlopertjes heen verhuizen :p
"Nicht einsteigen"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Op de laatste foto vind ik het opvallend dat de loc een bestemming aangeeft![]()
Het liefste zie ik dat overal de bestemming gewoon boven elke deur komt te staan. Dan zie je het altijd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:12 schreef FredvZ het volgende:
Duitse regiotreinen in trek-duwformatie (maar ook sommige trek-combinaties) hebben aan de voorzijde van de loc een richtingsfilm.
Mogen ze in Nederland ook wel eens invoeren. Hoewel het dan beter moet werken dan de richtingsfilm bij een gemiddelde plan V.
soms werkt hetquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Bij de Syntus heb ik ze nog nooit werkend gezien op een DM'90quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Staat op de site van de Leeuwarder Courantquote:Grootse stoomplannen in Sneek
SNEEK - De toeristische stoomverbinding tussen Sneek en Stavoren gaat door. Vanmiddag presenteert de Stichting Stoomtrein Fryslân grootse plannen voor nieuw te bouwen locomotieven, die over twee jaar gaan rijden. Ook komt er een 'commerciële belevingswereld' in de Waterpoortstad met de naam 'Stoom Stad Sneek'.
De investeringen hiervoor vergen samen ¤52 miljoen en hebben de steun van de provincie. De nieuwe stoomlocomotieven zullen volgens de laatste stand der techniek zijn gebouwd, kosten ¤12 miljoen en ontzien het milieu.
Het idee voor de Stoomstad-attractie (kosten: ¤40 miljoen) is uitgedokterd door Gert-Jan de Jong van Arc2. Dit architectenbureau uit Almere ontwikkelde ook het vernieuwde Spoorwegmuseum in Utrecht. Verder ontwierp het bedrijf de paarse Blokhuisbrug in Leeuwarden.
De presentatie van de stoomplannen gebeurt nabij het Sneker NS-station, in de busgarage van Arriva. Dit is ook de toekomstige locatie voor het stoommpretpark, dat in 2010 opent. Voorzitter van de in oprichting zijnde Stichting Stoom Stad Sneek is vertrekkend gedeputeerde Piet Bijman.
Leukquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat op de site van de Leeuwarder Courant
Meestal zie de NS-DM'90 hier in het oosten wel met bestemming rond rijden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Bij die getrokken stammen hier, zijn er in geen velden of wegen bestemmingsborden te bekennen. De DM'90 toont ook al tijden geen bestemming meer, tenminste bij Arriva in ieder geval niet en vermoedelijk bij de NS ook niet. Hoe het bij Syntus zit, weet ik niet
Ja dat vond ik ook een beetje raar. Een stoomlocomotief die niet rookt en naar steenkolen stinkt is natuurlijk een beetje hetzelfde als nuecken met een opblaaspop. En een condoomquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:31 schreef Dichterbijer het volgende:
Alleen wat moet ik me voorstellen bij stoomtreinen van deze trein die het mileu niet vervuilen?
Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houdenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd is het verhaal in ieder geval wel. Even afwachten dus hoe het er precies uit gaat zien
Dan kun je nog wel een flink aantal jaren gaan wachten totdat die stoomtrein gaat rijden gezien het tempo van Prorail als het om spoorverdubbeling gaatquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, ik las dat ze flink wat van plan zijn. Dat zou dan best weleens een spoorverdubbeling van heul die lijn in kunnen moeten gaan houden
ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zitquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig heeft het zwitsers toverijzer dat ook, alsmede een automatische halte omroep.
Das bij de Syntus vaak wel andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar je hoort t bijna niet als je bij t motortje zit
HET VOLGENDE STATION IS STATION HENGELOOOOOOWquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:30 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Das bij de Syntus vaak wel andersSoms knappen je oren kapot van het volume waarmee die automatische omroep gedraaid word
Wat zeg je???quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:51 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
HET VOLGENDE STATION IS STATION HENGELOOOOOOW
dat is toch zo`n stuk dubbeldeksijzer?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel een te compact locje zijn.
