abonnement Unibet Coolblue
pi_157897989


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en
pi_157898064
4e cycle 531 in, gaat nog steeds prima. :)

Deed tot nu toe op BP en MP dagen upper body, op SQ en DL dagen lower. Komende 2 cycles eens meer splitten en i.p.v. 3x8 naar een 3/4x10.
pi_157901758
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:05 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Vertel, wat merk je precies?
oa direct het gevoel dat mijn spieren worden bijgeladen als het ware en verder na een paar dagen zie ik al groot verschil in groei. Althans, dat gevoel heb ik.

Voor mijn gevoel werkt het wel goed, nog 1 weekje en dan stop ik er mee, wat oa Bredebroeder al zegt je komt wel een beetje aan maar ach zolang mijn spieren ook aankomen loop je dat vet zo eraf.
pi_157902211
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

oa direct het gevoel dat mijn spieren worden bijgeladen als het ware en verder na een paar dagen zie ik al groot verschil in groei. Althans, dat gevoel heb ik.

Voor mijn gevoel werkt het wel goed, nog 1 weekje en dan stop ik er mee, wat oa Bredebroeder al zegt je komt wel een beetje aan maar ach zolang mijn spieren ook aankomen loop je dat vet zo eraf.
Ik draaide er zelf een beetje in door, toen kreeg ik wel een buikje maar na de cut was die zo goed als verdwenen. Maar let wel zelf goed op, lekker blijven trainen en dan merk je vanzelf resultaat
pi_157902399
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:27 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik draaide er zelf een beetje in door, toen kreeg ik wel een buikje maar na de cut was die zo goed als verdwenen. Maar let wel zelf goed op, lekker blijven trainen en dan merk je vanzelf resultaat
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:27 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik draaide er zelf een beetje in door, toen kreeg ik wel een buikje maar na de cut was die zo goed als verdwenen. Maar let wel zelf goed op, lekker blijven trainen en dan merk je vanzelf resultaat
Nou bedankt voor je tip, dat wist ik niet.
pi_157904249
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

oa direct het gevoel dat mijn spieren worden bijgeladen als het ware en verder na een paar dagen zie ik al groot verschil in groei. Althans, dat gevoel heb ik.

Voor mijn gevoel werkt het wel goed, nog 1 weekje en dan stop ik er mee, wat oa Bredebroeder al zegt je komt wel een beetje aan maar ach zolang mijn spieren ook aankomen loop je dat vet zo eraf.
Ik zit er ook aan te denken om een Chocomelkuurtje van een paar weken te doen.

Moet ik echt voor Chocomel (de énige echte) gaan, of kan ik ook gewoon wat scoren bij de Lidl of Aldi?
pi_157904726
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

oa direct het gevoel dat mijn spieren worden bijgeladen als het ware en verder na een paar dagen zie ik al groot verschil in groei. Althans, dat gevoel heb ik.

Voor mijn gevoel werkt het wel goed, nog 1 weekje en dan stop ik er mee, wat oa Bredebroeder al zegt je komt wel een beetje aan maar ach zolang mijn spieren ook aankomen loop je dat vet zo eraf.
Oké, klinkt wel goed. Desondanks laat ik het mooi bij 500 ml water met twee scheppen whey na de training en bij thuiskomst 250 ml melk en een handje walnoten.

Ben momenteel bezig met een soort van minicut, was die dikke pens/kop/onderkin/love handles meer dan beu. Flink wat cardio aan het doen (traploopmachine FTW) en wat cleaner eten. Dus geen chips, melkchocola, mayonaise en frisdrank meer. Wel lekker hoog in de eiwitten. Doet mijn vetpercentage erg goed. Resultaat mag er dus wezen, vind mijn fysiek zo een stuk mooier en zit door de cardio ook veel beter in mijn vel.

Daarnaast ook iets meer de focus op de buik aan het leggen, schoot er eerst nog wel eens bij in, aan het eind van de training meestal geen zin in. Ik ben ook minder snel moe en voel me niet vaak misselijk of slap. Echt spijt dat ik dit niet eerder ontdekt heb.

Enige waar ik niet echt vanaf kan blijven is drop :') -O-
  zondag 29 november 2015 @ 18:14:37 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157904813
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:11 schreef ZuidGrens het volgende:

Enige waar ik niet echt vanaf kan blijven is drop :') -O-
Ik MOET af en toe een zak drop kopen. :@

Schijnt niet erg goed te zijn icm spiermassa kweken. Ik zal het artikel wat ik erover las nog eens opzoeken. Het is in ieder geval meestal veel teveel zout en suikers wat je binnen krijgt.

Niet als je een dropje per dag eet natuurlijk, maar ik eet die zak dan ook leeg in een dag, soms 2. :P
pi_157904857
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 18:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik MOET af en toe een zak drop kopen. :@

Schijnt niet erg goed te zijn icm spiermassa kweken. Ik zal het artikel wat ik erover las nog eens opzoeken. Het is in ieder geval meestal veel teveel zout en suikers wat je binnen krijgt.

Niet als je een dropje per dag eet natuurlijk, maar ik eet die zak dan ook leeg in een dag, soms 2. :P
Kan wel kloppen ja, mijn zwager zei laatst ook al dat drop de spiergroei remt. Ging er niet op in, gewoon lekker kop in het zand steken :P
  zondag 29 november 2015 @ 21:00:10 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157909198
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:16 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Kan wel kloppen ja, mijn zwager zei laatst ook al dat drop de spiergroei remt. Ging er niet op in, gewoon lekker kop in het zand drop steken :P
  zondag 29 november 2015 @ 21:11:12 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157909522
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:16 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Kan wel kloppen ja, mijn zwager zei laatst ook al dat drop de spiergroei remt. Ging er niet op in, gewoon lekker kop in het zand steken :P
Het verlaagt je testosteron behoorlijk. Het verlaagd ook cortisol gehalte, waardoor je zou denken dat je testosteron omhoog zou moeten gaan maar dat is dan weer niet zo, blijkbaar.

http://www.anabolicmen.com/licorice-testosterone/

https://www.jstage.jst.go(...)/2/35_2_333/_article

En zo is er veel meer te vinden over drop. Goed is het dus niet, maar hee, fuck it. Ik heb er nog nooit echt iets van gemerkt. :P
pi_157910958
Is het zo bij deadlift dat je eerst warm moet draaien met lager gewicht en dan steeds opbouwen naar 100kg. Ik ben een beginner en ben in vrij korte tijd naar 100kg gegaan. Nu probeerde ik vorige week in eerste poging gelijk 100 maar lukte niet.
pi_157911208
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:01 schreef Merv het volgende:
Is het zo bij deadlift dat je eerst warm moet draaien met lager gewicht en dan steeds opbouwen naar 100kg. Ik ben een beginner en ben in vrij korte tijd naar 100kg gegaan. Nu probeerde ik vorige week in eerste poging gelijk 100 maar lukte niet.
Ik bouw altijd op in stappen van 20, begin bij 60, 80, 100, en dan werk gewicht.
  zondag 29 november 2015 @ 23:06:44 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_157912892
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:01 schreef Merv het volgende:
Is het zo bij deadlift dat je eerst warm moet draaien met lager gewicht en dan steeds opbouwen naar 100kg. Ik ben een beginner en ben in vrij korte tijd naar 100kg gegaan. Nu probeerde ik vorige week in eerste poging gelijk 100 maar lukte niet.
Wat BB zegt. Je moet niet koud proberen je max te liften. Je hebt dan enorme kans op blessures.
pi_157913642
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:01 schreef Merv het volgende:
Is het zo bij deadlift dat je eerst warm moet draaien met lager gewicht en dan steeds opbouwen naar 100kg. Ik ben een beginner en ben in vrij korte tijd naar 100kg gegaan. Nu probeerde ik vorige week in eerste poging gelijk 100 maar lukte niet.
Ik hanteer bij alle grote lifts altijd iets van 1 setje 40% van werkgewicht, van 60%, van 80 en dan gaan. Soms nog een kleine oefening 1 setje tussendoor voor de lekkert, een row machine ofzo
pi_157916045
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:26 schreef Artoo het volgende:

[..]

Het zou dan wel nuttig kunnen zijn om eens je eiwitinname te bekijken, zeker wanneer je onder je onderhoud eet. Je kan afname in spiermassa tijdens je cut beperken door voldoende eiwitten (tot 2g eiwit per kg lichaamsgewicht meen ik) te nemen, maar dat is wel een kwestie van meten (=weten).
Raad je dan proteïne shakes aan ofzo? Ik zou nu namelijk geen idee hebben hoeveel eiwitten ik binnen krijg. Wel meer dan voorheen, want ben er wel op gaan letten. Bijvoorbeeld meestal yoghurt/kwark ipv brood.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  maandag 30 november 2015 @ 09:36:23 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157916335
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:15 schreef DuTank het volgende:

[..]

Raad je dan proteïne shakes aan ofzo? Ik zou nu namelijk geen idee hebben hoeveel eiwitten ik binnen krijg. Wel meer dan voorheen, want ben er wel op gaan letten. Bijvoorbeeld meestal yoghurt/kwark ipv brood.
Als je geen idee hebt hoeveel je nu binnenkrijgt is het eerst zaak dat inzichtelijk te maken voor jezelf. Aan de hand daarvan kun je gaan bijsturen.

Zomaar lukraak 2 maal daags een shake naar binnen mikken zonder dat je weet hoe en waarom je dat doet gaat je niet helpen. Althans, misschien werkt het wel voor je, maar snappen doe je het nog steeds niet.

Bewustwording is het belangrijkst imho. Weten wat je eet. Gewoon een paar weken alles bijhouden en aan de hand daarvan bijsturen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157917141
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 21:11 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het verlaagt je testosteron behoorlijk. Het verlaagd ook cortisol gehalte, waardoor je zou denken dat je testosteron omhoog zou moeten gaan maar dat is dan weer niet zo, blijkbaar.

http://www.anabolicmen.com/licorice-testosterone/

https://www.jstage.jst.go(...)/2/35_2_333/_article

En zo is er veel meer te vinden over drop. Goed is het dus niet, maar hee, fuck it. Ik heb er nog nooit echt iets van gemerkt. :P
:o 8)7

quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:15 schreef DuTank het volgende:

[..]

Raad je dan proteïne shakes aan ofzo? Ik zou nu namelijk geen idee hebben hoeveel eiwitten ik binnen krijg. Wel meer dan voorheen, want ben er wel op gaan letten. Bijvoorbeeld meestal yoghurt/kwark ipv brood.
Gewoon MyFitnessPal downloaden. Daar kan je alles invoeren, barcodes scannen met je telefoon enzo. Daarnaast hebben ze al een zeer grote database, al valt het me op dat er heel veel clowns zijn die zaken totaal verkeerd invoeren (30 gram eiwit in 100 gram banaan enz _O- ). En verder inderdaad wat fathank zegt, gewoon even alles bijhouden. Als je het in MyFitnessPal hebt staan hoef je verder niks meer in te voeren. Even een paar weken discipline en je hebt gewoon inzichtelijk hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten je binnen krijgt.

Twee gram eiwit per kg lichaamsgewicht aanhouden (dus weeg je 80 kilo dan eet je 160 gram eiwit). Weet niet of je ecto, endo of meso bent (of een combinatie van twee varianten) maar over het algemeen is dat goed te doen. Bak kwark is al 50 gram, shake met melk en twee scheppen Whey ook al rond de 55. Dan zit je al op 105 gram. Als je dan 's avonds een flink stuk kip/vis/vlees eet en boterhammen met pindakaas/kipfilet belegd + een paar glazen melk zit je daar zo aan. En als je meer kan eten heb je die Whey misschien niet eens nodig.
  maandag 30 november 2015 @ 11:34:40 #19
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157917958
We gaan naar werk en nemen mee:



Rijst, broccoli, beef meatballs en 2 hardgekookte eieren voor 12.30
Zoete aardappel, broccoli and chicken meatballs voor 15.30
2 XXL pancakes voor 10.00
Handje amandelen voor 14.00

Geen chocomel of drop. :Y)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_157918166
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 11:34 schreef Mr.J het volgende:
We gaan naar werk en nemen mee:

[ afbeelding ]

Rijst, broccoli, beef meatballs en 2 hardgekookte eieren voor 12.30
Zoete aardappel, broccoli and chicken meatballs voor 15.30
2 XXL pancakes voor 10.00
Handje amandelen voor 14.00

Geen chocomel of drop. :Y)
Eej :{

Lassen jullie trouwens wel eens een rustweek in? Heb de laatste tijd veel getraind. Het is niet zo dat mijn lichaam er echt om schreeuwt, maar mijn planning eigenlijk wel. Kan vandaag nog wel een keer trainen, maar heb eigenlijk nog nooit echt bewust een rustweek genomen.
pi_157918175
Ik snap niet dat mensen bij MM bestellen. Ze zijn niet goedkoop. Zal wel zijn omdat het "makkelijk" is.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 30 november 2015 @ 11:46:58 #22
69994 seto
-|||--------|||-
pi_157918194
11 euro voor 5 gehaktballen is wel prijzig ja.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_157918258
Ik vind mm niet heel prijzig eigenlijk, maar ik bestel het gedeeltelijk ook wel uit gemakzucht :9 het is gewoon handig om alles zo uit je vriezer in de pan te kunnen gooien.
pi_157918275
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:45 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Eej :{

Lassen jullie trouwens wel eens een rustweek in? Heb de laatste tijd veel getraind. Het is niet zo dat mijn lichaam er echt om schreeuwt, maar mijn planning eigenlijk wel. Kan vandaag nog wel een keer trainen, maar heb eigenlijk nog nooit echt bewust een rustweek genomen.
Ja af en toe kies ik er bewust voor om een week niks te doen. Kwestie van naar je lichaam luisteren, als ik merk dat ik ff rustig aan moet doen dan doe ik dat.
  maandag 30 november 2015 @ 11:57:24 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157918392
met rustweek ga je gains pakken toch
  maandag 30 november 2015 @ 12:13:17 #26
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157918640
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:45 schreef McNulty het volgende:
Ik snap niet dat mensen bij MM bestellen. Ze zijn niet goedkoop. Zal wel zijn omdat het "makkelijk" is.
Goedkoper dan de slager. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 30 november 2015 @ 12:15:32 #27
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157918672
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:46 schreef seto het volgende:
11 euro voor 5 gehaktballen is wel prijzig ja.
"Dit product is net als de kant-en-klare kipblokjes een enorm gemaks product. Zonder er maar enig werk aan te hebben kun je het na ontdooien meteen eten (opwarmen mogelijk), wat er voor zorgt dat je ontzettend snel je maaltijd op tafel hebt, je maaltijd kan preppen of een verpakking van 200gr ergens mee naar toe kan nemen. Daarnaast zijn deze meatballs al gekruid, handmade en echt enorm lekker.

Elke portie 200gr Muscle Meat beef meat-balls bevat maar liefst 41.6gr eiwit, en is gemaakt van 100% mager rundvlees wat komt op slechts 11.11% vet. Voor een gehaktbal zijn dit enorm goede voedingswaarde en beter zul je in alle waarschijnlijkheid niet tegen komen. De kant-en-klare gehaktballen die Nederland aanbiedt zijn vrijwel altijd <80% varkensvlees en bevatten soms nog wel eens 10% rundvlees. De gehaktballen die je vindt liggen tussen 13-17gr eiwit en de 15 en 30gr vet per 100gr product. Ergens ook logisch natuurlijk, want gehaktballen zijn normaal vaak meer voor feestjes, borrels etc, maar daar brengen wij verandering in.

De prijs van rauwe gehaktballen (100% rundvlees) ligt in Nederland rond de 9euro/kg. Om 1kg kant-en-klare beef meat-balls te maken is 1.2kg rundvlees nodig. Dit komt neer op een rauw prijs van 9.14euro/kg. Anders gezegd: voor slechts 14cent per kg extra, hebben wij het al volledig gegaard voor je en per portie verpakt, zodat er geen werk meer aan te pas komt.
"

http://musclemeat.nl/beef-meat-balls

Al klopt die laatste berekening volgens mij niet. :P
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_157918687
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:49 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind mm niet heel prijzig eigenlijk, maar ik bestel het gedeeltelijk ook wel uit gemakzucht :9 het is gewoon handig om alles zo uit je vriezer in de pan te kunnen gooien.
Bij de Lidl heb je zo'n zak met kippenborst, 4 euro nogwat en je hebt een zak vol kip, simpelweg in zo'n heteluchtzak stoppen, klein beetje olie en kruiden. Dan de oven in en klaar, je voert geen drol uit dan, enkel het in de oven te doen en eruit halen :)
pi_157918814
quote:
14s.gif Op maandag 30 november 2015 12:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Bij de Lidl heb je zo'n zak met kippenborst, 4 euro nogwat en je hebt een zak vol kip, simpelweg in zo'n heteluchtzak stoppen, klein beetje olie en kruiden. Dan de oven in en klaar, je voert geen drol uit dan, enkel het in de oven te doen en eruit halen :)
Wat moet ik met een zak vol kip :P ik varieer graag een beetje. Ene dag zalm, dan weer kip, of die meatballs, soms iets van de supermarkt. En de groente zijn gewoon super handig, niks meer snijden.
  maandag 30 november 2015 @ 12:25:22 #30
69994 seto
-|||--------|||-
pi_157918819
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 12:15 schreef Mr.J het volgende:

[..]

"Dit product is net als de kant-en-klare kipblokjes een enorm gemaks product. Zonder er maar enig werk aan te hebben kun je het na ontdooien meteen eten (opwarmen mogelijk), wat er voor zorgt dat je ontzettend snel je maaltijd op tafel hebt, je maaltijd kan preppen of een verpakking van 200gr ergens mee naar toe kan nemen. Daarnaast zijn deze meatballs al gekruid, handmade en echt enorm lekker.

Elke portie 200gr Muscle Meat beef meat-balls bevat maar liefst 41.6gr eiwit, en is gemaakt van 100% mager rundvlees wat komt op slechts 11.11% vet. Voor een gehaktbal zijn dit enorm goede voedingswaarde en beter zul je in alle waarschijnlijkheid niet tegen komen. De kant-en-klare gehaktballen die Nederland aanbiedt zijn vrijwel altijd <80% varkensvlees en bevatten soms nog wel eens 10% rundvlees. De gehaktballen die je vindt liggen tussen 13-17gr eiwit en de 15 en 30gr vet per 100gr product. Ergens ook logisch natuurlijk, want gehaktballen zijn normaal vaak meer voor feestjes, borrels etc, maar daar brengen wij verandering in.

De prijs van rauwe gehaktballen (100% rundvlees) ligt in Nederland rond de 9euro/kg. Om 1kg kant-en-klare beef meat-balls te maken is 1.2kg rundvlees nodig. Dit komt neer op een rauw prijs van 9.14euro/kg. Anders gezegd: voor slechts 14cent per kg extra, hebben wij het al volledig gegaard voor je en per portie verpakt, zodat er geen werk meer aan te pas komt.
"

http://musclemeat.nl/beef-meat-balls

Al klopt die laatste berekening volgens mij niet. :P
Fair enough. Maar eet je elke dag zo? Dan ben je per maand toch meer dan ¤600 aan eten kwijt?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 30 november 2015 @ 12:30:17 #31
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157918913
quote:
11s.gif Op maandag 30 november 2015 12:25 schreef seto het volgende:

[..]

Fair enough. Maar eet je elke dag zo? Dan ben je per maand toch meer dan ¤600 aan eten kwijt?
Dit eigenlijk elke werkdag.

Dan staat ontbijt (shake met whey en havermoutpoeder), post workout meal (rijst, broccoli, gekookt kipblokjes) en voor-t-slapen-maaltijd (pindakaas & whey shake) er niet bij.

In t weekend iets minder strikt. Dan gezellig met t gezin een boterhammetje etc mee eten. :)

Per maand 350 aan eten en supplementen. Dus valt op zich mee.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 30 november 2015 @ 13:56:19 #32
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_157920644
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:15 schreef DuTank het volgende:

[..]

Raad je dan proteïne shakes aan ofzo? Ik zou nu namelijk geen idee hebben hoeveel eiwitten ik binnen krijg. Wel meer dan voorheen, want ben er wel op gaan letten. Bijvoorbeeld meestal yoghurt/kwark ipv brood.
Eventueel, ja. Maar wat fathank en ZuidGrens al aangeven, dat moet je pas gaan doen wanneer je het niet redt met de rest van je voeding. Analyseer je huidige eetpatroon door alles wat je in je mond steekt in te voeren in een app als MFP. Alles afwegen dus. Dan krijg je inzicht in de verhoudingen van je macro's en of je voldoende eiwitten binnen krijgt. Pas dan kun je zeggen of het echt nodig is om te gaan supplementeren met eiwitshakes. Ikzelf gebruik ze bijvoorbeeld wel, maar dat heeft hoofdzakelijk te maken met gemak en met dat de kwark en kip me op een gegeven moment de strot wel uit komt. Door eiwitpoeder krijg ik voor mijn gevoel wat meer variatie in mijn voeding, ik gooi het bijvoorbeeld door de brinta en maak er magnetroncakejes mee.
Maar nogmaals, whey is niet noodzakelijk. Kijk eerst hoe ver je komt met je huidige eetpatroon en ga niet lukraak shakes drinken :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_157923327
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:50 schreef Questular het volgende:

[..]

Ja af en toe kies ik er bewust voor om een week niks te doen. Kwestie van naar je lichaam luisteren, als ik merk dat ik ff rustig aan moet doen dan doe ik dat.
Wat is af en toe? En wat doe je dan met je eetschema? Iets lager in de kcals en hoger in de eiwitten, of gewoon hetzelfde?
pi_157923336
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
met rustweek ga je gains pakken toch
Ben benieuwd....heb jij dat zo ervaren?
  maandag 30 november 2015 @ 16:15:16 #35
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157923482
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:45 schreef McNulty het volgende:
Ik snap niet dat mensen bij MM bestellen. Ze zijn niet goedkoop. Zal wel zijn omdat het "makkelijk" is.
Dat komt omdat men tegenwoordig niet meer de moeite neemt om een beetje fatsoenlijk te koken. Alles moet maar kant en klaar uit een zakje en een potje komen anders weet men het niet meer.

Best droevig eigenlijk :X.

niet perse bodybuilding-gerelateerd trouwens :@

Die 9euro de kilo die ze rekenen is wel optimistisch trouwens. Hier bij de keurslager 7,5 euro de kg, bij de turk nog goedkoper. Is dan geen extra mager gehakt, maar dat mot ik ook niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door fathank op 30-11-2015 16:22:11 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157923586
quote:
14s.gif Op maandag 30 november 2015 12:13 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Goedkoper dan de slager. :)
Maar niet goedkoper dan inslaan tijdens een aanbieding bij de supermarkt
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 30 november 2015 @ 16:21:59 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157923625
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:07 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ben benieuwd....heb jij dat zo ervaren?
ja zeker men noemt dit supercompensatie
pi_157924125
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 12:15 schreef Mr.J het volgende:

[..]

"Dit product is net als de kant-en-klare kipblokjes een enorm gemaks product. Zonder er maar enig werk aan te hebben kun je het na ontdooien meteen eten (opwarmen mogelijk), wat er voor zorgt dat je ontzettend snel je maaltijd op tafel hebt, je maaltijd kan preppen of een verpakking van 200gr ergens mee naar toe kan nemen. Daarnaast zijn deze meatballs al gekruid, handmade en echt enorm lekker.

Elke portie 200gr Muscle Meat beef meat-balls bevat maar liefst 41.6gr eiwit, en is gemaakt van 100% mager rundvlees wat komt op slechts 11.11% vet. Voor een gehaktbal zijn dit enorm goede voedingswaarde en beter zul je in alle waarschijnlijkheid niet tegen komen. De kant-en-klare gehaktballen die Nederland aanbiedt zijn vrijwel altijd <80% varkensvlees en bevatten soms nog wel eens 10% rundvlees. De gehaktballen die je vindt liggen tussen 13-17gr eiwit en de 15 en 30gr vet per 100gr product. Ergens ook logisch natuurlijk, want gehaktballen zijn normaal vaak meer voor feestjes, borrels etc, maar daar brengen wij verandering in.

De prijs van rauwe gehaktballen (100% rundvlees) ligt in Nederland rond de 9euro/kg. Om 1kg kant-en-klare beef meat-balls te maken is 1.2kg rundvlees nodig. Dit komt neer op een rauw prijs van 9.14euro/kg. Anders gezegd: voor slechts 14cent per kg extra, hebben wij het al volledig gegaard voor je en per portie verpakt, zodat er geen werk meer aan te pas komt.
"

http://musclemeat.nl/beef-meat-balls

Al klopt die laatste berekening volgens mij niet. :P
Rundertartaar is 10% vet (wettelijk vastgelegd) en daar betaal je bij de AH 8,75 per kg voor. Je betaalt gewoon 2,25 extra bij MM omdat het voorbereid is. Zo geweldig is het allemaal niet hoor.

Edit: ze gebruiken bereid gewicht dan wordt het 10,5 omgerekend naar 1,2 kg rauw tartaar bij de AH.

[ Bericht 0% gewijzigd door McNulty op 30-11-2015 17:08:16 ]
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_157924435
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

ja zeker men noemt dit supercompensatie
Daar heb je toch geen 168 uur voor nodig? Met een week niets doen raak ik juist kracht kwijt.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 30 november 2015 @ 19:20:08 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157927383
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef McNulty het volgende:

[..]

Daar heb je toch geen 168 uur voor nodig? Met een week niets doen raak ik juist kracht kwijt.
vriend je past dit ook toe in de macrocycli

bovendien doe je best niet helemaal niks maar gewn beetje relaxed trainen

[ Bericht 7% gewijzigd door kaasplankje op 30-11-2015 19:26:53 ]
pi_157929286
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:45 schreef McNulty het volgende:
Ik snap niet dat mensen bij MM bestellen. Ze zijn niet goedkoop. Zal wel zijn omdat het "makkelijk" is.
Mwah ook niet duur en de kwaliteit is een stuk beter. Nadat ik de (rauwe) kip daar heb gekocht hoef ik die (volgespoten met water) kip van de supermarkt niet meer. Overigens is de rauwe kip iets goedkoper dan bij de AH.

Overigens de enige kant en klare dingen die ik daar koop zijn die meatballs dus misschien ben ik niet de gemiddelde doelgroep. Maar het rauwe vlees is van goede kwaliteit en echt niet duur.
pi_157929938
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

vriend je past dit ook toe in de macrocycli

bovendien doe je best niet helemaal niks maar gewn beetje relaxed trainen
want je weet hoe ik train :')
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_157930833
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 20:29 schreef Multiply het volgende:

[..]

Mwah ook niet duur en de kwaliteit is een stuk beter. Nadat ik de (rauwe) kip daar heb gekocht hoef ik die (volgespoten met water) kip van de supermarkt niet meer. Overigens is de rauwe kip iets goedkoper dan bij de AH.

Overigens de enige kant en klare dingen die ik daar koop zijn die meatballs dus misschien ben ik niet de gemiddelde doelgroep. Maar het rauwe vlees is van goede kwaliteit en echt niet duur.
Nooit gehaald daar, maar supermarktvlees is echt bagger: dat koop ik nooit meer.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_157932691
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 21:09 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nooit gehaald daar, maar supermarktvlees is echt bagger: dat koop ik nooit meer.
Gewoon 100 gram goede slager kip en 100 gram AH kip in twee pannen doen. AH kip wordt 10 keer zo klein door al die troep erin. :')
pi_157935649
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

oa direct het gevoel dat mijn spieren worden bijgeladen als het ware en verder na een paar dagen zie ik al groot verschil in groei. Althans, dat gevoel heb ik.
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:15 schreef DuTank het volgende:

[..]

Raad je dan proteïne shakes aan ofzo? Ik zou nu namelijk geen idee hebben hoeveel eiwitten ik binnen krijg. Wel meer dan voorheen, want ben er wel op gaan letten. Bijvoorbeeld meestal yoghurt/kwark ipv brood.
Je drinkt wel liters suiker, maar hebt geen idee hoe het met je eiwitten zit? Volgens mij moet je even naar je prioriteiten kijken. :)
pi_157935884
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:23 schreef Nic1 het volgende:

[..]


[..]

Je drinkt wel liters suiker, maar hebt geen idee hoe het met je eiwitten zit? Volgens mij moet je even naar je prioriteiten kijken. :)
Bedankt maar ok?
pi_157940609
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:06 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Wat is af en toe? En wat doe je dan met je eetschema? Iets lager in de kcals en hoger in de eiwitten, of gewoon hetzelfde?
Dr zit geen regelmaat in. Als ik merk dat ik wel wat rust kan gebruiken dan sport ik een weekje niet. Qua voeding blijf ik gewoon hetzelfde doen.
pi_157940685
Vorige week zelf ook een rustweek toegepast, niet echt gepland maar kwam toevallig zo uit (het sporten kwam dus totaal niet uit :@ )

Achteraf gezien was mijn lichaam daar ook wel aan toe. Tevens zondag alles lekker los laten masseren en damn.. wat zat alles vast zeg! :+

Deze week ben ik dus weer als herboren *O*
pi_157940951
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 21:09 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Nooit gehaald daar, maar supermarktvlees is echt bagger: dat koop ik nooit meer.
Inderdaad, als je dat bakt zit je halve pan vol met water. De kip van MM is wel echt een aanrader. En met iets van 6 euro per kg ook gewoon een goede prijs.
  dinsdag 1 december 2015 @ 11:59:52 #50
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157941730
quote:
14s.gif Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef McNulty het volgende:

[..]

Maar niet goedkoper dan inslaan tijdens een aanbieding bij de supermarkt
Kwaliteit is hoger dan de supermarkt. Verlijk maar eens een kipfilet van de super of van MM.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:33:21 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157950166
Fuck hé, ik moet van de fysio:
1) een oefening doen waarbij ik mijn heup van voor naar achter draai en terug.
2) mezelf opnemen terwijl ik mijn squats en DL's doe.

Dat wordt gênant...
pi_157950258
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Fuck hé, ik moet van de fysio:
1) een oefening doen waarbij ik mijn heup van voor naar achter draai en terug.
2) mezelf opnemen terwijl ik mijn squats en DL's doe.

Dat wordt gênant...
Hoezo? Kan zeer leerzaam zijn.
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:38:05 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157950297
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:36 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Hoezo? Kan zeer leerzaam zijn.
Dat opnemen is gewoon full-bro. Dat alleen zou ik wel overheen komen. Maar dat met die heupen draaien is echt te gênant voor woorden.
Kijk even hoe dat eruit ziet:
http://www.bodybuilding.c(...)standing-pelvic-tilt

Die kerel doet de helft van de oefening, je moet erbij bedenken dat het nog terug moet. En dat 3x10... :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:38:35 #54
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157950308
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Fuck hé, ik moet van de fysio:
1) een oefening doen waarbij ik mijn heup van voor naar achter draai en terug.
2) mezelf opnemen terwijl ik mijn squats en DL's doe.

Dat wordt gênant...
Jezelf filmen tijdens een Zumba-les lijkt me chananter
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:39:25 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157950330
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Jezelf filmen tijdens een Zumba-les lijkt me chananter
Dat is waar. Hij had me ook kunnen dwingen te gaan crossfitten. Dan kom ik er nog goed vanaf, dat ik alleen hoef te gaan staan luchtneuken.
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:40:17 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157950355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat opnemen is gewoon full-bro. Dat alleen zou ik wel overheen komen. Maar dat met die heupen draaien is echt te gênant voor woorden.
Kijk even hoe dat eruit ziet:
http://www.bodybuilding.c(...)standing-pelvic-tilt

Die kerel doet de helft van de oefening, je moet erbij bedenken dat het nog terug moet. En dat 3x10... :')
Als je dan toch bamg bent om voor Jan joker te staan doe je dat toch lekker thuis.

En je lifts filmen is full-bro? Die vat ik niet. Bro associeer ik vooral negatief in de gym.

Je lifts filmen zodat je kan analyseren waar je verbeterpunten liggen is weinig negatiefs aan op te merken imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157950398
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat opnemen is gewoon full-bro. Dat alleen zou ik wel overheen komen. Maar dat met die heupen draaien is echt te gênant voor woorden.
Kijk even hoe dat eruit ziet:
http://www.bodybuilding.c(...)standing-pelvic-tilt

Die kerel doet de helft van de oefening, je moet erbij bedenken dat het nog terug moet. En dat 3x10... :')
Hmm, zou me er nog niet zo druk over maken.
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:46:03 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157950494
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je dan toch bamg bent om voor Jan joker te staan doe je dat toch lekker thuis.

En je lifts filmen is full-bro? Die vat ik niet. Bro associeer ik vooral negatief in de gym.

Je lifts filmen zodat je kan analyseren waar je verbeterpunten liggen is weinig negatiefs aan op te merken imho.

Meh, ik vind het wel redelijk bro om je lifts te filmen. Riekt toch naar eigengeilerij.
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:46:36 #59
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_157950504
Lifts filmen vind ik zelf weinig bro's aan, het (laten) analyseren van lifts vind ik voor mezelf juist erg nuttig. Ik train zelf meestal alleen dus het maken van filmpjes geeft me juist te mogelijkheid om te checken of het techniek-wise wel ok gaat.

Vandaag werkte de zwaartekracht me nogal tegen ;( Vorige week een prima benchsessie gehad met 45 kg voor 4x6, kreeg 'm vandaag met 47,5 amper omhoog. 4, 4, 3 reps in 3 sets en de laatste reps kwamen allemaal uit de tenen. Ben bang dat de grote plate nog even moet wachten :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_157950559
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat opnemen is gewoon full-bro. Dat alleen zou ik wel overheen komen. Maar dat met die heupen draaien is echt te gênant voor woorden.
Kijk even hoe dat eruit ziet:
http://www.bodybuilding.c(...)standing-pelvic-tilt

Die kerel doet de helft van de oefening, je moet erbij bedenken dat het nog terug moet. En dat 3x10... :')
Hemeltje, kom je daar nog wel overheen? De kans is érg groot de iedereen in de gym naar je gaat wijzen en je gaat uitlachen.
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:49:33 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157950573
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:49 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Hemeltje, kom je daar nog wel overheen? De kans is érg groot de iedereen in de gym naar je gaat wijzen en je gaat uitlachen.
Weet ik. En dan raak ik al mijn gains kwijt van het huilen. :'(
  donderdag 3 december 2015 @ 20:15:17 #62
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_157994238
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Meh, ik vind het wel redelijk bro om je lifts te filmen. Riekt toch naar eigengeilerij.
Want jij wilt je techniek verbeteren en je mijlpalen nietvastleggen?
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  donderdag 3 december 2015 @ 20:34:17 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_157994747
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:15 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Want jij wilt je techniek verbeteren en je mijlpalen nietvastleggen?
Waarom zou ik mijn mijlpalen willen vastleggen? Voor mijn HEMA-herinneringenboek?
pi_158004552
Ken iemand variaties van de squat/deadlift die de nadruk weerleggen van de benen naar rug/core?

Squatten en deadline zijn voor mij de basis van mijn schema, probleem is nu alleen dat mijn benen te groot worden. Vooral de bovenbenen zorgen voor problemen. Hoe kan je nou te grote benen hebben? Nou, voor pakken heb ik maat 102 en ik merk dat de pantalons die daarbij horen te strak beginnen te zitten. Nu kan de kleermaker de pantalon wel wat verwijden, maar mijn bovenbenen moeten niet veel groter worden.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:05:56 #65
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_158005250
Stiflegged DL?

Bij SQ zal de nadruk altijd op de benen blijven liggen. Misschien wat meer activatie van glutes, maar dan heb je straks hetzelfde probleem met je broeken :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_158006038
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:17 schreef obsama het volgende:
Ken iemand variaties van de squat/deadlift die de nadruk weerleggen van de benen naar rug/core?

Squatten en deadline zijn voor mij de basis van mijn schema, probleem is nu alleen dat mijn benen te groot worden. Vooral de bovenbenen zorgen voor problemen. Hoe kan je nou te grote benen hebben? Nou, voor pakken heb ik maat 102 en ik merk dat de pantalons die daarbij horen te strak beginnen te zitten. Nu kan de kleermaker de pantalon wel wat verwijden, maar mijn bovenbenen moeten niet veel groter worden.
Op maat een kostuum kopen. Als je iets aan bodybuilden of andere dergelijke sporten doet ga je no way in (goed zittende) confectiekostuums passen, tenzij je niet eet.
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:23:07 #67
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_158007354
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijn mijlpalen willen vastleggen? Voor mijn HEMA-herinneringenboek?
Bedankt voor de tip, ga er vanavond meteen mee aan de slag als bro zijnde ;)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:51:43 #68
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158011569
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijn mijlpalen willen vastleggen? Voor mijn HEMA-herinneringenboek?
Asperger much?

Inlevingsvermogen van een barbell heb je.

[ Bericht 4% gewijzigd door fathank op 04-12-2015 15:58:33 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:01:30 #69
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158011772
Lifts filmen + kritisch kijken naar je lifts = leren = beter liften = winnen.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158011793
SmolovJR heeft gewoon geholpen. _O- Wel goed gelet op eten, niets skippen etc. dus kan aan meerdere dingen liggen maar toch 7,5kg op m'n 1RM en 3RM ligt hoger. Nu hopen dat het vast te houden is.
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:06:13 #71
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158011863
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:02 schreef Faeroer het volgende:
SmolovJR heeft gewoon geholpen. _O- Wel goed gelet op eten, niets skippen etc. dus kan aan meerdere dingen liggen maar toch 7,5kg op m'n 1RM en 3RM ligt hoger. Nu hopen dat het vast te houden is.
Smolov is toch vooral bedoeld om op te werken naar een kortstondige piek en niet voor permanente gains? Of ben ik abuis?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158013679
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Smolov is toch vooral bedoeld om op te werken naar een kortstondige piek en niet voor permanente gains? Of ben ik abuis?
Zo heb ik het ook gelezen, maar een mens mag hopen. :D Ben al blij als ik +2,5kg vast kan houden, bench ging echt tijd slecht.
  vrijdag 4 december 2015 @ 18:47:07 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158014818
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Asperger much?

Inlevingsvermogen van een barbell heb je.

Vethenk pls.
  vrijdag 4 december 2015 @ 21:52:51 #74
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158020557
Even backloggen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Verbosity op 04-12-2015 21:59:57 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 4 december 2015 @ 22:33:09 #75
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158022019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:58 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Zo'n half-rack is wel echt fucking ideaal zeg.

Eergister trouwens 110kg getild met goede vorm (plusminus wat gekreun) :@

De rest gaat trouwens niet zo hard. Dacht dat ik de low bar squat redelijk onder de knie had, maar boven de 60 kilo(jaja i know) krijg ik toch nog een kromming in mijn onderrug als ik helemaal naar beneden ga. Wellicht wat hammie/glutes rekoefeningen gaan doen?
Valsalva manoeuvre goed toepassen en algemeen rekken van posterior chain. Wat ook goed werkt is gewend raken aan de bodem positie door zo diep mogelijk te squatten op bodyweight en met 40% van je werkgewichten. Vervolgens in de bodem positie erop letten om de correcte houding vast te houden. Dus bekken naar voren gekanteld, borst vooruit en Valsalva.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:23 schreef Drinky het volgende:
Net terug van een sessie oly liften. Voornamelijk met snatch bezig geweest maar daar moet ik heel erg aan techniek werken. Maar dit is dus wel wat ik zocht, niet die crossfit BS. Kijken of ik voor een maand een abo kan regelen.

Met snatch keertje balans verloren en bar op mijn scheen laten vallen, die knurling stript je scheen gewoon van alle huid die erop zit :')
Hier hadden ze de center knurling ruwer in het midden en de buitenste knurling normaal. Ideaal om de hals open te schrapen :D

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:24 schreef Quotidien het volgende:
Onlangs begonnen met krachttraining, en op aanraden van de trainer daar een 3x12 programma samengesteld gekregen. Alleen heb ik bij oefeningen voor de biceps/triceps dat mijn armen enorm verzuren en ik de gewichten niet meer omhoog krijg (curls?). Maar dan zonder dat branderige gevoel en dat het gewoon te zwaar wordt.. de spieren doen gewoon niks meer terwijl het niet eens zo zwaar is.

Ik realiseer me dat deze comment ontzettend leek en noob klinkt. :@ Maar enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heeft te maken met de energiesystemen van het lichaam. Zijn drie hoofdgroepen. Komt er kort op neer dat ze verschillen in de hoeveelheid energie die ze opleveren (efficiëntie) en de snelheid waarmee ze beschikbaar zijn. Wordt te langdradig om dit hier uit te leggen. Mocht je er interesse in hebben weet ik nog wel een paar bronnen die het goed uitleggen.

Een spier bevat slechts een zeer kleine hoeveelheid energie in de vorm van ATP(adenosine tri fosfaat) die direct beschikbaar is om werkt te leveren. Binnen enkele seconden is deze op en wordt weer zo snel mogelijk aangevuld door creatine fosfaten waarmee de spier langer door kan gaan. Na enkele tientallen seconden is dit op en heeft de spier geen direct aanspreekbare energie meer. Oftewel het gevoel dat je bijna geen kracht meer kan zetten. Tot dusver.... Dit is simpel uitgelegd en gaat veel dieper, echter kan je hier beter zelf in gaan verdiepen als het je interesseert.
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:45 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Eej :{

Lassen jullie trouwens wel eens een rustweek in? Heb de laatste tijd veel getraind. Het is niet zo dat mijn lichaam er echt om schreeuwt, maar mijn planning eigenlijk wel. Kan vandaag nog wel een keer trainen, maar heb eigenlijk nog nooit echt bewust een rustweek genomen.
Na 6 weken trainen hou ik 1 week rust. Dit is niet compleet niks doen, maar alle sets op z'on 60% uitvoeren om ze wat te ontlasten. Zo hou je de vorm/kracht en alles nog goed op peil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Fuck hé, ik moet van de fysio:
1) een oefening doen waarbij ik mijn heup van voor naar achter draai en terug.
2) mezelf opnemen terwijl ik mijn squats en DL's doe.

Dat wordt gênant...
Het kantelen van je bekken om de normale/neutrale positie van je rug te behouden is juist belangrijk tijdens het liften. Zou ook niet raar opkijken als iemand het doet. Meeste mensen verneuken zichzelf juist door niet op dit soort dingen te letten.

Opnemen van jezelf kunnen zowel de fysio als jij veel van leren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:17 schreef obsama het volgende:
Ken iemand variaties van de squat/deadlift die de nadruk weerleggen van de benen naar rug/core?

Squatten en deadline zijn voor mij de basis van mijn schema, probleem is nu alleen dat mijn benen te groot worden. Vooral de bovenbenen zorgen voor problemen. Hoe kan je nou te grote benen hebben? Nou, voor pakken heb ik maat 102 en ik merk dat de pantalons die daarbij horen te strak beginnen te zitten. Nu kan de kleermaker de pantalon wel wat verwijden, maar mijn bovenbenen moeten niet veel groter worden.
Stiff-legged deadlifts of goodmornings zijn de beste keuzes. Alleen werk je nu om het probleem heen. Koop de pantalons gewoon een maat groter en laat ze bijwerken. Done....

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Smolov is toch vooral bedoeld om op te werken naar een kortstondige piek en niet voor permanente gains? Of ben ik abuis?
Klopt, je piekt op een bepaald punt. Alleen behoud je na de piek de extra kracht deels. Dus 2 stappen vooruit en 1 terug. ^O^
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zondag 6 december 2015 @ 13:44:44 #76
450851 Flaspers
sapperdefaps
pi_158055224
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Jezelf filmen tijdens een Zumba-les lijkt me chananter
Er is niets mis met een beetje rond huppelen op een beat? hahaha
pi_158055377
Iemand die het volgende kan uitleggen:?

Je BP't volgens overload progressie schema, dus elke sessie 2,5 op de bar erbij. Alles gaat goed, elke keer lukt het je en bij je laatste set van 70KG red je het net aan.

Je denkt nice! Volgende sessie gooi je 72,5 op de bar, en de 2e set fail je al..

Dit snap ik niet, je kan zooolang die overload hebben maar dan ineens failen op de 2e set. En dan heb ik 't niet over een moment opname maar gewoon de 2e en 3e keer ook failen. Hoe zit dit? Het lijkt net alsof je lichaam vanaf een bepaald gewicht zegt NEE.
  zondag 6 december 2015 @ 14:41:05 #78
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158056403
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef BredeBroeder het volgende:
Iemand die het volgende kan uitleggen:?

Je BP't volgens overload progressie schema, dus elke sessie 2,5 op de bar erbij. Alles gaat goed, elke keer lukt het je en bij je laatste set van 70KG red je het net aan.

Je denkt nice! Volgende sessie gooi je 72,5 op de bar, en de 2e set fail je al..

Dit snap ik niet, je kan zooolang die overload hebben maar dan ineens failen op de 2e set. En dan heb ik 't niet over een moment opname maar gewoon de 2e en 3e keer ook failen. Hoe zit dit? Het lijkt net alsof je lichaam vanaf een bepaald gewicht zegt NEE.
Het kunnen verschillende dingen zijn die dat veroorzaken. Voeding, rust, maar meestal zal het je CNS zijn die oververmoeid raakt. Wat weer veroorzaakt kan worden door die eerste twee, maar ik doel op overbelasting.

Het is beter om op dat moment even een stapje terug te nemen en op zeg niet meer dan 80% te trainen. 531 heeft bijvoorbeeld niet voor niks na 3 weken progressief trainen een deload week.
pi_158056451
Doe je 3x5/5x5 ? Wat beweegt jou om van 70kg naar 72,5kg te gaan? Is misschien persoonlijk, maar ik zou niet zo snel een lineaire progressie methode gebruiken met 'volgende sessie +2,5/+5,0kg' dingetjes. Als je net aan met een halve grind 5x 70kg doet, ga je no way 5x72,5kg doen denk ik. Zou zelf RPE 8,5/9 gebruiken, alvorens je verder gaat. Een rep of wat in de tank laten zitten, ipv elke sessie een grind-festijn te maken.
pi_158056489
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:43 schreef Faeroer het volgende:
Doe je 3x5/5x5 ? Wat beweegt jou om van 70kg naar 72,5kg te gaan? Is misschien persoonlijk, maar ik zou niet zo snel een lineaire progressie methode gebruiken met 'volgende sessie +2,5/+5,0kg' dingetjes. Als je net aan met een halve grind 5x 70kg doet, ga je nou way 5x72,5kg doen denk ik. Zou zelf RPE 8,5/9 gebruiken, alvorens je verder gaat. Een rep of wat in de tank laten zitten, ipv elke sessie een grind-festijn te maken.
Ik hit de laatste tijd al helemaal geen PR's meer, sport meer om op niveau te blijven dan om echt progressie te boeken..

Heb voorheen 5x5 gedaan, daar was m'n max een 5x5 115KG SQ. Toen had ik daarna een week deload gedaan, maar toen ik weer 115KG probeerde lukte me 1 setje, en de 2e set ging ik finaal op m'n bek.
  zondag 6 december 2015 @ 14:46:50 #81
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158056508
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:54 schreef BredeBroeder het volgende:
Iemand die het volgende kan uitleggen:?

Je BP't volgens overload progressie schema, dus elke sessie 2,5 op de bar erbij. Alles gaat goed, elke keer lukt het je en bij je laatste set van 70KG red je het net aan.

Je denkt nice! Volgende sessie gooi je 72,5 op de bar, en de 2e set fail je al..

Dit snap ik niet, je kan zooolang die overload hebben maar dan ineens failen op de 2e set. En dan heb ik 't niet over een moment opname maar gewoon de 2e en 3e keer ook failen. Hoe zit dit? Het lijkt net alsof je lichaam vanaf een bepaald gewicht zegt NEE.
Je geeft zelf het antwoord al ;)
Progressieve overload qua gewicht hoeft ook niet elke training plaats te vinden.
Als ik 2,5 verhoog houd ik dat gewicht aan totdat ik 2 extra reps met dat gewicht kan, dan verhoog ik pas weer 2,5.
Je krijgt je overload dan uit reps ipv gewicht.
Op deze manier fail ik veel minder vaak en merk dat dat voor mijn motivatie stukken beter is.
pi_158056514
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:45 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik hit de laatste tijd al helemaal geen PR's meer, sport meer om op niveau te blijven dan om echt progressie te boeken..

Heb voorheen 5x5 gedaan, daar was m'n max een 5x5 115KG SQ. Toen had ik daarna een week deload gedaan, maar toen ik weer 115KG probeerde lukte me 1 setje, en de 2e set ging ik finaal op m'n bek.
Moeilijk te zeggen van een afstandje, maar zou ook heel goed kunnen zijn wat Snakey zegt of stress, voeding, techniek etc. Je zou ook kunnen PR'en aan de hand van meer reps. Kijken of je bv 6 reps met 70kg kan doen.
pi_158056555
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:46 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al ;)
Progressieve overload qua gewicht hoeft ook niet elke training plaats te vinden.
Als ik 2,5 verhoog houd ik dat gewicht aan totdat ik 2 extra reps met dat gewicht kan, dan verhoog ik pas weer 2,5.
Je krijgt je overload dan uit reps ipv gewicht.
Op deze manier fail ik veel minder vaak en merk dat dat voor mijn motivatie stukken beter is.
Dus bijvoorbeeld eerst 5x7 voordat je met 5x5 (hoger gewicht) begint?
  zondag 6 december 2015 @ 14:51:47 #84
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_158056599
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:48 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dus bijvoorbeeld eerst 5x7 voordat je met 5x5 (hoger gewicht) begint?
Exact.
pi_158056650
http://www.johnphung.com/personal-records/

Die gozer probeert overal PR's te scoren aan de hand van verschillende rep maxes. Is heel motiverend om bij te houden.
  zondag 6 december 2015 @ 20:21:45 #86
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158065240
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:46 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al ;)
Progressieve overload qua gewicht hoeft ook niet elke training plaats te vinden.
Als ik 2,5 verhoog houd ik dat gewicht aan totdat ik 2 extra reps met dat gewicht kan, dan verhoog ik pas weer 2,5.
Je krijgt je overload dan uit reps ipv gewicht.
Op deze manier fail ik veel minder vaak en merk dat dat voor mijn motivatie stukken beter is.
Ah, fair enough! Ik loop ook wat met plateaus te hikken op oefeningen momenteel. Volume eerst omhoog klinkt als een aardige basis om op vooruit te werken. Die faalsets werken bij mij namelijk niet zo lekker op het zelfvertrouwen :')
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158081908
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:21 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ah, fair enough! Ik loop ook wat met plateaus te hikken op oefeningen momenteel. Volume eerst omhoog klinkt als een aardige basis om op vooruit te werken. Die faalsets werken bij mij namelijk niet zo lekker op het zelfvertrouwen :')
Als ik heel eerlijk kijk naar m'n plateau's bij het benchen en deadliften is volume (op wat voor manier dan ook) altijd de oplossing, of het nou rep PR's of meer sets is, meer volume. :D
  maandag 7 december 2015 @ 17:29:04 #88
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158084332
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:53 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk kijk naar m'n plateau's bij het benchen en deadliften is volume (op wat voor manier dan ook) altijd de oplossing, of het nou rep PR's of meer sets is, meer volume. :D
Ik loop nu voor het eerst sinds ik powerlift tegen plateaus aan, dus ik ben wat zoekende naar wat een oplossing zou kunnen zijn. Komende tijd zal ik wel volume toepassen in de hoop die plateaus te doorbreken! Een andere oplossing zou meer eten zijn, ik eet onder mijn onderhoud, maar ik wil nog wat verder cutten. De benefits van meer eten zal ik dus later pas ondervinden :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158084652
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:29 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ik loop nu voor het eerst sinds ik powerlift tegen plateaus aan, dus ik ben wat zoekende naar wat een oplossing zou kunnen zijn. Komende tijd zal ik wel volume toepassen in de hoop die plateaus te doorbreken! Een andere oplossing zou meer eten zijn, ik eet onder mijn onderhoud, maar ik wil nog wat verder cutten. De benefits van meer eten zal ik dus later pas ondervinden :P
Misschien interessant om te lezen voor jou.
https://www.t-nation.com/training/strength-training-for-women
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 7 december 2015 @ 18:05:13 #90
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158085103
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:42 schreef McNulty het volgende:

[..]

Misschien interessant om te lezen voor jou.
https://www.t-nation.com/training/strength-training-for-women
Hee, dank je! Hier staan best wat dingen in die ik nog niet wist. Het verklaart wel een aantal dingen (sneller herstel, werksets van 5 reps die best dicht tegen mijn 1RM aan lopen) waar ik tegenaan liep, die toch anders werken voor mijn - mannelijke - trainbuddy.

Op dit moment volg ik sinds een week of wat Candito's lineaire programma, maar als ik dit artikel zo lees moet ik me wellicht afvragen of werksets van 6 wel the trick doen voor mij.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158088678
Sup guys,

ik ben op zoek naar een motivational story welke ongeveer als volgt gaat.

Gast zegt dat hij alles er voor over heeft om er uit te zien als de persoon met wie hij praat. Die persoon nodigt hem uit om de dag erna om 05:00 te trainen zodat hij de rest van zijn dag met zijn kinderen dingen kan doen (feestdagen oid). Waarop die gast nee zegt en de persoon hem uitlacht en gasten als hem gebruikt als motivatie (met z'n sigaar en glas whiskey in de hand oid).

Doeth et een belletje rinkelen bij iemand?
  maandag 7 december 2015 @ 20:14:05 #92
69994 seto
-|||--------|||-
pi_158088863
Klinkt niet echt motiverend, meer als een douchebag.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_158089223
150 gezet op de squat, nog 10kg voor die 1000lbs club :D
pi_158093393
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:25 schreef Snorrenbaard het volgende:
150 gezet op de squat, nog 10kg voor die 1000lbs club :D
Nice!
pi_158093628
Feli man!
pi_158094499
Thanks guys!
pi_158096377
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:07 schreef MrGuma het volgende:
Sup guys,

ik ben op zoek naar een motivational story welke ongeveer als volgt gaat.

Gast zegt dat hij alles er voor over heeft om er uit te zien als de persoon met wie hij praat. Die persoon nodigt hem uit om de dag erna om 05:00 te trainen zodat hij de rest van zijn dag met zijn kinderen dingen kan doen (feestdagen oid). Waarop die gast nee zegt en de persoon hem uitlacht en gasten als hem gebruikt als motivatie (met z'n sigaar en glas whiskey in de hand oid).

Doeth et een belletje rinkelen bij iemand?
https://www.t-nation.com/powerful-words/merry-christmas-bob
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:05:33 #98
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_158099093
quote:
Die staat ook nog in mijn favorites sinds jaren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:14:15 #99
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158104930
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:25 schreef Snorrenbaard het volgende:
150 gezet op de squat, nog 10kg voor die 1000lbs club :D
Wauw! _O_

quote:
Made me smile. Goed artikel wel. Ik ken wel een aantal mensen die ik dat zou willen laten lezen :')

Vandaag heb ik, net als gisteren, n.a.v. het artikel van T-nation eens sets van 3 gedaan. De squats en deadlifts voelden solid en inderdaad had ik, net als anders niet veel tijd (3 minuten?) nodig om te herstellen. Vandaag bench gedaan waar ik vorige week heimelijk faalde. De sets van 3 lukten wel en na 5 sets nog voor 1 zwaardere rep gegaan om een PR te hitten :P

Jammer genoeg kon ik afgelopen zondag niet bij de maxdag hier in de buurt. Ik begreep van mijn liftbuddy dat er volgend jaar wel weer een meet is. De zwaarste deadlift bij de vrouwen was 125kg. Ik maak er maar een missie van om komend jaar zo te trainen dat mijn deadlift max meer is dan dat :P
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 8 december 2015 @ 14:49:25 #100
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158108759
quote:
That's the shit. Thanks man
pi_158120791
Wanneer je goodmornings doet, maar ecto's zeggen dat je squatform slecht is. :')
pi_158130866
Goed, lactose intolerantie nu onder controle dus ik ben sinds vorige week alles weer aan het oppakken. Nu ben ik weer een eetschema aan het samen stellen maar ik kom (aardig) wat Kcal tekort. Dit is m'n schema so far:



Notes: Dit is een template schema. Er kunnen variaties in zitten, met name bij dinner (suggesties zijn welkom).

Ik zoek eten wat voor +- 200 kcal en +-400-600 kcal extra toevoegt. Wat adviseren jullie? Ik ben lactose intolerant dus dit limiteert mijn opties enorm.
pi_158130941
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:33 schreef MrGuma het volgende:
Goed, lactose intolerantie nu onder controle dus ik ben sinds vorige week alles weer aan het oppakken. Nu ben ik weer een eetschema aan het samen stellen maar ik kom (aardig) wat Kcal tekort. Dit is m'n schema so far:

[ link | afbeelding ]

Notes: Dit is een template schema. Er kunnen variaties in zitten, met name bij dinner (suggesties zijn welkom).

Ik zoek eten wat voor +- 200 kcal en +-400-600 kcal extra toevoegt. Wat adviseren jullie? Ik ben lactose intolerant dus dit limiteert mijn opties enorm.
Noten, pindakaas, avocado.
pi_158130982
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:38 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Noten, pindakaas, avocado.
Hmm 50 gr ongezouten noten levert idd al grofweg 300kcal op. Nice, thanks.
pi_158131028
Eitje kan ook nog wel bij, weer wat protein en vet. 80 kcal dacht ik per ei 4,5gr eiwit/7gr vet of andersom? Eitje

[ Bericht 21% gewijzigd door Faeroer op 09-12-2015 16:48:24 ]
  woensdag 9 december 2015 @ 16:44:57 #107
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158131066
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:33 schreef MrGuma het volgende:
Goed, lactose intolerantie nu onder controle dus ik ben sinds vorige week alles weer aan het oppakken. Nu ben ik weer een eetschema aan het samen stellen maar ik kom (aardig) wat Kcal tekort. Dit is m'n schema so far:

[ link | afbeelding ]

Notes: Dit is een template schema. Er kunnen variaties in zitten, met name bij dinner (suggesties zijn welkom).

Ik zoek eten wat voor +- 200 kcal en +-400-600 kcal extra toevoegt. Wat adviseren jullie? Ik ben lactose intolerant dus dit limiteert mijn opties enorm.
Je totaal is erg laag? Flinke cut?
pi_158131166
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:42 schreef Faeroer het volgende:
Eitje kan ook nog wel bij, weer wat protein en vet. 80 kcal dacht ik per ei 4,5gr eiwit/7gr vet of andersom? Eitje
Heb ik inderdaad ook overwogen. Zou ik eventueel op m'n vrije dagen kunnen toepassen. Dank!

quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je totaal is erg laag? Flinke cut?
Nee dat is nog van vroeger toen ik drastisch aan het afvallen was. Ik heb eigenlijk nooit meer de moeite genomen om dit aan te passen.

Ik ben aan het bekijken op welke hoeveelheid ik precies wil zitten voor zowel train dagen als niet train dagen. Al die online calculators geven +3000 aan. Dat is gegarandeerd fout. Grappig dat het je opvalt trouwens :)
  woensdag 9 december 2015 @ 16:52:01 #109
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158131232
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:49 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Heb ik inderdaad ook overwogen. Zou ik eventueel op m'n vrije dagen kunnen toepassen. Dank!

[..]

Nee dat is nog van vroeger toen ik drastisch aan het afvallen was. Ik heb eigenlijk nooit meer de moeite genomen om dit aan te passen.

Ik ben aan het bekijken op welke hoeveelheid ik precies wil zitten voor zowel train dagen als niet train dagen. Al die online calculators geven +3000 aan. Dat is gegarandeerd fout. Grappig dat het je opvalt trouwens :)

Ah okee. Het viel me op doordat ik naar de lunch keek. Ik eet ongeveer hetzelfde voor lunch, maar dan minstens het dubbele. :P
pi_158131270
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ah okee. Het viel me op doordat ik naar de lunch keek. Ik eet ongeveer hetzelfde voor lunch, maar dan minstens het dubbele. :P
Haha van wat ik mij nog herinner zit jij nu op het niveau waar ik weer naartoe wil. Flinke maaltijden overigens. Inspiratie wijs, wat is jouw ontbijt en jouw snacks?
  woensdag 9 december 2015 @ 17:10:56 #111
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158131585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:53 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Haha van wat ik mij nog herinner zit jij nu op het niveau waar ik weer naartoe wil. Flinke maaltijden overigens. Inspiratie wijs, wat is jouw ontbijt en jouw snacks?
Meestal 80 gram havermout met halfvolle melk, en een eiwit shake. Dat is iets meer dan 600 kcal. 's Morgens snack ik een banaan, of twee, en 's middags meestal iets met teveel suiker zoals een muesli reep, of twee. ( :+ ) Eigenlijk niet goed die suikers, maar ik voel me vaak wat flauw in de de middag en dan helpt dat wel. En dan ergens in de dag, niet op een vast tijdstip pak ik een handje noten.

Ik ben trouwens ook lactose intolerant, maar in de havermout heb ik er om eea reden geen last van.
pi_158131653

Ik gooi deze toch even neer, geweldige video's de laatste paar dagen door hem.
pi_158131812
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Meestal 80 gram havermout met halfvolle melk, en een eiwit shake. Dat is iets meer dan 600 kcal. 's Morgens snack ik een banaan, of twee, en 's middags meestal iets met teveel suiker zoals een muesli reep, of twee. ( :+ ) Eigenlijk niet goed die suikers, maar ik voel me vaak wat flauw in de de middag en dan helpt dat wel. En dan ergens in de dag, niet op een vast tijdstip pak ik een handje noten.

Ik ben trouwens ook lactose intolerant, maar in de havermout heb ik er om eea reden geen last van.
Dat is heel interessant. Die combinatie met havermout. Ik ga het zelf niet proberen maar toch, apart. Ik herken dat flauwe trouwens ook. Voorheen ving ik dit op met 50gr rozijnen en noten. Kijken hoe dat uitpakt met m'n huidige schema.

Overigens, kan iemand het verschil uitleggen tussen suiker en carbohydraten? Ik dacht dat deze vrijwel hetzelfde waren. Is het eerste sucrose en het tweede glucose en is dit dan het grote verschil?
pi_158132091
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:24 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dat is heel interessant. Die combinatie met havermout. Ik ga het zelf niet proberen maar toch, apart. Ik herken dat flauwe trouwens ook. Voorheen ving ik dit op met 50gr rozijnen en noten. Kijken hoe dat uitpakt met m'n huidige schema.

Overigens, kan iemand het verschil uitleggen tussen suiker en carbohydraten? Ik dacht dat deze vrijwel hetzelfde waren. Is het eerste sucrose en het tweede glucose en is dit dan het grote verschil?
http://www.elitefts.com/e(...)-with-carbohydrates/
http://www.elitefts.com/e(...)for-muscle-building/
pi_158132988
quote:
Dus als ik het goed begrijp zijn sugars monosachariden van glucose/fructose/galactose met een hoog GI? Ik wist dat polymeren (en dus carbs?) de voorkeur geniet maar dat is dus wezenlijk het onderscheid.
pi_158137022
Die rustweek heeft me toch wel goed gedaan. Kwam niet alleen goed uit i.v.m. drukte qua studie en werk, ook mijn lichaam was er wel aan toe. Heb op de een of andere manier ook het idee dat ik wat droger lijk, heb toch gewoon hetzelfde gegeten als normaal. Vandaag voor het eerst getraind en ging lekker, niet hoeven deloaden of zo.
  woensdag 9 december 2015 @ 21:16:30 #117
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_158138163
Ik had een vraagje m.b.t. cutten. Ik sport sinds 4 weken 5/6 keer per week in de sportschool. Mijn doel is om eerst te cutten en nadat ik gewenste vetpercentage heb behaald (~10%) te gaan bulken. Ik doe 15 minuten cardio en daarna 60-75 minuten krachttraining.

Afgelopen 3 weken ben ik 3 kilo kwijtgeraakt ( 78kg -> 75kg). Ik ben een jongen van 18 jaar oud en ben 183 cm lang. Mijn benodigde calorieën zit tussen de 1900-2000 per dag. Ik probeer een tekort van 500 calorieën per dag aan te houden en zo gezond mogelijk te eten, wel veel brood en andere koolhydraathoudende producten.

Nu vroeg ik me dus af of het wel zin heeft om door te gaan met cutten. Ik had mijn doel ergens rond de 65kg gelegd. Van nature ben ik vrij gespierd in mijn armen maar mijn buik en borst (de twee grootste doelen -> ik wil graag een sixpack) laten de wensen over. Zou het beter voor mij kunnen zijn om gelijk te gaan bulken en zo meer massa over mijn hele lichaam op te bouwen?

Een andere vraag die ik had was vanaf hoeveel kilogram ik ongeveer op 10% zou moeten zitten, kijkende naar mijn lichaamsbouw. Ik weet niet of dat überhaupt zo te zeggen is :+

Onderstaande pic van hoe ik er nu uit zie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 9 december 2015 @ 23:52:57 #118
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158142609
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 18:32 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zijn sugars monosachariden van glucose/fructose/galactose met een hoog GI? Ik wist dat polymeren (en dus carbs?) de voorkeur geniet maar dat is dus wezenlijk het onderscheid.
Carbohydrates/koolhydraten is de hoofdgroep net als eiwit of vet. Daarbij heb je de subgroepen monosacharide, olysacharide en polysacharide.

Monosacharide is een enkele suiker. De drie meest voorkomende zijn inderdaad glucose, fructose en galactose. Er zijn nog meer monosacharide. Deze komen echter niet veel voor in het dieet bijvoorbeeld Dextrose.

Olysacharide zijn ketens van een paar monosacharides. Tafelsuiker/sucrose (glucose+fructose) is hier een voorbeeld van net als lactose (glucose+galactose).

Polysacharide is de laatste groep. Simpel gezegd zijn dit zeer lange ketens van de simpele suikers (monosacharides), denk hierbij aan 100+. Meest voorkomende zijn zetmeel, vezels en glycogeen. Alleen glycogeen komt eigenlijk niet voor in het dieet.

Polymeren is weer een overkoepelende groep voor de polysacharide, maar niet perse voor koolhydraten. Polymeren kan ook duiden op eiwitten, plastics etc.

Mocht je meer willen weten check dan even bodyrecomposition. Heeft meerdere artikels hierover geschreven van zowel eiwitten, koolhydraten, vezels en hfcs. A primer on carbohydrates als ik me niet vergis.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158144660
Ik zit voor mn leg day te kijken of ik nog een kuit oefening erbij ga doen, doe nu eigenlijk alleen calve raises. Uiteraard squats, lunges, leg press etc etc doe ik al. Pak ik daar genoeg kuit mee of kan ik nog een isolatie oefening voor mn kuiten gebruiken? :)
  donderdag 10 december 2015 @ 15:23:00 #120
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_158151592
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik had een vraagje m.b.t. cutten. Ik sport sinds 4 weken 5/6 keer per week in de sportschool. Mijn doel is om eerst te cutten en nadat ik gewenste vetpercentage heb behaald (~10%) te gaan bulken. Ik doe 15 minuten cardio en daarna 60-75 minuten krachttraining.

Afgelopen 3 weken ben ik 3 kilo kwijtgeraakt ( 78kg -> 75kg). Ik ben een jongen van 18 jaar oud en ben 183 cm lang. Mijn benodigde calorieën zit tussen de 1900-2000 per dag. Ik probeer een tekort van 500 calorieën per dag aan te houden en zo gezond mogelijk te eten, wel veel brood en andere koolhydraathoudende producten.

Nu vroeg ik me dus af of het wel zin heeft om door te gaan met cutten. Ik had mijn doel ergens rond de 65kg gelegd. Van nature ben ik vrij gespierd in mijn armen maar mijn buik en borst (de twee grootste doelen -> ik wil graag een sixpack) laten de wensen over. Zou het beter voor mij kunnen zijn om gelijk te gaan bulken en zo meer massa over mijn hele lichaam op te bouwen?

Een andere vraag die ik had was vanaf hoeveel kilogram ik ongeveer op 10% zou moeten zitten, kijkende naar mijn lichaamsbouw. Ik weet niet of dat überhaupt zo te zeggen is :+

Onderstaande pic van hoe ik er nu uit zie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Massa.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 10 december 2015 @ 15:35:21 #121
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158151802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:16 schreef KetchupFTW het volgende:

[lang verhaal]

Op basis van je huidige vetpercentage (die is zo op het oog niet zo hoog) zou ik er nu voor kiezen om eerst lekker massa op te bouwen :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158152108
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik had een vraagje m.b.t. cutten. Ik sport sinds 4 weken 5/6 keer per week in de sportschool. Mijn doel is om eerst te cutten en nadat ik gewenste vetpercentage heb behaald (~10%) te gaan bulken. Ik doe 15 minuten cardio en daarna 60-75 minuten krachttraining.

Afgelopen 3 weken ben ik 3 kilo kwijtgeraakt ( 78kg -> 75kg). Ik ben een jongen van 18 jaar oud en ben 183 cm lang. Mijn benodigde calorieën zit tussen de 1900-2000 per dag. Ik probeer een tekort van 500 calorieën per dag aan te houden en zo gezond mogelijk te eten, wel veel brood en andere koolhydraathoudende producten.

Nu vroeg ik me dus af of het wel zin heeft om door te gaan met cutten. Ik had mijn doel ergens rond de 65kg gelegd. Van nature ben ik vrij gespierd in mijn armen maar mijn buik en borst (de twee grootste doelen -> ik wil graag een sixpack) laten de wensen over. Zou het beter voor mij kunnen zijn om gelijk te gaan bulken en zo meer massa over mijn hele lichaam op te bouwen?

Een andere vraag die ik had was vanaf hoeveel kilogram ik ongeveer op 10% zou moeten zitten, kijkende naar mijn lichaamsbouw. Ik weet niet of dat überhaupt zo te zeggen is :+

Onderstaande pic van hoe ik er nu uit zie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien de foto zou ik me inderdaad op borst en buik richten, al zou ik ook rug erbij doen, voor die 3D-look. Denk dat je niet speciaal hoeft te dieten nu, maar zou wel letten op voldoende eiwitten en vitaminen, matigen met vetten.

En ik zou flink bankdrukken, met andere compounds.
  donderdag 10 december 2015 @ 16:10:36 #123
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158152443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik had een vraagje m.b.t. cutten. Ik sport sinds 4 weken 5/6 keer per week in de sportschool. Mijn doel is om eerst te cutten en nadat ik gewenste vetpercentage heb behaald (~10%) te gaan bulken. Ik doe 15 minuten cardio en daarna 60-75 minuten krachttraining.

Afgelopen 3 weken ben ik 3 kilo kwijtgeraakt ( 78kg -> 75kg). Ik ben een jongen van 18 jaar oud en ben 183 cm lang. Mijn benodigde calorieën zit tussen de 1900-2000 per dag. Ik probeer een tekort van 500 calorieën per dag aan te houden en zo gezond mogelijk te eten, wel veel brood en andere koolhydraathoudende producten.

Nu vroeg ik me dus af of het wel zin heeft om door te gaan met cutten. Ik had mijn doel ergens rond de 65kg gelegd. Van nature ben ik vrij gespierd in mijn armen maar mijn buik en borst (de twee grootste doelen -> ik wil graag een sixpack) laten de wensen over. Zou het beter voor mij kunnen zijn om gelijk te gaan bulken en zo meer massa over mijn hele lichaam op te bouwen?

Een andere vraag die ik had was vanaf hoeveel kilogram ik ongeveer op 10% zou moeten zitten, kijkende naar mijn lichaamsbouw. Ik weet niet of dat überhaupt zo te zeggen is :+

Onderstaande pic van hoe ik er nu uit zie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
65kg bij jou lengte is te licht. Eventueel kan je nog een paar kilo eraf halen lager dan 70kg zou ik sowieso niet gaan. Progressie zal je toch wel boeken de eerste maanden. Om van daaruit een lange bulk te zetten.

Of zoals de rest aangeeft gelijk beginnen met de bulk. Komt ook mooi uit met de feestdagen :9 Voordeel is dan dat je 4/5 maand kan bulken om in de lente te cutten.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 10 december 2015 @ 16:14:34 #124
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158152521
Ik ben 1.83, en heb in een ver verleden wel eens onder de 70 kilo gewogen. je hebt dan misschien wel een six pack, maar je bent zo mager als een lat. :')
  donderdag 10 december 2015 @ 16:16:50 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158152566
Hier ben ik 17(?) en zo'n 75 kilo. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 10 december 2015 @ 16:21:17 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158152664
ff die triceps aanspannen voor de foto :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158152778
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:14 schreef Snakey het volgende:
Ik ben 1.83, en heb in een ver verleden wel eens onder de 70 kilo gewogen. je hebt dan misschien wel een six pack, maar je bent zo mager als een lat. :')
Daarom vind ik gewicht geen goede graadmeter, zeker niet als het je om bodybuilding gaat. Tenzij je een strak dieet volgt waarbij alle calorieen netjes worden bijgehouden, is gewicht een onzekere factor. Want wanneer is het spier en wanneer is het vet wat je kwijtraakt of bij krijgt?

Wel zeg ik met plezier dat ik in een jaar tijd 12 kilo ben aangekomen, terwijl m'n vetpercentage gelijk is gebleven (eigenlijk enkele procenten lager, van 19 naar 15,5). Overigens was ik toen wel echt mager, zelfs voor mijn doen. Denk dat ik inmiddels nog wat strakker en groter geworden ben, gezien m'n spiegelbeeld. O-)
  donderdag 10 december 2015 @ 16:30:39 #128
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158152871
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:21 schreef fathank het volgende:
ff die triceps aanspannen voor de foto :D
Die zijn altijd flink geweest. Niet zo'n goed idee waarom, misschien omdat ik toen ik iets jonger was zo'n beetje alle daken in de buurt beklommen had. Inclusief de kerktoren. :P
  donderdag 10 december 2015 @ 16:32:03 #129
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158152906
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:52 schreef Gray het volgende:

[..]

Gezien de foto zou ik me inderdaad op borst en buik richten, al zou ik ook rug erbij doen, voor die 3D-look. Denk dat je niet speciaal hoeft te dieten nu, maar zou wel letten op voldoende eiwitten en vitaminen, matigen met vetten.

En ik zou flink bankdrukken, met andere compounds.
Vanwaar het advies voor zijn dieet? Imo kan je beter eerst vragen hoe zijn dieet eruit ziet, voordat je iets lukraak roept.

Training ben ik het wel mee eens. Veelal compounds en wat accessoire werk om kracht/massa op te bouwen. Maar wie weet doet hij dat al.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 10 december 2015 @ 16:34:16 #130
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158152959
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Daarom vind ik gewicht geen goede graadmeter, zeker niet als het je om bodybuilding gaat. Tenzij je een strak dieet volgt waarbij alle calorieen netjes worden bijgehouden, is gewicht een onzekere factor. Want wanneer is het spier en wanneer is het vet wat je kwijtraakt of bij krijgt?

Wel zeg ik met plezier dat ik in een jaar tijd 12 kilo ben aangekomen, terwijl m'n vetpercentage gelijk is gebleven (eigenlijk enkele procenten lager, van 19 naar 15,5). Overigens was ik toen wel echt mager, zelfs voor mijn doen. Denk dat ik inmiddels nog wat strakker en groter geworden ben, gezien m'n spiegelbeeld. O-)
Gewicht, samen met vetmeten is juist wel een goede graadmeter. Als je je vetpercentage weet is de weegschaal behoorlijk acuraat.
  donderdag 10 december 2015 @ 16:41:00 #131
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158153089
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Daarom vind ik gewicht geen goede graadmeter, zeker niet als het je om bodybuilding gaat. Tenzij je een strak dieet volgt waarbij alle calorieen netjes worden bijgehouden, is gewicht een onzekere factor. Want wanneer is het spier en wanneer is het vet wat je kwijtraakt of bij krijgt?

Wel zeg ik met plezier dat ik in een jaar tijd 12 kilo ben aangekomen, terwijl m'n vetpercentage gelijk is gebleven (eigenlijk enkele procenten lager, van 19 naar 15,5). Overigens was ik toen wel echt mager, zelfs voor mijn doen. Denk dat ik inmiddels nog wat strakker en groter geworden ben, gezien m'n spiegelbeeld. O-)
Gewicht kan juist een goede graadmeter zijn. Wel met een paar voorwaardes. Dus niet als je puur naar lengte/gewicht kijkt. Anders kan je hetzelfde zeggen over vetpercentage. Bijvoorbeeld 85kg op 12% of 75kg op 12% kan allebij met een lengte van 1.83m. Verhouding spier t.o.v. overige massa ligt dan wel heel anders in de voorbeelden .
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158153163
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:32 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vanwaar het advies voor zijn dieet? Imo kan je beter eerst vragen hoe zijn dieet eruit ziet, voordat je iets lukraak roept.

Training ben ik het wel mee eens. Veelal compounds en wat accessoire werk om kracht/massa op te bouwen. Maar wie weet doet hij dat al.
Met name omdat hij niet overgewicht heeft of superslank is, denk ik dat cutten of gainen nog wat overbodig lijkt. Hij lijkt een beginnend sporter, dus lijkt het mij verstandig om eerst met name op de oefeningen te letten, qua vorm en soort. Als hij dan toch goed wil eten daarbij (mijns inziens noodzakelijk voor goed sporten), dan je vitamines, vetten, koolhydraten en eiwitten in de gaten houden.

quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:34 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gewicht, samen met vetmeten is juist wel een goede graadmeter. Als je je vetpercentage weet is de weegschaal behoorlijk acuraat.
Maar is dat vetpercentage meten of inschatten nou echt betrouwbaar? Want bij mij lijken de waarden weinig betrouwbaar, zoals ook een trainer aangaf. Dat kan aan mij liggen natuurlijk, dus hoeft niet voor iedereen te gelden. Ik was namelijk zichtbaar strakker geworden, minder vet met meer spier, en toch was volgens het apparaat m'n vetpercentage gestegen.
  donderdag 10 december 2015 @ 17:01:26 #133
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158153542
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Met name omdat hij niet overgewicht heeft of superslank is, denk ik dat cutten of gainen nog wat overbodig lijkt. Hij lijkt een beginnend sporter, dus lijkt het mij verstandig om eerst met name op de oefeningen te letten, qua vorm en soort. Als hij dan toch goed wil eten daarbij (mijns inziens noodzakelijk voor goed sporten), dan je vitamines, vetten, koolhydraten en eiwitten in de gaten houden.
Dat snap ik, maar vanwaar het advies gematigd vet consumeren. Vet consumptie zal niet snel een probleem zijn. Behalve bij een flink calorieoverschot wat niet het geval is. Daarnaast geeft hij al aan veelal koolhydraten te eten terwijl hij cut. Dus waarschijnlijk eet hij al weinig vet op het moment. Zou dus eerst kijken naar zijn dieet voor ik adviezen zou geven. Voordat je het weet past iemand iets aan wat totaal geen probleem was.

quote:
Maar is dat vetpercentage meten of inschatten nou echt betrouwbaar? Want bij mij lijken de waarden weinig betrouwbaar, zoals ook een trainer aangaf. Dat kan aan mij liggen natuurlijk, dus hoeft niet voor iedereen te gelden. Ik was namelijk zichtbaar strakker geworden, minder vet met meer spier, en toch was volgens het apparaat m'n vetpercentage gestegen.
Ligt aan de manier van meten en hoe je het protocol volgt.

Vermoed dat je het met een biopedantiemeter hebt gemeten op een weegschaal. Hier zit een protocol aan vast wat betreft eten/drinken tijdstip etc. Echter iedereen die het laat meten volgt dit niet op. Vandaar dat het bij de meeste mensen zeer onaccuraat is. Een liter water drinken van te voren kan al een paar procent schelen. Anders kan met meerdere metingen over een paar maand tijd volgens protocol een redelijk betrouwbaar beeld geschetst worden.

Wanneer je een zeer betrouwbaar resultaat wil zien zijn er andere methodes beter zoals een dexa scan. Hier zitten wel kosten aan verbonden als je het al in de buurt kan vinden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158153709
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 17:01 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar vanwaar het advies gematigd vet consumeren. Vet consumptie zal niet snel een probleem zijn. Behalve bij een flink calorieoverschot wat niet het geval is. Daarnaast geeft hij al aan veelal koolhydraten te eten terwijl hij cut. Dus waarschijnlijk eet hij al weinig vet op het moment. Zou dus eerst kijken naar zijn dieet voor ik adviezen zou geven. Voordat je het weet past iemand iets aan wat totaal geen probleem was.
Heel droog is hij niet, dus gematigd vet consumeren is geen slecht idee denk ik. Maar sowieso zei ik al dat zijn aandacht niet naar eten hoeft uit te gaan.

quote:
[..]

Ligt aan de manier van meten en hoe je het protocol volgt.

Vermoed dat je het met een biopedantiemeter hebt gemeten op een weegschaal. Hier zit een protocol aan vast wat betreft eten/drinken tijdstip etc. Echter iedereen die het laat meten volgt dit niet op. Vandaar dat het bij de meeste mensen zeer onaccuraat is. Een liter water drinken van te voren kan al een paar procent schelen. Anders kan met meerdere metingen over een paar maand tijd volgens protocol een redelijk betrouwbaar beeld geschetst worden.

Wanneer je een zeer betrouwbaar resultaat wil zien zijn er andere methodes beter zoals een dexa scan. Hier zitten wel kosten aan verbonden als je het al in de buurt kan vinden.
Inderdaad zo'n biopedantiemeter. :Y Daar heb ik echter nooit instructies voor ontvangen anders dan meten voor het sporten, liefst als je niet net gegeten of gedronken hebt.

Punt is dat ik sowieso al begin te transpireren op weg naar de gym, wat ook invloed heeft op de geleiding.

Hoe dan ook vind ik het niet erg dat ik nu richting de 100kg ga; m'n vorm is beter dan ooit in mijn ogen. :)
  donderdag 10 december 2015 @ 18:16:25 #135
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_158155061
Ik ga nog even door tot 70kg en dan bulken. Ik heb persoonlijk het gevoel dat mijn vetpercentage juist vrij hoog is!
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 10 december 2015 @ 18:45:29 #136
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158155706
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 17:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Heel droog is hij niet, dus gematigd vet consumeren is geen slecht idee denk ik. Maar sowieso zei ik al dat zijn aandacht niet naar eten hoeft uit te gaan.

Lichaamsvet heeft in principe niks te maken met het vet wat je eet. Tenzij je er teveel van eet, maar dat is met alles.
pi_158156256
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Lichaamsvet heeft in principe niks te maken met het vet wat je eet. Tenzij je er teveel van eet, maar dat is met alles.
Je blijft altijd wat vet houden, tenzij je wil sterven. :P

Maar hoe bedoel je in principe niets?

Met het vet van de foto denk ik dat hij qua vet hetzelfde kan houden. Met wat meer spier op de juiste plekken zou hij er goed uit zien.
  donderdag 10 december 2015 @ 21:55:17 #138
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158161503
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:12 schreef Gray het volgende:

Maar hoe bedoel je in principe niets?

Het antwoord staat al in m´n post.
pi_158164648
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik ga nog even door tot 70kg en dan bulken. Ik heb persoonlijk het gevoel dat mijn vetpercentage juist vrij hoog is!
Gewoon hard bulken en keiharde gains maken, die n00bgains maximaal uitbuiten.
  vrijdag 11 december 2015 @ 00:14:21 #141
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158164763
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2015 00:07 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Gewoon hard bulken en keiharde gains maken, die n00bgains maximaal uitbuiten.
Die noobgains maakt hij sowieso wel ongeacht de bulk nu in zetten of over 2 maand.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158165061
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 00:14 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Die noobgains maakt hij sowieso wel ongeacht de bulk nu in zetten of over 2 maand.
Dan maar meteen gewoon bulken ipv 500 kcal deficit cut, daar moet toch echt wel een verschil in zitten lijkt me
  vrijdag 11 december 2015 @ 06:46:20 #143
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158166242
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 17:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Heel droog is hij niet, dus gematigd vet consumeren is geen slecht idee denk ik. Maar sowieso zei ik al dat zijn aandacht niet naar eten hoeft uit te gaan.

[..]

Inderdaad zo'n biopedantiemeter. :Y Daar heb ik echter nooit instructies voor ontvangen anders dan meten voor het sporten, liefst als je niet net gegeten of gedronken hebt.

Punt is dat ik sowieso al begin te transpireren op weg naar de gym, wat ook invloed heeft op de geleiding.

Hoe dan ook vind ik het niet erg dat ik nu richting de 100kg ga; m'n vorm is beter dan ooit in mijn ogen. :)
Vet eten=vet op het lichaam.

Zo werkt het niet.

En focus op eten is juist wel belangrijk. Je kan zo hard trainen als je wil, zonder een consistent eetpatroon met voldoende voedingsstoffen ga je niks bereiken.

[ Bericht 6% gewijzigd door fathank op 11-12-2015 07:46:10 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158166593
Dus dat lichaamsvet komt uit de lucht aangewaaid? :?
pi_158166883
wat
  vrijdag 11 december 2015 @ 08:51:41 #146
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158166898
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:16 schreef Gray het volgende:
Dus dat lichaamsvet komt uit de lucht aangewaaid? :?
Nee, je lichaamsvet neemt toe wanneer je energiebalans positief is, oftewel wanneer je meer calorieën eet dan je verbruikt. Of die calorieën nou bestaan uit voornamelijk vet, eiwit of koolhydraten doet 't hem niet. Gezien de voedingswaarden en de behoeften van je lichaam is het natuurlijk niet verstandig om een groot deel van je inname uit vet te laten bestaan (andere macro's en micronutriënten zijn zeg maar ook best belangrijk, ofwel gebalanceerde voeding), maar wanneer je vrij veel vet eet maar niet meer calorieën consumeert dan je verbruikt zul je echt niet zomaar papzak. worden.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158166979
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:51 schreef Artoo het volgende:

[..]

Nee, je lichaamsvet neemt toe wanneer je energiebalans positief is, oftewel wanneer je meer calorieën eet dan je verbruikt. Of die calorieën nou bestaan uit voornamelijk vet, eiwit of koolhydraten doet 't hem niet. Gezien de voedingswaarden en de behoeften van je lichaam is het natuurlijk niet verstandig om een groot deel van je inname uit vet te laten bestaan (andere macro's en micronutriënten zijn zeg maar ook best belangrijk, ofwel gebalanceerde voeding), maar wanneer je vrij veel vet eet maar niet meer calorieën consumeert dan je verbruikt zul je echt niet zomaar papzak. worden.
Ja, dat dacht ik ook.
pi_158167297
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook.
Bijzonder. Dat zeg je niet namelijk. ;)

Ik zat/zit in dezelfde situatie als KetchupFTW.. ik ben zelf gaan cutten en ga daar mee door totdat ik ongeveer onder de 12% zit. De gains komen toch wel en het is veel makkelijker om je vetpercentage onder controle te houden.
pi_158167743
Ik ga vanaf januari cutten. Dit jaar vooral hard getrained en een kleine bulk gedaan. Wil nu van 101 kg naar 95 kilo gaan, en vanuit daar kijken hoe verder. Dus minder eten naar binnen werken en meer cardio voor de komende maanden....
pi_158169219
Ik wil alleen leaner worden. Wil motocross nog niet opgeven ;(
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:31:54 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158169647
Ik ga in januari waarschijnlijk ook cutten, maar dan onvrijwillig. Nieuwe baan, ik ga van acht uur lang op een stoel zitten en eten wanneer ik wil naar acht uur lang rondlopen en slechts eten tijdens de pauzes. En dan nog de stress en het gedoe van een nieuwe baan erbij. Gezien hoeveel moeite ik nu soms al heb met voldoende eten, gaat dat niet veel beter worden ben ik bang...
pi_158169856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ga in januari waarschijnlijk ook cutten, maar dan onvrijwillig. Nieuwe baan, ik ga van acht uur lang op een stoel zitten en eten wanneer ik wil naar acht uur lang rondlopen en slechts eten tijdens de pauzes. En dan nog de stress en het gedoe van een nieuwe baan erbij. Gezien hoeveel moeite ik nu soms al heb met voldoende eten, gaat dat niet veel beter worden ben ik bang...
Lastig, toch proberen goed te plannen, en na/voor je werk maar wat meer eten dan als het lukt.
We hebben nu eenmaal niet de luxe om als prof te kunnen sporten, dus we zullen altijd moeten passen en meten....waar een wil is, is een weg :)
pi_158171083
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik had een vraagje m.b.t. cutten. Ik sport sinds 4 weken 5/6 keer per week in de sportschool. Mijn doel is om eerst te cutten en nadat ik gewenste vetpercentage heb behaald (~10%) te gaan bulken. Ik doe 15 minuten cardio en daarna 60-75 minuten krachttraining.

Afgelopen 3 weken ben ik 3 kilo kwijtgeraakt ( 78kg -> 75kg). Ik ben een jongen van 18 jaar oud en ben 183 cm lang. Mijn benodigde calorieën zit tussen de 1900-2000 per dag. Ik probeer een tekort van 500 calorieën per dag aan te houden en zo gezond mogelijk te eten, wel veel brood en andere koolhydraathoudende producten.

Nu vroeg ik me dus af of het wel zin heeft om door te gaan met cutten. Ik had mijn doel ergens rond de 65kg gelegd. Van nature ben ik vrij gespierd in mijn armen maar mijn buik en borst (de twee grootste doelen -> ik wil graag een sixpack) laten de wensen over. Zou het beter voor mij kunnen zijn om gelijk te gaan bulken en zo meer massa over mijn hele lichaam op te bouwen?

Een andere vraag die ik had was vanaf hoeveel kilogram ik ongeveer op 10% zou moeten zitten, kijkende naar mijn lichaamsbouw. Ik weet niet of dat überhaupt zo te zeggen is :+

Onderstaande pic van hoe ik er nu uit zie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste is al genoemd maar is je berekening wel goed? Je zegt 1900-2000 kcal per dag en dat je een tekort aanhoudt van 500 dus je eet nu 1400-1500 kcal per dag? Ik denk zelf dat je nu je bmr hebt berekend en niet je daadwerkelijke onderhoud. Iemand van 75kg en 1.83 die ook nog eens 5/6 keer in de speek sport heeft dagelijks sowieso meer dan 2000 kcal nodig.

Edit: Tenzij natuurlijk die 1900-2000 al -500 is geweest, dan zit je inderdaad wel prima volgens mij ^O^
pi_158171395
chocomelk-winterbulk hierzo
pi_158172526
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:34 schreef Multiply het volgende:

[..]

Bijzonder. Dat zeg je niet namelijk. ;)

Ik zat/zit in dezelfde situatie als KetchupFTW.. ik ben zelf gaan cutten en ga daar mee door totdat ik ongeveer onder de 12% zit. De gains komen toch wel en het is veel makkelijker om je vetpercentage onder controle te houden.
Communicatie blijft lastig soms. :P

Moet zelf ff kijken hoe ik met eten omga komende tijd. Tellen doe ik niet, want ik ben geen pro en wil dat m'n hobby leuk blijft; rekenen vind ik niet leuk. :s) Maar ik heb nu medicatie waar ik minder eetlust van krijg, dus ik moet soms toch geforceerd eten, zoals ik nu aan het doen ben.
pi_158174211
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:09 schreef Gray het volgende:

[..]

Communicatie blijft lastig soms. :P

Moet zelf ff kijken hoe ik met eten omga komende tijd. Tellen doe ik niet, want ik ben geen pro en wil dat m'n hobby leuk blijft; rekenen vind ik niet leuk. :s) Maar ik heb nu medicatie waar ik minder eetlust van krijg, dus ik moet soms toch geforceerd eten, zoals ik nu aan het doen ben.
Heel veel mensen denken dat het echt veel tijd kost om je voeding bij te houden, maar dat valt echt reuze mee. Zeker als je een app/site als myfitnesspal gebruikt voeg je 1 keer toe wat je eet en de volgende keer hoef je het alleen maar aan te vinken.

Nu moet ik zeggen dat ik doordeweeks vrij vaak hetzelfde eet en ik het nu zelfs zonder invoeren al (ongeveer) weet, maar anders ben ik er echt nog maar 2 minuten per dag mee bezig.
pi_158174890
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_158175573
Waarom word ik altijd moe van veel carbs in 1 keer? Irritant als je minder tijd hebt om te eten. ;(
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:10:22 #159
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_158175955
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:00 schreef SpamNinja het volgende:

[..]

Meeste is al genoemd maar is je berekening wel goed? Je zegt 1900-2000 kcal per dag en dat je een tekort aanhoudt van 500 dus je eet nu 1400-1500 kcal per dag? Ik denk zelf dat je nu je bmr hebt berekend en niet je daadwerkelijke onderhoud. Iemand van 75kg en 1.83 die ook nog eens 5/6 keer in de speek sport heeft dagelijks sowieso meer dan 2000 kcal nodig.

Edit: Tenzij natuurlijk die 1900-2000 al -500 is geweest, dan zit je inderdaad wel prima volgens mij ^O^
Nee, ik ga vanuit die eerste berekening. Mijn dieet bestaat uit 1/2 broodjes of kwark in de ochtend, 3 in de middag, avondeten en 2 broodjes in de avond + nog hier en daar een (meestal ongezond) tussendoortje. Ik heb niet echt een hongergevoel.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:16:17 #160
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_158176052
Wat ik dan toch opmerkelijk vind is dat ik een vrij blubberige buik heb desondanks mijn (hiergenoemde) laag vetpercentage. Kan iemand dat verklaren?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:41:14 #161
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158176492
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:16 schreef Gray het volgende:
Dus dat lichaamsvet komt uit de lucht aangewaaid? :?
Als je niet begrijpt dat vet in je voeding je niet per definitie vet maakt, maar dat alles waar je teveel van eet je vet maakt, ga je dan ajb eerst eens wat beter inlezen voor je wat zegt.
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:44:30 #162
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158176564
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Wat ik dan toch opmerkelijk vind is dat ik een vrij blubberige buik heb desondanks mijn (hiergenoemde) laag vetpercentage. Kan iemand dat verklaren?
Je hebt genetisch gewoon een beetje pech. Dat is geen probleem, je moet gewoon goed trainen en dat vooral volhouden, en daarnaast (voor nu) goed eten. Zo laag in kcal gaat je niet helpen als je 3 of 4x per week flink traint.
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:47:29 #163
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158176626
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ga in januari waarschijnlijk ook cutten, maar dan onvrijwillig. Nieuwe baan, ik ga van acht uur lang op een stoel zitten en eten wanneer ik wil naar acht uur lang rondlopen en slechts eten tijdens de pauzes. En dan nog de stress en het gedoe van een nieuwe baan erbij. Gezien hoeveel moeite ik nu soms al heb met voldoende eten, gaat dat niet veel beter worden ben ik bang...
Vloeibare kcals zijn je vriend.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:48:51 #164
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158176657
quote:
Lolled
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158177863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:25 schreef Multiply het volgende:

[..]

Heel veel mensen denken dat het echt veel tijd kost om je voeding bij te houden, maar dat valt echt reuze mee. Zeker als je een app/site als myfitnesspal gebruikt voeg je 1 keer toe wat je eet en de volgende keer hoef je het alleen maar aan te vinken.

Nu moet ik zeggen dat ik doordeweeks vrij vaak hetzelfde eet en ik het nu zelfs zonder invoeren al (ongeveer) weet, maar anders ben ik er echt nog maar 2 minuten per dag mee bezig.
Dit inderdaad. Wel goed opletten wanneer je iets uit de database haalt. Sommige clowns hebben echt moeite met het juist invoeren van de voedingswaarden.
pi_158177873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:10 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nee, ik ga vanuit die eerste berekening. Mijn dieet bestaat uit 1/2 broodjes of kwark in de ochtend, 3 in de middag, avondeten en 2 broodjes in de avond + nog hier en daar een (meestal ongezond) tussendoortje. Ik heb niet echt een hongergevoel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:16 schreef KetchupFTW het volgende:
Wat ik dan toch opmerkelijk vind is dat ik een vrij blubberige buik heb desondanks mijn (hiergenoemde) laag vetpercentage. Kan iemand dat verklaren?
Maak die eerste post eens (een heel stuk) concreter, dan waarschijnlijk wel
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:03:13 #167
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_158178513
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:39 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

[..]

Maak die eerste post eens (een heel stuk) concreter, dan waarschijnlijk wel
Dat is het wel zo'n beetje hoor. Ik neem af en toe een klein schaaltje ijs of een koekje, maar dit doe ik hooguit 2x per week. Overigens doe ik dit pas vanaf dat ik ben begonnen met mijn dieet: daarvoor at ik wel veel regelmatiger vieze troep.

Hoe weet ik wanneer het bulken genoeg is en ik weer toe ben aan een cut?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_158189615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt dat vet in je voeding je niet per definitie vet maakt, maar dat alles waar je teveel van eet je vet maakt, ga je dan ajb eerst eens wat beter inlezen voor je wat zegt.
Natuurlijk begrijp ik dat, maar dat betekent toch dat je moet letten op het vet dat je eet? Wat precies is wat ik zei? :?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:42 schreef Faeroer het volgende:
Waarom word ik altijd moe van veel carbs in 1 keer? Irritant als je minder tijd hebt om te eten. ;(
Je bloedsuikerspiegel daalt aanzienlijk nadat die is gestegen, plus dat je tijdens eten het overgrote deel van het bloed in je lichaam naar je spijsverteringstelsel pompt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:25 schreef Multiply het volgende:

[..]

Heel veel mensen denken dat het echt veel tijd kost om je voeding bij te houden, maar dat valt echt reuze mee. Zeker als je een app/site als myfitnesspal gebruikt voeg je 1 keer toe wat je eet en de volgende keer hoef je het alleen maar aan te vinken.

Nu moet ik zeggen dat ik doordeweeks vrij vaak hetzelfde eet en ik het nu zelfs zonder invoeren al (ongeveer) weet, maar anders ben ik er echt nog maar 2 minuten per dag mee bezig.
Tenzij rekenen en verpakkingen lezen je hobby is, vind ik het overbodig voor hobbybuilding. Mij niet gezien.
pi_158189707
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik dat, maar dat betekent toch dat je moet letten op het vet dat je eet? Wat precies is wat ik zei? :?
Nee, het punt is juist dat je steeds "vet" blijft noemen, terwijl vet geen speciale eigenschappen heeft dat je ervoor zorgt dat je lichaam vet aanmaakt.
pi_158189778
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:42 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Nee, het punt is juist dat je steeds "vet" blijft noemen, terwijl vet geen speciale eigenschappen heeft dat je ervoor zorgt dat je lichaam vet aanmaakt.
Wat? :?

Vet bevat veel energie, dus als je niet teveel energie wil opnemen, dan moet je letten op de vetten die je eet. Hetzelfde geldt voor suikers en alles dat je als energie op kan slaan, maar vet is het lastigst kwijt te raken en relatief hoog in energiewaarde.

De hoeveelheid vet die je eet, en het soort vet, heeft wel degelijk invloed op de vetopslag. De fuck, zo krijgen ze het zelfs voor elkaar om muizen atherosclerose te geven... Door een Western Type Diet.
pi_158189828
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat? :?

Vet bevat veel energie, dus als je niet teveel energie wil opnemen, dan moet je letten op de vetten die je eet. Hetzelfde geldt voor suikers en alles dat je als energie op kan slaan, maar vet is het lastigst kwijt te raken en relatief hoog in energiewaarde.

De hoeveelheid vet die je eet, en het soort vet, heeft wel degelijk invloed op de vetopslag. De fuck, zo krijgen ze het zelfs voor elkaar om muizen atherosclerose te geven... Door een Western Type Diet.
Om even Snakey te quoten:

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt dat vet in je voeding je niet per definitie vet maakt, maar dat alles waar je teveel van eet je vet maakt, ga je dan ajb eerst eens wat beter inlezen voor je wat zegt.
pi_158189838
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:01 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Om even Snakey te quoten:

[..]

Nu staat er twee keer hetzelfde. Bedankt.
pi_158190482
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat? :?

Vet bevat veel energie, dus als je niet teveel energie wil opnemen, dan moet je letten op de vetten die je eet. Hetzelfde geldt voor suikers en alles dat je als energie op kan slaan, maar vet is het lastigst kwijt te raken en relatief hoog in energiewaarde.

De hoeveelheid vet die je eet, en het soort vet, heeft wel degelijk invloed op de vetopslag. De fuck, zo krijgen ze het zelfs voor elkaar om muizen atherosclerose te geven... Door een Western Type Diet.
Het gaat om een calorieoverschot, niet specifiek om het eten van een hoge hoeveelheid vet. Als een hoge hoeveelheid vet niet tot een groter calorieoverschot leidt, zal er geen grotere hoeveelheid vetopslag plaatsvinden. Zo kan een te hoge hoeveelheid koolhydraten tot een groter calorieoverschot leiden, dit zal dan wel voor extra vetopslag zorgen.

Een voedingspatroon met 50% vet, 25% koolhydraten en 25% eiwit zal niet leiden tot extra vetopslag dan een voedingspatroon met 50% koolhydraten, 25% vet en 25% eiwit, bij eenzelfde hoeveelheid calorieën.

Dus nee, de hoeveelheid vet (het percentage van de totale inname) dat wordt geconsumeerd, heeft niet perse invloed op de vetopslag.
pi_158190827
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:24 schreef Rami. het volgende:

[..]

Het gaat om een calorieoverschot, niet specifiek om het eten van een hoge hoeveelheid vet. Als een hoge hoeveelheid vet niet tot een groter calorieoverschot leidt, zal er geen grotere hoeveelheid vetopslag plaatsvinden. Zo kan een te hoge hoeveelheid koolhydraten tot een groter calorieoverschot leiden, dit zal dan wel voor extra vetopslag zorgen.

Een voedingspatroon met 50% vet, 25% koolhydraten en 25% eiwit zal niet leiden tot extra vetopslag dan een voedingspatroon met 50% koolhydraten, 25% vet en 25% eiwit, bij eenzelfde hoeveelheid calorieën.

Dus nee, de hoeveelheid vet (het percentage van de totale inname) dat wordt geconsumeerd, heeft niet perse invloed op de vetopslag.
Dat klopt helaas niet, want vet en koolhydraten hebben een andere route in het lichaam. Het is onlangs nog bevestigd onder +500.000 mensen dat een low-fat diet leidt tot meer gewichtsverlies dan een low carb-diet. Tegelijkertijd blijkt uit een review van 59 onderzoeken dat low carb-diets meer gewichtsverlies leveren dan low fat-diets.

Maar als je dan vetten eet (wat moet), dan is er ook nog keuze in het soort vetten. Hetzelfde geldt voor carbs.

Dus het is helaas niet zo simpel als een simpel rekensommetje van calorieën, maar ook hoe die calorieën tot je komen. Welke weg beter is, dan blijft een discussiepunt. Maar een ding is zeker: het maakt verschil.

Hier een eenvoudige beschouwing over carb vs fat, onlangs gepubliceerd:
http://health.usnews.com/(...)cutting-carbs-or-fat

Zelf let ik meer op carbs, maar dat is omdat ik suiker niet lekker vind. Rijst, pasta, aardappelen en brood eet ik daarentegen graag, met mate, omdat dit meer energie geeft bij sporten.
pi_158191081
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:56 schreef Gray het volgende:
Hier een eenvoudige beschouwing over carb vs fat, onlangs gepubliceerd:
http://health.usnews.com/(...)cutting-carbs-or-fat
"calorie-controlled diets on 19 obese men and women" dit zal je uitkomst wel iets anders eruit doen laten komen dan bij normale mensen of mensen die veel sporten. Hormoongehalte van obese mensen is (denk ik, ben geen scientist) wel iets anders zijn dan gezonde mensen.
pi_158191847
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat klopt helaas niet, want vet en koolhydraten hebben een andere route in het lichaam. Het is onlangs nog bevestigd onder +500.000 mensen dat een low-fat diet leidt tot meer gewichtsverlies dan een low carb-diet. Tegelijkertijd blijkt uit een review van 59 onderzoeken dat low carb-diets meer gewichtsverlies leveren dan low fat-diets.

Maar als je dan vetten eet (wat moet), dan is er ook nog keuze in het soort vetten. Hetzelfde geldt voor carbs.

Dus het is helaas niet zo simpel als een simpel rekensommetje van calorieën, maar ook hoe die calorieën tot je komen. Welke weg beter is, dan blijft een discussiepunt. Maar een ding is zeker: het maakt verschil.

Hier een eenvoudige beschouwing over carb vs fat, onlangs gepubliceerd:
http://health.usnews.com/(...)cutting-carbs-or-fat

Zelf let ik meer op carbs, maar dat is omdat ik suiker niet lekker vind. Rijst, pasta, aardappelen en brood eet ik daarentegen graag, met mate, omdat dit meer energie geeft bij sporten.
Heb je het onderzoek zelf ook daadwerkelijk gelezen? Er was geen significant verschil gemeten (DEXA-scan) in verlies van vet tussen beide groepen.
pi_158191967
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:12 schreef Faeroer het volgende:

[..]

"calorie-controlled diets on 19 obese men and women" dit zal je uitkomst wel iets anders eruit doen laten komen dan bij normale mensen of mensen die veel sporten. Hormoongehalte van obese mensen is (denk ik, ben geen scientist) wel iets anders zijn dan gezonde mensen.
Het zijn uitstekende modellen voor vetverlies in de mens, juist door hun extreme omvang.

quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 13:02 schreef Rami. het volgende:

[..]

Heb je het onderzoek zelf ook daadwerkelijk gelezen? Er was geen significant verschil gemeten (DEXA-scan) in verlies van vet tussen beide groepen.
Nope, alleen het artikel, juist omdat de fat/carb-discussie eindeloos is met ongelooflijk veel nuances. Maar dat heeft dan blijkbaar gelogen, of hebben ze tactisch over significantie heengelezen?

Welk onderzoek bedoel je trouwens, de review of die andere?
pi_158192265
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 december 2015 13:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Het zijn uitstekende modellen voor vetverlies in de mens, juist door hun extreme omvang.

[..]

Nope, alleen het artikel, juist omdat de fat/carb-discussie eindeloos is met ongelooflijk veel nuances. Maar dat heeft dan blijkbaar gelogen, of hebben ze tactisch over significantie heengelezen?

Welk onderzoek bedoel je trouwens, de review of die andere?
Ik bedoel deze:

http://www.cell.com/cell-(...)-4131%2815%2900350-2

Ze hebben het berekent op basis van zuurstof en koolstofdioxide consumptie en productie. Hier zijn wel een aantal verklaringen voor. Daarnaast werd de berekening dus niet ondersteunt door daadwerkelijke metingen met de DEXA-scan. Aan het eind van de rit zal de hoeveelheid vetverlies afhangen van het energietekort dat er is gecreëerd.

En inderdaad, het is een eindeloze discussie tussen low fat en low carb, maar dat een low fat voedingspatroon leidt tot meer vetverlies bij een calorietekort of minder vettoename in een calorieoverschot, is voor zover ik weet nog niet duidelijk aangetoond.
pi_158209677
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Nu staat er twee keer hetzelfde. Bedankt.
Wat iedereen je (tevergeefs, blijkbaar) in voorgaande posts duidelijk probeerde te maken dat je ideeen over vet nogal achterhaald zijn.
pi_158213945
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 06:00 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Wat iedereen je (tevergeefs, blijkbaar) in voorgaande posts duidelijk probeerde te maken dat je ideeen over vet nogal achterhaald zijn.
Ik gaf simpelweg het advies op vetten te letten; ideeen kwamen vervolgens van anderen.
  zondag 13 december 2015 @ 15:57:50 #181
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_158217126
Volgens mij is de algemeen geaccepteerde norm ondertussen dat het niet uitmaakt of je cut in vet of carbs. Wat belangrijker is, is dat je "high protein" blijft zitten. Als in, mensen die cutten zonder genoeg eiwitten raken niet alleen vet kwijt, maar ook spiermassa, wat zich vertaald naar een minder energieverbruik per dag, waardoor afvallen moeilijker en aankomen makkelijker is. Met meer spiermassa > meer energieverbruik > afvallen makkelijker / aankomen minder makkelijk.

Probleem met onderzoeken is 1) dat ze vaak heel subjectief gebruikt worden in artikelen en 2) dat het er zo fucking veel zijn. :P
WFPB!
  zondag 13 december 2015 @ 16:44:11 #182
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158218335
Ik lees geen onderzoeken meer, als iets je verwart is dat het wel. Voor voedingadvies kun je het beste BB sites afstruinen naar mensen die goed advies geven, hoewel je dan nog zelf moet uitknobbelen wat wel en niet werkt maar je kan er goede richtlijnen van meekrijgen.

Voor training moet je vooral verschillende dingen gewoon doen voor een tijd om te zien of het voor je werkt waarbij er een groot scala aan schema's is die je kan proberen als je nieuw of redelijk nieuw bent in krachttraining. Op basis daarvan kan je een schema maken voor jezelf wat goed werkt, wat je constant blijft aanscherpen. Het kost tijd, zelfde als met voeding, elke keer dat je denkt dat je het goed hebt kan het altijd weer beter.
pi_158218410
Zijn er hier meer mensen die Hammer Curlen? Vind het zelf wel een fijne oefening, pak ik gelijk m'n onderarmen mee :)
pi_158222265
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2015 16:44 schreef Snakey het volgende:
Ik lees geen onderzoeken meer, als iets je verwart is dat het wel. Voor voedingadvies kun je het beste BB sites afstruinen naar mensen die goed advies geven, hoewel je dan nog zelf moet uitknobbelen wat wel en niet werkt maar je kan er goede richtlijnen van meekrijgen.

Voor training moet je vooral verschillende dingen gewoon doen voor een tijd om te zien of het voor je werkt waarbij er een groot scala aan schema's is die je kan proberen als je nieuw of redelijk nieuw bent in krachttraining. Op basis daarvan kan je een schema maken voor jezelf wat goed werkt, wat je constant blijft aanscherpen. Het kost tijd, zelfde als met voeding, elke keer dat je denkt dat je het goed hebt kan het altijd weer beter.
Er zitten hier een aantal jongens die een course willen kopen m.b.t. voeding, schema's, oefeningen, et cetera. Lijkt me op zich wel handig om wat Dizorn ook al zegt, er is te veel info.

Zoiets dus: http://muscleandstrengthpyramids.com/
  zondag 13 december 2015 @ 21:36:23 #185
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158224986
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 16:46 schreef Toto69 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die Hammer Curlen? Vind het zelf wel een fijne oefening, pak ik gelijk m'n onderarmen mee :)
Je pakt je onderarmen meer mee met een normale curl.
pi_158225119
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je pakt je onderarmen meer mee met een normale curl.
Normale curls doe ik uiteraard ook, maar ik dacht dat hammers juist de onderarmen flink meepakten. Waar zijn ze dan wel goed voor? :@
  zondag 13 december 2015 @ 21:41:25 #187
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158225129
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2015 20:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zitten hier een aantal jongens die een course willen kopen m.b.t. voeding, schema's, oefeningen, et cetera. Lijkt me op zich wel handig om wat Dizorn ook al zegt, er is te veel info.

Zoiets dus: http://muscleandstrengthpyramids.com/
Dat is nou juist m'n punt, je hoeft het niet te kopen. Ze verkopen info die overal op het inet al verkrijgbaar is. Geef het een leuk marketing jasje met een kleine draai aan dat wat er al is en maak er geld mee. Je bent echt dom om daar je geld aan uit te geven.
  zondag 13 december 2015 @ 23:08:09 #188
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158227951
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 21:41 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Normale curls doe ik uiteraard ook, maar ik dacht dat hammers juist de onderarmen flink meepakten. Waar zijn ze dan wel goed voor? :@
De brachioradialis wordt meer belast:

Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158228207
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 23:08 schreef Verbosity het volgende:

[..]

De brachioradialis wordt meer belast:

[ afbeelding ]

Helder, thnx
pi_158228770
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2015 20:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zitten hier een aantal jongens die een course willen kopen m.b.t. voeding, schema's, oefeningen, et cetera. Lijkt me op zich wel handig om wat Dizorn ook al zegt, er is te veel info.

Zoiets dus: http://muscleandstrengthpyramids.com/
Zelfde informatie, maar gratis. Eric Helms geeft wel goed advies moet ik zeggen. Deze twee videoreeksen zijn OP waardig.

we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_158228772
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is nou juist m'n punt, je hoeft het niet te kopen. Ze verkopen info die overal op het inet al verkrijgbaar is. Geef het een leuk marketing jasje met een kleine draai aan dat wat er al is en maak er geld mee. Je bent echt dom om daar je geld aan uit te geven.
Is dat zo? Ik "koop" ook m'n trainingen van m'n fysiotherapeut. Er is zo ontzettend veel te vinden dat je als leek soms beter via die manier kan leren? In mijn geval dan via de medische weg, maar kan me voor een "gezond" persoon ook best voorstellen dat je dat fijn vind.
pi_158247554
Snakey, waar haal jij, als lactose intolerant,j je calcium vandaan? Ik zit zwaar onder het geadviseerde (lees +-200mg vd. 1000mg)
  maandag 14 december 2015 @ 22:32:54 #193
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158248846
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:57 schreef MrGuma het volgende:
Snakey, waar haal jij, als lactose intolerant,j je calcium vandaan? Ik zit zwaar onder het geadviseerde (lees +-200mg vd. 1000mg)
Ik neem in ieder geval wat melk met m'n havermout, voor de rest weet ik eerlijk gezegd niet of ik genoeg binnen krijg. Ik eet redelijk wat groenten noten en bonen. Maar zoals ik al zei, geen idee of het genoeg is.

Als je zo laag zit misschien wat supplementeren?
pi_158249740
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is nou juist m'n punt, je hoeft het niet te kopen. Ze verkopen info die overal op het inet al verkrijgbaar is. Geef het een leuk marketing jasje met een kleine draai aan dat wat er al is en maak er geld mee. Je bent echt dom om daar je geld aan uit te geven.
Het is wel makkelijk dat je kant en klare info hebt. Maar anderzijds is die zoektocht ook part of the fun en zonde inderdaad om daar geld aan uit te geven.

quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 23:40 schreef McNulty het volgende:

[..]

Zelfde informatie, maar gratis. Eric Helms geeft wel goed advies moet ik zeggen. Deze twee videoreeksen zijn OP waardig.

Nice, thx!
  maandag 14 december 2015 @ 23:14:37 #195
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158250135
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 23:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is wel makkelijk dat je kant en klare info hebt. Maar anderzijds is die zoektocht ook part of the fun en zonde inderdaad om daar geld aan uit te geven.
Even cynisch: de meeste mensen zijn toch te dom, lui, of arrogant om dat zelf goed uit te zoeken. Met een paar uurtjes Googlen is het mogelijk om een voedings- en trainingsschema op te stellen waarmee je héél ver kunt komen. Maar gezien het feit dat gyms nog steeds vol zitten met wannabe-bro's met de meest wanstaltige schema's, zijn veel mensen daar überhaupt niet toe in staat.

Ik behoor trouwens tot de arrogante groep.
pi_158256712

Het is mij trouwens ook opgevallen dat aardig wat reputabele coaches uitsluitend in macro's praten en het totaal aantal kcals als getal eigenlijk maar bijzaak is.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_158257000
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:48 schreef McNulty het volgende:

Het is mij trouwens ook opgevallen dat aardig wat reputabele coaches uitsluitend in macro's praten en het totaal aantal kcals als getal eigenlijk maar bijzaak is.
Tja, als je totaal aantal macro's klopt, klopt je totaal kcal ook....
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:22:25 #198
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158259254
Vraagje. M'n squat en deaflift gaan de laatste tijd wel geinig, maar ik ben van mening dat het benchen er op slakkentempo achteraan komt. Had gehoopt 5x5 te kunnen benchen vandaag (vorige week 5x3) maar in de eerste set was de 4e rep al op het randje.
Op maandag heb ik de heavy load, op dinsdag doe ik spoto press en sinds vorige week ben ik heb ik voor het eerst een extra sessie ingepland voor de 'major lifts' (squat, bench, deadlift) die ik focus op high reps (3-4 sets van 8-10). Iemand een idee over hoe ik mijn schema wat kan tweaken om die bench te verbeteren? Of is het op deze manier meer een kwestie van geduld?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158259767
Geduld is sowieso een goede.

Angst hebben mag ook; Yoda vreesde ook en is niet tot de Dark Side gekomen.
pi_158260140
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:54 schreef Gray het volgende:
Geduld is sowieso een goede.

Angst hebben mag ook; Yoda vreesde ook en is niet tot de Dark Side gekomen.
wat
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_158260811
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2015 15:18 schreef McNulty het volgende:

[..]

wat
Tsja, dat zegt ie zelf. Foutje van Lucas, gok ik.
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:02:04 #202
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158262350
:')
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158262943
En houden jullie rekening met de aankomende feestdagen qua voeding/training? Ik zit nu aardig in mijn vetpercentage en ben van plan om nu even volle bak te trainen. Doe toch al behoorlijk wat cardio. Met de feestdagen laat ik My Fitness Pal even voor wat het is en ga ik lekker kanen.
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:45:00 #204
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158263035
Ik wil wel een beeeetje met beleid eten, omdat ik de komende tijd nog wel wat wil zakken in vetpercentage. Volgende week kan ik gewoon 4x trainen, in het kerstweekend ga ik dan wel een keertje hardlopen. Kerstdiner gewoon lekker eten, rest van de dag(en) beetje opletten, niet gaan zuipen en wel een beetje eten wat ik op een normale dag ook zou doen. Hopelijk geeft dat dan energie om na dat weekend flink te knallen in de werksets :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158263499
Zelf hou ik geen rekening met eten tijdens feestdagen. Zoetigheid hou ik niet van en vet speelt geen rol, naar het schijnt. En ik hou van gezond. :9
  dinsdag 15 december 2015 @ 18:27:23 #206
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158263961
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:05 schreef Gray het volgende:
Zelf hou ik geen rekening met eten tijdens feestdagen. Zoetigheid hou ik niet van en vet speelt geen rol, naar het schijnt. En ik hou van gezond. :9
Je bent irritanter dan een dronken wijf. Niemand heeft gezegd dat vet geen rol zou spelen, jij wil blijkbaar niet snappen wat anderen schrijven.
pi_158264163
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je bent irritanter dan een dronken wijf. Niemand heeft gezegd dat vet geen rol zou spelen, jij wil blijkbaar niet snappen wat anderen schrijven.
Zolang je niet teveel calorieën eet hoef je niet op vetten te letten, werd mij verteld.
  dinsdag 15 december 2015 @ 18:41:29 #208
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158264213
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Zolang je niet teveel calorieën eet hoef je niet op vetten te letten, werd mij verteld.
Zelfs die post heb je niet begrepen.
pi_158264373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:41 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zelfs die post heb je niet begrepen.
Dat is hoe het er staat. Ik heb die shit niet geschreven. Echt, het enige dat ik schreef was: "let op je vetten".

Waarop duizend tegenstrijdige en ongesubstantieerde lariekoek op me werd afgeschoten over vetten en hoe ik fout zou zitten. Praat ik vervolgens mee, is het nog niet goed.

En dat is waarom ik hier dan ook niet om hulp vraag, want dit is echt de darkside of the broforce hier. Wel vind ik het uiterst vermakelijk. O+
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:20:19 #210
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:27:24 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158267062
Over broforce gesproken: vanmorgen 110 proberen te benchen. Deracken ging goed, veel kracht en veel zelfvertrouwen, alles voelde stevig en zo, maar toen bracht ik 'm te snel naar mijn borst en kwam de baar fout neer. Gênante fail, gelukkig had ik twee helperds.

Het goede nieuws is wel dat ik weer met vertrouwen serieus gewicht kan benchen, na wat perikelen met mijn schouder en rug. :)
pi_158267607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:20 schreef Snakey het volgende:
Hou de onzin maar in ONZ. Dit soort shit hebben we hier niet nodig.
Daar heb je gelijk in.

Kan je de beledigingen in het vervolg achterwege laten? Nergens voor nodig.
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:51:09 #213
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_158267946
Ik ben op dit moment nog beten met cutten, maar daarbij eet ik vrij veel koolhydraten, maar krijg ik wel minder calorieën binnen dan nodig. Is dit eigenlijk wel effectief? Zie ik meer resultaten als ik het brood meer vervang?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_158268496
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Over broforce gesproken: vanmorgen 110 proberen te benchen. Deracken ging goed, veel kracht en veel zelfvertrouwen, alles voelde stevig en zo, maar toen bracht ik 'm te snel naar mijn borst en kwam de baar fout neer. Gênante fail, gelukkig had ik twee helperds.

Het goede nieuws is wel dat ik weer met vertrouwen serieus gewicht kan benchen, na wat perikelen met mijn schouder en rug. :)
Ik ken die feel, 2 maanden geen schouder/borst getraint i.v.m. rotator cuff injury, nu eindelijk weer terug naar waar ik was.

Fukin love ohp & incline bp
hhhhh
pi_158269777
Is er iets heerlijker dan schouders trainen?

Dat brandend gevoel altijd, heerlijk. :)
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:56:20 #216
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_158270383
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:51 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik ben op dit moment nog beten met cutten, maar daarbij eet ik vrij veel koolhydraten, maar krijg ik wel minder calorieën binnen dan nodig. Is dit eigenlijk wel effectief? Zie ik meer resultaten als ik het brood meer vervang?
Ja, effectief. Nee, je zou niet meer resultaat zien.
WFPB!
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:14:48 #217
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_158271138
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:39 schreef Doublepain het volgende:
Is er iets heerlijker dan schouders trainen?

Dat brandend gevoel altijd, heerlijk. :)
Vre-se-lijk. Schouders is altijd afziendag :+ .
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_158271568
531. _O_ 4 cycles onderweg en nog steeds toename in kracht op alle compounds. Heel chill.
pi_158276811
Januari ga ik cutten, dus lager in kcal inname en meer cardio. Nu train ik alles in de 8/12 set range. Is het aan te raden om lager in gewicht in te gaan en de set range te verhogen?
  woensdag 16 december 2015 @ 10:28:53 #220
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158278354
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:54 schreef Questular het volgende:
Januari ga ik cutten, dus lager in kcal inname en meer cardio. Nu train ik alles in de 8/12 set range. Is het aan te raden om lager in gewicht in te gaan en de set range te verhogen?
Waarom lager in kcal én meer cardio? Moet je veel vet kwijt? If not is het waarschijnlijk beter om gewoon extra cardio te doen en je voeding te laten zoals het is.
pi_158278460
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:54 schreef Questular het volgende:
Januari ga ik cutten, dus lager in kcal inname en meer cardio. Nu train ik alles in de 8/12 set range. Is het aan te raden om lager in gewicht in te gaan en de set range te verhogen?
Juist het tegenovergestelde.
In je cut wil je zo zwaar mogelijk blijven trainen om zoveel mogelijk spiermassa te behouden.
Dus zeker niet structureel meer dan 12 reps gaan doen.

"Droogtrainen" bestaat niet, een cut doe je door je voeding aan te passen (en/of eventueel extra cardio). Niet door met andere reps/gewichten te trainen.
pi_158278682
Met meer carido bedoel ik cardio, ik doe nu praktisch geen cardio, dat wil ik nu achter mn traning gaan plakken.

Maar dan hou ik gewoon mn normale rep range aan (meeste doe ik 3x8)
  woensdag 16 december 2015 @ 12:18:10 #223
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158280193
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 07:54 schreef Questular het volgende:
Januari ga ik cutten, dus lager in kcal inname en meer cardio. Nu train ik alles in de 8/12 set range. Is het aan te raden om lager in gewicht in te gaan en de set range te verhogen?
Voor spierbehoud en kracht is het belangrijk om de intensiteit te behouden. Zou dan zelf 6-8 reps aanhouden om de intensiteit hoog te houden. Boven de 12 reps train je meer het spier uithoudingsvermogen. Dit kan je beter sportspecifiek gebruiken, aangezien het niet veel doet voor de spieropbouw/kracht.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 16 december 2015 @ 12:23:27 #224
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158280297
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:51 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik ben op dit moment nog beten met cutten, maar daarbij eet ik vrij veel koolhydraten, maar krijg ik wel minder calorieën binnen dan nodig. Is dit eigenlijk wel effectief? Zie ik meer resultaten als ik het brood meer vervang?
Op korte termijn krijg je minder koolhydraten en zout binnen als je minder brood gaat eten. Zal dan minder vocht vasthouden voor een paar dagen. Resultaat is er dan wel voor een paar dagen. Maar niet het gewenste resultaat van minder lichaamsvet.

Als je meer resultaat wil zien zal je moeten kijken naar de kcal inname tegenover de uitgave. Dus cardio, minder eten etc.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 16 december 2015 @ 12:46:25 #225
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158280764
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is hoe het er staat. Ik heb die shit niet geschreven. Echt, het enige dat ik schreef was: "let op je vetten".

Waarop duizend tegenstrijdige en ongesubstantieerde lariekoek op me werd afgeschoten over vetten en hoe ik fout zou zitten. Praat ik vervolgens mee, is het nog niet goed.

En dat is waarom ik hier dan ook niet om hulp vraag, want dit is echt de darkside of the broforce hier. Wel vind ik het uiterst vermakelijk. O+
Als je de discussie aan wil gaan is dat geen probleem. Echter kom dan niet met een kort samengevat artikel over een wetenschappelijk artikel die je zelf niet hebt gelezen waar nuances in staan die je overslaat. Een discussie aangaan om je zelf te verrijken juich ik toe, maar niet je eigen standpunt verdedigen door linkjes te posten die jou 'gelijk' moeten geven en vervolgens te gaan trollen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158282464
Liever vet sterk dan vet arm
pi_158282556
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 december 2015 22:26 schreef Xa1pt het volgende:
531. _O_ 4 cycles onderweg en nog steeds toename in kracht op alle compounds. Heel chill.
Ook gains qua hypertrofie/massa? Altijd wel benieuwd naar mensen die 531 variaties doen.
pi_158283109
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:13 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ook gains qua hypertrofie/massa? Altijd wel benieuwd naar mensen die 531 variaties doen.
Minder. Schouders zijn op zich wel goed naar buiten gekomen maar qua overall gains valt het vooralsnog wat tegen. Maar nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het eten er de laatste tijd wat bij heb laten inschieten.
  woensdag 16 december 2015 @ 14:39:31 #229
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158283180
Ik wilde het net zeggen, zolang je goed blijft eten maak je redelijk wat gains op 531. Niet dat ik daar echt voor train, maar het is een leuke bijkomstigheid.
pi_158283183
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:46 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Als je de discussie aan wil gaan is dat geen probleem. Echter kom dan niet met een kort samengevat artikel over een wetenschappelijk artikel die je zelf niet hebt gelezen waar nuances in staan die je overslaat. Een discussie aangaan om je zelf te verrijken juich ik toe, maar niet je eigen standpunt verdedigen door linkjes te posten die jou 'gelijk' moeten geven en vervolgens te gaan trollen.
Zullen we oude koeien laten voor wat ze zijn?
pi_158283335
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:39 schreef Snakey het volgende:
Ik wilde het net zeggen, zolang je goed blijft eten maak je redelijk wat gains op 531. Niet dat ik daar echt voor train, maar het is een leuke bijkomstigheid.
Enigszins verliefd enzo dus de eetlust is minder dan wat het geweest is.
  woensdag 16 december 2015 @ 14:47:27 #232
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158283405
quote:
9s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Enigszins verliefd enzo dus de eetlust is minder dan wat het geweest is.
Shit happens... ;)
  woensdag 16 december 2015 @ 14:52:51 #233
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158283524
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Shit happens... ;)
Daarover gesproken, hoe gaat het met Snakey Junior?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 16 december 2015 @ 14:55:27 #234
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158283583
Gaat weer lekker met het gewichtheffen.

Weer zeven WK-medailles gewichtheffen besmet met doping
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158283661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:55 schreef Verbosity het volgende:
Gaat weer lekker met het gewichtheffen.

Weer zeven WK-medailles gewichtheffen besmet met doping
Mja, waarom zouden het ook niet doen? Topsport en PED's gaan hand in hand samen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  woensdag 16 december 2015 @ 15:06:30 #236
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158283854
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:52 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Daarover gesproken, hoe gaat het met Snakey Junior?
Prima thanks. Groeit goed, eet goed, slaapt goed(!) Ze kan al aardig overeind zitten enzo, sterke meid.

[ Bericht 41% gewijzigd door Snakey op 16-12-2015 18:49:51 ]
pi_158284007
^O^
  woensdag 16 december 2015 @ 15:37:15 #238
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158284579
Het is wachten tot ze de eerste deuk in de vloer gooit met een roze dumbell
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 16 december 2015 @ 15:40:38 #239
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158284660
quote:
12s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:37 schreef fathank het volgende:
Het is wachten tot ze de eerste deuk in de vloer gooit met een roze dumbell
Gaat niet lang meer duren ben ik bang. :P
pi_158286255
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 22:32 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik neem in ieder geval wat melk met m'n havermout, voor de rest weet ik eerlijk gezegd niet of ik genoeg binnen krijg. Ik eet redelijk wat groenten noten en bonen. Maar zoals ik al zei, geen idee of het genoeg is.

Als je zo laag zit misschien wat supplementeren?
Ja ik neem idd multivitaminen. Maar goed mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk uit m'n voedsel halen. Thanks iig! :)
pi_158286601
Wat is jullie ervaring met de Harris-Benedicht formule? Is dit werkelijk een aardige formule ter schatting? Nemen jullie je lean body mass als gewicht of inclusief al het vet (ook als die >15% is?)
Ik kom uit op 2100kcal basis metabolisme, 2500 voor sedentaire leefstijl en 3k met 1-3x per week.

Wat denken jullie? Als jullie naar jezelf kijken, komt dit dan aardig overeen?
  woensdag 16 december 2015 @ 17:05:51 #242
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158286780
Harris Benedict is over 't algemeen de meest accurate inschatting. Maar de spiegel is accurater, evenals een goed gedocumenteerd logboek.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158287181
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:05 schreef fathank het volgende:
Harris Benedict is over 't algemeen de meest accurate inschatting. Maar de spiegel is accurater, evenals een goed gedocumenteerd logboek.
Eens en eens met de laatste twee, daar ben ik nu inderdaad mee bezig maar een eerste schatting is handig. Thanks iig.
  woensdag 16 december 2015 @ 17:42:33 #244
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158287392
Maakt niet zo veel uit welke richtlijn je gebruikt. Meeste komen toch rond hetzelfde getal uit(+-200 kcals). Zal nooit precies uitkomen. Bedoeling is ook om een gemiddelde te geven. Vandaar uit pas je het aan zoals Fathank al aangeeft. Dagelijks wegen en een trend maken heeft hierbij mijn voorkeur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 16-12-2015 17:49:08 ]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158288159
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Zolang je niet teveel calorieën eet hoef je niet op vetten te letten, werd mij verteld.
Hier moet ik toch nog even op reageren. Al is het maar voor de enkeling die meeleest en dit verkeerd opvat. Er is alleen uitgelegd dat er wat betreft vetopslag eigenlijk geen verschil is of je een hoge waarde aan vetten binnenkrijgt of een hoge waarde aan koolhydraten, bij een gelijke hoeveelheid calorieën. Ik had het idee dat je dat wel probeerde aan te geven met bepaalde berichten.
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is hoe het er staat. Ik heb die shit niet geschreven. Echt, het enige dat ik schreef was: "let op je vetten".

Waarop duizend tegenstrijdige en ongesubstantieerde lariekoek op me werd afgeschoten over vetten en hoe ik fout zou zitten. Praat ik vervolgens mee, is het nog niet goed.

En dat is waarom ik hier dan ook niet om hulp vraag, want dit is echt de darkside of the broforce hier. Wel vind ik het uiterst vermakelijk. O+
Ja, je zei idd: "let op je vetten", zonder inzicht te hebben in zijn/haar dieet en vervolgde dat vervolgens met berichten als:

quote:
Heel droog is hij niet, dus gematigd vet consumeren is geen slecht idee denk ik.
quote:
Dus dat lichaamsvet komt uit de lucht aangewaaid
quote:
De hoeveelheid vet die je eet, en het soort vet, heeft wel degelijk invloed op de vetopslag. De fuck, zo krijgen ze het zelfs voor elkaar om muizen atherosclerose te geven... Door een Western Type Diet.
Nog geen enkel probleem natuurlijk, maar ga achteraf niet doen alsof jou is aangepraat dat de hoeveelheid vet en de balans tussen de vetten van geen enkel belang is voor het lichaam.

Edit: deze squat :9~


[ Bericht 9% gewijzigd door Rami. op 16-12-2015 22:45:58 ]
  woensdag 16 december 2015 @ 23:39:26 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158299000
Vandaag bankdrukje gedaan met m'n benen in de lucht om m'n onderrug te ontzien. Wereld van verschil. Legdrive en/of ondersteuning mis je wel, maar die pijn niet. Echt overbelast de laatste tijd. ;(
  donderdag 17 december 2015 @ 00:00:18 #248
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158299374
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Prima thanks. Groeit goed, eet goed, slaapt goed(!) Ze kan al aardig overeind zitten enzo, sterke meid.

Goed om te horen. Zelf slaap je ook nog goed en blijven de gains komen?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 17 december 2015 @ 00:23:51 #249
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158299832
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:00 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Goed om te horen. Zelf slaap je ook nog goed en blijven de gains komen?
Ik slaap goed ja. Ik ben iets in kracht achteruit gegaan, maar dan ook bijna 10 kilo afgevallen. Wat geen probleem is voor nu. Na de feestdagen pak ik dedraad weer op. Nieuw jaar nieuwe doelen. Deze keer vooral eens beter op m'n voeding (blijven) letten.

Ben jij alweer een beetje op stoom?
  donderdag 17 december 2015 @ 11:35:49 #250
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158304093
Dat feel wanneer de bloedprik mevrouw zegt, 'zo, u traint zeker veel? Ik krijg de band maar net om uw arm'.
pi_158305769
quote:
12s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:35 schreef Snakey het volgende:
Dat feel wanneer de bloedprik mevrouw zegt, 'zo, u traint zeker veel? Ik krijg de band maar net om uw arm'.
:D
  donderdag 17 december 2015 @ 13:32:52 #252
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158306422
quote:
12s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:35 schreef Snakey het volgende:
Dat feel wanneer de bloedprik mevrouw zegt, 'zo, u traint zeker veel? Ik krijg de band maar net om uw arm'.
"Oh, we hoeven niet te zoeken, ik zie zo al een heleboel mooie aderen lopen."
  donderdag 17 december 2015 @ 14:26:12 #253
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158307415
'u kunt beter m'n rechterarm pakken, links gaat m'n winstrol doorgaans'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 17 december 2015 @ 14:37:51 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158307589
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:26 schreef fathank het volgende:
'u kunt beter m'n rechterarm pakken, links gaat m'n winstrol doorgaans'
Je moet je rukarm pakken, want na afloop is de arm waaruit ze aftappen altijd een beetje gevoelloos.

Bloedtekort + gevoelloze hand = heerlijke fap.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:38:15 #255
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158307598
Oh wacht, dit is niet De GYM.
pi_158308010
Gisteren verrassend gemakkelijk 3x5x135kg DL gelift. Hoop volgende week 140kg voor een paar reps er uit te persen, zou een lekkere mijlpaal zijn net voor de feestdagen. :)

Ga sowieso aardig vooruit de laatste maanden qua strength en massa, een schema met een stuk meer hypertrophy naast de grote lifts na 8 maanden stronglifts lijkt aardig te helpen. OHP gaat hard vooruit en zelfs BP gaat steeds beter (veruit mijn zwakste lift) qua techniek, waardoor ik minder last krijg van m'n schouders.

Ga denk ik wel iets minder eten na de feestdagen; begin een beetje te veel vet aan te zetten. :')
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 17 december 2015 @ 16:00:41 #257
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158309097
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:26 schreef fathank het volgende:
'u kunt beter m'n rechterarm pakken, links gaat m'n winstrol doorgaans'
Testosteron.
pi_158375476
Met 2 vrienden die ook fanatiek zijn in het sporten getraind (gingen mee naar de gym). Nu snap ik het nut van een gym buddy haha. Zitten ongeveer op hetzelfde niveau dus we pushen lekker hard.

Krijgt zeker een vervolg. Vandaag goed eten though, anders kom ik morgen m'n bed niet uit haha
pi_158413206
Maakt het heel veel uit als je zeg 20% kcal eet (ontbijtje havermout of iets dergelijks) in de ochtend, en dan 80% kcal in de avond zonder iets er tussendoor, aannemende dat je wilt bulken?

Ofwel is meal-timing een belangrijk iets, of kan ik het in feite buiten beschouwing laten? Ik sport graag in de avond, en buiten wellicht een bak met kwark, havermout en noten na een training eet ik het meeste dus bij het avondeten. Heb zelf niet echt zin en tijd om zeg 6 maaltijden te maken (ook niet in bakjes) en die verspreid over de dag te eten.

Wordt een dergelijk hoog percentage aan calorieën nog wel opgenomen door het lichaam, of gaat er veel verloren aan voeding als je in 1 keer zoveel eet?
  maandag 21 december 2015 @ 16:50:50 #260
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158413289
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:47 schreef Faeroer het volgende:
Maakt het heel veel uit als je zeg 20% kcal eet (ontbijtje havermout of iets dergelijks) in de ochtend, en dan 80% kcal in de avond zonder iets er tussendoor, aannemende dat je wilt bulken?

Ofwel is meal-timing een belangrijk iets, of kan ik het in feite buiten beschouwing laten? Ik sport graag in de avond, en buiten wellicht een bak met kwark, havermout en noten na een training eet ik het meeste dus bij het avondeten. Heb zelf niet echt zin en tijd om zeg 6 maaltijden te maken (ook niet in bakjes) en die verspreid over de dag te eten.

Wordt een dergelijk hoog percentage aan calorieën nog wel opgenomen door het lichaam, of gaat er veel verloren aan voeding als je in 1 keer zoveel eet?
Maakt het uit of je 1 x 50 liter tankt of 5x 10 liter met de auto?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158413467
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 16:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Maakt het uit of je 1 x 50 liter tankt of 5x 10 liter met de auto?
Lijkt mij niet, behalve dat een auto geen insuline aanmaakt (iets wat wellicht wel belangrijk is bij het plannen van maaltijden). Het is wel een serieuze vraag. Heb al het een en ander gegoogled, maar ik krijg zoveel antwoorden die tegenstrijdig zijn. ;(

Zit nu gewoon netjes aan de +300 gram/week, maar het zou zonde zijn als een groot deel vet zou worden bijvoorbeeld.
  maandag 21 december 2015 @ 16:59:32 #262
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158413547
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:57 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Lijkt mij niet, behalve dat een auto geen insuline aanmaakt (iets wat wellicht wel belangrijk bij het plannen van maaltijden). Het is wel een serieuze vraag. Heb al het een en ander gegoogled, maar ik krijg zoveel antwoorden die tegenstrijdig zijn. ;(

Zit nu gewoon netjes aan de +300 gram/week, maar het zou zonder zijn als een groot deel vet zou worden bijvoorbeeld.
Ik zou vooral doen waar je je lekker bij voelt. Als jij dagelijks gestress rondloopt omdat je je 6 maaltijden per dag niet haalt werkt dat door in de rest van je psyche en gesteldheid. Dit zijn echt futiliteiten imho. Op het moment dat je poen kan verdienen door in je slip op het podium te staan is het misschien de moeite om je er druk over te maken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158414744
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:47 schreef Faeroer het volgende:
Maakt het heel veel uit als je zeg 20% kcal eet (ontbijtje havermout of iets dergelijks) in de ochtend, en dan 80% kcal in de avond zonder iets er tussendoor, aannemende dat je wilt bulken?

Ofwel is meal-timing een belangrijk iets, of kan ik het in feite buiten beschouwing laten? Ik sport graag in de avond, en buiten wellicht een bak met kwark, havermout en noten na een training eet ik het meeste dus bij het avondeten. Heb zelf niet echt zin en tijd om zeg 6 maaltijden te maken (ook niet in bakjes) en die verspreid over de dag te eten.

Wordt een dergelijk hoog percentage aan calorieën nog wel opgenomen door het lichaam, of gaat er veel verloren aan voeding als je in 1 keer zoveel eet?
Elke calorie je die eet wordt opgenomen door je lichaam. Enige uitzonderingen zijn als je diarree hebt of overgeeft.

Als je veel meer dan +/- 50 g eiwit in een maaltijd naar binnen werkt wordt het wel omgezet in glucose. Hoeft geen hele grote ramp te zijn maar toch. Idealiter zou je eiwitten liever spreiden. (Whey drinken in de tussentijd?)

Meal-timing is niet zo heul belangrijk. Je dagelijkse macro's halen is veel belangrijker. Eric Helms heeft dit soort zaken goed in perspectief geplaatst in deze piramide.

we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_158414903
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:48 schreef McNulty het volgende:

[..]

Elke calorie je die eet wordt opgenomen door je lichaam. Enige uitzonderingen zijn als je diarree hebt of overgeeft.

Als je veel meer dan +/- 50 g eiwit in een maaltijd naar binnen werkt wordt het wel omgezet in glucose. Hoeft geen hele grote ramp te zijn maar toch. Idealiter zou je eiwitten liever spreiden. (Whey drinken in de tussentijd?)

Meal-timing is niet zo heul belangrijk. Je dagelijkse macro's halen is veel belangrijker. Eric Helms heeft dit soort zaken goed in perspectief geplaatst in deze piramide.

[ afbeelding ]
werken die aminozuur tabs niet meer?
pi_158415273
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

werken die aminozuur tabs niet meer?
Ken ik niet. BCAA's zijn wel goede amino's.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_158415551
Ik eet al m'n eten tussen 1200-2000 of 1300-2100. Ben slecht met ontbijten en heb smorgens ook nooit honger.

Avondeten staat vaak wel redelijk vast qua tijdstip, de rest varieert per dag.
  maandag 21 december 2015 @ 19:02:57 #267
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158416488
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 17:48 schreef McNulty het volgende:

[..]

Elke calorie je die eet wordt opgenomen door je lichaam. Enige uitzonderingen zijn als je diarree hebt of overgeeft.

Als je veel meer dan +/- 50 g eiwit in een maaltijd naar binnen werkt wordt het wel omgezet in glucose. Hoeft geen hele grote ramp te zijn maar toch. Idealiter zou je eiwitten liever spreiden. (Whey drinken in de tussentijd?)

Meal-timing is niet zo heul belangrijk. Je dagelijkse macro's halen is veel belangrijker. Eric Helms heeft dit soort zaken goed in perspectief geplaatst in deze piramide.

[ afbeelding ]
Er zijn wel meer uitzonderingen waarbij niet elke calorie wordt opgenomen door het lichaam.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 21 december 2015 @ 19:06:21 #268
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158416582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 00:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik slaap goed ja. Ik ben iets in kracht achteruit gegaan, maar dan ook bijna 10 kilo afgevallen. Wat geen probleem is voor nu. Na de feestdagen pak ik dedraad weer op. Nieuw jaar nieuwe doelen. Deze keer vooral eens beter op m'n voeding (blijven) letten.

Ben jij alweer een beetje op stoom?
Zit nog steeds rond de oude records, maar laatste maanden druk met de studie, werk en ben nu verzorger bij een voetbalclub. Is dus nogal moeilijk om 3 vaste trainingen in te plannen tegenwoordig. Verder moet ik meer letten op vastigheid in mijn dieet betreft calorieën. Zonder er op te letten eet ik automatisch op onderhoud.

Van plan om daar de komende maanden meer aan te werken zodat de gewichten weer omhoog gaan. ^O^
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158416797
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:02 schreef Verbosity het volgende:
Er zijn wel meer uitzonderingen waarbij niet elke calorie wordt opgenomen door het lichaam.
Niet volledig verteerd voedsel waarschijnlijk ook. Dit zal niet een groot percentage zijn imo. In principe neemt het in principe vrijwel alles op.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_158422042
Sommige figuren :')

Ik was bezig met gewichten om mijn stang te leggen, echter lag een 20je aan de andere kant van de gym dus ik kom terug, zie ik zo'n tjap een gewicht van mijn stang pakken waar mijn handdoek op ligt. Dus ik zeg netjes "sorry, maar die heb ik net eropgelegd". Krijg je een reactie "Oh" en smijt het gewicht voor mijn stang, niet eens terug opleggen en dan dom verder met zijn oefening. Heb hem een minuut aangekeken of ie nog wat eraan ging doen, loopt die sukkel weg. #LIEFDAGBOEK

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2015 21:27:41 ]
pi_158424954
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 18:26 schreef sandertjuh het volgende:
Ik eet al m'n eten tussen 1200-2000 of 1300-2100. Ben slecht met ontbijten en heb smorgens ook nooit honger.

Avondeten staat vaak wel redelijk vast qua tijdstip, de rest varieert per dag.
Pff, dat kan ik echt niet. Zonder ontbijt voel ik me zo giga slap. Stik dan van de honger. En ik heb dan ook altijd het idee dat m'n spieren af aan het breken zijn :@
pi_158425834
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 21:27 schreef Doublepain het volgende:
Sommige figuren :')

Ik was bezig met gewichten om mijn stang te leggen, echter lag een 20je aan de andere kant van de gym dus ik kom terug, zie ik zo'n tjap een gewicht van mijn stang pakken waar mijn handdoek op ligt. Dus ik zeg netjes "sorry, maar die heb ik net eropgelegd". Krijg je een reactie "Oh" en smijt het gewicht voor mijn stang, niet eens terug opleggen en dan dom verder met zijn oefening. Heb hem een minuut aangekeken of ie nog wat eraan ging doen, loopt die sukkel weg. #LIEFDAGBOEK
Gewoon neerhoeken
pi_158428593
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:02 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Er zijn wel meer uitzonderingen waarbij niet elke calorie wordt opgenomen door het lichaam.
Is het ook niet zo dat er een maximum zit aan het omzetten van carbs in glycogen, waardoor de rest dus ergens anders (vet) toe gaat? Stel ik eet in de avond 500 gr aan carbs, is dat problematisch?
pi_158435696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:06 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Is het ook niet zo dat er een maximum zit aan het omzetten van carbs in glycogen, waardoor de rest dus ergens anders (vet) toe gaat? Stel ik eet in de avond 500 gr aan carbs, is dat problematisch?
Als je niet boven je kcal behoefte komt zal het niet heel veel uitmaken...
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:29:43 #275
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158437437
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:13 schreef McNulty het volgende:

[..]

Niet volledig verteerd voedsel waarschijnlijk ook. Dit zal niet een groot percentage zijn imo. In principe neemt het in principe vrijwel alles op.
Bij dierlijk eiwit verteer je 90-95% voor plantaardige eiwitten is dit slechts 80-85%. Koolhydraten kunnen ook zo laag zitten als 80% en vet is behoorlijk efficient met 97% wat je opneemt. Verder zit er tussen mensen nog zo'n ~100kcal verschil door verschillende bacteriën in de darm.

Kan dus gerust 300kcals of meer verschillen daardoor. Alleen wordt er bij de meeste richtlijnen al rekening mee gehouden.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:44:06 #276
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158437734
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:06 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Is het ook niet zo dat er een maximum zit aan het omzetten van carbs in glycogen, waardoor de rest dus ergens anders (vet) toe gaat? Stel ik eet in de avond 500 gr aan carbs, is dat problematisch?
Het 'maximum' hangt af van de staat waarin je verkeert. Bij een carb reload(supercompensatie) kan je veel hoger zitten dan op een dag dat je geen klap uitvoert. Moet je wel eerst laag in glycogeen zitten door voorafgaand een low-carb dieet uit te voeren met zware training. Dan kan iemand wel 1000 gram koolhydraten binnen krijgen op een dag.

Maar vertel eens een realistisch scenario waarin jij 500gr carbs naar binnenwerkt in een avond.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:45:14 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158437763
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:44 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het 'maximum' hangt af van de staat waarin je verkeert. Bij een carb reload(supercompensatie) kan je veel hoger zitten dan op een dag dat je geen klap uitvoert. Moet je wel eerst laag in glycogeen zitten door voorafgaand een low-carb dieet uit te voeren met zware training. Dan kan iemand wel 1000 gram koolhydraten binnen krijgen op een dag.

Maar vertel eens een realistisch scenario waarin jij 500gr carbs naar binnenwerkt in een avond.
5 liter cola drinken :+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158438512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:44 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Het 'maximum' hangt af van de staat waarin je verkeert. Bij een carb reload(supercompensatie) kan je veel hoger zitten dan op een dag dat je geen klap uitvoert. Moet je wel eerst laag in glycogeen zitten door voorafgaand een low-carb dieet uit te voeren met zware training. Dan kan iemand wel 1000 gram koolhydraten binnen krijgen op een dag.

Maar vertel eens een realistisch scenario waarin jij 500gr carbs naar binnenwerkt in een avond.
Is geen 500gr voor mij, maar wel in de buurt. Gezien ik nu maar 3 dagen train (3x bench, 2x squat, 1x DL) gaat het nog iets omhoog (wil naar 2x DL en extra BB dag) maar dit is afgezonderd van kruiden, water, fruit en groente (kip kan bv ook vis of vlees zijn afhankelijk van waar ik zin in heb idem dito met rijst/pasta/aardappel etc.) ongeveer wat ik doe gedurende bulk van 300gr/week.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 december 2015 @ 15:23:33 #279
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158439655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:21 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Is geen 500gr voor mij, maar wel in de buurt. Gezien ik nu maar 3 dagen train (3x bench, 2x squat, 1x DL) gaat het nog iets omhoog (wil naar 2x DL en extra BB dag) maar dit is afgezonderd van kruiden, water, fruit en groente (kip kan bv ook vis of vlees zijn afhankelijk van waar ik zin in heb idem dito met rijst/pasta/aardappel etc.) ongeveer wat ik doe gedurende bulk van 300gr/week.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is niet problematisch en al helemaal niet als je in de bulk zit en vaker gaat trainen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158445393
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_158457937
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:29 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Pff, dat kan ik echt niet. Zonder ontbijt voel ik me zo giga slap. Stik dan van de honger.
Dat had ik ook altijd, maar na een weekje IF was het over. Geen honger hebben is erg fijn, maakt het een stuk makkelijker (flexibeler) om je maaltijden te plannen. :)
pi_158460004
Jezus fuck,

Ik zou willen dat ik jouw heveelheden kon eten, als ik jouw avondeten zou eten zou ik ontploffen en doodgaann.
Maar respect voor het zo volhoude!

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:21 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Is geen 500gr voor mij, maar wel in de buurt. Gezien ik nu maar 3 dagen train (3x bench, 2x squat, 1x DL) gaat het nog iets omhoog (wil naar 2x DL en extra BB dag) maar dit is afgezonderd van kruiden, water, fruit en groente (kip kan bv ook vis of vlees zijn afhankelijk van waar ik zin in heb idem dito met rijst/pasta/aardappel etc.) ongeveer wat ik doe gedurende bulk van 300gr/week.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 december 2015 @ 07:58:55 #283
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158461044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 02:48 schreef ramonlambal het volgende:
Jezus fuck,

Ik zou willen dat ik jouw heveelheden kon eten, als ik jouw avondeten zou eten zou ik ontploffen en doodgaann.
Maar respect voor het zo volhoude!

[..]

Zo bijzonder is het niet als je het verdeelt in kleinere porties. 225 gram droge rijst ineens wegwerken is voor niemand leuk. Uberhaupt 225 gram rijst per dag is niet leuk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158461642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 02:48 schreef ramonlambal het volgende:
Jezus fuck,

Ik zou willen dat ik jouw heveelheden kon eten, als ik jouw avondeten zou eten zou ik ontploffen en doodgaann.
Maar respect voor het zo volhoude!

[..]

De rijst is niet zo'n pretje idd. Verdeel het over een 'leuke' maaltijd, en een 'drink weg met melk' maaltijd direct daarna. :') Misschien over een paar weken kijken naar kleinere maaltijden, zit sinds kort bij een nieuwe werkgever dus dat heeft ook het een en ander aan invloed op normale gang van zaken. Beetje je draai vinden. :D
  woensdag 23 december 2015 @ 11:08:29 #285
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158463759
Mooie workout vanmorgen, twee PR's gezet. Eerst 110 op de bench en daarna 225 op de DL. B-)
pi_158463867
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooie workout vanmorgen, twee PR's gezet. Eerst 110 op de bench en daarna 225 op de DL. B-)
Mooie afsluiter van het jaar, of ga je nog iets erbij sprokkelen? :D
  woensdag 23 december 2015 @ 11:17:28 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158463932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:14 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Mooie afsluiter van het jaar, of ga je nog iets erbij sprokkelen? :D
Misschien morgen nog eens de 115 proberen, als ik de tijd/zin heb. En heel misschien 155 ATG squat. Maar dat zie ik morgenochtend wel. :P
pi_158463961
Hallo, ik ben sinds mei aan het OLY en deadliften... ik ben er super verslaafd aan geraakt dus ik kom hier ook even lurken/posten :W Wat stats en goals:

Deadlift: 180 wil ik volgend jaar op 200 hebben.
1rm backsquat: 160 --->180
1rm frontsquat (paused) 125 -->140
OHS: 60 ---> 80
C&J: 80 kilo, ik wil volgend jaar 100 kilo boven mijn hoofd kunnen houden.
Snatch: 60 ---> 80
1rm chestpress: 80 kilo.

Vanaf januari wil ik voor het eerst gaan cutten, ik wil naar 80 kilo dus er moet 5/7 kilo vanaf... zie hier al wat nuttige info voorbij komen, ben benieuwd hoe dat zal verlopen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 23 december 2015 @ 15:59:57 #289
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158470373
Ik heb m'n doelen voor dit jaar net niet gehaald. Zonder baby had ik het waarschijnlijk wel gehaald. :P Maar ik kwam hier op uit.

Benchpress doel 140 ---> 135
Deadlift doel 200 ---> 190
OHP doel 100 ---> 90

Squat ben ik tot net over 100 kilo gekomen, wat op zich niet heel slecht is gezien ik met regelmaat een ontsteking oploop door de wrijving van m'n prothese in m'n knieholte waardoor ik telkens 2 weken benen kan trainen, en dan weer 2 weken niet. Frustrerend, maar het is niet anders.

Volgend jaar de doelen weer wat hoger stellen.
  woensdag 23 december 2015 @ 16:05:12 #290
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158470493
quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:59 schreef Snakey het volgende:
Ik heb m'n doelen voor dit jaar net niet gehaald. Zonder baby had ik het waarschijnlijk wel gehaald. :P Maar ik kwam hier op uit.

Benchpress doel 140 ---> 135
Deadlift doel 200 ---> 190
OHP doel 100 ---> 90

Squat ben ik tot net over 100 kilo gekomen, wat op zich niet heel slecht is gezien ik met regelmaat een ontsteking oploop door de wrijving van m'n prothese in m'n knieholte waardoor ik telkens 2 weken benen kan trainen, en dan weer 2 weken niet. Frustrerend, maar het is niet anders.

Volgend jaar de doelen weer wat hoger stellen.
Jammer dat je het niet gehaald hebt. En thanks voor deze motivatie, Snakey.
  woensdag 23 december 2015 @ 16:32:26 #291
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_158471094
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jammer dat je het niet gehaald hebt. En thanks voor deze motivatie, Snakey.
Ik ben er niet ontevreden mee. Ik had sowieso redelijk hoog ingezet. Maar het kan allemaal nog stukken beter dus voor aankomend jaar ga ik weer redelijk hoog inzetten.
pi_158473460
SQ 180 -> 160
DL 200 -> 195
BP 120 -> 95

Opzich wel tevreden
  woensdag 23 december 2015 @ 18:36:04 #293
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158473999
150kg squat ging maandag beter dan verwacht. Nu de 5 reps gehaald, een 6de kon waarschijnlijk nog net.

Morgen deadlift op het programma. Eens kijken hoe dat gaat :D
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 23 december 2015 @ 21:38:48 #294
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158479481
Heb bij m'n squats dat ik meestal 3x10 doe. Alleen ben ik na een stuk of 5-6 reps vaak kapot en moet ik of best lang rusten met die bar in m'n nek of moet ik de bar gewoon even terug hangen. Effectief kom ik dan haast vaak op 6 sets van 5-7. :{ Wat zouden jullie doen? Gewoon wisselen naar 5x5 en meer gewicht, of iets lager gaan zitten en toch die 3x10-8 proberen te halen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 23 december 2015 @ 21:45:44 #295
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_158479746
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Heb bij m'n squats dat ik meestal 3x10 doe. Alleen ben ik na een stuk of 5-6 reps vaak kapot en moet ik of best lang rusten met die bar in m'n nek of moet ik de bar gewoon even terug hangen. Effectief kom ik dan haast vaak op 6 sets van 5-7. :{ Wat zouden jullie doen? Gewoon wisselen naar 5x5 en meer gewicht, of iets lager gaan zitten en toch die 3x10-8 proberen te halen?
Compounds zou ik sowieso in een lagere reprange houden.
Dus een 5x5 zou prima zijn of 5 x 3 oid
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  woensdag 23 december 2015 @ 22:26:46 #296
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158481533
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:45 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Compounds zou ik sowieso in een lagere reprange houden.
Dus een 5x5 zou prima zijn of 5 x 3 oid
Hmm, wel hè. Zal het morgen eens proberen en m'n reps verlagen naar 5. Kijken hoe dat gaat. Bedankt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 23 december 2015 @ 22:31:56 #297
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_158481788
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:45 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Compounds zou ik sowieso in een lagere reprange houden.
Dus een 5x5 zou prima zijn of 5 x 3 oid
Ligt eraan, als hij hypertrofie voor ogen heeft kan hij beter rond 8 reps gaan zitten. Voor kracht 3-5 reps aanhouden. Zou dus niet een rep range aanhouden voor compound of isolatie, maar toespitsen op doel.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_158485072
Wie heeft tips voor een gorilla grip? Heb een knijpgewicht thuis van 10 tot 40KG, met laag gewicht trainen tot verzuring in setjes of lage setjes met hoger gewicht?
pi_158536997
Ik krijg voor m'n verjaardag nieuwe sportschoenen. Maakt het voor krachttraining nou nog veel uit wat voor schoenen je hebt? Beetje demping is wel belangrijk lijkt me, maar verder?

Ik fitness al 4 jaar op m'n korfbalschoenen :')
pi_158537017
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 11:19 schreef Fripsel het volgende:
Ik krijg voor m'n verjaardag nieuwe sportschoenen. Maakt het voor krachttraining nou nog veel uit wat voor schoenen je hebt? Beetje demping is wel belangrijk lijkt me, maar verder?

Ik fitness al 4 jaar op m'n korfbalschoenen :')
Als je het al 4 jaar doet moet je het toch weten neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')