ja, maar als ik losser ga haken, dan wordt het allemaal zo ongelijk! het is zo onwijs moeilijk om daar de balans in te vinden. Beetje depri aan het raken, een hele middag aan het proberen en na 4x is het gewoon weer een giantische (lelijke) knoop. Als het nou nog mooie kunstzinnige knopen warenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik denk dat het heel persoonlijk is, ik zou niet weten waar ik mee begonnen ben. Op dit moment maakt het me niet echt uit, katoen heeft in het begin (denk ik) als voordeel dat het een wat massievere draad heeft waardoor je de naald niet zo gauw door de draad heen steekt. Als je de naald er niet door krijgt haak je in ieder geval te strak.
Met wat voor steek ben je bezig? (en ben je met een project bezig of "zomaar" aan het haken?)quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:21 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ja, maar als ik losser ga haken, dan wordt het allemaal zo ongelijk! het is zo onwijs moeilijk om daar de balans in te vinden.
Haha ja Stockholm is net íets te ver daarvoorquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:35 schreef caroline88 het volgende:
Kirsten - beauty is in the eye of the beholder dus om te beginnen definieer je het als een "mooie kunstzinnige knoop".
Ik wou dat je hier in de buurt woonde dan sprong ik meteen in de auto om je uit je depIri te halen. Zelf heb ik altijd met katoen gehaakt. Ik denk dat dat makkelijker is omdat katoen minder elastisch is dan wol. Maar ik heb met wol alleen gebreid dus kan niet vergelijken. Houd goede moed, ik weet zeker dat als onze ervaren meeters weer boven water komen dat iemand je verder wil en kan helpen.
ik ben zomaar wat aan het haken. Ik probeerde net een magic circle te maken, omdat ik ergens een patroon voor eieren zag en dat leek me wel leuk. Alleen na de 1e ronde, als ze hem dicht hebben getrokken, gaan ze (ik denk) double crochet doen. En daar gaat het eigelijk mis, want dan wordt het dus een ondefiniëerbare knoop en kan ik de volgende lus niet meer vinden :p, Maar met wol ging het wel iets beter dan met katoen vooralsnog.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Met wat voor steek ben je bezig? (en ben je met een project bezig of "zomaar" aan het haken?)
Laat die magic circle even zitten tot je de rest een beetje onder de knie hebt, je kunt ook een rondje maken van drie lossen met een halve vaste, dat maakt het iets overzichtelijker.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:45 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik ben zomaar wat aan het haken. Ik probeerde net een magic circle te maken, omdat ik ergens een patroon voor eieren zag en dat leek me wel leuk. Alleen na de 1e ronde, als ze hem dicht hebben getrokken, gaan ze (ik denk) double crochet doen. En daar gaat het eigelijk mis, want dan wordt het dus een ondefiniëerbare knoop en kan ik de volgende lus niet meer vinden :p, Maar met wol ging het wel iets beter dan met katoen vooralsnog.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik heb niet het patroon van de eieren gevolgd, maar een random tutorial op youtube over een magic circle. Dat patroon van de eitjes was vooral om te laten zien waar ik naartoe wil werkenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ook de cupcakes kun je haken zonder magic circle. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je met een ei of gelijk met een cupcake begint. Eerder heb je het over "double crochet" na het dichttrekken van de circle, ik zie alleen maar vasten in het patroon.
Inderdaad, in de ene steek één vaste en in de volgende twee vasten, en dat herhaal je.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:18 schreef kirsten. het volgende:
Maar nu er toch lekker veel mensen online zijn, kan iemand me helpen met het interpreteren van het patroon?
With white worsted weight yarn and an E hook, sc6 in circle
Sc1, sc twice into next stitch* around (9)
Sc around
Sc2, sc twice into next stitch* around (12)
Sc3, sc twice into next stitch* around (15)
Sc around
Sc4, sc twice into next stitch* around (18)
Sc5, sc twice into next stitch* around (21)
Sc around for 3 rounds
Sc5, sc2tog* around (18)
Sc1, sc2tog* around (12)
Sc around
-Embroider and stuff firmly-
Sc2tog* around (6)
Sc is Single crochet, maar wat bedoelen ze met Sc1, Sc twice into next stitch? Moet je dan omstebeurt in 1 steek 1x Sc doen, en in de volgende steek 2x Sc?
Daarmee bedoelen ze één vaste in de volgende drie steken en twee in de vierde.quote:en hoe bedoelen ze dan Sc3 Sc twice around into next stitch, is dat dan 3 sc in 1 steek en in de volgende 2 en dan weer 3 in de volgende steek en weer 2 in die daarna? Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is :p
Dat is een Amerikaanse maatverdeling van de haken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:18 schreef kirsten. het volgende:
En dan nog 1 vraag, wat is een E hook? Ik zie namelijk ook wel eens F hook staan.
Ik zou het kopenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:32 schreef trui het volgende:
oja en ik moest wel erg lachen om je wol-met-lama-kont-haar verhaal.
Hahaha hij heeft een echt haakallergie he? Misschien draait 'ie bij als je Spiegelei's draak voor hem maakt?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:13 schreef trui het volgende:
vooral omdat niet iedereen zat te haken, aldus zoonlief.
Ja, het ging nogal misquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:33 schreef trui het volgende:
inu, via hilversum???najaa, je bent er weer.
en was er nog iemand thuis toen je thuis kwam?
Eensch!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:36 schreef M-etje het volgende:
Ik vond het echt supergezellig, het was leuker dan ik had durven hopen. Er zitten echt leuke mensen in het haaktopic!
Welke mis je nog? Ik realiseer me zojuist ineens dat m'n meest recente bestelling ook catania-bolletjes waren (had ik nog niet eerder gehad). Suf dat ik me dat niet bedacht vóór vanmiddag.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:02 schreef YPPY het volgende:
Met dank aan Lyssa heb ik nu bijna mijn catania kleurtjes compleet en weet ik nu welke kleurnummers ik de volgende keer wil gaan bestellen.![]()
Ja, dat fietspad was dus een weg waar auto´s te gast waren (:')) en toen kwam ik uit in Breukelen en daar hadden ze verbouwd, dus hij snapte niet dat ik de tweede afslag moest nemen en toen kwam ik dus verkeerd op de snelweg uit en de eerst afslag was Hilversumquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef mijsje het volgende:
Inu, via breukelen en Hilversum?
inderdaad rare tomtom...
maar dat fietspad waar we overheen werden gestuurd was ook erg...
![]()
ik ben ook weer thuislekkere treinrit gehad, en een heel gezellige dag gehad vandaag met iedereen!
M-etje, ik vond het heel gezellig ook zo samen treinen, en bedankt voor het fijne gesprek in de trein terug...
ik heb zoveel gegeten vandaag dat ik gewoon bijna plof...het was ook allemaal zo lekker!
klinkt als een heel avontuurquote:Op zondag 10 oktober 2010 10:59 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, dat fietspad was dus een weg waar auto´s te gast waren (:')) en toen kwam ik uit in Breukelen en daar hadden ze verbouwd, dus hij snapte niet dat ik de tweede afslag moest nemen en toen kwam ik dus verkeerd op de snelweg uit en de eerst afslag was Hilversum
Ik zag gister het resultaat van de bedenker. Ik heb plotseling niet zoveel motivatie meer om um af te maken. Ik vind het koppie echt lelijk. Op de tekening was ie echt schattig. Nu issie misluktquote:Op zondag 10 oktober 2010 13:28 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb Manuel af, maar het is maar een gek aapje
[ afbeelding ]
leuke kerstset !!quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuk kussentje!
En nog leukere kat eigenlijk!
Even snel een fotootje van mn moeders kerstsetje:
[ link | afbeelding ]
Ik vind ze best schattig alleen het engeltje kijkt een beetje evil.
En er staat nog een kralenbak op de fotoeen andere hobby.
Verder heb ik alweer bijna een katje af.