In stel 7854 heeft gister trouwens ook brand gewoed. Zeker ¤400.000 schade. Weer een stel minder op de baan dus![]()
hmm motorrijtuig nog heel?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
een mDDM
moet je wel een 1700/1800 over hebben B)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee wat er uitgefikt is. Mocht het het motorrijtuig zijn, dan hang je er een 1700 voor en rij je met een 7300 stammetje![]()
1800 + DD-AR is nogoquote:
tuluk! hier rijd nog toffe ICM shitquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik heb vrijdag nog in de trein gezetenMoest van utrecht naar Heerenveen, heerlijk relaxt
Heb je weer een groter materieel tekort. Bovendien trekt een 1800 met DDM-1 lekker snel opquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
liever zie ik het allemaal in de shredder gaan :p
motorwagen met ICK ICRM dr achter lijkt me ook wel wat :pquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je weer een groter materieel tekort. Bovendien trekt een 1800 met DDM-1 lekker snel op
ja ik nu je t zegt..quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:09 schreef FredvZ het volgende:
Das toch overduidelijk de contructie waarmee de band van de graafmachine de flens aandrijft om aadrijving te hebben op de rails.
nou die 2 "vertandingen" passen absoluut niet in elkaar, en "overduidelijk"....quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:09 schreef FredvZ het volgende:
Das toch overduidelijk de contructie waarmee de band van de graafmachine de flens aandrijft om aadrijving te hebben op de rails.
Heb je goed gezien.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou die 2 "vertandingen" passen absoluut niet in elkaar, en "overduidelijk"....
Lijkt me sterk. Het profiel van de banden past absoluut niet bij het schoepenrad. Als er ook maar dit met de banden gebeurt, dan hang je al als je het zo wilt gaan doen. Andere soorten aandrijvingen zijn in dit geval beter en efficiënter lijkt me.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:02 schreef Alexxxxx het volgende:
de banden drijven met hun profiel de spoorwielen aan
Volgens mij bij die Unimogs word het gewoon via de banden aangedreven, als ze over de rails rijden. Foto:quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:42 schreef FredvZ het volgende:
De breedte tussen de wielen is breder dan het spoor en volgensmij raken de banden de rails niet.
idd dacht ik ookquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij bij die Unimogs word het gewoon via de banden aangedreven, als ze over de rails rijden. Foto:[afbeelding]
Denk je nou echt dat een suīcidaaltje nog logisch kan nadenken?quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Was gisteravond geloof ik ook een springer bij de overgang peizerweg in Groningen. Waarom juist daar, want de treinen rijden daar maar met max 60 km/h![]()
Neequote:Op woensdag 16 mei 2007 15:49 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat een suīcidaaltje nog logisch kan nadenken?
Denk het nietquote:Op woensdag 16 mei 2007 14:36 schreef FredvZ het volgende:
Denk dat VIRM's pas een likje verf krijgen als de nieuwe dubbeldekkers in dienst zijn gekomen.
VOor de Unimog zijn er tientallen verschillende zweiwegsystemen leverbaar, dus daar is weing zinnigs over te zeggen in deze contextquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij bij die Unimogs word het gewoon via de banden aangedreven, als ze over de rails rijden. Foto:[afbeelding]
Nog een duidelijker foto gevonden zet hem hier toch effe neer, bij Utrecht is dit:
[afbeelding]
Het lijkt er idd op dat er een aardig tekort is aan mat'64 voor de 3700, ik heb slechts een enkele trein met drie stellen gezien. Rest reed met 2*V, 2*ICM-III of solo ICM-IV.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja wat wil je als er meerdere treinstellen in de hens gaan. Op de schrootlijn staat officiëel Plan V ingeroosterd, alleen rijdt er ondertussen weer van alles, zoals ICM en VIRM.
Overal weer restauratierijtuigen in?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het is ook nooit goed he.
Nog even een jaartje doorbijten, dan krijgt NSR nieuw materieel, wat hopelijk voor enige verlichting zal zorgen.
Met de oude dienstregeling was het top met V-IRM (VI). Dan kon je meestal gewoon wel zitten, nu is de kans dat je kan zitten ongeveer 20% in de spits. Dat vind ik toch wel wat te laag.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het is ook nooit goed he.
Nog even een jaartje doorbijten, dan krijgt NSR nieuw materieel, wat hopelijk voor enige verlichting zal zorgen.
ICM inzetten, die zijn speciaal gemod anti vertragingquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
De vertragingsgevoeligheid van de lijn is in ieder geval niet afgenomen
Bron: Somdaquote:Misschien wel aardig: de GTW's voor Veolia zullen afgebouwd worden in de werkplaats van de Rhätische Bahn (u weet wel, dat leuke rode treintje in Zwitserland) in Landquart in plaats van bij Stadler zelf.
met extra sterke onderbouw? :pquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
Stadler heeft een goed gevulde orderportefeuille, daarom zullen de Veolivlatreinen elders afgebouwd gaan worden:
[..]
Bron: Somda
k bedoel maarquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk wel, want van slopen hebben ze in ieder geval daar wel gehoord![]()
strax wel ff kijkenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Nico Spilt heeft op zijn site wat linkjes naar wat leuke filmpjes gezet. Daarom hier maar even die linkjes:
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
http://www.youtube.com/watch?v=2F89dl26wq8
http://www.youtube.com/watch?v=0fFoEYiM7lQ
http://www.youtube.com/watch?v=GAGDDX4N474
http://www.youtube.com/watch?v=6dIu2n0daVc
Die eerste foto levert zo wel een mooi plaatje op, misschien wel dankzij het te laat nemen van de fotoquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:22 schreef tomme6 het volgende:
Vorige week vrijdag testritten van de protos tussen Eindhoven en Venlo:
Hier op Helmond, Brouwhuis, (ja net iets te laat)
http://members.lycos.nl/tomme6/Foto-0035.jpg
En nog wat later op station Deurne
http://members.lycos.nl/tomme6/Foto-0036.jpg
Vooral dankzij de trage chip van een kneiter schrale cam denk ikquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
Die eerste foto levert zo wel een mooi plaatje op, misschien wel dankzij het te laat nemen van de foto
Mijn telefoon heeft de zelfde kwaal, ontdekte ik toen ik een bovenleidingportaal van linksonder naar rechtsboven op de foto zag staan...quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vooral dankzij de trage chip van een kneiter schrale cam denk ik
Vriend van me heeft ook veel van dat soort foto's van voorbij rijdende auto's en trucks. Geeft wel een gaaf effect
Dan nu voor de kenners: waar is deze foto genomen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mijn telefoon heeft de zelfde kwaal, ontdekte ik toen ik een bovenleidingportaal van linksonder naar rechtsboven op de foto zag staan...
Zo dus:
[afbeelding]
doe is hintje?quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan nu voor de kenners: waar is deze foto genomen?
Kut, dat had een edit moeten zijn in plaats van een quote...
De bovenleidingpaal. Een globale aanduiding is ook al genoeg, ik hoef geen lijn of kilometrering.quote:
ik zou zeggen zl - lwquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Op het eerste gezicht zou ik gokken tussen Almelo en Deventer
Ze worden toch niet gedoneerd aan Veslopiaquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde dat op 26 mei de Veenexpressen de laatste meters voor xx gaan maken. Gaat iemand volgende week nog een afscheidsreisje maken met die dingen?
Nee, Veolia heeft geen belangstelling getoond voor nog meer Wadjes, dus alles dat bij Arriva of CXX aan de kant gaat, gaat ook echt terzijde en sloop lijkt me daar een logisch vervolg op.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze worden toch niet gedoneerd aan VeslopiaWant dat zou beteken het einde van die dingen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |