abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_87353737


Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44


Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:



De naakte zeehond van Lyssa



Gijsje en sjaal :9



Een echte Ladymuts!



De draak die nog niet kan vliegen

[ Bericht 96% gewijzigd door Inu op 09-10-2010 20:55:34 ]
pi_87354254
Veel plezier iedereen! :)
pi_87356401
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:06 schreef _Arual_ het volgende:
Veel plezier iedereen! :)
Wat _Arual_ zegt!
pi_87358817
have fun!
pi_87359645
en was het leuk ??
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:00:44 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87362078
:W vandaag geel garen opgehaald voor t hart van de ochideeblaadjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87363425
hmm,, is het moeilijker om te beginnen met katoen of met wol? Ik heb namelijk tot nu toe steeds katoen geprobeerd, met als resultaat dat er na 3 steken een ondefiniëerbare knoop in zit omdat het niet goed langs elkaar wil glijden, ik de vorm uit elkaar trek als ik de haak erdoorheen probeer te steken ( waar alles veel te strak voor zit etc). Net met wol heb ik een heel vingerhoedje kunnen maken ( was niet echt de bedoeling, maargoed). Doen jullie het altijd met katoen of met wol?
pi_87364038
Ik denk dat het heel persoonlijk is, ik zou niet weten waar ik mee begonnen ben. Op dit moment maakt het me niet echt uit, katoen heeft in het begin (denk ik) als voordeel dat het een wat massievere draad heeft waardoor je de naald niet zo gauw door de draad heen steekt. Als je de naald er niet door krijgt haak je in ieder geval te strak.
pi_87364414
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik denk dat het heel persoonlijk is, ik zou niet weten waar ik mee begonnen ben. Op dit moment maakt het me niet echt uit, katoen heeft in het begin (denk ik) als voordeel dat het een wat massievere draad heeft waardoor je de naald niet zo gauw door de draad heen steekt. Als je de naald er niet door krijgt haak je in ieder geval te strak.
ja, maar als ik losser ga haken, dan wordt het allemaal zo ongelijk! het is zo onwijs moeilijk om daar de balans in te vinden. Beetje depri aan het raken, een hele middag aan het proberen en na 4x is het gewoon weer een giantische (lelijke) knoop. Als het nou nog mooie kunstzinnige knopen waren :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:30:43 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87364659
En een goedkoop wibra wolletje, kirsten? Daar ben ik mee mee begonnen. Hoewel ik katoen nu fijner vind
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:35:09 #11
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87364767
Kirsten - beauty is in the eye of the beholder dus om te beginnen definieer je het als een "mooie kunstzinnige knoop".

Ik wou dat je hier in de buurt woonde dan sprong ik meteen in de auto om je uit je depri te halen. Zelf heb ik altijd met katoen gehaakt. Ik denk dat dat makkelijker is omdat katoen minder elastisch is dan wol. Maar ik heb met wol alleen gebreid dus kan niet vergelijken. Houd goede moed, ik weet zeker dat als onze ervaren meeters weer boven water komen dat iemand je verder wil en kan helpen.
pi_87364898
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:21 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ja, maar als ik losser ga haken, dan wordt het allemaal zo ongelijk! het is zo onwijs moeilijk om daar de balans in te vinden.
Met wat voor steek ben je bezig? (en ben je met een project bezig of "zomaar" aan het haken?)
pi_87364912
Ben heel benieuwd hoe de meet was! Balen dat ik niet kon, maar er volgen er vast meer.

Ik ben gek van orchideeen, dus ben erg benieuwd waar je het patroon vandaan hebt Ynske. Lijkt me erg leuk om een gehaakte orchidee te maken.
pi_87364985
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:35 schreef caroline88 het volgende:
Kirsten - beauty is in the eye of the beholder dus om te beginnen definieer je het als een "mooie kunstzinnige knoop".

Ik wou dat je hier in de buurt woonde dan sprong ik meteen in de auto om je uit je depIri te halen. Zelf heb ik altijd met katoen gehaakt. Ik denk dat dat makkelijker is omdat katoen minder elastisch is dan wol. Maar ik heb met wol alleen gebreid dus kan niet vergelijken. Houd goede moed, ik weet zeker dat als onze ervaren meeters weer boven water komen dat iemand je verder wil en kan helpen.
Haha ja Stockholm is net íets te ver daarvoor :P Ik ben maar even verder gegaan aan m'n sjaal, dat is een recht toe recht aan normaal brei-werkje, dat kan ik in ieder geval ( en in een redelijk tempo). Hier hebben ze (of ik heb het in ieder geval nog niet gevonden) dus geen goedkope wolzaakjes, alles is best duur en met weet ik veel lama-konthaar of grizzlybeer neushaar erin verwerkt, dus dat drijft de prijs lekker op. Omdat katoen inderdaad minder elastisch is, kan ik steeds óf m'n steken niet meer terugvinden óf ze er vervolgens niet doorheen krijgen :P

Ik ga het morgen maar weer proberen, nieuwe dag, nieuwe moed.
pi_87365041
Met welke naald haak je?

Anitra is hieronder veel vollediger.
pi_87365047
Kirsten ik ben begonnen met katoen omdat dat gladder is en duidelijker te zien is. Wat de anderen al zeggen, als je de naald er niet door krijgt is het te strak. Lukt het niet om losser te haken dan is een dikkere naald of dunner draad een optie.
pi_87365070
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:39 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]



Met wat voor steek ben je bezig? (en ben je met een project bezig of "zomaar" aan het haken?)
ik ben zomaar wat aan het haken. Ik probeerde net een magic circle te maken, omdat ik ergens een patroon voor eieren zag en dat leek me wel leuk. Alleen na de 1e ronde, als ze hem dicht hebben getrokken, gaan ze (ik denk) double crochet doen. En daar gaat het eigelijk mis, want dan wordt het dus een ondefiniëerbare knoop en kan ik de volgende lus niet meer vinden :p, Maar met wol ging het wel iets beter dan met katoen vooralsnog.

Maar ik heb hetzelfde probleem als ik gewoon een lapje probeer te haken met single crochets, dan wordt het ook maar een vage bende. Gelukkig is er hier in de flat iemand die heel goed kan handwerken, dus die zou als ze tijd heeft me morgenavond het e.e.a. voordoen zodat ik misschien erachter kom waar ik iets fout doe. Het zal namelijk wel iets heel simpels fundamenteels zijn, maarja als dat misgaat gaat alles mis natuurlijk :P
pi_87365083
En lichtgekleurde katoen is trouwens het beste om te gebruiken als je de steken moeilijk te onderscheiden vindt.
pi_87365128
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:45 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik ben zomaar wat aan het haken. Ik probeerde net een magic circle te maken, omdat ik ergens een patroon voor eieren zag en dat leek me wel leuk. Alleen na de 1e ronde, als ze hem dicht hebben getrokken, gaan ze (ik denk) double crochet doen. En daar gaat het eigelijk mis, want dan wordt het dus een ondefiniëerbare knoop en kan ik de volgende lus niet meer vinden :p, Maar met wol ging het wel iets beter dan met katoen vooralsnog.

Laat die magic circle even zitten tot je de rest een beetje onder de knie hebt, je kunt ook een rondje maken van drie lossen met een halve vaste, dat maakt het iets overzichtelijker.

Heb je een linkje naar het patroon waar je mee bezig bent?
pi_87365206
Ben ik de eerste van de meet om te posten?

Het was erg leuk dames! Dank jullie wel voor al het lekkers en de gezelligheid. Altijd grappig als je mensen ziet waar je al langer mee kletst, al werd ik volgens mij wel herkend nav mn foto's.

Gijsje is O+ Trui-kinderen zijn ook dropjes! Ik ben blij dat ik YPPY heb kunnen helpen met haar catanialijstje *O* En Yachiru bedankt voor de gezellige autorit! (en de superleuke sleutelhanger!) Trui, eggy gaat van de week op de post ;) Spiegelei, ik heb de Zeeuwse bolussen mee naar huis genomen :9 En StefanieV bedankt voor de heeeeerlijke Belgische pralines! :9~

Uiteindelijk alleen de oortjes van Manuel gehaakt _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Lyssa op 09-10-2010 20:57:07 ]
pi_87365598
http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/08/14/bake-me-a-cake/ dit is mijn voorlopige goal ( een vriendin is helemaal waus van cupcakes en dit is dan een leuk presentje). Maar waarom ik met die magic circle was begonnen was dit, en dan even beginnend met de gewone hele eieren, niet die kapotte:
http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/06/09/one-bad-egg/

Ik heb het patroon verder niet gevolgd, ik dacht laat ik eerst maar eens leren hoe ik in een rondje moet haken ( want ik deed alleen maar lapjes)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:07:49 #22
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87365675
Och ja Stockholm, sorry was ik even vergeten :@
Ik heb een paar haakwerkjes op mijn naam maar er zaten geen cirkeltjes bij. Hopelijk kan de Zweedse haakdame je verder helpen.
Wat wol betreft zou ik eens wat online winkeltjes afstruinen, dat is al gauw goedkoper dan het peperdure Zweden!

Ja Lyssa je bent de eerste, fijn dat je het leuk heb gehad en dat je veilig thuis bent gekomen.
pi_87365786
Ook de cupcakes kun je haken zonder magic circle. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je met een ei of gelijk met een cupcake begint. Eerder heb je het over "double crochet" na het dichttrekken van de circle, ik zie alleen maar vasten in het patroon.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:13:24 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87365824
ik vond 't ook gezellig meiden. de kinderen vonden 't ook leuk om julllie nog even te zien, vooral omdat niet iedereen zat te haken, aldus zoonlief. :)
in de haak.
pi_87365865
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ook de cupcakes kun je haken zonder magic circle. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je met een ei of gelijk met een cupcake begint. Eerder heb je het over "double crochet" na het dichttrekken van de circle, ik zie alleen maar vasten in het patroon.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik heb niet het patroon van de eieren gevolgd, maar een random tutorial op youtube over een magic circle. Dat patroon van de eitjes was vooral om te laten zien waar ik naartoe wil werken :P
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:17:36 #26
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87365904
hoi hoi, ik ben ook weer thuis en ik zag dat ik op de carpoolplaats het vorige topic had dichtgegooid, bedankt Inu dat je een nieuw topic (DE topic dus ....) hebt geopend!

Twas heel gezellig, met veel lekkers, alleen zelf niet gehaakt, tja dan moet ik toch te veel opletten.

Stefanie: nogmaals bedankt voor de rit!
klerkje
pi_87365922
Maar nu er toch lekker veel mensen online zijn, kan iemand me helpen met het interpreteren van het patroon?
With white worsted weight yarn and an E hook, sc6 in circle
Sc1, sc twice into next stitch* around (9)
Sc around
Sc2, sc twice into next stitch* around (12)
Sc3, sc twice into next stitch* around (15)
Sc around
Sc4, sc twice into next stitch* around (18)
Sc5, sc twice into next stitch* around (21)
Sc around for 3 rounds
Sc5, sc2tog* around (18)
Sc1, sc2tog* around (12)
Sc around
-Embroider and stuff firmly-
Sc2tog* around (6)

Sc is Single crochet, maar wat bedoelen ze met Sc1, Sc twice into next stitch? Moet je dan omstebeurt in 1 steek 1x Sc doen, en in de volgende steek 2x Sc? en hoe bedoelen ze dan Sc3 Sc twice around into next stitch, is dat dan 3 sc in 1 steek en in de volgende 2 en dan weer 3 in de volgende steek en weer 2 in die daarna? Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. en soms staat er ook tog achter, wat houdt dan dan in?

En dan nog 1 vraag, wat is een E hook? Ik zie namelijk ook wel eens F hook staan.

ik spam wel weer lekker dit topic vol he :*
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:20:13 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87365968
kirsten, misschien zijn dit engelse double crochets, dus vasten. en de eerste ronde na zo'n begincirkel is vaak heel lastig inderdaad. je kunt ook een beginring maken van een paar lossen die je aan elkaar vastmaakt met 1 halve vaste, en dan die eerste ronde een aantal vasten IN de cirkel haken, dus telkens door hetzelfde centrale gat. en dan ga je daarna de meerdering doen die wordt aangegeven in 't patroon.

voor dit patroon moet je beginnen met 6 vasten in de ring, en daarna in elke 2e vaste uit die eerste rij twee vasten maken, zodat je na de 2e toer 9 steken hebt in totaal. kijk goed naar de v-tjes waar je onderdoor moet.

de 3e toer is dan 1 vaste in elke onderliggende vaste, dus gewoon overal 1 steek in, waardoor je aan 't eind van die toer nog steeds 9 steken hebt als 't goed is. (heb je een stekenmarkeerder oid? anders is 't handig om een draadje door je haakwerk te steken op de plaats waar je een toer begint, zodat je makkelijker weet waar je weer met de volgende toer moet beginnen.)

4e toer: 2 gewone vasten, en in de 3e maak je er weer 2 in dezelfde steek. herhalen tot je weer rond bent, dan heb je er 3 bijgemaakt dus 12 steken in totaal.

5e toer: gewoon rond haken, in elke onderliggende steek 1 vaste.

6e toer: 3 gewone vasten, en in elke 4e steek maak je er weer 2 in dezelfde steek, herhaal dit tot je weer helemaal rond bent (15 steken in totaal)

etc, volg goed wat er staat in 't patroon.

die letters zijn amerikaanse aanduidingen voor haaknaaldmaten, dat doet er voor het patroon niet zoveel toe. kies een naalddikte die goed past bij het garen dat jij gebruikt.

[ Bericht 18% gewijzigd door trui op 09-10-2010 21:34:23 ]
in de haak.
pi_87366013
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:18 schreef kirsten. het volgende:
Maar nu er toch lekker veel mensen online zijn, kan iemand me helpen met het interpreteren van het patroon?
With white worsted weight yarn and an E hook, sc6 in circle
Sc1, sc twice into next stitch* around (9)
Sc around
Sc2, sc twice into next stitch* around (12)
Sc3, sc twice into next stitch* around (15)
Sc around
Sc4, sc twice into next stitch* around (18)
Sc5, sc twice into next stitch* around (21)
Sc around for 3 rounds
Sc5, sc2tog* around (18)
Sc1, sc2tog* around (12)
Sc around
-Embroider and stuff firmly-
Sc2tog* around (6)

Sc is Single crochet, maar wat bedoelen ze met Sc1, Sc twice into next stitch? Moet je dan omstebeurt in 1 steek 1x Sc doen, en in de volgende steek 2x Sc?
Inderdaad, in de ene steek één vaste en in de volgende twee vasten, en dat herhaal je.
quote:
en hoe bedoelen ze dan Sc3 Sc twice around into next stitch, is dat dan 3 sc in 1 steek en in de volgende 2 en dan weer 3 in de volgende steek en weer 2 in die daarna? Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is :p
Daarmee bedoelen ze één vaste in de volgende drie steken en twee in de vierde.
pi_87366055
Het was heel leuk *O*

Ik ben alleen via Breukelen en Hilversum terug gereden met die vreemde Tomtom van mij :')
pi_87366082
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:18 schreef kirsten. het volgende:


En dan nog 1 vraag, wat is een E hook? Ik zie namelijk ook wel eens F hook staan.

Dat is een Amerikaanse maatverdeling van de haken.

E is 3,5, F is 3,75 volgens Ravelry.
pi_87366163
@ Ophelia en Trui:
aah ok, dan worden het er natuurlijk steeds meer en dan krijg je ook daadwerkelijk een eivorm :P Dat moet niet al te lastig zijn.. 't worden wel paarse eieren want dat is de enige wol die ik heb ( de rest is katoen en dat is dus momenteel even een drama). Bedankt!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:32:44 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87366309
oja en ik moest wel erg lachen om je wol-met-lama-kont-haar verhaal. :D

en ken je die 'sc2tog' betekenis al? daarmee wordt 'haak 2 vasten aan elkaar (together)' bedoeld. dat is dus een manier om te minderen, waarbij je van 2 vasten 1 maakt. er zijn verschillende manieren om dat te doen. het kan bijvoorbeeld zo:
maar wat ik mooier vind (want het resultaat is dan minder zichtbaar) is zo:


[ Bericht 39% gewijzigd door trui op 09-10-2010 21:51:33 ]
in de haak.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:33:22 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87366323
inu, via hilversum??? :o najaa, je bent er weer. :) en was er nog iemand thuis toen je thuis kwam?
in de haak.
pi_87366374
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:32 schreef trui het volgende:
oja en ik moest wel erg lachen om je wol-met-lama-kont-haar verhaal. :D
Ik zou het kopen :P :@
pi_87366398
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:13 schreef trui het volgende:
vooral omdat niet iedereen zat te haken, aldus zoonlief. :)
Hahaha hij heeft een echt haakallergie he? Misschien draait 'ie bij als je Spiegelei's draak voor hem maakt?

Ik vond het echt supergezellig, het was leuker dan ik had durven hopen. Er zitten echt leuke mensen in het haaktopic!
pi_87366515
Ik vond het ook super gezellig, en zit nog best een beetje vol van al het lekkers! :9
Haha Trui, wat grappig dat je zoon dat zei! :D Je hebt leuke kinderen hoor!
En Gijsje O+ Op de foto's issie al zo cute, maar in het echt is het helemaal een schatje!
Ik vond het ook heel gezellie in de auto Lyssa! Nogmaals bedankt voor de lift! :*
Vond het trouwens ook erg leuk om alle meegebrachte projecten in het echt te zien O+

Ik kan weer eens niet kiezen wat ik eens zal gaan haken.. 8)7
pi_87366752
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:33 schreef trui het volgende:
inu, via hilversum??? :o najaa, je bent er weer. :) en was er nog iemand thuis toen je thuis kwam?
Ja, het ging nogal mis :D Ik ben ook heel vreemd naar het station gereden :)

Hij zat lief te wachten en had zelfs nog niet eens gegeten :o
pi_87367143
Het was gezellig. O+ Alleen was ik de tijd vergeten en was het ineens zo laat en moest ik echt weg. ):O

Met dank aan Lyssa heb ik nu bijna mijn catania kleurtjes compleet en weet ik nu welke kleurnummers ik de volgende keer wil gaan bestellen. *O* O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_87367733
Hé dames, het was heeeeeeeeeeeel gezellig!! Spiegelei, graag gedaan voor de rit, ik vond het gezelliger dan alleen rijden hoor dus geen probleem!

Lyssa, nu ben k jaloers! Ik wou ook die bollen van Spiegelei meenemen naar huis die waren zoooooooooooooo lekker :P Ik ga ze toch zoeken als k in Amsterdam ben haha
pi_87368500
Ik ben ook weer terug van mijn wereldreis 8-) (al even hoor, maar kom nu pas toe aan forummen ;) )

YPPY & trui, dank voor 't pendelen tussen bushalte & trui-huis en zo. :*

quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:36 schreef M-etje het volgende:

Ik vond het echt supergezellig, het was leuker dan ik had durven hopen. Er zitten echt leuke mensen in het haaktopic!
Eensch! :Y
pi_87368605
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:02 schreef YPPY het volgende:

Met dank aan Lyssa heb ik nu bijna mijn catania kleurtjes compleet en weet ik nu welke kleurnummers ik de volgende keer wil gaan bestellen. *O* O+
Welke mis je nog? Ik realiseer me zojuist ineens dat m'n meest recente bestelling ook catania-bolletjes waren (had ik nog niet eerder gehad). Suf dat ik me dat niet bedacht vóór vanmiddag. :D
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:53:26 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87368657
ah, eska ook weer veilig thuis, mooi zo! :)
in de haak.
pi_87368897
:o Inu, via breukelen en Hilversum? :o inderdaad rare tomtom... :D maar dat fietspad waar we overheen werden gestuurd was ook erg... _O-

ik ben ook weer thuis :) lekkere treinrit gehad, en een heel gezellige dag gehad vandaag met iedereen!

M-etje, ik vond het heel gezellig ook zo samen treinen, en bedankt voor het fijne gesprek in de trein terug... :*

ik heb zoveel gegeten vandaag dat ik gewoon bijna plof... :9 het was ook allemaal zo lekker!
pi_87370514
Ha fijn dat je weer thuis bent. Hoeveel visjes tot aan Amsterdam?
pi_87377335
hahaha, 1 maar :) ik was ook heel moe, en dan gaat het wat trager ;)
pi_87378609
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef mijsje het volgende:
:o Inu, via breukelen en Hilversum? :o inderdaad rare tomtom... :D maar dat fietspad waar we overheen werden gestuurd was ook erg... _O-

ik ben ook weer thuis :) lekkere treinrit gehad, en een heel gezellige dag gehad vandaag met iedereen!

M-etje, ik vond het heel gezellig ook zo samen treinen, en bedankt voor het fijne gesprek in de trein terug... :*

ik heb zoveel gegeten vandaag dat ik gewoon bijna plof... :9 het was ook allemaal zo lekker!
Ja, dat fietspad was dus een weg waar auto´s te gast waren (:')) en toen kwam ik uit in Breukelen en daar hadden ze verbouwd, dus hij snapte niet dat ik de tweede afslag moest nemen en toen kwam ik dus verkeerd op de snelweg uit en de eerst afslag was Hilversum :D
pi_87378638
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:59 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, dat fietspad was dus een weg waar auto´s te gast waren (:')) en toen kwam ik uit in Breukelen en daar hadden ze verbouwd, dus hij snapte niet dat ik de tweede afslag moest nemen en toen kwam ik dus verkeerd op de snelweg uit en de eerst afslag was Hilversum :D
klinkt als een heel avontuur _O-
pi_87382344
Ik heb Manuel af, maar het is maar een gek aapje :')

  zondag 10 oktober 2010 @ 13:31:30 #50
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_87382439
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:28 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb Manuel af, maar het is maar een gek aapje :')

[ afbeelding ]
Ik zag gister het resultaat van de bedenker. Ik heb plotseling niet zoveel motivatie meer om um af te maken. Ik vind het koppie echt lelijk. Op de tekening was ie echt schattig. Nu issie mislukt :D Ik ga het lijfje denk ik maar afmaken zoals de olifant en dan het gezichtje erop naaien. Eens kijken of het er dan nog lief uitziet.
Ik vind die van jou er trouwens nog liever en leuker uitzien!

Ik ga eerst maar eens verder aan mijn verstkaartenversiering. Ik ben al over de helft!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_87382522
Manuel de Mutant, arm aapje zonder nek ;(
pi_87384309
pi_87384343
Met dank aan het patroontje van AnitraX
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:09:03 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87384930
Leuk dat het zo gezellig was! :D Vind het achteraf wel jammer dat ik er niet bij kon zijn (had er natuurlijk ook mer m'n best voor kunnen doen maar ik durfde eerst niet zo goed, vandaar).
Heb gister wel heerlijk geshopt en m'n nichtjes geknuffeld, dus dat was ook leuk :D

Manuel is inderdaad een beetje mismaakt :( stom zeg! Maar alsnog wel leuk...
en die cactus! D:D (ow ja die wou m'n vriend ook nog, want hij kan geen planten in leven houden, grote to hook list)

Heb hele leuke ijsjes gehaakt :D als ik m'n haaksels voor nichtje afheb zal ik 1 grote foto maken :D
*gaat nu patroon voor bananen zoeken*
pi_87385159
Debbie Bliss Rialto Aran haakt echt heerlijk O+



(met sjago Dot voor Lyssa)



Kleuren zijn wel wat vreemd, want de rode stoel is bijvoorbeeld knalrood en niet roze-achtig :P Het is iig fuchsia, dan blauwpaars, dan geelgroen en dan donkerpaars in het kussentje :)
pi_87385181
Ik vind het aapje trouwens wel grappig :) en de cactus is tof!
pi_87385553
Leuk kussentje!
En nog leukere kat eigenlijk!

Even snel een fotootje van mn moeders kerstsetje:


Ik vind ze best schattig alleen het engeltje kijkt een beetje evil.
En er staat nog een kralenbak op de foto _O- een andere hobby.

Verder heb ik alweer bijna een katje af.
En heb misschien een plekje waar we dingetjes kunnen verkopen *O*
pi_87386124
Zat even op ravelry bij t fokgedoe.
En zag dat daar iemand hetzelfde studeert als ik.
Nietjuuh heet ze daar, maar kan me niet herinneren dat ik die hier voorbij heb zien komen, of ben ik nou gek?

En wat is het stil hier.
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:47:22 #59
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87387533
Wat dacht je dan Whoopdidoo?
Al die meet-ers zijn aan het uitbuiken van het samenzijn "waar ze gelukkig niet allemaal aan het haken waren"
;)
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:47:43 #60
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87387545
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuk kussentje!
En nog leukere kat eigenlijk!

Even snel een fotootje van mn moeders kerstsetje:
[ link | afbeelding ]

Ik vind ze best schattig alleen het engeltje kijkt een beetje evil.
En er staat nog een kralenbak op de foto _O- een andere hobby.

Verder heb ik alweer bijna een katje af.
En heb misschien een plekje waar we dingetjes kunnen verkopen *O*
leuke kerstset !!
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:05:57 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87388019
ik heb vandaag nog niet kunnen haken nee, we hebben wel lekker gewandeld met familie. eerst nog restjes bonbons, taart & tiffin gesnoept bij de koffie :9~ , en vanmiddag soep gemaakt & gegeten. nog 't een en ander aan broer & moeder gegeven, het lijkt me niet goed als ik alles zelf wegwerk...

ik vind de aap wel geinig, maar 't hoofjde is wel erg klein in verhouding. hij lijkt nu wel een beetje een bodybuilder.

inu, wat ziet dat er heerlijk zacht uit! O+

arual, wat een leukie!

en whoopdidoo, leuk kerststel. waar ga je ze verkopen, dan?

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 10-10-2010 17:51:15 ]
in de haak.
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:11:47 #62
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87388173
haha bodybuilder, moest even terug kijken maar je hebt gelijk !! Zou iemand mijn vertaling van een patroon na willen kijken ??
pi_87393671
Ik heb een haaknaald *O* Eindelijk! ;) Ik kan beginnen O+
Heb net al een beetje zitten spelen, morgenavond ga ik verder want ben helemaal kapot :'( .

Maar ik zag een superleuk kussen net! Inu mooi! Leuke kleurtjes:). Heb je er een al bestaand kussen ingedaan? Daar lijkt het namelijk op :) .

En dat aapje O+ , wat een schatje :) . Jammer dat hij geen nekje heeft, anders was ie nog leuker geweest!
pi_87395072
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:58 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb een haaknaald *O* Eindelijk! ;) Ik kan beginnen O+
Heb net al een beetje zitten spelen, morgenavond ga ik verder want ben helemaal kapot :'( .

Maar ik zag een superleuk kussen net! Inu mooi! Leuke kleurtjes:). Heb je er een al bestaand kussen ingedaan? Daar lijkt het namelijk op :) .

En dat aapje O+ , wat een schatje :) . Jammer dat hij geen nekje heeft, anders was ie nog leuker geweest!
Ja, het is een kussen van 5 euro van de Leenbakker en ik heb dit er gewoon opgenaaid :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:43:47 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87395826
dat heb je snel gedaan dan, inu! ^O^
en pannenkoeken, succes! (ik ben wel benieuwd wat jij in een kussenhoes zou stoppen trouwens! :+ ).

[ Bericht 70% gewijzigd door trui op 10-10-2010 21:04:09 ]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 oktober 2010 @ 20:53:08 #66
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87396265
Totaal niet scherp maar wel een orchidee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:04:37 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87396822
pfoeh wat een werk, ynske! en een onscherpe foto, dat zijn we niet van je gewend!!! :o
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 oktober 2010 @ 21:06:29 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87396914
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:04 schreef trui het volgende:
pfoeh wat een werk, ynske! en een onscherpe foto, dat zijn we niet van je gewend!!! :o
iets met telefoon, niet thuis zijn wegens enkel en dus geen camera ter beschikking -O-
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87397512
Arual O+ wat is die lief die cactus!!! O+ fijn dat je wat aan het patroontje had!

Inu leuk kussentje!
pi_87397687
[inbreekt]

Weet iemand waar ik een haakpatroon voor een Sinterklaas poppetje o.i.d. kan vinden? Een beetje een grote Sinterklaas? Nu moet ik er echt aan gaan geloven voor m'n surprise

[/inbreekt]
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 oktober 2010 @ 21:23:14 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87397835
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:20 schreef Swietje het volgende:
[inbreekt]

Weet iemand waar ik een haakpatroon voor een Sinterklaas poppetje o.i.d. kan vinden? Een beetje een grote Sinterklaas? Nu moet ik er echt aan gaan geloven voor m'n surprise

[/inbreekt]
ravelry?
Of misschien via oz verlag
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87398295
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

ravelry?
Of misschien via oz verlag
Op Ravelry kan ik niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed? :@
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:45:56 #73
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_87399137
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:30 schreef Swietje het volgende:

[..]

Op Ravelry kan ik niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed? :@
Kwam er toevallig vandaag 1 tegen, tis wel een kleintje :@

http://www.amigurumis.nl/sinterklaas.html
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_87399691
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef Briggy het volgende:

[..]

Kwam er toevallig vandaag 1 tegen, tis wel een kleintje :@

http://www.amigurumis.nl/sinterklaas.html
Ja, die had ik ook gevonden. Die vind ik lief O+ Maar wat doe ik dan met het cadeautje want dat kan daar niet in....
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:58:18 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87399832
dat doe je in een grote zak die je eraan vast bindt. :+
in de haak.
pi_87399980
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:58 schreef trui het volgende:
dat doe je in een grote zak die je eraan vast bindt. :+
:+ Goed plan!
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_87400689
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:43 schreef trui het volgende:
dat heb je snel gedaan dan, inu! ^O^
en pannenkoeken, succes! (ik ben wel benieuwd wat jij in een kussenhoes zou stoppen trouwens! :+ ).
Daar ben ik ook benieuwd naar ;) .

Achteraf is het echt een suffe vraag idd :') .
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:29:22 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87401488
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:00 schreef Swietje het volgende:
:+ Goed plan!
of je stopt er een klein briefje in waarop staat waar hij/zij 't kadootje moet gaan zoeken. maar ja, dan moet de sint wel opengemaakt worden, toch jammer. :)
in de haak.
pi_87402404
ik kan je fotootje niet zien Ynske, jammer, was wel benieuwd naar je orchidee...

:o zijn er al lootjes getrokken voor sint-surprises? wow...
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:00:48 #80
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_87402844
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef Swietje het volgende:

[..]

Ja, die had ik ook gevonden. Die vind ik lief O+ Maar wat doe ik dan met het cadeautje want dat kan daar niet in....
Ik weet niet hoe groot het kadootje is maar zijn lijfje kan je best wat groter maken hoor! En misschien lukt het als je het geheel met een grotere naald maakt? Moet je nl geen voetbal(oid) als kado hebben :D
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_87403587
Dankjewel voor alle ideeën :D Daar kan ik wel wat mee! Ik denk dat ik het zonde vind als ie kapot moet... hmm.. misschien hang ik er een lintje met een hint aan waar het kado gevonden kan worden...
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:24:37 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87403726
en daar verstop je dan een gehaakte piet, met een hint waar 't volgende pakje ligt.... :+
in de haak.
pi_87404380
Hahahaha, ik heb geen pietjespatroon :'( :P
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_87410356
hier is nog een linkje met een zwarte piet en sinterklaas, maar daar moet je voor betalen -O-



Hier nog een gratis patroontje voor de zak van zwarte piet, die kan je misschien gebruiken om open te maken.



Ze zijn wel leuk :o
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:18:19 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87410383
ze zijn zeker leuk! ^O^
in de haak.
pi_87410390
Mijn eerste cupcake is bijna af :D
Nouja, hij ligt in stukjes op tafel
Ik heb alleen een probleem het met laatste deel van het patroon van de frosting, weet niet wat 't betekend:

Skip one st, 5 dc into next st, skip one st, sl st* around

dus 1 steek voerslaan, 5x double crochet in de volgende, en dan weer een overslaan en dan wat? Slow stitch? (dat bestaat toch heulemaal niet? :D) Helaas biedt het sterretje achter het woord nergens uitleg.

't gaat over die bobbeltjes/golfjes aan de rand trouwens, dit gedeelte van het patroon.
pi_87410405
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:05 schreef trui het volgende:

en whoopdidoo, leuk kerststel. waar ga je ze verkopen, dan?
Uhm nou, we hebben nog een wol/hobbywinkeltje hier in een winkelcentrum, echt inimini hoor. En mn moeder ging daar langs omdat ze een belletje nodig had voor t elfje(is toch een elfje, zon groen ding van de kerstman?) Nou en toen vroeg ze of ze ook dingen verkochten van mensen. En toen zeiden ze ja. Dus we moeten even kijken wat de mooiste zijn (en ik ben helemaal niet zon toffe konijn snel aan t afmaken nu). En dan gaat ze woensdag even langs, en bepalen ze samen de prijs. En dan kijken of t loopt. En als t niet loopt krijgen we ze gewoon weer terug. Maar als we er wel een paar kwijt raken en de kosten er uit kunnen halen zou dat echt onwijs fijn zijn. Want anders lezen jullie over een paar maanden in de krant: "Moeder en dochter uit huis gedreven door een overschot aan gehaakte poppetjes".

Dus vandaar :)

Maar t moet ook wel want we zijn nu 5 weken terug van vakantie en er staan alweer een stuk of 8 dingen op de tafel.
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:19:53 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87410422
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:18 schreef kirsten. het volgende:
Mijn eerste cupcake is bijna af :D
Nouja, hij ligt in stukjes op tafel
Ik heb alleen een probleem het met laatste deel van het patroon van de frosting, weet niet wat 't betekend:

Skip one st, 5 dc into next st, skip one st, sl st* around

dus 1 steek voerslaan, 5x double crochet in de volgende, en dan weer een overslaan en dan wat? Slow stitch? (dat bestaat toch heulemaal niet? :D) Helaas biedt het sterretje achter het woord nergens uitleg.

't gaat over die bobbeltjes/golfjes aan de rand trouwens, dit gedeelte van het patroon.
slip stitch betekent dat, dat zijn halve vasten. dus insteken, omslaan, en meteen door beide lusjes halen zodat je weer 1 lusje op de naald hebt.

wat leuk, whoopdidoo, dat die winkel daaraan mee wil werken! strijken zij dan ook een deel van de winst op?
in de haak.
pi_87410687
Ja een percentage.
Maarja wij hoeven er ook niet echt winst op te maken, ok een klein beetje is leuk natuurlijk, maarja anders komen we echt om in de poppetjes, en het kost natuurlijk geld.

Ik heb gewoon te veel vrije tijd.

En ik heb geen zin om naar de uni te gaan.
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:32:35 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87410731
wat studeer je whoopdidoo?
in de haak.
pi_87410747
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:30 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja een percentage.
Maarja wij hoeven er ook niet echt winst op te maken, ok een klein beetje is leuk natuurlijk, maarja anders komen we echt om in de poppetjes, en het kost natuurlijk geld.

Ik heb gewoon te veel vrije tijd.

En ik heb geen zin om naar de uni te gaan.
Ik ook niet :'( Maar ik moet virussen gaan tellen en onderscheiden.. Wat een rotpractica zijn dat zeg. Wat doe jij eigelijk voor studie, Whooptidoo?
pi_87410914
Pedagogische wetenschappen O+
Maar t vak van vandaag is echt niet fijn gewoon, over onderzoek doen, oftewel wiskundig, en laat ik nou niet zo wiskundig zijn. En eigenlijk verteld ie weinig meer dan de sheets, en aangezien t ook nog helemaal in Leiden is, is de motivatie af en toe niet zo enorm, maarja ben te lui om op kamers te gaan.

Maar heb wel een leuk boek om te lezen in de trein, over een gezin met een kind met autisme.

Dit is trouwens het toffe konijn:


Virussen gaan tellen? Wat doe jij dan?
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:49:41 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87411178
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:16 schreef Lyssa het volgende:
hier is nog een linkje met een zwarte piet en sinterklaas, maar daar moet je voor betalen -O-

[ afbeelding ]

Hier nog een gratis patroontje voor de zak van zwarte piet, die kan je misschien gebruiken om open te maken.

[ afbeelding ]

Ze zijn wel leuk :o
:o DIE WIL IK!!! O+ O+

Alhoewel ik eigenwijs genoeg ben om dat eens zonder patroon te proberen oO<
Kan ik daarna altijd nog betalen!
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:55:26 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87411352
inderdaad, dat moet ook zelf wel te maken zijn waarschijnlijk! succes!
in de haak.
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:08:49 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87411710

O+
pi_87413063
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:16 schreef Lyssa het volgende:
hier is nog een linkje met een zwarte piet en sinterklaas, maar daar moet je voor betalen -O-

[ afbeelding ]

Hier nog een gratis patroontje voor de zak van zwarte piet, die kan je misschien gebruiken om open te maken.

[ afbeelding ]

Ze zijn wel leuk :o
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ HEB HEB HEB HEBBUH! O+ O+ O+ O+ O+ O+
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_87413671
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Pedagogische wetenschappen O+
Maar t vak van vandaag is echt niet fijn gewoon, over onderzoek doen, oftewel wiskundig, en laat ik nou niet zo wiskundig zijn. En eigenlijk verteld ie weinig meer dan de sheets, en aangezien t ook nog helemaal in Leiden is, is de motivatie af en toe niet zo enorm, maarja ben te lui om op kamers te gaan.

Maar heb wel een leuk boek om te lezen in de trein, over een gezin met een kind met autisme.

Dit is trouwens het toffe konijn:
[ afbeelding ]

Virussen gaan tellen? Wat doe jij dan?
Biomedische wetenschappen, ook in Leiden! :D
Maar ik zit nu in Zweden dus voor een half jaartje op uitwisseling. Alwaar ik net voor de 10e keer met Tele2 aan de lijn heb gehangen omdat ik geen internet heb ( ze weten niet dat ik op de wireless van iemand anders kan maar dat is supertraag enzo). Ze zijn echt een stelletje incompetente grindtegels daar zeg... Krijg ik een sms; Your problem has been solved. Dus ik kijk; nog steeds geen internet. Ga ik bellen; 'my problem HAS NOT been solved, vraagtie of ik nog eens een keer mijn verhaal wil vertellen ( vorige keer duurde het bijna een uur voordat ik het had uitgelegd). Zeg ik; 'The last person I told it to noted it in your system, if she didn't that's quite stupid', toen werd die gast nog pissig ook. Nou ik was al helemaal over de rooie want ik zit nu al 6 weken zonder internet, nee dat gaat lekker ik ben zwaar gestresst

Ik heb wel mijn cupcake bijna af though :D Dat laatste randje kan ik zo 123 niet zelf uitvogelen, dus vanavond weer even naar de Zweedse crochet-guru toe of ze me er eentje voor kan doen en dan ga ik foto's maken en showen ;)
pi_87413694
EN @ de plaatjes hieboven:

CUUUUTE, echt superleuk! Als ik iets beter ben ga ik die ook proberen :P
Mijn cupcake lijkt momenteel nog op een eikeltje met een hoedje maar dan in het wit/roze. :D

Ik heb trouwens wel een leuk idee wat ik hierna wil gaan maken; een dromenvanger. Ik zit alleen met een technisch probleem, ik wil zegmaar een paar rondjes in elkaar laten hangen (als in een rondje in een rondje, en dan gewoon vastnaaien zoals het web van een dromenvanger oid). Maar is er een manier om die rondjes stevig te houden? Moet je ze dan om ijzerdraad heen haken ofzo, of is er iets beters wat mooi rond blijft?
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:21:06 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87413841
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:13 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb wel mijn cupcake bijna af though :D Dat laatste randje kan ik zo 123 niet zelf uitvogelen, dus vanavond weer even naar de Zweedse crochet-guru toe of ze me er eentje voor kan doen en dan ga ik foto's maken en showen ;)
heu, zelfs niet met mijn fantastische uitleg? -O-

er zijn in hobbywinkels wel ringen waar je omheen kunt haken. inu (toch?) heeft wel eens sieraden gemaakt van omhaakte ringen bijvoorbeeld. erg leuk! maar even goed zoeken naar de juiste maat.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 12:23:16 #100
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87413906
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:39 schreef -Bubbles- het volgende:
Ben heel benieuwd hoe de meet was! Balen dat ik niet kon, maar er volgen er vast meer.

Ik ben gek van orchideeen, dus ben erg benieuwd waar je het patroon vandaan hebt Ynske. Lijkt me erg leuk om een gehaakte orchidee te maken.
uit een duits haaktijdschriftje

hij is ook leuk :Y moet alleen nog kijken of ik de stammen ergens kan vinden, die van de Xenos vind ik niet zo mooi. misschien die van bij de sligro eens gaan bekijken en anders maar vanuit denemarken over laten komen. daar verkopen ze ze iig :D

tis wel even wennen als je grotere naalden gewend bent (vanaf 3 naar hoger)
om nu met een 1.25 bezig te zijn :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 12:24:12 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87413937
e
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:14 schreef kirsten. het volgende:
EN @ de plaatjes hieboven:

CUUUUTE, echt superleuk! Als ik iets beter ben ga ik die ook proberen :P
Mijn cupcake lijkt momenteel nog op een eikeltje met een hoedje maar dan in het wit/roze. :D

Ik heb trouwens wel een leuk idee wat ik hierna wil gaan maken; een dromenvanger. Ik zit alleen met een technisch probleem, ik wil zegmaar een paar rondjes in elkaar laten hangen (als in een rondje in een rondje, en dan gewoon vastnaaien zoals het web van een dromenvanger oid). Maar is er een manier om die rondjes stevig te houden? Moet je ze dan om ijzerdraad heen haken ofzo, of is er iets beters wat mooi rond blijft?
er zijn ijzeren ringen te koop. die kun je gebruiken, wat je ook kunt doen is eerst een web haken, en dan met een bolletje de ijzeren ring omwikkelen door t web heen dat je gehaakt hebt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:25:27 #102
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87413971
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:24 schreef Ynske het volgende:
wat je ook kunt doen is eerst een web haken, en dan met een bolletje de ijzeren ring omwikkelen door t web heen dat je gehaakt hebt
tuurlijk! :? (oftewel: ik snapperniksvan! :D )
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 12:28:11 #103
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87414040
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:25 schreef trui het volgende:

[..]

tuurlijk! :? (oftewel: ik snapperniksvan! :D )
web haken snap je?
een net haken?

een ring pakken
en omwikkelen, dus bolletje door ring halen buiten om terug en weer erom heen, en dan af en toe de buitenrand van t web meenemen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:29:38 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87414082
nee, bij 'een web haken' haak ik al af. ):O
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 12:31:17 #105
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87414140
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:29 schreef trui het volgende:
nee, bij 'een web haken' haak ik al af. ):O
idd koe :')

rondje maken, dan een vaste, paar losse, stukje verderop weer n vaste en zo steeds uitbreiden

dat je dus een netje / web krijgt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:32:18 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87414170
dank je. voor de uitleg dan he, niet voor 't uitschelden. :P
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 12:32:47 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87414182
:D
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:32 schreef trui het volgende:
dank je. voor de uitleg dan he, niet voor 't uitschelden. :P
dat was een liefkozing :6
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:33:51 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87414207
ah, dan noem ik jou voortaan liefkozend 'paard', OK? of had je liever een ander dier?

*schudt hoofd 'dat limburgs ook!' *
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 12:37:29 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87414307
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:33 schreef trui het volgende:
ah, dan noem ik jou voortaan liefkozend 'paard', OK? of had je liever een ander dier?

*schudt hoofd 'dat limburgs ook!' *
doe maar een Callosciurus finlaysonii O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87414495
Je kunt heel makkelijk om een metalen ring haken, gewoon net als je dat doet bij een magic ring :)

Als het niet superstevig hoeft te zijn kun je ook gewoon een kettinkje lossen maken en daaromheen haken ;) Gewoon als je rond bent goed aanduwen de steken en er dan nog 20 bijproppen, dan wordt ie wel stevig van :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:49:46 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87414670
Bwaaaaahhhh ik word helemaal GEK van de bandjes die om mn slofjes heen moeten!! o|O

Heb weer eens niet de goeie verhouding naald-draad-patroon, en dat was tot nu toe nog geen ramp, maar nu kom ik er dus niet uit :X

Even rustig ademhalen, wegleggen en morgen nog eens naar kijken denk ik maar oO<
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 12:50:14 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87414686
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:49 schreef LadyBlack het volgende:
Bwaaaaahhhh ik word helemaal GEK van de bandjes die om mn slofjes heen moeten!! o|O

Heb weer eens niet de goeie verhouding naald-draad-patroon, en dat was tot nu toe nog geen ramp, maar nu kom ik er dus niet uit :X

Even rustig ademhalen, wegleggen en morgen nog eens naar kijken denk ik maar oO<
waar gaat t fout dan?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:52:37 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87414761
Bij dat ik een ietwat uit verhouding slofje heb, en dat is voor t slofje niet zo erg, maar het bandje dat erop moet, wordt nu te smal, maar wel te lang (heb m al losser en strakker geprobeerd), maar ik denk dat ik m morgen maar met een kleinere naald ga proberen. 4x hetzelfde stukje haken is niet bevorderlijk voor mijn humeur ;)

Het slofje is wel cool, met een dubbele tweekleurige zool O+
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:03:10 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87415083
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:31 schreef Ynske het volgende:
rondje maken, dan een vaste, paar losse, stukje verderop weer n vaste en zo steeds uitbreiden

dat je dus een netje / web krijgt
nog even hierop doorgaand: maar de vraag was toch hoe je een open (doch stevig) rondje kon haken, zodat er een andere in gehangen kan worden? wat voegt zo'n web dan toe?
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 13:09:20 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87415306
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:03 schreef trui het volgende:

[..]

nog even hierop doorgaand: maar de vraag was toch hoe je een open (doch stevig) rondje kon haken, zodat er een andere in gehangen kan worden? wat voegt zo'n web dan toe?
sorry dat ik t verkeerd gelezen heb dan...
t was hoe ik me bedacht hoe een dromenvanger in t geheel te maken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:19:32 #116
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_87417704
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef Briggy het volgende:

[..]

Kwam er toevallig vandaag 1 tegen, tis wel een kleintje :@

http://www.amigurumis.nl/sinterklaas.html
Die is best scary }:|
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:35:00 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87418287
eigenlijk wel he. die andere is stukken beter.
in de haak.
pi_87420821
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:21 schreef trui het volgende:

[..]

heu, zelfs niet met mijn fantastische uitleg? -O-

er zijn in hobbywinkels wel ringen waar je omheen kunt haken. inu (toch?) heeft wel eens sieraden gemaakt van omhaakte ringen bijvoorbeeld. erg leuk! maar even goed zoeken naar de juiste maat.
haha jawel, nu wist ik welke steken wat waren, wil nog niet zeggen dat ik ze zo 123 zonder hulp voor elkaar krijg ( ik steek hem regelmatig in de verkeerde steken nog :P , )

wat ik in gedachten had was bv. 2 rondjes in een ander rondje, steeds 1 of 2 maatjes kleiner. daartussen wilde ik gewoon met het omwikkelen van draad een web maken ( dus.. Ja, ik kan vanavond even een tekeningetje uploaden als dat lukt). Omwikkelen heb ik al eens gedaan, dat wordt er niet zo mooi van. Ik wilde dus een gehaakte ring maken, om een ijzeren ring dus heen ofzo. Ik heb vandaag al wel kralen gekocht voor onderin de dromenvanger, nu nog veren en de ringen dus en dan kan ik daaraan beginnen :P
pi_87427722
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:30 schreef Swietje het volgende:

[..]

Op Ravelry kan ik niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed? :@
Deze kerstman is niet zo dik, dus ik denk dat die redelijk goed aan te passen is tot sinterklaas (langere jas, geen riem, stijve muts, langere baard..)


http://www.ravelry.com/patterns/library/santa-claus-2
pi_87427865
Het is trouwens heul asociaal, maar we kunnen het sinterklaaspatroon ook samen kopen en delen? O-)
pi_87428209
Met dank aan TD:
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:52:02 #122
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87430487
hihi al die Sinterklaasjes! :D
(maar nu al bezig met surprise?? :o )

Gaaf die winterset aan! :D:D
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:56:24 #123
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87430694
Leuk die winterset!
klerkje
pi_87432159
:D leuk Nectarientje, die winterset! heeft TD heel mooi gemaakt! lekker warm? *O*
pi_87432291
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:13 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Biomedische wetenschappen, ook in Leiden! :D
Maar ik zit nu in Zweden dus voor een half jaartje op uitwisseling. Alwaar ik net voor de 10e keer met Tele2 aan de lijn heb gehangen omdat ik geen internet heb ( ze weten niet dat ik op de wireless van iemand anders kan maar dat is supertraag enzo). Ze zijn echt een stelletje incompetente grindtegels daar zeg... Krijg ik een sms; Your problem has been solved. Dus ik kijk; nog steeds geen internet. Ga ik bellen; 'my problem HAS NOT been solved, vraagtie of ik nog eens een keer mijn verhaal wil vertellen ( vorige keer duurde het bijna een uur voordat ik het had uitgelegd). Zeg ik; 'The last person I told it to noted it in your system, if she didn't that's quite stupid', toen werd die gast nog pissig ook. Nou ik was al helemaal over de rooie want ik zit nu al 6 weken zonder internet, nee dat gaat lekker ik ben zwaar gestresst


Leuk, heeft mn broer ook 3 jaar gedaan(de eerste 2 jaar)

Maar geen internet is echt ruk.

College was ook ruk.
Maar morgen vrij ingepland *O*

En mn boek is zo leuk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87432954
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:28 schreef mijsje het volgende:
:D leuk Nectarientje, die winterset! heeft TD heel mooi gemaakt! lekker warm? *O*
Binnen wel :+ Het was vandaag te mooi weer om 't buiten te proberen maar ik ben niet heel bang dat ik het koud ga krijgen.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:13:28 #127
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87434307
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:56 schreef B.ertha het volgende:
Het is trouwens heul asociaal, maar we kunnen het sinterklaaspatroon ook samen kopen en delen? O-)
Die gedachte kreeg ik ook al toen ik het topic doorlas. :Y

Ik weet niet wat zo'n patroon kost, maar als je het al met een man of 4 kan delen, scheelt toch!

Niet dat ik zelf belangstelling heb, ik ben niet zo van de knuffeltjes en poppetjes, maar voor de liefhebbers lijkt me dit geen slecht idee!
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:17:42 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87434523
ze kosten 2,95 per poppetje. maar dat delen mag natuurlijk officieel niet he.

nectarientje, nu zie ik het, ben JIJ het! :o ;)
in de haak.
pi_87435244
Voor die 2,95 per patroontje vind ik dat eigenlijk niet echt netjes om te delen.. het is maar zo'n klein bedrag.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:49:46 #130
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87436249
Heb patroon van een banaan, maar hij wordt niet echt krom :S iemand een tip?
ik probeer al wat meteen draadje er doorheen spannen, maar lukt niet echt...
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:25:09 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87438454
wat 'doet' het patroon om 'm te laten krommen? let je goed op waar het begin van elke toer is?
in de haak.
pi_87440492
Even kijken of het me nu lukt omheen foto te posten vanaf mijn mobieltje

  dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:01:01 #133
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87446551
Een bal! :o :D

Het patroon doet niks, dat is het probleem :( kon ook nergens een patroon vinden van een gekromde banaan :S
Maar ik heb zelf wat gefrutst met vulling enzo, en door het boven en onderkantje lijkt het toch best op een banaan. Na een nachtje slapen zag ik het mandje met spullen en de banaan bovenop en ik dacht: dat ziet er toch best leuk uit en de banaan lijkt ook wel een banaan :)
(maar als iemand nog een goede tip heeft: GRAAG! want bananen zijn krom :()
pi_87446589
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 07:01 schreef EsseEi het volgende:
Een bal! :o :D

Het patroon doet niks, dat is het probleem :( kon ook nergens een patroon vinden van een gekromde banaan :S
Maar ik heb zelf wat gefrutst met vulling enzo, en door het boven en onderkantje lijkt het toch best op een banaan. Na een nachtje slapen zag ik het mandje met spullen en de banaan bovenop en ik dacht: dat ziet er toch best leuk uit en de banaan lijkt ook wel een banaan :)
(maar als iemand nog een goede tip heeft: GRAAG! want bananen zijn krom :()
ik heb gisteren van mijn zweedse crochet-guru gehoord: blocking of zoiets. Dingetje nat maken (wel eerst checken of de kleuren niet in elkaar overlopen, zoals mijn roze bijna in het wit deed), dan in de vorm 'kneden' die je het wil laten hebben ( misschien een soort van om een beker heen leggen, en aan de 2 uiteindes er iets tegenaan zodat het een kromming krijgt (niet al te erg?), en dan laten drogen. Dat scheelt al een stuk!

Met gepaste trots presenteer ik u:
mijn muffin

Hij lijkt een beetje bol omdat ik een extra rij had toegevoegd, omdat ik 32 steken ipv 30 had. Omdat die bobbeltjes in clustertjes van 4 gingen heb ik dus gewoon een extra rij steken gedaan waarna ik er 34 had. Helaas had dat dus het effect dat hij weer wat strakker ging zitten en lijkt het net een hoedje. De roze draad moet nog weggewerkt worden, en de kraaltjes er nog op, dan is hij helemaal af!

[ Bericht 7% gewijzigd door kirsten. op 12-10-2010 07:24:33 ]
pi_87447370
Heb je echte wol dan? Blocking werkt niet zo goed met acryl namelijk....

Hij is wel erg leuk!
pi_87447408
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 07:01 schreef EsseEi het volgende:
Een bal! :o :D

Het patroon doet niks, dat is het probleem :( kon ook nergens een patroon vinden van een gekromde banaan :S
Maar ik heb zelf wat gefrutst met vulling enzo, en door het boven en onderkantje lijkt het toch best op een banaan. Na een nachtje slapen zag ik het mandje met spullen en de banaan bovenop en ik dacht: dat ziet er toch best leuk uit en de banaan lijkt ook wel een banaan :)
(maar als iemand nog een goede tip heeft: GRAAG! want bananen zijn krom :()
In t boekje van christel krukkert zit ook een banaan bij Jip.
Je moet op een gegeven moment gaan heen en weren ipv rondjes.
Maar weet niet meer precies hoe of wat of je moest meerderen of niet bijvoorbeeld.
Maar wil best straks voor je kijken (nu duik ik nog even lui mn bed in)
pi_87447786
Kussentje is ingepikt :o



:D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:01:05 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87448782
O+

kirsten, olé voor je cakeje! *O*

essei, mijsje had ook een banaan mee naar de meeting, zij had er met bruin naaigaren van die strepen over de lengte op geborduurd. dat maakt 't banaan-look-a-like-gehalte nog wat hoger. normaal zou je bij zo'n krom patroon verwachten dat je aan de bolle kant een aantal keren een stukje halve stokjes moet invoegen bijvoorbeeld, en aan de holle kant eventueel af en toe een rijtje slipstitches. maar dat was dus niet het geval? ach ja, sommige bananen zijn ook niet zo heel krom hoor! :+
in de haak.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:01:49 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87448795
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:48 schreef Inu het volgende:
Heb je echte wol dan? Blocking werkt niet zo goed met acryl namelijk....
bij katoen is 't weer wel zinvol.
in de haak.
pi_87449012
Poes O+
Ik wil er ook een =(

Over de banaan,ik snap het patroontje niet meer.
Maar je moet in ieder geval heen en weer(hier 15 steken en dan minderen tot 12) En daarna rondom en dan is ie soort van krom.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:27:57 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87449411
ja dat kan natuurlijk ook. dan haak je er op die manier wat extra rijen tussen.
in de haak.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:56:07 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87450174
Goeiemorgen :W

Ik ga nog eens een poging wagen met mn slofje :Y)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:59:10 #143
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87452034
Oow ja, zal eens bij Jip kijken, maar m'n moeder heeft het boekje :S (wordt morgen geopereerd aan dr been dus zit voorlopig stil en ze wil iets te doen hebben ;) maar dan moet ze maar scannen of mailen ofzo hoor)
en stokjes is ook goed idee :)

nee patroon is gewoon rechts. En anders de bruine strepen nog :)
(moet eerst maar eens blijken dat ik tijd heb er nog meer te haken voor zondag maar goed)

heb acryl, geen wol. En niet zo'n zin om met water te klooien enzo haha :@
pi_87455239
o mijn god denkt de tntsite soms dat ik 4 talen spreek?
Eerst nederlands, toen engels, toen frans, en ik dacht voor de grap nog eens kijken wat ie zegt, en ja hoor nu duits.
Nu is dat allemaal wel leesbaar, maar waar slaat t op.
Maar mn 2e pakje komt dus vandaag.

En mn moeder had gister een kussentje gekocht, dus moet even kijken hoe en wat ik er voor wil haken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:42:41 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87457304
fijn whoop dat je pakketje eraan komt

hier gister nog een leuke site met patroontjes gevonden, en met service tot vertalen van japan naar engels. erg handig :D

ben nu eventjes bezig met een tussendoor projectje.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87457684
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:42 schreef Ynske het volgende:
fijn whoop dat je pakketje eraan komt

hier gister nog een leuke site met patroontjes gevonden, en met service tot vertalen van japan naar engels. erg handig :D

ben nu eventjes bezig met een tussendoor projectje.
En dan deel je die site niet eens?

Ik ga even dingen voor de verkoop bij elkaar zoeken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:55:23 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87457758
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:53 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

En dan deel je die site niet eens?

Ik ga even dingen voor de verkoop bij elkaar zoeken
dat gaat niet :')
die link is thuis
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87458232
sorry O-)
pi_87459362
Kreeg net een mailtje van Christel Krukkert over een leuke wedstrijd die zij organiseert.
Als je nu een patroon in haar webshop koopt, krijg je er een patroon van een basispopje bij, waar je dan zelf lekker crea mee aan de gang kunt gaan om zo je eigen leuke popje te maken :)
Foto kun je op het forum van die hyve posten.
Misschien wisten jullie dit allemaal al, maar ik dacht, ik post het toch maar even, wie weet wil er iemand meedoen :)
pi_87460310
Pff kom ik net via dat linkje voor de wedstrijd op een site van iemand met een webshop.
En die vraagt gewoon 10 tot 12 euro voor nog vrij kleine gehaakte diertjes.
Vond ik eigelijk best duur. Aangezien het ook niet heel bijzondere dingen zijn maar gewoon van patronen uit boekjes enzo. en dan staat dit er ook nog"unieke betaalbare knuffels" nou sorry maar ik vind ze best duur, uniek ook niet echt, en ook niet super mooi gehaakt.

Zal wel aan mij liggen dan misschien, maar je moet ook weten wat je verkoopt denk ik. Kijk als t dan nog heel veel werk is ofzo, maar dit zijn echt van die 2 dagen poppetjes.

Maar afijn, wie zegt dat ze ze verkoopt.

Mn bolletjes zijn trouwens binnen, zit een hele mooie kleur blauw bij.
pi_87461378
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Pff kom ik net via dat linkje voor de wedstrijd op een site van iemand met een webshop.
En die vraagt gewoon 10 tot 12 euro voor nog vrij kleine gehaakte diertjes.
Vond ik eigelijk best duur. Aangezien het ook niet heel bijzondere dingen zijn maar gewoon van patronen uit boekjes enzo. en dan staat dit er ook nog"unieke betaalbare knuffels" nou sorry maar ik vind ze best duur, uniek ook niet echt, en ook niet super mooi gehaakt.

Zal wel aan mij liggen dan misschien, maar je moet ook weten wat je verkoopt denk ik. Kijk als t dan nog heel veel werk is ofzo, maar dit zijn echt van die 2 dagen poppetjes.

Maar afijn, wie zegt dat ze ze verkoopt.

Mn bolletjes zijn trouwens binnen, zit een hele mooie kleur blauw bij.
Linkje naar de shop? O-)

Fijn dat je bolletjes binnen zijn trouwens! *O*
pi_87461654
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:39 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Linkje naar de shop? O-)

Fijn dat je bolletjes binnen zijn trouwens! *O*
Nee dat is gemeen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok ik ben dom, ik las iets met proefpakketten zpagetti, ik denk wat moet je nou met een proefpakket (als in: 3 rijen haken om te kijken of je t lekker vind ofzo?)
Maar t waren dus poefpakketten...

En morgen gaan er dus een zooi knuffels weg, tenminste hopelijk, want je weet maar nooit of ze t uberhaupt wel wil hebben. Maar toch als t wel zo is, soort van snik, mn kindjes.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:59:53 #153
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87462220
Ik heb ff gekeken. Als ik iets moois gehaakt wil koop ik het liever van de dames hier.....
pi_87462992
Gelukkig.

mwah slecht 27 dingen neemt mn moeder morgen meer _O-
pi_87464301
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:15 schreef Inu het volgende:
Kussentje is ingepikt :o

[ afbeelding ]

:D
POES O+ O+
pi_87467868
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:57 schreef Lyssa het volgende:

[..]

POES O+ O+
Zullen we m katnappen? En dan delen?

Flip,flap en flop zijn klaar:


Beetje mislukte totoro ook:


En rood katje:
pi_87467880
Yoko heeft mijn bolletje wol van Lyssa vast gehad en het is niet meer te gebruiken ;( Hij heeft ook mijn WIP van mijn tas vast genomen, gelukkig zijn er maar een 6-tal stokjes eruit. Al moet ik hem nu wel in de wasmachine smijten voor ik mijn tas ooit kan gebruiken. Soms hé :( :D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:50:08 #158
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87468438
Leuke dingen weer, Whoopdidoo!

Ik heb even n haakpauze.. paar dagen geen zin.. misschien morgen weer.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:37:10 #159
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87470670
Leuk idee van Christel!

Ik kam via twitter ook nog iets tegen:
http://www.bijsaartje.nl/ zij zoekt dus mensen die mee willen haken aan een groot project! :D dus als je interesse hebt ;)

Zijn duur he, gehaakte dingen als je weet hoe je ze maakt??
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:33:01 #160
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87473293
Bedankt voor de tip EsseEi! Ik heb een mailtje gestuurd, ook omdat ik nieuwsgierig ben natuurlijk en even afhankelijk van het project (vind ik het leuk) en de tijd die er voor staat wil ik wel mee doen.
Die wedstrijd die hiervoor werd genoemd vind ik ook wel cool, ik wilde al bijna een patroontje bestellen toen ik bedacht dat het vanaf morgen ingaat :D .

Ik heb de buik van de draak af (ik snapte eerst echt niet hoe dat zat) en nu begonnen met een achterpoot, maar ik begin de draak beu te raken, hij mag wel eens af zijn ... en sorry geen WIP foto's nu, volgende keer beter :P .
klerkje
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:41:26 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87473783
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Pff kom ik net via dat linkje voor de wedstrijd op een site van iemand met een webshop.
En die vraagt gewoon 10 tot 12 euro voor nog vrij kleine gehaakte diertjes.
Vond ik eigelijk best duur. Aangezien het ook niet heel bijzondere dingen zijn maar gewoon van patronen uit boekjes enzo. en dan staat dit er ook nog"unieke betaalbare knuffels" nou sorry maar ik vind ze best duur, uniek ook niet echt, en ook niet super mooi gehaakt.

Zal wel aan mij liggen dan misschien, maar je moet ook weten wat je verkoopt denk ik. Kijk als t dan nog heel veel werk is ofzo, maar dit zijn echt van die 2 dagen poppetjes.
als je er 2 dagen over doet is 12 euro toch niet zo ontzettend duur? trek materiaalkosten eraf en er blijft misschien 4 euro per dag! over aan 'winst'. dat komt niet in de buurt van 't minimum loon hoor.
in de haak.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:03:21 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87478317
ik heb gisteravond een mand gehaakt van zpagetti. was bedoeld om bolletjes wol in te bewaren, maar Gijsje dacht daar een beetje anders over:



hij heeft er echt de hele middag in doorgebracht. :D zie voor meer foto's mijn flickr-account.
in de haak.
pi_87479628
O+ ah, Gijsje, wat is het toch een bengel! O+
en die mand Trui, die is ook helemaal leuk! :) dat is van die klos die je zaterdag liet zien, nietwaar?

ik heb de site van saartje ook een mail gestuurd, ik ben ook wel nieuwsgierig... :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 07:04:58 #164
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87484877
Mooie mand! Mooie kleuren!! :D:D
En GIJSJE!!!! :D O+ (jaloezie allom :P)

Als je gehaakte dingen inderdaad omrekend naar loon, is de prijs helemaal begrijpelijk, of zelfs nog goedkoop.
Maar het voelt duur ofzo....
pi_87485072
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:03 schreef trui het volgende:
ik heb gisteravond een mand gehaakt van zpagetti. was bedoeld om bolletjes wol in te bewaren, maar Gijsje dacht daar een beetje anders over:

[ afbeelding ]

hij heeft er echt de hele middag in doorgebracht. :D zie voor meer foto's mijn flickr-account.
awww O+ Gijsje! O+ Wat een superleuke foto's! Het is echt een boefje idd! De mand is ook erg leuk geworden! Dat is 1 bol geweest? Vrolijke kleurtjes :D
pi_87485125
Oh Trui, ik heb net echt met veel oh's en ah's je flickr zitten doorkijken... geweldig leuk al die projecten (en kinderen en Gijsje..) Jij bent gewoon mijn nederlandse Lucy! O+
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:27:29 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87486486
haha lijnloos, dank je wel! *; maar dat compliment verdien ik niet helemaal hoor, lucy verzint al die patronen zelf, en ik maak gewoon dingen van anderen na. 8-)

lyssa, dat was ongeveer 1 bol inderdaad. ik heb nog een klein beetje over, waar ik eerst nog een soort hengsel over de mand mee gemaakt had. maar dat werd toch niet echt mooi dus dat heb ik weer uitgehaald.
in de haak.
pi_87487029
Hoe haak je zo'n mand nou? Gewoon een cirkel amigurumistyle (ronde 1: 6, ronde 2: 12, ronde 3: 18 etc, tot 48 of zo)??? En dan recht omhoog, een paar rondes van 48? Ik gok dat het zo moet, maar het ziet er spectaculairder uit :D
pi_87487363
Haha, die Gijs! :D En hij heeft nog gelijk ook. Als ik een katje was dan zou ik ook denken vinden dat zo'n mand speciaal voor mij was gemaakt. 8-)

Ik vind de mand erg leuk. Dat spul is er ook erg geschikt voor, zo te zien. Want hij blijft toch gewoon goed staan, denk ik? (Of is dat juist de functie van Gijs? :+ )
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:14:27 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87487517
hij is inderdaad van zichzelf stevig genoeg om rechtop te blijven staan. en ja arual, ik heb gewoon eerst een platte cirkel gemaakt, door te meerderen volgens een zelfde schema als jij daar noemt, daarna even wat minder gemeerderd (als je begrijpt wat ik bedoel) per toer, en tot slot recht omhoog. als laatste heb ik een ronde halve vasten gehaakt, dat geeft een iets mooier randje vind ik.
in de haak.
pi_87487679
Ik vind hem echt tof die mand... dit zou mij echt bijna overhalen om toch ook maar es wat van dat spul te kopen en zoiets als een mand te maken... maar gelukkig heb ik weinig centen op het moment dus dat houd wel genoeg tegen... eerst maar es alle lopende zaken haken...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:23:43 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87487731
Mooie foto's Trui _O_ en wat een hilarische kat heb jij toch O+

De kleurtjes zijn niet helemaal mijn smaak, maar ik vind zo'n zpagettimand wel cool :Y
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:26:38 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87487793
ik zag later andere zpagetti-manden waarbij de bovenkant omgeslagen is, zie hier. dat maakt de vorm nog wat steviger denk ik, en is ook mooi (kost wel meer garen. :+ ) ook hebben ze daar de overgang naar het verticale gedeelte wat scherper gemaakt door op die plaats 1 ronde alleen in 't achterste lusje te haken (geloof ik). het overwegen waard. :)
in de haak.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:28:23 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87487846
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:26 schreef trui het volgende:
ik zag later andere zpagetti-manden waarbij de bovenkant omgeslagen is, zie hier. dat maakt de vorm nog wat steviger denk ik, en is ook mooi (kost wel meer garen. :+ ) ook hebben ze daar de overgang naar het verticale gedeelte wat scherper gemaakt door op die plaats 1 ronde alleen in 't achterste lusje te haken. het overwegen waard. :)
Hey, dat lijkt op die manden die ze bij IKEA (?) verkopen toch?

Misschien dat ik dat wel ga proberen! :o Ik heb een kastje waar ik nog manden in wil, maar ik kan geen leuke vinden..... *idee* :D
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:34:22 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87488007
ze zijn wel wat dikker dan de ikea-manden. die vind ik ook erg mooi inderdaad. maar als je ze zelf maakt, kun je ze precies zo groot maken als je wil natuurlijk.
in de haak.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:39:20 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87488120
Ja precies, en met de kleurtjes die je leuk vindt.... en het is natuurlijk oneindig veel cooler 8-)
Moet je eigenlijk perse die naalden van hoooked er ook bij hebben? Of zijn die bij hobbydoos gewoon hetzelfde?

He pfoei, ik zit met een brok in mn keel naar de reddingsactie in Chili te kijken :')
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:47:22 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87488345
als de naalden maar dik genoeg zijn, ladyblack. dan maakt 't verder niet uit waar je ze koopt. ik heb er een van 12mm voor gebruikt. :o
in de haak.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:55:17 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87488548
Dit is ook leuk _O_


Ik moet ook een poef oO<
pi_87488800
Oh, een poef-op-pootjes! O+
Ja, die hoef ik ook heel erg! :Y Leuk ook, zo met dat grove zpagetti er op!
pi_87488862
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:47 schreef trui het volgende:
als de naalden maar dik genoeg zijn, ladyblack. dan maakt 't verder niet uit waar je ze koopt. ik heb er een van 12mm voor gebruikt. :o
Twáálf mm??!! :o :D Dat hebben lang niet alle (web)winkels, volgens mij? Ik heb 't nog niet eerder gezien, geloof ik. Waar heb jij de jouwe vandaan?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:08:42 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87488957
ik heb 'm ooit tegelijk met wat zpagetti besteld, bij hoooked.nl, (of bij 't trendje.nl, dat weet ik niet zeker meer).
in de haak.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:09:58 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87489001
Hobbydoos heeft ook naalden nr 12 :Y En pipoos heeft ze ook wel geloof ik, alleen dan betaal je * iets* meer :')
pi_87489148
Crap... nou heb ik op hoooked.nl gekeken en al wat leuke kleur-combi's gezien die ik eigenlijk wel wil proberen... En ik ga morgen met mijn mams naar Arnhem, eens kijken of ze daar bij pipooos nog wat leuks hebben, mochten ze het hebben dan haal ik misschien wel wat :@ Lijkt me wel tof om es te proberen.
pi_87489225
Ah, dank dames! 'k Ga eens even kijken dan. Ik denk dat ik best wel al vast wat nieuw spul kan gaan bestellen. Krijg ik wel verkocht aan mezelf. :+
Pipoos is me te duur idd.

Eerst nog even die deken voor zoonlief afmaken natuurlijk. Die is nu ongeveer 1 meter lang (de deken, niet de zoon). En het is vooral bedoeld voor op de bank, als hij lekker met een boek wegkruipt. Dan hoeft zo'n ding toch geen 2 meter te worden hè? Iets van 1.20 of zo? Of 1.40? Ik weet 't eigenlijk niet. Zoon in kwestie is ongeveer 1.60
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:22:24 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87489413
lastig, die maat. hebben jullie ook van die 'gewone' fleecedekentjes of andere plaids die hij graag gebruikt? misschien even kijken naar die afmetingen?
in de haak.
pi_87489524
Ja, er moeten *ergens* in huis nog wel 2 van die fleece-dingen zijn idd. Dat was mijn gedachte ook, om 't daarnaast te leggen. Maar dat *ergens* hè. 8-)
Nou ja, ik leg 't heertje er straks zelf wel even onder. :+
pi_87490153
Aaah, Gijsje en de mand! O+ Prachtige foto's Trui, vooral die waarop hij zo recht de camera in kijkt.

@ Whoop: ik vind de prijzen op die site trouwens best meevallen hoor. Het zijn de beestjes van Christel Krukkert, die zijn over het algemeen toch wel wat groter en hebben behoorlijk wat details. Ze heeft er trouwens ook bijgezet welk garen ze gebruikt heeft, en dat zijn volgens mij toch wel de iets duurdere garensoorten.

Ben nu bezig met zo'n leuke Lucy bird :) Ik gebruik Catania en naald 3,25 maar ben niet helemaal tevreden met het resultaat. Er zitten toch nog wat gaatjes in, met name bij het begin van iedere toer. Ben alleen bang dat het met een kleinere naald wel erg klein gaat worden. Ik haak al hele stokjes in plaats van halve, omdat Catania van zichzelf natuurlijk al erg dun is. Zou het eigenlijk liever met Drops Paris willen haken, maar daar heb ik denk ik niet genoeg kleurtjes van 8)7

Heb ook een heel schattig paddestoeltje gehaakt, rood met witte stippen, alleen de stippen moeten er nog op :P Het wordt een sleutelhangertje, foto volgt nog!
pi_87490260
Die Lucy bird is een cirkel die later dubbelgevouwen wordt toch? Dan zou je kunnen overwegen om hem in een spiraal te haken, op die manier heb je minder last van gaatjes. Mooi van kleur veranderen wordt lastiger maar dat is een ander verhaal :P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:30:33 #189
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87491404
LadyinBlack, mooi huisje. Ik heb het eens op mijn verjaardag gemaakt van speciale peperkoek die mijn moeder gebakken had en dat aan elkaar met tandestokers en veel cement van poedersuikerglazuur... :9

Vandaag ben ik blij dat ik geen kat heb zodat ik al mijn maaksels tenminste zelf mag gebruiken :+
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:46:29 #190
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_87491858
Kat in de zak mand O+
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_87492881
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 23:03 schreef trui het volgende:
ik heb gisteravond een mand gehaakt van zpagetti. was bedoeld om bolletjes wol in te bewaren, maar Gijsje dacht daar een beetje anders over:

[ afbeelding ]

hij heeft er echt de hele middag in doorgebracht. :D zie voor meer foto's mijn flickr-account.
Leuk!

Ik zag trouwens in de poef-categorie deze gisteren bij de Hema:



Ze hebben er ook mandjes en kussens van O+
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:28:14 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87493260
schön! maar gebreid of gehaakt? en welke steek, denken jullie? ik had een poefje gekocht via marktplaats, maar we waren zondag net iets later dan de afgesproken tijd om 'm op te halen, en toen was er niemand meer thuis. :{ op mijn excuses-mail geen reactie meer gehad dus ik neem aan dat ik op zoek kan naar een andere poef.
in de haak.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:31:01 #193
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_87493379
In het Karweikrantje stond ook een gehaakte/gebreide poef, maar er stond geen prijs bij voor zover ik kon zien.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_87494142
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:28 schreef trui het volgende:
schön! maar gebreid of gehaakt? en welke steek, denken jullie? ik had een poefje gekocht via marktplaats, maar we waren zondag net iets later dan de afgesproken tijd om 'm op te halen, en toen was er niemand meer thuis. :{ op mijn excuses-mail geen reactie meer gehad dus ik neem aan dat ik op zoek kan naar een andere poef.
Meer geknoopt volgens mij eigenlijk...

Das echt stom! Hadden jullie elkaars nummer niet?
pi_87494482
Oh, wat flauw zeg, van die verkopende partij. Dat ze dan helemaal niet meer reageren op jouw mail naderhand. -O-

Hebben jullie (nou ja, de langharige dames vooral ;) ) ook dat je regelmatig een haar meehaakt? Losse haren bedoel ik hè. Niet die nog vast zitten. :P Ik kom er dan pas na een paar steken achter, probeer 'm los te trekken en uiteraard breekt 'ie dan af. Wordt het wel een uniek item natuurlijk, zo met extra eigen input. :D
pi_87494560
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:59 schreef Eska het volgende:
Oh, wat flauw zeg, van die verkopende partij. Dat ze dan helemaal niet meer reageren op jouw mail naderhand. -O-

Hebben jullie (nou ja, de langharige dames vooral ;) ) ook dat je regelmatig een haar meehaakt? Losse haren bedoel ik hè. Niet die nog vast zitten. :P Ik kom er dan pas na een paar steken achter, probeer 'm los te trekken en uiteraard breekt 'ie dan af. Wordt het wel een uniek item natuurlijk, zo met extra eigen input. :D
Ja, dat heb ik ook vaak! Vind het ook altijd verbazend dat die haren dan zo vast zitten :)
pi_87494727
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:59 schreef Eska het volgende:
Oh, wat flauw zeg, van die verkopende partij. Dat ze dan helemaal niet meer reageren op jouw mail naderhand. -O-

Hebben jullie (nou ja, de langharige dames vooral ;) ) ook dat je regelmatig een haar meehaakt? Losse haren bedoel ik hè. Niet die nog vast zitten. :P Ik kom er dan pas na een paar steken achter, probeer 'm los te trekken en uiteraard breekt 'ie dan af. Wordt het wel een uniek item natuurlijk, zo met extra eigen input. :D
Yep :)
pi_87495899
Ik realiseer me net dat ik natuurlijk in de bibliotheek werk waar alle Nederlandse boeken opgeslagen liggen... als ik even in de catalogus op haken zoek zijn er alleen al 81 boeken met het trefwoord haken :X
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:57:09 #199
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87500882
Oe mooie mand trui! Dat heb je snel gehaakt zeg! :)
zo'n poef lijkt me ook wat.
pi_87501437
nee, hij is gebreid. het is met heel grof garen gebreid, steeds 1 rechts, 1 averechts en dan de toer daarna precies omgedraaid, zodat er een rechte boven een averechtse komt en andersom... snap je? en na het breien is hij op zijn kant gezet. wat je breit van links naar rechts, zie je hier van boven naar beneden... zie je? :)
jammer van het poefje Trui, misschien kun je telefonisch nog contact leggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door mijsje op 13-10-2010 23:06:46 ]
pi_87510281
Mand+poes zijn heel leuk, hoeveel heb je daarvoor gebruikt?

En over de prijzen, ja als je het gaat doen om er echt wat aan te verdienen, moet je t wel duur maken, maarja dat vind ik dan weer geen goede reden om te haken. Maar ja ieder zn ding.

Verder heel veel dingen langsgekomen, zon poef is ook leuk.
Die van de hema ook, zijn ook kussens van maar weet niet hoe duur, heb ze wel zien staan vandaag tijdens t werk.

We (nou ja ok, mn moeder) hebben wat dingetjes weggebracht voor de verkoop. Zehad veel mee, maar veel is mee teruggekomen omdat het echt een piepklein winkeltje is, en ze dus geen ruimte hebben. Hun krijgen voor elk verkocht ding een euro, en wij de rest. Hopen dus dat er wat verkocht wordt!

En er waren nog heel veel dingen maar dat kon ik niet onthouden.
Morgenavond oppassen, en dat geld gaat richting mn zpagetti pot(wil graag een kussen haken maar daar zijn denk ik wel 2 dingen voor nodig dus vandaar)
pi_87511636
Superleuke mand, Trui! Wat is dat zpagettispul eigenlijk?

Het doet me denken aan iets dat ooit in een ariadne van mijn moeder stond, ergens uit de jaren tachtig... maar daarbij gingen ze heel lange stroken naaien van oude kleren en die dan vlechten, en met die vlechten bijvoorbeeld weer een vloerkleed maken of manden enzo. Dat vond ik als kind ook vreselijk leuk, maar ik heb nog nooit genoeg oude kleren gehad :D

Ikzelf ben eindelijk klaar met de stapeltoren! Ben er zelf heel blij mee en hoop dat het kindje in kwestie er ook blij mee gaat zijn. Ze krijgt het pas met kerst, dan is ze een jaar en 2 maanden... ik neem aan dat ze het dan nog wel leuk vindt, toch?




Ben ondertussen bezig met een klein tussendoorprojectje met garen van de Wibra:



Het wordt een haakmapje, want dat leek me wel handig ;)

Maarrrr eigenlijk heb ik meer zin om te beginnen met het volgende:

http://www.ravelry.com/patterns/library/cradle-purse-2

Voor de oudere zusjes van het kindje dat de stapeltoren krijgt ;) Ik vind deze ook zó leuk! En denk dat ik er ook kleine popjes bij ga haken die in de mandjes kunnen. Heb hier ook wibrawol voor gehaald, maar ik hoop dat dat niet te pluizig is voor de kindjes... de popjes worden wel weer katoen. Hoop dat ze die eerder in hun mond stoppen dan de tasjes :P
pi_87511802
stapeltoren is leuk geworden!
En zon tasje is ook wel schattig, en ik denk niet dat het te pluizig is hoor.
pi_87512545
Wat een gave stapeltoren! Hij is erg goed gelukt!

Ik heb van het patroon van de verpleegster gebruikt voor een nieuw poppetje, het wordt een juf voor mijn moeder (de juf). Ze krijgt nog een voorleesboekje in haar handen.

  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:28:09 #205
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87517699
Hij is mooi je stapeltoren Skochsela!!
En ze vind het wel leuk! Mijn nichtje wordt aankomende dinsdag 2, en heeft afgelopen zaterdag de stapeltoren gehad, ze ging er gelijk mee spelen!!! :D

En leuk poppetje Lyssa!!! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87517985
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:23 schreef Skochsela het volgende:
daarbij gingen ze heel lange stroken naaien van oude kleren

Dat is wat het is, resten textiel verwerkt tot "garen".
pi_87523223
Dank jullie wel!

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:28 schreef EsseEi het volgende:
Hij is mooi je stapeltoren Skochsela!!
En ze vind het wel leuk! Mijn nichtje wordt aankomende dinsdag 2, en heeft afgelopen zaterdag de stapeltoren gehad, ze ging er gelijk mee spelen!!! :D

En leuk poppetje Lyssa!!! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is fijn om te horen, dan krijgt ze het gewoon met kerst :) Die andere twee zijn 4 en 2/3 tegen die tijd, dus die vinden die tasjes ook wel leuk denk ik.

Ik wil alleen het tasje eigenlijk twee keer zo groot hebben haha, lekker handig want ik heb geen idee hoe ik het patroon dan precies moet aanpassen. Ik kan niet zomaar alles verdubbelen, of wel? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2010 @ 09:15:19 #208
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87523561
w
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:58 schreef Skochsela het volgende:
Dank jullie wel!
[..]

Dat is fijn om te horen, dan krijgt ze het gewoon met kerst :) Die andere twee zijn 4 en 2/3 tegen die tijd, dus die vinden die tasjes ook wel leuk denk ik.

Ik wil alleen het tasje eigenlijk twee keer zo groot hebben haha, lekker handig want ik heb geen idee hoe ik het patroon dan precies moet aanpassen. Ik kan niet zomaar alles verdubbelen, of wel? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
plaats eens een stukje van t patroon, kan niet op ravelry hier, kunnen we ff kijken of je gemakkelijk kunt vergroten :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87524505
Leuk leraresje!

http://www.knitting-crochet.com/crochet/crapur.html

Kun je hier wel op? Dat is ook het patroon
pi_87526162
Haha, ik heb net 1 ding af en gelijk krijg ik al verzoekjes van vriendlief.
Of ik van zijn favoriete spelletje even een creeper wil maken ( http://www.minecraftwiki.net/images/f/fe/Twocreepers.png )

Nu is dit niet zo moeilijk neem ik aan. het zijn alleen maar 5 vierkanten (kop + 4 'poten') en een rechthoek voor het lijf. Ik heb wel een patroon op internet gezien, maar ik kan het me daar heel moeilijk bij voorstellen. Is er iemand die in het Nederlands even kan uitleggen hoe je een vierkantje maakt? Of is dat een kwestie van alle kanten als lapjes maken en aan elkaar naaien?
pi_87527762
Minecraft _O-
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:14:40 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87528418
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
En over de prijzen, ja als je het gaat doen om er echt wat aan te verdienen, moet je t wel duur maken, maarja dat vind ik dan weer geen goede reden om te haken. Maar ja ieder zn ding.
waarom mag iemand niet voor geld haken? wat een onzin zeg. jullie gaan nota bene zelf je poppetjes te koop aanbieden in een winkel (of verwar ik je nu met iemand anders?).

geweldig juffie, lyssa! en zo snel gemaakt weer! ^O^

ik heb de grannystripe sjaal af, althans, ik twijfel nog of ik er nog een randje omheen zal maken, of wat franjes oid. iemand een leuk idee?

in de haak.
pi_87528451
Franjes O+ Mooie sjaal trui!

Ik ben gister begonnen met haken, maar ik snap er nog weinig van :@
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:16:31 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87528473
dank je! wat heb je al zoal geprobeerd swietje?
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:17:24 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87528499
Ik zou wat franje doen Trui :Y toffe sjaal hoor!

Mijn vriend vond het een leuk idee als ik die manden zelf ging haken met zpagetti! *O* Dus ik ga zo even bij Pipoos kijken of ze toevallig een leuke bol hebben liggen, en anders ga ik even los bij de hoooked-website :9
pi_87528548
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:16 schreef trui het volgende:
dank je! wat heb je al zoal geprobeerd swietje?
Gewoon een lapje.. maar het is helemaal schots en scheef en elke keer flikkert alles van die haaknaald af :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:20:28 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87528615
ah, maar dat hóórt zo, bij een eerste proeflapje althans. ;)
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:20:59 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87528626
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:18 schreef Swietje het volgende:

[..]

Gewoon een lapje.. maar het is helemaal schots en scheef en elke keer flikkert alles van die haaknaald af :')
Dat wordt vanzelf beter :Y ^O^
pi_87528709
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:15 schreef Ynske het volgende:
w
[..]

plaats eens een stukje van t patroon, kan niet op ravelry hier, kunnen we ff kijken of je gemakkelijk kunt vergroten :)
CRADLE: Starting at base of cradle, with white, ch 20 .

Rnd 1: Dc in 4th ch from hook and in each of next 15 ch make 5 dc in last ch, working along opposite side of starting ch, dc in next 16 ch, 4 dc in last ch ...42 dc Join with sl st to top of ch 3.

Rnds 2-6: Ch 3, dc in each dc around. Join to top of ch-3

Rnd 7: Ch 2, hdc in next 10 dc: mark last hdc with a thread, hdc in each dc to last 9 dc, mark last hdc with a thread, hdc in last 9 dc. Join to top of ch 2. Ch 3, turn.

Rnd 8: Working in back lps only, make 1 dc in joining, make 2 dc in each st around...84 dc.

Join with sl st to top of ch 3.

Rnd 9: Ch 3, dc in each dc around. Join to top of ch-3.

Rnd 10: Ch 4, make 3 tr in joining, * skip next 3 dc, 4 tr in next dc. Repeat from * around, end last repeat with skip last 3 dc, join with sl st in top of ch-4.

Fasten off white.

Rnd 11: Join pink in sp between 4-tr group, ch 4, make 3 tr on same sp; * skip 4 tr, make 4 tr in next sp. Rep from * around, end last rep with skip 4 tr, join as before.

Fasten off pink. Fold last 4 rnds down to form cradle.
pi_87528772
Nou ik hoop dat er verbetering in komt dames want 5 december moet m'n Klaas af zijn... :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_87528898
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:25 schreef Swietje het volgende:
Nou ik hoop dat er verbetering in komt dames want 5 december moet m'n Klaas af zijn... :')
Ik heb het nu in een week geleerd! 3 dagen geleden zat ik ook nog in de stress dat mijn 'ahum' haaknaaldtasje opeens in het midden 5 steken minder had dan waar ik mee begonnen was ;) Komt vanzelf goed, gewoon blijven oefenen.
pi_87528950
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:28 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik heb het nu in een week geleerd! 3 dagen geleden zat ik ook nog in de stress dat mijn 'ahum' haaknaaldtasje opeens in het midden 5 steken minder had dan waar ik mee begonnen was ;) Komt vanzelf goed, gewoon blijven oefenen.
Heb je 't geleerd uit een boekje of een website o.i.d.? Dit geeft hoop :P
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2010 @ 12:32:48 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87529024
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:23 schreef Skochsela het volgende:

[..]

CRADLE: Starting at base of cradle, with white, ch 20 .

Rnd 1: Dc in 4th ch from hook and in each of next 15 ch make 5 dc in last ch, working along opposite side of starting ch, dc in next 16 ch, 4 dc in last ch ...42 dc Join with sl st to top of ch 3.

Rnds 2-6: Ch 3, dc in each dc around. Join to top of ch-3

Rnd 7: Ch 2, hdc in next 10 dc: mark last hdc with a thread, hdc in each dc to last 9 dc, mark last hdc with a thread, hdc in last 9 dc. Join to top of ch 2. Ch 3, turn.

Rnd 8: Working in back lps only, make 1 dc in joining, make 2 dc in each st around...84 dc.

Join with sl st to top of ch 3.

Rnd 9: Ch 3, dc in each dc around. Join to top of ch-3.

Rnd 10: Ch 4, make 3 tr in joining, * skip next 3 dc, 4 tr in next dc. Repeat from * around, end last repeat with skip last 3 dc, join with sl st in top of ch-4.

Fasten off white.

Rnd 11: Join pink in sp between 4-tr group, ch 4, make 3 tr on same sp; * skip 4 tr, make 4 tr in next sp. Rep from * around, end last rep with skip 4 tr, join as before.

Fasten off pink. Fold last 4 rnds down to form cradle.
als ik t goedl lees, kun je deze uitnreiden met 5 steken...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2010 @ 12:33:13 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87529043
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:30 schreef Swietje het volgende:

[..]

Heb je 't geleerd uit een boekje of een website o.i.d.? Dit geeft hoop :P
youtube en blijven proberen, dan heb je de handigheid zo onder de knie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87529182
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:30 schreef Swietje het volgende:

[..]

Heb je 't geleerd uit een boekje of een website o.i.d.? Dit geeft hoop :P
Combinatie van youtube, de mensen hier en in de flat was iemand die me een beetje alles aan elkaar kon laten zien. Is wel handig als er iemand in de buurt is die het even kan laten zien, maar het is niet per sé nodig als je een beetje inzicht hebt (heb ik dus totaal niet ;) )
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:38:00 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87529188
Swietje, ik vond de Knit Witch echt heel duidelijk uitleggen op youtube!
pi_87529295
Oeps... Ik dacht dat college om 2 uur begon... Blijkt het 1 uur te zijn :P Nu ga ik de bus niet meer halen, dus kan ik mooi naar de wolwinkel voor wol voor de creeper en dikke naalden :P Mijn dromenvanger is trouwens bijna klaar, maar heb echt even die naalden nodig voor de veren, want die moeten aan een touwtje en ik heb geen oog wat groot genoeg is.. Foto's vanavond :P
pi_87529438
Ik ga eens kijken op YT :) Al heb ik echt 0,0 inzicht... een vriendin heeft gister wat geholpen maar ik snapte er dus echt niet veel van, maar ja misschien komt dat ook doordat zij al veel verder is en alles heel simpel vind :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  † In Memoriam † donderdag 14 oktober 2010 @ 13:02:22 #229
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87529914
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:11 schreef mijsje het volgende:
nee, hij is gebreid. het is met heel grof garen gebreid, steeds 1 rechts, 1 averechts en dan de toer daarna precies omgedraaid, zodat er een rechte boven een averechtse komt en andersom... snap je? en na het breien is hij op zijn kant gezet. wat je breit van links naar rechts, zie je hier van boven naar beneden... zie je? :)
jammer van het poefje Trui, misschien kun je telefonisch nog contact leggen?
dat noemen ze toch gerstekorrel?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:04:40 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87530014
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:46 schreef Swietje het volgende:
Ik ga eens kijken op YT :) Al heb ik echt 0,0 inzicht... een vriendin heeft gister wat geholpen maar ik snapte er dus echt niet veel van, maar ja misschien komt dat ook doordat zij al veel verder is en alles heel simpel vind :')
anders is die link naar een serie amigurumi-tutorials uit de OP ook vrij duidelijk. succes!
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 14 oktober 2010 @ 13:06:00 #231
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87530063
ik zat net je foto's te bekijken, trui. wat maak je toch mooie dingen O+
en gijs is een schatje. hij lijkt een beetje op onze KC
pi_87530180
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:46 schreef Swietje het volgende:
Ik ga eens kijken op YT :) Al heb ik echt 0,0 inzicht... een vriendin heeft gister wat geholpen maar ik snapte er dus echt niet veel van, maar ja misschien komt dat ook doordat zij al veel verder is en alles heel simpel vind :')
swietje! jij woont toch ook in Leiden? Ik wil best een keer afspreken voor thee en haken hoor! lijkt me gezellig@ ik kan best goed haken en ik ben natuurlijk juf dus ik zou t moeten kunnen uitleggen...
Kwak
pi_87530283
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

swietje! jij woont toch ook in Leiden? Ik wil best een keer afspreken voor thee en haken hoor! lijkt me gezellig@ ik kan best goed haken en ik ben natuurlijk juf dus ik zou t moeten kunnen uitleggen...
Ja! Leuk! ^O^ Wanneer heb je tijd? O-)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:13:03 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87530308
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:06 schreef lady-wrb het volgende:
ik zat net je foto's te bekijken, trui. wat maak je toch mooie dingen O+
en gijs is een schatje. hij lijkt een beetje op onze KC
keesie & gijsie, dat klinkt ook wel bijna 't zelfde he! ;) (dank je! *; )
in de haak.
pi_87530341
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:32 schreef Ynske het volgende:

[..]

als ik t goedl lees, kun je deze uitnreiden met 5 steken...
Je bedoelt bij alles 5 steken optellen?

Eigenlijk wil ik 'm 2x zo groot, dus alleen al beginnen met een ch van 40 ipv 20 :@ Maar daarvoor moet ik dus ook al flink gaan meerderen in de bodem denk ik (in rnd2 ook weer 5 erbij per kant ofzo). Ik probeer het wel op gevoel te doen en kijk waar ik uitkom, denk ik. 8)7
pi_87530579
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:12 schreef Swietje het volgende:

[..]

Ja! Leuk! ^O^ Wanneer heb je tijd? O-)
pm me maar even. heb t vrij druk maar we vinden vast wel iets.
Kwak
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2010 @ 13:41:59 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87531258
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:13 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Je bedoelt bij alles 5 steken optellen?

Eigenlijk wil ik 'm 2x zo groot, dus alleen al beginnen met een ch van 40 ipv 20 :@ Maar daarvoor moet ik dus ook al flink gaan meerderen in de bodem denk ik (in rnd2 ook weer 5 erbij per kant ofzo). Ik probeer het wel op gevoel te doen en kijk waar ik uitkom, denk ik. 8)7
dat kan ook, maar dan moet je alle acties verdubbelen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87532026
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:41 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat kan ook, maar dan moet je alle acties verdubbelen
Maar dat kan dus wel? Ik ga het wel proberen in de trein zometeen :D Heb iig schattige kleuren; een paarsroze combi en een rozerode, dus moet vast wel goedkomen. Heb er iig veel zin in!
pi_87532613
Trui de sjaal is mooi! En je mandje O+
Lyssa leuke juf!

Skochsela ook de toeren dubbel doen dan, dus ipv 1 rij, 2 rijen, dus ook de hoogte in alles dubbel doen.
pi_87532957
Yeah, ik ben/heb nu ook een Happy Hooker! 8-)
Op de meet, afgelopen zaterdag, 't boekje even in m'n handen gehad. En meteen besloten dat ik 'm erg dringend nodig had. Leukleuk. "A Guide to Crochet Lingo" (pag. 11) ben ik meteen uit m'n hoofd aan het leren. :D
pi_87534897
Ik had dit cactusbeesie nog niet gepost:

  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:40:45 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87535609
ha arual, je bent wel heel vasthoudend aan je cactusthema he! :D lief cactusmannetje! maak je dat hoedje er nu los op of zit het vast?

eska, join the club! :+
in de haak.
pi_87535786
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:40 schreef trui het volgende:
ha arual, je bent wel heel vasthoudend aan je cactusthema he! :D lief cactusmannetje! maak je dat hoedje er nu los op of zit het vast?

eska, join the club! :+
Ik kan niks anders. Alle andere amigurumi worden asymmetrisch. En ik vind lijfjes zo'n geprul. Je kunt die dingskes uiteindelijk alleen maar neerleggen, niks blijft staan. Dat is met zo'n bloempotje mooi opgelost. (Die cupcakeamigurumi die je vaak ziet vind ik overigens ook nog het overwegen waard, maar ben hard aan het denken aan meer manieren om poppetjes te laten blijven staan.)

Het hoedje kan eraf. Maar dit beestje ziet er dan bloot uit!
pi_87538443
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat noemen ze toch gerstekorrel?
ik geloof het wel inderdaad. en dat is hier dan op z'n kant...

wow, hele leuke dingen weer voorbij zien komen... O+

arual, wat een lief mannetje zo... :) doe is een fotootje van mutsje af? (als je wil) ik ben ook wel nieuwsgierig hoe "bloot" dat er dan uit ziet... ;)
en ik ben er nog steeds van overtuigd dat je het wel kan hoor, andere amigurumi's... het hoeft namelijk helemaal niet recht te zijn toch? mijn amigurumi's kunnen ook bijna geen van allen zelf rechtop zitten of staan... altijd ergens tegenaan...
pi_87538703
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:55 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik geloof het wel inderdaad. en dat is hier dan op z'n kant...

wow, hele leuke dingen weer voorbij zien komen... O+

arual, wat een lief mannetje zo... :) doe is een fotootje van mutsje af? (als je wil) ik ben ook wel nieuwsgierig hoe "bloot" dat er dan uit ziet... ;)
en ik ben er nog steeds van overtuigd dat je het wel kan hoor, andere amigurumi's... het hoeft namelijk helemaal niet recht te zijn toch? mijn amigurumi's kunnen ook bijna geen van allen zelf rechtop zitten of staan... altijd ergens tegenaan...
pi_87538925
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:14 schreef trui het volgende:

[..]

waarom mag iemand niet voor geld haken? wat een onzin zeg. jullie gaan nota bene zelf je poppetjes te koop aanbieden in een winkel (of verwar ik je nu met iemand anders?).


Je mag best voor geld haken, zeg toch niet dat het niet mag? Maar persoonlijk vind ik dat geen goede reden om te haken, en al doe je t is het alleen maar nuttig als extra zakcentje. Of je moet die ene zijn met een servies van 65 euro(ofzo).
Maar ik vind het iets anders om te gaan haken 'om geld te verdienen'.
Ik kan het niet precies uitleggen. Ik vind dat je het moet doen omdat je t leuk vind.
En nee je verwart me niet met iemand anders.


En waarom woont iedereen opeens in Leiden?

En er was nog iets maar dat ben ik even vergeten.

Moet vanavond oppassen dus moet nog een projectje...misschien ga ik wel de pauw van christel krukkert, iemand die al gemaakt?
pi_87538953
Haaksel nummer 2:



Hij is omdat het met dikke wol gehaakt is een beetje scheef maar dat heeft ook z'n charmes.Ik moet mezelf er de volgende keer wel aan herrinneren dat het héél veel tijd kost om kralen met een gaatje van 3 mm aan wol van 1 cm te rijgen... :')
pi_87539056
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:07 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Je mag best voor geld haken, zeg toch niet dat het niet mag? Maar persoonlijk vind ik dat geen goede reden om te haken, en al doe je t is het alleen maar nuttig als extra zakcentje. Of je moet die ene zijn met een servies van 65 euro(ofzo).
Maar ik vind het iets anders om te gaan haken 'om geld te verdienen'.
Ik kan het niet precies uitleggen. Ik vind dat je het moet doen omdat je t leuk vind.
En nee je verwart me niet met iemand anders.


En waarom woont iedereen opeens in Leiden?

En er was nog iets maar dat ben ik even vergeten.

Moet vanavond oppassen dus moet nog een projectje...misschien ga ik wel de pauw van christel krukkert, iemand die al gemaakt?
Ik studeer in Leiden, woon er (nog) niet!

kan iemand me helpen dit een beetje te visualiseren? Het gaat dus om de creeper voor vriendlief:

Legs

Chain 5; then turn, single crochet 4, chain 1, and repeat 7 more times until you have a 4x8 rectangle. Do this twice.

Chain 5; then turn, single crochet 4, chain 1, and repeat 3 more times until you have a 4x4 square; then single crochet 4 into the front loop and chain 1; then turn single crochet 4, chain 1 and repeat 6 more times (you should now have a 4x4 square, a corner, and a 4x8 rectangle); single crochet 4 into the front loop and make another 4x4 square, then single crochet 4 into the front loop and make another 4x8 rectangle. You should now have a rectangular box with two 4x4 sides and two 4x8 sides. Use a tapestry needle to close the ends of the box, and to attach the 4x8 sides. Don't forget the polyfill!

De 1e regel gaat nog wel. Daarna kan ik het me niet goed meer voorstellen.
pi_87539160
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:01 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:P ik snap je, perfectionistisch in hart en nieren... ^O^
ach, wel een schatje, en inderdaad erg kaal zo... leuk dat dat cactus-mutsje zo precies past...

en niet om een hele discussie op te starten hoor, maar ik vind dat iedereen lekker moet haken om de reden die hij (zij) zelf belangrijk vindt... al wil je iets haken om het vervolgens in brand te steken (hmmm, suf voorbeeld), wat maakt dat nou uit voor een ander...
pi_87539214
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:11 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik studeer in Leiden, woon er (nog) niet!

kan iemand me helpen dit een beetje te visualiseren? Het gaat dus om de creeper voor vriendlief:

Legs

Chain 5; then turn, single crochet 4, chain 1, and repeat 7 more times until you have a 4x8 rectangle. Do this twice.

Chain 5; then turn, single crochet 4, chain 1, and repeat 3 more times until you have a 4x4 square; then single crochet 4 into the front loop and chain 1; then turn single crochet 4, chain 1 and repeat 6 more times (you should now have a 4x4 square, a corner, and a 4x8 rectangle); single crochet 4 into the front loop and make another 4x4 square, then single crochet 4 into the front loop and make another 4x8 rectangle. You should now have a rectangular box with two 4x4 sides and two 4x8 sides. Use a tapestry needle to close the ends of the box, and to attach the 4x8 sides. Don't forget the polyfill!

De 1e regel gaat nog wel. Daarna kan ik het me niet goed meer voorstellen.
Was jij niet in t buitenland? Anders is er namelijk nog een in Leiden.
Woon er ook niet, studeer er alleen maar(als ik zin heb) Maar las er net wat over.

En uhm...ik kan m niet visualiseren, misschien een kwestie van uitproberen?


Ow en de mensen die met zpagetti hebben gehaakt, is het uit te halen? als het niet goed gaat bv, valt t daarna nog normaal te gebruiken?

Enn diegene die alleen cactussen maakt: Maar zn hoofdje zeg maar is toch wel mooi rond? dat is bij een amigurumi niet anders toch? En die van mij zijn ook niet altijd helemaal symmetrisch
pi_87539302
Ik heb deze zomer een cactus verkocht. Een grote, voor dertig euro. Heb eraan zitten denken om het wat officiëler aan te pakken. Maar ik heb mijn hobby's lezen en schrijven ook al om zeep geholpen toen ik voor betaling recensies en samenvattingen van romans ging schrijven. Dus ik pas er denk ik toch maar voor.
pi_87539359
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Was jij niet in t buitenland? Anders is er namelijk nog een in Leiden.
Woon er ook niet, studeer er alleen maar(als ik zin heb) Maar las er net wat over.

En uhm...ik kan m niet visualiseren, misschien een kwestie van uitproberen?


Ow en de mensen die met zpagetti hebben gehaakt, is het uit te halen? als het niet goed gaat bv, valt t daarna nog normaal te gebruiken?

Enn diegene die alleen cactussen maakt: Maar zn hoofdje zeg maar is toch wel mooi rond? dat is bij een amigurumi niet anders toch? En die van mij zijn ook niet altijd helemaal symmetrisch
klopt, maar ik kom over 3 maanden al weer terug hoor.
pi_87539467
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:20 schreef kirsten. het volgende:

[..]

klopt, maar ik kom over 3 maanden al weer terug hoor.
"al" duurt nog een tijdje hoor.

En arual (toch), hoe kwam het dan dat je die hobbys om zeep heb geholpen? omdat het een soort moeten werd ofzo? Want dan zou je gewoon dingen kunnen maken, en dan verkopen, zodat je t gewoon op jouw tempo en wanneer je zin hebt doet, maar toch verkoopt. Ofzo.

Ik denk dat ik morgen lekker thuis blijf, het wordt rotweer, ik vries dood in de collegezaal, en je komt er nog dommer uit dan ervoor. Plus ik moet nog een opdracht maken voor maandag, maar dat moet ik dan wel doen.


Wat istie toch leuk.

Iemand al het nieuwe boekje in huis?

En....diegene die japanse boekjes heeft: komen er nog nieuwe? Aangezien er op picasaweb echt al eeuwig geen nieuwe meer zijn verschenen.
pi_87540444
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:24 schreef Whoopdidoo het volgende:


En arual (toch), hoe kwam het dan dat je die hobbys om zeep heb geholpen? omdat het een soort moeten werd ofzo? Want dan zou je gewoon dingen kunnen maken, en dan verkopen, zodat je t gewoon op jouw tempo en wanneer je zin hebt doet, maar toch verkoopt. Ofzo.


Dat lezen en schrijven werd op een gegeven moment echt werk. Kan in mijn vrije tijd geen boek of pen meer zien. :D Dat wil ik met het haken toch voorkomen. Ik ken dat van mezelf, als ik dan dingen op bestelling ga maken of zo, loopt het misschien weer volkomen uit de hand.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:10:14 #255
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541067
Ik heb het nieuwe boekje van Christel! :D
Vandaag een keer optijd thuis om stiekem nog even de Zeeman in te lopen :P
De garen staat daar altijd heel aantrekkelijk voor het raam, dus ja je moet wat ;) (naast de supermarkt dus kom er iedere dag langs). Ik dacht opeens: heey iemand showde hier van die "fleece" garen van de zeeman, misschien kan ik daar Floortje (schaap) van Christel mee maken. Dus daarom ging ik even. Maar dat garen had glinster erin :( geen schaap met glinster!
Ze hadden wel Bianca ofzo, SUPER zacht! en niet met rare haren of iets...dusss daar ga ik een mooie Floortje (schaap) van maken! Als verjaardags kado voor nichtje af is (zondag dus) en m'n muts.... :P
En misschien ook nog de struisvogel uit het andere boekje...

SPOILER: voor skochsela
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:12:43 #256
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541163
Ow en die dromenvanger is mooi gelukt!!! :D voor een 2e project al helemaal! :D
Goed gedaan!

En Arual, snap het wel dat je bang bent dat het geen hobby meer blijft.
Zou ook wel dingen willen verkopen, maar dan maken als ik er zin in heb en verkopen als ik er zin in heb zeg maar, dat je niet verplicht dingen moet maken ofzo. (En dan ook meer voor extra zakcentje, of omdat ik denk: ja kan iedereen wel alles gaan geven...)
Proberen al jaren m'n moeder een webwinkeltje aan te praten, maar die heeft ook zoiets: ja...maar dan MOET ik het maken, en nu doe ik het omdat ik het wil (iedere avond, voor de tv, boek op schoot en prutselen maar).
Ach ja, ieder z'n ding :)
pi_87541630
Arual ik vind ze met mutsje nog leuker!!! O+ Jammer dat je het niet durft tegen betaling, maar snap het helemaal. Daarom doe ik graag aan ruilhandel, iemand maakt iets voor mij en dan haak ik wat voor de ander. Maar is het heel aso als ik vraag of je er 1 voor mij wil maken? :@ ik betaal je er gewoon voor, als je het wilt doen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:34:05 #258
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541766
Ooow jaaa het cactusje! :D Was het even vergeten, maar vind hem heel schattig! :D
Vooral dat mutsje ^^ inderdaad wat kaal zonder, maar het het staat extra schattig met :D
pi_87541991
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje met dit topic mee, en 'durf' nu eindelijk eens mee te kletsen! :@

Ik brei en naai al een tijdje, en had ooit eens geprobeerd uit een boekje te leren haken. Een collega wees me op de wondere wereld van Youtube en Ravelry en nu ben ik helemaal om! Haken is echt superleuk!! :Y

Trui, wat een ontzettend leuke mand. Ik had een tijdje geleden 2 bollen zpagetti gekocht en was er ontzettend mee aan het worstelen. Door jouw mand was ik gemotiveerd om er toch weer mee aan de slag te gaan, en ik ben al een behoorlijk eindje!

Ik zal als ik wat geschikte foto's heb ook eens wat projectjes posten! Plaatjes kijken is toch altijd erg leuk vind ik. O+
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:50:45 #260
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87542301
Knitwit, welkom!

Whoopdidoo, iedereen is toch uniek? Als iemand anders nu wil haken en er geld mee verdienen, laat ze! Dat het niet jouw ding is wil toch niet zeggen dat niemand het mag of kan doen?
(Last time I checked we were living in a free country LOL)
pi_87545669
@ Knitwit; veel haakplezier :P

Ach, ik snap ergens wel wat Whoopdidoo bedoeld. Alleen zal je wel in turbotempo moeten haken om er een beetje geld uit te halen haha! Ieder z'n ding, ik zou het niet voor geld doen. Aan de andere kant, kleren naaien is precies hetzelfde, vroeger waren er ook 'naaisters' die daarmee de kost verdienden. Waarom niet opzich?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:21:58 #262
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87546388
Welkom KnitWit!

Zag op twitter dat die vrouw van het megagrote haakproject (www.bijsaartje.nl ofzo) heel blij is met ons (van de fokkers dus) enthousiasme hahaha :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:37:31 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547141
ik kan die site zo slecht bekijken, ziet er heel warrig uit (komt misschien door mijn browser, google chrome?). volgens mij is dat dezelfde zaak als waar ik m'n muziekdoosjes al een paar keer besteld heb. maar die zie ik nu ook niet meer in 't assortiment.

knitwit leuk! wel laten zien he, die mand(en)!!!
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:38:43 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547211
whoopdidoo, wat caroline zegt. prima als je voor jezelf dat soort afwegingen maakt, maar het is toch raar dat jij dat voor een ander bepaalt? maar goed, ik hou er over op, want we vallen in herhaling.
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:42:38 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547399
moet je hier es kijken! een alternatief voor de beginlossen, als je een lapje met stokjes maakt; je maakt op deze manier een (vrijwel)-niet-van-echt-te-onderscheiden stokje!

(manlief lacht me nu hard uit dat ik hier enthousiast zit te wezen over een steek / haakfilmpje). :D
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:46:23 #266
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87547588
hahaha het is een beetje een non discussie :@ volgens mij vind iedereen dat je je eigen ding moet doen, alleen zou whoopidoo het niet zo snel doen.
en klinkt het over het internet allemaal weer eens bozer/aanvallender dan het bedoeld is...

pfff ben een banaan aan het haken en nu met halverwege halve stokjes, hopelijk wordt ie dan krom, maar ik schiet echt niet op :S zit 1000 dingen tegelijk te doen hahaha ;) en ik hoopte er nog wel 2 te maken vanavond...denk niet dat dat erin zit
pi_87549014
Welkom knitwit! (zegt iemand die hier zelf net een week een beetje meepost :P )

Haha trui, ik moest hardop lachen. Waarop vriendlief mij hier weer verbaasd aankeek. :+
Wel handig overigens, die steek. Heb je 'm al geprobeerd? Werkt 't een beetje gemakkelijk?

EsseEi, zo zou ik 't idd ook doen denk ik (inclusief 1000 dingen tegelijk :D ).
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:29:53 #268
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87549770
wohoo baanaan 1.2 is veel meer een banaan! :D
Dus mocht je ooit opzoek zijn naar een bananen patroon via ravelry: als het een rechte banaan is: doe wat toeren in het midden waarvan de ene helft halve stokjes zijn en de andere helft gewone vaste :)
pi_87550173
Even een vraagje aan ervaren amigurumi'sters. Ik heb me daar nog helemaal niet mee beziggehouden, omdat het me eigenlijk niet zo aanspreekt. Maar ik heb wel een zwak voor deze



Alleen ook weer niet zó'n zwak dat ik ruim 5 euro over heb voor 't patroon. :P
Als ik me nou wat verdiep in 't amigurumi-gebeuren, kan ik het patroon dan redelijk eenvoudig uitvogelen? Zo vanaf een plaatje? Of is dat echt een vak apart?
pi_87550324
Ik wil banaan 1.2 zien! :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:56:40 #271
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87551132
Oke dan speciaal foto's van mijn fruitschaal so far (moet kijken of ik nog verder kom maar goed).


Fruitschaal zonder flits

Fruitschaal met flits (sorry kon niet kiezen welke foto ik mooier vind :@)

Banaantjes. Rechts banaan 1.0, links banaan 1.2 (of dus eigenlijk 1.1 ;))

Mango ijs, Bosvruchten ijs en Aardbeien ijs

Aardbeien

Wil nog peentjes erbij maken...maar moet voor zondag, en weet niet of ik daar genoeg tijd voor heb.
pi_87551352
Oh, dat ziet er echt leuk uit, zo! Kijk die aardbeitjes dan. O+
En de aanpassing aan de banaan is een goede geweest, ja. :Y
pi_87552926
Skochsela, je stapeltoren is echt mooi geworden! O+
En Lyssa, je juf, wauw! O+ Zo leuk dat je dat patroon een beetje aan hebt gepast, zo kun je nog wel 100 verschillende popjes maken :P
Trui, de grannystripe sjaal is ook heel erg mooi! Ik zou ook voor franjes gaan, maar misschien ben ik nu al te laat en zitten die er inmiddels al aan :P
Arual, je cactusje is zowel kaal als met mutsje heel erg cute! O+
Dromenvanger van Kirsten is ook erg mooi geworden, fijn dat het nu ook lekker lukt met haken!
En Swietje, jij komt er ook wel hoor! Alle begin is moeilijk, maar het is ons uiteindelijk ook allemaal gelukt! :) Knitwit, welkom! Plaatjes kijken is inderdaad leuk, dat kan ik uren doen :P
EsseEi, je nichtje gaat vast heel erg blij zijn met al dat gehaakte lekkers! Wat een super cadeau! Die aardbeien zijn erg mooi gelukt, en banaan 1.2 is ook net echt! O+

Ik kwam net thuis, en toen lag daar mijn eerste Crochet Today! op me te wachten *O*
En het boekje van June Gilbank was er ook! *O* Heb er alleen nog niet in gekeken :@
Ga ik zo doen, maar ik wilde het eerst even hier vertellen en toen wilde ik natuurlijk ook nog even reageren op al jullie mooie haaksels O+
pi_87553060
Oh, en Whoop. Ik ben diegene met de Japanse boekjes :P
Volgens mij komen er regelmatig nieuwe uit, er verschijnen in ieder geval steeds nieuwe op yesasia (waar ik ze meestal bestel) maar over Picasa weet ik natuurlijk niks. Dus dat is even goed zoeken of afwachten denk ik.
pi_87553322
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:37 schreef Eska het volgende:
Even een vraagje aan ervaren amigurumi'sters. Ik heb me daar nog helemaal niet mee beziggehouden, omdat het me eigenlijk niet zo aanspreekt. Maar ik heb wel een zwak voor deze

[ afbeelding ]

Alleen ook weer niet zó'n zwak dat ik ruim 5 euro over heb voor 't patroon. :P
Als ik me nou wat verdiep in 't amigurumi-gebeuren, kan ik het patroon dan redelijk eenvoudig uitvogelen? Zo vanaf een plaatje? Of is dat echt een vak apart?
haha die is idd awesome. Misschien ben ik een beetje simpel, maar kan je niet gewoon steken tellen (voor gevorderden :P ), Misschien is er wel een ander gratis patroon van een soortgelijk konijn. Kan je zien hoe ze de oren/voeten hebben gedaan, en de mond kan je dan zelf misschien uitzoeken?
pi_87554021
EsseEi wat een leuke dingen! Krijg er spontaan trek in ijs met vruchtensalade van O+
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:12:27 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87554685
eska, hihi een heuse dustbunny! :D volgens mij moet dat wel te doen zijn hoor! zeker als 't niet superprecies komt met het model (hoe taps het hoofd toeloopt etc).

essei, wat een leuke fruit-ijsjes-&gebaks-schaal! :9~ :)
in de haak.
pi_87555177
Geen dustbunny....een raving rabbid, dear. 8-)
Mja, en hij moet best wel kloppen dan, vind ik. Om te voorkomen dat 'ie niet herkend wordt, zeg maar. :+
Net als kirsten hoopte/dacht ik stiekem ook wel dat dat aardig te doen moet zijn, met e.o.a. basispatroon er naast of zo. Maar misschien overschat ik mezelf wel dan. Naja, er is uiteindelijk maar 1 manier om daarachter te komen natuurlijk. :P
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:27:35 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87555278
ohja, daar vertelde m'n zoon toevallig vandaag over! (ze stonden in zijn eigen krant, de kidsweek, en hij kende ze weer van de DS van een vriendje). :o maar goed, hij heeft wel een stoffer in z'n hand, toch? ik vind 't toch ook een dustB. :P

en je kunt 't altijd proberen toch? er is zo'n geinig programmaatje om amigurumi's patronen te maken, misschien heb je daar wat aan?

yachiru, ken je die etsy shop ook van pomadour24? zoveel mooie japanse boekjes, ziet er echt geweldig uit allemaal. maar ik ben toch te bang dat ik niks met die japanse patronen kan, dus ik laat 't voorlopig nog even aan me voorbij gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 14-10-2010 23:35:51 ]
in de haak.
pi_87555641
Zijn eigen krant?? :o En nee, geen stoffer, maar een plopper :7 Wij hebben 'm op de Wii. En ik moet altijd erg om die dingen lachen. :+
Maar ik zal idd eens wat gaan proberen met het geinige programmaatje. :D

-edit- Ah, met een linkje nu. Dank!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:09:45 #281
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87559717
Bedankt voor de complimentjes ^^

Dat konijn lijkt zonder die mond en ogen best wel wat op mijn 22 jaar oude knuffel ;) (je weet wel, je favo knuffel van baby af aan waar je altijd mee sliep enzo)

Nog maar halve dag werken en dan heb ik weekend! :D:D:D
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:22:19 #282
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87559783
Leuke fruitschaal EsseEi :)
Ik heb ook een zwak voor die haas, vet schattig.
En ja eska, kids hebben tegenwoordig ook eigen wekelijkse kranten. Hier liggen ze ook (kidsweek en sevendays)
pi_87560721
Haha EsseEi, ik hoop idd dat jouw konijn een iets toegankelijker gezichtje heeft. ;)

En die kinderkrant (oi, moet ik ineens aan eo's kinderkrant van vroeger denken :+ ), is dat wat? Ik heb 2 kinders, maar ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk.

Komend weekend hopelijk gelegenheid om de amigurumi-wereld te gaan ontdekken. Eerst moet nog m'n deken af. Ben nu met de rand er omheen bezig. Eind in zicht dus. :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:05:55 #284
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87560771
Ja de kidsweek is voor jongere kinderen en sevendays voor de rest (pubers)
Heel veel nieuwtjes met genoeg achtergrond :)
pi_87560902
Mijn jongens zijn 7 & 12. Misschien van beide kranten eens een proefexemplaar aanvragen dan. Eens zien wat ze er van vinden. :)
Kunnen ze lekker lezen als ze met de gehaakte dekens op de bank zitten. Om het maar weer ontopic te sturen. :P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:30:12 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87561237
Willem kreeg een abonnement op de Kidsweek van z'n oma, voor z'n 7e verjaardag. hij leest niet altijd alles, en zeker voor hem alleen is 't nog wat lastig om de artikeltjes goed te lezen, maar we gaan er regelmatig samen even voor zitten en hij vindt 't wel heel leuk! vooral de moppenpagina :+ maar ook het belangrijkste nieuws staat er in begrijpelijke taal uitgelegd.

amigurumi-ze!! :+
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:50:25 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87561769
zo laatste dag hier op t werk vandaag
gisteravond nog even lekker opgeschoten met t huidige projectje, overigens is de sokkenwol van de lidl erg zacht O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:58:39 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87561986
wat maak je ermee, ynske? succes, je laatste dag! :*
in de haak.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:43:47 #289
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_87563210
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ow en de mensen die met zpagetti hebben gehaakt, is het uit te halen? als het niet goed gaat bv, valt t daarna nog normaal te gebruiken?

Volgens de dames waarbij ik een zpagettiworkshop heb gevolgd wel...

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd uit te halen, ik wacht nog op nieuwe zpagetti in het dessin van mijn kussen, ik had net te weinig en heb een deel van de kussenhelften met zwart aan elkaar gemaakt (grrrr), en dat moet er zo weer een keer uit... :{
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_87563595
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:50 schreef Ynske het volgende:
zo laatste dag hier op t werk vandaag
gisteravond nog even lekker opgeschoten met t huidige projectje, overigens is de sokkenwol van de lidl erg zacht O+
Ik vond die sokkenwol zoo vervelend. Ook veels te dun. Volgens mij heeft Mijsje het meeste van mij mee naar huis genomen. Maak je er sokken mee?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:54:43 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87563597
jahoor, het kan prima uitgehaald en opnieuw gebruikt worden.
in de haak.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:02:51 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87563855
ik wil met sokkenwol graag gauw eens deze maken. O+ O+ O+ 85 vierkantjes, maar ik vind 'm zo mooi! O+ ik had me alleen vergist, ik dacht dat 'lace' hetzelfde of zelfs dunner was dan 'sokkenwol'. maar dat blijkt niet het geval. (een halve tot hele haaknaaldmaat dikker zelfs).
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:12:40 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87564167
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:54 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik vond die sokkenwol zoo vervelend. Ook veels te dun. Volgens mij heeft Mijsje het meeste van mij mee naar huis genomen. Maak je er sokken mee?
ik heb niet die hele dunne, maar wat dikkere. wel iets dunner dan die van bv de wibra.
vervelend valt wel mee, ben nu met een 4 naald ermee bezig.
kan niet aangeven wat aan t maken, iets met meelezers O-)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:28:46 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87564715
ah wat lief, maak je iets voor mij! O+ *;
in de haak.
pi_87565111
Zpagetti is prima uit te halen hoor!

Ik had ruzie met een van mijn bollen en kwam er nu achter dat de stroken 2x zo dik waren als de andere bol. Ik ben dus de hele avond bezig geweest met het doorknippen ervan... Daarna schiet het wel lekker op zeg! :Y
pi_87565172
Voor de laatste keer: Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat ik het persoonlijk geen goede reden vind. Zijn we nu klaar?

En jullie zijn te snel gegaan want ik kan noooit allemaal onthouden wat ik wilde zeggen.
Maarrr Arual, als het inderdaad werk wordt voor je gevoel, dan is het ook niet leuk. Dat willen wij ook absoluut niet, omdat het dan een soort moeten wordt, en de meeste dingen die je MOET doen, zijn altijd minder leuk om te doen.

Zie je nu ben ik de rest alweer vergeten.

De kinderen moesten gister meteen naar bed dus heb 3 uur zitten haken en tv gekeken(tegelijkertijd natuurlijk) En nog geld verdient ook _O-
En vet enthousiast aan mn teuntje begonnen, kom ik bij de veren, is mn groen zowat 2x zo dik ofzo. Terwijl het dezelfde soort en alles is, iemand enig idee hoe dat kan?

En heb uit mn hoofd een mini katje gemaakt, maar die moet nog in elkaar, misschien leuk voor een sleutelhanger ofzo. Met die soft van de zeeman gedaan, is dunner maar er staat ook naald 3-4 op, ik snap er af en toe niets van, maar dus met een 3 gedaan, terwijl ik normaal altijd alles met een 3.5 doe omdat een 3 niet lekker haakte vond ik, maar nu dus weer wel.

Oja de raving rabbid O+ zo leuk die wil ik ook, maarja, geld enzo.
En bah het regent.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:50:42 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87565487
je hebt toch niet op zitten passen om er geld mee te verdienen hoop ik!!? wat een stomme reden zeg (maar goed, da's mijn persoonlijke mening maar hoor! :P :P :P
in de haak.
pi_87565865
Nee joh ik heb zitten oppassen zodat er een volwassene(ok iemand van boven de 18 tenminste) aanwezig is als er iets met die kinderen gebeurd.

Ze sponsoren mij gewoon omdat ik een arme student ben.

En ben ik nou dom of kan ik vrijwel geennieuwe boekjes vinden om yesasia?
pi_87566933
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nee joh ik heb zitten oppassen zodat er een volwassene(ok iemand van boven de 18 tenminste) aanwezig is als er iets met die kinderen gebeurd.

Ze sponsoren mij gewoon omdat ik een arme student ben.

En ben ik nou dom of kan ik vrijwel geennieuwe boekjes vinden om yesasia?
Als je op Amigurumi zoektkrijg je toch een aardige lijst. Weet natuurlijkniet welke jij al kent en welke niet maar ik zie regelmatig nieuwe die ik er op Picasa niet tussen heb zien staan.
Ik zal trouwens ook eens in dat Etsy winkeltje kijken Trui, dank voor de tip! :) Alleen mag ik voorlopig geen boekjes kopen van mezelf :@ Maar alleen kijken is ook leuk! :)
pi_87567510
Wat een leuke dingen allemaal op de vorige pagina! Aardbeitjes en cactusmonstertjes <3 En die vogel!

Verdubbelen van de cradle purse wil nog aardig! Alleen probleem; wil 'm meenemen op familietrip aankomende week, maar de kindjes waar ze voor worden, gaan ook mee... en hun moeder, en die wil ik ook verrassen natuurlijk :P Even zien of ik er dan überhaupt aan toe kom.
pi_87576070
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:54 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik vond die sokkenwol zoo vervelend. Ook veels te dun. Volgens mij heeft Mijsje het meeste van mij mee naar huis genomen. Maak je er sokken mee?
ik heb inderdaad het meeste meegenomen, en ik heb een bolletje gestuurd naar Stefanie! :D
ik heb wanten gezien die ik wil breien met sokkenwol (dubbele draad en dan afwisselen... die figuurtjes van Jessica nog wat...) om te haken vind ik het ook heel erg dun, maar wie weet...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')