En heb misschien een plekje waar we dingetjes kunnen verkopen
Ja, het is een kussen van 5 euro van de Leenbakker en ik heb dit er gewoon opgenaaidquote:Op zondag 10 oktober 2010 19:58 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb een haaknaaldEindelijk!
Ik kan beginnen
![]()
Heb net al een beetje zitten spelen, morgenavond ga ik verder want ben helemaal kapot.
Maar ik zag een superleuk kussen net! Inu mooi! Leuke kleurtjes:). Heb je er een al bestaand kussen ingedaan? Daar lijkt het namelijk op.
En dat aapje, wat een schatje
. Jammer dat hij geen nekje heeft, anders was ie nog leuker geweest!
iets met telefoon, niet thuis zijn wegens enkel en dus geen camera ter beschikkingquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:04 schreef trui het volgende:
pfoeh wat een werk, ynske! en een onscherpe foto, dat zijn we niet van je gewend!!!
ravelry?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:20 schreef Swietje het volgende:
[inbreekt]
Weet iemand waar ik een haakpatroon voor een Sinterklaas poppetje o.i.d. kan vinden? Een beetje een grote Sinterklaas? Nu moet ik er echt aan gaan geloven voor m'n surprise
[/inbreekt]
Op Ravelry kan ik niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed?quote:
Kwam er toevallig vandaag 1 tegen, tis wel een kleintjequote:Op zondag 10 oktober 2010 21:30 schreef Swietje het volgende:
[..]
Op Ravelry kan ik niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed?
Ja, die had ik ook gevonden. Die vind ik liefquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef Briggy het volgende:
[..]
Kwam er toevallig vandaag 1 tegen, tis wel een kleintje![]()
http://www.amigurumis.nl/sinterklaas.html
quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:58 schreef trui het volgende:
dat doe je in een grote zak die je eraan vast bindt.
Daar ben ik ook benieuwd naarquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:43 schreef trui het volgende:
dat heb je snel gedaan dan, inu!![]()
en pannenkoeken, succes! (ik ben wel benieuwd wat jij in een kussenhoes zou stoppen trouwens!).
of je stopt er een klein briefje in waarop staat waar hij/zij 't kadootje moet gaan zoeken. maar ja, dan moet de sint wel opengemaakt worden, toch jammer.quote:
Ik weet niet hoe groot het kadootje is maar zijn lijfje kan je best wat groter maken hoor! En misschien lukt het als je het geheel met een grotere naald maakt? Moet je nl geen voetbal(oid) als kado hebbenquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef Swietje het volgende:
[..]
Ja, die had ik ook gevonden. Die vind ik liefMaar wat doe ik dan met het cadeautje want dat kan daar niet in....
Uhm nou, we hebben nog een wol/hobbywinkeltje hier in een winkelcentrum, echt inimini hoor. En mn moeder ging daar langs omdat ze een belletje nodig had voor t elfje(is toch een elfje, zon groen ding van de kerstman?) Nou en toen vroeg ze of ze ook dingen verkochten van mensen. En toen zeiden ze ja. Dus we moeten even kijken wat de mooiste zijn (en ik ben helemaal niet zon toffe konijn snel aan t afmaken nu). En dan gaat ze woensdag even langs, en bepalen ze samen de prijs. En dan kijken of t loopt. En als t niet loopt krijgen we ze gewoon weer terug. Maar als we er wel een paar kwijt raken en de kosten er uit kunnen halen zou dat echt onwijs fijn zijn. Want anders lezen jullie over een paar maanden in de krant: "Moeder en dochter uit huis gedreven door een overschot aan gehaakte poppetjes".quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:05 schreef trui het volgende:
en whoopdidoo, leuk kerststel. waar ga je ze verkopen, dan?
slip stitch betekent dat, dat zijn halve vasten. dus insteken, omslaan, en meteen door beide lusjes halen zodat je weer 1 lusje op de naald hebt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:18 schreef kirsten. het volgende:
Mijn eerste cupcake is bijna af
Nouja, hij ligt in stukjes op tafel
Ik heb alleen een probleem het met laatste deel van het patroon van de frosting, weet niet wat 't betekend:
Skip one st, 5 dc into next st, skip one st, sl st* around
dus 1 steek voerslaan, 5x double crochet in de volgende, en dan weer een overslaan en dan wat? Slow stitch? (dat bestaat toch heulemaal niet?) Helaas biedt het sterretje achter het woord nergens uitleg.
't gaat over die bobbeltjes/golfjes aan de rand trouwens, dit gedeelte van het patroon.
Ik ook nietquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:30 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja een percentage.
Maarja wij hoeven er ook niet echt winst op te maken, ok een klein beetje is leuk natuurlijk, maarja anders komen we echt om in de poppetjes, en het kost natuurlijk geld.
Ik heb gewoon te veel vrije tijd.
En ik heb geen zin om naar de uni te gaan.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:16 schreef Lyssa het volgende:
hier is nog een linkje met een zwarte piet en sinterklaas, maar daar moet je voor betalen![]()
[ afbeelding ]
Hier nog een gratis patroontje voor de zak van zwarte piet, die kan je misschien gebruiken om open te maken.
[ afbeelding ]
Ze zijn wel leuk
quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:16 schreef Lyssa het volgende:
hier is nog een linkje met een zwarte piet en sinterklaas, maar daar moet je voor betalen![]()
[ afbeelding ]
Hier nog een gratis patroontje voor de zak van zwarte piet, die kan je misschien gebruiken om open te maken.
[ afbeelding ]
Ze zijn wel leuk
Biomedische wetenschappen, ook in Leiden!quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Pedagogische wetenschappen![]()
Maar t vak van vandaag is echt niet fijn gewoon, over onderzoek doen, oftewel wiskundig, en laat ik nou niet zo wiskundig zijn. En eigenlijk verteld ie weinig meer dan de sheets, en aangezien t ook nog helemaal in Leiden is, is de motivatie af en toe niet zo enorm, maarja ben te lui om op kamers te gaan.
Maar heb wel een leuk boek om te lezen in de trein, over een gezin met een kind met autisme.
Dit is trouwens het toffe konijn:
[ afbeelding ]
Virussen gaan tellen? Wat doe jij dan?
heu, zelfs niet met mijn fantastische uitleg?quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:13 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb wel mijn cupcake bijna af thoughDat laatste randje kan ik zo 123 niet zelf uitvogelen, dus vanavond weer even naar de Zweedse crochet-guru toe of ze me er eentje voor kan doen en dan ga ik foto's maken en showen
uit een duits haaktijdschriftjequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:39 schreef -Bubbles- het volgende:
Ben heel benieuwd hoe de meet was! Balen dat ik niet kon, maar er volgen er vast meer.
Ik ben gek van orchideeen, dus ben erg benieuwd waar je het patroon vandaan hebt Ynske. Lijkt me erg leuk om een gehaakte orchidee te maken.
er zijn ijzeren ringen te koop. die kun je gebruiken, wat je ook kunt doen is eerst een web haken, en dan met een bolletje de ijzeren ring omwikkelen door t web heen dat je gehaakt hebtquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:14 schreef kirsten. het volgende:
EN @ de plaatjes hieboven:
CUUUUTE, echt superleuk! Als ik iets beter ben ga ik die ook proberen
Mijn cupcake lijkt momenteel nog op een eikeltje met een hoedje maar dan in het wit/roze.
Ik heb trouwens wel een leuk idee wat ik hierna wil gaan maken; een dromenvanger. Ik zit alleen met een technisch probleem, ik wil zegmaar een paar rondjes in elkaar laten hangen (als in een rondje in een rondje, en dan gewoon vastnaaien zoals het web van een dromenvanger oid). Maar is er een manier om die rondjes stevig te houden? Moet je ze dan om ijzerdraad heen haken ofzo, of is er iets beters wat mooi rond blijft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |